Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Nu een paar dagen mijn OP5 in gebruik en nog geen vreemde dingen tegengekomen. Kom nu van een iPhone 6 en een S5 af en vind 'm echt veel prettiger in gebruik dan die beide anderen! Dat was ook een van de hoofdredenen, ik wilde van m'n tweede telefoon af.

Ik zit alleen met 1 groot probleem; je kunt WhatsApp maar 1x installeren natuurlijk. Heeft iemand hier een goede (en betrouwbare) oplossing voor gevonden? Je komt een Google zoveel shit tegen dat ik het niet meer direct aandurf om daar op te vertrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-08 19:59
Ardj schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:27:
Nu een paar dagen mijn OP5 in gebruik en nog geen vreemde dingen tegengekomen. Kom nu van een iPhone 6 en een S5 af en vind 'm echt veel prettiger in gebruik dan die beide anderen! Dat was ook een van de hoofdredenen, ik wilde van m'n tweede telefoon af.

Ik zit alleen met 1 groot probleem; je kunt WhatsApp maar 1x installeren natuurlijk. Heeft iemand hier een goede (en betrouwbare) oplossing voor gevonden? Je komt een Google zoveel shit tegen dat ik het niet meer direct aandurf om daar op te vertrouwen :)
Wat bedoel je precies? Heb je whatsapp meer dan 1x nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024

Ik heb toevallig nu ook de Iphone 6 en verwacht vandaag de OP5.

Hoe vind je de camerakwaliteit toz van de iphone 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:58

Dit is volgens mij niet mogelijk, whatsapp kan maar op één apparaat tegelijk werken. Wat je zou kunnen doen is met Pushbullet de notificaties door sturen. Ik weet alleen niet hoe goed dit werkt op een Apple apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
floristevito schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:28:
[...]

Het is een dual sim telefoon, dus je zou Whatsapp zowel zakelijk als prive willen gebruiken bijvoorbeeld?
Ik heb nu Parallel Space geinstalleerd staan, hierin dan de 2e Whatsapp installatie gedaan. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
floristevito schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:28:
[...]

Yep! Ik gebruik WhatsApp zakelijk en privé en die houdt ik graag gescheiden. Anders moet ik klanten m'n privénummer geven, zit ik niet zo op te wachten.
Azrou schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:28:
[...]

Ik heb toevallig nu ook de Iphone 6 en verwacht vandaag de OP5.

Hoe vind je de camerakwaliteit toz van de iphone 6?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog vrij weinig gedaan heb met m'n camera, vooral wat snelle fotootjes voor Whatsapp gemaakt. Tot nu toe vind ik de kwaliteit meer dan prima, maar ik ben dan ook niet de meest veeleisende persoon denk ik. Wat me wel opviel is dat de camerakwaliteit in het donker echt veel beter is dan wat ik tot nu toe gewend ben.
jeroenvdnberg schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:31:
[...]

Het is een dual sim telefoon, dus je zou Whatsapp zowel zakelijk als prive willen gebruiken bijvoorbeeld?
Ik heb nu Parallel Space geinstalleerd staan, hierin dan de 2e Whatsapp installatie gedaan. Werkt prima.
Kun je met Parallel Space ook tegelijk notificaties ontvangen? Of moet je dan echt switchen naar dat profiel om die te gebruiken?

[ Voor 20% gewijzigd door Ardj op 26-06-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op google play parralel space - multi accounts. maakt clone van de app zodat je een tweede whatsapp account kan gebruiken. gebruik hem zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Ardj schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:32:
[...]

Kun je met Parallel Space ook tegelijk notificaties ontvangen? Of moet je dan echt switchen naar dat profiel om die te gebruiken?
Ja, je krijg netjes een notificatie en als je die opent, opent gelijk de juiste Whatsapp variant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
jeroenvdnberg schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:35:
[...]

Ja, je krijg netjes een notificatie en als je die opent, opent gelijk de juiste Whatsapp variant!
Nice! Dan ga ik die eens downloaden. Thanks voor jullie hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
Ardj schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:36:
[...]

Ik ben eerlijkgezegd geen fan van Parallel space aangezien dat een virtuele machine is die op je telefoon draaid en dat extra resources zijn. Ik heb zelf een andere app geinstalleerd die het ook prima doet, maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik die mag aanbevelen hier. Het is iig een aangepaste versie van Whatsapp die het prima doet met extra functionaliteit etc. En, in tegenstelling tot andere apps, wordt je niet geblokkeerd door whatsapp.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melantrix schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:38:
[...]

Ik ben eerlijkgezegd geen fan van Parallel space aangezien dat een virtuele machine is die op je telefoon draaid en dat extra resources zijn. Ik heb zelf een andere app geinstalleerd die het ook prima doet, maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik die mag aanbevelen hier. Het is iig een aangepaste versie van Whatsapp die het prima doet met extra functionaliteit etc. En, in tegenstelling tot andere apps, wordt je niet geblokkeerd door whatsapp.
nu wil ik wel weten welke dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:40:
[...]

nu wil ik wel weten welke dat is
Ik gebruik GBWhatsapp, ik ga niet linken oid. je kan hem vinden op bekende app sites. ;)

let erop, de wizard aan het begin gaat ervan uit dat je hem ipv de officiele app gebruikt, dus geen backup oid terug proberen te zetten:)

[ Voor 22% gewijzigd door Melantrix op 26-06-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melantrix schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:43:
[...]

Ik gebruik GBWhatsapp, ik ga niet linken oid. je kan hem vinden op bekende app sites. ;)
thnx . ga het is uitproberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:42
floristevito schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:20:
[...]

Wel erg zonde! H+ werkt uitstekend en binnen een paar dagen zou je alweer 4g moeten hebben :)
Binnen een paar dagen? Het is momenteel nog onbekend waarom het überhaupt niet werkt. OP is het hopelijk aan het uitzoeken, maar hoe hoog het op de prio-lijst staat weet niemand. Nederland is maar een klein land die ook nog verdeeld is qua providers. Hoeveel Vodafone users zullen nu een OP5 hebben? 100? 1000? 5000?
Vrij kleine aantallen in ieder geval.

Ik snap m wel in ieder geval. Hoewel ik verwacht dat het wel opgelost wordt, bestaat de kans dat er misschien wel helemaal geen oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:48
Cyrus The Virus schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:29:
Weet iemand of de OP5 ook ANT+ ondersteund ?

Wou graag de Garmin vivosmart HR halen en die ondersteund alleen HR broadcast viat ANT+
Volgens deze review wordt ANT+ niet ondersteund:

productreview: OnePlus 5 (8GB RAM, 128GB ROM) Zwart review door Themba

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
Ossi schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:05:
[...]

Binnen een paar dagen? Het is momenteel nog onbekend waarom het überhaupt niet werkt. OP is het hopelijk aan het uitzoeken, maar hoe hoog het op de prio-lijst staat weet niemand. Nederland is maar een klein land die ook nog verdeeld is qua providers. Hoeveel Vodafone users zullen nu een OP5 hebben? 100? 1000? 5000?
Vrij kleine aantallen in ieder geval.

Ik snap m wel in ieder geval. Hoewel ik verwacht dat het wel opgelost wordt, bestaat de kans dat er misschien wel helemaal geen oplossing komt.
Ja ik snap wat je bedoeld, echter is H+ dicht bij 4g dus zo erg is even wachten op een oplossing niet.. Hoewel ik er wel ook vanuit ga dat er binnenkort een oplossing komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024

Ik gebruik momenteel GBWhatsapp voor mijn werk nummer en de gewone Whatsapp voor mij prive nummer, beide op mijn OnePlus 3:

*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 26-06-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vinz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11-2024
melantrix schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:43:
[...]

let erop, de wizard aan het begin gaat ervan uit dat je hem ipv de officiele app gebruikt, dus geen backup oid terug proberen te zetten:)
Ik gebruik deze dus ook, werkt prima. Euh... ik heb in mijn vorige bericht dus wel linkje opgenomen... niet de bedoeling dus... |:(

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 26-06-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Ik kwam net achter een vreemde fout in mijn op5. Ik heb hem beveiligd met fingerprint. Nu deed ik net de double tap unlock om mijn gps uit te zetten. Toen ik op het gps icoon drukte kwam ik direct in de telefoon terrecht, zonder fingerprint of code dus.

Ik heb contact met de customer support gehad en die zeggen doe een hard reset.

Nu is mijn vraag, werkt dit bij andere ook of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:20:
Hallo tweakers,

Ik kwam net achter een vreemde fout in mijn op5. Ik heb hem beveiligd met fingerprint. Nu deed ik net de double tap unlock om mijn gps uit te zetten. Toen ik op het gps icoon drukte kwam ik direct in de telefoon terrecht, zonder fingerprint of code dus.

Bij mij werkt dit niet, dan moet ik eerst vinger of patroon invoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Hallo tweakers,

Waarschijnlijk heb je smart unlock aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevankan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-08 14:20
Hallo tweakers,

Bij mij moet ik dan alsnog inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
floristevito schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:13:
[...]

Ja ik snap wat je bedoeld, echter is H+ dicht bij 4g dus zo erg is even wachten op een oplossing niet.. Hoewel ik er wel ook vanuit ga dat er binnenkort een oplossing komt :)
Ik weet niet goed hoe dat werkt met frequenties, maar zijn dat niet verschillende frequenties?
Als dat zo is, dan kan het het verschil betekenen tussen wel of geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Toen ik de oneplus one met Vodafone had was het bereik continue enkel H+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daflux schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Waarschijnlijk heb je smart unlock aan staan.
Bij nader inzien was het inderdaad de smartlock met mijn bluetooth speaker! Bedankt

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:27:
[...]

Heb het even bekeken, maar heb de smart unlock niet aan staan. Het ligt dus aan mijn telefoon zo te zien.
Niet zozeer aan de telefoon, eerder software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
Ossi schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:24:
[...]

Ik weet niet goed hoe dat werkt met frequenties, maar zijn dat niet verschillende frequenties?
Als dat zo is, dan kan het het verschil betekenen tussen wel of geen bereik.
Nee dit probleem houdt puur in dat je geen 4g snelheid krijgt. Je hebt wel overal waar je normaal bereikt hebt gewoon nu ook goed bereik. Is dus geen ramp, maar wel vervelend :)

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42
Kleine status update met betrekking tot het Vodafone 4G probleem.

Vodafone heeft een trace op mijn IMSI gezet en ze zien op het netwerk geen verzoek voor 4G binnenkomen van de handset (zit op het moment in Amsterdam, dus aan 4G geen gebrek). Dit zou betekenen dat het in de ROM/firmware mis gaat.

Ik heb Vodafone het email adres gegeven van Shine Li (Bughunters) en ook zelf nog naar ze gemaild en mijn ticket geupdate want Vodafone komt graag in contact met Oneplus om dit probleem zo snel als mogelijk op te lossen.

Ik hoop dat Oneplus snel over de brug kan komen, zoals ze van de week ook beloofd hebben op Facebook willen ze juist een "presents" in Nederland gaan opbouwen (https://oneplus.net/caree...b1-4197-b73d-42bdf8045447)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
^LuKKie^ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:43:

Vodafone heeft een trace op mijn IMSI gezet en ze zien op het netwerk geen verzoek voor 4G binnenkomen van de handset (zit op het moment in Amsterdam, dus aan 4G geen gebrek). Dit zou betekenen dat het in de ROM/firmware mis gaat.

Ik heb Vodafone het email adres gegeven van Shine Li (Bughunters) en ook zelf nog naar ze gemaild en mijn ticket geupdate want Vodafone komt graag in contact met Oneplus om dit probleem zo snel als mogelijk op te lossen.

Ik hoop dat Oneplus snel over de brug kan komen, zoals ze van de week ook beloofd hebben op Facebook willen ze juist een "presents" in Nederland gaan opbouwen (https://oneplus.net/caree...b1-4197-b73d-42bdf8045447)
Goed bezig _/-\o_
Juist hierom hebben we de "thumbs up" mogelijkheid op het forum gemaakt

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 26-06-2017 15:03 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito

Nice man :)
Zie hierboven

[ Voor 1% gewijzigd door PaT op 26-06-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-07 14:45
Wat mij opvalt is dat mijn wifi trager is dan verwacht. Zowel op 2.4Ghz als op 5Ghz haal ik maximaal 6MB/s (ook over netwerk). Op 5Ghz heb ik zelfs geen buurnetwerken, dus zou top moeten zijn. Als router heb ik een RT-N66U die toch veel sneller moet kunnen leveren, en ik zit er nog geen 5 meter vanaf.

Meer mensen die merken dat wifi niet zo snel is als verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchForce007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07-2023
letskeepitsafe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:03:
WiFi gaat hier gewoon normaal, goed bereik, geen problemen met WiFi.

Sluit mij als Vodafone gebruiker wel aan bij het gebrek aan 4g...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1805

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-08 19:27
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:56:
Ik was van plan deze week een OP5 te gaan bestellen, maar als ik alle negatieve reacties/ problemen hier lees slaat de twijfel om er een aan te schaffen steeds meer toe.
Zijn er ook mensen die geen enkel probleem hebben met de OP5?
Ik heb de meeste problemen die hier genoemd worden gelukkig niet. Alles werkt zoals het hoort. De enige klacht die ik heb is de battery life. Wifi en 4g uit, en toch meer dan 10% eraf door de nacht. Ik heb wel 2 simkaarten erin steken, misschien speelt dat ook een rol. Eigenlijk 2 klachten. De OP5 laadt heel langzaam op op de usb 3 poort van mijn laptop. Vanmorgen zat die op 1% en om 9:00 begonnen met laden. Nu zit die pas op 92% (na 6 uur en 40 minuten). iPhone 6 zou 2 keer opgeladen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
In het bronartikel staan wat interessante quotes:
When asked if the OnePlus 5 skipped waterproofing to ensure good thermal dissipation, Lau said that was just one of the smaller factors. Waterproofing, which he is not convinced is a big consumer requirement, just ends up making the phone thicker and heavier, according to him. That said, he added that the OnePlus 5 came with a certain degree of water resistance, though the company did not want to advertise the same.
Lau was dismissive of the impact of a 2K display, especially in a 5.5-inch screen size. He was of the opinion that it just increases power consumption. “We don’t play around with specs, we just want to give our customers the best experience.”
He said while the selling price of the new phones are higher, it was unlikely to improve margins for the company as the costs too have gone up considerably. “Across the industry the inputs costs have gone up from CPU to memory, and we are using an 8GB RAM in this phone. Even the cost of the box has gone up now,” Lau said.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
kevinman schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:45:
[...]

Ik heb de meeste problemen die hier genoemd worden gelukkig niet. Alles werkt zoals het hoort. De enige klacht die ik heb is de battery life. Wifi en 4g uit, en toch meer dan 10% eraf door de nacht. Ik heb wel 2 simkaarten erin steken, misschien speelt dat ook een rol. Eigenlijk 2 klachten. De OP5 laadt heel langzaam op op de usb 3 poort van mijn laptop. Vanmorgen zat die op 1% en om 9:00 begonnen met laden. Nu zit die pas op 92% (na 6 uur en 40 minuten). iPhone 6 zou 2 keer opgeladen hebben.
10% in de nacht gaat er bij mij ook af. Wel Wifi en 4G aan. Maar toch, is wat teveel naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

De iPhone heeft dan ook slechts een 1800mAh accu.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
[...]

De accu van de OP5 is dan ook bijna 2x groter dan de iPhone 6 (3300 vs 1810 mAh) 8)7

Je USB 3.0-poort levert maar 0.5A (3300mAh/500mA=6,6h), ter vergelijking: de Dash charger levert 4.0A

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-08 19:27
Jeroenneman schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:49:
[...]

De iPhone heeft dan ook slechts een 1800mAh accu.
Good point. Ik besefte niet dat de OP5 een grotere accu had. Ik heb namelijk altijd iPhones gehad. Maar wat een opluchting zeg. Nooit zo'n snelle gsm gehad als de OP5. Ik ben blij met mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 14:19
Iemand die een gratis oplossing heeft om berichten over te zetten van Galaxy s6 naar op5? Had graag mijn oude berichten gehouden. Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:36
theory schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:58:
Iemand die een gratis oplossing heeft om berichten over te zetten van Galaxy s6 naar op5? Had graag mijn oude berichten gehouden. Bedankt
SMS backup and restore (Carbonite)

En die hebben ook tool voor de call-logs en zo over te zetten :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Benjike op 26-06-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Er zijn inderdaad meerdere backup apps daarvoor, @Benjike noemde er al een. Daarnaast kan je natuurlijk ook nog de SMS-berichten op de S6 naar je SIM-kaart kopiëren en die in je OP5 stoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door P1nGu1n op 26-06-2017 16:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ^LuKKie^
Update op mijn Oneplus ticket:
We are aware of the issue with the 4G connectivity on your OnePlus 5. I appreciate your effort in contacting Vodafone as well. I'd like you to know that we are currently working on an update to fix this issue. Please note that we don't have the exact timeframe when this will be released.
Het Vodafone 4G probleem is dus bijna zeker geen probleem van voor Vodafone.
Nu wachten op Oneplus dus.

[ Voor 3% gewijzigd door ^LuKKie^ op 26-06-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Update 4.5.2 aangeboden:
App installatie issue
System update Fox

Wederom optimizations, camera, bt, Network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
De ingebouwde wizard (telefoon naast oude telefoon houden) zetten bij mij ook berichten over; Whatsapp heb ik zelf gedaaan.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
Soullancer schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:08:
Update 4.5.2 aangeboden:
App installatie issue
System update Fox

Wederom optimizations, camera, bt, Network
Die was er gisteren al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

Mijn complimenten hoe jij dit hebt opgepakt! Echt top

(thumbs up!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
letskeepitsafe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:03:
Wat mij opvalt is dat mijn wifi trager is dan verwacht. Zowel op 2.4Ghz als op 5Ghz haal ik maximaal 6MB/s (ook over netwerk). Op 5Ghz heb ik zelfs geen buurnetwerken, dus zou top moeten zijn. Als router heb ik een RT-N66U die toch veel sneller moet kunnen leveren, en ik zit er nog geen 5 meter vanaf.

Geen last van hier, ook met een RT-N66u en voor vergelijking op 5 meter gaan staan:
5GHz: http://www.speedtest.net/my-result/a/2983843337
2.4GHz: http://www.speedtest.net/my-result/a/2983847664
2.4GHz is wat minder, maar op de 2.4GHz zitten ook meer apparaten (zowel in huis als stoorzenders) dus beide zijn redelijk imho (150/15Mbps van Ziggo).

4G werkt hier ook niet in het buitenland met Vodafone/hollandsnieuwe, vandaag getest. Ook hier is H+ het hoogst haalbare.

Ben benieuwd hoe vlug het opgelost is met Vodafone en OnePlus :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even ter herinnering:

De AMA (Ask Me Anything) met OnePlus is begonnen op Reddit. Zitten hele leuke/interessante vragen tussen. Hier de thread:

https://www.reddit.com/r/...us_ama_oneplus_5_edition/

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:08
Even een kort vergelijkje opgezet tussen de telelens en de normale camera:
https://drive.google.com/...QXC6rfZM3TcTI3ODNpS0I1R3c
Die telelens doet dus zeker wel iets, in mijn ogen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hiechel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11-2020
Is er al iemand door OP benaderd over debug logs vergaren van de OP5 (met betrekking tot het VF 4G probleem)? Morgen middag staat er een remote sessie voor mij gepland met iemand van OP om logs te kopiëren van mijn telefoon. Ben benieuwd of ze er iets kunnen vinden :). Wordt vervolgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
Om op water resistentie terug te komen

YouTube: Oneplus 5 Water Test | Paani se Door Rakhe
Prima video

YouTube: OnePlus 5 Secretly Water-Resistant! Really?
Deze video lijkt me wel grote bs alhoewel.

Dus lijkt me dat ALS je dan toch je telefoon in dat zwembad laat vallen, dat ie wel snel gered kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
OP3 was het ook zo. Geen rating maar blijft bijzonder lang werken in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:58:
Even ter herinnering:

De AMA (Ask Me Anything) met OnePlus is begonnen op Reddit. Zitten hele leuke/interessante vragen tussen. Hier de thread:

https://www.reddit.com/r/...us_ama_oneplus_5_edition/
En wanneer gaan ze ooit antwoorden? Ik zie niks vanuit kant OnePlus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
Danny.G schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:50:
[...]

En wanneer gaan ze ooit antwoorden? Ik zie niks vanuit kant OnePlus. :P
Ze zijn echt al vol aan het antwoorden hoor! Klik eens op de individuele namen die gepost zijn in de post, daar zie je al tientallen antwoorden (op context klikken bij de reply voor de, well, context)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Razortek schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:52:
[...]

Ze zijn echt al vol aan het antwoorden hoor! Klik eens op de individuele namen die gepost zijn in de post, daar zie je al tientallen antwoorden (op context klikken bij de reply voor de, well, context)
Damn, had ik niet gezien. Thanks. Zijn zoveel vragen en reacties dat ze niet meer opvallen (ook geen kleurtje ofzo?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razortek
Danny.G schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:54:
[...]

Damn, had ik niet gezien. Thanks. Zijn zoveel vragen en reacties dat ze niet meer opvallen (ook geen kleurtje ofzo?)
Reddit onddersteund standaard alleen een kleurtje van de topicstarter, maar aangezien er nu meerdere mensen replyen werkt dat systeem niet echt. Met Reddit Enhancement Suite (een browseraddon/userscript) kan je ze wel handmatig taggen voor een kleurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is een antwoord van Vito L die toch best wat vragen beantwoord die je hier soms ziet verschijnen::
For water resistance , we didn't do like IP68,but in every OnePlus smartphone we all have some protect features for daily water resistance.

For micro-SD, the build-in UFS can provide better experience. For USB Type-C 3.0 or 3.1, wireless is more helpful in daily life, and USB 3.0 will affect the LTE signal at present.

For the lack of OIS & a thinner phoner, OnePlus' camera part is much thinner than OnePlus 3T. 2. OIS works for a camera to keep a longer time of exposure to get more light with low ambient light. OnePlus 5 use f/1.7 aperture that can allow 34% more light come into camera at same time compared f/2.0. The larger aperture of the camera can make shutter speed faster and time of exposure shorter, means that the effect of jitter on image quality can be reduced. The new EIS of OnePlus 5 can provide much better performance while filming video.

For dual speaker, we provide high quality speaker with DBASS material, its volume and bass are better.

For battery, we believe hand feel is very important for a smartphone, and the thickness is the most important factor for hand feel. OnePlus 5's power consumption is 20% better than 3T on average.

[ Voor 5% gewijzigd door Luca op 26-06-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Op de oneplus forums zie ik steeds meer mensen met wifi issues.

Iemand heeft er zelfs een filmpje van gemaakt:

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Ik heb zelf even wifi getest hier. Router zit diep in een hoekje, 10 jaar oud inmiddels en ik heb Wifi buiten mijn aan de overkant tot 20 meter ongeveer(tuin afstandje). Achtertuin gaat prima en "moeilijkste" plek is de zolder aangezien dat twee verdiepingen hoger ligt en ook nog meer muren er tussen heeft. Ook daar prima wifi en volle streepjes. Ik gok dat het een probleem is met sommige toestellen?

EDIT: Reddit ama is toch belachgelijk onleesbaar geworden. Dingen uitfolden etc. Ze hadden beter onder een account kunnen antwoorden met -Naam eronder.

[ Voor 16% gewijzigd door IAmNice op 26-06-2017 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^LuKKie^
Hiechel schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:38:
Is er al iemand door OP benaderd over debug logs vergaren van de OP5 (met betrekking tot het VF 4G probleem)? Morgen middag staat er een remote sessie voor mij gepland met iemand van OP om logs te kopiëren van mijn telefoon. Ben benieuwd of ze er iets kunnen vinden :). Wordt vervolgt...
Jazeker, zie ook ^LuKKie^ in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie" :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 14:19
Benjike schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:59:
[...]

SMS backup and restore (Carbonite)

En die hebben ook tool voor de call-logs en zo over te zetten :-)
Bedankt, deze deed perfect wat ik wou.
P1nGu1n schreef op maandag 26 juni 2017 @ 16:04:
[...]

Er zijn inderdaad meerdere backup apps daarvoor, @Benjike noemde er al een. Daarnaast kan je natuurlijk ook nog de SMS-berichten op de S6 naar je SIM-kaart kopiëren en die in je OP5 stoppen.
Heb zijn applicatie gebruikt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Wat mij positief opvalt is de kwaliteit van geluid met oordopjes in. Het geluid heeft extra bass en klinkt vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OnePlus is bezig met het Wi-Fi probleem te onderzoeken: https://www.reddit.com/r/...neplus_5_edition/djf6aof/
fast-server schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:16:
Op de oneplus forums zie ik steeds meer mensen met wifi issues.

Iemand heeft er zelfs een filmpje van gemaakt:

[video]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^LuKKie^
En ook het Vodafone NL probleem is aan bod gekomen. https://www.reddit.com/r/...neplus_5_edition/djf3oq6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 19:44
Ardj schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:36:
[...]

Ik gebruik al jaren Disa met Whatsapp plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De voornaamste reden waarom de prijs steeds wordt opgeschroefd: https://www.reddit.com/r/...neplus_5_edition/djf5g5b/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dikke ammehoela. Dat gold ten tijden van de OnePlus 2/3 wellicht nog enigszins, maar nu echt niet meer. :P

Een Xiaomi Mi6 met bijna identieke specificaties gaat eruit voor ~380EUR en zij maken dan geen eens verlies daarop. Ze gaan gewoon mainstream en ze willen nu de eerste worden waar mensen aan moeten denken bij de term "Het beste vlaggenschip". Zei Carl zelf ook bij die Q&A.

[ Voor 13% gewijzigd door Luca op 26-06-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via BASE belgie had ik ook geen werkende 4G verbinding, blijkbaar was de APN niet correct, er stond namelijk een proxy adres ingevuld, na dit verwijderd te hebben inclusief proxy poort, werkt alles perfect. Dus OP heeft een vage APN collectie, vreemd dat dit bij mijn 3 voorgaande OP's wel gewoon out of the box werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Danny.G schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:38:
[...]

Dikke ammehoela. Dat gold ten tijden van de OnePlus 2/3 wellicht nog enigszins, maar nu echt niet meer. :P

Een Xiaomi Mi6 met bijna identieke specificaties gaat eruit voor ~380EUR en zij maken dan geen eens verlies daarop. Ze gaan gewoon mainstream en ze willen nu de eerste worden waar mensen aan moeten denken bij de term "Het beste vlaggenschip". Zei Carl zelf ook bij die Q&A.
Niet helemaal waar, kosten gaan nou eenmaal omhoog als je betere specs krijgt. Samsung wordt ook iedere keer duurder, die blijven ook niet gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erik1805 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:52:
[...]

Niet helemaal waar, kosten gaan nou eenmaal omhoog als je betere specs krijgt. Samsung wordt ook iedere keer duurder, die blijven ook niet gelijk.
Waarom zouden de kosten steeds omhoog gaan? Met die gedachtegang zou een i7 CPU van intel dan nu ook rond de 4000EUR zitten. (al zijn ze er wel, je snapt het punt) :P

Om het even nog duidelijker te schetsen: De Galaxy S7 (vorig jaar toch wel een van de beste smartphones door het scherm en camera) kost "slechts" 255$ om te produceren. Vervolgens gooit Samsung er dan gigantisch veel geld tegen aan qua marketing en R&D. Dat is bij OnePlus totaal niet aan orde; niet op die schaal. De OnePlus 5 is 100 euro duurder dan de OnePlus 3. De OIS hebben ze weggehaald en er is een 2e camera bijgekomen. En dat is het dan eigenlijk ook wel.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Ze willen ook een bepaalde prijsmarge. Of je er nou eens mee bent of niet. Als we carl mogen geloven verkoopt dit het snelst voor hun. Dus het is duidelijk dat ze goed onderzoek vooraf hebben gedaan en het prijsverschil niet mensen heeft weerhouden om te kopen, sterker nog het is alleen maar beter geworden voor hun.

Niemand wil een prijsverhoging, behalve one plus dan als het ze goed uitpakt. :+

Blijft een bedrijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Klopt ik had het al vernomen, er zijn meerdere Wi-Fi problemen (disconnects, wel verbinding maar geen data en het bereik op de 2.4GHz) hopelijk zijn deze allemaal op te lossen.

Denk dat ze ook niet anders kunnen aangezien er anders wel erg veel toestellen retour gaan.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Danny.G schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:58:
Waarom zouden de kosten steeds omhoog gaan?
Omdat een bedrijf als Qualcomm zo'n beetje een monopolie heeft. Naast dat mobiele SoC's zo'n beetje het meest geavanceerde product is er bestaat op dit moment, is er gewoon geen concurrent: Exynos is zo goed als niet verkrijgbaar en Mediatek en Huawei hebben geen chips die in de buurt komen, laat staan dezelfde support bieden.

We weten niet wat een SD835 kost maar het zal mij niks verbazen als de kosten fórs hoger liggen dan die van de SD821.
Qua RAM en UFS geheugen is er meer keuzemogelijkheid, maar ook dit is een vrij kleine markt met weinig concurrentie. Volgens mij is Samsung de enige die 8GB LPDDR4 aanbiedt en is OPO een van de weinige die dit afneemt; Samsung zelf gebruik het niet eens.
128GB UFS is ook vrij zeldzaam.
Met die gedachtegang zou een i7 CPU van intel dan nu ook rond de 4000EUR zitten. (al zijn ze er wel, je snapt het punt) :P
Je geeft éxact het probleem aan. De échte cutting edge technology maakt ook die stijging mee. Ook vooral omdat Intel monopolist is (kijk wat AMD's Ryzen doet).
Als je de consumenten CPU-markt een beetje volgt weet je dat de prestaties van i7's al jaren niet meer dan 5% per generatie stijgen. En met een reden: de i7 moet wel 'koopbaar' zijn. Qualcomm kan ook geen 2000$ voor consumentenchips vragen omdat consumenten dat er niet voor over hebben. Maar als de consument bereid is om meer te betalen, dan zal Qualcomm ook meer voor z'n SoC's gaan vragen.
Om het even nog duidelijker te schetsen: De Galaxy S7 (vorig jaar toch wel een van de beste smartphones door het scherm en camera) kost "slechts" 255$ om te produceren.
Please. Dit soort 'berekeningen' zijn echt totale bullshit. Als je het maar ver genoeg afbreekt valt alles in het niet :P immers: aan grondstoffen kost een S7 nog geen 10 dollar. Dat soort lijstjes vergeten vaak de R&D en software support.

iPhones kosten 220 dollar om te maken bijvoorbeeld, en toch maakt een Apple 'maar' 30-40% pure winst aan een iPhone als je de officiële aandeelhouderscijfers mag geloven. Nog steeds een gigantisch vette marge, maar punt is: de kosten liggen echt wel hoger dan zo'n fanmade componentenlijstje met uit de duim gezogen prijzen.
De OnePlus 5 is 100 euro duurder dan de OnePlus 3. De OIS hebben ze weggehaald en er is een 2e camera bijgekomen. En dat is het dan eigenlijk ook wel.. :P
Ik denk dat de camerasensor ondanks OIS net zo duur is, de tweede sensor komt daar nog bij. Tel een tientje of drie extra voor de SoC en het modem, een paar dollar voor het flashgeheugen en het RAM. Beide zijn niet alleen sneller, maar ook meer dan de voorganger.

Tel er dan nog eens de verhoogde belastingen van een hogere adviesprijs bij op, en ik denk dat OnePlus misschien twee tientjes meer 'winst' per toestel maakt. Dat is ook nattevingerwerk :P maar het is echt niet zo dat ze 100 dollar per toestel meer verdienen.

Je kan méér dan genoeg op OPO aanmerken. Vooral de 'startup vibe' is een gratis onzinnig marketingdingetje wat echt niet fair is bijvoorbeeld. Maar deze prijsstijging? Daar geef ik toch het gelijk aan OnePlus.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-07 00:06
Hebben meer mensen last van screen tearing/jello effect? Hier is een link naar een video van iemand die het ook heeft. Al is het niet heel duidelijk te zien in die video. (mijn internet is te sloom om zomaar even een video van 155mb te uploaden)

[Video: https://photos.google.com/share/AF1QipNcuGLjY7eDENbvhL58QE_ce8aUGfH5jwKZU5Ei_dwtKKGCUDVli_Ag-JMnfMgtgQ?key=Sl9KbU94eEp1MFluRW1meXFmeFN6bUJxSURWODBn]

Nog meer gevonden:
[Video: https://gfycat.com/GratefulEvergreenBluefintuna]
https://forums.oneplus.ne...]ke-jell[/video]y.555171/

[ Voor 19% gewijzigd door roccothehelper op 26-06-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
roccothehelper schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:30:
Hebben meer mensen last van screen tearing/jello effect? Hier is een link naar een video van iemand die het ook heeft. Al is het niet heel duidelijk te zien in die video. (mijn internet is te sloom om zomaar even een video van 155mb te uploaden)

https://photos.google.com...uRW1meXFmeFN6bUJxSURWODBn
Is duidelijk zichtbaar in de video :)

Maar nee, geen last van :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33

[video]

Nog meer gevonden:
[video]
https://forums.oneplus.ne...]ke-jell[/video]y.555171/
net even getest en ook totaal geen last van hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
MK1998NL schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:40:
[...]

Is duidelijk zichtbaar in de video :)

Maar nee, geen last van :)
Ik heb ook altijd wel een probleem met nieuwe apparatuur die ik koop! Wel jammer dit. Zit te twijfelen of ik een RMA doe of geld terug vraag en een s8 via bedrijf koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
DigitalError schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:42:
[...]

Het valt beter op als je bijvoorbeeld in de launcher opzij swiped. Maar denk dat ik net pech heb.

[ Voor 0% gewijzigd door roccothehelper op 26-06-2017 20:44 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
roccothehelper schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:43:
[...]

Het valt beter op als je bijvoorbeeld in de launcher opzij swiped. Maar denk dat ik net pech heb.
ik denk dat je inderdaad pech hebt, ook in de launcher opzij swipen gaat super strak hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
Heb nog een review gevonden van iemand die het probleem ook heeft.
begint bij 7:40

[ Voor 5% gewijzigd door roccothehelper op 26-06-2017 20:48 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
DigitalError schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:42:
[...]

Ook even getest, geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveknoop
  • Laatst online: 11-09 08:43
Zouden jullie hem wel of niet aanbevelen?

Ik zit namelijk te twijfelen.. koop ik hem wel of koop ik hem niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Paar foto's genomen met de 5 hier in Brugge:

https://www.instagram.com/p/BVzPZmsAdnC/
https://www.instagram.com/p/BVxlEOoAvUp/

Zal er binnenkort nog een paar delen.

Wat mij betreft prima lens. Zoom wordt niet gebruikt en bij weinig licht gebruik ik mijn m43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gixfreax
  • Laatst online: 04-08-2023
Tot mijn schrik kwam ik vandaag krassen tegen wat onder de screenprotector lijkt te zitten. Zou kunnen zijn dat ik het scherm te hard met mijn nagels heb gebruikt? Meer van jullie hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
daveknoop schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:57:

Ik beveel hem wel aan. Ik ben er super tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

gixfreax schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:58:
Tot mijn schrik kwam ik vandaag krassen tegen wat onder de screenprotector lijkt te zitten. Zou kunnen zijn dat ik het scherm te hard met mijn nagels heb gebruikt? Meer van jullie hier last van?
Het scherm beschadigen met je nagels kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18

Van de 2 uur dat ik hem in huis heb zou ik hem zeker aanbevelen ;). Eerste indruk is super en alles wat ik had verwacht wordt waargemaakt.

De camera nog niet heel erg kunnen testen maar die ziet er ook prima uit. Voor echte foto's pak ik sowieso mn sony a6000.

Ook geen last van het screen tearing effect hier. Even door 50 paragrafen lorem ipsum heengescrolled en gaat super smooth.

[ Voor 11% gewijzigd door Bartske op 26-06-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper

Hoewel ik zelf een probleem heb is dit kwa wat ik lees iets dat vrijwel niet voor komt. Ook was de service erg goed so far(maar ook met mijn oude Onplus One) En raadt de telefoon dus wel aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gixfreax
  • Laatst online: 04-08-2023
Vos schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:01:
[...]

Het scherm beschadigen met je nagels kan niet.
Ik denk dat de "krassen" de lijm/plaksel van de screenprotector is :?

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/gH5jf5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Vandaag kleine test gedaan met een iphone 6s (links) en de OnePlus 5.

iphone6s oneplus5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:30:
[...]

Omdat een bedrijf als Qualcomm zo'n beetje een monopolie heeft. Naast dat mobiele SoC's zo'n beetje het meest geavanceerde product is er bestaat op dit moment, is er gewoon geen concurrent: Exynos is zo goed als niet verkrijgbaar en Mediatek en Huawei hebben geen chips die in de buurt komen, laat staan dezelfde support bieden.
Zowel Mediatek als Huawei hebben gewoon alternatieven hoor.. De Kirin 960 is een beest van een soc.. :P
Je geeft éxact het probleem aan. De échte cutting edge technology maakt ook die stijging mee. Ook vooral omdat Intel monopolist is (kijk wat AMD's Ryzen doet).
Als je de consumenten CPU-markt een beetje volgt weet je dat de prestaties van i7's al jaren niet meer dan 5% per generatie stijgen. En met een reden: de i7 moet wel 'koopbaar' zijn. Qualcomm kan ook geen 2000$ voor consumentenchips vragen omdat consumenten dat er niet voor over hebben. Maar als de consument bereid is om meer te betalen, dan zal Qualcomm ook meer voor z'n SoC's gaan vragen.
Ik weet niet of je de PC markt met de smartphone markt kan gebruiken. Immers is de markt bij PC veel diverser. Daar is het veel specifieker qua componenten. Een ieder kan zelf een PC samenstellen en kan zelf uitvogelen wat hij erin stopt. Dan heb je ook veel meer macht als consument, omdat de fabrikanten dan simpelweg overschot zitten; elders zijn dan ook alternatieven te vinden (denk aan Ryzen).

Dat is dus niet het geval bij de smartphone markt. Als je het beste van het beste wil, dan kun je het of aanschaffen of boycotten. Maar als je het boycot, zit je alsnog met niks in handen, terwijl dat in de pc markt natuurlijk heel anders is. Legio alternatieven te vinden, juist omdat de CPU's amper sneller worden.
Please. Dit soort 'berekeningen' zijn echt totale bullshit. Als je het maar ver genoeg afbreekt valt alles in het niet :P
Opmerkelijk dat je een heel stuk van mijn zin eruit haalt. Ik vermeld namelijk ook gewoon dat er nog veel geld zit in marketing en R&De om maar wat te noemen.
Ik denk dat de camerasensor ondanks OIS net zo duur is, de tweede sensor komt daar nog bij. Tel een tientje of drie extra voor de SoC en het modem, een paar dollar voor het flashgeheugen en het RAM. Beide zijn niet alleen sneller, maar ook meer dan de voorganger.
Een soc is zo'n 100 a hooguit 150 euro waard, dus even 3 tientjes is dan wel erg veel. En ik vermeldde specifiek het ontbreken van OIS maar dan wel een extra camera module zodat het weer in evenwicht kwam.
Je kan méér dan genoeg op OPO aanmerken. Vooral de 'startup vibe' is een gratis onzinnig marketingdingetje wat echt niet fair is bijvoorbeeld. Maar deze prijsstijging? Daar geef ik toch het gelijk aan OnePlus.
Dat is ook niet het punt. Het punt is dat OnePlus zich zo langzamerhand gaat scharen bij de grootten qua prijzen, terwijl ze zich nou juist op deze positie hebben gezet door juist niet zo te zijn. Logischerwijs groeien zij ook, mede door de eerder behaalde successen. Jammer is het gewoon hoe iets zo kan veranderen. De OnePlus One werd tegen kostprijs verkocht, dat is dan ook weer wat too much of the good stuff, maar het is de vraag hoe lang iedereen dat maar blijft slikken. Het toestel is in 1 jaar 100 euro duurder geworden. En volgend jaar maar 600/650 vragen en de oorspronkelijke (nep?) visie weg?

Ik hou er maar over op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
GustavSan schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:58:

Wat mij betreft prima lens. Zoom wordt niet gebruikt en bij weinig licht gebruik ik mijn m43.
Mooi :)

Zowel kwalitatief als technisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
Ik raad je aan om DISA uit de Playstore eens te proberen. Hierin kun je een 2e whatsapp account gebruiken. Werkt prima, gebruikt niet merkbaar meer batterij.

Ik gebruik het al een jaar naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Arnout schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:11:
Vandaag kleine test gedaan met een iphone 6s (links) en de OnePlus 5.

[afbeelding] [afbeelding]
Drama :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
GustavSan schreef op maandag 26 juni 2017 @ 20:58:

En nu de grote variant uploaden :)
Die bomen en struiken die hier gepost zijn, zijn dramatisch slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
djiedjee schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:19:
Ik raad je aan om DISA uit de Playstore eens te proberen. Hierin kun je een 2e whatsapp account gebruiken. Werkt prima, gebruikt niet merkbaar meer batterij.

Ik gebruik het al een jaar naar tevredenheid.

[...]
DISA gebruikte ik eerst ook, tot ik mijn telefoon een factory reset gaf, je kan bij DISA namelijk whatsapp niet meer activeren. Dat is geen optie meer dus. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Wat is er zo drama aan?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letskeepitsafe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-07 14:45
Hebben meer mensen last van screen tearing/jello effect?
Ja, en ik merk het bijna continue om eerlijk te zijn. Ik gebruik zelf veel Reddit Is Fun, en als je daarin scrollt, dus veel zwarte text op witte achtergrond, dan merk je echt dat het niet smooth is en zelfs blurry / onscherp is. Het zorgt er voor dat ik echt telkens met mijn ogen wil knipperen alsof ik mijn ogen moet scherpstellen.

Voor mij is dit het meest storende probleem op dit moment, en ik hoop dat binnen de 15 dagen opzichtermijn bekend wordt of dit softwarematig op te lossen is of dat het zo "hoort" en hardwarematig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kirretje
  • Laatst online: 10-09 13:44
Ook hier weer behoorlijk een schilderij effect, maar overall nette foto. Ik zit me eigenlijk af te vragen wanneer je hier last van hebt. Ik denk enkel wanneer je dergelijke fotos op xxl formaat afdrukt.
Pagina: 1 ... 11 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten