Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.234 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RxTweak
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 10:10
Bor schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:26:
[...]

Dat is inderdaad niet de bedoeling. Ik heb de reactie aangepast.
Ik link naar een trial versie welke is ontwikkeld door de maker en het doel heeft om verspreid te worden. In mijn reactie link ik naar 2 URLs namelijk:

1. De website van het open RCT2 project. Deze staat ook in de meuktracker..
2. Naar de trial versie van het spel. Deze is legaal te vinden en mag volgens de licentievoorwaarden van de maker worden verspreid en worden gebruikt.

De link naar de trial is verwijderd, de link naar de website van het open RCT2 project niet. Waarom is het linken naar een trial versie van een spel niet toegestaan? :|

Also, ik heb dezelfde link eerder gepost in de meuktracker en kreeg hier een +3 score voor. Nu, krijg ik nu een +1 score (eerst was het +2), met een waarschuwing dat ik illegale content plaats. Dat begrijp ik niet helemaal. Voor hetzelfde bericht een +3 in topic A, en een +1 in topic B met een waarschuwing voor illegale content (wat het niet is).

@Bor ik heb je hier een PM en een e-mail over gestuurd en ontdekte vervolgens dit topic (sorry mijn fout). De PM en e-mail (naar bor@tweakers.net) mag je wat mij betreft negeren, excusses. _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door RxTweak op 29-09-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
RxTweak schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:15:
[...]

@Bor ik heb je hier een PM en een e-mail over gestuurd en ontdekte vervolgens dit topic (sorry mijn fout). De PM en e-mail (naar bor@tweakers.net) mag je wat mij betreft negeren, excusses. _/-\o_
Ik zal op je e-mail reageren. Ik heb hem zien staan maar nog geen kans gezien een reactie te geven. Communicatie over sturing gaat niet via dit topic. Als je even geduld hebt zie je een e-mail tegemoet.

Ik kan je alvast een tipje van de sluier oplichten: het gaat niet om het linken naar een demo maar om het linken naar mogelijkheden om de in de demo aanwezige tijdslimiet uit te hacken. Dat laatste is in strijd met de regels.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 29-09-2017 11:00 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RxTweak
Bor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:59:
[...]

Ik zal op je e-mail reageren. Ik heb hem zien staan maar nog geen kans gezien een reactie te geven. Communicatie over sturing gaat niet via dit topic. Als je even geduld hebt zie je een e-mail tegemoet.
Prima, neem je tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Bor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:59:
[...]
Ik kan je alvast een tipje van de sluier oplichten: het gaat niet om het linken naar een demo maar om het linken naar mogelijkheden om de in de demo aanwezige tijdslimiet uit te hacken. Dat laatste is in strijd met de regels.
Mocht je de pagina verkeerd gelezen hebben: OpenRCT2 schakelt de tijdslimiet niet uit in de originele demo (dat zou in strijd zijn met de regels). OpenCRT2 is een alternatieve (Open Source) implementatie zonder tijdslimiet.

Het grotere probleem is dat ik nergens een betrouwbare bron zie van de claim dat de demo verspreid mag worden. Ja, de verspreiders claimen het, maar dat is natuurlijk een gevalletje WC-eend.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• RxTweak
Hey @Bor ,

Ik heb je mailtje nog niet ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat lijkt me niet iets wat in dit topic hoor, DM hem dan ff ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

• RxTweak
wildhagen schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:32:
Dat lijkt me niet iets wat in dit topic hoor, DM hem dan ff ofzo.
Al gedaan, stond ook in mijn berichtje eerder .;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:21

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:39
kamerplant in 'nieuws: Apple onderzoekt meldingen van opgezwollen iPhone 8 Plus-acc...

Zowat de hele reeks hieronder wordt weer lekker gemodereerd.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

geek: Italiaanse ontwerper creëerde gerucht Google Ultra Pixel als open solli...

Deze, maar ook andere reacties worden op +2 of zelfs +3 beoordeeld. Dat gaat, wat mij betreft, nergens over. Lijkt mij dat er eens naar gekeken moet worden wie dat doen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

AndromedaM31 in 'reviews: Goedkope telefoons zonder zware Android-skins'

Geen +2 waard en al helemaal niet de gegeven +3's

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:20
Verwijderd in 'nieuws: 'Scrapingsite van Rus met 4,3 miljoen bestanden schen...

Dit kan niet meer gemodereerd worden door gebruikers, maar +3 moet het echt niet zijn

De onderzoeker heeft een reactie achtergelaten (sruwhof in 'nieuws: 'Scrapingsite van Rus met 4,3 miljoen bestanden schendt p...) waarbij duidelijk is dat de Idhollander de blog niet goed gelezen heeft en de reactie op zichzelf gewoon compleet fout is. Ik zou het alleen een 0 gegeven hebben(1-1 omdat het gewoon niet klopt).

[ Voor 19% gewijzigd door MrFax op 02-10-2017 11:32 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MrFax schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:30:
Verwijderd in 'nieuws: 'Scrapingsite van Rus met 4,3 miljoen bestanden schen...

Dit kan niet meer gemodereerd worden door gebruikers, maar +3 moet het echt niet zijn
Daar is naar gekeken. Dat is inderdaad geen +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Slavy in 'nieuws: Gratis programma Paint.NET verschijnt als betaalde app in W...

Opmerking is alles behalve -1 waard. Daarnaast versterken mijn reacties op gebruikers die het bericht niet goed hebben gelezen waardoor dit zeker een +1 is.

[ Voor 13% gewijzigd door Slavy op 02-10-2017 12:44 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Zoals de reacties eronder al aangeven heb je zelf niet goed gelezen. De reactie is daarmee overigens nog niet ongewenst, maar wel irrelevant.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@Dirk I give up, nevermind...

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Alle privacy nerds lopen ook weer onterecht min-eenetjes uit te delen in dat topic, waaronder mijn reactie, maar ook anderen, wanneer er iemand vind dat de rechter achterlijk bezig is.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Sméagol schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:50:
[...]

Alle privacy nerds lopen ook weer onterecht min-eenetjes uit te delen in dat topic, waaronder mijn reactie, maar ook anderen, wanneer er iemand vind dat de rechter achterlijk bezig is.
Bedoel je deze reactie? Sméagol in 'nieuws: Duitse rechter legt automobilist boete op voor gebruik da...

Die reactie staat goed op -1 in de huidige vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Ik hoef jouw als mod toch niet op de FAQ te wijzen?
In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Sméagol schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:04:
[...]

Ik hoef jouw als mod toch niet op de FAQ te wijzen?

[...]

[...]
Nee dat hoef je niet, in de huidige vorm voldoet jouw reactie aan de richtlijnen voor de -1 wat mij betreft. Je brengt een reactie op een manier die totaal niet bijdraagt waarbij ik mij afvraag of je niet gewoon aan het trollen bent. Mijn persoonlijke mening staat daar los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Blijkbaar wel.

Nogmaals:
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait.
Waardoor ik vermoed dat jouw persoonlijke mening daar helemaal niet los van staat.

Ik doe niks meer dan m'n mening verkondigen op het artikel.

[ Voor 5% gewijzigd door Sméagol op 02-10-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wil je dat ik hier serieus nog op in ga?
Nogmaals:

[...]

Waardoor ik vermoed dat jouw persoonlijke mening daar helemaal niet los van staat.

Ik doe niks meer dan m'n mening verkondigen op het artikel.
Een kritische noot is niet automatisch een troll of een flamebait maar ook een kritische noot kan netjes worden gebracht en worden voorzien van onderbouwing. Dat is toch wel iets wat we hier op Tweakers verwachten. Zoals ik al aangaf zit de beoordeling van jouw post voor een groot deel in de vorm hoe je je standpunt brengt. Als je komt met "video's op internet pleuren" en de betreffende rechter voor het gemak ook maar direct achterlijk noemt staaf je je punt natuurlijk niet.

Welke score had je zelf verwacht en op basis waarvan verwachte je die betreffende score?

Update: ik denk dat je vooral iets aan je toon moet doen; een reactie als deze zal ook niet hoger dan -1 scoren om deze reden: Sméagol in 'nieuws: Duitse rechter legt automobilist boete op voor gebruik da...

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 02-10-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Gamebuster in 'nieuws: Gratis programma Paint.NET verschijnt als betaalde app...
Geen +3, de link staat ook in het artikel,

Luftbanana in 'nieuws: Gratis programma Paint.NET verschijnt als betaalde app ...
Vanwege het moderatie commentaar in de reactie een 0 .p.v. +1 (1 punt aftrek).

Edit
CH4OS in 'nieuws: FBI hoeft niet te onthullen wie toegang verschafte tot iPho...
Geen +2, het punt welke in de reactie gemaakt wordt is grotendeels overgenomen uit de hoofd reactie van de thread themac1983 in 'nieuws: FBI hoeft niet te onthullen wie toegang verschafte tot... en wordt iets verder op in gegaan.

[ Voor 68% gewijzigd door Zeehond op 02-10-2017 18:30 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee dat is het niet, de post staat er overigens nog maar kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Bor schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:42:
[...]

Nee dat is het niet, de post staat er overigens nog maar kort.
Sorry, had er even geen erg in. Weinig slaap, veel werken. Zal er op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mismoderatie van mijn recentste reactie:

StefanDingenout in 'nieuws: Microsoft test brandstofcellen voor energieproduc...

Door 2 mensen op -1 gemoddereerd, terwijl er niks flame-bait, onbeschoft, of wat voor andere manier van ongewenst aan is. Ik kan me voorstellen dat ze het niet eens zijn met me, maar dat is geen geldige reden om -1 te gebruiken. Of dat ze vinden dat het niet echt iets toevoegt, maar dat is een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Het kan ook door één persoon zijn geweest, als het een ervaren moderator geweest was. Maar die -1 is zeker onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

StefanDingenout schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:53:
Mismoderatie van mijn recentste reactie:

StefanDingenout in 'nieuws: Microsoft test brandstofcellen voor energieproduc...

Door 2 mensen op -1 gemoddereerd, terwijl er niks flame-bait, onbeschoft, of wat voor andere manier van ongewenst aan is. Ik kan me voorstellen dat ze het niet eens zijn met me, maar dat is geen geldige reden om -1 te gebruiken. Of dat ze vinden dat het niet echt iets toevoegt, maar dat is een 0.
de reactie is idd geen -1 en staat nu op 0, dit vanwege het moderatie commentaar welke je ook in de reactie zelf gezet waar een punt aftrek voor gegeven wordt. Dit omdat de fp niet de juiste plek is om te discussiëren over de moderaties. Zonde want je hebt de weg naar hier gevonden :)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Niet online
Markimoo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:00:
[...]

Het kan ook door één persoon zijn geweest, als het een ervaren moderator geweest was. Maar die -1 is zeker onterecht.
oh, dat word dan niet als een -2 weergegeven, maar als 2x -1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:01:
[...]

de reactie is idd geen -1 en staat nu op 0, dit vanwege het moderatie commentaar welke je ook in de reactie zelf gezet waar een punt aftrek voor gegeven wordt. Dit omdat de fp niet de juiste plek is om te discussiëren over de moderaties. Zonde want je hebt de weg naar hier gevonden :)
gelijk heb je, ik heb die moderatie weer weggehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

StefanDingenout schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:19:
[...]

gelijk heb je, ik heb die moderatie weer weggehaald
d:)b bij deze staat de reactie nu op +1 :) .

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

[...]

Nee. Het telt alle moderaties en pakt daarvan het gemiddelde. Toch @Zeehond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
[...]

Mijn weging is 6x, hoe denk je dat die wordt weergegeven? :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Niet online
Dirk schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:31:
[...]

Mijn weging is 6x, hoe denk je dat die wordt weergegeven? :P
Nou, zoals ik het moderatiesysteem begrepen had ging het niet verder dan 2x, dus ik dacht daar eigenlijk helemaal niks over :D Maar goed, als 6x ook kan dan is het wel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Markimoo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:29:
[...]

Nee. Het telt alle moderaties en pakt daarvan het gemiddelde. Toch @Zeehond?
Er wordt niet het gemiddelde berekent, maar de mediaan :) .

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:39:
[...]

Er wordt niet het gemiddelde berekent, maar de mediaan :) .
Ja, voor het totaal was me dat duidelijk. Ik dacht alleen dat je maximaal 2x kon wegen en dat er bij het aantal het aantal personen stond, in plaats van het aantal stemmen inclusief weging. Maar je weging word dus ook als afzonderlijke stemmen weergegeven begrijp ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

StefanDingenout schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:43:
[...]

Ja, voor het totaal was me dat duidelijk. Ik dacht alleen dat je maximaal 2x kon wegen en dat er bij het aantal het aantal personen stond, in plaats van het aantal stemmen inclusief weging. Maar je weging word dus ook als afzonderlijke stemmen weergegeven begrijp ik nu.
Mijn reactie was na aanleiding van de vraag van markimoo of het gemiddelde wordt berekend :P. Maar er wordt het totaal aantal wegingen voor een score weergegeven ja :). De voorkomende wegingen zijn 1x, 2x en 6x.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:54:
[...]

Mijn reactie was na aanleiding van de vraag van markimoo of het gemiddelde wordt berekend :P. Maar er wordt het totaal aantal wegingen voor een score weergegeven ja :). De voorkomende wegingen zijn 1x, 2x en 6x.
Ah, en 6x is dan zeker alleen voor moderators?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

StefanDingenout schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:01:
[...]

Ah, en 6x is dan zeker alleen voor moderators?
De x6 weging is idd voor de powermods, maar er zijn ook een aantal FP ProMod's welke een x6 weging hebben. In https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem/ kun je eens rustig nalezen onder het kopje Moderatorstatus welke moderatie statussen er zijn met welke behorende eigenschappen :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Jelle_D in 'reviews: Zakelijke laptops - Wat is het beste werkpaard?'

Bizar dat dit op +2 staat en zelfs +3's krijgt. Ik kom niet hoger dan een 0.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand hier eens naar kijken en misschien wat mensen op de vingers tikken.
Verwijderd in 'nieuws: Nintendo Creators Program staat livestreams van games ni...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

Saffie_time

Why use this? 42!

Waar had jezelf gedacht op uit te komen?
De 0 waar het nu op staat zou ik er ook aan geven.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ik heb even gekeken en een aantal reacties gecorrigeerd wat betreft de score. Verwijderd in 'nieuws: Nintendo Creators Program staat livestreams van games ni... bijv staat nu wel op 0, het stukje
Europa is niet Amerika!
Europa is niet Amerika!
Europa is niet Amerika!
Europa is niet Amerika!
EUROPA IS NIET AMERIKA!
Komt nog al schreeuwerig over waardoor de reactie 0 blijft steken. -1 was weer wat streng.

Bij Verwijderd in 'nieuws: Nintendo Creators Program staat livestreams van games ni..., is rouw eerste regel op de man
Je begrijpt toch wel dat we het hier hebben over lets plays en livestreams van games? Dat jij optredens van artiesten niet zomaar online mag zetten dat weet iedereen (op jou na blijkbaar).
waardoor deze op 0 blijft stekken. Anders zou het wel een +1 zijn. -1 vond ik hier ook wel weer wat laag omdat er verder een goed geschreven reactie staat.

Verwijderd in 'nieuws: Nintendo Creators Program staat livestreams van games ni... is zeker geen -1, en staat nu op +1.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t link
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Eigenlijk dit hele draadje vind ik zelf de moderatie nogal raar, zou iemand me kunnen uitleggen waarom ik ge -1 wordt en degene die op mij reageert niet? Ik ben denk ik toch net zo on topic als diegene en heb zelf ook niet het idee dat mijn reacties kwaadwillend of schadelijk zijn, maar misschien doe ik wel wat fout en dan zou ik daar graag toelichting over hebben.

draad:
t link in 'nieuws: Rusland kreeg inzage in beveiligingssuite die Pentagon en ...

specefiek mijn reacties:
t link in 'nieuws: Rusland kreeg inzage in beveiligingssuite die Pentagon en ...

[Win 10] Guide: Start menu & standaard apps opschonen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Die hele discussie is nogal offtopic, maar jouw reacties hebben geen andere waarde dan de rest. :)

WhiteDog in 'nieuws: 'Telenet gaat voor 15 euro per maand snelheid van 200Mbi...

Geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 14:45
Over mijn eigen reactie, de -1 moderaties lijken mij onterecht.
Jimmy_ in 'nieuws: Nintendo Creators Program staat livestreams van games niet...

De reactie waar ik op reageer lijkt mij ook geen +2 waard: de auteur draaft slechts op 1 ding door en voegt buiten dat continu te herhalen geen andere standpunten/invalhoeken over het betreffende onderwerp. Daarnaast is het niet alsof zijn opinie een nieuwe toevoeging is voor het onderwerp; het is de meest "populaire" mening en velen hebben hetzelfde al gepost.
RJG-223 in 'nieuws: Nintendo Creators Program staat livestreams van games nie...

De reactie daarboven vind ik echter wel veel toevoegen aan de discussie, en is één van de weinige mensen die het niet alleen van een rechtsgeldig perspectief bekijkt, maar ook wat een rechterlijk oordeel zou kunnen betekenen voor de industrie. De reactie staat echter op 0 i.p.v. minimaal +1.
Cergorach in 'nieuws: Nintendo Creators Program staat livestreams van games n...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Overseer10 in 'nieuws: Actie voor referendum over 'sleepwet' heeft meer dan 200....

Geen flauw idee waarom dit op -1 is gezet, want je privacy opgeven (doe je wel werkelijk) in de hoop dat je een ander stuk van je privacy te beschermen, is zeker hier wel ter spraken. Vervolgens komen er talloze reacties die het uitleggen, maar dat lijkt mij juist weer offtopic want dat is echt wel een heel bekend verhaal en staat los van die reactie.

Ik kan niet zeggen dat die op 1 moet, maar -1 slaat nergens op.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Die gehele draad gaat alle kanten op qua moderaties.
Ik heb een poging gedaan wat punten uit te delen en er iets beters van te maken maar daar kan wel wat hulp naartoe.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

rolandverh in 'nieuws: 'Russische Facebook-ads richtten zich op sleutelstaten...

"Wat is de nieuwswaarde?" lijkt me geen +1, maar +-1.

En de +2 en zelfs +3 gevers mogen imho nagekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:22

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Niet online

JKP

Wat betreft mijn eigen reactie, lijkt me geen -1 waard (eerder offtopic - dus 0): JKP in 'nieuws: Actie voor referendum over 'sleepwet' heeft meer dan 200.000 ...

En in het verlengde daarvan de reactie daarop lijkt me ook offtopic: WhatsappHack in 'nieuws: Actie voor referendum over 'sleepwet' heeft meer dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

HansvDr in 'nieuws: Actie voor referendum over 'sleepwet' heeft meer dan 200....
Waarom zijn zo vele van zijn reacties ongewenst?
Dat zijn mening niet overeenkomt met die van anderen lijkt me niet een reden. Ook denk ik niet dat het daarom een trol is oid.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
JDVB schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:04:
HansvDr in 'nieuws: Actie voor referendum over 'sleepwet' heeft meer dan 200....
Waarom zijn zo vele van zijn reacties ongewenst?
Dat zijn mening niet overeenkomt met die van anderen lijkt me niet een reden. Ook denk ik niet dat het daarom een trol is oid.
Als je blijft herhalen dat jij niet tekent en het onzin vindt dan kan dat als dubbelposten opgevat worden. En dat is ongewenst. De manier waarop hij dit doet lijkt ook heel erg op een nietes welles spelletje en ook dat is niet echt bevorderlijk voor de sfeer op de FP.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

TheCapK schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:05:
[...]

Als je blijft herhalen dat jij niet tekent en het onzin vindt dan kan dat als dubbelposten opgevat worden. En dat is ongewenst. De manier waarop hij dit doet lijkt ook heel erg op een nietes welles spelletje en ook dat is niet echt bevorderlijk voor de sfeer op de FP.
Inderdaad. Net op zijn naam gezocht en veel herhaling. Kwam zelfs een bericht tegen met alleen het woord: "Nee" op die manier ben je natuurlijk wel heel ongewenst bezig.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: 'Russische Facebook-ads richtten zich op sleutelstaten in v...

Gezien de laatste regel lijkt me dit geen +2, en sowieso al helemaal geen +3 natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Onlangs wilde ik een reactie van mijzelf downmodden omdat het gewoon de populaire mening was en niets toevoegde.
Nu echter vind ik dat ik benadeeld wordt:
Ulysses in 'nieuws: Ziggo heeft blokkade The Pirate Bay weer ingevoerd'
Ik heb serieus energie in die blog en dus reactie gestoken, het is imho dus op zijn minst +2
Misschien 1, maar geen 0.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dit is echter wel een vorm van je eigen site promoten, daar zijn mensen niet happig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +2. Deze heeft nog wel een paar moderaties nodig om goed uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Benjamin- schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:17:
Dit is echter wel een vorm van je eigen site promoten, daar zijn mensen niet happig op.
On-Zin
Dit staat gewoon bij Blogger.com, daar betaal ik zelfs voor en ik biedt geen enkele advertentie aan
zie ook:
YouTube: Piratebay blokkade omzeiling WERKT GEWOON

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AriGold
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

En wat is precies onzin? Jij linkt jouw weblog hier in de comments, ik heb niets gezegd over verdiensten hier aan.

Verder overtuigt dat filmpje mij totaal niet en vind ik dit eerder nog een negatieve zet, dit met name door je taalgebruik daar. En nee ik ben niet iemand die moeilijk doet over 'gezeik', maar door andere te beschuldigen van zeiken, doe je jezelf hier geen plezier mee.

[ Voor 30% gewijzigd door Benjamin- op 04-10-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Max een +1, of evt 0 omdat het in GR hoort. Maar meer dan een +1 absoluut niet nee.

Heeft nu al 94x (!) +3, dat gaat echt nergens meer over.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:52

botoo

💀 too old to die young

Die mag imho op 0 gefixeerd worden, met normale moderaties gaat dat niet meer goed komen.

De doorsnee 'moderator' kent blijkbaar alleen dit systeem :|
Like +3

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mrdemc in 'nieuws: Referendum over 'sleepwet' zou in maart 2018 kunnen plaats...

Nu vind ik het discutabel hoeveel meerwaarde zo'n link heeft, zoals genoemd in de reactie, maar 'easy cashing' vind ik het wel en imo zou dat niet beloond hoeven worden met (67x) +3.

EDIT @ 12:10: Het aantal +3 moderaties op deze reactie is intussen verdubbeld (120+).

EDIT @ 15:48: De reactie heeft nu 188x +3 gehad, terwijl het naar mijn idee dus geen +3 is.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 05-10-2017 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
SomerenV in 'nieuws: Ziggo heeft blokkade The Pirate Bay weer ingevoerd'
Een halfonderbouwde beschuldiging kan nooit +3 zijn volgens mij. Ik acht de kans echter nihil dat die 109 +3 en 30 +2 nog gecompenseerd gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Verwijderd in 'nieuws: Referendum over 'sleepwet' zou in maart 2018 kunnen pl...

Om vergelijkingen te gaan maken met WOII gaat voor mij echt heel veel boekjes te buiten.
En dat staat op +2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MadEgg in 'nieuws: Referendum over 'sleepwet' zou in maart 2018 kunnen plaats...

Geen +2 natuurlijk. Fijn voor hem, maar meer dan een krappe +1 is het niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

CaptainKlaas in 'nieuws: Mozilla stopt volgend jaar met ondersteuning Firefox... is geen +3 (of +2) waar het nu op staat, maximaal een +1 want het hoort in GR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:52

botoo

💀 too old to die young

Saffie_time schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:59:
Verwijderd in 'nieuws: Referendum over 'sleepwet' zou in maart 2018 kunnen pl...

Om vergelijkingen te gaan maken met WOII gaat voor mij echt heel veel boekjes te buiten.
En dat staat op +2...
Neigt natuurlijk wel naar een Godwin maar imho is de koppeling wel te maken. Mag van mij best op +1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

litebyte in 'nieuws: Referendum over 'sleepwet' zou in maart 2018 kunnen plaa...

Gezien het grove taalgebruik kan dit nooit een +2 zijn, maar max +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@wildhagen: Het taalgebruik is wat ongebruikelijk, maar vind het zeker niet grof. Het punt dat hij wil maken, vind ik echter geen +2 waard, het is louter een onderbouwde mening, verder niets bijzonders aan. Heb het daarom wel +1 gegeven.

Ben ook wel benieuwd naar de reactie die ik eerder vandaag in het topic meldde, wat jullie daarvan vinden. Mijns inziens is dat geen +3 waard, maar er zijn (zeker sinds het melden ervan) een aantal users die het wel +3 waard vinden.

Verwijderd in 'nieuws: Netflix verhoogt maandprijzen Standaard- en Premium-ab...

Ik weet niet of het hier hoort, een apart topic hiervoor lijkt mij wat overkill (of als er een aparte plaats ervoor is: ik verneem graag waar ik dergelijke berichten dan kan melden), maar dit soort reacties lijken mij nou ook niet echt gewenst op Tweakers?

[ Voor 74% gewijzigd door CH4OS op 05-10-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Een moderatie van 6 kan gewoon door 1 persoon gegeven worden met boost. Of van een crewlid komen.

Overigens vind ik de posts in kwestie nou ook niet bepaald hoogstaand, varierend van -1 tot 0 IMO

[ Voor 34% gewijzigd door Tjolk op 05-10-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xorpd
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-07 19:07
Ah, ok. Goede sig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@xorpd je eerste reactie kom ik niet hoger dan een -1, je andere reacties halen maximaal de +0, maar ook hier twijfelde ik tussen +0 en -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alleen de 1e reactie die je noemt krijgt een negatieve moderatie, de overige 3 staan op 0.

De 1e reactie is gewoon een troll, en staat dus terecht op -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xorpd
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-07 19:07
@Ger en @MarkiMoo
Het ging me niet om de score, eerder om de batches van 6. Is nu duidelijk.
@wildhagen
Dit was geen troll reactie.

[ Voor 18% gewijzigd door xorpd op 05-10-2017 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sorry, maar meer dan populistisch praten vanuit de onderbuik kan ik in die 1e reactie toch echt niet zien. Inhoudelijk is het ook nog eens onjuist, én het is offtopic. Nieuwsartikel gaat helemaal niet over de EU immers.

Die drie redenen bij elkaar kan ik er toch echt niet meer dan een -1 in zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

wildhagen schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:23:
Sorry, maar meer dan populistisch praten vanuit de onderbuik kan ik in die 1e reactie toch echt niet zien. Inhoudelijk is het ook nog eens onjuist, én het is offtopic. Nieuwsartikel gaat helemaal niet over de EU immers.

Die drie redenen bij elkaar kan ik er toch echt niet meer dan een -1 in zien.
Hier sluit ik me volledig bij aan.

Geen +2: killercow in 'nieuws: Bug in macOS toont wachtwoord in plaats van hint bij ve...
JPDeckers in 'nieuws: Bug in macOS toont wachtwoord in plaats van hint bij ve...

[ Voor 43% gewijzigd door Meg op 05-10-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:51

PDZ

📍Damwâld

De tiid hâldt gjin skoft.

Pagina: 1 ... 13 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2