Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 09:57
briecht schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:32:
[...]

Ik heb nu een screen on time van 2u50m en nog 45 procent over. Ik heb wel opnieuw apps geinstalleerd na de reset.
Dat is al ruim beter dan voorheen toch?

Ik had ook last met een behoorlijke drain en het lijkt erop dat de factory reset en de update naar 4.5.8 hebben geholpen:)

Op dit moment zit ik op 4 uur SOT met nog 32 % te gaan.
Veel youtube en netflix gekeken, ziek op bed :-(

[ Voor 11% gewijzigd door Blekkienl op 08-08-2017 23:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19
briecht schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:32:
[...]

Ik heb nu een screen on time van 2u50m en nog 45 procent over. Ik heb wel opnieuw apps geinstalleerd na de reset.
Staar je niet blind op de SOT. Ik verbaas me er altijd over dat mensen zich alleen maar daar op focussen. 2,5uur sot in 24uur is bijvoorbeeld iets heel anders dan 4uur sot in 6uur (gewoon willekeurige getallen). Kijk je veel Netflix, youtube ed dan schiet je sot omhoog en blijf je relatief veel procenten overhouden. Ben je af en toe aan het browsen, emails lezen ed dan gaat verhoudingsgewijs je procenten sneller naar beneden plus dat de standby tijd ook er nog bij op telt. Om dan nog maar te zwijgen over de helderheid van het scherm, gebruik je veel donkere of lichte thema's, etc, etc.

Kortom alleen maar kijken naar een sot zegt helemaal niks zonder dat je de rest van de omstandigheden mee telt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
l3art schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Staar je niet blind op de SOT. Ik verbaas me er altijd over dat mensen zich alleen maar daar op focussen. 2,5uur sot in 24uur is bijvoorbeeld iets heel anders dan 4uur sot in 6uur (gewoon willekeurige getallen). Kijk je veel Netflix, youtube ed dan schiet je sot omhoog en blijf je relatief veel procenten overhouden. Ben je af en toe aan het browsen, emails lezen ed dan gaat verhoudingsgewijs je procenten sneller naar beneden plus dat de standby tijd ook er nog bij op telt. Om dan nog maar te zwijgen over de helderheid van het scherm, gebruik je veel donkere of lichte thema's, etc, etc.

Kortom alleen maar kijken naar een sot zegt helemaal niks zonder dat je de rest van de omstandigheden mee telt.
Dit. SoT is een uiterst onnauwkeurige manier om battery drain te meten, laat staan accucapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-04-2020
l3art schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Helemaal waar.. Verleden week een SOT van +7u, nu kijk ik en heb een SOT van 3u25 en staat op 23% 1 dag en 16u geleden opgeladen en 12u resterend. Verleden week veel aan één stuk SO, nu continu aan en uit met whatsapp, messenger etc.. Nachtverbruik is wel met de helft gedaald sinds update, van 7 a 8% naar nu 3 a 4%. Ook gemerkt als je je veel verplaatst dat de draining veel sneller is. Staar je niet blind dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pattong schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:43:
Ook gemerkt als je je veel verplaatst dat de draining veel sneller is.
Dat komt omdat de telefoon dan telkens moet kijken waar de dichtstbijzijnde mast zit en dat kost natuurlijk kracht, dus energie.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:04
Anonymoussaurus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:35:
[...]

Dat komt omdat de telefoon dan telkens moet kijken waar de dichtstbijzijnde mast zit en dat kost natuurlijk kracht, dus energie.
Dit is zeker merkbaar in de auto over de grens op roaming. 4 uur op batterij en 2.5 uur SoT en hij was leeg. Signaal heeft een zeer grote invloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Puddi Puddin schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:52:
Dit is zeker merkbaar in de auto over de grens op roaming. 4 uur op batterij en 2.5 uur SoT en hij was leeg. Signaal heeft een zeer grote invloed.
Yup, dat ervaar ik ook met mijn OnePlus 3. Ik zit ook met roaming, en al helemaal in landen waar je om de haverklap weer eens geen bereik hebt, of EDGE hebt |:(. Vooral in Duitsland ervaar ik dat, super frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
briecht schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:12:
Wat kan ik doen als ik na een reset van de fabrieksinstelingen toch evenveel procent on screen time heb als verbruik van het Android besturingssysteem?
Misschien heb je hier wat aan: https://forum.xda-develop...p?p=73336507&postcount=39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Laatst online: 22:04
Anonymoussaurus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

Yup, dat ervaar ik ook met mijn OnePlus 3. Ik zit ook met roaming, en al helemaal in landen waar je om de haverklap weer eens geen bereik hebt, of EDGE hebt |:(. Vooral in Duitsland ervaar ik dat, super frustrerend.
Precies dezelfde ervaring hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb jij ook de OnePlus 3? Dan kunnen we dat namelijk beter in het andere topic bespreken :p. Ik heb KPN, en in Duitsland maakt het gebruik van het O2 netwerk. Man, wat is dat een pauper netwerk zeg. Amper dekking, en om de haverklap vliegt het bereik er dus uit. Als ik dan een keer bereik heb, is het vaak geen 4G, en dan rijd ik op de snelweg :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff-invictus
  • Laatst online: 02-06 08:04
Hi Allemaal,

Ik ondervind na het installeren van de nieuwe security update op mijn telefoon problemen.
Ik zie geen pictogrammen meet op mijn homescreen, ervaren meer mensen dit probleem?
Mocht iemand een tip of trick hebben om dit probleem te verhelpen hoor ik het uiteraard graag.

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-06 19:32
Zijn er mensen die gebruik hebben gemaakt van de cash-back actie van OnePlus? Niet erg aantrekkelijk misschien maar ik zou wel 150 euro moeten krijgen voor mijn OP3T. Nu blijkt dat ik alleen vouchers voor de OP store krijg. Ik heb hier een 2 uur lange chat-sessie met hun support over gehad maar ze houden voet bij stuk dat een 3T alleen vouchers en geen geld oplevert, dit ondanks wat er hier en hier door OnePlus wordt opgegeven.
Zijn er mensen die wel geld hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 22:05
iestyn99 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:12:
Zijn er mensen die gebruik hebben gemaakt van de cash-back actie van OnePlus? Niet erg aantrekkelijk misschien maar ik zou wel 150 euro moeten krijgen voor mijn OP3T. Nu blijkt dat ik alleen vouchers voor de OP store krijg. Ik heb hier een 2 uur lange chat-sessie met hun support over gehad maar ze houden voet bij stuk dat een 3T alleen vouchers en geen geld oplevert, dit ondanks wat er hier en hier door OnePlus wordt opgegeven.
150 voor een 3T? in goede staat? waarom zou je dat doen?
Ik heb wel de actie voorbij zien komen toen niet echt serieus gekeken.

https://oneplus.re-teck.c...D=11544043261502288298066

Even gekeken en ze menen het serieus haha 150 euro, in nieuwstaat.
Rechts onder staat dan het volgende.

* In voucher(s) and/or cashback.- Vouchers are valid for 6 months and redeemable at any oneplus.net online store (value may vary depending on store currency).
- To receive cashback, enter your OnePlus 5 order ID on the next page. Please allow the 15-day return period to pass before you submit your trade-in. You may receive a combination of cashback plus voucher(s) if your trade-in value is higher than your order total.
- We do not give out vouchers or cashback for trade-in values of 0, however you may still submit such devices and we'll recycle them, free of charge.

Dus tja, denk dat je niet de juiste volgorde hebt gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Laatst online: 28-06 19:32
Gohan040 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:23:

Eerst de op5 kopen, dan 15 dagen wachten, dan de oude telefoon aanmelden met opgave van de order nummer van de op5. Oude toestel opsturen en geld ontvangen. Toch? Zie ik iets over het hoofd?
(...afgezien van dat150 euro te weinig is, dat weet ik...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gohan040
iestyn99 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:38:
[...]

Eerst de op5 kopen, dan 15 dagen wachten, dan de oude telefoon aanmelden met opgave van de order nummer van de op5. Oude toestel opsturen en geld ontvangen. Toch? Zie ik iets over het hoofd?
(...afgezien van dat150 euro te weinig is, dat weet ik...)
Yep, dat zie ik dus ook, en je zou dus idd zeggen dat je dan 150 euro cashback zou moeten krijgen. Echter wat als ze het andersom bedoelen zoals jij en ik het begrijpen?

"You may receive a combination of cashback plus voucher(s) if your trade-in value is higher than your order total."

Stel je levert 4 OnePlus 3T modellen in. (Als dat überhaupt kan) Hiervoor ontvangt je 600 euro. (4*150) De aankoop van een 128gb OP5 kost 559. OnePlus zegt dan, je krijgt 559 aan vouchers en 41 euro cash(back) terug.

Totaal onlogisch in mij ogen maar zou dat het zijn?

Misschien de chat eens delen? Ben wel benieuwd wat ze zeggen eigenlijk. (Als dat hier mag) , of een misschien in het aankoop topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeff-invictus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 14:47:
Hi Allemaal,

Ik ondervind na het installeren van de nieuwe security update op mijn telefoon problemen.
Ik zie geen pictogrammen meet op mijn homescreen, ervaren meer mensen dit probleem?
Mocht iemand een tip of trick hebben om dit probleem te verhelpen hoor ik het uiteraard graag.

Cheers!
Wat bedoel je precies met "na het installeren van de security update"? Bedoel je toevallig 4.5.8? Daar zit namelijk een security patch in. Probeer anders eens in de recovery te booten en dan de system cache te clearen.
Gohan040 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:23:
[...]

150 voor een 3T? in goede staat? waarom zou je dat doen?
Ik heb wel de actie voorbij zien komen toen niet echt serieus gekeken.

https://oneplus.re-teck.c...D=11544043261502288298066

Even gekeken en ze menen het serieus haha 150 euro, in nieuwstaat.
Rechts onder staat dan het volgende.

* In voucher(s) and/or cashback.- Vouchers are valid for 6 months and redeemable at any oneplus.net online store (value may vary depending on store currency).
- To receive cashback, enter your OnePlus 5 order ID on the next page. Please allow the 15-day return period to pass before you submit your trade-in. You may receive a combination of cashback plus voucher(s) if your trade-in value is higher than your order total.
- We do not give out vouchers or cashback for trade-in values of 0, however you may still submit such devices and we'll recycle them, free of charge.

Mehh, zeer slechte deal, en als er één van die punten niet goed is, krijg je meteen helemaal niks meer :'). Je kan zo'n ding makkelijk voor 300 verpatsen op Marktplaats of Tweakers Vraag & Aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:22
Goed...ik sluit mij ook aan bij de club. Zojuist een OP5 (8/128) besteld voor naast mijn iPhone 7 Plus. Ben benieuwd hoe de 5 gaat bevallen (S8 en S8+ vielen mij tegen irl). Heb veel ervaring met Android telefoons dus heb geen last van een leercurve oid ;) Ik gok qua gebruikservaring vergelijkbaar met iPhone, camera iets minder wellicht, fijner formaat en gewicht dat zeker.

Enfin...nu nog even wachten tot rond 16 aug.

Edit : levering staat al gepland voor 11 aug...doen ze goed bij OnePlus...binnen 2 dagen in huis d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 10-08-2017 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavat
  • Laatst online: 30-06 20:23
Ik heb gisteren de Soft Gold mogen ontvangen.
Na een hele avond instellen en ermee klooien is me opgevallen dat de accu toch goed volhoud.

Voor ik de telefoon in gebruik nam opgeladen tot 100%
Daarna sim erin en aanzetten en beginnen met installeren.
Tot ik naar bed ging ermee gespeeld en de accu stond toen op 69%

Vanmorgen werd ik gewekt door de wekker en naar de accu gekeken en er stond nog 66% op.
En dat over geteld ongeveer 8,5u niet ermee aan de gang te zijn geweest.

PSN: McMillan0984

• jeff-invictus
  • Laatst online: 02-06 08:04
[quote]Anonymoussaurus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:47:
[...]

Wat bedoel je precies met "na het installeren van de security update"? Bedoel je toevallig 4.5.8? Daar zit namelijk een security patch in. Probeer anders eens in de recovery te booten en dan de system cache te clearen.

[...]

Ik bedoel inderdaad de 4.5.8 update. Booten in recovery en vervolgens de cache te clearen haalt helaas niets uit. Ik zal denk ik toch een Factory Reset moeten gaan uitvoeren.. helaas.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 13:02
Voor 150 euro haal ik de telefoon vanmiddag nog bij je op :P

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
Hebben jullie eigenlijk VoLTE? Heb Tele2 en op mijn S6 was die optie er wel, maar bij de OP5 zie ik het nergens terug in de settings.

Eind Augustus switch ik naar T-mobile, hebben die wel VoLTE voor de OP5?

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 14:31
michaelw1998 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:09:
Hebben jullie eigenlijk VoLTE? Heb Tele2 en op mijn S6 was die optie er wel, maar bij de OP5 zie ik het nergens terug in de settings.

Eind Augustus switch ik naar T-mobile, hebben die wel VoLTE voor de OP5?
Oneplus en tele2 moeten dit eerst samen testen en goedkeuren. Hebben ze niet gedaan nog blijkbaar. Zie ook tele2 website mbt ondersteunde mobieltjes.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:56
Hoe kan ik de OP5 laten locken tijdens het bellen? Nu zit ik met mijn gezicht tegen het scherm en na het gesprek blijk ik de Bluetooth en wifi te hebben uitgezet, etc. Mijn vorige Samsungs hadden een simpele lichtsensor die detecteerde dat je tel tegen oor hield en dan scherm op zwart zette en touchscreen lockte... Behoorlijk irritant zo!

• bighead
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:40
Van het Oneplus forum, gaat wel over een OP3, maar misschien werkt het bij de OP5 ook wel:

If you have this problem you must go into setting, app, phone, open the app and cancel the memory!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
  • Laatst online: 14-06 09:44
Roekeloos schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:42:
Hoe kan ik de OP5 laten locken tijdens het bellen? Nu zit ik met mijn gezicht tegen het scherm en na het gesprek blijk ik de Bluetooth en wifi te hebben uitgezet, etc. Mijn vorige Samsungs hadden een simpele lichtsensor die detecteerde dat je tel tegen oor hield en dan scherm op zwart zette en touchscreen lockte... Behoorlijk irritant zo!
Dat is raar.. die van mij gaat gewoon op zwart tijdens bellen (door de lichtsensor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Roekeloos schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:42:
Af en toe eens herstarten, ik doe dat iedere keer na updates van apps etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 13:46

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Gisteravond ook eindelijk de stap genomen om de OP5 (6/64) te bestellen als vervanger van mijn OPO die het bijna 3 jaar heeft volgehouden O+

Heb voor mijn werk een iPhone 6, maar kan niet wennen aan iOS, dus toch maar besloten om de OPO zijn welverdiende rust te geven en te vervangen door zijn opvolger :)

Geplande levering op 17/08.. ben benieuwd *O*

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
AngelDust schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:48:
Gisteravond ook eindelijk de stap genomen om de OP5 (6/64) te bestellen als vervanger van mijn OPO die het bijna 3 jaar heeft volgehouden O+

Heb voor mijn werk een iPhone 6, maar kan niet wennen aan iOS, dus toch maar besloten om de OPO zijn welverdiende rust te geven en te vervangen door zijn opvolger :)

Geplande levering op 17/08.. ben benieuwd *O*
Ga je fijn vinden het is echt een enorm verschil deze upgrade.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sinds gister de OP5 in gebruik. M'n OP3 aan de dame gegeven.

Ik moet zeggen, slick toestel. Heel blij mee, al is de snelheid/functionaliteit niet baanbrekend te noemen tov de OP3.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-06 10:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Goed nieuws! De post-processing van photos geeft bij de Oneplus nog wel eens een blurry/aquarel effect. De RAW photos hebben hier geen last van wat bewijst dat het de post-processing betreft naar jpg files.

Google Pixel daarentegen heeft een erg slimme HDR+ modus die erg intelligent omgaat met met name low-light situaties. Alleen was deze technologie alleen voorbehouden voor Google Pixel telefoons en Nexus toestellen.

Tot nu. Een developer heeft de google camera apk aangepast zodat andere snapdragon 835, 820 en 821 toestellen ook deze HDR+ modus kunnen gebruiken.
Origineel artikel hier: https://www.xda-developers.com/google-camera-hdr-ported/
APK hier: https://www.androidfilehost.com/?fid=889764386195922284

OP stock camera app op een OP3 Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q8mzQ5h.jpg
Google HDR+ camera Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WLFLB3t.jpg

OP stock camera app op een OP5 Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KPkINGy.jpg
Google HDR+ camera Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pL1kCuM.jpg

Meer vergelijkingen op een OP3 of OP5 toestel tussen de google camera en de OP stock camera app:
https://imgur.com/a/GNW2Z
http://imgur.com/a/UYmRp

[ Voor 7% gewijzigd door LtMarx op 12-08-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Lt. Marx schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:28:
Goed nieuws! De post-processing van photos geeft bij de Oneplus nog wel eens een blurry/aquarel effect. De RAW photos hebben hier geen last van wat bewijst dat het de post-processing betreft naar jpg files.

Google Pixel daarentegen heeft een erg slimme HDR+ modus die erg intelligent omgaat met met name low-light situaties. Alleen was deze technologie alleen voorbehouden voor Google Pixel telefoons en Nexus toestellen.

Tot nu. Een developer heeft de google camera apk aangepast zodat andere snapdragon 835, 820 en 821 toestellen ook deze HDR+ modus kunnen gebruiken.
Origineel artikel hier: https://www.xda-developers.com/google-camera-hdr-ported/

OP stock camera app op een OP3 [afbeelding]
Google HDR+ camera [afbeelding]

OP stock camera app op een OP5 [afbeelding]

Meer vergelijkingen op een OP3 of OP5 toestel tussen de google camera en de OP stock camera app:
Heb jij deze gedownload? Geen problemen?
Deze foto in de week s'nachts gemaakt, niet slecht toch?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SpgOD5T.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door pattong op 12-08-2017 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:22
Gedownload en geinstalleerd...geen issues en de camera werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
dafmay schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:27:
Gedownload en geinstalleerd...geen issues en de camera werkt prima.
Kom maar op met die geweldige foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Hele goede verbetering :9 :9~ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-07 10:01
Alleen de app crasht zodra ik slowmotion filmen kies...

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ietwat off topic! Sorry.
Ik zoek naar een app voor mijn OP5 zodat ik de snelheid van de devices die verbonden zijn via tethering kan knijpen.
Dit zodat ik morgen in Oostenrijk op mijn tablet voetbal kan kijken en de app op mijn tablet gedwongen word de resolutie en dus het data verbruik te beperken. Dit kan ik niet instellen op de tablet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-06 10:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Bertha781 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:09:
Ietwat off topic! Sorry.
Ik zoek naar een app voor mijn OP5 zodat ik de snelheid van de devices die verbonden zijn via tethering kan knijpen.
Dit zodat ik morgen in Oostenrijk op mijn tablet voetbal kan kijken en de app op mijn tablet gedwongen word de resolutie en dus het data verbruik te beperken. Dit kan ik niet instellen op de tablet zelf.
http://bfy.tw/DLnI

Deze vraag is nogal makkelijk te googlen. Zie link hierboven.

Om je toch op weg te helpen: https://forum.xda-develop...-manager-android-t2972889
Dit lijkt een app te zijn die dit kan regelen.

[ Voor 13% gewijzigd door LtMarx op 13-08-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat van die camera ziet er erg goed uit zeg. Snap niet dat het zo lang duurt voor OnePlus om eraan te sleutelen.. Dat is iets waar ze op focussen met de OnePlus 5, maar ze duidelijk niet op orde hebben.
jeff-invictus schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:04:
[quote]Anonymoussaurus schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:47:
[...]

[...]

Ik bedoel inderdaad de 4.5.8 update. Booten in recovery en vervolgens de cache te clearen haalt helaas niets uit. Ik zal denk ik toch een Factory Reset moeten gaan uitvoeren.. helaas.
Je kan eens proberen om het cache te legen van je apps. Dat moet hier: instellingen > "opslag & geheugen" > "opslag" > "Gegevens in het cachgeheugen" > "ok".

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-08-2017 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-06 10:01

alleen werkt de x1 x2 camera button niet (omdat die er niet is :+ )

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Bij mij heeft sticker op achterkant met oa IMEI nummer al losgelaten, beetje knullig stukje dun plastic met belangrijke informatie op een metaalkleurige plastic.
Gelukkig nog net een foto van kunnen maken voor hij helemaal losliet.

Verder weekend getest op festival zowel foto's als filmen in 1080P als 4K.
Wst me opviel is dat de 4K wel stabilisatie gebruikt en 1080P niet of minder het beeld golfde meer leek het.
En 4K is maar 2x zo groot qua data terwijl er vier keer meer pixels worden gebruikt.
Gebruikt die al H265 codec toevallig ik kan het bij de specificaties niet vinden.

Thuis maar eens vergelijken met de rx100 heb ze beide gebruikt.
Ik had wel idee dat de rx100 de verkeerde kleuren gebruikte en op verkeerde doel scherpstelde waardoor film minder mooi werd.
Zal ook komen omdat omdat de Sony bij zoomen naar diafragma 5.6 gaat waar de OP5 op F1.8 werkt bij slecht licht.
Model 3 van rx100 werkt over hele scala met F2.8 die zou het in theorie beter moeten doen maar dat ik helaas niet testen.

De OP lijkt het beter te doen dan gedacht.

Dat brengt me meteen op een ander punt zeker met in 4K filmen gaat de accu snel omlaag. Ik ben dan voorzichtig met filmen om niet zonder te komen zitten .
Moet s nacht ook nog een hotel zien te vinden. Zijn er al accupacks voor OP5 die die hem in een half uur weer 70% bijladen ? Ik heb zelf nog niks kunnen vinden zou wel ontspanneder voelen als ik reserve bij me had.

[ Voor 14% gewijzigd door ErikRo op 14-08-2017 01:55 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
ErikRo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 01:32:
Bij mij heeft sticker op achterkant met oa IMEI nummer al losgelaten, beetje knullig stukje dun plastic met belangrijke informatie op een metaalkleurige plastic.
Gelukkig nog net een foto van kunnen maken voor hij helemaal losliet.
Die haal ik er altijd als eerst af? Waarom laat je die er überhaupt op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ewivis schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:00:
[...]

Die haal ik er altijd als eerst af? Waarom laat je die er überhaupt op?
Ik weet niet leek me er op te horen en wel handig als die gejat wordt of zo dat ze dan kunnen herkennen dat het jouw mobiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gohan040
ErikRo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:00:
[...]

Ik weet niet leek me er op te horen en wel handig als die gejat wordt of zo dat ze dan kunnen herkennen dat het jouw mobiel is.
Bijna alle nieuwe toestellen komen met zo'n sticker. Hier staat vaak het imei nr en eventueel een serie nummer op. In het geval van de OP5 staan er 2 imei nrs op, want het is een duo sim toestel.
Diezelfde nrs kan je in het toestel oproepen dmv *#06# in de telefoon app.
Op het doosje waar je toestel in zat staan deze nrs overigens ook op.
Je toestel terugvinden dmv het imei nr kan je overigens vergeten. Geen enkele provider en/of fabrikant gaat deze info verstrekken. Je naam en 06-nr op het lockscreen zetten is misschien slimmer dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Ik merk de laatste tijd dat als de telefoon op niet storen staat met overgaan ook niets laat zien.
Alleen ligt het scherm even op als de ander heeft neergelegd.
Geen geluid niet trillen niets.
Voorheen ging er wel een geluid af en zag je hem ook overgaan.

Als ik de slider even verplaats en terug zet gaat hij wel weer over.
Raar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 13:02
Gohan040 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:25:
[...]

Bijna alle nieuwe toestellen komen met zo'n sticker. Hier staat vaak het imei nr en eventueel een serie nummer op. In het geval van de OP5 staan er 2 imei nrs op, want het is een duo sim toestel.
Diezelfde nrs kan je in het toestel oproepen dmv *#06# in de telefoon app.
Op het doosje waar je toestel in zat staan deze nrs overigens ook op.
Je toestel terugvinden dmv het imei nr kan je overigens vergeten. Geen enkele provider en/of fabrikant gaat deze info verstrekken. Je naam en 06-nr op het lockscreen zetten is misschien slimmer dan :)
Superslim als ze je OP5 hebben gevonden kunnen ze je OP5 bellen ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Ossi schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:14:
[...]

Superslim als ze je OP5 hebben gevonden kunnen ze je OP5 bellen ;) :+
Haha, nou, het eerste wat ik zou doen als mijn telefoon gejat of wat langer kwijt is is natuurlijk een nieuwe sim halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
Even een account aangemaakt voor in eerste instantie dit topic. Ik ben eigenlijk uiterst tevreden over de OP5. Helaas wel de zwart - rubber bumpercase eromheen, maar ik wil een keer niet een beschadigde telefoon hebben na 4 maand gebruik. Wel al enorm veel krassen op het schermfolie, wat raar is (nooit bij sleutels etc. in mijn broekzak, en ligt altijd op bureau bij werk en verder in mijn broekzak / handen).

Waar ik nog wel mee blijf zitten is de batterijduur. Ik haal de 2 dagen echt by far niet. Nu krijg ik vaak te horen 'leg dat ding eens weg', dus ik heb gebruik de telefoon wel redelijk intensief. Zaterdag festival gehad. telefoon hield het van 14:00 - 2:30 ongeveer vol. De instellingen m.b.t. het scannen van WIFI - Cache leegmaken - alles gedaan. Vandaag ligt die voornamelijk op bureau, af en toe Whatsapp:

6 uur geleden van de lader - 82%. Scherm en Wifi op 2%.
1 dag - 2 uur resterend. Gaat natuurlijk nooit lukken, daar ik vanavond weer meer ga gebruiken. Gisteren met 1 uur navigatie niet de volledige dag doorgekomen. Ik wil de reset nog liever vermijden. Ook heb ik niet de meest spannende apps erop. Wat is nu de gemiddelde batterijduur? Het opladen en dergelijke is natuurlijk snel gedaan, maar ik zou 't fijn vinden een keer 1,5 dag te kunnen gebruiken voor als ik eens de oplader vergeet. Ik probeer altijd met Dash Charge op te laden, en eenen paar keer met andermans oplader (Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
drxevdb schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:03:
Even een account aangemaakt voor in eerste instantie dit topic. Ik ben eigenlijk uiterst tevreden over de OP5. Helaas wel de zwart - rubber bumpercase eromheen, maar ik wil een keer niet een beschadigde telefoon hebben na 4 maand gebruik. Wel al enorm veel krassen op het schermfolie, wat raar is (nooit bij sleutels etc. in mijn broekzak, en ligt altijd op bureau bij werk en verder in mijn broekzak / handen).

Waar ik nog wel mee blijf zitten is de batterijduur. Ik haal de 2 dagen echt by far niet. Nu krijg ik vaak te horen 'leg dat ding eens weg', dus ik heb gebruik de telefoon wel redelijk intensief. Zaterdag festival gehad. telefoon hield het van 14:00 - 2:30 ongeveer vol. De instellingen m.b.t. het scannen van WIFI - Cache leegmaken - alles gedaan. Vandaag ligt die voornamelijk op bureau, af en toe Whatsapp:

1 dag - 2 uur resterend. Gaat natuurlijk nooit lukken, daar ik vanavond weer meer ga gebruiken. Gisteren met 1 uur navigatie niet de volledige dag doorgekomen. Ik wil de reset nog liever vermijden. Ook heb ik niet de meest spannende apps erop. Wat is nu de gemiddelde batterijduur? Het opladen en dergelijke is natuurlijk snel gedaan, maar ik zou 't fijn vinden een keer 1,5 dag te kunnen gebruiken voor als ik eens de oplader vergeet. Ik probeer altijd met Dash Charge op te laden, en eenen paar keer met andermans oplader (Samsung).
Ik ben het helemaal met je eens hoor. De accu is niet echt lekker ofzo. Dacht inderdaad dat 2 dagen wel mogelijk zou moeten zijn, maar helaas. Mijne haalt gemiddeld wel de 24, gecombineerd standby en actief. SOT van 3 uur ofzo. Vast 1 of andere app die wakelocks veroorzaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 12:56
Heb hier gewoon 2 dagen met 5-6 uur SoT. Merk dat het veel verschild tussen de gebruikers hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pattong
Ik denk dat het verbruik van alle phones hetzelfde is. Hangt er enkel vanaf wat je ermee doet.. Ik kom soms op 8+ SOT, soms 3+ SOT. 8+ is thuis en enkel wifi + veel langer continu scherm aan, hoeft dus niet constant te scannen, wifi signaal vast is vast. Als ik op move ben dan ben ik veel maar kortere periodes op de phone, ook zal hij continu het wifi en netwerk aan het scannen zijn om te verbinden. Ik kan dan alles afzetten maar dat is net zo interessant aan de phone.. (je bent nu hier, een platte grond gewenst? je bent nu zo ver van huis, indien je naar huis rijd duurt dit zo lang, en zoveel file en of vertragingen, zoooo interessant toch) Ik kom van windows phone waar ik dat niet had, dus >:)

[ Voor 27% gewijzigd door pattong op 14-08-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
  • Laatst online: 18-06-2024
Nou, in het begin had ik wel eens 50-60% aan het eind van de dag over, en wist ik zeker dat ik het de volgende dag op werk wel zou redden. Thuis tijdens eten weer even aan de dash-charge. Nu weet ik niet of ik met 50% zou laden of het gewoon proberen de volgende dag.. Ik neem aan dat de batterij nog niet kapot zal zijn en het is ook niet het einde van de wereld. Maar ik had daar iets meer van verwacht, omdat het in het begin ook zo was. Ik zit nu op 77% met 1u 11m SOT. 2 uur geleden (post hierboven) was dit 82. Niet gek veel Whatsapp, en een keer door Facebook gescrolled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bighead
Kwam op de Facebook van Oneplus tegen dat morgen de Slate Gray met 128GB opslag en 8GB ram geheugen gepresenteerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mxvtk
  • Laatst online: 01-07 05:34
Heb sinds gisteren de OP5 met 8/128. Draait op H2OS. Hij is echt zoveel sneller en mooier dan de OPO die ik hiervoor gebruikte. Ik heb de mahonie case. Het verbruik is erg goed! Na 24 uur zit ik nog op 55% batterij. Ben er heel erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Vannacht toch ineens een battery drain.. geen apps op de achtergrond of updates gehad.
Zelde locatie als altijd. van 67% naar 29% en dan van 22u tot 6u vanmorgen...

Dus eens even in de gaten houden wat er gebeurd komende nacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb iets vreemds op mijn OP5. Google Chrome 'freezes' zo nu en dan.

Ik kan het een soort van reproduceren (soms) door het volgende te doen:
- Chrome helemaal sluiten
- Chrome openen
- Zoeken naar 'translate'
- De zoekresultaten verschijnen waar je ook direct Google translate kunt gebruiken, Chrome 'freezes'.

Hebben jullie soort gelijke ervaringen? Wat zou dit kunnen zijn? Mogelijke oplossing? En natuurlijk, kunnen jullie het ook reproduceren? (lukt niet altijd, soms na een paar keer de genoemde stappen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
waterstof schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:33:

- Chrome openen
- De zoekresultaten verschijnen waar je ook direct Google translate kunt gebruiken, Chrome 'freezes'.

Hebben jullie soort gelijke ervaringen? Wat zou dit kunnen zijn? Mogelijke oplossing? En natuurlijk, kunnen jullie het ook reproduceren? (lukt niet altijd, soms na een paar keer de genoemde stappen.)
Aantal keer geprobeerd hier. Geen freezes. Heb sowieso weinig problemen met Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040

- Chrome openen

Yep, mij ook opgevallen. Weet niet of het helemaal hetzelfde is maar bij mij gaat het scrollen opeens heel stroperig totdat er helemaal niet meer gescrolled kan worden en het beeld dus stil blijft staan. Chrome sluiten en opnieuw openen lost het dan op. Ik gebruik overigens wel Chrome dev. en weet dus dat er bugs in kunnen zitten. De "normale chrome"variant die standaard op het toestel staat heb ik verwijderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Gohan040 op 15-08-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong

- Chrome openen

Ook geen freez hier, herstart de phone maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Gohan040 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:37:
[...]

Yep, mij ook opgevallen. Scrollen gaat opeens heel stroperig totdat het helemaal niet meer lukt. Chrome sluiten en opnieuw openen lost het dan op. Ik gebruik overigens wel Chrome dev. De "normale chrome"variant die standaard op het toestel staat heb ik verwijderd..
Ik heb het in de standaard, beta en dev versie...
pattong schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:37:
[...]

Ook geen freez hier, herstart de phone maar eens.
Helpt niet, ook een 'Wipe Cache' gedaan.

Gekke is, de statusbalk blijft responsive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
waterstof schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:39:
[...]

Ik heb het in de standaard, beta en dev versie...

[...]

Helpt niet, ook een 'Wipe Cache' gedaan.

Gekke is, de statusbalk blijft responsive...
Dit lijkt dan ook gewoon een probleem met Chrome te zijn. Toestel herstarten heeft dan ook weinig meerwaarde. App sluiten en opnieuw opstarten lost het bij mij op namelijk. Heb mezelf er nog niet genoeg aan kunnen ergeren om echt op onderzoek te gaan of dit een bekende klacht is, daarvoor is het bij mij nog te weinig voorgekomen. Mocht ik ergens iets tegenkomen dan zal ik dit iig wel even hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Gohan040 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:46:
[...]

Dit lijkt dan ook gewoon een probleem met Chrome te zijn. Toestel herstarten heeft dan ook weinig meerwaarde. App sluiten en opnieuw opstarten lost het bij mij op namelijk. Heb mezelf er nog niet genoeg aan kunnen ergeren om echt op onderzoek te gaan of dit een bekende klacht is, daarvoor is het bij mij nog te weinig voorgekomen. Mocht ik ergens iets tegenkomen dan zal ik dit iig wel even hier delen.
Als hij dit bij jou doet en je blijft aanraken krijg je dan uiteindelijk ook een keuze menu met:
- app sluiten
- wachten
- feedback verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
waterstof schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:52:
[...]

Als hij dit bij jou doet en je blijft aanraken krijg je dan uiteindelijk ook een keuze menu met:
- app sluiten
- wachten
- feedback verzenden
Geen idee, ik ga het proberen als het weer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Aantal keer geprobeerd maar merk niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
Zo een factory reset kunnen helpen aangezien ik het wel heb en jullie niet? (overigens niet echt zin in...)

Wat zou dit kunnen veroorzaken?

[ Voor 12% gewijzigd door waterstof op 15-08-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 18:29
drxevdb schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:03:

Helaas herken ik dit ook. Het lijkt bij mij ook niet heel veel uit te maken of ik de telefoon een dag erg intensief of een dag minder intensief gebruik. Lijkt gewoon standaard hoeveelheid van de batterij te gebruiken per uur, of ik de telefoon nu een uur achter elkaar gebruik of een uur niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof

- Chrome openen

Mocht iemand nog iets voor mij willen proberen. Als ik dus op translate zoek en de zoekresultaten komen incl het translate veld. Ook al werkt het gewoon, als ik dan chrome helemaal sluit (niet alleen eruit via terug of home) en opnieuw opstart, dan opent Chrome op deze pagina en hangt hij direct.

Net meer dan 10 tabjes van verschillende site open gehad en er lijkt niks aan de hand. Maar zodra ik op translate zoek... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inmiddels officieel (stond al wel langer op de bestelpagina):

https://twitter.com/oneplus/status/897473014631215110

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q4y6fG0.png

https://oneplus.net/nl/oneplus-5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waterstof
waterstof schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:37:
[...]

Mocht iemand nog iets voor mij willen proberen. Als ik dus op translate zoek en de zoekresultaten komen incl het translate veld. Ook al werkt het gewoon, als ik dan chrome helemaal sluit (niet alleen eruit via terug of home) en opnieuw opstart, dan opent Chrome op deze pagina en hangt hij direct.

Net meer dan 10 tabjes van verschillende site open gehad en er lijkt niks aan de hand. Maar zodra ik op translate zoek... :?
Ik denk dat ik het opgelost heb. Ik heb een factory reset gedaan, dat was waarschijnlijk achteraf niet nodig maar hierdoor ben ik er wel achtergekomen wat er mis was. Chrome deed dit door een geïnstalleerde app, vocalizer (TTS).

Nu kan ik veilig op translate zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Thuisgekomen van muziekfestival in Duitsland had veel verwacht van de OP en idd op je mobiel is het allemaal prachtig. Maar op een groot pc scherm (34 inch) zie toch hoe beperkt de kleurdiepte en detail is als het weer niet perfect mooi zonnig is. En zelfs dan valt detail tegen als je er later een fatsoenlijke compact naast houdt.

Het was veel slechter dan verwacht alleen film in 4K was nog enigszins te doen. Maar met 300mb per minuut wat je er niet aan afziet gaat de lol er ook snel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bighead
Is de One Plus 5 een aanrader vanaf een iPhone 6? Heb totaal geen ervaring met Android. Vind het een heel mooi toestel om te zien, maar lees toch veel berichten over batterij drains bijvoorbeeld. Haal nu zo'n anderhalve dag met redelijk gebruik (sot van uur of 3/4 met Facebook, safari en whatsapp), ga ik dat hier ook mee halen? Is de camera minstens net zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
ErikRo schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:47:
Thuisgekomen van muziekfestival in Duitsland had veel verwacht van de OP en idd op je mobiel is het allemaal prachtig. Maar op een groot pc scherm (34 inch) zie toch hoe beperkt de kleurdiepte en detail is als het weer niet perfect mooi zonnig is. En zelfs dan valt detail tegen als je er later een fatsoenlijke compact naast houdt.

Het was veel slechter dan verwacht alleen film in 4K was nog enigszins te doen. Maar met 300mb per minuut wat je er niet aan afziet gaat de lol er ook snel af.
Hoe staat je instelling? Is het nog het origineel bestand? Ik stream mijn foto's rechtstreeks op een 55 inch sony tv, de helderheid en scherpte spat ervan af (zonder te overdrijven) zelfs met je neus op de tv. En ik heb een zeer kritisch oog als het op beeldmateriaal aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
pattong schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 07:42:
[...]

Hoe staat je instelling? Is het nog het origineel bestand? Ik stream mijn foto's rechtstreeks op een 55 inch sony tv, de helderheid en scherpte spat ervan af (zonder te overdrijven) zelfs met je neus op de tv. En ik heb een zeer kritisch oog als he wwt op beeldmateriaal aankomt.
Het zal ook schelen dat een regenachtig festival met veel tenten niet het meest mooie is om de camera te laten uitkomen.
Ik heb in jpg geschoten, standaard instelling ik had wel.iets mooier kunnen krijgen als.ik handmatig de snelheid had ingesteld.
dat deed ik namelijk wel met de compact.
proberen op de 100 ISO te komen of zo laag mogelijk en zoveel mogelijk zonder beweging onscherpte.
Maar de OP springt steeds weer terug naar auto stand als je hem uit je broek haalt en dan blijf je instellen wat veel tijd kost op OP5.

Maar mijn foto's zijn grotendeels binnen in hangar genomen en vooral rood licht is een killer.
Op zich zijn buitenfotos nog wel te doen maar zoom even in en je denkt jakkes zonder zoom gaat het nog totdat je de foto's van de compact laadt.

RAW zou kunnen Mar dar wordt me teveel nabewerking dat doe ik alleen op de DSLR die helaas niet mee mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
ErikRo schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Het zal ook schelen dat een regenachtig festival met veel tenten niet het meest mooie is om de camera te laten uitkomen.
Ik heb in jpg geschoten, standaard instelling ik had wel.iets mooier kunnen krijgen als.ik handmatig de snelheid had ingesteld.
dat deed ik namelijk wel met de compact.
proberen op de 100 ISO te komen of zo laag mogelijk en zoveel mogelijk zonder beweging onscherpte.
Maar de OP springt steeds weer terug naar auto stand als je hem uit je broek haalt en dan blijf je instellen wat veel tijd kost op OP5.

Maar mijn foto's zijn grotendeels binnen in hangar genomen en vooral rood licht is een killer.
Op zich zijn buitenfotos nog wel te doen maar zoom even in en je denkt jakkes zonder zoom gaat het nog totdat je de foto's van de compact laadt.

RAW zou kunnen Mar dar wordt me teveel nabewerking dat doe ik alleen op de DSLR die helaas niet mee mag.
Dan is er mss toch iets anders aan de hand met je toestel. Ik heb net in pro modus de iso etc instellingen veranderd, dan toestel met zijknop uitgezet, na aanzetten bleven de instellingen bewaard. Ook na op de homeknop te duwen, dan afsluitknop, ook dan blijven je instellingen van kracht. Enkel wanneer je effectief de camera app wegveegt, is die ook volledig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
pattong schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 12:46:
[...]

Dan is er mss toch iets anders aan de hand met je toestel. Ik heb net in pro modus de iso etc instellingen veranderd, dan toestel met zijknop uitgezet, na aanzetten bleven de instellingen bewaard. Ook na op de homeknop te duwen, dan afsluitknop, ook dan blijven je instellingen van kracht. Enkel wanneer je effectief de camera app wegveegt, is die ook volledig uit.
Je hebt gelijk maar een dubbeltap is ook genoeg om hem weer op standaard mode te zetten. Alleen met zijkant uitzetten werkt wel staat hij als je pro-modus selecteert op de gewenste iso en snelheid.
Irritant dat hij dat niet onthoudt, zelfs slotje erop zetten wat normaal werk voor bv video of foto mode kiezen werkt niet met keuze pro modus.

Nog eens wat foto's bekeken veel is op 1/50 wat best snel is met 800, 1000 en 1600 ISO die ISO waarden zijn toch te hoog voor wat OP aankan

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
bighead schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 07:34:
Is de One Plus 5 een aanrader vanaf een iPhone 6? Heb totaal geen ervaring met Android. Vind het een heel mooi toestel om te zien, maar lees toch veel berichten over batterij drains bijvoorbeeld. Haal nu zo'n anderhalve dag met redelijk gebruik (sot van uur of 3/4 met Facebook, safari en whatsapp), ga ik dat hier ook mee halen? Is de camera minstens net zo goed?
SOT van 4 uur haal je sowieso wel. Heb zelf wat 'problemen' gehad met de drain, maar die waren ook relatief aangezien ik las dat sommige 7u SOT haalden... 4u haalde ik sowieso ook wel, en de drain 's nachts was soms 15%, nu nog maar iets van 8%. Dash charging is geweldig, zo'n ding op je werk en in de auto en je hoeft 's nachts vrijwel nooit aan de lader.

Wat betreft overstap iOS naar Android, da's een lastige en heel persoonlijk. Ik zou gewoon vragen om is iemand met een Android telefoon daar een beetje mee te spelen en wat filmpjes kijken op youtube. Oneplus heeft wel near-stock Android erop, dat is sowieso fijn, maar nogmaals die hele iOS-android discussie gaat niemand je hier een helder antwoord op geven.

edit: de camera van de nieuwste iPhone is voor zover ik weet gewoon de beste op de markt. Het is de vraag wat je met de camera doet. Lees hierboven in ieder geval de vele mogelijkheden van de OP5. Mocht je heel kritisch zijn en verstand hebben van fotografie valt het je misschien op dat hij hier en daar wat minder is dan de iPhone. Ik zelf gebruik hem niet voor hele foto sessies, maar gewoon hier en daar is wat snappen, en dat doet ie perfect, lekker snel...

[ Voor 16% gewijzigd door jahallow op 17-08-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 09:57
jahallow schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:46:
[...]

SOT van 4 uur haal je sowieso wel. Heb zelf wat 'problemen' gehad met de drain, maar die waren ook relatief aangezien ik las dat sommige 7u SOT haalden... 4u haalde ik sowieso ook wel, en de drain 's nachts was soms 15%, nu nog maar iets van 8%. Dash charging is geweldig, zo'n ding op je werk en in de auto en je hoeft 's nachts vrijwel nooit aan de lader.

Wat betreft overstap iOS naar Android, da's een lastige en heel persoonlijk. Ik zou gewoon vragen om is iemand met een Android telefoon daar een beetje mee te spelen en wat filmpjes kijken op youtube. Oneplus heeft wel near-stock Android erop, dat is sowieso fijn, maar nogmaals die hele iOS-android discussie gaat niemand je hier een helder antwoord op geven.

edit: de camera van de nieuwste iPhone is voor zover ik weet gewoon de beste op de markt. Het is de vraag wat je met de camera doet. Lees hierboven in ieder geval de vele mogelijkheden van de OP5. Mocht je heel kritisch zijn en verstand hebben van fotografie valt het je misschien op dat hij hier en daar wat minder is dan de iPhone. Ik zelf gebruik hem niet voor hele foto sessies, maar gewoon hier en daar is wat snappen, en dat doet ie perfect, lekker snel...
Wat betreft de camera beter dan een iPhone imo: Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/a/VJjvQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 23:24
Valt me wel op dat sommige apps door de accuoptimalisatie wel erg beperkt worden volgens mij.
Google agenda bijvoorbeeld heb nu al meerdere malen een melding gemist en nu zit ik hier geeft m'n iPad ineens een agenda melding maar m'n telefoon helemaal niks.
Vind dat wel een ernstige bug om het maar zo te zeggen ben ik nou de enige die daar last van heeft?

Google agenda uitsluiten van accuoptimalisatie kan helaas niet staat niet in de lijst bij die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:03

Vos

AFCA

Ik krijg alle meldingen voor Google calender gewoon binnen, nog niks gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
ComTech schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:43:
Valt me wel op dat sommige apps door de accuoptimalisatie wel erg beperkt worden volgens mij.
Google agenda bijvoorbeeld heb nu al meerdere malen een melding gemist en nu zit ik hier geeft m'n iPad ineens een agenda melding maar m'n telefoon helemaal niks.
Vind dat wel een ernstige bug om het maar zo te zeggen ben ik nou de enige die daar last van heeft?

Google agenda uitsluiten van accuoptimalisatie kan helaas niet staat niet in de lijst bij die optie.
Ik krijg alle meldingen nog gewoon binnen, ook met accu optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 23:24
Even getest heb digical calender app geïnstalleerd die gebruikte ik eerst altijd.
Deze uitgesloten van accuoptimalisatie.
Melding vanmorgen om 7.30 van digical maar nog niet gezien van Google agenda.
Heb vandaag een paar testafspraken erin gezet kijken welke er door komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik heb het nu ook dat notificaties niet doorkomen ik heb van de betreffende App alles aanstaan zelfs bij niet storen maar de meldingen komen soms niet door

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Allez hup nu heb ik een probleem wat sommigen van in het begin hadden. Deze morgen gezien dat er meer battery drain was dan anders, deze middag was die aanzienlijk meer dan andere dagen. Nu had ik gezien dat onder instellingen, accu, wifi, wifi zo lang actief geweest is dan de telefoon herladen was. Stond zelfs on top van battery gebruik. Nu heb ik de altijd scannen optie onder wifi uitgezet, dat verholp het probleem, battery verbruik door wifi stopte, maar nu krijg ik om de haverklap als ik een app open die mijn locatie nodig heeft een verzoek om die in te schakelen, als ik die inschakel weer hetzelfde probleem natuurlijk. Hoe komt het nu dat hij blijft zoeken? terwijl het de vorige twee maanden wel goed ging. ook al herstart, deed niks af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:28
Iemand die een mod weet, root of magisk of wat anders, die ervoor zorgt dat je muziek niet gemute wordt als je een berichtje/notificatie ontvangt?

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 23-08-2017 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosmar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06 21:13
ComTech schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:43:

Ik heb dus een soortgelijk iets, waarbij notificaties van Google Keep (bijvoorbeeld een 'reminder') na een paar secondes verdwijnt: 'optimalisaties' uitgezet, maar probleem blijft zich voortdoen.

[ Voor 4% gewijzigd door bosmar op 21-08-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Iemand al een idee wanneer Android Orio ongeveer voor de OP5 zal verschijnen, half jaartje? Zoiets stond geloof ik voor de OP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slate Grey-variant met 128GB nu ook te verkrijgen via OnePlus...
Toch zal het een Nokia 8 gaan worden voor mij persoonlijk, serieus iets exclusiever in mijn omgeving :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 11:53
ErikRo schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 01:38:
Iemand al een idee wanneer Android Orio ongeveer voor de OP5 zal verschijnen, half jaartje? Zoiets stond geloof ik voor de OP1.
Android 7 kwam een jaar geleden uit en ik kreeg de update op mijn 3 op oudejaarsavond binnen... zou nu ook weer mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:48
Ik krijg ineens een notificatie van Duo: "Try Google Duo to get started"
Laatst had ik ook al zoiets.
Waar komen deze meldingen vandaan en kan dit uitgezet worden?

Ik heb met name voor deze telefoon gekozen om een zo clean mogelijke omgeving te hebben. :|
Ik zit dus niet echt te wachten op ongewenste meldingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Yohost! schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:31:

Ik heb met name voor deze telefoon gekozen om een zo clean mogelijke omgeving te hebben. :|
Instellingen, dan meldingen, op duo klikken en alle meldingen uitschakelen. Graag gedaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 09:49
Yohost! schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:31:

Een soortgelijke melding krijg ik na iedere reboot over Google Photos, terwijl ik die app allang heb geïnstalleerd en altijd gebruik. En nee, ik wil niet alle meldingen van Google Photos uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erbax
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-12-2018
Sinds ongeveer een week kan ik Whatsapp niet meer afsluiten vanuit de openstaande apps op mijn OP5. Nu krijg ik een reminder dat Whatsapp mijn batterij draint. Weet iemand hoe ik Whatsapp kan afsluiten zonder dat ik Whatsapp de-installeer?
Rebooten heb ik al geprobeerd, lost het probleem niet op.

[ Voor 10% gewijzigd door erbax op 23-08-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er komt morgen waarschijnlijk een nieuwe OTA (4.5.9) voor de OnePlus 5. Zie hieronder voor meer informatie

Bron: http://www.h2os.com/download

Changelog (automatisch vertaald van Chinees naar Nederlands):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k8Yr8Kw.png
erbax schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:18:
Sinds ongeveer een week kan ik Whatsapp niet meer afsluiten vanuit de openstaande apps op mijn OP5. Nu krijg ik een reminder dat Whatsapp mijn batterij draint. Weet iemand hoe ik Whatsapp kan afsluiten zonder dat ik Whatsapp de-installeer?
Kan op 3 manieren:
  • Op de melding klikken dat WhatsApp veel batterij verbruikt
  • Instellingen > "opties voor ontwikkelaars" > "actieve services"
  • Instellingen > "apps" > "WhatsApp"
Let wel op: dan sluit je het hele proces, dus je zult ook geen berichtjes meer binnen krijgen, totdat jij de applicatie weer opnieuw opent.

[ Voor 27% gewijzigd door Anonymoussaurus op 24-08-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-01-2023

JSA

WIE WEET OF DIT TOESTEL INMIDDELS WERKT OP DE 4G VAN VODAFONE? DIT WERKTE EERST NAMELIJK NIET DEZE COMBI.

HEEFT IEMAND ERVARING OF WEET IEMAND OF VODAFONE HET PROBLEEM HEEFT VERHOLPEN INMIDDELS?

BEN GEINTERESSEERD IN DIT TOESTEL, ALLEEN NOG EEN GOED VERKOOPPUNT/SITE VINDEN.

BEDANKT VOOR REACTIE(S)

*knip*. Een post in volledig in hoofdletters is erg ongewenst, laat dit de volgende keer dan ook achterwegen. Verder wordt op Tweakers eigen inzet verwacht. Je beide vragen kan je eenvoudig opzoeken in dit topic.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 28-08-2017 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JSA schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:20:
WIE WEET OF DIT TOESTEL INMIDDELS WERKT OP DE 4G VAN VODAFONE? DIT WERKTE EERST NAMELIJK NIET DEZE COMBI.

HEEFT IEMAND ERVARING OF WEET IEMAND OF VODAFONE HET PROBLEEM HEEFT VERHOLPEN INMIDDELS?

BEDANKT VOOR REACTIE(S)
Ik kan je wel vertellen dat de laatste updates geen issues hebben met een defecte CAPS-lock!

En twee maanden geleden: nieuws: Patch van OnePlus verhelpt 4g-problemen Vodafone-klanten met OnePlus ...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De OnePlus 5 is nog maar net uit, of de eerste geruchten over de OnePlus 6 komen al:

http://upcomingphones.net/oneplus-6-concept-design

Afbeeldingslocatie: https://upcomingphones.net/wp-content/uploads/2017/08/oneplus-6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upcomingphones.net/wp-content/uploads/2017/08/oneplus-6-back-dual-camera.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upcomingphones.net/wp-content/uploads/2017/08/oneplus-6-display-and-front-camera.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upcomingphones.net/wp-content/uploads/2017/08/oneplus-6-waterproof.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upcomingphones.net/wp-content/uploads/2017/08/oneplus-6-glowing-back-logo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upcomingphones.net/wp-content/uploads/2017/08/oneplus-6-ram-battery.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upcomingphones.net/wp-content/uploads/2017/08/oneplus-6-storage.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upcomingphones.net/wp-content/uploads/2017/08/oneplus-6-colors.jpg
JSA schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:20:

BEDANKT VOOR REACTIE(S)
Ik weet niet of je met opzet capslock hebt gebruikt, of dat je kat over het toetsenbord liep, maareh.. :+

Alleen de OnePlus One had gebrek aan volledige 4G-ondersteuning, dus ja, de OnePlus 5 werkt met Vodafone. Overigens weet ik al op welk probleem je doelt. Deze is al opgelost: nieuws: Patch van OnePlus verhelpt 4g-problemen Vodafone-klanten met OnePlus ...

De OnePlus 5 kan je het beste via de site zelf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anonymoussaurus schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:24:
De OnePlus 5 is nog maar net uit, of de eerste geruchten over de OnePlus 6 komen al:
Als iemand geruchten wil verspreiden, is het niet handig dat er spelfouten in de slides/foto's zitten |:( |:(

Het zal mijn reet roesten, eerlijk gezegd. Ben tevreden (genoeg) met mijn OP5; heb dit jaar nog wel andere uitgaven waar ik me zorgen over moet maken, gadget-technisch gezien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MAX3400 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:26:
Als iemand geruchten wil verspreiden, is het niet handig dat er spelfouten in de slides/foto's zitten |:( |:(

Het zal mijn reet roesten, eerlijk gezegd. Ben tevreden (genoeg) met mijn OP5; heb dit jaar nog wel andere uitgaven waar ik me zorgen over moet maken, gadget-technisch gezien.
Jup, en bovendien vind ik die geruchten nergens op slaan.. Krijgen we weer dat gejank met "more RAM, quad camera, thinner. More, moar, moooaaaarreeee" |:(. Ik hoef al die onzin niet. Breng maar 'gewoon' weer een telefoon uit van maximaal 439.

Was overigens ook niet bedoeld als "kijk eens, misschien een leuke opvolger". Was meer van "just sayin' ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Even mijn ervaring delen met de reparaties van op. In mijn vakantie heb ik zelf mijn telefoon laten vallen met barsten in het scherm als gevolg.

Scherm reparatie kost €100 inclusief verzending van en naar Polen via UPS.

Ik heb de telefoon 13 kalenderdagen geleden afgegeven bij een UPS point en vandaag werd hij weer thuisbezorgd. Hij is weer als nieuw en de kosten waren dus 100€.

Ik vermoed dat hij bij een Nederlandse hersteller sneller kan maar niet goedkoper.

Op alle vragen aan de supportmedewerkers werd supersnel en on-nederlands vriendelijk gereageerd. Al met al ben ik wel positief. Je moet natuurlijk wel zelf een vervangende telefoon hebben anders is het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubennsmith
  • Laatst online: 20-06-2020
Ik. Heb me al bijna een maand de OP5, nu, ik heb Aldi talk prepaid alleen het mobiele internet doet het niet. Aan het begin als ik het aanzet doet hij het perfect maar een paar seconden later stopt het gewoon en staat het aan maar werkt et voor geen meter. Volgens mij is dit alleen maar 3G en via de KPN. Ik weet alleen niet welke band want ik heb daar de ballen verstand van. Zou iemand mij kunnen helpen? En heeft. Iemand hetzelfde probleem of loopt er niemand rond met deze provider :P alvast bedankt! Ben op dit probleem na overigens wel zeer tevreden met de telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06 13:40
Vraag: voor werk heb ik een tweede account/gebruiker aangemaakt maar mis (ze zijn er gewoon letterlijk niet) een aantal (sub)menu's, bijvoorbeeld:

SIM & Netwerk: hierdoor kan ik de SIMS niet configureren voor bijvoorbeeld: calls, SMS & data.

Gestures: ik kan dus geen screenshots maken of tikken om de telefoon wakker te maken.

Sub menu 'vibratie' onder 'geluid & vibiratie': zaken als 'trillen bij tikken' en dergelijke kan ik niet uitzetten.

Oplossingen als: cache leegmaken vanuit recovery and het verwijderen en opnieuw aanmaken van het account/gebruiker helpt ook niet. Ook een derde of vierde account/gebruiker aanmaken geeft hetzelfde.

In mijn Hoofdaccount/-gebruiker werkt alles conform verwachting.

Instellingen vanuit het hoofdaccount worden niet automatisch overgenomen.

Meer mensen dit probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Scheeringa op 28-08-2017 23:44 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten