Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.325 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
FateTrap in 'nieuws: SpaceX voert succesvolle in-flight abort test met Crew D...

Kan deze op -2? Dit voor de tekst [..] na "Deze mensen mogen een [..]" (ik ga t niet herhalen).

Edit: Dezelfde persoon heeft nog een gelijkwaardige reactie in hetzelfde artikel geplaatst.

[ Voor 9% gewijzigd door bkor op 20-01-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

bkor schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:25:
FateTrap in 'nieuws: SpaceX voert succesvolle in-flight abort test met Crew D...

Kan deze op -2? Dit voor de tekst [..] na "Deze mensen mogen een [..]" (ik ga t niet herhalen).

Edit: Dezelfde persoon heeft nog een gelijkwaardige reactie in hetzelfde artikel geplaatst.
Bedankt, ik heb er naar gekeken.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:37

Herman

FP ProMod
Troll account?

- gallery: tajin

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar kijk ik direct even naar. Dank voor de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'downloads: Pi-hole 5.0 bèta'

Ik mis even wat het informatieve is aan deze post denk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iets gedaan worden aan deze review??? productreview: Tado Slimme Thermostaat V3+ starterkit review door Atlantis1995 Persoon heeft het product ongeopend terug gestuurd en is dus niet in staat om een review te schrijven. Levert alleen maar zinloze discussie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:05:
Kan er iets gedaan worden aan deze review??? productreview: Tado Slimme Thermostaat V3+ starterkit review door Atlantis1995 Persoon heeft het product ongeopend terug gestuurd en is dus niet in staat om een review te schrijven. Levert alleen maar zinloze discussie op.
Bedankt, ik heb de review verwijderd aangezien het idd geen eigen productervaring is. Dergelijke meldingen kun je overigens beter in Meldingen 'onreine' productreviews posten :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeehond schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:35:
[...]

Bedankt, ik heb de review verwijderd aangezien het idd geen eigen productervaring is. Dergelijke meldingen kun je overigens beter in Meldingen 'onreine' productreviews posten :).
Ik had dat topic niet onder pricewatch verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
kvannotten in 'nieuws: Disney+ verschijnt in de zomer in België'

Valt me op dat iemand dat onder +2 schaalt. Is eigenlijk niet eens een +1 (ook niet die van mij). Daarom dus hooguit een 0.

En de moderatiekaart geeft aan dat iemand een +3 heeft gegeven. Helemaal raar.

We.are.cake in 'nieuws: Apple stopte met plannen voor encryptie in iCloud na ...
Absoluut geen +3 waard. Hooguit een +1.

[ Voor 43% gewijzigd door JelleDJs op 21-01-2020 14:50 . Reden: +3 erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

AlainSki in 'nieuws: Apple stopte met plannen voor encryptie in iCloud na ges...

Geen +3, eerder een 0
Staat echter dusdanig hoog (160 x +3), dat hij door een powermod aangepast moet worden

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
FooLsKi in 'nieuws: ACM geeft providers 4 weken om bij roaming in EU goed 4g-...

Gewoon een zware rant en bedoeld om beroering te veroorzaken. -1 derhalve en geen +2

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
lars_jj in 'reviews: Doom Eternal - Dwingt je tot nadenken'

En de hele boom eronder is een 0.. kansloze "Controllers zijn kut" discussie.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:05

Sorcerer8472

Mens sana?

Sorcerer8472 in 'nieuws: Agentschap Telecom: voorlopig ligt straling 5g in Ne...

Niet -1, minimaal 0 maar eigenlijk gewoon +1 omdat het gaat om dezelfde discussies, angsten en principes als bij 5G, echter in een veld waar wel duidelijke wetenschappelijke resultaten aanwezig zijn (en mensen het nog steeds niet accepteren).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Sorcerer8472 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:51:
Sorcerer8472 in 'nieuws: Agentschap Telecom: voorlopig ligt straling 5g in Ne...

Niet -1, minimaal 0 maar eigenlijk gewoon +1 omdat het gaat om dezelfde discussies, angsten en principes als bij 5G, echter in een veld waar wel duidelijke wetenschappelijke resultaten aanwezig zijn (en mensen het nog steeds niet accepteren).
Is een 0.. die hele discussie is zwaar off topic.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:04

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Die hele vaccinatiediscussie daar is inderdaad gigantisch offtopic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Tokkes in 'nieuws: 'Goedkopere nieuwe iPhone kan in maart uitkomen''
Geen flamebait, troll, of belediging. Toch een -1. Lichtjes off-topic, dat wel.

Verrekte (on)eensch-modders mogen echt eens oprotten.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dirk schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:53:
Die hele vaccinatiediscussie daar is inderdaad gigantisch offtopic.
Ben ik het niet mee eens. Rondom de 5G-discussie spelen exact dezelfde wetenschap-ontkennende conspiracy theory-zaken als rondom anti-vaxx. Je ziet het vaak ook in combinatie met elkaar genoemd worden op social media. Dus wel degelijk aan elkaar verbonden als het gaat om "zorgen bij de bevolking".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan is er nog geen enkele reden om in detail op de vaccinatiediscussie in te gaan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Oneens: de vaccinatiediscussie is qua studies en epidemiologie veel verder en desondanks spelen daar exact dezelfde bezwaren van mensen, ondanks dat het hoofdargument nu is dat we niet genoeg weten en dat "niet bewezen is dat het veilig is".

