Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Bor schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:13:
mvrhrln in 'nieuws: CrashPlan stopt met back-up voor consumenten' is geen +3. Dit hoort eigenlijk in Geachte Redactie. Op zijn best is het gewoon een +1.
Zonder fixatie blijft deze helaas op +3 staan... 104x +3 mee eens 8)7

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BStorm
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-02 00:32
Tijger in 'nieuws: Google presenteert donderdag eerste eigen chip voor beveil...

Iemand met slechts een gepeperde mening die op -1 wordt gezet.

De mening was niet gunstig voor een bekend bedrijf maar de (impliciete) kritiek is volledig in lijn met wijd een zijd bekende feiten, er is dus geen sprake van onterechte kritiek/zwartmaken van een bedrijf (betreft Google (Alphabet) dat populair is, ook hier op tweakers.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dit is geen +3 of +2: Idiocracy in 'downloads: Kodi 17.4'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd in 'nieuws: Medeoprichters The Pirate Bay moeten platenlabels schad...

Vrijwel iedere post van @Verwijderd wordt op -1 gezet. M.i. nergens voor nodig, misschien dat de info foutief is, maar zeker geen -1 waard.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

uncle_sjohie in 'nieuws: Brein treft schikkingen met makers van Kodi-builds m...

Bekend onderwerp, dus meningmodders op de loer, deze mag naar +1.
batumulia schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:23:
Verwijderd in 'nieuws: Medeoprichters The Pirate Bay moeten platenlabels schad...

Vrijwel iedere post van @Verwijderd wordt op -1 gezet. M.i. nergens voor nodig, misschien dat de info foutief is, maar zeker geen -1 waard.
Hij valt vaak over titels, is volgens mij vaak zat op GR gewezen en plaatst vaak offtopic reacties. Score 0 plus feedback wat in gr hoort en punt aftrek oplevert aldus de faq... ;)

Edit: net de post bekeken die je linkt en ja hoor, valt weer over de titel en aanname clickbait.

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 24-08-2017 10:06 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
nieuws: Gerucht: Facebook werkt aan halsketting met sensoren

Binnen een kwartier alle reacties op -1, met elke reactie 2x een -1. Niet echt een natuurlijk verschijnsel lijkt mij. Het zijn ook niet echt -1 reacties volgens mij.

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:09
Stoelpoot schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:28:
nieuws: Gerucht: Facebook werkt aan halsketting met sensoren

Binnen een kwartier alle reacties op -1, met elke reactie 2x een -1. Niet echt een natuurlijk verschijnsel lijkt mij. Het zijn ook niet echt -1 reacties volgens mij.
De reacties voegen ook niet veel toe, vindt jij van wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
hoi3344 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:54:
[...]

De reacties voegen ook niet veel toe, vindt jij van wel?
Dan nog zijn het maar 0-posts. -1 is er puur voor bedoelt als mensen negatieve reacties uitlokken of beledigingen uiten.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:11

watercoolertje

Untertitel

batumulia schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:23:

nieuws: AMD toont kostenbesparing van multichipontwerp Epyc-processors

Hier ook al, heel kinderachtig, maar past precies in het straatje met mijn mening over de meeste moderators op tweakers :)

De hele discussie onder zijn bericht moet gewoon offtopic zijn, en mogelijk ongewenst, maar ontneem aub die rechten van die meningmodden die de boel te verstieren. Een mening hebben is prima maar die moet je (indien gewenst) ventileren in een reactie en niet met moderatorrechten!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'nieuws: AMD toont kostenbesparing van multichipontwerp Epyc-pro...

Ik geef in deze thread ALLES -1.
Edit: Ok,. Niet alles, maar stronkarren over strontkar is gewoon ook -1. Off is niet genoeg.

Bovendien, vind ik inmiddels reacties zoals 3dmaster in 'nieuws: AMD toont kostenbesparing van multichipontwerp Epyc-proc... over feiten die zo verschrikkelijk welbekend zijn maar toch +2's krijgen, zeer opmerkelijk.

Dan maar weer boosts gebruiken. Zucht.
Ik zou hier niet meer reageren. Nevermind.

[ Voor 52% gewijzigd door HMC op 24-08-2017 19:13 ]

Eat the bugs, live in a pod

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 20:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in 'nieuws: 'HTC overweegt verkoop Vive-divisie om financieel tij t...

Offtopic? Waarom?

Laatste gedeelte na de edit toegevoegd om juist niet verder de reacties te vervuilen door onjuiste aannames van de persoon onder mij.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:58
BikkelZ in 'nieuws: The New York Times: nieuwe iPhone met oledscherm kost 'ro...

En de verdere discussie. Gaat over Apple producten, dus de moderatie gaat alle kanten op :O .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Onu_Kapi in 'nieuws: Dutch Filmworks gaat in oktober illegale downloaders ops... +2 voor een first post reactie met middelen om een illegale actie te masqueren in een post over het tegengaan van illegale praktijken lijkt mij niet op zijn plaats.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabelais
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-02-2021
Aangezien het nu wel om erg veel berichten gaat: in het artikel over DFW van vandaag wordt weer massaal gemod op meningen in plaats van inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
Ik heb hier schijnbaar ook last van 1-2 mening modders :(

Dennism in 'nieuws: AMD toont kostenbesparing van multichipontwerp Epyc-proce...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:19

Tribits

Onkruid vergaat niet

PdeBie in 'nieuws: Dutch Filmworks gaat in oktober illegale downloaders opspo...

Geen +3 want irrelevant/feitelijk onjuist. De onschuldpresumptie is iets uit het strafrecht, en daar gaat het hier dus niet om.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
CheesieUnion in 'nieuws: 'Elektronisch stemmen gaat tussen de 260 en 365 milj...

+3 voor het opzoeken van een linkje waar iemand anders al naar verwijst?

er wordt vandaag wel erg fanatiek 'geplust' op de nieuwsitems, volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Stoelpoot schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:56:
[...]

Dan nog zijn het maar 0-posts. -1 is er puur voor bedoelt als mensen negatieve reacties uitlokken of beledigingen uiten.
Ik merk sowieso dat heel veel berichten -1 krijgen, terwijl ze gewoon 0 zouden moeten zijn.
Er wordt heel veel naar mening gemod door de lezers, terwijl het moderatiesysteem natuurlijk niet (perse) bedoeld is om eens/oneens of grappig/niet grappig aan te geven.

Een afwijkende mening of desnoods een foutief bericht kan wel aanleiding zijn voor een prachtige discussie. Als een grap on topic is, kan die natuurlijk rustig +1 of hoger krijgen, al naar gelang de kwaliteit van de inhoud. Het is alleen wel bijzonder dat een andere mening wellicht veel meer bijdraagt, dan een luchtige zinsnede en toch de -1 en +1 verkeerd om gebruikt worden.

Zou het niet goed zijn om bij de -1 moderatie knop de disclaimer in beeld te krijgen dat deze alleen voor "rottigheid" bedoeld is? Hoeft niet iedere keer, maar bijv. bij de eerste 5 x dat iemand de -1 wil gebruiken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 10:46
Zucht, kan er geen geheel reactie moderatie slotje op:
nieuws: YouTube begint met 'isoleren' van extremistische video's

Het loopt weer de spuitgaten uit met de minnetjes ploegen.
(Wat eigenlijk wel te verwachten was met zulke topics.)
Jorgen schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:44:
[...]
...
Zou het niet goed zijn om bij de -1 moderatie knop de disclaimer in beeld te krijgen dat deze alleen voor "rottigheid" bedoeld is? Hoeft niet iedere keer, maar bijv. bij de eerste 5 x dat iemand de -1 wil gebruiken.
Dat zou een waardevolle toevoeging zijn. Misschien zou het ook een stuk schelen als kersverse accounts nog geen mod mogelijkheid hebben op nieuws items.

[ Voor 0% gewijzigd door chris10r op 26-08-2017 11:03 . Reden: grammar :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ongewenst is het inderdaad niet, maar een +1 vind ik het ook niet. Heb er zelf een 0 aan gegeven, en daar staat de reactie nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

RoD schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

Ongewenst is het inderdaad niet, maar een +1 vind ik het ook niet. Heb er zelf een 0 aan gegeven, en daar staat de reactie nu ook op.
Kijk, dat het geen +1 waard is ben ik met je eens, een +0 ben ik blij mee! Dankjewel, jammer dat de motivatie om te reageren op de FP toch weer wegzakt door de mening-modders.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

mindcrash in 'nieuws: YouTube begint met 'isoleren' van extremistische video's'

Dit in een topic over toekomstige censuur op YouTube :X

En zojuist dit:

mindcrash in 'nieuws: YouTube begint met 'isoleren' van extremistische video's'

Weet je? Ik stop er gewoon mee. Dezelfde shit als op YouTube gebeurt hier ook al, alleen doen we het zelf.

Tot ziens!

Oh, en ik ben niet de enige zo te zien:

regmaster in 'nieuws: YouTube begint met 'isoleren' van extremistische video's'
Verwijderd in 'nieuws: YouTube begint met 'isoleren' van extremistische video's'
Lisadr in 'nieuws: YouTube begint met 'isoleren' van extremistische video's'
Verwijderd in 'nieuws: YouTube begint met 'isoleren' van extremistische video's'
damaded in 'nieuws: YouTube begint met 'isoleren' van extremistische video's'
d.hoogduin in 'nieuws: YouTube begint met 'isoleren' van extremistische video's'
pinpunt in 'nieuws: YouTube begint met 'isoleren' van extremistische video's'
MN-Power in 'nieuws: YouTube begint met 'isoleren' van extremistische video's'
litebyte in 'nieuws: YouTube begint met 'isoleren' van extremistische video's'

Genoeg voorbeelden van echokamergedrag. Ik ga eten.

Het lijkt mij trouwens ook goed dat er op korte termijn intern een goede discussie gevoerd gaat worden over de -1 optie i.c.m. opkomende politieke/culturele klimaat. Bij controversiele reacties is deze optie namelijk een uitstekende methode om controversiele meningen onzichtbaar te maken.

[ Voor 110% gewijzigd door mindcrash op 26-08-2017 18:08 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Crazy Harry in 'nieuws: Gerucht: KPN heeft interesse in overname Fox-IT'

Dit lijkt mij geen +2 informatief. De eerste zin is off-topic, de rest van de reactie is eigenlijk ook niet helemaal nieuw, laat staan dat het veel raakvlak heeft met het artikel. Het enige raakvlak die er is, is Fox-IT, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Knijper1962 in 'downloads: StartIsBack++ 2.5' lijkt me geen -1 maar een +0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Totaal overbodig voor wie dan ook en ook nog eens amper ontopic. Een 0 zou netter zijn maar in dit geval kan ik de -1 die veel users geven ook wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:44:
[...]

Totaal overbodig voor wie dan ook en ook nog eens amper ontopic. Een 0 zou netter zijn maar in dit geval kan ik de -1 die veel users geven ook wel begrijpen.
Door zijn toon is dat inderdaad te begrijpen, maar vond het zelf wat aan de lage kant. Ach ieder zijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd in 'nieuws: Sociaal netwerk Polygram bevat gezichtsherkenning vo...
Dit lijkt mij toch een prima zinnige reactie, geen 0 maar +1?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Meh, ik kan er ook wel weer inkomen dat mensen dit zien als spam, immers promoten van Cloudflare. Terwijl dat eigenlijk helemaal niets met het nieuwsbericht te maken heeft en hooguit een mogelijkheid is om zoiets te voorkomen. Maar ja: dan ben je daar weer van afhankelijk dus eigenlijk ook geen oplossing.

Dus 0 of -1 vind ik beide te verdedigen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ger schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:30:
[...]

Meh, ik kan er ook wel weer inkomen dat mensen dit zien als spam, immers promoten van Cloudflare. Terwijl dat eigenlijk helemaal niets met het nieuwsbericht te maken heeft en hooguit een mogelijkheid is om zoiets te voorkomen. Maar ja: dan ben je daar weer van afhankelijk dus eigenlijk ook geen oplossing.

Dus 0 of -1 vind ik beide te verdedigen eigenlijk.
Zelf heb ik er een 0 aangegeven, meer dan een 0 zie ik er ook niet in maar -1 is naar mijn mening net iets te streng.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Dan staat-ie nu dus goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45

WCA

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Mijn post link is 10 keer op ongewenst gemod, dit is puur en alleen strategisch modereren om de post van +2 af te krijgen. Dit soort strategisch modereren is tegen de regels. Nu maken die individuele moderaties me niet veel uit, en vraag ik ook niet om dit te onderzoeken. Maar het liefst had ik de post gewoon weer op +2 terug, waar die eerst op stond. Een aantal nieuwe +2 moderaties zou dus voldoende moeten zijn om hem terug te krijgen. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
dusty-2011 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:02:
Mijn post link is 10 keer op ongewenst gemod, dit is puur en alleen strategisch modereren om de post van +2 af te krijgen. Dit soort strategisch modereren is tegen de regels. Nu maken die individuele moderaties me niet veel uit, en vraag ik ook niet om dit te onderzoeken. Maar het liefst had ik de post gewoon weer op +2 terug, waar die eerst op stond. Een aantal nieuwe +2 moderaties zou dus voldoende moeten zijn om hem terug te krijgen. Alvast bedankt :)
Ik kan hier geen +2 voor geven hoor. Een aantal link dump aangevuld met semi flames als
Het is nu toch duidelijk dat Jurian Ubachs zich of de last-gen titels helemaal niet meer kan herinneren, of dat hij gewoon aan het trollen is?
maken absoluut geen +2.

Je vergelijkt verder willekeurige screenshots van willekeurige platformen (appels en peren dus).

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 28-08-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Bor schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

Ik kan hier geen +2 voor geven hoor. Een aantal link dump aangevuld met semi flames als
[...]
maken absoluut geen +2.

Je vergelijkt verder willekeurige screenshots van willekeurige platformen (appels en peren dus).
Tjah, je moet gewoon geven wat je wilt geven denk ik. Zolang het maar eerlijk is. De -1 moderaties zijn overduidelijk onzin en strategisch gegeven.
De post is op z'n minst on-topic en dat is een +1.

Een zin als "Het is nu toch duidelijk dat Jurian Ubachs zich of de last-gen titels helemaal niet meer kan herinneren, of dat hij gewoon aan het trollen is?" als een semi-flame verwoorden vind ik erg raar hoor. Hoezo zouden redacteuren niet kunnen trollen, puur omdat ze redacteur zijn? En de plaatjes die de last-gen racers neerzetten vind ik zodanig verouderd t.o.v. The Crew 2 dat je ze wel bijna vergeten moet zijn wil je die vergelijking aangaan. Ik zie niet in wat daar een semi-flame aan is om dat aan te geven. Edit: semi-flame ben ik het niet mee eens, maar het komt misschien wel wat aan de harde kant over. Daarom de post licht herschreven. Het gedeelte "of dat hij gewoon aan het trollen is?" is herschreven naar "of dat hij gewoon echt aan het overdrijven was?". Ik denk dat de term overdrijven in dit geval misschien beter de lading dekt dan trollen. Overigens bedoel ik met wat aan de harde kant overkomen iets heel anders dan een semi-flame.

Alweer die appels en peren... De screenshots die ik gaf van last-gen titels waren opzettelijk zo gekozen. Er zitten PS3 screenshots tussen, Xbox 360 screenshots en een enkele PC screenshot. Gewoon om een beeld te geven van hoe last-gen racegames eruit zagen. Zo algemeen mogelijk. Dus niet heel specifiek alleen naar de PC kijken, of alleen naar de PS3. Ook niet heel specifiek naar één bepaalde franchise kijken. Nee, gewoon een goed algemeen beeld geven. Natuurlijk zou het beter zijn als ik een nog veel completer beeld had gegeven met nog tientallen screenshots erbij, maar je kunt maar zoveel tijd stoppen in één comment. Ik vond de screenshots die ik had gepost voldoende om even het geheugen op te frissen over hoe last-gen racegames er vaak uitzagen. En dan zijn de screenshots van Tweakers zelf van The Crew 2 en de video van Tweakers zelf al voldoende om te zien dat die titel er echt beduidend beter uitziet. Maar voor de volledigheid heb ik er zelf nog wat additionele screenshots bijgezet van andere bronnen.
En natuurlijk waren er last-gen bij de racespellen verschillen tussen de platforms. Als er een PC-versie van het racespel was zag dat er doorgaans een stukje beter uit. En tussen de PS3 en Xbox 360 onderling waren er kleine verschillen. Maar ik vond dat hier in deze discussie gewoon niet zo relevant. En waarom? Nou, omdat The Crew 2 er gewoon zo ontzettend veel mooier uitziet. Zelfs al zou je selectief de mooiere last-gen versies eruit pikken, dan nog zou The Crew 2 het met heel veel gemak winnen.

Verder opvallend dat deze post (robobeat in 'reviews: The Crew 2 - Neemt wel erg veel hooi op zijn vork' op +2 staat. Iemand die of aan het trollen is, of serieus de Engelse taal niet beheerst en daarom "last-generation" niet naar het Nederlands kan vertalen. Maar aangezien ik in de volgende post uitleg wat "last-gen" betekent en hij het daarna nog steeds niet begrijpt (wil begrijpen), is het overduidelijk trollen naar mijn mening.
Update: laatste info aangaande dit. Hier een citaat uit een latere post van hem (link):
Echter ben ik je niet aan het trollen (zelf een hekel aan). Jammer dat dat je mening is, mijn bedoeling is het niet.
Maar uhm, zoek eens even de definitie van last op, want ik denk dat je even je kennis moet bijschaven.
last 1 (lăst)
adj.
1. Being, coming, or placed after all others; final: the last game of the season.
2. Being the only one left: his last nickel; as a last resort.
3. Just past; most recent: last year; the last time I checked.
4. Most up-to-date; newest: the last thing in swimwear.
(bron: http://www.thefreedictionary.com/last)
Naar mijn idee hebben ze het toch echt over de laatste....

Ik zit al langer op het internet als vandaag, en aan dit soort reacties herken je altijd met 100% zekerheid een troll. Naar mijn mening dan. Ondanks de gegeven uitleg over een correcte vertaling van "last-generation" naar "vorige generatie" wordt er vervolgens gereageerd met een copy-paste en dan "Naar mijn idee hebben ze het toch echt over de laatste".

[ Voor 39% gewijzigd door dusty-2011 op 29-08-2017 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

BarôBarôZZa in 'nieuws: NPO zet in komende jaren drie keer zo hoog budget in voor...
Ik snap totaal niet waarom dat een +2 zou zijn. Alsof die paar views op YT alles is wat de NPO en de NOS aanbieden.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:58

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Verwijderd in 'nieuws: Fitbit presenteert waterdichte smartwatch met gps-t...

Geen -1 mijns inziens. Ik ben benieuwd wanneer we een oplossing vinden voor de -1 ruis die te makkelijk normering vervormt. Het is al moeilijk genoeg met de huidige nieuwsstroom om tot een gebalanceerde normering van reacties te komen. Die -1 ellende kunnen we dus missen.

Zelfs al willen we dat gebruikers de mogelijkheid hebben om -1 uit te delen, kan er geen drempel worden verzonnen dat een -1 niet zomaar door iedereen lukraak wordt uitgedeeld? Als ik zelf een -1 wil uitdelen, dan moet er echt heel wat met een reactie aan de hand zijn.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
teacup schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:25:
Verwijderd in 'nieuws: Fitbit presenteert waterdichte smartwatch met gps-t...

Geen -1 mijns inziens. Ik ben benieuwd wanneer we een oplossing vinden voor de -1 ruis die te makkelijk normering vervormt. Het is al moeilijk genoeg met de huidige nieuwsstroom om tot een gebalanceerde normering van reacties te komen. Die -1 ellende kunnen we dus missen.

Zelfs al willen we dat gebruikers de mogelijkheid hebben om -1 uit te delen, kan er geen drempel worden verzonnen dat een -1 niet zomaar door iedereen lukraak wordt uitgedeeld? Als ik zelf een -1 wil uitdelen, dan moet er echt heel wat met een reactie aan de hand zijn.
Je idee is op zich niet slecht maar moeilijk te implementeren, denk ik. Wat zijn de criteria die je gaat aanhouden etc... Ik snap de ergernis, die delen we, maar het blijft altijd een compromis.
Verder hebben we een apart draadje over het systeem dus misschien is het een idee om daar eens je ideeën hieromtrent te posten? Hier 2 van zulke draadjes:
Mening-modders / moderatie-systeem
Discussie over het frontpage-moderatiesysteem

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Titan_Fox in 'nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartp...
Hij maakt een aardig (doch twijfelachtig) punt, maar zeker geen +3 IMO. Ik vind het niet meer dan +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t link
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik vind het persoonlijk vrij raar dat deze reactie 6 keer een -1 moderatie heeft gekregen terwijl 17 (inclusief mezelf) andere het een +3 waard vinden, en 11 een +2. Ik ben niet super actief op tweakers maar dit viel me toch zo op dat ik me afvroeg of dit niet gewoon mismoderatie is, want een simpel foutje is het al niet meer.

Anonymoussaurus in 'nieuws: Onderzoeker vindt 711 miljoen e-mailadressen op Neder...

[Win 10] Guide: Start menu & standaard apps opschonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
t link schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:32:
Ik vind het persoonlijk vrij raar dat deze reactie 6 keer een -1 moderatie heeft gekregen terwijl 17 (inclusief mezelf) andere het een +3 waard vinden, en 11 een +2. Ik ben niet super actief op tweakers maar dit viel me toch zo op dat ik me afvroeg of dit niet gewoon mismoderatie is, want een simpel foutje is het al niet meer.

Anonymoussaurus in 'nieuws: Onderzoeker vindt 711 miljoen e-mailadressen op Neder...
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Ik snap je probleem en we controleren ook genoeg en schrijven ook mensen aan als dat nodig is (of erger) maar ik zou mezelf niet te veel zorgen maken over 1 foute moderatie. Als het notoire mismodders zijn komen ze vanzelf wel bovendrijven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t link
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
TheCapK schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:43:
[...]

[...]

Ik snap je probleem en we controleren ook genoeg en schrijven ook mensen aan als dat nodig is (of erger) maar ik zou mezelf niet te veel zorgen maken over 1 foute moderatie. Als het notoire mismodders zijn komen ze vanzelf wel bovendrijven!
Ah oke, ja ik vroeg me al af of ik het nou wel of niet zou melden, bedankt voor het vlugge antwoord! _/-\o_

[Win 10] Guide: Start menu & standaard apps opschonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ger schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:43:
Titan_Fox in 'nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartp...
Hij maakt een aardig (doch twijfelachtig) punt, maar zeker geen +3 IMO. Ik vind het niet meer dan +1.
2 uur verder, het artikel is alweer bijna van de FP af. Meeste lezers hebben dit dus als "topcomment" gezien.
Heb even naar de scorecaart gekeken, volgens mij gaat dit zonder fix nooit meer goedkomen?
code:
1
2
3
4
5
+3  Spotlight   124
+2  Informatief 22
+1  On-topic    57
0   Off-topic / Irrelevant  3
-1  Ongewenst   15

[ Voor 3% gewijzigd door Tjolk op 30-08-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Ger schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

2 uur verder, het artikel is alweer bijna van de FP af. Meeste lezers hebben dit dus als "topcomment" gezien.
Heb even naar de scorecaart gekeken, volgens mij gaat dit zonder fix nooit meer goedkomen?
code:
1
2
3
4
5
+3  Spotlight   124
+2  Informatief 22
+1  On-topic    57
0   Off-topic / Irrelevant  3
-1  Ongewenst   15
Ontopic al gestegen naar 65... wie weet als er wat mensen van hun werk terugkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
TheCapK schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:34:
[...]

Ontopic al gestegen naar 65... wie weet als er wat mensen van hun werk terugkomen...
Dan hebben we nog 11 mensen met weging van 6 nodig, met als voorwaarde dat er niemand anders nog meer dan +1 gaat geven. Zijn er überhaupt wel zoveel power-/promods?
Anders moet je hopen op nog een stuk of 20 mensen die "gewoon" gaan modden zoals je dat mag verwachten. Of boosten om de waarschijnlijk eerder uitgedeelde onjuiste boosts weer te compenseren. Voor dat laatste verwijs ik maar weer eens naar mijn sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Iemand die misbruik maakt van zijn boost waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:58

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

TheCapK schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:32:Je idee is op zich niet slecht maar moeilijk te implementeren, denk ik. Wat zijn de criteria die je gaat aanhouden etc... Ik snap de ergernis, die delen we, maar het blijft altijd een compromis.
Verder hebben we een apart draadje over het systeem dus misschien is het een idee om daar eens je ideeën hieromtrent te posten? Hier 2 van zulke draadjes:
Mening-modders / moderatie-systeem
Discussie over het frontpage-moderatiesysteem
Nog bedankt voor je reactie. Het was even een uiting van frustratie om eerlijk te zijn, en ik hou niet zo van het gebruik van een boost, die gebruik ik eigenlijk alleen uit hoofde van een moderatie vanuit deze draad. Om die reden meldde ik het hier. Met boost had ik het zelf kunnen regelen, maar in mijn ogen verklooi ik dat net zo hard het moderatiesysteem als de -1 gevers die ik bekritiseer.

Ik heb niet de illusie dat ik nog iets kan toevoegen aan alles wat er over de -1 optie inmiddels zal zijn geschreven. Als tweakers er tijd voor zou hebben, dan liggen er vast 5 kant en klare suggesties klaar om het te veranderen. Maar ik zal door je genoemde draadjes heenlopen en kijken of ik daarin nog iets mis.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Tjolk
TheCapK schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:34:
[...]

Hij is inmiddels naar +2, maar heeft nog een heel eind te gaan voordat-ie goed staat. Gezien hoe ver het nieuwsbericht inmiddels is weggezakt zie ik dat niet meer gebeuren.

Betreft dus: Titan_Fox in 'nieuws: Ziggo zet limiet op bitrate in Ziggo Go-app voor smartp...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft geeft informatie over ongedocumenteerde Windows 1...

Imho is dit geen +1, maar een -1, hij speelt op de man?

Virussen? Scan ze hier!

• Tjolk
Inderdaad.

Iets hoger ook zo één: Bardman01 in 'nieuws: Microsoft geeft informatie over ongedocumenteerde Windo...

Staat nu op +2 maar die laatste alinea haalt alles wat mij betreft onderuit.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Die Bardman01 is inderdaad erg aan het flamen of trollen in zijn reacties, zo ook deze (nog ongemodereerd, of te weinig, maar aangezien het een reactie op mij is, kan ik het niet modereren):

Bardman01 in 'nieuws: Microsoft geeft informatie over ongedocumenteerde Windo...

Verwijderd

Apple houdt 12 september evenement voor vermoedelijk nieuwe iPhones

Het gaat over Apple, dus er word weer masaal met de piemel het gevoel gemodereerd.
- vincentvdvelde - Niet offtopic wat mij betreft, hij stelt een vraag aan iemand over z'n reactie, vervolgens reageert diegene weer en krijgt wel weer +1 voor die reactie? onzin, of beide ontopic of beide offtopic.
- MrDayOff - Geen -1 wat mij betreft, wat deze reactie aanhaalt is een duidelijk zichtbaar patroon
- gjmi - 0 of -1 wat mij betreft, als je dit claimt kom dan ook met bewijzen, en het aanhalen van ontploffende samsung telefoons is totaal onnodig/een kwestie van met modder gooien
- Verwijderd - Wat hier geclaimed word is gewoon niet waar en doet voorkomen alsof Tweakers een sensatie nieuws site is, -1 wat mij betreft
- EndlessWaltz - Geeft gewoon z'n mening, word finaal afgestraft omdat het niet strookt met de 'Apple is geweldig' mening, +1 wat mij betreft
- Donstil - Gevalletje iOogkleppen, meneer wil niet inzien dat dit alweer een tijdje bestaat, en zelfs alweer achterhaald is, 0 wat mij betreft
- Ethirty - Deze gebruiker heeft een volledig terechte reactie op bovenstaande reactie van Donstil, maar vangt daar gewoon -1 voor want het is niet 'Apple is geweldig', +1 wat mij betreft
- Criteria - Zelfde als hierboven, maakt terecht een opmerking richting Donstil over dat andere merken dit al een tijdje doen, +1 wat mij betreft

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft geeft informatie over ongedocumenteerde W... lijkt mij een normale +1. De reactie is niet bijzonder inzichtvol (een update is niet hetzelfde als een applicatie bijvoorbeeld) en zeker geen must read.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Beide punten zijn geen +2 inderdaad. De laatste GR materiaal.

Onderstaande is geen +3: batjes in 'nieuws: Microsoft maakt Windows Fall Creators Update vanaf 17 okto...

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 01-09-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die 1e is gewoon een troll "machtsgeile politici", en dus -1 imho.

Die 2e van Whatsapp is gewoon moderatiegezeik, net als die van respect, en dus -1.

Die derde van Whatsapphack is idd geen -1. Inhoudelijk uiteraard wel volkomen onjuist, maar dat is een 0.

Die 4e vind ik door de toon persoonlijk wel een -1, hoewel een 0 ook wel zou kunnen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
nu +1 ;) Maar er zijn de laatste tijd veel van die oneliners met +2 scores. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door kendo op 01-09-2017 19:07 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15
Devian in 'reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2017'

Die tree word nogal fanboy ingestemd, door beide partij. We zijn gewoon ontopic een discussie aan het voeren. Ik zou zelf misschien een +2 horen te krijgen, en verderop een +1.

Rixos verdient die -1 ook absoluut niet.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob12424
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 20:50
nieuws: Kiesraad ontvangt 17.000 geldige verzoeken voor referendum aftapwet

Ik weet als modder zelf dat dit een zeer lastige is. Maar wat mij op valt is dat bepaalde reacties offtopic of ongewenst gezet worden terwijl deze toch echt ontopic zijn. Ze gaan over het referendum. Wat mij daarnaast opvalt is dat de scorekaart daar vaak 6 aangeeft. (Dat kan toeval zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
rob12424 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:36:
nieuws: Kiesraad ontvangt 17.000 geldige verzoeken voor referendum aftapwet

Ik weet als modder zelf dat dit een zeer lastige is. Maar wat mij op valt is dat bepaalde reacties offtopic of ongewenst gezet worden terwijl deze toch echt ontopic zijn. Ze gaan over het referendum. Wat mij daarnaast opvalt is dat de scorekaart daar vaak 6 aangeeft. (Dat kan toeval zijn?)
Heb je enkele voorbeelden van de betreffende reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob12424
@Bor ja maar weet niet hoe ik die hierheen moet linken: whatsapphack heeft veel reacties die idd nogal dubieus zijn in dit topic. Maar neem die op mr Anderson:

Wat is hier offtopic aan: Ik weet nog steeds niet wie er nou precies achter die site zitten en wie mijn NAW ontvangt en precies hoe ze het opslaan en verwerken. Heb je daar meer informatie over toevallig? (Noot: de uitleg over de encryptie is niet toereikend en dekt niet alles.)

Ik denk dat ik het maar gewoon via de post doe. :)
Ik vel absoluut geen oordeel over die site en de mensen erachter (buiten dat ik hun werk tot dusver enorm waardeer!), ik vind t louter niet zo prettig om zomaar zeer gevoelige data af te staan aan een derde partij als veel informatie ontbreekt. GeenPeil was geheel opensource, zowel front-end als back-end en werd gepubliceerd wie er aan werken en hoe t in z’n werk gaat. Dat was wat prettiger. Niet dat dit dus perse onbetrouwbaar of onveilig is, maar er ontbreekt nogal wat informatie.

Als mensen hetzelfde gevoel hebben en twijfelen: neem dan alsjeblieft de moeite om per post je handtekening in te dienen bij de Kiesraad!! :) Gewoon ff uitprinten en bij je volgende bezoek aan de supermarkt ff afgeven bij t postpunt, of natuurlijk gewoon bij je brievenbus om de hoek. Hele kleine moeite voor een extreem belangrijke zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@rob12424 van reacties kun je directe link verkrijgen via de datum en tijd erbij, even koppeling kopiëren, en die hier in het topic plakken, dat maakt het een stuk makkelijker :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:27

botoo

💀 too old to die young

In nieuws: Onderzoekers vinden onbeveiligde Amazon-server met 600GB aan data van... vieren mismods hoogtij, alle opmerkingen mbt de onjuiste titel van het nieuwsitem gaan zwaar in de onterechte +++

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob12424
WhatsappHack in 'nieuws: Kiesraad ontvangt 17.000 geldige verzoeken voor refe...

Dat was hem. Nu is hij plus +1. En zie ik dat de 6 ongewenste op scorekaart ook weg zijn. Maar het is wel lastig. Er staan soms reacties over Oekraïne referendum tussen die wel +1 krijgen en anderen die 0 of ongewenst krijgen. (Terwijl in beiden meningen gegeven worden) Dit is wel echt een moeilijk topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
nino_070 in 'nieuws: Kiesraad ontvangt 17.000 geldige verzoeken voor referend...

Ik snap persoonlijk niet waarom deze op -1 staat. Ik geef degene die tegen mij discussieert gelijk in de stricte betekenis van "stem uitbrengen". Heb wel even een verduidelijking uitgebracht nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob12424
nino_070 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:41:
nino_070 in 'nieuws: Kiesraad ontvangt 17.000 geldige verzoeken voor referend...

Ik snap persoonlijk niet waarom deze op -1 staat. Ik geef degene die tegen mij discussieert gelijk in de stricte betekenis van "stem uitbrengen". Heb wel even een verduidelijking uitgebracht nu.
Dat maakt dit topic ook zo moeilijk. Ga je als iemand een reactie plaatst oordelen: is raadgevend referendum op zich zelf ontopic of moet het over de inhoud van het raadgevend referendum gaan? (En wat als een ander raadgevend referendum betrokken wordt en de uitslag daarvan?) Durandi gaf een reactie dat over het raadgevend referendum gaat en krijgt 0 en -ION- vervolgens +2.

Wat ik wel zie in je reactie is dat je het woord. ""Dus "" gebruikt. Dit kan als aanvallend aanschouwt worden. En daarom in de context als ongewenst gemod. Probeer dit voortaan wel te vermijden ;) (heb daar zelf ook last van hoor, soms PM iemand je dan even van pas je tekst iets aan ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
rob12424 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:52:
[...]

Wat ik wel zie in je reactie is dat je het woord. ""Dus "" gebruikt. Dit kan als aanvallend aanschouwt worden. En daarom in de context als ongewenst gemod. Probeer dit voortaan wel te vermijden ;) (heb daar zelf ook last van hoor, soms PM iemand je dan even van pas je tekst iets aan ;) )
Ik zie totaal niet in wat het woord " dus " hier mee heeft te maken in deze context. Als je dat al als aanvallend ziet...

De betreffende reactie staat inmiddels op +1 wat mij een prima score lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob12424
Ik zou deze op +0 zetten nu na aanpassing van de topic titel. De titel die er stond was zeer speculatief en idd clickbait. Normaal -1. Maar nu krijgt de nieuwsposter gewoon een koekje van eigen deeg. Het is niet erg om fouten te maken of mogelijk iets anders teweeg te brengen dan bedoelt. Maar neem wel de verantwoording als je het doet. (Alleen de titel aanpassen is?) Als er nu bij het nieuwsbericht had gestaan naar aanleiding van dat de titel mogelijk voor sommigen, niet de inhoud van het nieuwsbericht weerspiegelde, hebben we deze aangepast en kunnen reacties hierop in een specifiek mismoderatietopic geplaatst worden. Dan dek je de lading. Nu moet je de hand in eigen boezem steken dus een 0 inplaats van -1. Maar dat is mijn mening. Maar jij modereert vaak goed dus volgens mij heb je nog niet gezien wat de titel eerst was. (Gezien daarom +2 inplaats van +1 enz?)

[/quote]
synoniem in 'nieuws: Onderzoekers vinden onbeveiligde AWS-server met 600GB aa...

Idem, imho ook eerder een -1.

friend in 'nieuws: Onderzoekers vinden onbeveiligde AWS-server met 600GB aan ...

44x +3 lijkt me riant overdreven....

GateKeaper in 'nieuws: Onderzoekers vinden onbeveiligde AWS-server met 600GB ...

38x +3 lijkt me wat overdreven, meer dan een +1 is het niet.
[/quote]. Deze vindt ik +2. Maar +3 niet. Hij is wel informatief bij de vorige titel. Bij huidige misschien +1 idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Laatst online: 01-09 16:28
Bor schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:55:
[...]

Ik zie totaal niet in wat het woord " dus " hier mee heeft te maken in deze context. Als je dat al als aanvallend ziet...

De betreffende reactie staat inmiddels op +1 wat mij een prima score lijkt.
Klopt, dankjullie wel voor de correctie.

Het woordje "dus" valt inderdaad wel mee in deze context, het woordje "dan" wat ik in onderstaande reactie gebruikte was wel wat provocatief:

Dus ( ;) ) ik begrijp je punt @rob12424, bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob12424
nino_070 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:28:
[...]

Klopt, dankjullie wel voor de correctie.

Het woordje "dus" valt inderdaad wel mee in deze context, het woordje "dan" wat ik in onderstaande reactie gebruikte was wel wat provocatief:

Dus ( ;) ) ik begrijp je punt @rob12424, bedankt voor de feedback
Ik vindt het ""dus"" niet aanvallend hoor! ;) Ik ben helemaal niet van de pamper generatie :9~ Ik geef alleen de mogelijkheid dat ze hier om een -1 geven. Het is tegenwoordig helaas heel gewoon om conclusies te trekken uit de speculaties die mensen zelf maken. Als iemand een PM stuurt neem ik het in overweging, maar neem de -1 ook wel vaak voor lief. Mijn eigen reactie is ook volledig ontopic maar krijgt ook -1 en die neem ik ook voor lief (ik denk omdat hij te kort en bondig is of omdat ze de humor niet er van inzien ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Geen idee waarom ik een - 1 krijg, m.i. betreft t geen flame of oid..

beyazz06 in 'reviews: Sony Xperia XZ1 Compact: de kleine krachtpatser is terug'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:20

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Je staat momenteel op +1. Ik vermoed dat de veelvuldige smileys iets met de beoordeling te maken hebben. Het geheel leest een beetje als een rant hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 08:40
Ik vind als ik heel eerlijk ben Fluttershy in 'nieuws: AP gaat NS vragen stellen over reclameschermen met cam... geen +2 waard. Ik zie niet in wat daarvan de meerwaarde is in dit bericht. Ik zou het zelf maximaal een 0 geven.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 14-09 18:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Jantje2000 schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:51:
Ik vind als ik heel eerlijk ben Fluttershy in 'nieuws: AP gaat NS vragen stellen over reclameschermen met cam... geen +2 waard. Ik zie niet in wat daarvan de meerwaarde is in dit bericht. Ik zou het zelf maximaal een 0 geven.
Is idd. gewoon een 0, zo heb ik hem ook geboost

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Heeft nog wat puntjes nodig. Is iig van de +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Is het ontopic om te vragen naar een alternatief en ook daarop te antwoorden?
Vanaf Juice. in 'nieuws: Website voor rippen YouTube-muziek gaat mogelijk offline...

Het lijkt me op zijn minst ook grijs gebied omdat er niet voor niets een rechtszaak is gestart.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
PcDealer schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:42:
Is het ontopic om te vragen naar een alternatief en ook daarop te antwoorden?
Vanaf Juice. in 'nieuws: Website voor rippen YouTube-muziek gaat mogelijk offline...

Het lijkt me op zijn minst ook grijs gebied omdat er niet voor niets een rechtszaak is gestart.
Zeker een grijs gebied. En met het moderatiegeklaag vind ik het een -1. Voor de rest laat ik de reactie maar staan, geloof ik.
Pagina: 1 ... 10 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2