Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.108 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:50
De Amerikaanse kalender is verschenen. Er staan geen speciale of interessante acties op. Wel twee nieuwe VIP exclusive pre launch sets. Ik gok op de Y-wing en/of Ninjago Docks of de piratenachtbaan.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/808/40572383354_3ff50370ef_o.jpgLego May 2018 Store calendar (front) by mostlytechnic, on Flickr

Zoals altijd met de Amerikaanse kalender: hou er rekening mee dat wij hier mogelijk andere promo’s krijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door Kapoen op 08-04-2018 09:29 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn dochter heeft voor haar verjaardag een Lego Ninjago set uitgekozen:
https://www.lego.com/nl-n...oducts/master-falls-70608

Ik zelf vind er weinig aan voor dat geld, maar zij is blij. Zoals altijd ontbreekt er weer een onderdeel. Ze heeft alle zakjes geopend en ik weer daarom niet of de gebruiksaanwijzing bepaalde zakjes aanbeveelt. Ik weet dus ook niet of de gewenste stukken ook in die zakken zaten. Normaliter nooit.

Nu is de klantenservice erg snel met het naleveren van gemelde ontbrekende stukjes, maar kom op, zo'n groot concern met zo'n belabberde quality control...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

PcDealer schreef op maandag 9 april 2018 @ 03:36:

Ik zelf vind er weinig aan voor dat geld, maar zij is blij. Zoals altijd ontbreekt er weer een onderdeel. Ze heeft alle zakjes geopend en ik weer daarom niet of de gebruiksaanwijzing bepaalde zakjes aanbeveelt. Ik weet dus ook niet of de gewenste stukken ook in die zakken zaten. Normaliter nooit.

Nu is de klantenservice erg snel met het naleveren van gemelde ontbrekende stukjes, maar kom op, zo'n groot concern met zo'n belabberde quality control...
Opvallend, ik heb juist altijd (kleine) blokjes over na het bouwen. Tis me nog niet overkomen dat ik wat miste.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

er missen, verhoudingswijs, bijna geen stukjes als ik naar al mijn sets kijk, echter lijkt het wel zo dat recentere sets wat vaker 1 stukje missen

en de nummering op de zakjes komt eigenlijk altijd overeen met de inhoud in de handleiding.

als je echt altijd wat mist: Weet jij zeker dat er niks meer in de zakjes zit of dat er wat is weggeschoten? (kinderen kunnen wat enthousiast zakjes openen)

[ Voor 13% gewijzigd door mschol op 09-04-2018 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 9 april 2018 @ 06:48:
[...]

Opvallend, ik heb juist altijd (kleine) blokjes over na het bouwen. Tis me nog niet overkomen dat ik wat miste.
bij mij is dat ook wel voorgekomen hoor, vrij recentelijk nog bij een 42055, hou uiteraard ook altijd reserve onderdelen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

mschol schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:42:
[...]

bij mij is dat ook wel voorgekomen hoor, vrij recentelijk nog bij een 42055, hou uiteraard ook altijd reserve onderdelen over
Ik bedoel niet dat het nooit voorkomt, heb hier in het topic inderdaad wel eens gelezen dat mensen wat misten maar @PcDealer stelde het alsof in elke doos wel wat mist:
[...]
Zoals altijd ontbreekt er weer een onderdeel.
[...]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vanochtend bij de koffie, een verrassing van vriendin;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BLOjSwlKmhjiUbb4InG5Oclf/full.jpg

leuke serie die 18 :P

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 09-04-2018 07:54 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
[...]

Pas 1x was iets niet correct in een Lego doos. En dat was in Grand Emporium. Het was niet dat vier blokjes misten maar er gewoon vier ander soort blokjes inzaten. Gelukkig standaard dingetjes die ik wel op voorraad had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Hebben jullie wel eens: een set gebouwd en de spare parts in een apart zakje gedaan, de set vervolgens afgebroken en nogmaals opgebouwd om er vervolgens achter te komen dat je de eerste keer wat blokjes vergeten bent en dat die nog in de spare parts zitten? :p

Ik kwam erachter tijdens het opnieuw opbouwen van assembly square vorige week. Erg bijzondere gewaarwording moet ik zeggen. Vooral het moment dat je echt zeker weet dat het blokje dat je zoekt niet tussen de blokjes zit van de versie die je de eerste keer hebt gebouwd maar tussen de spare parts :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:54:
vanochtend bij de koffie, een verrassing van vriendin;

[afbeelding]

leuke serie die 18 :P
En leuke vriendin :) Gelukkig heb je niet die police officer gekregen; deze is veel leuker 8)
rickjehh schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:39:
Hebben jullie wel eens: een set gebouwd en de spare parts in een apart zakje gedaan, de set vervolgens afgebroken en nogmaals opgebouwd om er vervolgens achter te komen dat je de eerste keer wat blokjes vergeten bent en dat die nog in de spare parts zitten? :p

Ik kwam erachter tijdens het opnieuw opbouwen van assembly square vorige week. Erg bijzondere gewaarwording moet ik zeggen. Vooral het moment dat je echt zeker weet dat het blokje dat je zoekt niet tussen de blokjes zit van de versie die je de eerste keer hebt gebouwd maar tussen de spare parts :)
Ik heb wel gehad dat ik de bouw helemaal heb afgerond, de spare parts inderdaad in een zakje aan het doen ben en me dan begin te bedenken of het logisch is dat ik bepaalde onderdeeltjes nog over heb. Zo kwam ik er met de Mini Cooper achter dat ik twee tiles compleet vergeten was... heel onhandig want daardoor moest de auto weer een deel afgebroken worden ;)

En weleens spare parts over gehad waarbij ik het maar moeilijk accepteren vond dat ik die onderdelen over had maar tot frustratie toe niet uitgeplozen kreeg waar die onderdelen dan zouden moeten komen. Om vervolgens erachter te komen dat die "spare parts" in het B model gebruikt worden >:)

[ Voor 63% gewijzigd door Gim op 09-04-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Opvallend, ik heb juist altijd (kleine) blokjes over na het bouwen.
Dat sowieso :)
mschol schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:31:
en de nummering op de zakjes komt eigenlijk altijd overeen met de inhoud in de handleiding.
Laat ik me nog iets verduidelijken: volgens de handleiding moet het benodigde onderdeel in zak 3 zitten, maar is uiteindelijk in zak 5 te vinden.
Weet jij zeker dat er niks meer in de zakjes zit of dat er wat is weggeschoten? (kinderen kunnen wat enthousiast zakjes openen)
Ik maak de zakken altijd met beleid open.
Tomba schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:45:
Ik bedoel niet dat het nooit voorkomt, heb hier in het topic inderdaad wel eens gelezen dat mensen wat misten maar @PcDealer stelde het alsof in elke doos wel wat mist:
Ja, daar komt het wel op neer de laatste 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
PcDealer schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:56:
[...]

Dat sowieso :)

[...]

Laat ik me nog iets verduidelijken: volgens de handleiding moet het benodigde onderdeel in zak 3 zitten, maar is uiteindelijk in zak 5 te vinden.
ik was wellicht niet duidelijk, maar dat is mij dus nog niet overkomen de afgelopen 10 jaar
[...]

Ik maak de zakken altijd met beleid open.
het leek erop dat je dochter de boel opende en zakjes leegde, vandaar ;)
[...]

Ja, daar komt het wel op neer de laatste 3 jaar.
heel apart, dan heb ik vast geluk (en jij erge pech?) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• widodepido
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
is het een goede toevoeging om in de topic start in de website sectie ook swap.minifiguresseries.com mee te nemen?
kun je minifiguren van de series ruilen met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Van alle sets die ik tot nu toe gebouwd heb heb ik één keer gehad dat er echt een fout in de onderdelenlijst zat. Dat was bij de 10242 Mini Cooper, waar er volgens de inventory 6 zwarte grill pieces en 8 metallic-zilver grill pieces zouden moeten zijn, maar in mijn doos vond ik 7 zwarte en 7 metallic-zilver.
Deze onderdelen dus:
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/service/bricks/5/1/241226 en Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/service/bricks/5/1/4619636

Pure telfout dus, en niet iets dat door gewicht controle opgemerkt zou worden.

Kreeg van Lego Support uiteindelijk netjes een extra onderdeeltje opgestuurd. Moest er wel iets van 3 weken op wachten. Dat was in 2015 overigens. Daarna geen problemen meer gehad met ontbrekende onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:32

Reinier

\o/

horizon1978 schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:36:
[...]

Pas 1x was iets niet correct in een Lego doos. En dat was in Grand Emporium. Het was niet dat vier blokjes misten maar er gewoon vier ander soort blokjes inzaten. Gelukkig standaard dingetjes die ik wel op voorraad had.
Waren dat niet die hekjes waar een andere/nieuwere variant van meegeleverd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 23:17

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Tomba schreef op maandag 9 april 2018 @ 07:45:
[...]

[...]
Ik heb slechts een keer gehad dat er een onderdeel ontbrak, en dat was in 2005.
Een 9v-motor voor een helikopter. 8)7
Zo'n motor wordt natuurlijk apart in de doos gemieterd.

Bij mijn laatste aankoop, een Technic Porsche 42056, ontbraken er geen onderdelen. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 09-04-2018 16:42 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 09:01

MrScratch

I am rubber, you are glue

MedionAkoya schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:40:
[...]

Ik heb slechts een keer gehad dat er een onderdeel ontbrak, en dat was in 2005.
Een 9v-motor voor een helikopter. 8)7
Zo'n motor wordt natuurlijk apart in de doos gemieterd.

Bij mijn laatste aankoop, een Technic Porsche 42056, ontbraken er geen onderdelen. _/-\o_
Grappig, bij mijn Porsche 42056 was het juist de 1e set die een fout had. De panelen voor de wielkasten hebben 2 met een opdruk en daarvan was er 1 ontbrekend. Maar wel een extra paneel zonder opdruk. Dit lijkt me ook door een gewichtcontrole niet te vinden. Paar weken wachten en alsnog de juiste toegestuurd gekregen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Haay schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:52:
Kreeg van Lego Support uiteindelijk netjes een extra onderdeeltje opgestuurd. Moest er wel iets van 3 weken op wachten. Dat was in 2015 overigens. Daarna geen problemen meer gehad met ontbrekende onderdelen.
Oh wow. Bij ons heel vlot. 8 april ingediend, vandaag bevestiging van verzending. Er staat wel bij dat het drie weken kan duren voordat het bij ons is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gadverdamme, wel zuur dat die minifigure factory eruit is :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
PcDealer schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:40:
Oh wow. Bij ons heel vlot. 8 april ingediend, vandaag bevestiging van verzending. Er staat wel bij dat het drie weken kan duren voordat het bij ons is.
Ja, de verzendbevestiging kwam bij mij ook vrij vlot. Maar het komt blijkbaar van heel ver, want het duurde best lang voordat de envelop uiteindelijk ook door de brievenbus op de mat viel. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:58:
Inderdaad, de actie liep van vorige maandag tot afgelopen zaterdag ongeveer, dus ongeveer 5 dagen? Als ik mij niet vergis gebeurde dit verleden jaar ook met de eerste Ninjago pod, die was voorzien om enkele maanden te lopen, maar was al uitgeput na enkele weken. Ik veronderstel dat de drempel om deze freebie (de minifig factory dus) laag genoeg was voor veel mensen om een aankoop te doen, itt de 60ste verjaardagsset en de VIP mini winkel die men beide tot in maart bleef uitdelen in de winkel te Antwerpen.

Over pods gesproken, volgens een bericht op hothbricks komt de Darth Vader pod vanaf nu vrijdag beschikbaar op de Franse S@H en dit bij een besteding van 55 euro aan SW producten. Ik weet niet of dit ook geldig is voor de BE/NL winkels, maar het kan geen kwaad om dit komende vrijdag eens na te kijken uiteraard.
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/813/40629049024_c3d247c8fc_b.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Kapoen op 10-04-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
[...]

stukjes komen/kwamen (tis al een tijd geleden dat ik voor het laatst er 1 ontvangen heb) uit Tsjechië ofzo, volgens mij direct uit fabriek of europees distributiecentrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mschol schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:32:
[...]

stukjes komen/kwamen (tis al een tijd geleden dat ik voor het laatst er 1 ontvangen heb) uit Tsjechië ofzo, volgens mij direct uit fabriek of europees distributiecentrum
Dat zegt mij ook iets ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steelke
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-12-2024
himlims_ schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:58:
Er is nog wat voorraad in de legoStore in Wijnegem.
Vandaag even gebeld en meteen doorgereden:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/34qjn03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
steelke schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:10:
[...]

Er is nog wat voorraad in de legoStore in Wijnegem.
Vandaag even gebeld en meteen doorgereden:

[afbeelding]
nice, ik heb het zekere voor het onzekere het setje op MP gescoord, zeker met de reiskosten meegerekend was die 20 euro goedkoper

zie ik daar nou ook een verjaardagssetje staan?

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 10-04-2018 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steelke
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-12-2024
Ja, da’s voor morgen eigenlijk 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kapoen schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:30:
[...]

Inderdaad, de actie liep van vorige maandag tot afgelopen zaterdag ongeveer, dus ongeveer 5 dagen? Als ik mij niet vergis gebeurde dit verleden jaar ook met de eerste Ninjago pod, die was voorzien om enkele maanden te lopen, maar was al uitgeput na enkele weken. Ik veronderstel dat de drempel om deze freebie (de minifig factory dus) laag genoeg was voor veel mensen om een aankoop te doen, itt de 60ste verjaardagsset en de VIP mini winkel die men beide tot in maart bleef uitdelen in de winkel te Antwerpen.

Over pods gesproken, volgens een bericht op hothbricks komt de Darth Vader pod vanaf nu vrijdag beschikbaar op de Franse S@H en dit bij een besteding van 55 euro aan SW producten. Ik weet niet of dit ook geldig is voor de BE/NL winkels, maar het kan geen kwaad om dit komende vrijdag eens na te kijken uiteraard.
[afbeelding]
In de lego aanbiedingen topic nog geschreven over die pods. Een nl die via facebook 5 stuks verkocht voor 25 euro per stuk, maar nog steeds vreemd hoe hij deze sets heeft bemachtigd.

Las ook nog leuk gerucht ivm 4 mei.

https://brickshow.com/201...-may-the-4th-promotional/

Afbeeldingslocatie: https://brickshow.com/wp-content/uploads/2018/04/40288-1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
steelke schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:17:
Ja, da’s voor morgen eigenlijk 😜
Gefeliciteerd met je verjaardag! :) En dat je het komende jaar maar weer veel LEGO mag bouwen. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:55:
[...]

In de lego aanbiedingen topic nog geschreven over die pods. Een nl die via facebook 5 stuks verkocht voor 25 euro per stuk, maar nog steeds vreemd hoe hij deze sets heeft bemachtigd.
Inderdaad, jij had er al over gepost in het andere topic _/-\o_ Ik zag daarna die Franse post en vond het opportuun om dat hier even te melden, zodanig dat de liefhebbers het zeker lazen en eventueel vrijdag kunnen checken of de actie ook in de lage landen loopt.

Ik blijf er wel bij dat je beter gewoon de Darth Vader transformation set kan aanschaffen. Die kost €35 en bevat dezelfde minifig, itt de pod waarvoor je €55 moet uitgeven aan SW goodies.

BB-8 is geen gerucht meer, verschillende sites hebben een May the 4th flyer gepost waarop deze set staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 11-04-2018 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
Kapoen schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:51:
[...]

Inderdaad, jij had er al over gepost in het andere topic _/-\o_ Ik zag daarna die Franse post en vond het opportuun om dat hier even te melden, zodanig dat de liefhebbers het zeker lazen en eventueel vrijdag kunnen checken of de actie ook in de lage landen loopt.

Ik blijf er wel bij dat je beter gewoon de Darth Vader transformation set kan aanschaffen. Die kost €35 en bevat dezelfde minifig, itt de pod waarvoor je €55 moet uitgeven aan SW goodies.

BB-8 is geen gerucht meer, verschillende sites hebben een May the 4th flyer gepost waarop deze set staat.
Wat is er zo speciaal aan die Darth Vader minifig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:44:
[...]

Wat is er zo speciaal aan die Darth Vader minifig?
Volgens de commentaren op die Franse site zijn beide minifigs identiek (pod/set), dus ik weet het niet.
Ik vind het alleen een beetje van de gekke dat je 55 euro uitgeeft om een minifig te krijgen die in een set van 35 euro zit 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:16:
Ik vind het alleen een beetje van de gekke dat je 55 euro uitgeeft om een minifig te krijgen die in een set van 35 euro zit 8)7
Mee eens. Heb daarom zelf dat Darth Vader Transformation setje gekocht, voor €20. Daarmee heb ik dus die Darth Vader minifig, en een Darth Sidious / Palpatine minifig die ik ook nog niet had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik mis nog steeds 1 steentje van de laatste UCS Millenium Falcon, maar ik duik wel even in mijn oude lego voorraad, aangezien het een vrij standaard steentje is.

Was overigens niet voor het eerst dat ik een steentje miste, maar de vorige keer was het een steentje dat ik juist over had bij een andere doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:38
Mijn vriendin wil graag de LEGO BB-8. Vanwege de May the 4th actie wil ze hem graag bij LEGO zelf bestellen. Nu zie ik alleen dat'ie daar flink duurder is dan op andere plekken (76€ bij bol.com tegen 109€ bij LEGO). Is er nog iets van korting op 4 mei te verwachten, of kan ze'm beter gewoon bij Bol bestellen? 33€ voor een kleine BB-8 is best veel :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Wormaap schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:42:
Mijn vriendin wil graag de LEGO BB-8. Vanwege de May the 4th actie wil ze hem graag bij LEGO zelf bestellen. Nu zie ik alleen dat'ie daar flink duurder is dan op andere plekken (76€ bij bol.com tegen 109€ bij LEGO). Is er nog iets van korting op 4 mei te verwachten, of kan ze'm beter gewoon bij Bol bestellen? 33€ voor een kleine BB-8 is best veel :+
Als ik mij niet vergis zijn er ook enkele (of alle?) SW sets te krijgen met dubbele VIP punten die dag. Weliswaar slechts een kleine relatieve korting, maar het is iets. En dan zijn er een aantal sets die een directe korting krijgen.

*edit* als je alleen mini BB-8 wil kan je misschien ook gewoon op bricklink/eBay/... kijken. Ik denk dat de oplage voldoende groot zal zijn dat er geen woekerprijzen volgen. Zelfs de mini R2D2 van vorig jaar is nog goed verkrijgbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 12-04-2018 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Wormaap schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:42:
Zoals Kapoen hierboven ook al zei is het prijs gunstiger om de Lego BB-8 set elders goedkoper te halen en de mini BB-8 polybag via bv. Marktplaats of Bricklink te kopen. Wacht even een of twee weken nadat die polybag beschikbaar kwam en hij zal via een klein bedragje wel te vinden zijn. Op Marktplaats beginnen handelaren altijd hoog, maar hoe meer mensen zo'n promo binnen krijgen hoe mee ze onder elkaar gaan aanbieden en dus de prijs laten dalen. Dus niet meteen happen op de eerste de beste aanbieder want dan betaal je de hoofdprijs.

Overigens zullen ook andere winkels aan 'May the 4th" doen, dus wie weet komt die BB-8 set ergens nog wel goedkoper uit. Houd zeker ToysRUs ook in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Weet iemand waar je een opbergbox kan vinden voor Lego treinen.
Wagonnetjes zijn 23 cm lang. (ik heb natuurlijk een treinen van 30 cm lang maar die zitten in een houten handgemaakte kist).
Ik zie dat Lego een 4004 Storage Box aanbied. Maar 30 euro is wel aan de hoge kant voor een passende box.
En de nopjes bovenop tellen niet mee als nuttige opbergruimte.

En het moet onder een bed of in een kast passen. :P
Dus min 23 cm diep en max 25 cm diep
min 10 cm hoog en max 18,9 cm hoog
min breedte 50 cm breed en max 57 cm breed

[ Voor 20% gewijzigd door MedionAkoya op 12-04-2018 15:45 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Thanks, ik was het vergeten dat het onder een bed of in een kast moest komen.

Laat maar, alsnog lego opbergbox gekocht. Ik vond zoektocht niet waard.

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 12-04-2018 15:37 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:10
Haay schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:26:
[...]

Zoals Kapoen hierboven ook al zei is het prijs gunstiger om de Lego BB-8 set elders goedkoper te halen en de mini BB-8 polybag via bv. Marktplaats of Bricklink te kopen. Wacht even een of twee weken nadat die polybag beschikbaar kwam en hij zal via een klein bedragje wel te vinden zijn. Op Marktplaats beginnen handelaren altijd hoog, maar hoe meer mensen zo'n promo binnen krijgen hoe mee ze onder elkaar gaan aanbieden en dus de prijs laten dalen. Dus niet meteen happen op de eerste de beste aanbieder want dan betaal je de hoofdprijs.

Overigens zullen ook andere winkels aan 'May the 4th" doen, dus wie weet komt die BB-8 set ergens nog wel goedkoper uit. Houd zeker ToysRUs ook in de gaten.
Zijn die May the 4th polybags vaak na 4 Mei ook nog te koop bij Lego store? Ik ga namelijk 2 weken later naar New York, zou leuk zijn als ik 'm daar nog kan scoren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
pixels66 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:35:
[...]

Zijn die May the 4th polybags vaak na 4 Mei ook nog te koop bij Lego store? Ik ga namelijk 2 weken later naar New York, zou leuk zijn als ik 'm daar nog kan scoren..
Afgaande op mijn ervaring bij de winkel in Antwerpen, als er nog stock overblijft van polybags blijven ze die gewoon weggeven aan dezelfde voorwaarden zolang de voorraad strekt. Dus als er nog BB-8 polybags zijn en jij koopt voor $55 aan SW producten na 4 mei dan krijg jij die polybag mee. Misschien zelfs ook bij andere aankopen/voorwaarden, dat hangt een beetje af van het personeel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Ik heb tweedehands treinwagonnetjes gekocht, nu blijkt dat de locomotief de wagonnetjes nauwelijks kan trekken. Nu blijk dat de wielen van de tweedehandse wagons een grote interne weerstand hebben.
Wat kan ik doen om de wielen minder groter weerstand te krijgen?

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 16:20

Shin_Alu

Ranger/Ninja

MedionAkoya schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:27:
Ik heb tweedehands treinwagonnetjes gekocht, nu blijkt dat de locomotief de wagonnetjes nauwelijks kan trekken. Nu blijk dat de wielen van de tweedehandse wagons een grote interne weerstand hebben.
Wat kan ik doen om de wielen minder groter weerstand te krijgen?
Dat hangt ook af van welke type wielen er precies onderzitten.
Weet je van welke set ze komen?

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Shin_Alu schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:30:
[...]

Dat hangt ook af van welke type wielen er precies onderzitten.
Weet je van welke set ze komen?
Alle wagonnetjes van My Own Train oftewel 9V (1991-2007)

De 4560 en 4512 (géén My Own Train) draaien soepeler (deze twee sets heb ik nieuw gekocht)

Volgens mij noemt met het bogies of wheelset.

[ Voor 22% gewijzigd door MedionAkoya op 12-04-2018 16:38 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:21

almightyarjen

When does the hurting stop?

MedionAkoya schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:34:
[...]

Alle wagonnetjes van My Own Train oftewel 9V (1991-2007)

De 4560 en 4512 (géén My Own Train) draaien soepeler (deze twee sets heb ik nieuw gekocht)
Hmm, dat zijn al goede wielen, die doen het een stuk beter dan de 12V versie. En de wielen die het niet goed doen, dat zijn dezelfde als onder de 4560 en 4512 die je hebt? Als je de wielen een zetje geeft, blijven ze dan lang door draaien? Normaal gesproken moeten ze dan minstens een seconde of 10 blijven draaien. Soms zitten er haren of stof opgerold om de asjes, is dat het probleem? Je kan de metalen asjes met de wielen eraan uit de houder klikken om er goed bij te kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door almightyarjen op 12-04-2018 16:39 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

almightyarjen schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:38:
[...]

Hmm, dat zijn al goede wielen, die doen het een stuk beter dan de 12V versie. En de wielen die het niet goed doen, dat zijn dezelfde als onder de 4560 en 4512 die je hebt? Als je de wielen een zetje geeft, blijven ze dan lang door draaien? Normaal gesproken moeten ze dan minstens een seconde of 10 blijven draaien. Soms zitten er haren of stof opgerold om de asjes, is dat het probleem? Je kan de metalen asjes met de wielen eraan uit de houder klikken om er goed bij te kunnen.
Ik moet kracht bij zetten om de metalen asjes uit de 4560 en 4512 te trekken.
Bij my own train ihoef ik weinig kracht bij te zetten. 8)7

My own train heeft duidelijke braampjes. De 4560 en 4512 hebben er nauwelijks braampjes.

Kunnen de wielen slijten? Kan je ze ook oliën?

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 12-04-2018 17:35 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 17:09
Vandaag de 75884 binnengekregen en gebouwd. Nu heb ik hem zonder stickers gemaakt. Twijfel of ik toch wat basic stickers moet doen of gewoon ‘kaal’. Hij ziet er zo ook al mooi uit.

Jammer dat die niet groter is

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Clavat schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:20:
Vandaag de 75884 binnengekregen en gebouwd. Nu heb ik hem zonder stickers gemaakt. Twijfel of ik toch wat basic stickers moet doen of gewoon ‘kaal’. Hij ziet er zo ook al mooi uit.

Jammer dat die niet groter is
Heb er zelf nog geen stickers op maar ga er toch een paar stickers op doen. Als ik de rest niet plak dan ga ik waarschijnlijk wel een paar blokjes vervangen vanwege kleur. Toch een 2e Mustang erbij halen? :p

Met de 75885 Fiesta ben ik wel volop gaan plakken. 37 stickers maar liefst. Niet echt een voorstander normaliter en een frustratie omdat ik het graag heel netjes plak terwijl mn ogen niet meewerken, maar met de Fiesta rally wagen moeten de stickers er gewoon op. Maakt het autootje echt af naar mijn idee :)

Leuke serie, de speed champions. Maar ik hou t wel bij deze twee modelletjes. Twee die er even voor mij uitsprongen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 12-04-2018 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

MedionAkoya schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:15:
[...]

Ik moet kracht bij zetten om de metalen asjes uit de 4560 en 4512 te trekken.
Bij my own train ihoef ik weinig kracht bij te zetten. 8)7

My own train heeft duidelijke braampjes. De 4560 en 4512 hebben er nauwelijks braampjes.

Kunnen de wielen slijten? Kan je ze ook oliën?
Je zou wat naaimachine olie kunnen proberen. Anders een paar andere kopen op Bricklink.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik heb me de afgelopen jaren redelijk in kunnen houden met Lego. Krijg ik net van mijn collega's (laatste werkdag...) deze overhandigd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/clR7Vqe83qIf1fdmVgdDiEpV/full.jpg

Dit weekend eens bouwen en zien hoe Lego Creator bevalt. Ik heb nog wel de oude Model Team gehad vroeger en dat was zeker tof. Ik vrees (nu al...) toch dat er straks ook een F40 aan moet worden geschaft...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vandaag een mailing gehad als preview waarin de UCS Rebel Y-Wing Starfighter wordt aangekondigd.
https://shop.lego.com/en-...A_VaderPod&RRID=334170529

Verkrijgbaar vanaf 4 mei.

[ Voor 3% gewijzigd door S1NN3D op 13-04-2018 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FeaR schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:57:
Dit weekend eens bouwen en zien hoe Lego Creator bevalt. Ik heb nog wel de oude Model Team gehad vroeger en dat was zeker tof. Ik vrees (nu al...) toch dat er straks ook een F40 aan moet worden geschaft...
je gaat de andere modellen ook willen..... zeker weten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 17:21

bord4kop

maximaal 100KB!

jap, true dat! :Y

De F40 kocht ik als laatste, meer om de serie compleet te hebben. Ik vond er niet veel aan namelijk..
Maar die heeft me echt positief verast!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Vandaag gearriveerd uit Frankfurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Gunner schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:18:
[...]

je gaat de andere modellen ook willen..... zeker weten.
De T1 hoeft er niet te komen, ik heb niets met dat model. Dat scheelt al iets in de aanschaf :P Ik zal de aanbiedingen voor de F40 en VW Kever eens in de gaten houden :P

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 13-04-2018 13:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FeaR schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:27:
[...]

De T1 hoeft er niet te komen, ik heb niets met dat model. Dat scheelt al iets in de aanschaf :P Ik zal de aanbiedingen voor de F40 en VW Kever eens in de gaten houden :P
De T1 heeft wel leuke details en dan heb je de Caterham ook nog :P
Die is helaas al uit de handel officieel maar nog wel te krijgen.

Erg verslavend :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/08C6hjJQvYlMvJ8yO2KC47wJ/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 13-04-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Gunner schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:59:
[...]

De T1 heeft wel leuke details en dan heb je de Caterham ook nog :P
Die is helaas al uit de handel officieel maar nog wel te krijgen.

Erg verslavend :P

[afbeelding]
Die Caterham is niet geheel qua lijn met de F40, Mini, VW Kever en T1 toch? Als in geen Creator Expert van 16+ maar een Lego Ideas van 12+? Al is de Wall-e van Lego Ideas ook tof en was de bouw best grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FeaR schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:08:
[...]

Die Caterham is niet geheel qua lijn met de F40, Mini, VW Kever en T1 toch? Als in geen Creator Expert van 16+ maar een Lego Ideas van 12+?
Klopt, maar past qua verhouding wel redelijk bij de rest.

Het wordt weer eens hoog tijd voor een auto in de Creator Expert lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

FeaR schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:08:
[...]

Die Caterham is niet geheel qua lijn met de F40, Mini, VW Kever en T1 toch? Als in geen Creator Expert van 16+ maar een Lego Ideas van 12+? Al is de Wall-e van Lego Ideas ook tof en was de bouw best grappig.
De F40 is ook maar 14+
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71QaWMaR71L._SX425_.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 11-10 21:08

momania

iPhone 30! Bam!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uxk35gYavUwFWgd2mDSmoJJb/medium.jpg

* momania agrees :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
FeaR schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:27:
Ikzelf had ook eerder de Mini Cooper en Ferrari F40 dan de VW T1 Camper. Maar ben toch blij dat ik die uiteindelijk wel gekocht heb want het is wel een erg leuke bouw en mooi display model!

Wat de F40 betreft: aanbiedingen daarvoor kun je wel vergeten omdat die sinds 2017 uit productie is bij LEGO en langzaam al schaarser begint te worden. Er zijn nog handelaren op Marktplaats waar je hem voor oorspronkelijke prijs kunt kopen, maar bij schaarser worden van aanbod zal de prijs ongetwijfeld gaan stijgen. Dus hoe langer je wacht hoe duurder die gaat worden!
Gunner schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:11:
Het wordt weer eens hoog tijd voor een auto in de Creator Expert lijn.
Sinds de Mini Cooper zijn de Creator Expert voertuigen telkens op 1 augustus beschikbaar gekomen, met ongeveer half juli een "VIP early access" verkoop.

De volgende Creator Expert auto zal dus waarschijnlijk tegen eind juni onthuld worden, mits er niet al eerder over gelekt wordt.

[ Voor 47% gewijzigd door Haay op 13-04-2018 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:21:
[...]
Wat de F40 betreft: aanbiedingen daarvoor kun je wel vergeten omdat die sinds 2017 uit productie is bij LEGO en langzaam al schaarser begint te worden. Er zijn nog handelaren op Marktplaats waar je hem voor oorspronkelijke prijs kunt kopen, maar bij schaarser worden van aanbod zal de prijs ongetwijfeld gaan stijgen. Dus hoe langer je wacht hoe duurder die gaat worden!
Ik was gisteren nog in een filiaal van Droomland (weliswaar regio Brussel), en daar stond/lag de F40 nog gewoon in de rekken aan een normale prijs. Dus mijn advies aan de Nederlanse buren hier, kijk eens rond bij filialen in de grensstreek indien je dit model nog wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Haay schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:21:
[...]
Ikzelf had ook eerder de Mini Cooper en Ferrari F40 dan de VW T1 Camper. Maar ben toch blij dat ik die uiteindelijk wel gekocht heb want het is wel een erg leuke bouw en mooi display model!

Dan gaan we de F40 eens in de gaten houden op Marktplaats, Mijn vaste adressen hebben de F40 inderdaad al niet meer. Ik heb me in kunnen houden om niet de Star Wars Millennium Falcon (75192) te halen. Star Wars doet me niet zo veel om er €849,- aan uit te geven. Maar 7541 stenen en de grootste set ooit lonkt toch nog steeds een beetje. De Porsche 911 GT3 RS (42056) heb ik kunnen laten staan omdat niets met Porsche heb, al wordt de Chiron mogelijk lastiger te weerstaan.

Oftewel het kunnen laten staan versus het toch kopen is redelijk in balans waardoor de F40 er wel kan komen :P

* FeaR moet het altijd even goedpraten voor zichzelf.
Kapoen schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:40:
[...]
Ik was gisteren nog in een filiaal van Droomland (weliswaar regio Brussel), en daar stond/lag de F40 nog gewoon in de rekken aan een normale prijs. Dus mijn advies aan de Nederlanse buren hier, kijk eens rond bij filialen in de grensstreek indien je dit model nog wil.
Wat is "de normale prijs"? Intertoys heeft de F40 ook nog, maar €130,- is me toch wat te gortig. Ik dacht toch een eurootje of 40 minder.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 13-04-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
FeaR schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:11:
[...]
Wat is "de normale prijs"? Intertoys heeft de F40 ook nog, maar €130,- is me toch wat te gortig. Ik dacht toch een eurootje of 40 minder.
Als ik mij niet vergis stonden de T1, Mini Cooper en F40 er aan 90 euro elk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
De oorspronkelijke LEGO prijs was €89,99.

Je ziet inderdaad bij sommige Intertoys winkels nog wel wat oude voorraad liggen. Meestal is de doos dan ook niet meer zo mooi met lichte schade door regelmatig de doos uit het schap halen en weer terug stoppen door klanten.

Op Marktplaats en Bricklink is de laagste prijs nu ~ €90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je moet even in de winkels zelf kijken daar zijn ze wel goedkoper. Heb ze al wel rond de 90-95 daar gezien. Toen ik hem daar kocht bestelde de eigenaar er ook een aantal voor in de winkel. Vond ie erg interessant model.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 13-04-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:30:
[...]
Je moet even in de winkels zelf kijken daar zijn ze wel goedkoper. Heb ze al wel rond de 90-95 daar gezien.
Bij Intertoys even kijken hoe het gesteld is met de winkelvoorraad bij een winkel en er even naartoe bellen om te vragen of ze hem inderdaad nog hebben en voor welke prijs. Als het niet meer in een intertoys winkel in de buurt te krijgen is, dan kunnen ze hem vanuit de intertoys winkel waar je naartoe belt naar een winkel in de buurt sturen. In Veghel lag er in elk geval nog eentje, hoog in de schappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Haay schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:23:
[...]
Op Marktplaats en Bricklink is de laagste prijs nu ~ €90.
Op Marktplaats enkele Lego handelaren gevonden die voor €90,- de set aanbieden. Dat is nog wel te doen. Vanavond de MINI Cooper eens in elkaar zetten en zien of ik het wat vind. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen van niet trouwens :+
Gim schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:33:
[...]
Bij Intertoys even kijken hoe het gesteld is met de winkelvoorraad bij een winkel en er even naartoe bellen om te vragen of ze hem inderdaad nog hebben en voor welke prijs. Als het niet meer in een intertoys winkel in de buurt te krijgen is, dan kunnen ze hem vanuit de intertoys winkel waar je naartoe belt naar een winkel in de buurt sturen. In Veghel lag er in elk geval nog eentje, hoog in de schappen.
Morgen de stad even in. Mooi excuus om een portie kibbeling te halen op de markt en de Intertoys te bezoeken. Navragen of er nog ergens voorraad is - tegen een schappelijke prijs - kan altijd natuurlijk.

Soms ben ik net een vrouw die alles wil kopen, kopen, KOPEN! :P

[ Voor 49% gewijzigd door FeaR op 13-04-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

[...]

Oftewel het kunnen laten staan versus het toch kopen is redelijk in balans waardoor de F40 er wel kan komen :P

* FeaR moet het altijd even goedpraten voor zichzelf.
Nu nog..... Nu nog.... ;)

Ik ben een jaar of wat terug opnieuw begonnen met de T1 want: Volkswagen Transporter fan. Daarna bleven de blokjes aandacht vragen. Inmiddels al teveel sets (Star Wars/Ideas/Creator auto's/Technics) waar ik een zwak voor heb. Ja, hier wel Star Wars gek, maar niet zo gek dat ik de UCS MF haal. :) De Porsche staat nog wel op de lijst maar kan me nog steeds goed inhouden.

Van de Creator auto's heb ik alles behalve de London Bus. Uiteraard ook de Caterham er bij.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
ElectricHead schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:41:
[...]

De Porsche staat nog wel op de lijst maar kan me nog steeds goed inhouden.
En zeer binnenkort wordt de Bugatti aan de lijst toegevoegd? 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
En deze natuurlijk. Hij is erg stoffig inmiddels.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2fapupW3l6ggW4LkbjGsySgn/medium.jpg

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Ik kwam eind 2015 uit mijn LEGO Dark Ages, en heb met Ideas, Star Wars, Creator Expert en nog wat gewone Creator sets inmiddels meer dan 3000 Euro aan Lego in de vitrines staan. :P

Ach, ja, ik zeg altijd maar: elke hobby kost geld. Dus ach... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:07:
Ach, ja, ik zeg altijd maar: elke hobby kost geld. Dus ach... ;)
"Ain't that the truth!" Ik ben al enkele weken aan het twijfelen om al dan niet mijn aankomend vakantiegeld uit te geven aan een van deze beauties. Daartegen lijken de Assembly Square en Ninjago City sets ineens koopjes :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:28:
[...]

"Ain't that the truth!" Ik ben al enkele weken aan het twijfelen om al dan niet mijn aankomend vakantiegeld uit te geven aan een van deze beauties. Daartegen lijken de Assembly Square en Ninjago City sets ineens koopjes :*)
Ik heb net voor datzelfde bedrag een nieuwe videocamera gekocht. Voelt toch beter dan 2k Euro aan Lego kopen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

almightyarjen schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:31:
[...]

Ik heb net voor datzelfde bedrag een nieuwe videocamera gekocht. Voelt toch beter dan 2k Euro aan Lego kopen :D
... ik voel nieuwe content/filmpjes aankomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

Daarom dat ik niet te vaak meer durf te kijken in die sets manager tool op brickset.com, dat geschat bedrag dat in mijn Lego collectie zit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
[...]

Alleen Lego is een sluipmoordenaar. Op jaarbasis geef je het wel uit. >:)

Morgen komt hier de Mini binnen, dan ben ik (behalve die antieke Beetle) weer bij tot de Londen Bus. Die is net 30 euro duurder telkens, wat ik eigenlijk net teveel vindt voor die serie.

Maar ik zie nu pas de Kessel Run MF. Serieus?! Dat is al de derde playset achter elkaar en dan nog de overpriced UCS.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 13-04-2018 16:53 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
[...]

Geen idee of je nu overgehaald wilt worden om juist wel of niet lego te kopen :+, maar de Assembly Square is wel een leuke build naar mijn persoonlijke mening. Zeker omdat het toch een grotere modular is. Daarnaast leuke bouwtechnieken die bij eerdere modulars zijn gebruikt en je vervolgens wellicht terug herkent. :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

[...]

Dat zijn zeker mooie beauties! Heb zelf een American Standard uit 1994. Gitaar bevalt me nog steeds super! .... Ook daarbij is dat een dure hobby... Inmiddels 3 electrische gitaren, 2 basgitaren en 2 acoustische. :+

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:07:
[...]

Geen idee of je nu overgehaald wilt worden om juist wel of niet lego te kopen :+, maar de Assembly Square is wel een leuke build naar mijn persoonlijke mening. Zeker omdat het toch een grotere modular is. Daarnaast leuke bouwtechnieken die bij eerdere modulars zijn gebruikt en je vervolgens wellicht terug herkent. :).
Ik hoef niet overgehaald te worden, de Assembly Square komt er zeker bij :) Het was gewoon een bedenking die ik me ineens maakte ivm hobbies en kostprijs. Gitaren koop ik gelukkig niet elk jaar aan, dat zou helemaal krankzinnig zijn :Y
ElectricHead schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:14:
[...]

Dat zijn zeker mooie beauties! Heb zelf een American Standard uit 1994. Gitaar bevalt me nog steeds super! .... Ook daarbij is dat een dure hobby... Inmiddels 3 electrische gitaren, 2 basgitaren en 2 acoustische. :+
Zover sta ik nog niet met mijn collectie, ik speel voorlopig op slechts 1 elektrische gitaar (Fender Tele Am. Std 2012) en akoestische. Omdat ik op een appartement woon moet ik afwegen waar ik mijn 'displayruimte' aan spendeer, Lego (kast/rek/...) of een gitaarrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ik heb me de afgelopen jaren redelijk in kunnen houden met Lego. Krijg ik net van mijn collega's (laatste werkdag...) deze overhandigd:
[afbeelding]

Welkom van je dark ages :P
toch dat er straks ook een F40 aan moet worden geschaft...
Rinse en repeat , deze AFOL hobby gaat je handen vol met geld kosten :+ >:)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

En ik heb me zo'n 2-3 jaar in kunnen houden... Al was dat toen ik één maand ook de 42009, 42042 en 42043.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:29:
[...]

Ik hoef niet overgehaald te worden, de Assembly Square komt er zeker bij :) Het was gewoon een bedenking die ik me ineens maakte ivm hobbies en kostprijs. Gitaren koop ik gelukkig niet elk jaar aan, dat zou helemaal krankzinnig zijn :Y

[...]

Zover sta ik nog niet met mijn collectie, ik speel voorlopig op slechts 1 elektrische gitaar (Fender Tele Am. Std 2012) en akoestische. Omdat ik op een appartement woon moet ik afwegen waar ik mijn 'displayruimte' aan spendeer, Lego (kast/rek/...) of een gitaarrek.
Ah, op die manier :). Bij de Assembly Square zit wel een lego (volgensmij electirische maar ik weinig verstand van instrumenten) gitaar element, dus dan koop je min of meer beide ;). Alleen kun je op het gitaar stukje van lego geen muziek maken :P.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:33:
[...]

... ik voel nieuwe content/filmpjes aankomen :+
Jup, in 4K voor toekomstbestendigheid :)

4K is f#cking duur: nieuwe editing computer (de 7 jaar oude trekt 4K editing echt niet), nieuwe normale camera, nieuwe action cam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

almightyarjen schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:49:
[...]

Jup, in 4K voor toekomstbestendigheid :)

4K is f#cking duur: nieuwe editing computer (de 7 jaar oude trekt 4K editing echt niet), nieuwe normale camera, nieuwe action cam :X
Gewoon met proxies werken 😉

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

[afbeelding]

Dit weekend...right... Vrijdagavond goed besteed zullen we maar zeggen :P

Leuke build al was alle 1 x 1 tiles voor het interieur een beetje strak krijgen wel een karweitje. Leuke technieken met steentjes op aparte manieren in elkaar steken om dan weer ergens in te schuiven. Je ziet er niets van op het einde, maar intern is het best vernuftig gedaan. En dan de picknickmand met kleedje en stokbrood :D. Ik vraag me wel af wat er 16+ aan zo'n build is. Qua bouwen vind ik Technic sets rated 11-16 lastiger. Qua bouwen vind ik die mogelijk toch wel wat leuker waardoor ik met zekerheid kan zeggen dat ik de F40 mogelijk wel haal, maar de rest kan ik met een gerust hart voorbij laten gaan. Vooral jammer dat de vooras niet stuurbaar is, in het vroegere Model Team zat nog wel wat Technic om dat bijvoorbeeld te realiseren. Dit soort dingen zijn dus niet aan mij besteed maar op één of andere manier lonkt zo'n Falcon toch wel, al is dat denk ik vooral vanwege de parts count.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik denk dat die 16+ vooral aangeeft dat de speelfactor van de set gelimiteerd is. Vergeet niet: wij AFOL's vinden het leuk om dingen te bouwen, maar echt spelen doen we er (bijna) niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
FeaR schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 00:15:
[...]
Dit soort dingen zijn dus niet aan mij besteed maar op één of andere manier lonkt zo'n Falcon toch wel, al is dat denk ik vooral vanwege de parts count.
Misschien is deze ook iets voor jou, ook een 'schip' maar toch 'iets minder' qua parts count dan de Falcon: 21313 Ship in a bottle. En deze is ook ruimtewaardig, en vooral heel groot: 21309 Saturn V.

En als je toch een Falcon wil: 75193 MF Microfighter. Die is gelukkig ook een beetje goedkoper dan de grotere versies ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 14-04-2018 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:25

vhal

ಠ_ಠ

@FeaR geen idee of je deze al had maar de LEGO Ninjago Destiny's Bounty 70618 vind ik persoonlijk wel een aanrader qua build/parts. Ik geloof dat ik hem tot nu toe leuker vind om te bouwen dan de SaturnV die op een gegeven moment wel erg eentonig werd om te bouwen (als in maak nu 4 keer hetzelfde stuk)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

vhal schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:19:
@FeaR geen idee of je deze al had maar de LEGO Ninjago Destiny's Bounty 70618 vind ik persoonlijk wel een aanrader qua build/parts. Ik geloof dat ik hem tot nu toe leuker vind om te bouwen dan de SaturnV die op een gegeven moment wel erg eentonig werd om te bouwen (als in maak nu 4 keer hetzelfde stuk)
Geen slecht woord over die Saturn V, die zit geniaal in elkaar :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 13:53

Maximus

There is no substitute

[afbeelding]

Leuk afscheidscadeau! Moet zeggen dat ik de Kever het leukste vond om te bouwen, gevolgd door de F40, Mini Cooper en de T1. Je zult die andere nu echt moeten kopen hoor ;)

PhD i.o.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:37

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Al mijn bricklink orders zijn binnen en de Classic Batmobile staat nu klaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UBPv7ob42luNajXYUlcJpWri/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9eWr1KVmkg59F6LaXIYFZS3M/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

tof!

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
almightyarjen schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:21:
[...]

Geen slecht woord over die Saturn V, die zit geniaal in elkaar :Y
Ik heb vorige week mijn (dubbele) Saturn V verkocht en dezelfde avond nog de Destiny's Bounty gekocht. Die laatste was ook erg leuk om te bouwen, in elk compartiment zitten verschillende details. Erg leuk!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik heb me vandaag in kunnen houden. Intertoys Helftheuvel in Den Bosch heeft toch wel een mooie collectie Lego staan. De standaard modellen waren te verwachten, maar ook diverse Lego Ideas en Lego Creator Expert. De T1, VW Kever en London Bus in overvloed. Maar ook een groot deel van de bekende gebouwen. Helaas - te verwachten - geen F40. Wel een Mini Cooper in vierkante doos waar de mijne rechthoekig is. Aanzienlijk beschadigde doos trouwens. De Apollo lonkt mogelijk, van wat ik gezien heb, nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kan een van de aanwezige specialisten zeggen bij welke set deze grondplaat hoort?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tLTGSac73ehpvRJTpi2UVPd6/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54

SeatRider

Hips don't lie

joopv schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:07:
Kan een van de aanwezige specialisten zeggen bij welke set deze grondplaat hoort?

[afbeelding]
Ik zou zeggen, geen, want er staat geen LEGO op de nopjes. Dus het zal iets uit een imitatieset zijn.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:51:
[...]

Ik zou zeggen, geen, want er staat geen LEGO op de nopjes. Dus het zal iets uit een imitatieset zijn.
dit, al lijkt hij enorm op een lego grondplaat van een politie bureau, de 7237

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 15-04-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Het is idd een exacte kopie van deze baseplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54

SeatRider

Hips don't lie

Wel cool ook dat die baseplate nog in 2 kleuren en wel in 5 sets is gebruikt! https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=51542&in=S

[ Voor 75% gewijzigd door SeatRider op 15-04-2018 09:44 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1 ... 53 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .