Eat the bugs, live in a pod
EDIT @ 00:25u:
Intussen heeft de reactie 88x +3 gekregen.... Gaat nog lastig worden om deze goed te krijgen, denk ik.
EDIT2:
Met een reactie als Remcom00 in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit' "Ik zag hem ook al in het OSX-topic is dit gewoon iemand die de link nu dus spammed om mensen naar zijn blog te krijgen, weet niet of dat de bedoeling is hier, maar ik vind dat eigenlijk best onder spam vallen. Ook deze is wat apart, die krijgt een 0, maar is gewoon ontopic: A4553 in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit'
com2,1ghz in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit' is ook geen reactie wat ontopic is en gewoon op 0 hoort.
EDIT3:
Deze is ook lekker krom; iemand meld dat een eerste lek al gevonden is (SpoekGTi in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit'), maar krijgt daar +2 voor, iemand reageert dat diegene het enigszins jammer vind (omdat het in de beta ook al zat) maar krijgt daar +3 voor?
EDIT4 @ 25-09-2018 08:45:
Ook de eerstgenoemde reactie (eth0 in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit') heeft intussen 99x +3 gekregen, maar imo is dat echt geen +3. Ik begrijp dat er Apple-fans zijn die er meerwaarde in zien en het handig vinden, maar dat maakt de reactie niet per se +3 tov het artikel, +1 lijkt mij voldoende. Zeker als een reactie erop, waarin iemand een action voor de touchbar heeft gemaakt, wel een +1 moderatie krijgt; iAR in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit'
EDIT5 @ 11:05 Intussen heeft de reactie 111x +3 gekregen. Ik begin te twijfelen of wij dit nog goed gaan krijgen, ik ben bang van niet.
[ Voor 109% gewijzigd door CH4OS op 25-09-2018 11:05 ]
lepel in 'nieuws: 'Frankrijk en Duitsland moeten Europese YouTube-concurren...
Om het in voetbaltermen te zetten: Ik krijg het idee dat de FIFA hooligans de PES hooligans aan het downvoten zijn en vice versa.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
- WhatsappHack in 'nieuws: Microsoft maakt Office 2019 beschikbaar voor Windows...
- dehardstyler in 'nieuws: Microsoft maakt Office 2019 beschikbaar voor Windows...
E.v.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik snap je punt niet helemaal. Ik heb zelf via de pricewatch ooit ook dergelijke tweedehands/volume licenties aangeschaft. Als T.net dus zelf linkt naar aanbieders van dergelijke licenties, waarom zou je het er dan niet over mogen hebben? Dat was destijds bij goedkoopsteantivurus, waar ook nu nog gewoon naar gelinkt wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door JDVB op 25-09-2018 11:51 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Inmiddels:CH4OS schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:42:
eth0 in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit' wat is hier +3 aan? Iemand heeft een tool gemaakt om een instelling aan en uit te zetten, maar of dat 29x +3 moet zijn?Ik vind het eigenlijk ook nogal op spam lijken, want er wordt een link naar een blog gegeven, ipv naar de directe download link of een link naar het blogartikel zelf.
EDIT @ 00:25u:
Intussen heeft de reactie 88x +3 gekregen.... Gaat nog lastig worden om deze goed te krijgen, denk ik.
EDIT2:
Met een reactie als Remcom00 in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit' "Ik zag hem ook al in het OSX-topic is dit gewoon iemand die de link nu dus spammed om mensen naar zijn blog te krijgen, weet niet of dat de bedoeling is hier, maar ik vind dat eigenlijk best onder spam vallen. Ook deze is wat apart, die krijgt een 0, maar is gewoon ontopic: A4553 in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit'
com2,1ghz in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit' is ook geen reactie wat ontopic is en gewoon op 0 hoort.
EDIT3:
Deze is ook lekker krom; iemand meld dat een eerste lek al gevonden is (SpoekGTi in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit'), maar krijgt daar +2 voor, iemand reageert dat diegene het enigszins jammer vind (omdat het in de beta ook al zat) maar krijgt daar +3 voor?ThomasG in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit'
EDIT4 @ 25-09-2018 08:45:
Ook de eerstgenoemde reactie (eth0 in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit') heeft intussen 99x +3 gekregen, maar imo is dat echt geen +3. Ik begrijp dat er Apple-fans zijn die er meerwaarde in zien en het handig vinden, maar dat maakt de reactie niet per se +3 tov het artikel, +1 lijkt mij voldoende. Zeker als een reactie erop, waarin iemand een action voor de touchbar heeft gemaakt, wel een +1 moderatie krijgt; iAR in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit'
EDIT5 @ 11:05 Intussen heeft de reactie 111x +3 gekregen. Ik begin te twijfelen of wij dit nog goed gaan krijgen, ik ben bang van niet.
116x +3
30x +2
51x +1
Het is ongetwijfeld nuttig maar met zoveel +3 (Waarbij de +3 vereist dat je toch iets meer moeite doet dan een linkdump) is het meer een verkapte manier om traffic naar je site te krijgen.
Typisch een reactie die van ''hogere hand'' een correctie nodig heeft want die ga je immers nooit meer rechtgezet krijgen. 116 +3tjes dus wegens ''mee eens'' of ''Zo dat is handig''.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
12x -1 en 2x 0 (waarvan 1 van mij).
Ik vind dit toch echt een 0/offtopic. Hij heeft een punt, ok reageert beetje overdreven, maar geen -1 lijkt mij.
Is geen ontopic reactie, imo.
eth0 in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit' heeft trouwens inmiddels 120x +3 gekregen...
[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 25-09-2018 15:40 ]
Gezien mijn score, twijfel ik nu aan de correctheid van mijn comment. Maar een -1 hoort niet bij incorrecte informatie, dit is geen flamebait of troll. Waar die 8 -1's vandaan komen snap ik dan ook niet.
Share and Enjoy!
Gemoddereerd naar -1 terwijl er niks beledigends, clickbait, of dergelijks aan is.
Lijkt mij zonder bronvermelding ook geen +2.
Ik begrijp echter wel waarom men -1's gegeven heeft. De tweede zin had natuurlijk niet per se zo geschreven hoeven te worden. Dat kan wel degelijk gezien worden als flamen en dus een punt aftrek, bij een eerste zin die ook niet echt super on-topic is, als je het mij vraagt, dus daar 0 of 1 is discutabel. Met de punt aftrek vanwege die tweede zin, zit je dan dus op 0 of -1. Dus het is wel verklaarbaar.StefanDingenout schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:26:
StefanDingenout in 'nieuws: Google geeft zijn zoekdienst een omvangrijke update'
Gemoddereerd naar -1 terwijl er niks beledigends, clickbait, of dergelijks aan is.
EDIT:
eth0 in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit' heeft intussen 122x +3 gekregen. De moderaties lijken nu dus te stagneren en ik denk niet dat deze nog op de goede moderatie komt.
Een linkdump als deze (waarvan later vermeld wordt dat het ook op het forum gedeeld is) lijkt mij dit gewoon puur een lokkertje om views op de eigen blog te krijgen. Daar is an sich niets mis mee, maar dat maakt een reactie niet +3.
[ Voor 95% gewijzigd door CH4OS op 25-09-2018 18:13 ]
De hele nieuwspost is bijna een groot emotiemodding festijn voor iedereen die een reactie geeft waarvan de gemiddelde automobilist er op achteruit zou gaan of hun pakkans verhoogd zou worden. Me eigen reactie ook maar daar tegenover ook weer mensen die mijn reactie +3 geven wat ook weer geheel overdreven is.
De reactie is een prima +2 en voor één punt gaan we niet fixeren. Uiteindelijk heeft de gebruiker ergens ook moeite in gestoken waarmee andere gebruikers geholpen zijn.CH4OS schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:06
EDIT:
eth0 in 'nieuws: Stabiele versie macOS Mojave komt uit' heeft intussen 122x +3 gekregen. De moderaties lijken nu dus te stagneren en ik denk niet dat deze nog op de goede moderatie komt.
200 fish found!
Je doet net alsof ik iets op een heel erg foute manier geschreven heb, terwijl ik op een normale manier een waardering van iets geef: ik vind het zooi. Niet kutzooi, teringzooi of wat voor associaals ook, nee gewoon zooi. Een heel normaal woord met een heel normale betekenis: Bende, Boel, Chaos, Heleboel, Janboel, etc. Oftewel: veel dingen die onoverzichtelijk zijn. Zooi is een volstrekt normaal en alledaags woord wat precies aangeeft wat ik het probleem vind, dus waarom zou die zin anders geschreven moeten worden?Ik begrijp echter wel waarom men -1's gegeven heeft. De tweede zin had natuurlijk niet per se zo geschreven hoeven te worden. Dat kan wel degelijk gezien worden als flamen en dus een punt aftrek,
De definitie van flaming volgens wikipedia: "Flaming is het plaatsen van berichten op het internet die aanvallend of beledigend zijn"
Ik uit de mening dat ze steeds extra zooi toevoegen. Ik zeg nergens iets negatiefs over een persoon of bedrijf, ik speel niet op de persoon, ik beledig niet, ik val niemand aan, ik geef alleen aan dat ik vind dat de toevoegingen van Google aan de ene specifieke pagina waar we het over hebben nadelig zijn, en waarom. En dat op een manier die duidelijk niet bedoelt is om mensen te triggeren: ik noem geen namen, ik gebruik geen stereotypen of wat voor trigger dan ook.
Dat je een specifieke actie aankaart als iets wat negatieve gevolgen heeft zegt niks over andere acties en is geen aanval of belediging richting degene die dat doet, noch de mensen die het niet met jou eens zijn. Dat is precies waarom ouders aangeraden word kinderen aan te spreken op hun acties in plaats van bijvoorbeeld te zeggen dat ze stout zijn. Omdat alleen de actie bespreken juist duidelijk maakt dat je niet de persoon zelf aanvalt, maar simpelweg wilt dat ze iets anders doen.
Er is geen enkele manier waarop je wat ik zei als flaming op kan vatten. Als je dat wel doet ben je gewoon niet objectief. Wat precies is waarom ik de moderatie aankaartte: omdat die niet objectief is.
Ik heb ondertussen al een redelijke rating gekregen, dus daar gaat het me duidelijk niet om (eigenlijk sowieso niet, het gaat me om het aankaarten van onterecht gedrag). Ik post dit om je aan te geven dat je hier niet objectief naar keek, op een plek waar het heel doel is objectief te kijken. Als je zelf een negatieve associatie bij een woord hebt raad ik je aan om eerst een definitie op te zoeken, voor het geval die associatie niet terecht is. En dat je een mogelijke beredenering kunt verzinnen waarom mensen iets negatief op zouden kunnen vatten, en het daarom kunt begrijpen, betekend natuurlijk niet dat die beredenering dan ook redelijk is.
[ Voor 5% gewijzigd door Arumes op 25-09-2018 20:50 ]
Daar lijkt erg scheef gemodereerd te worden inderdaad. Met de eerste zin zou het een +1 zijn in dit geval. De toevoeging is niet iets voor op de frontpage (je kunt de auteur een DM sturen of een bericht in Geachte Redactie achterlaten) waarmee ik netto op een 0 uitkom.Arumes schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:47:
Kan een mod deze reacties (dus de gelinkte reactie en de subthread daarvan) even in de gaten houden? Waar mijn score uiteindelijk op eindigt interesseert me niet, maar het is wel al duidelijk dat iemand de score gebruikt om "mee eens" / "niet mee eens" aan te geven, daar is het systeem niet voor bedoeld.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Tja, als de link zowel op het forum al staat, alsmede in een post op de FP, dan wil je gewoon views naar je blog hebben. Als diegene zoveel moeite er in gestoken heeft, kan die ook best een directe download link geven, bijvoorbeeld. Nu moeten geïnteresseerden eerst naar zijn blog (en dus traffic naar zijn site vanaf een grote site) voor de downloadlink.Zeehond schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:20:
De reactie is een prima +2 en voor één punt gaan we niet fixeren. Uiteindelijk heeft de gebruiker ergens ook moeite in gestoken waarmee andere gebruikers geholpen zijn.
Een +3 geeft aan dat het iets is dat de redactie gemist heeft,wat mij betreft. Je kan van de redactie niet verlangen dat ze zulke linkjes of tools gaan zoeken voor de bezoekers. Daar zijn overigens ook de vele Apple fansites wat mij betreft beter geschikt voor.
Dat anderen het negatief beoordelen maakt niet dat ik dat ook vind. Ik heb met mijn reactie enkel willen aangeven hoe iemand gedacht zou kunnen hebben toen ze jouw korte reactie modereerden. Jammer dat ik dan gelijk de boeman moet zijn.StefanDingenout schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:40:
Je doet net alsof ik iets op een heel erg foute manier geschreven heb, terwijl ik op een normale manier een waardering van iets geef: ik vind het zooi. Niet kutzooi, teringzooi of wat voor associaals ook, nee gewoon zooi. Een heel normaal woord met een heel normale betekenis: Bende, Boel, Chaos, Heleboel, Janboel, etc. Oftewel: veel dingen die onoverzichtelijk zijn. Zooi is een volstrekt normaal en alledaags woord wat precies aangeeft wat ik het probleem vind, dus waarom zou die zin anders geschreven moeten worden?
Ik weet de definitie. En ook dat is natuurlijk onderhevig aan wat voor gewicht iemand aan een reactie hangt. De een die reageert wat eerder op 'zooi' en 'proppen' dan een ander dat doet. Daar is dit topic voor, om erover te kunnen discussiëren, maar die jij eigenlijk schijnbaar niet wil of verwacht had.De definitie van flaming volgens wikipedia: "Flaming is het plaatsen van berichten op het internet die aanvallend of beledigend zijn"
Tja, wie of wat je aanvalt, maakt dan natuurlijk niet uit. Als je een product afkraakt (wat immers ook een aanval is), omdat je het 'zooi' vind dat overal erin 'gepropt' moet worden, kan ik mij best voorstellen dat je -1 moderaties krijgt omdat er mensen zijn die het zien als flamen. Dat zul je altijd houden, juist en zeker hier op Tweakers. Basicly zeg je hier niets anders dan dat je vindt dat iets zooi is, dat overal (maar) er in gepropt moet worden. Echt een onderbouwing daarvoor zie ik niet. Dus vandaar dat ik wel begrijp dat mensen het als een flame lezen. Echt een (inhoudelijk) sterke reactie is het gewoonweg niet.Ik uit de mening dat ze steeds extra zooi toevoegen. Ik zeg nergens iets negatiefs over een persoon of bedrijf, ik speel niet op de persoon, ik beledig niet, ik val niemand aan, ik geef alleen aan dat ik vind dat de toevoegingen van Google aan de ene specifieke pagina waar we het over hebben nadelig zijn, en waarom. En dat op een manier die duidelijk niet bedoelt is om mensen te triggeren: ik noem geen namen, ik gebruik geen stereotypen of wat voor trigger dan ook.
Ik zeg ook niet dat ik het als flaming opvat, ik geef alleen aan (althans, dat probeerde ik) hoe een ander dat op die manier op zou kunnen vatten, maar vervolgens ben ik de boeman, heb ik het gedaan en/of ben ik niet objectief. Beetje jammer. Zou het jammer vinden als je dergelijke reacties niet dulden kan. Vind het ook wel een beetje gek, jij komt hier om jouw mening te uiten, maar een ander mag niet reageren (is ook een mening immers!) om wat uitleg te geven hoe dat mensen jouw reactie gemodereerd hebben en hoe zij gedacht zouden kunnen hebben?Er is geen enkele manier waarop je wat ik zei als flaming op kan vatten. Als je dat wel doet ben je gewoon niet objectief. Wat precies is waarom ik de moderatie aankaartte: omdat die niet objectief is.
Hoezo dat dan? Ik heb eerder het idee dat jij niet tegen een reactie kan die jij niet had verwacht en daarom enigszins neerbuigend reageert.Als je zelf een negatieve associatie bij een woord hebt raad ik je aan om eerst een definitie op te zoeken, voor het geval die associatie niet terecht is.
Maar het geeft wel uitleg waarom een ander dat op die manier zou kunnen modereren. Daar lijkt mij niets mis mee en dat maakt mij niet gelijk onobjectief.En dat je een mogelijke beredenering kunt verzinnen waarom mensen iets negatief op zouden kunnen vatten, en het daarom kunt begrijpen, betekend natuurlijk niet dat die beredenering dan ook redelijk is.
[ Voor 99% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2018 00:18 ]
Iemand die me kan uitleggen waarom dit ongewenst zou zijn? Is toch gewoon ontopic in een ontopic draadje? Dus gewoon +1 lijkt me?
ikweethetbeter in 'nieuws: OM eist drie jaar cel tegen man die Ziggo-modems k...
Dit lijkt me dan weer geen massale +2 of +3 waard, het is één grote whataboutism zonder inhoud.
ErikT738 in 'nieuws: OM eist drie jaar cel tegen man die Ziggo-modems kloonde...
Geen +1, maar hooguit een krappe 0. Inhoudelijk onjuist. De +2's en +3's mogen imho nagekeken worden.
[ Voor 49% gewijzigd door wildhagen op 26-09-2018 04:15 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik zie persoonlijk niet zo zeer de vanzelfsprekendheid dat als iemand ergens moeite in heeft gestoken er dan direct naar het zip bestand zou moeten worden gelinkt i.p.v. een blogpost met wat informatie en uitleg over het geen wat de persoon heeft gemaakt. En op persoonlijke note zie ik liever dat er eerst naar een website wordt gelinkt, dan een directe zip bestand downloadlink in een reactie.CH4OS schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:50:
[...]
Tja, als de link zowel op het forum al staat, alsmede in een post op de FP, dan wil je gewoon views naar je blog hebben. Als diegene zoveel moeite er in gestoken heeft, kan die ook best een directe download link geven, bijvoorbeeld. Nu moeten geïnteresseerden eerst naar zijn blog (en dus traffic naar zijn site vanaf een grote site) voor de downloadlink.
Een +3 geeft aan dat het iets is dat de redactie gemist heeft,wat mij betreft. Je kan van de redactie niet verlangen dat ze zulke linkjes of tools gaan zoeken voor de bezoekers. Daar zijn overigens ook de vele Apple fansites wat mij betreft beter geschikt voor.
Voor het moddereren van reacties op de FP is het ook niet gebruikelijk om te gaan kijken naar de forum reacties van dezelfde persoon of de user daar al ooit iets in dezelfde trant geschreven heeft op het forum.
De reactie is zeker een prima +2 en voor één punt verschil gaan we niet fixeren.
200 fish found!
Beetje flauw; Ik kan in een reactie ook wel zetten dat ik een vet gave zoekmachine gemaakt heb en dat die te bereiken is via Google.com, zou je dat dan ook direct geloven? Natuurlijk weten we dat het niet zo is, maar het gaat mij even om het principe.
[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2018 10:22 ]
Met die gedachte zou je ook elke in ieder geval uitgebreidere reactie moeten gaan controleren op plagiaat voordat je er een score aan geeft. Dergelijke controles uitvoeren zijn niet te doen.CH4OS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:20:
@Zeehond, hoe weten we dan zeker dat degene die de link geeft, ook degene is die de moeite in het schrijven van de tool / widget / whatever gestoken heeft?
Beetje flauw; Ik kan in een reactie ook wel zetten dat ik een vet gave zoekmachine gemaakt heb en dat die te bereiken is via Google.com, zou je dat dan ook direct geloven? Natuurlijk weten we dat het niet zo is, maar het gaat mij even om het principe.
200 fish found!
Dan vind ik niet dat een dergelijke reactie een +3 moderatie heeft terwijl duidelijk is dat het vooral mee-modders zijn geweest omdat zij 'het handig vinden' en dus niet inhoudelijk beoordeeld hebben, imo.
De FAQ schrijft dat ook over +3, zelfs in de eerste alinea:
En dat is naar mijn idee iets wat de reactie niet doet. Dat het voor hen die van darkmode houden een waardevolle reactie is, begrijp ik en voor hen is het ook een aanvulling. Maar op de discussie / het nieuwsartikel, is dat imo niet een dergelijk waardevolle aanvulling.Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.
De tweede alinea erover gaat erop verder:
De autoriteit kan dus niet vastgesteld worden in dit geval en de reactie verkondigd naar mijn idee niet iets waar een ander wat van opsteekt, de reactie is een link naar een blog, waar je dan als Apple gebruiker een tool kan downloaden om de theme / mode te switchen.+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen.
[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2018 11:51 ]
Schoolmeester gedrag (een = te weinig, assignment vs comparison) lijkt me niet +1. En de niet ontwikkelaars eronder snappen er helemaal niets van.
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Er zijn zelfs een aantal mensen (of eentje met boost) die het informatief vind(t)(en)...

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2018 11:57 ]
Ik vind +2 een beetje overgewaardeerd voor zo'n opmerking in de marge van het artikel
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Dat is niet mijn punt, met jouw gedachte zou je de vraag haast naar elke uitgebreidere reactie kunnen doortrekken of het welk door de gebruiker geschreven/ gemaakte content is. Dat is niet de bedoeling.CH4OS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:46:
Dat zoiets niet makkelijk te controleren is, snap ik heel goed, maar daar ging het mij even niet om. Het is dus niet te bevestigen en daar ging het mij even om.
De reactie is behulpzaam voor gebruikers en daarmee een nuttige toevoeging waardoor een +2 sowieso prima is te verdedigen. Uiteindelijk zijn dit soort projecten van gebruikers juist zaken die je ook graag op Tweakers wilt terugzien.Dan vind ik niet dat een dergelijke reactie een +3 moderatie heeft terwijl duidelijk is dat het vooral mee-modders zijn geweest omdat zij 'het handig vinden' en dus niet inhoudelijk beoordeeld hebben, imo.
Voor één punt verschil gaan we niet fixeren, het standpunt van de crew lijkt mij in dat opzicht duidelijk.De FAQ schrijft dat ook over +3, zelfs in de eerste alinea:
[...]
En dat is naar mijn idee iets wat de reactie niet doet. Dat het voor hen die van darkmode houden een waardevolle reactie is, begrijp ik en voor hen is het ook een aanvulling. Maar op de discussie / het nieuwsartikel, is dat imo niet een dergelijk waardevolle aanvulling.
De tweede alinea erover gaat erop verder:
[...]
De autoriteit kan dus niet vastgesteld worden in dit geval en de reactie verkondigd naar mijn idee niet iets waar een ander wat van opsteekt, de reactie is een link naar een blog, waar je dan als Apple gebruiker een tool kan downloaden om de theme / mode te switchen.
200 fish found!
Een +2 lijkt me wat overdreven.
hoi3344 in 'nieuws: Nvidia stelt release Founders Edition van RTX 2080 Ti opn...
Ik probeer hier ook niet mijn score op te krikken, ik maak alleen een melding van meningmoddenTjolk schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:14:
Misschien moet je het de volgende keer iets meer dan 19 minuten gunnen voordat je het hier meldt.
Het gaat toch om 10 moderaties die mijn inziens niet terecht zijn; al helemaal de -1
[ Voor 12% gewijzigd door hoi3344 op 26-09-2018 14:30 ]
Weinig informatief, met name mening modders denk ik die niet graag zien dat er in negatieve zin over Apple gesproken wordt.
Een +3 die m.i. hoogstens een +1 waard is.
kaasboer09 in 'nieuws: Hof van Justitie EU wijst Philips' beroep tegen boete ...
Deze reactie is sowieso geen +2;
Verwijderd in 'nieuws: Kamera Express neemt Foto Konijnenberg over'
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2018 17:08 ]
Ik weet ook wel waarom mensen lichtgeraakt kunnen reageren. En die reden is niet objectief en niet waar moderaties voor bedoelt zijn. Daarom vraag ik het juist te corrigeren. Als ik niet geweten had waarom mensen zo reageren, had ik ook niet kunnen beoordelen of het terecht was en had ik niet gevraagd het te corrigeren. Dan had ik in de originele thread wel gevraagd waar de moderaties vandaan komen. Het feit dat ik een correctie vraag laat al zien dat ik weet waar de reactie vandaan komt en dat die niet terecht is.
overigens, nogmaals: negatieve moderatie om precies dezelfde onterechte reden.
oh, en deze, en ik kan hier alleen maar bij denken dat het steeds dezelfde persoon is die een persoonlijke vete tegen me start
Jij reageert vervolgens met het begrijpen van die reactie. Ik leg dan uit dat het begrijpen niet het doel is van dit topic, maar objectief het juist gebruik van moderaties beoordelen en corrigeren. Ik zeg er nota bene nog bij dat de score op zich me niet eens interesseert, maar dat het om correct gedrag gaat, om duidelijk te maken dat ik niet boos ben of zo.
Dan maak jij er ineens van dat ik niet tegen reacties zou kunnen, terwijl ik duidelijk laat zien dat dat niet het geval is, en dat ik jou de boeman maak terwijl ik -wederom heel vriendelijk- uitleg waarom ik jouw beoordeling niet objectief vind en je advies geef om te helpen met objectief te oordelen. Wat is het toch met die behoefte om mij een negatieve houding aan te meten, terwijl ik consistent vriendelijk en neutraal ben, en mijn hele punt is dat dat van anderen ook verwacht wordt?
Je zegt dat dit forum bedoelt is om erover te discussiëren, maar ik heb nooit anders gezien dan 'dit is ons oordeel, en niet lopen zeuren dat je het er niet mee eens ben'. Dus als ik jou zie posten dat je het allemaal wel begrijpt, zie ik dat als het oordeel dat hun moderatie terecht was, en ik leg gewoon vriendelijk uit waarom ik dat oordeel objectief gezien verkeerd vind maar dat ik dat niet doe omdat ik loop te zeuren om een andere moderatie.
[ Voor 10% gewijzigd door StefanDingenout op 26-09-2018 19:23 ]
Staat inmiddels al op de juiste score, maar heeft wel 3x +3 ontvangen.
Hetzelfde geldt voor nog meer reacties in dat draadje, er zijn een aantal mensen met +3 aan het strooien.
+3 lijkt me nogal overdreven, hooguit een +1.
Virussen? Scan ze hier!
MGutker in 'nieuws: Nederlands kabinet wil telefoon vasthouden op de fiets va...
En het draadje dat volgt is volgens mij ook het een en ander niet op de juiste score aanbeland (waaronder ikzelf, dat terzijde)
Het lijkt er op dat iemand die ontopic antwoord tegen de mening van anderen, een downmod krijgt?
edit: typo
[ Voor 3% gewijzigd door Waterbeesje op 27-09-2018 09:51 ]
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Verwijderd
Edit : inmiddels 82 x +3

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2018 18:57 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Mooie boel.
Je politieke mening bepaalt tegenwoordig of je reacties on-topic zijn ?
Het moet niet gekker worden.
Normaal maakt moderatie me niks uit. Jullie doen maar.
Maar vandaag waren de moderators wel heel gekleurd bezig. Bah.
Ik merkte het ook. Veel gaat binnen no-time over Brexit, en dat heb ik allemaal op 0 proberen te zetten.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:22:
Ik dacht dat moderatie bij Tweakers gebaseerd was op hoe on-topic een reactie. Is in het "Limburgse straat" topic heb ik een aantal posten gemaakt. Allemaal worden ze keurig op -1 gemod. Blijkbaar niet on-topic. Maar alle reacties, die over precies hetzelfde gaan, krijgen +1. Als mijn reactie niet on-topic is, dan zijn die andere reacties toch ook niet on-topic ?
Mooie boel.
Je politieke mening bepaalt tegenwoordig of je reacties on-topic zijn ?
Het moet niet gekker worden.
Normaal maakt moderatie me niks uit. Jullie doen maar.
Maar vandaag waren de moderators wel heel gekleurd bezig. Bah.
Dat wat over EU-spul gaat kan soms nog op +1.
Maar (bijna) niemand lijkt het topic te snappen, dus ik heb het opgegeven.
Holy moly, @Bor @wildhagen
@gryz wordt veel te veel gemind op zijn reacties.
Al dat EU-en-Brexit-gelul is allemaal 0, en sommigen zelfs +1.
En ja, er zijn ook -1's, maar die van Gryz zijn goed onderbouwd.
Maar nog steeds off.
[ Voor 11% gewijzigd door HMC op 27-09-2018 17:45 ]
Met alle respect, maar 4 van de 6 reacties van jou zijn gewoon terecht -1's imho. Die vier zijn een hoop gerant en gescheld bij elkaar, en nauwelijks onderbouwd. Probeer gewoon eens volwassen te reageren ipv schuimbekkend helemaal over de rooie te gaan, daar hebben we op de FP geen behoefte aan.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:22:
Ik dacht dat moderatie bij Tweakers gebaseerd was op hoe on-topic een reactie. Is in het "Limburgse straat" topic heb ik een aantal posten gemaakt. Allemaal worden ze keurig op -1 gemod. Blijkbaar niet on-topic. Maar alle reacties, die over precies hetzelfde gaan, krijgen +1. Als mijn reactie niet on-topic is, dan zijn die andere reacties toch ook niet on-topic ?
De andere 2 zijn ook niet meer dan 0, omdat de newspost helemaal, maar dan ook letterlijk helemaal, niks met de Brexit te maken heeft.
Virussen? Scan ze hier!
Ik snap je betoog, Wildhagen, maar het lijkt in die hele Brexit-threads alleen maar op mening gemod te zijn.
Dus alles op 0, of alles op -1
Een sterkere, onderbouwde mening mag niet op -1 belanden vanwge "niet mee eens".
Verwijderd
Gerant ? Gescheld ?[b]wildhagen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:47:Die vier zijn een hoop gerant en gescheld bij elkaar, en nauwelijks onderbouwd.
Mijn punt is duidelijk: je kunt ook zonder ruzie uit elkaar gaan. Maar de EU wil het de UK moeilijk maken. Om een voorbeeld te stellen. Verder is er geen gescheld.
Die andere posts ook niet. En die krijgen allemaal +1. Dat is inconsistent.De andere 2 zijn ook niet meer dan 0, omdat de newspost helemaal, maar dan ook letterlijk helemaal, niks met de Brexit te maken heeft.
Nou, als dat voor jouw normaal taalgebruik is, denk ik dat we wel klaar zijn. Ik zie een hoop gerant en gescheld in de meeste van je reacties.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:56:
[...]
Gerant ? Gescheld ?
Mijn punt is duidelijk: je kunt ook zonder ruzie uit elkaar gaan. Maar de EU wil het de UK moeilijk maken. Om een voorbeeld te stellen. Verder is er geen gescheld
Daarnaast klopt wat je zegt ook nog eens totaal niet. Het is niet de EU die traineert, maar de VK zelf die weigeren met realistische voorstellen te komen die niet allerlei verdragen schenden. Maargoed, dat is al genoeg behandeld in Brexit en de Britse politiek, dat hoort niet op de FP of hier thuis.
Ja, er staan er een aantal op +1 of zelfs +2, maar het merendeel staat nu wel gewoon goed.[...]
Die andere posts ook niet. En die krijgen allemaal +1. Dat is inconsistent.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Wat realistisch is en wat niet, is een politiek standpunt.wildhagen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:59:
realistische voorstellen
Alles over Brexit hoort gewoon op 0.wildhagen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:59:
[...]
Nou, als dat voor jouw normaal taalgebruik is, denk ik dat we wel klaar zijn. Ik zie een hoop gerant en gescheld in de meeste van je reacties.
Daarnaast klopt wat je zegt ook nog eens totaal niet. Het is niet de EU die traineert, maar de VK zelf die weigeren met realistische voorstellen te komen die niet allerlei verdragen schenden. Maargoed, dat is al genoeg behandeld in Brexit en de Britse politiek, dat hoort niet op de FP of hier thuis.
[...]
Ja, er staan er een aantal op +1 of zelfs +2, maar het merendeel staat nu wel gewoon goed.
En als slecht taalgebruik, -1.
Het topic gaat over heel iets anders.
-1
Duffe inkoppervraag (troll dus) met duffe +2 reacties als gevolg. Die allemaal op max +1 mogen.
Maar wat mij betreft 0.
[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 27-09-2018 20:57 ]
Zelfde verhaal weer
diondokter in 'nieuws: Compal: tekorten Intel 14nm-processors houden aan tot ...
Die hele thread is totaal off, want het gaat over laptop.
Maurits van Baerle in 'nieuws: 'Limburgse straat krijgt geen Duits internet o...
Maurits van Baerle in 'nieuws: 'Limburgse straat krijgt geen Duits internet o...
Rdamphonic in 'nieuws: 'Limburgse straat krijgt geen Duits internet omdat er ...
Deze posts zijn zo extreem off-topic dat een -1 goed te verdedigen is, maar krijgen toch erg veel +2 en +3. Daar mag wel even naar gekeken worden. Met de beste wil van de wereld vallen die nog niet te linken met Duits internet in Nederland.
In die hele threads is niet 1 post te vinden die ook maar enigszins on-topic is. De maximale score zou dus niet meer dan een 0 moeten zijn en iedereen die hoger geeft zou wat mij betreft aangesproken mogen worden.
Deze zijn ook niet meer dan een 0:
latka in 'nieuws: 'Limburgse straat krijgt geen Duits internet omdat er niet ...
KoffieAnanas in 'nieuws: 'Limburgse straat krijgt geen Duits internet omdat e...
[ Voor 85% gewijzigd door JDVB op 28-09-2018 10:10 ]
Een link en wel drie hele woorden, wat mij betreft niets anders dan een linkdump, maar wordt wel beloond met +3.
Edit;
Het valt me op dat dit wel vaker gebeurd en gewoon beloond blijft, helaas.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 28-09-2018 10:14 ]
+2 zie ik er wel in, het is een nuttige toevoeging aan het artikel
200 fish found!
Verwijderd
Kan iemand hier nog eens naar kijkenVerwijderd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:05:
marc3llos in 'nieuws: Website plaatst hands-on van Microsoft Surface Pro met ... Geen +3 natuurlijk
Edit : inmiddels 82 x +3
Zou ik toch graag weten waar ik welke "foute" scores gegeven heb !
[ Voor 23% gewijzigd door deneys op 28-09-2018 16:05 . Reden: Extra ]
Je kunt reageren op de e-mail die je hebt ontvangen. We geven graag meer uitleg wanneer nodig. Het komt er op neer dat er in jouw geval opvallende scores worden gegeven zoals +3 op een reactie welke volgens de richtlijnen uit de moderatie FAQ een +1 zijn. Hieruit blijkt dat je de moderatie richtlijnen niet volt. Wanneer gewenst kan ik je per e-mail een aantal voorbeelden sturen.deneys schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:05:
Krijg ik een email dat ik foute scores geef. Waar slaat dit nu op? Ik geef altijd scores zoals ik denk dat ze zijn!
Zou ik toch graag weten waar ik welke "foute" scores gegeven heb !
Geen probleem , ik geef gewoon geen scores meer. Hebben jullie ooit gehoord van vrijheid van meningsuiting?Bor schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:11:
[...]
Je kunt reageren op de e-mail die je hebt ontvangen. We geven graag meer uitleg wanneer nodig. Het komt er op neer dat er in jouw geval opvallende scores worden gegeven zoals +3 op een reactie welke volgens de richtlijnen uit de moderatie FAQ een +1 zijn. Hieruit blijkt dat je de moderatie richtlijnen niet volt. Wanneer gewenst kan ik je per e-mail een aantal voorbeelden sturen.
Heb jij ooit de modfaq gelezen? Je staat volledig vrij om je mening te geven maar jouw mening ventileren middels het 'like' systeem van FB is niet waar het moderatie systeem op Tweakers voor bedoeld is.deneys schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:33:
Hebben jullie ooit gehoord van vrijheid van meningsuiting?
Dat zouden er meer moeten doen.Geen probleem , ik geef gewoon geen scores meer.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Geen probleem hoor. Ik zou liever zien dat je de moderatie FAQ in acht zou en hiermee zou bijdragen aan een goede moderatie maar helaas. Ik zal de moderatierechten voor je uitzetten.deneys schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:33:
[...]
Geen probleem , ik geef gewoon geen scores meer. Hebben jullie ooit gehoord van vrijheid van meningsuiting?
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 28-09-2018 18:45 ]
dit is ook absoluut geen +3, is niks informatiefs aan en alleen maar het delen van een mening.
mikesmit in 'nieuws: Apple wint beroep in miljoenenzaak over cpu-patent Ameri...
Aangezien 90 procent van de reactie moderatiegezeur is lijkt dit eerder een -1 dfan de +1 die hij nu heeft?
Zonder het moderatiegezeur zou het overigens ook al geen +1 zijn. En die +2 en +3 gevers mogen nagekeken worden, want zelfs zonder het gezeur, is het dat nooit waard.
ShellGhost in 'reviews: Apple iPhone XS en XS Max - Briljante smartphones, kl...
Hoop getroll,dit is toch echt een -1 imho. Geen 0 of +2 of zelfs +3 die hij wel krijgt....
[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 29-09-2018 11:43 ]
Virussen? Scan ze hier!
Een behoorlijke aanname die op +2 staat, zonder bronvermelding, die dat imo wel nodig heeft.
Edit; en is intussen van +2 af.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 29-09-2018 12:24 ]
unreal0 in 'reviews: Apple iPhone XS en XS Max - Briljante smartphones, klei...
Ik plaatste hier een comment waarin ik aangeef dat de chinese versie wel een fysieke dual sim heeft. Iets wat ook gewoon zo is. Omdat ik na een uur nog steeds - 1 sta edit ik mijn comment en kreeg ik een mail dat ik het hier moet melden, wat prima is. Maar de comment is toch geen - 1 waard? Ik heb het idee dat mensen het een beetje proberen te negeren maar ik kan niet de enige zijn die het erg bijzonder vind dat Apple de Chinese versie wel van dual sim voorziet en de rest van de wereld niet? Wat ik zeg is echt niet een verzonnen iets maar het is gewoon zoals het is. Ook vind ik het bijzonder dat er in de review met geen woord over gerept wordt.
@wildhagen
Imo snijd ik gewoon een goed onderwerp aan wat ook nog eens on topic is. Erg jammer dat het niet in je straatje past?
[ Voor 6% gewijzigd door unreal0 op 29-09-2018 14:09 ]
Jouw reactie bestond voor lange tijd voor het grootste deel uit een flame richting de mensen die moderaties doorvoeren; vrijwel alle andere gebruikers. Jouw reactie mist onderbouwing en komt redelijk flamerig over door de "Eigenlijk belachelijk ook hhaha". Je komt netto misschien krap op een +1 uit met onderbouwing maar door de lap tekst met klachten over verkregen moderatie uiteindelijk stevig in de -1.unreal0 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 14:03:
Vraagje
unreal0 in 'reviews: Apple iPhone XS en XS Max - Briljante smartphones, klei...
Ik plaatste hier een comment waarin ik aangeef dat de chinese versie wel een fysieke dual sim heeft. Iets wat ook gewoon zo is. Omdat ik na een uur nog steeds - 1 sta edit ik mijn comment en kreeg ik een mail dat ik het hier moet melden, wat prima is. Maar de comment is toch geen - 1 waard?
Naar mijn weten heb ik niet iemand beledigd of een flamebait gepost in deze reactie.
Geen +3 imho, een 0 lijkt me wel voldoende?
Virussen? Scan ze hier!
Je staat op +1 op dit moment.Annihilism schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:18:
Annihilism in 'nieuws: HMD brengt Android 9 uit voor Nokia 7 Plus'
Naar mijn weten heb ik niet iemand beledigd of een flamebait gepost in deze reactie.
Dat is inderdaad geen +3. Er bleken mismodders actief welke het nu zonder moderatierechten mogen doen.wildhagen schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:30:
Dancing_Animal in 'nieuws: Acer werkt aan autonoom rijdende auto met Taiwanes...
Geen +3 imho, een 0 lijkt me wel voldoende?
-1 voor onderstaande eigen reacties lijkt mij onterecht gezien ze beide ontopic zijn:
Bor in 'nieuws: Spotify stopt met 'test' om locatie gebruikers familie-abonne...
Bor in 'nieuws: Spotify stopt met 'test' om locatie gebruikers familie-abonne...
Ook dit is geen -1: Verwijderd in 'nieuws: Spotify stopt met 'test' om locatie gebruikers familie-...
[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 29-09-2018 17:49 ]
Ik heb de moderatie een tijdje gevolgd en er viel mij iets op. Er wordt flink wat "gemeningmod". Dat kan op zich, we weten hoe het systeem in de praktijk werkt. Echter in dit geval was het elke keer van 0 naar meteen 6 mods op hetzelfde niveau.
Misschien heeft het iets te maken met 'boosts'. Die heb ik tot nu toe nog nooit gebruikt. Misschien telt zoiets voor 3, 5 of 6 mod-acties in één? Leek mij sterk en het deed mij in ieder geval denken aan één persoon die met zes accounts zijn mening er sterk in wil modereren.
Misschien kan iemand achter de schermen zien wie precies wanneer een moderatie heeft gedaan. Wellicht is er zo iemand te pakken die nogal een stempel probeert te drukken. Uiteindelijk wordt alles door de massa vaak wel op de goede plek gebracht gelukkig.
Toevallig zit ik ook in die post (altijd hoop Musk-bashing, vandaarr), en ik zie dat het meeste gewoon op een (imho) juiste score staat? Soms kan je twijfelen tussen een of een +1 oid, maar echte uitschieters zie ik er niet in.
Heb je wellicht een voorbeeldje van een post die verkeerd zou staan volgens jou?
Virussen? Scan ze hier!
Ze staan inderdaad op dit moment vrijwel allemaal goed en in ieder geval nergens echt verkeerd. Er zijn ondertussen al flink wat moderaties overheen gegaan, waardoor het systeem optimaal werkt. Het gaat mij meer om het eventueel pakken van iemand die met zes accounts zit te modereren ofzoiets.wildhagen schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:45:
@Playa del C.
Toevallig zit ik ook in die post (altijd hoop Musk-bashing, vandaarr), en ik zie dat het meeste gewoon op een (imho) juiste score staat? Soms kan je twijfelen tussen een of een +1 oid, maar echte uitschieters zie ik er niet in.
Heb je wellicht een voorbeeldje van een post die verkeerd zou staan volgens jou?
In de eerste tien minuten zag ik door regelmatig te refreshen en de scorekaart te controleren bij alle berichten dat er eigenlijk continu niks anders dan 6 gelijke moderaties waren. Ik bedoel dus ook geen enkele moderatie op een ander niveau. Dat viel nogal op en ging daarbij ook elke keer over een meningmod (-1 of +2 als iemand voor of tegen iets was, terwijl vrijwel alles toen on-topic dus +1 was). Na tien minuten werd het beeld te vertroebeld.
Edit:
Deze is net nieuw: JohnKarma in 'nieuws: Elon Musk stapt op als Tesla-bestuursvoorzitter'
En meteen 6 keer een +3 gekregen … meningmod. En steeds met zes tegelijk
Edit2:
Binnen een minuut teruggezet naar +1 via vrij veel correctiemoderaties, dus nu is het weg. Maar de 6x +3 staan er duidelijk in. Zo staat bij deze: Gumball in 'nieuws: Elon Musk stapt op als Tesla-bestuursvoorzitter' nog duidelijk zes keer een -1 in de scorekaart. En zo zijn er meer sporen te vinden.
[ Voor 23% gewijzigd door Playa del C. op 30-09-2018 11:02 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik denk dat ik daar iets mis, want hoe geef je '6x'?wildhagen schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:06:
@Playa del C. bij beide heb ik ook 6x gegeven. Maar dan wel +1 (wat het imho ook is, hoewel bij die 2e een 0 ook verdedigbaar is). Die +3's en -1's zijn idd niet de bedoeling, dat klopt.
6x +1, zoals ik aangafPlaya del C. schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:07:
[...]
Ik denk dat ik daar iets mis, want hoe geef je '6x'?
Virussen? Scan ze hier!
reviews: Tweakers moderatie faq
Ik lees hier dat dat inderdaad met een boost te maken heeft... Staat letterlijk dat een boost een factor zes geeft aan de waarde. Zit al sinds dag één op tweakers, maar dit wist ik niet. Maak geen gebruik van boosts
Ik had het wel in mijn achterhoofd, maar had niet verwacht dat een boost zo sterk zou zijn. Ik zou een factor twee of drie verwachten. Ik heb zelf 100 boosts op voorraad...
+3 is misschien wat hoog maar een +2 kun je prima geven voor een goed onderbouwde meningPlaya del C. schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:56:
[...]
(...)
Edit:
Deze is net nieuw: JohnKarma in 'nieuws: Elon Musk stapt op als Tesla-bestuursvoorzitter'
En meteen 6 keer een +3 gekregen … meningmod. En steeds met zes tegelijk
Klagen over moderatie is niet gewenst op de FP. De -1 is wat streng maar m.i. nog wel te verdedigenEdit2:
Binnen een minuut teruggezet naar +1 via vrij veel correctiemoderaties, dus nu is het weg. Maar de 6x +3 staan er duidelijk in. Zo staat bij deze: Gumball in 'nieuws: Elon Musk stapt op als Tesla-bestuursvoorzitter' nog duidelijk zes keer een -1 in de scorekaart. En zo zijn er meer sporen te vinden.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Echter, ook ProMod's en PowerMod's hebben een 6x weging (die hebben dan ook geen boosts). Maar je mag ervanuitgaan (hoop ik...) dat die wel weten hoe het systeem werkt, en niet met meningmodden of compensatiemodden (beiden een vorm van modmisbruik) bezig zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb daar gereageerd met informatie over prob,emen met de iphone. Ik vraag me af waarom daarop geminned wordt? Dat is toch een feit, geen flame
I don't mind that you tried to kill me, but protecting myeself against your kind gets expensive....and I'm on a budget
Uit de topicwarning:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
[ Voor 51% gewijzigd door wildhagen op 30-09-2018 12:12 ]
Virussen? Scan ze hier!
Geen 6x +3, gewoon een 0.
Edit: excuus voor dubbelpost, vergeten te editten.
[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 30-09-2018 13:36 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat lijkt me niet meer dan een 0.
RobbieB in 'nieuws: 'Veel Nederlanders hebben niet de wil om hun online veili...
Is nou ook niet echt een +2 meer waard lijkt me.
Arokh in 'nieuws: 'Veel Nederlanders hebben niet de wil om hun online veiligh...
+3 lijkt me ook iets overdreven.
[ Voor 53% gewijzigd door JDVB op 01-10-2018 14:35 ]
Verwijderd
Zit me af te vragen hoe in vredesnaam Mrjraider's reactie 'Off-topic' kan zijn. Ondertussen overigens zie ik dat de reactie waarop hij reageerde ook op -1 staat, terwijl dat niet terecht is.
Mensen die 0 geven op deze reactie (ook al is het +1 alsnog) weten blijkbaar niet hoe ze moeten modden.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
mtouch in 'nieuws: 'Torrentverkeer neemt toe in Europa door fragmentatie lega...
[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 01-10-2018 23:56 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verder dan +1 kom ik niet. +3 slaat helemaal nergens op..oisyn schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 00:37:
@CH4OS Mwoa, vind het zelf gewoon een nette +2, een goed beargumenteerd opiniestuk. +3 ligt daar maar 1 punt vanaf en vind ik daarom niet onverdedigbaar. Natuurlijk, gezien het onderwerp en zijn mening zijn het wel een hoop meningmoeders, maar in dit geval niet zo enorm scheef omdat het wel een goede post is.
hier nog een paar van die pareltjes:
WhatsappHack in 'nieuws: Telenet komt met aparte databundel voor Whatsapp, FB Messenger en eigen apps'
twkr18526 in 'nieuws: Telenet komt met aparte databundel voor Whatsapp, FB Messenger en eigen apps'
NBK in 'nieuws: Telenet komt met aparte databundel voor Whatsapp, FB Messenger en eigen apps'
allen geen +3
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
https://tweakers.net/nieu...ction=12064809#r_12064809
Terechte vraag, maar hoe dat voor sommigen +2 of zelfs +3 (voor 1 persoon) kan zijn ontgaat mij volledig. +1 lijkt mij het maximale voor een ontopic vraag.
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2