Het jammere is dat je deze trage onbeperkt bundel niet kan combineren met 4G. Zodra je onbeperkt online activeert werkt het sturen van je sms met de tekst “4G aan” naar 1266 niet langer om 4G te activeren. Op 4G zou het niet snelker zijn, maar wel vlotter aanvoelen door de lagere latency. Ook zou je daarmee als prepaid klant het al flink belastte 3G netwerk niet langer mee belasten als je met de snelheidscap wel op 4G zou kunnen.Pilovali schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:51:
[...]
Thx!
Ik neem aan max 3G? Welke snelheid haal je op 2G?
Mijn ervaring is dat online navigatie apps en zelfs simpele sites als nu.nl etc. op 2G en soms ook 3G niet starten, als je verbinding te traag data binnen haalt of een hoge latency kent. Helaas.
4G op prepaid werkt wel als je het combineert met een van de GB prepaid bundels. Ik haal dan ca. 30 Mbp/s via prepaid 4G, waar ik met een KPN abonnement zo’n 100 tot 150 Mbp/s haal. Er zit dus mogelijk ook een cap op KPN prepaid 4G. Daarbij moet ik wel aantekenen dat 4G op KPN prepaid officieel nog steeds niet bestaat.