Even een requote:
Dit is inmiddels:
+3 Spotlight 38
+2 Informatief 96
+1 On-topic 82
0 Off-topic / Irrelevant 8
-1 Ongewenst 6
Die ga je niet meer rechtkrijgen. Andermaal wordt ook weer bewezen dat een melding in dit topic ter
correctie van een mismod juist meer mismods aantrekt.
Toch zie je ook dat er veel op +1 is gemod sindsdien, wat de juiste score is, 44 moderaties deden dat dan ook. Daar staat tegenover dat de +2 en +3 ook massaal zijn gemod, met respectievelijk 58 en 17 moderaties. Het totaal aan toegevoegde mismods (+2 en +3) is dan 75, tegen over 44
juiste moderaties.
Oftewel, dat ga je niet meer rechtkrijgen. De vraag is dus waarom mensen n.a.v een melding hier ter correctie alsnog voor +2 kiezen. En op de vraag of die mensen reageren n.a.v een melding hier lijkt mij evident: Meld je dit immers niet, dan zou je niet zon massale groep moderaties hebben die is toegevoegd tussen de 2 tijdsvariabelen.
Op de waarom vraag is wellicht: Baldadigheid, de user die het meldt, of omdat ze het eens zijn met de strekking van de post en dus niet objectief reageren.
Ik hoop hier zo een goed voorbeeld te hebben aangedragen van waar het
misgaat in het moderatie systeem.
Andersom, dus juiste correcties, gebeurt gelukkig ook nog, getuige de andere posts uit dat topic:
BushWhacker in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet me... - Inmiddels correct op 0.
Mic2000 in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer g... - Inmiddels correct op 0.
TheVivaldi in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet mee... - Inmiddels correct op +1.
Het is dus vreemd dat een typische onderbuik reactie na melding ter correctie juist meer mismods krijgt terwijl een vergelijkbare reactie (De eerste van Bushwhacker) na melding ter correctie wel juist wordt gecorrigeerd.
HMC schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:26:
offtopic:
Mijn opmerking gisteren was bedoeld als een geintje. Daar is clown smiley toch voor?

Bovendien als ik het gemeend had, had ik Wildhagen niet ge-tag't.
Ik had, in ieder geval, niets kwaads in de zin.
Helaas is dat verkeerd gevallen en dat is mijn schuld.
Dus mijn excuses, bij deze.
Ik zal dit topic wel "hiden".
offtopic:
Tegenwoordig zijn de smiley's zo mishandeld dat je het verschil niet meer ziet tussen een grap of iets welgemeends/villeins. FWIW ik snapte je grapje wel, maar er zal wel meer spelen tussen beiden. Maar goed.