Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:47

The_Worst

Unox

@ErikRo Instellingen > Apps > tandwieltje voor alle permissies.

Apps die starten tijdens het starten heb ik nog niet kunnen vinden.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
The_Worst schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:53:
@ErikRo Instellingen > Apps > tandwieltje voor alle permissies.

Apps die starten tijdens het starten heb ik nog niet kunnen vindden.
Ah mooi hebben we die ook weer gevonden. Qua opstarten later maar eens zoeken hoe dat zit, thnx!

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
ErikRo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:32:
Hoewel het toestel wel glad heb ik er geen moeite mee met vasthouden. Maar ik merk wel dat ik in de bios elke vijf min voel of hij niet uit mn broekzak is gegleden, idem met fietsen. Ding kan zo wegfloepen zo voelt het in ieder geval.

Verder heb ik idee dat ik meer moet zoeken waar de opties zitten het lijkt allemaal onlogischer en meer verstopt dan op mijn OP1. Waar dat betreft een achteruitgang moet ik zeggen.

Ook ook mis ik het privacy menu waar ik achteraf instellingen kon terug draaien.
ik kan ik nu uberhoubtnergens meer privacy instellingenvinden. je geeft nu vooraf toestemming al dan niet gedwongen en dan moet je het er maar mee zien te mee doen
Bv programma's die vinden dat ze met elke herstart ook moeten meestarten zette ik altijd uit kan dus ook niet meer en dat is jammer.

Toch zie ik me ook niet overstappen op de U11
Dat privacy ding zat in CyanogenOS, en dat heb je nu niet meer en dus die instellingen ook niet. Mis het zelf ook namelijk.

Ik zie dat er een oplossing gegeven is, dank u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-07 00:06
DigitalError schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:02:
[...]

Dat privacy ding zat in CyanogenOS, en dat heb je nu niet meer en dus die instellingen ook niet. Mis het zelf ook namelijk.
Zit dat niet in lineage? Die zal namelijk ook gauw uitkomen voor OP5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57
@DigitalError en @roccothehelper dat zit in zowel LineageOS als de oude CyanogenMod. Maar sinds Android 6.0 zit er in Android zelf ook een Privacy Manager, dus ik zou verwachten dat de OnePlus 5 dit ook gewoon heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
roccothehelper schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:04:
[...]

Zit dat niet in lineage? Die zal namelijk ook gauw uitkomen voor OP5
Het zit ook weer in Lineage. Als je root hebt kan je het ook uitzetten met bepaalde apps. (SD maid weet ik zo alleen uit mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
@Verwijderd @maik.devries Ik heb eerst de One Plus 5 usb drivers geïnstalleerd. PC opnieuw opgestart. Vervolgens in ontwikkelaars menu op de telefoon de juiste aanpassingen gedaan. Telefoon aangesloten op usb poort met Oneplus 5 kabel. Eén keer kreeg ik connectie en kon ik files over zetten. Vervolgens usb kabel los gekoppeld van pc.
Alle keren daarna krijg ik een foutmelding als ik de telefoon weer via usb met de pc wil koppelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wow, tijd geleden dat ik met Android heb gewerkt. Kom alleen wel iets anders tegen waar ik niet zo blij mee ben en vraag me af waar dit aan ligt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IK94xLXlDN1bsFvcjHuo1FMx/medium.png
Mijn 4G-icoontje laat random een uitroepteken zien. Heb al geprobeerd de SIM-settings om te zetten van/naar KPN4G.nl & portalmmm.nl maar geen van tweeen lijkt een stabiele verbinding op te leveren.

Nog geen uur geleden was dezelfde SIM-kaart op dezelfde lokatie wel 100% stabiel op een Lumia 950 dus ik vraag me af of ik iets extra's moet installen op de OP5?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Is dat Vodafone 4G issue nu volledig opgelost? Ik vraag het omdat ik hier wel 4G+ heb via mijn T-Mobile sim en umts (G3) via Vodafone Sim (volgens Network Cell Info lite app). mijn collega's gebruiken Samsung A? telefoon en zijn hebben wel 4G verbinding Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonk1ss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-03 17:38
Barts27 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:07:
Is dat Vodafone 4G issue nu volledig opgelost? Ik vraag het omdat ik hier wel 4G+ heb via mijn T-Mobile sim en umts (G3) via Vodafone Sim (volgens Network Cell Info lite app). mijn collega's gebruiken Samsung A? telefoon en zijn hebben wel 4G verbinding Vodafone.
Overal heb ik 4G, ik ondervind dus geen enkele problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:48:
Wow, tijd geleden dat ik met Android heb gewerkt. Kom alleen wel iets anders tegen waar ik niet zo blij mee ben en vraag me af waar dit aan ligt:
[afbeelding]
Mijn 4G-icoontje laat random een uitroepteken zien. Heb al geprobeerd de SIM-settings om te zetten van/naar KPN4G.nl & portalmmm.nl maar geen van tweeen lijkt een stabiele verbinding op te leveren.

Nog geen uur geleden was dezelfde SIM-kaart op dezelfde lokatie wel 100% stabiel op een Lumia 950 dus ik vraag me af of ik iets extra's moet installen op de OP5?
Ik ondervond zojuist exact het zelfde. Vliegtuigstand en data uit en aanzetten kon geen oplossing bieden. Na het herstarten van het toestel werkte alles weer naar behoren. Tevens ook bij KPN.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Kan iemand de juiste gegevens toegangspunt Vodafone posten. Wellicht staat er een fout in mijn gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Barts27 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:18:
Kan iemand de juiste gegevens toegangspunt Vodafone posten. Wellicht staat er een fout in mijn gegevens?
fast-server in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

[...]
[...]
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:16:
[...]
Ik ondervond zojuist exact het zelfde. Vliegtuigstand en data uit en aanzetten kon geen oplossing bieden. Na het herstarten van het toestel werkte alles weer naar behoren. Tevens ook bij KPN.. :?
Dit probleem ervaar ik al enige tijd met mijn Note4, ook KPN. Vooral als ik veel data verbruik (Youtube bijvoorbeeld) dan valt mijn verbinding plots weg en krijg ik dat uitroepteken. Vliegtuigstand en terug lost het soms op, anders een reboot. Ik schreef dit probleem toe aan een duikvlucht die mijn Note4 ooit heeft gemaakt, maar hoor de laatste tijd steeds vaker dat dit ook gebeurt bij andere toestellen.

Was het bij jullie zo dat jullie relatief veel data aan het verbruiken waren (denk aan veel apps tegelijk downloaden, backup terugzetten uit de cloud)? Ik ben eigenlijk aan het kijken naar een nieuw toestel (de OP5 obviously, anders zat ik hier niet :+ ) omdat ik dacht dat dit probleem aan mijn toestel lag.. Misschien niet dus?

Edit: Grammar matters, kids.

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Verwijderd @wutwutwhat Ik zal zometeen in de auto KPN eens bellen of het ze bekend voorkomt. Ben ondertussen klant aan huis op 1200 maar wel interessant om te lezen dat het ook op andere (Android) devices lijkt voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wutwutwhat schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:23:
[...]

[...]

Dit probleem ervaar ik al enige tijd met mijn Note4, ook KPN. Vooral als ik veel data verbruik (Youtube bijvoorbeeld) dan valt mijn verbinding plots weg en krijg ik dat uitroepteken. Vliegtuigstand en terug lost het soms op, anders een reboot. Ik schreef dit probleem toe aan een duikvlucht die mijn Note4 ooit heeft gemaakt, maar hoor de laatste tijd steeds vaker dat dit ook gebeurt bij andere toestellen.

Was het bij jullie zo dat jullie relatief veel data aan het verbruiken waren (denk aan veel apps tegelijk downloaden, backup terugzetten uit de cloud)? Ik ben eigenlijk aan het kijken naar een nieuw toestel (de OP5 obviously, anders zat ik hier niet :+ ) omdat ik dacht dat dit probleem aan mijn toestel lag.. Misschien niet dus?

Edit: Grammar matters, kids.
Ik zit op 970mb sinds afgelopen vrijdag. Relatief veel i quess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Barts27 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:07:
4G werkt prima op Vodafone netwerk ;)

Net de telefoon voor het eerst laten vallen :o Normaal valt mijn telefoon echt nooit maar door drukte thuis + examens zoveel aan mijn hoofd dat hij uit mijn broekzak viel (staand), recht op het scherm :o Gelukkig heeft de bumpercase goed beschermd: helemaal niks :D

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

@MAX3400 Thanks. Ik ben er ondertussen zo erg aan gewend dat ik uit automatisme reboot als ik het zie. Laat het anders ff weten via DM (scheelt offtopic spam), tenzij het natuurlijk specifiek de OP5 aangaat wat betreft instellingen oid ;)

@Verwijderd Ik kan, afhankelijk van data gebruik, er meermaals per dag last van hebben. Dat zou impliceren dat het niet samenhangt met data verbruik, al is dit natuurlijk een kleine dataset om uberhaupt iets op te baseren :p

Ik zal in ieder geval eens rondvraag doen in m'n omgeving, ben nu wel benieuwd geworden

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

[afbeelding]

@Verwijderd KPN heeft momenteel een klapperende 4G verbinding: [KPN] Ervaringen & Discussie

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Even een vraag met betrekking tot notificaties, ik ben een groot fan van Telegram en de app al jaren. Ik zou graag meldingen ontvangen van losse personen, maar geen meldingen van groepen.

Losse contacten: LED knippert, kleine voorvertoning en trilling

Groepen: LED knippert, kleine voorvertoning en geen trillingen

Op de OPO was dit allemaal geen probleem en kon ik dat prima instellen, maar nu op de OP5 krijg ik het niet voor elkaar om die trilling uit te krijgen bij groepsberichten, zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem? en hebben jullie daar dan al iets op gevonden?

Heb zo'n beetje elke combinatie qua instellingen al gehad in Telegram :( het enige wanneer ik het niet heb is als de telefoon op 'niet storen' modus staat, maar dan krijg ik helemaal nergens meer een trilling bij natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
DigitalError schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:14:
Even een vraag met betrekking tot notificaties, ik ben een groot fan van Telegram en de app al jaren. Ik zou graag meldingen ontvangen van losse personen, maar geen meldingen van groepen.

Losse contacten: LED knippert, kleine voorvertoning en trilling

Groepen: LED knippert, kleine voorvertoning en geen trillingen

Op de OPO was dit allemaal geen probleem en kon ik dat prima instellen, maar nu op de OP5 krijg ik het niet voor elkaar om die trilling uit te krijgen bij groepsberichten, zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem? en hebben jullie daar dan al iets op gevonden?

Heb zo'n beetje elke combinatie qua instellingen al gehad in Telegram :( het enige wanneer ik het niet heb is als de telefoon op 'niet storen' modus staat, maar dan krijg ik helemaal nergens meer een trilling bij natuurlijk :(
Ik markeer de groepen in Telegram zelf als stil, geen getril niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:30:
[...]

4G werkt prima op Vodafone netwerk ;)

Net de telefoon voor het eerst laten vallen :o Normaal valt mijn telefoon echt nooit maar door drukte thuis + examens zoveel aan mijn hoofd dat hij uit mijn broekzak viel (staand), recht op het scherm :o Gelukkig heeft de bumpercase goed beschermd: helemaal niks :D
heb hem gister al laten vallen. zonder case gelukkig geen schade. hij vloog uit me hand. toch maar keer case kopen hij is een beetje te glad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Step-han schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:17:
[...]

Ik markeer de groepen in Telegram zelf als stil, geen getril niets.
ja ik begrijp de werking, maar dan krijg ik dus ook geen notificaties meer en dat is dan weer iets dat ik wel wil, zien ja, horen/voelen nee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
DigitalError schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:18:
[...]

ja ik begrijp de werking, maar dan krijg ik dus ook geen notificaties meer en dat is dan weer iets dat ik wel wil, zien ja, horen/voelen nee :P
Aah ik dacht dat je niets wilde zien. Dan weet ik het ook niet :P

Leuke teardown van JerryRigEverything:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Weet iemand hoe het kan dat als ik van portrait naar landscape draai en vervolgens weer terug, de scrollbalk weer helemaal bovenaan een pagina staat. Dit terwijl ik al bijna beneden was met lezen op een pagina.

Hier had mijn OPO geen last van.

Anyone?

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Telefoon is dus niet waterdicht volgens de tear-down.

@power_user Dat is iets wat een app zelf moet implementeren. Met Chrome heb ik er in ieder geval geen last van.

[ Voor 52% gewijzigd door The_Worst op 29-06-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik kreeg het vandaag niet voor elkaar met de OP5 een conference call/telefonische vergadering op te zetten (oftewel: 2 mensen bellen en met elkaar verbinden).

Ik heb KPN en 4g werkt prima. Kan iemand bevestigen dat het bij hun wel/niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Wat betreft het probleem met OP5 koppelen aan PC. Wat bij mij hielp was het resetten van de OP5 (dus terugzetten naar fabrieksinstellingen). Vervolgens pakte de PC mijn OP5 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Iemand een idee hoe je de (standaard)opslaglocatie van fotos die je met de camera maakt kunt aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:36
Azrou schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:14:
Iemand een idee hoe je de (standaard)opslaglocatie van fotos die je met de camera maakt kunt aanpassen?
Die kan je met de standaard app zover ik weet niet aanpassen. Deze komt altijd in DCIM/camera terecht.

Waarom zou je dit trouwens willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 05:02

Cidious

The Bloody Gent

Heb constant USB Device not recognised..

Ik zit nou niet echt te wachten op een nieuwe factory reset haha. Heb net lekker alles ingesteld.

[ Voor 43% gewijzigd door Cidious op 29-06-2017 18:03 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonk1ss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-03 17:38
Cidious schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:03:
Heb constant USB Device not recognised..

Ik zit nou niet echt te wachten op een nieuwe factory reset haha. Heb net lekker alles ingesteld.
USB 2.0 poort?

De OnePlus 5 lijkt moeilijk te doen met een 3.0 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Ik heb alleen maar USB 3.0 en 3.1 op mn laptop. Misschien moet ik er een USB 2.0 hubje achter hangen.. kijken of dat iets helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gixfreax
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08-2023
Cidious schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:16:
Ik heb alleen maar USB 3.0 en 3.1 op mn laptop. Misschien moet ik er een USB 2.0 hubje achter hangen.. kijken of dat iets helpt...
USB 3 poort werkt bij mij ook gewoon

[ Voor 3% gewijzigd door gixfreax op 29-06-2017 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:17
gixfreax schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:25:
[...]

1. Developer Options > Select USB Configuration > MTP. (Soms moet je dit 2x doen voordat ie het kiest).
2. Developer Options > USB debugging aanzetten.
3. Herstart je computer eerst voordat je de telefoon aansluit want wanneer de bovenstaande instellingen nog niet was gedaan, en je had de telefoon al aangesloten, werkte het bij mij niet. Na herstart pc wel...
Werkt als een malle, ook op een USB 3 poort. Ik heb nu USB debugging gewoon aan laten staan. Elke keer dat ik de OP5 nu aan de PC hang en USB op Bestandsoverdracht zet wordt ie netjes herkend. Grappig is ook dat niet alleen de telefoon als apparaat ONEPLUS A5000 in verkenner staat maar ook als CD station met OnePlus drivers erop. Het driver pakkertje daarop heb ik ook geïnstalleerd. Doet volgens mij niet veel extra's, maar goed.

Voor diegene die niet bij de Developer Tool (Opties voor ontwikkelaars) kunnen komen:
Ga naar Instellingen > Over de telefoon. Helemaal onderaan 5 keer op "Buildnummer" klikken en er komt een nieuwe instellingen menu "Opties voor ontwikkelaars" tevoorschijn onder Instellingen (3e van onderen tussen Geavanceerd en Systeemupdates).

AANVULLING: ik hoef de PC overigens niet telkens te herstarten. Gewoon de OP5 inpluggen, op USB Bestandsoverdracht zetten en klaar voor gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door remoss op 29-06-2017 19:27 ]

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
@power_user Dat is iets wat een app zelf moet implementeren. Met Chrome heb ik er in ieder geval geen last van.
Had chrome op OPO en ook weer op de OP5. Kan iemand eens checken of het probleem zich bij hen ook voor doet? Naar t midden scrollen dan van portrait naar landscape en weer terug. Bij mij staat vervolgens de pagina weer op het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gixfreax
Ik las dat sommige van jullie een cd bij de telefoon kregen. Is dat van de pop up event in Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
power_user schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:59:
[...]

Had chrome op OPO en ook weer op de OP5. Kan iemand eens checken of het probleem zich bij hen ook voor doet? Naar t midden scrollen dan van portrait naar landscape en weer terug. Bij mij staat vervolgens de pagina weer op het begin.
ja ik heb precies hetzelfde in chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
DigitalError schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:09:
[...]

ja ik heb precies hetzelfde in chrome
Ik heb dat op andere android toestellen ook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58
Heeft iemand hier ook de standaard screen protector eraf gehaald? Vind het nogal een vingerafdruk magneet

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Is het normaal bij dual sim telefoons en in dit geval de One plus 5 dat je slechts op 1 sim 4G kunt krijgen? Je moet in instellingen aangeven welke sim de standaard data simkaart is. Alleen de standaard simkaart krijgt 4G. De andere simkaart UMTS (G3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

remoss schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:55:
[...]

Werkt als een malle, ook op een USB 3 poort. Ik heb nu USB debugging gewoon aan laten staan. Elke keer dat ik de OP5 nu aan de PC hang en USB op Bestandsoverdracht zet wordt ie netjes herkend. Grappig is ook dat niet alleen de telefoon als apparaat ONEPLUS A5000 in verkenner staat maar ook als CD station met OnePlus drivers erop. Het driver pakkertje daarop heb ik ook geïnstalleerd. Doet volgens mij niet veel extra's, maar goed.

Voor diegene die niet bij de Developer Tool (Opties voor ontwikkelaars) kunnen komen:
Ga naar Instellingen > Over de telefoon. Helemaal onderaan 5 keer op "Buildnummer" klikken en er komt een nieuwe instellingen menu "Opties voor ontwikkelaars" tevoorschijn onder Instellingen (3e van onderen tussen Geavanceerd en Systeemupdates).
Wat een omslachtig gedoe! Ik gebruik nu gewoon m'n portable Samsung 850EVO OTG om bestanden over te zetten. 10GB ging in een paar kleine minuutjes. Dikke prima. Ga niet elke keer Laptop opnieuw opstarten om verbinding te kunnen maken en lopen kloten met developers opties. Ik vermoed dat er wel een software fix voor komt op den duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Erik1805 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:13:
Heeft iemand hier ook de standaard screen protector eraf gehaald? Vind het nogal een vingerafdruk magneet
Goor ding is het inderdaad! Heb paar Chinese glazen screen protectors besteld en een originele OnePlus tempered glass cover. Ik zal eens kijken of die Chinese wat zijn. kosten slechts 5 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:17
Cidious schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:16:
[...]

Wat een omslachtig gedoe! Ik gebruik nu gewoon m'n portable Samsung 850EVO OTG om bestanden over te zetten. 10GB ging in een paar kleine minuutjes. Dikke prima. Ga niet elke keer Laptop opnieuw opstarten om verbinding te kunnen maken en lopen kloten met developers opties. Ik vermoed dat er wel een software fix voor komt op den duur.
Ik hoef de PC ook niet telkens te herstarten, heb mijn bericht aangevuld!
De Developer tools zet je eenmalig aan en stel je eenmalig in, zo gepiept.

Gemaakte foto's kun je dan snel overzetten van de OP5 naar de PC. Zet jij ze eerst op de EVO dan? Over omslagtig gesproken ;)

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ik heb zelf de OnePlus 3D tempered glass protector. Het was zeer pittig om deze luchtvrij te bevestigen, zelfs zonder stof. Enige en best groot nadeel is dat de zwarte zijkanten iets over het scherm liggen. Wellicht later een andere bestellen. In het dagelijks gebruik merk ik het nauwelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

remoss schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:24:
[...]

Ik hoef de PC ook niet telkens te herstarten, heb mijn bericht aangevuld!
De Developer tools zet je eenmalig aan en stel je eenmalig in, zo gepiept.

Gemaakte foto's kun je dan snel overzetten van de OP5 naar de PC. Zet jij ze eerst op de EVO dan? Over omslagtig gesproken ;)
Heb het wel werkend gekregen volgens jouw methode. Kijken of het blijft plakken, of telkens drama is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Kan dit zeker aanraden:

https://www.xda-developer...tion-bar-colors-and-more/

Werkt al tijden feilloos op OP3T ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

En Hydrogen OS? Ik draai Hydrogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_D89
  • Laatst online: 10-08 10:50
De telefoon nu ongeveer 24 uur in gebruik, wat een supersnel en fijn toestel! Ook mijne heeft last van het Jelly beeldscherm, maar op de een of andere manier went het ook wel.

Wat mij net wel ineens opviel is dat het geluid en het beeld van Youtube niet synchroon lopen. Heeft iemand anders dit ook al gespot? Ik heb meerdere filmpjes geprobeerd, maar het effect blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cidious schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:18:
[...]

Goor ding is het inderdaad! Heb paar Chinese glazen screen protectors besteld en een originele OnePlus tempered glass cover. Ik zal eens kijken of die Chinese wat zijn. kosten slechts 5 euro ofzo.
inderdaad veel vingerafdrukken en ook erg snel kleine krasjes. heaas kan ik hem er niet afhalen nu ik bijna op vakantie ga en niet wil dat als die in het zand valt dat er meteen krasjes op zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

D_D89 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:41:
De telefoon nu ongeveer 24 uur in gebruik, wat een supersnel en fijn toestel! Ook mijne heeft last van het Jelly beeldscherm, maar op de een of andere manier went het ook wel.

Wat mij net wel ineens opviel is dat het geluid en het beeld van Youtube niet synchroon lopen. Heeft iemand anders dit ook al gespot? Ik heb meerdere filmpjes geprobeerd, maar het effect blijft.
Al dit gedoe over Jelly.. Ik heb nergens last van.. Ik kom van een S6 af en wat ik merk is dat alles zo soepel en vlot opent. En de S6 was echt al wel een soepele telefoon na de S5 en daarvoor. De laatste Nougat update heeft de S6 goed gedaan. Maar de OP5 is zoveel soepeler! alles opent instantly. Scrollen.. Jelly? Ik heb geen flauw idee waar dit over gaat.. Als je snel scrolt op je laptop zie je ook het 1 en ander verspringen.. Ik heb wat YouTube videos bekeken omtrent dit fenomeen.. Ik vind het een beetje een in het leven geroepen zuurkijkerij.. Ik kan je vertellen dat de OP5 soepeler en meer clean scrolt dan de S6.. Heb nergens last van. Persoonlijk negeer ik het hele jelly syndroom vanaf nu af aan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
  • Laatst online: 22-04-2020
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:44:
[...]

inderdaad veel vingerafdrukken en ook erg snel kleine krasjes. heaas kan ik hem er niet afhalen nu ik bijna op vakantie ga en niet wil dat als die in het zand valt dat er meteen krasjes op zitten
Krasjes van in het zand te vallen? hallo!? Mijne nokia 1020 met gorilla glas, 4j oud; nooit bescherming opgehad, zo altijd in broekzak, op vakantie, tegen de grond gegaan ook al meerdere keren, nog niet een heel klein mini pietsie krasje :-) Dat is paniek om niks lijkt mij wat je hebt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik.devries
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
[...]

Er zit toch Gorilla Glass 5 op? Hoe wordt dat beschadigd door zand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
maik.devries schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:49:
[...]

Jij hebt hem eraf gehaald?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

zand en steentjes zin harder dan glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-09 22:04
Barts27 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:15:
Is het normaal bij dual sim telefoons en in dit geval de One plus 5 dat je slechts op 1 sim 4G kunt krijgen? Je moet in instellingen aangeven welke sim de standaard data simkaart is. Alleen de standaard simkaart krijgt 4G. De andere simkaart UMTS (G3)
Dat is normaal ja. Er kan immers maar één data connectie zijn en op de andere heb je tenslotte alleen maar spraak (en dus 3g).

offtopic:
Wel interessant wat dat betekent als VoLTE enabled wordt.. maar eerst maar eens zien dat dat op de Nederlandse netwerken überhaupt ingeschakeld wordt voor Oneplus.
Ik heb vandaag nog gebeld met KPN maar de medewerker dacht dat het standaard voor alle simkaarten ingeschakeld was. Nou.. volgens mij werkt het wat ingewikkelder.

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
[...]Er zit toch Gorilla Glass 5 op? Hoe wordt dat beschadigd door zand?
Geen idee wat je onder zand verstaat maar zand kan toch wel tot hardheid 7 deeltjes bevatten hoor.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/800/1*yd42sopZy5PxZDhF5lc1kQ.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

[...]

Ik heb het geluk dat ik in China woon en toegang to Taobao.com heb.. alles wat geproduceerd wordt in de wereld is op Taobao te vinden en binnen een paar dagen in huis te krijgen met minimale verzendkosten (lees vaak zonder verzendkosten) Het kan uit om onderdelen voor een euro of 2-3 te bestellen. Ik bestel soms dingen voor 15 rmb.. (€2) daar komt dan 5 rmb verzendkosten bij soms (minder dan een euro) en dan wordt het het halve land door verscheept voor je en netjes aan de deur afgeleverd en vaak bellen ze ook nog even of je wel thuis bent. En anders gaat het een locker in.

Moraal van dit verhaal.. Ik heb zo'n 5 verschillende cases en screenprotectors besteld en alle accessoires die ik kon vinden.. was een paar tientjes kwijt. Kan mooi wat uitproberen. Heb 3 dash chargers erbij besteld. 1 in mn tas, 1 in mn kantoor op mn werk, 1 bij mn bureau en 1 naast mn bed. haha. Hoef ik nooit meer na te denken. Ben op zoek naar een docking station maar die kon ik op Amazon al wel vinden maar op Taobao.com nog niet. Waarschijnlijk gebruik ik niet de juiste Chinese characters.

You gotta love China. Mijn 8GB OP5 was omgerekend €450 en de 6GB is €375 hier. Ik koop de 6GB voor mn vriendin erbij. Die loopt nog met een gare IPhone 6Plus rond met een gehandicapte batterij.. Ze wil geen IPhone meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

D_D89 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:54:
[...]

Ik kom ook van een S6 af en ik geef je daarin ook absoluut gelijk. Ik heb het ook niet over het openen van apps, maar op het moment dat je door een lange pagina met tekst aan het scrollen bent lijkt het alsof de pagina uit elkaar getrokken wordt en dat ziet er gewoon apart uit en dat valt op. Ik vind de OP wel een echte verbetering ten opzichte van de S6 ondanks het in theorie "mindere" scherm.
Het scherm... De S6 ziet er wat meer crisp en fris uit.. Dat is wel goed te zien. Maar als ik ze niet naast elkaar leg dan heb ik daar echt geen last van. Ik zie dat de S6 een beter scherm heeft maar het weegt voor mij niet op tegen de voordelen die ik van de OP5 heb. Ik ben een ware multitasker, gebruik de smartphone de hele dag hier in China, even screenshot hier photo daar. Photo door de translation app, Ik gebruik zo'n 3-4 translators naast elkaar als ik met Chinezen op WeChat converseer die brakke Chinese grammatica gebruiken. Dan moet ik soms de tekst door 3 translators halen om er wat van te kunnen bakken. Ik regel alles vanaf het ding hier. het is misschien een tikkeltje sneu maar de telefoon staat erg centraal hier. Levens ader..

Taxi, Navi, Vertaling, Wechat, Betalen, Eten bestellen etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cidious schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:55:
[...]

Ik heb het geluk dat ik in China woon en toegang to Taobao.com heb.. alles wat geproduceerd wordt in de wereld is op Taobao te vinden en binnen een paar dagen in huis te krijgen met minimale verzendkosten (lees vaak zonder verzendkosten) Het kan uit om onderdelen voor een euro of 2-3 te bestellen. Ik bestel soms dingen voor 15 rmb.. (€2) daar komt dan 5 rmb verzendkosten bij soms (minder dan een euro) en dan wordt het het halve land door verscheept voor je en netjes aan de deur afgeleverd en vaak bellen ze ook nog even of je wel thuis bent. En anders gaat het een locker in.

Moraal van dit verhaal.. Ik heb zo'n 5 verschillende cases en screenprotectors besteld en alle accessoires die ik kon vinden.. was een paar tientjes kwijt. Kan mooi wat uitproberen. Heb 3 dash chargers erbij besteld. 1 in mn tas, 1 in mn kantoor op mn werk, 1 bij mn bureau en 1 naast mn bed. haha. Hoef ik nooit meer na te denken. Ben op zoek naar een docking station maar die kon ik op Amazon al wel vinden maar op Taobao.com nog niet. Waarschijnlijk gebruik ik niet de juiste Chinese characters.

You gotta love China. Mijn 8GB OP5 was omgerekend €450 en de 6GB is €375 hier. Ik koop de 6GB voor mn vriendin erbij. Die loopt nog met een gare IPhone 6Plus rond met een gehandicapte batterij.. Ze wil geen IPhone meer.
leuke prijzen. dat i hier wel anders. officiele screenprotector van oneplus kost alleen al 21.95 plus verzendkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gixfreax schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:01:
Ik las dat sommige van jullie een cd bij de telefoon kregen. Is dat van de pop up event in Amsterdam?
Ik heb dat niet gelezen (maar wellicht lees ik ergens over heen). Wat er wel gebeurd als je de OP5 aansluit op je Windows PC dat je dan een "CD" te zien krijgt in "This PC" waar je de drivers van kan installeren.

Voor de mensen die last hadden met het aansluiten van de OP5 op de Windows PC, ik heb dat als volgt opgelost. Eerst alle Android drivers verwijderen, inclusief programma's die bij andere telefoons horen. PC en telefoon opnieuw starten en dan de OnePlus drivers weer installeren (die had ik al gedownload dus vanaf daar gedaan) Toen deed de verbinding het opeens wel. En nu doet hij het ook zoals hoort, dus gewoon werken als je de OP5 aanplugt (en op transfer files zet) en dan kan je dit eindeloos herhalen.
Ok, ik heb het maar 5 keer geprobeerd O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een toestel zeg d:)b heel blij hier.

Bloedsnel en zeer goed in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:19:
Wat een toestel zeg d:)b heel blij hier.

Bloedsnel en zeer goed in de hand.
dan heb jij (zeer) grote handen, ik begreep dat de handzaamheid nou niet het sterkste punt is van de OP5.
Kan jij eenvoudig zonder je hand te verplaatsen bij de rechterbovenhoek komen met je vinger(s)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkerr
  • Laatst online: 30-08 13:23
Geert1976 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:30:
[...]

dan heb jij (zeer) grote handen, ik begreep dat de handzaamheid nou niet het sterkste punt is van de OP5.
Kan jij eenvoudig zonder je hand te verplaatsen bij de rechterbovenhoek komen met je vinger(s)?
Rechtsboven, of linksboven is geen probleem hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
[...]
Dat lijkt me niet iets om zo'n telefoon op af te rekenen. Dat heb je bij praktisch elke telefoon van dit formaat. Ik kom overal bij behalve de laatse 1cm2 linksboven. Telefoon ietsjes laten zakker en ik kom er bij.

Note: vrij normale formaat handen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MK1998NL schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:40:
[...]

Dat lijkt me niet iets om zo'n telefoon op af te rekenen.
geloof dat zeer veel mensen dat niet met je eens zullen zijn. Voor velen zijn juist de maten zeer belangrijk.
Even de iPhone 7 Plus vorig jaar gehad, die is alles behalve ergonomisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:46:
[...]
geloof dat zeer veel mensen dat niet met je eens zullen zijn. Voor velen zijn juist de maten zeer belangrijk.
Even de iPhone 7 Plus vorig jaar gehad, die is alles behalve ergonomisch.
Zeker waar. Zo is mijn broer van een iPhone 6 Plus naar de iPhone 7 gegaan. Je weet echter hoe groot de telefoon gaat worden op voorhand. Op die manier zijn zeker 75+% van de Android telefoon on-ergonomisch.

Ja, een compacte telefoon is fijn, maar dit is tegenwoordig een vrij standaard formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45
Heb m'n oneplus5 inmiddels ook binnen.
Heb geen wifi problemen en van het jello effect merk ik zelf niks.
Alleen die camera die valt me even tegen.
Oke heb even snel wat foto's in de tuin geschoten en het licht is niet ideaal maar als ik het vergelijk met m'n Nexus6P is het wel een achteruitgang.

De raw foto's zijn die bij jullie ook zo flets? Kan er werkelijk niks van maken kwa kleur en lichtbalans
Ja als ik de saturation schuif helemaal naar rechts haal komt er iets kleur in maar daar is alles ook mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gixfreax
ComTech schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:12:
Heb m'n oneplus5 inmiddels ook binnen.
Heb geen wifi problemen en van het jello effect merk ik zelf niks.
Alleen die camera die valt me even tegen.
Oke heb even snel wat foto's in de tuin geschoten en het licht is niet ideaal maar als ik het vergelijk met m'n Nexus6P is het wel een achteruitgang.

De raw foto's zijn die bij jullie ook zo flets? Kan er werkelijk niks van maken kwa kleur en lichtbalans
Ja als ik de saturation schuif helemaal naar rechts haal komt er iets kleur in maar daar is alles ook mee gezegd.
Zijn jouw raw foto's ook gewoon jpg? Bestandsformaat is evengroot als wanneer ik de raw uitzet. Of doe ik iets verkeerds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

gixfreax schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:20:
[...]

Zijn jouw raw foto's ook gewoon jpg? Bestandsformaat is evengroot als wanneer ik de raw uitzet. Of doe ik iets verkeerds
Mijn RAW bestanden zijn 31 MB. Staan naast de normale images in de File Manager.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45
gixfreax schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:20:
[...]

Dng formaat zijn ze bij mij, maar je moet de camera app wel op pro modus zetten anders krijg je geen RAW foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Geen probleem, heb je toch bij ieder toestel met zo'n formaat? iPhone is zelfs nog groter.

Je kan altijd een 5" toestel kopen...net zoals m'n vriendin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Vandaag FireFox geinstallleerd maar het scrollen vind ik toch wel moeizaam gaan. Geen Jello effect maar ik heb geen consistente ervaring als ik een flinke zwiep over mijn scherm geef. Geen idee of dat aan de implementatie van FireFox ligt maar ik wilde graag de sync optie gebruiken voor mijn bookmarks & history.

Is er een andere browser (liever geen Chrome) die vlekkeloos werkt en weinig resources vreet? Heb ooit Dolphin gebruikt maar die leek langzaam maar zeker steeds trager te worden. Chrome is niet aan mij besteed (helaas). Suggesties? Of moet ik ergens diep in mijn settings iets met GPU-rendering gaan doen?

Puffin geinstalleerd. Ik zit met open mond te kijken naar hoe snel die wel niet is. Zelfs sneller dan mijn i7 ultrabook met FireFox op bepaalde sites. Bizar. Blijvertje, zo te zien. _/-\o_
JeroenE schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:19:
[...]
Ik heb dat niet gelezen (maar wellicht lees ik ergens over heen). Wat er wel gebeurd als je de OP5 aansluit op je Windows PC dat je dan een "CD" te zien krijgt in "This PC" waar je de drivers van kan installeren.
Nou, niet werken hier... Ook niet met de USB-debugging aan in de developer options. Nou ja, het zal me wat. Die ene keer in de maand dat ik mijn foto's even heen & weer wil kopieren, ik zet OneDrive er wel op ofzo. Of mijn Synology-apps ;)
Synology DS File; ingebouwde foto-backup over WiFi. Dik 8MB/s een volledige DCIM-folder naar de NAS getrapt. Solved :+

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 29-06-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Uh oh? Ik heb er weinig last van. Geen last, om eerlijk te zijn. Als je daarvoor een telefoon niet kan gebruiken, dan zijn er nog legio keuzes over.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 11:18
Aangezien nog geen topic is over de oneplus 5T of oneplus 6 , zet ik het hier.
Volgens dit artikel komt vivo met een smartphone waarvan de fingerprint in het scherm zit, aangezien vivo en oneplus van hetzelfde bedrijf komen vraag ik me af of de oneplus 5T of oneplus 6 dit ook zouden hebben.
http://www.gsmarena.com/v...nt_readers-news-25876.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Iemand trouwens tevreden/ontevreden met de connectivity-snelheden van zijn/haar OP5? Zojuist een nieuw snelheidsrecord gevestigd thuis; snelste mobiele apparaat in het huis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5YSVoGBUtaExfqvOIQyO1s6n/medium.jpg
Iets zegt me dat ik hieraan ga wennen op WiFi en buitenshuis dan ook sneller mijn 4G-bundel zal zien slinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat snelle foto's, omdat het kan:
OnePlus 5OnePlus 5

OnePlus 5 vs OnePlust 3TOnePlus 5 vs OnePlust 3T

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:36
Gondrez schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:42:
Aangezien nog geen topic is over de oneplus 5T of oneplus 6 , zet ik het hier.
Volgens dit artikel komt vivo met een smartphone waarvan de fingerprint in het scherm zit, aangezien vivo en oneplus van hetzelfde bedrijf komen vraag ik me af of de oneplus 5T of oneplus 6 dit ook zouden hebben.
http://www.gsmarena.com/v...nt_readers-news-25876.php
Dit heeft weinig zin om te bespreken eerlijk gezegd. Pure speculatie op dit moment waar niemand wat aan heeft.
OnePlus moet eerst naar eens zijn problemen met de 5 oplossen , bovendien ben ik van mening dat de 5 in vergelijking met de concurrentie niet bepaald innoverend is. Niet waterdicht, nog steeds grote bezels, geen qhd , camera loopt nog steeds achter en nog te veel bugs. (Ga hem waarschijnlijk terug sturen)Ik vraag me dus af of OnePlus hiermee gaat komen, dit zou de prijs nog verder opdrijven.
Maar goed , het kan natuurlijk altijd maar laten we dat aub niet hier besproken daar is dit forum niet voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• power_user
The_Worst schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:24:
Ik heb zelf de OnePlus 3D tempered glass protector. Het was zeer pittig om deze luchtvrij te bevestigen, zelfs zonder stof. Enige en best groot nadeel is dat de zwarte zijkanten iets over het scherm liggen. Wellicht later een andere bestellen. In het dagelijks gebruik merk ik het nauwelijks.
Ik heb hem ook. Ook 6 keer moeten herplakken door luchtbelletjes en daarna toen ik er achter kwam dat hij te smal is. Wel een mooie SP maar jammer dat de maat 2mm te smal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
power_user schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:14:
Wel een mooie SP maar jammer dat de maat 2mm te smal is.
Tsjaa wat is te smal heh. Met gebruik van 2.5D-glas is die scheidslijn moeilijk te bepalen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 13:44
Whahahah die app namen .....wtf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kirretje schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:18:
Whahahah die app namen .....wtf 8)7
Niet mijn telefoon vriend :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
ComTech schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:25:
[...]

Dng formaat zijn ze bij mij, maar je moet de camera app wel op pro modus zetten anders krijg je geen RAW foto's.
Bedoel je dat de PRO mode geen JPG meer maakt maar RAW? Dat zou niet handig zijn kun je elke foto eerst converteren en bewerken. Neem aan dat je mag kiezen toch...

Edit: Laat maar, even getest krijg gewoon jpg nog even kijken waar ik tussen jpg en RAW kan kiezen

[ Voor 11% gewijzigd door ErikRo op 30-06-2017 00:01 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Even een paar korte testjes gedaan binnen in huis, tv kijeknd met lampje aan om te kijken hoe de foto's eruit komen. An sich ben ik best tevreden vergeleken met de OP1 kijkend op een 3440x1440 - 34inch scherm

Keuze was uit HDR, HQ, PRO jpg en PRO raw met eigen OP App.

RAW biedt idd meer mogelijkheden maar vindt het werk niet waard voor wat het oplevert, gemak is ook wel wat waard.

Ik had meer van HDR verwacht HQ was iets donkerder en die won met gemak ik laat hem voortaan op HQ staan bij slecht licht.

nog eens wat testen met daglicht maar verwacht niet veel verschil.

Btw leuk stukje tekst uit de manual
"• Only operate your phone between -10-35°C temperature and 35-85% humidity."

Dus op een warme zomerdag zou je je mobiel niet mogen gebruiken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ErikRo op 30-06-2017 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Even een blonde vraag.
Ik deed een spelletje wat ik al heel lang niet meer heb gespeeld skyforce reloaded, enieg spel wat ik leuk vond. Hier heb ik heel veel geld aan upgrades uitgegeven.

Maar ik zie er niks meer van terug op nieuwe foon. Geen upgrades alle levels die ik had behaald high scores weg.
Waarschijnlijk ook weer advertenties terwijl ik volledige versie had betaald.

Alles is toch account gekoppeld? waarom is dan toch alles verdwenen? En is dit makkelijk op te lossen of ben je bij nieuwe foon altijd alles kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Wel erg tevreden over de accu. Nu aan de lader na 2 dagen en 4:30 sot.

Tot nu toe erg tevreden met de OnePlus 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ErikRo schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 03:11:
Alles is toch account gekoppeld? waarom is dan toch alles verdwenen? En is dit makkelijk op te lossen of ben je bij nieuwe foon altijd alles kwijt?
Dat ligt aan de apps. Bij sommige apps kunnen de instellingen etc op je Google account bewaard worden, andere apps doen dat niet. Bij die laatste category krijg je dan wel vaak allerlei instellingen weer terug als je in de app inlogt met je account van de app. Soms moet je een backup in de app aanzetten (zoals bijvoorbeeld in WhatsApp).

Wat je nog kan proberen is kijken of je op je oude telefoon een directory van de app kan vinden en die kopiëren naar je nieuwe telefoon. Maar je hebt dan ook kans dat een (nieuwere versie?) de app op je nieuwe telefoon dat helemaal niet leuk vindt en over de zeik gaat.
Robje1244 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 06:48:
Degene die het jelly effect niet hebben of niet zien, hebben jullie last van wifi problemen?
Ik zie op mijn OP5 geen jello effect. Op veel filmpjes zie ik het ook niet, maar op een paar wel.

Misschien zijn mijn ogen gewoon te oud ;)

Wat ik wel denk is dat een slowmotion filmpje maken niet "eerlijk" is. Tenzij je zelf alles ook al in slowmotion ziet :P
Een ledlamp flikkert ook zo snel dat je het niet ziet (of in ieder geval de meeste mensen niet). Maar als je daar een filmpje (of lang belichte foto) van maakt zie je het wel. Ken je die foto's van een snelweg in de nacht? Een ouderwetse lamp trekt dan een mooi spoor. Bij een ledlamp zie je een stippellijn.
Of videos van een auto waarbij je de wielen achteruit ziet draaien als ze een bepaalde snelheid hebben.

Dus ook met filmpjes die gemaakt zijn heb je niet alleen met het scherm te maken in je OP5, maar ook nog eens met de sensor in de telefoon waar mee je het filmpje maakt.

Ik wil degene die er last van hebben niet bagatelliseren, maar er zijn er ook bij die het dan vreemd vinden als anderen er geen last van hebben.

Met wifi heb ik wel het idee dat hij soms een beetje langzaam is, maar ik heb dit nog niet heel uitgebreid getest. Wel had ik gisteren op een plek buiten wifi bereik waar ik dat met mijn oude telefoon niet had. Alleen kwam er geen daadwerkelijk verkeer binnen. Dat was wel onpraktisch :|

Ik heb gisteravond de "doze mode" uitgezet in de developer options. Dat lijkt wel wat effect te hebben in de zin dat de wifi beter is; batterijverbruik vind ik niet echt verslechtert. In ieder geval waren vanochtend mijn OSMand maps wel gedownload terwijl ze dat gisternacht niet waren. Maar ja, dat zijn ook weer van die dingen die net zo goed aan de server kant kunnen liggen.
Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:44:
Ik heb er totaal geen last van, scrollen gaat instant en smooth. Geen screen tearing of andere gekke vervormingen. Ik zit op HydrogenOS ipv OxygenOS.. zou dit verschil maken?
Als het puur de hardware is dan zou je dat ook moeten zien, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Ik ben er vrij zeker van dat ik geen Jello effect heb.. Geen wifi problemen! Ik draai hier stabiel op AC 5GHz band. 3 verschillende routers. Enige bug die ik heb kunnen ontdekken is de wat problematische verbindingen met mn laptop via USB maar ook dat is opgelost.

Ik heb het hiervoor al genoemd ik draai HydrogenOS. Dit zou stabieler kunnen zijn dan OxygenOS. Who knows. heb kleine bug gevonden in WhatsApp als ik naar de telefoon contacten ga vanuit WhatsApp kan ik niet meer terug en moet ik eerst de app helemaal sluiten. Kleine bug. Niks ernstigs. Voor de rest 100% smooth en probleem vrij..

Heb er zojuist 1 bij besteld met 6GB voor mijn vriendin. Kan die IPhone 6+ van d'r mooi de rivier in. Ik zal ook op die telefoon kijken of er Jello effect of andere gekke dingen zijn. Maar ik denk dat het allemaal wel mee valt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Iemand een idee of USB audio werkt? Ik heb mijn Dragonfly Red aangesloten, maar hij lijkt hem niet te pakken.

Edit: nevermind, ik moest de OTG setting aanzetten. Volume is alleen erg zacht via USB Audio. Iemand een idee?

[ Voor 35% gewijzigd door mc-koenoe op 30-06-2017 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Geert1976 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:55:
[...]

kijk eens hoe OnePlus zelf (en dus niet de consument) de nieuwe camera's tot in den treure heeft gehyped in hippe filmpjes, tweets op Twitter en berichten op Facebook, dit nog dus vòòr de release.
Geloof dat er genoeg experts nu achteraf aangeven dat die camera's nou niet echt zo denderend zijn.

Tevens werd er eerst vanuit OnePlus gecommuniceerd dat er serieus gekeken zou worden naar dit Jello effect. Nog geen 24 uur later (!!) komen ze met een officiele uitspraak via The Verge waarin zeer duidelelijk aangeven dat er niks aan te doen is.

Zeer hoopgevend voor de toekomst inderdaad... _/-\o_
Tja meerdere fabrikanten hypen een toestel en achteraf blijkt ook camera (iphone7) en andere issues te hebben. Is niet alleen Oneplus die dat doet.

Maar goed, weer ontopic )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Wat ik mij afvraag betreft het 'jello-effect" is of het op elk toestel aanwezig is en dat het een kwestie van perceptie is per persoon of dat het een issue per telefoon is..

Ik ben echt eerlijk als ik zeg dat ik 0% issue zie.. scrollen gaat instant en zonder screen tearing of wat dan ok. Dus ik heb moeite in te zien wat het probleem is. Maar ik kan me voorstellen dat als iets als dit wel aanwezig is op je toestel dat je er krankjorum van kan worden.. Eenmaal gezien maakt het lastig om het te ontzien..

Dat gezegd te hebben, mijn Chinese screenprotectors kwamen binnen.

Hier een paar foto's..

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/oxhxref7v/20170630_142245.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/hislz0tcb/20170630_142653.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/dq93jadu3/20170630_142702.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/xywh50d57/20170630_142714.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/4l0qpfaff/20170630_142721.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/hqku99tor/20170630_142727.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/luh7o1097/20170630_142743.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/lo83yogi3/IMG_20170630_141948.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/8p1phx6dn/Screenshot_20170630-143021.png

Niet de meest elegante optie en BEHOORLIJKE fingerprint magnet.. Volgens mij zijn ze 0.3mm Ik heb zelf liever 0.2mm. Maar ach voldoet prima voor nu. Past wel perfect. Ik krijg morgen mijn originele binnen.

Wat wel grappig is, is de prijs natuurlijk.. Zo'n €3,50 - €4,00 per cover.. en toen kreeg ik nog €1,30 korting hahaha. En geen verzendkosten. En voor dat geld hebben ze er ook nog 3 siliconen covers bij gedaan..

Voor nog GEEN €10 3 screen covers en 3 siliconen cases thuis bezorgd de volgende dag... _/-\o_ Ergens zijn dingen hier nog ernstig onverdeeld! Ik woon in Hangzhou.. city of rich businessmen.. Ferrari's, Lamborghini's en Maserati's op mijn parkeerplaats.. AMG Benzen en BMW M auto's zijn mainstream.. Porsche Cayenne Turbo's zijn de boodschappen auto's voor de vrouw en kids. Al mijn Chinese vrienden bezitten minimaal 2-3 appartementen door de stad.. het is eenvoudig hier om misleid te raken.. Maar feit is dat die OP5 die wij bezitten is door die arme stakkers aan de andere kant van de lijn gemaakt.. Net als die bijna gratis accessoires die ik bestel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
DE OP5 vind ik een fijne telefoon, alleen ik heb 1 uitdaging, ik kan geen bluetooth audio streamen in de auto, telefoongesprekken voeren over de carkit, is geen enkel probleem, maar muziek streamen wel, want volgens de telefoon speelt het nummer wel, maar hoor ik niks, ondanks dat het volume op de telefoom op 100% staat en het volume in de auto staat ook op hard.
Ik heb geen problemen met m'n bluetooth headset.
Hebben hier meerdere mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
wutwutwhat schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:47:
Kort resumerend wat ik tot nu toe heb meegekregen uit dit topic:
  • Mogelijk brakke 2,4GHz wifi verbinding (niet voor iedereen)
  • Het (te?) veel besproken jelly-issue
  • Problemen met aansluiten als mediaopslag op PC's (is een fix/workaround voor dacht ik)
Als ik me niet vergis zijn dit de main problemen waar de OP5 mee kampt? Is voor de rest iedereen te spreken over het toestel of zijn er nog zaken die ik mis (hier en daar kom ik berichten over tegenvallende prestaties van de camera tegen).

Door de jelly discussie ben ik me bewust geworden van het feit dat dit gebeurt en herken het ook bij mijn Note4 (als ik hem ondersteboven hou). Ik twijfel eraan om de OP5 gewoon te bestellen en eventueel retourneren mocht ik er echt last van hebben, of toch ff afwachten tot OP met een definitief standpunt komt wat betreft het probleem. Ik neem tenminste aan dat het artikel van The Verge geen definitief antwoord was..
van alle drie de punten geen last wel snel toestel, betere en snellere gps fix.

USB problemen had ik altijd al op deze pc met alles wat een connectie maakte ooit eens opgelost via wat fixen op inet.

Jelly alleen op filmpjes herken ik het verder niet ook niet met scherm op kop.

Wifi bij normaal in huis gebruik zeker op 5ghz loopt het als een tierelier.

Foto's overdag in ieder geval prima voor een mobiel, de beste ooit nee daarvoor heb ik een zware en grote dslr.

Moet je er een kopen nee ik zou zeggen probeer het en als het niet bevalt stuur hem terug. De mijne blijft in ieder geval nog even ook na kijken naar wat lg6 en u11 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Laatst online: 12-09 09:31
Cidious schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:56:

Iemand hier die beide versies heeft geprobeerd?
Iig heeft H2OS callrecording ingebakken zitten en bij OOS staat dat uitgeschakeld :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 07:57
Modbreak:Ik heb weer een hele berg posts verplaatst naar de trashcan en de juiste topics. Personen die nu nog offtopic gaan kunnen stevige sancties verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

roccothehelper schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Zou je ook een video kunnen maken? Ik heb namelijk alleen nog maar proof gezien van devices die het wel hebben(including mine) Zou eens mooi zijn als we een device kunnen zien die het niet heeft.
Ik heb hier geen last. Als ik zo thuis kom zal ik eens een video maken. Dan gaan we zien of ik het gewoon niet zie en dat mensen zich misschien een beetje aanstellen of dat het per toestel verschillend is. Ik herinner me alleen alle Galaxy telefoons die ik gehad heb en dan is de oneplus 5 gewoon koning kwa soepelheid en grafische handelingen.

Enige wat ik aan te merken heb is dat het scherm gewoon niet zo goed als mn S6 is. Ik mis wat levendigheid. Kleuren zijn wat dul.. Heb verschillende kalibraties geprobeerd maar het is gewoon wat het is.

Ook vind ik het android ASOP keyboard niet geweldig in het corrigeren van typos. Mn samsung keyboard was veel meer supportive en vergevings gezinder. Aggresievere correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg dat GBwhatsapp niet geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:34:
[...]

Ik heb hier geen last. Als ik zo thuis kom zal ik eens een video maken. Dan gaan we zien of ik het gewoon niet zie en dat mensen zich misschien een beetje aanstellen of dat het per toestel verschillend is. Ik herinner me alleen alle Galaxy telefoons die ik gehad heb en dan is de oneplus 5 gewoon koning kwa soepelheid en grafische handelingen.

Enige wat ik aan te merken heb is dat het scherm gewoon niet zo goed als mn S6 is. Ik mis wat levendigheid. Kleuren zijn wat dul.. Heb verschillende kalibraties geprobeerd maar het is gewoon wat het is.

Ook vind ik het android ASOP keyboard niet geweldig in het corrigeren van typos. Mn samsung keyboard was veel meer supportive en vergevings gezinder. Aggresievere correctie.
ik gebruik swiftkey, ( Google Play: SwiftKey Keyboard ) die heb ik ooit aangeschaft ten tijde van mijn S4, bij OPO 1 werd hij meegeleverd en nu heb ik hem er weer opgezet. Ik zit alleen met de . die wordt naar mijn idee iets te snel ingevoerd (kan aan mijn wat dikkere vingers liggen natuurlijk)

[ Voor 5% gewijzigd door Wii4all op 30-06-2017 13:01 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

The_Worst schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:10:
Ik heb een gifje gemaakt waar het goed op te zien is:

[afbeelding]

Zoals je kan zien, schuift de onderkant van het scherm eerder omhoog dan de bovenste helft.
Wel, Ik denk nog steeds dat het een beetje marginaal geleuter is. Ik ben zelf erg kritisch normaal gesproken, en misschien omdat ik zo'n 100 euro minder heb betaald als jullie in NL dat ik sowieso nog vergevingsgezinder ben.

Een upgrade voor deze telefoon zou alleen het scherm zijn en de luidspreker. Mijn Samsung S6 scherm is beter en ook de luidspreker is veel helderder en natuurlijker. Voor de rest denk ik dat Oneplus een puik telefoon heeft afgeleverd. Ik kan nog steeds niet bevatten hoe soepel ik nu multitask en niet meer hoef te wachten op dingen. In luttele seconden regel ik dingen vanaf mijn telefoon zonder haperingen. Dit effect alleen al is voor mij enorm veel waard gecombineerd met een goed accu verbruik. De telefoon doet precies wat ik er van vraag. De OP5T of OP6 mag een 2k diamond matrix scherm hebben ook voor VR. Misschien was OIS wel handig geweest maar in 1080p doet EIS ook zn werk. Waterdicht.. sja ding bewijst in verscheidene youtube filmpjes al aardig resistent te zijn. dat is genoeg voor mij voorlopig.

€450 euro -> Multitask kanon, prima scherm zonder ernstige tekortkomingen, prima batterij verbruik, degelijke behuizing en premium materialen, prima camera's (software optimalisaties verwacht ik nog wel), snel 8GB werkgeheugen en 128GB opslag, clean OS dat gewoon doet wat het moet doen.

Maargoed, laten we voor die prijs vooral zoeken naar kleine mankementen.. Een S8+ kost hier bijna 800 euro.. het dubbele. Daar koop ik 2 OnePlus5 6GBs voor.. Waar hebben we het hier over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Een weekje de OP5. Een aantal ervaringen:

* veel typo's in de systeem teksten
* calls mergen werkt niet
* 4G dropt uit met uitroepteken
* foto's lijkt op aquarel schilderen
* telefoon is erg snel
* android is erg relaxed om naar eigen smaak aan te passen (kwam van iPhone)
Pagina: 1 ... 19 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten