12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
GPS, NFC, zaklamp etc. gaan aan/uit, maar wifi brengt je naar snelle instellingen.
*zucht* Nu moet ik 2x drukken om wifi aan/uit te doen, wat een zwaar leven!
Verwijderd
bij mij wel.NmR schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:57:
Nog iets gekkigs, de wifi-toggle in het pull down menu werkt niet als toggle.
GPS, NFC, zaklamp etc. gaan aan/uit, maar wifi brengt je naar snelle instellingen.
Ik zie het ook gewoonMK1998NL schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:48:
[...]
Op 0:48 zie ik het inderdaad op de slo-mo video, maar op de normale video (0:12) zie ik het helemaal niet. IRL ook niet om eerlijk te zijn.
Zal Chrome nog eens proberen (Twitter heb ik niet)
Let er wel op dat dit geen echte slow-mo is maar gewoon afspeelsnelheid *0,25
Dit scherm zit blijkbaar wel op de kop er inroelg90 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:56:
het is inderdaad duidelijk te zien in jouw videos. Ik merkte het zelf ook direct toen ik scrolde. Waarschijnlijk zal dit verholpen kunnen worden met een software update. Ik had dit probleem niet op mijn 3T en die heeft hetzelfde paneel namelijk.
Ik zie het zelf IRL ook nog nietVerwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:57:
ik zal ook is een video maken. zelf zie ik het niet maar misschien jullie wel.
Aanzetten werkt wel, op WiFi tikken terwijl hij al aan staat geeft inderdaad een overzicht van WiFi netwerken.NmR schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:57:
Klikken op de provier (voor mobiele data aan/uit) vereist ook 2 stappen.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Heb zelf nog een OPO en ben ondertussen wel opzoek naar een nieuwe telefoon. De Oneplus 5 lijkt mee een zeer geschikte telefoon. Wilde m in eerste instantie ook bestellen, maar heb toch second thoughts.
Ondanks dat t een goeie telefoon voor zn prijs is, wilde ik graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. (net als met de OPO)
Nu heb ik niet persee het idee dat dit het geval is.
2.5D Gorilla Glass 5, bedoel je dat?Goemies schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:09:
Wat voor 'n soort glas is het scherm van gemaakt? Kon 't even niet vinden.
Heb zelf nog een OPO en ben ondertussen wel opzoek naar een nieuwe telefoon. De Oneplus 5 lijkt mee een zeer geschikte telefoon. Wilde m in eerste instantie ook bestellen, maar heb toch second thoughts.
Ondanks dat t een goeie telefoon voor zn prijs is, wilde ik graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. (net als met de OPO)
Nu heb ik niet persee het idee dat dit het geval is.
NmR schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:57:
Staat je wifi toggle als 1 van de eerste 5? Je hebt een snelle statusbar en een uitgevouwelde. Als je alleen de eerste 5 naar beneden swiped vanaf boven dan zou deze als t goed wel als een toggle moeten werken. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg.MK1998NL schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:00:
[...]
Dit scherm zit blijkbaar wel op de kop er in
[...]
Ik zie het zelf IRL ook nog niet
[...]
Aanzetten werkt wel, op WiFi tikken terwijl hij al aan staat geeft inderdaad een overzicht van WiFi netwerken.
Klikken op de provier (voor mobiele data aan/uit) vereist ook 2 stappen.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
WiFi werkt dan wel jaAlekz87 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:14:
[...]
[...]
Staat je wifi toggle als 1 van de eerste 5? Je hebt een snelle statusbar en een uitgevouwelde. Als je alleen de eerste 5 naar beneden swiped vanaf boven dan zou deze als t goed wel als een toggle moeten werken. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg.
Verwijderd
ziet iemand dat effect hier?
Supportmedewerker zegt dat hij hoopt dat het in juli is opgelost. Niet bekend of dit ook bij de tweedelijns wegkomt of dat dit puur eigen speculatie is.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ja, ik zie het vooral als je horizontaal swiped. Het is ook een beetje zichtbaar in de app drawer.
Kan je ook eens proberen met een website met veel tekst, op en neer?
Verwijderd
ik zal deze topic wel gebruiken. zal ik ook eentje doen zonder slowmo?Ronayke03 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:30:
[...]
Ja, ik zie het vooral als je horizontaal swiped. Het is ook een beetje zichtbaar in de app drawer.
Kan je ook eens proberen met een website met veel tekst, op en neer?
Met en zonder slowmo is altijd welkomVerwijderd schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:32:
[...]
ik zal deze topic wel gebruiken. zal ik ook eentje doen zonder slowmo?
Oxygen OS 4.5.4:
https://drive.google.com/...tRGVvcm8/view?usp=sharing
Ik keek ook erg uit naar dc3 maar toen ik het zag meteen weer op standaard gezet. Ook sRGB kon me niet overhalen. Gek had ik niet verwacht.The_Worst schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:36:
[...]
DCI-P13 is dan ook het aangeraden kleurprofiel omdat deze meer kleuren kan weergeven dan sRGB.
Voorbeeld van het bereik:
[afbeelding]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ja was al gemeld paar pagina's terugZameya schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:04:
Ik heb een update voor de 4G issue. Andere mensen ook?
Oxygen OS 4.5.4:
https://drive.google.com/...tRGVvcm8/view?usp=sharing
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
PSN: Oldzkoel
Is oneplus aware of the "Jell-O" screen issue and is there an ETA of a fix? It is making me sick but then like for real.... The phone is lovely for except that
Chatsessie gestart
Wacht op een agent. Er zijn 2 bezoekers die wachten om te worden geholpen.
Customer Service
Thanks for contacting OnePlus Customer Support, please wait a moment while our agents attend to you.
Von neemt nu deel aan de sessie
Von
Thank you for contacting OnePlus Customer Support, my name is Von, I'd be more than happy to help.
I assure you I will do my best to have a resolution for your concern.
I am sorry to hear about your screen issue , this is not what we want our customers to experience. I will be more than glad to assist you.
Let me verify this to our developer team.
Please give me 3-5 mins or more to check this one. Thank you.
Mike van kan
sure and i would like to know if the devs say it is hard or software because i cant keep it if its hardware it makes me dizzy etc
Von
Thank you for waiting Mike , our team is already aware of the issue and they already doing something on this to fix this issue. They did confirm for an update but once the release that you will received an notification for that.
Mike van kan
So it is solveable with an udate? And do you have an ETA?
Von
They did not confirm if yet but they will do their best, there's a possibility that they will do an update for this . They are still coordinating with our developer team.
Mike van kan
Otherwise there will be a RMA action?
Von
Yes thats' also an option.
But return or refund is only possible within 15 days from the delivery.
Mike van kan
Okey but if it is going to be an issue coming from the factory and you will not fix it in the coming months, what is hoinh to happen then?
Von
I really apologize for this. I understand how important is this to you. But don't worry I will make sure that your voice will be heard I will raise this concern to our management so that action will be taken , and hopefully resolution will be provided very soon.I cannot promise when exactly but I will still raise this. Please check our for updates.
In case it is not fix you can still have it repaired for free since your device have a warranty.
Mike van kan
Owkey thanks for answering everything
Goodluck today;-)
Met andere woorden ze zijn er mee bezig

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
De vraag is, gaan ze echt het hele scherm van elke one plus met dit probleem vervangen als je het na de 15 dagen terug geeft? Of gaan ze een smoes verzinnen om dat niet te doen. Lijkt me erg dure operatie als dit software matig niet lukt.
Ja dat denk ik ook. Wordt dan een soort Note 7 actie en dat wordt een dure grap.IAmNice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:21:
Zeker zelfde antwoord gekregen hier.
De vraag is, gaan ze echt het hele scherm van elke one plus met dit probleem vervangen als je het na de 15 dagen terug geeft? Of gaan ze een smoes verzinnen om dat niet te doen. Lijkt me erg dure operatie als dit software matig niet lukt.
Hier is een GIF van het Jello-effect

Overeenkomsten met de OnePlus 5 die hier de oorzaak van kunnen zijn:
- hij ververste het scherm ook van onder naar boven net als de OnePlus 5
- misschien was het scherm ook ondersteboven gemonteerd?
The Verge heeft het opgemerkt in hun review van de Motorola Droid Turbo.
Gebruiker luigi_xp op Reddit merkte op dat de verversing van onder naar boven verloopt:
Wellicht was het scherm van de Droid Turbo ook wel ondersteboven gemonteerd? De ribbonconnector zit iig wel onderin zoals te zien in een teardown video op YouTube.People, i've made a few tests, it seems that the screen is refreshed bottom to top and there is a significant time taken to draw the screen, like it spans over a significant amount of time instead of just at refresh interrupt, but i could be wrong.
For example, with a moving line, split at the middle, the top still has the same jello effect at the same position as the top of a non split line.
This effect is known on cameras as rolling shutter, where the sensor scanning spans over the entire exposure (ex, in a 1/500s exposure, each line is exposed 1/500s over the frame rate time, e.g 1/30s), causing moving things and panning being jello-y, because each line was captured on a different time over the entire exposure.
But as an smartphone have an tight-locked frame rate, so i don't know how an effect like as that can happen.
I had a similar problem (but much less visible) with the iPad 3. What both products have in commom is a absurd high-res screen ahead of it's time, but i will investigate further to se if it is a GPU or Screen problem.
Als het niet op te lossen is binnen de 15 dagen na aankoop en teveel mensen hun toestel terug sturen dan is het game over voor OP, na de 15 dagen hebben de mensen gewoon pech.
Las ook al iets over coating die zou loslaten op het OP forum, zit er zelf serieus aan te denken om het toestel terug te sturen gezien de serieuze wifi issues en het scherm.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Zit hetzelfde te overwegen. Het is toch een prima telefoon maar ik kan dat effect niet waarderen. Kan beter terugsturen en later terugkopen dan nu hopen dat het wellicht software related is.fast-server schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:34:
Er zijn 3 Samsung schermen die de zelfde pinout hebben waarvan de huidige de beste is, als het een hardware issue is dan lost vervangen niets op aangezien alle drie de schermen op de kop zouden zitten met het zelfde issue.
Als het niet op de lossen is binnen de 15 dagen na aankoop en teveel mensen hun toestel terug sturen dan is het game over voor OP, na de 15 dagen hebben de mensen gewoon pech.
Las ook al iets over coating die zou loslaten op het OP forum, zit er zelf serieus aan te denken om het toestel terug te sturen gezien de serieuze wifi issues en het scherm.
Maar ja wat is een goed alternatief? Weet niet of we dat mogen bespreken hier.IAmNice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:37:
[...]
Zit hetzelfde te overwegen. Het is toch een prima telefoon maar ik kan dat effect niet waarderen. Kan beter terugsturen en later terugkopen dan nu hopen dat het wellicht software related is.
[ Voor 5% gewijzigd door Erik1805 op 28-06-2017 19:40 ]
Dat is zaak 2 voor mij. Voor mij is zaak 1: Werkt de telefoon wel naar behoren.Erik1805 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:37:
[...]
Maar ja wat is een goed alternatief? Weet niet of we dat mogen bespreken hier.
Zo niet dan stuur ik hem liever terug en laat ik even afwachten of het een software/hardware probleem is. Wat mij betreft is dit probleem niet erg, maar ik merk het toch wel elke dag. Zodanig dat ik liever terug stuur en even wacht in plaats van houden en hopen op een software update/rma.
Helaas voor mij niet, gebruik hem zakelijk en heb geen ander.IAmNice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:43:
[...]
Dat is zaak 2 voor mij. Voor mij is zaak 1: Werkt de telefoon wel naar behoren.
Zo niet dan stuur ik hem liever terug en laat ik even afwachten of het een software/hardware probleem is. Wat mij betreft is dit probleem niet erg, maar ik merk het toch wel elke dag. Zodanig dat ik liever terug stuur en even wacht in plaats van houden en hopen op een software update/rma.
Begrijpbaar, geen alternatief mogelijk? Even een reserve telefoon gebruiken?Erik1805 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:44:
[...]
Helaas voor mij niet, gebruik hem zakelijk en heb geen ander.
Ik kom van een LG G4 af, maar dit is toch echt andere koek.
De websites laden zo verschrikkelijk snel!
De bekende problemen:
- Jelly tijdens scrollen: Geen last van
- Problemen met auto installeren van apps: totaal geen problemen mee, 40 apps binnen 2 minuten geïnstalleerd (dit duurde eeuwen op de G4)
- Ik heb Vodafone en de update stond al klaar, 4G werkt prima.
Het is btw een 6GB versie!
Tot nu toe al een hele fijne phone!
Slow mo en normale filmpje van het scherm en scrollen? Pak even een pagina met veel tekst. Ik denk dat sommige mensen het echt niet zien.Dragonk1ss schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:52:
Net eindelijk mijn pakketje op kunnen halen; jezus wat is deze telefoon snel![]()
Ik kom van een LG G4 af, maar dit is toch echt andere koek.
De websites laden zo verschrikkelijk snel!
De bekende problemen:
- Jelly tijdens scrollen: Geen last van
- Problemen met auto installeren van apps: totaal geen problemen mee, 40 apps binnen 2 minuten geïnstalleerd (dit duurde eeuwen op de G4)
- Ik heb Vodafone en de update stond al klaar, 4G werkt prima.
Het is btw een 6GB versie!
Tot nu toe al een hele fijne phone!
Verwijderd
ik merk het echt niet.IAmNice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:03:
[...]
Slow mo en normale filmpje van het scherm en scrollen? Pak even een pagina met veel tekst. Ik denk dat sommige mensen het echt niet zien.
Ok heb je wellicht tijd voor een filmpje? Gewoon ff te vergelijking.
Verwijderd
ik zal er zo eentje maken. moet dan efe me oude telefoon opladen om te filmen.IAmNice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:05:
[...]
Ok heb je wellicht tijd voor een filmpje? Gewoon ff te vergelijking.
Ik zou je graag een filmpje willen laten zien, maar ik heb hier geen device waarmee ik slowmo mee op kan opnemenIAmNice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:03:
[...]
Slow mo en normale filmpje van het scherm en scrollen? Pak even een pagina met veel tekst. Ik denk dat sommige mensen het echt niet zien.
https://drive.google.com/...UFUySWM/view?usp=drivesdk
Zoals gezegd, zal dit niet uitmaken. Aangezien het lijkt dat het een effect is op de ogen of zoiets. Pak een andere telefoon, draai hem ondersteboven en je ziet hetzelfde effect als de Op5. Echt heel gek probleem.Erik1805 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:18:
Ik heb helaas geen andere telefoon dus even met een screen recorder.
Volgens mij heeft't geen zin om met een ingebouwde screenrecorder te filmen aangezien je 't daar nooit gaat terugzien. De GIF van de motorola een pagina terug laat 't vrij duidelijk zien hoe elementen uit elkaar getrokken lijken te worden. Ik zie 't op m'n OP5 niet overigens.Erik1805 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:18:
Ja grapjas, met een screenrecorder zie je het dus sowieso niet. Die record de buffer en niet het scherm zelf.Erik1805 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:18:
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Sorry hoor, wist ik nietBramT schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:22:
[...]
Ja grapjas, met een screenrecorder zie je het dus sowieso niet. Die record de buffer en niet het scherm zelf.

Haha kwam er iets harder uit dan bedoeld
Anyway, ik volg dit met interesse. Heb 'm zelf sinds gisteren en heb ook nergens last van. Ik zie het effect bij sommige van die filmpjes die gepost zijn wel, maar bij andere ook weer niet (waar andere gebruikers het weer wel zien). Snap er niks van.
Maar verder prima hier dus. Heb denk ik weer geluk gehad
Komende van een Nexus (met custom rom) mis ik wel m'n pixel launcher & dialer

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Ja plus het feit is het natuurlijk de vraag of het softwarematig op te lossen is.IAmNice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:44:
Gek, maar goed voor mij wel merkbaar en ik zal niet wachten op een software oplossing. Liever return en dan wachten in plaats van wachten en wellicht teleurgesteld worden als oneplus dit een feature vindt of iets geks.
Daarnaast is de camera ook niet echt geweldig.
Begrijp me niet verkeerd maar het is niet alleen maar slecht, storrage en de CPU snelheid is echt super.
Persoonlijk zijn zaken zoals een goede camera, goed bereik en een goed werkend scherm voor mij belangrijker als een super snelle telefoon, ik bedoel een SD821 is geen schande om mee te werken toch?
Als er binnen een paar dagen geen goede oplossing voor die problemen is dan zal ik de OP5 terug sturen en h.w.s voor een LG G6 64GB gaan, deze is nog een stuk goedkoper ook > € 380
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Standaard worden schermen kleurrijk ingesteld omdat over het algemeen mensen dit mooier vinden. SRGB is vrij flets inderdaad maar DC3 vind ik een zeer mooi compromis tussen standaard en sRGB.ErikRo schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:05:
[...]
Ik keek ook erg uit naar dc3 maar toen ik het zag meteen weer op standaard gezet. Ook sRGB kon me niet overhalen. Gek had ik niet verwacht.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ook al zouden het hardware matig problemen zijn zullen die moeten oplossen. Anders verkopen ze nooit meer wat. Samsung heeft het met de Note 7 ook gedaan.fast-server schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:03:
Ik ben er bang voor dat het scherm en het wifi issue (bereik) echt hardware matig probleem is, gezien de reactie over het scherm vanuit OP en de stilte omtrent het slecht bereik en lage snelheden op 2.4GHz verwacht ik niet dat dit software matig opgelost kan worden.
Begrijp me niet verkeerd maar het is niet alleen maar slecht, storrage en de CPU snelheid is echt super.
Persoonlijk zijn zaken zoals een goede camera, goed bereik en een goed werkend scherm voor mij belangrijker als een super snelle telefoon, ik bedoel een SD821 is geen schande om mee te werken toch?
Als er binnen een paar dagen geen goede oplossing voor die problemen is dan zal ik de OP5 terug sturen en h.w.s voor een LG G6 64GB gaan, deze is nog een stuk goedkoper ook > € 380
Trage snelheid op 2.4GHz?fast-server schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:03:
Ik ben er bang voor dat het scherm en het wifi issue (bereik) echt hardware matig probleem is, gezien de reactie over het scherm vanuit OP en de stilte omtrent het slecht bereik en lage snelheden op 2.4GHz verwacht ik niet dat dit software matig opgelost kan worden.
http://www.speedtest.net/my-result/a/2989803042
En dat op een 150/15 lijntje is niet verkeerd
De OP5 is snel maar ook niet 5 x zo snel als mijn OP1 dus die jij dan gaat halen kan prima.
Snelheid op wifi gaat flitsend op 5 GHz ook op slechte plekken maar idd op 2,4 GHz loopt snelheid wel erg terug met speedtest. Maar dat zal wel een keer opgelost worden.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Wel meer kleuren hier idd maar op mij kwamen ze fake over zal ook kwestie van wennen zijn. ik hou nou eenmaal van de bekende foute Samsung kleuren :-)The_Worst schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:07:
[...]
Standaard worden schermen kleurrijk ingesteld omdat over het algemeen mensen dit mooier vinden. SRGB is vrij flets inderdaad maar DC3 vind ik een zeer mooi compromis tussen standaard en sRGB.
Dank je wel
Ik zal zo eens kijken, ik laat altijd de hond uit en dan heb ik op mijn G4 tot het einde van de straat wifi (signaal) , dus ik heb een referentiefast-server schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:15:
En probeer het nu eens 40 meter van de router, dan valt het bereik weg of je hebt amper nog snelheid.
De G4 heeft een SD808 van Qualcomm
Heb je het gedownload via de telefoon (Instellingen --> Systeemupdates)? Dan zou het allemaal automatisch moeten gebeuren.Barts27 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:17:
Ik heb toch wat hulp nodig. Ik heb de OS4.5.3 gedownload via de oneplus 5. Als ik deze file wil installeren, krijg ik melding dat dit niet kan. Moet ik nu de telefoon opstarten in recovery mode? zo ja, als ik in recovery mode ben, wat moet ik dan kiezen? Er zijn meerdere opties.
Dank je wel
Als je het anders heb gedownload, opstarten in recovery mode, installaren van lokaal bestand en dan bestand selecteren (.zip-file).
40m is de achterkant van de tuin ongeveer, dat is inderdaad vrij rampzaligfast-server schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:15:
En probeer het nu eens 40 meter van de router, dan valt het bereik weg of je hebt amper nog snelheid.

Download je de update via Instellingen > Systeemupdate? Je kan dan kiezen voor zoeken naar updates en daarna kiezen voor downloaden. Na het downloaden kan je in hetzelfde scherm kiezen voor herstart en installeer (oid)Barts27 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:17:
Ik heb toch wat hulp nodig. Ik heb de OS4.5.3 gedownload via de oneplus 5. Als ik deze file wil installeren, krijg ik melding dat dit niet kan. Moet ik nu de telefoon opstarten in recovery mode? zo ja, als ik in recovery mode ben, wat moet ik dan kiezen? Er zijn meerdere opties.
Dank je wel
Settings>About phoneBarts27 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:29:
Hoe kan ik zien of OS 4.5.3 al geinstalleerd is? als ik via systeemupdates zoek naar updates, dan vindt de telefoon geen updates.
Instellingen -> over de telefoon -> oxygen osBarts27 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:29:
Hoe kan ik zien of OS 4.5.3 al geinstalleerd is? als ik via systeemupdates zoek naar updates, dan vindt de telefoon geen updates.
Instellingen --> Over de telefoon --> OxygenOS versieBarts27 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:29:
- links is de bovenkant van de OP5 en rechts is de onderkant
- de snelheid is 0.3x
- gemaakt met mijn oude Nexus 5 welke vervangen zou moeten worden door de OP5, dus wat lage kwaliteit
- met het blote oog is het heel goed te zien, maar op het filmpje ook
[ Voor 15% gewijzigd door Bohemian op 28-06-2017 21:34 ]
Als er 4.5.4 staat dan ben je bij en hoef je niks te doen.Barts27 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:32:
Er staat OS 4.5.4. Ik heb wel gezien dat de Vodafone patch is geinstalleerd, maar ik heb niet gezien dat ook de OS 4.5.3 is geinstalleerd.
Volgens mij installert 4.5.4 ook automatisch 4.5.3.Barts27 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:32:
Er staat OS 4.5.4. Ik heb wel gezien dat de Vodafone patch is geinstalleerd, maar ik heb niet gezien dat ook de OS 4.5.3 is geinstalleerd.
Zelfde hier, knoop doorgehakt en terug gestuurd. Kan geen kwaad.fast-server schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:32:
Knoop doorgehakt en net een return aanvraag ingediend, zal binnenkort wel het retour formulier krijgen.
Zal wel even aan support vragen of je wat speed up kan krijgen. Dan kun je binnen 48 uur het emailtje met post gegevens krijgen ipv een week.
Ik snapte eerst het probleem niet helemaal, normaal gesproken hoort het scrollen namelijk soepel te verlopen, maar dit geeft inderdaad een erg raar effect. Lijkt me niet normaal.. Die van mij heeft dat totaal niet..Bohemian schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:33:
Ik heb een filmpje gemaakt van het Jello-effect van mijn OP5.[video]
- de snelheid is 0.3x
- gemaakt met mijn oude Nexus 5 welke vervangen zou moeten worden door de OP5, dus wat lage kwaliteit
Vervelend, maar ik weet zeker dat als je hem returnt je gewoon een nieuwe van Oneplus krijgt, het vervelende is alleen dat het weer even duurt..
Je zou eventueel kunnen wachten op een eventuele fix, maar ben bang dat dit hardware is.. Je hebt wel 2 jaar garantie in Europa, dus je hoeft niet te overhaasten.
Je hebt gelijk, het wifi bereik is idd belachelijkfast-server schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:15:
Nog geen 1/6de van het bereik tov de G4...
Ik heb ook even geprobeerd met dezelfde website, Amazon. Maar ik heb het ook niet.Bohemian schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:33:
Ik heb een filmpje gemaakt van het Jello-effect van mijn OP5.[video]
- de snelheid is 0.3x
De algemene mening is toch wel dat dit echt hardware gerelateerd zal zijn. Verschillende mensen hebben het 1 en ander getest (ook met andere toestellen).
Denk echt dat als het Jelly effect dusdanig irritant vind, je echt binnen de 15 dagen wettelijke zichtstermijn je foontje moet terugsturen voor een full refund. Ga je na die 15 dagen een RMA aanmaken voor het Jelly effect, is het jouw woord tegen het zijne ( klant vs fabrikant)
Alles staat natuurlijk met hoe gevoelig een ieder is met het zien van het jelly effect, de 1 vindt t prima en de ander is er zeer gevoelig voor, ook wel OCD genoemd
OCD maybe...
[ Voor 6% gewijzigd door gixfreax op 28-06-2017 21:55 ]
Waarom zou je hem terug sturen als je er zelf geen last van hebt? Ik zie het ook echt niet op mijn scherm, of mijn scherm heeft er (gelukkig) geen last van.gixfreax schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:52:
Ik wil best geloven dat op elke OP5 toestellen een jello effect plaats vind alleen heb ik dit na uitgebreid testen (nog) niet kunnen waarnemen. Ondanks dit twijfel ik of ik het ga terug sturen of niet. In me achterhoofd weet ik dat er toch een "probleem" aanwezig is samen met de overige bugs. Hopelijk een firmware update begin volgende week om het probleem te verhelpen
Omdat ik weet dat er toch een "groot" probleem aanwezig is. Ik verkoop mijn spullen later graag weer door...Robje1244 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:55:
[...]
Waarom zou je hem terug sturen als je er zelf geen last van hebt? Ik zie het ook echt niet op mijn scherm, of mijn scherm heeft er (gelukkig) geen last van.
Jij kunt volgens mij beter een iPhone kopen of je komt van een iPhone afgixfreax schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:52:
Ik wil best geloven dat op elke OP5 toestellen een jello effect plaats vind alleen heb ik dit na uitgebreid testen (nog) niet kunnen waarnemen. Ondanks dit twijfel ik of ik het ga terug sturen of niet. In me achterhoofd weet ik dat er toch een "probleem" aanwezig is plus een opsomming van een aantal bugs. Hopelijk een firmware update begin volgende week om het probleem te verhelpen
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Galaxy s5ComputerHoed schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:04:
[...]
Jij kunt volgens mij beter een iPhone kopen of je komt van een iPhone af
Ik had hem gisteren al RMA gemeld, maar vervolgens weer gecanceld.
Nu heb ik hem toch maar weer aangemeld voor RMA.
Ik vind dit echt zo ontzettend zonde! Het is zo'n fantastische telefoon afgezien van die paar mankementen. Ik heb ook eerlijkgezegd medelijden met OnePlus. Ze doen zo hun best en ik gun het ze zo.

Ik heb nu een Samsung A5 besteld bij Amazon voor 314. Gegarandeerde software support tot januari 2019 (veiligheid, toch erg belangrijk), een vergelijkbare display (Amoled 1080p, zonder Jello hoop ik) en ik bespaar toch een flinke duit!
Overigens is de naam Oneplus A5000 een toespeling op Samsung A5?
Edit: niet RMA maar Return
RMA is wat anders dan return, he.Bohemian schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:08:
Hahaha, OCD. Niet iedereen is neurotypisch.![]()
Ik had hem gisteren al RMA gemeld, maar vervolgens weer gecanceld.
Nu heb ik hem toch maar weer aangemeld voor RMA.
Ik vind dit echt zo ontzettend zonde! Het is zo'n fantastische telefoon afgezien van die paar mankementen. Ik heb ook eerlijkgezegd medelijden met OnePlus. Ze doen zo hun best en ik gun het ze zo.![]()
Ik heb nu een Samsung A5 besteld bij Amazon voor 314. Gegarandeerde software support tot januari 2019 (veiligheid, toch erg belangrijk), een vergelijkbare display (Amoled 1080p, zonder Jello hoop ik) en ik bespaar toch een flinke duit!
Overigens is de naam Oneplus A5000 een toespeling op Samsung A5?
Also, dat jello-effect wordt opgelost in de komende updates.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Dat kan jij wel zeggen, maar dat valt nog te bezien natuurlijk. Ik hoop van harte van wel overigens. De telefoon, OnePlus en de gebruikers van de telefoon verdienen dat!ComputerHoed schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:10:
wat je dus nu doet, is (on)bewust (in)compleet foutieve informatie geven.ComputerHoed schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:10:
[...]
Voor iedereen ZONDER het jelly effect. Gooi er even een video van op het internet zodat we kunnen kijken.
Heb al meerdere keren opgemerkt dat mensen het niet zien, terwijl het er wel is voor anderen. Lijkt me dus een visueel effect dat sommigen wellicht niet zien. Kijk maar naar @MK1998NL . Hij had het wel, maar zag het gewoon niet terwijl het overduidelijk was voor de meesten na het filmpje.
Zeker, het is ook piele piele hier. Wil ik een slechtere telefoon zonder deze issue? Samsung is weer traag en heeft bloatware. Weer wat artikelen zien opduiken over flinke lag op die Samsumgs. Het is ook wat.Galukon schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:19:
Ik moet zeggen dat ik na alle heisa nu ook het jello effect zie als ik er echt op let. Zit nu toch ook te bedenken wat ik er mee wil. Stel ik return hem zou ik niet weten wat in de buurt van deze fantastische telefoon komt, de s8 uiteraard maar is ook weer flink duurder. De g6 vind ik dan net weer een kleine terug gang qua batterij duur, design, vingerafdruk scanner en uiteraard de software (!!).

Trouwens, Oneplus noemt het "RMA type: Return".
Ik zie het zo op het scherm nog steeds niet hoorIAmNice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:20:
In ander geklaag, het is redelijk onmogelijk om het usb kabeltje weer fatsoenlijk erin te doen.
Voor iedereen ZONDER het jelly effect. Gooi er even een video van op het internet zodat we kunnen kijken.
Heb al meerdere keren opgemerkt dat mensen het niet zien, terwijl het er wel is voor anderen. Lijkt me dus een visueel effect dat sommigen wellicht niet zien. Kijk maar naar @MK1998NL . Hij had het wel, maar zag het gewoon niet terwijl het overduidelijk was voor de meesten na het filmpje.
Zo heb ik sinds de aanschaf van de OP5 last van de straling uit de telefoon. Ik kom nèt wat moeilijker in slaap.....Iemand!?
[ Voor 69% gewijzigd door power_user op 28-06-2017 22:28 ]
IAmNice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:21:
[...]
Zeker, het is ook piele piele hier. Wil ik een slechtere telefoon zonder deze issue? Samsung is weer traag en heeft bloatware. Weer wat artikelen zien opduiken over flinke lag op die Samsumgs. Het is ook wat.
Vreemd dat de U11 helemaal niet in jullie op komt. Qua snelheid is de U11 vrijwel even snel (youtube X0Ivf6Shz2A) en op veel vlakken gewoon zelfs beter dan veel telefoons op dit moment. Tja, geen 3.5mm jack en glazen behuizing. Kan je mee leren leven i guess.Galukon schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:19:
Ik moet zeggen dat ik na alle heisa nu ook het jello effect zie als ik er echt op let. Zit nu toch ook te bedenken wat ik er mee wil. Stel ik return hem zou ik niet weten wat in de buurt van deze fantastische telefoon komt, de s8 uiteraard maar is ook weer flink duurder. De g6 vind ik dan net weer een kleine terug gang qua batterij duur, design, vingerafdruk scanner en uiteraard de software (!!).
Ja dat is ook een enorm nadeel van Samsung en de reden waarom ik ooit heb gezworen geen Samsung meer te nemen (heb de Galaxy S en Note gehad). Ik hoop dat ik er veel bloatware vanaf kan halen en gooi er een andere launcher op.IAmNice schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:21:
[...]
Samsung is weer traag en heeft bloatware. Weer wat artikelen zien opduiken over flinke lag op die Samsumgs. Het is ook wat.

Dat komt omdat OnePlus de antennes op de kop er in heeft gezetpower_user schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:26:
Jullie maken elkaar gek!!!
Zo heb ik sinds de aanschaf van de OP5 last van de straling uit de telefoon. Ik kom nèt wat moeilijker in slaap.....Iemand!?

Als ik zoveel betaal wil niet even snel, ik wil snelste en ook ja 3.5mm jack en glazen behuizing. Dat laatste vooral gaat toch een tijd mee voor Usability en durability. Ook ben ik geen fan van de touch knijp dingen, nutteloos naar mijn meningjapjaan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:27:
[...]
[...]
Vreemd dat de U11 helemaal niet in jullie op komt. Qua snelheid is de U11 vrijwel even snel (youtube X0Ivf6Shz2A) en op veel vlakken gewoon zelfs beter dan veel telefoons op dit moment. Tja, geen 3.5mm jack en glazen behuizing. Kan je mee leren leven i guess.
Meen je niet!! Ik stuur em RMA.[b]
Dat komt omdat OnePlus de antennes op de kop er in heeft gezet
Ik kan beter leven met een licht jello effect dan zonder 3.5mm jack. Wie heeft verzonnen om die weg te laten...japjaan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:27:
[...]
[...]
Vreemd dat de U11 helemaal niet in jullie op komt. Qua snelheid is de U11 vrijwel even snel (youtube X0Ivf6Shz2A) en op veel vlakken gewoon zelfs beter dan veel telefoons op dit moment. Tja, geen 3.5mm jack en glazen behuizing. Kan je mee leren leven i guess.
Prijs en geen Amoled zijn voor mij een reden. Ik wil echt niet boven de E500 uitgeven voor een smartphone. Ik wil software die up to date is en heb geen zin om ROMs te gaan flashen. Dat komt in de praktijk neer op een levensduur van 2 jaar. Dat is zo'n E20 per maand voor een toestel van E500 (even aangenomen dat je het toestel niet gaat verkopen).japjaan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:27:
[...]
[...]
Bohemian schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:13:
[...]
Dat kan jij wel zeggen, maar dat valt nog te bezien natuurlijk. Ik hoop van harte van wel overigens. De telefoon, OnePlus en de gebruikers van de telefoon verdienen dat!
Ik heb er al te veel over gezegd dus zal er verder niet op in gaanGeert1976 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:16:
[...]
wat je dus nu doet, is (on)bewust (in)compleet foutieve informatie geven.
J-LO[b]
Ik kan beter leven met een licht jello effect dan zonder 3.5mm jack. Wie heeft verzonnen om die weg te laten...

In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.
Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.
Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten