Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja daar moest ik ook meteen aan denken, maar daarin speelden toch geen holbewoners? Ik zie nu trouwens nog een holbewoner voor me, kleiner en dikker, die altijd heel enthousiast plannen maakt waarvan de lange dunne holbewoner dan steeds de dupe is. Was het misschien een sideshow van Eek the Cat?
Edit het waren The Terrible Thunderlizards! Inderdaad een soort spinoff van Eek
[ Voor 13% gewijzigd door migchiell op 14-03-2019 15:06 ]

Over het thema koopjes jagen en de hoofdprijs bij Lego betalen. Als je bij Lego koopt sponsor je het bedrijf het meest en garandeer je dat Lego langer blijft bestaan, dus hoef je je minder slecht te voelen dat je de hoofdprijs hebt betaald.

(sorry voor de brakke phone pics)
Nog één dingetje aanpassen: kijken of ik een paar uitschuifbare stabilizers erop kan maken, de tuck valt nu om als je de UFO eraf takelt. Ik had ze in het LDD ontwerp erin zitten, maar ik vond het niet mooi dus had ik ze eruit gesloopt in de hoop (tegen beter weten in) dat ze niet nodig waren maar helaas
Wat vinden jullie zo van de complete set? Nog op/aanmerkingen?
@migchiell The thunder lizards
Heb je ook een foto met de stabilizers?almightyarjen schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:31:
De stickers voor mijn Area 51 set zijn binnen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog één dingetje aanpassen: kijken of ik een paar uitschuifbare stabilizers erop kan maken, de tuck valt nu om als je de UFO eraf takelt. Ik had ze in het LDD ontwerp erin zitten, maar ik vond het niet mooi dus had ik ze eruit gesloopt in de hoop (tegen beter weten in) dat ze niet nodig waren maar helaas
The terrible thunderlizzards natuurlijkmigchiell schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:49:
[...]
Wordt bezorgd per Millennium Falcon
@almightyarjen, waar is je avatar ook alweer van? Ik herken hem van een oude cartoon maar ik weet niet meer welke.
Edit: oh wacht, ik zag de reply in m'n notifications staan maar zag op m'n telefoon niet dat het topic al tich reacties verder was..
[ Voor 16% gewijzigd door Cheezus op 14-03-2019 17:58 ]
Super gaaf, erg leuk onderwerp. Dit schreeuwt om Dana en Fox, een kraampje (zoals krant kiosk uit buslijn 2018) met mokken/shirts etc dat is onmisbaar in die regio, blauwe telefooncel? Camera on a stick hebben ze er ook veel van.almightyarjen schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:31:
De stickers voor mijn Area 51 set zijn binnen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waar heb je stickers besteld? Want wat ik tot nu toe besteld of heb laten drukken was mweh
Nee. Ik had die in LDD staan, echter is er iets fout gegaan met kopiëren waardoor die versie verloren is gegaan
Goed punt, ik zal even kijken! In het echt heb je ook niet verder roadblocks e.d. Sterker nog, een andere ingang heeft geen eens een slagboom, alleen twee bordjes; je zou er gewoon in kunnen rijden. Of je er levend weer uit komt is een tweedeMDT-Maikel schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:39:
@almightyarjen Misschien iets meer aankleding van het Area51 gedeelte? Bijvoorbeeld verplaatsbare betonblokken als roadblocks, nog iets meer vegetatie, een kleine rotsje.
Ik wil er dus geen branded thema van maken! Daarnaast: ter plekke heb je al die dingen ook niet, alleen bij een bar 10km verder op. Ik snap je suggesties maar ik wil het een beetje "lean" houden. Een paar toeristen met een selfie-stick is misschien wel een leuk idee! Ik heb de stickers via Stickerkoning.nl, erg tevreden over de kwaliteit.himlims_ schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:49:
Super gaaf, erg leuk onderwerp. Dit schreeuwt om Dana en Fox, een kraampje (zoals krant kiosk uit buslijn 2018) met mokken/shirts etc dat is onmisbaar in die regio, blauwe telefooncel? Camera on a stick hebben ze er ook veel van.
Waar heb je stickers besteld? Want wat ik tot nu toe besteld of heb laten drukken was mweh
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
crapThe Eagle schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:55:
Dan bestel maar een nieuwe sticker voor op de kraan. 0800 is een NL nummer, in de USA is dat 1-800-UFO
Dacht dat bewust was, Nederlandse eastereggThe Eagle schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:55:
Dan bestel maar een nieuwe sticker voor op de kraan. 0800 is een NL nummer, in de USA is dat 1-800-UFO
Ik heb er wel over nagedacht. Ben te lui geweest om het op te zoeken "call 0800" kwam me wel bekend voor van de films e.d.himlims_ schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:53:
[...]
Dacht dat bewust was, Nederlandse easteregg
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
En hier in België gebruiken we 0800 nummers voor gratis diensten dacht ik.The Eagle schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:55:
Clowns to the left of me, Jokers to the right

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 15-03-2019 08:21 ]
Iedereen heeft hier waarschijnlijk een mening over maar ik vind Lego, hoewel het tot het beste speelgoed behoort, standaard veel te duur. Ik koop het dan ook niet tenzij het minimaal 30% goedkoper is dan de adviesprijs en kom dan vaak bij Amazon uit. Ik hoef geen enkele set perse te hebben en laat gerust een tijd lang alles liggen.MDT-Maikel schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:20:
...
Over het thema koopjes jagen en de hoofdprijs bij Lego betalen. Als je bij Lego koopt sponsor je het bedrijf het meest en garandeer je dat Lego langer blijft bestaan, dus hoef je je minder slecht te voelen dat je de hoofdprijs hebt betaald.
De fysieke speelgoedwinkels doen hier lokaal nog een schep boven op met prijzen die boven de Lego adviesprijs uit komen. Er wordt hier lokaal volgens mij heel weinig verkocht en dan hebben ze 3 - 4x per jaar een Lego actie met 40 - 45% korting op hun eigen prijzen en dan zijn de schappen opeens een stuk minder vol. Of dit een goede strategie is voor het merk Lego betwijfel ik.
Dit vind ik nu altijd zo leuk aan deze eigen bouwsels. Op simpele manieren de stenen zo te gebruiken dat ze ineens veel meer de realiteit laten zien.

Beter dan het idee maar voor mij geen betekenisvolle set.Haay schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:50:
Aankomende LEGO 21317 Steamboat Willie foto gelekt!
[Afbeelding]
Ja, mee eens. Het ziet er zo op het oog beter uit dan de oorspronkelijke Ideas inzending. Maar een set compleet in zwart wit ... Ik kijk films ook liever in kleur dan in zwart wit. Wat deze set betreft .. Ik moet ECHT eerst reviews ervan zien en de set van alle kanten kunnen zien, voordat ik eventueel deze set koop.la_fusion schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:07:
Beter dan het idee maar voor mij geen betekenisvolle set.
Nee, Mickey Mouse is een standaard minifig, maar met een custom hoofd. Vergelijkbaar met deze minifig, maar dan in zwart-wit:gold_dust schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:43:
Is Mickey Mouse een Fabuland figuurtje? Het zou wel bijzonder zijn als er weer Fabuland minifigs op de markt komen.

[ Voor 31% gewijzigd door Haay op 15-03-2019 15:16 ]
Mooi lichtpuntje is wel de vorm van deze doos, geen idee hoe het heet, maar zo eentje die je kan openklappen.
[ Voor 31% gewijzigd door Loader op 15-03-2019 16:53 ]
Inderdaad, ze hebben zelfs een andere winnend idee overgeslagen.Loader schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:13:
Het is toch nog niet zo lang geleden dat die tienduizend stemmen heeft gehad en nu al snel na de flintstones op de markt.
Het is vrij stil rond de Treehouse set. Hopelijk wordt dit geen Voltron achtige set die ook maar bleef uitgesteld worden.
Misschien dat ze er haast hebben gezet omdat Mickey Mouse dit jaar 90 jaar bestaat.... maar toch, het gaat snel.Kapoen schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:57:
[...]
Inderdaad, ze hebben zelfs een andere winnend idee overgeslagen.
Het is vrij stil rond de Treehouse set. Hopelijk wordt dit geen Voltron achtige set die ook maar bleef uitgesteld worden.
Weer een zwart wit set? Saturn V was ook al zwart wit. Waarom niet gewoon in kleur? 😋Haay schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:50:
[Afbeelding]
Maar serieus, het is wel een setje wat wel geliefd zal zijn bij echte Disney fans. Zwart wit is ook logisch.
Ik zal t zelf alleen niet zo snel kopen omdat er andere sets zijn die me meer doen.
Een leuke set van Ghibli zou gewaardeerd worden. Of een CMF reeks
[ Voor 31% gewijzigd door Gim op 16-03-2019 09:10 ]
hij is wel goed gelukt, maar of ik hem als disney fan koop? geen idee nog..Haay schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:50:
[Afbeelding]
hij past voor mij nergens bij en zal vast weer "teveel" kosten tov de part count
Die hijskraan ziet wel echt tof eruit bij het stadsaanzichtMDT-Maikel schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:20:
Ik ben eindelijk begonnen met een City set-up, een complete chaos op dit moment. Maar ik ga eerst voor een auto-vrije zondag set-up om mijn Bikes! mee te promoten. Wel lastig om plaatjes te maken waar alles gedetailleerd op staat (zeker nu er geen zon is).
[Afbeelding]
200 fish found!
Ik heb een 7905 te koop als je belangstelling hebt.Zeehond schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 23:07:
[...]
Die hijskraan ziet wel echt tof eruit bij het stadsaanzicht. Hopelijk brengt Lego er nog eens zo'n uit i.p.v. steeds een mobiele hijskraan zoals laatste jaren.
nice, wat is dat bouwsel links boven?MDT-Maikel schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:20:
Ik ben eindelijk begonnen met een City set-up, een complete chaos op dit moment. Maar ik ga eerst voor een auto-vrije zondag set-up om mijn Bikes! mee te promoten. Wel lastig om plaatjes te maken waar alles gedetailleerd op staat (zeker nu er geen zon is).
[Afbeelding]
Nee bedankt. Ik heb helaas mijn budget al in de nieuwste modulair gestoken afgelopen week. Opzicht kan ik er wel aan een komen aangezien mijn broer wel een 7905 heeft dus die kan ik altijd nog annexeren nadat ik de stukjes bij hem bij elkaar heb gezocht tussen de rest van zijn lego collectieGeeBee schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 23:40:
[...]
Ik heb een 7905 te koop als je belangstelling hebt.
200 fish found!

Met een 4L bar zet je ze aan beiden kanten vast als ze helemaal zijn ingeschoven of uitgeschoven zodat ze er niet uit kunnen glijden. Ik kon geen betere manier vinden om dit op te lossen, ook vanwege de beperkte ruimte.
Verder een paar toeristen toegevoegd, welke eventueel met de alien op de foto kunnen (als die niet half dood in de drukcabine ligt

Ik heb wat extra plantjes en zandhoopjes toegevoegd:

Ik mis nog steeds kleine details zoals je altijd ziet in (bijna) elke Lego set. Ik heb mijn foto's van mijn "site visit" nog even bekeken maar meer dan dit was er ook niet
Zou je nog iets van een poppetje met een alu hoedje ofzo ergens kunnen plaatsen?almightyarjen schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:56:
Ik mis nog steeds kleine details zoals je altijd ziet in (bijna) elke Lego set. Ik heb mijn foto's van mijn "site visit" nog even bekeken maar meer dan dit was er ook nietWat zou ik nog kunnen toevoegen? Wat rommel rond het wachtershuisje bijvoorbeeld? Zo ja, wat voor rommel? (ik ben echt slecht in details)
Dan is de cirkel redelijk rond volgens mij
Zo'n luchthoorn op een hoge paal voor als de zaak in het 100 loopt.almightyarjen schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:56:
Wat zou ik nog kunnen toevoegen? Wat rommel rond het wachtershuisje bijvoorbeeld? Zo ja, wat voor rommel? (ik ben echt slecht in details)
Een afvalbak met Biohazard-logo.
Een iets grotere afvalcontainer met "The Truth is in Here".
In het kantoortje staat vast wel een PC-scherm --> Space Invaders er op.
Of een arcade machine met Space Invaders.
[ Voor 32% gewijzigd door GeeBee op 17-03-2019 17:44 ]
dit soort dingen iddGeeBee schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:26:
[...]
Zo'n luchthoorn op een hoge paal voor als de zaak in het 100 loopt.
Een afvalbak met Biohazard-logo.
Een iets grotere afvalcontainer met "The Truth is in Here".
In het kantoortje staat vast wel een PC-scherm --> Space Invaders er op.
- de toeristen rijden in een camper
- zijn toeristen wel toerist? Of vermomde aliens?
- is de camper wel een camper? Of een vermomde mini vliegende schotel?
[ Voor 4% gewijzigd door APClll op 17-03-2019 17:48 ]
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Scenic achtergrond met dit er op?almightyarjen schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:56:
Na wat puzzelen heb ik een paar stabilizers kunnen toevoegen:
[Afbeelding]
Met een 4L bar zet je ze aan beiden kanten vast als ze helemaal zijn ingeschoven of uitgeschoven zodat ze er niet uit kunnen glijden. Ik kon geen betere manier vinden om dit op te lossen, ook vanwege de beperkte ruimte.
Verder een paar toeristen toegevoegd, welke eventueel met de alien op de foto kunnen (als die niet half dood in de drukcabine ligt)
[Afbeelding]
Ik heb wat extra plantjes en zandhoopjes toegevoegd:
[Afbeelding]
Ik mis nog steeds kleine details zoals je altijd ziet in (bijna) elke Lego set. Ik heb mijn foto's van mijn "site visit" nog even bekeken maar meer dan dit was er ook nietWat zou ik nog kunnen toevoegen? Wat rommel rond het wachtershuisje bijvoorbeeld? Zo ja, wat voor rommel? (ik ben echt slecht in details)

Past vast wel op een rechtopstaande grote grijze grondplaat
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kan, maar het is vooral directe straling die de schade veroorzaakt, en dan vooral UV straling (en soms de warmte).Gim schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:41:
[...]
Ik heb alle Lego ook in een kamer staan waarvan de rolluiken vaak dicht zijn, behalve wanneer we er bezig zijn (tevens werkbureau) wat meer en meer gaande is. Ik heb de collectie in een hoek neergezet waar zo min mogelijk direct zonlicht. De kamer zelf is echter wit met alle muren. Geen idee hoeveel last indirect licht kan geven m.b.t. verkleuring.
Echter, plastic veroudert ook door de jaren heen, en wordt dan meestal harder en brosser doordat de weekmakers uit het plastic verdampen. Sommige soorten plastic zijn hier gevoeliger voor dan andere, bv. metallic kleuren en bepaalde soorten blauw plastic die op den duur spontaan kunnen vergruizelen, en zachte delen die ofwel heel plakkerig kunnen worden of soms splijten.
Voor zover ik weet heeft Lego hier echter niet al te veel last van...
(sommige andere soorten speelgoed daarentegen...Google "gold plastic syndrome" eens samen met "Transformers" voor wat catastrophale voorbeelden...
Misschien van die security spikes bij de poort?almightyarjen schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:56:
Zoiets
Nomen nescio
Of toch maar niet...Guardian1980 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:31:
[...]
Binnenkort maar weer eens wat bestellen, dan pik ik meteen zo'n stickerpak (om de stad wat aan te kleden) en de mok mee, die is ook wel geinig. Hoewel die ook stevig aan de prijs is, is het natuurlijk wel een hebbedingetje (en zou het met afstand de duurste beker zijn hier in huis)
Ja, veel te duur nu, maar ik heb hem ook niet compleet, zat bij een bulk haul van gebruikte Lego, die wel uit kon. Het missende raampje kost 11€ ... Dus ik MOC hem wel een keertje.mschol schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:27:
[...]
thnx, leuk setje wel, al retired zowat toen ik uit m'n dark ages kwam
"Made for espresso"Guardian1980 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:04:
[...]
Of toch maar niet...![]()
[YouTube: DON'T BUY THE MUG! (I did, and regret it)]
Duidelijk een Amerikaan met een Europese beker. Een grote mok vol koffie is sowieso iets wat ik maar moeilijk weg krijg (en ik ben een echte koffiedrinker) en wat een bullshit dat je kinderen geen keramiek zou kunnen geven. Tuurlijk sneuvelt er wel eens eentje, maar daar moeten kinderen ook mee leren omgaan. Amerikanen...
Eens.Enzo Dizono schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:33:
[...]
en wat een bullshit dat je kinderen geen keramiek zou kunnen geven. Tuurlijk sneuvelt er wel eens eentje, maar daar moeten kinderen ook mee leren omgaan. Amerikanen...

Lego propt overal wel een ratje en een slang in, dus dat kan in een woestijn omgeving ook best. Misschien nog een kratje met munitie. Een cactus? Een ingang naar een ondergrondse bunker?almightyarjen schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:56:
Ik mis nog steeds kleine details zoals je altijd ziet in (bijna) elke Lego set.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Gisteren samen met mijn dochter een beginnetje gemaakt. Deuren zitten er nu in, is inderdaad heel gaaf gedaan. Halverwege begon ik te twijfelen omdat die scharnieren allebei een andere kant op gaan. Maar eenmaal die twee delen aan elkaar klopt het gewoon!DikkeBMW schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:34:
Vandaag en gisteren heb ik de Mustang gebouwd. Wat een geweldige buildDit is echt by far de tofste Lego set die ik gebouwd heb. Een aantal super gave technieken. De scharnieren van de deuren vond ik bijvoorbeeld echt heel gaaf. Details in de engine bay ook. Heel erg tof, voor mij was dit het geld dubbel en dik waard
Gekke was wel dat de stripings delen onderaan de deuren niet allemaal op dezelfde hoogte zaten. Kon daarna al die delen weer los peuteren om 2 setjes bij elkaar te zoeken die wel allemaal dezelfde lijn hebben. Viel me wel wat tegen van Lego...
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
En inmiddels ook officieel:Haay schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:50:
[Afbeelding]
Introducing LEGO® Ideas 21317 Steamboat Willie
Best wel prijzig voor een bootje
[ Voor 20% gewijzigd door Magic6399 op 18-03-2019 15:21 ]
Prachtige set hoor, voor 3 tientjes o.i.d., maar niet voor deze monopolie prijzen van LEGOMagic6399 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:20:
[...]
En inmiddels ook officieel:

Het wachthuisje zou je iets hoger kunnn plaatsen. Soort heuveltje of een halve verdieping in het zand. Dan kun je een trap toevoegen wat het platte van je base plaat wat zou breken.almightyarjen schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:56:
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Nee, de prijs in Duitsland, NL, Ierland, Spanje, enz. is overal €89,99.zonoskar schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:23:
90 euro is waarschijnlijk de Duitse prijs. In NL mag je er nog wel 10 euro bij tellen.
En drie tientjes verwachten voor een set van 750 onderdelen is natuurlijk niet realistisch. Had ook liever een prijs van €70 - €80 dan €90 gezien, maar het is nog wel te overzien. En zoals altijd: als je het te duur vindt dan wacht je gewoon op een goede aanbieding.
Kleine oma heeft EUR 30,00 gegeven voor de verjaardag van onze dochter. Na een half uur rondkijken bij de lokale Intertoys franchise meerdere malen uitleggen wat ze voor dat kan uitkiezen ineens of verdeeld over meerdere sets, heeft ze uiteindelijk gekozen voor 60138.PcDealer schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:09:
Mijn dochter heeft voor haar verjaardag onderstaande sets gekregen en op een avond in elkaar gezet. Voor haar heel knap vanwege haar geestelijke beperking en weinig geduld.
- https://www.lego.com/nl-n...ighter-microfighter-75223
- https://www.lego.com/nl-n...cts/kayak-adventure-60240
De politie auto met een klein beetje advies over goed kijken naar het plaatje (een groene steen moest verplaatst worden), is daarna de tweede auto in een keer zelf gebouwd. Alle stickers zonder hulp geplaatst en zeer nauwkeurig. Bij de helicopter alleen het touw vastgemaakt.
Dikke prima gegaan in een avond en een ochtend zonder al te boos worden.
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 18-03-2019 19:26 ]
Ik zag bij mezelf ook het Technic karma dingetje. Ik heb zeker in den beginne hier wel vaker over Technic sets gepraat t.o.v. niet Technic en ik vind Technic super tof, maar naar gevoel zou ik er veel veel meer mee moeten doen voor zo'n "titel". Of het is bedoeld als een hint... doe er meer mee!!!AppieNL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:21:
Even iets anders, ik hecht er persoonlijk vrij weinig waarde aan, maar die karma lijstjes die ik bij sommige gebruikers zie. Die van Lego snap ik nog (lol, ben #3), maar Lego Technics? Daar staan mensen tussen waarbij ik probeer voor de geest te halen wanneer ze iets met Technic(s) in het topic hebben gezet. Ik wil hier niemand tegen het been schoppen of zo, maar de enige in de top 4 die ik wat regelmatig met Technic (soms niet alleen Lego) in zijn bouwsels zie doen is Almightyarjen, die gek genoeg maar 4de staat. Zelfs als ik denk aan nieuws over Technic sets gepost door deze gebruikers, snap ik het lijstje nog niet. Misschien kunnen de nummers 1-3 mijn slechte geheugen even opfrissen door te vertellen hoe het zit met hun Technics, want ik vind het maar een raar lijstje zo
Uuh.... Ik sta op nr.2???

Ik zou jou juist hoog in de lijst verwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 18-03-2019 19:44 ]
Nou ja, je geautomatiseerde treinen e.d. horen er wat mij betreft gewoon in hoor. Studless is wat mij betreft geen criteria. Je doet leuke technische dingen met Lego en soms gecombineerd met niet Lego (zoals arduino).almightyarjen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:51:
^^ik vind mijn 4e plek in dat vage lijstje echt onterecht; ik heb de skills van een 10 jarige met studlessHoe wordt dit lijstje bepaald, keyword 'technic' ofzo?
Ik sta #5!
karma lijstje?AppieNL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:21:
Even iets anders, ik hecht er persoonlijk vrij weinig waarde aan, maar die karma lijstjes die ik bij sommige gebruikers zie. Die van Lego snap ik nog (lol, ben #3), maar Lego Technics? Daar staan mensen tussen waarbij ik probeer voor de geest te halen wanneer ze iets met Technic(s) in het topic hebben gezet. Ik wil hier niemand tegen het been schoppen of zo, maar de enige in de top 4 die ik wat regelmatig met Technic (soms niet alleen Lego) in zijn bouwsels zie doen is Almightyarjen, die gek genoeg maar 4de staat. Zelfs als ik denk aan nieuws over Technic sets gepost door deze gebruikers, snap ik het lijstje nog niet. Misschien kunnen de nummers 1-3 mijn slechte geheugen even opfrissen door te vertellen hoe het zit met hun Technics, want ik vind het maar een raar lijstje zo
[ Voor 21% gewijzigd door AppieNL op 18-03-2019 20:56 ]
ahh, oke ooit 1 review gemaakt over usbsticks, en sindsdien staan die er, voor de rest kan het mij niet echt boeienAppieNL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:56:
De "karma badges" onder je gebruikersnaam (desktop weergave iig).
Om eerlijk te zijn begrijp ik ook niet waarom ik überhaupt in dat lijstje sta, laat staan op de eerste plaats dan nog. Mijn inbreng qua Technic beperkt zich tot het gooien van bloemen naar jou ivm je mini modellen.AppieNL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:21:
Misschien kunnen de nummers 1-3 mijn slechte geheugen even opfrissen door te vertellen hoe het zit met hun Technics, want ik vind het maar een raar lijstje zo
Doet mij helemaal niets - net aan vriendin laten zien “ooooh die wil ik!” Ik vraag of ze die boot überhaupt kent, “nee maar die wil ik”. Je snapt dat er nu dus een overpriced set met beperkte interesse besteld moet gaan wordenMagic6399 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:20:
[...]
En inmiddels ook officieel:
Text op de banden, rubberen riem voor de blower (is wel niet aangesloten op de motor, maar dat zie je neit met de kap dicht). Asjes van de wielen korter gemaakt en metallic dopjes op geplaatst met mounting putty. Kofferbak vloer zwart gemaakt met wat onderdelen die ik nog had en de motorkap iets aangepast (nu gaat ie beter dicht ook).

[ Voor 7% gewijzigd door TheDeeGee op 18-03-2019 22:24 ]
Mag niet meer vanwege een nieuwe wet die recent is ingegaan..zonoskar schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:23:
90 euro is waarschijnlijk de Duitse prijs. In NL mag je er nog wel 10 euro bij tellen.
hoogst onwaarschijnlijk, welke wet?quorumz schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:12:
[...]
Mag niet meer vanwege een nieuwe wet die recent is ingegaan..
Wat niet meer mag is een bestelling wijgeren van iemand uit een ander land.quorumz schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:46:
[...]
moet ik "even" zoeken maar moet mijn meetings in, is meen ik ergens in januari ingegaan
Wat wel mag is alleen leveren in eigen land.
Waardoor effectief je als Nederlander nog steeds niet in NL kunt laten bezorgen, en Lego gewoon hogere prijzen/land mag hanteren. Je kon trouwens altijd al bestellen op Lego DE als Nederlander en ergens in DLD laten bezorgen (al eens gedaan). Maar, er waren sites die je *altijd* automatisch doorverwezen naar de eigen lokale site, dat laatste mag dus niet meer, je moet ook andere locales kunnen bezoeken en op bestellen.
Ik vermoed een simpel gevalletje Wordount. Als je het vaak hebt over bepaalde termen krijg je die aan je broek gehangen. Maar als jij roept "ik wil geen technics !!!!!111!!!" dan snapt ie dat "technics" wel maar dat "geen" nietalmightyarjen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:51:
^^ik vind mijn 4e plek in dat vage lijstje echt onterecht; ik heb de skills van een 10 jarige met studlessHoe wordt dit lijstje bepaald, keyword 'technic' ofzo?
AppieNL schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:21:
Even iets anders, ik hecht er persoonlijk vrij weinig waarde aan, maar die karma lijstjes die ik bij sommige gebruikers zie. Die van Lego snap ik nog (lol, ben #3), maar Lego Technics?
Kapoen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:04:
Om eerlijk te zijn begrijp ik ook niet waarom ik überhaupt in dat lijstje sta, laat staan op de eerste plaats dan nog. Mijn inbreng qua Technic beperkt zich tot het gooien van bloemen naar jou ivm je mini modellen.
The Eagle schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:48:
[...]
Ik vermoed een simpel gevalletje Wordount. Als je het vaak hebt over bepaalde termen krijg je die aan je broek gehangen. Maar als jij roept "ik wil geen technics !!!!!111!!!" dan snapt ie dat "technics" wel maar dat "geen" niet
Nee, zo ingewikkeld is het allemaal niet.almightyarjen schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:51:
Voor elke post in een topic krijg je een bepaald aantal karma. De karma wordt berekend aan de hand van het formaat van die post, aantal plusjes en nog wat factoren. Daar komt een bepaald getal uit en die wordt gekoppeld aan de tags gekoppeld aan dit topic. Aan dit topic zijn de tags: merk: Lego en Tag: Lego Technics gekoppeld.
Inhoudelijk maakt het dus niet uit of je het hebt over Lego, Duplo of roze olifantjes.
[ Voor 63% gewijzigd door rens-br op 19-03-2019 12:29 ]
Mooie foto's en aanpassingenTheDeeGee schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:23:
Wat kleine aanpassingen aan mijn Mustang.
Text op de banden, rubberen riem voor de blower (is wel niet aangesloten op de motor, maar dat zie je neit met de kap dicht). Asjes van de wielen korter gemaakt en metallic dopjes op geplaatst met mounting putty. Kofferbak vloer zwart gemaakt met wat onderdelen die ik nog had en de motorkap iets aangepast (nu gaat ie beter dicht ook).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klein puntje van goed bedoelde kritiek.... Kunnen de foto's ook met een thumbnail en link verwijzing naar het grote formaat in de post worden gezet? Ik weet niet hoe het op een smartphone eruit ziet, maar gewoon op m'n laptop met groot breedbeeld scherm schiet het nog alle kanten op qua grootte
In je forum instellingen staat daar een vinkje voor: "Image resize uitschakelen * Ja - Te brede plaatjes worden niet meer automatisch geresized naar de maat van het forum" Dat moet uit staan, dan worden de plaatjes automagisch geschaald naar de breedte van je browser window.Gim schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:08:
Klein puntje van goed bedoelde kritiek.... Kunnen de foto's ook met een thumbnail en link verwijzing naar het grote formaat in de post worden gezet? Ik weet niet hoe het op een smartphone eruit ziet, maar gewoon op m'n laptop met groot breedbeeld scherm schiet het nog alle kanten op qua grootte
Die stond uit bij mij. Ik heb echter zekerheidshalve het toen maar aangevinkt om deze vervolgens weer uit te vinken. Nu worden ze wel correct getoond. Vreemd. Bedanktzonoskar schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:23:
[...]
In je forum instellingen staat daar een vinkje voor: "Image resize uitschakelen * Ja - Te brede plaatjes worden niet meer automatisch geresized naar de maat van het forum" Dat moet uit staan, dan worden de plaatjes automagisch geschaald naar de breedte van je browser window.
of je plaatst gewoon een fatsoenlijke klikbare thumbnail die lekker klein (en dus snel!) is om te lade, een heel stuk gebruikersvriendelijker; zeker mobiel heeft niet iedereen een onbeperkt dataplanzonoskar schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:23:
[...]
In je forum instellingen staat daar een vinkje voor: "Image resize uitschakelen * Ja - Te brede plaatjes worden niet meer automatisch geresized naar de maat van het forum" Dat moet uit staan, dan worden de plaatjes automagisch geschaald naar de breedte van je browser window.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik klik vrijwel nooit op thumbnails. Teveel moeite.mschol schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:29:
[...]
of je plaatst gewoon een fatsoenlijke klikbare thumbnail die lekker klein (en dus snel!) is om te lade, een heel stuk gebruikersvriendelijker; zeker mobiel heeft niet iedereen een onbeperkt dataplan
Huidige plaatjes zijn in dit geval ook klikbare 'thumbnails', maar wel 'thumbnails' die onnodig groot zijn.zonoskar schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:13:
[...]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik klik vrijwel nooit op thumbnails. Teveel moeite.
Dit staat overigens in de FAQ:
Over plaatjes
Zorg er voor dat je niet al te grote plaatjes gebruikt, zodat ook mensen met een minder snelle verbinding ernaar kunnen kijken, en de layout goed blijft. Plaatjes resizen doe je bij voorkeur met een programma zoals Paint Shop Pro (shareware), Photoshop (commercieel) of The Gimp (gratis).
Een goede richtlijn is een breedte van niet meer dan 570 pixels, en een hoogte van niet meer dan 430 pixels. JPEG (.JPG) bestanden, gesaved met een kwaliteit van 30-60 (op een schaal van 0-100) hebben de voorkeur voor foto's. PNG (.PNG) en GIF (.GIF) bestanden hebben de voorkeur voor screenshots, lijntekeningen, schema's, enzovoort.
Je kan eventueel linken naar een grotere versie van je plaatje door een link om de verkleinde versie heen te zetten (thumbnailen). Hiervoor kan je de volgende RML-code gebruiken:
[ Voor 60% gewijzigd door chrisO op 19-03-2019 15:22 ]
Wat een werk!
YouTube: HUGE LEGO Star Wars Battlefront 2 Vardos MOC (LOTS OF LIGHTS)
De zakjes van één nummer in een paar lage bakken doen; bijvoorbeeld de zakjes met klein spul bij elkaar en het grotere spul bij elkaar. Vervolgens aan de slag. Moet je toch onverhoopt stoppen eer die selecte partij stenen is verwerkt, dan de bakjes even oppakken en veilig wegzetten voor een later tijdstip.Brammos85 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:03:
Even een andere vraag: Als ik een nieuwe set bouw doe ik dat voornamelijk op de eettafel. Veel sets zijn natuurlijk bij lange na niet af in één bouwsessie. Nu er een kleine bijgekomen is in huize Brammos85 is het lastig dit spul dan open en bloot te laten liggen in de tussentijd. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, maar hoe lossen jullie dit op?
Nu scheelt het dat we zelf een vrij grote eettafel hebben, dus daar kan nog wat op blijven staan... zelfs uit bereik van de kinderen tijdens het eten
Of gewoon 's avonds bouwen wanneer de kinderen in bed liggen
Nu wil het wel zo zijn dat ik soms gewoon alle zakjes opentrek en bij elkaar gooi op tafel. Just for fun
[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 20-03-2019 14:24 ]
Ik volg de instructies en trek alleen de zakjes open welke ik volgens de instructies nodig heb, de andere zakjes blijven in de doos. Mocht ik halverwege een zakje moeten stoppen, dan doe ik de overgebleven stukjes in een bakje. Zo kan ik de volgende keer weer zo doorgaan. Dat moet ook wel, want straight on 7 uur non stop een modular in elkaar zetten trek ik echt nietBrammos85 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:03:
Even een andere vraag: Als ik een nieuwe set bouw doe ik dat voornamelijk op de eettafel. Veel sets zijn natuurlijk bij lange na niet af in één bouwsessie. Nu er een kleine bijgekomen is in huize Brammos85 is het lastig dit spul dan open en bloot te laten liggen in de tussentijd. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, maar hoe lossen jullie dit op?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik persoonlijk vind het leuk om het bouwen van een set over meerdere dagen uit te spreiden. Dan heb ik elke dag iets om naar uit te kijken, namelijk het openen van één of meerdere zakjes van dezelfde stap.Brammos85 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:03:
Ik kies een moment waarvan ik weet dat ik even een half uur tot een uur de tijd heb, en open dan de zakjes met gelijke nummers van de stap die ik wil gaan bouwen. Die zakjes leeg ik dan op de tafel, wel in aparte stapeltjes van elkaar. Mocht ik nou toch moeten stoppen voordat ik klaar ben met die stap, dan stop ik de overige onderdelen weer terug in de zakjes en ga er een later moment of de volgende dag mee verder.
Yamaha MT-09
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Daar kun je zelf nog een aantal schotjes etc in plaatsen.
Mocht je snel willen opruimen is het een kwestie van de koffers dichtklappen en klaar.

https://9to5toys.com/2019...tible-disney-minifigures/
[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 20-03-2019 16:28 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Meteen een reden minder om die Steamboat Willie set te kopen!
[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 20-03-2019 16:26 ]
Nou nog een keer een uitgebreide Star Wars Minifigures set :-)
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Nee joh, de AH hamster weken gaan weer los!!!!!!!!!!!!zonoskar schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:18:
Knabbel en Babbel!
This footer is intentionally left blank
Gewoon één zakje per avond. Bij mij hoeft het niet persé in één dag afBrammos85 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:03:
Alle zakjes op één hoop triggert mijn OCD, zo'n grotere set met slechts 2 genummerde zakjes trek ik vrij slecht
Oké, was net blij als AH medewerker dat ze weer voorbij warenajhaverkamp schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:11:
[...]
Nee joh, de AH hamster weken gaan weer los!!!!!!!!!!!!
Daarvoor is een aparte ruimte in huis, met deur die op slot kan.Brammos85 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:03:
Alleen vind ik het ontwerp van de rijdende trein niet zo geslaagd, omdat hij zo hoog staat. Ze hadden ook die minifig apart kunnen doen voor 5 euro. Ik heb besloten dat ik van mijn 9V collectie afstap en mijn Santa Fé ga ombouwen naar Powered Up (wish me luck!).
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked