Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.323 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSupreme
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 19:13
De persoon wordt door mijn gecorrigeerd, maar krijg een 0 en twee -1'tje, terwijl het wel klopt en gewoon een 1 waard is.

TechSupreme in 'nieuws: Renault introduceert elektrische Twingo met 22kWh-accu'

Even verderop wordt het een en andere wat breder uitgelegd, krijg daar twee +2 en weer twee -1tjes, terwijl mijn mening is dat het gewoon een 1 waard is. Jah het deel over dat er maar een 4p relais zit in zo'n wallbox en dat je de RFID tags makelijk kan clonen is informatief maar is niet van belang voor dit topic.

TechSupreme in 'nieuws: Renault introduceert elektrische Twingo met 22kWh-accu'

Ik heb zo het idee dat de eerste -2tjes en de tweede -2tjes van dezelfde personen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:51

Sorcerer8472

Mens sana?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

mphilipp in 'nieuws: 'Tesla tracht Duitse zondagse truckverbod niet te laten ...

Deze blogpost is absoluut geen +2 waard, zeker niet als je tegenstanders al opzadelt met het imago van "VVD/Telegraaf propaganda volger". Ik zou zelfs richting -1 neigen om dat laatste.

[ Voor 5% gewijzigd door nst6ldr op 25-02-2020 13:07 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:06
laptopleon in 'nieuws: Screenshots tonen donkere modus WhatsApp Web en Desktop'

Waarom moet er in letterlijk ieder nieuwsartikel over een donkere modus weer geklaagd worden over dat Tweakers geen donkere modus heeft? Nu staat zelfs een reactie hierover bovenaan omdat mensen het een +2 en +3 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Alphyraz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:11:

Waarom moet er in letterlijk ieder nieuwsartikel over een donkere modus weer geklaagd worden over dat Tweakers geen donkere modus heeft? Nu staat zelfs een reactie hierover bovenaan omdat mensen het een +2 en +3 geven.
Waarschijnlijk omdat Tweakers nog steeds geen donkere modus heeft. :P
Maar het is inderdaad off-topic en zeker geen +2 of +3 waard.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Alphyraz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:11:

Dat is inderdaad geen +3 / +2. Je zou kunnen twijfelen tussen een +1 en 0 in mijn ogen. Ik vind beide verdedigbare scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Bor schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:16:
[...]

Dat is inderdaad geen +3 / +2. Je zou kunnen twijfelen tussen een +1 en 0 in mijn ogen. Ik vind beide verdedigbare scores.
Het slaat toch werkelijk nergens op dat mensen dit een +2 of +3 geven. Nu voel ik me, net als een hoop anderen, genoodzaakt om een -1 te geven zodat het gemiddelde op een 0 uitkomt. Dat is toch de omgekeerde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Alphyraz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:23:
[...]

Het slaat toch werkelijk nergens op dat mensen dit een +2 of +3 geven. Nu voel ik me, net als een hoop anderen, genoodzaakt om een -1 te geven zodat het gemiddelde op een 0 uitkomt. Dat is toch de omgekeerde wereld.
Een +3 of +2 geven is inderdaad niet de bedoeling. Een -1 geven om het gemiddelde te beïnvloeden is dat evenmin en kan op termijn resulteren in deactivatie van moderatierechten. Naar de "mee eens" stemmers wordt gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 10:51

Sorcerer8472

Mens sana?

Tegelijkertijd nu meerdere -1 die op z'n minst 0 zijn. Krijgt een user die zo flagrant zich niet aan de moderatieregels houdt nog een mailtje trouwens?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:44:
[...]

Tegelijkertijd nu meerdere -1 die op z'n minst 0 zijn. Krijgt een user die zo flagrant zich niet aan de moderatieregels houdt nog een mailtje trouwens?
Wanneer iemand het moderatiesysteem structureel misbruikt krijgt deze een waarschuwing. Wanneer dit niet verbeterd volgt de uitschakeling van de mogelijkheid om te modereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 19:04

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Tjolk schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:13:
Verwijderd in 'nieuws: Consumentenbond: koop geen elektronica bij webwinke...

Is +3 niet wat overgewaardeerd voor wat anekdotes zonder enige vorm van staving? Ik vind het niet veel meer dan +1 eigenlijk.
De modfaq vermeld (onder de +3) anders:
De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.
Dit zou ik toch wel willen kwalificeren als een objectief beschreven ervaring uit eigen hand.
Het raakt ook de kern van de discussie / het artikel: "is een product in Europa gekocht beter dan een product van buiten de EU gekocht?"

Een +3 is dus wel verdedigbaar.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Bor schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:30:
[...]

Een +3 of +2 geven is inderdaad niet de bedoeling. Een -1 geven om het gemiddelde te beïnvloeden is dat evenmin en kan op termijn resulteren in deactivatie van moderatierechten. Naar de "mee eens" stemmers wordt gekeken.
Dat begrijp ik maar ik vind het in dit geval belangrijker dat zo’n offtopic comment naar beneden geduwd wordt en plaatsmaakt voor dingen die wél relevant zijn dan dat ik strikt het moderatiesysteem volg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Alphyraz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:05:
[...]

Dat begrijp ik maar ik vind het in dit geval belangrijker dat zo’n offtopic comment naar beneden geduwd wordt en plaatsmaakt voor dingen die wél relevant zijn dan dat ik strikt het moderatiesysteem volg.
Toch adviseer ik om dit niet te doen. Opzettelijk andere scores gebruiken dan dat een reactie zou moeten scoren om de netto score te beïnvloeden zien we als misbruik. Het werkt averechts en resulteert in maatregelen uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Wat is hiet (16 keer!) -1 aan?
Toff in 'nieuws: Coolblue stopt met marketing vanwege beperkte Chinese leveri...
Ik hoor hier de hele dag "coronavirus" op BNR-radio...

Geldt overigens ook voor de reactie van Meestertje onder mij. Waar komen al die -1-en toch vandaan?

[ Voor 23% gewijzigd door Toff op 25-02-2020 23:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 11:20
chemokar in 'nieuws: Onderzoek: Tesla's autopilot en afgeleide bestuurder zij...
27 votes +3 voor iets wat feitelijk niet eens on topic is?

Edit: 3 minuten later 44 votes :F
Edit2: Nog eens 3 minuten later 62. Dit is triestig :/

[ Voor 10% gewijzigd door Malantur op 26-02-2020 10:10 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:48
Onbegrijpelijk inderdaad. Het is echt bizar hoe veel er altijd gemeningmod wordt bij een topic over tesla. Ik hoop dat daar eens een keer wat aan gedaan wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Malantur schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:03:
chemokar in 'nieuws: Onderzoek: Tesla's autopilot en afgeleide bestuurder zij...
27 votes +3 voor iets wat feitelijk niet eens on topic is?

Edit: 3 minuten later 44 votes :F
Edit2: Nog eens 3 minuten later 62. Dit is triestig :/
Daar ga ik naar kijken. Dat is in de huidige vorm gewoon een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Toff schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:02:
Wat is hiet (16 keer!) -1 aan?
Toff in 'nieuws: Coolblue stopt met marketing vanwege beperkte Chinese leveri...
Ik hoor hier de hele dag "coronavirus" op BNR-radio...

Geldt overigens ook voor de reactie van Meestertje onder mij. Waar komen al die -1-en toch vandaan?
Ik denk omdat het taalkundig behandelen van het artikel ongewenst is. Een 0 kan ik er ook nog wel in zien, maar meer ook niet. Het heeft inhoudelijk niets met het artikel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
RoD schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:53:
[...]

Ik denk omdat het taalkundig behandelen van het artikel ongewenst is. Een 0 kan ik er ook nog wel in zien, maar meer ook niet. Het heeft inhoudelijk niets met het artikel te maken.
Ik zie het niet als een taal- of tikfout. Het gaat om de "juiste" benaming. Kijk, ik hoef er echt geen +2 voor en mijn Karma zal er niet onder lijden, maar het verbaast mij gewoon, dat er zoveel negatieve reacties op zijn.
Arnoud arnoudwokke in 'nieuws: Coolblue stopt met marketing vanwege beperkte Chinese... geeft ook zijn mening over de benaming en scoort een vette +2, met maar twee keer -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 21:29
veryferry in 'nieuws: Google Afbeeldingen op desktop krijgt iconen met info o...

Lijkt me geen toevoeging op het artikel, maar krijgt meerdere +2's. Waarschijnlijk om een gedeelde (slechte beargumenteerde) mening.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Toff schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:25:
[...]

Ik zie het niet als een taal- of tikfout. Het gaat om de "juiste" benaming. Kijk, ik hoef er echt geen +2 voor en mijn Karma zal er niet onder lijden, maar het verbaast mij gewoon, dat er zoveel negatieve reacties op zijn.
Arnoud arnoudwokke in 'nieuws: Coolblue stopt met marketing vanwege beperkte Chinese... geeft ook zijn mening over de benaming en scoort een vette +2, met maar twee keer -1.
Dus eigenlijk meer iets voor geachte redactie, nog steeds maximaal een 0 dan.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Verwijderd

Kan iemand uitleggen wat hier ongewenst aan is?
Verwijderd in 'geek: Ontwikkelaar en bedenker van Konami-code is overleden'
De toelichting leek me handig omdat de post waar dit een reactie op is (deze) gemind werd, volgens mij onterecht.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'downloads: GeForce Game Ready Driver 442.50 WHQL'

Ik weet niet of dit te snel is ja of nee (is op het randje denk ik?), maar volgens mij is bovenstaande reactie zeker niet offtopic.

• APClll
  • Laatst online: 22-09 19:13

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Toff

Toff

FP ProMod
Poster is ook wel erg negatief, maar een nul lijkt mij meer op zijn plaats hier.

• APClll
  • Laatst online: 22-09 19:13

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Tja, een negatieve kijk op de zaak kan soms ook een aftrap zijn voor een hoop nieuwe inzichten, dus dat zou ik op zichzelf niet direct willen afstraffen.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Wat voor de een negatief is, is voor de ander nuchter. Daarop moet je (en mag je) ook niet beoordelen. De reactie is verder niet anders dan de rest dus lijkt me een +1 prima in lijn met de rest van de reacties.

• Naafkap
Naafkap in 'nieuws: Facebook schrapt zijn F8-conferentie voor ontwikkelaars w...

Dit lijkt mij gewoon on-topic en zeker niet 4x ongewenst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

APClll schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:03:
Tja, een negatieve kijk op de zaak kan soms ook een aftrap zijn voor een hoop nieuwe inzichten, dus dat zou ik op zichzelf niet direct willen afstraffen.
Toff schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:59:
[...]

Poster is ook wel erg negatief, maar een nul lijkt mij meer op zijn plaats hier.
-1 is het idd zeker niet. Wat mij betreft kan +1 hier. Een reactie van een gebruiker die een negatief beeld bij iets heeft is geen rede voor een lagere score zolang het ook onderbouwd ontopic en netjes is. Dat is hier het geval :).
Dat is idd geen -1.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Vind dit geen -1:
kuurtjes in 'nieuws: Toeschouwers zijn niet welkom bij ESL-toernooi in Katowi...

Ben het volledig oneens met hem/haar, maar ik zie er geen troll in... Men mag een andere mening hebben.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuiterveer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
arnoudwokke in 'nieuws: GDC gaat vooralsnog door ondanks afzeggingen Microsof...

Iemand is bij heel veel comments een -1 aan het uitdelen terwijl het daadwerkelijk bijdraagt aan de discussie over de benaming. Deze reactie staat daardoor onterecht op -1:

SgtElPotato in 'nieuws: GDC gaat vooralsnog door ondanks afzeggingen Micro...

Er staan ook heeeeel wat reacties die daardoor op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

stuiterveer schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:45:
arnoudwokke in 'nieuws: GDC gaat vooralsnog door ondanks afzeggingen Microsof...

Iemand is bij heel veel comments een -1 aan het uitdelen terwijl het daadwerkelijk bijdraagt aan de discussie over de benaming. Deze reactie staat daardoor onterecht op -1:

SgtElPotato in 'nieuws: GDC gaat vooralsnog door ondanks afzeggingen Micro...

Er staan ook heeeeel wat reacties die daardoor op 0 staan.
Ik heb naar de -1 moderator gekeken. de reacties onder het artikel heb ik nog niet allemaal kunnen beoordelen om eventuele verkeerde scores recht te zetten.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maypole in 'nieuws: Plague Inc. is verwijderd uit Chinese App Store wegens 'i...

Ik mis echt wat hier informatief aan is. Ik snap dat het als grapje bedoeld is, maar die zijn volgens mij maximaal +1. Echter vind ik deze zo grappig niet, dus lijkt mij zelfs een +1 moeilijk te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

Katrina1 in 'nieuws: Code wijst op YouTube-streaming en gratis proefmaand voo...

spam met url, is dat iets dat gedelete word normaal? (en dus apart melden?) of gewoon -1 en klaar?

[ Voor 11% gewijzigd door Cogency op 28-02-2020 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Cogency schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:20:
Katrina1 in 'nieuws: Code wijst op YouTube-streaming en gratis proefmaand voo...

spam met url, is dat iets dat gedelete word normaal? (en dus apart melden?) of gewoon -1 en klaar?
Dergelijke spam wordt verwijderd (en dit is inmiddels dan ook gedaan) :).

Rapporteren kan in Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 28-02-2020 21:52 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Deze hele 'discussie' LongTimeAgo in 'nieuws: Borderlands 3 komt over twee weken uit op Steam' hier lijkt me bol te staan van de mismoderaties. Vooral rondom boe2 en LongTimeAgo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
The Zep Man in 'nieuws: Planet voegt dualbootoptie toe aan Cosmo Communicator...

Deze stond op -1. Voor zover ik kan zien geeft de reactie geen enkele aanleiding om een -1 te geven, dus misschien kan er even naar die modder gekeken worden.

Heeft nog 1 of 2 +1's nodig om op +1 uit te komen, maar dat moet wel binnen 2 uur gebeuren; reactie is nu 46 uur oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Arumes schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:04:
The Zep Man in 'nieuws: Planet voegt dualbootoptie toe aan Cosmo Communicator...

Deze stond op -1. Voor zover ik kan zien geeft de reactie geen enkele aanleiding om een -1 te geven, dus misschien kan er even naar die modder gekeken worden.

Heeft nog 1 of 2 +1's nodig om op +1 uit te komen, maar dat moet wel binnen 2 uur gebeuren; reactie is nu 46 uur oud.
Nou, het is gelukt :) Inderdaad zeker geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:20

Phntm

Tlingelingeling

Haribo112 in 'nieuws: Toeschouwers zijn niet welkom bij ESL-toernooi in Katow...

Heel was posts, waaronder dat van de bovenste, zijn onterecht te hoog of te laag gemodedeerd(?). Er staan wat terechte nulletjes er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Hoe kan deze reactie +1 gemodereerd zijn?
Je zou het als flamebait kunnen zien (-1), maar op zijn minst niet relevant (0) omdat het vergelijk niet opgaat: iets wat regulier te koop is met oplossingen welke al tiental(len) jaren niet meer gebruikt worden.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:35
Deze moderatie nav van mijn post is geen 0

https://tweakers.net/nieu...ction=14063810#r_14063810

en deze die erop volgt is zeker geen +2

https://tweakers.net/nieu...ction=14064682#r_14064682

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
84hannes in 'nieuws: KPN draait forceren van hdr in tv-ontvanger niet terug'

Ik was deze reactie aan het lezen en zag vervolgens dat hij 12 -1 reacties heeft gekregen, terwijl z'n reactie zeker een +1, zo niet +2 waard is. Kan hier misschien naar gekeken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

BinaryRun schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:56:
84hannes in 'nieuws: KPN draait forceren van hdr in tv-ontvanger niet terug'

Ik was deze reactie aan het lezen en zag vervolgens dat hij 12 -1 reacties heeft gekregen, terwijl z'n reactie zeker een +1, zo niet +2 waard is. Kan hier misschien naar gekeken worden?
Is meer waard, maar gezien onderstaande laat ik het zo op +1:
edit:
Ik krijg nogal negatieve moderaties. Kan iemand met enige ervaring in productontwikkeling mij uitleggen waar mijn denkfout zit? Met alle respect, mensen die nog nooit hebben meegewerkt aan een product dat op de markt moet worden gebracht hoeven niet te reageren.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 1 maart 2020 22:33]

aljooge schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:16:
Deze moderatie nav van mijn post is geen 0
Ik vind het gewoon een +1
Eerder een -1. Staat nu op 0.

[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 02-03-2020 00:01 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Misschien iets meer informatie geven? Ik weet niet wat je hier nu mee wil, maar dat kan ook komen omdat de reacties nu al op de juiste score staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

RoD schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Misschien iets meer informatie geven? Ik weet niet wat je hier nu mee wil, maar dat kan ook komen omdat de reacties nu al op de juiste score staan.
Mijn reactie stond op 0 en die van Vinny4K op +1, totaal onlogisch.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
Snap niet wat hier ongewenst aan is, lijkt me gewoon +1 want on-topic
fletnix2.0 in 'nieuws: Hyundai test waterstoftrucks in Zwitserland en wellich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Geen idee wat er nu weer "ongewenst" is aan mijn reactie alhier? Het is toch keurig ontopic?
TheVivaldi in 'nieuws: Square Enix brengt demo uit van Final Fantasy VII-rema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Apple schikt voor maximaal 500 miljoen dollar inzake trager...

Ik zeg hier volgens mij niets verkeerds en het is volgens mij gewoon ontopic. Ik begrijp dus niet helemaal waarom het een 0 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Zonder “Ah, de Apple-kritische tweakers zitten alweer klaar om verontwaardigd hun ongenoegen te uiten” is het geen -1. Hoe het er nu staat is de reactie gewoon al meteen vrij aanvallend.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Zeehond schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:46:
[...]

Zonder “Ah, de Apple-kritische tweakers zitten alweer klaar om verontwaardigd hun ongenoegen te uiten” is het geen -1. Hoe het er nu staat is de reactie gewoon al meteen vrij aanvallend.
Akkoord, is niet heel erg netjes verwoord misschien, maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Heb mijn reactie aangepast :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 18:25
nieuws: Apple schikt voor maximaal 500 miljoen dollar inzake trager maken van...

Denk dat alle comments even onder het vergrootglas mogen. En zitten namelijk enkelen tussen die overal +3 zit te geven en op andere plekken -1. Oftewel zwaar op ‘gevoel’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

slijkie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:52:
nieuws: Apple schikt voor maximaal 500 miljoen dollar inzake trager maken van...

Denk dat alle comments even onder het vergrootglas mogen. En zitten namelijk enkelen tussen die overal +3 zit te geven en op andere plekken -1. Oftewel zwaar op ‘gevoel’.
Je ziet bij posts die over bepaalde merken gaan heel veel fanboy modders, helaas wordt er niet veel aan gedaan, behalve correcties uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Naafkap schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:48:
[...]

Akkoord, is niet heel erg netjes verwoord misschien, maar ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Heb mijn reactie aangepast :-)
Staat nu op +1 :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben zo ontzettend blij dat ik nu 1,5 jaar van alles "verlost" ben van dit kanker gezwel, Mark zuckerberg en ze leugenachtige zooitje programmeurs.
Reactie staat nu gelukkig al op -1, maar om iets een 'kankergezwel' te noemen vind ik ook wel overdreven. Wellicht een nominatie voor -2?

EDIT:
watercoolertje in 'nieuws: KPN biedt 1Gbit/s-glasvezelabonnement aan voor 65 ...

Wat ik aangeef wordt enorm uit verbrand getrokken en hij betrekt dat vervolgens op zichzelf, terwijl ik daar nergens iets over zeg. lijkt mij dus vooral een offtopic reactie, net de eerste zin is misschien iets toevoegends, maar that's it. Ikzelf zou hiervoor in elk geval een offtopic geven, maar ik weet niet hoe jullie er naar kijken.

Heroic_Nonsense in 'nieuws: KPN biedt 1Gbit/s-glasvezelabonnement aan voor 65... = offtopic ipv informatief.

[ Voor 107% gewijzigd door CH4OS op 03-03-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:42
grasmanek94 in 'nieuws: Tweede Kamer hoeft broncode van Debat Direct-app niet...

Apart dat iemands zijn mening + krijgt en mijn tegenovergestelde mening krijg -'s. Ik neem aan dat de moderaties daarvoor niet bedoelt zijn?

In de zin van:

Don't agree: -
Agree: +

[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 03-03-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

grasmanek94 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:38:
grasmanek94 in 'nieuws: Tweede Kamer hoeft broncode van Debat Direct-app niet...

Apart dat iemands zijn mening + krijgt en mijn tegenovergestelde mening krijg -'s. Ik neem aan dat de moderaties daarvoor niet bedoelt zijn?

In de zin van:

Don't agree: -
Agree: +
Die uitspraak onzin noemen is imho wat kort door de bocht. Mogelijk wordt het positieve effect van extra helpende ogen teniet gedaan door zij die op zoek zijn naar kwetsbaarheden om deze te misbruiken. Waarbij aan misbruik vaak wel een verdienmodel gehangen kan worden en bij die helpende ogen maar zeer beperkt.

Of dat zo is weet ik niet, maar dat is al wat anders dan stellen dat van gesloten software net zo gemakkelijk die gaten gevonden, gemeld en verholpen kan worden. Van mij krijg je een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Is dit wel +3? Veel van de info staat letterlijk in het artikel lijkt het?

Elledan in 'geek: Ontwikkelaar maakt open source Chromecast-alternatief'

Ook geen +3: Elledan in 'geek: Ontwikkelaar maakt open source Chromecast-alternatief'

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 03-03-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

creulcat in 'geek: Japanse meubelfabrikant kondigt bed voor gamers aan'

Lijkt me dat een grap als deze +1 maximaal is?

EDIT @ 15:24
Ik vond het wat raar dat deze nog op +2 staat, maar ik heb nu ook even naar de scores gekeken:

+3 Spotlight 42
+2 Informatief 71
+1 On-topic 47
0 Off-topic / Irrelevant 24
-1 Ongewenst 3

Met zoveel +3's verbaasd het me niet dat hij lastig naar de juiste score te krijgen is.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 03-03-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Finraziel in 'reviews: Smartphone Best Buy Guide - Maart 2020'

Dit lijkt mij een -1: iPhone fan? Liegen?

Naafkap in 'reviews: Smartphone Best Buy Guide - Maart 2020'

Dit lijkt mij geen -1. Ik zie niet in wat hieraan ongewenst is.
Bor schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:47:
Is dit wel +3? Veel van de info staat letterlijk in het artikel lijkt het?

Elledan in 'geek: Ontwikkelaar maakt opensource-Chromecast-alternatief'
Inmiddels 272x +3. Die gaan we niet meer goed krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Naafkap op 03-03-2020 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Gaan we weer. Waarom word ik hier nou weer massaal gemind? Anonymoussaurus in 'nieuws: Donkere modus is beschikbaar in WhatsApp'
Is trouwens ook zo met m'n andere reacties in dat artikel. Wordt weer flink gemeningmod. Mensen die mij niet mogen gaan mij maar minnen zonder kaas te hebben gegeten van het onderwerp. Zo werkt het niet. Ik link alleen een Tweet waarin een bekende Twitteraar zegt wat je kan doen om de update te forceren op iOS.

[ Voor 22% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-03-2020 20:06 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:15

Santford

FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:54

botoo

💀 too old to die young

Met inmiddels 50 +3's komt die rant-post nooit meer op de juiste score, imho volstaat een 0 ruim. Neemt niet weg dat hij daar een valide punt heeft maar het heeft verder totaal niets met de darkmode van WA te maken en gaat er uitsluitend om dat hij het er niet mee ens is dat tweakers geen darkmode aanbied.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:00:
Gaan we weer. Waarom word ik hier nou weer massaal gemind? Anonymoussaurus in 'nieuws: Donkere modus is beschikbaar in WhatsApp'
Is trouwens ook zo met m'n andere reacties in dat artikel. Wordt weer flink gemeningmod. Mensen die mij niet mogen gaan mij maar minnen zonder kaas te hebben gegeten van het onderwerp. Zo werkt het niet. Ik link alleen een Tweet waarin een bekende Twitteraar zegt wat je kan doen om de update te forceren op iOS.
Misschien omdat je in dezelfde minuut dezelfde link nog een keer geeft?
Anonymoussaurus in 'nieuws: Donkere modus is beschikbaar in WhatsApp'
Niet dat het dan meteen een -1 is, maar het kan wel als irritant ervaren worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Toff schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:17:
[...]

Niet dat het dan meteen een -1 is, maar het kan wel als irritant ervaren worden.
Dat heb ik expres gedaan, omdat ik anders in herhaling val (als ik een copy-paste doe, is het ook niet te behappen namelijk. Dan wordt dat ook weer als irritant ervaren). Ik snap je punt hoor, daar niet van, maar een -1 vind ik een béétje overdreven. Een 0 vind ik ook nog wel realistisch. En om nou alles opnieuw te verwoorden, maar op een andere manier vind ik ook iets te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Iemand vraagt naar een bron, de poster wijst op de tekst + geeft een linkje, dan lijkt me dat niet +2 meer als het ook in de tekst staat; Eonfge in 'nieuws: NL-Alert-app verschijnt voor iOS en Android'

EDIT:
Toff schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:17:
Volgens de modFAQ is veelvuldig dezelfde link/info delen offtopic, niet ongewenst.

EDIT2:
Verwijderd in 'nieuws: Donkere modus is beschikbaar in WhatsApp' is geen +3.

Anonymoussaurus in 'nieuws: Donkere modus is beschikbaar in WhatsApp' stond op +3, maar na mijn moderatie is deze gezakt naar +2, maar is volgens mij gewoon een ontopic reactie, +1 dus.

[ Voor 67% gewijzigd door CH4OS op 04-03-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
CH4OS schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:46:
[...]
Volgens de modFAQ is veelvuldig dezelfde link/info delen offtopic, niet ongewenst.
Ja, dat meende ik ook aan te geven: "Niet dat het dan meteen een -1 is, maar het kan wel als irritant ervaren worden.", maar er zijn nu eenmaal ook op T.net mensen met een kort lontje. Niet dat ik het goedkeur, maar ik meen een verklaring te hebben voor die -1-en, anders dan @Anonymoussaurus dacht met: "Mensen die mij niet mogen". Als dat laatste zo was, dan zouden alle posts van AnonymousWP in dit draadje wel op 10x -1 staan, waar het nu varieert tussen 0x en 10x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

CH4OS schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:46:
Anonymoussaurus in 'nieuws: Donkere modus is beschikbaar in WhatsApp' stond op +3, maar na mijn moderatie is deze gezakt naar +2, maar is volgens mij gewoon een ontopic reactie, +1 dus.
Het is inderdaad on-topic, maar wél informatief vind ik. Het is immers (blijkbaar) onbekend dat een web release niet hetzelfde is als stable of bèta, dus vind ik het wel informatief wat betreft de discussie. +2's kunnen namelijk ook uitgedeeld worden naar de hand van discussies en niet alleen maar puur vanwege het onderwerp qua artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zonder al te veel diepte in te springen (daar is dit topic niet voor bedoeld) is de build van de webrelease over het algemeen dezelfde build dat in de Play Store verschijnt. Dus in dat op zicht zijn de releases gewoon gelijk. Voor Whatsapp is het gewoon 1 knop (de build knop) die de APK genereerd dat vervolgens op de website en in de Play store gepubliceerd wordt. Vanuit de Play Store zit dan nog wel de review erbij voordat het toegelaten wordt, maar voor op de website is dat niet per se nodig natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me volledig on-topic en inhoudelijk. Artikel gaat over uitspraak van rechtbank dat de broncode niet openbaar hoeft te worden gemaakt. Iemand stelt dat het vanwege publiek geld verwacht mag worden. Daar ga ik inhoudelijk op in met een tegenvraag en uitleg waarom ik die vraag stel. Het krijgt 4x een waardering: off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Terrestrial in 'nieuws: Kabinet wil maximaal 4000 euro subsidie geven op aans...

De laatste zin maakt dit imho een troll en dus -1.

De +3 gevers mogen worden nagekeken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Jongens, kunnen we even kijken naar de moderaties hier:
nieuws: Duits bedrijf haalt Kickstarter-doel voor Google-loze smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Krijg ik weer allemaal 0 en -1 terwijl ik keurig ontopic post en juist positief ben over de hardware: TheVivaldi in 'nieuws: Virtualisatiebedrijf brengt Android 10-bèta uit voor i...

En ondertussen krijgt dit bericht maar liefst 17 ontopics en zelfs een spotlightje van iemand terwijl het weinig met het onderwerp te maken heeft... Echt niet. in 'nieuws: Virtualisatiebedrijf brengt Android 10-bèta uit voor i...

[ Voor 35% gewijzigd door TheVivaldi op 05-03-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'geek: Teardown toont grote camerasensor en periscopische telelens G... - beetje vreemd dat deze reactie -1 krijgt (zou offtopic moeten zijn), terwijl OxWax in 'geek: Teardown toont grote camerasensor en periscopische telelens G... juist degene is die op -1 moet, maar geen moderaties heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Wmb is tom.cx in 'nieuws: TikTok-eigenaar ByteDance brengt muziekstreamingdienst uit... geen +2. Als het waar was dan was het misschien een +2 geweest, hoewel het dan beter als verbetering in GR gemeld had kunnen worden. Maar de inhoud van de post is kortzichtig/niet waar dus geen +2. +1 is imo beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Voor deze is nog aardig wat werk nodig, aangezien het grote aantal +2's en +3's :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
kidde in 'nieuws: Intel: 10nm is minder productieve chipnode dan 14nm en 22nm'

Ik wil deze graag nomineren voor +2

Uruk-Hai in 'nieuws: Duits bedrijf haalt Kickstarter-doel voor Google-loze sm...

Geen +2; de informatie over WhatsApp is inaccuraat.

[ Voor 41% gewijzigd door Jerie op 05-03-2020 21:18 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

tailfox in 'nieuws: Oppo kondigt Oppo Watch met Snapdragon- en Apollo-chips aan'

-1? lijkt mij een 0

[ Voor 3% gewijzigd door tailfox op 06-03-2020 13:58 ]

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:14

arnoudwokke

Redacteur
Pagina: 1 ... 103 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2