Acties:
  • +13 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11

-Stef-

Slainthe!

Ik heb mijn OP5 nu een kleine maand in gebruik en vind het een TOP toestel! Ik kom van een Nexus 5 en ben aangenaam verrast wat betreft de snelheid, accuduur en looks van het toestel. Ook Oxygen bevalt mij erg goed. Dash charge is super, wat een gemak en Android 7.1.1, keurig hoor.

Ik ben geen zware gebruiker dus of ik nu een OST van 4 uur of 5 uur heb weet ik niet en interesseert mij ook niet. Gewoon bellen, appen, mailen en wat social media en internetten. Verder muziek luisteren via USB Audio Audio Pro, Spotify en podcasts. Elke 2 dagen even aan de lader en niet meer de halve nacht maar gewoon als het een uurtje uitkomt. Ook gebruik ik mijn OP5 niet als mijn primaire camera, dus als de foto's niet vergelijkbaar zijn met die ik neem met Canon L glas soit! Af en toe een kiekje met prima resultaat.

Mijn N5 (32 GB) kocht ik bij zijn premiere voor Eur 500. De OP5 64GB vorige maand voor hetzelfde geld. Ik ben dus al met al bijzonder tevreden, gelet op de vooruitgang die ik hiermee heb geboekt.

Ik ben geen OP medewerker en word niet betaald om lovend over hun product te zijn. Ik post hier slechts mijn persoonlijke ervaring. Voordat sommigen van jullie dit misschien verkeerd opvatten, ik zeg niet dat jullie klachten niet gegrond zijn. Die zullen wat jullie betreft ongetwijfeld net zo oprecht zijn als mijn ervaringen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
-Stef- schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:42:
Ik ben geen OP medewerker en word niet betaald om lovend over hun product te zijn. Ik post hier slechts mijn persoonlijke ervaring. Voordat sommigen van jullie dit misschien verkeerd opvatten, ik zeg niet dat jullie klachten niet gegrond zijn. Die zullen wat jullie betreft ongetwijfeld net zo oprecht zijn als mijn ervaringen.
Je hoeft je niet te verontschuldigen. Waar het fout ging was dat meningen en bevindingen werden betwist of juist werden aangedikt. Dat was vooral in het begin, toen er een behoorlijke hypetrain (niet in de laatste plaats door Oneplus zelf) op gang was gebracht en er torenhoge verwachtingen waren geschapen.

Die hypetrain is gelukkig bijna van de rails en nu is het gewoon een hele goede smartphone geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Arnout schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:32:
[...]

Je hoeft je niet te verontschuldigen. Waar het fout ging was dat meningen en bevindingen werden betwist of juist werden aangedikt. Dat was vooral in het begin, toen er een behoorlijke hypetrain (niet in de laatste plaats door Oneplus zelf) op gang was gebracht en er torenhoge verwachtingen waren geschapen.

Die hypetrain is gelukkig bijna van de rails en nu is het gewoon een hele goede smartphone geworden.
Klopt. Heb ook de op5 en ben erg tevreden met het toestel. Ik blijf alleen vinden dat voor deze prijs het toestel meer te vergelijken is met concurrerende toestellen. En dat kleine tekortkomingen minder te vergeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Ik heb de op5 nu een tijdje en hij bevalt enorm! Echter vraag ik me af waarom het "android-besturingssysteem" bovenaan staat bij verbruikers.

android-besturingssysteem 10%
Scherm 6%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf bovenin het niet storen logo houden, kan in het niet storen menu niet vinden waar ik dat uit kan zetten.
Heb al gezocht maar wordt niet echt wijzer, Iemand een tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Blekkienl schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:52:
Ik heb de op5 nu een tijdje en hij bevalt enorm! Echter vraag ik me af waarom het "android-besturingssysteem" bovenaan staat bij verbruikers.

Scherm 6%
Omdat Android zelf ook dingen doet.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:17:
Ik blijf bovenin het niet storen logo houden, kan in het niet storen menu niet vinden waar ik dat uit kan zetten.
Heb al gezocht maar wordt niet echt wijzer, Iemand een tips?
Komt dat niet door de fysieke switcher aan de zijkant van je telefoon?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:21:
[...]

[...]

Daar zal ik eens naar kijken straks, had deze knop nog niet opgemerkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:23:
[...]

Daar zal ik eens naar kijken straks, had deze knop nog niet opgemerkt 8)7
_O- is toch wel een van de main features van de OnePlus toestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
Hahn schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:21:
[...]

[...]

Dat proces verbruikt veruit het meeste. Zelfs meer dat de screen on tijd van 4.5 uur. Dat is toch gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Blekkienl schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:47:
[...]

Dat proces verbruikt veruit het meeste. Zelfs meer dat de screen on tijd van 4.5 uur. Dat is toch gek?
Waarom is dat gek? Android draaien kost ook energie.

Als jij je laptop aanzet op de accu en je zet je scherm uit, dan gaat de accu toch ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
Hahn schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 18:51:
[...]
Waarom is dat gek? Android draaien kost ook energie.

Als jij je laptop aanzet op de accu en je zet je scherm uit, dan gaat de accu toch ook op?
1/5 van de gehele accu is behoorlijk veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Blekkienl schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:59:
[...]

1/5 van de gehele accu is behoorlijk veel...
En toch is het niet gek. Android OS staat bij mijn Nexus 6P ook vrijwel altijd bovenaan op de lijst van meest verbruikte energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 23:03
Ik denk dat ik binnenkort maar voor de Factory Rest ga.
Idle verbruik rond de 2.5% per uur. Met als toppers Wifi en Android System/OS.
Ik wacht nog even de eerstvolgende OTA af, of er wat fixes zijn die hier verbetering in aanbrengen.

Vraagje: als ik de OP5 nu 'root' en ik doe later een Factory Reset, is ie dan helemaal 'schoon' of is de root+rest er dan nog? Ik zou dan eerst kunnen rooten en dan met appjes op zoek gaan naar een oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:29
roeldie schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:29:
[...]

[afbeelding]

hopen op paypal. ik ben klaar met oneplus :( :( even voor de duidelijk hij heb meermalen gebeld met DHL.
Laat je het ons wel weten hoe het afloopt.
Wel slechte service van opo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

marcelmg2 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:22:
Ik wacht nog even de eerstvolgende OTA af, of er wat fixes zijn die hier verbetering in aanbrengen.

Vraagje: als ik de OP5 nu 'root' en ik doe later een Factory Reset, is ie dan helemaal 'schoon' of is de root+rest er dan nog? Ik zou dan eerst kunnen rooten en dan met appjes op zoek gaan naar een oorzaak?
Als je een Factory Reset doet na een root dan is je hele telefoon gewoon compleet schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen wat ik de afgelopen 47 pagina's heb gemist? Of waren het voornamelijk vragen die voorbij kwamen? Wegens privéproblemen en andere dingen die ik aan m'n hoofd had, had ik geen zin, tijd en concentratie om in dit topic te reageren, noch te lezen. Nu probeer ik weer wat meer te focussen op de topics.

Scherm 6%
marcelmg2 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:22:

Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • Instellingen > "Back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > "Locatie" > bolletjes rechtsboven > "Scannen" > "Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen" uitzetten
  • Instellingen > "Wifi" > tandwiel > "Scannen altijd beschikbaar" uitschakelen
  • Instellingen > "Apps" > "Google Play Services" > "Opslagruimte" > "Ruimte beheren" > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > "Opslag & geheugen" > "Opslag" > "Gegevens in het cachegeheugen" > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > "Wipe data and cache" > "wipe cache" > "ok"
Als bovenstaande niet helpt, dan raad ik een factory reset aan.
Hahn schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:08:
En toch is het niet gek. Android OS staat bij mijn Nexus 6P ook vrijwel altijd bovenaan op de lijst van meest verbruikte energie.
Toch is dat wel gek. 9 van de 10 mensen met een OnePlus telefoon horen "Scherm" bovenaan te hebben qua verbruik. "Android-Systeem" hoort op plaats nummero 2 te staan. Zoals ik hierboven al vermeldde, is het op die manier op te lossen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout

Scherm 6%
Het kan normaal zijn, maar net zo goed niet. Ik heb het nu ook na uptime van ~75 uur, dat Android ineens bovenaan komt en de batterij snel leegloopt, ik denk dat ik weer een wakelock heb. Heb vliegtuigmodus al geprobeerd maar in Cpu Spy zie ik geen deep sleep meer.

Je kan het checken door Cpu Spy te draaien, reset te doen,10 minuten even wegleggen (scherm uit) en dan refresh te doen. Als je geen of weinig deep sleep ziet, dan heb je een wakelock te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:46:

Kan iemand mij vertellen wat ik de afgelopen 47 pagina's heb gemist? Of waren het voornamelijk vragen die voorbij kwamen? Wegens privéproblemen en andere dingen die ik aan m'n hoofd had, had ik geen zin, tijd en concentratie om in dit topic te reageren, noch te lezen. Nu probeer ik weer wat meer te focussen op de topics.

[...]

[...]

Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):

• Instellingen > "Wifi" > tandwiel > "Scannen altijd beschikbaar" uitschakelen

[...]

.
Instellingen > "Wifi" > tandwiel > "Scannen altijd beschikbaar" uitschakelen
Die kun je uitzetten maar ik heb gemerkt dat Google hem vaak weer aanzet.
Bv als een app zegt locatie nodig te hebben en GPS staat uit dan krijg je vraag zal ik GPS aanzetten. Als je JA zegt zet hij scannen altijd beschikbaar ook meteen aan en niet allen je gps

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeldie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 10:24
Aggressor schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:54:
[...]

natuurlijk. ik wacht nog op een reactie van paypal. dus heb niks te melden nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Via de PlayStore is nu ook de nieuwe versie van de OnePlus Launcher te downloaden ;)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 12:56
ErikRo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 02:15:
[...]
Bv als een app zegt locatie nodig te hebben en GPS staat uit dan krijg je vraag zal ik GPS aanzetten. Als je JA zegt zet hij scannen altijd beschikbaar ook meteen aan en niet allen je gps
ja bloed irritant is dat. Ik kwam er inderdaad ook achter dat het gebeurt als ik naar Maps ga en bij locatieservices oid op akkoord druk. Dan gooit ie de wifiscanning aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
MK1998NL schreef op maandag 24 juli 2017 @ 07:52:
Via de PlayStore is nu ook de nieuwe versie van de OnePlus Launcher te downloaden ;)
welke is dit dan precies?

kan wel willekeurig apps gaan installeren uiteraard maar heb liever direct de juiste :+

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:52
furian88 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:40:
[...]

kan wel willekeurig apps gaan installeren uiteraard maar heb liever direct de juiste :+
Dat is de launcher die al op je telefoon staat als het goed is. Hij staat als 'prive' oid in de playstore dus je kan hem niet met de zoekfunctie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
furian88 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:40:
[...]

Zou gewoon onder beschikbare updates moeten staan. Anders even deze link laten openen door de Play store app: Google Play: OnePlus Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Sypher schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:01:
[...]

Zou gewoon onder beschikbare updates moeten staan. Anders even deze link laten openen door de Play store app: Google Play: OnePlus Launcher
Die kon ik zo snel niet vinden inderdaad.
ik heb op installeren gedrukt vanaf mijn pc, zodra ik straks even de tijd heb zal ik eens zien of er nog iets veranderd is O-)

in elk geval bedankt :)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
Ik heb een maatje aan de OP5 geholpen en die heeft hij vanmiddag besteld alleen heeft hij 1 power dash bundle (Oplader+kabel) teveel besteld. Kunnen wij hier iemand er blij mee maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Hi mensen met een Oneplus 5.

Hoe bevalt ie? Ik wil er wellicht 1 aanschaffen maar ik twijfel vanwege:

- jelly scroll effect
- Unstable wifi meldingen
- Random reboots

Wat zijn jullie ervaringen met de telefoon. Heb zelf nu een Oneplus 3T en twijfel of het de moeite waard is om te upgraden. Anderen die van dit toestel kwamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FloggingHank schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:44:
- jelly scroll effect
- Random reboots
- [OnePlus 5] "Jelly / Jello" problemen
- Opgelost in laatste firmware
- Huh?

Oftewel; ik heb nergens klachten over. Turf even het aantal mensen in dit topic en het gelinkte topic en je hebt een mogelijke inschatting hoeveel mensen jello hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pattong
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-04-2020
FloggingHank schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:44:
Hi mensen met een Oneplus 5.

Hoe bevalt ie? Ik wil er wellicht 1 aanschaffen maar ik twijfel vanwege:

- jelly scroll effect
- Random reboots

Wat zijn jullie ervaringen met de telefoon. Heb zelf nu een Oneplus 3T en twijfel of het de moeite waard is om te upgraden. Anderen die van dit toestel kwamen?
Ik heb van niks last.. Een plus over de hele lijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikRo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 02:15:
pannekoek schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:53:
ja bloed irritant is dat. Ik kwam er inderdaad ook achter dat het gebeurt als ik naar Maps ga en bij locatieservices oid op akkoord druk. Dan gooit ie de wifiscanning aan.
Dat probleem heb ik inderdaad ook, super irritant inderdaad. Nu controleer ik dwangmatig elke keer die 2 instellingen als ik GPS heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45
Kreeg net een push notificatie van oneplus zelf over een tevredenheidsonderzoek.
Gaat via google docs ofzo na de 1e pagina ingevuld te hebben stopt ie ermee.
Pagina is een beetje te druk bezocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
ComTech schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:40:
Kreeg net een push notificatie van oneplus zelf over een tevredenheidsonderzoek.
Gaat via google docs ofzo na de 1e pagina ingevuld te hebben stopt ie ermee.
Pagina is een beetje te druk bezocht 8)7
Werkt nu weer:
https://docs.google.com/f...KgsZkCycYglw/formResponse

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
Ingevuld. Ze willen exact weten welke batch je hebt.
Wat me tegenvalt is de 'gender' vraag, alsof er meer dan twee genders zijn. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Arnout op 25-07-2017 08:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
Arnout schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:56:
[...]

Ingevuld. Ze willen exact weten welke batch je hebt.
Het is misschien een beetje offtopic maar ik vond die vraag juist perfect geformuleerd. We leven in een moderne tijd waarin van alles geaccepteerd en mogelijk is en ik vind het mooi dat bedrijven dat proberen te respecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[...]
offtopic:
Ik vind de vraag prima geformuleerd. Er zijn mensen die daar zelf anders over denken. Met deze optie geven ze die mensen ook de ruimte.

En dan gaat het niet alleen om wat er in het brein gebeurt, maar ook lichamelijk is niet altijd alles even duidelijk als sommige mensen schijnen te denken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Did you just assume my gender?! :+

Maar er stond ook de optie "other" tussen, dus wanneer je je niet specifieerd of het niet wilt zeggen of het er niet tussen staat kan je ook "other" aanduiden ;)

Wel aangegeven dat ik de portrait mode vond tegenvallen. Verder ben ik tevreden over de camera, maar portrait mode werkt toch net niet imho. Deze foto gemaakt gister:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GQcj94cLkyiRoRZCVb8JWyQz/medium.jpg
De rand tussen dichtbij en ver weg is toch een beetje wazig... Het is zeker niet slecht maar niet zo geweldig als dat ze in het begin aan gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 12:56
[...]

laten we in godsnaam deze discussie niet gaan voeren... Die kent echt alleen maar verliezers.

Ik heb hem geprobeerd in te vullen gisteravond, toen was ie te druk bezet. Toen ik hem een uur later refreshte was mijn input verdwenen. Probeer het later op de dag nog wel een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Laatst online: 13-09 15:56
Er is wat kritiek gegeven op de Wifi Antennes van de Oneplus 5, zowel over het bereik als de snelheden. Dus met mijn Ziggo 150 Mbps abonnement maar eens gaan testen (weliswaar naast de router), en ik was verbaast van de hoge snelheden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rwbTBVsXXy7ZK2HUp5onAG1U/thumb.png

De Oneplus 5 heeft dus dichtbij nergens last van, en ook wat verder van de router weg blijven de snelheden ongeveer gelijk aan de gemeten snelheden op mijn surface laptop.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

Uit de survey:
Which of the following smartphone brands did you own before you purchased the OnePlus 5?
En dan vervolgens met radio buttons aan komen zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
floristevito schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:12:
Er is wat kritiek gegeven op de Wifi Antennes van de Oneplus 5, zowel over het bereik als de snelheden. Dus met mijn Ziggo 150 Mbps abonnement maar eens gaan testen (weliswaar naast de router), en ik was verbaast van de hoge snelheden.

[afbeelding]

De Oneplus 5 heeft dus dichtbij nergens last van, en ook wat verder van de router weg blijven de snelheden ongeveer gelijk aan de gemeten snelheden op mijn surface laptop.. :)
Heb je getest op 5Ghz of op 2.4Ghz? Ook met Ziggo 150/15 krijg ik:
- 2,4Ghz: 48,60/7,43
- 5Ghz: 150,73/17,86
Vos schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:40:
Uit de survey:
[...]
En dan vervolgens met radio buttons aan komen zetten ;)
Viel me ook al op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
[quote]MK1998NL schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:37:
[...]

Heb je getest op 5Ghz of op 2.4Ghz? Ook met Ziggo 150/15 krijg ik:
- 2,4Ghz: 48,60/7,43
- 5Ghz: 150,73/17,86

[...]

Ik heb getest op 5Ghz, de 2,4 GHz geeft inderdaad een aanzienlijke lagere snelheid (overigens ook op mijn laptop).

Aangezien ik veel buren met verschillende signalen in de buurt heb, is het logisch dat de 2,4 aanzienlijk minder is. Ook is de 5Ghz natuurlijk beter op kortere afstanden. Prefereer dan ook de 5Ghz.

Kortom, erg tevreden over de wifi antennes, althans op relatief korte afstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
Ik heb hier met Ziggo 150/15;

2.4 GHz: 41/16
5 GHz: 138/16

Met nieuwe firmware heb ik er geen last meer van, maar met vorige firmware heel vaak het probleem gehad dat de telefoon gewoon verbonden was met wifi, vol bereik, maar geen ''internet'' had en de hele tijd time-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
Ik heb dus ook 5 GHz wifi en 2.4 GHz.
Wat me opvalt is dat hij vaker op 2.4 ghz verbinding maakt en als ik dan kijk staat m'n 5 GHz netwerk er gewoon niet tussen vernieuwen helpt niks.
WiFi aan en uit schakelen en boem direct een 5 ghz verbinding.
Best vaag.
Zit overigens maar een meter of 5 van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
ComTech schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:34:
Ik heb dus ook 5 GHz wifi en 2.4 GHz.
Wat me opvalt is dat hij vaker op 2.4 ghz verbinding maakt en als ik dan kijk staat m'n 5 GHz netwerk er gewoon niet tussen vernieuwen helpt niks.
WiFi aan en uit schakelen en boem direct een 5 ghz verbinding.
Best vaag.
Zit overigens maar een meter of 5 van het modem.
Dat is raar.. staat hij dan ook niet bij andere apparaten erbij, of gaat het slechts om je Oneplus? Zo niet dan is er iets mis met je router denk ik..

Op zo'n 5 meter zou ik zeggen dat 5GHz het beste zou moeten werken. Wel zijn de streepjes op die afstand minder dan van de 2.4, dit door het type signaal. Je moet soms handmatig dan even op de 5 klikken (of in instellingen aangeven dat je alleen met de 5 wilt verbinden). Ik merk zelf dat hij na een keer handmatig de 5 te selecteren hij steeds weer automatisch (meestal) de 5 pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22
floristevito schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 20:47:
[...]
Ik merk zelf dat hij na een keer handmatig de 5 te selecteren hij steeds weer automatisch (meestal) de 5 pakt.
Ook al gemerkt... Op de OnePlus One (Cyanogen) had je bij 'opgeslagen netwerken' de optie om al dan niet automatisch verbinding te maken (indien niet) kon je soort prioriteit aangeven. (al dan niet standaard Android)

Heb dit vooralsnog nog niet kunnen terugvinden, maar heb wel 't idee dat als je een verbinding forceert, die mogelijk achter de schermen een hogere prioriteit krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Sinds een paar dagen bezitter van een Opo5 en het viel me op dat aan de bovenkant van de camera een gleufje lijkt te zitten? Het zit ook exact in het midden.

Of er zit een scheur in of het hoort zo het voelt iig scherp aan als je er met je vingertop erover heen gaat.
Is iemand dit ook opgevallen? Ik zal straks een foto proberen te uploaden.

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 26-07-2017 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
schumi2004 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:53:
Sinds een paar dagen bezitter van een Opo5 en het viel me op dat aan de bovenkant van de camera een gleufje lijkt te zitten?

Of er zit een scheur in of het hoort zo?
Is iemand dit ook opgevallen? Ik zal straks een foto proberen te uploaden.
Dat is geen scheur, dat hoort zo. Loopt een lijntje naar de antenne-lijn, is waarschijnlijk iets van de NFC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Sypher schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:56:
[...]
Dat is geen scheur, dat hoort zo. Loopt een lijntje naar de antenne-lijn, is waarschijnlijk iets van de NFC.
Dat is inderdaad de antenne-lijn van de NFC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sypher schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:56:
[...]

MK1998NL schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:12:
[...]

Dat is inderdaad de antenne-lijn van de NFC :)
Thanks beide.

Als je dit niet weet zou je bijna denken dat er iets kapot is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:59:
[...]
[...]
Thanks beide.

Als je dit niet weet zou je bijna denken dat er iets kapot is ;)
Yup, dat dachten meerdere (waaronder ik) ook ;)
StecaGrid in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"
(Die andere 2 beschadigingen rond de camera waren wel echte beschadigingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 14:50
Op mijn toestel zat aan de achterkant een beschermfolie, waarop met tekst en pijl was aangegeven dat hier inderdaad de NFC antenna zit. Niet gezien in de opwinding van het unboxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
iestyn99 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:43:
Op mijn toestel zat aan de achterkant een beschermfolie, waarop met tekst en pijl was aangegeven dat hier inderdaad de NFC antenna zit. Niet gezien in de opwinding van het unboxen?
Had het wel gezien maar dacht dat er bedoeld werd dat deze op die hoogte zat, weet ik veel dat dat streepje een indicatie ervan is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
iestyn99 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:43:
Lol nope, direct er af getrokken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:46:
Kan iemand mij vertellen wat ik de afgelopen 47 pagina's heb gemist? Of waren het voornamelijk vragen die voorbij kwamen?
Anyone?

@pannekoek@ErikRoHet is inderdaad alleen als je GPS nog niet aanstaat, en je zet hem aan via Google. Daarom zet ik altijd eerst m'n GPS aan en dan open ik pas Maps. Dit lijkt goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
DigitalError schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:31:
[...]
Het is misschien een beetje offtopic maar ik vond die vraag juist perfect geformuleerd. We leven in een moderne tijd waarin van alles geaccepteerd en mogelijk is en ik vind het mooi dat bedrijven dat proberen te respecteren.
*knip*. Offtopic

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 27-07-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:32
Modbreak:Het discussieren over de enquete is hier erg offtopic. Maak even een nieuw topic aan als mensen er nog meer over willen zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• julieve
  • Laatst online: 07-01-2021
Gewoon wat meningen in het algemeen, van mensen die het toestel hebben. Vaak voorbij gekomen:
- al dan niet storen aan Jello
- hoe goed de wifi verbinding/ontvangst is
- hoe lang de batterij mee gaat en hoe je ze kan optimaliseren want blijkbaar zijn er mensen met een wakelock
- een paar foto's genomen met de OP5 met mening erbij

Dat lijkt het me zo wat te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:36
Voor de geïnteresseerden, dit kan een interessante app zijn.
Geeft toegang tot wat verborgen mogelijkheden en met root (of adb) nog iets meer.

Application allows to edit quick tiles count without root
Switches to monochrome mode from application or QS tile
Enable Call recorder in stock Phone app

Shortcuts for hidden Oxygen OS settings (doze/auto-launch)

***ROOT***
Switches calibration of display (DCI-P3 present)
Switches mobile data from application or QS tile (experimental)
Switches Channel Bonding Mode 2.4GHz (experimental)
Switches color for Quick Settings tiles

Google Play: JOnePlus Tools

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/P6VomF0XWG_5CgygN3V0XTjhdjlydVg9WoT02ywIGcHcC5B8CaY3edwvQycrvCLdnd8=h900-rw

[ Voor 3% gewijzigd door Gohan040 op 27-07-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

julieve schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:28:
[...]

Gewoon wat meningen in het algemeen, van mensen die het toestel hebben. Vaak voorbij gekomen:
- hoe lang de batterij mee gaat en hoe je ze kan optimaliseren want blijkbaar zijn er mensen met een wakelock

Waarvan de bovenste 2 het meeste voorkomen :P
Jello stoor ik me persoonlijk niet zoveel aan maar het WiFi probleem is wel echt erg irritant.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-02 14:00
julieve schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:28:
[...]

Ik heb alleen last van het Jello effect. WiFi werkt prima. Batterij duur is uitstekend, ik haal zelfs twee dagen bij matig intensief gebruik. Foto's zijn prima. Ben dus erg blij en tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 10:24
Aggressor schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:54:
[...]

bericht van paypal...
word echt moe van al dat gezeur.

paypal

[ Voor 5% gewijzigd door roeldie op 28-07-2017 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
ik heb mn toestel altijd op stil staan, wel trillen.

bij mn OP2 was dat nooit een probleem, ik kreeg het altijd wel mee als ik een telefoon of berichtje kreeg.

bij mn OP5 vind ik het 'trilletje' een beetje matig. ik heb de intensiteit van het trillen al op 'sterk' gezet. met name bij berichtjes vind ik dit vervelend. ik krijg nu 2 zachte trilletjes. bij mn OP2 waren deze wat steviger.

kan ik hier nog iets aan bijstellen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
In de volgende OxygenOS 4.6.* zou er volgens geruchten verbeteringen wat betreft accuduur komen.
(frandroid.com zegt dit; bron - heeft schijnbaar vaker sponsor artikels gemaakt wat betreft OnePlus).

Ze gaan het EAS (ook wel Energy Aware Scheduling) inbouwen. Een soort verbeterd power management wat betreft processor en dergelijke (als ik het artikel mag geloven).

Misschien zitten er ook wel camera improvements aan te komen ook? :9

Zou ergens deze weken moeten verschijnen, ben benieuwd.. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Ben ik de enige die die switch aan de zijkant om hem op silent of trillen te zetten echt waardeloos vind?
Bij alle overige toestellen was het gewoon volume naar 0 zetten maar nu met die schakelaar is het er alleen naar onhandiger op geworden. Kan dat disabled worden of iets dat het gewoon met volume buttons kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
  • Laatst online: 22-04-2020
schumi2004 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:34:
Ben ik de enige die die switch aan de zijkant om hem op silent of trillen te zetten echt waardeloos vind?
Bij alle overige toestellen was het gewoon volume naar 0 zetten maar nu met die schakelaar is het er alleen naar onhandiger op geworden. Kan dat disabled worden of iets dat het gewoon met volume buttons kan?
Is ook eerste maal dat ik een switch op een toestel heb.. Awel ik vind het toch wel handig, er zijn toch meer handelingen nodig om je toestel in stille modus te zetten op een ander toestel, nu kan dat met de ogen dicht, zelfs ongezien terwijl je toestel in je broekzak zit indien nodig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
pattong schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:19:
[...]

Is ook eerste maal dat ik een switch op een toestel heb.. Awel ik vind het toch wel handig, er zijn toch meer handelingen nodig om je toestel in stille modus te zetten op een ander toestel, nu kan dat met de ogen dicht, zelfs ongezien terwijl je toestel in je broekzak zit indien nodig :-)
Maar ongezien op stil zetten kan met volume toetsen ook. Ik vind het me alleen maar in de weg zitten, totaal geen toegevoegde waarde als je mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Ik vind persoonlijk de slider wel makkelijk, de settings waar je uit kunt kiezen voor meldingen vind ik daarintegen echt ontzettend kut.

Op de OnePlus One kreeg ik gewoon notificaties van groepen zonder een geluidje of trilling, dat kan dus niet meer nu :(

Optie 1: alles een melding met tril of geluid
Optie 2: niks een melding met tril of geluid

Ik wil persoonlijke berichten graag wel met een trilling en groepsberichten niet, en heb dat ook ingesteld in de betreffende apps (Telegram en Whatsapp) maar dat wordt overruled door je telefoon settings :(

zowel de appmakers als OP zijn op de hoogte maar er wordt geen flikker mee gedaan waardoor ik nu constant de telefoon in de ' niet storen ' stand heb staan omdat ik wel een notificatie icoontje wil (zodat ik niet elke keer de app hoef te openen om te kijken of er berichten zijn). Maar nu krijg ik dus ook alleen nog maar oproepen met tril die in mijn favorieten lijst staan :( de rest merk ik dus niet op :( hoe moeilijk kan het zijn om een extra optie toe te voegen |:( 8)7

voor de rest ben ik trouwens mega blij met de OP5 :)

(edit: een klein bedankje aan een ieder die mijn refferal gebruikt heeft, had donderdag genoeg punten voor de zwarte backpack en die wordt komende week geleverd :P )

[ Voor 9% gewijzigd door RubenSaurus op 29-07-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Vast niet, ik vind het ook niet handig. Voorheen kon je ook in Android instellen dat de telefoon 's avonds op stil ging en 's ochtends weer aan. Dat soort dingen zit er nu ook allemaal niet meer in (want je hebt een schakelaar die dat kan).
Kan dat disabled worden of iets dat het gewoon met volume buttons kan?
Volgens mij kan dat standaard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
JeroenE schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:04:
[...]
....... Voorheen kon je ook in Android instellen dat de telefoon 's avonds op stil ging en 's ochtends weer aan. Dat soort dingen zit er nu ook allemaal niet meer in (want je hebt een schakelaar die dat kan).......
Idd o.a dat dus, moet ik weer met Tasker aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47
Daar komen vast wel weer de nodige tweaks voor. Die waren er ook voor de op3.

Het zou me niet verbazen als een slider tweak van de op3 gewoon werkt op de Op5.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 29-07-2017 15:20 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
gerbenp schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:22:
In de volgende OxygenOS 4.6.* zou er volgens geruchten verbeteringen wat betreft accuduur komen.
(frandroid.com zegt dit; bron - heeft schijnbaar vaker sponsor artikels gemaakt wat betreft OnePlus).

Ze gaan het EAS (ook wel Energy Aware Scheduling) inbouwen. Een soort verbeterd power management wat betreft processor en dergelijke (als ik het artikel mag geloven).

Geloof het niet zo. EAS is iets heel experimenteels en nog voluit in ontwikkeling, enkel de Google Pixels draaien dit maar dan een kale versie en na geruchten stappen ze er met de Pixel 2 al vanaf. Elke week veranderd er wel eens wat. Voor de Oneplus 3 draai ik ook EAS en heb met de developers gesproken RenderBroken (Render Kernel) en Joshuous (VertexOS). Ook hun beide zouden het heel onwaarschijnlijk vinden. Maar je weet het nooit!

Wat je van een juiste EAS setup is verwachten, een sneller toestel en ook aanzienlijk zuiniger. Instructies voor de CPU worden onder verdeeld in: Background, Forground en Topapp. Daarnaast wordt er berekent hoeveeel capaciteit een Core heeft en hoeveel een of meerdere taken nodig hebben. Daarbij wordt een cpu frequentie gekozen die nodig is en de energie die het kost. De Kernel is dus eigenlijk helemaal op de hoogte van hoeveel het toestel verbruik in elke scenario en hoelang het duurt voordat hij dit kan verwerken.

Topapp: Wat je momenteel nu ziet en alles wat er bij hoort.
Forground: Iets wat je niet perse ziet maar er wel bij hoord
Background: achtergrond, niet belangrijk maar wel iets wat uitgevoerd moet worden.

http://www.linaro.org/blo...ling-eas-progress-update/

[ Voor 5% gewijzigd door Puddi Puddin op 29-07-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_DB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 17:47
JeroenE schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:04:
[...]
Vast niet, ik vind het ook niet handig. Voorheen kon je ook in Android instellen dat de telefoon 's avonds op stil ging en 's ochtends weer aan. Dat soort dingen zit er nu ook allemaal niet meer in (want je hebt een schakelaar die dat kan).

[...]
Volgens mij kan dat standaard niet.
Als je naar instellingen gaat - > geavanceerd - > gepland in-/uitschakelen

Dan je kan dat daar toch gewoon instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
l3art schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:14:
Het zou me niet verbazen als een slider tweak van de op3 gewoon werkt op de Op5.
Ok, ik heb geprobeerd te zoeken maar ik krijg zo enorm veel hits op de combinatie op3 en slider die alleen maar vertellen hoe het werkt en/of dat mensen het geweldig of juist irritant vinden. Maar van een "tweak" kan ik niets vinden. Heb je misschien een linkje?
Jeroen_DB schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:14:
Als je naar instellingen gaat - > geavanceerd - > gepland in-/uitschakelen

Dan je kan dat daar toch gewoon instellen?
Nee, dan gaat heel je telefoon uit. Dat is niet hetzelfde als notificatie geluidjes uit.

Ik wil wel gewoon gebeld kunnen worden, maar ik hoef niet tot midden in de nacht geluidjes te horen van appjes.

Als ik midden in de nacht gebeld word dan is dat meestal wel belangrijk; maar de foto's van neefjes en nichtjes in verre landen bekijk ik 's ochtends wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
@JeroenE : kan je daarvoor de Sony Smart Connect aanraden qua app...
Gebruik dit al jaren.. (Werkte op de One Plus One, nu ook op de 5)
https://play.google.com/s...son.extras.liveware&hl=nl

Alleen jammer dat de mobiele data niet meer kan worden afgezet daarmee (maar niets met Sony/app te maken)

[ Voor 28% gewijzigd door Benjike op 30-07-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
JeroenE schreef op zondag 30 juli 2017 @ 07:24:
[...]
Ok, ik heb geprobeerd te zoeken maar ik krijg zo enorm veel hits op de combinatie op3 en slider die alleen maar vertellen hoe het werkt en/of dat mensen het geweldig of juist irritant vinden. Maar van een "tweak" kan ik niets vinden. Heb je misschien een linkje?

[...]
Nee, dan gaat heel je telefoon uit. Dat is niet hetzelfde als notificatie geluidjes uit.

Ik wil wel gewoon gebeld kunnen worden, maar ik hoef niet tot midden in de nacht geluidjes te horen van appjes.

Als ik midden in de nacht gebeld word dan is dat meestal wel belangrijk; maar de foto's van neefjes en nichtjes in verre landen bekijk ik 's ochtends wel.
Tasker kan dit?

Probeer eens. Je kan ook instellen dat je geluid aan hebt staan maar dat alleen de frequently called people afgaan.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Automate kan het denk ik ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:03
Ortep schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:58:
[...]

Ik kom van OPO merkt Cyanogen Mod. Daar zaten Profielen in. Je kon daar zoooooveel mee automatiseren met zoveel triggers :)
Met ITTT geprobeerd om locatie / GPS aan te zetten bij koppelen met de carkit, maar dat lukt niet. Wel stil in bepaalde blokken.
Ben dus ook nog op zoek naar een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Marcva schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:31:
Met ITTT geprobeerd om locatie / GPS aan te zetten bij koppelen met de carkit, maar dat lukt niet. Wel stil in bepaalde blokken.
Ben dus ook nog op zoek naar een goed alternatief.
Automate kan dat in ieder geval
En nog veel meer. Bij koppelen met mijn auto gaat bv bluetooth tethering aan, wifi uit. Location aan zou kunnen maar dat heb ik niet nodig omdat de navigatie van de auto dat regelt. Je kan ook dingen doen als wifi aan/uit afhankelijk van de locatie zonder GPS te ugebruiken maar zendmasten. Of op bepaalde tijden op bepaalde locaties stil zijn.
Allemaal makkelijk in te stellen met een flowchart, zonder dat je speciale programma kennis nodig hebt

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 30-07-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

gerbenp schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:22:

Dat gaat dan nog zeker wel even duren. Intern zit men nog op 4.5.7

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Benjike en @rhos, ik snap dat je dit met andere apps kan organiseren. Al snap ik niet gelijk hoe een Sony app om met Sony accesoires te connecten daar mee te maken heeft ;)

Maar het is natuurlijk stom dat een optie die gewoon standaard in Android zit nu door OP er uit is gesloopt omdat zij een button aan de zijkant hebben gemaakt en dat je dan met andere apps aan de slag moet om de functionaliteit weer terug te krijgen.

Dat zou hetzelfde zijn als je de telefoon niet meer kan unlocken met een pattern of pin omdat er een vingerafdruksensor op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
JeroenE schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:19:
@Benjike en @rhos, ik snap dat je dit met andere apps kan organiseren. Al snap ik niet gelijk hoe een Sony app om met Sony accesoires te connecten daar mee te maken heeft ;)

Maar het is natuurlijk stom dat een optie die gewoon standaard in Android zit nu door OP er uit is gesloopt omdat zij een button aan de zijkant hebben gemaakt en dat je dan met andere apps aan de slag moet om de functionaliteit weer terug te krijgen.

Dat zou hetzelfde zijn als je de telefoon niet meer kan unlocken met een pattern of pin omdat er een vingerafdruksensor op zit.
Ze zijn ermee bezig lees ik overal.

Je ontleent geen recht om het te hebben omdat android het in zich heeft. Een iPhone kan ook mee maar ze beperken het zo tot wat zij belangrijk vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door rhos op 31-07-2017 08:53 ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
rhos schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:51:
Je ontleent geen recht om het te hebben omdat android het in zich heeft. Een iPhone kan ook mee maar ze beperken het zo tot wat zij belangrijk vinden.
Tuurlijk, maar dat houdt niet in dat ik niet mag zeggen dat ik het enorm stom vind dat ze dat gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
JeroenE schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:00:
[...]
Tuurlijk, maar dat houdt niet in dat ik niet mag zeggen dat ik het enorm stom vind dat ze dat gedaan hebben.
Ja het is jammer. Gelukkig wordt er geluisterd naar de gebruikers en nemen ze die serieus.

Als je een iPhone hebt moet je een blij mens zijn met wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Het grote probleem wat ze hebben is dat de hardware knop nooit mee kan schuiven met de software stand. Dus ook al zouden ze in de volgende release 'quiet hours' weer beschikbaar maken, bijvoorbeeld als optie, dan is op die toestellen niet meer goed te zeggen, aan de hand van de stand van de hardware knop, wat het profiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Dit weekend is mijn OPO 5 ongeveer 4 keer vanzelf herstart zijn er hier nog mensen die dit al voorgehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
JeroenE schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:19:
Het is een Sony App - maar is niet om met Sony accessoires te connecten.
Ik gebruik het vooral 'time-based' : op een bepaald uur 's avonds/'s nachts gaat wifi en bluetooth uit, geluid wat minder, om 's morgens terug aan te zetten en zo.

Je kan ook instellen dat bij het connecteren van een bepaalde accessoire (en dat is dus een bluetooth connectie (vb auto/speaker), lader, koptelefoon/....) ie een bepaalde actie moet doen. (@Marcva )
Dus niet 'enkel' sony accessoire.

Of het er moet/zou moeten inzitten of niet, is weer een andere discussie... maar zal mijns inziens ook altijd wel iets niet bevatten dat App X of Y wel heeft...of waarbij AppX of Y net dat tikkeltje meer gebruiksgemak/GUI heeft om de zaken sneller te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Benjike schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:23:
Het is een Sony App - maar is niet om met Sony accessoires te connecten.
Misschien moeten ze dan wat doen aan de omschrijving in de app store, want dit is namelijk letterlijk wat er staat:

Dit is de officiële Smart Connect-app van Sony. Met Smart Connect kun je bepalen
wat er gebeurt wanneer je je Android-smartphone of -tablet verbindt met een 
accessoire of ander apparaat.

Er staat nergens dat dit (ook) een time-based scheduler is. Anyway, ik ben niet van plan ooit nog iets van Sony te kopen of installeren, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Benjike schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:23:
[...]
(...)
Je kan ook instellen dat bij het connecteren van een bepaalde accessoire (en dat is dus een bluetooth connectie (vb auto/speaker), lader, koptelefoon/....) ie een bepaalde actie moet doen. (@Marcva )
Dus niet 'enkel' sony accessoire.
Tnx. IK heb de Sony app geprobeerd, maar je kunt geen onderscheid maken tussen headsets. Als ik thuis koppel met een BT speaker, of een bedrade headset heb ik geen GPS nodig. Ik wil dat alleen met de carkit. Automate lijkt meer mogelijkheden te hebben, moet dat nog proberen. Tnx @Ortep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:14
Beste mede Tweakers

Ik zit met een probleem op mijn op5 wanneer mijn scherm vergrendeld is en ik de op5 wil openen met de vinger afdruk sensor gaat deze trillen deze tril vind ik echt super vervelend omdat dit ook gebeurd wanneer ik mijn telefoon in m'n zak doe iemand een idee waar ik deze vibratie uit kan zetten?

Thx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 17:24
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon.
Momenteel heb ik de Xperia Z5 compact.
Echter twijfel ik of ik niet te veel achteruit ga.
Want mijn telefoon is aan vervanging toe.

Ik weet dat ik dan de waterdichtheid laat vallen.
En ik maak me beetje zorgen over het geluid omdat deze geen stereo heeft of valt het mee?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Afgelopen week eens naar een festival gegaan zonder DSLR en zonder mijn compact om de OP5 eens te testen.
In eerste instantie dacht dat ziet er best goed uit sommige heel mooi maar toen keek ik op mobiel.
Van de week eens thuis op pc bekeken en dan zie je toch veel ruis en onscherpte. Ook de goede foto's vond ik verschrikkelijk en nooit zou ik hem meer voor foto's gebruiken tenzij niets anders voorhanden.
Vandaag weer gekeken en nu vind ik het al wat beter. Overdag gaat het nog wel met veel licht s avonds wordt het helaas andere koek. Bruikbaar maar ruis soms veel ruis.
Ook belangrijk is zo dicht mogelijk bij podium staan wil je nog wat kunnen herkennen.
De 2x zoom functie vond ik een uitkomst met 1 vingertikje zoom je in of uit echt ideaal nu nog een 3x zoom ernaast :)

Filmen gemengde gevoelens op zich redelijk maar de helft heeft toch wat vervormd geluid en af ent eo zit er een hapering in het beeld. 1080P 60hz levert met 3 min al bijna 900Mb op dat vind ik wat veel voor de kwaliteit. Volgende keer eens met 30hz proberen. Van dichtbij is is beeld best goed, lees paar meter maar een meter of 8 a 10 overbruggen word lastig.

Qua stroom heb ik het net ene dag gered op 1 accu lading dat is wel goed.

Volgend festival toch maar de RX100 meenemen alleen de OP 5 is net wat te weinig vrees ik. helaas iets meer slepen :(
Maar we zijn nog een lange weg af van de camera thuislaten alleen voor stilstaand beeld bv een gebouw kan het prima maar wordt er flink bewogen dan is het net redelijk ondanks het jubel verhaal op tweakers een maand terug. Wat wel fijn is het gemak en dat is ook wat waard.

Edit nog even wat oude RX100 foto's erbij gehaald waarbij ik in P60 vanaf achter moest fotograferen bij zeer slecht licht daar doet de RX100 toch ook wel slechte zaken. De RX100 doet het wel veel beter met goed licht. Bij slecht licht haal je pas weer echt veel winst met een DSLR imho.

[ Voor 13% gewijzigd door ErikRo op 01-08-2017 00:38 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Ortep schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:58:
[...]

Ik kom van OPO merkt Cyanogen Mod. Daar zaten Profielen in. Je kon daar zoooooveel mee automatiseren met zoveel triggers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
michaeltjeh1 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:39:
ik de op5 wil openen met de vinger afdruk sensor gaat deze trillen deze tril vind ik echt super vervelend omdat dit ook gebeurd wanneer ik mijn telefoon in m'n zak doe iemand een idee waar ik deze vibratie uit kan zetten?
Dat kan je niet uitzetten in de standaard instellingen. Als je root bent schijnt het wel te kunnen dmv deze app, maar die zet dan wel ook gelijk alle vibratie uit. Je kan wel instellen dat bij het bellen/sms'en de vibratie weer tijdelijk aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:14
JeroenE schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:07:
[...]
Dat kan je niet uitzetten in de standaard instellingen. Als je root bent schijnt het wel te kunnen dmv deze app, maar die zet dan wel ook gelijk alle vibratie uit. Je kan wel instellen dat bij het bellen/sms'en de vibratie weer tijdelijk aan gaat.
Thx ga ik even naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten1337
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-07 14:52
michaeltjeh1 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:39:
Beste mede Tweakers

Ik zit met een probleem op mijn op5 wanneer mijn scherm vergrendeld is en ik de op5 wil openen met de vinger afdruk sensor gaat deze trillen deze tril vind ik echt super vervelend omdat dit ook gebeurd wanneer ik mijn telefoon in m'n zak doe iemand een idee waar ik deze vibratie uit kan zetten?

Thx alvast
Heb je al geprobeerd om de zakmodus aan te zetten? (Instellingen > Geavanceerd > Zakmodus) Ik had het ook dat mijn OP5 hele tijd trilde in mijn broekzak tot ik dit aan heb gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OxygenOS 4.5.7 is aangekondigd :).

Link naar aankondiging: OxygenOS 4.5.7 OTA for OnePlus 5

Hier de changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BNjx4J9.png

Download: http://otafsg.h2os.com/pa..._1707312123_3bd11eedc.zip Mirror: https://www.androidfilehost.com/?fid=817550096634789895

De update is op te halen door VPN in te stellen op Duitsland of Canada.

[ Voor 23% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-08-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 19:54
Update geïnstalleerd hier. Dat nieuwe font is best leuk, staat standaard overigens niet aan.

Hoop dat mijn wifi nu minder batterij trekt, ook al zit ik de hele dag op 4g, wifi trok nog steeds 5%-8% accu weg (en heb scanning bij locatie uit staan!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
4.5.7 full zip, komt 'ie @Anonymoussaurus :)
http://otafsg.h2os.com/pa..._1707312123_3bd11eedc.zip

[ Voor 5% gewijzigd door gerbenp op 01-08-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

martijn k. schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:25:
Update geïnstalleerd hier. Dat nieuwe font is best leuk, staat standaard overigens niet aan.

Hoop dat mijn wifi nu minder batterij trekt, ook al zit ik de hele dag op 4g, wifi trok nog steeds 5%-8% accu weg (en heb scanning bij locatie uit staan!)
Ik zit al enige tijd op 4.5.7 en kan zeggen dat WiFi helaas nog steeds niet 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 19:54
ComputerHoed schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:13:
[...]

Ik zit al enige tijd op 4.5.7 en kan zeggen dat WiFi helaas nog steeds niet 100% werkt.
Ik heb absoluut geen problemen met wifi verder, het viel me alleen op dat het veel accu trok zelfs als het niet in gebruik was.
Pagina: 1 ... 25 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten