AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Yes!MAX3400 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:39:
[...]
Post even de lokatie; hebben anderen er ook wat aan
Ik gok onder "Language & Input" -> Virtual Keyboard -> Gboard -> Preferences -> Virbrate on Keypress?
Heb zelf vaak dat de telefoon na uur of 3 uit het niets opnieuw opstart, maar ook tijdens het gebruik van verschillende applicaties.
ik niet, met de OPO1 had ik hier regelmatig last van maar met deze tel. nietFestafa schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:53:
Iemand die toevallig problemen heeft met het uit het niets opnieuw opstarten van zijn OnePlus 5? Heb al sinds de launch er last van en opsturen uitgesteld vanwege vakantie.
Heb zelf vaak dat de telefoon na uur of 3 uit het niets opnieuw opstart, maar ook tijdens het gebruik van verschillende applicaties.
Burp
Bandcamp? Het eerste waar ik aan moet denken is toch...ErikRo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 03:32:
Vraagje net op bandcamp weer cd gekocht in mp3 gedload en nu moet het naar mobiel.
Hoe ik het altijd doe is kabel van pc naar OP5.
in ontwikkelaarsopties usb van laden naar MTF transfer zetten
Via de PCV de album naar OP5l kopieren
MTF weer uitzetten.
Kabel weer terug in laadstekker steken
Klaar!
Best wel omslachtig eigenlijk en verre van HiTech![]()
Kan dat niet makkelijker?
Via Dropbox kan ik ze niet verplaatsen alleen maar binnen dropbox. Via gmail is 150mb te groot.
Via Bandcamp waar de aankoop is gedaan kan ik wel luisteren maar niet dloadn naar OP5.
Ik wil ze juist offline hebben
Hoe doen jullie dat?

Maar serieus nu...
Probeer eens de browser die je gebruikt op desktop te zetten. Binnen Chrome kan dat door het menu op te roepen en dan (bij mij staat alles op engels) request desktop site te kiezen. Misschien kan je dan wel de download kiezen.
Een andere optie is om b.v. solid explorer te downloaden en je pc daar toe te voegen zodat je makkelijk bestanden kan uitwisselen. Ik heb daar b.v. mijn pc, nas en Google drive toegevoegd. Maakt bestanden verplaatsen een stuk makkelijker.
Rare is, ik had dit een aantal keer dat hij gerestart was in mn broekzak. Ik denk dat het aan de broek lag eigenlijk.. Maar weet het niet zeker dat per ongeluk de power-knop ingedrukt bleef.Festafa schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:53:
Iemand die toevallig problemen heeft met het uit het niets opnieuw opstarten van zijn OnePlus 5? Heb al sinds de launch er last van en opsturen uitgesteld vanwege vakantie.
Heb nu ook sandstone hoesje, dus dat gebeurd sowieso niet vaak meer nu. Tot nu toe ook niet meer meegemaakt.
Misschien is dat bij jou misschien ook het geval?
Zit je trouwens op 4.5.5?
Accuduur is eigenlijk altijd uitstekend, maar soms denkt 9292 opeens dat het prima is om 20% van de batterij te gebruiken. Gewoon een slechte app, of een eigenaardigheid van de OP5?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik heb SE eens op de Op5 gezet zal er nog eens mee stoeien voorlopig kan ik alleen intern geheugen zien nergens opties om pc toe te voegen.Gohan040 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:03:
[...]
Bandcamp? Het eerste waar ik aan moet denken is toch...
[afbeelding]
Maar serieus nu...
Probeer eens de browser die je gebruikt op desktop te zetten. Binnen Chrome kan dat door het menu op te roepen en dan (bij mij staat alles op engels) request desktop site te kiezen. Misschien kan je dan wel de download kiezen.
Een andere optie is om b.v. solid explorer te downloaden en je pc daar toe te voegen zodat je makkelijk bestanden kan uitwisselen. Ik heb daar b.v. mijn pc, nas en Google drive toegevoegd. Maakt bestanden verplaatsen een stuk makkelijker.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Eigenlijk nooit sinds ik hem heb maar gisteren is die in 15 min twee keer herstart in broekzak.Festafa schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:53:
Enige wat is veranderd de laatste week in zijn batterij monitor app toevoegen
Kan toeval zijn natuurlijk.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Open SE, links boven hamburger menu openen, dan rechts boven in het uitgeklapte hamburger menu de 3 puntjes kiezen, dan storage manager (bij mij in het Engels) en hierna kan je je "storage" toevoegen dmv de + rechtsonder.ErikRo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:06:
[...]
Ik heb SE eens op de Op5 gezet zal er nog eens mee stoeien voorlopig kan ik alleen intern geheugen zien nergens opties om pc toe te voegen.
De pc zag ik niet maar wel mijn dropbox waar ik alles in backup dus et was even knippen en plakken 1 min later stond het er al op, thnx idd 100x makkelijker.Gohan040 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:19:
[...]
Open SE, links boven hamburger menu openen, dan rechts boven in het uitgeklapte hamburger menu de 3 puntjes kiezen, dan storage manager (bij mij in het Engels) en hierna kan je je "storage" toevoegen dmv de + rechtsonder.
Via de BC app lukt het me in ieder geval niet om te dloaden, kan alleen maar delen.JeroenE schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 07:42:
@ErikRo Ik ken Bandcamp ook niet, maar ik zou eens bij hun vragen waarom je de muziek wel kan downloaden op je PC en niet op je telefoon. Volgens hun FAQ moet het in ieder geval gewoon kunnen.
Dacht slim te zijn en via een browser in te loggen op BC en dan opnieuw dloaden maar daar vond ik de optie ook niet. Denk dat het alleen de eerste keer lukt om deze te dlaoden niet als je hem al eerder hebt gedlaod. Al zou dat gek zijn want wat als je je aankoop kwijtraakt.
Maar goed het werd allemaal omslachtig zo zoals je hierboven kunt lezen heb ik al een werkende snelle tip gehad dus die houden we erin.
ps het scannen naar wifi netwerken gisteren maar uitgzet eens kijken hoeveel meer accu ik overhoud.
Geen idee of het al langs is gekomen maar zelf gebruik ik de Portal app van pushbullet om dingen van mijn PC via het Wifi netwerk naar mn Oneplus te kopieren.ErikRo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:50:
[...]
Via de BC app lukt het me in ieder geval niet om te dloaden, kan alleen maar delen.
Dacht slim te zijn en via een browser in te loggen op BC en dan opnieuw dloaden maar daar vond ik de optie ook niet. Denk dat het alleen de eerste keer lukt om deze te dlaoden niet als je hem al eerder hebt gedlaod. Al zou dat gek zijn want wat als je je aankoop kwijtraakt.
Maar goed het werd allemaal omslachtig zo zoals je hierboven kunt lezen heb ik al een werkende snelle tip gehad dus die houden we erin.![]()
ps het scannen naar wifi netwerken gisteren maar uitgzet eens kijken hoeveel meer accu ik overhoud.
Google Play: Portal - WiFi File Transfers
Vanwege de moeite die je hebt gedaan om dit te posten, ga ik hem toch installeren om te kijken welke oplossing makkelijker werkt.skate master schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:58:
[...]
Geen idee of het al langs is gekomen maar zelf gebruik ik de Portal app van pushbullet om dingen van mijn PC via het Wifi netwerk naar mn Oneplus te kopieren.
Klinkt wel makkelijk idd
Thnx
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
DeputyNL
Ligt aan de app, mn vorige telefoon had daar ook last van. Op de op5 nog niet geopendJeroenneman schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:59:
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met 9292?
Accuduur is eigenlijk altijd uitstekend, maar soms denkt 9292 opeens dat het prima is om 20% van de batterij te gebruiken. Gewoon een slechte app, of een eigenaardigheid van de OP5?
Elke keer als ik opnieuw opstart krijg ik een melding/e-mail dat er een onregelmatige simkaart gedetecteerd is.
Heb de huidige sim al als vertrouwde sim toegevoegd maar dat helpt niet.
Tja, dan kan ik net zo goed de app uninstallen.deputy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:39:
9292 gps recht ontnemen doet wonderen! Die bleef bij mij ook soms positie tracken en dus heel veel batterij gebruiken!
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Gebruik ik ook, maar geen last van. Je zou eens in kunnen loggen op de Cerberus site en daar je toestel verwijderen. Dan de data en cache verwijderen van de app en opnieuw instellen. Misschien helpt dit.ComTech schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:51:
Iemand hier die ook Cerberus antidiefstal app gebruikt?
Elke keer als ik opnieuw opstart krijg ik een melding/e-mail dat er een onregelmatige simkaart gedetecteerd is.
Heb de huidige sim al als vertrouwde sim toegevoegd maar dat helpt niet.
Hoezo? Een reis plannen werkt zonder gps ook perfect. Je moet alleen je startpunt invullen.Jeroenneman schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:12:
[...]
Tja, dan kan ik net zo goed de app uninstallen.
DeputyNL
Gewoon nagebruik wegschuiven doe ik ook met alle apps scheelt toch stroom er zijn er meerdere die een waarschuwing krijgen van het OSJeroenneman schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:12:
[...]
Tja, dan kan ik net zo goed de app uninstallen.
Ik had eerder in dit forum (is daarna verplaatst naar accessoires) al aangegeven dat mijn oneplus tempered glass screenprotector na een week al was gebarsten. Had de telefoon niet laten vallen en had geen idee hoe het was gebeurd. Er zat 1 horizontale breuklijn over het gehele scherm. Misschien dat ze daarop baseerden dat het niet van een harde klap kwam maar ik krijg gratis een nieuwe opgestuurd twv €21.95

Toch een mooi stukje service van ze!
PSN: Oldzkoel
Nee dit werkte bij mij niet. Pc toont QR code zodra ik app opstart wil die scannen en scant al ongevraagd voor ik OP5 voor de QR heb dus mislukt de poging en dat loopt door tot ik beide na 5 min kill.skate master schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:58:
[...]
Geen idee of het al langs is gekomen maar zelf gebruik ik de Portal app van pushbullet om dingen van mijn PC via het Wifi netwerk naar mn Oneplus te kopieren.
Ik hou het dus op Solid Explorer.
Dat is dus ~10% per uur accukosten tethering, oftewel max. 10 uur tethering! Heel netjes. En zonder ook maar enigzins warm te worden
Er zit een hele goede modem/SoC combi in.
[ Voor 14% gewijzigd door Arnout op 14-07-2017 10:14 ]
https://chat.whatsapp.com/BingPeZZ6S84CfRF9kr0NI
Weet niet of dit mag op tweakers (anders mag dit uiteraard weer verwijderd worden)...
Just a wild guess... Gebruik je SwiftKey als toetsenbord? Bekende issue met SwiftKey icm een aantal apps.pattong schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:15:
Iemand het volgende al tegen gekomen? Na een half uurtje chatten gisteren in messenger was de text verschrikkelijk traag opbouwend, ook wissen gebeurde met seconden vertraging. Iedereen kent dit wel denk ik, je tikt text en kijkt op je scherm, dan zie je dat je text seconden nodig heeft letter per letter om te verschijnen, maw wreed traag.. Na de app af te sluiten en terug op te starten was het probleem weg. Nu kan het toch niet aan de telefoon liggen? out off memory? lijkt mij sterk met zijn 8Gb, eerder aan de app denk ik..
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Swiftkey is toch gewoon geintegreerd? Ik heb er niks voor moeten doen.. Overal waar er te typen valt heb ik deze mogelijkheid.l3art schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:36:
[...]
Just a wild guess... Gebruik je SwiftKey als toetsenbord? Bekende issue met SwiftKey icm een aantal apps.
Dat zegt toch niks? Het is een bekend probleem dat SwiftKey soms heel traag reageert. Geïntegreerd of niet maakt niet uit. Google er maar eens op. Heeft ook niks met de Op5 te maken. Op de Op3 was het ook, alsmede andere niet Op toestellen. Ik heb er op meerdere toestellen met een snapdragon processor last van gehad (810, 820, 821) op mijn huidige Samsung S7 weer niet (is ook geen snapdragon processor). Hoe dan ook een bekend probleem wat nog altijd niet opgelost is.pattong schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:57:
[...]
Swiftkey is toch gewoon geintegreerd? Ik heb er niks voor moeten doen.. Overal waar er te typen valt heb ik deze mogelijkheid.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Maar, aangezien de telefoon elke keer wil weten welke sim ik wil gebruiken, kan ik dus niet meer bellen via de auto. Als ik via mijn boordcomputer iemand wil bellen, dan moet ik meteen mijn telefoon unlocken en weeeer aanklikken welke sim gebruikt moet worden.
Elders las ik dat als je een contact naar de goede sim-kaart kopieert, dat je dan altijd nummer A belt van sim1. Maar dit werkt niet (meer) of niet goed omdat al mijn contacts gesynced worden uit de cloud van 3 mail-adressen.
Wie heeft de oplossing om in te stellen dat contacts 1 t/m 93 via sim1 gaan en contact 94 t/m 137 via sim2?
/edit: het trucje om iemand te bellen en dan aan te vinken sim1 of sim2 use every time, werkt niet. Blijkbaar wordt dan de hele system-setting omgezet en wordt sim1 standaard voor alle uitgaande telefoontjes.
Dual SIM Selector dus... Kan je rules maken om personen / groups automagisch in te delen in sim1 of sim2. Zo even testen of de auto het meteen snapt werkt in de auto!
[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 16-07-2017 20:22 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Zet in Developer Options de volgende dingen aan:
- Doze/Sluimermodus (staat hopelijk al aan
)
- App filter WLAN Multi/Broadcasting
- GPU rendering afdwingen
Wat voor (nadelige) gevolgen heeft het als ik die aan zet?
Persoonlijk tot nog toe geen nadelige gevolgen ondervonden. App filter zorgt ervoor dat apps niet onnodig een WiFi verbinding blijven activeren. Andere wordt GPU altijd gebruikt voor het renderen van grafische dingen die niet 3d zijn (denk aan animaties en rest wat je op je scherm ziet).Jasikevicius3 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:46:
Maar die onderste 2 staan standaard uit.
Wat voor (nadelige) gevolgen heeft het als ik die aan zet?
Waar?GustavSan schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:32:
Voelen jullie ook een soort trilling als je op de achterkant van de telefoon tikt? Ik vind het storend want het lijkt/voelt telkens of er een veertje los zit ofzo.
Aan mijn antwoord te lezen; ik heb dus nergens last van maar wil best even een paar keer tikken; moet je wel even precies aangeven waar op de achterkant.
Voor de rest supertevreden over mijn nieuwe OnePlus! Alle negatieve ervaringen zoals jello, camera, wifiproblemen,... heb ik nog steeds niet ondervonden! Toptelefoon!
Filmrol? Zo werkt android gelukkig niet. Whatsapp foto's staan in de Whatsapp/media/Whatsapp images map. Niet in b.v. de DCIM map waar je met de camera gemaakte foto's in staan. Misschien moet je eens een andere gallerij app gebruiken, ik gebruik al jaren een oude (en de beste) versie van quickpic (Toen deze nog niet overgenomen was door bagger bedrijf cheetah mobile). Hier heb je alles in aparte mappen zichtbaar, en dus niet alles door elkaar. Ook kan je o.a. kiezen welke zichtbaar zijn en niet. Laat me maar even weten of je deze wilt proberen, dan deel ik het apk bestand met je.briecht schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:04:
Ik weet niet of dit hier al ergens staat maar is er een manier om whatsapp foto's en media niet automatisch op de filmrol op te slaan? Met iOS kon je dit afvinken in de settings van WhatsApp maar ik ben hier nog naar op zoek in Android.
Voor de rest supertevreden over mijn nieuwe OnePlus! Alle negatieve ervaringen zoals jello, camera, wifiproblemen,... heb ik nog steeds niet ondervonden! Toptelefoon!
[ Voor 12% gewijzigd door Gohan040 op 18-07-2017 07:37 ]
Ja, hiervoor moet je een .nomedia file aanmaken in de Whatsapp folders welke je niet zichtbaar wilt hebben in je "filmrol". Beetje omslachtig maar werkt wel prima (en is maar 1x nodig).briecht schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:04:
Ik weet niet of dit hier al ergens staat maar is er een manier om whatsapp foto's en media niet automatisch op de filmrol op te slaan? Met iOS kon je dit afvinken in de settings van WhatsApp maar ik ben hier nog naar op zoek in Android.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
3 dagen op de accu!? Dan raak je de telefoon niet aan of vliegtuigmodus?FeaR schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:42:
Ik ben ook weer terug bij 3 dagen op de accu. Dat had ik de eerste paar weken met de OnePlus 5 maar de laatste week redde ik net één dag. Ook was opeens de volledige 111 GB in gebruik en moest ik data op gaan ruimen. Blijkbaar te veel in de instellingen lopen kloten en volledige logging aangezet op alles wat los en vast zitNa dat uit te hebben gezet en de logs te hebben geleegd heb ik weer slechts 10 GB in gebruik (moet nog steeds muziek e.d. overzetten) en een betere accuduur...
Sinds ik een tablet heb om op bed YouTube te kijken en de telefoon niet meer gebruik sla ik veelal twee nachten over met opladen. Verder op de dag gewoon wat internet en WhatsApp.pattong schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:49:
[...]
3 dagen op de accu!? Dan raak je de telefoon niet aan of vliegtuigmodus?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Deze nacht opgeladen (mag dat wel ganse nacht aan de lader?) in vliegtuigmodus, daarstraks uit vliegtuigmodus gezet, na een halfuur al 4% eraf zonder aan te raken bijna, nu twee uur later 1% eraf.. Heeft wat bij te werken precies als hij uit vliegtuigmodus komt.FeaR schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:51:
[...]
Sinds ik een tablet heb om op bed YouTube te kijken en de telefoon niet meer gebruik sla ik veelal twee nachten over met opladen. Verder op de dag gewoon wat internet en WhatsApp.
Volgens mij maakt het niet veel uit als die de hele nacht aan de lader zit. Lader stopt gewoon met laden als de telefoon 100% is. Wat ik wel heb is een maar 800mAh lader bij mijn bed met ook nog eens een verlengkabel. Hierdoor laad de telefoon rond de 500-600mA op, na een nacht is die 100% en de telefoon wordt totaal niet warm en laad rustig op. Bij al mijn telefoons altijd gedaan. Mijn vorige telefoon, Nexus 6P had naar 1,5 jaar nog een prima accu.pattong schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:58:
[...]
Deze nacht opgeladen (mag dat wel ganse nacht aan de lader?) in vliegtuigmodus, daarstraks uit vliegtuigmodus gezet, na een halfuur al 4% eraf zonder aan te raken bijna, nu twee uur later 1% eraf.. Heeft wat bij te werken precies als hij uit vliegtuigmodus komt.
Ik tik ter hoogte van de camera's op de achterzijde van de body en ik hoor en vooral voel een vibratie, alsof er een veertje los zit. Verder niet super hinderlijk, maar wel interessant om in de gaten te houden mocht het erger worden....ben niet zo'n fan van bewegende delen.MAX3400 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:46:
[...]
Waar?
Aan mijn antwoord te lezen; ik heb dus nergens last van maar wil best even een paar keer tikken; moet je wel even precies aangeven waar op de achterkant.
Goed nieuws; ik heb er geen last van... Dat is natuurlijk niet wat jij wil horen maar ik voel niks bewegen en hoor ook geen rare resonantie ofzo.GustavSan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:37:
[...]
Ik tik ter hoogte van de camera's op de achterzijde van de body en ik hoor en vooral voel een vibratie, alsof er een veertje los zit. Verder niet super hinderlijk, maar wel interessant om in de gaten te houden mocht het erger worden....ben niet zo'n fan van bewegende delen.
Ik heb het ook even geprobeerd en hoor of voel niks van een vibratie.GustavSan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:37:
[...]
Ik tik ter hoogte van de camera's op de achterzijde van de body en ik hoor en vooral voel een vibratie, alsof er een veertje los zit. Verder niet super hinderlijk, maar wel interessant om in de gaten te houden mocht het erger worden....ben niet zo'n fan van bewegende delen.
Net rechts van de camera gok ik? Ik voel opzich wel wat je bedoelt, mijn theorie was dat dat de plek is waar vibratiemotor zit (heet dat zo?GustavSan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:37:
[...]
Liever in Gulden betalen? Dat kan!
Yep.. Dat schijnt de nieuwe vibration motor te zijn dus niks om je zorgen over te maken.GustavSan schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:32:
Voelen jullie ook een soort trilling als je op de achterkant van de telefoon tikt? Ik vind het storend want het lijkt/voelt telkens of er een veertje los zit ofzo.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Zelfs dezelfde wallpaper op beide profielen (beide simkaarten), maar het standbyscherm is anders.
Iemand enig idee waardoor dit komt en waarom ik niet dezelfde afbeelding zie als die ik als wallpaper heb ingesteld?
Net geprobeerd, werkte wel; had 3 van die blauw/wit/rode Volvo's achter me aan op de snelweg; mooi zoek gereden door op de vluchtstrook in tegenovergestelde richting weg te komen
Installeer AccuBattery en je kan het zelf testen en bepalen. Het is niet een magisch getal.aaaido schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:17:
Wat is nou het beste met opladen? Bij hoeveel procent kan je het beste laden en tot hoeveel max laden?
Aangeraden wordt tussen de vijftig en tachtig procent houden dan heb je de minste slijtage 0,1 cyclus om precies te zijn.
Daar ben ik het niet mee eens want met zulke kleine stukjes ga je ook weer vaker opladen.
Ik kies zelf om nu 's morgens vanaf ongeveer vijfentwintig a dertig procent op te laden naar tachtig procent slijtage is dan 0,2 cyclus.
Mits gebruik dat toelaat. Oplaadtijd is 25 min maar dus goed te doen s morgens. Hij piept zelf bij 80 procent mag ook andere waarde zijn als je wilt.
Onder de twintig of lager probeer ik als het even kan te vermijden.
Ook het stuk boven de tachtig dan gaat het verhoudingsgewijs steeds harder. Bv 90% naar 95% kost hier net zoveel slijtage als 30% naar 80% om een idee te geven.
Is 70% genoeg dan gaat hij zelfs nog langer mee dan als je 80% wilt, twee keer langer zelfs maar dat wordt zelfs mij te weinig hij niet w ten dienste van mij staan niet omgekeerd.
[ Voor 15% gewijzigd door ErikRo op 18-07-2017 19:46 ]
Merk ik daar wat sarcasme opDigitalError schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:57:
je kunt ook je telefoon uitzetten, moet je eens kijken hoe lang je met een volle lading doet
Ik zou zeggen, laadt dat ding gewoon op en vervang zelf over 2 jaar een keer de accu. Scheelt je hoop moeite en tijd
Accu's worden steeds moeilijker vervangbaar. Vooral door jezelf, ik vond de accu van OP1 al een drama. Laten doen vragen ze al snel 70 tot 100 voor bij reparatie bedrijven.Ewivis schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:45:
[...]
Ik zou zeggen, laadt dat ding gewoon op en vervang zelf over 2 jaar een keer de accu. Scheelt je hoop moeite en tijd
En dan dan moet je maar hopen dat de accu's die ze leveren originele zijn en geen vage neppers aangezien OnePlus geen accu's levert.
Als je accu zo veel langer vol kan blijven en zijn maximale vukbaarheid houdt met weinig moeite. Waarom niet.
Scheelt me weer een accu na één a twee jaar.
Ach en accu vervangen kan altijd nog
[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 18-07-2017 22:31 ]
Ik ben heel tevreden met de accu toch nog wat van je extra instellingen overgenomenvantslot schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:11:
Ik had de laatste tijd nog steeds niet erg goede SOT (4/5 uur), dus ben toch nog een beetje verder gaan tweaken (snap je). Heb met deze wijzigingen aanzienlijk beter resultaat, dus nog een paar aanvullende tips:
Zet in Developer Options de volgende dingen aan:En in de gewone instellingen Aggressive doze of in NLs Geavanceerde optimalisatie aanzetten. Ik kom met deze instellingen al gauw op een acceptabele 5 a 6 uur. En zit dan ook vaak een uur of twee SOT op 4G bij in rijdende trein.
)
Ik kan die Geavanceerde optimalisatie niet vinden of is dat de accu optimalisatie?
Burp
Even gekeken naar jerryrigeverything, maar is goed te doen hoor!ErikRo schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:29:
[...]
Accu's worden steeds moeilijker vervangbaar. Vooral door jezelf, ik vond de accu van OP1 al een drama. Laten doen vragen ze al snel 70 tot 100 voor bij reparatie bedrijven.
En dan dan moet je maar hopen dat de accu's die ze leveren originele zijn en geen vage neppers aangezien OnePlus geen accu's levert.
Als je accu zo veel langer vol kan blijven en zijn maximale vukbaarheid houdt met weinig moeite. Waarom niet.
Scheelt me weer een accu na één a twee jaar.
Ach en accu vervangen kan altijd nog
Alleen de alert slider is er mee opgehouden... hij staat nu vast in stille modus
Ik zit te denken om hem op te sturen naar OnePlus maar ik vraag me af hoe lang ik hem dan kwijt ben en wat me dat gaat kosten...
Heeft er iemand ervaring met de reparatie service van OnePlus?
[ Voor 14% gewijzigd door hommer op 19-07-2017 07:22 ]
t.k.a. sig space t.e.a.b.

Nee, bij accu optimalisatie op de drie puntjes rechtsboven tikken en dan vind je geavanceerde optimalisatie.Wii4all schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:40:
[...]
Ik ben heel tevreden met de accu toch nog wat van je extra instellingen overgenomen
Ik kan die Geavanceerde optimalisatie niet vinden of is dat de accu optimalisatie?
Ik heb die app niet, maar even gekeken in cpu-z, daar geeftie bij mij 3450 aan..ErikRo schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:39:
Aan de Accubattery gebruikers zegt die van jullie ook dat de batterij maar 2940mA geschatte capaciteit is ipv de door OP opgegeven 3300mA?

3.092mAh hier. ook niet bepaald de 3.300 die me beloofd is hahaErikRo schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:39:
Aan de Accubattery gebruikers zegt die van jullie ook dat de batterij maar 2940mA geschatte capaciteit is ipv de door OP opgegeven 3300mA?
Bij mij staat capaciteit er helemaal niet bij?Step-han schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:54:
[...]
Ik heb die app niet, maar even gekeken in cpu-z, daar geeftie bij mij 3450 aan..
[afbeelding]
heb jij soms root?Step-han schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:54:
[...]
Ik heb die app niet, maar even gekeken in cpu-z, daar geeftie bij mij 3450 aan..
[afbeelding]
Ik.heb ook even cpuz gedload, wel volt maar geen mA hier
Ik heb geen Greet in mijn contactpersonen maar bij andere mensen gebeurt het ook inderdaad.briecht schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:02:
Is het bij jullie ook zo dat de voor- en familienaam van de contactpersoon die een smsje stuurde aan elkaar geplakt is?
[afbeelding]
Accu's varieren altijd. Het is vrijwel nooit zo dat je precies 3300mah krijgt.ErikRo schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:34:
Hm net alsof ze oude batterij gebruikt hebben ik zit al bijna 150mA onder de jouwe dat is best veel en 400mA onder wat beloofd was in de specificaties. Goed bezig OnePlus!
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
begrijpelijk, maar 290mAh verschil is aanzienlijk toch? Als ik kijk naar mijn standby tijd, dan zie ik 16% (dit is 502mAh over 13u ongeveer). Dat zou dus grofweg resulteren in 8 uur extra standby tijdComputerHoed schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:20:
[...]
Accu's varieren altijd. Het is vrijwel nooit zo dat je precies 3300mah krijgt.
[ Voor 21% gewijzigd door pannekoek op 19-07-2017 13:23 ]
Er vanuit gaande dat AccuBattery ook daadwerkelijk accuraat is, zou je kunnen zeggen dat het verschil aanzienlijk is. Of je je er druk om moet maken is een ander verhaal.pannekoek schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:22:
[...]
begrijpelijk, maar 290mAh verschil is aanzienlijk toch? Als ik kijk naar mijn standby tijd, dan zie ik 16% (dit is 502mAh over 13u ongeveer). Dat zou dus grofweg resulteren in 8 uur extra standby tijd
Gisteren avond pas deze instellingen toegepast, maar nu gaat de batterij nog wat langer mee.vantslot schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:11:
Ik had de laatste tijd nog steeds niet erg goede SOT (4/5 uur), dus ben toch nog een beetje verder gaan tweaken (snap je). Heb met deze wijzigingen aanzienlijk beter resultaat, dus nog een paar aanvullende tips:
Zet in Developer Options de volgende dingen aan:En in de gewone instellingen Aggressive doze of in NLs Geavanceerde optimalisatie aanzetten. Ik kom met deze instellingen al gauw op een acceptabele 5 a 6 uur. En zit dan ook vaak een uur of twee SOT op 4G bij in rijdende trein.
)
1 dag en 9 uur gelezen opgeladen en nu nog 44% over.
Terwijl ik savonds en sochtends met navigatie +/- 25 minuten naar huis rij, spotify aan heb.
Overdag beetje clash of clans niet superveel bellen etc.
Snachts standaard op de vliegtuigstand voor een uurtje of 7
Facebook pas al vervangen voor Friendly (dat heeft ook al wat gescheeld naar mijn idee)
Ik ben er blij mee.
Burp
Nu wel, soort van na het monteren van nieuw hoesje; ik kijk het nog even aan maar er zit een soort resonantie nu bij elke keer dat het trilmotortje moet werken. Gelukkig alleen bij mijn wekker en Whatsapp maar irritant is het wel.GustavSan schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:32:
Aggressor schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:13:
[...]
roeldie.. hoe is het afgelopen?
Daar ben ik wel benieuwd naar!

hopen op paypal. ik ben klaar met oneplus
Jij hebt niets met DHL te maken, oneplus is klant bij dhl, niet jij. Oneplus moet het daarom ook oplossen. 't ligt er natuurlijk helemaal aan hoeveel moeite je er in wil steken, maar ik zou zelf niet opgeven.roeldie schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:29:
[...]
[afbeelding]
hopen op paypal. ik ben klaar met oneplus![]()
even voor de duidelijk hij heb meermalen gebeld met DHL.
Share and Enjoy!
ik ben al 24 dagen bezig zal vanavond de hele ticked online zetten. ben aan het lijntje gehouden.GreNade schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:34:
[...]
Jij hebt niets met DHL te maken, oneplus is klant bij dhl, niet jij. Oneplus moet het daarom ook oplossen. 't ligt er natuurlijk helemaal aan hoeveel moeite je er in wil steken, maar ik zou zelf niet opgeven.
ik heb nu via Paypal claim ingediend
Lekker dan, succes in ieder geval.roeldie schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:38:
[...]
ik ben al 24 dagen bezig zal vanavond de hele ticked online zetten. ben aan het lijntje gehouden.
Communiceren met oneplus lijkt behoorlijk lastig te zijn, ik heb het idee dat veel chatmedewerkers slecht engels spreken, of gewoon niet weten wat ze moeten doen. Ik had de vraag of de Oneplus 5 APTx zou ondersteunen, en dan krijg ik het antwoord dat ik moet checken bij de headphonefabrikant of die compatible is....
Share and Enjoy!
Zijn dat soort antwoorden niet standaard bij elk bedrijf, de mensen die het wel weten zitten over het algemeen niet achter een helpdeskGreNade schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:40:
[...]
Lekker dan, succes in ieder geval.
Communiceren met oneplus lijkt behoorlijk lastig te zijn, ik heb het idee dat veel chatmedewerkers slecht engels spreken, of gewoon niet weten wat ze moeten doen. Ik had de vraag of de Oneplus 5 APTx zou ondersteunen, en dan krijg ik het antwoord dat ik moet checken bij de headphonefabrikant of die compatible is....
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Denk dat ik ook mijn CC-maatschappij maar ga inzetten; DHL is een week op zoek geweest naar een adres wat volgens hun niet bestaat en kon daarom mijn OP5 niet bezorgen. Uiteindelijk wel gelukt na dik een uur bellen met ze.roeldie schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:38:
[...]
ik ben al 24 dagen bezig zal vanavond de hele ticked online zetten. ben aan het lijntje gehouden.
Angel @ OP5 vind dat niet interessant en ik kreeg een $5 store credit met expiration date...
Angel snapt ook niet hoe DHL werkt volgens mij.MAX3400 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:54:
[...]
Denk dat ik ook mijn CC-maatschappij maar ga inzetten; DHL is een week op zoek geweest naar een adres wat volgens hun niet bestaat en kon daarom mijn OP5 niet bezorgen. Uiteindelijk wel gelukt na dik een uur bellen met ze.
Angel @ OP5 vind dat niet interessant en ik kreeg een $5 store credit met expiration date...

Klopt... Maar DHL snapt ook niet hoe DHL werkt; ze wilden me serieus wijsmaken dat het vliegtuig (!!) van Leipzig naar Amsterdam daadwerkelijk 24 uur erover deed. En dat daarom de bezorging minstens 2 dagen vertraagd zou zijn vanwege douane, inklaring etc. in Amsterdam.roeldie schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:57:
[...]
Angel snapt ook niet hoe DHL werkt volgens mij.
Oh well, ik hoop dat jij succes gaat hebben met je claim; het is bijzonder zuur en een slechte ervaring met jouw pakketje.
Ik heb inderdaad root.ErikRo schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:23:
[...]
heb jij soms root?
Ik.heb ook even cpuz gedload, wel volt maar geen mA hier
Wat me positief opviel is dat vrijwel alle Android settings nu in de cloud opgeslagen worden. Kan ook een Oneplus feature zijn. Ook de launcher wordt weer helemaal zo ingesteld als voor de reset.
Wat alleen vaag was, als je power+volume down doet, kom je eerst in een nietzeggend login scherm, het blijkt dat je daar je pincode moet opgeven (encrypted storage). Staat niet in de procedure.
Update size: 32mb
Change log:
·Fixed reboot caused by dialing 911 on certain OnePlus 5 units
Geen security patch. Nog steeds 1 mei..
Nee, die komt er z.s.m. aan.Jasikevicius3 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:40:
In die nieuwe update ook (eindelijk) de juli beveiligspatch? Of dat nog altijd niet???
Oxygen 4.5.6 lokaal installeren (komend vanaf Oxygen 4.5.5):
* dit bestand downloaden: https://www.androidfilehost.com/?fid=961840155545583207
* bestand verplaatsen met de ingebouwde filemanager naar root
* bij systeemupdates op het tandwieltje te klikken en local upgrade te kiezen en het zojuist gedownloade bestand te selecteren
[ Voor 17% gewijzigd door LtMarx op 21-07-2017 11:43 ]
ik ben zo lui dat ik wel wacht tot ie binnenkomt op mijn telefoonLt. Marx schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:41:
Veur den luien mensch:
Oxygen 4.5.6 lokaal installeren (komend vanaf Oxygen 4.5.5):
* dit bestand downloaden: https://www.androidfilehost.com/?fid=961840155545583207
* bestand verplaatsen met de ingebouwde filemanager naar root
* bij systeemupdates op het tandwieltje te klikken en local upgrade te kiezen en het zojuist gedownloade bestand te selecteren
vorige keer dacht ik dat ook. Na twee (!) dagen maar zelf handmatig geïnstalleerd. Hij is nu alweer een dag uit, dus zou verwachten dat zelfs met graduele uitrol iedereen hem nu zou moeten hebben... not.pannekoek schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:17:
[...]
ik ben zo lui dat ik wel wacht tot ie binnenkomt op mijn telefoon
[ Voor 18% gewijzigd door Arnout op 21-07-2017 12:38 ]
Net voor de eerste keer gekeken, heb hem gelijk binnen. As we speak is m'n toestel aan het rebooten. Geen geintjes met local install of VPN's naar Duitsland oid, gewoon een legit OTA.Arnout schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:37:
[...]
vorige keer dacht ik dat ook. Na twee (!) dagen maar zelf handmatig geïnstalleerd. Hij is nu alweer een dag uit, dus zou verwachten dat zelfs met graduele uitrol iedereen hem nu zou moeten hebben... not.
Same here! Downloading now...wutwutwhat schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:19:
[...]
Net voor de eerste keer gekeken, heb hem gelijk binnen. As we speak is m'n toestel aan het rebooten. Geen geintjes met local install of VPN's naar Duitsland oid, gewoon een legit OTA.
Local install is ook legit ota hoorwutwutwhat schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:19:
[...]
Net voor de eerste keer gekeken, heb hem gelijk binnen. As we speak is m'n toestel aan het rebooten. Geen geintjes met local install of VPN's naar Duitsland oid, gewoon een legit OTA.
Haha dat weet ik ongeveer hetzelfde principe. Met 'legit' bedoelde ik meer daadwerkelijk OTA, niet manual install vanuit een gedownload bestand. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer, maar OTA is nog een stapje luierEwivis schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:12:
[...]
Local install is ook legit ota hoorje download hetzelfde bestand...
Edit: gedachteverandering..
[ Voor 8% gewijzigd door wutwutwhat op 21-07-2017 15:22 ]
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.
Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.
Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten