| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Nee hoor Oxygen OS 4.5.3 van deze link:ascent schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:25:
[...]
Da's een typo of je zit in 't verkeerde draadje
http://downloads.oneplus....oneplus_5_oxygenos_4.5.3/
Is hier net OTA aangeboden en nu aan het installeren.
Die heb ik ook, maar je tiepte 4.2.3 :-)Razer schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:26:
[...]
Nee hoor Oxygen OS 4.5.3 van deze link:
Is hier net OTA aangeboden en nu aan het installeren.
Tja lijkt er wel op! Ik zag het zelf direct in de installatie wizard. Maar denk dat mijn geval erg extreem was helaas.Jeroenneman schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:26:
[...]
Een effect wat geen enkele review heeft aangestipt, maar wat nu opeens iedereen ziet. Net zoals de touch lag bij de OP3. Eerst geen enkel probleem, en opeens heeft iedereen het. (Tenzij je het niet weet, dan gebruik je de telefoon normaal).
Typische massa hysterie.
[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 27-06-2017 12:32 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ok je mag vergelijken. Slow Mo gefilmd met redmi note 2 voor de oneplus 5 en vergeleken met redmi note 2. Vraag me niet waarom het op Vimeo staat, ook ik kwam halverwege achter waarom ik niet gewoon YouTube deed.roccothehelper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:27:
[...]
Tja lijkt er wel op! Ik zag het zelf direct in de installatie wizard. Maar denk dat mijn geval erg extreem was helaas.
https://vimeo.com/223271510
Redmi note 2. Gefilmd op oneplus5.
https://vimeo.com/223270539
Oneplus5 gefilmd door redmi note 2.
Trek er zelf de conclusie uit dat de one plus lekker responsive is en dit een feature is. Denk ik dan ten minste.
[ Voor 4% gewijzigd door IAmNice op 27-06-2017 12:36 ]
Hij reageert wel snel! Ik zal mijn eigen video toch ook maar even uploaden.IAmNice schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:36:
[...]
Ok je mag vergelijken. Slow Mo gefilmd met redmi note 2 voor de oneplus 5 en vergeleken met redmi note 2. Vraag me niet waarom het op Vimeo staat, ook ik kwam halverwege achter waarom ik niet gewoon YouTube deed.
Trek er zelf de conclusie uit dat de one plus lekker responsive is en dit een feature is. Denk ik dan ten minste.
Beide duidelijk niet perfect, maar wie bedient er zijn telefoon in Slow-Mo? Als je de snelste respons wil, dan neem je een iPhone. Wil je daarnaast nog wat meer met je telefoon kunnen, zoals dingen die Apple niet leuk vindt, dan ga je naar Android. En dan neem je die minieme lag voor lief.IAmNice schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:36:
[...]
Ok je mag vergelijken. Slow Mo gefilmd met redmi note 2 voor de oneplus 5 en vergeleken met redmi note 2. Vraag me niet waarom het op Vimeo staat, ook ik kwam halverwege achter waarom ik niet gewoon YouTube deed.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
In slow mo lijken ze beide slecht te zijn eigenlijk. Hoe is dat met de iPhone? Volgens mij hebben die het beter voor elkaar...IAmNice schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:36:
[...]
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Ik ben zeker zelf ook benieuwd naar ander video's. Moet eigenlijk dan pas een conclusie trekken. Ik kan er zelf niet veel meer dan dit van maken.Ewivis schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:39:
[...]
In slow mo lijken ze beide slecht te zijn eigenlijk. Hoe is dat met de iPhone? Volgens mij hebben die het beter voor elkaar...
Blijkbaar toch niet... Iemand anders die dit vreemd zit of het kan uitleggen hoe het dan werkt?maik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:25:
Ik las op de 1+ Forums dat de Telephoto lens nu wel wordt gebruikt met de nieuwe update. Als ik het dan dus goed lees betekend dit dat de 2x zoom nu dus beter is dan voor de update?
Probeer maar 2x zoom met je vinger op de ene lens, dan kan je er nog steeds langs kijken terwijl die eigenlijk bedekt zou moeten zijn...
Bron: https://forums.oneplus.ne...s-the-second-lens.556159/
Ik heb zelf geen slow-mo camera hier, maar dat zou ik toch ook moeten merken met het blote oog nee? Ik zie er i.i.g niks vanIAmNice schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:36:
[...]
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Je moet wisselen van camera door onderin op het rondje te drukken. Bij inzoomen tijdens gebruikt van main camera wordt gewoon digitale zoom toegepast.maik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:42:
[...]
Blijkbaar toch niet... Iemand anders die dit vreemd zit of het kan uitleggen hoe het dan werkt?
Welk rondje?floristevito schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:46:
[...]
Je moet wisselen van camera door onderin op het rondje te drukken. Bij inzoomen tijdens gebruikt van main camera wordt gewoon digitale zoom toegepast.
Kan dit wel niet terugvinden in de OP5 instellingen...
Of was dat dan een Cyanogen feature en dan hier die prioritizer app of zoiets voor nodig ?
Iemand ook een idee of het 'trillen' bij inscannen van de vinger ergens kan afgezet worden ?
Nee precies. Ja het is een raar probleem. Of misschien geen probleem? Ik weet het ook niet.MK1998NL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:44:
[...]
Ik heb zelf geen slow-mo camera hier, maar dat zou ik toch ook moeten merken met het blote oog nee? Ik zie er i.i.g niks van
Ik merk wel, dat als je normaal scrollt dat de letter vager worden dan op mijn redmi note 2. Maar dat kan zijn omdat mijn redmi note 2 langzamer reageert.
Ja goed, ik weet niet of ik gek ben geworden , ik wacht wel af op meer mensen dit vergelijken.
Edit: Als ik zo erover nadenk kan dit ook voor geen meter kloppen. Beiden zijn 60hz scherm en toch denk ik verschil ertussen te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door IAmNice op 27-06-2017 12:51 ]
Onderin de camera app staat een cirkeltje met 1x, druk je daarop dan staat er 2x en is de camera gewisseld.
Is het niet gewoon zo omdat het een pentile scherm is? Gewoon iets minder scherp enzo.IAmNice schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:49:
[...]
Nee precies. Ja het is een raar probleem. Of misschien geen probleem? Ik weet het ook niet.
Ik merk wel, dat als je normaal scrollt dat de letter vager worden dan op mijn redmi note 2. Maar dat kan zijn omdat mijn redmi note 2 langzamer reageert.
Ja goed, ik weet niet of ik gek ben geworden , ik wacht wel af op meer mensen dit vergelijken.
Ik zie daar ook niks van terugkomen in de reviews, eerder was dat altijd een onderwerp met hoe de pixels eruit zagen op het scherm (rgb en pentile e.d.).
[Video: https://goo.gl/photos/VfSnsgCU5toKrrBs8]
Dus als ik het goed begrijp wordt de 2e camera niet gebruikt bij 2x zoomen als ik de camera app opstart? Snap er niks vanfloristevito schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:46:
[...]
Je moet wisselen van camera door onderin op het rondje te drukken. Bij inzoomen tijdens gebruikt van main camera wordt gewoon digitale zoom toegepast.

Dat gebruikte ik inderdaad al. Maar ik hield mijn vinger voor de tweede camera en drukte op die knop en dan bleef je beeld houden.floristevito schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:51:
[...]
Onderin de camera app staat een cirkeltje met 1x, druk je daarop dan staat er 2x en is de camera gewisseld.
Als je op de knopt drukt om de tweede camera te activeren en dan je vinger voor de lens houdt zie je inderdaad niets meer maar naar een paar tellen schakelt hij over naar de eerste camera. Het werkt dus wel.
Leg je vinger maar eens op 1 van de lenzen en verwissel tussen de verschillende opties, je zal zien dat er telkens dezelfde lens wordt gebruikt.floristevito schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:51:
[...]
Om 2x in te zoomen druk je op wisselen van lensmaik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:53:
[...]
Dus als ik het goed begrijp wordt de 2e camera niet gebruikt bij 2x zoomen als ik de camera app opstart? Snap er niks van
Oh ja inderdaad dat kan het wel zijn.Ewivis schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:52:
[...]
Is het niet gewoon zo omdat het een pentile scherm is? Gewoon iets minder scherp enzo.
Ik zie daar ook niks van terugkomen in de reviews, eerder was dat altijd een onderwerp met hoe de pixels eruit zagen op het scherm (rgb en pentile e.d.).
Zie hierboven. Ik dacht ook al dat het niet werkte, maar blijkbaar toch wel. Als je vinger voor de tweede lens houd schakelt hij auto om naar de eerste.maik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:54:
[...]
Leg je vinger maar eens op 1 van de lenzen en verwissel tussen de verschillende opties, je zal zien dat er telkens dezelfde lens wordt gebruikt.
Gaat over de 2 camera's en afschermen van 1tje.
YouTube: OnePlus 5 Dual Camera Not Working?
Bij mij is dit niet het geval hoorStep-han schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:55:
[...]
Zie hierboven. Ik dacht ook al dat het niet werkte, maar blijkbaar toch wel. Als je vinger voor de tweede lens houd schakelt hij auto om naar de eerste.

Ik zie het inderdaad. Maar als je het met de Tweakers review doet van de one plus? Vond je het erg verschillen met mijn video?roccothehelper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:52:
Hier is dan toch eindelijk mijn eigen video! Hier is het erg duidelijk te zien. boven en onder scheelt soms een halve tot hele centimeter.
[video]
Hoe bedoel je de tweakers review verschillen van jouw video?IAmNice schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:57:
[...]
Ik zie het inderdaad. Maar als je het met de Tweakers review doet van de one plus? Vond je het erg verschillen met mijn video?
Woops ik bedoelde als je gaat scrollen op de pagina "Tweakers review van one plus 5". Dan hebben we namelijk twee filmpjes die op dezelfde pagina scrollen. Dat vergelijkt wellicht beter.roccothehelper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:59:
[...]
Hoe bedoel je de tweakers review verschillen van jouw video?
Helaas is dat niet meer mogelijk de telefoon is terug in de verpakking en wordt zo opgehaald! Maar je zou wel google now launcher kunnen installeren en daar de zelfde video maken als mij?IAmNice schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:09:
[...]
Woops ik bedoelde als je gaat scrollen op de pagina "Tweakers review van one plus 5". Dan hebben we namelijk twee filmpjes die op dezelfde pagina scrollen. Dat vergelijkt wellicht beter.
Helaas heb ik momenteel geen ander apparaat om er een video van te maken, maar ik heb hetzelfde probleem als jij. Heb de Google Now Launcher geinstalleerd en dan zie ik het duidelijk als ik van links naar rechts schuif...roccothehelper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:12:
[...]
Helaas is dat niet meer mogelijk de telefoon is terug in de verpakking en wordt zo opgehaald! Maar je zou wel google now launcher kunnen installeren en daar de zelfde video maken als mij?

Maar is dit nu hardware- of softwarematig?? Is er nog iemand die het kan testen? Als die het niet heeft, dan is het duidelijk dat het hardwarematig is. Of een factory reset kan misschien ook een oplossing geven? Heb jij dat geprobeerd Roccothehelper?
Ja heb hard reset gedaan via bootloader(2 keer to be sure) werkte niet. Heb op een moment ook alle animaties uitgezet maar dit hielp ook nietRonayke03 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:24:
[...]
Helaas heb ik momenteel geen ander apparaat om er een video van te maken, maar ik heb hetzelfde probleem als jij. Heb de Google Now Launcher geinstalleerd en dan zie ik het duidelijk als ik van links naar rechts schuif...![]()
Maar is dit nu hardware- of softwarematig?? Is er nog iemand die het kan testen? Als die het niet heeft, dan is het duidelijk dat het hardwarematig is. Of een factory reset kan misschien ook een oplossing geven? Heb jij dat geprobeerd Roccothehelper?
OxygenOS 4.5.3 is net aangekondigd
OxygenOS 4.5.3 OTA for OnePlus 5
Hier de changelog:

Downloads:
Full ZIP: http://downloads.oneplus....oneplus_5_oxygenos_4.5.3/
OTA (4.5.2 > 4.5.3): nog niet beschikbaar. Ik zal de OTA plaatsen zodra deze beschikbaar is.
De update is verder op te halen door in een VPN-app Canada of Duitsland in te stellen als land.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
De update is al op te halen, *knip*. Had ook anders gemogen.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:36:
OxygenOS 4.5.3 is net aangekondigd.
Hier de changelog:
[afbeelding]
Downloads:
Full ZIP:
OTA (4.5.2 > 4.5.3): nog niet beschikbaar. Ik zal de OTA plaatsen zodra deze beschikbaar is.
De update is verder op te halen door in een VPN-app Canada of Duitsland in te stellen als land.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 27-06-2017 14:20 ]
Zit nu ook in de Support chat, kijken of ik contact kan leggen met een techneut van zeErikRo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:37:
Vaag verhaal met die afgedekte lenzen en welke sensor er wordt gebruikt.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.
[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 27-06-2017 14:09 ]
Hoop dat je gelijk hebtThe_Worst schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:38:
@roccothehelper en @Ronayke03 ik heb Google Now Launcher geïnstalleerd maar hier zie ik geen tearing. Zal straks eens kijken of ik een video kan opnemen.
*knip*. Op de man.maik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:38:
De update is al op te halen, je loopt een beetje achter...
Dat weet ik, maar ik post altijd nadat de aankondiging op het forum is gedaan. Het is namelijk vaker voorgekomen dat een update beschikbaar kwam, en daarna werd teruggetrokken vanwege problemen. Bovendien hou ik de community altijd op de hoogte met dit soort dingen. Is een soort van taak geworden binnen m'n OnePlus-topics
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 27-06-2017 14:09 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Denk dat met OIS ze van (boven)gemiddeld naar (erg)goed hadden gegaan. Toch jammer die beslissing om te denken dat EIS wel net zo goed zou zijn.
[ Voor 53% gewijzigd door ErikRo op 27-06-2017 13:52 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Focuspunt is linkerhoek van het beeldscherm. Met name verderop (linksboven) is het pasteleffect goed te zien, maar ook de toetsen laten iets vreemds zien.ErikRo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:49:
Op zich mooie foto maar best wazig als ik inzoom op mijn mobiel.
Confirmed en nog steeds problemen met WiFi on 5 GHZcabrioot schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:44:
Ook geen 4G op Vodafone NL na OTA ONEPLUS A5000_23_170626
5GHz hier juist bijzonder goed; heb buitenshuis tot in de steeg goed bereik (d.w.z. speedtest > 1MB/s). dat is bijna 25 meter vanaf het AP. Galaxy S3 haakte bij de achterdeur al af.wjnieuw schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:53:
[...]
Confirmed en nog steeds problemen met WiFi on 5 GHZ
Ook op zolder nog goed 5GHz terwijl de router in de woonkamer staat.
[ Voor 4% gewijzigd door Arnout op 27-06-2017 13:56 ]
Ik heb sinds deze update dat - wanneer ik een message / notification binnenkrijg - de Ambient Display oplicht, alleen dat het bericht (1) een veel groter font heeft dan normaal, (2) dubbel wordt weergegeven, (3) niet alleen maar witte tekst bevat, maar ook gekleurde icoontjes en naam vd app waarvan notificatie wordt gegeven en (4) geen klok wordt weergegeven. Bij lift-to-wake krijg ik de notificatie te zien zoals dat normaal in Ambient Display werd weergegeven (normale grootte, alleen witte letters/icoontjes en wel een klok). Hebben anderen dit ook?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:36:
OxygenOS 4.5.3 is net aangekondigd.
Hier de changelog:
[afbeelding]
Downloads:
Full ZIP: http://downloads.oneplus....oneplus_5_oxygenos_4.5.3/
Dat is mooi dacht iken dan zie je deze test komen ze bijna onderin terecht dat is dan weer balen.
Ik heb wel bereik maar in bv Clash of Clans valt de verbinding uit op 5GHZ aangezien WiFi geen data kan krijgen, volle balk bereik. Op de 2.4 band werkt het wel.Arnout schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:55:
[...]
5GHz hier juist bijzonder goed; heb buitenshuis tot in de steeg goed bereik (d.w.z. speedtest > 1MB/s). dat is bijna 25 meter vanaf het AP. Galaxy S3 haakte bij de achterdeur al af.
Ook op zolder nog goed 5GHz terwijl de router in de woonkamer staat.
Dit had ik wel een beetje verwacht.cabrioot schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:44:
Ook geen 4G op Vodafone NL na OTA ONEPLUS A5000_23_170626
Ik heb vannacht de volgende mail gekregen van Bughunters (OnePlus):
Verwacht dus ergens deze week van hun een iets flashbaars om te testen. Als dat het fixt verwacht ik dat Oneplus het meeneemt in de eerste volgende release. Gezien dat ze nu om de 2 dagen een nieuwe release lijken te pushen (vrijdag, zondag en vandaag) zal het nooit lang duren.Hi, Lucas
Thank you very much for your support.
Good news is that engineers already figured this issue out, and they are working on a fix.
Once engineers give us the patch, we'll send it to you for a test, but you have to keep it secret because it's not official yet.
Dat vond ik ook raar. Al helemaal omdat de accu groter is als de meeste die boven de OP5 stonden.ErikRo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:56:
Wat me verbaasd in de Tweakers test dat de batterij veel minder meegaat dan in andere testen bv video waar ze op 18 uur uitkwamen.
Dat is mooi dacht iken dan zie je deze test komen ze bijna onderin terecht dat is dan weer balen.

Arnout schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:46:
testfoto met de update van zojuist:
[afbeelding]
geen verbetering zo te zien.
Ja same.. Bovendien krijg ik echt 6 a 7 uur screen on time met best hevig gebruik.. Snap niet hoe ze aan die resultaten komenroccothehelper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:59:
[...]
Dat vond ik ook raar. Al helemaal omdat de accu groter is als de meeste die boven de OP5 stonden.
Hij focust toch niet op het toetsenbord? In mijn ogen een prima foto..Heel ver inzoomen dan vervaagd het, ja het is een telefoon geen camera. Ik vraag me sterk af of je dezelfde foto maakt met een samsung of iphone of je dan verschil ziet met dezelfde focus.fast-server schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:02:
Is niet best inderdaad, even beter zichtbaar gemaakt.
[afbeelding]
[...]
Dat is goed nieuws dat ze al wat gevonden hebben, dan zal het deze week wel gefixed zijn inderdaad. Wij krijgen natuurlijk wel te horen van jouw of het werkt^LuKKie^ schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:59:
[...]
Dit had ik wel een beetje verwacht.
Ik heb vannacht de volgende mail gekregen van Bughunters (OnePlus):
[...]
Verwacht dus ergens deze week van hun een iets flashbaars om te testen. Als dat het fixt verwacht ik dat Oneplus het meeneemt in de eerste volgende release. Gezien dat ze nu om de 2 dagen een nieuwe release lijken te pushen (vrijdag, zondag en vandaag) zal het nooit lang duren.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik heb geen problemen met Base en Telenet. Beide kaarten werken out of the box op 4G+. Op Base haal ik 82 down en 22 up. Telenet heb ik nog niet geprobeerd omdat ik geen data heb op mijn abonnement.Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:51:
Via BASE belgie had ik ook geen werkende 4G verbinding, blijkbaar was de APN niet correct, er stond namelijk een proxy adres ingevuld, na dit verwijderd te hebben inclusief proxy poort, werkt alles perfect. Dus OP heeft een vage APN collectie, vreemd dat dit bij mijn 3 voorgaande OP's wel gewoon out of the box werkte.
Het blijft een foto dus diafragma,sluitertijd blijven ook hier van toepassing.fast-server schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:02:
Is niet best inderdaad, even beter zichtbaar gemaakt.
[afbeelding]
[...]
Wat ik wil zeggen is dat het niet altijd aan de camera ligt.
^LuKKie^ schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:59:
Hi, Lucas
Thank you very much for your support.
Good news is that engineers already figured this issue out, and they are working on a fix.
Once engineers give us the patch, we'll send it to you for a test, but you have to keep it secret because it's not official yet.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Uch ik ging uit van het bestand geheim houden
[ Voor 22% gewijzigd door maik.devries op 27-06-2017 14:12 ]
Het focuspunt is inderdaad het scherm. Toetsenbord was 5cm weg dus vaag, klopt, maar kijk eens goed naar het effect wat eroverheen zit... lijkt wel of je dubbel ziet oid.Bart-k schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:05:
[...]
Hij focust toch niet op het toetsenbord? In mijn ogen een prima foto..Heel ver inzoomen dan vervaagd het, ja het is een telefoon geen camera. Ik vraag me sterk af of je dezelfde foto maakt met een samsung of iphone of je dan verschil ziet met dezelfde focus.
Waar ligt het aan? EIS of de dubbele camera of iets anders? Postprocessing? Wat is de HQ stand (daar is deze meer genomen) in het HDR optiemenu?
Ja, same here. Ook ineens veel groter font en ook gekleurde naam/icoon van de app waarvan ik de notificatie krijg.maik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:11:
Iemand anders die soms 2x hetzelfde bericht onder elkaar op het ambient display te zien krijgt zodra die binnenkomt? Het is trouwens niet alleen WhatsApp zie ik nu, ook buienalarm etc.
Ga ik eens op letten of dat ook zo isw.schrier schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:14:
[...]
Ja, same here. Ook ineens veel groter font en ook gekleurde naam/icoon van de app waarvan ik de notificatie krijg.
Ik ben opzich niet zo in foto's, maar ik zie het probleem niet zo? Of bedoel je dat het toetsenbord waziger is? Dat lijkt me vrij normaal aangezien je op ver focust.Arnout schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:46:
testfoto met de update van zojuist:
[afbeelding]
geen verbetering zo te zien.
Ik heb je foto proberen te reproduceren (maar dan met een laptop i.p.v een PC), met als resultaat:

Vrij nette/scherpe foto imho
Daar moet ik eens op lettenmaik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:11:
Iemand anders die soms 2x hetzelfde bericht onder elkaar op het ambient display te zien krijgt zodra die binnenkomt? Het is trouwens niet alleen WhatsApp zie ik nu, ook buienalarm etc.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Kijk naar de windows toets (valt over te discussieren), of naar de cement blokken (erg duidelijk pasteleffect).MK1998NL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:18:
[...]
Ik ben opzich niet zo in foto's, maar ik zie het probleem niet zo? Of bedoel je dat het toetsenbord waziger is? Dat lijkt me vrij normaal aangezien je op ver focust.
Ik heb je foto proberen te reproduceren (maar dan met een laptop i.p.v een PC), met als resultaat:
[afbeelding]
Vrij nette/scherpe foto imho
[...]
Daar moet ik eens op letten
Windows-knop vind ik zelf niet echt anders t.o.v de rest van de toetsen. Cementblokken zijn inderdaad meer pastel, daar moet ik je gelijk in gevenArnout schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:25:
[...]
Kijk naar de windows toets (valt over te discussieren), of naar de cement blokken (erg duidelijk pasteleffect).
De meegeleverde oordopjes doen het overigens verrassend goed.
[ Voor 13% gewijzigd door The_Worst op 27-06-2017 14:35 ]
Ik denk zelf dat dit komt door post processing. Gebeurt met RAW images in Photoshop vaak ook als je iets te ver gaat.MK1998NL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:32:
[...]
Windows-knop vind ik zelf niet echt anders t.o.v de rest van de toetsen. Cementblokken zijn inderdaad meer pastel, daar moet ik je gelijk in gevenDat had iets kleur accurater kunnen zijn.
Ik zie het probleem bij mijn foto's net zoals op deze foto ook nietEwivis schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:39:
Ook even een foto gemaakt om te vergelijken.
Wat vinden jullie van deze?
[afbeelding]
Oftewel, ik ga nog even contact opnemen of de foto's dan nu ook genomen worden met de 1e camera of dat het gewoon niet op het beeldscherm wordt getoond.Please be informed that this is a bug right now and we have endorsed this case to our headquarters.
Zelf gebruik ik dit dagelijks in mijn Seat.
Dus ook echt met een auto unit.
Dan neem je toch een foto met je vinger voor de 2e lens? Of zie ik het probleem nu helemaal verkeerdmaik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:51:
Heb zojuist informatie gehad omtrent het probleem met de 2e camera:
[...]
Oftewel, ik ga nog even contact opnemen of de foto's dan nu ook genomen worden met de 1e camera of dat het gewoon niet op het beeldscherm wordt getoond.
Oke, top. Dan zal er wel weer een update komenmaik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:51:
[...]
Oftewel, ik ga nog even contact opnemen of de foto's dan nu ook genomen worden met de 1e camera of dat het gewoon niet op het beeldscherm wordt getoond.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Wat is precies het probleem? Bij mij werken beide camera's prima, en ik merk dat als er iets voor de lens zit zoals een vinger hij automatisch switcht (juist handig toch?)maik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:51:
[...]
Dan alsnog kan de foto van de 2e camera genomen worden, maar niet getoond worden op het scherm. Ik wil zelf geen conclusies trekken, zij weten daar meer vanaf.roccothehelper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:53:
[...]
Dan neem je toch een foto met je vinger voor de 2e lens? Of zie ik het probleem nu helemaal verkeerd
Ik heb een aantal dagen Android Auto gebruikt op m'n OP5. Werkt prima, met als enige opmerking dat het erg lang duurt voor mijn auto (VW Polo, zelfde unit gok ik) mijn telefoon herkent. Vervolgens start hij wel automatisch op zonder waarschuwing of pop-ups oid.Fietsbelletje schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:53:
Heeft iemand toevallig ook Android Auto kunnen testen ?
Zelf gebruik ik dit dagelijks in mijn Seat.
Dus ook echt met een auto unit.
Dan kan je dat toch zien? als op de foto een vinger voor de lens zit maar tijdens het maken van de foto niet weet je dat op het scherm alleen de 1e wordt getoond. Maar je hebt gelijk dat kunnen hun beter uitzoekenmaik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:58:
[...]
Dan alsnog kan de foto van de 2e camera genomen worden, maar niet getoond worden op het scherm. Ik wil zelf geen conclusies trekken, zij weten daar meer vanaf.
Hoe doe je dat als ik vragen mag? ik mag hem niet installeren en als ik een APK installeer dan loop ik vast na het opstarten omdat je hem niet in NL kan gebruiken volgens de app?!Ardj schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:58:
[...]
Ik heb een aantal dagen Android Auto gebruikt op m'n OP5. Werkt prima, met als enige opmerking dat het erg lang duurt voor mijn auto (VW Polo, zelfde unit gok ik) mijn telefoon herkent. Vervolgens start hij wel automatisch op zonder waarschuwing of pop-ups oid.
Oh dat is vreemd.. Ik heb van een van de grote APK sites een versie voor ARM64 geplukt, deze kan ik zonder problemen installeren en vervolgens starten (zowel telefoon als op m'n unit in auto).mikevankan schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:11:
[...]
Hoe doe je dat als ik vragen mag? ik mag hem niet installeren en als ik een APK installeer dan loop ik vast na het opstarten omdat je hem niet in NL kan gebruiken volgens de app?!
Automatisch switched?floristevito schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:54:
[...]
Wat is precies het probleem? Bij mij werken beide camera's prima, en ik merk dat als er iets voor de lens zit zoals een vinger hij automatisch switcht (juist handig toch?)
Bij mijn weten is het volgende bekend over de logica van de dual camera setup:
1. tweede camera wordt gebruikt bij 'portret' stand. Vraag: hoe dan?
2. tweede camera wordt als primaire camera gebruikt bij de 2x zoom stand in de normale foto modus (icoon 2x onderin interface).
Over punt 1 zeggen Chris en Arnoud het volgende:
Dus: tweede camera zou 'diepte informatie' leveren. Klopt dit?Natuurlijk is de portretmodus vooral bedoeld voor… portretten van mensen, maar de modus die bokeh creëert, leent zich ook goed voor het fotograferen van andere onderwerpen. Bovenstaand zie je een erg lastige, zo niet onmogelijke, situatie voor de modus. Dat geldt voor zowel de OnePlus 5 als de iPhone 7 Plus. De software kan ondanks de diepte-informatie niet zien wat de voor- of achtergrond is als de uitsteeksels van een object te dun zijn, zoals bij deze naalden. Dat is logisch, maar we willen het toch even laten zien, zodat duidelijk is waar het misgaat bij de modus.
Yep hiero ookmaik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:11:
Heb even een foto uit de op5 review van tweakers genomen. (foto van Iphone 7plus)Ewivis schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:39:
[afbeelding]
Ook deze heeft het "pastel" effect

heb het antwoord al gevonden.kleefding schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:37:
De laatste update wil bij mij niet installeren, hij blijft op downloaden staan 4.5.3
wis het updatebestand (staat in de hidden ota map in de root)
Herstart de telefoon
Zet wifi uit en update via 4g
Nette fotoEwivis schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:39:
[afbeelding]
Zeer goed mogelijkroccothehelper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:41:
[...]
Ik denk zelf dat dit komt door post processing. Gebeurt met RAW images in Photoshop vaak ook als je iets te ver gaat.
Met een "normale compacte camera" (dus geen spiegelreflex o.i.d) waren de kleuren van de blokken zelf wat mooier, maar was de schuur op de achtergrond volledig overbelicht en zelfs volledig wit (terwijl het mint-groen is).
De foto nog eens opnieuw gemaakt nu, toch beter:

vs de oude:

Blijkbaar is het zo dat, om de telephoto lens te activeren voor 2x zoom, je ten eerste minimal 1.6x ingezoomd moet zijn, wat loopt tot 8x zoom. Ten tweede moet je, in mijn optiek erg veel, licht tot je beschikking hebben, het liefst direct naast een light-source.
Als deze requirements niet worden behaald wordt de normale lens gebruikt voor het inzoomen. Probeer maar eens in het licht te staan, 2x zoom te gebruiken en dan de vinger op de lens te plaatsen, dan switch'd die naar de andere lens toe omdat de telephoto lens te weinig licht krijgt.
Zover het verhaal van de Support, heb overigens wel te horen gekregen dat er een HELE KLEINE kans is dat de hoeveelheid licht om de telephoto lens te activeren veranderd wordt, reken er maar niet op, kan het altijd meevallen.
Hoewel ik wel gelijk merkte dat het Jello Effect ook bij mij aanwezig is, begin ik er wel wat aan te wennen. Ik merk het alleen wanneer ik naar boven en naar beneden scroll dat het beeld wat samengedrukt oid wordt.
Dit lijkt me inderdaad dus een "feature". Ik merk het in ieder geval ook. Dus misschien geen probleem? Merk je ook dat als je bijvoorbeeld naar beneden en boven scrollt de tekst wat "vager" wordt dan normaal? Normaal wordt tekst vager maar op de one plus is het nog iets(heel klein) vager dan mijn andere telefoon(die wel kampt met echt veel scroll lag). Misschien ligt het aan de scroll lag van mijn oude mobiel maar wellicht.R0N4NN schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:43:
Mijn OP5 is nu ook binnen, en wat een fantastische telefoon is het.
Hoewel ik wel gelijk merkte dat het Jello Effect ook bij mij aanwezig is, begin ik er wel wat aan te wennen. Ik merk het alleen wanneer ik naar boven en naar beneden scroll dat het beeld wat samengedrukt oid wordt.
Ja ik heb het ook, viel me tot nu toe op alleen bij whatsapp en alleen bij de eerste notificatie. Dus iemand appt mij en genereerd een notificatie is dubbel, elk opvolgende bericht is dan gewoon normaal. Tot ik de notificatie weg swipe of het bericht open, dan begint het weer op nieuw.maik.devries schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:11:
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Waar zie jij dan nog meer een pastel effect?
roccothehelper schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:36:
[...]
Heb even een foto uit de op5 review van tweakers genomen. (foto van Iphone 7plus)
Ook deze heeft het "pastel" effect
[afbeelding]
Ik ben al bezig met Jeffmelantrix schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:51:
[...]
Ja ik heb het ook, viel me tot nu toe op alleen bij whatsapp en alleen bij de eerste notificatie. Dus iemand appt mij en genereerd een notificatie is dubbel, elk opvolgende bericht is dan gewoon normaal. Tot ik de notificatie weg swipe of het bericht open, dan begint het weer op nieuw.
bij de muur!ErikRo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:51:
Euh het enige pastel wat ik zie is een pastel kleurige bloem ....
Waar zie jij dan nog meer een pastel effect?
[...]
Als er iets niet verbeterd is betekend dit niet dat het een negatief effect heeft, gewoon installeren die hapArdj schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:52:
Zijn er ook nog redenen waarom ik deze update wél zou willen installeren? Hoor nog niet echt positieve geluiden
Is dat niet logisch aangezien je volledig focust op de bloem en niet op de muur bijvoorbeeld?
Het is i.i.g niet achteruit gegaan, en de bug-fixes die gefixt zouden moeten zijn, had ik eigenlijk al geen last vanArdj schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:52:
Zijn er ook nog redenen waarom ik deze update wél zou willen installeren? Hoor nog niet echt positieve geluiden
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.
Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.
Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten