Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.324 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Slavy schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:20:
Mensen die +3 geven voor zo een comment en voor nuttigere comments van mij een 0 geven. Haal de rechten bij die meningmodders eens weg.

shovelhead1340 in 'nieuws: Half-Life: Alyx verschijnt 23 maart'
Dat is geen +3 idd, die heb ik even nader bekeken.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 18:13

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind het jammer dat
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Kwetsbaarheden in Amerikaanse verkiezings-app maakte... op -1 staat want volgens mij doe ik daar een goede toevoeging aan de discussie door nuance en contra-argumenten aan te voeren die dusver een beetje ontbreekt. Ik geloof dat een paar mensen door schieten in zwart/wit denken en niet eens willen nadenken over andere argumenten.

[ Voor 12% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 14-02-2020 13:01 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:58:
Ik vind het jammer dat
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Kwetsbaarheden in Amerikaanse verkiezings-app maakte... op -1 staat want volgens mij doe ik daar een goede toevoeging aan de discussie door nuance en contra-argumenten aan te voeren die dusver een beetje ontbreekt. Ik geloof dat een paar mensen door schieten in zwart/wit denken en niet eens willen nadenken over andere argumenten.
Eens! Je staat nu weer op een schraal plusje.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:10

Nemesizz

Untouchable

Mythix in 'nieuws: Nvidia's jaaromzet uit gaming daalt met 12 procent'

Is in de verste verte geen +2, en al helemaal geen +3 die sommigen er ook aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Dit is "met alle respect" op de man spelen, en dus geen +2.

Er is een groot verschil tussen een persoon maf vinden, of een beslissing van een persoon maf vinden.

Chinco in 'geek: MIT-wetenschappers tonen slimme luier met rfid-sensor'

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57
Kan er eens gekeken worden of er iemand is die stelselmatig een 0 of -1 geeft (dus nooit of heel weinig een +1 uitdeelt met zijn account )
This echt heel apart om ontopic reacties te zien met al heel gauw 1 of 2 moderaties met altijd een 0 of -1.

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 15-02-2020 10:56 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Mel33 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:55:
Kan er eens gekeken worden of er iemand is die stelselmatig een 0 of -1 geeft (dus nooit of heel weinig een +1 uitdeelt met zijn account )
This echt heel apart om ontopic reacties te zien met al heel gauw 1 of 2 moderaties met altijd een 0 of -1.
Om welke reacties gaat het hier? Een aantal voorbeelden maakt het zoeken makkelijker.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Bor schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:31:
[...]

Om welke reacties gaat het hier? Een aantal voorbeelden maakt het zoeken makkelijker.
Oh je kan dus niet zien wat een (of 2) gebruiker(s) het meest geeft?

Direct bij het plaatsen van een nieuwsitem, en dan de eerste posts die komen hebben dan al vaak een te pakken.

het was ook een paar week terug bij mijn posts het geval, soms gewoon 2 a 3 tegelijk die het zo modereren gelijk. (Het trek wel recht maar toch is er wat rancune in die moderatie lijkt het)

Is is nu de laatste week minder
Maar toch valt het op
Nu ook bij geobeo in het Huawei topic (zeg het onder voorbehoud, over deze nu. Maar valt me gewoon op.)

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 15-02-2020 11:49 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Mel33 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:40:
[...]

Oh je kan dus niet zien wat een (of 2) gebruiker(s) het meest geeft?
We kunnen een hele boel zien maar er zijn nogal wat gebruikers en reacties. Een aantal voorbeelden (met linkjes) maar het werk makkelijker en efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Bor schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:42:
[...]

We kunnen een hele boel zien maar er zijn nogal wat gebruikers en reacties. Een aantal voorbeelden (met linkjes) maar het werk makkelijker en efficiënter.
Oh zet je mij aant werk haha.
Ik kom erop terug.
Mijn account kan je iig al even kijken of het steeds dezelfde gebruikers zijn
Vanaf oct tot nu ong

Maar this nu rustig want ik blijf nu vaak netjes ongemodereerd en komt het langzaam opgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Mel33 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:47:
[...]

Oh zet je mij aant werk haha.
Ik kom erop terug.
Mijn account kan je iig al even kijken of het steeds dezelfde gebruikers zijn
Vanaf oct tot nu ong

Maar this nu rustig want ik blijf nu vaak netjes ongemodereerd en komt het langzaam opgang.
Een paar reacties (een stuk of 4 oid) is voldoende als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

decide1000 in 'nieuws: Huawei beschuldigt de VS van 'politieke vervolging''
Zoijar in 'nieuws: Huawei beschuldigt de VS van 'politieke vervolging''

Beiden lijken me geen massale hoeveelheden +1's en zelfs +3's (in grote hoeveelheden!), maar -1's.

Naar de +3-gevers mag denk ik wel even gekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ff dubbelpost nodig

Edit
Excuus dit hoort hier niet.

[ Voor 87% gewijzigd door Mel33 op 15-02-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Mel33 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:40:
Ff dubbelpost nodig

nieuws: 'Google praat met uitgevers om betaalde content te integreren in News...

maar The Wall Street Journal meent op basis van bronnen te weten dat dergelijke plannen er wel degelijk izjn.
Ik heb naar de voorbeelden gekeken en inderdaad iemand gevonden die niet juist modereerde. Ik heb hierop actie ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ha mijn scherpe oog laat me niet in de steek iig
Thanks

Ik Mag zeker niet weten wie?
Zal er niks mee doen
Maar dan weet ik wel waar het in zat
Want zo scherp ben ik dan ook wel weer

Ps @Bor je linkt wel de verkeerde post.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Mel33 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:54:
Ha mijn scherpe oog laat me niet in de steek iig
Thanks

Ik Mag zeker niet weten wie?
Zal er niks mee doen
Maar dan weet ik wel waar het in zat
Want zo scherp ben ik dan ook wel weer
We communiceren niet over maatregelen richting andere gebruikers om begrijpelijke redenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Huawei beschuldigt de VS van 'politieke vervolging''

Mensen voor "onnozel", "haat", "stekeblind", "onwetend" etc uitmaken omdat ze een andere mening dan jou hebben, lijkt me toch echt een -1.

De +2's die hij krijgt zijn dan ook wel heel erg meningmodden waar naar gekeken zou mogen worden imho.

Edit: en nu zelfs +3's erbij....

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 15-02-2020 16:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:38
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/aa83d717ef18cf18140e56047616f953.png

Wat is eigenlijk de rede dat @Zeehond hiervoor gekozen heeft i.p.v. een -2?

Voor ons als gebruikers zijn dit soort reacties met alleen maar een mod-edit nogal overbodige ruis tijdens het doorkijken van de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Er was al op gereageerd. Als we deze reactie willen verwijderen moeten we de reacties eronder ook op -2 zetten, want anders komen ze los in de boom te staan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
Zo, daar zit weinig +1-waardige posts in het Verwijderd in 'nieuws: Huawei beschuldigt de VS van 'politieke vervolging''-nieuws. :/

En deze mag wel weg imo:
dethlef in 'downloads: Ultimate Windows Tweaker 4.7.1'

[ Voor 27% gewijzigd door Jolke op 16-02-2020 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Myaimistrue in 'nieuws: Huawei beschuldigt de VS van 'politieke vervolging''

Volgens mij gewoon net zo inhoudelijk (en informatief) als de parent(s)...

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ik begrijp er niets meer van, soms ben je volledig on topic en krijg je minnen, aanslag op je karma, en soms totaal niet on-topic en toch plussen. (zelfs +2en)
voorbeelden.
The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven eerste tunnel
BenVenNL in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven eer...
StefanJanssen in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met grave...

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 16-02-2020 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:36

jdh009

FP ProMod
Mel33 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:12:
Ik begrijp er niets meer van, soms ben je volledig on topic en krijg je minnen, aanslag op je karma, en soms totaal niet on-topic en toch plussen. (zelfs +2en)
voorbeelden.
The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven eerste tunnel
BenVenNL in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven eer...
StefanJanssen in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met grave...
Flink wat reactie offtopic naar mijn idee (waarvan verschillende inderdaad geen +2):
Caayn in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven eerste...
Mschrijver88 in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven...
GateKeaper in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven e...
Elefant in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven eers...
Goldwing1973 in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven...
indy1 in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven eerste...
Blokker_1999 in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven...
SacredRose in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven e...
DrBreakalot in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven ...

Edit 0 of -1?:
Verwijderd in 'nieuws: The Boring Company van Elon Musk is klaar met graven e...

[ Voor 3% gewijzigd door jdh009 op 16-02-2020 23:04 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:39
horizon1978 in 'reviews: De populairste Androidskins uitgekleed - Verschillen...

Krijgt imho wel erg hoge moderaties, meer dan een +1 zie ik er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:38
Beetje jammer dat ik hier een 0 krijg voor iets dat gewoon inhoudelijk correct is:
!mark in 'nieuws: Virtuele provider L-Mobi gaat prepaidsimkaarten aanbieden i...

En dan de feitelijk onjuiste reactie hierop die het artikel niet volledig heeft gelezen een +1..
Byron010 in 'nieuws: Virtuele provider L-Mobi gaat prepaidsimkaarten aanbiede...

[ Voor 21% gewijzigd door !mark op 17-02-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Al 12 meningmodders. Post is gewoon on topic en is alles behalve irrelevant (zoals de scores omschrijven).

Graag de rechten van 12 meningmodders afpakken en de score +1 maken.

Slavy in 'reviews: Fords eerste ev: de Mustang Mach-E - Veel paardenkrachten ...

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

1) De post is net een kwartier oud, even geduld mag ook wel ;)

2) Het is inhoudelijk onjuist. Er is geen enkele regel of wet die voorschrijft dat dit geen Mustang had mogen heten. Dat jij dat vind maakt het nog geen feit, want je brengt het als feit (anders had er "Ik vind <etc>" gestaan.

3) Het is jouw mening, zonder enige onderbouwing. Het voegt ook weinig tot geen nuttige info toe, en is dus weinig of niet relevant. Irrelevante reacties hoort een 0 bij, zeker als ze ook nog eens inhoudelijk onjuist zijn (punt 2). Ik kan hier echt geen +1 in zien

4) Het is niet aan jou te bepalen welke maatregelen er richting modmisbruikers (waar hier dus geen sprake van is) getroffen moeten worden. Dat is aan de crew.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:28
Er wordt helaas weer flink gemeningmod in het tesla topic. Als je een kritische mening hebt, wordt dat weggemodereerd terwijl een positieve reactie op +2 komt te staan....

Naafkap in 'nieuws: Tesla verhoogt bereik van in VS verkochte Model S en X me... Geen -1

KevlarD in 'nieuws: Tesla verhoogt bereik van in VS verkochte Model S en X me... Geen +2

Naafkap in 'nieuws: Tesla verhoogt bereik van in VS verkochte Model S en X me... Geen -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

wildhagen schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 06:41:
1) De post is net een kwartier oud, even geduld mag ook wel ;)

2) Het is inhoudelijk onjuist. Er is geen enkele regel of wet die voorschrijft dat dit geen Mustang had mogen heten. Dat jij dat vind maakt het nog geen feit, want je brengt het als feit (anders had er "Ik vind <etc>" gestaan.

3) Het is jouw mening, zonder enige onderbouwing. Het voegt ook weinig tot geen nuttige info toe, en is dus weinig of niet relevant. Irrelevante reacties hoort een 0 bij, zeker als ze ook nog eens inhoudelijk onjuist zijn (punt 2). Ik kan hier echt geen +1 in zien

4) Het is niet aan jou te bepalen welke maatregelen er richting modmisbruikers (waar hier dus geen sprake van is) getroffen moeten worden. Dat is aan de crew.
1. Daar ben ik zelf ook van bewust dat er normaliter een cooldown is van 45 minuten.

2. Een mening kan in dit opzicht niet onjuist zijn, daar is het een mening voor. Hiermee insinueer je dat een mening die anders is van de werkelijkheid standaard onjuist is. Ken het verschil ertussen.

3. Er staat toch duidelijk waarom ik vind dat het niet bij de serie hoort, blijkbaar heb je dus niet de hele reactie gelezen.

4. Meningmodders zijn er te veel van op Tweakers, die dienen eens aangepakt te worden.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Slavy schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 07:04:
[...]

1. Daar ben ik zelf ook van bewust dat er normaliter een cooldown is van 45 minuten.
1 uur. Waarom meldt je hem dan al na amper 15 minuten?
2. Een mening kan in dit opzicht niet onjuist zijn, daar is het een mening voor. Hiermee insinueer je dat een mening die anders is van de werkelijkheid standaard onjuist is. Ken het verschil ertussen.
Klopt. Echter breng je het niet als mening, maar als feit (mening: "ik vind dat het nooit had gemogen / ik vind het een lelijke auto" versus feit "Het had nooit gemogen / het is lelijke auto". En feiten kunnen wel degelijk onjuist zijn, zoals hier (er is immers geen enkele wet die voorschrijft dat het niet mag)
3. Er staat toch duidelijk waarom ik vind dat het niet bij de serie hoort, blijkbaar heb je dus niet de hele reactie gelezen.
Ja, alleen onderbouw je het niet. Het voegt in deze vorm niks toe. Dat is gewoon irrelevant en dus 0.
4. Meningmodders zijn er te veel van op Tweakers, die dienen eens aangepakt te worden.
Mee eens. Echter, hier is geen sprake van meningmodden, dus niet relevant.

En al was het wel relevant, dan nog zijn maatregelen aan de crew, niet aan jou.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik vind een 0 een passende score voor die reactie. Ik zie meningen gebracht als feit en weinig toegevoegde waarde. Ik zie ook mening moderaties van mensen die +3 geven hoewel de reactie daar natuurlijk niet aan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenslootweg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 13:36
Hier lijkt gemeningmod te zijn: svenslootweg in 'nieuws: 'Google praat met uitgevers om betaalde content te i...

Er is geen sprake van belediging of trollen, dus dat hoort m.i. geen -1 te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:09

iMars

Full time prutser

Lieve modjes,

iMars in 'plan: Belsimpel geeft je de kans om de nieuwe moto g8 power te revi...

Ik wordt hier flink -1 gemod. Terwijl het helemaal niet negatief bedoel. Had eerder een 0 verwacht, en nu na mijn uitleg misschien een +1

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

iMars schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:31:
Lieve modjes,

iMars in 'plan: Belsimpel geeft je de kans om de nieuwe moto g8 power te revi...

Ik wordt hier flink -1 gemod. Terwijl het helemaal niet negatief bedoel. Had eerder een 0 verwacht, en nu na mijn uitleg misschien een +1
Met de twee toevoegingen aan de reactie is het idd -1. Moderatie feedback hoort niet op de frontpagr maar kan hier.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
Met het commentaar op het mismodden kan ik er ook niet meer dan -1 van maken, @iMars. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

paradoXical in 'reviews: Fords eerste ev: de Mustang Mach-E - Veel paardenkra...

-1 geven gaat mijn inziens wat ver. In de volksmond heten dit 'asobakken' en naar mijn mening is dat ook zo.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
paradoXical schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:44:
paradoXical in 'reviews: Fords eerste ev: de Mustang Mach-E - Veel paardenkra...

-1 geven gaat mijn inziens wat ver. In de volksmond heten dit 'asobakken' en naar mijn mening is dat ook zo.
Ik zie een ongefundeerde generalisatie in de vorm van de term 'asobakken'. Dit zijn auto's voor liefhebbers met een kernmerkend geluid, kenmerkende looks en kenmerkende prestaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Bor schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:53:
[...]

Ik zie een ongefundeerde generalisatie in de vorm van de term 'asobakken'. Dit zijn auto's voor liefhebbers met een kernmerkend geluid, kenmerkende looks en kenmerkende prestaties.
En tevens auto's welke overlast veroorzaken en onnodig veel CO2 uitstoten, wat overlast geeft. Wat is hier precies ongefundeerd aan?

[ Voor 9% gewijzigd door paradoXical op 18-02-2020 21:27 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
paradoXical schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:25:
[...]

En tevens auto's welke overlast veroorzaken en onnodig veel CO2 uitstoten, wat overlast geeft. Wat is hier precies ongefundeerd aan?
Die argumenten gaan op voor alle auto's. Het is blijkbaar niet jouw smaak maar dat maakt het nog geen asobakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Bor schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:05:
[...]

Die argumenten gaan op voor alle auto's. Het is blijkbaar niet jouw smaak maar dat maakt het nog geen asobakken.
Je reactie klopt inhoudelijk niet. Er is wel degelijk onderscheid tussen zuinige en niet zuinige auto's. Een krachtterm hiervoor inzetten is een kwestie van smaak, maar dit soort termen zijn ook nodig de discussie te starten. Ik blijf erbij, -1 is niet op zijn plaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
paradoXical schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:22:
[...]

Je reactie klopt inhoudelijk niet. Er is wel degelijk onderscheid tussen zuinige en niet zuinige auto's. Een krachtterm hiervoor inzetten is een kwestie van smaak, maar dit soort termen zijn ook nodig de discussie te starten. Ik blijf erbij, -1 is niet op zijn plaats.
Natuurlijk is er een onderscheid tussen zuinige en niet zuinige auto's. Dat is echter niet het punt wat je aandraagt. Wat je wel doet is liefhebbers van dit soort auto's onterecht wegzetten als asociaal zonder dat je daar echt steekhoudende argumenten voor hebt. Een -1 is een passende score in dit geval. Ik onderneem hier dan ook geen verdere actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:17
nl03228 in 'nieuws: Mozilla brengt Android-app uit voor gesloten bèta van bet...

Lijkt me op reclame vanwege affiliate link. Heb hem -1 gegeven omdat het een beetje services bashen/zelfpromotie lijkt, maar is een link als deze wel toegestaan in deze context?

EDIT: heeft ondertussen de comment aangepast. Misschien alsnog handig voor een mod om hier naar te kijken?

[ Voor 10% gewijzigd door stuiterveer op 19-02-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Bor schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:33:
[...]

Natuurlijk is er een onderscheid tussen zuinige en niet zuinige auto's. Dat is echter niet het punt wat je aandraagt. Wat je wel doet is liefhebbers van dit soort auto's onterecht wegzetten als asociaal zonder dat je daar echt steekhoudende argumenten voor hebt. Een -1 is een passende score in dit geval. Ik onderneem hier dan ook geen verdere actie.
Ik zet liefhebbers van dit soort auto's helemaal niet weg als asociaal. Wanneer ik stel dat wapens gevaarlijk zijn, wil dat niet zeggen dat ik wapenbezitters voor moordenaar uitmaak.

Een 4L V8 met 500PK vind ik ook een behoorlijke asobak, ik zou er echter graag een ritje in willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
stuiterveer schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:31:
nl03228 in 'nieuws: Mozilla brengt Android-app uit voor gesloten bèta van bet...

Lijkt me op reclame vanwege affiliate link. Heb hem -1 gegeven omdat het een beetje services bashen/zelfpromotie lijkt, maar is een link als deze wel toegestaan in deze context?

EDIT: heeft ondertussen de comment aangepast. Misschien alsnog handig voor een mod om hier naar te kijken?
We hebben geen edit-historie helaas, dus ik kan niet zien wat er voorheen stond. Maar goed, de comment is in zijn huidige vorm toch hetzelfde waard. Die -1 is dus geen probleem en je bent zeker niet verplicht je initiële score aan te passen als een poster zijn/haar reactie compleet aanpast :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:58

botoo

💀 too old to die young

@Bor @paradoXical
De term 'asobak' houd niet in dat de eigenaars aso zijn, ook al zou je die koppeling wel maken als je die term niet kent.
zie bv: https://www.encyclo.nl/begrip/asobak

Een -1 is daarom wel verdedigbaar maar voor degenen die de term wel kennen mag die post gewoon op +1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:01:
@Bor @paradoXical
De term 'asobak' houd niet in dat de eigenaars aso zijn, ook al zou je die koppeling wel maken als je die term niet kent.
zie bv: https://www.encyclo.nl/begrip/asobak

Een -1 is daarom wel verdedigbaar maar voor degenen die de term wel kennen mag die post gewoon op +1
Ik ben het niet met je eens. Ik ken de term wel maar enkel als denigrerende opmerking. Jouw bron geeft overigens aan dat het een dysfemisme is.

Volg je een van de links die jouw bron aangeeft dan zie je dat de beschrijving niet op gaat: http://anw.inl.nl/article/asobak

Sterker nog; daar stelt men bij 2.0:
auto, meestal een vrij oude, goedkope en als ordinair beschouwde auto, waar asocialen in zouden rijden
en
[Waardering] wordt beschouwd als een ordinaire auto bestemd voor asocialen
De beschrijving bij 1.0 voldoet niet gezien het hier niet om een "zeer grote terreinwagen" gaat.

Kortom; je bron onderschrijft jouw stelling niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 19-02-2020 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:58

botoo

💀 too old to die young

Bor schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:33:
Ik ben het niet met je eens. Ik ken de term wel maar enkel als denigrerende opmerking.
De term slaat niet per definitie op de bestuurders en die oudere benzineslurpende Mustangs voldoen volledig aan die term asobak. dar het geen complimenteuze benaming voor een auto is ben ik het heus wel met je eens maar ik trek dat niet door naar asociale eigenaars.

Asobak valt voor mij in dezelfde categorie als PC-Hoofttractor.
Want lawaai en uitstoot zijn 'positieve' eigenschappen? Goed van Ford dat ze dit doen, de VS heeft een dergelijke cultuuromslag hard nodig. Dat soort asobakken gaan langzaamaan verdwijnen, ook in de VS.
In die post wordt expliciet verwezen naar het type uitstoot/benzineslurper en niet naar de bestuurders en als zodanig mag dat imho best gebruikt worden zonder dat dat als flame of belediging opgevat moet worden.

We mogen het hier best over eens zijn hoor, maar ik blijf een +1 ook verdedigbaar vinden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:58:
[...]
De term slaat niet per definitie op de bestuurders en die oudere benzineslurpende Mustangs voldoen volledig aan die term asobak.
Je eigen bron geeft aan dat dit niet klopt. Ik blijf bij mijn huidige score en ga hier, zoals aangegeven, geen actie ondernemen. De -1 is verdedigbaar in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Bor schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:33:
[...]

Ik ben het niet met je eens. Ik ken de term wel maar enkel als denigrerende opmerking. Jouw bron geeft overigens aan dat het een dysfemisme is.

Volg je een van de links die jouw bron aangeeft dan zie je dat de beschrijving niet op gaat: http://anw.inl.nl/article/asobak

Sterker nog; daar stelt men bij 2.0:

[...]
en
[...]

De beschrijving bij 1.0 voldoet niet gezien het hier niet om een "zeer grote terreinwagen" gaat.

Kortom; je bron onderschrijft jouw stelling niet.
Nu neem je het wel erg letterlijk, het gaat hier om een hoog brandstofverbruik cq hoge uitstoot van stikstof/co2, daar valt een 5L sportauto zeker ook onder. Amerikaanse musclecars welke 1 op 3 lopen kun je net zo goed onder het kopje 'asobak' plaatsen. Uitstoot van co2 is een maatschappelijk item, er staat een snelheidsverlaging naar 100 km/u aan te komen op de Nederlandse snelwegen. De term 'asobak' voor een auto met zeer hoge co2 uitstoot is in deze context prima te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 00:19
.oisyn in 'nieuws: Nederlandse techsite Webwereld stopt'

Klagen over moderaties en dan een 0 als gemiddelde score hebben. Dat wil ik ook wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@RoestVrijStaal Ik klaag niet over moderaties. Zie .oisyn in 'nieuws: Nederlandse techsite Webwereld stopt'

Ik gebruik het gegeven van het aantal -1 moderaties om tot de conclusie te komen dat wellicht niet iedereen weet wat die F betekent, en geef daarnaast met een linkje uitleg wat die F betekent :). Dus niet "Jullie moeten geen -1 geven", maar "goh, ik krijg het idee dat niet iedereen snapt wat die F betekent. Hier meer info". Maar ik heb 'n inmiddels anders opgeschreven, hoop dat dat mijn intenties beter reflecteert :)

Welke wel op -1 moet, is die hele subdiscussie eronder die @Redneckerz start. Die gaan duidelijk over de moderaties. Dus Redneckerz in 'nieuws: Nederlandse techsite Webwereld stopt' en de posts eronder (die van mij incluis).

Goed, nu we het dan wel over die moderaties hebben, ik vind @Redneckerz's classificatie van Mindfucker in 'nieuws: Nederlandse techsite Webwereld stopt' misplaatst. Het plaatsen van 'F' is niet grappig bedoeld, het is simpelweg het "geven van respect". Het is hetzelfde kaliber als het plaatsen van "RIP" als iemand is gestorven. Voegt het wat toe? Nee. Dus geen +1. Maar het is tevens niet Ongewenst, en daarom imho geen -1.

[ Voor 80% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2020 20:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
Je reageerde daadwerkelijk op het aantal -1 moderaties op de reactie van @Mindfucker. Dus je hebt het dus hoe dan ook over de moderaties.

En blijkbaar winde je over dat aantal wel op, want anders had je niet gereageerd en daarmee startte je de discussie met @Redneckerz niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pak mijn hele post bij elkaar. Ik heb uiteengezet waarom ik de post een 0 vind. Ik zie dat heel veel mensen een -1 geven. Omdat ik hem een 0 vind als de context bekend is, concludeer ik dat de context bij de meeste mensen niet bekend is. Een aanname idd, maar soit. Maar zeggen dat ik klaag over moderaties omdat ik het erbij betrek kan ik niet anders omschrijven als "getriggerd raken door het woord moderaties".

Je samenvatting van mijn post als "franje en wol" vind ik overigens totaal respectloos. Ik zou het op prijs stellen als we de discussie hier fatsoenlijk kunnen voeren. Reageer eens op de inhoud. Vind jij een post met "RIP" een 0 of een -1? Ben je het eens met mijn stelling dat het plaatsen van "F" op hetzelfde neerkomt als het plaatsen van "RIP"?

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2020 20:37 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
.oisyn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:11:
Pak mijn hele post bij elkaar. Ik heb uiteengezet waarom ik de post een 0 vind. Ik zie dat heel veel mensen een -1 geven. Omdat ik hem een 0 vind als de context bekend is, concludeer ik dat de context bij de meeste mensen niet bekend is. Een aanname idd, maar soit. Maar zeggen dat ik klaag over moderaties omdat ik het erbij betrek kan ik niet anders omschrijven als "getriggerd raken door het woord moderaties".

Je samenvatting van mijn post als "franje en wol" vind ik overigens totaal respectloos. Ik zou het op prijs stellen als we de discussie hier fatsoenlijk kunnen voeren. Reageer eens op de inhoud. Vind jij een post met "RIP" een 0 of een -1? Ben je het eens met mijn stelling dat het plaatsen van "F" op hetzelfde neerkomt als het plaatsen van "RIP"?

[...]

Als iemand anders op mij reageert dan start *ik* de discussie?
Oh ja, mijn samenvatting zal vast geen schoonheidsprijs verdienen, maar het had heel veel weg van kromme dingen recht praten. En ik had geen zin om vivisectie erop uit te oefenen om dat aan te tonen, als ik er al doorheen kan prikken. En eigenlijk doen de moderatie scores van de reacties @Redneckerz niet ter zake.

Maar terug naar waar het over ging. Even de ModFAQ citeren:
Klachten over moderaties

Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het frontpagemoderatie-forum. Reacties waarin geklaagd wordt over de moderaties van reacties, dienen een punt aftrek te krijgen. Ook hier geldt dat altijd gekeken moet worden naar de rest van de inhoud, om tot een moderatie te komen.
Dus "moderaties" (en gerelateerde termen) is het verboden woord op de FrontPage.
Dus nogmaals, waarom zou jou reactie op @Mindfucker gewenst zijn?

Besef ook dat, mocht ik ongelijk hebben, medetweakers op andere reactie ook mogen reageren met "Hoezo heeft deze reactie X aantal keer Y moderatie? Snappen die minners meme/fad Z niet?????111honderdenelf?¿⸮?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"Klagen" is hier het sleutelwoord, ik klaagde niet, noch wilde ik een discussie over de juistheid uitlokken, en als ik zo overkwam dan heb ik dat inmiddels rechtgezet denk ik :)

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
.oisyn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:59:
"Klagen" is hier het sleutelwoord, ik klaagde niet, en als ik zo overkwam dan heb ik dat inmiddels rechtgezet denk ik :)
Maar je hebt het in die reactie wel over de juistheid van de moderaties, nietwaar?

Want je vond het verwonderlijk dat 55 medetweakers op dat moment van schrijven onjuist een -1 hebben gegeven. Lees eens de eerste zin van de paragraaf die ik van de ModFAQ gequotet heb door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Val je nou over de oude, nu niet meer terzake doende bewoording, of vind je dat ik een eventuele duiding van een post niet mag laten afhangen van de moderaties die het krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

.oisyn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:54:
Maar ik heb 'n inmiddels anders opgeschreven, hoop dat dat mijn intenties beter reflecteert :)
En dat is dus te laat, want er wordt gereageerd op je initiele reactie. En dat was in zekere zin een indirecte klacht. Je vond het immers raar dat de Mindfucker post zoveel -1 kreeg.
Welke wel op -1 moet, is die hele subdiscussie eronder die @Redneckerz start. Die gaan duidelijk over de moderaties. Dus Redneckerz in 'nieuws: Nederlandse techsite Webwereld stopt' en de posts eronder (die van mij incluis).
Is dit nu omdat ik je heb geroepen dat je heus wel weet waar je initiële reactie met vraag hoort? Want dat gevoel krijg ik hier sterk bij.

Neemt niet weg dat de gehele subdiscussie verborgen moet inderdaad.
Goed, nu we het dan wel over die moderaties hebben, ik vind @Redneckerz's classificatie van Mindfucker in 'nieuws: Nederlandse techsite Webwereld stopt' misplaatst. Het plaatsen van 'F' is niet grappig bedoeld, het is simpelweg het "geven van respect".
Het is een verwijzing naar een scene in Call of Duty (Advanced Warfare) waar deze als een prompt op het scherm verschijnt. In de scene is het inderdaad de context van het geven van respect. Buiten die context (en waarom het een meme is geworden) is vooral dat het in wezen nogal belachelijk was (en is) dat voor zoiets een button prompt in de game zat. Oftewel, het is dus een lacherig voorbeeld van onnodige UI toevoegingen.

F wordt ook vaak gebruikt als iemand een onder de gordel grap te verwerken krijgt of lens wordt geslagen, dus F wordt in verschillende contexten anders gebruikt.

Dat F vaak wordt aangeduid met de aangehouden definitie betekent niet dat iedereen dat weet. Als je dan vervolgens verbaast bent dat een post zoveel -1 krijgt (Omdat veel mensen de scene niet kennen, i.t.t een Rick Roll is de F meme niet dusdanig wijdverbreid) en dat afvraagt, dan komt dat algauw als klagen over, of dat je intentie nu was of niet. Dat is om het even.
Het is hetzelfde kaliber als het plaatsen van "RIP" als iemand is gestorven. Voegt het wat toe? Nee. Dus geen +1. Maar het is tevens niet Ongewenst, en daarom imho geen -1.
RIP is een ingeburgerde term, F is dat niet. RIP zou ook gewoon standaard 0 moeten zijn imo. Aannemen dat iedereen wel van de term af weet is verkeerd als het om de F meme gaat is verkeerd. Vind ik het dan ook een -1 waard? Nee, niet perse. Maar ik kan mij wel voorstellen dat je dat geeft om de hierboven genoemde redenen (En het is niet ingeburgerd).

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.oisyn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:59:
"Klagen" is hier het sleutelwoord, ik klaagde niet, noch wilde ik een discussie over de juistheid uitlokken, en als ik zo overkwam dan heb ik dat inmiddels rechtgezet denk ik :)
Als er op zo'n niveau gemodereerd zou moeten worden, dan moeten echt veel reacties opnieuw gemodereerd worden. Veel reacties in het verleden zijn dan immers ook goed bedoelde kritiek. Dat gaat niet werken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Redneckerz schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:47:
[...]

En dat is dus te laat, want er wordt gereageerd op je initiele reactie.
Zo werkt het niet. Bij modereren moet je uitgaan van de reactie zoals hij er nu staat. Je hoeft een moderatie niet aan te passen nadat een reactie is aangepast, maar anderen moeten niet gaan modereren op wat er oorspronkelijk een keer stond.

Wát er stond kon idd zo worden geïnterpreteerd, dat geef ik ruimschoots toe maar dat was niet mijn intentie en daarom heb ik mijn bewoording aangepast. Wat ik nu vooral wil weten is hoe het overkomt zoals het er nu staat :).
Is dit nu omdat ik je heb geroepen dat je heus wel weet waar je initiële reactie met vraag hoort? Want dat gevoel krijg ik hier sterk bij.
Nee, dat was omdat het hebben over de moderaties, wat ik op de FP *juist* wilde voorkomen, hier ter sprake kwam.
F wordt ook vaak gebruikt als iemand een onder de gordel grap te verwerken krijgt of lens wordt geslagen,
Of dus in dit soort situaties. Ik heb het vaak genoeg gezien, en we hebben hier dus eveneens een praktijkvoorbeeld.
Dat F vaak wordt aangeduid met de aangehouden definitie betekent niet dat iedereen dat weet.
Hence mijn duiding. Die ik idd beter had kunnen verwoorden.
CH4OS schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:55:
[...]
Als er op zo'n niveau gemodereerd zou moeten worden, dan moeten echt veel reacties opnieuw gemodereerd worden. Veel reacties in het verleden zijn dan immers ook goed bedoelde kritiek. Dat gaat niet werken zo.
Niet per se mee eens, maar ik zal er rekening mee houden :)

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2020 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

.oisyn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 23:25:
Zo werkt het niet. Bij modereren moet je uitgaan van de reactie zoals hij er nu staat. Je hoeft een moderatie niet aan te passen nadat een reactie is aangepast, maar anderen moeten niet gaan modereren op wat er oorspronkelijk een keer stond.
Nou ja, Redneckerz bedoelt er dat laatste meer mee, denk ik zo.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

[...]

Je hoeft mij niet te vertellen hoe moderaties werken ;) En nee, idealiter modereren mensen niet op basis van wat er eerst stond. Pas een kleine 2 uur na mijn eigen post heb je een edit geplaatst op de oorspronkelijke reactie. Vervolgens reageer je met een screenshot op het nieuwe aantal sinds je oorspronkelijke reactie. Ook dat kan verschillend gezien worden. Dat je getracht hebt te corrigeren is nobel.
[...]
Wat ik nu vooral wil weten is hoe het overkomt zoals het er nu staat :).
Die uitleg is reeds gegeven.
[...]
[...]
Of dus in dit soort situaties. Ik heb het vaak genoeg gezien, en we hebben hier dus eveneens een praktijkvoorbeeld.
Het is dus evenwel niet met zekerheid te zeggen wat de intentie van de post is. Zij neemt aan dat leden van Tweakers de meme kennen. Hoewel de meme zeker een redelijke bekendheid geniet, is deze niet zodanig universeel als de eerder vermeldde RickRoll.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Redneckerz schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:40:
[...]

Je hoeft mij niet te vertellen hoe moderaties werken ;)
Met 0 karma uit moderaties was dat niet direct evident, maar soit, I'll take your word for it :)
Pas een kleine 2 uur na mijn eigen post heb je een edit geplaatst op de oorspronkelijke reactie. Vervolgens reageer je met een screenshot op het nieuwe aantal sinds je oorspronkelijke reactie. Ook dat kan verschillend gezien worden.
Wat is je punt nu? Ik denk dat je het doel van de topic uit het oog verliest. Namelijk het aanstippen van posts die ogenschijnlijk onjuist gemodereerd zijn. Iemand plaatste een post van mij, ik gaf tekst en uitleg achter mijn intenties en heb de post vervolgens ook aangepast. De klacht in dit topic is daarmee irrelevant geworden.

Dat er ondertussen -1's zijn uitgedeeld omdat mijn post zo opgevat kon worden accepteer ik. Verder ben ik wel klaar met deze discussie :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

.oisyn schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:48:
[...]

Met 0 karma uit moderaties was dat niet direct evident, maar soit, I'll take your word for it :)
Ik modereer zelf niet. Dat betekent niet dat ik niet weet hoe moderaties werken. Zie dit topic.
[...]
Wat is je punt nu? Ik denk dat je het doel van de topic uit het oog verliest.
Dat het dus niet vreemd is dat gebruikers je post als geklaag interpreteren, terwijl dat je intentie niet is. Dat scheen je gezien je vraag niet te begrijpen namelijk.
[...]
Dat er ondertussen -1's zijn uitgedeeld omdat mijn post zo opgevat kon worden accepteer ik. Verder ben ik wel klaar met deze discussie :).
Mee eens. De zaak is afgedaan.

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:05

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Om toch nog weer even op het topic waar ik de discussie met .oisyn had terug te komen, is er een verklaring waarom een uitleg 6x 0 en 8x-1 wordt aangeduid? - Redneckerz in 'nieuws: Nederlandse techsite Webwereld stopt'

EDIT: Omdat het onderdeel is van een grotendeels negatieve thread?

[ Voor 9% gewijzigd door Redneckerz op 20-02-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dit lijkt mij een +1: Verwijderd in 'nieuws: Microsoft werkt aan Defender voor iOS en Android en br...

Volgende reactie is met opmerkingen als "Dit spul van Microsoft is gemaakt voor "beheerders" die zelf niks kunnen" gewoon -1: Omega in 'nieuws: Microsoft werkt aan Defender voor iOS en Android en brengt ...

Cergorach in 'nieuws: Microsoft werkt aan Defender voor iOS en Android en bre... lijkt mij geen +2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Bor schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:33:
[...]

Het gebruik van de auto wordt als asociaal ervaren. Dat is met oogpunt op de medemens.

De bestuurder/eigenaar kan een prima persoon zijn, die wel asociaal gedrag vertoonde middels het rijden van zo'n auto.

Gezien je tegenwoordig bepaalde steden met zo'n asobak niet meer in komt (verkeersovertreding als ik het goed heb, of een milieudelict?), is het wellicht raadzaam dat je met de tijd meegaat en accepteert dat er bepaalde auto's zijn die door een significante groep Nederlanders in een significant levensgebied als asociaal worden gezien.

Dat zegt verder niets over de bestuurder/eigenaar. Da's een beetje de gebeten hond spelen.

Ik vind de Lockheed SR-71 Blackbird een prachtig vliegtuig. Ik heb er geen. Ik zou er best een willen hebben. Dat maakt me nog niet asociaal.

PS: @.oisyn je uitleg .oisyn in 'nieuws: Nederlandse techsite Webwereld stopt' was nuttig, bedankt hiervoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Jerie op 21-02-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jerie schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:51:
[...]
Het gebruik van de auto wordt als asociaal ervaren. Dat is met oogpunt op de medemens.

De bestuurder/eigenaar kan een prima persoon zijn, die wel asociaal gedrag vertoonde middels het rijden van zo'n auto.
Mwah, dat gaat veelal enkel op voor een klein groepje (extremistische-)activisten. Waarmee je je kan afvragen wie er asociaal is, zij die een auto hebben of zij die menen een ander asociaal te vinden puur omdat ze een (bepaalde) auto hebben. Een "significant gedeelte van de bevolking" klinkt als een enorm overstatement. Er bestaat niet zoiets als een "asobak". Wellicht zijn er een aantal modellen auto's die meer in trek zijn bij bepaalde figuren, maar dat blijft aan de bestuurder liggen - niet aan de auto zelf. Zogenaamd asociaal gedrag vertonen puur vanwege het type auto dat je bezit vind ik nogal van de pot gerukt. Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat iemand wel een asociale tokkie moet zijn puur omdat ze in de Schilderswijk wonen. :+ Dat er veel aso's wonen zal, maar puur dat je er woont maakt je nog geen aso noch vertoon je daar per definitie asociaal gedrag mee.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Laten we ons hier blijven focussen op verkeerd gemodereerde reacties en de discussie niet nog eens dunnetjes over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Modbreak:*Knip*

Zoals Bor hierboven al aangaf, deze discussie heeft lang genoeg geduurd en hoort hier niet thuis.

[ Voor 98% gewijzigd door Dirk op 21-02-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 15:08
Ik kan me niet vinden in de -1 die mij is uitgedeeld op https://tweakers.net/nieu...ction=14031980#r_14031980. Het feit dat ik benieuwd ben naar de wettelijke kaders omtrent zo’n vervolging is toch geen ongewenste reactie? Sterker nog, lijkt me een uitstekend discussiepunt... Men heeft waarschijnlijk de laatste zin van mijn reactie niet gelezen en modereren uit emotie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Bor schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:00:
[...]

Je eigen bron geeft aan dat dit niet klopt. Ik blijf bij mijn huidige score en ga hier, zoals aangegeven, geen actie ondernemen. De -1 is verdedigbaar in dit geval.
Ik ga nog even mijn ongenoegen uiten over deze, in mijn ogen, grove mis moderatie. Beargumentatie van de verantwoordelijke admin vind ik tegenstrijdig en niet kloppend. Persoonlijk vind ik het krijgen van '-1' score een belediging, en het komt hier veel te vaak voor dat mensen modereren op basis van emotie, in plaats van feiten.

In mijn post benoem ik zeer duidelijk de relatie tussen verbruik & uitstoot, waarbij ik de term asobak gebruik. Dit is een krachtterm welke mijn persoonlijke mening vormt en moet aanzetten tot bewustwording, en waar ik zeker niet impliceer dat bezitters asociaal zijn. Dat bezitters van dergelijke voertuigen (18 maal -1) zich aangesproken voelen, is niet mijn schuld. Blijkbaar voelt men zich toch ongemakkelijk. Ik benoem, feitelijk, enkel het object, en niet de bezitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Het is weer zover: als je een onpopulaire mening geeft betekent het nog niet dat je mening fout is. Word er zo onderhand een beetje moedeloos van, dat bij elke niet-populaire mening je keihard wordt gemind en helaas maakt staff zich hier ook schuldig aan. Het is ook niet mijn bedoeling om hier een hele discussie op gang te helpen (want als je hier iets aankaart wordt het vaak een welles-nietes verhaal), maar ik wil gewoon even aankaarten dat ik dit absoluut geen -1 waard vind, omdat het niet eens in de buurt komt van trollen. Plus dat het om een relevante reactie gaat op zijn reactie, en dus een +1. Verder verwijs ik naar bronnen, dus hoe mensen aan die -1 komen: Joost mag het weten.

Anonymoussaurus in 'nieuws: Android-apps mogen straks standaard niet op de achter...

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je reactie staat er koud 15 minuten... je mag het systeem ook even de tijd geven.... uit de topic-warning:
Geef het systeem ook even de tijd

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bbob in 'nieuws: Universiteit zet gebruikte frituurolie van McDonald's om...

Eerst zeuren over de manier van schrijven, daarna enigszins ontopic, maar dat was iets wat volgens mij allang gezegd was. Dit bericht is +1, maximaal, zelf heb ik een 0 gegeven omdat ik wat zwaarder til aan de opmerking aan het begin van de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kanter in 'nieuws: Tesla krijgt alsnog goedkeuring voor bouw Gigafactory in D...

Dit lijkt me een -1, geen +1 of zelfs +2 (!) die hij wel massaal krijgt.

De 2e alinea is een behoorlijk ernstige beschuldiging, waarvoor geen enkel bewijs geleverd wordt.

En de laatste alinea is één en al geklaag over moderaties, met ook nog eens een troll erin (" Tesla EVangalisten van de Groene Kerk ")

Verder dan een -1 kom ik niet.

Slavy in 'nieuws: Tesla krijgt alsnog goedkeuring voor bouw Gigafactory in Du...

Gezien het grove taalgebruik is dit geen +1, laat staan een +3...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:57:
Kanter in 'nieuws: Tesla krijgt alsnog goedkeuring voor bouw Gigafactory in D...

Dit lijkt me een -1, geen +1 of zelfs +2 (!) die hij wel massaal krijgt.

De 2e alinea is een behoorlijk ernstige beschuldiging, waarvoor geen enkel bewijs geleverd wordt.

En de laatste alinea is één en al geklaag over moderaties, met ook nog eens een troll erin (" Tesla EVangalisten van de Groene Kerk ")

Verder dan een -1 kom ik niet.

Slavy in 'nieuws: Tesla krijgt alsnog goedkeuring voor bouw Gigafactory in Du...

Gezien het grove taalgebruik is dit geen +1, laat staan een +3...
Ik heb naar de moderaties gekeken en actie ondernomen. Beide kregen onterecht +3's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Franko P. in 'nieuws: Tesla krijgt alsnog goedkeuring voor bouw Gigafactory i...

Hoe is dit een belediging, troll of flamebait reactie? Terwijl de reacties er onder doodleuk op de man word gespeeld. Ik ben van mening dat dat hele topic gebaseerd is op meningen ipv daadwerkelijk modden op inhoud of discussie.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jpgview in 'downloads: Unbound 1.10.0'

Volgens mij is deze reactie gewoon ontopic, +1 dus. Ik zie er niet echt iets informatiefs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is dit tegenwoordig "+2 niveau" bij Tweakers?

OxWax in 'nieuws: Onderzoekers gebruiken kunstmatige intelligentie om nieuwe ...

Mijns inziens is dit gewoon een ordinaire -1: belediging/flame/troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TimMer schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:36:
Is dit tegenwoordig "+2 niveau" bij Tweakers?

OxWax in 'nieuws: Onderzoekers gebruiken kunstmatige intelligentie om nieuwe ...

Mijns inziens is dit gewoon een ordinaire -1: belediging/flame/troll.
Nee dat is het niet, daar heeft iemand onterecht +3 uitgedeeld. Ik ga er even naar kijken.

Gewoon offtopic: Red-Front in 'downloads: Certify SSL Manager 4.1.7'

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 23-02-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

plofkip in 'downloads: Pi-hole Core 4.3.3'

Lijkt mij gewoon offtopic, geen +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
loki504 in 'nieuws: Consumentenbond: koop geen elektronica bij webwinkels bui...

Het is lachwekkend dat andere tweakers dit als "+2 Informatief" hebben gemod.

Hij schrijft zelfs Independer fout. Laat staan dat hij zijn verzekeraar noch het verzekeringsproduct dat hij heeft noemt. En Independer is ook maar een derde partij, niet zijn verzekeraar.

Hoe de bliep moet dit voor andere tweakers informatief zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

IThom in 'nieuws: 'Europese Commissie wil vervangbare accu bij elektronica af...

Feitelijk offtopic maar bevat nog wel zinnige informatie waardoor je het een +1 kunt geven. Een +3 is gewoon waanzin.

Datzelfde geldt ook voor deze reactie: IThom in 'nieuws: 'Europese Commissie wil vervangbare accu bij elektronica af...
Leuk maar het is te specifieke informatie en wijkt net even te ver af van het artikel dus ook hier is een +1 eerder op zijn plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:15
dutchnltweaker in 'nieuws: Coolblue stopt met marketing vanwege beperkte Chin...

Hoe kan ik hier -1 voor hebben? Is geen flametrol reactie of niet aardig. Hoogstens een 0 van off-topic. Of zit ik hier wel fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
dutchnltweaker schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:30:
dutchnltweaker in 'nieuws: Coolblue stopt met marketing vanwege beperkte Chin...

Hoe kan ik hier -1 voor hebben? Is geen flametrol reactie of niet aardig. Hoogstens een 0 van off-topic. Of zit ik hier wel fout?
Ik weet niet wat er voor de edit staat maar in de huidige vorm is dit inderdaad geen -1. Je staat nu netto op +1 wat mij een goed passende score lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:43
Verwijderd in 'nieuws: Consumentenbond: koop geen elektronica bij webwinke...

Is +3 niet wat overgewaardeerd voor wat anekdotes zonder enige vorm van staving? Ik vind het niet veel meer dan +1 eigenlijk.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Pagina: 1 ... 102 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2