Dan gaat er hier weer wat mis over inzicht over hoe het moderatie systeem werkt. Nu staat er voor je naam powermod dus ik zal ongetwijfeld ongelijk hebben maar ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar je dat systeem vandaan haalt.
Het moderatie systeem is zo ver mijn kennis rijkt gebaseerd op brackets met daarbij een aantal gepubliceerde eisen. Het is niet gebaseerd op een systeem van puntenaftrek. Natuurlijk zijn die beschrijvingen alles omvattend maar het zijn wat mij betreft duidelijke richtlijnen. Het stukje over strategisch stemmen onderschrijft wat mij betreft dat je een post vooral moet beoordelen 'as is'. Verder lijken de voorbeelden die manier van denken te onderschrijven. Immers in het voorbeeld dat ik net aanhaal wordt gesproken over spelfouten, die dus per definitie niets toevoegen, die vervolgens meestal +0 krijgen. Volgens jouw telling systeem zou het dan meestal -1 worden, maar dat staat er niet.
Als ik dan de omschrijving erbij pak
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Ik vind dat een wel erg negatieve beschrijving van mijn reactie (en die van skozaa). Niet?