Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.231 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
RoD schreef op maandag 4 september 2017 @ 22:48:
[...]

Zeker een grijs gebied. En met het moderatiegeklaag vind ik het een -1. Voor de rest laat ik de reactie maar staan, geloof ik.
Ik had/heb hier een apart topic over geopend:
Website voor rippen YouTube-muziek: zeer slechte moderatie!!

Ik vind het geen grijs gebied. Vroeger werd dit toch nooit toegestaan op tweakers?

Het valt onder warez:
Wikipedia: Warez

mp3 - MP3-audio. Hieronder valt vrijwel alle illegale handel in muziek. Audio kan echter ook in andere bestandsformaten worden verspreid.

Wat we zien in de comments is dat er vele vele links worden verspreid waarmee warez gedownload kunnen worden. Ik zit al langer als vandaag op tweakers en dat was nooit toegestaan.

Waarom nu wel?

Engelse wikipedia:
Wikipedia: Warez
MP3s - MP3 audio: Audio from albums, singles, or other sources usually obtained by ripping a CD or a radio broadcast and released in the compressed audio format MP3.

Wat is de volgende stap? Topics op GoT waarin zo compleet mogelijke overzichten van alle torrentsites aangeboden worden? Ik hoop toch dat we het niet zo ver laten komen... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door dusty-2011 op 04-09-2017 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Krijg veel -1 en 0 voor een zekere on-topic vraag, ookal is deze vraag niet de beste vraag. Waarom, denk ik dan bij me eigen? Dacht dat T.net een platform was voor al je vragen en opmerkingen?
Er wordt duidelijk weer gemodereerd vanwege mijn vraag i.p.v. waar het om gaat..

Juice. in 'nieuws: Website voor rippen YouTube-muziek gaat mogelijk offline...

[ Voor 7% gewijzigd door Juice. op 04-09-2017 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Juice. schreef op maandag 4 september 2017 @ 23:55:
Krijg veel -1 en 0 voor een zekere on-topic vraag, ookal is deze vraag niet de beste vraag. Waarom, denk ik dan bij me eigen? Dacht dat T.net een platform was voor al je vragen en opmerkingen?
Er wordt duidelijk weer gemodereerd vanwege mijn vraag i.p.v. waar het om gaat..

Juice. in 'nieuws: Website voor rippen YouTube-muziek gaat mogelijk offline...
Wat mij betreft hoort ie op -2 thuis wegens het vragen naar (links naar) warez. Zie ook de andere posts hier van vandaag. En alle reacties die naar warez-sites linken mogen van mij ook op -2.

Maar ik ben natuurlijk niet van Tweakers dus daar ga ik niet over. Maar dan kan ik alsnog mijn mening geven.

Ik had je post nog niet gemod maar heb hem geboost op -1 gezet. Ik dacht dat Tweakers regels had wat betreft vragen naar warez of linken naar warez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
dusty-2011 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 02:34:
[...]

Wat mij betreft hoort ie op -2 thuis wegens het vragen naar (links naar) warez. Zie ook de andere posts hier van vandaag. En alle reacties die naar warez-sites linken mogen van mij ook op -2.

Maar ik ben natuurlijk niet van Tweakers dus daar ga ik niet over. Maar dan kan ik alsnog mijn mening geven.

Ik had je post nog niet gemod maar heb hem geboost op -1 gezet. Ik dacht dat Tweakers regels had wat betreft vragen naar warez of linken naar warez.
Jij werkt zeker voor BREIN? Zielig is het iig te noemen. Maarja, wie ben ik..

[ Voor 3% gewijzigd door Juice. op 05-09-2017 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Wat is er zielig aan het feit dat @dusty-2011 gewoon correct is?

Illegale dingen zijn tegen de algemene voorwaarden, dus het lijkt me logisch.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:22
Ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij is dit topic niet bedoeld om de discussie nog eens dunnetjes over te doen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
De regels zijn duidelijk. Het helpen bij omzeilen van copyrightbescherming en het vragen naar software om copyrightbescherming te omzeilen is niet toegestaan op Tweakers. Zie ook: Website voor rippen YouTube-muziek: zeer slechte moderatie!!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik begrijp dat het misschien een beetje raar is om naar oudere artikelen op Tweakers zelf te linken maar als de auteur zijn nieuwsbericht aanpast aan de informatie die ik aandraag, dan hoop ik stilletjes op een betere score dan 0 (ie off-topic, irrelevant).

arnovos in 'nieuws: Apache dicht kritiek lek dat sinds 2008 in Struts zat'

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Je staat nu stond op +1.

[ Voor 26% gewijzigd door Meg op 06-09-2017 22:02 ]

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ik had een nul gegeven voordat het artikel aangepast was, die link stond namelijk direct al in de 'lees meer' sectie. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Martinspire in 'plan: Word jij de zesde tester van de Samsung Note 8?'

Lijkt mij een -1, eigenlijk. Ik vind het behoorlijk zeuren, wat mij ongewenst lijkt, niet offtopic.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:18:
Martinspire in 'plan: Word jij de zesde tester van de Samsung Note 8?'

Lijkt mij een -1, eigenlijk. Ik vind het behoorlijk zeuren, wat mij ongewenst lijkt, niet offtopic.
Een 0 lijkt mij prima in dit geval. Ik zie geen aangrijpingspunten voor een -1. Offtopic zeker maar ongewenst niet direct.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blizz in 'nieuws: Nederland en België bekritiseren EU-verplichting voor filte... en de reactie van Nas T in 'nieuws: Nederland en België bekritiseren EU-verplichting voor filte...

Deze kunnen ook naar 0, waarom dit een +2 krijgt is mij echt onduidelijk, aangezien het in GR thuishoort.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2017 11:35 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jabwd in 'nieuws: Vanaf 2020 krijgen alle nieuwe auto's van Jaguar Land Rover...

Mensen met een andere mening dan de jouwe uitmaken voor 'hippies' lijkt me geen +1 waard, eerder een -1 voor flamen.

Virussen? Scan ze hier!

• Tjolk
Brammos85 in 'nieuws: Lenovo kondigt in India budgetsmartphone aan met stock ...
Mensen die hier +3 voor geven snappen niet hoe het moderatiesysteem werkt. Mensen die hier +2 voor geven wellicht ook niet, nmm is het niet meer dan +1.

• Meg
  • Niet online

Meg

Ger schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:41:
Brammos85 in 'nieuws: Lenovo kondigt in India budgetsmartphone aan met stock ...
Mensen die hier +3 voor geven snappen niet hoe het moderatiesysteem werkt. Mensen die hier +2 voor geven wellicht ook niet, nmm is het niet meer dan +1.
Staat hij nu op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Waarom word ik hier zo gedownmod?
mikesmit in 'nieuws: Gerucht: Google gaat 'binnenkort' smartphonetak HTC over...
Heb het toch over het onderwerp.
Dat mensen het niet met mij eens zijn is iets anders.
Maar downmodden is een beetje kinderachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@coolbvrobin ik verwacht dat je eerder coolbvrobin in 'nieuws: Gerucht: Google gaat 'binnenkort' smartphonetak HTC o... bedoeld? Ik kan begrijpen waar de -1 vandaan komt aangezien je post niet echt onderbouwd heb waardoor het neer op een rant richting google lijkt. Een 0 zou nog kunnen, maar hoger ook niet aangezien de reactie niet echt iets aan de discussie toevoegt.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jjeggink in 'nieuws: Steeds meer Nederlanders lezen aanmaningen en berichten ...

Dat lijkt me geen +3 waard, maar eerder een 0 of een krappe +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Uitgelekte Intel-roadmap toont Z390-chipset voor Coffee Lak...

Ik begrijp even niet wat er offtopic aan dit bericht is. Als ik naar de scorekaart kijk, zie ik ook dat er een aantal (10 stuks) zijn, die het een -1 hebben gegeven. Ik denk dat dat is, omdat dat tegen het verkeerde (AMD) been is en dus meningmodden is omdat ik enkel een ander licht probeer weer te geven, waar zij zich niet in kunnen vinden.

EDIT @ 15:39:
Ik begrijp echter alleen niet waarom mijn reactie op 0 blijft, terwijl andere reacties in de thread, die dan net zo goed óók offtopic zijn gewoon op +1 blijven?

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Boy in 'nieuws: Beleidsmedewerker ministerie: blockchain is een optie voor in...
"Ik snap het niet, kan iemand het uitleggen" --> geen +2 dus. +1 at best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hij staat nu op +1. Ik begrijp de vraag en de reden dat men de post op +2 zet wel. Er zijn meer mensen die met dezelfde vraag zitten en gaan dus vervolgens meningmodden. ;) Tweakers had er inderdaad slim aan gedaan om een en ander wat verder uit te leggen, voor degenen die minder van blockchain afweten, maar wel de FP lezen, al is dat meer voor een discussie elders op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Zeehond schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 01:35:
@coolbvrobin ik verwacht dat je eerder coolbvrobin in 'nieuws: Gerucht: Google gaat 'binnenkort' smartphonetak HTC o... bedoeld? Ik kan begrijpen waar de -1 vandaan komt aangezien je post niet echt onderbouwd heb waardoor het neer op een rant richting google lijkt. Een 0 zou nog kunnen, maar hoger ook niet aangezien de reactie niet echt iets aan de discussie toevoegt.
Het was ook meer een mening .
Maar ben het met je eens, dat een 0 wel op zijn plaats is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dennism in 'nieuws: Uitgelekte Intel-roadmap toont Z390-chipset voor Coffee L...

Staat op +2, maar is eigenlijk gewoon offtopic.

Wat ik mij overigens afvraag bij deze reactie: CH4OS in 'nieuws: Uitgelekte Intel-roadmap toont Z390-chipset voor Coffee Lak... (de 0 is imo overigens wel terecht hoor, daar niet van), maar hier heeft tot nu toe slechts 1 iemand een moderatie gegeven en die een -1 gegeven. Ik dacht altijd dat er meerdere moderaties nodig waren voor de mediaan? ;)

CH4OS in 'nieuws: Uitgelekte Intel-roadmap toont Z390-chipset voor Coffee Lak... blijft trouwens ook nog een beetje op 0 steken. Maar als mijn reactie 0 is, dan zijn de andere in de thread dat ook, lijkt mij, die gaan daar immers verder er op in.

[ Voor 64% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:21:
[...]
Hij staat nu op +1. Ik begrijp de vraag en de reden dat men de post op +2 zet wel. Er zijn meer mensen die met dezelfde vraag zitten en gaan dus vervolgens meningmodden. ;) Tweakers had er inderdaad slim aan gedaan om een en ander wat verder uit te leggen, voor degenen die minder van blockchain afweten, maar wel de FP lezen, al is dat meer voor een discussie elders op het forum.
Het blijft, zelfs voor technisch onderlegde personen, een lastig ding die blockchains. Ik snap het ook wel een beetje. Maar hij staat nu inderdaad wel goed op +1 :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 12:34
MrFax in 'nieuws: Xbox Store bevestigt komst Destiny 2-dlc Curse of Osiris'

Iemand (of 2 personen, eerder) zit letterlijk alles van mij een -1 te geven, terwijl her toch allemaal redelijk ontopic is.

Die +3 die ik dan wel krijg is wellicht ovedreven, volgens mij is er iemand pissig en zitten ze alles van mij te downvoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Devaqto in 'downloads: Plex Media Server 1.8.4'

Is geen +2, vanuit Plex Media Server gaat er een privacy tab komen waarin diverse zaken uit te schakelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

afong in 'nieuws: 'Fintechbank' Bunq heeft al dag lang last van ddos-aanval'

Eerder -1 dan 0, dit hoort in GR. En die +2 en +3 gevers mogen nagekeken worden wegens modmisbruik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Verwijderd in 'nieuws: Samsung: 'Meer voorbestellingen Note 8 in VS dan iedere ...
Niet bepaald +2. Ja de gebruiker heeft gelijk, maar die hele discussie over hoeveel het Samsung kost is off topic.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

Reacties in religie based berichten blijft altijd tricky.

HaX0r in 'nieuws: Steam-winkel geblokkeerd in Maleisië wegens release vechtsp...

Lijkt mij geen -1. Verder is het ook een behoorlijke puinhoop kwa mods op die pagina.

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Zer0 in 'nieuws: Tesla geeft auto-eigenaren in orkaangebied gratis upgrade vo...

Vind dit geen -1 waard eerlijk gezegd, gezien hij gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zunflappie in 'nieuws: Steam-winkel geblokkeerd in Maleisië wegens release ve...

Imho geen +1 en al helemaal niet de +3 die het krijgt. Op zijn best is het offtopic, maar ik vind het persoonlijk een -1 wegens a) moderatiegezeur) en b) extreem gegeneraliseer (laatste alinea).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik zie geen mod-gezeur in die reactie. Maar inderdaad weer een reactie die weinig met het artikel te maken heeft.

Eigenlijk zo goed als alle reacties in dat topic zijn LOL maar off.

Zo is dit ook geen +2
Tribits in 'nieuws: Steam-winkel geblokkeerd in Maleisië wegens release vecht...
Heeft niets met het artikel te maken.

[ Voor 52% gewijzigd door HMC op 10-09-2017 19:35 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Vind dit een nogal rare reactie, en dan laat ik de daaropvolgende reacties nog buiten beschouwing..: Dual Infinity in 'nieuws: BlackBerry geeft Priv-smartphone geen update naar A...

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Spaanse privacywaakhond legt Facebook boete van 1,2 milj...

57x (!) +3? WT?

Meer dan een 0 is het niet, dit is compleet offtopic.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Die van ShadowLord net zo (ook al heeft hij gelijk). Het hoort hier niet thuis, daarvoor heeft Tweakers een hele uitgebreide feedback sectie.

Alle reacties op die post van xavation mogen op 0 en die eerste post zelf naar -1 zou ik zeggen. Al ziet dat laatste er vrij kansloos uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
m8ZBm1Si in 'nieuws: BlackBerry geeft Priv-smartphone geen update naar A...

Feitelijk onjuist bericht, lijkt me eerder 0 of +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Anonymoussaurus schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:54:
Vind dit een nogal rare reactie, en dan laat ik de daaropvolgende reacties nog buiten beschouwing..: Dual Infinity in 'nieuws: BlackBerry geeft Priv-smartphone geen update naar A...
Aan de andere kant vond ik jouw FiPo poging zonder onderzoek eigenlijk wel behoorlijk onder niveau voor Tweakers. :|
Met al die Android gebaseerde karmakeizer en -koning badges is het eigenlijk wel bedroefd te noemen dat je geen onderzoek gedaan hebt, zeker als je klaarblijkelijk wel kennis zou moeten hebben van xda, hierop is in minder dan vijf seconden te zien dat er echt, echt geen root mogelijkheid óf custom rom mogelijkheid is. Het dan vreemd vinden dat anderen verhit reageren op je feitelijk onjuiste en niet met bronnen onderbouwde post is wel eigenaardig te noemen.

[ Voor 25% gewijzigd door True op 11-09-2017 19:36 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

True schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:30:
[...]

Aan de andere kant vond ik jouw FiPo poging zonder onderzoek eigenlijk wel behoorlijk onder niveau voor Tweakers. :|
Met al die Android gebaseerde karmakeizer en -koning badges is het eigenlijk wel bedroefd te noemen dat je geen onderzoek gedaan hebt, zeker als je klaarblijkelijk wel kennis zou moeten hebben van xda, hierop is in minder dan vijf seconden te zien dat er echt, echt geen root mogelijkheid óf custom rom mogelijkheid is. Het dan vreemd vinden dat anderen verhit reageren op je feitelijk onjuiste en niet met bronnen onderbouwde post is wel eigenaardig te noemen.
FiPo???

Die badges heb ik vooral te danken aan de topics die ik run en de reacties over OnePlus. Ik heb dan ook geen custom ROM of root badges.

Het zat eigenlijk zo: op het moment dat ik m'n reactie aan het typen was, had ik eigenlijk niet zoveel tijd, dus kon ik ook niet zoveel onderzoek doen. Vandaar dat ik mijn post later heb gewijzigd. Bovendien is er niemand die alles weet, dus kwam ik er ook pas later achter dat er helemaal geen custom ROMs zijn voor dat toestel. Dus ja, je hebt gelijk. Ik had wat meer onderzoek moeten doen.

Op de manier waarop sommigen hier reageren vind ik wat minder. Ik wil best m'n fout toegeven, maar de manier waarop sommigen hier communiceren vind ik eigenlijk meer afblaffen en afzeiken. Er wordt gereageerd alsof ik een grote misdaad heb begaan wat ik persoonlijk nogal overdreven vind.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 12:34
Ik zie een rare trend met mijn posts, een hoop gaat heel erg gemakkelijk de +3 in, nu geloof ik graag dat ik zo'n geweldige poster ben hoor :P maar kijk bijvoorbeeld op geek: Eigenaar van camera waarmee makaak een selfie maakte, treft schikking , ik verwikkel daar in een aantal 1-op-1 discussies en vang daar echt gigantische pluspunten voor.

Vind ik persoonlijk niet nodig.
Heb ik een aantal fans gekregen die alles van mij lopen te upvoten ofzo? haha, ik weet het ook niet, maar het verbaasd me hoe makkelijk (en hoe veel) +3's ik vang, lijkt haast wel iets mis te zijn. Hoe dan ook lijkt dit mij niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 20:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in 'nieuws: Tesla geeft auto-eigenaren in orkaangebied gratis upgra...

Dikke meningmods hier. Je mag het niet met me eens zijn maar is gewoon ontopic enz.

Edit: er zijn nulletjes bij gekomen. Wilt iemand onderbouwen hoe mijn bericht offtopic is?

BrbZrk in 'nieuws: Apple introduceert iPhone 8 en 8 Plus met eigen gpu'

Voorbeelden van zijn claim zijn totaal niet terug te vinden. +3 door meningmodders en onderbuik gevoelens. Mag wat mij betreft gewoon naar -1.

[ Voor 34% gewijzigd door Benjamin- op 12-09-2017 21:06 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-08 20:25

his.dudeness

The Dude Abides.

Hoezo heeft mijn eerlijke (ontopic) vraag nou -1? Het is geen flamebait, geen belediging, etc.

his.dudeness in 'nieuws: Xiaomi introduceert Mi Notebook Pro met 15,6"-scherm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MarcoC in 'nieuws: Apple presenteert iPhone X met oledscherm en Face ID'

Niet onderbouwde mening, maar wordt beloond met +2? :?

EDIT: en staat inmiddels op +1, nadat ik de reactie ook nog even modereerde (was ik vergeten).

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

CH4OS schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:04:
MarcoC in 'nieuws: Apple presenteert iPhone X met oledscherm en Face ID'

Niet onderbouwde mening, maar wordt beloond met +2? :?

EDIT: en staat inmiddels op +1, nadat ik de reactie ook nog even modereerde (was ik vergeten).
Er wordt bij heel veel reacties daar ruk gemod, voornamelijk Apple fanboys/haters die lopen te gallen. Walgelijk, mag hopen dat dit gebruikt wordt om flink wat mod rechten te ontnemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 13-09-2017 00:35 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Laguna schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:54:
Er wordt bij heel veel reacties daar ruk gemod, allemaal Apple fanboys die niet tegen kritiek kunnen. Walgelijk, mag hopen dat dit gebruikt wordt om flink wat mod rechten te ontnemen.
Andersom ook hoor. ;) Zijn genoeg Apple-haters die ook gewoon met alle liefde en plezier terechte posts naar de min gooien, puur om het feit omdat ze Apple nu eenmaal haten en het nooit goed kunnen doen in hun ogen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

rigbuilder in 'nieuws: Apple presenteert iPhone X met oledscherm en Face ID'

Behalve iemands persoonlijke ervaring is er weinig tot niets informatief aan deze post.
Laat staan dat een plus3 beoordeling passend is.

| live and give like no one else |

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Denk dat hier eens gekeken mag worden naar de +3 moderaties :+
RoaDHouse in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:19
Ik ben ook maar een leek in dit, maar mijn eerste indruk is dat je de onpartijdigheid van tweakers betwist en de juiste moderatie -1 is. Of zie ik dit verkeerd?

Overigens, dit hele draadje gaf me veel moderatie vraagtekens. Commentaar over de prijs wordt met +2 beoordeeld, Iemand die de prijs die in het verslag staat napapegaait krijgt een +1 (voegt dus niets toe), dan die eindeloze android/ windows phone discussies die soms beloond worden met +1
en de vele -1 die worden uitgedeeld: zoals deze: us begrijp ik het goed dat je een iPhone x zal kopen, maar dat je hem niet als gsm zal gebruiken door hem telkens thuis achter te laten? 8)7. Beetje offtopic, maar toch geen -1?

Dan weer zo 1tje: Als je naar specs/prijs wil gaan kijken, dan moet je zeker niet bij Apple zijn :P. Niet mijn mening, slecht onderbouwd, maar zeker geen -1 en dus on topic. +1.

Of deze

Ik heb juist in dit draadje het gevoel gekregen dat de moderaties bovengemiddeld niet kloppen.

[ Voor 7% gewijzigd door aljooge op 13-09-2017 02:06 ]

Verwijderd

Pfff schokkend dit. Zit net op m'n gemakje comments na te lezen en sommige die exht plus 2 verdienen zitten over de 40 minnetjes. Laat wel weer zien dat t modsysteem gewoon niet werkt

• WhatsappHack
  • Niet online
Not sure wat ik hier verkeerd heb gedaan:
WhatsappHack in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'

Voorts zie ik niet zoveel mis met de volgende posts om -1 echt te rechtvaardigen (sommigen hebben nog niet bijzonder veel moderaties, maar de posts zijn al een paar uur oud; dusja.)
revengeyo in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'
Soldaatje in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand' (Ja generaliserend, maar -1...?)
Dragons in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'
Blue-eagle in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'
RebelwaClue in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'
LockeJohn in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'
GoT.Typhoon in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand' (Dit kan je zien als flamebait, maar toegegeven: meerdere van ons in het keynote topic waren behoorlijk verbaasd dat Apple heeft gekozen voor Qi)
Inoble in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand' (Wat ongelukkig woordkeuze met "oplichting", want dat is niet waar; maar vind 't nou ook weer niet zo erg om dat een -1 te geven...)
Davidoff1976 in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand' (Twijfelgeval vanwege "fanboy". In de context is het misschien acceptabel, doch jammerlijke woordkeuze, maar het kan wel gezien worden als flame... Een -1 moderatie is verdedigbaar, maar 0 misschien ook als je even over je hart strijkt.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

WhatsappHack schreef op woensdag 13 september 2017 @ 07:28:
Not sure wat ik hier verkeerd heb gedaan:
WhatsappHack in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'

Voorts zie ik niet zoveel mis met de volgende posts om -1 echt te rechtvaardigen (sommigen hebben nog niet bijzonder veel moderaties, maar de posts zijn al een paar uur oud; dusja.)
revengeyo in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'
Soldaatje in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand' (Ja generaliserend, maar -1...?)
Dragons in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'
Blue-eagle in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'
RebelwaClue in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'
LockeJohn in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'
GoT.Typhoon in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand' (Dit kan je zien als flamebait, maar toegegeven: meerdere van ons in het keynote topic waren behoorlijk verbaasd dat Apple heeft gekozen voor Qi)
Inoble in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand' (Wat ongelukkig woordkeuze met "oplichting", want dat is niet waar; maar vind 't nou ook weer niet zo erg om dat een -1 te geven...)
Davidoff1976 in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand' (Twijfelgeval vanwege "fanboy". In de context is het misschien acceptabel, doch jammerlijke woordkeuze, maar het kan wel gezien worden als flame... Een -1 moderatie is verdedigbaar, maar 0 misschien ook als je even over je hart strijkt.)
Het is bewonderenswaardig dat je de moeite hebt genomen om een lijstje samen te stellen. Ik heb gisterenavond en vanmorgen door het topic gescrold en geprobeerd om zoveel mogelijk goed te zetten, maar heb de moed al opgegeven. Het topic zit vol met meningmods en dat krijg je niet snel meer goed..

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:51

botoo

💀 too old to die young

dimmak in 'reviews: iPhone X - Oled van rand tot rand'
Ik zie de troll er wel in, zelfs als je van mening bent dat deze uitspraak correct is, dan nog is het geen +3 waard.
* botoo doet -1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50
Ik vind het niet terecht dat ik 11x een -1 heb gekregen voor deze reactie:
TWyk in 'nieuws: Directeur JPMorgan vindt bitcoin frauduleus betaalmiddel en ...

[ Voor 5% gewijzigd door TWyk op 13-09-2017 11:28 ]

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

arjankoole in 'reviews: Apple iPhone X - Oled van rand tot rand'

Geen -1 vanuit mijn optiek. Misschien als gegeven niet te verifieren, dan een 0. Een flame lijkt het mijn niet. Zelf heb ik het een 0 gegeven.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen -1. Je staat nu op 0 maar ik zou een +1 ook niet raar vinden.

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
teacup schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:26:
arjankoole in 'reviews: Apple iPhone X - Oled van rand tot rand'

Geen -1 vanuit mijn optiek. Misschien als gegeven niet te verifieren, dan een 0. Een flame lijkt het mijn niet. Zelf heb ik het een 0 gegeven.
Dat is wel degelijk een -1, een stelling neerzetten als feit zonder bronnen, waar ook nog indirect een rant aan zit...

Het grote adblocking topic

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Is een lastig geval want onwaarheden zijn niet per se een -1 waard maar op een artikel als dit is dit simpelweg niet handig. Zeker omdat het impliceert dat per definitie Samsung producten slechter zijn dan andere producten die wel Samsung componenten hebben, waaronder uiteraard dan ook de nieuwe iPhone.
Beide scores kunnen in mijn optiek; ik ben niet rouwig op de -1 waar de reactie nu op staat.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• teacup
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

SRich schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:49:
[...]

Dat is wel degelijk een -1, een stelling neerzetten als feit zonder bronnen, waar ook nog indirect een rant aan zit...
Wat vind jij dan een rant? Mindere kwaliteit schermen? Een krasse mening, maar een rant herken ik hierin niet.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:51

botoo

💀 too old to die young

[...]
Dat is geen rant. Ik weet dat de beste Philips schermen naar B&O gingen, en de mindere naar Aristona terwijl Philips zelf de goede kwaliteit (maar niet de beste) in hun toestellen plaatsten. En nee ik heb daar geen bron voorhanden.
Het is blijkbaar niet ongewoon dat fabrikanten verschillende kwaliteitsnormen op verschillende outlets loslaten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Doet een hoop stof opwaaien die Iphone X

Snap niet zo wat ik hier verkeerd doe, geen flame of offtopic, gewoon mijn mening geen -1 waard denk ik zo.

thalantis in 'reviews: Apple iPhone X - Oled van rand tot rand'

Jsunnyreports

• Tjolk
thalantis schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:37:
Snap niet zo wat ik hier verkeerd doe
Je geeft een mening in een Apple topic. Dat is vragen om problemen. :P

Ik zie in die Apple topics van gisteren en vandaag zoveel mis gaan dat het eigenlijk gewoon onbegonnen werk is om daar te gaan controleren of modereren. Bij zulke topics faalt het moderatiesysteem n.m.m.

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:39
batumulia in 'nieuws: Apple verwijdert App Store uit nieuwe versie iTunes'

Hier niet veel anders, ik word aardig gemind, maar volgens mij ben ik gewoon ontopic.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

'nieuws: WD brengt Gold-hdd van 12TB uit voor 689 euro'
Waarom is dat een +3? Er wordt een HD uitgebracht dus moet er een nieuws submit oid als eerste reactie bovenaan staan? 0 offtopic?

[ Voor 1% gewijzigd door Moonsugar op 09-11-2021 09:29 . Reden: Anonimisatieverzoek ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

beschuitfluiter in 'nieuws: Directeur JPMorgan vindt bitcoin frauduleus betaa...

263x (!!!!) +3? WTF? Dit kan toch nooit meer dan een +1 zijn....

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 13-09-2017 18:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:25
Waarom is deze op +1 gepind? Ik vind deze reactie veel meer waard!

biglia in 'nieuws: Cryptocurrency-handelaar LiteBit meldt nieuwe inbraak op s...

PVO

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Waarom zou een grap informatief of zelfs must-read zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk op 13-09-2017 19:55 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• teacup
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Cloud schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:14:
Is een lastig geval want onwaarheden zijn niet per se een -1 waard maar op een artikel als dit is dit simpelweg niet handig. Zeker omdat het impliceert dat per definitie Samsung producten slechter zijn dan andere producten die wel Samsung componenten hebben, waaronder uiteraard dan ook de nieuwe iPhone.
Beide scores kunnen in mijn optiek; ik ben niet rouwig op de -1 waar de reactie nu op staat.
Ik snap je redenering wel, het heeft alleen wel de consequentie dat in dergelijke topics de normering meer gepolariseerd gaat uitvallen. Dit kan een keuze zijn. Als het uiteindelijke doel is om de gemoederen wat te kalmeren weet ik alleen niet of die polarisatie hierin helpt.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:25
Dirk schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:55:
Waarom zou een grap informatief of zelfs must-read zijn?
Omdat deze reactie op een Tweaker-waardige manier het gevoel van de lezer aangeeft.

Laten we het omdraaien: als de comunity deze reactie +2 of misschien zelfs +3 waard vind, wat is dan het grote bezwaar van de moderator dat dit naar beneden aangepast dient te worden?

PVO

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het grote bezwaar is dat voor deze reactie een +2 niet echt verdedigbaar is, en een +3 al helemaal niet.

Informatief is het immers niet, er wordt geen extra informatie toegevoegd die nuttig is voor andere lezers. En een must-read is het al helemaal niet, het artikel is nog altijd prima te begrijpen zonder het lezen van deze reactie.

Grappen zijn leuk, maar imho hoort een grap (zonder overige inhoud) eigenlijk zo goed als nooit hoger dan een +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• Tjolk
Tjolk in 'poll: $martphone'
Ik ben me er zeker van bewust dat het niet de meest onderhoudende reactie is, maar het is wel direct gerelateerd aan een antwoord op de poll. Dat lijkt me dan toch on topic genoeg, zeker bij zo'n "informeel" topic als dit?

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
[...]

Het niet vermelden van een bron is geen reden voor een punt aftrek he, zeker geen 2 punten. Zelfs ALS iets niet waar is kan ‘t nog prima ontopic zijn, anders zou ook alle discussie 0 zijn. :P Op Tweakers worden ook vaak dingen uit eigen ervaring of besloten bronnen (“inside info”) vermeld en ook vaak zat uit eigen onderzoeken waar soms dus uberhaupt (nog) geen bron voor is. En die info, of zelfs een mening soms, kan zelfs oplopen tot +3 als t uitvoerig is onderbouwd.

Dat kan je lastig beoordelen of ‘t waar is soms, maar of ‘t nou wel of niet waar is: als het ontopic is, is het gewoon geen -1; en als je weet dat het niet klopt ook niet: maar dan kan je dus in discussie gaan om het tegendeel aan te tonen of te beargumenteren (en dat hoeft ook niet perse waar te zijn, immers bestaat er ook nog iets als gevoel/mening). :)
Het is natuurlijk iets anders als er wordt getrollt/geflamed met leugens. (Al is de definitie van “leugen” ook wat lastig, gezien iemand overtuigd kan zijn van A terwijl ‘t bewijs meer B zegt. Dan lieg je niet, je bent gewoon andersdenkend.)

Ik vind die post zelf op z’n allerminst een 0 waard.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Wat zou je er zelf aan geven? Ontopic, onderbouwd met bronnen en leerzaam / inzichtvol als je het mij vraagt.

bbob in 'nieuws: Amerikaanse regering stopt met gebruik van Kaspersky-sof... is geen +2 als je het mij vraagt.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 14-09-2017 10:46 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:38:
Wat zou je er zelf aan geven? Ontopic, onderbouwd met bronnen en leerzaam / inzichtvol als je het mij vraagt.
Gezien de verdere context van het artikel vind ik, hoe goed en informatief bedoeld ook (ik vind de info in de post wel handig om te weten, onder een review of round up van AV software zou ik het wél een +3 hebben gegeven), de post niet echt iets super boeiends toevoegen. Als Russische AV software in de ban gaat aldaar, gaat dat ook gelden voor Chinese. Hoewel waar jij op reageert zich wat afvraagt over Chinese AV software, voegt het mijns inziens alleen een klein beetje info toe, wat zeker geen gemiste info is vanuit de redactie. Ik heb de post daarom een +1 gegeven.
Hoezo is dit geen +2 dan volgens jou? Indirect zie ik het als aanvulling op jouw post en is hij wat algemener. Zelf zou ik hem dus (mede vanwege hierboven) inderdaad ook niet meer dan een +1 geven, maar snap het wel als deze +2 blijft als de post van jou +3 is, dan rechtvaardigd dat de +2 wel, naar mijn mening.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2017 11:55 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:53:
[...]
Hoezo is dit geen +2 dan volgens jou? Indirect zie ik het als aanvulling op jouw post en is hij wat algemener. Zelf zou ik hem dus (mede vanwege hierboven) inderdaad ook niet meer dan een +1 geven, maar snap het wel als deze +2 blijft als de post van jou +3 is, dan rechtvaardigd dat de +2 wel, naar mijn mening.
Het is in mijn ogen geen +2 omdat elke vorm van onderbouwing ontbreekt. Het zijn niet meer dan onderbuikgevoelens zoals het er nu staat. Het is niet inzichtvol of echt informatief maar verder een prima post. Een +1 lijkt mij daarom voldoende.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:03:
Het is in mijn ogen geen +2 omdat elke vorm van onderbouwing ontbreekt. Het zijn niet meer dan onderbuikgevoelens zoals het er nu staat. Het is niet inzichtvol of echt informatief maar verder een prima post. Een +1 lijkt mij daarom voldoende.
Om wederom te gaan linken naar Snowden en Prism e.d. lijkt mij aan de andere kant ook wat overdreven, ik mag hopen dat wel duidelijk is dat hij o.a. daar op doelt?

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:07:
[...]
Om wederom te gaan linken naar Snowden en Prism e.d. lijkt mij aan de andere kant ook wat overdreven, ik mag hopen dat wel duidelijk is dat hij o.a. daar op doelt?
Als je direct of indirect stelt dat bijvoorbeeld Windows achterdeuren bevat hoort dat onderbouwt te worden imho.

Het vervolg klopt overigens niet:
Ik begrijp Amerika best wel maar als wij in Nederland nu ook eens hetzelfde doen met amerikaanse hardware en software geeft dat onze industrie ook weer een boost.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 14-09-2017 12:11 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:09:
Als je direct of indirect stelt dat bijvoorbeeld Windows achterdeuren bevat hoort dat onderbouwt te worden imho.
Die zit er nu toch ook in? Hij verwijst naar Snowden en PRISM. Dat hoeft dan imo niet met een bron nogmaals onderbouwd te worden, we zitten hier immers op een IT-site en ik mag hopen dat namen en termen als Snowden en PRISM intussen wel bekend zijn.
Het vervolg klopt overigens niet:
Ik zie even niet waarom niet; als wij als EU hetzelfde zouden doen, zouden we ook meer lokaal kijken voor hard- en software wat de lokale(re) economie alleen maar ten goede komt. Daar gaat het wel wat offtopic, maar het is zeker niet fout, imo.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2017 12:23 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:20:
[...]
Die zit er nu toch ook in? Hij verwijst naar Snowden en PRISM. Dat hoeft dan imo niet met een bron nogmaals onderbouwd te worden, we zitten hier immers op een IT-site en ik mag hopen dat namen en termen als Snowden en PRISM intussen wel bekend zijn.
Een verwijzing naar Snowden en PRISM is imho geen voldoende onderbouwing voor zaken als backdoors in Windows (als voorbeeld). Ik kan geen direct bewijs vinden voor het bestaan hiervan maar misschien heb ik het mis.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Thierr86 in 'nieuws: Gerucht: Nvidia werkt aan snellere versie van GTX 1070'

Lijkt mij geen +2, lijkt een aanname? In elk geval een mening, met een wat karige onderbouwing.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2017 13:13 ]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:49
Ik denk niet dat mijn bericht hier een -1 waard is.

ZpAz in 'reviews: Apple iPhone X - Oled van rand tot rand'

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Jouw reactie staat inmiddels op een betere score :).

200 fish found!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Een +2 voor deze zie ik niet: janbaarda in 'nieuws: Amerikaanse regering stopt met gebruik van Kaspersky-so.... Dit lijkt mij gewoon offtopic.

Blokker_1999 in 'nieuws: Amerikaanse regering stopt met gebruik van Kaspersky... is niet meer dan speculatie en lijkt mij +1.

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 14-09-2017 18:24 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: 'Kabinet trekt structureel 25 miljoen euro uit voor intern...

Imho is dit geen +1, +2 of zelfs +3, maar eerder een -1 wegens het getroll over 'corrupte banken', 'linkse hobbies' etc.

ExIT in 'nieuws: 'Kabinet trekt structureel 25 miljoen euro uit voor internet...

Imho is dit geen +1, +2 of zelfs +3, maar eerder een -1 wegens moderatiegezeur.

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Een +1 lijkt mij te verdedigen voor deze post.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:06:
Een +1 lijkt mij te verdedigen voor deze post.
Ik ben anders wel benieuwd waarom hij denkt/vindt dat rechters partijdig/vooringenomen zijn? Onafhankelijk zijn ze sowieso, ze zijn van beide partijen immers niet afhankelijk om een uitspraak te kunnen doen.

Zou je dus strict naar de post kijken, dan klopt het niet, zou je kijken naar wat er bedoeld wordt, dan mag een bron verwijzing wel.

Zou het anders ook wel een beetje krom vinden tegenover een post waarover we eerder vandaag in discussie waren icm bronvermeldingen. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2017 21:21 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2