Cryptocurrency - Forum mature

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 13:27
Hoi Tweakers. Ik probeer al een tijdje de thread: Cryptocurrencies - handel & koers #3 te volgen..
De cryptocurrency wereld is momenteel hard aan het groeien, en daardoor wordt de thread nagenoeg onnavolgbaar.
De vragen over bepaalde coins/exchanges/ICOs vliegen je om de oren, met het logische gevolg dat veel vragen dubbel gesteld worden.
Deze dubbele vragen worden gesteld op het zelfde moment, en in de zelfde thread, als een diepzinnige vraag over bijv een ICO. Hierdoor wordt de diepzinnige vraag ondergesneeuwd.

Ik stel voor om het CC Forum een boost te geven door bijv:
- een CC mainforum van te maken.
- een subforum te maken van:
-- BTC
-- ETH
-- Ripple
-- NEM
-- LTC
-- Other Altcoins
-- Exchanges
-- ICOs
-- Tips&Tricks

Het is maar een voorstel, en bij lange na niet perfect..
Mensen gaan afhaken bij Tweakers voor dit onderwerp, omdat het niet meer bij is te houden in 1 thread.

"Secrets are only secrets if they are secret."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ben het er mee eens de thread is van 3 post per dag gegroeid naar een monster van 200 pagina's in een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dit is in 2013 / 2014 al geprobeerd, maar misschien waren we er toen te vroeg mee. (er was nauwelijks interesse destijds, waardoor het weer opgeheven is)

Gezien de enorme groei (400 reacties in een halve dag), vind ik het best een goed idee om een nieuwe poging te wagen. Zou de leesbaarheid in ieder geval ten goede komen.

Dividend for Starters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als een verzameltopic te snel groeit is het tijd voor meer topics, overleg eventueel even met @.oisyn.

Wanneer er vervolgens voldoende goedlopende topics zijn, kan er worden besloten tot een eigen forum. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Rannasha

Does not compute.

PromWarMachine schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:11:
Dit is in 2013 / 2014 al geprobeerd, maar misschien waren we er toen te vroeg mee. (er was nauwelijks interesse destijds, waardoor het weer opgeheven is)
Er was een tijdje best veel interesse, maar het Themaforum werd relatief laat in de hype-cycle geopend, waardoor de interesse alweer aan het teruglopen was.

Het is goed mogelijk dat er ook dit keer weer sprake is van een tijdelijke hype die over een nog onbekende hoeveelheid tijd wel weer af zal zakken. De vraag is daarom of het wenselijk is om het themaforum te heropenen met de gedachte dat het zeer goed mogelijk is dat het weer gaat om een tijdelijk iets.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

IRC voor slowchat blijft een drempel en er zijn veel trollbox niveau reacties of complete beginners die de startpost niet lezen - vragen mag, maar met 0 inzet moet je er eigenlijk niet eens aan beginnen. Daarom voorstel:

- Handel en koersen (inc. exchanges en brokers, tips rondom ordertypes / analyses / timing)
-- Optioneel op te splitsen in "big3" of "big5" qua cap in twee topics
- Informatie over visie en techniek van coins (inhoudelijke discussie over use cases van bepaalde coins en chains, ICO's kunnen hier ook in)
- Trollbox (slowchat, beginnersvragen, omg deze coin gaat zo goed)

Drie of max. vier topics lijkt me meer dan voldoende. Als gewenst wil ik best meeschrijven ergens.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Cassius schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:28:
IRC voor slowchat blijft een drempel en er zijn veel trollbox niveau reacties of complete beginners die de startpost niet lezen - vragen mag, maar met 0 inzet moet je er eigenlijk niet eens aan beginnen. Daarom voorstel:

- Handel en koersen (inc. exchanges en brokers, tips rondom ordertypes / analyses / timing)
-- Optioneel op te splitsen in "big3" of "big5" qua cap in twee topics
- Informatie over visie en techniek van coins (inhoudelijke discussie over use cases van bepaalde coins en chains, ICO's kunnen hier ook in)
- Trollbox (slowchat, beginnersvragen, omg deze coin gaat zo goed)

Drie of max. vier topics lijkt me meer dan voldoende. Als gewenst wil ik best meeschrijven ergens.
Goede opzet maar met een aanvulling. Laat die trollbox maar achterwege. Die posts hebben geen plaats hier of meerwaarde en mogen van mij nu ook al direct weg gemodereerd worden. zie bijv:

multipasser in "Cryptocurrencies - handel & koers #3"

In de topic warning staat nu al dat daarvoor irc bedoeld is.
" Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02:15
Ik zou 2 topics proberen te creëren, eentje zoals die nu heet en een andere met de titel "Cryptocurrencies - vragen & hoe, wat, waarom..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 08:57
Mr Ronman schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:50:
Ik zou 2 topics proberen te creëren, eentje zoals die nu heet en een andere met de titel "Cryptocurrencies - vragen & hoe, wat, waarom..."
Hier sluit ik mijzelf bij aan.

Ik denk dat je daarmee de grootste ergenis voor mensen (niet voor mij) wegneemt en je ook een duidelijk topic hebt waarnaar je kan verwijzen. Nu wordt vaak verwezen naar het bitcoin topic maar de naam suggereert iets anders dus daar zou ik ook niet zo snel vragen stellen over alt coins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 14:17
Deze hele wereld is dermate divers dat een themaforum beter zou voldoen dan topics. Als je het netjes wilt splitsen, neem je heel PFSL over en dat lijkt me niet de bedoeling. Er zijn nog wel meer onderwerpen die nu ondersneeuwen, zoals Cold storage bijvoorbeeld die best in een eigen topic zouden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een diepzinnige vraag over bijv een ICO....hmzz ff denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

My 2 cents
  • HowTO - voor de nieuwkomers, mogelijk vergelijking van wat exchanges, wat zijn wallet-adressen, offline/online storage, hoe koop je in als starter, verificatie-methoden/tijden, etc
  • Actuele markten - kan slowchatterig worden maar voor "bewijsbare" redenen waaarom een munt vandaag ineens stijgt. Elkaar attenderen op interessante/consoliderende bewegingen niet ouder dan 12 tot 24 uur oud?
  • Long-time markten - voor alle coins die langer dan een jaar bestaan en misschien voorzien van grafieken en commentaar waarom een coin hoog/laag gegaan is op bepaalde momenten. Verder wat confirmed info omtrent aankomende investeringen, mergers, forks, whatever
  • Showoff-topic? Zonder elkaar de ogen uit te steken geneuzel over je trading-tier status, verscheepte volumes, bizarre winst/verlies op een dump/pump. Wat mij betreft niet voorzien van absolute bedragen maar voornamelijk percentages of short-term screenies van jouw coins?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rannasha schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:28:
[...]

Er was een tijdje best veel interesse, maar het Themaforum werd relatief laat in de hype-cycle geopend, waardoor de interesse alweer aan het teruglopen was.

Het is goed mogelijk dat er ook dit keer weer sprake is van een tijdelijke hype die over een nog onbekende hoeveelheid tijd wel weer af zal zakken. De vraag is daarom of het wenselijk is om het themaforum te heropenen met de gedachte dat het zeer goed mogelijk is dat het weer gaat om een tijdelijk iets.
^^ Dit.
Het forum liep aanvankelijk best goed. Maar na een paar maandjes werd er nog amper gepost. En om heel eerlijk te zijn denk ik van de huidige hype precies hetzelfde.
Mr Ronman schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:50:
Dat is ook het voorstel hoe het er nu ligt. Het bitcoin topic is een beetje obsolete. Het gaat eigenlijk nergens over om bitcoin een eigen topic te geven. Al is er wel wat weerstand van een gering aantal personen, al kunnen die niet goed onderbouwen waarom dat dan een apart topic behoeft, anders dat bitcoin gewoon groot is 8)7

Ergens diep begraven in de topiclijst ligt overigens ook nog een mining topic.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

Axente schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:10:
Ben het er mee eens de thread is van 3 post per dag gegroeid naar een monster van 200 pagina's in een maand.
Dit inderdaad.

Ik ben in de meeste gevallen gewoon afgehaakt en lees vaak maar 1 a 2 pagina's per dag. Veel minder dan dat wat er daadwerkelijk geplaatst is.

Terwijl ik wel degelijk behoefte heb om de interessante informatie voor mij te lezen maar ik daar simpelweg geen tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
-verkeerde topic-

[ Voor 92% gewijzigd door DaCoTa op 01-06-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
Wordt er verder ook actie ondernomen op deze punten of laten we het handelstopic doormodderen todtat de hype voorbij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coin mining - algemeen discussie topic
Dat bedoelt@.oisyn

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
euh dat is het oude mining topic. Wat inderdaad eind 2014 is afgestorven.

[ Voor 24% gewijzigd door Defector op 06-06-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
Dat alles in 1 topic gedoe is idd soms wat onoverzichtelijk. Op 1 dag kan het daar serieus hard gaan... Bijna niet te volgen.

Wat meer overzicht zou niet mis zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31
MAX3400 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:59:
My 2 cents
  • HowTO - voor de nieuwkomers, mogelijk vergelijking van wat exchanges, wat zijn wallet-adressen, offline/online storage, hoe koop je in als starter, verificatie-methoden/tijden, etc
  • Actuele markten - kan slowchatterig worden maar voor "bewijsbare" redenen waaarom een munt vandaag ineens stijgt. Elkaar attenderen op interessante/consoliderende bewegingen niet ouder dan 12 tot 24 uur oud?
  • Long-time markten - voor alle coins die langer dan een jaar bestaan en misschien voorzien van grafieken en commentaar waarom een coin hoog/laag gegaan is op bepaalde momenten. Verder wat confirmed info omtrent aankomende investeringen, mergers, forks, whatever
  • Showoff-topic? Zonder elkaar de ogen uit te steken geneuzel over je trading-tier status, verscheepte volumes, bizarre winst/verlies op een dump/pump. Wat mij betreft niet voorzien van absolute bedragen maar voornamelijk percentages of short-term screenies van jouw coins?
Klinkt goed! +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Nog een onderwerp waar IMO best een serieus topic aan besteed kan worden: Woning kopen dmv cryptowinst

Dit topic ging scheef omdat het niet helemaal kosjer was, maar het hele wettelijke en belastingteschnische aspect van cryptocurrencies is zeker een eigen topic waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het staat natuurlijk sowieso iedereen vrij om dergelijke topics te openen - het onderwerp is PFSL waardig :). Dat topic is vooral gesloten omdat de TS in kwestie advies vraagt voor fraude.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1