Door niet ook een ander vergelijkend onderwerp erbij te halen is het veel lastiger om over het grote plaatje rondom fake news / fake information / zaaien van twijfel / wetenschapsontkenning etc. te praten. Plus hetgeen waar ik het expliciet over heb; in hoeverre je een onzekerheidsfactor expliciet moet maken in je communicatie naar bevolking toe. Een onzekerheidsfactor die bij 5G nog veel groter is dan bij vaccinaties (waar er eigenlijk geen onzekerheid bestaat over veiligheid, effectiviteit etc.)

Maar goed, heb zo'n gevoel dat wij het daarover niet eens gaan worden, ondanks de duidelijke argumenten die ik aandraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:27
Madshark in 'nieuws: WhatsApp brengt donkere modus uit voor bètaversie'

Geen +2.

Sowieso veel reacties die over de Darkmode (of beter gezegd het ontbreken ervan) van Tweakers gaan. Die staan nu allemaal op +1, maar zouden eigenlijk naar 0 moeten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

n9iels in 'nieuws: WhatsApp brengt donkere modus uit voor bètaversie'

Geen +2, gaat niet zozeer over de darkmode, maar de extension en dat het niet zo goed werkt en er een Tweakers-alternatief is.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie83
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06-2023
In https://tweakers.net/nieu...ction=13926468#r_13926468 geef ik duidelijk een andere kijk op de oorzaak van de lage adoptie. Deze komt uit ervaring en wordt er onder door de ervaring van een ander bevestigd. Echter 4x -1 en een +2. Volgens mij ga ik vrij uitgebreid op de mogelijke scenario’s in en blijf dicht bij het topic. De minnetjes komen over als; niet mee eens dus -1

[ Voor 18% gewijzigd door thijssie83 op 22-01-2020 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

thijssie83 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:32:
In https://tweakers.net/nieu...ction=13926468#r_13926468 geef ik duidelijk een andere kijk op de oorzaak van de lage adoptie. Deze komt uit ervaring en wordt er onder door de ervaring van een ander bevestigd. Echter 4x -1 en een +2. Volgens mij ga ik vrij uitgebreid op de mogelijke scenario’s in en blijf dicht bij het topic. De minnetjes komen over als; niet mee eens dus -1
Daar zie ik ook geen -1 in.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Ik geef mijn mening in paradoXical in 'nieuws: Huawei: 5g komt eind dit jaar op goedkope smartphones'
Blijkbaar zijn sommigen het daar niet mee eens en flaggen deze post -1 - onterecht in mijn ogen.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
jimshatt in 'nieuws: Office 365 ProPlus maakt vanaf februari Bing standaardzo... lijkt mij geen +1. Office malware noemen lijkt mij eigenlijk ook niet direct een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bbob in 'nieuws: Rechter: Nintendo hoeft klanten geen kans te geven om pr...

Krijgt +3, maar het Nederlandse recht doet niet ter sprake, omdat een Duitse rechter uitspraak heeft gedaan. Het artikel is hier weliswaar niet geheel ondubbelzinnig over, waardoor de verwarring makkelijk ontstaat, ik ga dat ook even aangeven bij de redactie om dat verder te verduidelijken.

Ook weet ik niet of IStealYourGun in 'nieuws: Rechter: Nintendo hoeft klanten geen kans te geven ... ook daadwerkelijk +3 is, zou het zelf +2 geven, het is om het even denk ik?

EDIT @ 23-01-2020 15:20
De reactie van bbob1970 staat nog steeds op +2, maar meerwaarde is er niet, doordat het Nederlands recht niet van toepassing is. Ik kom dan eigenlijk niet verder dan offtopic, maar het bericht staat nog wel op +2.

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Mr-D. in 'nieuws: Facebook test donkere modus in app bij meer gebruikers'

Staat op +2. Is echter irrelevant voor de discussie over een donkere modus op Facebook. Is wmb. een 0, hooguit een +1 waard.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Bor schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:50:
jimshatt in 'nieuws: Office 365 ProPlus maakt vanaf februari Bing standaardzo... lijkt mij geen +1. Office malware noemen lijkt mij eigenlijk ook niet direct een 0.
Geen +1 en geen 0, maar wat dan wel? Een -1 lijkt mij dan weer wat streng en meer dan een +1 zie ik er ook niet in. Ik heb recalcitrant als ik ben wel gewoon een +1 gegeven :-)

[ Voor 4% gewijzigd door JDVB op 23-01-2020 14:59 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

JDVB schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:57:
[...]
Geen +1 en geen 0, maar wat dan wel? Een -1 lijkt mij dan weer wat streng en meer dan een +1 zie ik er ook niet in. Ik heb recalcitrant als ik ben wel gewoon een +1 gegeven :-)
Ik kan in het geval van die reactie voor de scores -1, 0, en +1 wel redenen bedenken om de score te kunnen verdedigen. Wat mij betreft zijn ze alle drie niet fout.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Arumes in 'nieuws: Webwinkel Neckermann.com is failliet'

Apart dat de vraag van benbi wel als on topic gemodereerd wordt, maar mijn antwoord niet. Het is allebei 0 of allebei +1.

[edit] Geldt trouwens ook voor de reactie van Saven, die staat ook op 0:
Saven in 'nieuws: Webwinkel Neckermann.com is failliet'

Je hoeft het niet met het antwoord eens te zijn, maar het is wel on-topic.

[ Voor 35% gewijzigd door Arumes op 23-01-2020 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 00:19
Crazy Harry in 'nieuws: Privacywaakhond: 29 bedrijven melden mogelijk datalek...

Geen +2
Uitsluitend een mening zonder onderbouwing.
Het lijkt erop dat er gemeningmod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Guttegut ik zet blijkbaar een impopulair feit in mijn post: .oisyn in 'nieuws: Rocket League staakt ondersteuning Linux en macOS' en verder in de draad.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 23-01-2020 23:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:43
Naafkap in 'nieuws: Apple spreekt zich uit tegen Europees voorstel voor univ...

Volgens mij gewoon on topic en niet 15x ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Steven.w schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 07:24:
Volgens mij gewoon on topic en niet 15x ongewenst.
Mwoa, met "je kletst uit je nek" en "Apple bashen is zo makkelijk" verdien je geen punten. Hoger dan een 0 kom ik niet, en een -1 vind ik niet onverdedigbaar.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkin
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 21:15
Snow_King in 'nieuws: Sonos-topman biedt excuses aan en belooft langdurig fix...

Er wordt lekker gemening mod hier zeg. Eerste reactie die ik lees is op topic mogelijk zelfs +2 afhankelijk van hoe je het bekijkt. Wordt gemod als off topic momenteel wat zeker misplaatst is in mijn ogen (flinke berg - 1 zorgt daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Visgek82 in 'nieuws: Rocket League staakt ondersteuning Linux en macOS'

Nutteloze "me too" reactie op +1.
CH4OS schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:44:
bbob in 'nieuws: Rechter: Nintendo hoeft klanten geen kans te geven om pr...

[...]

EDIT @ 23-01-2020 15:20
De reactie van bbob1970 staat nog steeds op +2, maar meerwaarde is er niet, doordat het Nederlands recht niet van toepassing is. Ik kom dan eigenlijk niet verder dan offtopic, maar het bericht staat nog wel op +2.
Het Nederlandse herroepingsrecht is wel degelijk interessant in zo'n discussie. Het ligt voor de hand dat je in nieuws over land X gaat vergelijken met het land waar het gros van ons woont (Nederland en België).

Daarnaast zijn de herroepingsrechten gebaseerd op een EU richtlijn (o.a. deze) wat de vergelijking, naast een natuurlijke drang om te vergelijken tussen "ons land" en het land van het onderwerp, extra interessant maakt.

Ik ben in ieder geval blij deze reactie te hebben gelezen. Dus dank voor het linken :+

[ Voor 73% gewijzigd door Jerie op 24-01-2020 12:21 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
IStealYourGun in 'nieuws: Rechter: Nintendo hoeft klanten geen kans te geven ...

Hij staat op +3, maar slaat de plank compleet mis. De opsomming van drie punten slaat nergens op (punt 1 klopt niet, een uitgevoerde verbintenis gaat teniet, maar dat betekent niet dat de overeenkomst wordt ontbonden en punt 2 klopt niet voor wat betreft "deze zal in eerste instantie eerder dwingen de voorwaarden na te komen"). Bovendien suggereert hij dat de opsomming limitatief is ("In princiepen kan een contract alleen worden ontbonden op 3 voorwaarden"), terwijl de twee belangrijkste situaties ontbreken:
1. Een overeenkomst op afstand kan binnen een bepaalde termijn worden ontbonden via het modelformulier of een verklaring.
2. Een overeenkomst waarbij één van de partijen in verzuim is kan via een schriftelijke verklaring worden ontbonden.
Jerie schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:15:

[...]

Daarnaast zijn de herroepingsrechten gebaseerd op een EU richtlijn (o.a. deze) wat de vergelijking, naast een natuurlijke drang om te vergelijken tussen "ons land" en het land van het onderwerp, extra interessant maakt.
Dit. Het herroepingsrecht zou in de EU hetzelfde moeten zijn, dus de reactie van bbob1970 sla ik hoger aan dan die van IStealYourGun. Wel schrijft bbob1970 het allemaal wat warrig op.

[ Voor 18% gewijzigd door GlowMouse op 24-01-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

terradrone in 'nieuws: Onderzoek: meer dan eenvijfde Nederlanders wil oversta...

Wat doen we met dit soort reacties? Blijkbaar kan de troller (want dat is hij in deze kwestie) het niet winnen en gaat dan maar op de man spelen, door zelfs namen op te zoeken, hier is hij op het forum ook al eens voor aangesproken dat dat laag en onwenselijk is, maar blijkbaar blijft hij in dat gedrag zitten.

Ik begrijp dat veel reacties (waaronder ook van mij) naar -1 gaan, dat vind ik verder prima, maar dit soort posts, waarbij de poster in kwestie meent het persoonlijk + op de man te moeten spelen, vind ik echt een stap te ver gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een -1 lijkt me wel voldoende voor deze reactie. Een -2 lijkt me wat overdreven, zo extreem is het nu ook weer niet allemaal.

Zelf ga je overigens ook aardig op de man in sommige reacties, dus voordat je het hem verwijt, zou het je wel enigszins sieren om eerst even in een spiegel te kijken voor je anderen iets verwijt wat je zelf ook doet ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

wildhagen schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:48:
Een -1 lijkt me wel voldoende voor deze reactie. Een -2 lijkt me wat overdreven, zo extreem is het nu ook weer niet allemaal.

Zelf ga je overigens ook aardig op de man in sommige reacties, dus voordat je het hem verwijt, zou het je wel enigszins sieren om eerst even in een spiegel te kijken voor je anderen iets verwijt wat je zelf ook doet ;)
Zou je er iets van missen als het hele draadje vanaf hier nooit gepost was? Ik niet.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JDVB schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:57:
[...]

Zou je er iets van missen als het hele draadje vanaf hier nooit gepost was? Ik niet.
Ik ook niet ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Arumes schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 23:21:
Arumes in 'nieuws: Webwinkel Neckermann.com is failliet'

Apart dat de vraag van benbi wel als on topic gemodereerd wordt, maar mijn antwoord niet. Het is allebei 0 of allebei +1.
Staat nog steeds op 0. Een grappige reactie daarop van draadloos krijgt intussen wel weer een 1. Dit klopt gewoon niet. Mijn bericht is niet minder on-topic dan het bericht waar ik op reageer of degene die op mij reageert.

draadloos in 'nieuws: Webwinkel Neckermann.com is failliet'

[edit] staat nu wel op 1, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wildhagen schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:48:

Ik geef ook aan dat ik denk dat ook reacties van mij -1 zijn, maar ik speel het niet op naam op de man en dat vind ik not done, op de man prima wat mij betreft, maar daarbij hoeven er geen voornamen genoemd te worden. Ik vraag ook enkel hoe er normaal mee om wordt gegaan en zie nu dat de reactie weg (en waarschijnlijk -2) is.

Wel vind ik dat als iemand zijn initiële reactie begint met dat ik 'totale onzin' zou weergeven, dat dan zelf op zijn minst onderbouwt, als hij van mij ook een verdere onderbouwing verwacht, maar uiteindelijk wordt er over en weer getrolled. Maar dan hoeft dat niet door met naam op de man te spelen, wat mij betreft. Bij een snelle zoekactie zag ik dat het vaker gebeurt bij deze persoon, dat was gewoon een observatie van mijn kant.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMike
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
deze is toch super relevant voor een post over kabels??

LordMike in 'nieuws: Apple spreekt zich uit tegen Europees voorstel voor univ...

Vind het zelf vreemd te noemen dat blijkbaar amper tweakers op de hoogte zijn dat zelf een micro usb of blijkbaar zoals ik net heb geleerd ene gewone usb ook omkeerbaar kan zijn!

Zou frontpage nieuws moeten zijn (vermoedelijk ook geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wow, waarom die 62x (at the time of writing) +3 gekregen heeft is mij ook een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:43
Er wordt weer flink gemeningmod. Je mag het oneens zijn, maar deze reacties zijn gewoon ontopic en zeker niet ongewenst. Kan daar eens naar gekeken worden?

Naafkap in 'nieuws: Officiële renders tonen Galaxy S20 Ultra 5G met omvangri...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Voor mij onduidelijk is waarom ik hier een -1 krijg. Mijn enige bedoeling was een medetweaker een goedbedoeld advies te geven mbt een fantastisch fijne ontvanger waarvan ik denk dat deze hem veel kijkplezier kan brengen:

terradrone in 'nieuws: Onderzoek: meer dan eenvijfde Nederlanders wil oversta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:05
GlowMouse schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:23:
IStealYourGun in 'nieuws: Rechter: Nintendo hoeft klanten geen kans te geven ...
Hij staat op +3, maar slaat de plank compleet mis. De opsomming van drie punten slaat nergens op...
Vermoed dat dit gezocht kan worden in het feit dat veel mensen geen specifieke kennis hebben over dit onderwerp, deze reactie aannemen voor de waarheid en hem daarom hoog modereren.

Maar, gezien jouw bericht uitstraalt dat jij wel kennis hebt van dit onderwerp; zou een inhoudelijke reactie op het bericht van IStealYourGun niet veel interessanter zijn dan dezelfde discussie hier te voeren met de nadruk op de moderatie ervan ;) ?
GlowMouse schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:23:
terwijl de twee belangrijkste situaties ontbreken:
1. Een overeenkomst op afstand kan binnen een bepaalde termijn worden ontbonden via het modelformulier of een verklaring.
Hierop is digitale inhoud - waaronder dus games - mogelijk een wettelijke uitzondering (in ieder geval hoe ik het interpreteer :P ) :
De consument heeft geen recht van ontbinding bij:
..
de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, voor zover de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument en de consument heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van zijn recht van ontbinding.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

terradrone schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:20:
Voor mij onduidelijk is waarom ik hier een -1 krijg. Mijn enige bedoeling was een medetweaker een goedbedoeld advies te geven mbt een fantastisch fijne ontvanger waarvan ik denk dat deze hem veel kijkplezier kan brengen:

Ik zou mij niet zozeer zorgen maken om individuele moderaties, het gaat vooral om de eindscore van de reacties, als we op individueel moderaties moeten gaan werken wordt het modereren onbegonnen werk.

EDIT:
In dat op zicht is de eindscore prima op 0, het zou mij dus niet verbazen dat daarom de score gegeven is. De persoon in kwestie heeft jou immers ook bedankt in de reactie er onder.

EDIT2:
Bijdehandte HK-niveau reactie, lijkt mij ongewenst op FP? iFap in 'nieuws: Tweede Fortnite-seizoen start 20 februari en krijgt Unreal E...

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2020 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oeps! Mea culpa.

[ Voor 96% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2020 01:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
CH4OS schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 00:28:
[...]
Ik zou mij niet zozeer zorgen maken om individuele moderaties, het gaat vooral om de eindscore van de reacties, als we op individueel moderaties moeten gaan werken wordt het modereren onbegonnen werk.

EDIT:
In dat op zicht is de eindscore prima op 0,
Hij stond niet op 0 toen @terradrone de melding maakte, hij stond op -1. Ik heb hem toen al een zetje gegeven waardoor hij op 0 kwam. Hij heeft ook keurig 24u gewacht met melden, dus volgens mij heeft 'ie niks verkeerd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Arumes schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 08:03:
Hij stond niet op 0 toen @terradrone de melding maakte, hij stond op -1. Ik heb hem toen al een zetje gegeven waardoor hij op 0 kwam. Hij heeft ook keurig 24u gewacht met melden, dus volgens mij heeft 'ie niks verkeerd gedaan.
Ah check, dat had ik niet gezien, gelukkig zeg ik ook nergens dat er iets verkeerds is verder.
Echter is de score met +1 ook niet goed, het heeft 0 relatie met het onderwerp van het artikel, hoewel goed bedoeld van Terradrone kan ik er geen ontopic reactie in zien, terwijl drie anderen dat wel vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
CH4OS schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:15:
[...]
Ah check, dat had ik niet gezien, gelukkig zeg ik ook nergens dat er iets verkeerds is verder.
Echter is de score met +1 ook niet goed, het heeft 0 relatie met het onderwerp van het artikel, hoewel goed bedoeld van Terradrone kan ik er geen ontopic reactie in zien, terwijl drie anderen dat wel vinden.
Ga je me hier nou ook al stalken? Was het niet voldoende dat een hoop onzin van je al is verwijderd, ga je het hier nog eens dunnetjes overdoen? Bemoei je alsjeblieft niet met andermans zaken, je bent geen moderator,dus waarom je je hier zit met zaken bezigt die je niets aangaan doet enkel het vermoeden versterken dat je op een heel vervelende manier aan het stalken bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

terradrone schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:29:
Ga je me hier nou ook al stalken? Was het niet voldoende dat een hoop onzin van je al is verwijderd, ga je het hier nog eens dunnetjes overdoen? Bemoei je alsjeblieft niet met andermans zaken, je bent geen moderator,dus waarom je je hier zit met zaken bezigt die je niets aangaan doet enkel het vermoeden versterken dat je op een heel vervelende manier aan het stalken bent.
Lol. Gelijk negatief denken en doen, terwijl ik enkel de modfaq aanhou en aan de hand daarvan handel? Een slachtofferrol zoeken is nergens voor nodig. Het toontje dat je aanslaat al evenmin.

Dit topic is niet alleen voor moderators, hier is ook plek voor discussies, daar kan en mag íedereen op reageren. Dat jij daar niet tegen kan, kan ik niet helpen, maar reageer dan niet. Get a life zou ik zeggen, je kan ook op elke slak zout leggen, maar dat doe ik ook niet.

Daarom graag nu gewoon ontopic, zonder beschuldigingen over en weer.
Was het wel moderators-only, had het niet in dit deel van het forum gestaan, maar elders.

EDIT:
En for the record; als ik al iemand zou willen (want zo laag bij de grond ben ik niet) stalken, zou ik dat zeker niet via Tweakers doen of überhaupt via het internet. Het zou fijn zijn als je dergelijke beschuldigingen gewoon voor je laat.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2020 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

CH4OS schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:15:
[...]
Dan kan het nog wel zijdelings nuttig zijn, dat blijkt wel uit de parent en het feit dat er een model op wordt genoemd.

Als je op deze manier posts gaat waarderen dan kan je heel veel metadiscussie standaard op 0 zetten.

Dat staat overigens los van hoe men (Terradrone) reageert.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:32
--knip-- Ik wacht het eerst 24 uur af.

[ Voor 116% gewijzigd door Soru op 26-01-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Soru schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:34:
--knip-- Ik wacht het eerst 24 uur af.
Een uurtje of 3 wachten is voldoende hoor, dan heeft het systeem al even de tijd gehad. En als binnen die tijd er al meer dan een stuk of 20 moderatiepunten zijn gegeven aan de reactie, mag je hem ook melden, dan zijn we ook ruimschoots voorbij de eerste moderatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Nieuws post die veel aandacht genereert (Want Microsoft die bewust niets meer aan support doet, zelfs als ze het zelf hebben veroorzaakt? Alle reageerders klaar? Reageren maar!) maar ook weer parels van mismods oplevert:

Lethalis in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer ...
+3 Spotlight 21
+2 Informatief 65
+1 On-topic 38
0 Off-topic / Irrelevant 4
-1 Ongewenst 3

86 mismods, dat is natuurlijk op zijn best een +1. Helemaal met ''Ik wou dat Samsung en consorten zo'n instelling hadden. Dan zou ik niet weer nadenken over een iPhone. Windows 7 fanboys: it's over. Deal with it :P Upgrade naar Windows 10 of installeer Linux. Of koop een Mac''
  • Het gedeelte over iPhone's: Gaat niet over het bericht.
  • Het gedeelte over W7 fanboys: Lijkt mij duidelijk, toch?
:N

Het account is oud genoeg om te mogen drinken, wat een post als deze alleen maar opvallender maakt.

Zeker omdat deze, met eenzelfde strekking (maar met ' ' dus dan is het weer suggestief) 16x -1 krijgt - BushWhacker in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet me...

Mic2000 in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer g... - Geklaag, maar -1?

TheVivaldi in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet mee... - Enkele link, maar 12x +2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Andy Wachelder in 'geek: Speler biedt omgerekend 40.000 dollar voor zeldzaam ...

Ik ben niet heel bekend met EVE Online, maar ik zie hier volgens mij gewoon een 0 of +1 reactie?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

bruggesboy in 'nieuws: Avast verkoopt data van gebruikers gratis antivirussof...

Standaard one liner.
0, niet +2.
Er wordt erna goed uitgelegd door anderen hoe dit niert zo simpel ligt.

Frikandel in 'nieuws: Avast verkoopt data van gebruikers gratis antivirussoft...
+3? Nee, sorry.
Max +1, van mij zelfs 0

Edit2: Het gaat helemaal fout daar. Dat komt waarschijnlijk door Tijs insteek van hoe het werkt.
Hier moet een aantal Pros overheen gaan, minus @wildhagen :+ .

Avast doet helemaal niets fout. Men leest slechts Tijs artikel en gaat uit den boze.
De situatie is echter genuanceerder.

[ Voor 43% gewijzigd door HMC op 27-01-2020 17:47 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HMC schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:09:

Edit2: Het gaat helemaal fout daar. Dat komt waarschijnlijk door Tijs insteek van hoe het werkt.
Hier moet een aantal Pros overheen gaan, minus @wildhagen :+ .
Waarom mag ik er niet overheen gaan? Wat is dit voor kinderachtig op de man spelen? Kan die hetze van je tegen mij zo onderhand eens stoppen? Het begint steeds kinderachtiger te worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Het "op de man spelen" is zo onderhand je trademark toch? :+
Ik waardeer je werk, geen gein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HMC schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:51:
Het "op de man spelen" is zo onderhand je trademark toch? :+
Ik waardeer je werk, geen gein.
Dan zou je op zijn minst kunnen stoppen met het op de man spelen en trollen richting mij.

Ik ken je niet, weet niet wat ik je ooit misdaan hebt, maar de kinderachtige hetze die je tegen mij voert begint me onderhand compleet de keel uit te komen. Daar mag je dus accuut mee stoppen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@HMC de opmerking "Hier moet een aantal Pros overheen gaan, minus @wildhagen" is enkel uitlokken en nergens voor nodig. Laat dergelijke opmerkingen gewoon achterwegen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Er lopen blijkbaar nog wat PVV of FvD mening modders rond op de frontpage. -O-
michielRB in 'nieuws: Politie koppelde in 2019 98 keer foto aan gezichtsherke...

michielRB in 'nieuws: Politie koppelde in 2019 98 keer foto aan gezichtsherke...

Ik heb al vaker geroepen dat het mod systeem op twekers broken by design is, maar om met 3 keer troll opgescheept te zitten terwijl het valide reacties zijn tegen iemand die vind dat FR wel een goed isdee is klopt gewoon niet. Mijn berichten zijn absoluut geen troll posts, als ze geen +1 verdienen dan toch minimaal neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar gaat inderdaad het eea mis. Ik heb een aantal moderaties bekeken en in enkele gevallen actie ondernomen.

kodak in 'nieuws: Politie koppelde in 2019 98 keer foto aan gezichtsherkennin... lijkt mij 0 -> miljoenen verdachten en veroordelen :?

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 27-01-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Er wordt weer volop aan meningmoderatie gedaan bij de artikelen over de overgang van Windows 7 naar Windows 10. Er wordt -1 of 0 uitgedeeld aan mensen die Windows 10 niets vinden. En er wordt ook wel eens +2 uitgedeeld voor mensen die vinden dat Microsoft het goed doet.

Voorbeelden:
Houtenklaas in 'nieuws: Microsoft lijkt wallpaper-bug Windows 7 toch te verhe...
Houtenklaas in 'nieuws: Microsoft lijkt wallpaper-bug Windows 7 toch te verhe...
AnguishedOne in 'nieuws: Microsoft lijkt wallpaper-bug Windows 7 toch te verhe...
Ruw ER in 'nieuws: Microsoft lijkt wallpaper-bug Windows 7 toch te verhelpen ...
Nyarlathotep in 'nieuws: Microsoft lijkt wallpaper-bug Windows 7 toch te verh...

iAR in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer grati...
StGermain in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer...
arbraxas in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer ...
Amadeus1966 in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet me...
Waterfietser in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet m...
Waterfietser in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet m...
arbraxas in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer ...
Ruw ER in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer gr...
Ruw ER in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer gr...
iAR in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer grati...
HNO2 in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer grat...
MaestroMaus in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet me...
MaestroMaus in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet me...
koelpasta in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer...
Lethalis in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer ... (+2 is gewoon +1, is een mening)
WillySis in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer ...
etc. etc.

Soms krijgt iemand -1 voor al zijn/haar berichten terwijl ze niet allemaal een -1 verdienen omdat argumentaties in zo'n bericht wel feitelijk en inhoudelijk zijn en de discussiepartner wel +1 krijgt over hetzelfde onderwerp. Je kunt geen discussie houden als je een mening doordrukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

offtopic:
Mijn opmerking gisteren was bedoeld als een geintje. Daar is clown smiley toch voor? :?
Bovendien als ik het gemeend had, had ik Wildhagen niet ge-tag't.
Ik had, in ieder geval, niets kwaads in de zin.

Helaas is dat verkeerd gevallen en dat is mijn schuld.
Dus mijn excuses, bij deze.
Ik zal dit topic wel "hiden".

[ Voor 1% gewijzigd door HMC op 28-01-2020 11:27 . Reden: Off topic gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Even een requote:
Redneckerz schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:42:
Nieuws post die veel aandacht genereert (Want Microsoft die bewust niets meer aan support doet, zelfs als ze het zelf hebben veroorzaakt? Alle reageerders klaar? Reageren maar!) maar ook weer parels van mismods oplevert:

Lethalis in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer ...
+3 Spotlight 21
+2 Informatief 65
+1 On-topic 38
0 Off-topic / Irrelevant 4
-1 Ongewenst 3
Dit is inmiddels:
+3 Spotlight 38
+2 Informatief 96
+1 On-topic 82
0 Off-topic / Irrelevant 8
-1 Ongewenst 6

Die ga je niet meer rechtkrijgen. Andermaal wordt ook weer bewezen dat een melding in dit topic ter correctie van een mismod juist meer mismods aantrekt.

Toch zie je ook dat er veel op +1 is gemod sindsdien, wat de juiste score is, 44 moderaties deden dat dan ook. Daar staat tegenover dat de +2 en +3 ook massaal zijn gemod, met respectievelijk 58 en 17 moderaties. Het totaal aan toegevoegde mismods (+2 en +3) is dan 75, tegen over 44 juiste moderaties.

Oftewel, dat ga je niet meer rechtkrijgen. De vraag is dus waarom mensen n.a.v een melding hier ter correctie alsnog voor +2 kiezen. En op de vraag of die mensen reageren n.a.v een melding hier lijkt mij evident: Meld je dit immers niet, dan zou je niet zon massale groep moderaties hebben die is toegevoegd tussen de 2 tijdsvariabelen.

Op de waarom vraag is wellicht: Baldadigheid, de user die het meldt, of omdat ze het eens zijn met de strekking van de post en dus niet objectief reageren.

Ik hoop hier zo een goed voorbeeld te hebben aangedragen van waar het misgaat in het moderatie systeem.

Andersom, dus juiste correcties, gebeurt gelukkig ook nog, getuige de andere posts uit dat topic:
BushWhacker in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet me... - Inmiddels correct op 0.
Mic2000 in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet meer g... - Inmiddels correct op 0.
TheVivaldi in 'nieuws: Microsoft gaat nieuwe wallpaper-bug Windows 7 niet mee... - Inmiddels correct op +1.

Het is dus vreemd dat een typische onderbuik reactie na melding ter correctie juist meer mismods krijgt terwijl een vergelijkbare reactie (De eerste van Bushwhacker) na melding ter correctie wel juist wordt gecorrigeerd.
HMC schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:26:
offtopic:
Mijn opmerking gisteren was bedoeld als een geintje. Daar is clown smiley toch voor? :?
Bovendien als ik het gemeend had, had ik Wildhagen niet ge-tag't.
Ik had, in ieder geval, niets kwaads in de zin.

Helaas is dat verkeerd gevallen en dat is mijn schuld.
Dus mijn excuses, bij deze.
Ik zal dit topic wel "hiden".
offtopic:
Tegenwoordig zijn de smiley's zo mishandeld dat je het verschil niet meer ziet tussen een grap of iets welgemeends/villeins. FWIW ik snapte je grapje wel, maar er zal wel meer spelen tussen beiden. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DropjesLover in 'nieuws: Derde Torchlight-game wordt geen mmorpg, maar arpg z...

Ik zie niet helemaal wat hier ontopic aan is? Door de manier van schrijven ben ik eerder geneigd naar -1?

OMX2000 in 'nieuws: Avast verkoopt data van gebruikers gratis antivirussoftwa...

Lijkt mij geen informatieve post, maar gewoon ontopic.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Redneckerz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:09:
Even een requote:

[...]

Dit is inmiddels:
+3 Spotlight 38
+2 Informatief 96
+1 On-topic 82
0 Off-topic / Irrelevant 8
-1 Ongewenst 6

Die ga je niet meer rechtkrijgen. Andermaal wordt ook weer bewezen dat een melding in dit topic ter correctie van een mismod juist meer mismods aantrekt.
[...]
Niet zo fatalistisch he ;)
+3 Spotlight 1
+2 Informatief 4
+1 On-topic 180
0 Off-topic / Irrelevant 241
-1 Ongewenst 49

Misschien dat een powermod langsgeweest is, maar de moderaties zien er nu uiteindelijk prima uit.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:47:
[...]

+3 Spotlight 1
+2 Informatief 4
+1 On-topic 180
-1 Ongewenst 49

Misschien dat een powermod langsgeweest is, maar de moderaties zien er nu uiteindelijk prima uit.
Jij zit naar een andere reactie te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Volgens mij is mijn reactie hier gewoon ontopic: Bor in 'downloads: Nessus 8.9.0'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bardman1 in 'downloads: Nessus 8.9.0'

Deze reactie zou ik dan weer niet als ontopic beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

MadMarky schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:47:
[...]

+3 Spotlight 1
+2 Informatief 4
+1 On-topic 180
-1 Ongewenst 49

:N :P Ik denk dat je even naar de B) moet :Y Dat is niet dezelfde reactie. :$
Arumes schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:56:
[...]

Jij zit naar een andere reactie te kijken.
Inderdaad, ik dacht ook al: Hoe kan er nu +3 weg zijn en zo bizar veel 0 erbij? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Redneckerz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:46:
[...]

:N :P Ik denk dat je even naar de B) moet :Y Dat is niet dezelfde reactie. :$

[...]

Inderdaad, ik dacht ook al: Hoe kan er nu +3 weg zijn en zo bizar veel 0 erbij? :? :P
Ik dacht dat je zat te mopperen over het hele artikel, met al die hoge getallen. Blijkt het alleen de eerste reactie te zijn 8)7

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

MadMarky schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:52:
[...]

Ik dacht dat je zat te mopperen over het hele artikel, met al die hoge getallen. Blijkt het alleen de eerste reactie te zijn 8)7
Kun je nagaan hoeveel gebruikers er mismodden waardoor ik wel een melding met gemopper moet plaatsen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik snap de 0 wel, je betaald met je gegevens, waarop jij reageert dat het wel gratis is. Betaal je dan niet met je gegevens? Maar op dat punt lijk je helemaal niet in te gaan, alsof je op een geheel ander bericht reageert. Ik heb je wel een +1 gegeven maar acht een 0 wel verdedigbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Redneckerz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:09:
En op de vraag of die mensen reageren n.a.v een melding hier lijkt mij evident: Meld je dit immers niet, dan zou je niet zon massale groep moderaties hebben die is toegevoegd tussen de 2 tijdsvariabelen.
Het is de bovenste reactie, die krijgt altijd de meeste moderaties. Ik verwacht dat de meeste +2 en hoger gewoon komen van lezers die niet dit topic lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trousercough
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-06 11:55
Half vraag/opmerking over mijn eigen reactie hier:
Trousercough in 'nieuws: Abonnementsdienst Scroll maakt laden reeks Amerikaan...

Ik weet niet goed waarom hier 0 of -1 voor gegeven wordt. Is dit vanwege het feit dat het Engels/lange tekst is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Trousercough schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:55:
Half vraag/opmerking over mijn eigen reactie hier:
Trousercough in 'nieuws: Abonnementsdienst Scroll maakt laden reeks Amerikaan...

Ik weet niet goed waarom hier 0 of -1 voor gegeven wordt. Is dit vanwege het feit dat het Engels/lange tekst is?
Waarschijnlijk omdat je het grootste gedeelte van de gelinkte pagina gewoon quote waardoor je nog zelf moet zoeken. Hierdoor heeft de behoorlijke quote ook niet veel toegevoegde waarde meer. Zorgt alleen dat je veel moet scrollen als lezer.

Voor mismoderatie moet overigens in dit topic zijn i.p.v. de frontpage. Reacties daar zijn bedoeld voor inhoudelijke discussie over het artikel en levert moderatie feedback een punt aftrek op.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:20

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hrichard in 'nieuws: AMD komt dit jaar met Navi-refresh en videokaarten op ba...

Lijkt mij GR-materiaal, dus kan naar offtopic ipv informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

JDVB schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:52:
[...]

Het is de bovenste reactie, die krijgt altijd de meeste moderaties. Ik verwacht dat de meeste +2 en hoger gewoon komen van lezers die niet dit topic lezen.
Dat verklaart niet waarom de post na melding ineens zoveel extra moderaties kreeg. Ten tijde van schrijven was er dan ook al een aantal uur voorbijgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
Waarom word er op reacties bij artikelen over Apple altijd zo zwaar gemeningmod, ongelofelijk wat voor een gruis reacties naar voren gedrukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 18:25
Tusk in 'nieuws: Analisten: Apple was leider op smartphonemarkt rond feestdag...

Dit gaat toch over de feestdagen? Niet over heel 2019? Wat een enorme mis-moderaties zijn dit zeg.
Pagina: 1 ... 100 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2