Dus als je zelf zegt dat de reactie grotendeels off-topic is. Waarom is het dan niet een off-topic score waard?Pepper92 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:24:
Pepper92 in 'nieuws: LG V30 krijgt cameralens met diafragma van
Misschien grotendeels off-topic, maar ook weer geen -1 waard wat mij betreft (volgens mij gedownmod vanwege "Muziek luisteren/films kijken via telefoonspeakers heb ik dan weer nooit begrepen. Ieder z'n ding.")
Niet terecht als je het mij vraagt.
Wel een off-topic score; een 0. Ik kreeg een -1. Maar inmiddels een nette 0 (en die is wel terecht).7Sins schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:53:
[...]
Dus als je zelf zegt dat de reactie grotendeels off-topic is. Waarom is het dan niet een off-topic score waard?
Junia in 'nieuws: Wetenschappers voeren exploit uit door middel van malware i...
Geen +2, commentaar met betrekking tot artikelen mogen in GR.
Stroper in 'nieuws: Kaspersky trekt klachten tegen Microsoft in na gewijzigd ...
Stoelpoot in 'nieuws: Kaspersky trekt klachten tegen Microsoft in na gewijzig...
Kunnen prima op +1 i.p.v. +2
Geen +2, commentaar met betrekking tot artikelen mogen in GR.
Stroper in 'nieuws: Kaspersky trekt klachten tegen Microsoft in na gewijzigd ...
Stoelpoot in 'nieuws: Kaspersky trekt klachten tegen Microsoft in na gewijzig...
Kunnen prima op +1 i.p.v. +2
[ Voor 48% gewijzigd door Zeehond op 10-08-2017 17:52 ]
200 fish found!
Hoop mening -1'tjes als ik het zo bekijk:
nieuws: OM stapt naar gerechtshof om duidelijkheid over smartphonegebruik in ...
nieuws: OM stapt naar gerechtshof om duidelijkheid over smartphonegebruik in ...
totaalgeenhard in 'nieuws: OM stapt naar gerechtshof om duidelijkheid over sm...
Beetje flauw, maar zeker geen -1
Beetje flauw, maar zeker geen -1
Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!
Frankster in 'nieuws: OM stapt naar gerechtshof om duidelijkheid over smartph...
Geen +2 maar +1.
10 feet high in 'nieuws: OM stapt naar gerechtshof om duidelijkheid over smar...
Is gewoon een +1 en geen 0 of -1.
Geen +2 maar +1.
10 feet high in 'nieuws: OM stapt naar gerechtshof om duidelijkheid over smar...
Is gewoon een +1 en geen 0 of -1.
200 fish found!
Cyclonic in 'reviews: Threadripper 1950X, 1920X en X399 - AMD's zestienkoppig...
Lijkt me aardig meningmodden. Overigens door het hele topic heen wel flink want AMD vs Intel nodigt daar flink voor uit.
Lijkt me aardig meningmodden. Overigens door het hele topic heen wel flink want AMD vs Intel nodigt daar flink voor uit.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Die reactie is een stelling zonder enig bewijs of onderbouwing en zeker geen +2 nee, maar eerder een 0.batumulia schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:22:
Cyclonic in 'reviews: Threadripper 1950X, 1920X en X399 - AMD's zestienkoppig...
200 fish found!
Verwijderd in 'plan: Test als eerste in Nederland de allernieuwste Samsung...
Is die (bijna) gehele thread eronder niet max een 0 voor vrijwel alle reacties? Ja sommige zijn vaag gerelateerd aan deze actie omdat t onderwerp in sommige reacties over reviews gaat, maar zou t alsnog niet echt als ontopic beschrijven... Enkeling die t voordeel van de twijfel kan krijgen wellicht daargelaten. Zie nu voornamelijk 1’s en 2’s.
Beetje jammerlijk ook, die thread. Zonde.
Is die (bijna) gehele thread eronder niet max een 0 voor vrijwel alle reacties? Ja sommige zijn vaag gerelateerd aan deze actie omdat t onderwerp in sommige reacties over reviews gaat, maar zou t alsnog niet echt als ontopic beschrijven... Enkeling die t voordeel van de twijfel kan krijgen wellicht daargelaten. Zie nu voornamelijk 1’s en 2’s.
[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 11-08-2017 12:34 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
PdeBie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:32:
Anthrax in 'nieuws: Nvidia boekt recordomzet door goede verkoop gpu's voor g...
PdeBie in 'nieuws: Nvidia boekt recordomzet door goede verkoop gpu's voor gam...
harrytasker in 'nieuws: Nvidia boekt recordomzet door goede verkoop gpu's voo...
Allen geen -1 volgens mij.
0 snap ik. -1???
@WhatsappHack bij .plan artikelen mag wat soepeler gemodereerd worden, (bijna) alles op 0 zetten lijkt mij daarom niet nodig.
[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 11-08-2017 13:02 ]
200 fish found!
Geen +3: 3raser in 'downloads: Unchecky 1.0.3'
Geen +2 want offtopic: ApexAlpha in 'downloads: Unchecky 1.0.3'
Geen +2 want offtopic: ApexAlpha in 'downloads: Unchecky 1.0.3'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Blijkbaar paar fanboy's geraakt, maar beide in mijn ogen geen -1
vali in Apple iPad Pro's 2017 Review
Ook zijn de reacties op mijn posten ook geen +2 waard
Ook zijn de reacties op mijn posten ook geen +2 waard
Klopt, blijkbaar had hij het niet druk op zijn werkWhatsappHack schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:33:
Verwijderd in 'plan: Test als eerste in Nederland de allernieuwste Samsung...
[ Voor 46% gewijzigd door vali op 11-08-2017 16:49 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Staat inmiddels op een betere score. ^
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
De reacties van David Mulder zijn niet offtopic en al helemaal niet ongewenst (hij krijgt wel een behoorlijk aantal -1’s). Ben t er ook compleet niet mee eens, maar t is wel ontopic. Oa:
David Mulder in 'nieuws: Advertentiebedrijf verwijdert domein van blocklist m...
David Mulder in 'nieuws: Advertentiebedrijf verwijdert domein van blocklist m...
Of die van mij +2 waard zijn is verder niet aan mij om te beoordelen of het werkelijk informatief is of gewoon ontopic, dat is aan jullie.
Of die van mij +2 waard zijn is verder niet aan mij om te beoordelen of het werkelijk informatief is of gewoon ontopic, dat is aan jullie.
[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 11-08-2017 20:11 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
CH4OS in 'nieuws: Advertentiebedrijf verwijdert domein van blocklist met bero...
Geen idee wat hier -1 aan is, ik ben gewoon met @WhatsappHack in gesprek over DMCA op een goede manier?
En ja, de reactie is niet oud, maar naar mijn idee is de reactie niet -1 en dus een mismod. Als jullie het alsnog te vroeg vinden, prima, het systeem de tijd geven kan ondanks altijd nog, immers.
Kan nog steeds die bron niet meer vinden, sorry man!
Geen idee wat hier -1 aan is, ik ben gewoon met @WhatsappHack in gesprek over DMCA op een goede manier?
Kan nog steeds die bron niet meer vinden, sorry man!
[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 12-08-2017 12:08 ]
Volgende keer iets meer geduld hebben en niet na een paar minuten je beklag over een slechte moderatie doen.12 augustus 2017 11:51
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Lees even de gehele reactie, ipv selectief te zijn.technomania schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:14:
Volgende keer iets meer geduld hebben en niet na een paar minuten je beklag over een slechte moderatie doen.
EDIT:
SSDtje in 'nieuws: Gerucht: Android O komt op 21 augustus uit'
Een opsomming die op de bron site genoemd staat kopiëren en plakken, lijkt mij niet het belonen met een +3 waard, +2 lijkt mij daarom voldoende.
[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 12-08-2017 14:24 ]
MrHankey in 'nieuws: Microsoft introduceert opensourceframework voor zakelijk...
Lijkt me geen +2 waard, laat staan de +3's die het krijgt. In deze vorm zie ik er niet meer dan een 0 in.
Lijkt me geen +2 waard, laat staan de +3's die het krijgt. In deze vorm zie ik er niet meer dan een 0 in.
Virussen? Scan ze hier!
WhatsappHack in 'nieuws: Advertentiebedrijf verwijdert domein van blocklist m...
Lijkt mij geen +3, weet ook niet of andere reacties in de thread wel +2 zijn, als de mijnen enkel +1 zijn (en zover ik kan ziens soms zelfs ongemodereerd), vind ik het een wat scheve moderatie in elk geval.
Lijkt mij geen +3, weet ook niet of andere reacties in de thread wel +2 zijn, als de mijnen enkel +1 zijn (en zover ik kan ziens soms zelfs ongemodereerd), vind ik het een wat scheve moderatie in elk geval.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 12-08-2017 17:01 ]
https://tweakers.net/revi...ction=10369539#r_10369539
Deze reactie heeft niets met het onderwerp te maken en is mijn inziens niet meer dan een 0 waard.
Deze reactie heeft niets met het onderwerp te maken en is mijn inziens niet meer dan een 0 waard.
jochem4207 in 'nieuws: Motorola Moto Z2 Force kampt met vergelijkbaar 'scroll...
Vind ik geen +3. Ben het wel met hem eens, maar dat betekent niet dat je maar op die +3 knop mag gaan rammen, toch? Heeft nog aardig wat zetjes nodig..
3 Spotlight 121
+2 Informatief 8
+1 On-topic 12
0 Off-topic / Irrelevant 5
-1 Ongewenst 2
Vind ik geen +3. Ben het wel met hem eens, maar dat betekent niet dat je maar op die +3 knop mag gaan rammen, toch? Heeft nog aardig wat zetjes nodig..
3 Spotlight 121
+2 Informatief 8
+1 On-topic 12
0 Off-topic / Irrelevant 5
-1 Ongewenst 2
[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-08-2017 14:22 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Staat nu terecht gefixeerd op 0, hoewel een -1 ook wel verdedigbaar was.
De reacties eronder:
- Kiswum in 'nieuws: Motorola Moto Z2 Force kampt met vergelijkbaar 'scrolleffe...
- 680x0 in 'nieuws: Motorola Moto Z2 Force kampt met vergelijkbaar 'scrolleffec...
zijn ook geen van beiden +2 of zelfs +3 waard. De tweede vind ik door de toon zelfs ronduit een -1.
De reacties eronder:
- Kiswum in 'nieuws: Motorola Moto Z2 Force kampt met vergelijkbaar 'scrolleffe...
- 680x0 in 'nieuws: Motorola Moto Z2 Force kampt met vergelijkbaar 'scrolleffec...
zijn ook geen van beiden +2 of zelfs +3 waard. De tweede vind ik door de toon zelfs ronduit een -1.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd in 'nieuws: OpenAI verslaat professionele Dota 2-spelers met zelfle...
Gedeeltes van dit bericht zijn onjuist. Hij zegt dat regels niet standaard zijn, maar dit zijn dus wel standaard regels in 1v1. Terwijl het nodige wel informatief is, maken de onjuistheden hem naar mijn idee geen +3 waard.
Gedeeltes van dit bericht zijn onjuist. Hij zegt dat regels niet standaard zijn, maar dit zijn dus wel standaard regels in 1v1. Terwijl het nodige wel informatief is, maken de onjuistheden hem naar mijn idee geen +3 waard.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Peatsmoke in 'nieuws: Motorola Moto Z2 Force kampt met vergelijkbaar 'scrolle...
Geen +1 imho
SgtElPotato in 'nieuws: Motorola Moto Z2 Force kampt met vergelijkbaar 'sc...
Gezien het moderatiegezeik imho ook geen +1.
Geen +1 imho
SgtElPotato in 'nieuws: Motorola Moto Z2 Force kampt met vergelijkbaar 'sc...
Gezien het moderatiegezeik imho ook geen +1.
Virussen? Scan ze hier!
wildhagen schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:56:
Staat nu terecht gefixeerd op 0, hoewel een -1 ook wel verdedigbaar was.
De reacties eronder:
Het is vreemd dat de redacteur zo'n belangrijke website noemt als een site met knutselaars. Heel het bericht wordt hierdoor naar beneden gehaald en lijkt het alsof het een site is die er niet toe doet.knutselwebsite
Het is een site waarbij een echte Tweaker informatie vandaan kan halen en waarbij Tweakers en voorbeeld aan kan hebben op het gebied van expertise.
Het is jammer dat de FP mods deze scores op 0 hebben vastgezet, want het moet gewoon mogelijk zijn om een belangrijke site netjes te verdedigen. Het verdedigen van een website wordt dus niet beloond, maar bestraft.
Erg jammer...
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Dit lijkt mij ook geen +3 Verwijderd in 'nieuws: OpenAI verslaat professionele Dota 2-spelers met zelfle...
Max 0 of +1, staat zo vol onjuistheden, maar ik denk dat hij veel +3 krijgt van mensen die het er 'mee eens' zijn dat die enge AI nog zo goed niet is
Max 0 of +1, staat zo vol onjuistheden, maar ik denk dat hij veel +3 krijgt van mensen die het er 'mee eens' zijn dat die enge AI nog zo goed niet is
[ Voor 3% gewijzigd door Dorus op 13-08-2017 20:04 ]
De reactie gaat in op de vorm van het artikel, niet op de inhoud, en is daarmee offtopic.Kiswum schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:50:
[...]
[...]
Het is vreemd dat de redacteur zo'n belangrijke website noemt als een site met knutselaars. Heel het bericht wordt hierdoor naar beneden gehaald en lijkt het alsof het een site is die er niet toe doet.
Het is een site waarbij een echte Tweaker informatie vandaan kan halen en waarbij Tweakers en voorbeeld aan kan hebben op het gebied van expertise.
Het is jammer dat de FP mods deze scores op 0 hebben vastgezet, want het moet gewoon mogelijk zijn om een belangrijke site netjes te verdedigen. Het verdedigen van een website wordt dus niet beloond, maar bestraft.
Erg jammer...
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Mee eens. Het is ook altijd wel leuk om te zien hoe reacties op +3s een +2 krijgen. Een soort gedempte golf.Dorus schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:02:
Dit lijkt mij ook geen +3 Verwijderd in 'nieuws: OpenAI verslaat professionele Dota 2-spelers met zelfle...
Eat the bugs, live in a pod
Mee eens. Gelukkig is de gekozen benaming aangepast naar een veel betere en respectvolle verwijzing:Dirk schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:39:
[...]
De reactie gaat in op de vorm van het artikel, niet op de inhoud, en is daarmee offtopic.
ontwikkelaarssite
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Goedemorgen moderators, er is weer een topic dat volledig uit de hand escaleert met mening moderaties.
nieuws: HBO-hackers zetten meer afleveringen van series online
Wat was ik denkende daar genuanceerde algemeenheden te formuleren. Dit type topic gaat altijd hard. Maar even ter mijn recollectie:
-1 = Flamen/Trollen toch? Nah, daar heb ik überhaupt nooit de behoefte aan. Beetje negatieve energie de wereld in slingeren. Ik wordt echt bizar vaak verdacht van een "troll motief" - maar dat zegt dan meer over de mods in kwestie.
nieuws: HBO-hackers zetten meer afleveringen van series online
Wat was ik denkende daar genuanceerde algemeenheden te formuleren. Dit type topic gaat altijd hard. Maar even ter mijn recollectie:
-1 = Flamen/Trollen toch? Nah, daar heb ik überhaupt nooit de behoefte aan. Beetje negatieve energie de wereld in slingeren. Ik wordt echt bizar vaak verdacht van een "troll motief" - maar dat zegt dan meer over de mods in kwestie.
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
RangedNeedles in 'plan: Back2cool: elke dag een nieuwe verrassing'
Geen 30x (!) +3 waard, gewoon een nette +1.
Geen 30x (!) +3 waard, gewoon een nette +1.
Virussen? Scan ze hier!
Tarax in 'nieuws: Bloomberg: Angry Birds-maker Rovio werkt aan beursgang'
Ik begrijp werkelijk niet waarom mijn reactie als -1 gemodereerd wordt...
Alle reacties van Sammiejj in nieuws: Delta schakelt in 2018 analoog tv-signaal uit worden massaal op -1 gemod. Maar niet omdat hij/zij zich niet gedraagt, maar eerder omdat een groep tweakers het niet met hem eens is.
En de discussie ontspoort sowieso maar dan zou '0' terecht zijn en '-1' niet.
En de discussie ontspoort sowieso maar dan zou '0' terecht zijn en '-1' niet.
Sammiejj is vooral bezig om zijn punt eindeloos te herhalen en zit al behoorlijk diep offtopic. Er wordt behoorlijk doorgedramd. In dat geval zit je snel op -1 wanneer mensen punten aftrek gaan geven.
OmeJoyo in 'nieuws: Delta schakelt in 2018 analoog tv-signaal uit' is geen +2: de hele discussie over radio en DAB / DAB+ is gewoon offtopic bij een artikel over TV signaal.
OmeJoyo in 'nieuws: Delta schakelt in 2018 analoog tv-signaal uit' is geen +2: de hele discussie over radio en DAB / DAB+ is gewoon offtopic bij een artikel over TV signaal.
[ Voor 43% gewijzigd door Bor op 14-08-2017 16:26 ]
Dit komt omdat de frontpage niet de plek is om over de moderatie te discussiëren en hiervoor punten aftrek worden gegeven. Indien je een reactie tegenkomt die op een fouten score staat kun je hem hier melden, je hebt de weg immers al gevondenTarax schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:00:
Tarax in 'nieuws: Bloomberg: Angry Birds-maker Rovio werkt aan beursgang'
200 fish found!
Dat is wat kort door de bocht. Ik corrigeerde een opmerking van iemand over moderatie, met een link naar de moderatie-faq. Van een discussie was geen sprake. Ik weet de weg hiernaartoe natuurlijk.Zeehond schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:41:
[...]
Dit komt omdat de frontpage niet de plek is om over de moderatie te discussiëren en hiervoor punten aftrek worden gegeven. Indien je een reactie tegenkomt die op een fouten score staat kun je hem hier melden, je hebt de weg immers al gevonden
Jouw hele post gaat over moderatie. Dat is juist off-topic en dat gecombineerd met je edit maakt het al snel -1.Tarax schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 03:11:
[...]
Dat is wat kort door de bocht. Ik corrigeerde een opmerking van iemand over moderatie, met een link naar de moderatie-faq. Van een discussie was geen sprake. Ik weet de weg hiernaartoe natuurlijk.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
rajackar in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers ant...
Pb Pomper in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers an...
Beiden imho geen +2 waard, en over de +3's zullen we maar zwijgen. Maximaal een 0 voor beiden.
Pb Pomper in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers an...
Beiden imho geen +2 waard, en over de +3's zullen we maar zwijgen. Maximaal een 0 voor beiden.
Virussen? Scan ze hier!
tilburgs82 in 'nieuws: Vier Indiërs zijn gearresteerd voor uitlekken Game of ...
Is een duidelijke 0, qua score dan.
unfold in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers anti-...
Lijkt mij geen +3 post, alleen de eerste alinea stelt een goede vraag, de rest heeft weinig van doen met de tekst.
Is een duidelijke 0, qua score dan.
unfold in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers anti-...
Lijkt mij geen +3 post, alleen de eerste alinea stelt een goede vraag, de rest heeft weinig van doen met de tekst.
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2017 12:07 ]
Obeja in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers anti-T...
Geen +1, +2 of zelfs +3 (!), maar eerder een -1 lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!
-1 is niets meer dan een ordinaire meningmod.wildhagen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:31:
Obeja in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers anti-T...
Je bedoelt +1 en hoger, neem ik aan?
Want mensen voor terroristen uitmaken, zonder enige onderbouwing, is natuurlijk extreem ongewenst, en daar past een -1 wel bij. Zie de mod-FAQ
Want mensen voor terroristen uitmaken, zonder enige onderbouwing, is natuurlijk extreem ongewenst, en daar past een -1 wel bij. Zie de mod-FAQ
Virussen? Scan ze hier!
Kojoottii in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers an...
hoort op -1, al zou deze inclusief de reactie hierop eronder ook gerust op -2 kunnen.
voor deze geldt hetzelfde:
Wereldreiziger in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers a...
en deze kan wel op +1, of op z'n minst een 0
WhatsappHack in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers...
Uit deze kan ik niet opmaken of het nu een troll of een gigantisch dom persoon is, de reactie hoort in elk geval niet op +1:
xmenno in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers anti-...
hoort op -1, al zou deze inclusief de reactie hierop eronder ook gerust op -2 kunnen.
voor deze geldt hetzelfde:
Wereldreiziger in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers a...
en deze kan wel op +1, of op z'n minst een 0
WhatsappHack in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers...
Uit deze kan ik niet opmaken of het nu een troll of een gigantisch dom persoon is, de reactie hoort in elk geval niet op +1:
xmenno in 'nieuws: Overheid VS vraagt om gegevens 1,3 miljoen bezoekers anti-...
[ Voor 65% gewijzigd door PDZ op 15-08-2017 23:31 ]
De tiid hâldt gjin skoft.
In deze post is het denk ik schatgraven geblazen als het om de mismoderaties gaat.
nieuws: 'Sleepwet'-referendum haalt 10.000 handtekeningen op
nieuws: 'Sleepwet'-referendum haalt 10.000 handtekeningen op
[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 16-08-2017 12:36 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Prima dat hij een mening heeft, maar hoe is dit informatief? Stoelpoot in 'geek: Slimme camera’s detecteren artsen die in ziekenhuis...
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Helmore in 'nieuws: AMD levert Vega-chips van verschillende hoogte en afwerkk...
Het is nog vroeg, maar hij kreegt zulke enorme hoeveelheden +2 's en zelfs +3's (beiden 12x).
Dit is natuurlijk niet meer dan een 0, want heeft niks met het onderwerp te maken.
Het is nog vroeg, maar hij kreegt zulke enorme hoeveelheden +2 's en zelfs +3's (beiden 12x).
Dit is natuurlijk niet meer dan een 0, want heeft niks met het onderwerp te maken.
Virussen? Scan ze hier!
P_Tingen in 'geek: Slimme camera's detecteren artsen die in ziekenhuis hun ha...
+2 is voor deze wat aan de hoge kant.
+2 is voor deze wat aan de hoge kant.
200 fish found!
Gropah in 'nieuws: T-Mobile verhoogt snelheid van abonnementen voor dsl-inter...
Stond eerst op +2 en dacht die gaat zo wel naar +1... Ooh boy was i wrong here.
Stond eerst op +2 en dacht die gaat zo wel naar +1... Ooh boy was i wrong here.
Inderdaad. En zo te zien valt daar ook niet meer tegenaan te modden. Ik zou eerlijk gezegd niet zeker weten waar die op zou moeten te komen te staan. Maximaal +1, denk ik, maar het heeft ook een aardig tikkie weg van een minachtende "troll" wat mij betreft.
!!Als je game of thrones kijkt, niet klikken. Onderstaande link gaat naar een reactie met spoiler!!
Heb de link achter spoiler tags gezet zodat je niet per ongeluk kan klikken.
Graag bovenstaande reactie verwijderen, spoilers zijn naar mijn mening echt not-done. Uiteraard zijn dergelijke reacties wel te verwachten onder een artikel over een uitgelekte episode - heb daarom zo m'n bedenken bij dit artikel van Tweakers.
Heb de link achter spoiler tags gezet zodat je niet per ongeluk kan klikken.
Graag bovenstaande reactie verwijderen, spoilers zijn naar mijn mening echt not-done. Uiteraard zijn dergelijke reacties wel te verwachten onder een artikel over een uitgelekte episode - heb daarom zo m'n bedenken bij dit artikel van Tweakers.
3x3 in 'nieuws: T-Mobile verhoogt snelheid van abonnementen voor dsl-internet...
+1 lijkt mij toepasselijker. Het kan best de kern van de discussie aansnijden, maar diepgaand of erg informatief is het niet.
+1 lijkt mij toepasselijker. Het kan best de kern van de discussie aansnijden, maar diepgaand of erg informatief is het niet.
| live and give like no one else |
WTF, een minachtende troll? Dat het geen +3 is ben ik met je eens, er wordt behoorlijk wat op gemeningmod, maar als je hem 0 of -1 geeft dan is dat ook puur op basis van je mening die afwijkt van de mijne.VOODOO_WILLIE schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:30:
[...]
Inderdaad. En zo te zien valt daar ook niet meer tegenaan te modden. Ik zou eerlijk gezegd niet zeker weten waar die op zou moeten te komen te staan. Maximaal +1, denk ik, maar het heeft ook een aardig tikkie weg van een minachtende "troll" wat mij betreft.
Beetje zielig van je om uit de hoogte te gaan doen over mensen met een mening als je jezelf ook puur door je eigen mening laat leiden.
Volgens mij is het gewoon een informatieve post waarin ik voorbeelden aandraag die mijn mening ondersteunen. En als je die voorbeelden niet begrijpt of het er niet mee eens bent, dan kun je de discussie aangaan. Iets waar ik altijd voor open sta. Een +1 lijkt me minimaal, maar een +2 is zeker ook op zijn plaats.
De moderatiegoden in dit topic vervallen in dezelfde fout als de modders in dat topic, ze laten zich leiden door hun afwijkende mening waardoor een goed onderbouwde post ondersneeuwt in sociaal wenselijk en politiek correct geneuzel. Ik maak hier normaal niet zo'n punt van, maar dit keer wel. Het is een goede en onderbouwde post, dat je het er niet mee eens bent vind ik prima, maar er staan veel slechtere en totaal ononderbouwde posts in dat topic (met een mening aan de andere kant van het spectrum) die gewoon op +2 blijven staan en daar hoor ik hier niemand over.
Weet je hoe ze dat noemen? Schijnheiligheid.
[ Voor 39% gewijzigd door Hoppa! op 17-08-2017 08:05 ]
Troll is het zeker niet, off-topic ook niet. tussen de 1 en 2 kan je over discussieren.Hoppa! schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 07:56:
[...]
WTF, een minachtende troll? Dat het geen +3 is ben ik met je eens, er wordt behoorlijk wat op gemeningmod, maar als je hem 0 of -1 geeft dan is dat ook puur op basis van je mening die afwijkt van de mijne.
Beetje zielig van je om uit de hoogte te gaan doen over mensen met een mening als je jezelf ook puur door je eigen mening laat leiden.
Volgens mij is het gewoon een informatieve post waarin ik voorbeelden aandraag die mijn mening ondersteunen. En als je die voorbeelden niet begrijpt of het er niet mee eens bent, dan kun je de discussie aangaan. Iets waar ik altijd voor open sta. Een +1 lijkt me minimaal, maar een +2 is zeker ook op zijn plaats.
De moderatiegoden in dit topic vervallen in dezelfde fout als de modders in dat topic, ze laten zich leiden door hun afwijkende mening waardoor een goed onderbouwde post ondersneeuwt in sociaal wenselijk en politiek correct geneuzel. Ik maak hier normaal niet zo'n punt van, maar dit keer wel. Het is een goede en onderbouwde post, dat je het er niet mee eens bent vind ik prima, maar er staan veel slechtere en totaal ononderbouwde posts in dat topic (met een mening aan de andere kant van het spectrum) die gewoon op +2 blijven staan en daar hoor ik hier niemand over.
Dit topic is is om te discussiëren over de moderaties op posts. Daar zal niet altijd 100 % consensus in worden bereikt. Duidelijke trolls zijn we het vaak wel over eens maar de rest... niet altijd. Dan nog houden we de discussie hier netjes.
Hier zijn geen moderatiegoden, wel meer mensen die serieus met het modden bezig zijn. Zeker de mensen die hier meer serieus bezig zijn zullen over het algemeen hun eigen mening gescheiden weten te houden van wat een post verdient. Maar ook zij zijn maar mensen.
Ben je het niet eens met bepaalde moderaties: post ze hier dan met link (te verkrijgen door op de timestamp te klikken) en dan kunnen we er naar kijken. Als je onderbouwd waarom ze verkeerd staan dan helpt dat wel in je zaak maar vergeet niet dat mensen het ook met je oneens kunnen zijn.
De ModFAQ is een leidraad waarbij persoonlijke interpretatie nog altijd mogelijk is waardoor een punt afwijking best mogelijk is!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Interpunctie heeft een functie (hee, dat rijmtHoppa! schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 07:56:
[...]
WTF, een minachtende troll? Dat het geen +3 is ben ik met je eens, er wordt behoorlijk wat op gemeningmod, maar als je hem 0 of -1 geeft dan is dat ook puur op basis van je mening die afwijkt van de mijne.
"Het volk is in 9 van de 10 gevallen ongeïnformeerd en laat zich leiden door populistische angstbeelden wanneer het complexere onderwerpen betreft."
"Mensen snappen geen hol van waar ze voor stemmen en kunnen niet overzien wat de consequenties zijn."
"Als Tweakers dit al niet begrijpen, wat verwachten we dan van de rest van onze burgers?"
Alsof "wij tweakers" de alwetende opperwezens zijn en de rest van "het gepeupel" zich er dus maar niet mee moet bemoeien. Ik vind dat tamelijk minachtend, eerlijk gezegd.
Die mening mag je uiteraard hebben maar een beetje strooien met buzz words als "populisme" en "angstzaaien" maakt het nog geen informatieve post. Het heeft meer weg van een standaard politieke "ik-ben-voor-campagne".
Overigens heb ik me in jouw geval onthouden van modden omdat mijn persoonlijke mening daarbij mogelijk een tikkie in de weg zat. Echter was het dus wel heel duidelijk dat er op jouw post belachelijk gemeningmod werd en daarom is het aangekaart. Niet omdat ik of Bor (neem ik tenminste aan) jou die +3 niet gun omdat je een andere mening hebt. De andere posts kunnen wellicht een foute score hebben maar die kunnen ook nog op de normale manier op "de juiste" score komen. Bij die van jou was dat echt onmogelijk (met 160+ spotlights) en daar is dit topic dus voor.
nieuws: Google verplaatst adresbalk naar onderkant in bètaversie Chrome voor ...

Dit zijn allebei mini reviews in een paar woorden, twee eerste reacties. Hier zou geen afwijking in score moeten zijn.

Dit zijn allebei mini reviews in een paar woorden, twee eerste reacties. Hier zou geen afwijking in score moeten zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Cartoon op 18-08-2017 15:54 ]
@JSt1983 Alleen "nice" voegt niet veel toe aan de discussie, wat dat betreft is die reactie mijn inziens max een 0 maar een -1 is ook zeker te verdedigen.
[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 18-08-2017 16:17 ]
200 fish found!
"Nice" een +1 geven.

Een reactie die uit 1 woord bestaat, en dan ook nog één die niks toevoegt.... daar kan ik toch echt niet verder dan een -1 bij komen hoor.
Lijkt gewoon op een FiPo(-poging) (let op tijd van posten en tijd van newspost).
Lijkt gewoon op een FiPo(-poging) (let op tijd van posten en tijd van newspost).
Virussen? Scan ze hier!
Het punt is dat het verschil in kwaliteit te marginaal is om een verschillende score te legitimeren. Maar niet heel boeiend verder ✌
Bij mijn weten is dit eens off topic, laat staan ongewenst: Johannes77 in 'nieuws: Amerikaanse president Trump verhoogt status van legero...
https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8
Kan er een blik worden geworpen op het onderwerp crypto currency? Ik heb het gevoel dat meningen als beleggen in niets/ zeepbel enz. Structureel met - 1 worden afgeserveerd. Zoals vandaag ook weer over bitcoin cash. Heb het gevoel dat wijzen op de risico's structureel gedownmod wordt.
Een mening die ook door vele topeconomen wordt beweerd en absoluut geen - 1 verdient.
Een mening die ook door vele topeconomen wordt beweerd en absoluut geen - 1 verdient.
batjes in 'nieuws: Amerikaanse president Trump verhoogt status van legeronder...
Zeker geen +3 vanwege al dat gescheld en taalgebruik
Zeker geen +3 vanwege al dat gescheld en taalgebruik

Mijn onderbouwde reactie op de opmerking van "Gekke Prutser" die Mr Robot een realistische serie is met een -1 gemodereerd. Ik ben het hiermee oneens, Als er zaken in films en series komen die technisch onmogelijk zijn - zoals in deze serie een IP adres met octetten hoger dan 255 dan is dit niet realistisch meer. Ik wil hierbij bezwaar maken tegen deze mismoderatie.
Staat gewoon op +1.pandit schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:12:
Mijn onderbouwde reactie op de opmerking van "Gekke Prutser" die Mr Robot een realistische serie is met een -1 gemodereerd. Ik ben het hiermee oneens, Als er zaken in films en series komen die technisch onmogelijk zijn - zoals in deze serie een IP adres met octetten hoger dan 255 dan is dit niet realistisch meer. Ik wil hierbij bezwaar maken tegen deze mismoderatie.
Inmiddels wel. De reactie had nog maar 1 enkele moderatie ontvangen.
FlowSnake in 'nieuws: Atari begint rechtszaak tegen Nestlé om reclame met var...
Dit is noch de 4 +3's waard, al helemaal geen 12 -1's. Maar zo zijn er wel meerdere posts die niet kloppen. Volgens mij is er een groepje gewoon boos omdat niet iedereen het eens is met de acties van Atari, dan wel betere acties had moeten bedenken.
Dit is noch de 4 +3's waard, al helemaal geen 12 -1's. Maar zo zijn er wel meerdere posts die niet kloppen. Volgens mij is er een groepje gewoon boos omdat niet iedereen het eens is met de acties van Atari, dan wel betere acties had moeten bedenken.
Dacuuu in 'nieuws: Plex verwijdert opt-outmogelijkheid voor het verzamelen va...
Geen +3.
Mr_Blobby in 'nieuws: Plex verwijdert opt-outmogelijkheid voor het verzamelen...
Geen +2, eerder offtopic.
Geen +3.
Mr_Blobby in 'nieuws: Plex verwijdert opt-outmogelijkheid voor het verzamelen...
Geen +2, eerder offtopic.
[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 20-08-2017 15:35 ]
Aan de andere kant zijn mkools24 in 'nieuws: Plex verwijdert opt-outmogelijkheid voor het verzamelen ... en de tweede reactie van hem niet ongewenst.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
MASiR in 'nieuws: Google test automatisch afspelen van videopreviews in zoekr...
Geen +2, maar offtopic.
Geen +2, maar offtopic.
Beakzz in 'nieuws: Planet Coaster-ontwikkelaar kondigt Jurassic World Evoluti...
Stond op +3, na mijn mod (0) gezakt naar +2, maar ook dat lijkt mij niet de juiste moderatie. De reactie gaat namelijk inhoudelijk in op Planet Coaster. Hoewel het bericht zelf de lijn met die game trekt en dat de enige relatie is dat de games ontwikkeld zijn door dezelfde maker, lijkt het mij niet geheel ontopic om dan een andere game van ze inhoudelijk te bespreken.
Overigens kunnen de genoemde reacties in CH4OS in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX" ook nog wel een schopje gebruiken, voor ze niet meer te modereren zijn.
Stond op +3, na mijn mod (0) gezakt naar +2, maar ook dat lijkt mij niet de juiste moderatie. De reactie gaat namelijk inhoudelijk in op Planet Coaster. Hoewel het bericht zelf de lijn met die game trekt en dat de enige relatie is dat de games ontwikkeld zijn door dezelfde maker, lijkt het mij niet geheel ontopic om dan een andere game van ze inhoudelijk te bespreken.
Overigens kunnen de genoemde reacties in CH4OS in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX" ook nog wel een schopje gebruiken, voor ze niet meer te modereren zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2017 12:06 ]
Dit is gewoon een +1 en niet offtopic of ongewenst: Verwijderd in 'nieuws: Horizon Zero Dawn krijgt makkelijke verhaalmodus'
Quilt in 'nieuws: Windows Store heeft veel apps om illegaal films, series en ...
Lijkt mij ook geen +2
Lijkt mij ook geen +2
Pen en papier in 'productreview: Intel NUC NUC6i3SYH review door M.K.'
Hier had ik een rode -1, maar ik heb in dat bericht geen sociale vuiligheid gezet. Er staat aanvullende informatie in over hoe je op een directere en veiligere (lijkt mij) manier aan de intel-driverupdates kunt komen.
Hier had ik een rode -1, maar ik heb in dat bericht geen sociale vuiligheid gezet. Er staat aanvullende informatie in over hoe je op een directere en veiligere (lijkt mij) manier aan de intel-driverupdates kunt komen.
bbob in 'reviews: Acer Switch 3 - Complete tablet voor wie niet te veel e...
Dit is zeker geen -1 waard. Of het +1 of +2 is kan je over twijfelen, maar off-topic is het zeker niet.
Dit is zeker geen -1 waard. Of het +1 of +2 is kan je over twijfelen, maar off-topic is het zeker niet.
Jammer dat de reactie ouder is dan 48 uur, maar -1 is deze zeker niet.ythehunter schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:57:
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Je staat inmiddels op +1. Het is wel een erg oude reactie zo te zien. De volgende keer kun je hem beter binnen 48 uur melden.Pen en papier schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:48:
Pen en papier in 'productreview: Intel NUC NUC6i3SYH review door M.K.'
Die staat op +1 inmiddels.ythehunter schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:57:
MrHankey in 'nieuws: Nederlandse regering kan niet garanderen dat UWV-gegeven...
Geen +3, zijn eigen bron meldt nota bene dat het om binnenkomende facturen gaat. Totaal irrelevant dus als je het over persoonsgegevens hebt.
Geen +3, zijn eigen bron meldt nota bene dat het om binnenkomende facturen gaat. Totaal irrelevant dus als je het over persoonsgegevens hebt.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
-ION- in 'nieuws: Intel bevestigt dat nieuwe Core i5 en i7 niet werken op hui...
Ik krijg steeds vaker te maken met vreemde moderaties wanneer ik gewoon on-topic reacties plaats. Dit moet toch gewoon een +1 zijn?
Ik krijg steeds vaker te maken met vreemde moderaties wanneer ik gewoon on-topic reacties plaats. Dit moet toch gewoon een +1 zijn?
Me_Giant in 'nieuws: Microsoft kondigt Age of Empires IV aan'
Lijkt me niet dat deze reactie +3 waardig is? Naar mijn idee is het een .ening plus aanname, maar om dat te belonen met +3 gaat mij wat ver. Helaas heeft deze al wel 100x +3 gehad en halen de overigd moderaties geloof ik de 20 nog niet.
Lijkt me niet dat deze reactie +3 waardig is? Naar mijn idee is het een .ening plus aanname, maar om dat te belonen met +3 gaat mij wat ver. Helaas heeft deze al wel 100x +3 gehad en halen de overigd moderaties geloof ik de 20 nog niet.
CivLord: Windows Store heeft veel apps om illegaal films, series en muziek te streamen'
Dit lijkt mij een feitelijke mededeling en geen flamebait, troll of belediging.
Die reactie waar je op reageert is ook geen +2. Ik heb beiden een +1 gegeven.CivLord schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:18:
CivLord: Windows Store heeft veel apps om illegaal films, series en muziek te streamen'
EDIT:
Mag hier misschien een -2 op voordat iemand de fout maakt om te reageren?
Thacoon in 'nieuws: Ubisoft brengt The Crew 2 op 16 maart 2018 uit'
[ Voor 21% gewijzigd door Wolfos op 22-08-2017 14:18 ]
SinergyX in 'nieuws: Facebook geeft veiligheidscheck een apart tabblad in mob...
Door een groot aantal -1 komt-ie IMO onterecht op 0 uit. Volgens mij maakt hij een prima punt (zij het niet heel uitgebreid verwoord).
SunnieNL in 'nieuws: Nederlandse regering kan niet garanderen dat UWV-gegeven...
Geen +2. Hooguit +1.
latka in 'nieuws: Nederlandse regering kan niet garanderen dat UWV-gegevens n...
Zeker geen +2. Eerder een 0 door de ondertoon.
Door een groot aantal -1 komt-ie IMO onterecht op 0 uit. Volgens mij maakt hij een prima punt (zij het niet heel uitgebreid verwoord).
SunnieNL in 'nieuws: Nederlandse regering kan niet garanderen dat UWV-gegeven...
Geen +2. Hooguit +1.
latka in 'nieuws: Nederlandse regering kan niet garanderen dat UWV-gegevens n...
Zeker geen +2. Eerder een 0 door de ondertoon.
[ Voor 48% gewijzigd door Tjolk op 22-08-2017 15:04 ]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Kalief in 'nieuws: Sonos-speakers werken mogelijk minder als privacyvoorwaard...
De grap is leuk genoeg voor een +1, maar een +3 is overdreven.
De grap is leuk genoeg voor een +1, maar een +3 is overdreven.
TERW_DAN in 'plan: Tweakers zoekt testlabstagiair'
We hebben weer een paar fans die een +1 niet van een +3 kunnen onderscheiden.
We hebben weer een paar fans die een +1 niet van een +3 kunnen onderscheiden.
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
cracking cloud in 'plan: Tweakers zoekt testlabstagiair'
0 ipv +2
0 ipv +2
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Triblade_8472 in 'nieuws: ACM: geen concurrentieprobleem op markt van videost...
Geen +2, weet niet of het later nog aan het artikel is toegevoegd of dat het er altijd in heeft gestaan, maar de post is voor een gedeelte gr materiaal.
Triblade_8472 in 'nieuws: ACM: geen concurrentieprobleem op markt van videost...
Kan naar -1 vanwege gr materiaal + zijn downmod tijd stuk.
Geen +2, weet niet of het later nog aan het artikel is toegevoegd of dat het er altijd in heeft gestaan, maar de post is voor een gedeelte gr materiaal.
Kan naar -1 vanwege gr materiaal + zijn downmod tijd stuk.
[ Voor 28% gewijzigd door Zeehond op 22-08-2017 18:19 ]
200 fish found!
PilatuS in 'nieuws: HP presenteert Omen X-gamelaptop met 4k-scherm en GTX 108...
Ik zie de laatste tijd echt heel vaak dat er -1 gegeven word op normale reacties. Dat mensen mijn of andere reacties een 0 geven vind ik helemaal prima, maar het valt mij steeds vaker op dat er erg vaak -1 gegeven word voor iets waar mensen het misschien niet mee eens zijn. Als -1 staat voor een flamebait, troll of belediging kan deze reactie van mij nooit een -1 zijn. Dat ie 20x op 0 gemod word en dat ik geen enkele +1 of +2 krijg is prima, maar -1 vind ik echt onzin.
Dan gaat het nog niet eens alleen om deze reactie, maar ook andere reactie van mij of andere mensen in het verleden. Mensen rammen vaak maar op -1 voor iedere reactie die ze niet nuttig vinden of waar ze het niet mee eens zijn. Ik zie helaas toch vaak dat -1 voor dingen gebruikt word waar het echt niet voor bedoelt is.
Ik zie de laatste tijd echt heel vaak dat er -1 gegeven word op normale reacties. Dat mensen mijn of andere reacties een 0 geven vind ik helemaal prima, maar het valt mij steeds vaker op dat er erg vaak -1 gegeven word voor iets waar mensen het misschien niet mee eens zijn. Als -1 staat voor een flamebait, troll of belediging kan deze reactie van mij nooit een -1 zijn. Dat ie 20x op 0 gemod word en dat ik geen enkele +1 of +2 krijg is prima, maar -1 vind ik echt onzin.
Dan gaat het nog niet eens alleen om deze reactie, maar ook andere reactie van mij of andere mensen in het verleden. Mensen rammen vaak maar op -1 voor iedere reactie die ze niet nuttig vinden of waar ze het niet mee eens zijn. Ik zie helaas toch vaak dat -1 voor dingen gebruikt word waar het echt niet voor bedoelt is.
idkjustsignmeup in 'video: Ubisoft kondigt Anno 1800 aan'
Volledig ontopic. Maar waarom krijgen dit soort reacties altijd bergen +3's?
Nieuwe term: Excitement-mods.
En ik heb deze
Hephaestos in 'video: Ubisoft kondigt Anno 1800 aan'
maar even naar +1 geboost. Krijgt vast binnenkort ook bergen +3's zoals die andere die weer eens aanhaalt dat het opgeteld 9 is.
Volledig ontopic. Maar waarom krijgen dit soort reacties altijd bergen +3's?
Nieuwe term: Excitement-mods.
En ik heb deze
Hephaestos in 'video: Ubisoft kondigt Anno 1800 aan'
maar even naar +1 geboost. Krijgt vast binnenkort ook bergen +3's zoals die andere die weer eens aanhaalt dat het opgeteld 9 is.

[ Voor 35% gewijzigd door HMC op 22-08-2017 19:13 ]
@PilatuS, je reactie staat inmiddels op een +1. Mocht je reacties tegenkomen waarvan je vind dat deze op een onjuiste score staat kun je deze rustig hier melden, dat wordt er vanzelf naar gekeken aangezien dit topic in de gaten wordt gehouden door genoeg gebruikers met een eventuele hogere weging die zich actief inzetten met modereren op de FrontPage waardoor een foute score gecorrigeerd kan worden en powermods die eventuele gebruikers kunnen aanspreken wanneer zij zien dat dit nodig is.
200 fish found!
Het gaat mij niet zozeer om deze ene reactie van mij. Zoals gezegt, als mijn reactie op 0 komt te staan dan is dat helemaal prima. Het valt mij alleen steeds vaker op dat er veel user zijn die alles maar -1 modden als ze het er niet mee eens zijn. Dat je het er niet mee eens bent is helemaal prima, maar blijkbaar modden 8 mensen mij op -1 terwijl -1 daar niet voor bedoelt is. Nou kan ik wel iedere reactie die ik post of van andere waar onterecht -1 gegeven word hier gaan posten, maar dat word ook een dagtaak. Af en toe word ik er een beetje moe van om overal maar -1 te zien, ook bij andere mensen, terwijl -1 daar niet voor is. Geen idee welke users dat op die manier doen, maar het valt mij gewoon op dat -1 veel te vaak ontrecht gebruikt word op de FP.Zeehond schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:16:
@PilatuS, je reactie staat inmiddels op een +1. Mocht je reacties tegenkomen waarvan je vind dat deze op een onjuiste score staat kun je deze rustig hier melden, dat wordt er vanzelf naar gekeken aangezien dit topic in de gaten wordt gehouden door genoeg gebruikers met een eventuele hogere weging die zich actief inzetten met modereren op de FrontPage waardoor een foute score gecorrigeerd kan worden en powermods die eventuele gebruikers kunnen aanspreken wanneer zij zien dat dit nodig is.
Als een reactie op +1 hoort zoals de bovenstaande moet hij daar na mijn mening ook op komen te staan is een 0 dus niet voldoende.PilatuS schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:38:
[...]
Het gaat mij niet zozeer om deze ene reactie van mij. Zoals gezegt, als mijn reactie op 0 komt te staan dan is dat helemaal prima. Het valt mij alleen steeds vaker op dat er veel user zijn die alles maar -1 modden als ze het er niet mee eens zijn. Dat je het er niet mee eens bent is helemaal prima, maar blijkbaar modden 8 mensen mij op -1 terwijl -1 daar niet voor bedoelt is. Nou kan ik wel iedere reactie die ik post of van andere waar onterecht -1 gegeven word hier gaan posten, maar dat word ook een dagtaak. Af en toe word ik er een beetje moe van om overal maar -1 te zien, ook bij andere mensen, terwijl -1 daar niet voor is. Geen idee welke users dat op die manier doen, maar het valt mij gewoon op dat -1 veel te vaak ontrecht gebruikt word op de FP.
Wat betreft de 8x -1 betekent niet dat 8 personen dit een -1 vinden. Er zijn verschillende wegingen en gebruikers kunnen een weging van 1x, 2x of 6x hebben. Gebruikers met een weging van 6 kunnen daarnaast bost gebruiken voor een eenmalige weging van 6x. Het kan bijv. Us ook best zijn dat jouw reactie maar door 2 mensen gemodereerd is.
Wanneer je hier een reactie meld hoeft daar ook niet perse een alinea uitleg bij, vaak is het wel redelijk duidelijk wat er mis is aan de score wanneer men de regels uit de mij faq kent en anders even beknopt aangeven wat er mis is. Dat scheelt je wat tijd in vergelijking met je post eerder vandaag. Er wordt vervolgens vanzelf na gekeken en de score verbeterd of uitleg gegeven waarom een reactie opeen bepaalde score staat aangezien verschillende factoren mee kunnen wegen.
200 fish found!
mvrhrln in 'nieuws: CrashPlan stopt met back-up voor consumenten' is geen +3. Dit hoort eigenlijk in Geachte Redactie. Op zijn best is het gewoon een +1.
Hercolubus in 'nieuws: 'AccuWeather-app op iOS blijft locatiedata verzamelen ...
234FaTaLiTy in 'nieuws: 'AccuWeather-app op iOS blijft locatiedata verzamelen...
Verwijderd in 'nieuws: 'AccuWeather-app op iOS blijft locatiedata verzamelen al...
Allen geen +2 maar gewoon +1
234FaTaLiTy in 'nieuws: 'AccuWeather-app op iOS blijft locatiedata verzamelen...
Verwijderd in 'nieuws: 'AccuWeather-app op iOS blijft locatiedata verzamelen al...
Allen geen +2 maar gewoon +1
Tjolk is lekker. overal en altijd.
janbaarda in 'nieuws: Overheid VS vraagt in aangepast verzoek minder data bez...
Lijkt mij geen +2, aangezien ik in de post eronder eigenlijk al aangeef dat er wel degelijk mogelijkheden zijn.
Ook kloppen er naar mijn idee wel meer moderaties niet bij de reacties onder dit artikel.
Zo krijgt janbaarda in 'nieuws: Overheid VS vraagt in aangepast verzoek minder data bez... een +3?
Ik heb sowieso sterk de indruk dat men hier alleen de reacties modereert waarmee men het eens is en de rest van de reacties niet eens de moeite voor nemen om te modereren.
Wat dat betreft modereert men tegenwoordig echt veel meer op basis van eigen gevoel / mening, hoewel dat van de huidige modFAQ niet de bedoeling is.
EDIT:
CH4OS in 'nieuws: Overheid VS vraagt in aangepast verzoek minder data bezoeke... krijgt bijvoorbeeld een 0, maar ik zie even niet wat er offtopic aan is?
t link in 'nieuws: Overheid VS vraagt in aangepast verzoek minder data bezoek... Krijgt ook een +2, om voor mij onduidelijke redenen.
Lijkt mij geen +2, aangezien ik in de post eronder eigenlijk al aangeef dat er wel degelijk mogelijkheden zijn.
Zo krijgt janbaarda in 'nieuws: Overheid VS vraagt in aangepast verzoek minder data bez... een +3?
Ik heb sowieso sterk de indruk dat men hier alleen de reacties modereert waarmee men het eens is en de rest van de reacties niet eens de moeite voor nemen om te modereren.
Wat dat betreft modereert men tegenwoordig echt veel meer op basis van eigen gevoel / mening, hoewel dat van de huidige modFAQ niet de bedoeling is.
EDIT:
CH4OS in 'nieuws: Overheid VS vraagt in aangepast verzoek minder data bezoeke... krijgt bijvoorbeeld een 0, maar ik zie even niet wat er offtopic aan is?
t link in 'nieuws: Overheid VS vraagt in aangepast verzoek minder data bezoek... Krijgt ook een +2, om voor mij onduidelijke redenen.
[ Voor 85% gewijzigd door CH4OS op 23-08-2017 13:28 ]
Beste mede tweakers en moderators,
Als kersverse tweaker heb ik blijkbaar iets verkeerds gezegd... en.dat in mijn tweede post ooit... Misschien wel volledig terecht maar ik ben nu heel terughoudend om nog iets te posten... Heel graag een uitleg waarom de -1 zodat ik ervan kan leren.
Het gaat om de volgende post:
Beaulion in 'nieuws: Bethesda maakt verschijningsdata van vr-versies Doom, Sk...
"Verdediging" reactie: Ik heb de zin verwijderd dat het wellicht werkt bij wagenziekte. Uit de reacties werkt het dus blijkbaar niet bij wagenziekte. Ik blijf echter bij mijn mening dat het beter is om te trainen onder professionele begeleiding om geleidelijk en gecontroleerd minder misselijk te worden. De post van Zep de man komt namelijk over als goed bedoeld advies, maar letterlijk zo uitgevoerd misschien niet voor iedereen even handig/veilig/aan te raden.
Dat gezegd hebbende vind ik het oprecht mooi dat the Zep Man dmv training ermee om is leren gaan. Het is dus geen sarcastische opmerking of nare reactie.
Als kersverse tweaker heb ik blijkbaar iets verkeerds gezegd... en.dat in mijn tweede post ooit... Misschien wel volledig terecht maar ik ben nu heel terughoudend om nog iets te posten... Heel graag een uitleg waarom de -1 zodat ik ervan kan leren.
Het gaat om de volgende post:
Beaulion in 'nieuws: Bethesda maakt verschijningsdata van vr-versies Doom, Sk...
"Verdediging" reactie: Ik heb de zin verwijderd dat het wellicht werkt bij wagenziekte. Uit de reacties werkt het dus blijkbaar niet bij wagenziekte. Ik blijf echter bij mijn mening dat het beter is om te trainen onder professionele begeleiding om geleidelijk en gecontroleerd minder misselijk te worden. De post van Zep de man komt namelijk over als goed bedoeld advies, maar letterlijk zo uitgevoerd misschien niet voor iedereen even handig/veilig/aan te raden.
Dat gezegd hebbende vind ik het oprecht mooi dat the Zep Man dmv training ermee om is leren gaan. Het is dus geen sarcastische opmerking of nare reactie.
[ Voor 6% gewijzigd door Beaulion op 23-08-2017 14:33 . Reden: Korte aanvulling verdediging reactie ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2