Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
IAmNice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:33:
[...]

Als ik zoveel betaal wil niet even snel, ik wil snelste en ook ja 3.5mm jack en glazen behuizing. Dat laatste vooral gaat toch een tijd mee voor Usability en durability. Ook ben ik geen fan van de touch knijp dingen, nutteloos naar mijn mening
Tja, op5 en u11 gaan nek aan nek in een speedtest waarbij ze elkaar afwisselen met wie het snelste is. Edge sense kan je gewoon helemaal uitzetten. Ik hou de u11 fora bij en zie toch echt beduidend minder problemen en sowieso nothing major.

SLCD5 is bijna amoled kwaliteit verschil ga je amper zien en batterij gaat langer mee dan een S8 :)

You're losses, not mine :D

[ Voor 10% gewijzigd door japjaan op 28-06-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
pcies, laat Jennifer Lopez 't maar mooi oplossen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
power_user schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:33:
[...]
Meen je niet!! Ik stuur em RMA. :P
:+

Maar ervaringen tot nu toe:
• Snel
• Nette smartphone-camera
• Lange accuduur
• Dash-charge <3
• Mooi scherm
• Had ik snel al genoemd?
Oftewel ik ben erg tevreden met het toestel :) Het al dan niet aanwezig zijn van het Jello-effect interesseert me eigenlijk helemaal niks, aangezien ik er zelf niks van merk.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
MK1998NL schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:39:
[...]

:+

Maar ervaringen tot nu toe:
• Snel
• Nette smartphone-camera
• Lange accuduur
• Dash-charge <3
• Mooi scherm
• Had ik snel al genoemd?
Oftewel ik ben erg tevreden met het toestel :) Het al dan niet aanwezig zijn van het Jello-effect interesseert me eigenlijk helemaal niks, aangezien ik er zelf niks van merk.
je vergeet 1 ''klein'' dingetje...

de enorm fijne handzaamheid van het toestel :+ :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:41:
[...]
je vergeet 1 ''klein'' dingetje...

de enorm fijne handzaamheid van het toestel :+ :+
Het ding ligt fijn in de hand, ik kom enkel niet meer met 1 hand in de linker bovenhoek. Met de LG G2 van hier voor lukte dat net wel, maar dat was te verwachten door het verschil in schermgrootte. Gelukkig kan het scherm ook bediend worden met mijn neus, dus zo kom ik toch in de linker bovenhoek :+

En ik moet nog ff wennen aan het ontbreken van de knoppen op de achterkant à LG G2, als je er aan gewend was was het een verdomd fijn systeem.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gixfreax
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08-2023
IAmNice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:20:

Voor iedereen ZONDER het jelly effect. Gooi er even een video van op het internet zodat we kunnen kijken.

Heb al meerdere keren opgemerkt dat mensen het niet zien, terwijl het er wel is voor anderen. Lijkt me dus een visueel effect dat sommigen wellicht niet zien. Kijk maar naar @MK1998NL . Hij had het wel, maar zag het gewoon niet terwijl het overduidelijk was voor de meesten na het filmpje.
Heb het gefilmd zie link:
https://streamable.com/s/eub90/yacdcc

En ja, ook ik zie het nu... Maar niet met het blote oog zonder te filmen en te vertragen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
gixfreax schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:48:
[...]
Heb het gefilmd zie link:
https://streamable.com/s/eub90/yacdcc

En ja, ook ik zie het nu... Maar niet met het blote oog zonder te filmen en te vertragen :/
Hier sluit ik me bij aan: het is zichtbaar in slowmotion, maar niet normaal in dagelijks gebruik.

Lijkt me trouwens achterlijk dat dit komt doordat het scherm op de kop er in ligt. Dat zou dan betekenen dat het op de kop niet voor zou moeten komen. Maar dat is niet hoe schermen werken :?

Ik ga eens filmen bij de G2, misschien zie ik het daar ook in slow-motion :)

Edit: bij de G2 is het ook lichtjes zichtbaar in slo-mo.

[ Voor 4% gewijzigd door MK_ op 28-06-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
MK1998NL schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:53:
[...]

Hier sluit ik me bij aan: het is zichtbaar in slowmotion, maar niet normaal in dagelijks gebruik.

Lijkt me trouwens achterlijk dat dit komt doordat het scherm op de kop er in ligt. Dat zou dan betekenen dat het op de kop niet voor zou moeten komen. Maar dat is niet hoe schermen werken :?

Ik ga eens filmen bij de G2, misschien zie ik het daar ook in slow-motion :)

Edit: bij de G2 is het ook lichtjes zichtbaar in slo-mo.
Ja iets met gewening en hoe iedereen dit nooit ziet. Dus als het er wel is, dan merk je het wel.

Ook iets te maken hebben met hoe schermem verversen etc. Heel gedoe, snap het ook 100%. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
[...]Lijkt me trouwens achterlijk dat dit komt doordat het scherm op de kop er in ligt. Dat zou dan betekenen dat het op de kop niet voor zou moeten komen. Maar dat is niet hoe schermen werken :?[...]
Ehh jawel? Beeld op een scherm wordt altijd vanuit 1 kant naar de andere kant op het scherm gezet. Ongeacht welke truukjes er verder nog worden uitgehaald is dat echt de basis van elk scherm.
Wat hier het geval lijkt is dat óf
1) het verversen van het scherm gewoon traag is, waardoor je deels het ene en deels het andere beeld ziet. Een LCD (en ook OLED, vermoed ik) laat gewoon het oude beeld zien tijdens het verversen van het beeld. Je hebt dus altijd kortstondig twee beelden er op staan. Dit wordt soms tegengegaan door het scherm door een blank (zwart) beeld ertussen te tonen
2) óf het renderen van de frame niet gelocked is aan de verversing van het scherm (de zogeheten vsync met dubbele buffer), waardoor de gpu het beeld deels heeft weggeschreven naar screenbuffer en het scherm dit alvast toont en pas bij volgende verversen van het scherm het hele beeld wordt getoond (waarbij de GPU doodleuk alweer kan zijn begonnen aan het volgende frame).

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 28-06-2017 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:15:
[...]
Ehh jawel? Beeld op een scherm wordt altijd vanuit 1 kant naar de andere kant op het scherm gezet. Ongeacht welke truukjes er verder nog worden uitgehaald is dat echt de basis van elk scherm.
Wat hier het geval lijkt is dat óf
1) het verversen van het scherm gewoon traag is, waardoor je deels het ene en deels het andere beeld ziet. Een LCD (en ook OLED, vermoed ik) laat gewoon het oude beeld zien tijdens het verversen van het beeld. Je hebt dus altijd kortstondig twee beelden er op staan. Dit wordt soms tegengegaan door het scherm door een blank (zwart) beeld ertussen te tonen
2) óf het renderen van de frame niet gelocked is aan de verversing van het scherm (de zogeheten vsync met dubbele buffer), waardoor de gpu het beeld deels heeft weggeschreven naar screenbuffer en het scherm dit alvast toont en pas bij volgende verversen van het scherm het hele beeld wordt getoond (waarbij de GPU doodleuk alweer kan zijn begonnen aan het volgende frame).
Ik heb me bijgelezen en het schijnt inderdaad zo te zijn. Blijkbaar leren ze me onzin op een Informatica richting aan de universiteit :X
Ikzelf zie het nog steeds niet, dus ik klaag niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Hoi iedereen,

Is er al een oplossing voor het usb connect to pc probleem? Ik heb de driver geinstalleerd en in de "opties voor ontwikkelaars" iets aangepast, maar het is me slechts 1x gelukt om connectie te krijgen tussen telefoon en pc.
Een herstart van windows 10 leverde ook niets op. USB debugging aan werkt ook niet.
kortom; zijn dit brakke drivers of is er meer aan de hand?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Barts27 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:21:
Hoi iedereen,

Is er al een oplossing voor het usb connect to pc probleem? Ik heb de driver geinstalleerd en in de "opties voor ontwikkelaars" iets aangepast, maar het is me slechts 1x gelukt om connectie te krijgen tussen telefoon en pc.
Een herstart van windows 10 leverde ook niets op. USB debugging aan werkt ook niet.

Thanks.
Arnout in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"
Is dit wat je zoekt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Het is niet alleen het jello effect hé, wifi is sowieso ook een probleem en ik weet bijna wel zeker dat het een antenne (hardware) issue is op 2.4GHz.

Daarnaast is de camera ook niet consequent, het is meer een beetje Russisch roulette en de gemiddelde kwaliteit is gemiddeld (veel te laag, verwachting niet waargemaakt)

Ik wordt persoonlijk misselijk/duizelig van het scherm als ik aan het scrollen ben, een ander heeft er geen last van.

Maar zoals eerder geopperd, je hebt er zelf geen last van en het issue kan niet gefixed worden> dan kun je je telefoon gewoon niet meer voor een normale prijs verkopen. (lage restwaarde)

Doe je het wel omdat je er niet meer aan gedacht hebt en je verkoopt hem op V&A dan kun je ook nog een negatieve feedback krijgen omdat de (onwetende) koper het wel kan zien en denkt dat je hem/haar in de maling genomen hebt.

Als ik iets koop dan verwacht ik gewoon dat het goed is, is dit niet zo dan geef ik ze een kans om dit op te lossen, ook het wifi issue op 2.4GHz (bereik/lage snelheid)

Oneplus zegt helemaal niets, ze doen geen enkele toezegging en geven geen enkele garantie dat dit opgelost gaat worden... (dit is zorgelijk)

Dan kies ik eieren voor mijn geld en speel ik op safe omdat ik toch weet dat ik me er aan ga irriteren.

Maar goed dit is mijn mening maar, het staat een ieder vrij om zijn/haar eigen mening te hebben.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-08 21:38

ACC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bohemian
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 15:59
[...]

Ik zie het toch echt en nog voordat ik erover gelezen had. Ik ging aanvankelijk zelfs met een lineaal checken of het scherm niet "uitgerekt" of vervormd was aan de bovenkant, door een icoontje te meten onderaan het scherm, deze vervolgens naar boven te scrollen en hem daar opnieuw te meten. Ze bleken dezelfde maat te hebben. Dit gezichtsbedrog komt doordat het icoontje in de hoogte lengte krimpt als hij omhoog beweegt en weer lijkt uit te rekken als hij stopt. Ik zag dat alleen als het uitrekken bovenaan het scherm.

Vervolgens las ik dus over dit Jello-effect en herkende ik de beschrijving als het fenomeen waar ik dus al last van had...

Nu zie ik dit elke keer als ik de telefoon gebruik. Mezelf kennende zal ik dit iedere keer blijven zien zolang ik de telefoon gebruik, zelfs al is dat 2 jaar. Daar heb ik dus echt geen zin in.

Maar als je het niet ziet, prijs jezelf gelukkig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Barts27 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:21:
Hoi iedereen,

USB 2.0 poort gepakt? Dat was op meerdere laptops en PC's (allen met Windows 10 Pro x64) hier de oplossing.

Ik ben alleen nog wachtende op de fix voor de dubbele notificatie op de Ambient Display. Als dat wordt gefixt is het voor mij helemaal compleet :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Mijn laptop heeft alleen usb 3.0 poorten. Ik zal eens een usb 2.0 poort proberen. Ik hoop dat oneplus de drivers voor usb aanpast want het zou op usb 3.0 en usb 2.0 vlekkeloos moeten werken.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Laatst online: 15:56
Bohemian schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:28:
[...]

Ik zie het toch echt en nog voordat ik erover gelezen had. Ik ging aanvankelijk zelfs met een lineaal checken of het scherm niet "uitgerekt" of vervormd was aan de bovenkant, door een icoontje te meten onderaan het scherm, deze vervolgens naar boven te scrollen en hem daar opnieuw te meten. Ze bleken dezelfde maat te hebben. Dit gezichtsbedrog komt doordat het icoontje in de hoogte lengte krimpt als hij omhoog beweegt en weer lijkt uit te rekken als hij stopt. Ik zag dat alleen als het uitrekken bovenaan het scherm.

Vervolgens las ik dus over dit Jello-effect en herkende ik de beschrijving als het fenomeen waar ik dus al last van had...

Nu zie ik dit elke keer als ik de telefoon gebruik. Mezelf kennende zal ik dit iedere keer blijven zien zolang ik de telefoon gebruik, zelfs al is dat 2 jaar. Daar heb ik dus echt geen zin in.

Ik snap 100% dat het vervelend is als je dit probleem hebt! Echter denk ik vrij zeker te weten dat het een klein deel is van de toestellen waar wellicht iets mis is in het scherm. Elke android telefoon heeft namelijk animaties bij het scrollen, zodat dit natuurlijker lijkt :)

Ik heb niet het effect, en weet ook zeker dat als je het meld bij Oneplus je gewoon een goed toetsel terug krijgt. Het wachten is even vervelend, maar is het waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
floristevito schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:49:
[...]

Ik snap 100% dat het vervelend is als je dit probleem hebt! Echter denk ik vrij zeker te weten dat het een klein deel is van de toestellen waar wellicht iets mis is in het scherm. Elke android telefoon heeft namelijk animaties bij het scrollen, zodat dit natuurlijker lijkt :)

Ik heb niet het effect, en weet ook zeker dat als je het meld bij Oneplus je gewoon een goed toetsel terug krijgt. Het wachten is even vervelend, maar is het waard!
Filmpje als het kan?

Ik begin bijna te denken dat dit een effect is wat komt door je ogen en het verschilt per persoon bijna.

Tot nu toe elk persoon die beweert dat hij het niet heeft, zie je bij een filmpje toch wel verschijnen(bij de mensen die het zien tenminste). Raar probleem dit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleu
  • Laatst online: 22-08 22:28
De screenprotector begin bij mij langs de zijkant van de powerknop er al af te komen. Jammer. Mijn voirge van nexus 5 bleef er gewoon eeuwig opzitten
Waar kan je er bestellen? goedkope versies zijn voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fleu schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:03:
De screenprotector begin bij mij langs de zijkant van de powerknop er al af te komen. Jammer. Mijn voirge van nexus 5 bleef er gewoon eeuwig opzitten
Waar kan je er bestellen? goedkope versies zijn voor mij prima.
heb ik ook. helaas. wou hem graag erop laten voor mijn vakantie.en heb ook niet meer genoeg tijd om een temepred glass protector te kopen. hpen dat ze ook ooit dat bescherm folie verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
IAmNice schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:00:
[...]

Filmpje als het kan?

Ik begin bijna te denken dat dit een effect is wat komt door je ogen en het verschilt per persoon bijna.

Tot nu toe elk persoon die beweert dat hij het niet heeft, zie je bij een filmpje toch wel verschijnen(bij de mensen die het zien tenminste). Raar probleem dit hoor.
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt, film je namelijk je scherm en zet je het in slow motion dan zal je altijd hebben dat er vertraging te zien is, het is immers slow motion. Wat veel mensen echter hebben (begrijp ik, en zie ik op 1 van de 2 filmpjes) is dat bij het normale scrollen, niet slow motion, er te veel vertraging is. Dit kan komen door een defect scherm.

Ik heb echter veel android smartphones gebruikt, en zie totaal geen verschil met mijn Oneplus 5, deze oneplus is alleen maar sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Bohemian schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:28:
[...]

Ik had hier misschien bij moeten zetten dat ik het niet zie :) Ik ontken het probleem niet maar voor mij is het in feite een probleem wat niet bestaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
MK1998NL schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:20:
[...]
Ik heb me bijgelezen en het schijnt inderdaad zo te zijn. Blijkbaar leren ze me onzin op een Informatica richting aan de universiteit :X[...]
offtopic:
Het is ook niet echt kennis waar de gemiddelde IT'er wat aan heeft. Mijn verhaal zal vast ook niet helemaal 100% accuraat zijn. Het is kennis die ik zelf gaandeweg door interesse in computer vision, digital imaging en 3D graphics. Drie velden waar de gemiddelde informatica-opleiding hooguit even langsop schaaft om snel door te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 00:09:
[...]
offtopic:
Het is ook niet echt kennis waar de gemiddelde IT'er wat aan heeft. Mijn verhaal zal vast ook niet helemaal 100% accuraat zijn. Het is kennis die ik zelf gaandeweg door interesse in computer vision, digital imaging en 3D graphics. Drie velden waar de gemiddelde informatica-opleiding hooguit even langsop schaaft om snel door te gaan...
offtopic:
Dat krijg ik normaal wel nog, maar heb overmorgen pas het eerste jaar afgerond ;) Nu is dus meer de basis. We hebben het wel al gehad over hoe schermen werken maar dat hebben we niet gezien :) Pure ontwetendheid dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Moet wel zeggen dat OP support wel netjes is ( had "Jorena"), ze komen mijn huidige toestel al binnen 2 werkdagen ophalen. (UPS, retour label is ook al binnen)

Na wikken en wegen denk ik toch dat ik maar niet voor de G6 ga maar voor de U11 en 60 euro bijbetaal. (ik weet het geen headphone jack maar die gebruik ik helemaal nooit)

Misschien dat OP mij in de toekomst weer kan overtuigen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
Ik heb nogmaals mijn panel uitvoerig getest en kan echt met zekerheid zeggen dat er helemaal niks mis is met het scrollen, zelfs wat fijner dan op mijn oneplus 3.

Wel erg vervelend voor de mensen die er last van hebben. Ik zou adviseren gewoon een nieuw toestel te vragen, dit soort foutjes gebeuren met alle telefoons, is vervelend maar je krijgt gewoon een nieuwe :).

Ander toestel kiezen kan ook altijd, maar is naar mijn mening altijd een stap terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0N4NN
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-05 14:45
Wat nieuwe informatie over het Jello effect: een gebruiker op het XDA Forum zou contact hebben gehad met de support van Oneplus en kreeg toen te horen dat de ontwikkelaars het probleem al opgelost zouden hebben voor de komende update!

Post #194: https://forum.xda-develop...?p=72841649&postcount=194

Mocht dit waar zijn dan is dit natuurlijk geweldig nieuws voor ons, en dan hebben ze het naar mijn mening erg snel opgepakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:36
R0N4NN schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 04:33:
Wat nieuwe informatie over het Jello effect: een gebruiker op het XDA Forum zou contact hebben gehad met de support van Oneplus en kreeg toen te horen dat de ontwikkelaars het probleem al opgelost zouden hebben voor de komende update!

Post #194: https://forum.xda-develop...?p=72841649&postcount=194

Mocht dit waar zijn dan is dit natuurlijk geweldig nieuws voor ons, en dan hebben ze het naar mijn mening erg snel opgepakt!
Eerst zien dan geloven, ik heb ook een mail gestuurd gisteren en kreeg toen de geweldige vragen of ik een screenprotector gebruik, het toestel heb laten vallen en/of nat geworden is en of ik touch problemen heb.

Good day!

Thank you for contacting OnePlus Customer Support. My name is Jamie and I will be handling your ticket for today.

I understand that we would like to have this issue to be rectified as soon as possible. For me to isolate more on the issue, I would like to ask for a clear picture of the given issue of your device. Also, I would like to ask some questions in order for me to know what would be the work arounds to help you rectify this concern.

Are you using a tempered glass on your screen?
Was the phone dropped or exposed to any forms of liquid?
Did the issue affect the touch capability of the device?
Looking forward on your next response, including with the attached clear picture.

Best,
Jamie

Mijn reactie was dan ook vrij duidelijk.

Hi Jamie,

This problem is all over the internet with a lot of examples already. I can't take a picture of the problem because you only see it when scrolling.

Look and read these forums, watch the example videos on there, there are a lot of people complaining about this and I expect tech sites are gonna report very soon about this.

For example just a few forums.

Xda

https://forum.xda-develop...itter-lag-t3626428/page11

And

https://forum.xda-develop...scrolling-t3626625/page18

Your own OnePlus forum

https://forums.oneplus.ne...onsiveness.553718/page-13

Tweakers.net (Dutch tech website)

[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie

Let me be clear, this has nothing to do with a tempered glass screen protector. (Or any screenprotector)
I don't use one, it's still using the one from OnePlus already applied on it. And no, the phone didn't drop or got exposed to some kind of liquid.
The touch capability is not infected by the jello effect as far as I can tell.

Im sorry to say but if there isn't gonna be a solution very soon I'm sending the phone back before my 15 day window ends.
This is not acceptable for a phone costing me €559.

Kind regards,

Ook xda post het nu op hun front page.
https://www.xda-developer...s-5-owners-are-reporting/

Met een P.S. op het einde die genoeg zegt.

P.S. don’t believe everything you read from online support. Not to throw them under the bus, but they often don’t have access to the same quality of information as PR representatives. We were told by our PR contact that the information posted in that thread is at the very least inaccurate.

We wachten weer af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58
En in het bovenstaande artikel op xda gaan ze uit dat het naar aller waarschijnlijkheid een softwarematig probleem is. Dus op te lossen lijkt me.

Even wat anders, mijn batterij drain is redelijke weg. Zit nu op een verlies in de nacht van 7% . Gaat de goede kant op.

[ Voor 29% gewijzigd door Erik1805 op 29-06-2017 07:33 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Erik1805 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 07:29:

Even wat anders, mijn batterij drain is redelijke weg. Zit nu op een verlies in de nacht van 7% . Gaat de goede kant op.
Een device met nieuwe installatie moet settelen. Snapte dan ook niet de mensen die klaagden over de batterij op dag 1 van gebruik. Kan je pas na paar weken echt wat nuttigs over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Laden kent zo te zien drie modi:

1. snel laden met Dash Carge adapter (blauwe led). Display geeft 'snel' aan. In 27 minuten van 0% naar 50%. _/-\o_
2. normaal laden. Ik heb een speciale power USB poort op mijn laptop (Thinkpad) en dat gaat ook best snel.
3. langzaam laden. Display geeft 'langzaam' aan. Dit is via een normale USB poort op de laptop.

Wat me opvalt is dat sinds ik heb hem heb in verhouding nog maar heel weinig tijd aan de lader aan het opladen ben geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door Arnout op 29-06-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Arnout schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:12:

1. snel laden met Dash Carge adapter (blauwe led). Display geeft 'snel' aan. In 27 minuten van 0% naar 50%. _/-\o_
Wel wennen dat Dash Charge een blauwe LED heeft en je die niet aan kan passen. Ik heb jaren een blauwe LED gehad voor WhatsApp notificatie :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54
Mijn batterij loopt in de nacht voor zo'n 30% leeg.
Veel te veel dus!

Met de 3e knop naast de home en return button kun je toch zien welke apps actief zijn.
Is het normaal dat na een reboot van het toestel je deze apps nog steeds ziet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erik1805
Yohost! schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:58:
Mijn batterij loopt in de nacht voor zo'n 30% leeg.
Veel te veel dus!

Met de 3e knop naast de home en return button kun je toch zien welke apps actief zijn.
Ik had dat dus ook, 30% verlies. Ik kreeg de onderstaande tip en daarna was het aanzienlijk beter:

Probeer het volgende:
Clear cache en data van de Google Playstore en Google Play services. Reboot, let op dat je de Playstore even opnieuw instelt. (Ik heb bv auto update en meldingen hiervan uit staan.) Denk dat je probleem dan opgelost is.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Yohost! schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:58:
Ja dat is bij andere Android's ook :)
Arnout schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:12:

2. normaal laden. Ik heb een speciale power USB poort op mijn laptop (Thinkpad) en dat gaat ook best snel.
3. langzaam laden. Display geeft 'langzaam' aan. Dit is via een normale USB poort op de laptop.

Wat me opvalt is dat sinds ik heb hem heb in verhouding nog maar heel weinig tijd aan de lader aan het opladen ben geweest.
Ja, dat komt in feite overeen met
1) Dash-charge
2) Normale oplader (bijv. van een oude telefoon)
3) Normale laptop/PC poort (traag opladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Ik heb ook al die tips voor de nachtelijke drain gevolgd en zit nu nog maar op 4 procent voor de hele nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
DigitalError schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:31:
Ik heb ook al die tips voor de nachtelijke drain gevolgd en zit nu nog maar op 4 procent voor de hele nacht.
Same here. Voor alle mensen met de nacht drain, zoek in dit topic even op 'drain' en je kunt vooruit!

Ik kan me nog herinneren dat het altijd normaal is/was als je een nieuw toestel hebt de batterij zich nog moet kalibreren, iets waarvoor de batterij 2 of 3 keer van 100% helemaal naar 0% moet gaan en vice versa, maar dit kan ook nog iets van de batterijen van 'vroeger' zijn...

Anyway, cache in GP store/services en wifi scan helpt al veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
jahallow schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Ik kan me nog herinneren dat het altijd normaal is/was als je een nieuw toestel hebt de batterij zich nog moet kalibreren, iets waarvoor de batterij 2 of 3 keer van 100% helemaal naar 0% moet gaan en vice versa, maar dit kan ook nog iets van de batterijen van 'vroeger' zijn...
Niet doen! Li-ion en Li-po accu's kunnen slecht tegen volledige ontladingen. Het is altijd beter om tussen door een beetje op te laden wil je levensduur verlengen.

Optimaal is om niet meer dan 80% en niet minder dan 20% te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-07 00:06
japie06 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:04:
[...]

Niet doen! Li-ion en Li-po accu's kunnen slecht tegen volledige ontladingen. Het is altijd beter om tussen door een beetje op te laden wil je levensduur verlengen.

De OP5 zorgt er al voor dat als je hem tot 100 laat gaan dat die vanaf 90 wel erg traag gaat. Wat ook al beter is. Maar het zou mooi zijn als je gewoon kan instellen dat die tot 80 of 90% gaat en dan stopt! Of kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
roccothehelper schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:14:
[...]

De OP5 zorgt er al voor dat als je hem tot 100 laat gaan dat die vanaf 90 wel erg traag gaat. Wat ook al beter is. Maar het zou mooi zijn als je gewoon kan instellen dat die tot 80 of 90% gaat en dan stopt! Of kan dat ook?
Nee dit is niet mogelijk. Wat je wel kan doen is de app accubattery installeren, en dan kan je instellen dat je een seintje krijgt als de accu 80% of 90% vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
roccothehelper schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:14:
[...]

Misschien is dit wel interessant. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

https://android.gadgethac...ess-battery-wear-0176280/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Gohan040 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:21:
[...]

Heb je root voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
Gohan040 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:21:
[...]

Helaas is root nodig! Normaal had ik dat niet erg gevonden maar sinds netflix root blokkeert is het geen optie. Verder is het precies wat ik zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
roccothehelper schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:24:
[...]

Helaas is root nodig! Normaal had ik dat niet erg gevonden maar sinds netflix root blokkeert is het geen optie. Verder is het precies wat ik zoek
Klopt idd , hier is root voor nodig.

Netflix blokkeert overigens geen root, je kan via apkmirror de app gewoon installeren en/of updaten,
Netflix werkt dan gewoon. Getest op mijn Pixel C, OP3T en met bootloader (nog geen root) unclocked op de OP5.

Dit is het safetynet check verhaal waardoor hij niet zichtbaar is in de playstore, dit is al met enkel de bootloader unlocked en niet eens SuperSU geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
Gohan040 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:32:
[...]

Klopt idd , hier is root voor nodig.

Netflix blokkeert overigens geen root, je kan via apkmirror de app gewoon installeren en/of updaten,
Netflix werkt dan gewoon. Getest op mijn Pixel C, OP3T en met bootloader (nog geen root) unclocked op de OP5.

Dit is het safetynet check verhaal waardoor hij niet zichtbaar is in de playstore, dit is al met enkel de bootloader unlocked en niet eens SuperSU geïnstalleerd.
Ik zal de app eerst maar eens proberen op me OPO en kijken of het functioneerd voordat ik met me OP5 bezig ga die sowieso nog moet komen nadat ik de OP5 met jello effect had terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
HIJ IS BINNEN!!!
Wat een beauty!
Ik durf hem zonder case eigenlijk niet te gebruiken. Hoe krasgevoelig is de achterkant? (Black)

Edit: Ohjee...... Het zal toch niet he. Hoe ''los'' zit jullie standby knop? Ik kan hem een beetje bewegen en hij maakt ook geluid als ik hem beweeg

[ Voor 36% gewijzigd door PetrCech_3 op 29-06-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
PetrCech_3 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:39:
HIJ IS BINNEN!!!
Wat een beauty!
Ik durf hem zonder case eigenlijk niet te gebruiken. Hoe krasgevoelig is de achterkant? (Black)
Gebruik hem ook zonder case sinds afgelopen vrijdag. (wacht nog op mijn Dbrand skin)

Verder nog geen enkele kras. Valt wel mee denk. Beetje zuinig mee omgaan :)

Stand-by knop zit gewoon vast, geen beweging in de mijne.

PS. heb besloten de mijne te houden. Oneplus lost de zaken wel op, ga ik vanuit.

[ Voor 14% gewijzigd door Erik1805 op 29-06-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Ik heb de mijne ook net binnen.
Niet direct iets jell o gezien wifi test ik straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gixfreax
HIJ IS BINNEN!!!
Wat een beauty!

Edit: Ohjee...... Het zal toch niet he. Hoe ''los'' zit jullie standby knop? Ik kan hem een beetje bewegen en hij maakt ook geluid als ik hem beweeg
Mijn standby/aan/uitknop kan ik ook een beetje bewegen. Tikkend geluidje maakt ie als ik het snel heen en weer duw (omhoog en omlaag). Storrend vind ik het overigens niet...

[ Voor 3% gewijzigd door gixfreax op 29-06-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
HIJ IS BINNEN!!!
Wat een beauty!
Ik heb zo'n scratch-test bekeken: sleutels op munten laten wel "krassen" maar die veeg je er zo af. Snijden in de achterkant met een mes laat wel blijvende krassen achter:+
Hier zit die knop gewoon vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Ik word helemaal leip van dat USB gezeik. Ik krijg telefoon niet connected met PC. Het is toch idioot dat usb 3.0 niet werkt. alles geprobeerd wat hier voorbij is gekomen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
MK1998NL schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:53:
[...]

Ik heb zo'n scratch-test bekeken: sleutels op munten laten wel "krassen" maar die veeg je er zo af. Snijden in de achterkant met een mes laat wel blijvende krassen achter:+
Klopt , ook gezien bij JerryRigEverything, vanaf 3.23 is de kras test met munten en sleutels.
YouTube: OnePlus 5 Durability Test! Scratch - Burn - BEND Tested

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:36
Barts27 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:02:
Ik word helemaal leip van dat USB gezeik. Ik krijg telefoon niet connected met PC. Het is toch idioot dat usb 3.0 niet werkt. alles geprobeerd wat hier voorbij is gekomen. :(
Als 't aan USB-3 zou liggen, misschien stom idee, maar toevallig geen 'oud' usb hubje meer liggen die ge kunt aankoppelen en zo proberen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Wanneer stopt dit?

Fabrikanten laten de batterij echt niet tot 0 leeglopen. Wat de telefoon aangeeft als zijnde 0%, daar zit al een veiligheidsmarge ingebouwd. Als je de batterij echt zou laten leeglopen, zonder marge, dan zouden er heel wat meer ontploffingen voorkomen.

Maar als je niet meer dan 60% van je batterij wil gebruiken, be my guest.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Standy knop ''probleem'':

https://drive.google.com/...83Z2thbG0xdjQ?usp=sharing

Ik denk dat je het alleen hoort als je oortjes in doet. Het is bijna niet met een camera waar te nemen (laat staan met mijn crappy s4 mini die ik als reserve heb)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Jeroenneman schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:06:
[...]

Wanneer stopt dit?

Fabrikanten laten de batterij echt niet tot 0 leeglopen. Wat de telefoon aangeeft als zijnde 0%, daar zit al een veiligheidsmarge ingebouwd. Als je de batterij echt zou laten leeglopen, zonder marge, dan zouden er heel wat meer ontploffingen voorkomen.
Dat klopt, maar als je de levensduur wilt verlengen dan doe je het beste aan zo min mogelijk volledige ontladingen te hebben. Qua veiligheid is het niet zo'n probleem om volledig te ontladen.
Jeroenneman schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:06:
[...]
Maar als je niet meer dan 60% van je batterij wil gebruiken, be my guest.
Ik kom prima de dag door met 'maar 60%'. En als ik een keer een lange dag heb waar ik geen toegang tot een lader zal hebben, laad ik hem van te voren gewoon op tot 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Zojuist even mijn wifi getest (2,4ghz). Achter in de tuin (70-80meter) heb ik nog bereik en werkt het internet gewoon vlot. Igg het laden van webpagina's etc. Dit is niet slechter/beter dan mijn op2 volgens mij. Met de router boven kon ik geen verbinding meer maken.

Eigenlijk niks te klagen dus. Ik heb een bundel van 10gb, dus wifi heb ik sowieso niet vaak aan staan.

Is het trouwens mogelijk om het dimmen van het scherm te limiteren? Het valt me namelijk op dat hij in een donkere omgeving soms te donker staat naar mijn zin.

EDIT
Zojuist even een speedtest gedaan samen met de op2 en pc met kabel (liggen naast elkaar)

op2: D: 42.79 Mbps / U: 46.51 Mbps
op5: D: 57.03 Mbps / U: 43.72 Mbps
PC: D: 80.95 Mbps / U: 41.27 Mbps

[ Voor 16% gewijzigd door Robje1244 op 29-06-2017 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

gixfreax schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:51:
[...]

Mijn standby/aan/uitknop kan ik ook een beetje bewegen. Tikkend geluidje maakt ie als ik het snel heen en weer duw (omhoog en omlaag). Storrend vind ik het overigens niet...
Mijn aan/uit-knop zit ook een heel klein beetje speling in. De alert slider en volumeknoppen zitten vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:28
De mijne (8GB/128GB) gisteren binnen gehad, als vervanging voor de xperia z3c.
Tot dusver geen problemen gezien, zoals jello en slecht wifi.
Ook de 4g vodafone oplossing kwam direct binnen.

Erg mooie en snelle telefoon, nu eens kijken hoelang ik met de batterij kan doen.
Ik heb er het carbon hoesje bij gedaan, lekker stugge achterkant.

wifi:
Afbeeldingslocatie: http://www.insomniac.nl/tw/onepluswifi.png

zoals je ziet rete traag dat wifi ;) 6 meter afstand en twee deuren met stalen deurpost, stenen muur.
Dit is de max van mijn internet verbinding 400/15, router is een tp-link archer C9. Verbinding: 5Ghz, ac.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gixfreax
Had er ook mee lopen stoeien. Maar nu voordat ik me telefoon aan pc hang doe ik het volgende (Engels menu):

1. Developer Options > Select USB Configuration > MTP. (Soms moet je dit 2x doen voordat ie het kiest).
2. Developer Options > USB debugging aanzetten.
3. Herstart je computer eerst voordat je de telefoon aansluit want wanneer de bovenstaande instellingen nog niet was gedaan, en je had de telefoon al aangesloten, werkte het bij mij niet. Na herstart pc wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
roccothehelper schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:24:
[...]

Ik heb Magisk met de Universal SafetyNet Fix geïnteresseerd en zo kan ik gewoon Netflix via de Play Store installeren, misschien is dat de oplossing voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
HaNS1443 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Ik heb Magisk met de Universal SafetyNet Fix geïnteresseerd en zo kan ik gewoon Netflix via de Play Store installeren, misschien is dat de oplossing voor jou.
Klinkt goed! Ga ik zeker proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Wifi net even getest:

Op Nexus 5X 80 Mbps
Op OP 5: 41 Mpbs

Dus serieus verschil in negatieve zin.
Telefoons lagen naast elkaar.

Bereik is op beide toestel wel hetzelfde.
Bizar

[ Voor 16% gewijzigd door daflux op 29-06-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gixfreax
daflux schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:34:
Wifi net even getest:

Op Nexus 5X 80 Mbps
Op OP 5: 41 Mpbs

Dus serieus verschil in negatieve zin.
Telefoons lagen naast elkaar.
Enig idee of Oneplus hierover is geïnformeerd en bezig zijn met een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
En hij is net op de post als ik hoor dat het waarschijnlijk een software probleem is.

Lol. :/

Nouja misschien geen geluk met die oneplus dingen voor mij dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daflux
IAmNice schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:42:
En hij is net op de post als ik hoor dat het waarschijnlijk een software probleem is.

Lol. :/

Nouja misschien geen geluk met die oneplus dingen voor mij dan.
Wat verwacht je nu zelf als je de maker niet eens een paar dagen geeft om het probleem te onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
daflux schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:44:
[...]

Wat verwacht je nu zelf als je de maker niet eens een paar dagen geeft om het probleem te onderzoeken?
Ik gaf het ook al bijna een week, maar goed het is nou eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
IAmNice schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:46:
[...]

Ik gaf het ook al bijna een week, maar goed het is nou eenmaal zo.
Heb ik ook gedaan! Maar ik krijg maandag alweer een nieuwe niet een groot probleem dus. Heb meteen het goede formaat kabel bij kunnen bestellen daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
[...]

Niet altijd doen inderdaad, maar in het begin een keer of 2 a 3 om die batterij te laten kalibreren.... Dat 20-80% verhaal had ik inderdaad ook al gehoord, maar daar doelde ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
@gixfreax Ik heb dezelfde procedure gevolgd, maar het werkt niet.
Ik ga even op zoek naar een oudere pc om te checken of het daar wel werkt. Welke drivers van Oneplus gebruik jij? Wellicht gebruik ik toch niet de juiste driver. Just checking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 23:05

The_Worst

Unox

Je kan overigens ook een melding aanmaken bij de klantenservice en dan willen ze de 14 dagen voor een volledige vergoeding oprekken. Mochten ze het dan niet met een update kunnen oplossen krijg je alsnog alles vergoed.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 05:02

Cidious

The Bloody Gent

Heb zojuist mijn OnePlus 5 binnen. En toen ik hem voor het eerst opstartte was ik een beetje verbaasd dat mijn internationale OnePlus account niet werkte en ik een nieuw account kon aanmaken met hetzelfde email adres op de telefoon. Wat blijkt. Hydrogen OS! Chinese variant, zonder google meuk! Erg prettig in China (Ik woon hier) omdat alleen Google translate hier werkt met de Great Firewall. One plus levert een eigen appstore mee die prima werkt en snel is.

Ik heb er nog niet veel mee gewerkt dus kan nog niet veel meer vertellen behalve dat alles naar behoren lijkt te werken en ik het een zeer mooie telefoon vind om te zien en hij lekker vasthoudt en super vlot door de menus heen schiet and apps laadt.

Waar ik benieuwd naar ben zijn de verschillen tussen Hydrogen OS en Oxygen OS. Voorlopig heb ik weinig te klagen over Hydrogen OS en zal ik deze versie minimaal een week proberen, maar ik ben wel erg benieuwd naar Oxygen OS. Ben alleen bang dat Oxygen OS teveel op Google leunt waardoor de helft van de telefoon maar functioneel is hier.

Voor Nederland zou ik geen Hydrogen OS installeren als je geen Chinees kan lezen of niet in China woont. Mijn Chinees is niet geweldig maar kan er wel mee uit de voeten en woon hier.

Iemand hier die beide versies heeft geprobeerd?

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
Cidious schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:56:
Heb zojuist mijn OnePlus 5 binnen. En toen ik hem voor het eerst opstartte was ik een beetje verbaasd dat mijn internationale OnePlus account niet werkte en ik een nieuw account kon aanmaken met hetzelfde email adres op de telefoon. Wat blijkt. Hydrogen OS! Chinese variant, zonder google meuk! Erg prettig in China (Ik woon hier) omdat alleen Google translate hier werkt met de Great Firewall. One plus levert een eigen appstore mee die prima werkt en snel is.

Ik heb er nog niet veel mee gewerkt dus kan nog niet veel meer vertellen behalve dat alles naar behoren lijkt te werken en ik het een zeer mooie telefoon vind om te zien en hij lekker vasthoudt en super vlot door de menus heen schiet and apps laadt.

Waar ik benieuwd naar ben zijn de verschillen tussen Hydrogen OS en Oxygen OS. Voorlopig heb ik weinig te klagen over Hydrogen OS en zal ik deze versie minimaal een week proberen, maar ik ben wel erg benieuwd naar Oxygen OS. Ben alleen bang dat Oxygen OS teveel op Google leunt waardoor de helft van de telefoon maar functioneel is hier.

Voor Nederland zou ik geen Hydrogen OS installeren als je geen Chinees kan lezen of niet in China woont. Mijn Chinees is niet geweldig maar kan er wel mee uit de voeten en woon hier.

Is dat niet opgelost met een goede vpn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Barts27 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:50:
@gixfreax Ik heb dezelfde procedure gevolgd, maar het werkt niet.
Ik ga even op zoek naar een oudere pc om te checken of het daar wel werkt. Welke drivers van Oneplus gebruik jij? Wellicht gebruik ik toch niet de juiste driver. Just checking.
https://oneplustech.zende...lus_USB_Drivers_Setup.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cidious schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:56:

hoet zien de uis eruit. stock looking of skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

roccothehelper schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:58:
[...]

Is dat niet opgelost met een goede vpn?
Uiteraard rocken we hier een VPN. Maar die slurpen batterij. Ik probeer zoveel mogelijk lokaal te integreren met allerlei apps en diensten haha. Voorheen gebruikte ik UBER voor mn taxi maar de DIDI app werkt vaak vlotter en is populairder inmiddels en kan ik met Alipay systeem betalen. Voorheen gebruikte ik PayPal voor vanalles maar hier is alles Alipay (helaas voor mij niet het land uit wegens overheidsrestricties). Etc.

Ook omdat de nationale apps gewoon veel sneller connecten met het web en alles vlotter werkt. De national web infrastructuur is hier heel goed. Alles van overzee is nog steeds niet vlot genoeg. 2 jaar terug toen ik hier kwam was het erger en inmiddels een beetje beter maar nog steeds niet denderend.

Waar ik tegen aan loop met Hydrogen OS is dat de app automatisch Chinese taal voor alle apps selecteerd. Terwijl ik op mn S6 vaak automatisch Engels aangeboden kreeg vanwege mijn internationale rom.. Hier nog niet gevonden hoe ik apps kan stimuleren om zich in het Engels aan te bieden.

Betreft de UI.. Ik heb geen idee hoe stock android eruit ziet.. Ik zal later vanavond even wat photos posten. Ik heb het idee dat de UI aardig overeen komt met de screenshots die ik van Oxygen OS heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ook gehoopt dat de pro mode bij video zou werken. dat zou tocht fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cidious schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:08:
[...]

Uiteraard rocken we hier een VPN. Maar die slurpen batterij. Ik probeer zoveel mogelijk lokaal te integreren met allerlei apps en diensten haha. Voorheen gebruikte ik UBER voor mn taxi maar de DIDI app werkt vaak vlotter en is populairder inmiddels en kan ik met Alipay systeem betalen. Voorheen gebruikte ik PayPal voor vanalles maar hier is alles Alipay (helaas voor mij niet het land uit wegens overheidsrestricties). Etc.

Ook omdat de nationale apps gewoon veel sneller connecten met het web en alles vlotter werkt. De national web infrastructuur is hier heel goed. Alles van overzee is nog steeds niet vlot genoeg. 2 jaar terug toen ik hier kwam was het erger en inmiddels een beetje beter maar nog steeds niet denderend.

Waar ik tegen aan loop met Hydrogen OS is dat de app automatisch Chinese taal voor alle apps selecteerd. Terwijl ik op mn S6 vaak automatisch Engels aangeboden kreeg vanwege mijn internationale rom.. Hier nog niet gevonden hoe ik apps kan stimuleren om zich in het Engels aan te bieden.

Betreft de UI.. Ik heb geen idee hoe stock android eruit ziet.. Ik zal later vanavond even wat photos posten. Ik heb het idee dat de UI aardig overeen komt met de screenshots die ik van Oxygen OS heb gezien.
zou wel fijn zijn als je het in engels kan zetten.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 29-06-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
Cidious schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:08:
[...]

Zelf gebruik ik overal behalve thuis een vpn en battery drain valt opzich mee(natuurlijk niet optimaal)

Maar is H2OS niet een beetje zoals MIUI en dat soort roms? Dat had ik er tenminste van begrepen. OOS kan je als het goed is gewoon downloaden mocht je toch OOS willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roccothehelper schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:13:
[...]

Zelf gebruik ik overal behalve thuis een vpn en battery drain valt opzich mee(natuurlijk niet optimaal)

Maar is H2OS niet een beetje zoals MIUI en dat soort roms? Dat had ik er tenminste van begrepen. OOS kan je als het goed is gewoon downloaden mocht je toch OOS willen proberen.
heb net even wat fotos van hydrogen gekeken. is inderdaad wel met een beetje skin. ook geen appdrawer volgensmij. maar moet zegen het is geen lelijke skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:09:
[...]

zou wel fijn zijn als je het in engels kan zetten.
OS is in het Engels en inmiddels bieden ook de meeste apps zich in het Engels aan. Heb niks veranderd..

Betreft de VPN. Onderschat de Great Firewall hier niet. Het netwerk slurpt hier stroom. Mijn telefoon uit NL ging in NL een goede dag mee.. de eerste paar weken dat ik hier was snapte ik er niks van maar ik haalde amper een halve dag. Zo met al mijn telefoons. Op de 1 of andere manier is het netwerk hier niet zo goed geoptimaliseerd als in NL.. Of regio incompatibiliteit. Met de laatste Nougat update voor mn S6 kreeg ik een melding om de app monitor management naar mijn regio aan te passen ivm netwerk verschillen om zo meer batterij te sparen.. zou hier mee te maken kunnen hebben.

Maar als ik ExpressVPN draai dan gaat de batterij vrij rap en het probleem is dat Chinese apps niet goed via de VPN werken. ExpressVPN heeft geen split tunneling dacht ik. PureVPN wel maar die werkt bagger de laatste paar weken krijg ik nog amper een stabiele connectie. VPN heeft hier veel nadelen. Heb 1.5 jaar gestreden om mn westerse software profiel aan te houden maar het weeg niet op tegen de irritaties. Dus probeer zoveel mogelijk lokale software te gebruiken waar dat mogelijk is. Facebook doe ik al 2 jaar niks meer mee. Instagram nooit fan van geweest. Gmail vervangen door Outlook en Protonmail, Helaas is er nog geen goed alternatief voor Google search.. Maar Bing.com doet het aardig. etc etc. UBER->DIDI, WhatApp->Wechat, PayPal->Alipay, Tinder-Tantan (haha), YouTube->Youku, Facebook->Wechat, Instagram->Weibo etc etc etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cidious schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:22:
[...]

OS is in het Engels en inmiddels bieden ook de meeste apps zich in het Engels aan. Heb niks veranderd..

Betreft de VPN. Onderschat de Great Firewall hier niet. Het netwerk slurpt hier stroom. Mijn telefoon uit NL ging in NL een goede dag mee.. de eerste paar weken dat ik hier was snapte ik er niks van maar ik haalde amper een halve dag. Zo met al mijn telefoons. Op de 1 of andere manier is het netwerk hier niet zo goed geoptimaliseerd als in NL.. Of regio incompatibiliteit. Met de laatste Nougat update voor mn S6 kreeg ik een melding om de app monitor management naar mijn regio aan te passen ivm netwerk verschillen om zo meer batterij te sparen.. zou hier mee te maken kunnen hebben.

Maar als ik ExpressVPN draai dan gaat de batterij vrij rap en het probleem is dat Chinese apps niet goed via de VPN werken. ExpressVPN heeft geen split tunneling dacht ik. PureVPN wel maar die werkt bagger de laatste paar weken krijg ik nog amper een stabiele connectie. VPN heeft hier veel nadelen. Heb 1.5 jaar gestreden om mn westerse software profiel aan te houden maar het weeg niet op tegen de irritaties. Dus probeer zoveel mogelijk lokale software te gebruiken waar dat mogelijk is. Facebook doe ik al 2 jaar niks meer mee. Instagram nooit fan van geweest. Gmail vervangen door Outlook en Protonmail, Helaas is er nog geen goed alternatief voor Google search.. Maar Bing.com doet het aardig. etc etc. UBER->DIDI, WhatApp->Wechat, PayPal->Alipay, Tinder-Tantan (haha), YouTube->Youku, Facebook->Wechat, Instagram->Weibo etc etc etc etc etc
zal je eigenlijk een eigen vpn server moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
Cidious schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:22:
[...]

Wilde net ExpressVPN noemen! die gebruik ik. Purevpn heb ik ook nog een abbonement lopen maar dat werkt ook hier in Nederland hartstikke slecht. Maar geld die battery drain ook voor de OP5 daar? Omdat het eigenlijk een chinees apparaat is en al helemaal als er H2OS op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

* MAX3400 komt zich eindelijk melden

Blij met de afmetingen en gewicht; nog even geen SIM-card erin want bereikbaarheidsdienst enzo. Wel even snel een fotootje gemaakt om te kijken of de camera me snel genoeg is; nou daar heb ik vooralsnog geen klachten over.

Afbeeldingslocatie: https://www.laptopmag.com/images/uploads/4689/g/dell-latitude-e7270-nw-g02.jpg
^plaatje van internet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eoBzHSu2lwYl11R0pTWygJaQ/medium.jpg
^ingezoomd op het Intel Inside plakkertje; geen flitser (klikbaar en heel groot)

Voor de rest; erg te spreken over de snelheid van de telefoon (heb de 8GB uitvoering) maar was 'm al 2x kwijt. Hij is me te glad en afgerond maar dat is nog even wennen; kom van een Lumia 950 met Mozo hoesje.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

roccothehelper schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:26:
[...]

Wilde net ExpressVPN noemen! die gebruik ik. Purevpn heb ik ook nog een abbonement lopen maar dat werkt ook hier in Nederland hartstikke slecht. Maar geld die battery drain ook voor de OP5 daar? Omdat het eigenlijk een chinees apparaat is en al helemaal als er H2OS op staat.
Dat gaan we meemaken haha. Ga even kijken of ExpressVPN split tunneling heeft om zo de Chinese apps gewoon door te laten.

HydroOS

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/tbb9booqb/We_Chat_Image_20170629184934.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/d1l38se2b/We_Chat_Image_20170629184937.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/bntgdhesz/We_Chat_Image_20170629184941.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/qxydhsgmr/We_Chat_Image_20170629184944.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/4lvirab77/We_Chat_Image_20170629184952.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/ao87ew5yr/We_Chat_Image_20170629184958.png

Heb overigens ook de 8GB versie. Hier in China maar €450.. De 6GB €380. Dan is het hoe dan ook een ZEER competitieve telefoon. In het bijzonder de 6GB versie. Maar ik dacht ach.. Why not. Ik vind Zwart wel mooi en misschien dat er in de toekoomst nog eens iets leuks gedaan kan worden met 2GB extra ram haha.

[ Voor 10% gewijzigd door Cidious op 29-06-2017 13:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roccothehelper
Eventjes over het pastel effect dat de cam kan hebben! Het is post processing hier is een vergelijking van RAW en JPEG. Er is veel meer detail in de RAW foto (de foto's zijn bijde een 100% crop)
Hier is de link naar de originele post op reddit: https://www.reddit.com/r/...c0/oneplus_5_raw_vs_jpeg/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jtbxQ6R.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door roccothehelper op 29-06-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
roccothehelper schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:59:
Eventjes over het pastel effect dat de cam kan hebben! Het is post processing hier is een vergelijking van RAW en JPEG. Er is veel meer detail in de RAW foto (de foto's zijn bijde een 100% crop)
[afbeelding]
It's not a bug! It's a feature! 8)7 |:( :') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 23:05

The_Worst

Unox

Ossi schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:00:
[...]

It's not a bug! It's a feature! 8)7 |:( :') _O-
Het is software dus het kan opgelost worden. :)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
The_Worst schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:08:
[...]

Het is software dus het kan opgelost worden. :)
Gelukkig wel! In de tussen tijd ga ik maar gewoon RAW foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roccothehelper schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:09:
[...]

Gelukkig wel! In de tussen tijd ga ik maar gewoon RAW foto's maken.
gewoon met veel mensen klagen erover en hopen dat ze het dan snel oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
RAW is idd een stuk beter zeg. Nog steeds niet op het level van andere flagships, maar iig 'doable'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik.devries
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wat heb je allemaal geprobeerd? Ik heb via de kabel die ik kreeg bij het welkomstpakket mijn telefoon via de frontpanel connector 3.0 USB geconnecteerd. Dan kreeg je een 'CD-ROM' met de naam OnePlus 5 A5000, iets in die trent, drivers geinstalleerd en op de telefoon, als je omlaag swiped, aangegeven dat ik 'File Transer' wil, hij laadt even opnieuw en voila, alles werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maik.devries schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:20:
[...]

Wat heb je allemaal geprobeerd? Ik heb via de kabel die ik kreeg bij het welkomstpakket mijn telefoon via de frontpanel connector 3.0 USB geconnecteerd. Dan kreeg je een 'CD-ROM' met de naam OnePlus 5 A5000, iets in die trent, drivers geinstalleerd en op de telefoon, als je omlaag swiped, aangegeven dat ik 'File Transer' wil, hij laadt even opnieuw en voila, alles werkte.
ik kreeg ook die cd dingerns . had het geinstalleerd en alles maar krijg ook geen connectie met de computer. gelukkig connect ik mijn telefoon zowieso bijna nooit aan de computer en gaat alles via stack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik.devries
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:22:
[...]

ik kreeg ook die cd dingerns . had het geinstalleerd en alles maar krijg ook geen connectie met de computer. gelukkig connect ik mijn telefoon zowieso bijna nooit aan de computer en gaat alles via stack
Ben je dan niet vergeten op je telefoon aan te geven dat je 'Files Transfer' wil in plaats van charging?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fast-server
Mijn OP5 is net opgehaald door UPS, ga er vanuit dat de creditering ook goed gaat.

Het was gezellig en ik wens jullie in ieder geval suc6 met de OP5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Hoewel het toestel wel glad heb ik er geen moeite mee met vasthouden. Maar ik merk wel dat ik in de bios elke vijf min voel of hij niet uit mn broekzak is gegleden, idem met fietsen. Ding kan zo wegfloepen zo voelt het in ieder geval.

Verder heb ik idee dat ik meer moet zoeken waar de opties zitten het lijkt allemaal onlogischer en meer verstopt dan op mijn OP1. Waar dat betreft een achteruitgang moet ik zeggen.

Ook ook mis ik het privacy menu waar ik achteraf instellingen kon terug draaien.
ik kan ik nu uberhoubtnergens meer privacy instellingenvinden. je geeft nu vooraf toestemming al dan niet gedwongen en dan moet je het er maar mee zien te mee doen
Bv programma's die vinden dat ze met elke herstart ook moeten meestarten zette ik altijd uit kan dus ook niet meer en dat is jammer.

Toch zie ik me ook niet overstappen op de U11

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRo op 29-06-2017 13:33 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Weet iemand hoe het kan dat als ik van portrait naar landscape draai en vervolgens weer terug, de scrollbalk weer helemaal bovenaan een pagina staat. Dit terwijl ik al bijna beneden was met lezen op een pagina.

Hier had mijn OPO geen last van.

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maik.devries schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:28:
[...]

Ben je dan niet vergeten op je telefoon aan te geven dat je 'Files Transfer' wil in plaats van charging?
heb ik ook gedaan. maarja als ik iets op me computer wil hebben zet ik het wel in stack sowieso is dat usb 2.0 ook trager met bestanden overzetten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2017 13:50 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten