Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
melantrix schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:54:
[...]

DISA gebruikte ik eerst ook, tot ik mijn telefoon een factory reset gaf, je kan bij DISA namelijk whatsapp niet meer activeren. Dat is geen optie meer dus. ;(
Dit al geprobeerd? Van de ontwikkelaar van Greenify.
Google Play: Island

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
-ION- schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:56:
[...]

klinkt interessant maar lijkt op een parrallel space idee en dat is dus eigenlijk gewoon een virtuele machine = onnodig extra resource verbruik en battery drain. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een gemodde versie van whatsapp ala GBWhatsapp oid. DISA was hier een mooi voorbeeld in, maar die is dus helaas gestopt :(

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-07 00:06
letskeepitsafe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:55:
[...]

Ja, en ik merk het bijna continue om eerlijk te zijn. Ik gebruik zelf veel Reddit Is Fun, en als je daarin scrollt, dus veel zwarte text op witte achtergrond, dan merk je echt dat het niet smooth is en zelfs blurry / onscherp is. Het zorgt er voor dat ik echt telkens met mijn ogen wil knipperen alsof ik mijn ogen moet scherpstellen.

Voor mij is dit het meest storende probleem op dit moment, en ik hoop dat binnen de 15 dagen opzichtermijn bekend wordt of dit softwarematig op te lossen is of dat het zo "hoort" en hardwarematig is.
Aangezien wij de enigste 2 in dit forum zijn met dit probleem denk ik dat het hardware is. Ik heb een refund gedaan en een nieuwe op5 gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
melantrix schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:58:
[...]

klinkt interessant maar lijkt op een parrallel space idee en dat is dus eigenlijk gewoon een virtuele machine = onnodig extra resource verbruik en battery drain. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een gemodde versie van whatsapp ala GBWhatsapp oid. DISA was hier een mooi voorbeeld in, maar die is dus helaas gestopt :(
Ik gebruik de app zelf, maar niet voor WhatsApp, en ik merk geen negatief effect op de batterijduur.

Volgens mij maakt de app gebruik van een ingebouwde feature van Android om een werkprofiel toe te voegen.
PROFILE OWNER & DEVICE-ADMIN: This permission is required to create the separate work profile, which serves as the fundamental functionality of Island.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
-ION- schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:03:
[...]

Ik gebruik de app zelf, maar niet voor WhatsApp, en ik merk geen negatief effect op de batterijduur.

Volgens mij maakt de app gebruik van een ingebouwde feature van Android om een werkprofiel toe te voegen.

[...]
aha oke! dat klinkt veelbelovend! dan ga ik dat eens uitproberen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 19:44
[...]

DISA gebruikte ik eerst ook, tot ik mijn telefoon een factory reset gaf, je kan bij DISA namelijk whatsapp niet meer activeren. Dat is geen optie meer dus. ;(
Ik heb vrijdag whatsapp nog geactiveerd en back-up restored. Werkt perfect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Danny.G schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:12:
Zowel Mediatek als Huawei hebben gewoon alternatieven hoor.. De Kirin 960 is een beest van een soc.. :P
In real world performance echter niet vergelijkbaar.
Overigens is de eigen SoC van Huawei ook dé reden waarom flagships van Huawei niet zo duur zijn als de rest van de merken. Ze presteren een stukje minder en ze betalen geen Qualcomm tax.
"Maar Samsung maakt toch ook eigen SoC's? - ja, maar de besparing daarvan gaat naar het veel duurdere scherm en natuurlijk marketing". Sowieso maakt Samsung, op Apple na, veruit de dikste winsten in de smartphonemarkt.
https://www.macrumors.com...martphone-profit-2016-79/ 93% van alle smartphone profit gaat naar Apple en Samsung, en dat ligt niet alleen aan het marktaandeel :P
Ik weet niet of je de PC markt met de smartphone markt kan gebruiken. Immers is de markt bij PC veel diverser. Daar is het veel specifieker qua componenten. Een ieder kan zelf een PC samenstellen en kan zelf uitvogelen wat hij erin stopt. Dan heb je ook veel meer macht als consument, omdat de fabrikanten dan simpelweg overschot zitten; elders zijn dan ook alternatieven te vinden (denk aan Ryzen).

Dat is dus niet het geval bij de smartphone markt. Als je het beste van het beste wil, dan kun je het of aanschaffen of boycotten. Maar als je het boycot, zit je alsnog met niks in handen, terwijl dat in de pc markt natuurlijk heel anders is. Legio alternatieven te vinden, juist omdat de CPU's amper sneller worden.
Ik zie het verschil niet precies. Op de PC-markt heeft Intel praktisch monopolie, op de smartphonemarkt ligt dat bij Qualcomm. Bij de PC-markt had je jarenlang enkel AMD's Bulldozer (met mindere prestaties), op de smartphonemarkt heb je Mediatek (met over het algemeen toch echt wel mindere prestaties) - en dan nog de SoC's van Samsung, Apple en Huawei zelf.
Ja, PC's kan je dan wel zelf samenstellen, maar je kan ook gewoon voor het OEM-package van HP/Dell/Asus gaan met de componenten die jij wil. Als je een smartphone met Snapdragon 430 en een FHD display wil, dan lukt dat ook wel :P

Ik ben het wel een met wat je zegt; je hebt als consument wel minder keuze omdat je gebonden bent aan wat de fabrikant aanbiedt. Maar wat heeft dit nou eigenlijk allemaal te maken met het punt wat ik maakte?

"De échte cutting edge technology maakt ook die stijging mee. [...] Qualcomm kan ook geen 2000$ voor consumentenchips vragen omdat consumenten dat er niet voor over hebben. Maar als de consument bereid is om meer te betalen, dan zal Qualcomm ook meer voor z'n SoC's gaan vragen."

Dat is wat er nu gebeurd; de consument is bereid meer te betalen en Qualcomm vangt een grote portie van die winst. Kijk naar de cijfers van Qualcomm en naar de winst van dat bedrijf. Ze worden niet voor niks geplaagd door veel boetes van allerlei bedrijven :P
Opmerkelijk dat je een heel stuk van mijn zin eruit haalt. Ik vermeld namelijk ook gewoon dat er nog veel geld zit in marketing en R&De om maar wat te noemen.
Nu reageer je ook niet op het punt dat ik maak. Die cost breakdown die je noemt heeft het over $255 voor een S7. Ik denk dat dat getal vééél te laag is, nog buiten de R&D. En daarbij is R&D gewoon heel erg duur. Het maakt daarbij niet uit dat Samsung heel veel uitgeeft aan marketing en R&D. Een S8 is nog een vette €300 duurder dan een OP5 he... Daar kunnen ze de marketing mee betalen.

Toestellen zijn gewoon duur. Er is daadwerkelijk één telefoon met een Snapdragon 835 wat qua prijs concurreert en dat is de Xiaomi Mi6. Buiten dat je dat toestel echt niet gaat vinden voor de 'omgerekende' $360 is het probleem dat je dan in Chinastores zit. Tel daar even invoerrechten bovenop (die OP wel afdraagt) en je zit al snel dicht bij de $479 die OnePlus in de US vraagt. Omrekenen naar euro's plus de BTW maakt de €499 pricetag niet meer dan logisch.

Do the math yourself:
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_609495.html
http://www.invoercalculator.nl/
Een Mi6 in Nederland krijgen via de legale weg kost meer dan €499 (€536,03). Zelfs als je rekent met de adviesprijs van de Mi6 dan is een Mi6 nog geen 50 euro goedkoper dan een OnePlus 5. En OnePlus mag weinig aan marketing uitgeven, ze geven toch nog een stuk meer uit dan dat Xiaomi dat doet :P

Smartphones zijn gewoon duur om te maken. Daarom is er ook geen enkele andere speler die flagships voor een dergelijk lage prijs in de markt zet. Als OnePlus echt zo'n marge zou hebben, dan was er wel een andere fabrikant die goedkope flagships aanbood.
Een soc is zo'n 100 a hooguit 150 euro waard, dus even 3 tientjes is dan wel erg veel.
Dit is dus exact wat ik betwijfel. Waarom zou Qualcomm dat niet doen in de huidige markt?
Het punt is dat OnePlus zich zo langzamerhand gaat scharen bij de grootten qua prijzen, terwijl ze zich nou juist op deze positie hebben gezet door juist niet zo te zijn.
Dit doen ze dus niet. De OnePlus One lanceerde voor $299 en was daarmee ongeveer de helft van wat een Galaxy S5 kostte ($599). De Oneplus 5 kost nu $479 en een S8 (non-plus) kost $799.
Oke, het is iets meer dan de helft geworden nu, en de S8 heeft nu meer pluspunten boven de OP5 dan dat de S5 dat had boven de OPO.

Maar in dezelfde prijsklasse zitten ze zeker niet.
Het toestel is in 1 jaar 100 euro duurder geworden. En volgend jaar maar 600/650 vragen en de oorspronkelijke (nep?) visie weg?
Als die iPhone Edition met zo'n infinityedge display straks op $1099 uit komt, dan zou het me niks verbazen inderdaad.
Hij is trouwens $80 duurder geworden dan de OnePlus 3 en $40 duurder dan de 3T. Je kan je aan de europrijzen vasthouden maar door het geld wat ze bij de ECB aan het bijdrukken zijn is onze Euro langzamerhand geen drol meer waard :P

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 26-06-2017 22:43 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
Richh schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:30:
[...]

Omdat een bedrijf als Qualcomm zo'n beetje een monopolie heeft. Naast dat mobiele SoC's zo'n beetje het meest geavanceerde product is er bestaat op dit moment, is er gewoon geen concurrent: Exynos is zo goed als niet verkrijgbaar en Mediatek en Huawei hebben geen chips die in de buurt komen, laat staan dezelfde support bieden.

We weten niet wat een SD835 kost maar het zal mij niks verbazen als de kosten fórs hoger liggen dan die van de SD821.
Er is niet echt een reden dat de SD835 zo veel meer zou kosten dan de SD821. Vermoedelijk iets tussen de 30 en de 40USD voor de volumes van Oneplus. Pure hardeware kost (BoM) zal niet echt veel hoger liggen dan de 3T.

De hogere prijzen van Oneplus telefoons over de jaren heen zijn toe te schrijven aan een pak meer R&D, USD/EUR koers en de bekendheid van het merk (het meer kunnen vragen voor een smartphone).
Richh schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:38:

Het maakt daarbij niet uit dat Samsung heel veel uitgeeft aan marketing en R&D. Een S8 is nog een vette €300 duurder dan een OP5 he... Daar kunnen ze de marketing mee betalen.
S8 kan je nu krijgen voor 640 euro, 140 meer als de OP5. Dat is in mijn ogen al erg dicht aan het komen in het vaarwater van de OP5. Daarbij kan je binnen 3 maanden gegarandeerd een S8 halen voor een stuk minder dan 640. De OP5 zal dan nog steeds 499 zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door AndRo555 op 26-06-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
AndRo555 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:43:
[...]

Er is niet echt een reden dat de SD835 zo veel meer zou kosten dan de SD821. Vermoedelijk iets tussen de 30 en de 40USD voor de volumes van Oneplus. Pure hardeware kost (BoM) zal niet echt veel hoger liggen dan de 3T.

De hogere prijzen van Oneplus telefoons over de jaren heen zijn toe te schrijven aan een pak meer R&D, USD/EUR koers en de bekendheid van het merk (het meer kunnen vragen voor een smartphone).
De stijgende winsten van Qualcomm doen me daar wel naar neigen.
Hoe duur SoC's zijn weten we niet :P maar als ik dit soort artikelen lees denk ik dat 40 USD echt veel te laag is http://www.fudzilla.com/n...gon-820-soc-might-cost-70 - en dan is OP nog een slag kleiner.
S8 kan je nu krijgen voor 640 euro, 140 meer als de OP5
En toen de OnePlus One uitkwam kostte de Galaxy S5 ook geen $599 meer maar kon je die ook wel voor $449 vinden. Ja, het is een dure smartphone :P maar ik vind het prijsverschil toch nog altijd erg groot. OP laat de prijs op een gegeven moment ook vaak een paar tientjes zakken of deelt coupons uit.
Die €640 is trouwens een Duitse prijs. Grijze import is goedkoper inderdaad. Wil je een Nederlands model dan zit je op dit moment op de €749 (dan krijg je er wel een Gear VR bij).
Daarbij kan je binnen 3 maanden gegarandeerd een S8 halen voor een stuk minder dan 640. De OP5 zal dan nog steeds 499 zijn.
Dat was vroeger zeer zeker zo, maar de S6 en vooral S7 zakten veel minder snel in prijs dan eerdere Samsungs. OnePlus doet ook wel eens wat met prijsdalingen en coupons :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:11:
Vandaag kleine test gedaan met een iphone 6s (links) en de OnePlus 5.

[afbeelding] [afbeelding]
Verschrikkelijk , wat slecht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:28
Ik zit me wat te bedenken; kan het niet zijn dat Vodafone op IMEI nummer blokkade doet? IMEI nummer van de OnePlus begint met 86 ipv 35 (bij de meeste telefoons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37
-ION- schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:56:
[...]

Goede tip! Het is alleen jammer dat je het profiel niet op bepaalde tijden kan uitschakelen, dan kan de werkmail en WhatsApp uit buiten werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
rens-br schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:20:
[...]

Goede tip! Het is alleen jammer dat je het profiel niet op bepaalde tijden kan uitschakelen, dan kan de werkmail en WhatsApp uit buiten werktijd.
Je kan de apps in het 'eiland' freezen, door de app te selecteren en op het slotje te klikken.

EDIT: verkeerd begrepen denk ik, je bedoelt automatisch right?

[ Voor 8% gewijzigd door -ION- op 26-06-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 23:37
-ION- schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:41:
Je kan de apps in het 'eiland' freezen, door de app te selecteren en op het slotje te klikken.

EDIT: verkeerd begrepen denk ik, je bedoelt automatisch right?
Ik bedoel inderdaad automatisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je dat plastic bescherm laagje eraf halen of laten jullie hem zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:54
Ok oneplus 5 binnen hier...

Eerste indruk, mooi toestel en lekker vlot. Kom van de oneplus 2 af.

Nu de minpuntjes:

Geen 4g nog (hollandsnieuwe), zal niet lang meer duren

Dan een ander probleem... Wifi... Ik heb een amplifi wifi systeem in huis, en mijn wifi viel continu weg, verbinding bleef maar er ging geen data meer overheen... Ik heb dit opgelost door het toestel enkel op 2.4ghz in te stellen, blijkbaar gaat er iets fout als hij waarschijnlijk automatisch voor 5ghz kiest oid
.. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Yep en met jou vele anderen

fast-server in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

Smart Network Switch (Slimme WiFi-wisselaar, onder wifi configureren) uitzetten en het werkt nu wel goed, is natuurlijk geen permanente oplossing maar tot dat OP het fixed meer dan prima.

[ Voor 8% gewijzigd door fast-server op 27-06-2017 00:15 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjulian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:50:
Ik laat hem zitten tot ik een tgsp heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:05

The_Worst

Unox

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:50:
Ik heb deze vervangen door een tempered glass protector.

@martijn k. en @fast-server: hier ook. Smart Network Switch uitzetten heeft het hier inderdaad ook verholpen. OnePlus heeft het tevens bevestigd en gaat dit verbeteren in de volgende update.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus 5 vs OnePlus 3T – how good is the new camera?

Waar we op gewacht hebben. :D

Overdag wel (positief voor de 5) verschil, maar in de nachtfoto's valt toch wel te concluderen dat de OIS van de OnePlus 3T zijn dienst doet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Goeiemorgen allen,

Ik lees her en der problemen over het wifi. Is het nu zo slecht dat je in huis er problemen van merkt of op de uni?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:48
jochem4207 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:29:
Goeiemorgen allen,

Ik lees her en der problemen over het wifi. Is het nu zo slecht dat je in huis er problemen van merkt of op de uni?
Ik merk het thuis en op kantoor niks van. Geen probleem met Wifi

En wat anders:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AHhya4Wa64Jb1wWu8srhO7Vk/thumb.png

[ Voor 21% gewijzigd door Erik1805 op 27-06-2017 08:33 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Niet online
Erik1805 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:30:
[...]

Ik merk het thuis en op kantoor niks van. Geen probleem met Wifi
Gelijk nog een vraagje, hoe is de schermhelderheid in de praktijk?

[ Voor 3% gewijzigd door jochem4207 op 27-06-2017 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
jochem4207 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:33:
[...]

Gelijk nog een vraagje, hoe is de schermhelderheid in de praktijk?
Erg goed, ik had hiervoor een 3T en vind de 5 qua scherm mooier, terwijl ze hetzelfde scherm hebben

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
Het is mij nu al 2x overkomen dat mijn telefoon opnieuw opgestart is nadat ik hem uit mijn zak haalde.
Ik merk ook dat het toestel reageert wanneer ik de buitenkant pak en daardoor de uitknop in druk.

Het toestel staat wel gewoon vergrendeld of zit er ook een complete toetsenvergrendeling op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Tot nu toe bevalt hij erg goed. Mocht je problemen hebben met USB tethering onder Windows 10, ik heb deze stappen doorlopen en nu werkt het goed.

On the issue of USB Tethering with Windows 10
This temporary solution will work until Google and Microsoft can work together to solve the issue of driver signing.
Ik had dit ook met mijn Galaxy S3 maar toen nooit de moeite genomen het uit te zoeken. Is dus geen Oneplus probleem maar meer Android Windows 10. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
Echt waar? Dat zou niet best zijn. Ik heb nog wel pas geleden updates voor de whatsapp plugin gehad.

Ik ga het even checken voor de zekerheid.

edit: inderdaad gebruikte de third-party plugin een Nokia-achterdeur van whatsapp. Deze schijnt per 30 juni dichtgezet te worden.
Heel jammer!
[...]

[ Voor 14% gewijzigd door djiedjee op 27-06-2017 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
djiedjee schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:52:
Echt waar? Dat zou niet best zijn. Ik heb nog wel pas geleden updates voor de whatsapp plugin gehad.

Ik ga het even checken voor de zekerheid.

[...]
Ik kon hem in ieder geval niet meer activeren vanwege beperkingen van whatsapp.

Ik moet zeggen dat de tip van @ION erg goed werkt! (reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Yohost! schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:41:
Het is mij nu al 2x overkomen dat mijn telefoon opnieuw opgestart is nadat ik hem uit mijn zak haalde.
Ik merk ook dat het toestel reageert wanneer ik de buitenkant pak en daardoor de uitknop in druk.

Het toestel staat wel gewoon vergrendeld of zit er ook een complete toetsenvergrendeling op?
De telefoon heeft normaal een broekzak-modus, waarbij die dingen niet zouden mogen gebeuren.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Niet online
martijn k. schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:57:
Ok oneplus 5 binnen hier...

Eerste indruk, mooi toestel en lekker vlot. Kom van de oneplus 2 af.

Nu de minpuntjes:

Geen 4g nog (hollandsnieuwe), zal niet lang meer duren

Dan een ander probleem... Wifi... Ik heb een amplifi wifi systeem in huis, en mijn wifi viel continu weg, verbinding bleef maar er ging geen data meer overheen... Ik heb dit opgelost door het toestel enkel op 2.4ghz in te stellen, blijkbaar gaat er iets fout als hij waarschijnlijk automatisch voor 5ghz kiest oid
.. Meer mensen met dit probleem?
Dat is inderdaad een bekend probleem. Er staan meer reacties over in dit topic. Daarnaast hollandsnieuwe en ziggo zouden welmoeten werken maar voda niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:54
jochem4207 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:08:
[...]

Dat is inderdaad een bekend probleem. Er staan meer reacties over in dit topic. Daarnaast hollandsnieuwe en ziggo zouden welmoeten werken maar voda niet
Hollandsnieuwe 4G werkt hier echt niet hoor. Is dezelfde apn instelling ook als bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Hollandsnieuwe werkt inderdaad ook niet, max H+ (via zowel Nederlands als buitenlands netwerk).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Ewivis schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:54:
[...]

Wat is er zo drama aan?
Het aquarel effect in de details.
Eigenlijk het probleem dat van begin af aan al het probleem is van de camera van de nieuwe OP5.
Hoewel het volgens mij geen lenseffecten zijn, maar een postprocessing-probleem is, verwacht ik dat het nog wel aangepast gaat worden.

Moet zeggen dat ik die foto van de iPhone ook niet top vind, maar wel beter dan die van de OP5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ossi schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:24:
[...]

Het aquarel effect in de details.
Eigenlijk het probleem dat van begin af aan al het probleem is van de camera van de nieuwe OP5.
Hoewel het volgens mij geen lenseffecten zijn, maar een postprocessing-probleem is, verwacht ik dat het nog wel aangepast gaat worden.

Moet zeggen dat ik die foto van de iPhone ook niet top vind, maar wel beter dan die van de OP5.
aquarel effect heeft/had de iphone 7 bij introductie ook. Ik heb de iphone 7 gehad en zeker bij foto's van gras was het een drama. Ik weet niet of Apple dat inmiddels heeft opgelost maar Oneplus doet dat wellicht met de volgende update ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Erik1805 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:26:
[...]

aquarel effect heeft/had de iphone 7 bij introductie ook. Ik heb de iphone 7 gehad en zeker bij foto's van gras was het een drama. Ik weet niet of Apple dat inmiddels heeft opgelost maar Oneplus doet dat wellicht met de volgende update ook.
Ik heb een iPhone 7 en heb nog geen verbeteringen gezien in camerakwaliteit na updates :/ . De fotokwaliteit is niet beroerd, maar zeker niet indrukwekkend (en ik vind veel reviews te optimistisch over de camera).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Is er een mogelijkheid om de OP5 op een schedule do not disturb te laten inschakelen? Of kan dat alleen via externe apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 02-09 12:59
Lt. Marx schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:37:
Is er een mogelijkheid om de OP5 op een schedule do not disturb te laten inschakelen? Of kan dat alleen via externe apps?
Dit zit standaard in Android dus dat moet zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
daflux schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:48:
[...]

Dit zit standaard in Android dus dat moet zeker lukken.
Nou, kun jij vertellen waar het zit? Ik kan het namelijk nergens vinden op mij OP5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Telefoon nu dag in gebruik. Alles werkt prima. wifi even aangedaan om te kijken of er problemen waren maar deed het prima op 5ghz. Normaal heb ik de wifi nooit aan ivm onbeperkt data.

Verder lekker snelle telefoon. Dash charge gaat als een malle. Prima scherm. De sandstone case die ik erbij heb is ook prima. Zelfs de in ears van de welkomstaanbieding zijn niet eens zo slecht. De standaard screenprotector lijkt wel erg veel stof aan te trekken dus die gaat eraf.

Mis alleen google now als meest linkse scherm zoals bij de nexus. Heb ook nog niet kunnen vinden of het mogelijk is om google now daar te plaatsen zonder een andere launcher te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Azrou schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:55:
[...]

Nou, kun jij vertellen waar het zit? Ik kan het namelijk nergens vinden op mij OP5
Instellingen -> Sound -> Do not disturb
En dan daar kan je Automatic rules instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
JunkieLimbo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:57:
Telefoon nu dag in gebruik. Alles werkt prima. wifi even aangedaan om te kijken of er problemen waren maar deed het prima op 5ghz. Normaal heb ik de wifi nooit aan ivm onbeperkt data.

Verder lekker snelle telefoon. Dash charge gaat als een malle. Prima scherm. De sandstone case die ik erbij heb is ook prima. Zelfs de in ears van de welkomstaanbieding zijn niet eens zo slecht. De standaard screenprotector lijkt wel erg veel stof aan te trekken dus die gaat eraf.

Mis alleen google now als meest linkse scherm zoals bij de nexus. Heb ook nog niet kunnen vinden of het mogelijk is om google now daar te plaatsen zonder een andere launcher te gebruiken.
Ik gebruik nova launcher i.c.m. deze plugin *knip*. Het is niet toegestaan om APK files te delen.

Werkt perfect, google now helemaal links :)

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 27-06-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 09:31
daflux schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:57:
[...]

Instellingen -> Sound -> Do not disturb
En dan daar kan je Automatic rules instellen.
Hm, die optie heb ik hier niet, jij wel op OP5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
ascent schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:01:
[...]

Hm, die optie heb ik hier niet, jij wel op OP5?
ik kan hem ook niet vinden inderdaad.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priegel
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 11:50
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:03:
[...]

ik kan hem ook niet vinden inderdaad.
Heel raar dat ze die eruit gehaald hebben, zal wel met dat schuifje te maken hebben.
Ik heb met Nova Launcher een widget aangemaakt, dan Activiteiten kiezen, dan in die lijst naar "Instellingen, uitklappen, en dan de eerste "niet storen" kiezen.
Dan krijg je een snelkoppeling naar die instellingen om die schema's te bewerken.

Dit is wel met Nova gedaan, ik weet niet hoe het werkt met de default OP launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
JunkieLimbo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:57:
V.z.i.w gaat dat ook niet :o Home knop lang ingedrukt houden roept ook Google Now op :)
Azrou schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:55:
[...]
Die optie zit niet in de OP5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
MK1998NL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:07:
[...]

Die optie zit niet in de OP5.
Die optie is 'r wel op de OP3, zit ergens in de dev. options en werkt vervolgens helemaal niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priegel
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 11:50
ascent schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:10:
[...]

Die optie is 'r wel op de OP3, zit ergens in de dev. options en werkt vervolgens helemaal niet :-)
Werkt idd niet, je kan wel die regels aanmaken, maar die doen verder niets...
Dat zullen ze er wel uit gehaald hebben omdat je anders niet "gelijk" loopt met de hardware schuif?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
roccothehelper schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:30:
Hebben meer mensen last van screen tearing/jello effect? Hier is een link naar een video van iemand die het ook heeft. Al is het niet heel duidelijk te zien in die video. (mijn internet is te sloom om zomaar even een video van 155mb te uploaden)
Daar heb ik ook een videootje van, met de slomocam van de OP3 opgenomen. Ik vind 't niet hinderlijk als je 't zonder slomo hebt overigens. Ik weet niet of anderen 't veel erger hebben dan ik.

YouTube: OP5 scrolling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
priegel schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:13:
[...]

Werkt idd niet, je kan wel die regels aanmaken, maar die doen verder niets...
Dat zullen ze er wel uit gehaald hebben omdat je anders niet "gelijk" loopt met de hardware schuif?
Dat lijkt mij inderdaad ook ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
ascent schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:10:
[...]
Dus het zit er niet in :+

Ik gebruik gewoon de hardware slider, 1 stand alles stil (= do not disturb :+ ), 2de trillen en 3de geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Silent times zat standaard in android 4.4 (OPO) was echt ideaal inderdaad, je zou een app zoals Google Play: SilentModeScheduler of Google Play: Silent Scheduler, Auto text kunnen gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door fast-server op 27-06-2017 10:31 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin_nl020
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 22:45
Ik vraag me af of ING mobiel betalen ook werkt met de 1+5. Iemand al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
edwin_nl020 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:39:
Nee. Maar ga ik wel doen vrij snel. Ik verzet me nu een half jaar tegen die kazige 50ct per maand.. Ik vind dat zulke innovatieve dingen gratis moeten zijn. Echter, nu ik geen flipcase (met m'n draadloze pinpas erin) heb, mis ik 't toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
ascent schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:15:
[...]

Daar heb ik ook een videootje van, met de slomocam van de OP3 opgenomen. Ik vind 't niet hinderlijk als je 't zonder slomo hebt overigens. Ik weet niet of anderen 't veel erger hebben dan ik.

YouTube: OP5 scrolling
Ik had het wel wat erger als dat. Heb een nieuwe besteld! Als de nieuwe dit ook heeft zal ik helaas een galaxy s8 moeten halen(helaas wegens de samsung bloatware en andere onzin). Mijn OPO is namelijk wel flink toe aan een vervanging. Hoop echt dat de volgende het niet heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Ik heb nog niet daadwerkelijk ermee betaald maar ik had het werkend op de 3T en heb het gisteren zoals bij de 3t kunnen activeren op de 5. ik ga er dus vanuit dat het gewoon werkt. Voornamelijk omdat ING zo slim is om het te laten samenwerken via Android Pay waardoor het proces leunt op het betaalsysteem in android zelf. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
melantrix schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:50:
[...]

Ik heb nog niet daadwerkelijk ermee betaald maar ik had het werkend op de 3T en heb het gisteren zoals bij de 3t kunnen activeren op de 5. ik ga er dus vanuit dat het gewoon werkt. Voornamelijk omdat ING zo slim is om het te laten samenwerken via Android Pay waardoor het proces leunt op het betaalsysteem in android zelf. _/-\o_
Wist niet dat het via android pay ging. Betekent dit dus ook dat alle bestaande draadloze pin apparaten compatible zijn met android pay? als dit zo is vind ik het raar dat ING de enigste is die het support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
roccothehelper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:54:
[...]

Wist niet dat het via android pay ging. Betekent dit dus ook dat alle bestaande draadloze pin apparaten compatible zijn met android pay? als dit zo is vind ik het raar dat ING de enigste is die het support.
Ik ben er nog geen een tegen gekomen die het bij mij niet deed. Overigens weet ik niet precies hoe het technisch in elkaar zit. Het is volgens mij niet zo dat Mobiel betalen = Android Pay. Maar dat Mobiel Betalen gebruik maakt van de android pay api. Wanneer je het activeert vraagt hij ook of je Mobiel Betalen als Android Pay app wil gebruiken.

Het is dus niet zo dat je je gegevens in de android pay app kan stoppen en dat dat dan werkt, mobiel betalen komt daar voor in de plaats. Daarom denk ik niet dat je kan zeggen dat alle draadloze terminals werken met android pay omdat die wellicht een andere communicatie heeft met de server van banken e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
  • Laatst online: 12-09 10:23
Ik gebruik het al een ruime tijd eerst op mn 3 en 3T en nu op mijn 5 werkt perfect geen enkel probleem!!:D

ING betalen gaat niet via android pay maar maakt wel gebruik van de API, wanneer je ING betalen instelt wordt ook gevraagd of je dit wil gebruiken IPV android pay wanneer je dan ja klikt en je houdt je telefoon voor een betaalautomaat met je scherm aan kun je gewoon betalen

[ Voor 31% gewijzigd door pr0mo op 27-06-2017 11:01 ]

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Device OnePlus 5
Version 4.5.3
Update time 2017-06-27
File size 1.5 GB (FULL ROM)
MD5 hash Unknown

What's new:
Bug Fxes:
Expanded screenshot display issue
Google Translate stutters
Optimizations:
System stability
Wi-Fi connectivity
Camera effect and stability
Data usage statistics

Bron: http://downloads.oneplus....oneplus_5_oxygenos_4.5.3/

Nog geen fix dus voor de Vodafone NL gebruikers, heb nog geen OTA binnen, maar dat zal in de loop van de dag wel gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Step-han op 27-06-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
melantrix schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:57:
[...]

Ik ben er nog geen een tegen gekomen die het bij mij niet deed. Overigens weet ik niet precies hoe het technisch in elkaar zit. Het is volgens mij niet zo dat Mobiel betalen = Android Pay. Maar dat Mobiel Betalen gebruik maakt van de android pay api. Wanneer je het activeert vraagt hij ook of je Mobiel Betalen als Android Pay app wil gebruiken.

Het is dus niet zo dat je je gegevens in de android pay app kan stoppen en dat dat dan werkt, mobiel betalen komt daar voor in de plaats. Daarom denk ik niet dat je kan zeggen dat alle draadloze terminals werken met android pay omdat die wellicht een andere communicatie heeft met de server van banken e.d.
O oke nee dan werkt het niet zoals ik dacht. Hoop nog steeds dat andere banken dit ook gauw gaan implementeren dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Step-han schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:01:
Device OnePlus 5
Version 4.5.3
Update time 2017-06-27
File size 1.5 GB (FULL ROM)
MD5 hash Unknown

What's new:
Bug Fxes:
Expanded screenshot display issue
Google Translate stutters
Optimizations:
System stability
Wi-Fi connectivity
Camera effect and stability
Data usage statistics

Bron: http://downloads.oneplus....oneplus_5_oxygenos_4.5.3/

Nog geen fix dus voor de Vodafone NL gebruikers, heb nog geen OTA binnen, maar dat zal in de loop van de dag wel gebeuren.
Ik krijg 'm hier niet gedownload. Ik hoor trouwens wel dat 't Vodafone probleem gefixt is en er een patch wordt uitgerold voor mensen die 't hebben gerapporteerd, om te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Ze zijn flink bezig met die updates. Ik ben benieuwd in hoeverre de WiFi ook echt verbeterd is.

Na een halve dag de telefoon gebruikt te hebben, ben ik zeer tevreden. Vlot, snel, goed design. Enige minpunt tot nu toe is de WiFi en ook van de camera ben ik nog niet echt kapot.

@Step-han en @ascent op de gelinkte pagina staat ook groot Available soon.

[ Voor 13% gewijzigd door The_Worst op 27-06-2017 11:12 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
ascent schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:07:
[...]

Ik krijg 'm hier niet gedownload. Ik hoor trouwens wel dat 't Vodafone probleem gefixt is en er een patch wordt uitgerold voor mensen die 't hebben gerapporteerd, om te kunnen testen.
Hij wordt uitgerold, ik heb hem ook nog niet binnen. Zal in de loop van de dag wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Laatst online: 16:51
Werkt prima bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Hmm zegt bij dat geen update beschikbaar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Fased rollout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog een Oneplus 5 wil bestellen: Met een doorverwijzingscode kan je 20 euro korting krijgen op assecoires bij een OP5, dus bijv. zowat een gratis hoesje! (pm voor linkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
P
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:21:
Als je nog een Oneplus 5 wil bestellen: Met een doorverwijzingscode kan je 20 euro korting krijgen op assecoires bij een OP5, dus bijv. zowat een gratis hoesje! (pm voor linkje)
PM me maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:21:
of ze kijken hier gewoon ;) refferaltropic tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
roccothehelper schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:47:
Heb nog een review gevonden van iemand die het probleem ook heeft.
begint bij 7:40
[video]
Ik heb dit probleem ook min of meer. In sommige apps. Maar in hoeverre is het normaal of abnormaal?... :X
Zit nu ook wel te twijfelen of ik een probleem heb of niet.
Had wel opgemerkt vanaf de eerste minuut dat ik hem gebruikte, dat de tekst wat 'jelly' is en dat tekst tijdens scrollen wel blurry kan zijn. Hoe sneller je scrolt, hoe meer ik het gevoel heb dat de tekstlijnen verder van elkaar 'groeien'.
Een standaardtest zou welkom zijn... :?

[ Voor 3% gewijzigd door Ronayke03 op 27-06-2017 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ronayke03 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:26:
[...]

Ik heb dit probleem ook min of meer. In sommige apps. Maar in hoeverre is het normaal of abnormaal?... :X
Had wel opgemerkt vanaf de eerste minuut dat ik hem gebruikte, dat de tekst wat 'jelly' is. Hoe sneller je scrolt, hoe meer ik het gevoel heb dat de tekstlijnen verder van elkaar 'groeien'.
Kunnen de problemen die er mogelijk zijn ook eens getest kunnen worden op een s8 of een andere telefoon met slow-motion? Hebben ze het gewoon niet allemaal?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Laatst online: 16:51
Ook niet direct te downloaden, zal in de loop van de dag wel beschikbaar komen. Ik hoop dat Vodafone 4G dan ook werkt, maar dat geef ik een lage kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
Ronayke03 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:26:
[...]

Had wel opgemerkt vanaf de eerste minuut dat ik hem gebruikte, dat de tekst wat 'jelly' is. Hoe sneller je scrolt, hoe meer ik het gevoel heb dat de tekstlijnen verder van elkaar 'groeien'.
Het is natuurlijk niet heel raar dat een scherm heel iets last heeft van tearing. Maar hoe ik het goed merkte was in de google now launcher. Ik veegde opzei en merkte meteen dat er iets goed mis was. Het was zo erg dat het bovenste gedeelte iets van een halve centimeter achter liep op het onderste gedeelte.

Iets anders wat heel erg opvalt is een pagina waar zwarte horizontale balken in zitten. Als je daar in scrolt "lekt" het zwarte over in het witte. Net alsof je verf mengt. Mocht dit het geval zijn is er ook met jouw apparaat iets mis en zou ik contact opnemen met Oneplus.

(hoop dat ik een duidelijke uitleg gegeven heb ;) )

[ Voor 0% gewijzigd door roccothehelper op 27-06-2017 11:31 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
Ewivis schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:28:
[...]

Kunnen de problemen die er mogelijk zijn ook eens getest kunnen worden op een s8 of een andere telefoon met slow-motion? Hebben ze het gewoon niet allemaal?
Misschien is het ook een kwestie van gewoon worden. Mijn OPO scrolt in principe ook niet lekker. Mijn OP5 doet het wel vloeiender, maar niet perfect. Is het aannemelijk of niet...

Zal eens moeten vergelijken met een S8. Zal vanavond eens naar de lokale Saturn gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
Ronayke03 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:32:
[...]

Misschien is het ook een kwestie van gewoon worden. Mijn OPO scrolt in principe ook niet lekker. Mijn OP5 doet het wel vloeiender, maar niet perfect. Is het aannemelijk of niet...

Zal eens moeten vergelijken met een S8. Zal vanavond eens naar de lokale Saturn gaan.
Ben benieuwd! Was zelf ook van plan om eens te gaan kijken. Maar heb het wel met een 3T getest(die heeft het zelfde scherm) En die had zelfs in slow motion geen zichtbare tearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Vooralsnog gematigd tevreden met mij OP5, relatief kleine upgrade vanaf mijn OP3 (die nu een nieuw leven heeft bij mijn neefje) maar wel weer net wat sneller/smoother. Duidelijk een evolutie en zeker geen revolutie, en ik had toch ook wel iets meer verwacht (met name waterdicht had wel gemogen).

Accuduur ben ik nog niet over uit. Nu ik ook een dash charge lader in de auto erbij heb, hoef ik me niet druk te maken en kan ik hem flink gebruiken, maar 's nachts loopt hij nu toch wel erg hard leeg. Vanacht zelfs meer dan 20% door Android OS en Google Play services. Ik hoop dat het nog door de nieuwigheid/syncen vanuit de cloud komt en snel verbeterd, maar het is wel significant meer dan mijn OP3 deed (met dezelfde apps/settings...)

Overigens heb ik de update naar OOS 4.5.2 (36MB) net binnengehaald door VPN op Duitsland te zetten. Wat dus inmiddels al een outdated versie is....(zie beneden)

[ Voor 9% gewijzigd door Redinox op 27-06-2017 11:50 . Reden: update via VPN ]

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

@Redinox, 4.5.2 was al beschikbaar. Het gaat om 4.5.3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
The_Worst schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:45:
@Redinox, 4.5.2 was al beschikbaar. Het gaat om 4.5.3 ;)
Haha, hmmm...juist...ik liep dus al een complete versie achter 8)7
4.5.2 was inderdaad al van de 24e... Ze komen in ieder geval snel met updates!

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
roccothehelper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:37:
[...]

Ben benieuwd! Was zelf ook van plan om eens te gaan kijken. Maar heb het wel met een 3T getest(die heeft het zelfde scherm) En die had zelfs in slow motion geen zichtbare tearing.
Nou heb ik zelf maar eens wat geprobeerd om vergelijking met mijn redmi note 2. 1080p scherm maar wel een oud budget model uit 2015.

Het enige wat ik merk bij het scrollen, als voorbeeld neem ik Tweakers en dan gewoon heel hard naar boven en beneden op de home page scrollen, is dat de tekst zich op de OP5 zich een beetje "uitstrekt" vooral aan het eind merkbaar als je stopt. Het is alsof het uitstrekt en daarna weer in goede vorm terugkomt.

Ja ik het niet zo goed verwoorden maar de tekst wordt een klein beetje uitgestrekt lijkt me. Verder is het ook merkbaar in alle apps eigenlijk. Ik heb geen idee of dit een feature is van de one plus 5.

Is dit zo beetje het probleem? Of is het echt echt merkbare slowdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevankan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-08 14:20
IAmNice schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:53:
[...]

Nou heb ik zelf maar eens wat geprobeerd om vergelijking met mijn redmi note 2. 1080p scherm maar wel een oud budget model uit 2015.

Het enige wat ik merk bij het scrollen, als voorbeeld neem ik Tweakers en dan gewoon heel hard naar boven en beneden op de home page scrollen, is dat de tekst zich op de OP5 zich een beetje "uitstrekt" vooral aan het eind merkbaar als je stopt. Het is alsof het uitstrekt en daarna weer in goede vorm terugkomt.

Ja ik het niet zo goed verwoorden maar de tekst wordt een klein beetje uitgestrekt lijkt me. Verder is het ook merkbaar in alle apps eigenlijk. Ik heb geen idee of dit een feature is van de one plus 5.

Bij mij doet hij precies hetzelfde vooral als je door pagina's met afbeeldingen welke je kent is dit merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Klopt deze opmerking (op youtube gezien)

MJ Reviews1 dag geleden
HTC u11 has cat16 lte and OP5 has the old cat 12 .

Heb even gezocht, maar ik kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
mikevankan schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:56:
[...]

Bij mij doet hij precies hetzelfde vooral als je door pagina's met afbeeldingen welke je kent is dit merkbaar.
Ok als meer mensen die bevestigen dan lijkt het me niet gek dat het een feature is. Misschien dachten ze dat het beter was in plaats van abrupt stoppen.

Of het is een bug dat kan ook. Lijkt me in ieder geval software related. Of ze hebben echt iets raar met het scherm gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
IAmNice schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:53:
[...]

Het is bij mij erg merkbaar! Ook in videos met snel bewegende beelden. Dit soort beelden krijg ik: Afbeeldingslocatie: https://forum.team-mediaportal.com/attachments/tearing-jpg.130358/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
Ewivis schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:59:
Klopt deze opmerking (op youtube gezien)

MJ Reviews1 dag geleden
HTC u11 has cat16 lte and OP5 has the old cat 12 .

Heb even gezocht, maar ik kon het niet vinden.
Van de site van Oneplus zelf....(en in openingspost van dit topic...niet heel moeilijk te vinde ;) )

LTE/LTE-A

DL 3CA/256QAM, UL CA/64QAM

Supports up to DL CAT12/ UL CAT13(600Mbps/150Mbps) depending on carrier support

[ Voor 7% gewijzigd door Redinox op 27-06-2017 12:03 ]

D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roccothehelper
IAmNice schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:00:
[...]

Ok als meer mensen die bevestigen dan lijkt het me niet gek dat het een feature is. Misschien dachten ze dat het beter was in plaats van abrupt stoppen.

Of het is een bug dat kan ook. Lijkt me in ieder geval software related. Of ze hebben echt iets raar met het scherm gedaan?
Ze hebben mij in support chat verteld dat het een weinig voorkomend probleem is! Krijg volgende week een nieuwe binnen dus we zullen dan wel zien of het software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
roccothehelper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:01:
[...]

Het is bij mij erg merkbaar! Ook in videos met snel bewegende beelden. Dit soort beelden krijg ik: [afbeelding]
Ik heb momenteel een LG G2 en dit heb ik wel eens als ik de camera gebruik.

Zit op Resurrection Remix android 7.1.2. Mogelijk is het een LineageOS dingetje, waar de OnePlus dan op meegaat?

Nog nooit eerder in video's gezien iig.

Andere mensen een probleem met video screen tearing? Want als dit echt een issue is dan ga ik serieus overwegen of ik em wil houden.

Dan maar een LG G6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Redinox schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:02:
[...]

Van de site van Oneplus zelf....(en in openingspost van dit topic...niet heel moeilijk te vinde ;) )

LTE/LTE-A

DL 3CA/256QAM, UL CA/64QAM

Supports up to DL CAT12/ UL CAT13(600Mbps/150Mbps) depending on carrier support
Oh sorry, dat is inderdaad wel heel slordig van me }:O

Thnx, dus minder snel dan de mogelijke snelheid van de U11. Niet dat ik dat haal ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
roccothehelper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:03:
[...]

Ze hebben mij in support chat verteld dat het een weinig voorkomend probleem is! Krijg volgende week een nieuwe binnen dus we zullen dan wel zien of het software is.
Ik zal zo proberen twee filmpjes up te lossen en kijken of het echt merkbaar is. Het is moeilijk te zeggen of we hetzelfde probleem hebben en/of dit zo hoort of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik.devries
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Wilde me net eigenlijk hier gaan afvragen of ik de enige was met de slechte resolutie van de Extended screenshots, zag ik dat het waarschijnlijk al gefixt is in de update van vandaag *O*

Voorbeeld van de Steam store zoals die zou moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oeonR9Z.jpg

Zoals die via whatsapp verstuurd wordt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/orsNzHy.png

Gelukkig dus al opgelost als ik de patch notes moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
maik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:10:
Wilde me net eigenlijk hier gaan afvragen of ik de enige was met de slechte resolutie van de Extended screenshots, zag ik dat het waarschijnlijk al gefixt is in de update van vandaag *O*

Voorbeeld van de Steam store zoals die zou moeten zijn:
[afbeelding]

Zoals die via whatsapp verstuurd wordt:
[afbeelding]

Gelukkig dus al opgelost als ik de patch notes moet geloven.
Whats-app doet dat! Is met alle lange foto's. Aangezien die voor dat je hem verstuurd wel goed is. (of heb je die op een andere manier gemaakt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik.devries
  • Niet online
roccothehelper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:13:
[...]

Whats-app doet dat! Is met alle lange foto's. Aangezien die voor dat je hem verstuurd wel goed is. (of heb je die op een andere manier gemaakt?)
Nee, het is dezelfde foto, alleen dan verstuurd via WhatsApp en daarvan een screenshot van gemaakt. Ik heb normaal gesproken geen last met lange fotos en mindere kwaliteit, of herinner ik me dat gewoon verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door maik.devries op 27-06-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
maik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:14:
[...]

Nee, het is dezelfde foto, alleen dan verstuurd via WhatsApp en daarvan een screenshot van gemaakt
In dat geval lijkt mij dat dit whatsapp is. Heb dit namelijk zelf met lange foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
maik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:14:
[...]
Nee, het is dezelfde foto, alleen dan verstuurd via WhatsApp en daarvan een screenshot van gemaakt. Ik heb normaal gesproken geen last met lange fotos en mindere kwaliteit, of herinner ik me dat gewoon verkeerd?
WhatsApp comprimeert alle foto's, dat is wat je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Wat ik wél mis is dat nieuwe font, "OnePlus Slate", wat ze in de beta's van OP3 hadden zitten! Volgens de AMA gisteren komt die wel weer though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
Een update over het screen tearing/jello effect: Op het forum van oneplus zijn mensen die zeggen dat V-sync uit gezet is en dat het daardoor komt. https://forums.oneplus.ne...ponsiveness.553718/page-4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
4.5.3 OTA is gearriveerd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Razer op 27-06-2017 12:28 . Reden: Typo edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik.devries
  • Niet online
Ik las op de 1+ Forums dat de Telephoto lens nu wel wordt gebruikt met de nieuwe update. Als ik het dan dus goed lees betekend dit dat de 2x zoom nu dus beter is dan voor de update?

Probeer maar 2x zoom met je vinger op de ene lens, dan kan je er nog steeds langs kijken terwijl die eigenlijk bedekt zou moeten zijn...

Bron: https://forums.oneplus.ne...s-the-second-lens.556159/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Da's een typo of je zit in 't verkeerde draadje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik krijg net 4.5.3 binnen, zonder VPN
Pagina: 1 ... 12 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten