Zou je wat meer gegevens kunnen geven?VivaAtloni schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:02:
Ik heb een zonnepanelen sf-175s set (bijna) aangeschaft en wil deze aansluiten in de meterkast. Ik koop een 3 fasen omvormer (goodwe) en deze komt in de schuur te hangen. In de schuur zit een eigen 3 fase zekeringkast. Deze is verbonden met 2.5mm2 kabel die richting de woning loopt (ik schat de kabel tussen de 10-15 meter lang).
In de woning is deze kabel na de aardlekschakelaar aangesloten op de 3 fase (waar ook dus nog andere groepen op zitten).
Ik lees wat tegenstrijdige verhalen over de aardlekschakelaar. Soms lees ik dat er geen aardlek tussen moet zitten, soms wel en soms zelf 2.
Welke optie is de juiste keuze:
1. kabel vanuit schuur in de woning voor de aardlek in de woning aansluiten en een eigen aardlekschakelaar in de schuur zetten
2. alles in de woning zo laten en een extra aardlekschakelaar in de schuur plaatsen (dus 2 aardlek achter elkaar)
Of is er nog een andere optie die ik beter kan kiezen?
-Hoofdzekering?
-Welke automaten?
-Wat voor aardlekbeveiliging heb je al?
[ Voor 85% gewijzigd door weasel op 20-07-2017 21:53 ]
14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput