Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Lt. Marx schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:28:
Een weekje de OP5. Een aantal ervaringen:

* veel typo's in de systeem teksten
* calls mergen werkt niet
* 4G dropt uit met uitroepteken
* foto's lijkt op aquarel schilderen
* telefoon is erg snel
* android is erg relaxed om naar eigen smaak aan te passen (kwam van iPhone)
Kortom, weinig indrukwekkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Wel, Ik denk nog steeds dat het een beetje marginaal geleuter is. Ik ben zelf erg kritisch normaal gesproken, en misschien omdat ik zo'n 100 euro minder heb betaald als jullie in NL dat ik sowieso nog vergevingsgezinder ben.
Ik zie het als ik erop let maar ik stoor mij er niet aan. Ik stuur hier mijn telefoon niet voor terug. Zeker omdat ik slechte ervaringen heb met de concurrentie want (ook) daar zit oud zeer. LG(sorry Geert) of Samsung, teveel slechte ervaringen of de telefoon mist een 3,5mm jack.

Nu ik de telefoon een midweek heb gebruikt, ben ik er nog steeds blij mee. Snel, mooi scherm, voelt goed aan in de hand met de Sandstone-case en ook hier geen problemen met het bereik van WiFi of 4G. Wellicht geen vooruitgang maar in ieder geval geen achteruit gang met mijn OP2.

Enige minpunt is de teveel post-processing op de foto's. Hier is voor nu omheen te werken door in raw te schieten.

@alwaysleft Dat de telefoon niet indrukwekkend is dat was toch al bekend? Het is een telefoon met een high-end soc en mid-range extra's.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Worst op 30-06-2017 13:37 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

alwaysleft schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:31:
[...]

Kortom, weinig indrukwekkend?
Tja, goede telefoon, wat rough around the edges qua afwerking en QA. Ik blijf zelf wat terugkomen bij prijs, de deal is echt significant slechter dan een jaar geleden met de 3. Het verschil in kwaliteit is groter op meerdere onderdelen, het verschil in prijs is flink geslonken.

Even de Pixel 2 afwachten maar als die beter is verkoop ik de OP5 weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MAX3400 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:25:
@Verwijderd @wutwutwhat Ik zal zometeen in de auto KPN eens bellen of het ze bekend voorkomt. Ben ondertussen klant aan huis op 1200 maar wel interessant om te lezen dat het ook op andere (Android) devices lijkt voor te komen.
Heb gisteren inderdaad KPN gesproken. Landelijk leken er random 4G problemen te zijn. Op het moment dat ik belde was mijn OP5 op H+ verbonden met KPN maar een iPhone naast me had gewoon 4G.

Gisteravond rond 23:00 voor het laatst gekeken en toen had ik ook weer 4G en de hele dag op kantoor ook weer gewoon normale verbinding met KPN.

Wat mij betreft opgelost alhoewel anderen in dit topic toch zeggen dat ze issues lijken te hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-08 19:27
Arnout schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:12:
Laden kent zo te zien drie modi:

1. snel laden met Dash Carge adapter (blauwe led). Display geeft 'snel' aan. In 27 minuten van 0% naar 50%. _/-\o_
2. normaal laden. Ik heb een speciale power USB poort op mijn laptop (Thinkpad) en dat gaat ook best snel.
3. langzaam laden. Display geeft 'langzaam' aan. Dit is via een normale USB poort op de laptop.

Wat me opvalt is dat sinds ik heb hem heb in verhouding nog maar heel weinig tijd aan de lader aan het opladen ben geweest.
Ik heb ook een thinkpad, maar OP5 laadt langzaam op: Charging slowly op lockscreen. Op de usb poort staat duidelijk SS -> SuperSpeed en een batterijtje. Die zou toch normaal moeten opladen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

kevinman schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:11:
[...]

Ik heb ook een thinkpad, maar OP5 laadt langzaam op: Charging slowly op lockscreen. Op de usb poort staat duidelijk SS -> SuperSpeed en een batterijtje. Die zou toch normaal moeten opladen neem ik aan?
SuperSpeed is toch de data-overdracht? Niet de hoeveel power die eroverheen kan? Tenminste, mijn oude Lumia 950 laadt niet sneller op USB2.0 dan op USB3.0 of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 07:57
@MAX3400 volgens mij staat SuperSpeed inderdaad voor de USB snelheid en op het moment dat er een stroom icoontje bij staat is het een speciale laadpoort. Al is dat niet vastgelegd in een standaard, geloof ik, dus het kan per laptop wisselen:

Afbeeldingslocatie: https://itsfoss.com/wp-content/uploads/2014/06/usb3.0port.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

kevinman schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:11:
[...]

Superspeed gaat alleen over de gegevensoverdracht. Over het algemeen geven ingebouwde USB-poorten maximaal 1A. Snelladen is 2A en Dash-charge zelfs 4A.

Poorten met een bliksemschicht geven of een hogere voltage of maximaal 1A (in plaats van 0,5).

[ Voor 9% gewijzigd door The_Worst op 30-06-2017 15:21 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@rens-br Klopt; al mijn laptops waar ik het over had, hebben/hadden geen "bliksemschichtje". Dank voor de verduidelijking.
The_Worst schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:19:
[...]

Superspeed gaat alleen over de gegevensoverdracht. Over het algemeen geven ingebouwde USB-poorten maximaal 1A. Snelladen is 2A
Kan je testen; laptop aanzetten, paperclip in de USB-poort stoppen en even aan likken _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door MAX3400 op 30-06-2017 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Over het algemeen geven ingebouwde USB-poorten maximaal 1A. Snelladen is 2A en Dash-charge zelfs 4A.
Volgens mij geven ingebouwde USB-poorten maximaal 500mA of dit nu USB 2.0 of 3.0 is, pas met USB 3.1-C kan de laadstroom hoger zijn.

Mocht je een laadpoort hebben, herkenbaar aan de 'bliksem', dan is het vaak wel 1A of hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

@rens-br Had mijn bericht stiekem al aangepast na de foto. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-08 19:27
[...]

Superspeed gaat alleen over de gegevensoverdracht. Over het algemeen geven ingebouwde USB-poorten maximaal 1A. Snelladen is 2A en Dash-charge zelfs 4A.

Poorten met een bliksemschicht geven of een hogere voltage of maximaal 1A (in plaats van 0,5).
Dank voor je toelichting. De usb poort heeft geen bliksemschichtje, dus ik neem aan dat die 0,5A geeft. Nochtans is het een usb 3 poort...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
kevinman schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:27:
De usb poort heeft geen bliksemschichtje, dus ik neem aan dat die 0,5A geeft. Nochtans is het een usb 3 poort...
Daar kun je dan inderdaad wel vanuit gaan :) Maar USB3.0, 2.0 of 1.1 maakt niks uit het blijft allemaal 0,5A (jammer genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 09:13
De bluetooth is wel heel gevoelig.

Is verbonden met mijn pebble en met een rockbox. De rockbox staat op +/- 4 meter.

Goeie verbinding maar van het moment dat ik mijn hand boven de bovenkant van de gsm hou (waar de proximity sensor zit), valt het signaal compleet weg + ga ik een kleine meter verder, ook geen signaal meer.

Is dit normaal voor bluetooth ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 05:02

Cidious

The Bloody Gent

*knip*. Offtopic.

[ Voor 115% gewijzigd door rens-br op 30-06-2017 16:49 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-04-2020
*knip*Ik heb nog nergens een foto gezien die genomen is met de flits op het toestel, staat die er wel op? ;-)

[ Voor 69% gewijzigd door rens-br op 30-06-2017 16:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Na veler verzoek heb ik alle reacties die over Jelly / Jello gaan afgesplitst naar een los topic. Graag daar verder praten over dit probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
jimmypop1 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:22:
De bluetooth is wel heel gevoelig.

Is verbonden met mijn pebble en met een rockbox. De rockbox staat op +/- 4 meter.

Goeie verbinding maar van het moment dat ik mijn hand boven de bovenkant van de gsm hou (waar de proximity sensor zit), valt het signaal compleet weg + ga ik een kleine meter verder, ook geen signaal meer.

Is dit normaal voor bluetooth ?
Ik weet niet maar gisteren via bt afgespeeld en ik was verbaasd dat het signaal op dik 7 meter nog door dikke muren en schuin dus nog veel dikker dan normaal aankwam en muziek verder speelde.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
ErikRo schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:53:
[...]

Ik weet niet maar gisteren via bt afgespeeld en ik was verbaasd dat het signaal op dik 7 meter nog door dikke muren en schuin dus nog veel dikker dan normaal aankwam en muziek verder speelde.
hmm, dan is er iets die niet klopt vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Iemand enige idee wat voor DAC er in zit? Mijn ES9018 in mijn laptop doet het iets beter maar ik mag niet klagen met de geluids output op mijn Shure SE846 in-ears.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/6yuhh0t0n/20170630_233554_114.jpg

Toch ben ik benieuwd wat er in zit? Mensen al Viper4Android geprobeerd? ik wilde eigenlijk niet rooten.. Vind het wel prima zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-k
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02 22:21
Lt. Marx schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:28:
Een weekje de OP5. Een aantal ervaringen:

* veel typo's in de systeem teksten
* calls mergen werkt niet
* 4G dropt uit met uitroepteken
* foto's lijkt op aquarel schilderen
* telefoon is erg snel
* android is erg relaxed om naar eigen smaak aan te passen (kwam van iPhone)
4g drop met uitroepteken was ook op de oneplus 3T. Daarnaast had iemand anders het ook op zijn LG. Wellicht een kleine storing met het 4G netwerk? Maar goed, het is jammer dat Oneplus zo keihard onder het vergrootglas ligt.

Mensen praten elkaar nu gewoon problemen aan, dat is jammer. Vooral opvallend is dat vrijwel alle top reviewers net als tweakers de jelly problemen niet eens zijn opgevallen.
Dat het momenteel hun best verkopende telefoon is wordt volgens mij vergeten net als de vele pluspunten! De snelle 4G fix van Vodafone, de vele updates, de software, en de hardware. Mensen, het blijft een kleinere organisatie tov de topmerken en er wordt hard gewerkt aan de problemen, daar ben ik van overtuigd. (Neem als voorbeeld het Vodafone probleem.) ik durf ook te stellen dat de klantenservice behulpzamer is dan de bekende telefoon giganten die vrijwel niet te bereiken zijn (ervaring). Ik verwacht nog een aantal updates die de problemen doen verdwijnen, hopelijk doet dit de negatieve berichten reeks verdwijnen en worden de problemen opgelost voor alle gebruikers.

#offtopic. Fijn dat het jelly aanpraterij probleem een eigen topic heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Bart-k schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:30:
[...]

4g drop met uitroepteken was ook op de oneplus 3T. Daarnaast had iemand anders het ook op zijn LG. Wellicht een kleine storing met het 4G netwerk? Maar goed, het is jammer dat Oneplus zo keihard onder het vergrootglas ligt.

Mensen praten elkaar nu gewoon problemen aan, dat is jammer. Vooral opvallend is dat vrijwel alle top reviewers net als tweakers de jelly problemen niet eens zijn opgevallen.
Dat het momenteel hun best verkopende telefoon is wordt volgens mij vergeten net als de vele pluspunten! De snelle 4G fix van Vodafone, de vele updates, de software, en de hardware. Mensen, het blijft een kleinere organisatie tov de topmerken en er wordt hard gewerkt aan de problemen, daar ben ik van overtuigd. (Neem als voorbeeld het Vodafone probleem.) ik durf ook te stellen dat de klantenservice behulpzamer is dan de bekende telefoon giganten die vrijwel niet te bereiken zijn (ervaring). Ik verwacht nog een aantal updates die de problemen doen verdwijnen, hopelijk doet dit de negatieve berichten reeks verdwijnen en worden de problemen opgelost voor alle gebruikers.

#offtopic. Fijn dat het jelly aanpraterij probleem een eigen topic heeft gekregen.
Het zijn van een kleinere organisatie is wat mij betreft geen excuus meer met de prijzen die ze vragen voor de OP5. Daarnaast heb ik een boel iPhones gehad en de service is daar echt enorm goed. Meeste problemen zijn in een uur gerepareerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:42

WCA

Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:08:
Iemand enige idee wat voor DAC er in zit? Mijn ES9018 in mijn laptop doet het iets beter maar ik mag niet klagen met de geluids output op mijn Shure SE846 in-ears.

[afbeelding]

Toch ben ik benieuwd wat er in zit? Mensen al Viper4Android geprobeerd? ik wilde eigenlijk niet rooten.. Vind het wel prima zo.
De ingebouwde dac van de Snapdragon 835 :)

Prima dac ook, en net als de op3t ook een prima amp :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

GreNade schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:05:
[...]

De ingebouwde dac van de Snapdragon 835 :)

Prima dac ook, en net als de op3t ook een prima amp :)
Specs?

Dingetje doet het prima. Mis nog steeds mijn Galaxy S1.. met de mod erover was dat echt een hele capabele audio speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Iemand ook een verschil in internet snelheid opgemerkt.? Als ik speedtest laat lopen op mn oude one op Telenet basic haal ik veel betere waarde als op de 5. Download en upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47
leducw schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:58:
Iemand ook een verschil in internet snelheid opgemerkt.? Als ik speedtest laat lopen op mn oude one op Telenet basic haal ik veel betere waarde als op de 5. Download en upload.
Als je de speedtest.net app bedoeld... die is echt zo onbetrouwbaar als wat.
Heb zelf getest met de Unifi app en haal 200MBit up en down met een Unifi AP Pro (geen ac). Dit is volgens mij het limiet van de AP, mijn Note 4 gaat ook niet sneller dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 12:17
Cidious schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:04:
[...]Mis nog steeds mijn Galaxy S1.. met de mod erover was dat echt een hele capabele audio speler.
Was de Voodoo mod, super. De Wolfson WM8994 DAC in de S1 was erg goed! Met veel plezier naar geluistert!

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/5znfjrvh9/20170701_130635.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/l9naqyqzh/20170701_130640.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/73822n9jx/20170701_130654.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/itlzk12cd/20170701_130712.jpg

Vandaag de originele OnePlus 5 screenprotector geinstalleerd. Is even een klusje maar wel de beste kwaliteit die ik bestel heb tot nu toe. 110 RMB tegenover 25 RMB haha. Maar dan heb je ook wat.

Klein nadeel is dat hij te klein is voor het scherm.. Je kan zien dat de letters nog maar net op het scherm passen en hier hoort meer ruimte naast te zijn. En ik ben 100% zeker dat de positie nagenoeg perfect is. hoe OnePlus dit heeft kunnen laten gebeuren weet ik niet.. maar ach ze kunnen ook het scherm op de kop monteren 8)7

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/8rr8cx9m5/20170701_132246.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/ccn3w5e5p/20170701_132313_001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Is er een mogelijkheid de batterij stats te resetten of gebeurt dat alleen als je boven de 90% oplaadt (wat ik nooit doe)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

NmR schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:26:
Is er een mogelijkheid de batterij stats te resetten of gebeurt dat alleen als je boven de 90% oplaadt (wat ik nooit doe)?
Met wat voor reden? Werkt je batterij niet meer goed?

Kalibratie gaat automatisch in Android. gewoon keer helemaal vol laden. en dan helemaal leeg tot hij uitgaat en dan uit laten staan en een keertje helemaal vol laden dan weer opstarten.. dit verhelpt de meeste kalibratie problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cidious schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 07:27:
Klein nadeel is dat hij te klein is voor het scherm.. Je kan zien dat de letters nog maar net op het scherm passen en hier hoort meer ruimte naast te zijn. En ik ben 100% zeker dat de positie nagenoeg perfect is.
CLB schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:16:
Tsjaa wat is te smal heh. Met gebruik van 2.5D-glas is die scheidslijn moeilijk te bepalen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Since ik de Chinese versie van het toetsel heb gekocht draait het systeem HydrogenOS. Ik zie dat OxygenOS al flink wat updates heeft gehad, van 4.5.0 naar 4.5.4 als ik me niet vergis. Ik draai nog steeds op HydrogenOS 3.5.0. Nou heb ik niet veel te klagen kwa stabiliteit.. Camera kan wat fixes gebruiken..

Maar vind het vreemd dat ik geen updates krijg en de internationale versie van het besturingssysteem wel..

EDIT: Ik zie net dat HydrogenOS 3.5 na OxygenOS 4.5.2 is gereleased. Dus zo oud is het niet. toen ik het toestel voor het eerst bootte kreeg ik direct een update terwijl het toestel net 2 dagen uit was. Dus 3.5 moet erg recent zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Cidious op 01-07-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Cidious schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:38:

EDIT: Ik zie net dat HydrogenOS 3.5 na OxygenOS 4.5.2 is gereleased. Dus zo oud is het niet. toen ik het toestel voor het eerst bootte kreeg ik direct een update terwijl het toestel net 2 dagen uit was. Dus 3.5 moet erg recent zijn.
Je kunt de datum zien door bij instellingen, over de telefoon, kernelversie te kijken. De meest recente versie is van 27 Jun 21:33 CST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Cidious schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:22:
[...]

Met wat voor reden? Werkt je batterij niet meer goed?

Kalibratie gaat automatisch in Android. gewoon keer helemaal vol laden. en dan helemaal leeg tot hij uitgaat en dan uit laten staan en een keertje helemaal vol laden dan weer opstarten.. dit verhelpt de meeste kalibratie problemen..
Nee ik hou graag in de gaten welke apps eventuele grootverbruikers zijn. Nu telt het gewoon door en is het niet duidelijk.

Ik snap dat er apps zijn die dit bijhouden, maar op de OPO met CM kon ik heel simpel alles resetten, ook al had ik maar tot 60% geladen.

[ Voor 11% gewijzigd door NmR op 01-07-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Ik ben helaas toch bang dat ik de OP5 ga returnen, ook al was ik de laatste tijd erg positief over de OP5.
De OP5 geeft mij niet die wow-factor die de OPO en OP3 mij gaven en hierdoor heb ik dus ook besloten terug te gaan naar de OP3(T), die ik zeer waarschijnlijk nu van Ali** moet kopen :(

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
ComputerHoed schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:43:
Ik ben helaas toch bang dat ik de OP5 ga returnen, ook al was ik de laatste tijd erg positief over de OP5.
De OP5 geeft mij niet die wow-factor die de OPO en OP3 mij gaven en hierdoor heb ik dus ook besloten terug te gaan naar de OP3(T), die ik zeer waarschijnlijk nu van Ali** moet kopen :(
En met voor reden ga jij hem returnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:25

FeaR

In GoT we trust

ComputerHoed schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:43:
De wow-factor van de OnePlus One mis ik inderdaad ook. Waarschijnlijk ook doordat de prijs/prestatie-verhouding een stuk minder is. Ook de ruimere keuze aan instellingen van Cyanogen is een stap terug vanaf de OnePlus One versus de OnePlus 5.

Ik ga mijn OnePlus 5 overigens wel houden. De OnePlus One was echt op dus iets nieuws moest er toch komen. Telefoon halverwege de dag moeten opladen ging toch wel vervelen. Daarbij had ik één van de eerste OnePlus One en daarmee dus een gele band onderin het scherm. Ik heb zelf geen last van het Jelly Effect en ook WiFi en 4G zijn stabiel. Camera kan natuurlijk beter maar mogelijk ligt mijn verwachtingspatroon anders. Voor de snelle foto's die ik toch alleen via Whatsapp doorstuur is het goed genoeg. Voor de vakantie gaat de echte camera gewoon mee. Zeker geen roze OnePlus bril, maar voor mij simpelweg geen show stoppers.

De enige punten die ik mis ten opzichte van de OnePlus One zijn met software op te lossen dan wel mee te leven:
  • Dubbele notificaties op Lock Screen/Ambient Display. Wordt hopelijk nog wel opgelost in een software update aangezien ik niet de enige ben met dit issue.
  • Niet aan te passen snelkoppelingen op Lock Screen. Microfoon en camera zijn default en vast. Die van de microfoon had ik graag naar Whatsapp gehad.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:48:
[...]

En met voor reden ga jij hem returnen?
Dat is niet verplicht te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
FeaR schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:57:
[...]

De wow-factor van de OnePlus One mis ik inderdaad ook. Waarschijnlijk ook doordat de prijs/prestatie-verhouding een stuk minder is. Ook de ruimere keuze aan instellingen van Cyanogen is een stap terug vanaf de OnePlus One versus de OnePlus 5.

Ik ga mijn OnePlus 5 overigens wel houden. De OnePlus One was echt op dus iets nieuws moest er toch komen. Telefoon halverwege de dag moeten opladen ging toch wel vervelen. Daarbij had ik één van de eerste OnePlus One en daarmee dus een gele band onderin het scherm. Ik heb zelf geen last van het Jelly Effect en ook WiFi en 4G zijn stabiel. Camera kan natuurlijk beter maar mogelijk ligt mijn verwachtingspatroon anders. Voor de snelle foto's die ik toch alleen via Whatsapp doorstuur is het goed genoeg. Voor de vakantie gaat de echte camera gewoon mee. Zeker geen roze OnePlus bril, maar voor mij simpelweg geen show stoppers.

De enige punten die ik mis ten opzichte van de OnePlus One zijn met software op te lossen dan wel mee te leven:
  • Dubbele notificaties op Lock Screen/Ambient Display. Wordt hopelijk nog wel opgelost in een software update aangezien ik niet de enige ben met dit issue.
  • Niet aan te passen snelkoppelingen op Lock Screen. Microfoon en camera zijn default en vast. Die van de microfoon had ik graag naar Whatsapp gehad.
Ik ben het helemaal met je eens, zie zelf ook die jelly-meuk niet en kom ook van de One af, tot nu toe erg tevreden en denk dus dat ik de OP5 gewoon houd, heb sowieso nog tot vrijdag om hem terug te sturen eventueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Danny.G schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Dat is niet verplicht te vermelden.
Het is inderdaad niet nodig, maar als ik hier lees dat mensen hem terugbrengen omdat het slechts geen wow-factor heeft.... Is de rest dan wel in orde? Is de hardware OK voor de prijs (wat vooraf bekend was), is het scherm vrij van defecten is het formaat wat je ervan verwacht had?
Door dit soort gebruikers gaan de prijzen van producten omhoog. Doordat gebruikers het terugbrengen omdat ze de telefoon niet speciaal genoeg vinden.. Verkoop hem dan via V&A, dan wordt iedereen er beter van, desnoods voor de normale verkoopprijs zodat je geen verlies hebt.

Maar goed, de wet geeft inderdaad aan dat je het niet verplicht bent om het te melden. De retourkosten voor een product mogen niet worden ingehouden, maar OP mag wel restockkosten vragen wat de gebruiker dus geld kost en de leverancier iets minder.

(Danny, dit is geen specificatie reactie op jou, maar op de mentaliteit van dit soort consumenten)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Arnout schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:22:
[...]

Je kunt de datum zien door bij instellingen, over de telefoon, kernelversie te kijken. De meest recente versie is van 27 Jun 21:33 CST.
Custom kernel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Heeft er iemand ervaring met Snapchat video's maken op de op5? Man man man wat een slechte beeld en geluidskwaliteit.. de normale camera app is wel gewoon prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Azrou schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:30:
Heeft er iemand ervaring met Snapchat video's maken op de op5? Man man man wat een slechte beeld en geluidskwaliteit.. de normale camera app is wel gewoon prima.
Is sowieso een Android dingetje, alhoewel de OnePlus 3 daar ook meer problemen mee had dan ik gewend was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Azrou schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:30:
Ik ervaar hetzelfde met WeChat. alsof de photos en video clips zwaar gecomprimeerd worden. Dit was niet zo op mijn S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermoed dat het komt doordat OnePlus alle handige trucjes puur in alleen hun camera-app heeft gestopt, wat inhoudt dat andere camera-apps altijd met merkbaar slechtere kwaliteit zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

FeaR schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Is gestures misschien wat voor je? ik heb bijvoorbeeld Wechat achter the W gesture gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Kiswum schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Het is inderdaad niet nodig, maar als ik hier lees dat mensen hem terugbrengen omdat het slechts geen wow-factor heeft.... Is de rest dan wel in orde? Is de hardware OK voor de prijs (wat vooraf bekend was), is het scherm vrij van defecten is het formaat wat je ervan verwacht had?
Door dit soort gebruikers gaan de prijzen van producten omhoog. Doordat gebruikers het terugbrengen omdat ze de telefoon niet speciaal genoeg vinden.. Verkoop hem dan via V&A, dan wordt iedereen er beter van, desnoods voor de normale verkoopprijs zodat je geen verlies hebt.

Maar goed, de wet geeft inderdaad aan dat je het niet verplicht bent om het te melden. De retourkosten voor een product mogen niet worden ingehouden, maar OP mag wel restockkosten vragen wat de gebruiker dus geld kost en de leverancier iets minder.

(Danny, dit is geen specificatie reactie op jou, maar op de mentaliteit van dit soort consumenten)
Ik ben absoluut niet "zo'n soort consument" die de telefoon al retourneerd omdat alleen de wow-factor ontbreekt. Ik vind het erg frappant dat die aanname gelijk wordt gemaakt, maar dat terzijde.

Om je vragen toch te beantwoorden:
Ik ga waarschijnlijk de OP5 retourneren omdat hij naar mijn inzicht te duur is voor wat je krijgt t.o.v. de OP3, het scherm een irritant effect heeft, de WiFi niet werkt én de telefoon geen echt nieuwe snufjes heeft behalve een dubbele camera die dusver slecht geimplenteerd is.
Dash-charge en full-alu body kende ik al net als de snelheid van de telefoon, in de OP3.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik weet niet of er een laag op de OP1 zat die er in de loop der jaren af is gegaan of dat er een andere coating op zat. Maar ik moest die altijd schoonmaken door stevig langs spijkerbroek te wrijven, T-shirt was niet genoeg.
Even later zaten de vingers er weer op.
Met als gevolg slecht afleesbaar zeker in zon

Nu met de OP5 zie je de vingers amper en hij neemt ze ook minder op plus als het en keer gebeurd veeg ik ze makkelijk weg met een shirt.

Weer een reden die mijn upgrade rechtvaardigd. :)

Had ook de 64mb versie kunnen nemen dat had het nog leuker geweest.ik gooi toch veel.in de cloud merk ik en met roaming afgeschaft hoef ik ook niet meer alle mappen ofline op te slaan. Vroeger niet te betalen nu gewoon uit je bundel.

[ Voor 19% gewijzigd door ErikRo op 01-07-2017 15:42 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
ErikRo schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:40:

Had ook de 64mb versie kunnen nemen dat had het nog leuker geweest.ik gooi toch veel.in de cloud merk ik en met roaming afgeschaft hoef ik ook niet meer alle mappen ofline op te slaan. Vroeger niet te betalen nu gewoon uit je bundel.
is dat niet wat weinig? dan moet je wel heel veel in de cloud opslaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
DigitalError schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:50:
[...]

is dat niet wat weinig? dan moet je wel heel veel in de cloud opslaan :+
ik dacht al er klopt niet maar GB leek me zoveel haha. Goed gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Is er ergens een widget of menu waar we het geheugen gebruik kunnen zien? ben wel benieuwd hahahaha.

EDIT:
Al gevonden. Gebruik EX Manager met de ElementalX Kernel. 3265MB van 7721MB in gebruik met wat apps in het geheugen.

[ Voor 39% gewijzigd door Cidious op 01-07-2017 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
rens-br schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:46:
[...]

Daar kun je dan inderdaad wel vanuit gaan :) Maar USB3.0, 2.0 of 1.1 maakt niks uit het blijft allemaal 0,5A (jammer genoeg).
Dat is volgens mij niet zo.

Wikipedia: Universal Serial Bus

"USB 2.0 levert maximaal 500 mA (bij 5 V) en dat is genoeg voor eenvoudige apparaten, zoals een muis. USB 3.0 en 3.1 leveren respectievelijk maximaal 900 en 2000 mA."

Ik heb op mijn Dell XPS 9560 usb 3.0 en daar laad de OnePlus5 ongeveer 1500 mA mee op. USB C port die erop zit nog niet getest, maar die zou tot 3000mA kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Step-han schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:39:
[...]

Dat is volgens mij niet zo.

Wikipedia: Universal Serial Bus

"USB 2.0 levert maximaal 500 mA (bij 5 V) en dat is genoeg voor eenvoudige apparaten, zoals een muis. USB 3.0 en 3.1 leveren respectievelijk maximaal 900 en 2000 mA."

Ik heb op mijn Dell XPS 9560 usb 3.0 en daar laad de OnePlus5 ongeveer 1500 mA mee op. USB C port die erop zit nog niet getest, maar die zou tot 3000mA kunnen.
Ligt allemaal aan de implementatie.. Ik heb een USB-C 3.1+Thunderbolt port op mn MSI laptop zitten.. maar die wil geen quick charge doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou de reden zijn dat mijn Xiaomi powerbank 16.000mah niet werk op mijn OP5? Op mijn OP3 lukte dit ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:14:
Wat zou de reden zijn dat mijn Xiaomi powerbank 16.000mah niet werk op mijn OP5? Op mijn OP3 lukte dit ook niet.
Hoe bedoel je 'werkt niet'? Geen dash-charge? Dat komt omdat het een gepatenteerde techniek is en alleen OnePlus/Oppo daar gebruik van (mogen) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
ComputerHoed schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:22:
[...]

Ik ben absoluut niet "zo'n soort consument" die de telefoon al retourneerd omdat alleen de wow-factor ontbreekt. Ik vind het erg frappant dat die aanname gelijk wordt gemaakt, maar dat terzijde.

Om je vragen toch te beantwoorden:
Ik ga waarschijnlijk de OP5 retourneren omdat hij naar mijn inzicht te duur is voor wat je krijgt t.o.v. de OP3, het scherm een irritant effect heeft, de WiFi niet werkt én de telefoon geen echt nieuwe snufjes heeft behalve een dubbele camera die dusver slecht geimplenteerd is.
Dash-charge en full-alu body kende ik al net als de snelheid van de telefoon, in de OP3.
Het is je goed recht om hem retour te sturen, maar het zou jammer zijn als dit alleen maar zou zijn als het geen Wow-factor heeft. Daardoor worden producten duurder dan nodig. Ik ben blij dat er in ieder geval een defect tussen zit (beeldscherm + WiFI) en dat de rest in ieder geval vooraf al bekend was (prijs, gemis aan nieuwe software features, dubbele camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny.G schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:22:
[...]

Hoe bedoel je 'werkt niet'? Geen dash-charge? Dat komt omdat het een gepatenteerde techniek is en alleen OnePlus/Oppo daar gebruik van (mogen) maken.
Toestel wil niet laden, doet eigenlijk niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 21:25:
[...]

Toestel wil niet laden, doet eigenlijk niks...
Zo, dat is wel opmerkelijk.. Daar kan ik geen antwoord op geven. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kunnen we gelijk kijken of de opo het wel doet

Let op! Aanstaande maandag om 12:00 uur zendt de overheid weer een NL-Alert controlebericht uit. NL-Alert is het alarmmiddel voor op de mobiele telefoon en wordt ingezet bij levens- en gezondheidsbedreigende situaties, zoals een grote brand, een terroristische aanslag of noodweer. Ga naar de instelhulp en stel je mobiel in.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Kiswum schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Het is inderdaad niet nodig, maar als ik hier lees dat mensen hem terugbrengen omdat het slechts geen wow-factor heeft....
Bovendien, denk je dat de winkel hem terugneemt met als reden "geen wow-factor"? Product is immers uit de verpakking geweest, aangeraakt, gebruikt etc. Hangt van het beleid van de winkel af, maar lijkt me vanzelfsprekend dat je dan niet je gehele aankoopbedrag terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Step-han schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 16:39:
Die tekst zie ik zo snel niet op de gelinkte pagina terug?!

In ieder geval om rekening mee te houden: maximaal is niet hetzelfde als minimaal.

Wat dat betreft zijn genoeg USB sticks in omloop die reclame maken dat ze 3.0 zijn terwijl ze niet eens de maximale snelheid van USB 2.0 kunnen halen...

Op de engelstalige wikipedia pagina staat het wat beter uitgelegd, ook al zag ik daar zo snel niet de minimale vereiste terug.

Blijkbaar is er ook een USB standaard waardoor je tot maximaal 100W uit een port mag trekken. Dat is pas snel opladen 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/qnml5f2cf/Fingerprint_blue3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/tvr2igom7/oneplus_logo_blue.jpg

Vanmorgen heb ik ff 2 simpele wallpapers gemaakt voor de OP5. Dacht deel ze voor de liefhebber. Simpel en clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
chim0 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 05:51:
[...]
Bovendien, denk je dat de winkel hem terugneemt met als reden "geen wow-factor"? [...]
Online winkel zal wel moeten, zolang er geen gebruiksschade op het product zelf te zien is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
JeroenE schreef op zondag 2 juli 2017 @ 07:24:
[...]

Blijkbaar is er ook een USB standaard waardoor je tot maximaal 100W uit een port mag trekken. Dat is pas snel opladen 8)
Er zijn grotere apparaten die via USB-c zijn op te laden. Ik heb er vorig jaar 1 geleend voor het werk. Het was niet 100 watt, maar zo'n 50 watt inclusief dockingstation: pricewatch: HP Pavilion 12-b000nd x2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
Iemand hier ook last van?
https://forum.xda-develop...-compared-to-op3-t3630269
Ik weet dat we nu niet zo veel zon hebben, maar is het, kijkend door een polariserende zonnebril, scherm van de OP5 afwijkend?

Mijn OP5 is besteld. Nu afwachten hoe 'functioneel uitgedaagd' deze is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
In het midden van het scherm heb ik kast van een veeg, hier zie je precies verschillende kleuren enkel zichtbaar op een witte achtergrond.
Als je de screen protector eraf haalt, kan je dan nog beroep doen op een remplacement of refund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallodokter
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 09:10
leducw schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:13:
In het midden van het scherm heb ik kast van een veeg, hier zie je precies verschillende kleuren enkel zichtbaar op een witte achtergrond.
Als je de screen protector eraf haalt, kan je dan nog beroep doen op een remplacement of refund?
Had ik ook. Screen protector er af gehaald en dan is het weer weg. Dacht even dat ik na 4 dagen al weer dode pixels had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
Standaard zijn de foto's nog niet van een hele goede kwaliteit, hoop dat dat nog verbetert wordt. In de PRO modus met RAW foto's komen er op zich wel leuke foto's uit.

Hier een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5958ed91a359a/5958ed9149c01-TEST2.thumb.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Step-han op 02-07-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Step-han schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:57:
Standaard zijn de foto's nog niet van een hele goede kwaliteit, hoop dat dat nog verbetert wordt. In de PRO modus met RAW foto's komen er op zich wel leuke foto's uit.

Hier een voorbeeld:
[afbeelding]
Is dit met auto belichting of heb je zelf met de sluitertijd gespeeld? Ik vind voornamelijk de auto een paar kliks te donker namelijk.

Verder is het een prima foto. Geen hoogstandje maar dat wisten we al.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
Linkse en middelste foto op HDRa. Rechtse foto op HQ

https://goo.gl/photos/pKYxTx4zZ5njcVCT6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
Ik zie ingezoomd amper tot geen verschil tussen middel en rechtse foto. Mooi scherp trouwens als ik inzoom op die blauwe borden. Vast niet uit de hand denk ik? Anders erg goed gedaan, erg vast hand.

Jammer dat je er geen normale foto bij hebt gemaakt voor de vergelijking. Ik heb het idee dat standaard soms beter is bij genoed daglicht omdat hij 1 foto neemt ipv 3 die die op elkaar legt. HDR ben ik tot nu toe niet onder de indruk van als zijnde veel beter dan non HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Naar aanleiding van onderstaande review las ik tot mijn verbazing dat de accuduur niet voldoende is voor een hele dag. Klopt dit of kan men gewoon 1.5 dag met een lading doen?

Review: OnePlus 5 is topsmartphone met te korte adem http://nu.nl/reviews/4803...phone-met-korte-adem.html (via @NUnl)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Blekkienl schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:56:
Naar aanleiding van onderstaande review las ik tot mijn verbazing dat de accuduur niet voldoende is voor een hele dag. Klopt dit of kan men gewoon 1.5 dag met een lading doen?

Review: OnePlus 5 is topsmartphone met te korte adem http://nu.nl/reviews/4803...phone-met-korte-adem.html (via @NUnl)
ik haal hier makkelijk de 1,5 - 2 dagen dus ik weet niet wat ie allemaal met z'n telefoon doet hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
ErikRo schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:14:
Ik zie ingezoomd amper tot geen verschil tussen middel en rechtse foto. Mooi scherp trouwens als ik inzoom op die blauwe borden. Vast niet uit de hand denk ik? Anders erg goed gedaan, erg vast hand.

Jammer dat je er geen normale foto bij hebt gemaakt voor de vergelijking. Ik heb het idee dat standaard soms beter is bij genoed daglicht omdat hij 1 foto neemt ipv 3 die die op elkaar legt. HDR ben ik tot nu toe niet onder de indruk van als zijnde veel beter dan non HDR.
Is uit de hand genomen. Ingezoomd kijken op gsm valt goed mee, het is pas op een computer scherm dat je toch niet te ver moet inzoomen of het is een schilderij. Vooral struiken en bomen, kijk maar eens naar het rondpunt links op de foto.

Zal de hdr functie eens uitzetten en gewone foto's nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

Niet voldoende? Ik heb telkens on-screen time gehad van 9u. Daar moet je toch wel de dag mee door komen? :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pattong

Reviews! in hoeverre zijn ze accuraat? Ik heb er nu al vele gezien allen zijn ze zeer positief over de accuduur, deze niet, de andere vind de camera niks, de andere weer zeer te spreken over de camera. Ik zal het straks zien wat krijg hem vandaag binnen.. Mijn eerste android, ik kom af van windows phone, tips iemand? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb regelmatig een Sot van 8 tot 9 uur en ook een wel eens 10 uur. En gisteren heb ik nog een autorit van 5 uur gemaakt met de navigatie aan (stroomvreter) en natuurlijk ook het scherm aan. Bij thuiskomst had ik nog 27% over

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pattong schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:12:
[...]

Reviews! in hoeverre zijn ze accuraat? Ik heb er nu al vele gezien allen zijn ze zeer positief over de accuduur, deze niet, de andere vind de camera niks, de andere weer zeer te spreken over de camera. Ik zal het straks zien wat krijg hem vandaag binnen.. Mijn eerste android, ik kom af van windows phone, tips iemand? ;-)
Ik kom van een Lumia 950 af en heb nu de OP5 in gebruik. Vooralsnog ben ik niet onder de indruk van de accu met dien verstande dat ik de laatste dagen de telefoon iets meer denk te hebben gebruikt dan de 950.

Beide smartphones lijken voor mijn gebruik dezelfde drain te hebben; mijn dag is ongeveer 17 uur wakker zijn en ook 17 uur zonder stekker in de smartphone. Beetje smsen, beetje Whatsapp, beetje internet maar echt niet overdreven. Eindresultaat is ~65% drain voor beide phones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pattong
MAX3400 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Ik kom van een Lumia 950 af en heb nu de OP5 in gebruik. Vooralsnog ben ik niet onder de indruk van de accu met dien verstande dat ik de laatste dagen de telefoon iets meer denk te hebben gebruikt dan de 950.

Beide smartphones lijken voor mijn gebruik dezelfde drain te hebben; mijn dag is ongeveer 17 uur wakker zijn en ook 17 uur zonder stekker in de smartphone. Beetje smsen, beetje Whatsapp, beetje internet maar echt niet overdreven. Eindresultaat is ~65% drain voor beide phones.
Er zijn er hier die tot 10u scherm aan op een dag rondkomen, wreed verschil weeral.. Ik zal vooral de camera missen op mijn nokia1020 met 41 megapixel carl zeis lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
pattong schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:12:
[...]

Je went vrij snel aan andriod, qua tips wou ik zeggen gebruik nova launcher. Ik geloof dat dit niet op de op5 nodig is ivm weinig bloatware.

Ik heb nu een s7 edge welke mijn eerste andriod was. Ik ben erg tevreden met de telefoon, maar mis de klantenservice van apple.

Nu wachten totdat ik thuis mijn op5 in handen kan nemen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Blekkienl schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:08:
[...]

Je went vrij snel aan andriod, qua tips wou ik zeggen gebruik nova launcher.
Gisteren even gespeeld met de SquareHome2 launcher. Wat een verademing (voor WindowsPhone gebruikers) als je over gaat naar Android ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Laatst online: 12-09 09:31
Lt. Marx schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:48:
Ik kreeg het vandaag niet voor elkaar met de OP5 een conference call/telefonische vergadering op te zetten (oftewel: 2 mensen bellen en met elkaar verbinden).

Ik heb KPN en 4g werkt prima. Kan iemand bevestigen dat het bij hun wel/niet werkt?
Voor wat het waard is; een conference call opzetten met twee andere gebruikers (dus met z'n drieen babbelen in totaal) werkt hier goed. Ook KPN hier.

[ Voor 59% gewijzigd door ascent op 03-07-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ascent schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:44:
[...]

Voor wat het waard is; een conference call opzetten met twee andere gebruikers (dus met z'n drieen babbelen in totaal) werkt hier goed. Ook KPN hier.
Thanks voor het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ortep schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:18:
[...]

Ik heb regelmatig een Sot van 8 tot 9 uur en ook een wel eens 10 uur. En gisteren heb ik nog een autorit van 5 uur gemaakt met de navigatie aan (stroomvreter) en natuurlijk ook het scherm aan. Bij thuiskomst had ik nog 27% over
Zo gek als 10u SoT maak ik het niet, maar 6 moet zeker lukken. Wellicht omdat ik locatie en dergelijke constant aan heb staan. Ook slecht bereik vindt de telefoon niet zo leuk qua accuduur.

Drain in stand-by valt me wel reuze mee. 3% voor een hele nacht. In de broekzak gaat ie echter sneller leeg (misschien omdat Doze dan niet werkt?)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
NL-Alert test-bericht binnen, werkt top ;)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
MK1998NL schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:00:
hier ook, nog nooit gehad want de OPO ondersteunde dat niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:54
MK1998NL schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:00:
Hm, ik heb hem niet binnen terwijl ik wel de juiste instellingen heb :(

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JeroenE schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:51:
Ik heb gisteravond de "doze mode" uitgezet in de developer options. Dat lijkt wel wat effect te hebben in de zin dat de wifi beter is; batterijverbruik vind ik niet echt verslechtert. In ieder geval waren vanochtend mijn OSMand maps wel gedownload terwijl ze dat gisternacht niet waren. Maar ja, dat zijn ook weer van die dingen die net zo goed aan de server kant kunnen liggen.
Ik heb dit toch weer uitgezet; met gebruikte hij na de eerste nacht zonder veel verbruik de tweede en derde wel zo'n 30% tijdens het slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45
melantrix schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:02:
[...]

Kan ook aan je provider liggen.
Hier met KPN op 4g kwam hij wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
DigitalError schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:02:
[...]
LG G2 wel eens gehad geloof ik, gaat dat ding af op school :X
melantrix schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:02:
[...]
Moet je daar iets voor instellen? Nog nooit gedaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Laatst online: 15:56
DigitalError schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:02:
[...]

Kreeg hem net weer binnen, maar op mijn oude Oneplus toestellen (2 en 3) ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:30
[...]

Moet je daar iets voor instellen? Nog nooit gedaan :o
Ik mag hopen dat je daar niets voor hoeft in te stellen. :)
Stel je voor, net je telefoon nieuw en niet ingesteld en d'r gebeurd een ramp. Als ze dan die huidige palen ook nog gaan uitfaseren heb je een probleem als je in je eentje bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Galukon schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:30:
[...]
Ik mag hopen dat je daar niets voor hoeft in te stellen. :)
Stel je voor, net je telefoon nieuw en niet ingesteld en d'r gebeurd een ramp. Als ze dan die huidige palen ook nog gaan uitfaseren heb je een probleem als je in je eentje bent.
Ja dat dacht ik dus ook ;) Daarom dat ik zo verbaasd was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Hier NL-Alert ook prima doorgekomen doordat de 1+5 zo lekker veel herrie kan maken.
Hier op kantoor waren alle verwonderde blikken op m'n foon gericht. :+ _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
MK1998NL schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:32:
[...]

Ja dat dacht ik dus ook ;) Daarom dat ik zo verbaasd was :p
Nee je kán de instellingen veranderen. ik heb het gecontroleerd en out of the box stond alles goed. Weet alleen niet zeker of daadwerkelijk out of the box is of dat het mee is gekomen in mn backup, vandaar dat ik het zo zeg ;).
ComTech schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:20:
[...]

Kan ook aan je provider liggen.
Hier met KPN op 4g kwam hij wel binnen.
Ik zit met beide sims op KPN dus dat denk ik niet, zat wel op dat moment op wifi maar denk niet dat het daaraan ligt. Zal wel weer bij NLAlert liggen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
melantrix schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:51:
[...]
Nee je kán de instellingen veranderen. ik heb het gecontroleerd en out of the box stond alles goed. Weet alleen niet zeker of daadwerkelijk out of the box is of dat het mee is gekomen in mn backup, vandaar dat ik het zo zeg ;).
Ik kreeg wel de vraag of ik Alerts wou behouden of dat ik het wou uitschakelen. Bij jou staat het misschien uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
MK1998NL schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:01:
[...]

Ik kreeg wel de vraag of ik Alerts wou behouden of dat ik het wou uitschakelen. Bij jou staat het misschien uitgeschakeld?
Nee bij mij staat alles wel op ontvangen. Een college van mij die hem nog niet had heeft hem net binnen gekregen, dus ik denk dat ze gewoon vertraagd/niet binnen komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58
Blijkbaar hebben ze nog iets op te lossen:

http://www.androidauthori...dio-problem-issue-784520/

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Audio probleem is makkelijk softwarematig op te lossen, over het slechte bereik op de 2.4GHz hoor je nog helemaal niets (afstand/snelheid).

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
fast-server schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:50:
Audio probleem is makkelijk softwarematig op te lossen, over het slechte bereik op de 2.4GHz hoor je nog helemaal niets (afstand/snelheid).
Weet je 100% zeker dat dit niet aan je eigen wifi ligt? Ik heb nergens last van, en dan heb ik het over wifi bij mij thuis in een flat die vol hangt met verschillende access points, wifi op mijn werk waar ook verschillende configs zijn en wifi bij mijn ouders thuis, dat weer andere hardware omvat. Bij allen geen probleem, alles gaat snel en geen afstand problemen zowel 2.4GHz als 5GHz.

Pagina: 1 ... 20 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten