Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.943 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
Haay schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:41:
[...]

Ik was vorig jaar in Denemarken, echter niet in die plaats. Maar als je daar bent, dan is het Ribe VikingeCenter in Ribe (ten noorden van SkaerBaek) een aanrader als je houdt van een soort openlucht museum met acteurs die viking-leven uitbeelden. :)

En uiteraard LEGO House of the Brick in het centrum van Billund. Dat is een MUST voor elke Lego fan!
Uiteraard zijn we daar geweest :) Was geweldig. Ik was wellicht niet helemaal duidelijk. Het ging om het Skearbeak Lego Fan Weekend. Wat eigenlijk DE lego beurs van Denemarken is. Het is totaal anders opgezet dan onze legobeurs want het is hoofdzakelijk AFOLs die hun dingen tonen, er er staan nauwelijks winkels.

[ Voor 25% gewijzigd door Ekitch op 06-03-2019 10:50 ]

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Vandaag de Mustang binnengekregen, samen met de bumpersticker, de sleutelhanger zit er jammergenoeg niet bij, maar wel op Bricklink kunnen kopen, die persoon heeft er trouwens 20 (!) op stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:23
Straks een reportage over lego bij 1 vandaag op npo1, kan elk moment beginnen.

https://eenvandaag.avrotr...go-helmpjes-het-kan-echt/

[ Voor 39% gewijzigd door Achiel007 op 06-03-2019 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dragunov schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:10:
Vandaag de Mustang binnengekregen, samen met de bumpersticker, de sleutelhanger zit er jammergenoeg niet bij, maar wel op Bricklink kunnen kopen, die persoon heeft er trouwens 20 (!) op stock
Uurtje geleden bezorgd via DHL, wel met sleutelhanger....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QxbyIrBAm71ytHly8xZoJUgC/full.jpg

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-09 17:22
Achiel007 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:28:

Ik zit dit te lezen, en er staat een foto van 75192 Millenium Falcon , de nieuwe dus, niet de oude. En die zou voor 5000 verkocht zijn ?

( laat maar, ik zat verder te lezen, ze zullen wel de verkeerde foto gepakt hebben.)

[ Voor 9% gewijzigd door Loader op 06-03-2019 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Gunner schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:20:
[...]

Uurtje geleden bezorgd via DHL, wel met sleutelhanger....

[Afbeelding]
Hangt ervanaf wanneer je die hebt besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Achiel007 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:28:

Jaja, de MF die was op een X moment zo'n 5000 euro waard. En na dat moment? Oh ja, toen was er de nieuwe release van MF. 11% stijging per jaar tussen 1987 en 2015, en sinds 2015? Gelukkig werd er op een gegeven moment nog iets van een opmerking geplaatst dat t niet gelijk een vet pot geld is.

Maar iedereen vooral kopen, kopen, kopen en in gesloten doos in een plastic zak op je zolder zetten. Vooral de Saturn V, zodat mocht ik die over 3 jaar nog willen er nog volop aanbod is :)

Wel fijn dat er wat aandacht voor LEGO is, maar een ander soort nieuws item zou ook welkom zijn :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 06-03-2019 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gim schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:21:

Maar iedereen vooral kopen, kopen, kopen en in gesloten doos in een plastic zak op je zolder zetten. Vooral de Saturn V, zodat mocht ik die over 3 jaar nog willen er nog volop aanbod is :)
Jup, kan je over 5 jaar op marktplaats 20 Saturn Vs kopen, nadeeltje is dat iedereen wel denkt dat t kreng dan 500 euro waard is...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
vectormatic schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:49:
[...]

Jup, kan je over 5 jaar op marktplaats 20 Saturn Vs kopen, nadeeltje is dat iedereen wel denkt dat t kreng dan 500 euro waard is...
Vraag het me wel af. Tijd zal t zeggen. Heb het idee dat de set gruwelijk vaak verkocht is, dus genoeg in omloop... gesloten dan wel geopend :) Geen glazen bol dus we wachten af :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 06-03-2019 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dragunov schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:10:
wel vaker gezien, dat soort stores mogen wat mij betreft aangepakt worden door bricklink en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Inderdaad!

Zelfs op Ebay staan ze al te koop voor redelijk hoge bedragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 12:20
@Dragunov ik zie de verkoper met ca. 20 stuks niet meer terug op Bricklink, heeft wellicht alles al verkocht. Wel andere aanbieders met prijzen vanaf 23 euro :/ Hopelijk had jij een betere deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
De grap is dat die sleutelhanger + auto ergens in de aanbieding vaak goedkoper is dan S@H. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Señor Sjon schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:09:
De grap is dat die sleutelhanger + auto ergens in de aanbieding vaak goedkoper is dan S@H. :P
Voor sommige mensen speelt geld geen rol. Waarom hamer je altijd zo op dat soort dingen? Valt me gewoon op. Je komt over alsof mensen gek zijn die bij S@H bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 07-03-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Gunner schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:13:
[...]

Voor sommige mensen speelt geld geen rol. Waarom hamer je altijd zo op dat soort dingen? Valt me gewoon op. Je komt over alsof mensen gek zijn die bij S@H bestellen.
Geld speelt altijd een rol, de gene die zeggen dat het voor hun geen rol speelt, die snappen het gewoon niet of kunnen er niet mee omgaan.

Ik snap ook niet waarom je voor 20+ Euro een sleutelhanger goodie gaat kopen...

[ Voor 8% gewijzigd door chrisO op 07-03-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Señor Sjon schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:09:
Tja, als je wacht op een goede aanbieding en de Ford Mustang voor bv. €100 kunt krijgen, dan ben je inderdaad goedkoper uit wanneer je de sleutelhanger los elders koopt voor bv. €25. Dan moet je wel geduld hebben en heel erg alert zijn want zo'n aanbieding zal snel uitverkopen als je er niet op tijd bij bent.

Heel veel mensen hebben weinig geduld en willen iets nieuws NU METEEN hebben, ongeacht de hogere prijs die ze daar dan voor moeten betalen. En daar profiteren dat soort handelaren van. Mensen zoals wij, die Brickwatch goed ingevuld hebben om meteen alerts te krijgen voor een strakke aanbieding van sets die we zoeken, zijn niet de mensen waar die handelaren naar kijken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

chrisO schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:16:
[...]

Geld speelt altijd een rol, de gene die zeggen dat het voor hun geen rol speelt, die snappen het gewoon niet of kunnen er niet mee omgaan.
Oh. Okay. Dat zal wel waar zijn dan.

(laat ieder gewoon zelf bepalen wat iemand wil betalen voor iets, dat is mijn punt).
Ik snap ook niet waarom je voor 20+ Euro een sleutelhanger goodie gaat kopen...
Waar haal jij de mustang dan op dit moment voor 100-120 euro?

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 07-03-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mijn backlog is nog groot genoeg. Ik wil eigenlijk nog Ship in a Bottle en het Popup book. Samen ook alweer 100+. De Mustang blijft nog wel even. ;)

@Gunner
En ja, zie sets als de Technic kraanwagen, BWE, GT3 of de Ninjago boot om te zien wat een prijsverschil er kan zijn t.o.v. S@H. Laat staan de 'internationale verschillen' zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nou weet je wat het eigenlijk is. Je verpest m'n plezier van de aankoop van de set een beetje door te suggereren dat ik teveel heb betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
Gunner schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:39:
Nou weet je wat het eigenlijk is. Je verpest m'n plezier van de aankoop van de set een beetje door te suggereren dat ik teveel heb betaald.
Je hebt de set inclusief de sleutelhanger, die blijkbaar voor 20+ euro van eigenaar wisselen. Ben je van plan niets te doen met de sleutelhanger, dan kan je die dus verkopen voor 20+ Euro.
Er zijn mensen die de set voor dezelfde prijs hebben gekocht zonder di sleutelhanger... Dat is dus al 1 voordeel voor jouw.
2e voordeel: je kan +/-3-6 maanden eerder genieten van de set, dan degene die wachten op een aanbieding van +/-20-30 Euro. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

chrisO schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:48:
[...]

Je hebt de set inclusief de sleutelhanger, die blijkbaar voor 20+ euro van eigenaar wisselen. Ben je van plan niets te doen met de sleutelhanger, dan kan je die dus verkopen voor 20+ Euro.
Er zijn mensen die de set voor dezelfde prijs hebben gekocht zonder di sleutelhanger... Dat is dus al 1 voordeel voor jouw.
2e voordeel: je kan +/-3-6 maanden eerder genieten van de set, dan degene die wachten op een aanbieding van +/-20-30 Euro. :)
Dat is ook zo. misschien wil @Señor Sjon m'n sleutelhanger kopen? >:) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee hoor, heb er genoeg (andere). :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

Dat doe je toch helemaal zelf?

In lego-land is het al jaaaaaaren zo, dat als je een beetje geduld hebt, je elke set (behalve heel specifieke exclusives) op den duur met 20 of zelfs 30% korting kan krijgen. En ook speciale goodies of specifieke onderdelen is een levendige secundaire handel in.

De keerzijde van al die kortingen en handel, is dat je moet wachten. Wil je een set METEEN hebben, dan betaal je de officiele lego prijs, en betaal je dus voor de tijd die je de set wel hebt, terwijl je em met korting niet zou hebben.

Persoonlijk koop ik bijna niks meer meteen bij de release, games niet, computer hardware niet, en grote lego sets ook niet. Hooguit een paar van die speed champions auto-tjes, de rest komt later wel. Maar ik accepteer dan ook dat ik altijd achter de feiten aanloop, en dat tegen de tijd dat ik met die RSR porsche aan kom zetten iedereen online al weer blij aan het doen is over hun mustang of dikke liebherr graafmachine.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik heb de Mustang ook direct op dag één gekocht, met dus de speciale sleutelhanger erbij. Wat voor mij overigens een extra reden was om de Mustang in S@H te kopen is dat ik nog €50 aan VIP punten had staan, die ik toch nog ergens aan moest uitgeven. Door die VIP punten in te wisselen heb ik netto €90 voor de Mustang betaald, plus een mooie redelijk unieke sleutelhanger er gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

vectormatic schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:49:
[...]

Maar er is er ooit een LEGO set geweest die na uit de roulatie te zijn gegaan bij LEGO, mínder opbracht dan de initiële aankoopsprijs? Ik heb er geen volledig zicht op hoor, maar ik denk ook weleens (heb de Saturn V zelf als bouwset gekocht) zal ik nog 1 kopen en die een paar jaar laten liggen? Toch jammer ergens dat de lijn van waardeverhogendheid omgekeerd evenredig is met de lijn van het tot z'n recht komen van de LEGO. Al dat verzamelen van gesealde LEGO-sets die nooit van z'n levensdagen zullen worden opengemaakt.

Vond dit ook wel een grappige originele manier van de LEGO-beleving opslaan. Een tweede Saturn V in een soort knolding-schilderij. (hoewel ik zelf zelden knolling toepas):
Haay schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:59:
Ik heb de Mustang ook direct op dag één gekocht, met dus de speciale sleutelhanger erbij. Wat voor mij overigens een extra reden was om de Mustang in S@H te kopen is dat ik nog €50 aan VIP punten had staan, die ik toch nog ergens aan moest uitgeven. Door die VIP punten in te wisselen heb ik netto €90 voor de Mustang betaald, plus een mooie redelijk unieke sleutelhanger er gratis bij.
Kan dat een beetje uit? Of wil je sets gewoon vaak op het 1e uur? Als ik op Brickwatch een beetje monitor welke sets ik wil schelen andere website soms tientallen euro's ten opzichte van S@H. Dan moet ik wel heel veel LEGO inkopen bij S@H wil het met die VIP-punten uit kunnen. Oeps daar wordt hier net boven me al over gepraat. Met mijn laggard-style gaat dat dus niet uitkunnen :).

[ Voor 30% gewijzigd door MsG op 07-03-2019 12:42 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 17:51
MsG schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:37:
[...]
Maar er is er ooit een LEGO set geweest die na uit de roulatie te zijn gegaan bij LEGO, mínder opbracht dan de initiële aankoopsprijs? Ik heb er geen volledig zicht op hoor, maar ik denk ook weleens (heb de Saturn V zelf als bouwset gekocht) zal ik nog 1 kopen en die een paar jaar laten liggen? Toch jammer ergens dat de lijn van waardeverhogendheid omgekeerd evenredig is met de lijn van het tot z'n recht komen van de LEGO. Al dat verzamelen van gesealde LEGO-sets die nooit van z'n levensdagen zullen worden opengemaakt.
Ik meen mij te herinneren dat de Exo Suit zwaar werd gehyped als investeringsobject, terwijl je deze vandaag nog steeds kan kopen voor de originele prijs of minder. Dus met inflatie er bij maken scalpers er nog verlies op na 5 jaar.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Laatst online: 13-09 13:38
Ik ben het met @Gunner eens dat er hier wel erg veel over prijzen gesproken wordt zonder echte toegevoegde waarde. S@H kopers willen een set graag zsm in bezit hebben, sparen de punten, hebben graag de extra's etc.
Ook ik heb de Mustang op 1 maart bij S@H gekocht (incl. sleutelhanger, maar die kan mij gestolen worden), gewoon omdat ik deze week wil gaan bouwen en geen zin heb om tijd te besteden aan uitzoeken waar / wanneer de set voor minder te koop is.
Heb ik geld teveel? Nee! Ben ik gek omdat ik bij S@H koop? Nee, want ik zie sommigen uren bezig zijn om uit te zoeken waar ze producten (niet alleen Lego) zo goedkoop mogelijk kunnen krijgen. Ik echter ga naar fijne, betrouwbare aanbieder, koop het product en het scheelt mij weer zeeën van tijd, tijd die ik ook aan andere dingen kan besteden! Indien ik dus gek ben omdat ik bij S@H koop, dan zijn anderen gek dat ze uren besteden om aanbiedingen op te sporen!

Zo, dat moest er even uit.

Nu mijn lunchpauze stoppen, werken, om vanavond weer verder te bouwen aan de mustang! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Mjah, geen idee. Als je jezelf wil verzekeren van in ieder geval een beetje opbrengst, dan doe je er in ieder geval goed aan om een set zo scherp mogelijk in te kopen. Hij brengt allicht meer op dan die prijs. Zo is de Destiny's Bounty (70618) regelmatig voor een veel lagere prijs (~€90?) verkocht in winkels t.o.v. adviesprijs (€170). Maar je moet er dan inderdaad wel 2 kopen, want hij is veel te leuk om te bouwen :) :)

De Saturn V (21309) heeft daarentegen een adviesprijs van €130 en kom je in winkels tegen voor zo'n €115-€120 als ik me goed herinner... al vraagt Intertoys er meer voor dan de adviesprijs (laatste keer dat ik hem zag) 8)7. Niet zo'n groot verschil dus en met een leuke promo of een paar VIP punten goed te kopen bij S@H. Maar zover ik van anderen begrijp zien ze hier de prijs nog wel de lucht van in vliegen.

Iemand een idee of gelezen hoe het nu eigenlijk zit met Saturn V? IDEAS sets gaan doorgaans niet zo lang mee toch en berust zich meer op voorraad dan tijd toch? Zouden ze de Saturn V gewoon in productie houden zoals een normale set; de gebruikelijke ~2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:18:
[...]
Iemand een idee of gelezen hoe het nu eigenlijk zit met Saturn V? IDEAS sets gaan doorgaans niet zo lang mee toch en berust zich meer op voorraad dan tijd toch? Zouden ze de Saturn V gewoon in productie houden zoals een normale set; de gebruikelijke ~2 jaar?
Ik kan niks voorspellen, maar er is dit jaar natuurlijk nog de 50ste verjaardag van de eerste maanlanding (21 juli 1969 in GMT zone). Dus als ik een gokje mag wagen denk ik dat deze set dit jaar nog wel beschikbaar zal zijn en nog wat gehyped zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De Saturn V had ik in een dalmomentje voor 101,99 dat is dan toch ~ 30 ten opzichte van de adviesprijs. Maar hij fluctueert flink. Enerzijds is het wel een exemplarisch model, anderzijds is het ook daardoor precies hèt model die iedereen inslaat. Dus dat zal inderdaad wel even duren voordat die gaat stijgen, maar ja zodra de fabriek echt stopt slinkt de voorraad vanuit de dubbelkopers natuurlijk ook wel hard denk ik, gezien dat model z'n populariteit na productie niet opeens kwijt is.

Maar eens bekijken wat het volgende iconisch model gaat worden, of dat ik wellicht eerst m'n oudere LEGO bij m'n ouders weer eens compleet ga maken. Heb nog veel treinspul, eens kijken of dat nog een beetje werkt allemaal.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Oh ja hoor, er zijn zat voorbeelden van LEGO sets die ook jaren na productie stop nog altijd voor veel minder dan oorspronkelijke LEGO prijs te vinden zijn. Vooral binnen LEGO Star Wars zie je dat terug, omdat LEGO op basis van vraag uit het verleden de productie-aantallen verhoogde voor de nieuwe films (Force Awakens, Last Jedi) terwijl die films (vooral Last Jedi) voor de echte Star Wars fans tegenvielen. Dat zorgde voor verminderde vraag. Groter aanbod, minder vraag --> geen waardestijging. :)

Zie bijvoorbeeld de Resistance Troop Transporter uit Force Awakens. Die had een LEGO prijs van €80 en kun je nu, twee jaar na beëindiging van de productie, nog steeds voor ruim onder die prijs kopen. Best een leuk LEO Star Wars model trouwens, en met een redelijk unieke General Leia minifig. Maar ja, met de extra Disney belasting bovenop de prijs was €80 gewoon echt te duur voor wat je kreeg. Heb die zelf voor minder dan €50 gekocht, en dan is het een leuke set voor mijn LEGO Star Wars collectie. Maar zou er ook geen €80 voor willen betalen. Laat staan nog meer dan dat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Dat artikeltje en filmpje van 1vandaag was wel lachwekkend hoor, Twee 'ondernemers' die reclame maakte voor hun eigen bedrijf.

Persoon één heeft er belang bij dat mensen nieuwe Lego sets kopen en deze in gesloten doos wegzetten zodat hij over vijf jaar commissie kan ontvangen als 'Expert' wanneer deze mensen het op Catawiki willen aanbieden.
Persoon twee heeft er belang bij dat mensen nu op zolder duiken om hun oude Lego uit te sorteren tot de individuele sets en ze vervolgens te verkopen, Maar er dan achter komen dat ze onderdelen missen welke ze dan bij hem kunnen bestellen.

Edit:
De zin en onzin van het 'investeren' in Lego sets is een discussie waar ik mij niet in ga mengen, Het enige advies wat ik kan geven is dat als je nu nog moet instappen je de boot gemist hebt qua sets die 10x over de kop gaan. Je inleg verdubbelen is het gunstigste wat je met nu instappen nog kunt behalen.

En om heel eerlijk te zijn, Het is Lego:
Dat wordt gemaakt met de intentie dat een kind (Jong of oud ;)) er mee gaat bouwen en spelen, Het wordt niet gemaakt om twee of meer decennia in een gesloten doos te liggen wachten op een verzamelaar die er een vermogen voor betaald. (Om vervolgens de doos niet te openen vanwege het waardeverlies.)
Dat het in het verleden wel eens voorgekomen is (Een cadeau wat nooit gegeven is door veranderde interesses en op zolder bleef liggen), Moet toch niet betekenen dat we het nu massaal bewust gaan doen?

[ Voor 42% gewijzigd door Sato op 07-03-2019 14:13 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 14:34

DikkeBMW

Live '25

Vandaag en gisteren heb ik de Mustang gebouwd. Wat een geweldige build _O_ Dit is echt by far de tofste Lego set die ik gebouwd heb. Een aantal super gave technieken. De scharnieren van de deuren vond ik bijvoorbeeld echt heel gaaf. Details in de engine bay ook. Heel erg tof, voor mij was dit het geld dubbel en dik waard O+

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Sato Alleen de prijsstelling van sets reflecteert dat natuurlijk niet meer. De AFOL-gevoelige sets zijn aardig in prijs gestegen de afgelopen jaren. Waar de Creator Expert serie auto's eerst rond de 100 euro zaten, zijn ze langzamerhand naar 140-150 euro aan het stijgen. De modulars kennen een vergelijkbaar verloop. Bank/Diner was 170, Garage is al 190. De Kermisattracties zijn ook 200+ modellen geworden. Ook het aantal speciale modellen (MF, Taj Mahal, achtbaan, Hogwarths, GT3, Chiron) met prijzen van 350-850 euro die tegelijkertijd op de markt zijn zorgen voor een aardige financiële aderlating als je dat wil sparen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
Goosebirdy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:10:
Nee, want ik zie sommigen uren bezig zijn om uit te zoeken waar ze producten (niet alleen Lego) zo goedkoop mogelijk kunnen krijgen.
Extreme couponing? :D
Ik hou het bij het Lego aanbiedingen topic hier en brickwatch. Paar minuutjes per dag en scheelt me 25-35% tov de S@H adviesprijs. Op sets met een adviesprijs van 300 euro zo'n 100 euro korting scoren door even te kijken of er een aanbieding is, scheelt toch behoorlijk dacht ik zo.
Sato schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:01:
Het wordt niet gemaakt om twee of meer decennia in een gesloten doos te liggen wachten op een verzamelaar die er een vermogen voor betaald. (Om vervolgens de doos niet te openen vanwege het waardeverlies.)
Mijn 8455 heeft zo'n 13 jaar in een sealed doos gelegen bij een verkoper voordat die eindelijk gebouwd werd. De bandjes hadden nodig wat TLC nodig in de vorm van water. Heb ik meer betaald dan de 80 euro die origineel de adviesprijs was? Jazeker. Spijt? Nope.
Dus een random op internet verpest jouw plezier omdat die zegt dat je teveel hebt betaald? Ok...
Zolang jij lol hebt gehad met de bouw en de set verder is het toch gewoon goed? Jij vind de set het waard, ik vond die 8455 het waard en bij die ging het om meer dan enkele tientjes zoals bij de Mustang. Als je op S@H koopt, heb je per definitie gewoon teveel betaald, want het is de adviesprijs, maar dat betekent niet dat jij niet mag vinden dat je het die prijs waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:01

vhal

ಠ_ಠ

Alles wordt duurder helaas en dat zie je min of meer wel terug in de LEGO sets. Of de prijzen van S@H te hoog zijn laat ik in het midden. Het is m.i. beetje dezelfde discussie over digitale- of fysieke games waarbij de laatste stukken goedkoper zijn na een bepaalde periode (soms zelf na een maand).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vhal schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:39:
Alles wordt duurder helaas en dat zie je min of meer wel terug in de LEGO sets. Of de prijzen van S@H te hoog zijn laat ik in het midden. Het is m.i. beetje dezelfde discussie over digitale- of fysieke games waarbij de laatste stukken goedkoper zijn na een bepaalde periode (soms zelf na een maand).
Digitaal/fysiek zit je met 2 verschillende markten met eigenlijk 2 verschillende producten, ik zie nu bij een bart smit bv games van 60 euro staan die ik voor 5 euro in de maand al 'gratis' speel (EA acces of gamepass), dat is meer een geval van nu willen hebben, geen disc willen hebben of straks kunnen doorverkopen.

Zoals de knock-offs ook vaak genoeg de optie hebben om zonder doos te kopen, mij boeit bv de doos voor geen meter, niet van Speedchamps, niet van de Technisch auto's, ik bouw dat ding en doos gaat de prullebak in.

Nu is wel vaak de discussie dat prijs per steen nog steeds hetzelfde is, maar als ik sommige champ-cars zie, dan hadden ze daar rustig 5-10 steentjes weg kunnen laten (zelfs meer als je die switch-kits niet mee telt), dat zo'n F40 makkelijk voor 11-12 euro kan gaan ipv 15-20 euro. Die originele F1 Ferrari wagen was meen 130 euro, de kleinere racecar (43000?) was volgens mij pas na een tijdje die prijs.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:49
Señor Sjon schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:43:
@Sato Alleen de prijsstelling van sets reflecteert dat natuurlijk niet meer. De AFOL-gevoelige sets zijn aardig in prijs gestegen de afgelopen jaren. Waar de Creator Expert serie auto's eerst rond de 100 euro zaten, zijn ze langzamerhand naar 140-150 euro aan het stijgen. De modulars kennen een vergelijkbaar verloop. Bank/Diner was 170, Garage is al 190. De Kermisattracties zijn ook 200+ modellen geworden. Ook het aantal speciale modellen (MF, Taj Mahal, achtbaan, Hogwarths, GT3, Chiron) met prijzen van 350-850 euro die tegelijkertijd op de markt zijn zorgen voor een aardige financiële aderlating als je dat wil sparen. :)
Kun je het Lego kwalijk nemen dat ze willen mee profiteren van het feit dat er tegenwoordig zoveel AFOL's met genoeg geld zijn? En de afname is er niet minder op. (En dan helpt zo'n legertje investeerders dat schaarste anticipeert en ervoor zorgt dat de set meteen uitverkoopt ook niet aan mee, Dat geeft Lego immers het idee dat we het met deze steeds hogere prijsstellingen eens zijn.)

Daarnaast zijn de Creator Expert auto's niet alleen duurder geworden maar ook complexer en gedetailleerder, De Aston Martin is dan uiteraard een uitzondering vanwege de James Bond Licentie.
Nu begon die serie 10 jaar geleden? dus vergeet ook de inflatie niet. ;)

Wat betreft het steeds groter wordende aanbod van grote exclusieve sets, Ja dat klopt.
En als je ze allemaal wil kopen hangt er een aardig prijskaartje aan, Maar moet je ze perse allemaal hebben en houden?

Ik las laatst nog het beklag van iemand dat die kermis attracties teveel oppervlakte innamen in zijn Lego stad, Waarop ik mij enkel afvroeg waarom hij ze er dan perse in wilde hebben? Immers op een paar uitzonderingen en uiteraard de jaarlijkse kermissen na vind je nergens pretparken midden in de stad.
Maar zijn Lego stad moest perse een Legoland hebben...
Om over de stad zelf nog maar te zwijgen, Enkel Lego sets neerzetten is absoluut niet mijn ding. Dan liever zo'n stad als die van Jangbricks, Zoveel mogelijk zelf gebouwd.

---------------

Hier bij mij is de verhouding tussen de lego collectie en display ruimte inmiddels vast de 95/5% al gepasseerd, Maar daar lig ik niet van wakker want elke maand iets anders in de kast is voor mij veel leuker dan constant tegen hetzelfde aan te kijken.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Haay schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:56:
[...]

Oh ja hoor, er zijn zat voorbeelden van LEGO sets die ook jaren na productie stop nog altijd voor veel minder dan oorspronkelijke LEGO prijs te vinden zijn. Vooral binnen LEGO Star Wars zie je dat terug, omdat LEGO op basis van vraag uit het verleden de productie-aantallen verhoogde voor de nieuwe films (Force Awakens, Last Jedi) terwijl die films (vooral Last Jedi) voor de echte Star Wars fans tegenvielen. Dat zorgde voor verminderde vraag. Groter aanbod, minder vraag --> geen waardestijging. :)

Zie bijvoorbeeld de Resistance Troop Transporter uit Force Awakens. Die had een LEGO prijs van €80 en kun je nu, twee jaar na beëindiging van de productie, nog steeds voor ruim onder die prijs kopen. Best een leuk LEO Star Wars model trouwens, en met een redelijk unieke General Leia minifig. Maar ja, met de extra Disney belasting bovenop de prijs was €80 gewoon echt te duur voor wat je kreeg. Heb die zelf voor minder dan €50 gekocht, en dan is het een leuke set voor mijn LEGO Star Wars collectie. Maar zou er ook geen €80 voor willen betalen. Laat staan nog meer dan dat!
Ik weet niet of 2 jaar na productie terwijl hij in veel winkels nog gewoon te koop is heel representatief is. Maar het zou prima kunnen hoor dat deze set nooit duurder wordt dan wat hij ooit was.

Ik was even op Brickset mijn collectie aan het inkloppen en zag bijvoorbeeld dat een random set die ik als kind kreeg (6338) een RRP van $50 had, en nu €150 nieuw is. Dat is natuurlijk niet significant maar wel een stijging van 300%. En als ik naar de andere ingeklokte sets kijk zie ik hetzelfde: De Used Value van Brickset is op z'n minst de RRP. Maar goed het zijn dan ook wel oudere sets van toen ik klein was. Maar ik vermoed dat ook jouw voorbeeldset over 10 a 15 jaar gewoon 3 X over de kop is gegaan, ondanks z'n mindere populariteit nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@MsG je kan niet zomaar prijzen vergelijken. Als je inflatie meerekent valt zon stijging nog best mee. En hoeveel stond de dollar toen t.o.v de gulden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:33
Reden voor mij om ook alleen sets te kopen die ik nu of in de toekomst ooit zou willen bouwen. Ik heb zo goed als alle auto's in de Creator/Technic serie maar de VW's komen er niet. Heb ik niets mee dus wil ze ook niet bouwen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is weer zonde, want het zijn best leuke builds. Bij VW zelf zijn ze vaak nog het goedkoopste ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zonde dat je niet al het goede kunt kopen en maken :) Er zijn zoveel sets dus je moet ergens wel keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:33
Señor Sjon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:18:
Dat is weer zonde, want het zijn best leuke builds. Bij VW zelf zijn ze vaak nog het goedkoopste ook.
Dat kan wel zo zijn maar dan heb ik 2 sets in huis liggen(150-160 euro) die ik niet leuk vind om te zien.. voor dat geld kan ik ook wel wat anders aanschaffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Begreep dat Intertoys (bartsmit) gouda morgen leegverkoop gaat doen, kan je mogelijk nog wel eens wat goedkoop lego scoren (als dat er nog is).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Plaats dan gelijk even de hele lijst. ;)

https://www.telegraaf.nl/...toys-winkels-gaan-sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wist ik veel dat ze allemaal morgen uitverkoop zouden gaan :P

Hoorde namelijk dat Goverwelle vestiging nog niet mee zou doen, die staat ook niet op de lijst van de telegraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
@SinergyX Dan blijft die open.
Het zijn de vestigingen die definitief gaan sluiten per half mei die uitverkoop gaan houden.
Dus alles op die kaart gaat definitief dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:05:
Begreep dat Intertoys (bartsmit) gouda morgen leegverkoop gaat doen, kan je mogelijk nog wel eens wat goedkoop lego scoren (als dat er nog is).
Hmm, ik ben omringd door franchisers en winkels die gewoon open blijven. Misschien ook maar beter zo :P En je zult er vroeg bij moeten zijn wil je denk ik nog echt iets geweldigs scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Modbreak:Voordat dit verder gaat, plaats alleen concrete aanbiedingen in Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic. We gaan hier niet Intertoys bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Señor Sjon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:42:
[modbreak]Voordat dit verder gaat, plaats alleen concrete aanbiedingen in Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic. We gaan hier niet Intertoys bespreken.[/]
Leuk 8)7
Verder is discussie over faillissementen hier ook offtopic, gezien het met geen enkele (huidige) aanbieding te maken heeft.
Yorinn in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic"

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 08-03-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
quote dan even de hele mbr:
Mocht er meer bekend zijn, kan er natuurlijk altijd gedeeld worden welke Lego & Duplo aanbiedingen er gespot zijn bij Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Señor Sjon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:48:
quote dan even de hele mbr:

[...]
Ging ook over Intertoys/bartsmit vestigingen zelf (ze gaan lang niet allemaal dus mee), dat mag blijkbaar helemaal nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Laatst online: 13-09 16:40
DikkeBMW schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:34:
Vandaag en gisteren heb ik de Mustang gebouwd. Wat een geweldige build _O_ Dit is echt by far de tofste Lego set die ik gebouwd heb. Een aantal super gave technieken. De scharnieren van de deuren vond ik bijvoorbeeld echt heel gaaf. Details in de engine bay ook. Heel erg tof, voor mij was dit het geld dubbel en dik waard O+
Helemaal eens, nix aan toe te voegen.
Nog nooit zoveel steentjes overgehouden nadat de eigenlijke building klaar was...

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb de laatste details aan de geautomatiseerde container kraan toegevoegd, waaronder verlichting. Deze kraan is nu klaar, wordt in de hoek geschoven en ik ga door met de volgende :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:02
Lego en Duplo bij Intertoys "leegverkoop" 0% korting :')

Om toch nog een beetje on-topic te zijn; ik heb voor het eerst in jaren sets gekocht van meer dan tien euro (Deli Corner en Park Street House). Hoe stop ik nu weer met dingen kopen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Niet, Lego is net Hotel California.
“You can check out any time you like, but you can never leave”.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ErikT738 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 08:53:

Om toch nog een beetje on-topic te zijn; ik heb voor het eerst in jaren sets gekocht van meer dan tien euro (Deli Corner en Park Street House). Hoe stop ik nu weer met dingen kopen?
dan klopt dit toch :
pietertie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:49:
[...]

Mijn vrouw is vandaag hier in Houten langs de intertoys geweest, maar die zeiden dat de grote A-merken buiten de opheffingsuitverkoop vallen. Desalniettemin ga ik morgen toch even kijken. To be continued.
ergens wel logisch want dat spul mag vaak gewoon terug, terwijl ik mij bij c merken heel goed kan voorstellen dat het niet retoumeerbaar is bij een B2B transactie.
ErikT738 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 08:53:

als je net begonnen bent kan je nog terug en een andere hobby kiezen,maar dat wordt wel lastig..

ik ga vandaag wat omdozen met (ongebouwde) legodozen naar opslag brengen, ik heb aardig wat leuks staan nog :+ :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

mschol schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:59:
als je net begonnen bent kan je nog terug en een andere hobby kiezen,maar dat wordt wel lastig..
Elke hobby kost geld maar het voordeel van een lego hobby is dat je niet x duizend Euro aan equipment nodig hebt om ermee te beginnen. Daarnaast bepaal je zelf hoeveel je er aan uit wilt geven; gewoon een kwestie van jezelf een beetje in bedwang houden lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:53

Qu3st

almightyarjen schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:53:
[...]

Elke hobby kost geld maar het voordeel van een lego hobby is dat je niet x duizend Euro aan equipment nodig hebt om ermee te beginnen. Daarnaast bepaal je zelf hoeveel je er aan uit wilt geven; gewoon een kwestie van jezelf een beetje in bedwang houden lijkt me.
Bij jou goed gelukt jezelf in bedwang houden :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Qu3st schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 13:40:
[...]

Bij jou goed gelukt jezelf in bedwang houden :+
Ik had me een stuk meer in bedwang gehouden als ik geen Youtube inkomsten zou hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:41
Apart, zat net beetje door marktplaats te scrollen zie ik ineens een wel heel bekende foto voorbijkomen. Is het een foto van mijn oude lay-out van jaren geleden.... Het is dat hij naar Lego vraagt en niet aanbiedt maar stond wel even raar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:53:
[...]

Ik denk ook dat het totale kostenplaatje afhangt van wat je precies wil doen:
- een mooie display collectie opzetten
- een layout bouwen
- gedetailleerde moc's bouwen
- stop motion filmpjes
- great ball contraptions
- ...
Al dan niet gecombineerd met een bricklink account om spul doorlopend aan- of te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

moer schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:41:
Apart, zat net beetje door marktplaats te scrollen zie ik ineens een wel heel bekende foto voorbijkomen. Is het een foto van mijn oude lay-out van jaren geleden.... Het is dat hij naar Lego vraagt en niet aanbiedt maar stond
wel even raar te kijken.
Ik ben ook wel eens een foto van een van mijn layouts bij een facebook groep tegengekomen. Eentje zelfs als groepsafbeelding. Dat was ook even een wait-what?? momentje :D

[ Voor 51% gewijzigd door almightyarjen op 10-03-2019 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 16:58
Wat zijn de beste resources om van oude dozen de exacte contents te kennen? Mijn zoon heeft enkele oude Technic dozen uit de jaren 80 gekregen van zijn peter, en de boekjes toen hadden blijkbaar geen parts list.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

http://www.peeron.com/inv

Hier in het invulveld het legonummer invoeren.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 22:18:
[...]

Ik denk ook dat het totale kostenplaatje afhangt van wat je precies wil doen:
- een mooie display collectie opzetten
- een layout bouwen
- gedetailleerde moc's bouwen
- stop motion filmpjes
- great ball contraptions
- ...
Al dan niet gecombineerd met een bricklink account om spul doorlopend aan- of te verkopen.
Ik denk dat 90% voor een display collectie gaat of niet? Misschien nog een paar die MOC's bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
almightyarjen schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Ik denk dat 90% voor een display collectie gaat of niet? Misschien nog een paar die MOC's bouwen...
meeste mensen zullen wel niet de ruimte hebben om een layout neer te zetten, dat speelt ook nog mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mengen jullie eigenlijk na afbouwen van een model het gewoon in je gehele lego-collectie zoals je wellicht als kind gewoon deed (althans zo deed ik dat thuis en had je net als vriendjes van die grote rolbakken, en dan graaiend zoeken naar het lego-steentje wat je wilde, want meestal maakte je gewoon eigen creaties).

Of hou je dat soort modellen gewoon weer gescheiden, waardoor het LEGO-model zoiets wordt als een losstaande puzzel van zoveel stukjes.

En is LEGO anno 2019 een beetje bestand tegen daglicht (geen direct zonlicht), of heb ik over 10 jaar een prachtig vergeelde Saturn V? :P

[ Voor 30% gewijzigd door MsG op 10-03-2019 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
@MsG
Ligt aan de set, bij sommige weet ik: die wil ik ooit nog wel eens bouwen en stop ik dan in een aparte box. Andere verdwijnen na of soms zelfs al voor de bouw ("parts set") in de grote verzameling.

Sets die ik later nog eens wil bouwen is makkelijker om 2 redenen die gewoon tijd schelen uiteindelijk:
- Parts uitsplitsen hoeft niet zo nauwkeurig als in mijn ladekastjes met parts, want set is toch maar 500-2000 parts en is dus sneller in ziplock zakjes gegooid
- Sets later weer bouwen vanuit me ladekastjes is weer meer werk omdat ik dus die 2k parts uit een muurtje van ladekastjes moet halen met 20k parts (ruwe schatting, pins/asjes niet meegeteld)

Wat betreft vergelen, geen idee. Mijn "lego kamer" staat nagenoeg op het noorden, dus krijgt nauwelijks direct zonlicht en als die dat wel kreeg, zou ik het nog steeds vermijden. Moderne steentjes worden van doorzichtig plastic gemaakt en de kleur wordt daar aan toegevoegd (vandaar kleurverschillen in wat eigenlijk hetzelfde hoort te zijn). Vroeger was dat anders en waren witte steentjes gewoon wit plastic. Lego claimt dat ze door het doorzichtige plastic beter bestand zijn tegen verkleuring, maar ik ga het niet testen :+

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 10-03-2019 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
MsG schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:23:
Mengen jullie eigenlijk na afbouwen van een model het gewoon in je gehele lego-collectie zoals je wellicht als kind gewoon deed (althans zo deed ik dat thuis en had je net als vriendjes van die grote rolbakken, en dan graaiend zoeken naar het lego-steentje wat je wilde, want meestal maakte je gewoon eigen creaties).

Of hou je dat soort modellen gewoon weer gescheiden, waardoor het LEGO-model zoiets wordt als een losstaande puzzel van zoveel stukjes.

En is LEGO anno 2019 een beetje bestand tegen daglicht (geen direct zonlicht), of heb ik over 10 jaar een prachtig vergeelde Saturn V? :P
ik houd in ieder geval de gebouwen gescheiden per model; accessoires, minifigs ed willen nog wel bij elkaar belanden, maar nog wel gescheiden van de oude lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:52
Mijn technic modellen gaan na het bouwen, gesorteerd op onderdeeltype in de grote Action sorteer koffers. Ik gebruik de onderdelen vervolgens om officiële sets na te bouwen en/of eigen creaties te maken.

Alleen de Porsche, en de Rough Terrain Crane staan nog te pronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Mijn Lego-kamer heeft een rolluik dat nagenoeg altijd gesloten is om verkleuring tegen te gaan. Is alleen open als ik daadwerkelijk op die kamer ben.
Al mijn sets staan als volledige stad opgebouwd, dus zonde als het zou verkleuren.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo vandaag de nieuwe Mustang in elkaar gezet, echt een mooie set.
Nu hoop ik dat iemand nog een widebody moc voor deze set bedenkt, dan is die helemaal zoals ik hem graag wil hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Ben ook op het gemak met de Mustang bezig, echter ontbreekt er een onderdeeltje. Kan wel verder, het betreft het platte zwarte stukje van 3 met het Mustang logo. Ga verder met bouwen, mocht er nog meer ontbreken kan ik het in 1x aangeven bij de service. Wel vreemd dat dit onderdeeltje geen nummer heeft, of ik kijk er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Achiel007 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:24:
Ben ook op het gemak met de Mustang bezig, echter ontbreekt er een onderdeeltje. Kan wel verder, het betreft het platte zwarte stukje van 3 met het Mustang logo.
Is nummer 6258156 in de PDF.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
ajhaverkamp schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:36:
[...]

Is nummer 6258156 in de PDF.
Bedankt, had alleen goed gekeken bij de zwarte onderdeeltjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Serena schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:47:
Mijn Lego-kamer heeft een rolluik dat nagenoeg altijd gesloten is om verkleuring tegen te gaan. Is alleen open als ik daadwerkelijk op die kamer ben.
Al mijn sets staan als volledige stad opgebouwd, dus zonde als het zou verkleuren.
Doe dit inmiddels ook al een tijdje. Zou echt zonde zijn als steentjes van modulaire gebouwen bijvoorbeeld verkleuren.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Achiel007 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:24:
echter ontbreekt er een onderdeeltje. Kan wel verder, het betreft het platte zwarte stukje van 3 met het Mustang logo.
Ik dacht ook dat het een zwart steentje betrof, maar hij is dus grijs, met een zwarte print op de voorkant van het steentje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:11:
[...]

Doe dit inmiddels ook al een tijdje. Zou echt zonde zijn als steentjes van modulaire gebouwen bijvoorbeeld verkleuren.
Ik heb alle Lego ook in een kamer staan waarvan de rolluiken vaak dicht zijn, behalve wanneer we er bezig zijn (tevens werkbureau) wat meer en meer gaande is. Ik heb de collectie in een hoek neergezet waar zo min mogelijk direct zonlicht. De kamer zelf is echter wit met alle muren. Geen idee hoeveel last indirect licht kan geven m.b.t. verkleuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
De 31026 Fietswinkel en Café is ook binnen voor mijn ik-vind-modulars-cool-maar-te-duur verzameling. Hopelijk heb dit weekend tijd om te bouwen.

Weet iemand overigens wat de beste plek is om die Lego Xtra zakjes te bestellen qua shipping enzo? Mijn fietsenwinkel heeft momenteel welgeteld één fiets.

@Loader Dat is dus precies waarom ik niet bij Lego zelf wil bestellen, Ik heb eigenlijk al weer te veel uitgegeven aan plastic blokjes.

[ Voor 19% gewijzigd door ErikT738 op 12-03-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-09 17:22
ErikT738 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:07:
De 31026 Fietswinkel en Café is ook binnen voor mijn ik-vind-modulars-cool-maar-te-duur verzameling. Hopelijk heb dit weekend tijd om te bouwen.

Weet iemand overigens wat de beste plek is om die Lego Xtra zakjes te bestellen qua shipping enzo? Mijn fietsenwinkel heeft momenteel welgeteld één fiets.
Bij Lego Shop zelf? Moet je wel voor 55 euro bestellen en dan gratis verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Loader schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:45:
[...]

Bij Lego Shop zelf? Moet je wel voor 55 euro bestellen en dan gratis verzending.
Of €65 en dan een speed champion mustang erbij krijgen die in de straat erbij kan. Deze deal vereiste volgens mij niet dat je sets kocht van bepaald genre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online

@Loader Dat is dus precies waarom ik niet bij Lego zelf wil bestellen, Ik heb eigenlijk al weer te veel uitgegeven aan plastic blokjes.
in principe worden die zakjes alleen bij lego verkocht, maar inmiddels ataan ze vasr ook wel op Bricklink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen

Je kan gokken op S@H promoties waarbij de verzendkosten wegvallen bij een lagere drempel (ik dacht vanaf 25 euro), of zelfs volledig. Met Pasen in het vooruitzicht is dat een reëele mogelijkheid.

Uit nieuwsgierigheid: heb je een mooie korting gekregen op die 31026 set? MISB of al een keertje opgebouwd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Kapoen schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:16:
[...]

Je kan gokken op S@H promoties waarbij de verzendkosten wegvallen bij een lagere drempel (ik dacht vanaf 25 euro), of zelfs volledig. Met Pasen in het vooruitzicht is dat een reëele mogelijkheid.

Uit nieuwsgierigheid: heb je een mooie korting gekregen op die 31026 set? MISB of al een keertje opgebouwd?
Ik ga voor de Xtra zakjes wel op Bricklink of Marktplaats kijken, daar zijn ze vast ook te vinden.

De 31026 heb ik voor €63,- inclusief verzending van Marktplaats. Volgens de verkoper was de set één keer opgebouwd en is er verder niets mee gedaan (en zo zag de set er ook uit). Ik weet nog niet of het 100% compleet is maar het leek er in ieder geval wel op voor ik 'm uit elkaar haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
ErikT738 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:42:
[...]

Ik ga voor de Xtra zakjes wel op Bricklink of Marktplaats kijken, daar zijn ze vast ook te vinden.

De 31026 heb ik voor €63,- inclusief verzending van Marktplaats. Volgens de verkoper was de set één keer opgebouwd en is er verder niets mee gedaan (en zo zag de set er ook uit). Ik weet nog niet of het 100% compleet is maar het leek er in ieder geval wel op voor ik 'm uit elkaar haalde.
Gelukkig was de prijs dus niet hoger dan de nieuwprijs indertijd :)

Wat mij betreft mag er nog eens een set zoals 31026 verschijnen, maar dan zonder dat systeem van flexibele muren/deuren/kamers/... zoals in de recente Creator gebouwen. De kleinere gebouwen zoals Corner Deli vind ik ook wel geslaagd, daarvan mogen er ook nog wat bijkomen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:54:
[...]

Gelukkig was de prijs dus niet hoger dan de nieuwprijs indertijd :)

Wat mij betreft mag er nog eens een set zoals 31026 verschijnen, maar dan zonder dat systeem van flexibele muren/deuren/kamers/... zoals in de recente Creator gebouwen. De kleinere gebouwen zoals Corner Deli vind ik ook wel geslaagd, daarvan mogen er ook nog wat bijkomen...
die nieuwe 'sweet modular' (?) is echt een aanrader, kleurrijk, modulair, leuke 'setting'. Vind m strak passen langs huidig MOC'je Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R9wEwQ8guvgGkyQ9VLb7RDjf/full.jpg
op amazon is die geregeld te koop <20euro

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:18:
[...]

die nieuwe 'sweet modular' (?) is echt een aanrader, kleurrijk, modulair, leuke 'setting'. Vind m strak passen langs huidig MOC'je [Afbeelding]
op amazon is die geregeld te koop <20euro
Ik vind deze moc/mod allezinds 'sweet', knap werk _/-\o_

Heb je het flexibele karakter van die snoepwinkel behouden of gewoon een standaard gebouw van gemaakt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Wel even tellen of de set compleet is hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Is vast geen echte set. Staat niet eens op de doos hoeveel stukjes erin zitten. :+

Signature van nature

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Sircuri schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:13:
[...]

Is vast geen echte set. Staat niet eens op de doos hoeveel stukjes erin zitten. :+
Op die steentjes staat toch altijd 100? Dus dan zitten er 4.050.000/100=40.500 parts in die set. plus een paar extra voor de minifig :P Uitgaande van de standaard 10ct per part zal de kale verkoopprijs op zo'n 4.050 Euro liggen. Maar ja: disney royalties dus dat zal zo'n 6.000 Euro worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Sircuri schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:13:
[...]

Die afbeelding is duidelijk een fake, want het setnummer 75187 is van de Star Wars BB-8 set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 09:24
chrisO schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:33:
[...]

Die afbeelding is duidelijk een fake
heb je serieus 1 microseconde gedacht dat het echt kon zijn? Of dat je dacht dat anderen dat denken???

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12
almightyarjen schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:37:
[...]

Op die steentjes staat toch altijd 100? Dus dan zitten er 4.050.000/100=40.500 parts in die set. plus een paar extra voor de minifig :P Uitgaande van de standaard 10ct per part zal de kale verkoopprijs op zo'n 4.050 Euro liggen. Maar ja: disney royalties dus dat zal zo'n 6.000 Euro worden :+
Je berekening zit er nog een factor 1000 naast :o

Als elk steentje 100 euro vertegenwoordigt dan zitten er ruim 40 miljoen steentjes in de set :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

migchiell schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:41:
[...]

Als elk steentje 100 euro vertegenwoordigt dan zitten er ruim 40 miljoen steentjes in de set :+
oh crap ja :D het was al laat :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
migchiell schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:41:
[...]

Plus nog 1 steentje als reserve, voor als je er eentje kwijtraakt ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

Dat komt dan neer op een doosje met een inhoud van 6300 m³ (als de steentjes netjes zijn gestapeld), oftewel ca. 40x20x8 meter. Flink doosje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12
Cheezus schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:48:
Dat komt dan neer op een doosje met een inhoud van 6300 m³ (als de steentjes netjes zijn gestapeld), oftewel ca. 40x20x8 meter. Flink doosje :P
Wordt bezorgd per Millennium Falcon :)

@almightyarjen, waar is je avatar ook alweer van? Ik herken hem van een oude cartoon maar ik weet niet meer welke.

[ Voor 18% gewijzigd door migchiell op 14-03-2019 14:51 ]

Pagina: 1 ... 103 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .