Acties:
  • +1 Henk 'm!
Step-han schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:14:
Gister avond met 85% gaan slapen, vanmorgen wakker met 44%. Heerlijke drain, not. Heb geen apps op de telefoon op dit moment om te kijken wat van drain het was.

[afbeelding]

Dash charge werkt wel lekker snel. Mijn vorige telefoon, Nexus 6P laadde met QuickCharge rond de 3000mA, de OnePlus met dash rond de 3500mA dus dat gaat wel lekker snel :)
Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):
  • Instellingen > "Back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > "Locatie" > bolletjes rechtsboven > "Scannen" > "Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen" uitzetten
  • Instellingen > "Wifi" > tandwiel > "Scannen altijd beschikbaar" uitschakelen
  • Instellingen > "Apps" > "Google Play Services" > "Opslagruimte" > "Ruimte beheren" > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > "Opslag & geheugen" > "Opslag" > "Gegevens in het cachegeheugen" > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > "Wipe data and cache" > "wipe cache" > "ok"
Vooral het wipen van je system cache zou moeten helpen.
Cyrus The Virus schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:31:
Wat me ook opvalt is dat ik de my Vodafone app niet kan installeren omdat de a5000 niet compatibel is.
Dat is interessant. Dan lijkt het erop dat het duidelijk een probleem is van Vodafone. Ik vind het wel raar, alsof ze het zijn vergeten. De OnePlus 2, 3 en 3T hadden hier nooit last van volgens mij. Met welke softwareversie is dit? 4.5.2?
GreNade schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:18:
Mocht vodafone besluiten om de OP5 niet toe te laten op hun netwerk, mag je natuurlijk kosteloos opzeggen. Zij leveren immers hun dienst niet :)
Dan zou ik echt reageren van "what the fuck is dat voor een onzin?". Dat is in feite gewoon racisme tegen merken :P. Anyway, ik zou niet weten waarom Vodafone zou zeggen: nou jongens, die OnePlus 5 kan de rambam krijgen. Alle andere OnePlus-toestellen laten we wel toe, maar de OnePlus 5 niet". Zal echt niet met opzet gedaan zijn.
floristevito schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:10:
Ik heb de redactie een mailtje gestuurd :)

Misschien dat nog meer mensen dit kunnen doen, hoe meer hoe beter denk ik. Wellicht helpt het, en zorgen we ervoor dat dit probleem zo snel mogelijk opgelost is!

redactie@tweakers.net
Het is inderdaad frontpage waardig, maar dat soort dingen moeten niet gemaild worden, maar dat hoort hier ingestuurd te worden: https://tweakers.net/submit/
fast-server schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:12:
Ik heb vandaag de wifi afstand getest en ik moet terug komen op mijn eerste bevinding.

Op een plaats zonder overige wifi signalen (polder) haalde ik met met mijn S7 edge 270 meter en een Samsung tab A 2016 180 meter.

De OP5 valt na 90 meter gewoon weg, erg matige wifi antenne dus.
Nope, dat ligt niet aan de Wi-Fi antenne. Die Wi-Fi antenne is namelijk onderdeel van de Snapdragon 835. Zal wel een software/driver probleem zijn. Ik vraag mij af wie er 90 meter of verder van z'n AP of Wi-Fi-router zit 8)7. De meeste bedrijven en scholen hebben echt wel om de maximaal 10 meter een AP zitten hoor. En thuis kom je allang niet aan die 90 meter, of je moet een gigantische villa hebben met maar 1 AP :').

Enneh, is dat met 2.4GHz of met 5GHz? Sowieso is 2.4GHz aan te raden, tenzij je een abonnement hebt van hoger dan 300 megabit per seconde.

De software en firmware kan echt nog wel worden verbeterd hoor. Wi-Fi, notificatieproblemen, you name it, etc.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Ze kopiëren Apple wel enorm met die grip of death :9

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSide schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:31:
Ze kopiëren Apple wel enorm met die grip of death :9
Heeft daar niets mee te maken. Kijk maar onder de comments van die video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
@Anonymoussaurus

Ik gebruik wifi voor mijn RC speelgoed, minder als 150 meter is heel erg matig (meeste telefoons zitten op 180 tot 220 meter)

Maximaal 90 meter is dan wel heel erg dramatisch, en nee ik had niet mijn vinger ervoor.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Anonymoussaurus schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:34:
[...]

Heeft daar niets mee te maken. Kijk maar onder de comments van die video.
Was ook gewoon grapje naar al die comments over het kopieren van het design.
Was gewoon het eerste waar ik even aan moest denken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Step-han schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:14:
Gister avond met 85% gaan slapen, vanmorgen wakker met 44%. Heerlijke drain, not.
https://www.reddit.com/r/...d_by_battery_life_on_op5/

Loopt toch wat mis bij je dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
Anonymoussaurus schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:30:
  • Instellingen > "Back-up maken en resetten" > uitzetten
  • Instellingen > "Locatie" > bolletjes rechtsboven > "Scannen" > "Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen" uitzetten
  • Instellingen > "Wifi" > tandwiel > "Scannen altijd beschikbaar" uitschakelen
  • Instellingen > "Apps" > "Google Play Services" > "Opslagruimte" > "Ruimte beheren" > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
  • Instellingen > "Opslag & geheugen" > "Opslag" > "Gegevens in het cachegeheugen" > "ok"
  • Je thema op donker/zwart zetten
  • Recovery > "English" > "Wipe data and cache" > "wipe cache" > "ok"
Vooral het wipen van je system cache zou moeten helpen.
Thanks voor de tips, had alles al gedaan behalve donker thema en het wipen van de cache. Ik ben benieuwd of die twee nog wat uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-08 19:59
Sixie schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:58:
Ik heb ook het zelfde probleem, geen LTE / 4G+ met Vodafone (Sim 1 of Sim 2)

ik heb een tweede sim van TMobile US, op sim 2, deze krijg ik duidelijk te zien met LTE icontje, terwijl bij Vodafone alleen op 4G is.

ik heb oneplus support gesproken, grappig genoeg ik zou nooit hun support aanraden, CS heeft me aangeraden om het toestel op te sturen voor reparatie terwijl ik heb haar verteld dat probleem lijk groter te zijn met meerdere gebruikers
Nee reparatie door Oneplus is echt zonde van de tijd, daar ligt dit probleem niet.. Vodafone moet dit oplossen, of oneplus met software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
Anonymoussaurus schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:30:
[...] De meeste bedrijven en scholen hebben echt wel om de maximaal 10 meter een AP zitten hoor. En thuis kom je allang niet aan die 90 meter, of je moet een gigantische villa hebben met maar 1 [...]
|:( die 90m is gemeten in eenhoorn veld zonder stoorzenders in de buurt. Kan je nagaan hoe dat binnenshuis in een stad moet zijn. Dat je dus met het ene toestel wel genoeg hebt aan die ene accesspoint beneden en nu op elke verdieping 1 moet ophangen.

als het waar is en niet alleen met dat ene specifieke toestel te maken heeft. Iemand hier zei dat de antenne bij de chip hoort en dat is natuurlijk niet waar. Er zit gewoon een antenne in die over de lengte van de behuizing loopt en is aangesloten op de chip, net zoals in elk ander apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:08
pffff, de foto's zijn toch wel huilen met de pet op, zeker als je inzoomt. Geen detail meer, lijkt wel een aquarelle.

https://goo.gl/photos/wsspcFScRBovgX4XA

de laatste is met de nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
jimmypop1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:17:
pffff, de foto's zijn toch wel huilen met de pet op, zeker als je inzoomt. Geen detail meer, lijkt wel een aquarelle.

Waar is dit? :d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmypop1
Wallemote bos in Izegem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
die open vlakte waar ze de wifi testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
Kon je toch uit locatie info van de foto halen ;)

https://goo.gl/maps/3JVFHma2EC12

[ Voor 25% gewijzigd door Razer op 25-06-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
DigitalError schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:30:
[...]

die open vlakte waar ze de wifi testen :+
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito

Ik maak zelf erg veel foto's, heb een goede dslr, en moet zeggen naar mijn mening is de camera van de onelus 5 erg goed.

Ook deze foto's vind ik redelijk goed gelukt. Instellingen zijn vaak het belangrijkste.

Zie ook:
YouTube: OnePlus 5 vs. iPhone 7 Plus: Dual-camera shootout

[ Voor 4% gewijzigd door floristevito op 25-06-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
ik vind ze ook niet slecht als je ze gewoon op hun geheel ziet
Eens je begint in te zoomen is het toch echt niet goed meer (mijn op3 deed beter dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat is het "probleem" ook.
Helemaal inzoomen en je verliest detail. En krijgt een raar "schilderij" effect.

Ik zoom bijna nooit 100% in. Maar net even de fotos;s van de OP3 bekeken.
En die bevatten wel ruis helemaal ingezoomd. Maar bomen blijven wel meer detail bevatten.

Licht, contrast is prima op de OP5. Maar ingezoomd is er toch wel iets wat beter moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 13:44
Veel verschil in de plaatjes die je tegenkomt.

De foto's die net gepost worden laten inderdaad een schilderij achtig effect zien wanneer je inzoomt. Blijft weinig detail over,....

Daarentegen kom ik ook genoeg strakke foto's tegen. Wil de oneplus5 graag als opvolger voor m'n s7 (First world....mja hobby) Ik hobbel nog even door wat foto samples heen alvorens te beslissen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 13:23
MK1998NL schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:54:
Ik heb ook nergens last van, minstens hetzelfde bereik als met de LG G2 die ik er voor had, als niet beter/sneller/stabieler. Range van 90+m ben ik de straat al weer uit, daar had ik sowieso al geen WiFi meer :P

[...]

Heb jij een huis van 90 meter dan? :o
Nope, maar feit blijft dat ik fatsoenlijk bereik had met S6, en nu niet meer.
Het kan zo simpel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
  • Laatst online: 22-04-2020
jimmypop1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:39:
ik vind ze ook niet slecht als je ze gewoon op hun geheel ziet
Eens je begint in te zoomen is het toch echt niet goed meer (mijn op3 deed beter dan)
Niet slecht als je ze in hun geheel ziet idd.. Ik heb net foto's van mijne nokia 1020 met 41MP en carl zeis lens bekeken en ingezoomd, toch nog iets anders hoor, jammer genoeg ga ik afstand moeten nemen binnenkort wegens geen phone en app updates meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
DarkSide schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:42:
Dat is het "probleem" ook.
Helemaal inzoomen en je verliest detail. En krijgt een raar "schilderij" effect.

Ik zoom bijna nooit 100% in. Maar net even de fotos;s van de OP3 bekeken.
En die bevatten wel ruis helemaal ingezoomd. Maar bomen blijven wel meer detail bevatten.

Licht, contrast is prima op de OP5. Maar ingezoomd is er toch wel iets wat beter moet kunnen.
Dat kan in dit geval ook liggen aan google photos. Zelf heb ik dit nog niet gemerkt bij mijn foto's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

floristevito schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:46:
[...]

Dat kan in dit geval ook liggen aan google photos. Zelf heb ik dit nog niet gemerkt bij mijn foto's..
Ik heb ze vergeleken met mijn google photos.
ik verklein mijn foto's niet als ik ze upload naar google btw (dat kan nog wel een vershil zijn)

Het zou een idee zijn als iemand met een op5 2 dezelfde fotos maakt.een met de OP5 en een met een ander toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
floristevito schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:46:
[...]

Er word precies een techniek gebruikt om de foto's toch maar scherp te laten lijken, ook ingezoomd, dat geeft dat olieachtig affect denk ik.. Mijn nokia foto's hebben dit niet, op extreem inzoemen wordt het enkel wat minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:21
Sixie schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:58:
Ik heb ook het zelfde probleem, geen LTE / 4G+ met Vodafone (Sim 1 of Sim 2)

ik heb een tweede sim van TMobile US, op sim 2, deze krijg ik duidelijk te zien met LTE icontje, terwijl bij Vodafone alleen op 4G is.
Even terug, je schrijft dat je geen LTE / 4G+ hebt met Vodafone maar wèl "alleen 4G"? Da's meer dan de meeste hier lijkt me, die krijgen geeneens 4G als ik het teruglees!

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
remoss schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:56:
[...]

Even terug, je schrijft dat je geen LTE / 4G+ hebt met Vodafone maar wèl "alleen 4G"? Da's meer dan de meeste hier lijkt me, die krijgen geeneens 4G als ik het teruglees!
Ik denk dat hier wordt bedoelt geen 4g op vodafone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
pattong schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:54:
[...]

Er word precies een techniek gebruikt om de foto's toch maar scherp te laten lijken, ook ingezoomd, dat geeft dat olieachtig affect denk ik.. Mijn nokia foto's hebben dit niet, op extreem inzoemen wordt het enkel wat minder scherp.
Ja dat klopt! Maar dat wordt volgens mij gedaan door google photos? In iedergeval, als je met een 40mp nokia camera inzoomt geloof ik zeker dat je meer detail houdt, gezien de megapixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
floristevito schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:59:
[...]

Ja dat klopt! Maar dat wordt volgens mij gedaan door google photos? In iedergeval, als je met een 40mp nokia camera inzoomt geloof ik zeker dat je meer detail houdt, gezien de megapixels.
Zullen de MP zijn idd.. mijn foto's zijn 7712 x 4352, 11.2 MB groot, en opname 1/1250 sec. f/2,2 iso100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hier wat foto's van een OP3.

https://goo.gl/photos/w59aTUkBinKESAAj6

Bij foto 3 zie ik het effect van de OP5 ook heel erg.
Bij de rest zie ik het effect niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Betreft het wifi probleem met het wegvallen lees ik trouwens dat dit vrijwel alleen voorkomt als de DFS kanalen gebruikt worden. De niet DFS kanalen gebruiken kan dus het probleem lokaal 'oplossen' ;)

[ Voor 6% gewijzigd door XoReP op 25-06-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Heb net even het verschil in signaal sterke getest tussen de OP5, S7 Edge en de Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016), het signaal ontvangst van de OP5 is 10dBm zwakker.

Antenne van de OP5 is niet OK.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
DFS kanalen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
hier een foto van de op 3 vorig jaar.

Toch een pak beter vind ik

https://goo.gl/photos/UcKnKFH1zn7mpNnx6

[ Voor 14% gewijzigd door jimmypop1 op 25-06-2017 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:42
Sjonge jonge, er is iemand die zijn best doet om uit te zoeken hoever het bereik is van de Wi-Fi op de OP5 en iedereen behalve 1 lacht m uit...

Het feit dat een andere telefoon en tablet grofweg 2 a 3x zoveel bereik heeft, betekent gewoon dat er een issue is met de OP5 Wi-Fi. Of op z'n minst met zijn telefoon. Aangezien iemand anders ook al een repeater heeft moeten kopen vermoed ik de OP5...
Zijn de mensen die hem uitlachen nou echt zo simpel dat ze denken dat het voor een telefoon niet uitmaakt dat hij maar de helft qua bereik heeft, omdat hun huis kleiner is dan 90 meter?

Waarom denk je dat een telefoon zoveel bereik heeft? Zou dat misschien met betonnen muren, verdiepingen, andere stoorzenders te maken kunnen hebben?

Ik heb erg lang uitgekeken naar dit toestel, maar ik ben blij dat ik m niet gekocht heb. Relatief goedkoop gezien de specs, maar je mag er ook nog 4 repeaters bijkopen. Top!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ErikRo
Volgens mij is dit een ervaringen topic niet de "ik ben blij dat ik geen OP5 heb gekocht" topic ;)

Maar voel je vrij om er één te openen er is wel belangstelling voor merk ik :+

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmypop1
vond deze link:

https://www.dpreview.com/.../oneplus-5-camera-samples

hier is er toch ook serieus aquarelle beeld bij 100% (vooral foto van de vrouw op de bank)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jimmypop1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:20:
hier een foto van de op 3 vorig jaar.

Toch een pak beter vind ik

https://goo.gl/photos/UcKnKFH1zn7mpNnx6
als ik inzoom zie ik nog steeds hetzelfde als bij de op 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:48
jimmypop1 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:40:
vond deze link:

https://www.dpreview.com/.../oneplus-5-camera-samples

hier is er toch ook serieus aquarelle beeld bij 100% (vooral foto van de vrouw op de bank)
Is een bekend probleem, was ook bij de iPhone 7. Lees dat topic maar eens door op Tweakers. Weet niet of dat ook inmiddels opgelost is.

[ Voor 5% gewijzigd door Erik1805 op 25-06-2017 21:53 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 20:01
Is het de standaard google camera app eigenlijk mogelijk om met beide camera's achterop foto's te maken? Dus normaal en tele?

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ErikRo schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:26:
Volgens mij is dit een ervaringen topic niet de "ik ben blij dat ik geen OP5 heb gekocht" topic ;)

Maar voel je vrij om er één te openen er is wel belangstelling voor merk ik :+
Typisch dat je alleen maar op de laatste alinea reageert. Ik verdedig iemand die hier uitgelachen wordt voor een serieus probleem die iedereen hier aangaat, maar reageer daar vooral niet op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1805
Ossi schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:52:
[...]

Typisch dat je alleen maar op de laatste alinea reageert. Ik verdedig iemand die hier uitgelachen wordt voor een serieus probleem die iedereen hier aangaat, maar reageer daar vooral niet op.
Uh nee dat gaat niet iedereen aan. Hij heeft het nodig voor zijn RC hobby. Ik zelf heb er totaal geen behoefte aan dat mijn WiFi meer dan 30 meter gaat.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik probeer serieus al een uur te bedenken wat een ''RC hobby'' is. Enige wat ik tot nu toe weet is dat ik er ong 90 mtr voor nodig heb en een ijzersterk WiFi signaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Geert1976 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:01:
ik probeer serieus al een uur te bedenken wat een ''RC hobby'' is. Enige wat ik tot nu toe weet is dat ik er ong 90 mtr voor nodig heb en een ijzersterk WiFi signaal...
Off topic
Radiografisch bestuurbare auto/drone/boot/vliegtuig/helicopter
/Off topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ossi schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:21:
Sjonge jonge, er is iemand die zijn best doet om uit te zoeken hoever het bereik is van de Wi-Fi op de OP5 en iedereen behalve 1 lacht m uit...

Het feit dat een andere telefoon en tablet grofweg 2 a 3x zoveel bereik heeft, betekent gewoon dat er een issue is met de OP5 Wi-Fi. Of op z'n minst met zijn telefoon. Aangezien iemand anders ook al een repeater heeft moeten kopen vermoed ik de OP5...
Zijn de mensen die hem uitlachen nou echt zo simpel dat ze denken dat het voor een telefoon niet uitmaakt dat hij maar de helft qua bereik heeft, omdat hun huis kleiner is dan 90 meter?

Waarom denk je dat een telefoon zoveel bereik heeft? Zou dat misschien met betonnen muren, verdiepingen, andere stoorzenders te maken kunnen hebben?

Ik heb erg lang uitgekeken naar dit toestel, maar ik ben blij dat ik m niet gekocht heb. Relatief goedkoop gezien de specs, maar je mag er ook nog 4 repeaters bijkopen. Top!
Van een mug een olifant maken, je moet het maar kunnen _/-\o_

Wellicht een defecte unit, waarbij de Wi-Fi antennes gewoon niet helemaal lekker zitten. Het is in ieder geval in geen enkele review naar voren gekomen, en heel veel andere gebruikers hebben blijkbaar geen problemen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Erik1805 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:03:
[...]

Off topic
Radiografisch bestuurbare auto/drone/boot/vliegtuig/helicopter
/Off topic
ah ok, thanks.

Nee, dan snap ik wel waarom @Ossi het als een serieus probleem aankaart wat iedereen aangaat. Want we hebben natuurlijk allemaal hier drones e.d liggen thuis 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erreen
Geert1976 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:06:
[...]

ah ok, thanks.

Nee, dan snap ik wel waarom @Ossi het als een serieus probleem aankaart wat iedereen aangaat. Want we hebben natuurlijk allemaal hier drones e.d liggen thuis 8)7 8)7
Iets met olie en vuur ...... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fast-server
Het gaat hier toch niet alleen om drones?

Het bereik van de OP is gewoon shit (ook in en om huis) dat mensen maar 30 meter nodig hebben en er geen last van hebben veranderd hier niets aan.
I’m a little less happy with other parts of the performance.
OnePlus says it's upgraded the Wi-Fi module, but it’s still downright poor and loses connection to my router constantly.
I tend to get poor reception in my kitchen anyway, but the OnePlus 5 drops out way before any other device.
Bron: http://www.trustedreviews...age-2#PkeBzoOWoshebiBx.99

Berichten issue:
Sinds ik de “Smart network switch” uitgezet heb lijkt het beter te gaan en komen berichten tot nu toe gewoon binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Jeroenneman schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:06:
[...]

Van een mug een olifant maken, je moet het maar kunnen _/-\o_

Wellicht een defecte unit, waarbij de Wi-Fi antennes gewoon niet helemaal lekker zitten. Het is in ieder geval in geen enkele review naar voren gekomen, en heel veel andere gebruikers hebben blijkbaar geen problemen.
Het is anders niet de enige klacht in dit topic over bereik.
Geert1976 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:06:
[...]

ah ok, thanks.

Misschien even mijn oorspronkelijke bericht lezen?

Nogmaals, het feit dat de telefoon 2 a 3x zo'n slecht bereik heeft, gaat iedereen wat aan. Als het niet een exemplarisch probleem is. Dat betekent namelijk ook dat je in huis slechter bereik hebt. Er zijn namelijk al meerdere klachten geweest in dit topic over minder bereik met Wi-Fi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Het zout was weer overduidelijk in de aanbieding als ik kijk naar alle reacties :P
Kom op, jongens. Wat positiviteit in de kamer.

Ik heb 0 last van slechte wifi. Ik zou eerder zeggen dat de wifi velen malen beter is, net als de GPS. GPS was echt bagger op de OP3 en met de OP5 is dit vele malen beter geworden.

[ Voor 41% gewijzigd door ComputerHoed op 25-06-2017 22:18 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erreen
fast-server schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:15:
Het gaat hier toch niet alleen om drones?

Het bereik van de OP is gewoon shit (ook in en om huis) dat mensen maar 30 meter nodig hebben en er geen last van hebben veranderd hier niets aan.

[...]

Bron: http://www.trustedreviews...age-2#PkeBzoOWoshebiBx.99

Berichten issue:
Sinds ik de “Smart network switch” uitgezet heb lijkt het beter te gaan en komen berichten tot nu toe gewoon binnen
Als DHL meewerkt krijg ik m'n OP5 morgenavond, als een van de eerste testen zal WiFi zijn.
Ik zal mijn bevindingen hier wel laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
ComputerHoed schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:17:
Het zout was weer overduidelijk in de aanbieding als ik kijk naar alle reacties :P
Kom op, jongens. Wat positiviteit in de kamer.

Ik heb 0 last van slechte wifi. Ik zou eerder zeggen dat de wifi velen malen beter is, net als de GPS. GPS was echt bagger op de OP3 en met de OP5 is dit vele malen beter geworden.
Eens, zelfde bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Yep ik ook kan ik de OP1 met de OP5 vergelijken. Ik woon in enorm volle wifi wijk en heb al amper wifi buiten de deur ongeveer 12m en tussendoor dikke muren.

Alleen opletten met testen of de ene niet 5ghz neemt en de andere 2,4 GHz kiest aangezien de laatste verder door de muren dringt en dus verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
bakkerr schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:43:
[...]
Nope, maar feit blijft dat ik fatsoenlijk bereik had met S6, en nu niet meer.
Het kan zo simpel zijn
Ik geloof je :) Zelf heb ik er nog geen last van gehad, dat is mijn ervaring :) Zelf heb ik achteraan in de tuin (zo'n 40 meter van de router, 2 buitenmuren) nog steeds fatsoenlijke WiFi :) Voor mij is dat prima en niet rampzalig slecht.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 13:42
Tot nu toe geen enkel probleem met wifi ontdekt. Morgen de eerste werkdag. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt qua gesprekskwaliteit en hoe de accu zich houdt.
Waarschijnlijk gaat het gebrek aan 4G (Vodafone) met vies tegenvallen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwalraven30
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-02 14:38
ook mee eens ! betere Wifi dan hiervoor juist :)
Erik1805 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:22:
[...]

Eens, zelfde bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
StecaGrid schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:27:
Tot nu toe geen enkel probleem met wifi ontdekt. Morgen de eerste werkdag. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt qua gesprekskwaliteit en hoe de accu zich houdt.
Waarschijnlijk gaat het gebrek aan 4G (Vodafone) met vies tegenvallen |:(
Ik kom van een opo1 af met kpn niet alle 'bands' werden goed ondersteund had ook vaak thuis bijna geen bereik en daardoor ook vaak slechte gesprekskwaliteit. Met de opo5 al een paar keer on huis gebeld maar de kwaliteit is stukken beter hoor iedereen goed en gesprek valt niet meer weg

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb totaal geen last van slechte wifi verbinding. buiten gewoon nog goede verbinding. en al zou het lecht zijn heb ik altijd een 2de netwerk boven

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Ik vind het kwalijk dat kritiek niet gewaardeerd wordt of wordt goed gepraat. Het toestel is niet heilig guys. Dat jullie er geen last van hebben, wil niet zeggen dat het geen probleem is terwijl anderen het wel hebben.

En een groter bereik is niet alleen van belang bij RC activiteiten. Wat dacht je van even in de tuin gaan zitten met dit lekkere weer en geen tot amper bereik hebben? Of misschien elders in een stad gebruik willen maken van een openbare hotspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Danny.G schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:07:
Ik vind het kwalijk dat kritiek niet gewaardeerd wordt of wordt goed gepraat. Het toestel is niet heilig guys. Dat jullie er geen last van hebben, wil niet zeggen dat het geen probleem is terwijl anderen het wel hebben.

En een groter bereik is niet alleen van belang bij RC activiteiten. Wat dacht je van even in de tuin gaan zitten met dit lekkere weer en geen tot amper bereik hebben? Of misschien elders in een stad gebruik willen maken van een openbare hotspot?
Eensch dat het toestel niet heilig is. Maaaaaar. Sinds wanneer wil iemand WiFi op 180 meter. Daar is het niet voor gemaakt. En wordt het niet voor gebruikt. Blijkbaar voor die ene die er mee wil spelen. Jammer dat het dan niet werkt.

Zorg er voor dat je huis een goeie dekking heeft. En wat betreft de telefoon jammer als hij minder scoort als mijn op3. Maar hij zal wel aan bepaalde eisen voldoen denk je ook niet?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rhos schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:12:
[...]

Eensch dat het toestel niet heilig is. Maaaaaar. Sinds wanneer wil iemand WiFi op 180 meter. Daar is het niet voor gemaakt. En wordt het niet voor gebruikt. Blijkbaar voor die ene die er mee wil spelen. Jammer dat het dan niet werkt.

Zorg er voor dat je huis een goeie dekking heeft. En wat betreft de telefoon jammer als hij minder scoort als mijn op3. Maar hij zal wel aan bepaalde eisen voldoen denk je ook niet?
Ik hoop dat je door hebt dat als het maximale bereik al veel lager is dan de rest, de gemiddelde verbinding dan ook minder gaat zijn en je het dus wel degelijk merkt? :P

En waarom zou het "daar" niet voor gemaakt zijn? Juist met smartphones wil je een goede modem + antennes hebben met een goed bereik, juist omdat zo'n ding zo mobiel (hah..) is en je veel beweegt.

Plus je gebruikt je WiFi niet alleen thuis. Even op je werk bijvoorbeeld en de afstand tussen smartphone en router is toch wel wat groter.

[ Voor 18% gewijzigd door Luca op 25-06-2017 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

Daarom zeg ik ook het volgende:
MK1998NL schreef op zondag 25 juni 2017 @ 22:27:
[...]
Ik geloof je :) Zelf heb ik er nog geen last van gehad, dat is mijn ervaring :
:)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik vind het kwalijk dat kritiek niet gewaardeerd wordt of wordt goed gepraat. Het toestel is niet heilig guys. .
Welkom in een smartphone topic de dagen na release 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny.G schreef op zondag 25 juni 2017 @ 23:14:
Ik hoop dat je door hebt dat als het maximale bereik al veel lager is dan de rest, de gemiddelde verbinding dan ook minder gaat zijn en je het dus wel degelijk merkt? :P
Dat hangt er natuurlijk ook maar net vanaf welke algoritmes gekozen zijn. Als er nu algoritmes gekozen zijn die minder goed werken in een situatie met maar één signaal (dus met weinig interferentie) maar supergoed in een omgeving met veel andere storende signalen op dezelfde frequentie, dan is het wat mij betreft nog maar de vraag wat de beste keuze is van Qualcomm.

De keuze voor een ander diversity patroon is ook nog mogelijk, zodat je betere ontvangst heb 'rondom' (dus bijvoorbeeld naar een AP op een andere verdieping) in plaats van alleen in het platte vlak. Kortom: allemaal maar raden als je geen toegang hebt tot alle ins en outs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo

Om eerlijk te zijn vind ik het best goed. Als ik inzoom wordt het na een tijdje blokkig, redelijk normala met jpg ook op mijn XR100foro's, maar niks aquarel.
Ik kijk op een Dell 34 inch 3440x1440. Ik zeg niet dat het het er niet is maar als het er is dan zie ik het niet.
En ik kan best pixelpiepen als ik met mijn Nikon 750 schiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Thnx gave review. Je ziet echt het verscil met wel of niet OIS bij die stadszicht foto's die gebouwen in de verte zijn superscherp op de iphone7 en onscherp op OP5.
Bij de andere foto's viel het me niet zo op dat verschil.
Toch hoop dat de volgende weer OIS ze beweren wel dat EIS net zo goed is maar deze review bewijst anders in bepaalde settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
ErikRo schreef op maandag 26 juni 2017 @ 04:05:
[...]

Thnx gave review. Je ziet echt het verscil met wel of niet OIS bij die stadszicht foto's die gebouwen in de verte zijn superscherp op de iphone7 en onscherp op OP5.
Bij de andere foto's viel het me niet zo op dat verschil.
Toch hoop dat de volgende weer OIS ze beweren wel dat EIS net zo goed is maar deze review bewijst anders in bepaalde settings
Rond minuut twee op een ander ver stad shot is de foto wel perfect, de oneplus beter zelfs.. al de rest van foto's zijn ook :o Ik zie de bomen echt niet meer door het bos. Redactie snel die review van jullie :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:51
Zojuist van 1+5 Support het verzoek gekregen om het eea aan debugging informatie te verzamelen. Misschien dat andere met Vodafone en een 1+5 hetzelfde kunnen doen?
1. Input *#800# from dialing interface, enter "oneplus logkit", delete history log
2. Click "advanced", choose "save log type", select all these options (Kernel, Main, System, Radio, Event, Tcpdump), then click OK
3. Click "save log", when it informs you whether to reboot, please click “cancel”
4. Click "get QXDM Log, choose “modem-common”, roll down, click "open device log"
5. Make the issue reproduce and take a screenshot to record the time
6. Wait for several minutes (better above 10 minutes), click “save log” again to stop it, enter QXDM Log and choose “close device log”
7. Enter file manager, choose storage, find the oem_log file, zip it and send it to bughunters@oneplus.net along with the issue happening screenshots and specific description or issue link.

Please don't forget to click on open and close device log when you start and finish essential QXDM log, which shall be above 100 MB before zipped.
After you share us the logs, please delete the file from your phone or it will occupy a lot of storage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Net een bericht ontvangen van OnePlus:
Hi there,

This is from OnePlus Bug Hunters. Thank you for your feedback and we're quite concerned about it. (https://forums.oneplus.ne...-with-vodafone-nl.554700/) If this issue persists, would you love to provide the log for us ? You can do it as follow steps:

1. Input *#800# from dialing interface, enter "oneplus logkit", delete history log
2. Click "advanced", choose "save log type", select all these options (Kernel, Main, System, Radio, Event, Tcpdump), then click OK
3. Click "save log", when it informs you whether to reboot, please click “cancel”
4. Click "get QXDM Log, choose “modem-common”, roll down, click "open device log"
5. Make the issue reproduce and take a screenshot to record the time
6. Wait for several minutes (better above 10 minutes), click “save log” again to stop it, enter QXDM Log and choose “close device log”
7. Enter file manager, choose storage, find the oem_log file, zip it and send it to bughunters@oneplus.net along with the issue happening screenshots and specific description or issue link.

Please don't forget to click on open and close device log when you start and finish essential QXDM log, which shall be above 100 MB before zipped.
After you share us the logs, please delete the file from your phone or it will occupy a lot of storage.

Looking forward to your reply.

Regards,
OnePlus Bug Hunters
Edit: LuKKie was me voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Weet iemand of de OP5 ook ANT+ ondersteund ?

Wou graag de Garmin vivosmart HR halen en die ondersteund alleen HR broadcast viat ANT+

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
Ik heb zojuist reactie van Vodafone gekregen over het probleem
Vodafone ondervond dit probleem al voor de aankondiging van de telefoon en heeft OnePlus op de hoogte gesteld van het probleem.
De oplossing lijkt te moeten komen vanuit OnePlus. De fabrikant heeft nog niet gereageerd.
Vodafone blokkeert het toestel dus duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Cyrus The Virus schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:29:

Wou graag de Garmin vivosmart HR halen en die ondersteund alleen HR broadcast viat ANT+
Ik heb de Garmin VivoActive HR en deze connect prima via bluetooth via de Garmin app.
Real-time je HR op de OP5 zien heb ik niet uitgeprobeerd. Is het niet zo dat de HR broadcast enkel op Garmin devices werkt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:35:
@Anonymoussaurus

Ik gebruik wifi voor mijn RC speelgoed, minder als 150 meter is heel erg matig (meeste telefoons zitten op 180 tot 220 meter)

Maximaal 90 meter is dan wel heel erg dramatisch, en nee ik had niet mijn vinger ervoor.
Aha, ja dan begrijp ik dat je het nodig hebt ja..

En je gebruikt de 2.4GHz band neem ik aan? Dan is het een firmwareprobleem wat later verbeterd/verholpen kan worden.
Caelorum schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:07:
|:( die 90m is gemeten in eenhoorn veld zonder stoorzenders in de buurt. Kan je nagaan hoe dat binnenshuis in een stad moet zijn. Dat je dus met het ene toestel wel genoeg hebt aan die ene accesspoint beneden en nu op elke verdieping 1 moet ophangen.

als het waar is en niet alleen met dat ene specifieke toestel te maken heeft. Iemand hier zei dat de antenne bij de chip hoort en dat is natuurlijk niet waar. Er zit gewoon een antenne in die over de lengte van de behuizing loopt en is aangesloten op de chip, net zoals in elk ander apparaat.
Ik was degene die dat zei, en ah.. jij hebt het over de antennelijnen. Dat is wat anders ja.. Ik had het over de antennes zelf, niet over de antennelijnen.

Zoals ik al zei: dat kan worden verbeterd/verholpen met een software-update.
Cyrus The Virus schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:29:

Jup, daar heeft de OnePlus 5 ondersteuning voor. Ga naar instellingen > geavanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 17:52
Ik heb hier Ziggo mobiel. Deze provider maakt ook gebruik van het Vodafone netwerk.
Hier geen problemen met 4G(+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Yohost! schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:59:
[...]
OnePlus is er ook mee bezig :) Ik heb een log doorgestuurd, net een mailtje terug gekregen:
Hi there ,

Thank you for your feedback . We will analyze it as soon as possible. If there is any update about it, we will inform you.

We'd appreciated your support.

Best Regards,
OnePlus Bug hunters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
nieuws: Gebruikers OnePlus 5 klagen over gebrek aan 4g op Vodafone-netwerk

Het aandringen bij tweakers voor een artikel heeft ook geholpen :)

Nu hopen op een snelle fix.. Laten we elkaar op de hoogte houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:03:
Zoals ik al zei: dat kan worden verbeterd/verholpen met een software-update.
Dat is nog maar de vraag natuurlijk. Kan ook een foute batch zijn en dan hebbie pech.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny.G schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:09:
Dat is nog maar de vraag natuurlijk. Kan ook een foute batch zijn en dan hebbie pech.. :P
Nee, dan heb je geen pech (ja, alleen op dat moment). Dan laat je hem retour zenden en krijg je kosteloos een nieuwe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:10:
[...]

Nee, dan heb je geen pech (ja, alleen op dat moment). Dan laat je hem retour zenden en krijg je kosteloos een nieuwe. :)
Dat hangt natuurlijk maar net af hoe snel ze dat gaan verwezenlijken.. OnePlus kennende kan het of snel gaan óf tergend traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Yohost! schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:59:

[...]

Wie zegt dat?

Het kan ook zijn dat Vodafone zich niet aan de standaard houdt en tegen telefoonfabrikanten zegt je implementeert die aanpassing maar in je telefoon.

Aangezien de OP5 overal werkt met uitzondering van Vodafone vermoed ik dat dit het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny.G schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:13:
Dat hangt natuurlijk maar net af hoe snel ze dat gaan verwezenlijken.. OnePlus kennende kan het of snel gaan óf tergend traag.
Als tig mensen eenzelfde probleem hebben met Wi-Fi en noem maar op, dan gaan ze echt niet moeilijk doen. Dan is het gewoon opsturen, laten onderzoeken en inruilen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:13:
[...]

Wie zegt dat?

Het kan ook zijn dat Vodafone zich niet aan de standaard houdt en tegen telefoonfabrikanten zegt je implementeert die aanpassing maar in je telefoon.

Aangezien de OP5 overal werkt met uitzondering van Vodafone vermoed ik dat dit het geval is.
Apart dat zelfs budget China phones verbinding kunnen maken met het 4G netwerk van Vodafone. En die gaan écht niet dingen aanpassen daarvoor om het speciaal voor hun netwerk te laten werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Het blijft toch bijzonder dat alleen Vodafone hier last van heeft. Je zou dan haast denken dat het probleem bij hun ligt omdat andere providers prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
2.4GHz inderdaad, het gekke is dat ik nog voor de helft bereik heb en dan is het signaal in eens weg.
Hoop dat ze hier snel een oplossing voor hebben anders stuur ik de telefoon waarschijnlijk terug.
Anonymoussaurus schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:03:
[...]

Aha, ja dan begrijp ik dat je het nodig hebt ja..

En je gebruikt de 2.4GHz band neem ik aan? Dan is het een firmwareprobleem wat later verbeterd/verholpen kan worden.
Of OP houdt zich wel aan de juiste implementatie van de standaarden en die goedkope budget China phones niet, en die kans is heel erg groot.
Danny.G schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:14:
[...]

Apart dat zelfs budget China phones verbinding kunnen maken met het 4G netwerk van Vodafone. En die gaan écht niet dingen aanpassen daarvoor om het speciaal voor hun netwerk te laten werken. :P

[ Voor 31% gewijzigd door fast-server op 26-06-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:09

WCA

Ik heb het idee dat vodafone altijd wel rare dingen in hun netwerk heeft. Bijvoorbeeld in 2014 die gare proxy die afbeeldingen comprimeerde en veel problemen veroorzaakte met veel telefoons. Nu dit.

Ik kan me niet voorstellen dat het probleem (alleen maar) bij oneplus ligt, de telefoon werkt immers perfect met elk ander netwerk op de wereld.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:15:
Het blijft toch bijzonder dat alleen Vodafone hier last van heeft. Je zou dan haast denken dat het probleem bij hun ligt omdat andere providers prima werken.
GreNade schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:16:
Ik heb het idee dat vodafone altijd wel rare dingen in hun netwerk heeft. Bijvoorbeeld in 2014 die gare proxy die afbeeldingen comprimeerde en veel problemen veroorzaakte met veel telefoons. Nu dit.

Ik kan me niet voorstellen dat het probleem (alleen maar) bij oneplus ligt, de telefoon werkt immers perfect met elk ander netwerk op de wereld.
Inderdaad, werkt Vodafone 4G in het buitenland wel op de OnePlus 5 eigenlijk?
fast-server schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:15:
2.4GHz inderdaad, het gekke is dat ik nog voor de helft bereik heb en dan is het signaal in eens weg.
Hoop dat ze hier snel een oplossing voor hebben anders stuur ik de telefoon waarschijnlijk terug.
Ah, de bekende network drops.. En je had hier met andere devices geen last van? Ik heb het ook met m'n OnePlus 3 als ik nog 40% bereik heb. Denk dat het aan die Slimme Wi-Fi wisselaar ligt..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Heb een update geplaatst bij het artikel van vanmorgen. Vodafone wijst naar OnePlus en gaat de OP5 testen op het netwerk om het probleem te achterhalen nieuws: Gebruikers OnePlus 5 klagen over gebrek aan 4g op Vodafone-netwerk - ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito

[...]

Of OP houdt zich wel aan de juiste implementatie van de standaarden en die goedkope budget China phones niet, en die kans is heel erg groot.

[...]
Raar dat je last hebt van dit wifi probleem, ik heb met mijn apparaat echt erg goed bereik en nergens last van.. Zou inprincipe ook door software kunnen komen, maar als het vaak voorkomt dan ook hardware natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:14:
[...]

Als tig mensen eenzelfde probleem hebben met Wi-Fi en noem maar op, dan gaan ze echt niet moeilijk doen. Dan is het gewoon opsturen, laten onderzoeken en inruilen. :O
Optimisme is begrijpelijk en mooi maar dat is niet altijd the way to go. :P
Die kans acht ik juist kleiner, omdat het - zoals we nu wel zien - niet erg vaak voor komt dat een smartphone niet met een specifiek netwerk kan verbinden. Ik ken maar weinig toestellen die dat euvel hebben gehad, ook telefoons uit China die ik de afgelopen jaren heb getest. Onwaarschijnlijk dus, maar goed, alles kan vandaag de dag. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:09

WCA

arnoudwokke schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:18:
Heb een update geplaatst bij het artikel van vanmorgen. Vodafone wijst naar OnePlus en gaat de OP5 testen op het netwerk om het probleem te achterhalen nieuws: Gebruikers OnePlus 5 klagen over gebrek aan 4g op Vodafone-netwerk - ...
Ondanks dat het een zeer logische stap is, vind ik het dan wel weer netjes dat ze zonder morren alsnog dat toestel netjes gaan testen, ipv vingerwijzen naar Oneplus.

Ben benieuwd naar de uitkomst :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fast-server
Alle andere toestellen die ik daar geprobeerd heb halen minimaal 160 meter (gemiddeld 220 meter o.i.d.), er is verder rook geen storing van andere wifi signalen (polder)

Heb gisteren avond de smart switch uitgezet (berichten probleem, so far so good) en ik zal eens kijken of dit ook het issue is van het lage bereik (als ik tijd heb)

Bedankt voor het meedenken i.i.g. :)
Anonymoussaurus schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:18:

Ah, de bekende network drops.. En je had hier met andere devices geen last van? Ik heb het ook met m'n OnePlus 3 als ik nog 40% bereik heb. Denk dat het aan die Slimme Wi-Fi wisselaar ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^LuKKie^
arnoudwokke schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:18:
Work in progress ! Ben blij dat ook Vodafone actief gaat zoeken.
Ben wel benieuwd of ze al een toestel hebben, of dat ze er eentje moeten bestellen als ze morgen on sale gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Hmm ook zonder die switch werkt 2.4GHz niet goed, thuis heb ik na 25 tot 30 meter nog maar 87dBi en vanaf 40 meter is het hele signaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
fast-server schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:13:
[...]

Wie zegt dat?

Ik bedoel meer dat ze het toestel niet bewust lijken te blokkeren.

Ik ken de telecom protocollen niet goed genoeg om te weten of er harde standaarden zijn of dat er wat losjes mee om gegaan wordt.
Feit is wel dat het inderdaad iets is tussen Oneplus en Vodafone.
Oneplus stuurt bijvoorbeeld iets niet mee in de handshake wat bij de overige providers wel geaccepteerd wordt of Vodafone ziet vreemde berichten voorbij komen en stopt de handshake.

Ik ben dus ook erg benieuwd naar de technische oorzaak hiervan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ^LuKKie^
^LuKKie^ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Work in progress ! Ben blij dat ook Vodafone actief gaat zoeken.
Ben wel benieuwd of ze al een toestel hebben, of dat ze er eentje moeten bestellen als ze morgen on sale gaan?
Inmiddels ben ik benaderd door Vodafone en ze hebben inderdaad geen toestel of contact bij OnePlus. Vanmorgen had ik een mail gekregen van Shine Li (Bughunters) dus die heb ik aan ze doorgegeven. Ook aangeboden om mijn toestel eventueel ter beschikking te stellen voor onderzoek op het netwerk.

Vele Tweakers maken licht werk ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• floristevito
^LuKKie^ schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:59:
[...]

Inmiddels ben ik benaderd door Vodafone en ze hebben inderdaad geen toestel of contact bij OnePlus. Vanmorgen had ik een mail gekregen van Shine Li (Bughunters) dus die heb ik aan ze doorgegeven. Ook aangeboden om mijn toestel eventueel ter beschikking te stellen voor onderzoek op het netwerk.

Vele Tweakers maken licht werk ;-)
Dat is slim! Zo zie je indd, waar tweakers allemaal goed voor zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip*

Dit hoort in https://tweakers.net/aanbod/ daar ben je vrij om de reden er op dezelfde manier bij te vermelden

[ Voor 89% gewijzigd door Prulleman op 26-06-2017 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erreen
zeg dan niks..

[ Voor 94% gewijzigd door Prulleman op 26-06-2017 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:51:
verhaal over vodafone issue en telefoon verkopen, aangepast, omdat we geen V&A toestaan op het forum
Lol.. Meen je dit? :')

Alleen maar omdat je hooguit een paar dagen geen 4G kan gebruiken (wel H+) doe je je telefoon alweer weg?

[ Voor 39% gewijzigd door Prulleman op 26-06-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:43

R-B

Blokkert

Mijne komt ook morgen/overmorgen en heb ook sim-only bij Vodafone. Ik heb met mijn Oneplus One al slechte 4G dekking vanwege die gebruikte frequenties in de One, dus dit zal niet veel slechter zijn :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:51:
[mbr]
knip*

Dit hoort in https://tweakers.net/aanbod/ daar ben je vrij om de reden er op dezelfde manier bij te vermelden
[/mbr]
Wel erg zonde! H+ werkt uitstekend en binnen een paar dagen zou je alweer 4g moeten hebben :)
Pagina: 1 ... 10 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten