Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.232 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:15:
[...]
Zou het anders ook wel een beetje krom vinden tegenover een post waarover we eerder vandaag in discussie waren icm bronvermeldingen. ;)
Dat ging over een reactie die met +2 werd beloond. Voor een +2 moet meer moeite gedaan worden dan voor een +1 waardoor je dit niet altijd 1 op 1 kunt vergelijken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Stoney3K in 'nieuws: Brein schikt met uploader van Libra Release Team'

Ik mis even wat hier +3 aan is, de informatie die er in staat klopt niet echt met wat een ex-parte verzoek nu daadwerkelijk is. De laatste alinea uit de reactie is natuurlijk ook 'slechts' een mening, aangezien het ex-parte precies gebruikt wordt waar het voor bedoeld is.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

doublehelix in 'nieuws: Brein schikt met uploader van Libra Release Team'

Lijkt me een -1 wegens flamen (de man heet Kuik, geen Kuikentje), en die +3 kan natuurlijk al helemaal niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:38:
doublehelix in 'nieuws: Brein schikt met uploader van Libra Release Team'

Lijkt me een -1 wegens flamen (de man heet Kuik, geen Kuikentje), en die +3 kan natuurlijk al helemaal niet.
Ik zal even naar die +3 kijken want dat klopt van geen kant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:22

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
bbob in 'nieuws: Albert Heijn start grootscheepse test met automatisch ma...
Snap niet dat vanaf hier de hele discussie op 0 wordt gemod, wat verdieping kan nooit kwaad toch?
En off topic is het ook niet helemaal, het is helemaal geen gekke reactie om stil te staan bij de vraag "hoe kan ik mijn privacy beschermen?" onder een nieuwsartikel waar het gaat over big data algoritmes die de grootste supermarktketen van NL toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zoijar in 'nieuws: Brein schikt met uploader van Libra Release Team'

Vind niet dat deze reactie op 0 hoort. Het is al offtopic, de rant in de eerste alinea is wat mij betreft een punt aftrek en dus -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Deze kan in de huidige vorm wel naar -1: firest0rm in 'nieuws: Nederlands traject voor Hyperloop One valt af bij inter...

Geen enkele toevoeging en met die smileys wordt 't er ook niet beter op.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Die laatste regel maakt het -1 voor mij.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jaquesparblue in 'nieuws: Brein schikt met uploader van Libra Release Team'

Is ook geen +2. Doet een bewering zonder onderbouwing.

EDIT:
Never mind, ik had eerst moeten vernieuwen... :X

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Tweakriez in 'reviews: Samsung Galaxy Note 8 - Futuristische telefoon verre v...
Hoort niet in de reacties en is daarbij onzin. De iPhone 7 kreeg dezelfde 'te duur' kritiek reviews: Apple iPhone 7 (Plus): of toch meer een iPhone 6ss?
Misschien dat hij de toon wat minder negatief vond in de iPhone review, maargoed is dan ook niet door dezelfde reviewer gedaan.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:51

botoo

💀 too old to die young

Te oud om nog te modden en +3 is fors te hoog, ik kan er geeneens iets bruikbaars/begrijpelijks van bakken, meer dan een 0 zie ik er niet in.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Compleet onzin en een loze niets toevoegende melding: cagXZ in 'nieuws: CCleaner-installer bevatte een maand lang backdoor - update'

Wat mij betreft -1 en maximaal 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:29
Ik kreeg 2x een -1 terwijl ik dead on gelijk had :/

toro in 'nieuws: 'Dram-prijzen zijn meer dan verdubbeld''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Al klopten ze beide wel, dan nog zijn dit geen +3 reacties. Ik ga eens even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cocytus in 'nieuws: Microsoft heeft patent aangevraagd voor scannen van vinge...

Gezien het kinderachtige en agressieve toontje hoort dit imho niet op +2 (laat staan op +3...). Nog even los van dat het GR-materiaal is, en geen FP-materiaal.

Max een 0 lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 04:14:
Cocytus in 'nieuws: Microsoft heeft patent aangevraagd voor scannen van vinge...

Gezien het kinderachtige en agressieve toontje hoort dit imho niet op +2 (laat staan op +3...). Nog even los van dat het GR-materiaal is, en geen FP-materiaal.

Max een 0 lijkt me.
Dit is inderdaad GR materiaal en gezien de toon waarop het eea wordt gebracht kan ik er niet meer dan een rant in zien. +3 is het zeker niet in deze vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lekker Ventje in 'nieuws: Crossplay tussen PS4 en Xbox One is niet meer mogel...

Deze reactie is een reactie op iemand anders. Deze heeft +3, terwijl degene die de info aandraagt uitkomt op +1? Hier klopt wat niet, lijkt mij.

Reactie waar bovenstaande op reageert is overigens:

strikey in 'nieuws: Crossplay tussen PS4 en Xbox One is niet meer mogelijk in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
nieuws: Tata heeft twee 360-gradencamera's getest bij Formule 1-race van Sing...

Eerste post van Frappuccino. Naar mijn mening een zeer geslaagde grap. Maar 60 keer +3??? Neuh....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geef er ff de link bij in de toekomst, wel zo handig: Frappuccino in 'nieuws: Tata heeft twee 360-gradencamera's getest bij Formule... ;)

Maar idd, 61x +3 en 100+ +2's lijken me idd een beetje overdreven. Ik zou eerder voor de 0 gaan, of misschien een heel krappe +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:21
Systemlord Max in 'nieuws: Eerste hdmi 2.1-kabel verschijnt in webwinkel van ...
"WTF" En "clickbait knurften" => -1 dus ipv 131x +3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Max een -1 idd met dat kinderachtige taalgebruik, die gaan we alleen met normale middelen nooit meer goed krijgen met zo'n massa +3's :X

De reactie erop (Firecrash in 'nieuws: Eerste hdmi 2.1-kabel verschijnt in webwinkel van Apple' staat ook stevig op +2, maar is ook gewoon een -1. Hij vraagt nota bene zelf om -1's te krijgen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Zo idd, kwam hier om de zelfde comment te melden eric.1, inmiddels staat ie op 207 +3, wtf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

t1mmy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:25:
Zo idd, kwam hier om de zelfde comment te melden eric.1, inmiddels staat ie op 207 +3, wtf!
En nu al 227... in een halfuur tijd bijna 100x +3 erbij gekomen....

Dit loopt echt uit de hand, imho mogen deze modmisbruikers wel even worden onderzocht op hun wangedrag.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +3
wildhagen schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:53:
Max een -1 idd met dat kinderachtige taalgebruik, die gaan we alleen met normale middelen nooit meer goed krijgen met zo'n massa +3's :X

De reactie erop (Firecrash in 'nieuws: Eerste hdmi 2.1-kabel verschijnt in webwinkel van Apple' staat ook stevig op +2, maar is ook gewoon een -1. Hij vraagt nota bene zelf om -1's te krijgen.
En ook dat is geen +3.

Ik zal in beide gevallen naar de +3 stemmers kijken.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MadMarky in 'nieuws: Elektrisch aangedreven bus haalt afstand van 1772km op e...

Ben hier stevig op -1 gezet, met imho een inhoudelijke reactie op een post die later ook nog aangepast is.
Moet toch gewoon een 0 of +1 zijn?

🖥️ | 🚗

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D3F in 'nieuws: NES-game Golf op Switch is speelbaar op sterfdag Nintendo-dir...

De post is infor.atief te noemen, mazimaal. Het is geen info die missend is voor het artikel, zoals Da_Maniac dat wel had en dus terecht een +3 heeft gekregen. Meer dan een +2 zie ik echt niet in bovenstaand genoemde post.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Valve reageert op 'review bombing' om beoordeling van ...

En alle reacties in die boom, omdat er kritiek wordt geleverd op een populaire YouTube-streamer onder kinderen, die sporadisch racistische/fascistische uitingen doet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2017 14:44 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
silverchaoz in 'nieuws: Valve reageert op 'review bombing' om beoordeling van... en de reacties eronder zijn gewoon meningen zonder bijzondere inzichten en dus gewoon een +1 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Ben heel benieuwd hoe deze reactie ongewenst is, het bied relevante achtergrond informatie en is volgens mij zelfs +2, maar in ieder geval zeker geen -1.

olivierh in "Valve reageert op 'review bombing' om beoordeling van Steam-games te beïnvloeden"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

HMC in 'nieuws: 'Europa wil zonder steun andere landen techbedrijven hogere b...

Ja, deze supersnelle boost naar -1 mag uitgezocht worden.

Hoeft niet veranderd te worden.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kritiek op een artikel hoort in GR, niet op de FP, daar is dat gewoon ongewenst.

En dat weet je zelf ook wel, je loopt al lang genoeg mee. Hoeft dus weinig aan uitgezocht te worden.

Sowieso staat je reactie er krap 8 minuten, iets minder snel klagen en wat meer geduld mag ook wel weer ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Meg
  • Niet online

Meg

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:41
wildhagen schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:30:
[...]
En nu al 227... in een halfuur tijd bijna 100x +3 erbij gekomen....

Dit loopt echt uit de hand, imho mogen deze modmisbruikers wel even worden onderzocht op hun wangedrag.
Hoe kan dat eigenlijk dat zoiets gebeurt? Dat aantal doet mij vermoeden dat er een aantal "ervaren" "moderators" flink zitten te boosten. Hoe kan het überhaupt dat zij die status hebben bereikt en vasthouden? Is dat tegenwoordig gewoon na een xxx aantal moderaties die je hebt gedaan en niet meer de gewogen waarde zoals vroeger? :/ :?

Niet zo erg als dat van jullie, maar hier lijkt het dat er op de man wordt gemod naar een afwijkende mening. Hij begint wat trollend te schrijven, maar volgens mij bedoelt hij het niet zo als je alles leest. Naar mijn idee zijn vele -1's onterecht.
Sergelwd in 'nieuws: OM eist jarenlange celstraffen voor online drugshandel e...

• eric.1
Kerli Kaelep in 'nieuws: OM eist jarenlange celstraffen voor online drugshand...

Is al een -1,
Maar "Jij bent echt een domme idioot" verdient toch nog wel een stap lager..

• Dirk

Dirk

Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
eric.1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 02:45:
Kerli Kaelep in 'nieuws: OM eist jarenlange celstraffen voor online drugshand...

Is al een -1,
Maar "Jij bent echt een domme idioot" verdient toch nog wel een stap lager..
Zo gaan we inderdaad niet met elkaar om. Discussiëren doe je op basis van argumenten i.p.v. losse beledigingen zoals deze.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Oneens. Het geeft op zeer goede wijze aan waarom het voorbeeld waar op gereageerd wordt wezenlijk anders is dan de situatie bij Amazon. Het geeft daarmee een goede duiding aan het artikel en bovendien is het op een pakkende wijze ingepakt.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +2 maar een +1, het is een ander voorbeeld dan in het artikel zelf maar voor de rest exact dezelfde strekking waardoor deze reactie imho niet voldoet aan de richtlijnen voor de +2. Een nette reactie maar niet inzichtvol.

Deze heeft nog wel wat moderatie nodig om goed uit te komen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FREAKJAM in 'downloads: CCleaner 5.35.6210'

De link die de poster hier geeft, staat al in het artikel, beetje vreemd dus dat dit dan beloond wordt met een +2, imo, +1 is voldoende, lijkt me?

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Deze reactie stond op -1, nu door mij op 0:
himlims_ in 'nieuws: Oprichter koopt aandelen hostingbedrijf TransIP terug'

Terwijl onderstaande op +2 staat.
Verwijderd in 'nieuws: Oprichter koopt aandelen hostingbedrijf TransIP terug'

Strikt gezien zou dit andersom moeten zijn, Reactie 1 is geenszins een leugen want (zoals iemand eronder aangeeft) kan de sleutelbeheerder wel degelijk bij je data. Of er wel of geen analyse op wordt losgelaten staat los van het statement van Reactie 1.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Streamingdiensten en vinyl bezorgen Nederlandse muziekindus...

Ik begrijp even niet wat hier -1 aan is. Geen idee waarom 'fanatiekelingen' tegen het verkeerde been zou moeten zijn?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: 'NSA stopt standaardisering iot-encryptie na wantrouwen ...

Lijkt me eerder -1 dan +1, dit is GR-materiaal.

Verwijderd in 'nieuws: 'NSA stopt standaardisering iot-encryptie na wantrouw...

Meer dan een 0 kan ik er toch niet in zien, totaal irrelevante post. Die +2's mogen imho wel nagekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn reactie in het volgende topic krijgt een 0, terwijl het wel dégelijk on topic is?

Nyarlathotep in 'nieuws: 'Intel komt met Hades Canyon VR-nuc met 100W-cpu en ...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bArAbAtsbB in 'nieuws: 'EU hield onderzoek achter dat beperkt negatief effect...

Kan naar 0, wat mij betreft. Echt een inhoudelijke post vind ik dit niet, eigenlijk.

Overigens staan in het artikel wel meer suggestieve reacties die wat mij betreft pas +1 kunnen zijn na wat meer onderbouwing.

Zo mis ik ook even waarom Umbrah in 'nieuws: 'EU hield onderzoek achter dat beperkt negatief effect van... +3 moet zijn?

ApexAlpha in 'nieuws: 'EU hield onderzoek achter dat beperkt negatief effect ... deze kan naar +1. Stond op +3, maar door een moderatie van mij al gezakt naar +2. Zoals de reactie nu is, voegt het verder weinig informatiefs toe, vandaar +1.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 22-09-2017 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Wereldreiziger in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay weer blokkeren'

Ondertussen heeft deze reactie 127(!) +3's. Ik ben het volledig met hem eens hoor, maar dat staat natuurlijk compleet los van het modereren.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wereldreiziger in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay weer blokkeren -...

Lijkt mij eerder een beklag dan echt toegevoegde waarde voor het artikel, lijken mij dus vooral meningmods te zijn waardoor deze reactie onterecht op +3 is uitgekomen en de +3 stemmers even onderzocht moeten worden. Lijkt mij nog lastig worden, om deze goed te krijgen met 248x +3 binnen het uur.

EDIT: Ik kan een volgende keer beter eerst refreshen voordat ik een post toevoeg, hahaha! :+
Overigens, 5 minuten verder en er zijn 23 (!) +3 moderaties erbij gekomen.

EDIT @ 14:11 intussen heeft de reactie ruim 300x +3.

EDIT @ 15:26 men blijft de reactie foutief modereren, intussen meer dan 500x +3 gehad.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 22-09-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik word een beetje moe van het meningmodden hier: maussie95 in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay weer blokkeren - ....

Ik ben op z'n hoogst off-topic, maar dan net zo offtopic als de reactie waar ik op reageer en de reactie op mijn reactie. Toch krijgt hij +2 en ik -1. Dit gaat de hele middag in die thread al zo. Zie ook de reactie van CH4OS boven mij in dit topic.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:26:
Wereldreiziger in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay weer blokkeren'

Ondertussen heeft deze reactie 127(!) +3's. Ik ben het volledig met hem eens hoor, maar dat staat natuurlijk compleet los van het modereren.
Inmiddels al 610 +3's... dat lijkt me idd een beetje te hoog ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

wildhagen schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:50:
Inmiddels al 610 +3's... dat lijkt me idd een beetje te hoog ja.
Ruim een uur later: 671 +3's.... :/

Ik neem aan dat degene die meermaals die +3's uitdelen en ook heel veel meningminnen aan worden gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:05:
Ruim een uur later: 671 +3's.... :/

Ik neem aan dat degene die meermaals die +3's uitdelen en ook heel veel meningminnen aan worden gesproken?
Je kan maar eenmaal een moderatie doen, die je eventueel kan boosten, waardoor hij zwaarder gaat wegen (weet even de exacte factors niet, maar dacht 2x).

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 22-09-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

CH4OS schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:49:
Je kan maar eenmaal een moderatie doen, die je eventueel kan boosten, waardoor hij zwaarder gaat wegen (weet even de exacte factors niet, maar dacht 2x).
Ja dat snap ik allemaal, maar dat is niet wat ik bedoelde :p. Ik bedoelde de personen die het meermaals doen verspreid over meerdere artikelen en het bij meerdere reacties per artikel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

CH4OS schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:49:
[...]
Normale weging is x2 voor een ervaren moderator, x1 voor een beginner en x6 voor Pro en Power, inclusief boost punten van de ervaren moderator.

Dergelijke mismods worden sowieso aangepakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Meg op 22-09-2017 21:49 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Verwijderd in 'nieuws: EU en VS sluiten eerste jaarlijkse evaluatie van Priva...

En de hele thread eronder. Alleen maar gezeur op overheid, ambtenaren apparaat en ongegronde beschuldigingen van corruptie. Naar mijn mening allemaal 0 of -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
:Y
Ger schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:58:
Verwijderd in 'nieuws: EU en VS sluiten eerste jaarlijkse evaluatie van Priva...

En de hele thread eronder. Alleen maar gezeur op overheid, ambtenaren apparaat en ongegronde beschuldigingen van corruptie. Naar mijn mening allemaal 0 of -1.
Eens, allemaal ongefundeerde meuk. Een 0 is wat mij betreft prima, maar het zal wel wat moeite kosten om die reacties daar ook op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
init6 in 'reviews: Project Cars 2 - Gedoodverfd kampioen komt tekort'
Geen idee waarom deze zo hard gemind wordt... misschien off topic, maar zelf heb ik hem geboost naar +1. Twijfel een beetje of hij op 0 of +1 hoort, het is on topic op de reactie waar hij op reageert, het had wel wat informatiever gekund zoals de reactie op hem weer (CH4OS in 'reviews: Project Cars 2 - Gedoodverfd kampioen komt tekort') maar waarom die op +2 voor wat preciezere off topic info en hij op -1?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbr320
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:04
rbr320 in 'downloads: CCEnhancer 4.5'
Durandal in 'downloads: CCEnhancer 4.5'

Deze reacties lijken me geen -1. Persoonlijk vind ik ze een +1 waard, maar als ze op 0 gezet worden kan ik daar prima mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Een onjuiste reactie is inderdaad niet ongewenst, wel irrelevant overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 11:29
URL: Greymane in 'nieuws: Ziggo en Xs4all moeten The Pirate Bay weer blokkeren - u...

Het is jammer dat de modfunctie constant gebruikt (lees: misbruikt) wordt voor het foutief beoordelen van reacties die mensen niet aanstaan maar volledig ontopic zijn. Nu had ik geen illusies op een dikke +3 voor deze reactie, maar een -1 is natuurlijk gewoon misbruik maken van de mod functie, en mag wat mij betreft HARD worden aangepakt.

Suggestie: +1 is prima op z'n plaats naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

Saffie_time

Why use this? 42!

Geen idee waarom dit op +3 staat...
En al helemaal niet 222 keer (op dit moment).

Rinzwind in 'nieuws: Diensten moeten 14 cent gaan betalen als gebruiker inlog...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:39
xzaz in 'nieuws: Intel stopt met zelfstandige vr-bril vanwege gebrek aan reke...

Misschien een beetje kort door de bocht, maar geen -1 waard.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inmiddels al 269x op +3, wat idd nergens op slaan. Meer dan een +1 is het niet.

Er wordt weer lekker aan modmisbruik gedaan daar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:43:
[...]

Inmiddels al 269x op +3, wat idd nergens op slaan. Meer dan een +1 is het niet.

Er wordt weer lekker aan modmisbruik gedaan daar.
Al 315 keer op dit moment :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo ongewenst?

Verwijderd in 'nieuws: Apple voert wekelijkse efi-controle uit in High Sierra'

Misschien geen leuke gedachte, maar een ongewenste reactie lijkt me dit niet te zijn. Erg on-topic echter zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Sinds wanneer zijn dit +3 gevallen?

ro8in in 'nieuws: Fans die vlogger Snapking belden, krijgen kosten binnen twe...
sygys in 'nieuws: Fans die vlogger Snapking belden, krijgen kosten binnen twe...
batjes in 'nieuws: Fans die vlogger Snapking belden, krijgen kosten binnen tw...

Dit zou hoogstens een +2 moeten zijn, imho gewoon een +1.
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:05:
Hoezo ongewenst?

Verwijderd in 'nieuws: Apple voert wekelijkse efi-controle uit in High Sierra'

Misschien geen leuke gedachte, maar een ongewenste reactie lijkt me dit niet te zijn. Erg on-topic echter zeker wel.
Daar is volgens mij niks ongewenst aan, hij staat nu ondertussen op +1.

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 25-09-2017 15:27 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
SteveWoz in 'nieuws: Microsoft stelt eind dit jaar programmeertaal voor quant...

Snap niet dat dit als off-topic / irrelevant wordt gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Het "ik ben het er mee eens!" modden begint weer.. flippy in 'nieuws: Apple iPhone X heeft iets grotere accu dan 8 Plus'

Hooguit een 0, misschien een -1, want hoort daar niet thuis en bovendien komt het zeurderig over.

Op het moment van schrijven 45 +3's.

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-09-2017 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:06:
Het "ik ben het er mee eens!" modden begint weer.. flippy in 'nieuws: Apple iPhone X heeft iets grotere accu dan 8 Plus'

Hooguit een 0, misschien een -1, want hoort daar niet thuis en bovendien komt het zeurderig over.

Op het moment van schrijven 45 +3's.
Die heb ik even opgepakt. Dat is op geen enkele manier een +3 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Met het laatste stuk in deze reactie kan ik er niet meer dan -1 van maken: Travelan in 'nieuws: Microsoft brengt volgend jaar Office 2019 uit'

Dit is gewoon ongefundeerd geflame.

Travelan in 'nieuws: Microsoft brengt volgend jaar Office 2019 uit' is niet meer dan generalisatie en niet onderbouwde stellingen over een niet nader te noemen bedrijf uit de ogen van iemand die de hele keten zo te lezen niet kan overzien. Wat mij betreft max 0. Er is vrijwel geen directe relatie naar Office 2019.

[ Voor 41% gewijzigd door Bor op 26-09-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijzingen naar externe linkjes met als strekking 'voor meer info...' behoren naar mijn idee niet met +2 beloond te worden, +1 lijkt mij voldoende daarvoor:

NiLSPACE in 'nieuws: Mozilla brengt bèta van Firefox Quantum uit die sneller ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:58

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:42

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Verwijderd in 'reviews: PES 2018 - Koning van de gameplay'

Bij de reactie van bazkie_botsauto staat er een -1, maar zijn inhoud stemd wel met de game.

Review QNAP TS-230 NAS

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
MASiR in 'nieuws: 'Aantal datalekken bij overheden in eerste half jaar al hog... lijkt mij een prima +1 maar niet de +3 die deze reactie nu veelvuldig krijgt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Chinese website zet benchmarks van Core i7-8700K en i5-... een ononderbouwde aanname die wmb neigt naar flame en dus -1, imo.

Ook begrijp ik niet waaom CH4OS in 'nieuws: Chinese website zet benchmarks van Core i7-8700K en i5-8600... een 0 krijgt.

Volgens mij is Fiander in 'nieuws: Chinese website zet benchmarks van Core i7-8700K en i5-86... dan ook niet echt +2 materiaal.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 27-09-2017 15:45 ]

• eric.1
H0lyGra1l in 'nieuws: Blizzard brengt Battle.net-app uit voor Android en iOS'
+2 is wat overdreven hier, +1 lijkt me beter passen

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

Saffie_time

Why use this? 42!

Arfman in 'nieuws: Vodafone start met zijn nb-iot-netwerk'
Deze staat nu op een +2. Een linkdump naar een website waar kritisch gesproken wordt over internet of things.
Ik kom in ieder geval niet aan de +2 waar dat de reactie nu op staat.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Saffie_time schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:19:
Arfman in 'nieuws: Vodafone start met zijn nb-iot-netwerk'
Deze staat nu op een +2. Een linkdump naar een website waar kritisch gesproken wordt over internet of things.
Ik kom in ieder geval niet aan de +2 waar dat de reactie nu op staat.
Dat is inderdaad geen +2. Deze heeft nog wat zetjes nodig om beter uit te komen. Wie helpt?

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:39
Hier gaat weer een sterk staaltje meningmodden plaatsvinden.

Iusedto in 'nieuws: Skyrim krijgt betaalde Survival Mode'

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Goh, en hier ook: nieuws: Gerucht: Apple overweegt lcd's met dunne bezels voor volgende iPhones

er worden achter elkaar minnetjes uitgedeeld, want owee als je iets zegt over heilig Apple. Ik quote Apple en geef daarna mijn mening en vervolgens word ik achter elkaar gemind. Gaat echt nergens over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:30:
[...]

Goh, en hier ook: nieuws: Gerucht: Apple overweegt lcd's met dunne bezels voor volgende iPhones

er worden achter elkaar minnetjes uitgedeeld, want owee als je iets zegt over heilig Apple. Ik quote Apple en geef daarna mijn mening en vervolgens word ik achter elkaar gemind. Gaat echt nergens over.
Daar blijkt een user op mening te modereren. Ik ga er eens even naar kijken.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GoT.Typhoon in 'nieuws: Rockstar toont nieuwe beelden van Red Dead Redemption 2'

dat gaat niet helemaal lekker daar. Ik dacht ik kijk het even aan, maar er wordt puur gemeningmod, totaal geen +2 waard.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:42

jdh009

FP ProMod
Valt dit onder het aanbieden van illegale downloads of kan dit?

RxTweak in 'nieuws: Atari brengt Rollercoaster Tycoon Classic naar Mac en Win...

Indien ja, -1?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Meg
  • Niet online

Meg

Lijkt me niet dat dit mag. en verdient wat knipwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad niet de bedoeling. Ik heb de reactie aangepast.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D.oomah in 'nieuws: Atari brengt Rollercoaster Tycoon Classic naar Mac en Win...

Mij ontgaat de meerwaarde om dit met een +3 te belonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Geen +2: Verwijderd in 'nieuws: Atari brengt Rollercoaster Tycoon Classic naar Mac e...
Misleidende post die valse verwachtingen schept. Er zitten geen grafische opties in de game (de resolutie is dus ook niet aanpasbaar, je kunt alleen de resolutie van je desktop veranderen en dan verandert het spel mee).
Pagina: 1 ... 12 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2