Cryptocurrencies - handel & koers #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 33 Laatste
Acties:
  • 202.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 14:03
Stratis blijf ik een mooie munt vinden. Het idee erachter is goed, de markt waardeert de munt (weinig negatieve reacties) en de lijn bevalt me ook. Gaat naar boven zonder hele grote correcties naar beneden over langere tijd. Geen constante pump/dump al ging het gisteren wel iets te hard. Heb er wat gekocht om 2 dollar en hoopte dat de munt in een maand naar de 5 zou gaan om dan te verkopen. Dit is een stuk sneller gegaan, maar blijf nog even zitten. Geen idee waarom, maar heb er een goed gevoel bij en verwacht dat de munt redelijk snel de derde munt achter BTC/ETH wordt. Pure speculatie, maar zo zit heel de markt in elkaar. Er wordt in ieder geval veel over de munt gepraat (positief) en dat is een goed teken.

Daarnaast gisteren een lading ANT gekocht. Geruchten dat deze over 2 weken op POLO worden gezet. Geen hele betrouwbare bron en grote kans dat het uit de lucht gegrepen is. Maar ook dit vind ik een mooi project en zie de munt sowieso wel verdubbelen. Zouden ze idd op POLO worden gezet, dan schiet hij sowieso de lucht in. Dus onder het mom "buy the rumours, sell the news" kopen kopen kopen. xP xP

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Giftcard schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:45:
[...]

Nou mod. Dit topic aardig uit de penis te lopen.. En de cryptocurrency gekte pas aan het opstarten.

Ik stel voor om het CC Forum een boost te geven door:
- een CC mainforum van te maken.
- een subforum te maken van:
-- BTC
-- ETH
-- Ripple
-- NEM
-- LTC
-- Other Altcoins
-- Exchanges
-- ICOs
-- Tips&Tricks

Het is maar een voorstel, en bij lange na niet perfect..
Mensen gaan afhaken bij Tweakers voor dit onderwerp, omdat het niet meer bij is te houden in 1 thread.
Dan heb ik liever 1 topic waar ik kan zoeken, en beetje kan volgen, dan 10 aparte topics te moeten bij houden... Ik ga geen 10 topics in de gaten houden. Als ik 60 posts mis dan lees ik snel diagonaal of er iets belangrijk staat, anders de laatste 10 en volg ik verder... Denk dat het gemakkelijker is om 1 te houden, kan je tenminste ook handig zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Cassius schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:56:
[...]

In allerlei tweakers topics vragen we aan elkaar; "wat heb je zelf gezocht?", "wat zijn je eigen conclusies?"

Dit topic :N

Lees eens https://themerkle.com/maidsafe-vs-sia-vs-storj/ - nuances, andere techniek/platformen, maar gedeelde stuk van de visie is decentralised filesharing. Kies je munt op een gunstig moment in zowel eigen prijs als prijs vs. btc. Maidsafe zit nu op Omni chain, wordt straks de Safecoin (geen chain). StorjX zit op Counterparty, Sia op eigen chain. Maidsafe zit nog vol in ontwikkeling, Sia redelijk populair in Azië, Storj heeft net zijn CEO vervangen etc.

[...]

https://steemit.com/rippl...-the-rise-and-fall-of-xrp ... Ripple als currency is een gaaf idee. Het fungeert als een soort fuel voor currency-exchange en is qua visie/snelheid/schaalbaarheid/controle dus interessant voor financiële instanties. Maar het team, de geschiedenis, de geruchten eromheen zijn gewoon minder gaaf.

---

Los van hype-driven trades die we allemaal wel doen, als je echt long wil gaan:

1. Check de github (of andere versioning) repo, is deze actief of is de munt al maanden niet meer of zeer mager aangeraakt?
2. Heeft het team echte namen die je kan vinden op het web, hebben die namen wat gewicht in de crypto markt
3. Hebben ze een blog/news pagina waar ze actueel vertellen over changes/bijdragen
4. Heeft de coin/asset een visie die niet 100% dubbel is met andere coins - is dat een USP die in de toekomst echt nuttig is
5. Is de desktop/mobile client gaaf en gemakkelijk, gaat je buurman het misschien ooit kunnen gebruiken zo goed (zoals BitGo op iOS)
6. etc. etc. etc.

Ik ga weer in lurk modus, de hype is te groot en de weinig interessante/inhoudelijke posts hier gaan verloren in trollbox gehalte. 2 cents. Hopelijk worden dat meer cents.
Groot gelijk. Er wordt teveel maar overal op ingesprongen zonder een duidelijk plan te hebben of te kunnen motiveren waarom een coin meerwaarde heeft. Een paar pagina's terug werd er al gesteld dat alle coins 0 meerwaarde hebben. Nou dan heb je er even helemaal niks van begrepen.

Ik snap nu ook wel hoe de verschillende financiële crisissen hebben kunnen gebeuren. Maak het verhaal mooi genoeg en mensen springen overal in zonder na te denken over de consequenties.

Dit topic laat ook zwaar te wensen over. Vergelijk het eens met het reguliere beurshandel topic. Daar is het niveau een stuk hoger, worden analyses gemaakt en goed gemotiveerd welke strategie gekozen wordt. Daar steek je nog wat op en leer je veel door te lurken en meelezen.

Hier is het een herhaling van zetten. Met de meest basale vragen die tig keer voorbij komen. Er wordt getrolled en gehyped met allemaal wensdenken erachter dat de huidige aankoop to the moon gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Defector schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:54:
[...]

Ik snap nu ook wel hoe de verschillende financiële crisissen hebben kunnen gebeuren. Maak het verhaal mooi genoeg en mensen springen overal in zonder na te denken over de consequenties.
Exact.
De dot com bubble ben ik nog niet vergeten, net zo min als de huizen bubble.
Dat die vrolijke buurman en mensen uit je vriendenkring tegen je zeiden, je kunt makkelijk een hypotheek van 4 ton sluiten, over 10 jaar is je huis het 5 voudige waard.
Binnen 5 jaar stortte de markt volledig in en stond menig huis onder water.
Bij de dot com bubble kon het ook niet op, met een mooi pak en een goed verhaal peurde je zo 4 miljoen los bij een investeerder.
Zoals wij 400 in een coin stoppen in de hoop dat, zo deed een investeerder dat met 4 miljoen bij dot com. 8)7

XRP = trash

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Defector schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:54:
[...]

Dit topic laat ook zwaar te wensen over. Vergelijk het eens met het reguliere beurshandel topic. Daar is het niveau een stuk hoger, worden analyses gemaakt en goed gemotiveerd welke strategie gekozen wordt. Daar steek je nog wat op en leer je veel door te lurken en meelezen.

Hier is het een herhaling van zetten. Met de meest basale vragen die tig keer voorbij komen. Er wordt getrolled en gehyped met allemaal wensdenken erachter dat de huidige aankoop to the moon gaat.
Met alle respect; ik ben een debiel als het over strategieeen gaat en als in Japan een auto tegen een boom rijdt, heb ik werkelijk geen idee welke nieuwsberichten dan invloed hebben dat de verre achterneef van de bestuurder een CEO blijkt te zijn en de dag erop al zijn altcoins dropt met een koersdaling van -91% tot gevolg.

Dat gezegd hebbende, ik ben ook niet dom en wil best heel veel lezen, proberen te begrijpen, zelf nog een keer Googlen en dan een tegenvraag stellen. Maar in sommige gevallen valt het mij hier ook op dat er een coin wordt geroepen (ja, ook door mensen die al wat meer posts in crypto achter hun kiezen hebben) met wel/geen analyse al dan niet gelardeerd met een bende technische info waar je helemaal simpel van wordt.

Hoe kan dit dan beter? De "whales" moeten van hun troon komen en misschien iets liever/duidelijker iets opschrijven? Of de n00bs met hun 0.1BTC moeten eens wat meer lezen alvorens te vragen/roepen? Het komt natuurlijk wel van 2 kanten. En in mijn optiek is de lat om in dit topic snel mee te komen, best heel hoog gelegd door sommige personen; dan krijg je snel mismatches in uitspraken / denkniveaus etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018
ETH nog wat dalen tov BTC en ik kan ze weer terugkopen. Moet wel wat geduld hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riven schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 07:57:
[...]

Geen euro's USDT of naar bitcoins en dan naar Kraken of iets dergelijk. Of wachten tot het volume op de DEX van Waves groot genoeg wordt en dan de EURO gateway gebruiken 8) Help je meteen het volume op de DEX mee.
Wel iets om rekening te houden met die Waves zo lang die DEX niet echt volumes heeft -> verkocht op 3.42, uiteindelijk 2.92 in het handje. 50 cent per waves naar de fees.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Mr_Ripple schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:01:
[...]
Bij de dot com bubble kon het ook niet op, met een mooi pak en een goed verhaal peurde je zo 4 miljoen los bij een investeerder.
Veel van de ICOs zijn in feite precies dat, maar dan nog laagdrempeliger voor de mensen die geld willen ophalen.

Er is een mooi verhaal, maar nog geen werkend product. Veel mensen stoppen er geld in, in de hoop dat dit product er uiteindelijk komt en de beloofde winsten gaat behalen. Maar of dat ook zo zal zijn?

Het grote verschil met durfkapitalisten is dat deze groep zich er perfect van bewust is dat 9 van de 10 mooie plannen uiteindelijk falen en een verliespost vormen. Maar geldt dit ook voor de mensen die zich op allerlei ICOs storten?

Persoonlijk denk ik dat de tokens van de diverse ICOs het hardst geraakt zullen worden in een toekomstige bear-market. Veel van de projecten zullen stagneren en niet waarmaken wat ze beloofd hebben. Niet per se omdat de oprichters kwade intenties hadden, maar eerder omdat ze een onvoldoende goed beeld hadden van wat realistisch en haalbaar is. Net als na de dot-com-bubbel, zullen enkele tokens uit ICOs overblijven die wel goed lopen, maar over de hele breedte van de markt zijn er flink wat rode cijfers te verwachten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:03:
[...]

Met alle respect; ik ben een debiel als het over strategieeen gaat en als in Japan een auto tegen een boom rijdt, heb ik werkelijk geen idee welke nieuwsberichten dan invloed hebben dat de verre achterneef van de bestuurder een CEO blijkt te zijn en de dag erop al zijn altcoins dropt met een koersdaling van -91% tot gevolg.

Dat gezegd hebbende, ik ben ook niet dom en wil best heel veel lezen, proberen te begrijpen, zelf nog een keer Googlen en dan een tegenvraag stellen. Maar in sommige gevallen valt het mij hier ook op dat er een coin wordt geroepen (ja, ook door mensen die al wat meer posts in crypto achter hun kiezen hebben) met wel/geen analyse al dan niet gelardeerd met een bende technische info waar je helemaal simpel van wordt.

Hoe kan dit dan beter? De "whales" moeten van hun troon komen en misschien iets liever/duidelijker iets opschrijven? Of de n00bs met hun 0.1BTC moeten eens wat meer lezen alvorens te vragen/roepen? Het komt natuurlijk wel van 2 kanten. En in mijn optiek is de lat om in dit topic snel mee te komen, best heel hoog gelegd door sommige personen; dan krijg je snel mismatches in uitspraken / denkniveaus etc.
Ja natuurlijk kan je niet de diepte ingaan met alle coins en al het nieuws. Dat is simpelweg teveel en dat doen maar weinig mensen. Maar je hebt toch wel een idee waarom je in welke coin investeert en kan dat toch wel beargumenteren. Anders kan je net zo goed een stapel krasloten kopen.

Er worden juist hele posts gewijd aan een achtergrond van een coin. Maar die worden juist ondergesneeuwd door alle andere posts met 1 regel. Recentelijk is er een heel stuk over Stratis gepost. Waar juist in wordt gegaan waarom die coin meerwaarde heeft. Wat de usp en de roadmap is. Daarvoor werd riple uitgediept en zo nog een heel aantal andere coins eth, waves, xlm. Ook de verhoudingen tussen de coins en de technieken die deze uniek maken komen ook aanbod. Welke copy coins zijn en welke echt verschillend zijn met specifieke toepassingen.

Volgens mij is het hier op GoT nog altijd de bedoeling dat je zelf inzet doet en wordt er een bepaald niveau verwacht. Het is toch niet de bedoeling dat alles op jip en janneke niveau uitgelegd moet worden? Dat het topic te snel gaat is volgens mij meer de oorzaak van het lage niveau dan het gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demol88
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 15:56
SirDarkAngel schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:49:
Stratis blijf ik een mooie munt vinden. Het idee erachter is goed, de markt waardeert de munt (weinig negatieve reacties) en de lijn bevalt me ook. Gaat naar boven zonder hele grote correcties naar beneden over langere tijd. Geen constante pump/dump al ging het gisteren wel iets te hard. Heb er wat gekocht om 2 dollar en hoopte dat de munt in een maand naar de 5 zou gaan om dan te verkopen. Dit is een stuk sneller gegaan, maar blijf nog even zitten. Geen idee waarom, maar heb er een goed gevoel bij en verwacht dat de munt redelijk snel de derde munt achter BTC/ETH wordt. Pure speculatie, maar zo zit heel de markt in elkaar. Er wordt in ieder geval veel over de munt gepraat (positief) en dat is een goed teken.

Daarnaast gisteren een lading ANT gekocht. Geruchten dat deze over 2 weken op POLO worden gezet. Geen hele betrouwbare bron en grote kans dat het uit de lucht gegrepen is. Maar ook dit vind ik een mooi project en zie de munt sowieso wel verdubbelen. Zouden ze idd op POLO worden gezet, dan schiet hij sowieso de lucht in. Dus onder het mom "buy the rumours, sell the news" kopen kopen kopen. xP xP
Waar kan je aanraden om STRAT te kopen? Ik twijfel om er rechtstreeks te kopen ipv mn btc erin te steken. is Anycoindirect.eu redelijk ok qua kosten en snelheid of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 13:27
Matsooh schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:52:
[...]

Dan heb ik liever 1 topic waar ik kan zoeken, en beetje kan volgen, dan 10 aparte topics te moeten bij houden... Ik ga geen 10 topics in de gaten houden. Als ik 60 posts mis dan lees ik snel diagonaal of er iets belangrijk staat, anders de laatste 10 en volg ik verder... Denk dat het gemakkelijker is om 1 te houden, kan je tenminste ook handig zoeken.
Maar dat is juist mijn punt. Als ik een indepth discussie start of een ICO, dan is die discussie per definitie niks waard omdat hij verdrinkt in de "Wat vind je van Sia/BAT/etc" / "Hoelang duurt het voordat ik Tier2 ben.." / "Welke exchange is het beste voor munt X " vragen.

imho is Tweakers juist een forum waar we dit soort indepth discussies moeten kunnen voeren...

"Secrets are only secrets if they are secret."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShyDolphin
  • Laatst online: 22-12-2021
demol88 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:58:
[...]

Waar kan je aanraden om STRAT te kopen? Ik twijfel om er rechtstreeks te kopen ipv mn btc erin te steken. is Anycoindirect.eu redelijk ok qua kosten en snelheid of zijn er betere alternatieven?
Ik heb gister het volgende gedaan.. kostte me ongeveer een half uurtje

- Maak een account aan op Poloniex.com
- Stort wat ETH/BTC naar je wallet op Poloniex
- Gebruik je BTC om STRAT te kopen op de exchange.

$$$$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 22:57
demol88 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:58:
[...]

litebit

edit: FOMO zojuist 100 ark gekocht. Nu een kleine portefeuille aangelegd met ARK, STRAT, WAVES om te zien waar het naar toe gaat, allemaal wel interessante crypto met wat ontwikkelingen in de aankomende tijd. Zoals hier ook in het topic gemeld is.

[ Voor 27% gewijzigd door loewie1984 op 01-06-2017 12:06 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45
Giftcard schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:58:
[...]

Maar dat is juist mijn punt. Als ik een indepth discussie start of een ICO, dan is die discussie per definitie niks waard omdat hij verdrinkt in de "Wat vind je van Sia/BAT/etc" / "Hoelang duurt het voordat ik Tier2 ben.." / "Welke exchange is het beste voor munt X " vragen.

imho is Tweakers juist een forum waar we dit soort indepth discussies moeten kunnen voeren...
Zeker waar dit statement, maar dan zul je ook veel strakker moeten modereren denk ik en ik weet niet of daar de capaciteit voor is. Er wordt namelijk al gewaarschuwd voor het feit dat dergelijke vragen niet zijn toegestaan in dit topic... toch worden ze gepost. Het is denk ik toch een beetje geven en nemen...

Ik snap overigens niet waarom Ripple nu weer zo omhoog schiet... ik heb niks van nieuws of iets dergelijks kunnen vinden. Is dit dan gewoon een pump en kunnen we straks weer een dump verwachten? :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

[...]

Zou het niet cool zijn als we per post een coin/logo kunnen selecteren (bijv. ETH of XEM) en dat je daar ook op kunt filteren. 8)

Ook moedig ik iedereen aan om interessante of zelfs half interessante posts een +1 thumbs up te geven.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 12:41
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:06:
[...]

Wel iets om rekening te houden met die Waves zo lang die DEX niet echt volumes heeft -> verkocht op 3.42, uiteindelijk 2.92 in het handje. 50 cent per waves naar de fees.
Fee is toch maar 0.003 Waves op dat punt, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Tof. Ik stuur mijn ripples naar POLO om met winst om te zetten naar SIA of andere coins..
Begint de dump op XRP en mijn ripples komen niet aan! Waarom is dat niet 'instant'?

Hoelang duurt zo'n transfer naar POLO?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 15:32
Dit artikel vond ik wel interessant en het delen met jullie waard: https://www.forbes.com/si...is-a-bubble/#59f06f7a33b1
"Cryptocurrency Is A Bubble"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ninjetsu NL schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:05:
[...]

Zeker waar dit statement, maar dan zul je ook veel strakker moeten modereren denk ik en ik weet niet of daar de capaciteit voor is. Er wordt namelijk al gewaarschuwd voor het feit dat dergelijke vragen niet zijn toegestaan in dit topic... toch worden ze gepost. Het is denk ik toch een beetje geven en nemen...

Ik snap overigens niet waarom Ripple nu weer zo omhoog schiet... ik heb niks van nieuws of iets dergelijks kunnen vinden. Is dit dan gewoon een pump en kunnen we straks weer een dump verwachten? :/
dump is bezig..
100den sells. .NU terug wat groen. Kijken of hij stand houdt!
Ripple staat IMO te goedkoop om op de 3de plaats te staan.
Niemand houdt van ripple maar vele willen er wel mee speculeren :)
Dat gaat in golven natuurlijk zeker als hij al één week totaal niet beweegt valt een uptrend ineens wel op en gaan mensen mee met de golf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

[...]

Hier ben ik het opzich wel mee eens, alleen moet je wel goed kijken naar de spreiding van informatie. Een ICO topic zie ik wel zitten. Daar komen dan alleen mensen die interesse hebben en mogelijk iets bij kunnen dragen zonder dat het meteen gaat uitzien als een "trollbox".

Mag ook wel strenger opgetreden worden tegen dergelijke vragen. Richtlijnen zijn al zwart/wit. En als men het echt niet wil begrijpen moet er een post-format komen. Waarbij men duidelijk de vraagstelling en eigen analyses moet verduidelijken. Dan kan daar ook inhoudelijk op gereageerd worden. Er wordt nu teveel geschoten met hagel.

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58
multipasser schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:10:
Tof. Ik stuur mijn ripples naar POLO om met winst om te zetten naar SIA of andere coins..
Begint de dump op XRP en mijn ripples komen niet aan! Waarom is dat niet 'instant'?

Nja of je nu naar Poloniex of naar Bittrex of naar hitbtc je coins stuurt, het is allemaal afhankelijk van de confirmations die nodig zijn.

Maar waarom zou je überhaupt panic sellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

LopendeVogel schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:15:
[...]

Nja of je nu naar Poloniex of naar Bittrex of naar hitbtc je coins stuurt, het is allemaal afhankelijk van de confirmations die nodig zijn.

Maar waarom zou je überhaupt panic sellen?
Geen panic sell. Ik heb 50% (250euro) op 7u tijd dus ik wou met die winst sia's kopen.
Free money. De rest ripple houden voor iets langer.

Er is geen soorth Etherscan voor Ripple?

[ Voor 4% gewijzigd door multipasser op 01-06-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Shifty47 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:10:
Dit artikel vond ik wel interessant en het delen met jullie waard: https://www.forbes.com/si...is-a-bubble/#59f06f7a33b1
Waarom vind jij het interessant. Ik vind het een beetje een standaard artikel wat in deze of andere vorm al een paar keer voorbij is gekomen in de MSM ( in deze context niet negatief bedoeld).

Alle vinkjes kunnen wel gezet worden. Bubble zonder onderbouwing waarom, Tulpenmania, geen duidelijk begrip van de techniek en de verschillen tussen de coins. Drang en hang naar regulatie en parallellen treken naar de reguliere aandelen markt.

Het enige punt wat je eruit zou kunnen halen maar dat is wel logisch en algemeen bekend. Is dat na deze periode van opleving en sky is the limit. Er een bear market komt waarbij een heel aantal coins zo niet alle rode cijfers gaan laten zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Defector op 01-06-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 03-10 05:58
multipasser schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:16:
[...]

Geen panic sell. Ik heb 50% (250euro) op 7u tijd dus ik wou met die winst sia's kopen.
Free money. De rest ripple houden voor iets langer.

Er is geen soorth Etherscan voor Ripple?
google...
https://xrpcharts.ripple.com/#/transactions
gewoon de eerste hit, staan er volgens mij nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

is je sell order wel uitgevoerd, dat kun je checken bij open orders.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

Shifty47 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:10:
Helaas kan ik het niet lezen, want ik hanteer een Forbes-verbod. Die site is zo ruk en vol met clickbaits dat die op de blacklist heb gezet. Op dit moment blijft het sowieso speculeren of crypto een bubbel is. Ik ben zelf ook een leuke toevoeging op de hele "bubbel" kwestie: https://cointelegraph.com...in-investor-vinny-lingham

Het blijft een kwestie van visie vs. visie. Adoptie van crypto kan gigantisch tegen gehouden worden door de banken, politici en iedereen die er belang bij heeft om dit te laten "falen". Ik denk dat men daar nog niet 100% van bewust is. Ik vind het best zolang er op dit tempo door wordt gewerkt aan nieuwe oplossingen en aan markt/verdienmodellen. Want laten we eerlijk zijn.. aan het einde van de rit is het kapitalisme dat wint :X

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 21:40
Ben nog erg content met Ubiq. Vorige week ingekocht voor 28 cent en nu $1 doorbroken. Ben erg benieuwd hoe het verder ontwikkeld. Zit een goed dev team achter en het voelt allemaal erg compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 15:32
Defector schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:17:
[...]

Waarom vind jij het interessant. Ik vind het een beetje een standaard artikel wat in deze of andere vorm al een paar keer voorbij is gekomen in de MSM ( in deze context niet negatief bedoeld).

Alle vinkjes kunnen wel gezet worden. Bubble zonder onderbouwing waarom, Tulpenmania, geen duidelijk begrip van de techniek en de verschillen tussen de coins. Drang en hang naar regulatie en parallellen treken naar de reguliere aandelen markt.

Het enige punt wat je eruit zou kunnen halen maar dat is wel logisch en algemeen bekend. Is dat na deze periode van opleving en sky is the limit. Er een bear market komt waarbij een heel aantal coins zo niet alle rode cijfers gaan laten zien.
Het is vooral inhakend op waar het hier al vaker over ging; de hele discussies dat er mensen zijn die zomaar wat coins kopen omdat die hier interessant lijken maar zich niet volledig bewust zijn van de risico's. Ik betrap mezelf daar ook op, ik lees hier vanmorgen het één en ander over BAT en voordat ik mij er volledig in verdiept hebt merk ik dat ik ze eigenlijk al wil gaan kopen.
Het artikel is dan eigenlijk ook een waarschuwing en ik denk ook wel dat we nu in een bubble zitten die moet gaan barsten.. De vraag is alleen wanneer.

@Irrival het is inderdaad verschrikkelijk irritant met al die clickbaits, maar daar probeer ik omheen te kijken. Zoals bij heeeel veel sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

LopendeVogel schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:17:
[...]

google...
https://xrpcharts.ripple.com/#/transactions
gewoon de eerste hit, staan er volgens mij nog wel meer.
Die zag ik staan maar 'charts' is nu niet echt transfers or scan.
Daarom heb ik er niet op geklikt. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ripples van mijn wallet naar bv Kraken is zo goed als instant.....zap zap en ze zijn daar....die verdomde cripples. Straks weer inkopen op 17 cent....beetje wachten, met 30 weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:28:
[...]

Ripples van mijn wallet naar bv Kraken is zo goed als instant.....zap zap en ze zijn daar....die verdomde cripples. Straks weer inkopen op 17 cent....beetje wachten, met 30 weer weg
'This transaction was successful, and validated in ledger 30181438 on June 1, 2017 10:04 AM.'

En nog niets te zien op m'n poloniex. Grr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Niet vergeten dat exchanges een backlog kunnen hebben. Je bent helaas niet de enige die handelt op Polo wat zo'n beetje de grootste alt exchange is die er is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
[...]

Daar volg ik je wel in, maar om te gaan opsplitsen in 10 topics lijkt mij een beetje moeilijk. Denk als je elke currency een ander topic gaat geven, dat het dan wat rommelig wordt. Dan denk ik dat het misschien beter is om een onderverdeling te doen rond vragen, wat is welke coin, welke wallet moet ik gebruiken, strategie & tips etc, maar toch de hoeveelheid onderverdelingen te beperken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

loewie1984 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:30:
Niet vergeten dat exchanges een backlog kunnen hebben. Je bent helaas niet de enige die handelt op Polo wat zo'n beetje de grootste alt exchange is die er is.
Bij mijn Balances/History staat ook nog niets, daar moet je dan zien of hij nog op verifications wacht.
Alsof de transfer er niet geweest is. Spijtig dat dit zo lang moet duren allemaal. Dat zegt dan weer genoeg over ripple als platform. Als het nu al niet vlot gaat terwijl maar 0,01% van de wereldbevolking bezig is met crypto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
multipasser schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:41:
[...]

Bij mijn Balances/History staat ook nog niets, daar moet je dan zien of hij nog op verifications wacht.
Alsof de transfer er niet geweest is. Spijtig dat dit zo lang moet duren allemaal. Dat zegt dan weer genoeg over ripple als platform. Als het nu al niet vlot gaat terwijl maar 0,01% van de wereldbevolking bezig is met crypto's :)
Als de transactie gewoon verwerkt is in de Ripple ledger, dan is het niet het probleem Ripple dat Poloniex de boel nog niet heeft opgepikt. Ripple werkt blijkbaar prima, maar het proces dat bij Poloniex draait dat nieuwe stortingen moet registrerern hapert blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had beter die ripples beter kunnen verkopen voor iets anders dan BTC om het naar Kraken te krijgen. 1. duurt lang 2. kost teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Rannasha schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:43:
[...]

Als de transactie gewoon verwerkt is in de Ripple ledger, dan is het niet het probleem Ripple dat Poloniex de boel nog niet heeft opgepikt. Ripple werkt blijkbaar prima, maar het proces dat bij Poloniex draait dat nieuwe stortingen moet registrerern hapert blijkbaar.
Yep, Ik weet dat niet aan ripple zelf ligt want de hash zegt dat alles ok is.
Maar toch is er in zo'n snel systeem weer 1 trage schakel te vinden en dat is spijtig :).

Het zal hopelijk wel tevoorschijn komen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• loewie1984
Congrats @Rannasha overigens! Dat je ons nog vele jaren van crypto wijsheid mag voorzien :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 18:50
loewie1984 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:56:
Congrats @Rannasha overigens! Dat je ons nog vele jaren van crypto wijsheid mag voorzien :)
Zeker, alle goeds voor onze cryptoheld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 13:27
Matsooh schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:32:
[...]

Daar volg ik je wel in, maar om te gaan opsplitsen in 10 topics lijkt mij een beetje moeilijk. Denk als je elke currency een ander topic gaat geven, dat het dan wat rommelig wordt. Dan denk ik dat het misschien beter is om een onderverdeling te doen rond vragen, wat is welke coin, welke wallet moet ik gebruiken, strategie & tips etc, maar toch de hoeveelheid onderverdelingen te beperken. :)
Ja, waarschijnlijk is het wat overkill om elke coin een topic te geven.. Het is ook maar een voorstel.
Ik heb iig ff een thread aangemaakt in het Feedback stukje, het wachten is nu even op @.oisyn om daar iets van te vinden.

"Secrets are only secrets if they are secret."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Hoe sterk is Zcash! Terug op zijn top niveau!
Dat was ook een mooie geweest, tijdens de crash 140$ geraakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Hoe denken de rest van de posters over het voorstel in dit topic?

Cryptocurrency - Forum mature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ok, dus ripple houdt op elke wallet 20xrp in!
Ik ben er al 60 kwijt door rippix, bitstamp en poloniex wallets.

Ik dacht zeker dat het gelinkt was aan je 'adres' en dat je maar 1x 20 XRP moet betalen.

grtz
k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vast een n00b-vraag, maar toch stel ik hem. ;)

Ik heb op poloniex wat gekocht. Hoe kan ik nu makkelijk zien hoe mijn aankoop ervoor staat? Uiteraard zie ik de koers enzo, maar ik wil dit graag tov mijn aankoop zien.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 10:58
pven schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:01:

Ik heb op poloniex wat gekocht. Hoe kan ik nu makkelijk zien hoe mijn aankoop ervoor staat? Uiteraard zie ik de koers enzo, maar ik wil dit graag tov mijn aankoop zien.
Als je bij je bepaalde currency kijkt, kun je onderaan op "my trades" klikken volgens mij. Dan kun je zien voor hoeveel ze je gekocht hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:47
pven schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:01:

Trade history en dan de gewenste coin in zoekvak intypen, kun je zien wat je profit of loss is en wat je break even price is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Wat ik doe is fixed hoeveelheden btc per alt coin ik koop dus bijvoorbeeld alleen 0.05 btc van bepaalde alts in waarvan ik denk dat die omhoog gaan zo heb ik er op dit moment 10 alts waar ik die hoeveelheid in heb gestoken.
Als ik dan bij balances -> deposits withdrawels kijk zie ik wat ze nu in btc waard zijn. 8 Van de tien staan nu boven die 0.05 en twee er licht onder. zo heb ik een snel overzicht en zie ik ook bovenaan wat de totale waarde in dollars is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkers12
  • Laatst online: 10-12-2023
Wat is jullie gedachte bij de Digibyte coin?
1. Heeft grote community
2. Het heeft SEGWIT geactiveerd
3. DGB heeft een multi-mining algoritme.
4. Goed develop team
5. Ook DGB kan meer transactions per second uitvoeren als BTC.
6. Partnership met Microsoft
En dan nog niet gesproken over de project die ze hebben lopen. :9
Overig: op 10 Juni zal het geintegreerd worden in Mainkraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik dacht dat dat DGB <> MineCraft gebeuren een hoax was.

[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 01-06-2017 14:19 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31
loewie1984 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:19:
Geen hoax, maar er is - afaik - geen samenwerking. Er is een (of meerdere?) gameservers - die niet van MS zijn - waar je iets met de coin kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkers12
loewie1984 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:19:
Jasper schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:21:
[...]

Geen hoax, maar er is - afaik - geen samenwerking. Er is een (of meerdere?) gameservers - die niet van MS zijn - waar je iets met de coin kan.
Precies, geintegreerd is een verkeerd woord srry :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bonkers12 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:17:
1. Heeft grote community
4. Goed develop team
Dit is nu een munt die ik gekocht heb op buikgevoel, ik kon er op het internet niet heel veel over vinden naast hun eigen website, maar door die 'integratie' met Minecraft en de SEGWIT enablement staat deze mij wel aan.
Nu nog niks op verdiend want die is constant gestaag aan het zakken, maar ik hou m sowieso tot na 10 juni en dan herevalueer ik de munt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De stellar Lumens basis applicatie lijkt wel in 3u in elkaar gestoken.
Zo'n dingen geef toch geen vertrouwen in een project.

Kan je Stellar de decentralized Ripple noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 23:27
multipasser schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:50:
Kan je Stellar de decentralized Ripple noemen?
Eh, nee, totaal niet zelfs. Zowel Stellar als Ripple halen hun snelheid (tx/s) omdat ze behoorlijk gecentraliseerd zijn. Dit is de bekende three-way trade-off: decentralisatie, schaalbaarheid en veiligheid. Je mag er uit deze drie maar twee kiezen :)

[ Voor 3% gewijzigd door dj_tjerk op 01-06-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

kaasmakert schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:56:
[...]

Ik ben niet bekend met LTC-QT en DOGE-QT, maar als wallet.dat zowel je public en private key bevat en niet geencrypt is, is het antwoord zonder meer ja, iedereen die dat bestand heeft kan bij je coins.
Het lijkt er sterk op dat dit gewoon mogelijk is, zie bijvoorbeeld hier:
https://bitcoin.stackexchange.com/questions/20869/how-to-get-private-key-from-litecoin-qt-wallet
Ok nu kan ik helemaal niet meer volgen.
Dus enkel die wallet.dat backuppen en je paswoord kennen is niet genoeg??
Waarom is dit allemaal zo onduidelijk.

Ik heb de LTC wallet wel encrypt via het menu.
Extra security?

grtz
k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:16
Hoeveel laten jullie maximum aan coins staan (omgerekend in euro) op beurzen zoals Kraken en Poloniex? Ik worstel met dat als ik alles in een ledger/wallet bewaar, geen stop loss orders kan instellen voor een serieuze crash maar wel het risico loop dat een beurs van vandaag op morgen gehacket wordt en de centen weg zijn...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
BitCoin lijkt weer goed bezig, al 190eur gestegen sinds ik gisteren ingekocht heb (op 2000eur).
Ethereum blijft wat hangen rond de 200eur, eens benieuwd of daar nog veel verandering in komt na deze:

https://www.cryptocoinsne...enables-ethereum-trading/
https://www.cryptocoinsne...umed-bitcoin-withdrawals/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:17
FragileM64 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:32:
Hoeveel laten jullie maximum aan coins staan (omgerekend in euro) op beurzen zoals Kraken en Poloniex? Ik worstel met dat als ik alles in een ledger/wallet bewaar, geen stop loss orders kan instellen voor een serieuze crash maar wel het risico loop dat een beurs van vandaag op morgen gehacket wordt en de centen weg zijn...
Je moet er genoeg op hebben staan zodat je kunt handelen zoals je wilt handelen. Als je wilt holden dan heb je niks op de beurs. Als je met je hele portfolio wilt day-traden staat alles op de beurs. Absolute bedragen is zo'n persoonlijk iets, denk niet dat je daar veel aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kent iemand een goede RSS feed met Crypto Coin news?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 10:22
Smultie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:37:
Kent iemand een goede RSS feed met Crypto Coin news?
Deze volg ik momenteel, andere suggesties zijn altijd welkom:)
http://imgur.com/a/TllBC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Laatst online: 02:15
ik zou heel terughoudend zijn met een stop loss order, want je hebt sommige even heel diepe dalen, waardoor je honderden euro's kwijt kunt zijn. Terwijl de koers in enkele uren weer terug krabbelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

1. Heeft grote community
4. Goed develop team
1. Als BTC, maar dan veel kleiner. Zelfde voor punt 4.
2. Waar BTC Core nu voor strijdt, tevens lost dat verschil nummer 5 op mocht die strijd lukken (kwestie van tijd)
3. Er zijn volgens mij BTC pools (slush?) die dit ondersteunen, niet zeker!
6. Niet echt partnership, maar ze verkopen hun huid gewoon erg goed.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/download/EvI8PFD

Ik denk dat de munt toch echt vlucht heeft genomen door een aantal dingen: hype, segwit en hun https://www.digibyte.co/digibyte-gaming plan. Het is echter geen groots innovatieve munt, zie ook de Github commits - het is en blijft een 95% BTC clone waarbij de eerste user van het Digibyte team pas stevig begon te committen richting einde 2016/being 2017 waar ook veel PR merges/readme/testing in zit.

Dus wat is mijn gedachte - super tof als je er flinke winst mee gemaakt hebt, maar er staat technisch volgens mij een beperkt aantal dingen op de rol en ik vraag af of ze de power-to-execute hebben om die zelf te bewerkstelligen. Ik denk dat ze gewoon heel goed vermarkten welke relaties/business programma's ze optuigen.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Vraagje voor de meer ervaren Kraken handelaar;
Het plaatsen, cancellen en opnieuw plaatsen van Limit orders kost toch niks qua fee?
En hoelang blijft een Limit order actief, net zolang totdat hij vervult is of gecancelled door de user of zit er ook nog een tijdslimiet op openstaande orders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
MeltedForest schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:45:
Het plaatsen, cancellen en opnieuw plaatsen van Limit orders kost toch niks qua fee?
En hoelang blijft een Limit order actief, net zolang totdat hij vervult is of gecancelled door de user of zit er ook nog een tijdslimiet op openstaande orders?
Nee kost niks. Zit geen tijdslimiet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Je kunt margin trades gebruiken om het grootste gedeelte van je coins in eigen beheer te houden en alsnog van koersbewegingen te profiteren.

Voorbeeldje: Stel je hebt 5 BTC en je wil een stop-loss verkoop-order plaatsen om deze te verkopen als de prijs onder een bepaald punt komt. Wat je kunt doen is 4 BTC naar je eigen wallet overboeken en 1 BTC achterlaten op Kraken. Vervolgens stel je met 5x leverage een stop-loss verkoop-order in voor 5 BTC op het door jou gekozen prijsniveau.

Als dit prijsniveau niet gehaald wordt, dan gebeurt er niets. Orders die niet worden uitgevoerd kosten niets. Tegelijkertijd loopt maar 20% van je BTC risico in het geval van hacks, exchange storingen, enz...

Als de stop-loss wel getriggerd wordt, dan heb je een margin short-positie ter waarde van 5 BTC. Je kunt dan kiezen om deze positie aan te houden of om de inhoud van je wallet op Kraken te storten zodat je de positie kunt settlen.

De rente op margin-posities is erg laag en begint pas te lopen op het moment dat de order wordt uitgevoerd, waardoor deze aanpak nauwelijks extra geld kost en je toch een groot deel van je coins in eigen beheer kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
MeltedForest schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:45:
Nee, fees betaal je alleen op trades. En je kunt orders verschillende tijdslimieten geven: eeuwig, absolute expiry tijd (12:00 vannacht) of relatieve expiry tijd (over 5 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

https://www.litebit.eu/en/buy/artbyte deze enkele dagen terug vermeld. Stond toen 0,0029$.
Een coin voor artiesten te steunen via social media. 0,008$ top gehad. Hij lijkt weer op weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar hoe zo'n hype zich verspreid. Ken mensen die nooit iets met een computer doen of überhaupt digitaal bezig zijn die nu opzoek zijn naar een dash wallet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:44:
Raar hoe zo'n hype zich verspreid. Ken mensen die nooit iets met een computer doen of überhaupt digitaal bezig zijn die nu opzoek zijn naar een dash wallet
Mensen zien gewoon geld. Als je genoeg verhalen hoort over rendementen van 100% tot 4000% in weken dan wekt dat wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Laatst online: 20:00

Secsytime

Automagisch

Als mensen nog goedkoop ETH in willen kopen, dit is je kans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a_rated
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 12:12
dalletje voor ether? hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:54:
Want? 195 is nog steeds redelijk hoog. Een tijdelijk dipje misschien. Maar het is geen 120 of 80/60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
190 Euro goedkoop ? :+
Nee dank je ik wacht wel op een groter dipje

Koop ordertjes staan al klaar hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Defector schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:55:
[...]

Want? 195 is nog steeds redelijk hoog. Een tijdelijk dipje misschien. Maar het is geen 120 of 80/60 euro.
Als die ooit terug komen.. maarja, niets is onmogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
We zitten zo'n 2% onder de ATH en dat vind je goedkoop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:56:
[...]

We zitten zo'n 2% onder de ATH en dat vind je goedkoop ?
11,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Niet waar ik naar kijk. Maar ok, we zitten zo'n 11,5% onder de ATH en dat vind je goedkoop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ben toch echt even uitgestapt bij ETH. Even kijken waar dit heen gaat - hoop straks flink lager terug te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018
Ben uitgestapt met 50 bij 0.1 btc ongeveer dus mooi om zo weer in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net geverifieerd door Waves/Coinomat om met SEPA Waves te kopen. Zal wel allemaal ok zijn en mijn stereotype alarm zal wel te snel afgaan. Identificatie check door met iemand met zwaar Russisch accent en het uiterlijk van een onderwereldfiguur te chatten op een Duitse app om vervolgens een week niets meer te horen en dan in een mail zonder opmaak een Iban van bank in Praag te krijgen

Dan denk ik dus koeloejoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Fire69 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:27:
[...]

Same here weer... Gisteren toen ETH bleef zakken verkocht op 211$ om goedkoper terug te kunnen kopen.
Wat dacht je, begon direct te stijgen natuurlijk!
Moeten terugkopen op 214... :/
Daarom is het standaard advies ook "buy the dip" hè, niet "sell the dip" :P

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:01:
[...]

Niet waar ik naar kijk. Maar ok, we zitten zo'n 11,5% onder de ATH en dat vind je goedkoop ?
Goedkoop is relatief he ;)

Wilde alleen maar aangeven dat nu een moment aanbreekt waar het interessant wordt om te kopen, aangezien we hier veel newbie lurkers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Van mij mag de dip wel weer over zijn voor mij. De eerste ETH heb ik bijna gemined dus de kosten moeten even worden terug verdient.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ik heb een analyse gedaan van de dagelijkse prijs per uur, en dit over de voorbije dagen (sinds de start van de hype). Rond dit tijdstip (17 à 18u) was er een duidelijk patroon van een dal zichtbaar in de ETH prijs. Dus ja, puur op statistiek gebaseerd is het de moment om te kopen ;)

Interessante gegevens trouwens, genoeg API's beschikbaar om je data vandaan te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvT
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Sfinx- schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:25:
Ik heb een analyse gedaan van de dagelijkse prijs per uur, en dit over de voorbije dagen (sinds de start van de hype). Rond dit tijdstip (17 à 18u) was er een duidelijk patroon van een dal zichtbaar in de ETH prijs. Dus ja, puur op statistiek gebaseerd is het de moment om te kopen ;)

Interessante gegevens trouwens, genoeg API's beschikbaar om je data vandaan te halen.
Dit geldt voor de hele altcoin markt.

Tussen 15:00 - 17:00 vrijwel standaard een dip van 2 á 3 %. Bijna iedere dag wel.

Amerikanen die wakker worden. voor daytraders zeker belangrijk om in het achterhoofd te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
MrAcid schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:01:
Ben toch echt even uitgestapt bij ETH. Even kijken waar dit heen gaat - hoop straks flink lager terug te kunnen kopen.
Is dit nou goed gegaan? Ik heb vaak dat ik net wat laat uitstap, en dan net wat laat inkoop en dan uiteindelijk door de fees beter gewoon had kunnen holden. T blijft altijd wat koffiedik kijken wanneer je inziet "o dit is geen dip maar een crash" dan ben je al flink laat bv...

Ook lukt sellen via limit order dan meestal niet, dus pak je market order met nog hogere fees.

Edit: Of zoals nu is er een retrace, gaat ie nu weer doorstijgen of is dit juist de stilte voor de storm? Zijn altijd lastige keuzes.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoffa op 01-06-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Remco10 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:29:
[...]

Dit geldt voor de hele altcoin markt.

Tussen 15:00 - 17:00 vrijwel standaard een dip van 2 á 3 %. Bijna iedere dag wel.

Amerikanen die wakker worden. voor daytraders zeker belangrijk om in het achterhoofd te houden ;)
Goh, je was me voor... Had nog een snippertje BTC op Polo staan en bijna 2500 altcoins aangekocht verdeeld over 5 "namen". Meteen een sell-order erachter gehangen voor 4 tot 6% en dan eens kijken wat er vannacht gebeurt. Het is tientjeswerk maar wel even leuk om te proberen.

Voor wat betreft ETH blijf ik stevig zitten op dit moment ondanks de dalingen. Mijn break-even ligt op dit moment op 146Euro/ETH dus echt veel pijn heb ik nog niet van de rode sticks.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaCoTa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Stoffa schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:33:
[...]

Is dit nou goed gegaan? Ik heb vaak dat ik net wat laat uitstap, en dan net wat laat inkoop en dan uiteindelijk door de fees beter gewoon had kunnen holden. T blijft altijd wat koffiedik kijken wanneer je inziet "o dit is geen dip maar een crash" dan ben je al flink laat bv...
Ben er nog uit - verwacht nog wel wat meer daling naar rond de €150. Ik denk dat we de komende paar uur tot anderhalve dag vooral naar beneden zullen gaan. Daar speculeer ik nu op.
Maar blijft een gok: wat jij zegt gebeurt ook vaak genoeg. :)

Afgelopen 2 dagen zie je echter wel wat stilstand bij ETH - daar worden mensen na zo'n periode van snelle groei over het algemeen zenuwachtig van en er volgt dan weer even een 'test' naar beneden om te kijken of de marktprijs nog gerechtvaardigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
MrAcid schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:41:
[...]

Ben er nog uit - verwacht nog wel wat meer daling naar rond de €150. Ik denk dat we de komende paar uur tot anderhalve dag vooral naar beneden zullen gaan. Daar speculeer ik nu op.
Maar blijft een gok: wat jij zegt gebeurt ook vaak genoeg. :)

Afgelopen 2 dagen zie je echter wel wat stilstand bij ETH - daar worden mensen na zo'n periode van snelle groei over het algemeen zenuwachtig van en er volgt dan weer even een 'test' naar beneden om te kijken of de marktprijs nog gerechtvaardigd is.
Zelf verwacht ik ook nog wel wat schommelingen, maar helemaal terug naar 150 lijkt me persoonlijk wel erg gortig (denk zelf zo aan 175/180). Maar goed, is ook de waan van de dag want afgelopen weekend hadden we ook nog een dergelijke flashcrash,.

Vind het overigens wel mooi dat je gewoon je verwachtingen durft te posten. De meeste mensen zijn toch meer van het type "achterafNostradamus" zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 16:13
Smultie schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:46:
[...]

Thanks, 2FA maar even aangezet!
Ik zit op Bittrex, 2FA ook maar even aangezet! Bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Hoe kunnen mensen initieel niet al de moeite nemen 2fa aan te zetten? Ik vind dat echt bijzonder vreemd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NouNee
  • Laatst online: 18-09 14:03
Damn, 8k weg. Ik heb mijn coins op Jaxx en volgens hun is het alleen stored op mijn mobiel en niet op hun server. Is wel veiliger toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Giftcard schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:45:
[...]

Ik stel voor om het CC Forum een boost te geven door:
- een CC mainforum van te maken.
- een subforum te maken van:
-- BTC
-- ETH
-- Ripple
-- NEM
-- LTC
-- Other Altcoins
-- Exchanges
-- ICOs
-- Tips&Tricks

Het is maar een voorstel, en bij lange na niet perfect..
Mensen gaan afhaken bij Tweakers voor dit onderwerp, omdat het niet meer bij is te houden in 1 thread.
Een apart ICO topic ben ik eventueel nog wel voorstander van, maar een topic voor elke coin zie ik niet zitten. Teveel versnippering en slecht doorzoekbaar. Overigens is er al een (half dood) ETH topic.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Trouwens, dat verhaal over 8k verliezen: ik wist niet dat sms 2fa broken was. Ik gebruik gelukkig wel GAUTH voor mijn gmail account en alle transacties die ik op poloniex doe moet ik verifiëren met een link die ik ontvang in mijn gmail.

Misschien een tip voor anderen die net zo panisch zijn als ik. Ik heb voor mijn accounts random gegenereerde passwords van meer dan 40 karakters lang. Ik ga naar de website waar ik wil inloggen, unplug mijn internet, tik mijn inlog/email en password in, sluit internet weer aan en log in. Volgens mij verlaag je de kans dat er met je meegekeken wordt op die manier drastisch. Je typt nooit je gebruikersnaam en password in terwijl je pc aan internet zit.

Nu weet ik niet eens zeker of wat ik doe veiliger is, maar volgens mij wel en het voelt goed.

Heb ik zelf nog een praktische vraag: waar bewaren jullie je 24 woord seed? Ik wil sowieso een brandveilig kluisje kopen waar mijn ledger in gaat en waar ik mijn seed opsla. Maar goed, dan ligt het op 1 locatie en dat is thuis. Kun je bij je bank gewoon een kluis huren voor een degelijk bedrag?

[ Voor 15% gewijzigd door GrazendeKoe op 01-06-2017 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonkers12
NouNee schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:57:
[...]

Damn, 8k weg. Ik heb mijn coins op Jaxx en volgens hun is het alleen stored op mijn mobiel en niet op hun server. Is wel veiliger toch?
Inderdaad, Jaxx doet geen user informatie, wallet data of funds op een centrale server hosten. Alles wordt op de client opgeslagen. Dus heeft Jaxx has no central point of failure. Maar je moet wel backup phrase onthouden dus uitprinten en ergens goed bewaren. (12 woorden) voor het geval dat je client afbrand :P

Daarnaast vindt ik persoonlijke Poloniex ook prima om alle funds op te hebben staan. Zolang je 2FA maar aan hebt staan :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
1. Heeft grote community
4. Goed develop team
Op zich een goede opsomming, afgezien dat er geen officiele partnership is met Minecraft, het zijn zoals door anderen aangegeven maar een paar private servers die DGB ondersteunen.

Het gaming gedeelte valt juist iets meer op de achtergrond, Digusign is waar de focus op ligt, het tracken van goederen/publicaties op de blockchain:

http://digusign.com

Verder valt het mij op dat veel mensen van coin naar coin springen, om maar net die ene stijging mee te pakken, zonder verder veel te verdiepen in de daadwerkelijke achtergrond. Naar mijn idee kun je veel meer profiteren van het onderzoeken van daadwerkelijk goede projecten, contact zoeken met de developers en de community (Slack/Telegram) en gewoon vragen stellen.

Ja, er kan hier informatie worden gegeven en er kunnen tips gegeven worden, maar uiteindelijk moet je zelf de moeite doen om informatie te vergaren en misschien proberen wat meer lange termijn te denken.

Daarnaast werken alle markten in cycli. Al is een project nog zo goed, als deze al 300% gestegen is in een kort tijdsbestek, dan is het waarschijnlijk niet het beste moment om te investeren als je hoopt op korte termijn winst te maken. Je kiest eerst de projecten uit die matchen met wat jij denkt dat vatbaar is en potentie heeft, vervolgens probeer je een mooi instappunt te vinden en beoordeel je de situatie vandaar verder, door middel van het up to date blijven van gaande ontwikkelingen binnen het platform.

Als je meer wilt day traden, dan moet je je toch meer verdiepen in de technische kant van het verhaal. Daarbij is de fundamentele basis misschien minder van belang.

Drie goede sites om je hier verder in te verdiepen:

http://www.investopedia.com/
https://stockcharts.com/
https://www.babypips.com/

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
NouNee schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 17:57:
[...]
Laat ik het zo stellen: een mobiele telefoon staat ten alle tijden in verbinding met internet en de meeste mobiele OS leveranciers hebben security updates opgegeven. De financiele incentive om een 0-day exploit te gebruiken is de install base van Jaxx vermenigvuldigd met de funds die de gemiddelde gebruiker heeft. Misschien wat aan de paranoide kant, maar crypto storage in welke vorm dan ook worden in rap tempo een target.

Het gaat om geld, en vernuftige mensen doen heel veel moeite om daaraan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:04:
Trouwens, dat verhaal over 8k verliezen: ik wist niet dat sms 2fa broken was. Ik gebruik gelukkig wel GAUTH voor mijn gmail account en alle transacties die ik op poloniex doe moet ik verifiëren met een link die ik ontvang in mijn gmail.

Misschien een tip voor anderen die net zo panisch zijn als ik. Ik heb voor mijn accounts random gegenereerde passwords van meer dan 40 karakters lang. Ik ga naar de website waar ik wil inloggen, unplug mijn internet, tik mijn inlog/email en password in, sluit internet weer aan en log in. Volgens mij verlaag je de kans dat er met je meegekeken wordt op die manier drastisch. Je typt nooit je gebruikersnaam en password in terwijl je pc aan internet zit.

Nu weet ik niet eens zeker of wat ik doe veiliger is, maar volgens mij wel en het voelt goed.

Heb ik zelf nog een praktische vraag: waar bewaren jullie je 24 woord seed? Ik wil sowieso een brandveilig kluisje kopen waar mijn ledger in gaat en waar ik mijn seed opsla. Maar goed, dan ligt het op 1 locatie en dat is thuis. Kun je bij je bank gewoon een kluis huren voor een degelijk bedrag?
Wachtwoord intypen terwijl je niet op internet zit maakt geen verschil t.o.v. wél connected zijn. Moet uiteindelijk toch gewoon over de lijn en een keylogger stopt niet als je geen verbinding hebt.
Pagina: 1 ... 7 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks.
Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon verwijderd, sancties volgen bij herhaling.

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).