Ik kan je aanraden het volgende te proberen om de accuduur te verbeteren (staat op volgorde van eerst naar laatste stap):Step-han schreef op zondag 25 juni 2017 @ 14:14:
Gister avond met 85% gaan slapen, vanmorgen wakker met 44%. Heerlijke drain, not. Heb geen apps op de telefoon op dit moment om te kijken wat van drain het was.
[afbeelding]
Dash charge werkt wel lekker snel. Mijn vorige telefoon, Nexus 6P laadde met QuickCharge rond de 3000mA, de OnePlus met dash rond de 3500mA dus dat gaat wel lekker snel
- Instellingen > "Back-up maken en resetten" > uitzetten
- Instellingen > "Locatie" > bolletjes rechtsboven > "Scannen" > "Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen" uitzetten
- Instellingen > "Wifi" > tandwiel > "Scannen altijd beschikbaar" uitschakelen
- Instellingen > "Apps" > "Google Play Services" > "Opslagruimte" > "Ruimte beheren" > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
- Instellingen > "Opslag & geheugen" > "Opslag" > "Gegevens in het cachegeheugen" > "ok"
- Je thema op donker/zwart zetten
- Recovery > "English" > "Wipe data and cache" > "wipe cache" > "ok"
Dat is interessant. Dan lijkt het erop dat het duidelijk een probleem is van Vodafone. Ik vind het wel raar, alsof ze het zijn vergeten. De OnePlus 2, 3 en 3T hadden hier nooit last van volgens mij. Met welke softwareversie is dit? 4.5.2?Cyrus The Virus schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:31:
Wat me ook opvalt is dat ik de my Vodafone app niet kan installeren omdat de a5000 niet compatibel is.
Dan zou ik echt reageren van "what the fuck is dat voor een onzin?". Dat is in feite gewoon racisme tegen merkenGreNade schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:18:
Mocht vodafone besluiten om de OP5 niet toe te laten op hun netwerk, mag je natuurlijk kosteloos opzeggen. Zij leveren immers hun dienst niet
Het is inderdaad frontpage waardig, maar dat soort dingen moeten niet gemaild worden, maar dat hoort hier ingestuurd te worden: https://tweakers.net/submit/floristevito schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:10:
Ik heb de redactie een mailtje gestuurd
Misschien dat nog meer mensen dit kunnen doen, hoe meer hoe beter denk ik. Wellicht helpt het, en zorgen we ervoor dat dit probleem zo snel mogelijk opgelost is!
redactie@tweakers.net
Nope, dat ligt niet aan de Wi-Fi antenne. Die Wi-Fi antenne is namelijk onderdeel van de Snapdragon 835. Zal wel een software/driver probleem zijn. Ik vraag mij af wie er 90 meter of verder van z'n AP of Wi-Fi-router zitfast-server schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:12:
Ik heb vandaag de wifi afstand getest en ik moet terug komen op mijn eerste bevinding.
Op een plaats zonder overige wifi signalen (polder) haalde ik met met mijn S7 edge 270 meter en een Samsung tab A 2016 180 meter.
De OP5 valt na 90 meter gewoon weg, erg matige wifi antenne dus.

Enneh, is dat met 2.4GHz of met 5GHz? Sowieso is 2.4GHz aan te raden, tenzij je een abonnement hebt van hoger dan 300 megabit per seconde.
De software en firmware kan echt nog wel worden verbeterd hoor. Wi-Fi, notificatieproblemen, you name it, etc.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