Kan men de galerij in mappen indelen zoals vroeger mogelijk was op de one.? Nu staan alle foto's door elkaar op datum, maar wil ze in mappen. (fb, insta, reizen etc.)
Kan iemand zijn of haar ervaringen met carkits, liefst Fords Sync2, ICM OP5 delen?
Heb altijd veel problemen ervaren met mijn OP2 en Fords Sync2. Slecht verstaanbaar voornamelijk (ik voor anderen), het vissenkom effect, zeg maar. Qua software alles wel geprobeerd, wat doet vermoeden dat het hardware moet zijn.
Iemand goede ervaringen met de OP5 icm Fords Sync2?
Heb altijd veel problemen ervaren met mijn OP2 en Fords Sync2. Slecht verstaanbaar voornamelijk (ik voor anderen), het vissenkom effect, zeg maar. Qua software alles wel geprobeerd, wat doet vermoeden dat het hardware moet zijn.
Misschien een domme vraag, maar ligt dit niet gewoon aan de installatie van de Ford Sync2? Normaal gezien wordt het signaal wat de telefoon ontvangt van de auto linea recta doorgestuurd.Scheeringa schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:21:
Kan iemand zijn of haar ervaringen met carkits, liefst Fords Sync2, ICM OP5 delen?
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Dat dacht ik eerst ook maar heb Sync2 meermaals laten herinstalleren en updaten.MK1998NL schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:28:
[...]
Misschien een domme vraag, maar ligt dit niet gewoon aan de installatie van de Ford Sync2? Normaal gezien wordt het signaal wat de telefoon ontvangt van de auto linea recta doorgestuurd.
Andere telefoons, IOS en Android werkten, prima. Oftewel, mijn gevoel: zwakke antenne, Bluetooth issue? Iets anders, namelijk...?
Vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft voordat ik uberhaupt ga nadenken over koop.
Dan gok ik dat het iets toestel-specifieks was. Ik zou het graag voor je uittesten maar mijn Opel heeft geen BluetoothScheeringa schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:29:
[...]
Dat dacht ik eerst ook maar heb Sync2 meermaals laten herinstalleren en updaten.
Andere telefoons, IOS en Android werkten, prima. Oftewel, mijn gevoel: zwakke antenne, Bluetooth issue? Iets anders, namelijk...?
Vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft voordat ik uberhaupt ga nadenken over koop.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Verbinding met RLink (Renault) werkt hier goed. Koppelen in één keer gebeurd.MK1998NL schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:55:
[...]
Dan gok ik dat het iets toestel-specifieks was. Ik zou het graag voor je uittesten maar mijn Opel heeft geen Bluetooth
Houd de verbinding vast en geluid is goed.
Ik rijd wekelijks een (andere) huurwagen. Toevallig vorige week een nieuwe Focus gehad; dat werkte als een trein. In een Kia Sportage werkt het ook prima.Scheeringa schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:21:
Seat Ibiza (2011) koppelt ook binnen 5 sec en goed verstaanbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door power_user op 10-07-2017 01:36 ]
PSN: Oldzkoel
Hier gaat het in een Volkswagen Passat uit 2009 ook prima met de Bluetooth.
VW Golf GTD hier, koppelt ook prima, enkel duurt t wel een seconde of 30 nadat de auto is gestart, was met mn Nexus 6P ook al zo.
Na mijn battery drain problemen heb ik vrijdagavond toch maar een factory reset gedaan.
Daarna helemaal vol geladen en om 23:00 de stroom eraf.
Nu maandagochtend nog 33% over
Nu maandagochtend nog 33% over
hmmm tempting.Yohost! schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:24:
Na mijn battery drain problemen heb ik vrijdagavond toch maar een factory reset gedaan.
Nu maandagochtend nog 33% over![]()
![]()
Helemaal gewipt gewoon via settings? Nog iets gebackupt eerst, of gewoon weer helemaal vanaf nul alles opnieuw?
Hij draint bij mij ook nog steeds te snel (naar mijn zin). 's nachts 8-10% en ik haal net 3u SOT. Valt wel mee te leven (helemaal met Dash), maar het begint wel te irriteren als ik al die verhalen voorbij zie komen zoals deze

Die drain heb ik ook wel ongeveer 1% per uur.
Dat is niet zo erg. Maar drie uur dat haalde mijn drie jaar oude OP1 nog makkelijk.
Zou hem iddn eerst eens kaal proberen te maken en eens kijken of tweede keer beter gaat.
Het is is even paar uurtjes werk maar dan heb je misschien weer goed toestel.
Dat is niet zo erg. Maar drie uur dat haalde mijn drie jaar oude OP1 nog makkelijk.
Zou hem iddn eerst eens kaal proberen te maken en eens kijken of tweede keer beter gaat.
Het is is even paar uurtjes werk maar dan heb je misschien weer goed toestel.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Hier ook best was drain op mn OP5. Met dezelfde apps als op mn OP3T zit ik nu op 2-3h SOT terwijl de OP3T er 4-5 haalde. Maar ik heb de OP5 nog geen week, misschien moet ie zich nog settelen.
Wat ik nu wel in het verbruiksoverzicht zie is Wifi. Die pakt soms net zoveel als het scherm. Op mn OP3T zag ik Wifi nooit in mn top10 van verbruikers.Instellingen verder allemaal 'out-of-the-box'.
Verder is het toestel top.m Camera is/voelt echt beter dan OP3T.
Paar dingen vallen wat op/tegen: de automatische helderheid. Op de OP3T was die perfect (als 1e toestel ooooit...) maar de OP5 is te donker, en reageert soms niet, of erg laat, zitten soms seconcen tussen. En soms moet ik m met de hand even helpen. Herkenbaar?
En soms, als ik een telefoonnummer aantik, dan gaat ie niet bellen, dan moet ik lang ingerukt houden en dan krijg ik de opties en kan ik bellen. Het lijkt alsof een nummer dan uitgegrijsd is. Bij jullie ook?
Wat ik nu wel in het verbruiksoverzicht zie is Wifi. Die pakt soms net zoveel als het scherm. Op mn OP3T zag ik Wifi nooit in mn top10 van verbruikers.Instellingen verder allemaal 'out-of-the-box'.
Paar dingen vallen wat op/tegen: de automatische helderheid. Op de OP3T was die perfect (als 1e toestel ooooit...) maar de OP5 is te donker, en reageert soms niet, of erg laat, zitten soms seconcen tussen. En soms moet ik m met de hand even helpen. Herkenbaar?
En soms, als ik een telefoonnummer aantik, dan gaat ie niet bellen, dan moet ik lang ingerukt houden en dan krijg ik de opties en kan ik bellen. Het lijkt alsof een nummer dan uitgegrijsd is. Bij jullie ook?
Eerst de Whatsapp DB gebackupped op een USB-C datastick.jahallow schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:46:
[...]
Helemaal gewipt gewoon via settings? Nog iets gebackupt eerst, of gewoon weer helemaal vanaf nul alles opnieuw?
Trouwens minpuntje is wel die USB 2.0 speed van de Oneplus, backuppen ging traaaag.
Daarna gewoon via de settings een factory reset gedaan met de optie erase internal storage aan.
Ben afgelopen dagen rustig wat Apps aan het installeren welke ik hiervoor ook draaien had.
Dit om erachter te komen wanneer hij eventueel weer gaat drainen.
Overigens zit er een bug in de laatste update waardoor de WiFi veel stroom verbruikt. Deze staat nu altijd in de top 5 van veel verbruikers.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Het probleem van de automatische helderheid heb ik ook! Iedereen gok ik... Best wel irritant...marcelmg2 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:16:
Hier ook best was drain op mn OP5. Met dezelfde apps als op mn OP3T zit ik nu op 2-3h SOT terwijl de OP3T er 4-5 haalde. Maar ik heb de OP5 nog geen week, misschien moet ie zich nog settelen.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Zet wifi en bluetooth scanning eens uit bij locatie instellingen.The_Worst schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:44:
Overigens zit er een bug in de laatste update waardoor de WiFi veel stroom verbruikt. Deze staat nu altijd in de top 5 van veel verbruikers.
Geen idee welke browser je gebruikt. In het begin haalde ik op mijn Oneplus 3 nog wel een SoT van 5 a 6 uur met Firefox. Dat viel terug naar 3 a 4 uur op den duur. Terwijl het gebruik niet veranderde. Toen maar eens Chrome weer ingeschakeld en benut. Blijkt dat Firefox idd veel stroom slurpt zoals de systeem popup aangaf. Ik haal nu weer 5 a 6 uur SoT zonder een harde reset oid te moeten uithalen. Dus misschien haalt een wissel van browser wat uit?marcelmg2 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:16:
Staan allebei al uit. Ik heb Wi-Fi nu tijdelijk maar helemaal uitgezet.rens-br schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:53:
[...]
Zet wifi en bluetooth scanning eens uit bij locatie instellingen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
ik had een filmpje online gezien met top apps van 2017. Toen kwam de opmerking om friendly voor facebook te installeren ipv de app van facebook zefl.omdat facebook zelf veel accu cap. gebruikt.
Het is wel even wennen maar volgens mij is daardoor mijn batterijduur veel beter geworden.
Sta na een ochtend en middag nog op 82% en nu nog 1 dag en 17 uur over als ik naar de accu zelf kijk
Nu kan dit tov anderen hier natuurlijk niks zeggen maar ik vind het echt merkbaar beter geworden.
Het is wel even wennen maar volgens mij is daardoor mijn batterijduur veel beter geworden.
Sta na een ochtend en middag nog op 82% en nu nog 1 dag en 17 uur over als ik naar de accu zelf kijk
Nu kan dit tov anderen hier natuurlijk niks zeggen maar ik vind het echt merkbaar beter geworden.
Burp
Ikzelf gebruik ook friendly omdat facebook teveel batterij verbruikt.
Anderen hier ook het probleem dat whatsapp veel stroom verbruikt? staat bij mij geregeld bovenaan.
In het huidige geval heb ik 67% resterend 8u geleden opgeladen
Spotify 8%
Whatsapp 6%
android 2%
telefoon inactief 2%
Scherm 2%
Spotify 8%
Whatsapp 6%
android 2%
telefoon inactief 2%
Scherm 2%
Die kat lol
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Sterker nog, hij staat bij mij dikwijls bovenaan...pannekoek schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:50:
Anderen hier ook het probleem dat whatsapp veel stroom verbruikt? staat bij mij geregeld bovenaan.
Spotify 8%
Whatsapp 6%
android 2%
telefoon inactief 2%
Scherm 2%
Nu:
Whatsapp 8%
Android Systeem 7%
Android besturingsysteem 6%
Telefoon inactief 3%
Scherm 2% (45 min).
Accu is al 56%. Vanmorgen van lader gehaald... Moet wel zeggen, gebruik overdag whatsapp web, dus opzich wel logisch...
Vind de accu maar bagger eigenlijk. Die van mn LG G2 was vele malen beter, terwijl die al 3 jaar oud was...
Maar bij de LG G2 had ik root en custom rom (dus wakelock blocks etc...) dus wss ligt het daaraan...
De OP5 lijkt bijna niet te deep sleepen. Hij hangt heel vaak gewoon op 300 mhz.
Als ik naar ingeschakeld kijk en scherm aan. Eerste stuk van mn accu is volledig ingeschakeld, daarna is dat weg.
De streep gaat ook schuin rechts naar beneden... bij de LG G2 bleef ie zo goed als recht gaan als je het scherm niet gebruikte...
Beter optimaliseren ze dit nog...
dat webwhatsapp heb ik niet bij stilgestaan, das een goeie. die staat overdag bij mij standaard aan. ik heb nu een SoT van 45 minuten op 65%Ewivis schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:11:
[...]
Sterker nog, hij staat bij mij dikwijls bovenaan...
Nu:
Whatsapp 8%
Android Systeem 7%
Android besturingsysteem 6%
Telefoon inactief 3%
Scherm 2% (45 min).
Accu is al 56%. Vanmorgen van lader gehaald... Moet wel zeggen, gebruik overdag whatsapp web, dus opzich wel logisch...
Vind de accu maar bagger eigenlijk. Die van mn LG G2 was vele malen beter, terwijl die al 3 jaar oud was...
Maar bij de LG G2 had ik root en custom rom (dus wakelock blocks etc...) dus wss ligt het daaraan...
Als ik naar ingeschakeld kijk en scherm aan. Eerste stuk van mn accu is volledig ingeschakeld, daarna is dat weg.
De streep gaat ook schuin rechts naar beneden... bij de LG G2 bleef ie zo goed als recht gaan als je het scherm niet gebruikte...
Beter optimaliseren ze dit nog...
maar goed het moet gezegd: met dash boeit het niets, na 20 minuten 90%
Ja dat Dash is wel lekker, maar serieus zo snel leeglopen vind ik ook wat overdreven. Hij hoeft geen 2 dagen mee te gaan van mij, maar ietsjes langer mag wel. Dat ik 30% over hou aan het eind van de dag ofzo...pannekoek schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:22:
[...]
dat webwhatsapp heb ik niet bij stilgestaan, das een goeie. die staat overdag bij mij standaard aan. ik heb nu een SoT van 45 minuten op 65%![]()
maar goed het moet gezegd: met dash boeit het niets, na 20 minuten 90%
Dat is met advanced optimization (doze) actief ingesteld op de meeste apps?
[ Voor 6% gewijzigd door anessie op 10-07-2017 17:15 ]
Jupanessie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:14:
[...]
Dat is met advanced optimization (doze) actief ingesteld op de meeste apps?
DIt probleem had ik dus ook dat hij niet in deep sleep mode ging, slechts 1% op een dag.
Nu na een factory reset gebeurd het wel en is het percentage deepsleep nu 91%
Ik ben er helaas nooit achter gekomen welke app de oorzaak was of misschien dat het door de Oneplus 5 zelf kwam.
Ik ben er helaas nooit achter gekomen welke app de oorzaak was of misschien dat het door de Oneplus 5 zelf kwam.
Dat is dan iets wat jij op je telefoon hebt draaien en anderen niet. Ik zit vol verbazing naar de accu te kijken en naar de SoT. Minimaal 7 uur en ik heb er bijna 10 uur gehaald. Ruim 8-9 is normaal.Ewivis schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:11:
[...]
De Nexus 5 die ik hiervoor had haalde met dezelfde apps er op 2-2.5 uur SoT. Toen hij nieuw was lag dat op 3.5-4
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Zonder wakelock detector weet ik niet elke app dat is he....Ortep schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:49:
[...]
Dat is dan iets wat jij op je telefoon hebt draaien en anderen niet. Ik zit vol verbazing naar de accu te kijken en naar de SoT. Minimaal 7 uur en ik heb er bijna 10 uur gehaald. Ruim 8-9 is normaal.
De Nexus 5 die ik hiervoor had haalde met dezelfde apps er op 2-2.5 uur SoT. Toen hij nieuw was lag dat op 3.5-4
Geen zin om alles eraf te halen en opnieuw erop te zetten...
Had even een slaperig vogeltje op mijn knie; ze was zooo moe dat voor deze ene keer de smartphone niet werd aangevallen:
Links: portrait, rechts: pro (zonder aanpassingen).
Enig idee waarom op de linkerfoto de vleugel zo "vreemd" wordt ingevuld met mega-dots?
OP5 | ||
![]() | ![]() |
Links: portrait, rechts: pro (zonder aanpassingen).
Enig idee waarom op de linkerfoto de vleugel zo "vreemd" wordt ingevuld met mega-dots?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Iemand misschien een tip filmpjes spelen nu klein in het scherm af als ik de video full screen zet dan draait het scherm mee en is het filmpje full screen. Normaal hoefde je het scherm alleen maar te draaien en dan werd hij automatisch full screen (zonder dat je dus aangeeft dat het filmpje full screen moet afspelen)
Bluetooth was bij mij in de auto niet meer mogelik na de firmware updates,. Ik heb de telefoon opnieuw gekoppeld en daarna geen problemen meer
Bluetooth was bij mij in de auto niet meer mogelik na de firmware updates,. Ik heb de telefoon opnieuw gekoppeld en daarna geen problemen meer
Burp
Er zijn meerdere meldingen op fora dat de laatste update flink wat drain oplevert. Had vorige week meermaals 24+ uur met een SOT van gemiddeld 5 uur.
@MAX3400 Volgens mij is dat het beruchte aquarel-effect.
[ Voor 17% gewijzigd door The_Worst op 10-07-2017 21:29 ]
Thanks; dus gewoon op Pro blijven schieten ondanks de ietsjes langere tijd voor verwerkingThe_Worst schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:28:
Superveel last van en nu met cover voel ik niets meer. net wel een update gepusht die dat intenser gaat doen. Hopelijk lost dit op want liever een iets luidere trilmotor dan een stillere die je niet voeltJacub86 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:12:
Zijn er nog meer mensen die last hebben van de zwakke trilmotor? Ik mis alle notificaties omdat ik de telefoon in mijn broekzak niet voel. Ook niet als ik er op let en weet dat ik een bericht zou krijgen. Vibration intensity staat al op 'strong'. Alle berichten missen is zo wel een beetje een deal breaker.

Hier is de voel ik inderdaad ook veel notificaties niet.fleu schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:30:
[...]
Superveel last van en nu met cover voel ik niets meer. net wel een update gepusht die dat intenser gaat doen. Hopelijk lost dit op want liever een iets luidere trilmotor dan een stillere die je niet voelt![]()
![]()
(cfr aankondiginsevent)
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Waar kan je het percentage deep sleep zien?Yohost! schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:18:
DIt probleem had ik dus ook dat hij niet in deep sleep mode ging, slechts 1% op een dag.
Onder batterij waar het scherm enz staat zie ik dit niet.
Klopt het nog steeds dat er geen Always on op de Oneplus zit? Of is hier inmiddels al iets voor uit gebracht? Ik vond deze feature op mij S7 Edge namelijk altijd wel fijn.
app: CPU Spy:daflux schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:08:
[...]
Waar kan je het percentage deep sleep zien?
Google Play: CPU Spy
Ik gebruik AccuBatterydaflux schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:08:
[...]
Waar kan je het percentage deep sleep zien?
In het Nederlands heet het slaapstand.
Ik ken de Galaxy niet en dus Always On ook niet maar bedoel je iets in de trant van MAX3400 in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie" ?michaeltjeh1 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:08:
Klopt het nog steeds dat er geen Always on op de Oneplus zit? Of is hier inmiddels al iets voor uit gebracht? Ik vond deze feature op mij S7 Edge namelijk altijd wel fijn.
Daar zie ik wel iets soort gelijks maar dat is tilt and wake zie:MAX3400 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:29:
[...]
Ik ken de Galaxy niet en dus Always On ook niet maar bedoel je iets in de trant van MAX3400 in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie" ?

Dit is eigenlijk wat ik bedoel dat je snel op je scherm ziet of er meldingen zijn zonder daarvoor iets te hoeven doen.
Hij heeft dit wel ambient display.michaeltjeh1 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:08:
Nice beter nog denk ik dan de feature die op de samsung zat/zit. Thx
is het de moeite waard om de pro versie te nemen van deze? En hoeveel procent slaapstand is gezond?Yohost! schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:27:
[...]
Ik gebruik AccuBattery
[afbeelding]
In het Nederlands heet het slaapstand.
[ Voor 5% gewijzigd door pannekoek op 11-07-2017 10:45 ]
Het is inderdaad maar de vraag óf en wat er precies gaat roesten, maar in eerste instantie overleeft een OnePlus 5 ook vijf minuten zwemmen in spa rood
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
In de instellingen kan je aanpassen hoe hard hij moet trillenfleu schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:30:
[...]
Superveel last van en nu met cover voel ik niets meer. net wel een update gepusht die dat intenser gaat doen. Hopelijk lost dit op want liever een iets luidere trilmotor dan een stillere die je niet voelt![]()
![]()
(cfr aankondiginsevent)
Nee pro hoeft niet.pannekoek schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:23:
[...]
is het de moeite waard om de pro versie te nemen van deze? En hoeveel procent slaapstand is gezond?
Mijn Oneplus heb ik gisteravond laat van de lader gehaald en ben toen gaan slapen.
Hij geeft nu aan "in deep sleep for 10h31m (91% of screen off time)"
Oftewel 91% van de tijd dat het scherm uit stond ging hij ook daadwerkelijk in deep sleep.
Als dit nou maar 14m was dan betekent het dat de telefoon niet in deep sleep mode gaat.
Dan is er dus iets wat hem wakker houdt.
dank voor je info. Als bij mij nu blijkt dat hij wakker blijft, wat is dan het beste om te doen? een wakelock app downloaden en dan die app die hem wakker houdt aanpassen?Yohost! schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:15:
[...]
Nee pro hoeft niet.
Mijn Oneplus heb ik gisteravond laat van de lader gehaald en ben toen gaan slapen.
Hij geeft nu aan "in deep sleep for 10h31m (91% of screen off time)"
Oftewel 91% van de tijd dat het scherm uit stond ging hij ook daadwerkelijk in deep sleep.
Als dit nou maar 14m was dan betekent het dat de telefoon niet in deep sleep mode gaat.
Dan is er dus iets wat hem wakker houdt.
Beste app om je stroomverbruik te monitorern blijft toch wel BetterBatteryStats (link: https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809)
Enkel is het met al die apps zo, wil je meer informatie waar je echt wat aan hebt dan heb je root nodig.
Enkel is het met al die apps zo, wil je meer informatie waar je echt wat aan hebt dan heb je root nodig.

Nou mijn telefoon had ook het probleem dat hij niet in deep sleep ging.pannekoek schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:17:
[...]
dank voor je info. Als bij mij nu blijkt dat hij wakker blijft, wat is dan het beste om te doen? een wakelock app downloaden en dan die app die hem wakker houdt aanpassen?
Wat ik uiteindelijk gedaan heb is een factory reset en toen was het weg.
Ik ben nu rustig aan wat meer apps aan het installeren om te kijken of en wanneer het probleem zich weer voor gaat doen.
Wat Step-han zegt, je hebt wel root toegang nodig om echt meer te kunnen zien wat je apps doen.
Ik wou nog niet teveel aan mijn telefoon prutsen, vandaar mijn keuze voor een factory reset.
Ik haal ook goede sot, 6 tot 7 uur. Maar standby tijd is inderdaad slecht. Zelfs slechter dan mijn 3 jaar oude iPhone terwijl de batterij half zo groot is. Ik weet niet waar het probleem ligt. Als ik naar Batterij verbruik ga en het verbruik van alle apps bij elkaar optel, kom ik 20% tekort. Ik vermoed dat het een of andere background service is die de batterij draint. Ik ga een appje downloaden en eens zien of ik de boosdoener kan achterhalen.Ewivis schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:18:
[...]
Geen idee, hij heeft bij mij wel eens whatsapp aan. Zoveel app ik nou ook weer niet...
Screen on time is prima volgens mij. Het is meer de standby tijd die ik niet zo goed vind. Mijn lg g2 had een betere... Maar daarmee kon ik dan weer niet zo lang youtube/films kijken. Maar dat is te danken aan de amoled denk ik...
laat maar weten welke app het is. Ik heb nu die battery app van een paar berichten hierboven, en ik ga die een paar dagen draaien om te kijken wat mijn gemiddelde %/uur ontlading is. Staat nu op 5..kevinman schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:24:
[...]
Ik haal ook goede sot, 6 tot 7 uur. Maar standby tijd is inderdaad slecht. Zelfs slechter dan mijn 3 jaar oude iPhone terwijl de batterij half zo groot is. Ik weet niet waar het probleem ligt. Als ik naar Batterij verbruik ga en het verbruik van alle apps bij elkaar optel, kom ik 20% tekort. Ik vermoed dat het een of andere background service is die de batterij draint. Ik ga een appje downloaden en eens zien of ik de boosdoener kan achterhalen.
Jammer die accubattery van hierboven gedload en zag er leuk uit vooral handig om de accu te sparen door een piepje bij 80% te geven zo gaat de accu veel langer mee.
Heb ze maar gesponsord met kop koffie alleen merk ik nu achteraf pas dat je wel root moet hebben om de extra functies te kunnen gebruiken dat wordt me teveel gedoe. Maar al met al wel handige app.
Heb ze maar gesponsord met kop koffie alleen merk ik nu achteraf pas dat je wel root moet hebben om de extra functies te kunnen gebruiken dat wordt me teveel gedoe. Maar al met al wel handige app.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
pannekoek schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:45:
[...]
laat maar weten welke app het is. Ik heb nu die battery app van een paar berichten hierboven, en ik ga die een paar dagen draaien om te kijken wat mijn gemiddelde %/uur ontlading is. Staat nu op 5..
Ik heb juist ook accubattery gedownload en inderdaad het ziet er leuk uit. De functie van 80% opladen is ook handig. Volgens wetenschappers kan je het levensduur van de batterij tot 200% verlengen. Inderdaad jammer dat je root voor nodig hebt. Ik denk dat elke battery monitoring app root access nodig heeft om alle info uit te halen.ErikRo schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:49:
Jammer die accubattery van hierboven gedload en zag er leuk uit vooral handig om de accu te sparen door een piepje bij 80% te geven zo gaat de accu veel langer mee.
Ja alleen staat het er meestal bij in de app store en nu niet dus ik denk ik vermeld het even voor wie nog wil.
Maar idd ik had het kunnen weten
Toch is het ergens gek idee hé telefoon maar gedeeltelijk opladen.
Twintig procent is voor mij toch bijna twee uur internetten en aangezien ik lange dagen leef en oa veel in trein zit en veel internet gebruik, kranten lees etc
Zeker buiten mijn eigen stad voelt het fijner om met volle accu de deur uit te gaan.
Bovendien als hij vol is laad je hem ook weer minder wat juist weer de staat van de accu beter houdt dat nemen ze niet mee in berekening.
Ik zit dan te denken aan bv een compromis, wel accu boven de twintig procent zien te houden dat is ook beter en bv tot 90 procent laden.
Als accu minder wordt na een jaar kun je er ook een fris nieuw exemplaar in laten zetten.
Kortom ik twijfel nog wat wijsheid is hier.
Maar idd ik had het kunnen weten
Toch is het ergens gek idee hé telefoon maar gedeeltelijk opladen.
Twintig procent is voor mij toch bijna twee uur internetten en aangezien ik lange dagen leef en oa veel in trein zit en veel internet gebruik, kranten lees etc
Zeker buiten mijn eigen stad voelt het fijner om met volle accu de deur uit te gaan.
Bovendien als hij vol is laad je hem ook weer minder wat juist weer de staat van de accu beter houdt dat nemen ze niet mee in berekening.
Ik zit dan te denken aan bv een compromis, wel accu boven de twintig procent zien te houden dat is ook beter en bv tot 90 procent laden.
Als accu minder wordt na een jaar kun je er ook een fris nieuw exemplaar in laten zetten.
Kortom ik twijfel nog wat wijsheid is hier.
[ Voor 70% gewijzigd door ErikRo op 11-07-2017 12:12 ]
Ik heb ook constant vreemde wakelocks als het toestel niet in gebruik is. Wat mij opviel in BBS is dat Whatsapp de accelerometer bijna constant lijkt te gebruiken.
Zouden jullie eens kunnen kijken of dit ook het geval is?
Bij BBS even sensors aanklikken. Whatsapp staat bij mij met 93% dik bovenaan.
Hier een topicje op het o eplus forum waar ook iemand het meld. https://forums.oneplus.ne...e-request-for-oos.524906/
Zouden jullie eens kunnen kijken of dit ook het geval is?
Bij BBS even sensors aanklikken. Whatsapp staat bij mij met 93% dik bovenaan.
Hier een topicje op het o eplus forum waar ook iemand het meld. https://forums.oneplus.ne...e-request-for-oos.524906/
Voor de mensen met slechte idle drain. Probeer Naptime eens. Dit is echt een life saver! Daarnaast Accubattery omdat hij niet naar percentages maar naar mAh kijkt en Better battery stats voor de duidelijke info!
Heb je daar een toevallig bron bij? Ik ben nogsteeds opzoek naar eenduidend bewijs voor een laadstrategie. Ik heb hier nooit echt aandacht aan besteed aangezien accu's makkelijk te vervangen zijn. De OP5 is voor mij de eerste telefoon met ingebouwde accu, dus dan is het het nadenken wel waard.kevinman schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:54:
[...]
[...]
Ik heb juist ook accubattery gedownload en inderdaad het ziet er leuk uit. De functie van 80% opladen is ook handig. Volgens wetenschappers kan je het levensduur van de batterij tot 200% verlengen. Inderdaad jammer dat je root voor nodig hebt. Ik denk dat elke battery monitoring app root access nodig heeft om alle info uit te halen.
Liever in Gulden betalen? Dat kan!
http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
Ik snap er weinig van; dus als iemand een gefundeerde samenvatting voor Jip & Janneke heeft, graag.
MAX3400 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:13:
[...]
Ik snap er weinig van; dus als iemand een gefundeerde samenvatting voor Jip & Janneke heeft, graag.
dit jip en janneke genoeg voor je? ik zou me imho niet te druk maken over die laadcycles.What Can the User Do?
Environmental conditions, not cycling alone, govern the longevity of lithium-ion batteries. The worst situation is keeping a fully charged battery at elevated temperatures. Battery packs do not die suddenly, but the runtime gradually shortens as the capacity fades.
Lower charge voltages prolong battery life and electric vehicles and satellites take advantage of this. Similar provisions could also be made for consumer devices, but these are seldom offered; planned obsolescence takes care of this.
A laptop battery could be prolonged by lowering the charge voltage when connected to the AC grid. To make this feature user-friendly, a device should feature a “Long Life” mode that keeps the battery at 4.05V/cell and offers a SoC of about 80 percent. One hour before traveling, the user requests the “Full Capacity” mode to bring the charge to 4.20V/cell.
The question is asked, “Should I disconnect my laptop from the power grid when not in use?” Under normal circumstances this should not be necessary because charging stops when the Li-ion battery is full. A topping charge is only applied when the battery voltage drops to a certain level. Most users do not remove the AC power, and this practice is safe.
Modern laptops run cooler than older models and reported fires are fewer. Always keep the airflow unobstructed when running electric devices with air-cooling on a bed or pillow. A cool laptop extends battery life and safeguards the internal components. Energy Cells, which most consumer products have, should be charged at 1C or less. Avoid so-called ultra-fast chargers that claim to fully charge Li-ion in less than one hour.
Laadstrategie is van belang naast hoe je met de batterij omgaat: ik denk dat hem laten liggen in de volle zon in een auto, je batterijlevensduur aanzienlijk verkort. Kun je nog zo netjes laden; één of meerdere keren te warm geweest en einde batterij. Broekzak is in die zin ook niet erg handig.
Als ik je bron goed begrijp dan zijn de belangrijkste aandachtspunten:MAX3400 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:13:
[...]
- De capaciteit van een accu neemt af naarmate er meer chargecycles hebben plaatsgevonden.
- Er is geen vaste definitie voor één chargecycle.
- Accu's worden vaak hoog aangeschreven maar presteren potentieel iets minder, voornamelijk omdat de fabrikant weet dat niemand het echt controleert.
- Hoe lager/kleiner de 'Depth of Discharge' (= hoever de accu ontlaadt), hoe langer de oorspronkelijke capaciteit behouden blijft.
- Volledige ontladingen kunnen het beste zoveel mogelijk vermeden worden om capaciteit te behouden.
- Li-Ion batterijen hebben geen 'geheugen' zoals sommige conventionele batterijen.
- Warme omgevingstemperaturen hebben een negatieve invloed op de capaciteit, mogelijk erger dan volledige ontlading.
- Ideale lading per cel van een accu (indien sprake is van cellen, anders voor de gehele accu) is 3,92V, meeste laders laden tot de standaard 4,20V.
- Overladen gebeurt niet, Li-Ion accu's stoppen met laden bij 100% (totdat deze weer onder een bepaalde drempel komt, dan wordt er bijgeladen).
- Uit dynamische stress tests blijkt dat de meeste capaciteit behouden blijft bij laden tot 75% en ontladen tot 65%. Effectief gebruik je dan maar 10% van je accu.
- Laden tot 85% en ontladen tot 25% zou de levensduur van een accu verlengen. Effectief gebruik je dan 60% van je accu.
- Laden tot 100% en ontladen tot 25% geeft het meest optimale accugebruik maar reduceert in een snellere verlaging van de capaciteit (waarbij geldt dat een ontlading <25% dat proces nog versnelt).
De meest 'zuinige' optie zou betekenen dat je continu in een 10% bereik van je accu zou moeten werken, wat natuurlijk niet te doen is. Ik denk dat voor de meeste mensen de range tussen 25% en 100% hetgene is wat sowieso al voorkomt. Mogelijk kan je extra opletten en enkel laden tussen 25% en 85% maar ik ben benieuwd wat voor een concrete winst dit zou opleveren, volgens de grafiek ongeveer 500 - 1000 charges meer op ongeveer dezelfde (afgezwakte ten opzichte van origineel) capaciteit.
Maar nergens kan ik uithalen dat de levensduur van een accu op dergelijke wijze met 200% verlengt zou kunnen worden..
Ik vervang de accu wel een keer destijds hoorwutwutwhat schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:55:
[...]
Als ik je bron goed begrijp dan zijn de belangrijkste aandachtspunten:Dit is in grote lijnen de tekst. Onder het kopje 'What Can the User Do?" staat aangegeven dat de slechte situatie is om een volledig geladen accu in een omgeving met hoge temperaturen te hebben. Er zijn vanuit de fabrikant manieren om de capaciteit te verlengen maar door geplande veroudering worden die niet toegepast.
- De capaciteit van een accu neemt af naarmate er meer chargecycles hebben plaatsgevonden.
- Er is geen vaste definitie voor één chargecycle.
- Accu's worden vaak hoog aangeschreven maar presteren potentieel iets minder, voornamelijk omdat de fabrikant weet dat niemand het echt controleert.
- Hoe lager/kleiner de 'Depth of Discharge' (= hoever de accu ontlaadt), hoe langer de oorspronkelijke capaciteit behouden blijft.
- Volledige ontladingen kunnen het beste zoveel mogelijk vermeden worden om capaciteit te behouden.
- Li-Ion batterijen hebben geen 'geheugen' zoals sommige conventionele batterijen.
- Warme omgevingstemperaturen hebben een negatieve invloed op de capaciteit, mogelijk erger dan volledige ontlading.
- Ideale lading per cel van een accu (indien sprake is van cellen, anders voor de gehele accu) is 3,92V, meeste laders laden tot de standaard 4,20V.
- Overladen gebeurt niet, Li-Ion accu's stoppen met laden bij 100% (totdat deze weer onder een bepaalde drempel komt, dan wordt er bijgeladen).
- Uit dynamische stress tests blijkt dat de meeste capaciteit behouden blijft bij laden tot 75% en ontladen tot 65%. Effectief gebruik je dan maar 10% van je accu.
- Laden tot 85% en ontladen tot 25% zou de levensduur van een accu verlengen. Effectief gebruik je dan 60% van je accu.
- Laden tot 100% en ontladen tot 25% geeft het meest optimale accugebruik maar reduceert in een snellere verlaging van de capaciteit (waarbij geldt dat een ontlading <25% dat proces nog versnelt).
De meest 'zuinige' optie zou betekenen dat je continu in een 10% bereik van je accu zou moeten werken, wat natuurlijk niet te doen is. Ik denk dat voor de meeste mensen de range tussen 25% en 100% hetgene is wat sowieso al voorkomt. Mogelijk kan je extra opletten en enkel laden tussen 25% en 85% maar ik ben benieuwd wat voor een concrete winst dit zou opleveren, volgens de grafiek ongeveer 500 - 1000 charges meer op ongeveer dezelfde (afgezwakte ten opzichte van origineel) capaciteit.
Maar nergens kan ik uithalen dat de levensduur van een accu op dergelijke wijze met 200% verlengt zou kunnen worden..
En dat is dus precies hoe ik er nu alsnog over denk.. Vrij veel moeite voor een vrij klein voordeel imho.Ewivis schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:57:
[...]
Ik vervang de accu wel een keer destijds hoorZo moeilijk zag dat er niet uit bij JerryRigEverything....

FireFox gaat er dus af!!!!
Uit de losse pols; Chrome heb ik grofweg 20 minuten daadwerkelijk gebruikt. FF nog geen 2 minuten.
Heeft de 5 en het huidige OS ook weer de mogelijkheid voor extra gebruikers/bureaubladen, noem ik het maar even?
En in de Dialer de keuze tussen sim 1 & 2 (ondanks voorkeur bij instellingen) middels 'groene bollen'?
En in de Dialer de keuze tussen sim 1 & 2 (ondanks voorkeur bij instellingen) middels 'groene bollen'?
Meerdere gebruikers zijn mogelijk:Scheeringa schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:18:
Heeft de 5 en het huidige OS ook weer de mogelijkheid voor extra gebruikers/bureaubladen, noem ik het maar even?
En in de Dialer de keuze tussen sim 1 & 2 (ondanks voorkeur bij instellingen) middels 'groene bollen'? [afbeelding]

Switchen tussen Sim1 en Sim2 weet ik niet, ik gebruik hem niet als dual sim
@Scheeringa Ja, ik heb dual-sim en mijn dialer ziet er ook zo uit inderdaad. Geen idee wat je verder gewend bent maar als ik een SMS ontvang, zie ik ook vanaf welke SIM die is gekomen (staat heeeeeel klein een SIM kaartje met 1 of 2 erin achter). En als iemand belt, zie ik ook op welke SIM niet in de laatste plaats omdat je ze ook een naam kan geven zoals "Prive-NR" en "Zakelijk".
Wat natuurlijk/helaas niet kan: 2 databundels tegelijk. Dus ik heb nu 2 kaartjes van KPN en hevel elke maand de databundel over van A naar B.
Wat natuurlijk/helaas niet kan: 2 databundels tegelijk. Dus ik heb nu 2 kaartjes van KPN en hevel elke maand de databundel over van A naar B.
Top, gaat mij inderdaad om de dialer (groene en met sim 1 & 2).MAX3400 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:50:
@Scheeringa Ja, ik heb dual-sim en mijn dialer ziet er ook zo uit inderdaad. Geen idee wat je verder gewend bent maar als ik een SMS ontvang, zie ik ook vanaf welke SIM die is gekomen (staat heeeeeel klein een SIM kaartje met 1 of 2 erin achter). En als iemand belt, zie ik ook op welke SIM niet in de laatste plaats omdat je ze ook een naam kan geven zoals "Prive-NR" en "Zakelijk".
Ondanks dat je een sim als 'voorkeur' hebt geselecteerd in de instellingen, komt het toch wel voor dat je soms de andere sim wilt gebruiken. Dan wil je niet je hele instellingen aanpassen. Momenteel in LOS is deze functie niet beschikbaar namelijk.
Een vraagje, ik heb sinds ik mijn o5 heb steeds wifi aangehad thuis. Nu als ik wifi uitzet, zet die zichzelf na een halfuurtje ofzo weer terug aan, ook met slimme wifi wisselaar uit, hug? normale gang van zaken?
Ik heb weer een aantal posts verplaatst naar: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic. Berichten over hoesjes en skins horen daar thuis.
Het stond in de introductie wanneer je AccuBattery de eerste keer opstart. Ik weet ook niet of het waar is. Maar hier alvast een paar artikelen over het laden en ontladen van lithium batterijen.wutwutwhat schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:06:
[...]
Heb je daar een toevallig bron bij? Ik ben nogsteeds opzoek naar eenduidend bewijs voor een laadstrategie. Ik heb hier nooit echt aandacht aan besteed aangezien accu's makkelijk te vervangen zijn. De OP5 is voor mij de eerste telefoon met ingebouwde accu, dus dan is het het nadenken wel waard.
https://www.csmonitor.com...or-extending-battery-life
http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries
Is er toevallig iemand op Flightforum in ehv die er al een heeft?
Om even te testen in de pauze voordat ik hem bestel
Om even te testen in de pauze voordat ik hem bestel
Commentaar op moderatie is hier offtopic en mag via de DM of Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobilerens-br schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:59:
Ik heb weer een aantal posts verplaatst naar: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic. Berichten over hoesjes en skins horen daar thuis.
[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 12-07-2017 11:14 ]
Mmmm, ik ga me maar eens verdiepen in SMSjes; wederom dat alle uitgaande SMS vanaf SIM1 gewoon blijven hangen. En het kan niet aan de SMS-instellingen liggen; 2 SIM-kaarten van dezelfde provider, zelfde type abonnement, beiden hetzelfde ingesteld.
roeldie.. hoe is het afgelopen?roeldie schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:58:
klopt komt vast goed alleen moet ik nu weer wachten
[...]
Daar ben ik wel benieuwd naar!
Hoe hebben jullie deze optie staan? M'n gevoel zegt uitzetten, privacy en stroomverbruik (wake locks) maar denk dat de fix waarmee hij GPS locatie vind trager zal gaan.
Het betreft deze optie en hij staat standaard op aan.
Wifi -> Scannen altijd beschikbaar
Ik heb die setting uit staan, idd voor privacy en stroomverbruik. Zoeken naar netwerk kost namelijk veel accu.ErikRo schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:42:
Hoe hebben jullie deze optie staan? M'n gevoel zegt uitzetten, privacy en stroomverbruik (wake locks) maar denk dat de fix waarmee hij GPS locatie vind trager zal gaan.
Die optie staat erom bekend om veel van de accu te vragen en persoonlijk schiet je er niet zoveel mee op. Ik heb mijn locatiediensten allemaal standaard uitstaan en ik krijg altijd binnen 10 seconden een fix.ErikRo schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:42:
Aggressor,Aggressor schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:13:
[...]
roeldie.. hoe is het afgelopen?
Daar ben ik wel benieuwd naar!
laat ik het zo zeggen ik ben al via paypal bezig.............. ik heb nog steeds geen geld terug of nieuwe mobile als nog even door gaat zet ik de hele conversatie online.de support van oneplus is echt heel slecht
@rens-br Klopt over het algemeen vindt de telefoon vrij snel een fix. Alleen als je een reis maakt en aan de andere kant van de wereld ineens alleen de GPS aanzet dan kan het lang(er) duren voordat je een fix hebt. Eventuele Wi-Fi-punten helpen om dan sneller een grove locatie te bepalen.
Helaas mijn op5 net uit de verpakking gehaald met een beschadiging op de camera lens. Een klein pitje. Noem me een zeur maar netjes is het niet. Morgen one plus maar eens contacten
post eens een foto hier danBlekkienl schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:05:
Helaas mijn op5 net uit de verpakking gehaald met een beschadiging op de camera lens. Een klein pitje. Noem me een zeur maar netjes is het niet. Morgen one plus maar eens contacten
Ik dacht dat mijn OP5 dat ook had, maar toen ik goed keek bleek het zo te horen (volgens mij). Wat ik bedoel is precies in het midden van de bovenste rand zit een onderbreking. Ik heb ff op internet zitten kijken; daar staan close up foto's van de lenzen en die hebben hetzelfde. Misschien bij jou ook het geval?Blekkienl schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:05:
daarom vroeg ik om een foto, zou goed kunnen dat het de nfc antenne isrolfw schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:56:
[...]
Ik dacht dat mijn OP5 dat ook had, maar toen ik goed keek bleek het zo te horen (volgens mij). Wat ik bedoel is precies in het midden van de bovenste rand zit een onderbreking. Ik heb ff op internet zitten kijken; daar staan close up foto's van de lenzen en die hebben hetzelfde. Misschien bij jou ook het geval?
Same here
ok dank je voor de snelle reactie. Ik had dus beter moeten kijken
Vraagje net op bandcamp weer cd gekocht in mp3 gedload en nu moet het naar mobiel.
Hoe ik het altijd doe is kabel van pc naar OP5.
in ontwikkelaarsopties usb van laden naar MTF transfer zetten
Via de PCV de album naar OP5l kopieren
MTF weer uitzetten.
Kabel weer terug in laadstekker steken
Klaar!
Best wel omslachtig eigenlijk en verre van HiTech
Kan dat niet makkelijker?
Via Dropbox kan ik ze niet verplaatsen alleen maar binnen dropbox. Via gmail is 150mb te groot.
Via Bandcamp waar de aankoop is gedaan kan ik wel luisteren maar niet dloadn naar OP5.
Ik wil ze juist offline hebben
Hoe doen jullie dat?
in ontwikkelaarsopties usb van laden naar MTF transfer zetten
Via de PCV de album naar OP5l kopieren
MTF weer uitzetten.
Kabel weer terug in laadstekker steken
Klaar!
Best wel omslachtig eigenlijk en verre van HiTech
Kan dat niet makkelijker?
Via Dropbox kan ik ze niet verplaatsen alleen maar binnen dropbox. Via gmail is 150mb te groot.
Via Bandcamp waar de aankoop is gedaan kan ik wel luisteren maar niet dloadn naar OP5.
Ik wil ze juist offline hebben
Hoe doen jullie dat?
Misschien dat ik Bandcamp niet ken maar de OP5 kan je, sinds de laatste firmware-update, toch gewoon weer met <random USB> aan je PC hangen en benaderen?ErikRo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 03:32:
Vraagje net op bandcamp weer cd gekocht in mp3 gedload en nu moet het naar mobiel.
Dat ben ik zeker met je eens. Maar volgens mij worden Wifi punten alsnog gebruikt, alleen niet meer op de achtergrond als je deze optie uitschakelt.The_Worst schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:57:
@rens-br Klopt over het algemeen vindt de telefoon vrij snel een fix. Alleen als je een reis maakt en aan de andere kant van de wereld ineens alleen de GPS aanzet dan kan het lang(er) duren voordat je een fix hebt. Eventuele Wi-Fi-punten helpen om dan sneller een grove locatie te bepalen.
Je kan datzelfde streepje ook zien op de persrenders. Zoem maar eens in op deze foto.
[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 13-07-2017 07:47 ]
Iemand een idee hoe je de haptische feedback uit zet van het toetsenbord? Echt super vervelend maar kan niet vinden waar ik dit uit zet.
Edit heb t even gevonden ze stoppen dat steeds moeilijker weg

[ Voor 20% gewijzigd door michaeltjeh1 op 13-07-2017 08:34 ]
Post even de lokatie; hebben anderen er ook wat aanmichaeltjeh1 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:17:
Iemand een idee hoe je de haptische feedback uit zet van het toetsenbord? Echt super vervelend maar kan niet vinden waar ik dit uit zet.
Ik gok onder "Language & Input" -> Virtual Keyboard -> Gboard -> Preferences -> Virbrate on Keypress?
Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.
Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.
Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.
Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.
Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten