Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.108 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:04
SeatRider schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:51:
[...]

Ik zou zeggen, geen, want er staat geen LEGO op de nopjes. Dus het zal iets uit een imitatieset zijn.
Misschien komt dat door de kwaliteit van de foto; als je inzoomt op het bovenste deel zie je wel iets geschreven staan. Zou gewoon een echte kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

Nep-Lego is van de laatste jaren (dacht ik). Zijn er überhaupt Lepin “versies” (lees: rip-offs) van sets uit 2006 uitgebracht?

[ Voor 15% gewijzigd door GeeBee op 15-04-2018 12:19 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12

almightyarjen

When does the hurting stop?

^^volgens mij begonnen die klonen allemaal rond 2006. Zou kunnen. Maar als je inzoomt zie je volgens mij idd wel "lego" op de studs staan.

Edit:
Nieuwe aflevering voor de geautomatiseerde container terminal work in progress:

[ Voor 33% gewijzigd door almightyarjen op 15-04-2018 10:55 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steelke
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-12-2024
aReaRe schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:35:

Rinse en repeat , deze AFOL hobby gaat je handen vol met geld kosten :+ >:)
Idd, eind vorig jaar kocht een collega de Arocs. Die zag er echt tof uit en die wou ik ook wel. Even later kwam ik voor het eerst in een lego store in Wijnegem. Ik was onder de indruk van de evolutie die lego sinds mijn jeugd heeft ondergaan. Mijn interesse was opnieuw aangewakkerd.
Dankzij zijn tip en een kortingsbon kocht ik voor het eerst in bijna 20 jaar terug een Lego doos : die Arocs.
Ik ging het eigenlijk hierbij houden maar via Google kwam ik onder andere hier terecht. Toen ik hier las dat je zo’n “60 jaar lego” setje kreeg bij lego (waarvan ik ooit destijds de monorail en de piratenboot van gekregen heb) was ik verkocht. Een modular.
Sinds de Arocs is er het Detective’s Office, Downtown Diner, Saturn V, Millennium Falcon UCS (via de korting tip hier), Assembly Square, Brick Bank en Parisian restaurant bijgekomen.
Voorlopig staan ze nog allemaal in de doos opzij tot ik plaats heb om ze te stallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:51:
[...]Ik zou zeggen, geen, want er staat geen LEGO op de nopjes. Dus het zal iets uit een imitatieset zijn.
Er staat gewoon lego op de nopjes. Volgende keer zal ik de lichtinval anders kiezen :)

Iedereen bedankt voor de tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 14:50
steelke schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:00:
[...]
Ik ging het eigenlijk hierbij houden
_O- Dat zei ik ook toen ik de T1 Volkswagen kocht. ”tot hier en niet verder”
Sinds de Arocs is er het Detective’s Office, Downtown Diner, Saturn V, Millennium Falcon UCS (via de korting tip hier), Assembly Square, Brick Bank en Parisian restaurant bijgekomen.
Dat doe je beter en vooral sneller dan mij indertijd (y) Ik hield het ongeveer anderhalf jaar vol tot de eerste modular (Pet Shop) aankwam in mijn collectie.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 15-04-2018 12:21 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Om mijzelf te beschermen (ken uzelf, ha ha) heb ik voor mezelf als regel ingesteld dat ik één (echte) set per maand mag bouwen. Een polybag of Lego Dimensions doosje beschouw ik niet als set, dus als het echt begint te kriebelen dan heb ik daar nog wel wat van liggen. :P

En ik wissel groter en kleiner ook af, dus vorige maand in maart was ik jarig en heb ik de Brick Bank gebouwd. Voor deze maand houd ik het dus op iets kleins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Haay schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:00:
Om mijzelf te beschermen (ken uzelf, ha ha) heb ik voor mezelf als regel ingesteld dat ik één (echte) set per maand mag bouwen. Een polybag of Lego Dimensions doosje beschouw ik niet als set, dus als het echt begint te kriebelen dan heb ik daar nog wel wat van liggen. :P

En ik wissel groter en kleiner ook af, dus vorige maand in maart was ik jarig en heb ik de Brick Bank gebouwd. Voor deze maand houd ik het dus op iets kleins.
bouwen is het probleem niet hier, dan ga ik wel mint dozen verzamelen :+

ik probeer mij zoveel mogelijk tot 1 hoofdreeks (modulairs) te beperken om ook in kosten te beperken, echter zijn star wars en technic leuke "uitstapjes"

de polybags/goodies mik ik in een aparte doos (die heeft inmiddels een leuke inhoud gekregen volgens mij :D) zo van: ooit ga ik die maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Haay schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:00:

Ik ben uit noodzaak maar de regel gaan hanteren "bouw iets wanneer je het ergens kunt plaatsen". Daardoor zit de Old Fishing Store nog in doos en heb ik wel nog een paar SW MicfroFighters en Speed Champions gebouwd :P

Een extra motivator zo om te gaan klussen en de kamer verder op orde te krijgen met meer display mogelijkheden.

[ Voor 29% gewijzigd door Gim op 16-04-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Ik ben langzaam aan het kijken naar een nieuwe LEGO set, ik ben eind juni in Londen en hoef niet met het vliegtuig naar huis. De Big Ben staat al een tijdje op mijn wensenlijstje daar ik de tower bridge al heb, maar of het de meest interresante set is om te bouwen weet ik niet met al die haling die in het bouwwerk zit. Ik heb ook even gekeken naar de modulars en de London bus, al is die laatste niet echt goedkoper in Engeland dan in Nederland dus dan is het voordeel van daar kopen er niet meer. Hebben jullie suggesties voor leuke bouwwerken? Ik sta eigenlijk vor alles behalve SW open, dus ook technics, maar ik ben wel echt op zoek naar een wat grotere set met enige uitdaging en display value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 08:33
ImagineMeAndYou schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:02:
Hebben jullie suggesties voor leuke bouwwerken? Ik sta eigenlijk vor alles behalve SW open, dus ook technics, maar ik ben wel echt op zoek naar een wat grotere set met enige uitdaging en display value.
De 21313 (Ship in a Bottle) is niet echt groot, maar heeft wel een enorme display value en was erg leuk om te bouwen. De 21310 is ook leuk om te bouwen, al heb ik er de plaats niet voor om hem te tonen dus zit ie weer even in de doos.

Wat technic betreft ben ik erg gecharmeerd door GBC's - en daarvoor zit o.a. de BWE (42055) (als je plaats hebt om die te displayen woon je echt te groot) nog in een doos. Ook de 42052 (Helicopter) is erg leuk, al heb ik die niet zelf gebouwd en vertrouw ik dus op de mening van een maatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55
[..]
Ik sta eigenlijk vor alles behalve SW open, dus ook technics, maar ik ben wel echt op zoek naar een wat grotere set met enige uitdaging en display value.
Apollo Saturn V - 21309

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gister m'n eerste X-Wing gemaakt. Leuke set met een klein Technic gedeelte voor de vleugels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/23Gufx7BVCSrv0mie4YnkrW2/full.jpg

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
wat zit er qua minifiguren in 1 doos van 60?

kan je daar bv 3x een volledige serie uithalen of loop je echt het risico dat je slechts 1 serie hebt en de rest allemaal dubbelaars?

ik wil serie 18 hebben incl agent, en overweeg dan maar een box van 60 te kopen zodat ik iig zeker die agent heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 19:51
mschol schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:13:

kan je daar bv 3x een volledige serie uithalen of loop je echt het risico dat je slechts 1 serie hebt en de rest allemaal dubbelaars?

ik wil serie 18 hebben incl agent, en overweeg dan maar een box van 60 te kopen zodat ik iig zeker die agent heb..
https://brickshow.com/201...stribution-and-checklist/

ik wel benieuwd naar deze:
https://www.a2toys.nl/epa...63446990/Products/Serie18

compleet voor 70 euro..

op marktplaats zit de zelfde winkel maar bied hem dan aan excl agent voor 56 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door leosand op 17-04-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik ben langzaam aan het kijken naar een nieuwe LEGO set, ik ben eind juni in Londen en hoef niet met het vliegtuig naar huis. De Big Ben staat al een tijdje op mijn wensenlijstje daar ik de tower bridge al heb, maar of het de meest interresante set is om te bouwen weet ik niet met al die haling die in het bouwwerk zit. Ik heb ook even gekeken naar de modulars en de London bus, al is die laatste niet echt goedkoper in Engeland dan in Nederland dus dan is het voordeel van daar kopen er niet meer. Hebben jullie suggesties voor leuke bouwwerken? Ik sta eigenlijk vor alles behalve SW open, dus ook technics, maar ik ben wel echt op zoek naar een wat grotere set met enige uitdaging en display value.
Als je in Londen bent dan heeft het vooral zin om te kijken naar sets die juist in Engeland significant goedkoper zijn dan in Nederland/België/Duitsland.

En dan springt eigenlijk meteen de Modular Assembly Square eruit! Die set kost in NL/BE €260 en in Duitsland ook nog €240. Maar in Engeland is die geprijsd op £179,99 wat met de huidige koers neerkomt op ongeveer €208. Toch ruim €50 goedkoper dan in NL ! Daarbij is die set ontzettend leuk en gevarieerd om te bouwen en een mooie blikvanger als display set.
mschol schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:13:

In de doos van Minifiguren serie 18 Feestje (71021) zit één Classic politie-agent. Die is dus erg zeldzaam. Voor de rest zitten er drie volledige series in, exclusief die agent dus. En daarnaast nog een aantal losse minifiguren uit die serie. Dus:
1x Classic politie-agent
3x complete serie (3x 16 minifiguren = 48)
11 losse minifiguren

[ Voor 21% gewijzigd door Haay op 17-04-2018 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ik ben langzaam aan het kijken naar een nieuwe LEGO set, ik ben eind juni in Londen en hoef niet met het vliegtuig naar huis.
Buiten de grote sets zou ik ook eens kijken naar de Lester minifig, die is alleen te krijgen in de winkel op Leicester Square. En bij Hamley's verkopen ze ook een exclusieve minifig (Royal Guard).
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/MN/0/tls094.pngAfbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ffarm5.static.flickr.com%2F4683%2F38607328395_ee41307b4c_b.jpg&f=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Dank voor alle suggestie. Leister heb ik afgelopen december gekocht, toen moest ik met het vliegtuig naar huis en kon ik helaas geen grotere dingen meenemen, de guard is nog wel een leuke toevoeging. De ship in a bottle kan ik financieel gezien beter thuis bestellen dan in londen kopen helaas. Ik ga denk ik voor Assembly Square, die ziet er gaaf uit en is echt voordeliger daar dan hier. Al heb ik nog wel even om te beslissen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Ik weet niet of deze video al eens eerder hier gepost is, maar ... Wow, wat is dit gaaf!
Custom made afstand-bestuurbare Ford Mustang GT 350-H met Technic chassis en LEGO body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 17:09
Haay schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:55:
Ik weet niet of deze video al eens eerder hier gepost is, maar ... Wow, wat is dit gaaf!
Custom made afstand-bestuurbare Ford Mustang GT 350-H met Technic chassis en LEGO body.

[video]
Dat word ook een inta bricklink voor mij als deze ergens met onderdelenlijst beschikbaar komt.
Alleen zou ik dan wel voor andere kleuren gaan. zelf meer aan het denken aan geel met zwarte strepen

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Clavat schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:06:
Dat word ook een inta bricklink voor mij als deze ergens met onderdelenlijst beschikbaar komt.
Alleen zou ik dan wel voor andere kleuren gaan. zelf meer aan het denken aan geel met zwarte strepen
Aan het eind van de video staat dat hij in de loop van 2018 de bouwbeschrijving/onderdelenlijst beschikbaar stelt. Dus dit nabouwen zal zeker mogelijk worden. En wie weet is het dan ook mogelijk te bouwen met de nieuwe Bluetooth power functions i.p.v. de 'oude' infrarood PF. ;)

------

Foto gelekt van de Creator Expert Rollercoaster 10261 Coaster set die in juni uit gaat komen, met VIP Early Access half mei. Ziet er gaaf uit! Gaat wel een dure set worden vrees ik. €320 wordt genoemd als prijs in Duitsland, dus reken dan maar op minimaal €350 voor NL...

Foto kan gevonden worden in de Lego Reddit... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Haay op 17-04-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 22:00
Haay schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:16:
[...]
Foto gelekt van de Creator Expert Rollercoaster 10261 Coaster set die in juni uit gaat komen, met VIP Early Access half mei. Ziet er gaaf uit! Gaat wel een dure set worden vrees ik. €320 wordt genoemd als prijs in Duitsland, dus reken dan maar op minimaal €350 voor NL...

Foto kan gevonden worden in de Lego Reddit... ;)
Dat ding is echt huge!! Wel erg gaaf om te hebben als ze deze echt gaan uitbrengen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:16:
[...]
Toch een totaal ander design dan de eerste wazige foto's die een piratenthema toonden. Blijkbaar gaat het over twee verschillende sets. Op Brickset staat de piratenversie ook vermeld met een ander nummer: 31084 Pirate Roller Coaster.

Fans van roetsjbanen gaan zich dus vermaken deze zomer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Woah wat een ding :D ik zie dat de karretjes met een ketting omhoog gaan, kan dus waarschijnlijk gemotoriseerd worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geo3kant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 18:37
Kapoen schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:40:
[...]

Buiten de grote sets zou ik ook eens kijken naar de Lester minifig, die is alleen te krijgen in de winkel op Leicester Square. En bij Hamley's verkopen ze ook een exclusieve minifig (Royal Guard).
[afbeelding][afbeelding]
De Lester onderdelen kon je onlangs bestellen bij LEGO Bricks&Pieces ;) misschien een tip.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Geo3kant
Afbeeldingslocatie: https://sh-s7-live-s.legocdn.com/is/image/LEGO/10232?id=M5EQJ0&fmt=jpg&fit=constrain,1&wid=371&hei=371&qlt=80,1&op_sharpen=0&resMode=sharp2&op_usm=1,1,6,0&iccEmbed=0&printRes=72

Mijn eerste modular set is vandaag binnen gekomen! 8)
Flink duurder dan retail omdat ik te laat was, maar ik wilde de cinema heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:15:
Toch een totaal ander design dan de eerste wazige foto's die een piratenthema toonden. Blijkbaar gaat het over twee verschillende sets. Op Brickset staat de piratenversie ook vermeld met een ander nummer: 31084 Pirate Roller Coaster.

Fans van roetsjbanen gaan zich dus vermaken deze zomer :)
Het nieuwe rollercoaster track element (in paars) werd eind vorig jaar geïntroduceerd met de Joker Manor (set 70922, van eind november 2017):
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SL/70922-1.png

Het is ook gebruikt (in grijs) in de nieuwe City Mining sets (hier set 60188):
Afbeeldingslocatie: https://d2qf25b0wy4hy2.cloudfront.net/wp-content/uploads/2017/11/60188-1.png

Deze zomer komt dan de Creator 3-in-1 set Pirate Roller Coaster (set 31084) uit, welke ook met die nieuwe track (in het grijs) gemaakt wordt.

En zoals het er dus nu naar uit ziet komt in juni (met Early VIP Access half mei) de Creator Expert Coaster set uit, onder nummer 10261. Met dat nieuwe track-element in rood. :)
almightyarjen schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:41:
Woah wat een ding :D ik zie dat de karretjes met een ketting omhoog gaan, kan dus waarschijnlijk gemotoriseerd worden
Het is onderdeel van het kermis/pretpark thema waar ook de Grand Carousel (10196), Fairground Mixer (10244), Ferris Wheel (10247) en Carousel (10257) in horen. Al die sets hebben de optie om gemotoriseerd te worden, hoewel ze verkocht worden met handmatige bediening (om de kosten te drukken). Motoriseren is dus optioneel maar wel in het design al voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 11:37
Die kermissets zijn ook gaaf, alleen dat is weer een serie van sets rond de 200 euro. Naast de modulars (150-250) en creator expert auto's (80-120) wordt het wel een duur grapje om in te komen en bij te houden. Ferris Wheel gaat er denk ik dit jaar uit.

UCS SW ben ik al even mee gestopt. Buiten de originele trilogie kunnen de overige films me maar matig boeien qua merchandise, laat staan de schepen eruit.

@Haay die foto kan je gewoon linken, anders moeten de niet-reddit klanten alles weer afspeuren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geo3kant schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:06:
[afbeelding]

Flink duurder dan retail omdat ik te laat was, maar ik wilde de cinema heel graag.
Erg leuk om te bouwen met mooie details! (y)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Señor Sjon schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:50:
Die kermissets zijn ook gaaf, alleen dat is weer een serie van sets rond de 200 euro. Naast de modulars (150-250) en creator expert auto's (80-120) wordt het wel een duur grapje om in te komen en bij te houden. Ferris Wheel gaat er denk ik dit jaar uit.

UCS SW ben ik al even mee gestopt. Buiten de originele trilogie kunnen de overige films me maar matig boeien qua merchandise, laat staan de schepen eruit.

@Haay die foto kan je gewoon linken, anders moeten de niet-reddit klanten alles weer afspeuren.
Wat die gelekte foto van dat Reddit topic betreft, volgens mij is de regel dat gelekte foto's waar LEGO juridisch moeilijk over kan doen niet gepost dan wel direct gelinked worden. Ik zou natuurlijk wel een link naar dat topic op Reddit kunnen plaatsen. :P

Wat dat Fairground Theme betreft, dat ben ik met je eens. Om dat ook nog eens compleet te krijgen/houden kan ik wel bijna een extra hypotheek op m'n huis nemen. :X Inderdaad is de verwachting dat de Ferris Wheel set er eind dit jaar uit gaat, zoals de Fairground Mixer er eind vorig uit ging. Die Mixer heb ik dus ook aan me voorbij laten gaan. Leuk voor als je in een City layout een kermis wilt opnemen, maar als losse set heeft het weinig display waarde. Het Reuzenrad daarentegen heeft wel display waarde, maar toch twijfel ik. Hoop alleen dat ik er over een paar jaar geen spijt van heb wanneer die set retired is en door handelaren voor flinke meerprijs aangeboden wordt en ik hem toch nog wil hebben. Maar ja, je kunt nu eenmaal niet alles maar kopen voor het geval je het mogelijk over een aantal jaar nog zou willen hebben. :P

Wat Star Wars UCS sets betreft, daarvan heb ik op het moment alleen de UCS Slave 1, gebouwd en op de vitrinekast staan (want te groot om er in te zetten). Wel heb ik de UCS Snowspeeder vorig jaar goedkoop op de kop kunnen tikken. Moet hem alleen nog een keer bouwen. En de nieuwe UCS Y-wing wil ik ook zeker nog wel eens kopen en bouwen. Lange termijn doel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De Mixer zag ik meer als een City ding dan een pretparkding. De overige sets hebben namelijk veel meer displaywaarde. Op zich wel apart dat we twee carrousels hebben.

Dat reuzenrad twijfel ik al 2 jaar over. :P Hij is ook nergens echt afgeprijsd op te pikken buiten dat ie een keer bij S@H in de aanbieding was voor -15% ofzo. Het lijkt ook wel alsof Lego dat nu meer in de hand houdt, want de echt goede aanbiedingen zie ik al even niet meer langskomen.

Tsja, de Y-Wing. Dat ding vloog in spellen als een soort verhuiswagen. Ik heb er geen liefde voor. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 18-04-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
Señor Sjon schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:16:
De Mixer zag ik meer als een City ding dan een pretparkding. De overige sets hebben namelijk veel meer displaywaarde. Op zich wel apart dat we twee carrousels hebben.

Dat reuzenrad twijfel ik al 2 jaar over. :P Hij is ook nergens echt afgeprijsd op te pikken buiten dat ie een keer bij S@H in de aanbieding was voor -15% ofzo. Het lijkt ook wel alsof Lego dat nu meer in de hand houdt, want de echt goede aanbiedingen zie ik al even niet meer langskomen.

Tsja, de Y-Wing. Dat ding vloog in spellen als een soort verhuiswagen. Ik heb er geen liefde voor. :P
Het reuzenrad was ooit een keer ~140 Euro, bij volgens mij Amazon Duitsland, maar toen had ik het reuzenrad zelf net een maand eerder besteld bij LEGO zelf met die 15% korting.
Ik zit nu te wachten op zo'n zelfde korting voor de nieuwe carrousel, 160 vind ik net te veel voor die set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zie Haay in "Het Grote Lego Topic - Deel 5" ;)

zal wel prijzig setje worden :+

[ Voor 82% gewijzigd door Señor Sjon op 18-04-2018 11:06 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
chrisO schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:21:
Het reuzenrad was ooit een keer ~140 Euro, bij volgens mij Amazon Duitsland, maar toen had ik het reuzenrad zelf net een maand eerder besteld bij LEGO zelf met die 15% korting.
Ik zit nu te wachten op zo'n zelfde korting voor de nieuwe carrousel, 160 vind ik net te veel voor die set.
Volgens Brickwatch was het Reuzenrad afgelopen maandag €139,90 bij Galeria Kaufhof. Maar daar heb je weinig aan als je niet op stel en sprong in de auto kunt springen om even naar een Galeria winkel in Duitsland te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
Haay schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:29:
[...]

Volgens Brickwatch was het Reuzenrad afgelopen maandag €139,90 bij Galeria Kaufhof. Maar daar heb je weinig aan als je niet op stel en sprong in de auto kunt springen om even naar een Galeria winkel in Duitsland te rijden.
En diezelfde dag ook bij Amazon.de ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:25
Vind dit nou niet echt een pareltje :X.

Zag deze foto eerder deze week al ergens voorbijkomen. De set doet me - ook door de fletse kleurstelling - eerder aan iets uit de jaren '80 denken. Al die staanders met ronde blokjes maken het een vrij statisch geheel.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 18-04-2018 11:06 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
[afbeelding]

De eerste van vele? >:)

Moest je er nog aanschaffen zou ik aanraden om eerst voor de Parisian Restaurant te gaan. Logischerwijs gaat die als volgende uit het assortiment. Tenzij Lego beslist om deze set wegens populariteit nog een jaartje langer te produceren. In dat geval gaat een andere set vroeger met pensioen.
alexbl69 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:43:
[...]

Vind dit nou niet echt een pareltje :X.

Zag deze foto eerder deze week al ergens voorbijkomen. De set doet me - ook door de fletse kleurstelling - eerder aan iets uit de jaren '80 denken. Al die staanders met ronde blokjes maken het een vrij statisch geheel.
Klopt, het is dan ook een undercover Classic Space set ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Kapoen op 18-04-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:51:
Moest je er nog aanschaffen zou ik aanraden om eerst voor de Parisian Restaurant te gaan. Logischerwijs gaat die als volgende uit het assortiment. Tenzij Lego beslist om deze set wegens populariteit nog een jaartje langer te produceren. In dat geval gaat een andere set vroeger met pensioen.
Voor zover ik weet is de Detective's Office ongeveer even populair als de Parisian Restaurant, dus ik zie het niet gebeuren dat DO er eerder uit gaat dan PR. En de volgende set in het rijtje is dan de Assembly Square van begin 2017. Ook die jubileum set zie ik er niet versneld uit gaan. Dus het meest aannemelijk in mijn persoonlijke inschatting is dat PR er eind dit jaar uit gaat.

Prachtige set die een absolute aanrader is en in geen enkele Modular straat mag ontbreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:07:
[...]

Voor zover ik weet is de Detective's Office ongeveer even populair als de Parisian Restaurant, dus ik zie het niet gebeuren dat DO er eerder uit gaat dan PR. En de volgende set in het rijtje is dan de Assembly Square van begin 2017. Ook die jubileum set zie ik er niet versneld uit gaan. Dus het meest aannemelijk in mijn persoonlijke inschatting is dat PR er eind dit jaar uit gaat.

Prachtige set die een absolute aanrader is en in geen enkele Modular straat mag ontbreken!
Er is ook nog de Brick Bank natuurlijk, al denk ik niet dat Lego twee jaren vooruit zal springen. Ik vind Parisian Restaurant ook één van de mooiste modulars die ik heb.

Voor de rest ben ik benieuwd of we dit jaar nog een echte anniversary/classic/vintage/... set gaan zien in het assortiment, of dat het alleen maar bij polybags blijft. Zo'n nieuwe stadslayout set zoals die van de 50e verjaardag zie ik wel zitten om eerlijk te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 18-04-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Alleen Town Hall ging er versneld uit. De Diner is er nu bijgekomen.

Zie
Señor Sjon schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:48:
Parisian Restaurant (2014) op 1.

Daarna op volgorde van 'binnenkomst' gaan ze meestal ook weer weg. Dus
Palace Cinema (2013)
Detective Office (2015)
Brick Bank (2016)
Assembly Square (2017 https://shop.lego.com/nl-...cmp=SHX_EU_AssemblySquare)

Pet Store was 2011 en heeft het lang volgehouden. Town Hall uit 2012 is er al vrij snel weer verdwenen en heeft maar 2,5 jaar gedraaid.
Persoonlijk vind ik de Palace Cinema niet erg mooi. Model is leeg, de limo is lelijk. Aangezien de hele serie compleet krijgen toch niet gaat lukken, sla ik die over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:23:
Alleen Town Hall ging er versneld uit. De Diner is er nu bijgekomen.

Zie

[...]
Grand Emporium ging er tezamen met Town Hall uit afaik, en GE kwam uit in 2010. GE heeft dan een lifespan van 4 jaar gehad? Ik meen me te herinneren dat ik bij mijn eerste bezoek aan de winkel te Wijnegem (in 2014) niet kon kiezen tussen GE, TH, PS en PC + dat spookhuis uit de Monster Fighter collectie. Het is uiteindelijk de PS geworden. Achteraf dik spijt gehad dat ik het spookhuis nooit gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er zijn eigenlijk altijd 4-5 modulars tegelijk te koop. Ik zie zomaar gebeuren dat PR èn DO eruit gaan. PS heeft een jaar langer gelopen.
PR 2014
DO 2015
BB 2016
AS 2017
DD 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:42:
[...]

Grand Emporium ging er tezamen met Town Hall uit afaik, en GE kwam uit in 2010. GE heeft dan een lifespan van 4 jaar gehad? Ik meen me te herinneren dat ik bij mijn eerste bezoek aan de winkel te Wijnegem (in 2014) niet kon kiezen tussen GE, TH, PS en PC + dat spookhuis uit de Monster Fighter collectie. Het is uiteindelijk de PS geworden. Achteraf dik spijt gehad dat ik het spookhuis nooit gekocht heb.
Eens. Spookhuis zelf veel te laat ontdekt. Onlangs wel bij een gast zien staan waar ik een set ging ophalen. Mooie set.

Met het sprongetje dat hij als standalone goed staat, net als de Old Fishing Store, het sprongetje of de Fishing Store qua grootte mooi zou staan in een Winter Village. Kwam op pInterest i.i.g. al een winter MOC tegen. Stukje water naast de Fishing Store die dichtgevroren is. Toch eens kijken richting eind van het jaar of het er zich voor leent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Heeft iemand van jullie Destiny's Bounty in bezit? Ik twijfel namelijk of mijn volgende aankoop een modular of Destiny's Bounty gaat worden gezien de goede verhalen die ik erover gehoord heb. Mijn vorige aankoop was Assembly Square en hoewel dat een super build was twijfel ik of het voor de afwisseling leuk zou zijn om iets anders aan te schaffen. Hebben jullie tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
rickjehh schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:55:
Heeft iemand van jullie Destiny's Bounty in bezit? Ik twijfel namelijk of mijn volgende aankoop een modular of Destiny's Bounty gaat worden gezien de goede verhalen die ik erover gehoord heb. Mijn vorige aankoop was Assembly Square en hoewel dat een super build was twijfel ik of het voor de afwisseling leuk zou zijn om iets anders aan te schaffen. Hebben jullie tips? :)
Ja, ik heb de Destiny's Bounty en ik kan hem aanbevelen. Prachtige details en erg leuk om te bouwen. Zou dan wel proberen om een scherpe prijs na te jagen. Heb er zelf iets van €95 voor betaald meen ik.

Wel de vraag welke modulars je nu al hebt gelet op de discussie hierboven aangaande retirement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
rickjehh schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:55:
In bezit: Ja.
Al gebouwd: Nog niet. :P

Uit de reviews komt naar voren dat het een erg mooie set is vol met details en ook erg display-waardig. Ik had nog geen groot Lego schip (Piraten schepen gemist) maar kijk er erg naar uit om deze set te gaan bouwen! Wanneer, dat is alleen nog de vraag. Heb nog meer grote Lego sets in de queue zitten die er op wachten om gebouwd te worden:
- London Bus
- UCS Snowspeeder
- Old Fishing Store
- Sopwith Camel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Gim schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:00:
[...]

Ja, ik heb de Destiny's Bounty en ik kan hem aanbevelen. Prachtige details en erg leuk om te bouwen. Zou dan wel proberen om een scherpe prijs na te jagen. Heb er zelf iets van €95 voor betaald meen ik.

Wel de vraag welke modulars je nu al hebt gelet op de discussie hierboven aangaande retirement.
Hij is nu 120 euro bij bol.com en ik heb nog een cadeaubon van 25 euro. Dan komt hij onder de 100 euro maar als ik je goed begrijp is hij soms nog scherper geprijsd? Assembly Square was mijn eerste modular dus ik heb nog een wereld te winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
rickjehh schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:05:
[...]

Hij is nu 120 euro bij bol.com en ik heb nog een cadeaubon van 25 euro. Dan komt hij onder de 100 euro maar als ik je goed begrijp is hij soms nog scherper geprijsd? Assembly Square was mijn eerste modular dus ik heb nog een wereld te winnen ;)
https://www.brickwatch.ne...618/Destiny-s-Bounty.html

Momenteel goedkoopste bij Amazon.co.UK. Maar zoals @Haay al aangeeft... kan in UK dus nog wel een stukje goedkoper dan wat ie nu is. Alleen de vraag wanneer/of.

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 18-04-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
rickjehh schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:05:
De normale Lego winkelprijs van de DB in Engeland is £ 109,99. Dankzij de lage Pond koers is die set daar dus al goedkoper dan hier, maar als ze er dan in een Engelse winkelketen ook nog eens een aanbieding van maken waar Amazon UK vervolgens een price-match mee doet, dan komt die DB soms wel op €85 uit. Komen er nog wel verzendkosten bij... Maar dat is de goedkoopste manier tot dusverre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Haay schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:10:
[...]

De normale Lego winkelprijs van de DB in Engeland is £ 109,99. Dankzij de lage Pond koers is die set daar dus al goedkoper dan hier, maar als ze er dan in een Engelse winkelketen ook nog eens een aanbieding van maken waar Amazon UK vervolgens een price-match mee doet, dan komt die DB soms wel op €85 uit. Komen er nog wel verzendkosten bij... Maar dat is de goedkoopste manier tot dusverre.
Op dit moment is hij op Amazon afgerond 88 pond maar inclusief verzendkosten is dat duurder dan dat ik hem bij bol.com bestel. :) Dus denk dat ik hem dan toch maar ga bestellen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

[afbeelding]

Veel bouwplezier, het is niet de mooiste van diegene die ik heb (alles vanaf de Petshop heb ik). (y)

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 18-04-2018 17:18 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo3kant
Kapoen schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:51:
[...]

De eerste van vele? >:)

Heb nu eigenlijk al te weinig ruimte, maar het zal vast niet de laatste zijn :+
Goede tip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:03
rickjehh schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:13:
[...]

Op dit moment is hij op Amazon afgerond 88 pond maar inclusief verzendkosten is dat duurder dan dat ik hem bij bol.com bestel. :) Dus denk dat ik hem dan toch maar ga bestellen. :9~
Goedkoper omdat je een tegoedbon hebt is niet goedkoper... Maar dat terzijde.

voor 100€ is het een erg gave set, ik kan je wel aanraden om de film ook eens te kijken om alle details van de set te snappen. Ik heb zelf gemerkt dat het wel echt de aandacht trekt in de woonkamer, krijg er veel positieve feedback op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
mathelicious schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:19:
[...]

Goedkoper omdat je een tegoedbon hebt is niet goedkoper... Maar dat terzijde.

voor 100€ is het een erg gave set, ik kan je wel aanraden om de film ook eens te kijken om alle details van de set te snappen. Ik heb zelf gemerkt dat het wel echt de aandacht trekt in de woonkamer, krijg er veel positieve feedback op.
Sorry maar dan is hij toch goedkoper of ben ik nou scheel? Dat de basisprijs hoger ligt is dan toch niet relevant. Het gaat erom waar ik hem het voordeligst kan aanschaffen :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Geo3kant
Gisteren een display 'cube' gekocht bij IKEA, de SYNAS.
Zocht nog iets waar ik een LEGO scene of een groter stuk in kon zetten zodat het stof vrij blijft en de kat er niet aan kan zitten. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FFnj3wK.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WV6wFJM.jpg

https://www.ikea.com/us/en/catalog/products/10390838/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Geo3kant schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:47:
Zocht nog iets waar ik een LEGO scene of een groter stuk in kon zetten zodat het stof vrij blijft en de kat er niet aan kan zitten. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook in NL verkrijgbaar :)
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60390831/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

mooie displaycase, jammer dat ze maar 1 maat hebben..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
Betere foto's van de Creator 3-in-1 Pirate Rollercoaster set:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/okuh24G.jpg
en
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fdndc1N.jpg

[ Voor 87% gewijzigd door Haay op 19-04-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 19:56

[afbeelding]

[afbeelding]

Nice! Ik hoop dat ze ook met een hogere case komen. Mijn sideshow toy heeft een nieuw stofvrij plekje nodig. ;)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
PjotrStroganov schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:48:
[...]

Nice! Ik hoop dat ze ook met een hogere case komen. Mijn sideshow toy heeft een nieuw stofvrij plekje nodig. ;)
Weinig waarschijnlijk vrees ik, deze case/lamp zit al jaren in de Ikea catalogus. Als ze nu nog geen nieuwe modellen hebben uitgebracht wordt het wat lastig te voorspellen allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Die nieuwe architecture sets zien er wel gaaf uit de Chinese muur en het liberty standbeeld in New York

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op zondag 15 april 2018 @ 10:07:
^^volgens mij begonnen die klonen allemaal rond 2006. Zou kunnen. Maar als je inzoomt zie je volgens mij idd wel "lego" op de studs staan.

Edit:
Nieuwe aflevering voor de geautomatiseerde container terminal work in progress:
[video]
In-door GPS, veel te duur natuurlijk, dat snap ik ook wel ;)
http://www.gamesontrack.com/lego-trains.html

Maar misschien heb je hier iets aan?
https://daim.idi.ntnu.no/...4/14274/masteroppgave.pdf

Maar dan omgekeerd: kleurcodes onder de wagons en sensor onder de rails.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeBee op 21-04-2018 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wii4all schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:14:
Die nieuwe architecture sets zien er wel gaaf uit de Chinese muur en het liberty standbeeld in New York
Chinese muur...40k stukjes en 10 meter lang voor de juiste schaal? :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wii4all schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:14:
Ja, zien er zeker gaaf uit. Vooral het Vrijheidsbeeld! Must have souvenir voor iedere toerist aan New York.

En zag ik nou ergens dat die Chinese Muur set verdubbeld en aan elkaar gekoppeld kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:14:
[...]
En zag ik nou ergens dat die Chinese Muur set verdubbeld en aan elkaar gekoppeld kan worden?
Volgens het artikel op promobricks.de is dit inderdaad het geval.
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/04/lego-21041-image6.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geo3kant
PjotrStroganov schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:48:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ABZc06P.png

Je hebt wel een site die meer display cases heeft (zonder leds), ook specifiek voor LEGO sets gemaakt:
http://www.puredisplay.co...gories.asp?idCategory=136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Geo3kant schreef op zondag 22 april 2018 @ 00:27:
[...]

[afbeelding]

Je hebt wel een site die meer display cases heeft (zonder leds), ook specifiek voor LEGO sets gemaakt:
http://www.puredisplay.co...gories.asp?idCategory=136
oeh, nice ze gebben voor de MF UCS ook een display case

nu twijfel ik wat ik ga doen: standaard eronder zodat hij schuin staat) of displaycase erover :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Dus toch geen grap: Unikitty! sets revealed.
Er staan een aantal foto's in het artikel, dus ik ga niet alles hier posten. Maar de bijhorende CMF serie wil ik jullie niet onthouden 8)7 *edit* blijkbaar staat deze serie los van de CMF release cyclus.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/41775-1.jpg?201804220106

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 22-04-2018 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Dit is nog lelijker dan de Brickheads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/21042-1.jpg?201804210857

Is inderdaad wel mooi!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:07:
Er staan een aantal foto's in het artikel, dus ik ga niet alles hier posten. Maar de bijhorende CMF serie wil ik jullie niet onthouden 8)7 *edit* blijkbaar staat deze serie los van de CMF release cyclus.
[afbeelding]
Gaat een lastige worden voor degene die deze wel wil verzamelen. Aan de hand van het zakje voelen welke print er op de betreffende Kitty zit :o

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:08

momania

iPhone 30! Bam!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jna24ZE.jpg

:o

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 11-10 20:29
Ziet er inderdaad tof uit. En met ruim 1650 steentjes ook een van de grootste Architecture sets tot dusverre uitgegeven.

Het enige wat vooralsnog er best vreemd uit ziet, is het gezicht. Net alsof er een of andere plaat voor zit en het gezicht niet gezien mag worden...

Anyway, zal links- of rechtsom wel gekocht worden, want de verzameling moet wel compleet blijven :+

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:57
Must-have! Als de karretjes ook rijden dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo te zien wel. Dr zit niet voor niks een ketting om de karretjes omhoog te krijgen :)

Wel jammer dat op de foto het hoekje rechtsonder is weggevallen. Daar staan namelijk de maten. Maar iets zegt me dat dit richting de footprint van de city monorail gaat :o
Wat overigens een briljante combi voor een pretpark is natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 22-04-2018 12:19 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
The Eagle schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:19:
Zo te zien wel. Dr zit niet voor niks een ketting om de karretjes omhoog te krijgen :)

Wel jammer dat op de foto het hoekje rechtsonder is weggevallen. Daar staan namelijk de maten. Maar iets zegt me dat dit richting de footprint van de city monorail gaat :o
Wat overigens een briljante combi voor een pretpark is natuurlijk.
Volgens het artikel op promobricks zou de roetsjbaan zelf 88cm lang en 51cm hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:07:
[afbeelding]
vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
GeeBee schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:23:
Dit is nog lelijker dan de Brickheads...
:'(

Als Unikitty 'fan': gotta get them all!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geo3kant
Leut schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:06:
[...]

Ziet er inderdaad tof uit. En met ruim 1650 steentjes ook een van de grootste Architecture sets tot dusverre uitgegeven.

Het enige wat vooralsnog er best vreemd uit ziet, is het gezicht. Net alsof er een of andere plaat voor zit en het gezicht niet gezien mag worden...

Anyway, zal links- of rechtsom wel gekocht worden, want de verzameling moet wel compleet blijven :+
Eens, over het gezicht.
Kwam onlangs een mooi plaatje tegen van iemand die de architecture sets in display cases heeft gezet.

Afbeeldingslocatie: https://images-ext-1.discordapp.net/external/P7qPIua6L7UlgRv8Rl6TqZmFDQwDWPiYBhuZldzDxvA/http/www.hklug.hk/forum/data/attachment/forum/201712/31/180951ji4iu8qdde8bak75.jpg?width=720&height=481

:9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Geo3kant schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:50:
[...]
Eens, over het gezicht.
Kwam onlangs een mooi plaatje tegen van iemand die de architecture sets in display cases heeft gezet.

:9~ O+
Dat ziet er mooi uit, maar het werkt blijkbaar alleen met de skyline achtige sets. De Trevi Fontein en Arc de Triomphe bv. zijn waarschijnlijk te breed/diep om in te kaderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

GeeBee schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:19:
[...]

In-door GPS, veel te duur natuurlijk, dat snap ik ook wel ;)
http://www.gamesontrack.com/lego-trains.html

Maar misschien heb je hier iets aan?
https://daim.idi.ntnu.no/...4/14274/masteroppgave.pdf

Maar dan omgekeerd: kleurcodes onder de wagons en sensor onder de rails.
Jeetje wat een dikke pil :D Er staan wel interessante dingen in. Ik heb ook geëxperimenteerd met een kleurensensor, een paar jaar geleden. Ik heb besloten om die weg niet in te gaan: door de onderlinge verschillen in de Lego trein motoren ben ik genoodzaakt om elke trein achteruit in te parkeren. Zie ook mijn zojuist verschenen nieuwe episode hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ja die had ik al gezien, vandaar dat ik even rondgezocht had.Nee, Ep13 had ik nog niet gezien, nu wel...
Ik dacht een kleursensor midden tussen de rails die omhoog kijkt.
Onder elke wagon een kleurenpatroon bv rood-blauw-groen-rood
Eerste rood: Ah! er rijdt een wagon > vaart minderen
Kleurcode: wagonidentificatie zodat je meteen bij kunt houden of er een container op zit of niet
Tweede rood: stoppen

Zoiets...

[ Voor 8% gewijzigd door GeeBee op 22-04-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

GeeBee schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:26:
Ja die had ik al gezien, vandaar dat ik even rondgezocht had.
Ik dacht een kleursensor midden tussen de rails die omhoog kijkt.
Onder elke wagon een kleurenpatroon bv rood-blauw-groen-rood
Eerste rood: Ah! er rijdt een wagon > vaart minderen
Kleurcode: wagonidentificatie zodat je meteen bij kunt houden of er een container op zit of niet
Tweede rood: stoppen

Zoiets...
Kleuren sensoren zijn daar helaas niet snel genoeg voor :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

GeeBee schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:57:
4 magneetsensoren (reed contacts) onder de baan: Loc, C1, C2 en C3.
De eerste is voor de locomotief. Als deze geactiveerd wordt, staat de trein op z'n plek. De volgende 3 worden geactiveerd door een magneet in een container. Geen signaal: geen container aanwezig.
Toch mooi dat dit (bijna) werkte :)
De snelheid van de trein verlagen, is dat nog een optie? Of reed de tweede al op z’n langzaamst?

Even voor mijn duidelijkheid: rijden alle treinen even hard (waarmee ik bedoel: allemaal op 50, 60, ..., 100% tegelijk), of kun je de snelheid individueel regelen?
De tegenstelling tussen 1. Een krachtige motor heeft teveel snelheid en 2. Langzamer rijden kan niet vanwege “stall” zou in elk geval een individuele regeling noodzakelijk maken.

[ Voor 37% gewijzigd door GeeBee op 23-04-2018 01:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 21:33
Kapoen schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:36:
[...]

Dat ziet er mooi uit, maar het werkt blijkbaar alleen met de skyline achtige sets. De Trevi Fontein en Arc de Triomphe bv. zijn waarschijnlijk te breed/diep om in te kaderen.
Ik heb ze ook zo opgehangen, het is een vitrinelijst van IKEA. London moest al enigszins verbouwd worden om te passen. Maar de nieuwe skyline van Shanghai gaat niet passen, die is te breed :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Meer details ivm de 3-in-1 piratenachtbaan op promobricks.
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/04/lego_31084_pirates_coaster_0007.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/04/lego_31084_pirates_coaster_0005.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/04/lego_31084_pirates_coaster_0004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geo3kant
Die printed ticket tiles zijn tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:02

Reinier

\o/

Geo3kant schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:37:
Die printed ticket tiles zijn tof!
Die zijn niet nieuw denk ik: https://brickset.com/parts/6192534

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Je zo zou gewoon drie van deze sets kunnen aanschaffen om alle drie de modellen naast elkaar te kunnen zetten voor een kermis in je Lego stad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:46

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[afbeelding]

[afbeelding]

Door spiegelingen kan ik het niet helemaal goed zien, maar heeft de display nu kieren of is hij echt helemaal afgesloten?

Zat laatst te kijken naar een vitrine, maar daar waren de hoeken open en lag er alsnog stof binnen, dus dat was nogal nutteloos. Als deze helemaal dicht is vind ik ze wel cool :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
-O-

ik wilde wat reserve sticker vellen hebben voor o.a. fishing store, MF UCS, ninjago city..

werd vannochtend gebeld met de mededeling dat voor gelicenseerde sets geen extra stickersets van mogen worden verkocht.

ik kreeg wel de tip om bij de modelbouw te kijken, die gebruiken middelen om stickers lang goed te houden (medewerker heeft een goedje genoemd, maar dat ben ik uiteraard kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mschol schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:15:
-O-

ik wilde wat reserve sticker vellen hebben voor o.a. fishing store, MF UCS, ninjago city..
Misschien is bricklink een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:32:
[...]

Misschien is bricklink een optie?
daar gaat het voor ninjago en de mf UCS wel op neer komen ja, had het liever voorkomen ivm kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blindsight
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-03 21:59
Het reuzenrad is bij amazone.de weer voor €139 te koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Er komt ook dit jaar weer een nieuwe ‘People Pack’, met als thema outdoor adventures.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/60202-1.jpg?201804240730bron
Deze ziet er op eerste zicht iets nuttiger uit dan de strandthema editie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op woensdag 25 april 2018 @ 06:19:
Er komt ook dit jaar weer een nieuwe ‘People Pack’, met als thema outdoor adventures.
[afbeelding]bron
Deze ziet er op eerste zicht iets nuttiger uit dan de strandthema editie :)
Leuk! Past wel een beetje bij het forrest police thema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:02

Reinier

\o/

Er zitten best wat leuke nieuwe onderdeeltjes in. Dat eitje waarmee Harry Potter bezig is is nieuw? Die tent vind ik maf. Babydrager is cool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Dit is ook een leuk nieuw setje: 31078 - Tree House Treasures !

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/31078-1.jpg

Dit kan leuk gecombineerd worden met die piraten achtbaan set, vooral als je alle drie de varianten samen hebt, voor een soort piraten-thema pretpark waarbij dit geldt als de speeltuin hoek. Elk pretpark heeft toch ook een speeltuin hoekje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:56:
Dit is ook een leuk nieuw setje: 31078 - Tree House Treasures !

[afbeelding]

Dit kan leuk gecombineerd worden met die piraten achtbaan set, vooral als je alle drie de varianten samen hebt, voor een soort piraten-thema pretpark waarbij dit geldt als de speeltuin hoek. Elk pretpark heeft toch ook een speeltuin hoekje? ;)
Ah kijk, naar deze set was ik nog het meeste benieuwd vanaf de eerste wazige foto's. Een 3-in-1 gebouw zonder die modulaire grappenmakerij zoals de andere sets. De vorige boomhut itteraties heb ik laten voorbijgaan, misschien dat ik deze wel aanschaf.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 25-04-2018 10:28 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .