Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Gunner schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:45:
[...]
Ze maken het me niet makkelijk. morgen de dubbele VIP-punten en m'n creditcard had het al zo moeilijk deze maand :o :D Wel of niet punten inwisselen.... <+:)

Aan de andere kant verwacht ik diverse sets nog wel beschikbaar bij de speciaalzaken, maar goed, dat levert natuurlijk geen vip-punten op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/90jhzdOhuK5GP4Ipgz8mcgCE/full.jpg
Señor Sjon schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:28:
[...]

Bij S@H zijn ze ook in de regel niet erg goedkoop...
Opzich met de dubbele VIP-punten (=10%) kom je vaak dichtbij de goedkoopste webshop volgens BrickWatch als je de verzendkosten meerekent. (die zijn vaak gratis bij S@H)

Daarnaast weet ik tenminste dat de producten onbeschadigd aankomen en niet zoals bij fun.be ingedeukt en/of gescheurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
tim427 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:30:
[...]

Opzich met de dubbele VIP-punten (=10%) kom je vaak dichtbij de goedkoopste webshop volgens BrickWatch als je de verzendkosten meerekent. (die zijn vaak gratis bij S@H)
10% korting die je pas bij een volgende bestelling kan incasseren, dus je moet 2x iets kopen bij een (veel te) dure LEGO shop.

Ik weet overigens niet hoe je met die '10% korting' in de buurt van de goedkoopste webshop(s) kan komen. Misschien met een van de (tijdelijke) shop exclusives, maar 90%+ van de sets kan je VEEL voordeliger ergens anders halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:02:
[...]

10% korting die je pas bij een volgende bestelling kan incasseren, dus je moet 2x iets kopen bij een (veel te) dure LEGO shop.

Ik weet overigens niet hoe je met die '10% korting' in de buurt van de goedkoopste webshop(s) kan komen. Misschien met een van de (tijdelijke) shop exclusives, maar 90%+ van de sets kan je VEEL voordeliger ergens anders halen.
idem - incidenteel koop iets via S@H, maar 9/10 is het 't prijsverschil niet waard: zelden dat een set via S@H goedkoper (of bijna even duur) is dan via amazon, toysrus ... prima, zou lego wel direct willen steunen, maar prijsverschil vind ik niet te verantwoorden. onderaan de streep maakt het mij niet uit waar de set vandaan komt, als ie maar goedkoop is geweest :+ (dus meer over extra's)

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 16-11-2018 15:12 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gaaf! Nou nog eentje in 1:8 schaal uitbrengen als set :) (al zou ik liever de RedBull zien, betere kleuren in de lego wereld, ik kan het commentaar van HdS wel verzinnen als een roze F1 auto uitkomt in de technic serie)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

[...]

Misschien is het woord "vaak" misplaatst, maar hier een voorbeeldje
  • Lego S@H 189,99 * 0.9 = 170.99
  • BrickWatch 172.46 (inclusief verzendkosten) maar die prijs klopt nooit = 175.96
Source:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kNRnnM2YWfPlAvJj4uTRxKZy/full.png

Conclusie: het is met dubbele VIP-punten zelfs goedkoper!

EDIT1: TLDR: Als prijsverschil maar 10~15% is op BrickWatch, zou ik het bij S@H halen. Blijkbaar zit ik de laatste tijd juist bij de "duurdere" sets te kijken met kleinere marges :/

EDIT2: Het loont daarnaast vaak de moeite om het in Duitsland te halen (mocht je daar toevallig zijn/vlakbij wonen/iemand anders laten halen)

[ Voor 14% gewijzigd door tim427 op 16-11-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zonoskar schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:18:
[...]

Gaaf! Nou nog eentje in 1:8 schaal uitbrengen als set :) (al zou ik liever de RedBull zien, betere kleuren in de lego wereld, ik kan het commentaar van HdS wel verzinnen als een roze F1 auto uitkomt in de technic serie)
Heb de mercedes F1 set; had daar heeeel graag een redbull van gemaakt. Zo gezegd .... dus een mailtje naar redbull met text en foto ter ondersteuning. Met de vraag of zij 'kleine' stickers hebben die ik kan gebruiken om een RedBull F1 auto te bouwen [...]

Wij vinden het natuurlijk super om te lezen dat jij op zoek bent naar Red Bull stickers!

Helaas kunnen we je niet direct helpen aan stickers met het Red Bull logo. Alleen onze Red Bull atleten mogen het Red Bull logo dragen. Dit maakt hen natuurlijk wel bijzonder, iets wat te begrijpen is als je ziet wat voor uitzonderlijke prestaties zij neerzetten!

fck dat - dan maar een ferrari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48
[...]

Klopt als een bus. een populaire set zoals de Destiny's Bounty staat op S@H aan €170. De eerstvolgende duurste webshop (volgens Brickwatch) biedt deze set aan €125. En de goedkoopste (op dit moment) staat aan €97,29.

Zo'n verschillen kan je niet compenseren met een dubbele VIP promotie. Daarom dat het grootste deel van mijn VIP punten gesprokkeld worden in de Pick-a-Brick muur van de winkel in Wijnegem, en onlangs ook nog in Londen. S@H bestellingen bevatten meestal exclusieve sets, of sets met een zeer goede price-to-piece ratio zoals de 40174 Lego Chess.

*edit* ik weet ook wel dat niet elke set zo sterk afgeprijst wordt als de Destiny's Bounty, maar over het algemeen kan je wel 20% of grotere kortingen vinden in andere webshops op het gros van het aanbod op S@H.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 16-11-2018 15:30 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
tim427 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:20:
[...]

Misschien is het woord "vaak" misplaatst, maar hier een voorbeeldje
  • Lego S@H 189,99 * 0.9 = 170.99
  • BrickWatch 172.46 (inclusief verzendkosten) maar die prijs klopt nooit = 175.96
Source:
[Afbeelding]

EDIT1: TLDR: Als prijsverschil maar 10~15% is op BrickWatch, zou ik het bij S@H halen. Blijkbaar zit ik de laatste tijd juist bij de "duurdere" sets te kijken met kleinere marges :/

EDIT2: Het loont daarnaast vaak de moeite om het in Duitsland te halen (mocht je daar toevallig zijn/vlakbij wonen/iemand anders laten halen)
De laagste ooit is van dat model 140 euro... Doe het sommetje eens met de GT3 die een RRP van 330 heeft, maar via amazon voor iets meer dan 200 euro te krijgen is. En bij S@H moet je nog een keer wat kopen, anders kan je de VIP-punten niet benutten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 16-11-2018 15:31 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

tim427 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:20:
is de volgende aankoop goedkoper :+ blijf er bij; lego shop is 9/10x de duurste plek om aan blokjes te komen (maar voor die exclusives en giveaways, kan het soms wel leuk zijn)

achjah, maar goed dat er van die sites als bricklink/brickwatch zijn, anders is het toch wel veel speurwerk

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 16-11-2018 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
himlims_ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:27:
[...]
Wij vinden het natuurlijk super om te lezen dat jij op zoek bent naar Red Bull stickers!

Helaas kunnen we je niet direct helpen aan stickers met het Red Bull logo. Alleen onze Red Bull atleten mogen het Red Bull logo dragen. Dit maakt hen natuurlijk wel bijzonder, iets wat te begrijpen is als je ziet wat voor uitzonderlijke prestaties zij neerzetten!

Ga je ze dat dan ook terug mailen? >:)
Kapoen schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:28:
[...]
Zo'n verschillen kan je niet compenseren met een dubbele VIP promotie. Daarom dat het grootste deel van mijn VIP punten gesprokkeld worden in de Pick-a-Brick muur van de winkel in Wijnegem, en onlangs ook nog in Londen. S@H bestellingen bevatten meestal exclusieve sets, of sets met een zeer goede price-to-piece ratio zoals de 40174 Lego Chess.
[...]
Ik gebruik de LEGO shop alleen maar voor PaB, jammer alleen dat die niet meetelt voor het verkrijgen van die promo setjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:34:
[...]

is de volgende aankoop goedkoper :+ blijf er bij; lego shop is 9/10x de duurste plek om aan blokjes te komen (maar voor die exclusives en giveaways, kan het soms wel leuk zijn)

achjah, maar goed dat er van die sites als bricklink/brickwatch zijn, anders is het toch wel veel speurwerk
Over giveaways gesproken, volgens promobricks zou het kunnen dat we dit weekend nog een extra 'freebie' krijgen bij onze bestellingen vanaf 40 euro. Namelijk de VIP mini shop van verleden jaar. Ze zijn niet heel zeker of het een online promotie betreft, of enkel in de shops.
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2017/09/lego_40178_vip_set_0005.jpg

*edit* deze promo (indien het artikel klopt) + de nog steeds verkrijgbare 40305 Lego Brand Store komt aardig in de buurt van een mooie moc denk ik.
chrisO schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:36:
[...]
Ik gebruik de LEGO shop alleen maar voor PaB, jammer alleen dat die niet meetelt voor het verkrijgen van die promo setjes...
En de PaB in de winkel is dan nog een pak goedkoper dan de online versie, toch voor de onderdelen die effectief in zo'n beker passen ;) En het prijsverschil tussen de winkel in Londen en het vasteland is helemaal belachelijk. £12 versus €18 voor een grote beker 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Kapoen op 16-11-2018 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:36:
[...]

Ga je ze dat dan ook terug mailen? >:)

[...]

Begrijp prima dat er rechten en bescherming van beeldmerk is.
Ga het ook niet commercieel inzetten; ik had ververwacht dat redbull zon mooi initatief wel zou waarderen.
Jammer, dan maken we er een ferrari van. gemiste kans

^- daarop is geen reactie gekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Heb de mercedes F1 set; had daar heeeel graag een redbull van gemaakt. Zo gezegd .... dus een mailtje naar redbull met text en foto ter ondersteuning. Met de vraag of zij 'kleine' stickers hebben die ik kan gebruiken om een RedBull F1 auto te bouwen [...]

https://www.stickerkoning.nl/ :Y)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Señor Sjon schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:31:
[...]

De laagste ooit is van dat model 140 euro... Doe het sommetje eens met de GT3 die een RRP van 330 heeft, maar via amazon voor iets meer dan 200 euro te krijgen is. En bij S@H moet je nog een keer wat kopen, anders kan je de VIP-punten niet benutten. ;)
Vandaar mijn edit ;) (Blijkbaar zit ik laatste tijd bij de oudere en duurdere sets te kijken, waar minder marge opzit :| )

Overigens is die 140 euro niet echt een eerlijke vergelijking;

Afbeeldingslocatie: https://www.brickwatch.net/images/graph/10247.1.png

Ja, de prijs is ooit daar geweest, maar niet lang. Overall gezien zit je met die 10% wel aardig bij de "rest". Of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door tim427 op 16-11-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een paar jaar geleden ging Lego opeens de exclusives meer voor zichzelf houden. Daar zat ook de Ferris Wheel bij. Ik heb er gewoon geen plek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
tim427 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:50:
[...]
Ja, de prijs is ooit daar geweest, maar niet lang. Overall gezien zit je met die 10% wel aardig bij de "rest". Of zie ik dat verkeerd?
Het klopt dat je de pieken in de brickwatch grafiek mag negeren. Deze verschijnen omdat sommige grote websites (zoals bv. amazon) soms 'flash sales' houden die maar enkele minuten geldig zijn. Toch is de Lego S@H quasi altijd duurder dan een concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:34
Weet iemand een goede methode om baseplates te verhogen zodat je een "verdieping" maakt onder je stad waar je een trein onderdoor kan sturen enzo (13 bricks hoog)? Ik heb niet zo heel veel ruimte voor mijn Lego stad, dus wil de ruimte die ik heb zo goed mogelijk benutten.

Zoiets dus (bron):

Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/PastVPresent/UpperWestBrick/img_3256.jpg

Hij heeft het zo te zien opgelost met pilaren, maar ik wil 6x4=24 baseplates ophogen, dus dat wordt een duur geintje :) Het liefst wil ik ook geen hout oid gebruiken, maar puur een oplossing met bricks. Ik ben behalve in die post nog nergens een creatieve oplossing tegen gekomen, iemand wellicht een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Moet alles uit bricks bestaan, dus ook wat je niet ziet?

Ik zou daar kiezen voor Duplo ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

cooper87 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:04:

Hij heeft het zo te zien opgelost met pilaren, maar ik wil 6x4=24 baseplates ophogen, dus dat wordt een duur geintje :) Het liefst wil ik ook geen hout oid gebruiken, maar puur een oplossing met bricks. Ik ben behalve in die post nog nergens een creatieve oplossing tegen gekomen, iemand wellicht een tip?
Een relatief goedkope manier zou met Duplo kunnen. Volgens mij kan je 6 kleine duplo (2x2) blokken met daarop 2 maal een 4x2 brick precies 13 hoog uitkomen. De duplo oplossing zou je dan nog wel netjes moeten verbergen maar als soort fundering lijjt het me prima.

Mooi dat je zegt dat je niet veel ruimte hebt maar wel 6x4 base plates noemt :)

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
6 modulairs naast elkaar vind ik best wat, hier is de max 4, en ophogen kan dan niet

zijn de baseplates breed/diep genoeg voor een rondje voor de treinen?

duplo zou idd de manier zijn voor een volledige brick oplossing, anders gewoon een massief blok van 4x2 bricks maken, maar dat kost wel wat i guess

[ Voor 62% gewijzigd door mschol op 17-11-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
Duplo lijkt me inderdaad een goede voor het gedeelte wat je niet ziet. "Niet veel ruimte" is wellicht relatief, ik kan in de basis 7x6 baseplates kwijt (2 tafels van 180 bij 80 geloof ik), maar ik vergelijk in m'n hoofd even met de prachtige steden als die van Jangbricks op YouTube ;)

De bochten van de trein nemen zoveel ruimte in, dat dat wel een flink aantal platen gaat schelen. Daarom wil ik graag de verhoging maken met een helling naar een lager gedeelte, zodat er maar 2 bochten zichtbaar zijn en ruimte innemen. Zoals hier (bron):

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ci253eo68bp01.jpg

Mijn helling wordt dan "maar" 1 baseplate (ipv 2 zoals hier), maar volgens mij is deze ook hoger dan 13 bricks.

Ik ga eens kijken of ik een goedkoop emmertje Duplo op de kop kan tikken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Weet iemand een goede methode om baseplates te verhogen zodat je een "verdieping" maakt onder je stad waar je een trein onderdoor kan sturen enzo (13 bricks hoog)? Ik heb niet zo heel veel ruimte voor mijn Lego stad, dus wil de ruimte die ik heb zo goed mogelijk benutten.

Zoek eens op YouTube naar de kanalen van ‘mr. bookieboo’ en ‘this old Lego brick’. Beide heren hebben een verhoogde layout, misschien kan je er wat ideeën van lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
Kapoen schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:50:
[...]

Zoek eens op YouTube naar de kanalen van ‘mr. bookieboo’ en ‘this old Lego brick’. Beide heren hebben een verhoogde layout, misschien kan je er wat ideeën van lenen?
Ga ik doen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:58

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Scanner + kleurenprinter + beprintbare zelfklevende folie. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
net in de lego store (disney) de winter brandweer kazerne gescoord
extra loot was: 40292 christmas box
40178 vip shop (inmiddels m'n 3de oid)
30543 kersttreintje

[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 17-11-2018 16:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Hier een mooie fotoserie welke lego heel mooi tot leven brengt.

https://fhm.nl/lego-bouww...k_izyuGWPbgoFCDQ9omfza_jI

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben gezwicht en toch maar de Parisian Restaurant besteld met de dubbele vip-punten.
volgende maand dan maar die punten inwisselen voor de Old Fishing Store denk ik.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

mschol schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:48:
net in de lego store (disney) de winter brandweer kazerne gescoord
extra loot was: 40292 christmas box
40178 vip shop (inmiddels m'n 3de oid)
30543 kersttreintje
Geen van die drie komen op dit moment in mijn mandje :/ waarschijnlijk is de voorraad op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
tim427 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:56:
[...]

Geen van die drie komen op dit moment in mijn mandje :/ waarschijnlijk is de voorraad op..
dat is zuur..

het kan zo zijn dat bv de vip store alleen te krijgen is in een store en online je die dan niet krijgt, niet specifiek nagevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mschol schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:19:
[...]

dat is zuur..

het kan zo zijn dat bv de vip store alleen te krijgen is in een store en online je die dan niet krijgt, niet specifiek nagevraagd
De VIP mini store en dat trein polybag setje waren inderdaad store only. Online kregen we alleen de kerstfreebie en dubbele VIP punten.
[...]

Ik heb net even een test gedaan op de Belgische winkel, en de Kerstset verschijnt nog steeds in mijn virtuele mandje. Ik moet wel eerst op edit/checkout klikken voor de promo verschijnt.

[ Voor 33% gewijzigd door Kapoen op 17-11-2018 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Set 40292 verschijnt alleen in je winkelmandje wanneer je bent ingelogd als VIP.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2018 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:36:
[...]

Set 40292 verschijnt alleen in je winkelmandje wanneer je bent ingelogd als VIP.
Top! Was blijkbaar niet (meer) ingelogd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Tylocke schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:34:
[...]

Een relatief goedkope manier zou met Duplo kunnen. Volgens mij kan je 6 kleine duplo (2x2) blokken met daarop 2 maal een 4x2 brick precies 13 hoog uitkomen. De duplo oplossing zou je dan nog wel netjes moeten verbergen maar als soort fundering lijjt het me prima.

Mooi dat je zegt dat je niet veel ruimte hebt maar wel 6x4 base plates noemt :)
Ik zou beginnen met 1 of 2 4x2 Duplo blokken op elkaar. Als daar de ruimte voor is tenminste. En deze dan de ene keer van noord naar zuid plaatsen en de andere keer van west naar oost. Dat brengt meer stabiliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cooper87
Weet iemand een goede methode om baseplates te verhogen zodat je een "verdieping" maakt onder je stad waar je een trein onderdoor kan sturen enzo (13 bricks hoog)?
Gisteren hier een goede oplossing gevonden (zo op het eerste gezicht):

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1553/24796745856_473106a136_z.jpg

Dat is een redelijk goedkope oplossing, die kleine grondplaten zijn een stuk goedkoper dan de grotere. Ik was al bang dat ik 24 grijze baseplates van 32x32 nodig had ;)

Ik ga eens kijken of dit beetje stevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Ziet er in elk geval wel stevig uit! Kost nog redelijk wat blokjes, maar goed dat hoeft niet allemaal in 1 kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
cooper87 schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:03:
[...]

Gisteren hier een goede oplossing gevonden (zo op het eerste gezicht):

[Afbeelding]

Dat is een redelijk goedkope oplossing, die kleine grondplaten zijn een stuk goedkoper dan de grotere. Ik was al bang dat ik 24 grijze baseplates van 32x32 nodig had ;)

Ik ga eens kijken of dit beetje stevig is.
kan je die baseplates niet weglaten en evt pilaren aan elkaar knopen met plates? (om geld te besparen, kan mij zo voorstellen dat baseplates duurder zijn dan plates)

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 18-11-2018 19:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Op brickset staan een aantal foto’s van nieuwe Creator en City sets voor 2019. Ze zijn reeds opgedoken in een winkel in Canada, dus het zijn geen leaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 09:16

Goverman

not loaded

Die onderwater dieren vind ik mooi!

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kapoen schreef op maandag 19 november 2018 @ 06:20:
Op brickset staan een aantal foto’s van nieuwe Creator en City sets voor 2019. Ze zijn reeds opgedoken in een winkel in Canada, dus het zijn geen leaks.
Lijken wel remakes?
60212-60213-31091 zien er erg bekend uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Eindelijk alle parts uitgezocht van mijn 8880, ik mis alleen 1 witte slope, een paar lange 12-axles en een propellor. De schade valt mij dus mee al kunnen de stickers ook wel vervangen worden. Wel waren nagenoeg alle 1/2 bushes (getand) gescheurd maar die dingen kosten toch geen drol :P

Nu maar eens de 8868 uitzoeken zodat ik alles in 1 keer kan bricklinken :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:59:
[...]

Lijken wel remakes?
60212-60213-31091 zien er erg bekend uit.
met die city sets is dat sowieso erg veel (ik heb het idee dat ze een bepaald pricepoint of aantal stukjes in gedachte hebben en dat daarop een setje wordt gemaakt) , de kleine creator sets zullen daar ook wel last van krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
@vhal Moet die van mij nog eens in elkaar zetten en ben bang dat ik het witte moet gaan vervangen. De rest lijkt me nog wel gaat, maar ligt een beetje door elkaar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 21:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

mschol schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:09:
[...]

met die city sets is dat sowieso erg veel (ik heb het idee dat ze een bepaald pricepoint of aantal stukjes in gedachte hebben en dat daarop een setje wordt gemaakt) , de kleine creator sets zullen daar ook wel last van krijgen
Zeker weten, en themas als brandweer, raceautos en ambulances komen al decennia elke keer weer terug, dat setjes dan op een gegeven moment remake-achtig worden is niet gek

Persoonlijk ga ik 60218 zeker halen, ben al een paar jaar (sinds 60053) groot fan van de €10 race-autotjes, leuk bureau-speelgoed

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Een vriend van me woont tijdelijk bij mij thuis en we zitten er over te denken om een mooie Lego set te gaan bouwen. Ik zoek suggesties voor een mooie set die je prima met 2 personen kan bouwen (weet niet of er überhaupt verschil in zit per set qua aantal personen, het lijkt me sterk).

Het liefst een vet voertuig, geen Star Wars (maximaal 200 euro, tenzij hij echt geweldig is). Ik sta ook open voor een mooi gebouw eventueel. Ik heb in m'n eentje die blauwe kever, ferrari, groene mini, VW busje en die gele sportauto al gebouwd (weet de exacte namen en nummers niet, vergeef me). Het liefst zoek ik een groter model. Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door B00st3r op 19-11-2018 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeAnne
Geen idee of het handig met z'n tweeën te bouwen is, maar is deze Porsche iets?

https://www.bricklink.com...tem.page?S=42056-1#T=S&O={%22loc%22:%22NL%22,%22iconly%22:0}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 21:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

B00st3r schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:49:
Een vriend van me woont tijdelijk bij mij thuis en we zitten er over te denken om een mooie Lego set te gaan bouwen. Ik zoek suggesties voor een mooie set die je prima met 2 personen kan bouwen (weet niet of er überhaupt verschil in zit per set qua aantal personen, het lijkt me sterk).

Het liefst een vet voertuig, geen Star Wars (maximaal 200 euro, tenzij hij echt geweldig is). Ik sta ook open voor een mooi gebouw eventueel. Ik heb in m'n eentje die blauwe kever, ferrari, groene mini, VW busje en die gele sportauto al gebouwd (weet de exacte namen en nummers niet, vergeef me). Het liefst zoek ik een groter model. Bedankt!
Als je met zn tweeen iets wilt bouwen is iets wat uit meerdere grote stukken bestaat wel handig. Denk aan 42082 (grote rode hijskraan, de een kan het onderstel bouwen, de ander de kraan)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zoek je nu een oplossing voor niet bestaand probleem?
- ene zoekt blokjes andere bouwt
- ene doet de even pagina's, ander bouwt de on-even
- ene doet zakj 1, andere doet zakje 2
- ene doet boekje 1, andere doet boekje 2

etc. maw; iedere set is samen te bouwen

een van weinig sets waarin dat 'samen bouwen' expliciet genoemd wordt bij de introductie video is het 80ies voltron; zie bij de buren

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 19-11-2018 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen

Neem anders twee kleinere/middelgrote sets die bij elkaar kunnen passen qua thema?

Ik geef een voorbeeldje uit de losse pols:
- 75955 Hogwarts Express
- 10259 Winter Village Station
Beide sets tezamen kan je vinden met mooie kortingen, waardoor je ver onder de 200 euro kan blijven. Daarbij heb je dan nog een bijkomende uitdaging om bijvoorbeeld dat perron van de Hogwarts set te combineren met de WV set? En je hebt een aantal 'sub builds' die je netjes kan verdelen, zodanig dat je elk een 'halve set' kan afwerken.

't is maar een idee natuurlijk, uiteraard kan je dit ook toepassen op andere thema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
mschol schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:09:
[...]

Die 60212 heeft vooral een wat oudere stijl bluswagen, wat je ook begin jaren '90 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op maandag 19 november 2018 @ 06:20:
De vuilnisdump truck ziet er wel erg vierkantig uit aan de voorkant.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:01:
[...]

Het is inderdaad geen vooruitgang t.o.v. de vorige versie. Het zou wel kunnen dat dat groot '4+' label er op wijst dat dit eigenlijk een Junior-achtige set betreft...

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 19-11-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zeehond schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:01:
[...]

Het is ook een 'simpele' set gezien de 4+ die onder in de hoek staat.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:06:
[...]

Het is inderdaad geen vooruitgang t.o.v. de vorige versie. Het zou wel kunnen dat dat groot '4+' label er op wijst dat dit eigenlijk een Junior-achtige set betreft...
wilde het net zeggen; lijkt wel vervang van 'junior' label

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Als ze afstappen van junior en het op die manier onder city zetten kan ik het mij voorstellen.

200 fish found!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 07:45
Dit weekend wezen klussen en eindelijk een fatsoenlijk stuk plank in de 'speelkamer' weten te monteren; zo kunnen we de treinbaan een stuk makkelijker kwijt in de kamer en het speelt veel beter.

Afbeeldingslocatie: http://www.vankalleveen.net/images/lego/track.jpg

Wel jammer dat niet alle rails passen; dan zal ik moeten verhuizen 8)7 ;)

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Whizzy schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:34:
Dit weekend wezen klussen en eindelijk een fatsoenlijk stuk plank in de 'speelkamer' weten te monteren; zo kunnen we de treinbaan een stuk makkelijker kwijt in de kamer en het speelt veel beter.

[Afbeelding]

Wel jammer dat niet alle rails passen; dan zal ik moeten verhuizen 8)7 ;)
jaloers,.. zo'n plank wil ik ook wel voor een trein layoutje ; evt zou ik dan kleinere custom bochten gebruiken

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002

almightyarjen

When does the hurting stop?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sFGLJBL.jpg

Oh boy...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:39
Gunner schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:52:
Ben gezwicht en toch maar de Parisian Restaurant besteld met de dubbele vip-punten.
volgende maand dan maar die punten inwisselen voor de Old Fishing Store denk ik.
Die laatste heb ik dus afgelopen week gekocht. Gewoon, omdat ik het een mooi ding vind!

Maar wat ik mij afvraag: alle elementen zitten in plastic zakken en zakjes, waarvan sommige zakken zijn gevuld met kleinere zakjes met Lego-elementjes... Vanwaar zoveel verpakkingsmateriaal? Voelt niet heel duurzaam aan zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:25
Gideon schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:34:
[...]

Die laatste heb ik dus afgelopen week gekocht. Gewoon, omdat ik het een mooi ding vind!

Maar wat ik mij afvraag: alle elementen zitten in plastic zakken en zakjes, waarvan sommige zakken zijn gevuld met kleinere zakjes met Lego-elementjes... Vanwaar zoveel verpakkingsmateriaal? Voelt niet heel duurzaam aan zo...
Werkmethode van de fabriek. Zakjes worden gevuld>gewogen>in ander zakje/doos geplaatst of opzij geschoven indien niet het juiste gewicht>herhaald voor elk zakje. Alles in grotere zakjes brengt meer weegfouten met zich mee wat wellicht uiteindelijk meer kost (ook tov het milieu) dan alleen het plastic van het zakje (gezien de berg Lego die dan automatisch aan de kant wordt geschoven). Deze "foute" zakjes keren niet terug in het fabriek proces (teveel sorteer werk) maar eindigen bij AFOLs. Dus ja, dat plastic zakje op zich is niet echt duurzaam, maar gezien Lego's kosten en baten plaatje wellicht een noodzakelijk kwaad om erger te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:39
Ah, dankjewel!

Ik heb het intussen ook gevonden op de Lego-website. En blijkbaar wordt er ook onderscheid gemaakt tussen het apart verpakken van grote en kleine elementen. Inderdaad om de foutmarge te verkleinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:12:
[...]

Werkmethode van de fabriek. Zakjes worden gevuld>gewogen>in ander zakje/doos geplaatst of opzij geschoven indien niet het juiste gewicht>herhaald voor elk zakje. Alles in grotere zakjes brengt meer weegfouten met zich mee wat wellicht uiteindelijk meer kost (ook tov het milieu) dan alleen het plastic van het zakje (gezien de berg Lego die dan automatisch aan de kant wordt geschoven). Deze "foute" zakjes keren niet terug in het fabriek proces (teveel sorteer werk) maar eindigen bij AFOLs. Dus ja, dat plastic zakje op zich is niet echt duurzaam, maar gezien Lego's kosten en baten plaatje wellicht een noodzakelijk kwaad om erger te voorkomen?
wacht, kunnen we foute zakjes kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Eindigen bij AFOLs die op events staan e.d. (moet de AFOL in kwestie nog een zacht prijsje voor betalen als ik me niet vergis)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Ondertussen staan er ook een paar kleinere Technic sets voor 2019 op brickset: link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Over zakjes gesproken, zit er een bepaalde logica in hoe ze genummerd zijn? Bij de ene set heb je bijvoorbeeld zakje 1 t/m 20 waardoor het bouwen zakje voor zakje gaat (heeft mijn voorkeur) maar bij andere sets heb je bijvoorbeeld slechts 2 genummerde zakjes die je feitelijk op 1 grote hoop moet gooien omdat er altijd wel een part nodig heb uit een willekeurig zakje.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

vhal schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:05:
Over zakjes gesproken, zit er een bepaalde logica in hoe ze genummerd zijn? Bij de ene set heb je bijvoorbeeld zakje 1 t/m 20 waardoor het bouwen zakje voor zakje gaat (heeft mijn voorkeur) maar bij andere sets heb je bijvoorbeeld slechts 2 genummerde zakjes die je feitelijk op 1 grote hoop moet gooien omdat er altijd wel een part nodig heb uit een willekeurig zakje.
Dat noemen ze bij Lego "The System" ;)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Kapoen schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 06:24:
Ondertussen staan er ook een paar kleinere Technic sets voor 2019 op brickset: link
Ik word er niet heel warm van moet ik zeggen :/ zeker die police car is niet om aan te zien

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er zit bijna geen technic functie op die sets? Althans, ik zie ze zo snel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik veronderstel dat we de Technic sets moeten bekijken door de ogen van een kind dat zijn/haar eerste set wil proberen. Deze sets zijn klein, betaalbaar en er zit een actie feature in, in de vorm van het pull-back mechanisme (toch voor de autotjes).

*edit* en nog meer nieuwe sets, deze keer twee merkwaardige bouwkoffertjes. Artikel op promobricks:link.
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/11/lego-movie-2-70832-emmets-builder-box-ebay-0001.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/11/lego-movie-2-70833-emmets-builder-box-ebay-0001.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Kapoen op 20-11-2018 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Nice! Alleen nog een leuke 'lucht' erbij photoshoppen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

When does the hurting stop?

la_fusion schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:35:
[...]

Nice! Alleen nog een leuke 'lucht' erbij photoshoppen!
Jeez, idd, helemaal niet aan gedacht :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

via @mschol bij trixbrix uitgekomen; de standaard curve voor lego tracks is R40 (volgens mij zegt dat iets over de hoek?)

Graag wil ik treintje rondjes laten rijden op kleiner oppervlakte, dus moet de track <R40 worden (R24?).

Via kickstarter https://www.trixbrix.eu/ https://www.shapeways.com/shops/ltracks vind ik eea over dit soort custom rails. Deze worden allemaal geprint. SInds half jaar staat hier een 3d printer stof te happen, denk mooi om zon custom ding te printen.

Iemand enig idee waar de models/bron files te bemachtigen zijn, zodat zelf een "Curved Track R24" kan printen?

//edit; BF18 geeft 10% korting; setje R24 besteld - a 1.5euro per stuk voor 25,- (incl. shipping) complete set; daar kan ik niet tegen printen.

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 20-11-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gosse adema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:13
himlims_ schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:24:
Iemand enig idee waar de models/bron files te bemachtigen zijn, zodat zelf een "Curved Track R24" kan printen?
Je kunt op Thingiverse kijken of hier ietst tussen staat:

https://www.thingiverse.com/search?q=lego+track

DIY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Laatst online: 19-09 14:09
himlims_ schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:24:
via @mschol bij trixbrix uitgekomen; de standaard curve voor lego tracks is R40 (volgens mij zegt dat iets over de hoek?)

Graag wil ik treintje rondjes laten rijden op kleiner oppervlakte, dus moet de track <R40 worden (R24?).

Via kickstarter https://www.trixbrix.eu/ https://www.shapeways.com/shops/ltracks vind ik eea over dit soort custom rails. Deze worden allemaal geprint. SInds half jaar staat hier een 3d printer stof te happen, denk mooi om zon custom ding te printen.

//edit; BF18 geeft 10% korting; setje R24 besteld - a 1.5euro per stuk voor 25,- (incl. shipping) complete set; daar kan ik niet tegen printen.
Ik heb al vier stuks van dit model geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zezke schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:45:
[...]

Ik heb al vier stuks van dit model geprint.
dat ziet eruit als de standaard curve; zoek juist een die kleiner is, ivm beperkt oppervlak/werkruimte

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
En twee grotere Technic sets voor 2019, ook via brickset.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/42095-1.jpg?201811201134
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/42096-1.jpg?201811201135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die Porsche is dus het kleine broertje van de LEGO 42056 GT3, ziet er leuk uit, maar wel erg veel stickers die het uiterlijk bepalen.

De Remote-Controlled Stunt Racer bevat nieuwe grotere technic sprockets, maar nog steeds de oude (infra rood) remote controls. Leuk ding voor de kinderen, maar LEGO mag wel eens iets toevoegen, zodat die rupsbanden ook fatsoenlijk werken op laminaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]
[Afbeelding]
die porsche :P de 911 (oranje vind ik te lelijk om te bestellen) deze race variant _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vind de Porsche erg lelijk, voorkant en achterkant vind ik niet mooi.
Doe mij de originele maar (al vind ik dat oranje echt een schijt kleur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oké, zelden zo teleurgesteld geweest in Lego. Totaal geen innovatie.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
chrisO schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:02:
[...]
maar LEGO mag wel eens iets toevoegen, zodat die rupsbanden ook fatsoenlijk werken op laminaat...
Daar hebben ze van die rubbertjes voor die zitten oa in de 42069. Om de track 1 zo'n rubbertje en ze gaan al heel wat beter op een gladde vloer. Teveel rubbertjes maakt sturen/spinnen weer moeilijker.

Stickers valt wel mee toch? Zonder stickers zie ik een witte auto, met zwatre bodem en rood accenten. Dat rode lijntje van voor naar achter had ik liever zien doorlopen zonder stickers, maar gezien de onderdeel keuze is dat lastig.
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:16:
[...]

Oké, zelden zo teleurgesteld geweest in Lego. Totaal geen innovatie.
Het verbaasd me eigenlijk dat er "nog een" rupsbandracertje komt. Het vorige model was nou niet bepaald een technisch hoogstandje, maar leuk voor de kids? Deze kan vast meer stunten gezien de wheelie bar achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

chrisO schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:02:
[...]

Die Porsche is dus het kleine broertje van de LEGO 42056 GT3, ziet er leuk uit, maar wel erg veel stickers die het uiterlijk bepalen.
Hij oogt zo snel gezien net zo groot, die motorkap heeft hetzelfde onderdeel als op de 056 alleen smaller.

Maar eerste gezicht? Lelijk. Achterkant is zeer slecht afgewerkt, wielen lijken te klein voor de hubs, mag toch hopen dat dit ding niet ook voor dezelfde ~400 gaat.

Maar het moet dus de RSR zijn, qua kleursetting klopt hij dan aardig, maar lijkt gewoon de base van de 056 en hier en daad wat aangepakt om hem op de RSR ipv GT3 te laten lijken. Nee, erg jammer dat ze het zo doen, dat wordt weer een 'ander' model nemen als deze uit is.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 20-11-2018 16:06 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Deze Porsche is 1:10 schaal, zelfde velgen/banden als de Le Mans auto. €300 Porsche was 1:8

[ Voor 8% gewijzigd door AppieNL op 20-11-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Demnach besteht der LEGO Porsche 911 RSR aus 1.580 Teilen. Der UVP des dänischen Herstellers liegt hierzulande bei 149,99 Euro.
https://www.promobricks.d...der-setbeschreibung/71737
SinergyX schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:04:
[...]
Maar het moet dus de RSR zijn, qua kleursetting klopt hij dan aardig, maar lijkt gewoon de base van de 056 en hier en daad wat aangepakt om hem op de RSR ipv GT3 te laten lijken. Nee, erg jammer dat ze het zo doen, dat wordt weer een 'ander' model nemen als deze uit is.
Dat is toch precies hoe Porsche het al decennia doet met hun auto's? Waarom zouden zij dat wel mogen en LEGO niet?

[ Voor 51% gewijzigd door Roeltjuh op 20-11-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Roeltjuh schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:28:
[...]

https://www.promobricks.d...der-setbeschreibung/71737

[...]

Dat is toch precies hoe Porsche het al decennia doet met hun auto's? Waarom zouden zij dat wel mogen en LEGO niet?
Omdat als Porsche van de brug afspringt Lego dat ook niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Roeltjuh schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:28:

Omdat Porsche auto's maakt en Lego zo'n beetje alles wat van lego te bouwen is?

Beetje idee met die 8386 en 8674 van Ferrari, technisch waren deze 2 aardig verschillend, maar de 1:10 had ook van die raar-ogende velgen/banden erop zitten.

Volgens mij was die 42000 ook een 1:10, misschien daar de velgen/banden maar van gebruiken, kijken of dat mooier oogt :P Die banden horen gewoon 'in' die wielkap bijna te zitten, niet zo'n enorme ruimte rondom.

Mij gaat het gewoon om de verzameling, andere merken hebben ook al aardig wat diverse modellen, vind ik een 'gebaseerd' op eerder model toch beetje simpel.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 16:25
Ondanks de al bestaande GT3 toch tof die Porsche, maar hoop wel dat de rijhoogte te modden is ... lijkt wel een SUV zo op het eerste gezicht.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
SinergyX schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:48:
[...]

Volgens mij was die 42000 ook een 1:10, misschien daar de velgen/banden maar van gebruiken, kijken of dat mooier oogt :P Die banden horen gewoon 'in' die wielkap bijna te zitten, niet zo'n enorme ruimte rondom.
F1 had dikkere banden hogere wang (zoals Roeltjuh hier beneden zegt), zelfde velgen als Le Mans auto, dus je plan om de wielkappen op te vullen moet daar wel mee lukken. De banden op zich van de F1 auto zijn geschikt voor 1:8 schaal auto's. Of de F1 auto zelf 1:10 is is? Geen idee eigenlijk, denk eigenlijk 1:8 maar ken de afmetingen niet precies van de F1 banden (in 2014) toen dit Lego model op de markt was.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 20-11-2018 18:03 . Reden: verkeerde woord gebruikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Kom kinders, zo moeilijk is de Porsche-grap niet...

Het is heel simpel, kennelijk ziet LEGO een markt in Porsche gebaseerde sets. Logische keuze dus om dan nog zo'n ding op de markt te brengen, ze hebben er tenslotte al ervaring mee. Volkswagen wil er ook aan meewerken, er zijn al legio sets op hun producten gebaseerd. Commerciële bedrijven, etcetera.
Dat deze set dan op de vorige lijkt? Tsja, sowieso al knap dat ze van dezelfde auto toch nog iets anders weten te maken. Wij zeuren daarover, de mensen die veruit het grootste deel van de omzet van TLG verzorgen niet (kinderen dus... jaja, hun ouders kopen die sets, maar die interesseert het ook niets).
SinergyX schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:48:
[...]
De 42000 was niet gebaseerd op een werkelijke auto, een echte schaal is dus niet te bepalen. Afgaande op de afbeeldingen had die dezelfde velgen als de nieuwe Porsche, alleen hadden de banden een hogere wang.
Mij gaat het gewoon om de verzameling, andere merken hebben ook al aardig wat diverse modellen, vind ik een 'gebaseerd' op eerder model toch beetje simpel.
Ben ik het helemaal mee eens, ik zie ook graag wat meer creativiteit en afwijkende modellen met leuke functies. Vanuit dat perspectief ben ik bijvoorbeeld nog steeds fan van de 42054 (Claas Xerion) en juist nooit fan geweest van Porsche, LEGO én echt.
Mad-Matt schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:35:
[...]

Omdat als Porsche van de brug afspringt Lego dat ook niet doet.
Uuuuhm :? Niemand zei iets over moeten, ze mógen het nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

AppieNL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:49:
[...]

F1 had dikkere banden, zelfde velgen als Le Mans auto, dus je plan om de wielkappen op te vullen moet daar wel mee lukken. De banden op zich van de F1 auto zijn geschikt voor 1:8 schaal auto's. Of de F1 auto zelf 1:10 is is? Geen idee eigenlijk, denk eigenlijk 1:8 maar ken de afmetingen niet precies van de F1 banden (in 2014) toen dit Lego model op de markt was.
De 42000 is echt een stuk kleiner dan de 1:8 formule 1 auto's. Ik heb deze foto wel eens gepost, goed te zien dat de banden van de 42000 kleiner zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ffirsWSEWM5YNTxtx9k4Oo4y/full.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
zonoskar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:02:
[...]

De 42000 is echt een stuk kleiner dan de 1:8 formule 1 auto's. Ik heb deze foto wel eens gepost, goed te zien dat de banden van de 42000 kleiner zijn.
[Afbeelding]
Dit bewijst vrij weinig, want de banden van de 42000 hebben hogere wangen dan de Le Mans en Rally car (staat NB in de post die je quote).

De banden van de 42000 zijn de "klassieke" maat van 81.xmm. De bandenmaat die Lego al sinds tijden gebruikt voor hun "grootste" auto's. Zoals de 8880 en ook die F1 auto op je foto zijn net boven de 81mm. Wat wel een verschil is, is de breedte van de band van de 42000 tov van je 1:8 Ferrari F1 auto op de foto, die van de 42000 zijn veel smaller.

Nog een edit ter referentie
De Ferrari 1:8 band 81.8x50mm

De 42000 band 81.6x36mm

De Le Mans/Rally car band 68.8x36mm

[ Voor 29% gewijzigd door AppieNL op 20-11-2018 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
bouwsteentjes.info meldde dat de tweede trailer voor Lego Movie 2 beschikbaar is:

Altijd leuk om te gokken op potentiële sets ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 20-11-2018 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zonoskar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:02:
[...]

[Afbeelding]
F1 vergelijken met LMP werkt ook niet helemaal, F1 heeft altijd grotere banden gehad.

https://bricksafe.com/fil...a/categories/racecars.png
Geen idee of dit 100% op schaal is (heb geen zin mijn auto's naast elkaar te zetten :P), maar zie je dat de 42000 wel een slagje kleiner is, beetje 1:9, maar duidelijk de LMP juist te klein zit.

De 1:8 Ferrari is ook veruit groter dan zelfs de GT3 Porsche, beide kloppen de verhoudingen echter wel. De LMP heeft relatief gezien te kleine bandjes voor de schaal, misschien de reden dat ze bij de 42000 grotere wangen hebben gekozen om het 'kloppend' te maken.

Als ik nu eigenlijk naar alle 1:10 kijk, die hebben allemaal beetje 'te kleine' wielen, ook de 599 en Enzo, uitzondering de 42000 die compensatie heeft voor grotere wang. Zouden ze eigenlijk 1:9 wielen moeten hebben, ~6cm velg met ~0.7wang (GT3 is 6,5/1cm), zou net iets mooier zijn voor de 1:10 modellen.

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 20-11-2018 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
SinergyX schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:25:
[...]

F1 vergelijken met LMP werkt ook niet helemaal, F1 heeft altijd grotere banden gehad.
Waarom quote je mij hiervoor ipv zonoskar die hem juist vergelijkt met de Le Mans auto? Ik zeg exact hetzelfde als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

AppieNL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:36:
[...]

Waarom quote je mij hiervoor ipv zonoskar die hem juist vergelijkt met de Le Mans auto. Ik zeg exact hetzelfde als jij.
Rustig maar hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Relax zelf maar en beantwoord de vraag? (ja er staat geen vraagteken in, zal hem even editten)
Laat maar, zie de edit nu :)

[ Voor 16% gewijzigd door AppieNL op 20-11-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Niet online
Inmiddels hebben mijn kinderen een aardige verzameling aan Lego weten te bemachtigen O-) . Nu lopen we alleen wel tegen het volgende probleem aan: opslag. Hoe slaan jullie je Lego op? Vroeger gooide ik alles bij elkaar in een grote bak. Echter heb ik later wel geleerd dat het daarna lastig wordt om alle onderdelen van een bepaalde set weer bij elkaar te zoeken.

Nu de sets steeds vaker uit kleine onderdelen bestaat, zoek ik eigenlijk een betere en ook betaalbare oplossing. Ik heb al zitten kijken naar de diverse assortimentsdozen. Echter heb ik nog niet de juiste maat / prijs kunnen vinden. Om per assortimentsdoos 25 euro te betalen, wordt het al snel een hele dure oplossing 8)7.

Dus hoe doen jullie het? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Hangt er van af of je de sets nog apart wil houden of niet. Mijn zoontje heeft ondertussen toch al ruim 50 sets. Die houd ik voorlopig nog allemaal apart omdat hij gewoon nog te jong (8 ) is om zelfstandig te gaan sorteren, en dingen uit te zoeken mocht alles door elkaar zitten.
De sets gaan in verschillende typen dozen: de 1L boxen van Planta (margarine-merk hier in België), maar ook Sunware Q-Line dozen variërend van 2.5, 4 en 6L. Sommige dozen bevatten wel 2 of 3 sets, afhankelijk van hoeveel plaats er nog vrij was. Vooral de 1L dozen hebben vaak 2 of 3 kleine setjes. De boekjes zelf stop ik allemaal in individuele flappenmappen in diverse kleuren. Alle dozen en mappen zijn dan ook gelabeld met naam van de Lego reeks en setnummer.
Tenslotte heb ik een grote shared OneNote file die hij dan zelf ook op zijn iPad kan openen. Die bevat dan van alle sets de foto's, setnummers, en in welke box en mappen ze zitten. Op die manier kan hij dan zelf zowel doos als boekje vinden. Soms kijkt hij ook gewoon in de (transparante) dozen waar hij vrij goed herkent welke set er in zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
En het blijft maar nieuwe sets regenen, hier een aantal sets van Lego Movie 2: link
Mooie fanservice voor liefhebbers van Classic Space:

Battle pack, $10
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/70841-1.jpg?201811200554
4+, junior set, $20
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/70821-1.jpg?201811200548
Meer sets in het brickset artikel.
*edit* nog meer foto’s en andere Lego movie sets op brothers-brick

[ Voor 24% gewijzigd door Kapoen op 20-11-2018 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35
Bij amazon weten ze gelukkig wel hoe je lego netjes moet verzenden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QexNw4qvNnNxJ33t2Mz1YpZo/full.jpg

Eindelijk mijn death star binnen voor 350 euro.. heeft 2 maand geduurd maar dan heb je ook wat.
Pagina: 1 ... 86 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .