Bij mij heeft sticker op achterkant met oa IMEI nummer al losgelaten, beetje knullig stukje dun plastic met belangrijke informatie op een metaalkleurige plastic.
Gelukkig nog net een foto van kunnen maken voor hij helemaal losliet.
Verder weekend getest op festival zowel foto's als filmen in 1080P als 4K.
Wst me opviel is dat de 4K wel stabilisatie gebruikt en 1080P niet of minder het beeld golfde meer leek het.
En 4K is maar 2x zo groot qua data terwijl er vier keer meer pixels worden gebruikt.
Gebruikt die al H265 codec toevallig ik kan het bij de specificaties niet vinden.
Thuis maar eens vergelijken met de rx100 heb ze beide gebruikt.
Ik had wel idee dat de rx100 de verkeerde kleuren gebruikte en op verkeerde doel scherpstelde waardoor film minder mooi werd.
Zal ook komen omdat omdat de Sony bij zoomen naar diafragma 5.6 gaat waar de OP5 op F1.8 werkt bij slecht licht.
Model 3 van rx100 werkt over hele scala met F2.8 die zou het in theorie beter moeten doen maar dat ik helaas niet testen.
De OP lijkt het beter te doen dan gedacht.
Dat brengt me meteen op een ander punt zeker met in 4K filmen gaat de accu snel omlaag. Ik ben dan voorzichtig met filmen om niet zonder te komen zitten .
Moet s nacht ook nog een hotel zien te vinden. Zijn er al accupacks voor OP5 die die hem in een half uur weer 70% bijladen ? Ik heb zelf nog niks kunnen vinden zou wel ontspanneder voelen als ik reserve bij me had.
[
Voor 14% gewijzigd door
ErikRo op 14-08-2017 01:55
]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant