[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 198.827 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
Geen 4G in Amsterdam? Iemand anders last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 20:56
FreshMaker schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:40:
Heeft iemand dit ook wel eens meegekregen, of is het dom 'geluk'
Ik stuurde zaterdagavond 21u - 15GB naar een andere sim ( eigenlijk om te pesten, hij had nog maar 100MB over )
Omdat het zondag erna, 1okt was, ging ik van zijn reguliere 10GB data overzetten naar onze MBloze simkaart.
In het MB overzicht stond geen 10.000MB beschikbaar, maar 27.500MB

Er zijn toch geen acties :+
Maar nu, 3 dagen later nog steeds.

Zo ga ik elke maand wel MB's delen :)

[afbeelding]
Same here met 2GB naar mijn vrouw op zondagzaterdag, staan er nog steeds bij.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:25:
[...]

Same here met 2GB naar mijn vrouw op zondag, staan er nog steeds bij.
Maar zondag was al de nieuwe maand ..

Ik had het zaterdag gedaan, laatste dag van de maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
FreshMaker schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:44:
[...]

Maar zondag was al de nieuwe maand ..

Ik had het zaterdag gedaan, laatste dag van de maand
Sorry, ik ook. Ben de dagen van de week een beetje kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:26
Iemand weleens een telefoon gekocht via KPN terwijl hun sim-only abonnement nog loopt? Zie dat de telefoon € 89 goedkoper is dan via de retailer zelf. Maar heb nog jaar sim-only en tegenwoordig maakt abo+telefoon of sim only qua abonnementsprijs niet meer uit bij KPN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 13:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Update KPN op 4gmasten.nl is weer geplaatst.
PS: geen update van T-Mobile en Vodafone aangetroffen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:53
The_Cure schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:55:
Iemand weleens een telefoon gekocht via KPN terwijl hun sim-only abonnement nog loopt? Zie dat de telefoon € 89 goedkoper is dan via de retailer zelf. Maar heb nog jaar sim-only en tegenwoordig maakt abo+telefoon of sim only qua abonnementsprijs niet meer uit bij KPN.
Kan in de winkels, niet telefonisch/online besteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:40
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:24:
Update KPN op 4gmasten.nl is weer geplaatst.
PS: geen update van T-Mobile en Vodafone aangetroffen.
Nice, steeds meer 3CA ook! Ziet eruit alsof ze 3G nog niet kunnen afschalen nu maar wel meer capaciteit willen bijplaatsen (en mogelijk die locaties ook gelijk gereed malen voor LTE2100?)

Benieuwd hoe dat straks verdergaat!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:28

vr6-only

Blub Blub

Sorcerer8472 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:15:
[...]

Nice, steeds meer 3CA ook! Ziet eruit alsof ze 3G nog niet kunnen afschalen nu maar wel meer capaciteit willen bijplaatsen (en mogelijk die locaties ook gelijk gereed malen voor LTE2100?)

Benieuwd hoe dat straks verdergaat!
Focus blijft op 1800 bijbouwen en 2600 begint nu ook te lopen. 2100 is nog in de begin fase. Dan begint de rationalisatie van het gehele netwerk. Coax eruit, fibers omhoog, active antenna, nex-gen RRU's etc.

Taart van KPN als bedankje voor het behalen van de 3000e LTE1800 site is overigens 2 weken geleden bezorgd hier. Maar die zijn kennelijk nog niet allemaal verwerkt in het AR. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door vr6-only op 27-10-2017 11:18 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:27
Wat gaat KPN met de 3G-Only sites doen? Bij mij in het dorp heb ik, omdat het 3G only is, amper bereik buiten en geen bereik in huis. Van dezelfde mast komen de overige providers (Inclusief Tele 2) met de full-range aan diensten en met uitstekende indoordekking. En het is nu exact de indoordekking waardoor ik geen KPN klant meer ben. Postcode 7667. Kan iemand zien of en wanneer dit aangepast gaat worden?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
KPN heeft zo te zien de prijzen verlaagd.

Daar waar een Zorgeloos Abo met 10GB eerst €31,- bij een 2-jarig contract kostte, kost die nu nog maar €29 euro, en dus met KPN Compleet €24 ipv €26 euro. Het is maar 2 euro maar dan nog..

Ook de tarieven voor 1 jaar komen mij lang niet zo hoog voor als eerst. Het bovengenoemde abo kost inclusief Compleet 26,50. Hiervan weet ik het oude tarief ook niet.

De oude en nieuwe prijzen van de andere abo's weet ik niet, maar wellicht dat jullie dat beter weten! :)

[ Voor 19% gewijzigd door Jassy op 27-10-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Jassy schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:48:
Wat gaat KPN met de 3G-Only sites doen? Bij mij in het dorp heb ik, omdat het 3G only is, amper bereik buiten en geen bereik in huis. Van dezelfde mast komen de overige providers (Inclusief Tele 2) met de full-range aan diensten en met uitstekende indoordekking. En het is nu exact de indoordekking waardoor ik geen KPN klant meer ben. Postcode 7667. Kan iemand zien of en wanneer dit aangepast gaat worden?
Er is al een groot aantal omgebouwd naar full-range, gaat met die waarschijnlijk ook gebeuren tenzij er beletsel/bezwaren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:28:
[...]

Er is al een groot aantal omgebouwd naar full-range, gaat met die waarschijnlijk ook gebeuren tenzij er beletsel/bezwaren zijn.
Dat zou heel fijn zijn... Dat is de enige reden dat ik nu even geen klant meer ben bij hun. Binnen heb ik geen bereik en wegens het gebrek aan een vaste telefoon ben je dus onbereikbaar. Ik kan met geen bereik op andere plekken wel leven maar thuis moet het toch zeker wel werken.

Vroeger kon je bij KPN alle werkzaamheden bekijken maar tegenwoordig kan je alleen nog maar zoeken op postcode om te kijken of er storingen/werkzaamheden zijn. Of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 15:16
Voor binnenhuis dekking zal KPN op termjn ook gaan inzetten op WiFi bellen, net zoals Vodafone dat doet. Succes op een acceptabele belkwaliteit is daarbij echter niet gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:01
Zojuist contact gehad met KPN voor verlenging van mijn alles-in-1 pakket. Ze konden mij niet de eerste 6 maanden korting geven die ze voor nieuwe klanten wel rekenen. Als ik kijk naar welke aanbieders er voor de rest zijn dan vind ik de prijzen van KPN zeer hoog. In vergelijking met bijvoorbeeld NLE die exact dezelfde diensten aanbied (verbinding over hetzelfde netwerk als KPN met exact dezelfde KPN apparatuur) en zelfs een snellere internetverbinding kom ik op een verschil uit van 175 euro goedkoper per jaar bij NLE. Alleen nieuwe klanten bij KPN krijgen 120 euro korting. Dus als blijvende klant word je in ieder geval niet beloond.

[ Voor 8% gewijzigd door Gecko123 op 30-10-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:50
Bij de nieuwe iOS versie 11.1 is er een update voor de providerinstellingen (30.1). Heb echter nog niet kunnen ontdekken wat er aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:50
Gecko123 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:32:
Zojuist contact gehad met KPN voor verlenging van mijn alles-in-1 pakket. Ze konden mij niet de eerste 6 maanden korting geven die ze voor nieuwe klanten wel rekenen. Als ik kijk naar welke aanbieders er voor de rest zijn dan vind ik de prijzen van KPN zeer hoog. In vergelijking met bijvoorbeeld NLE die exact dezelfde diensten aanbied (verbinding over hetzelfde netwerk als KPN met exact dezelfde KPN apparatuur) en zelfs een snellere internetverbinding kom ik op een verschil uit van 175 euro goedkoper per jaar bij NLE. Alleen nieuwe klanten bij KPN krijgen 120 euro korting. Dus als blijvende klant word je in ieder geval niet beloond.
Een week of wat geleden kreeg ik deze korting wel.
Ik heb een excellijst gemaakt met de kosten per jaar, dus inclusief korting voor Internet en TV, gecombineerd met mobiel.
Ik heb gebeld en wat prijzen genoemd en gezegd dat ik anders wegging (was al 4 jaar klant), toen konden ze wel dezelfde korting geven als voor nieuwe klanten, dus 6 maanden.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:00

Oekol

waka waka hey hey

Mensen! Mijn vriendin is zo'n typische 'oh doe die telefoon maar wat kost dat dan?' en natuurlijk altijd een Apple. Afijn niks aan het handje, keuzes zijn keuzes.

Nu heeft ze dit abonnement:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/ye46Y/c3dc49ee74.png

Wat een oud abonnement is en ik kan nergens vinden hoe duur dat abonnement zonder toestel zou moeten zijn. Ze heeft geen onbeperkte minuten en iets van 5gb internet per maand. Ik weet niet hoe het zit maar voglens mij zit er geen goud bij dat abonnement en vind ik 43 euro echt schrikbarend duur.

Nu hoop ik ergens dat de toestelkosten er bij zitten, maar ik kan dus nergens de prijzen vinden van dat abonnement in 2015. Heeft iemand het verlossende antwoord voor mij? :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:14
Ik zou sowieso ff bellen met KPN, deze abo vormen zijn nu verboden omdat er niet duidelijk is wat je voor je toestel betaald. Ik heb een melding gemaakt, moest eeb webformulier invullen en aankoop bedrag aangeven kreeg nog ruim 100 terug.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:01
Ora et Labora schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:15:
[...]

Een week of wat geleden kreeg ik deze korting wel.
Ik heb een excellijst gemaakt met de kosten per jaar, dus inclusief korting voor Internet en TV, gecombineerd met mobiel.
Ik heb gebeld en wat prijzen genoemd en gezegd dat ik anders wegging (was al 4 jaar klant), toen konden ze wel dezelfde korting geven als voor nieuwe klanten, dus 6 maanden.
Ik ben dus van de week gebeld door KPN om te vragen of ik mijn overstap nog wilde terugdraaien. Ze konden dit keer dus wel de welkomstkorting geven en meer ook. Per saldo waren ze nu nog maar een paar euro per maand duurder dan NLE.

Op de vraag of ze iets kunnen betekenen voor een bestaande klant is null komma null mogelijk en nu ik overgestapt ben kan er dus ineens veel meer. Blijkt maar weer dat ze je als klant het liefst zo ver mogelijk willen uitmelken ipv een dienst verlenen voor een marktconforme prijs. Geeft mij een slecht gevoel over KPN.

Iemand die overstappen dus niet aandurft troggelen ze hiermee dus gewoon te veel geld af .

[ Voor 4% gewijzigd door Gecko123 op 08-11-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Jassy schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:22:
KPN heeft zo te zien de prijzen verlaagd.

Daar waar een Zorgeloos Abo met 10GB eerst €31,- bij een 2-jarig contract kostte, kost die nu nog maar €29 euro, en dus met KPN Compleet €24 ipv €26 euro. Het is maar 2 euro maar dan nog..

Ook de tarieven voor 1 jaar komen mij lang niet zo hoog voor als eerst. Het bovengenoemde abo kost inclusief Compleet 26,50. Hiervan weet ik het oude tarief ook niet.

De oude en nieuwe prijzen van de andere abo's weet ik niet, maar wellicht dat jullie dat beter weten! :)
Voor de prijsverlaging had ik mijn abonnement al verlengd. Helaas wilde de klantenservice de prijsverlaging niet meer doorvoeren voor mij. Is het iemand gelukt de nieuwe verlaagde prijzen te laten doorvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
@GoTyce Je hebt een prijs voor 1 of 2 jaar afgesproken. Als ze de prijzen verhogen dan vraagt KPN ook niet of je meer wilt betalen. Je kunt natuurlijk gewoon even bellen om te kijken of ze iets voor je willen doen... (niet geschoten is altijd mis)

[ Voor 30% gewijzigd door jongetje op 09-11-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

jongetje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:11:
@GoTyce Je hebt een prijs voor 1 of 2 jaar afgesproken. Als ze de prijzen verhogen dan vraagt KPN ook niet of je meer wilt betalen. Je kunt natuurlijk gewoon even bellen om te kijken of ze iets voor je willen doen... (niet geschoten is altijd mis)
Klopt. Ik heb de klantenservice daarom gevraagd uit coulance de verlaging door te voeren, maar daar gingen zij dus jammer genoeg niet in mee. Ik was benieuwd of het iemand anders wel was gelukt.

[ Voor 4% gewijzigd door GoTyce op 09-11-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:41
Gecko123 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:08:
[...]

Ik ben dus van de week gebeld door KPN om te vragen of ik mijn overstap nog wilde terugdraaien. Ze konden dit keer dus wel de welkomstkorting geven en meer ook. Per saldo waren ze nu nog maar een paar euro per maand duurder dan NLE.

Op de vraag of ze iets kunnen betekenen voor een bestaande klant is null komma null mogelijk en nu ik overgestapt ben kan er dus ineens veel meer. Blijkt maar weer dat ze je als klant het liefst zo ver mogelijk willen uitmelken ipv een dienst verlenen voor een marktconforme prijs. Geeft mij een slecht gevoel over KPN.

Iemand die overstappen dus niet aandurft troggelen ze hiermee dus gewoon te veel geld af .
In letterlijke zin gebeurt dit met alle partijen, Ziggo/UPC en andere partijen die zo'n "welkomstkorting geven" doen dat alleen om nieuwe klanten te werven, en passen dit niet toe bij bestaande klanten.

Ik wacht nog steeds op partijen die andersom redeneren, ben je langer klant, krijg je meer korting. Zodat het loont bij een partij te blijven wanneer deze verder ook goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
jbdeiman schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:34:
[...]
Ik wacht nog steeds op partijen die andersom redeneren, ben je langer klant, krijg je meer korting. Zodat het loont bij een partij te blijven wanneer deze verder ook goed bevalt.
Dat bestaat al hoor, bijvoorbeeld Aegon met zijn woon en vrijetijdpakket krijg je elk jaar dat je klant bent 2%extra korting (tot 10procent). De ANWB doet dat met zijn prijzen in de winkels en reizen via het reisbureau (in de vorm va neen luxere kamer en andere extraatjes). Nuon geeft klanten die klant blijven elk jaar 5% procent extra korting tot 25procent.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 22:41
jongetje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:45:
[...]

Dat bestaat al hoor, bijvoorbeeld Aegon met zijn woon en vrijetijdpakket krijg je elk jaar dat je klant bent 2%extra korting (tot 10procent). De ANWB doet dat met zijn prijzen in de winkels en reizen via het reisbureau (in de vorm va neen luxere kamer en andere extraatjes). Nuon geeft klanten die klant blijven elk jaar 5% procent extra korting tot 25procent.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Dat weet ik wel, al was dat mogelijk niet helemaal duidelijk. Het gaat mij om de telecom/ internet/ telefonie wereld, waar je lekker wordt gemaakt met de eerste 6 maanden, maar voor de rest niets bereikt met langer klant blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
jbdeiman schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:00:
[...]

Dat weet ik wel, al was dat mogelijk niet helemaal duidelijk. Het gaat mij om de telecom/ internet/ telefonie wereld, waar je lekker wordt gemaakt met de eerste 6 maanden, maar voor de rest niets bereikt met langer klant blijven.
Het is wel een nieuwe trend: voorheen kreeg je als bestaande klant bij verlengen flink korting mits je maar belde met de boodschap dat je wilde overstappen. Bij mobiel is dat nog steeds het geval, aangezien er bij het opstellen van de nummerporteringsregels is afgesproken dat de oude provider je dan geen aanbod meer mag doen.
Voor vast internet en TV is dat anders: je krijgt vaak een minder aanbod als je blijft, de aanbieder mag wel alsnog een aanbod doen als jouw overstap aanvraag binnen is. Nu zie je dat het steeds meer standaard wordt dat je echt een overstap naar een concurrent moet doen voor je een echt goed oblijf-aanbod krijgt. Natuurlijk gematcht aan die aanbieder. Helaas, maar de providers willen meer korting geven en dus meer investeren in nieuwe klanten dan in bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-07 05:47
is bij iemand met een KPN zakelijk abbo al VOLTE geactiveerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49

PeaceNlove

Deugleuter

Ja, eerder deze week op mijn iPhone 8 een providerupdate gekregen en inmiddels bel ik lekker via 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rink123
  • Laatst online: 21:45
Bellen via 4G is op m’n s7 ook geactiveerd. Ben er nog niet onverdeeld positief over zijn. Geen verbinding maken met andere kant. Gesprekskwaliteit ook niet super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
A5 2016 met KPN zakelijk nog geen 4G bellen. Boeit me verder ook weinig eigenlijk.

3G met HD Voice werkt prima. Kwaliteit via 4G bellen is vrijwel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:29

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Ben benieuwd of KPN mee gaat doen met de Black Friday acties.
Mag inmiddels mn abonnement verlengen. Zal pas ingaan in februari, maar toch.

Ben benieuwd of er nog een leuke deal te scoren valt.
Bij KPN zelf valt weinig tot niets te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251764

WishmasterNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:11:
Ben benieuwd of KPN mee gaat doen met de Black Friday acties.
Zou mij sterk verbazen als zij meedoen... Ze hebben niet echt een 'prijsvechters' imago/ doelstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Lijkt me voor het rendement van de aandeelhouders geen goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Laatst online: 00:51

Dutchredgaming

ICT Beheerder

stijnec1 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:50:
Bij mijn Samsung S8 staat HD, Dus denk het wel

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Willy84 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:22:
Lijkt me voor het rendement van de aandeelhouders geen goed plan.
Want die hebben de laatste 15 jaar gigantische rendementen gemaakt? Het dividend is dan wel weer ok, maar wat leven in de brouwerij kan geen kwaad mijns inziens :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
stijnec1 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:50:
bedankt allen voor de reacties, bij mij nog niet geactiveerd helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ben nu even een dagje in de Efteling, heeft KPN hier alleen maar 3G?

Hoe moet ik nu binnen 1 seconden al die foto’s wegsturen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

krakendmodem schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:22:

Ook niet als je handmatig zoekt naar netwerken?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:24:
[...]

Ook niet als je handmatig zoekt naar netwerken?
Handmatig zoeken did the trick inderdaad.

iPhone, dus die gaat wat sneller terug naar 3G blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
krakendmodem schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:22:

heb er buiten altijd 4g(+)
in sommige attracties is het binnen 3g idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 17:02
Ik kon het even zo snel niet vinden, maar kan iemand een licht laten schijnen op 4G(+) op het KPN netwerk?
Krijg je bij elke (virtuele) provider dezelfde snelheid, of heeft KPN een hogere snelheid dan bijvoorbeeld Telfort of Simyo? Hier lopen op internet de meningen over uiteen, dus ik hoor graag hoe het nu echt in elkaar zit.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:42

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Bij Telfort Zakelijk heb ik een cap op de upload (10mbit).
Downstream haal ik wel de hoogst mogelijke snelheid (200mbit+ op juiste locaties)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• deejaylethal
Maestro schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:02:
Bij Telfort Zakelijk heb ik een cap op de upload (10mbit).
Downstream haal ik wel de hoogst mogelijke snelheid (200mbit+ op juiste locaties)
Thanks. Iemand ervaring met consumentenproducten? Dus Telfort/Simyo vs. KPN 4g speed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 920977

Het maximum dat ik bij Simyo heb behaald (1-jarig sim only) is 175 Mbit down en 47 up op een volledig lege mast. Volgens mij zit het maximum ook op die snelheden, upload is geloof ik afgerond op de 50 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Anoniem: 920977 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:52:
Het maximum dat ik bij Simyo heb behaald (1-jarig sim only) is 175 Mbit down en 47 up op een volledig lege mast. Volgens mij zit het maximum ook op die snelheden, upload is geloof ik afgerond op de 50 Mbit.
Denken jullie dat KPN klanten voorrang krijgen op de zustermerken als Simyo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
deejaylethal schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:10:
[...]

Denken jullie dat KPN klanten voorrang krijgen op de zustermerken als Simyo?
Nee, echter denk ik wel dat je met KPN hogere snelheden kunt halen doordat er minder begrenzingen zijn. Ook kan het zijn dat een dochtermerk/zustermerk nog een eigen capaciteitsplafond heeft dat er bij KPN zelf niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:18
4G op Utrecht Centraal (in de stationshal) meer dan twee streepjes, maar toch is de boel niet vooruit te branden. Iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:53
Vinnienerd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:35:
4G op Utrecht Centraal (in de stationshal) meer dan twee streepjes, maar toch is de boel niet vooruit te branden. Iemand een idee hoe dat kan?
Heel veeeeeeel mensen op zo’n mast. Niet moeilijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Gijsj16 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:38:
[...]

Heel veeeeeeel mensen op zo’n mast. Niet moeilijk toch?
Ik dacht dat LTE daar wel tegen kon, en het lijkt mij toch wel dat Utrecht Centraal wel door meerdere sectoren aangestraald wordt, niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Volgens mij hangen daar meerdere micro-cells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:16
Sorry, 99 pagina’s doorlezen is wel wat gortig.

Momenteel heb ik Simyo. Erg tevreden over het KPN-netwerk. Ik heb een iPhone X en kan dus de snelste vorm van 4G gebruiken.

Vraag is: ik vind 4GB data maximaal een beetje weinig. Daarom wil ik misschien naar groene moeder KPN. Een jaarcontract met 10GB. Maar hoe zit het met de klantenservice? Ik heb de KS bij Simyo nooit nodig gehad. Hoe zit het bij KPN met stabiliteit en facturering? Klopt het een beetje? En als ik de KS eens nodig heb, zijn ze dan meewerkend?

Ik neem aan dat dit al eens eerder aan bod is gekomen. Maar 99 pagina’s doorlezen.... au.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Normaalgesproken heb je de klantenservice niet nodig. Althans, ik nooit.
En anders is het niet veel anders dan bij de dochters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunda
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-07 16:42
Zelf alleen maar goede ervaringen met KS van KPN.
Met mobiel nog nooit KS nodig gehad, factureren gaan altijd goed etc.
Wel eens nodig gehad voor mijn thuis aansluiting, waar wat mis ging, en netjes allemaal opgelost en ruime vergoedingen gehad.
Dennisweb schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:25:
Sorry, 99 pagina’s doorlezen is wel wat gortig.

Momenteel heb ik Simyo. Erg tevreden over het KPN-netwerk. Ik heb een iPhone X en kan dus de snelste vorm van 4G gebruiken.

Vraag is: ik vind 4GB data maximaal een beetje weinig. Daarom wil ik misschien naar groene moeder KPN. Een jaarcontract met 10GB. Maar hoe zit het met de klantenservice? Ik heb de KS bij Simyo nooit nodig gehad. Hoe zit het bij KPN met stabiliteit en facturering? Klopt het een beetje? En als ik de KS eens nodig heb, zijn ze dan meewerkend?

Ik neem aan dat dit al eens eerder aan bod is gekomen. Maar 99 pagina’s doorlezen.... au.

Panasonic MDC05J3E5 * Hewalex PCWU 3.0 KW + 200L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 920977

Als tussenoplossing zou je eventueel naar Youfone kunnen gaan? Grotere bundels dan Simyo, maar nog steeds een MVNO met lagere kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
KPN klantenservice via twitter is perfect :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:16
Toch maar voor KPN gekozen. 1-jarig contract, 10GB en onbeperkt bellen en sms’en. In Youfone had ik niet zoveel vertrouwen. Natuurlijk wel qua network, maar niet qua klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:15
Vinnienerd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:35:
Welke telefoon gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:53
KPN heeft antenne register geüpdatet. Nieuwe mast in Elst UT staat er nu ook in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
iPhone 7 Plus, perron 5/7 is vooral een dead spot voor mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Vinnienerd op 27-11-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Zal zo eens kijken wat er op mijn telefoon gebeurd op perron 7.

Edit: variërend van 3 tot 1 streepje, met 1 being bij de trap naar boven de hal in. Boven in de hal volle bak. Tunein blijft gewoon spelen, dus dataverbinding blijft werken. Tweakers deed t vlak voor de trap ook prima op 1 streepje ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Hmmbob op 28-11-2017 07:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
5GB extra en andere leuke dingetjes in december.

HTTP://Kpn.com/dankjewel

Speedtesten als een malle :P

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 28-11-2017 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 13:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Gijsj16 schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:15:
KPN heeft antenne register geüpdatet. Nieuwe mast in Elst UT staat er nu ook in
De update van het Antenneregister KPN is geplaatst op 4gmasten.nl

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:19
krakendmodem schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:15:
5GB extra en andere leuke dingetjes in december.

HTTP://Kpn.com/dankjewel

Speedtesten als een malle :P
En prepaid valt weer buiten de boot zeker?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
timmie1 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:21:
[...]

En prepaid valt weer buiten de boot zeker?
Dat is de prijs van vrijheid ...
Wat moet je een prepaid dan geven ?
Dat zijn klanten die zich niet willen binden, een klant met de langere relatie is veel belangrijker voor een bedrijf

Klanten die een prepaid nemen, en daar een keer per half jaar 10€ op zetten leveren niets op, in verhouding tot de klanten die betalen voor 25GB data en belbundel, maar daar maar een fractie van verbruiken.
Hmmbob schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:19:
KPN klantenservice via twitter is perfect :+
Eens !
Een bericht gestuurd, en krijg daarna op mijn mailadres en via twitter zelfs een link om direct de live-chat te starten.

Dat ze me niet kon helpen, dat lag niet aan haar, maar aan mijn vraag ;)

* FreshMaker wilde het voor elkaar krijgen dat 4G in het buitengebied 9maanden op het aansluitadres actief was, en 3 maanden op de overwintering in de stad ( appartement zonder aansluitingen )
Maar dat kon ze niet 100% garanderen, de voorwaarden spreken dat tegen helaas, dus het risico op afgesloten worden was groot

[ Voor 38% gewijzigd door FreshMaker op 29-11-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Tsja. Prepaid kreeg ook wel eens een leuke aanbieding, meestal met Kerst of Oud/nieuw gratis internet.

Ik heb ook jarenlang 20 euro per maand betaald voor KPN prepaid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Heeft KPN nog die eindejaarsacties zoals "oliebellen" vroeger? Ik wil een S8 incl 2-jarig abonnement, dus misschien loont het om daarop te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Willy84 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:15:
[...]

Ik weet natuurlijk niet waar je verschanst zit maar in mijn omgeving zowel werk als thuis altijd prima bereik.
In Amsterdam, dus als het zelfs daar al zuur is...
Maar dit is een KPN topic, dus weer terug naar dat onderwerp. Vandaag ook een brief gekregen met daarin een code voor ebooks en de mededeling dat ik 5gb extra krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Bij Mobiel.nl krijg je nu een JBL bluetooth headset bij je kpn abo.

https://m.mobiel.nl/kpn-aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:05

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat posts over Tele2 verplaatst naar het Tele2 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
deejaylethal schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:16:
Bij Mobiel.nl krijg je nu een JBL bluetooth headset bij je kpn abo.

https://m.mobiel.nl/kpn-aanbieding
Zitten er nog addertjes onder het gras als je het via mobiel.nl doet i.p.v. via KPN zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
100 euro korting op je toestel bij Mediamarkt als je er een KPN abonnement bij neemt. Maakt ze nog steeds niet de goedkoopste en is een beetje oude wijn in nieuwe zakken, maar wel waard om hier even te melden

https://connect.mediamarkt.nl/kpn-telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Wel opvallend dat er bij KPN deze actie komt en Vodafone ook een eindejaarsactie heeft van €5 korting per maand. Doet me toch vermoeden dat Tmobile en Tele2 deze partijen pijn aan het doen zijn qua aantal overstappende klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
deejaylethal schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:40:
100 euro korting op je toestel bij Mediamarkt als je er een KPN abonnement bij neemt. Maakt ze nog steeds niet de goedkoopste en is een beetje oude wijn in nieuwe zakken, maar wel waard om hier even te melden

https://connect.mediamarkt.nl/kpn-telfort
Deze actie van 100,- euro korting op een los toestel bij een willekeurig simonly abonnement loopt voortdurend bij Mediamarkt. Het is dus geen actie die per sé van alleen nu is. Ze hi-lighten iedere maand een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Nou, als je ziet wat KPN vraagt voor een 2GB met onbeperkt bellen: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/sim-only.htm

27 euro zonder KPN compleet. Dat verkoopt toch niet??

Als je ziet wat Simpel rekent voor 2GB.. 7.50 met 500 belminuten. Ik denk dat Simpel ook veel klanten trekt en ik denk dat ik hier ook een abonnement ga afsluiten voor mijn moeder. Ja, de prijs is er ook naar, maar ze gebruikt haar toestel niet veel, en de vaste lijn is veel te duur als ze "eventjes" belt.

Heb zelf een oud Hi Simonly voor 15 euro met 4GB/200bel onbeperkt sms. Dat is nog redelijk. Maar zit wel om me heen te kijken voor iets anders. KPN bevalt me prima, maar de prijzen mogen ook wel iets dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Klopt, pas voor gebruik boven de 5gb wordt het interessant qua prijs. Maar niets staat je in de weg om over te stappen naar de virtuele providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
deejaylethal schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:05:
Klopt, pas voor gebruik boven de 5gb wordt het interessant qua prijs. Maar niets staat je in de weg om over te stappen naar de virtuele providers
De laatste 6 maandbundels die ik kocht bij virtueel KPN waren bij elkaar 30 GB voor 41 euro (38,50 zonder Vectone oplichterij), dus gem. 7 euro per maand voor 5 GB (incl. ongewenste koppelverkoop met "onbeperkt" bellen).

Een stuk goedkoper dan de hierboven genoemde 2 GB voor 7,50 of 4 GB voor 15.

Als meer mensen zich zouden aansluiten bij de revolutionaire prepaid voorhoede om de telecom robber barons de zweep van de markt te laten voelen zouden we ook in dit achterlijke land snel goedkope 100 GB maandbundels te zien krijgen.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:19
KPN heeft wel degelijk een eindejaars cadeautje klaarstaan voor de prepaidklanten, nl. gratis bellen op 5, 25 en 26 december naar Nederlandse mobiele en vaste nummer binnen Nederland.
Zie https://www.kpn.com/prepaid/december-cadeau.htm
prepaidsmurf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:10:
[...]

De laatste 6 maandbundels die ik kocht bij virtueel KPN waren bij elkaar 30 GB voor 41 euro (38,50 zonder Vectone oplichterij), dus gem. 7 euro per maand voor 5 GB (incl. ongewenste koppelverkoop met "onbeperkt" bellen).

Als meer mensen zich zouden aansluiten bij de revolutionaire prepaid voorhoede om de telecom robber barons de zweep van de markt te laten voelen zouden we ook in dit achterlijke land snel goedkope 100 GB maandbundels te zien krijgen.
@prepaidsmurf Wat is volgens jou "de revolutionaire prepaid voorhoede"?

[ Voor 69% gewijzigd door timmie1 op 13-12-2017 16:51 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• krakendmodem
prepaidsmurf schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:10:
[...]

Ik heb jaren prepaid gebruikt. Waarom ik een sim only heb genomen? Bij prepaid en (vooral) die goedkope providers heb ik zat problemen gehad en dat niemand thuis gaf als ik belde met mijn probleem. Je werd gewoon niet serieus genomen. “Geen internet, is je eigen probleem”
Geld afschrijven voor een internetbundel die niet werkt, en de “servicedesk” die niks kan vinden. Voeg de acties toe die elke maand veranderen en de acties die men moest doen voor een beetje korting... ik was het wel een beetje zat.

Ook heb ik geen zin om elke paar maanden/jaar van prepaid aanbieder te veranderen om zo een paar cent per MB te besparen. En op de momenten dat je wilde bellen was het beltegoed weer op en kon je niks. Eerst weer naar de winkel omdat die goedkope providers tot een paar jaar terug geen andere opties hadden tot opwaarderen.

Het zal tegenwoordig vast beter zijn.

Nu krijg ik netjes elke maand een factuur met de kosten die ik eventueel kan declareren, mocht ik kosten maken voor mijn werk. Probeer dat maar met prepaid, lukt je niet zonder een nota.

Als jouw ervaringen met prepaid goed zijn, prima.

• Pilovali
  • Laatst online: 23:14
Over prepaid gesproken, heeft iemand hier die onbeperkt 128 kbps bundel? Welke snelheid haal je meestal en waar voor gebruik je het?

• krakendmodem
128kbps is de snelheid :+ en 64kbps up.

Heel soms kan de snelheid door een fout de maximale snelheid van 14Mbit op 3Ghalen. Heb het eens een keertje meegemaakt. Zodra de verbinding verbroken werd en opnieuw verbinding werd gemaakt (wifi naar mobiel) zat de cap er weer op.

Voor Whatsapp en Tweakers lezen een prima snelheid eigenlijk. Mits je geen grote afbeeldingen gaat laden

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 14-12-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
krakendmodem schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:56:
128kbps is de snelheid :+ en 64kbps up.

Heel soms kan de snelheid door een fout de maximale snelheid van 14Mbit op 3Ghalen. Heb het eens een keertje meegemaakt. Zodra de verbinding verbroken werd en opnieuw verbinding werd gemaakt (wifi naar mobiel) zat de cap er weer op.

Voor Whatsapp en Tweakers lezen een prima snelheid eigenlijk. Mits je geen grote afbeeldingen gaat laden
Voor €5 kun je een prepaid simmetje kopen met €10 beltegoed. Ik wou even testen als navigatie en desnoods lage kwaliteit internet radio mogelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat werkt. Navigatie werkt er goed op, naar heeft soms wel even nodig om te laden. 15 seconden ofzo.
Radio werkt ook gewoon, maar zodra je gaat surfen kan het zijn dat de stream wegvalt.

Let wel op dat het best lang kan duren voordat KPN die 7,50 er bij schrijft. Ik heb het namelijk nog steeds niet, en die SIM heb ik al 2 maanden. Ik heb die SIM ook inline besteld in de veronderstelling dat die 7,50 er dan vrij snel bij kwam, maar dat is nog niet gebeurd.

[ Voor 42% gewijzigd door krakendmodem op 15-12-2017 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Net even voor de "fun" een test gedaan. Die 5GB extra moet wel op natuurlijk ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/3471080382.png
http://www.speedtest.net/my-result/a/3471080382

Op 5GHz Wifi met 50Mbit VDSL (er zitten meer mensen op de wifi)
http://www.speedtest.net/my-result/a/3471113650
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/3471113650.png

Toch wel komisch dat er over DSL hier maximaal 50Mbit te leveren is, terwijl het via 4G ruim 3,5x sneller gaat :+ De boeren in de buitengebieden halen nu gewoon 150/30. Ik snap wel waarom glasvezel hier niet rendabel meer te krijgen is (is het in Friesland sowieso al niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
krakendmodem schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:36:
Dat werkt. Navigatie werkt er goed op, naar heeft soms wel even nodig om te laden. 15 seconden ofzo.
Radio werkt ook gewoon, maar zodra je gaat surfen kan het zijn dat de stream wegvalt.

Let wel op dat het best lang kan duren voordat KPN die 7,50 er bij schrijft. Ik heb het namelijk nog steeds niet, en die SIM heb ik al 2 maanden. Ik heb die SIM ook inline besteld in de veronderstelling dat die 7,50 er dan vrij snel bij kwam, maar dat is nog niet gebeurd.
Thx!

Ik neem aan max 3G? Welke snelheid haal je op 2G?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Pilovali schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:51:
[...]

Thx!

Op EDGE ook gewoon 128Kbps, aangezien EDGE maximaal iets van 384Kbps aankan. Ook op EDGE kun je zelfs radio streamen :P

Er zit gewoon een keiharde cap op van 128Kbps. Maakt niet uit of je 2G of 3G gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Pilovali schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:51:
[...]

Thx!

Het jammere is dat je deze trage onbeperkt bundel niet kan combineren met 4G. Zodra je onbeperkt online activeert werkt het sturen van je sms met de tekst “4G aan” naar 1266 niet langer om 4G te activeren. Op 4G zou het niet snelker zijn, maar wel vlotter aanvoelen door de lagere latency. Ook zou je daarmee als prepaid klant het al flink belastte 3G netwerk niet langer mee belasten als je met de snelheidscap wel op 4G zou kunnen.

Mijn ervaring is dat online navigatie apps en zelfs simpele sites als nu.nl etc. op 2G en soms ook 3G niet starten, als je verbinding te traag data binnen haalt of een hoge latency kent. Helaas.

4G op prepaid werkt wel als je het combineert met een van de GB prepaid bundels. Ik haal dan ca. 30 Mbp/s via prepaid 4G, waar ik met een KPN abonnement zo’n 100 tot 150 Mbp/s haal. Er zit dus mogelijk ook een cap op KPN prepaid 4G. Daarbij moet ik wel aantekenen dat 4G op KPN prepaid officieel nog steeds niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
ucsdcom schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:36:
[...]

Het jammere is dat je deze trage onbeperkt bundel niet kan combineren met 4G. Zodra je onbeperkt online activeert werkt het sturen van je sms met de tekst “4G aan” naar 1266 niet langer om 4G te activeren. Op 4G zou het niet snelker zijn, maar wel vlotter aanvoelen door de lagere latency. Ook zou je daarmee als prepaid klant het al flink belastte 3G netwerk niet langer mee belasten als je met de snelheidscap wel op 4G zou kunnen.

Mijn ervaring is dat online navigatie apps en zelfs simpele sites als nu.nl etc. op 2G en soms ook 3G niet starten, als je verbinding te traag data binnen haalt of een hoge latency kent. Helaas.

4G op prepaid werkt wel als je het combineert met een van de GB prepaid bundels. Ik haal dan ca. 30 Mbp/s via prepaid 4G, waar ik met een KPN abonnement zo’n 100 tot 150 Mbp/s haal. Er zit dus mogelijk ook een cap op KPN prepaid 4G. Daarbij moet ik wel aantekenen dat 4G op KPN prepaid officieel nog steeds niet bestaat.
Mwa... werkt prima voor mij. Ik gebruik het voor navigatie tijdens het autorijden. Duurt een paar seconden langer dan normaal, maar ik heb de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ucsdcom schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:36:
[...]

Mijn ervaring met KPN 3G is dat het eigenlijk prima werkt. Ping hangt hier rond de 45ms, dus dat is eigenlijk keurig. Ik denk dat als KPN net zoals Robin Mobile dat limiet opschroeft naar 512Kbit, dat dat voor veel appende pubers al voldoende kan zijn.

Mijn broertje loopt met een S8 rond en 3G van KPN op 128Kbps :') .

En moet zeggen dat 3G hier best snel is. Haal keurig 15Mbit down en 3Mbit up, al zakt de upload tijdens een speedtest wat terug.

http://www.speedtest.net/my-result/i/2416169225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:32
@KopjeThee misschien de startpagina (openingspost) een update geven? Bijvoorbeeld kort informatie te zetten over het huidige aanbod enzo en wat over KPN zelf? (EU regels in het kort, KPN combinatie deals).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:28:
@KopjeThee misschien de startpagina (openingspost) een update geven? Bijvoorbeeld kort informatie te zetten over het huidige aanbod enzo en wat over KPN zelf? (EU regels in het kort, KPN combinatie deals).
:) Ik zal eens kijken. Ik heb nooit gezien dat het zo'n lang topic is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Pfff, ik kreeg de KPN Voicemail app niet gestart. De app meldde dat ik ge-root was, terwijl ik dat op mijn nieuwe telefoon niet meer ben. De korte versie: na het verwijderen van 'ROM Manager' start de app wel op. Echt, wat maakt het nou toch uit ... 8)7

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
KopjeThee schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:49:
[...]

:) Ik zal eens kijken. Ik heb nooit gezien dat het zo'n lang topic is geworden.
Top! Mocht je hulp nodig hebben vraag maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:11:
[...]

Top! Mocht je hulp nodig hebben vraag maar!
Graag, want ik heb eigenlijk weinig met het onderwerp. Het handigst is misschien als je mede auteur wordt. Maar volgens mij kan ik dat niet opgeven, de moderator misschien wel. Of je opent een deel 2 topic en verklaart deze voor gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
KopjeThee schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:52:
[...]

Graag, want ik heb eigenlijk weinig met het onderwerp. Het handigst is misschien als je mede auteur wordt. Maar volgens mij kan ik dat niet opgeven, de moderator misschien wel. Of je opent een deel 2 topic en verklaart deze voor gesloten.
Wil best mede auteur zijn @rens-br kan of wil jij dit regelen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@KopjeThee je kan dat ook zelf, maar ik heb het alvast gedaan. Dus @dutchnltweaker is nu mede-TS.

Overigens is een nieuwe OP wat mij betreft ook prima. Topic is alweer een tijdje oud.

Mochten jij / jullie nog hulp nodig hebben dan hoor ik het wel. Ik heb wel wat ervaring met het aanmaken van topics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:36:
@KopjeThee je kan dat ook zelf, maar ik heb het alvast gedaan. Dus @dutchnltweaker is nu mede-TS.

Overigens is een nieuwe OP wat mij betreft ook prima. Topic is alweer een tijdje oud.

Mochten jij / jullie nog hulp nodig hebben dan hoor ik het wel. Ik heb wel wat ervaring met het aanmaken van topics ;)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Als het goed is heb ik deze week alle tekst klaar voor de nieuwe startpagina (Start topic), hoop het deze week te kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:28

vr6-only

Blub Blub

Zojuist het mobiel abonnement van mijn vriendin overgezet van Vodafone naar KPN en daarbij eerst gekeken of er acties zijn via bepaalde sites. Via shopbuddies krijg je 90 euro korting bij een 2 jarig mobiel abonnement. Mijn eerste met zoiets, dus ik ben benieuwd hoe soepel de kortingsactie verloopt.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Na 5 jaar was het weer eens tijd voor een nieuwe OP. @dutchnltweaker is zo aardig geweest een nieuwe te maken. Vanaf nu dus hier verder: [KPN] Ervaringen & Discussie - Deel 2.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.