Kom kinders, zo moeilijk is de Porsche-grap niet...
Het is heel simpel, kennelijk ziet LEGO een markt in Porsche gebaseerde sets. Logische keuze dus om dan nog zo'n ding op de markt te brengen, ze hebben er tenslotte al ervaring mee. Volkswagen wil er ook aan meewerken, er zijn al legio sets op hun producten gebaseerd. Commerciële bedrijven, etcetera.
Dat deze set dan op de vorige lijkt? Tsja, sowieso al knap dat ze van dezelfde auto toch nog iets anders weten te maken. Wij zeuren daarover, de mensen die veruit het grootste deel van de omzet van TLG verzorgen niet (kinderen dus... jaja, hun ouders kopen die sets, maar die interesseert het ook niets).
SinergyX schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:48:
[...]
Volgens mij was die 42000 ook een 1:10, misschien daar de velgen/banden maar van gebruiken, kijken of dat mooier oogt

Die banden horen gewoon 'in' die wielkap bijna te zitten, niet zo'n enorme ruimte rondom.
De 42000 was niet gebaseerd op een werkelijke auto, een echte schaal is dus niet te bepalen. Afgaande op de afbeeldingen had die dezelfde velgen als de nieuwe Porsche, alleen hadden de banden een hogere wang.
Mij gaat het gewoon om de verzameling, andere merken hebben ook al aardig wat diverse modellen, vind ik een 'gebaseerd' op eerder model toch beetje simpel.
Ben ik het helemaal mee eens, ik zie ook graag wat meer creativiteit en afwijkende modellen met leuke functies. Vanuit dat perspectief ben ik bijvoorbeeld nog steeds fan van de 42054 (Claas Xerion) en juist nooit fan geweest van Porsche, LEGO én echt.
Uuuuhm

Niemand zei iets over moeten, ze mógen het nog steeds...