Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.960 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
himlims_ schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:23:
[...]

misschien ergens een verdwaalde dooie tak (met bruine bladeren) voor extra contrast?
Thx, ik ga het eens proberen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:24

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Kapoen schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 05:35:
[...]

Die heb ik ooit eens gekregen van de Sint _/-\o_
[Afbeelding]
Trauma's heb ik van dat ding :| Jarenlang wilde ik een LEGO trein (mijn neefjes hadden er minimaal 2, inclusief allerlei wissels, overgang, overslagstation, etc.). Maar als ik mijn spaargeld dan bijlegde, dan kreeg ik hem voor mijn 98e verjaardag, in 19910.

Super blij natuurlijk, totdat niet veel later de catalogus voor het volgende jaar uitkwam, waarin alle 12 volt treinen en accessoires waren vervangen voor die 9 volt rommel :'(

Edit: ik zit oude catalogussen te bekijken, het was blijkbaar een jaar eerder

[ Voor 11% gewijzigd door Yukkie op 22-02-2019 16:25 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Eergisteren mijn 6 kubieke meter Lego verhuisd met een nieuwe inpak methode voor de kleine laatjes. Wel een aanrader want je hoeft niet weer opnieuw te sorteren en het uitpakken duurde niet eens heel lang. Ik heb nu ook genoeg ruimte (wel weer tijdelijk helaas) om eens een stad te bouwen, misschien binnenkort maar eens proberen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gS7sfDBm.jpg

Ik heb inmiddels ook mijn Bikes! set binnen van bricklink en ze zijn bezig met de instructies.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:13
Yukkie schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:21:
[...]

Trauma's heb ik van dat ding :| Jarenlang wilde ik een LEGO trein (mijn neefjes hadden er minimaal 2, inclusief allerlei wissels, overgang, overslagstation, etc.). Maar als ik mijn spaargeld dan bijlegde, dan kreeg ik hem voor mijn 98e verjaardag, in 19910.

Super blij natuurlijk, totdat niet veel later de catalogus voor het volgende jaar uitkwam, waarin alle 12 volt treinen en accessoires waren vervangen voor die 9 volt rommel :'(

Mooie jaar wat betreft Lego. Een deel van de catalogus ligt hier gesorteerd in opbergdozen. Jammer wel dat ik die monorail en het piraten schip nooit gekregen heb 😭.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15
[...]
Bedankt voor de link, een ware goudmijn voor een liefhebber van oude Legofotografie zoals mezelf :9 _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:26
Barthezz Brick schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:21:
Ik ben bezig met een nieuw boom design, na 10 pogingen zijn we er bijna ;) Stam en takken zijn stevig, zelfs als alle bladeren zijn bevestigd.
Die is gaaf! Ik heb altijd moeite om goede mooie bomen te maken en eindig vaak in mijn mocs met een lego cypress tree :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZBPFH644QKxinpT71KzLTLvo/full.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021

Helemaal blij mee, word gelijk rustig van het geluid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:41
yhk123 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:14:
[YouTube: 12v lego freight train 7735]

Nog een paar kopen en tegelijk laten rijden, dan heb je een gehoorbeschadiging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Ingelogd schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:01:
[...]

Die is gaaf! Ik heb altijd moeite om goede mooie bomen te maken en eindig vaak in mijn mocs met een lego cypress tree :D
[Afbeelding]
Als dat voor je werkt is het toch prima. Wil je echt een zelf gebouwde boom dan zal je veel moeten proberen en steeds weer opnieuw beginnen. Er zijn zoveel manieren en soorten, er is er vast 1 die je kunt bouwen en jij ook nog eens mooi gaat vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tip: Dit weekend weer modelbouwshow (met LEGO hal) in Goes.
Afbeeldingslocatie: http://www.modelbouwshow.nl/afbeeldingen/frontpage-website-2019.jpg
https://www.zeelandhallen.nl/evenement/modelbouwshow/
Ik ga morgen eens even langs.

[ Voor 26% gewijzigd door M a r c o op 23-02-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Lol, bij mij precies hetzelfde. Ik had wel de 7720, 7715 en 7760, 7821, 7823 en 7839. De 7725 heb ik een tijd terug nog bij elkaar gebricklinkt, die kleine langwerpige raampjes zijn inmiddels niet meer aan te komen. De 7735 is ook niet meer bij elkaar te bricklinken omdat je onder andere niet meer aan de deuren kan komen.
Op die website staan nog een aantal catalogussen uit de oude tijd, met gulden prijzen. Bijvoorbeeld deze uit 1986. Als ik meer tijd en ruimte heb ga ik nog eens serieuze poging doen om sets uit die tijd bij elkaar te bricklinken. Helaas zijn veel onderdelen niet meer in productie en is daar nieuw niet meer aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
M a r c o schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:56:
[Afbeelding]
Ik had ook graag gegaan maar had al andere plannen (naar de LEGO film met mijn dochter oa)

Maak je wel foto's voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Laatst online: 22-07 20:25
Pfff wat ziet die Mustang er mooi uit zeg! Ik ben normaal niet van het Bricklinken maar als ik het over had zou ik toch graag wat groene en grijze onderdelen bestellen om de Bullitt en Eleanor versie na te bouwen. Die Bullitt versie moet niet moeilijk zijn, voor Eleanor zal er wat meer gepuzzeld moeten worden. Ben benieuwd of er moccers zijn die dat gaan doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
M a r c o schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:56:
[Afbeelding]
ik ben er een jaar of 2 terug geweest en dat was leuk, maar de hal lego viel mij toen erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

yhk123 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:14:
[YouTube: 12v lego freight train 7735]

mooi man. Ik ben wat 12V materiaal aan het sparen en wil er ooit een keer een 12v layout video maken :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
almightyarjen schreef op zondag 24 februari 2019 @ 05:40:
[...]

mooi man. Ik ben wat 12V materiaal aan het sparen en wil er ooit een keer een 12v layout video maken :)
De blauwe of grijze?
Blauw heb ik nog een beetje van liggen waar ik niets mee doe.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:22
Nou had voor de eerste keer maar ook gelijk de laatste keer set Technic lego via marktplaats gekocht. Betrof de blauwe kraan 42042. Alles zat netjes gesorteerd per bakje/zakje. Was helemaal compleet, want was de week ervoor uit elkaar gehaald.
Maar liefst 35 a 40 onderdelen ontbreken. En dan niet de kleinste onderdelen, maar bijvoorbeeld recht blauw 15 gaatjes..Halverwege inventarisatie gedaan en gemeld, kreeg gelukkig reactie en werden aantal onderdelen opgestuurd. Helaas deels verkeerde onderdelen en ook niet alles.
Dit wordt bricklinken, maar niet meer via marktplaats...moest dit even kwijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
Het is nog niet bevestigd of dit ook voor Nederland/Europa geldt, maar het gerucht gaat dat de eerste bestellers van de 1967 Ford Mustang als promotie een speciale sleutelhanger krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7901/47146113282_d99ac2898b.jpg

Met de gebruikelijke "op=op" regel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Clavat schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:21:
[...]

De blauwe of grijze?
blauw was toch 4,5v?
almightyarjen schreef op zondag 24 februari 2019 @ 05:40:
[...]

ik heb hier een zooi 12v liggen maar de middengeleiders (of de motor) zijn smerig waardoor hij niet lekker loopt, moet nog eens een gummetje kopen om ze schoon te poetsen, eens kijken of dat werkt :/

[ Voor 49% gewijzigd door mschol op 24-02-2019 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41

GeeBee

Oddball

Vroegâh, toen je je verzameling nog fatsoenlijk nog kon aanvullen/ opwaarderen, kon je aparte middengeleiders kopen voor 12 V. Die waren ook blauw.

Vb:
https://brickset.com/sets...subtheme-Supplemental-12V

Edit:
Ik wist ook niet dat het al in 1969 uitgebracht werd. En die opwaardering voor automatische blauwe wissels kende ik ook niet. Zelfs dat is vóór mijn tijd ;)

[ Voor 31% gewijzigd door GeeBee op 25-02-2019 00:06 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
ggj87 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:36:
Pfff wat ziet die Mustang er mooi uit zeg! Ik ben normaal niet van het Bricklinken maar als ik het over had zou ik toch graag wat groene en grijze onderdelen bestellen om de Bullitt en Eleanor versie na te bouwen. Die Bullitt versie moet niet moeilijk zijn, voor Eleanor zal er wat meer gepuzzeld moeten worden. Ben benieuwd of er moccers zijn die dat gaan doen _/-\o_
Dat moet wel haast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
ggj87 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 22:36:
Eleanor is officieel geel ;)

Maar dat wordt daarna ook een project om deze na te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:15

vectormatic

Warlock of the doorlock

headhunter1985 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:00:
Nou had voor de eerste keer maar ook gelijk de laatste keer set Technic lego via marktplaats gekocht. Betrof de blauwe kraan 42042. Alles zat netjes gesorteerd per bakje/zakje. Was helemaal compleet, want was de week ervoor uit elkaar gehaald.
Maar liefst 35 a 40 onderdelen ontbreken. En dan niet de kleinste onderdelen, maar bijvoorbeeld recht blauw 15 gaatjes..Halverwege inventarisatie gedaan en gemeld, kreeg gelukkig reactie en werden aantal onderdelen opgestuurd. Helaas deels verkeerde onderdelen en ook niet alles.
Pff, en die 42042s zijn ook niet goedkoop op MP of zo...

Ik zou zelf toch bij dat soort aankopen altijd voor zelf ophalen gaan, kan je voor dat je je geld overhandigt in ieder geval constateren of ie soort van compleet is (helemaal zeker kan je het natuurlijk nooit zien, maar missende 15 studs liftarms..)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Clavat schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:21:
[...]

De blauwe of grijze?
alleen grijs but thanks anyway ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Laatst online: 22-07 20:25
Clavat schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:17:
[...]

Eleanor is officieel geel ;)

Maar dat wordt daarna ook een project om deze na te maken
Dat is de originele maar dat is een ander model Mustang dan de 2e Eleanor. Die is qua model (bijna) hetzelfde als die van Lego.

Zou wel mooi zijn; 2 Lego Eleanors naast elkaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:22
vectormatic schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:26:
[...]

Pff, en die 42042s zijn ook niet goedkoop op MP of zo...

Ik zou zelf toch bij dat soort aankopen altijd voor zelf ophalen gaan, kan je voor dat je je geld overhandigt in ieder geval constateren of ie soort van compleet is (helemaal zeker kan je het natuurlijk nooit zien, maar missende 15 studs liftarms..)
Dit heb ik zelfs gedaan en alles zo goed is gesorteerd, dan is mijn gevoel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Chakotay

Lick here to continue

Heeft die Musting niet een paar nieuwe lange slope-elementen? Die moeten dan wel eerst in een andere kleur uitkomen in een andere set voordat hij geheel in een andere kleur ongebouwd kan worden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Afgelopen weekend heeft mijn zoontje op de Modelbouwbeurs van zijn spaarcentjes de Lego Vrachttrein 60198 (a 130 euro) gekocht. Vooraf even gekeken wat hij online kostte (140) dus afgesproken dat hij hem alleen onder dat bedrag mocht kopen.

Daarnaast had hij ook de Lego achtbaan (31084) gekregen dus die heb ik gisteren maar in elkaar gezet
Vervelend hoor ;-)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Chakotay schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:59:
Heeft die Musting niet een paar nieuwe lange slope-elementen? Die moeten dan wel eerst in een andere kleur uitkomen in een andere set voordat hij geheel in een andere kleur ongebouwd kan worden.
Zijn nieuwe lange slopes ja, wordt een beetje lastig om te imiteren met andere onderdelen. Maar een witte Mustang met blauwe strepen moet wel kunnen iig? :D

Zou niet verkeerd staan naast mijn kleurencombinatie van de Mustang van Sheepo (oud plaatje, maar hij staat nog steeds zo in de kast):
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/c61a692d8fb5b3f4cc33774f1af82aaa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Haay schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:48:
Het is nog niet bevestigd of dit ook voor Nederland/Europa geldt, maar het gerucht gaat dat de eerste bestellers van de 1967 Ford Mustang als promotie een speciale sleutelhanger krijgen:
[Afbeelding]

Was zoiets niet ook gaande met de DB5 met die licensed to build card? Was die uiteindelijk gelimiteerd of zat ie toch bij elke set?

Maar... wel leuk zo'n sleutelhanger. En toeval wil dat ik een Ford Mustang rij dus dat is een match :)
headhunter1985 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 20:00:
Ow balen man! Er is en wordt al genoeg gezegd over 2e hands en ophalen etc maar hoop dat je hem nog redelijk goedkoop compleet krijgt. Wat ik van der Held der Steine begrijp zitten er een aantal prijzige/zeldzamere onderdelen bij. Niet dat ik dat bij aanschaf wist, vond t vooral een boven verwachting geweldige set :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Compleet op marktplaats is inderdaad niet compleet in de praktijk, het is hier vaker gezegd en ik heb het ook een paar keer (meestal) meegemaakt. Ik hou er altijd rekening mee, dus eigenlijk koop ik alleen op marktplaats als het echt voordelig is. Met een Bricklink order er bij is het dan nog steeds prima te doen.
Soms kan ik door reclameren wat geld terugkrijgen als het echt veel is (€5 is dan al relatief veel) maar meestal moet je het voor lief nemen.
Wil je iets meer zekerheid, ga dan naar een Facebook groep waar ze verkopen. Je betaalt dan wel iets meer dan een super deal op MP, maar je hebt wel bijna 100% zekerheid dat het ook inderdaad compleet is.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 25-02-2019 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:51:
Was zoiets niet ook gaande met de DB5 met die licensed to build card? Was die uiteindelijk gelimiteerd of zat ie toch bij elke set?

Maar... wel leuk zo'n sleutelhanger. En toeval wil dat ik een Ford Mustang rij dus dat is een match :)
Ja, zowel de DB5 als de London Bus hadden bij release zo'n soort "driver's licence" kaartje, volgens een op=op systeem. Hoewel je het kaartje van bv. de DB5 via Bricklink nog wel redelijk goedkoop kunt krijgen mocht je dat belangrijk vinden.

Ben benieuwd of we bij de Ford Mustang, naast die sleutelhanger, ook nog zo'n kaartje krijgen, of dat de sleutelhanger in de plaats van dat kaartje komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Kwam dit tegen:

YouTube: Building Crait in LEGO - The FINALE

Star Wars The Last Jedi scene nagebouwd met LEGO

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Laatst online: 05-08-2021
GeeBee schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:11:
Compleet op marktplaats is inderdaad niet compleet in de praktijk, het is hier vaker gezegd en ik heb het ook een paar keer (meestal) meegemaakt. Ik hou er altijd rekening mee, dus eigenlijk koop ik alleen op marktplaats als het echt voordelig is. Met een Bricklink order er bij is het dan nog steeds prima te doen.
Soms kan ik door reclameren wat geld terugkrijgen als het echt veel is (€5 is dan al relatief veel) maar meestal moet je het voor lief nemen.
Wil je iets meer zekerheid, ga dan naar een Facebook groep waar ze verkopen. Je betaalt dan wel iets meer dan een super deal op MP, maar je hebt wel bijna 100% zekerheid dat het ook inderdaad compleet is.
Lego is niet iets wat je tweedehands zou moeten willen kopen. Meestal is er mee gespeeld en ziet het er niet meer uit.

Ik heb de 7710 eens tweedehands gekocht via Marktplaats, goedkoop gelukkig. Alleen de wielen, koppelingen en originele complete stickerset maakten het de prijs al waard maar de rest kon in de bak met bekrast speel Lego voor de kinderen. Alternatief is weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
gold_dust schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:49:
[...]
Lego is niet iets wat je tweedehands zou moeten willen kopen. Meestal is er mee gespeeld en ziet het er niet meer uit.

Ik heb de 7710 eens tweedehands gekocht via Marktplaats, goedkoop gelukkig. Alleen de wielen, koppelingen en originele complete stickerset maakten het de prijs al waard maar de rest kon in de bak met bekrast speel Lego voor de kinderen. Alternatief is weggooien.
dat ligt er echt aan hoe grote purist je bent..

ik ben, zelfs op onze eigen oude lego, nooit echte diepere krassen tegen gekomen die de blokjes daadwerkelijk beschadigde. (alleen dan kan je imho spreken van beschadigd)

afgezien van een gebroken stuurtje of helmpje zijn er hier ook nooit onderdelen beschadigd, wellicht waren wij voorzichtig? (erg onwaarschijnlijk mijzelf kennende)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

gold_dust schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:49:
[...]
Meestal is er mee gespeeld en ziet het er niet meer uit.
eh ja. Is dat niet het kenmerk van Lego?
Als je puur lego koopt om te displayen kan ik me er nog iets bij voorstellen. Ik heb vroeger ook gewoon lego dozen van vrienden/buren overgenomen. Ik wilde altijd heel graag lego set 375 hebben en kon hem voor de helft van de prijs krijgen van mijn buurjongen. Hij blij en ik blij. En ja, er ontbraken twee blokjes. Die vul je aan en kan er prima meer door.
Het is inderdaad geen set die je al glimmend op je plank kan zetten.

[ Voor 0% gewijzigd door Sircuri op 27-02-2019 12:46 . Reden: typo ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
Goed nieuws! Lego blijft nog wel eventjes bestaan.

Ik heb de afgelopen dagen de achtbaan 10261 gebouwd. Dat ding is echt te groot, maar wel cool! Maar iets ontwerpen wat erin past.

brick store | mdt.re

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Haay
Wow! Efteling Droomvlucht nagemaakt in LEGO!

https://www.looopings.nl/weblog/11698/Wow-Efteling-attractie-Droomvlucht-volledig-nagebouwd-in-Lego.html

Directe link naar video:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Sircuri schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:46:
[...]
eh ja. Is dat niet het kenmerk van Lego?
Je wilt niet weten hoeveel uren ik met onderstaande trekker heb gespeeld.
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4867/46338343291_4641e54df3_c.jpg2018-12-16-13h00m31.IMG_2852 by Arjan Haverkamp, on Flickr
Toch ziet hij er nog als nieuw uit. Enkel de grijze connectors en kleine velgen willen door ouderdom breken. Hij heeft tientallen jaren in een grote doos met ander oud Lego Technic gezeten. Tot mijn grote verbazing kon ik hem nog compleet bouwen. Zelfs de 5 transparante 1x1 plates zaten nog in de doos. Voor sommige andere oude modellen heb ik wat missende delen moeten bestellen. Nu zit elk model netjes apart in een ziplock zak in een opbergdoos.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
redfoxert schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:46:
[...]

En toch stoor ik me aan de Playmobil poppetjes :(
ik stoor mij aan wel meer items, maar de poging is wel geslaagd :)

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Haay schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:18:
Wow! Efteling Droomvlucht nagemaakt in LEGO!
Ik wist niet dat al die verschillende ruimtes een eigen naam hebben :p

Erg leuk bedacht, en als je die paar storende dingen negeert is het heel leuk en goed gemaakt.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mschol schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:21:
[...]

ik stoor mij aan wel meer items, maar de poging is wel geslaagd :)
die tiewraps om lego vast te zetten ....

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 12:42
MDT-Maikel schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:18:
Ik heb de afgelopen dagen de achtbaan 10261 gebouwd. Dat ding is echt te groot, maar wel cool! Maar iets ontwerpen wat erin past.
Mijn pogingen:

MarkH NL in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"

Toevallig van de week afgebroken, heb misschien nog wel meer foto's mocht je interesse hebben/inspiratie willen.

Edit:
(40108 stond links in de hoek, kraampje uit mn eerdere foto's rechtboven)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j940pw1MgsKjt8FKNE1JafbH/full.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door MarkH NL op 28-02-2019 15:35 ]

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDT-Maikel
MarkH NL schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:18:
[...]

Mijn pogingen:

Toevallig van de week afgebroken, heb misschien nog wel meer foto's mocht je interesse hebben/inspiratie willen.

Edit:
(40108 stond links in de hoek, kraampje uit mn eerdere foto's rechtboven)

[Afbeelding]
Cool! Goede ideeën, ik heb deze besteld, en ik denk dat hij er met lichte modificaties in past. Misschien dan nog wat andere dingen erbij, dat abseilen of een klimwand zoals er als op reactie op jouw post kwam lijkt me ook wel wat!

brick store | mdt.re

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:13
Je krijgt inderdaad een sleutelhanger als je de Mustang als VIP bestelt:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5c78698f87261/5c78698f7a54d-SleutelhangerMustang.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
Haay schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:48:
[Afbeelding]

Ja, hij zit erbij. Zojuist besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
BRO-JWE schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 00:07:
Je krijgt inderdaad een sleutelhanger als je de Mustang als VIP bestelt:

[Afbeelding]
Yessss, ook meteen besteld! 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Vannacht om 0:00u meteen besteld de Mustang. Ben benieuwd wanneer we deze kunnen verwachten.. hoop dat ze beetje snel leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:51
Ik probeerde er 2 te bestellen (zoals het limiet aangaf wat mag), lukt niet (onbekende foutmelding).
Aangepast naar 1 en bestelling loopt gelijk door:(.
Nu nog even wachten op order bevestiging, in de shop zie ik de order ook nog niet.
Volgens mijn is het druk >:)

[ Voor 27% gewijzigd door noodel1988 op 01-03-2019 08:46 ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Zo... Bedankt voor de headsup. Heb hem meteen besteld. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Vanaf vandaag is ook dat Xtra stickerpak beschikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/853921-1.jpg?201902200914
En ook nog een paar andere kleinere gadgets: bouwsteentjes artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

* GeeBee verwacht vandaag nog een /Modbreak vanwege alle gemelde Mustang bestellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Kapoen schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:59:
Vanaf vandaag is ook dat Xtra stickerpak beschikbaar
...
En ook nog een paar andere kleinere gadgets
Binnenkort maar weer eens wat bestellen, dan pik ik meteen zo'n stickerpak (om de stad wat aan te kleden) en de mok mee, die is ook wel geinig. Hoewel die ook stevig aan de prijs is, is het natuurlijk wel een hebbedingetje (en zou het met afstand de duurste beker zijn hier in huis :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

GeeBee schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:00:
* GeeBee verwacht vandaag nog een /Modbreak vanwege alle gemelde Mustang bestellingen ;)
Ach ja, dat is te verwachten, het model ziet er m.i. goed uit en volgens mij is het de eerst sturende exemplaar. Hier was dan een Mustang voor 100 euro :+ Komen die gekke VIP-punten nog eens van pas want iets anders zocht ik eigenlijk niet op hun eigen site.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
En de mustang sleutelhangers zijn op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:30
Ook een leuk project voor het nieuwe huis:

Alleen heeft de vrouw een andere mening gok ik zo maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

slommer schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:45:
Ook een leuk project voor het nieuwe huis: [YouTube: Zedd - Lego Art Installation]
Alleen heeft de vrouw een andere mening gok ik zo maar.
Gaaf hoor! Ik zie die naam en ja, het gaat toch echt om 'die' Zedd (een van m'n favoriete dance-producers).
Heeft hij gewoon de zaal waarin hij een 'resident dj' is na laten maken. _/-\o_

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn dochter heeft voor haar verjaardag onderstaande sets gekregen en op een avond in elkaar gezet. Voor haar heel knap vanwege haar geestelijke beperking en weinig geduld.
- https://www.lego.com/nl-n...ighter-microfighter-75223
- https://www.lego.com/nl-n...cts/kayak-adventure-60240

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 01-03-2019 22:22 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gim schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:30:
Echt? Dat is wel snel gegaan dan :o

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:40

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Clavat
Ford

Wat een verrassing.
Vanavond eens beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:22

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Clavat schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:43:
[Afbeelding: Ford]

Wat een verrassing.
Vanavond eens beginnen.
Ik ga hem zo halen. En ook lekker vanavond in elkaar zetten. Nu al zin in haha.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Laatst online: 04-09 00:31
Clavat schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:43:
[Afbeelding: Ford]

Wat een verrassing.
Vanavond eens beginnen.
In winkel gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Die bumpersticker is tof :p

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Een paar posts naar boven kun je lezen dat Clavat gekocht heeft bij Lego en het gewoon zeer snel verzonden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavat
Idd 1 maart besteld met normale levering dus geen extra snel service en vandaag stond de koerier voor de deur

Tot nu toe de eerste 3 zakjes gebouwd.
Er zitten leuke technieken in en de vorm wordt langzaam maar zeker de Mustang.
Deze gaat een prominente plaats krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kunnen we de status-updates gewoon achterwege laten? Thnx.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Laatst online: 04-09 00:31
Gim schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:30:
Alle, we zijn er terug aan voor de moeite.

Door de tegenslagen met de Belgische Lego website, pas vandaag kunnen de Mustang bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

DikkeBMW

Live '25

Hm, jammer, schijnbaar was ik te laat voor de sleutelhanger ;(

Dit is de eerste set in lange tijd (de VW Beetle geloof ik?) die ik besteld heb en ik zit me er weer ouderwets op te verheugen _O_

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
vraagje: is er een mogelijkheid om per een aantal stukjes te zien welke sets deze hebben?

ik kan op bricklink wel per stukje kijken waar deze in voorkomt, maar gezien ik een aantal wat generiekere heb hoop ik met de combinatie misschien een betere shortlist te krijgen.. (3tal stukjes gevonden en geen idee bij welke set ze zouden moeten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:25
Vandaag de Mustang met sleutelhanger en bumpersticker gehaald bij de lego shop in Parijs. Heeft een mooie bumpersticker opgeleverd 😊😎

005

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
DikkeBMW schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 20:29:
Hm, jammer, schijnbaar was ik te laat voor de sleutelhanger ;(

Dit is de eerste set in lange tijd (de VW Beetle geloof ik?) die ik besteld heb en ik zit me er weer ouderwets op te verheugen _O_
Door een financiële meevaller hem toch dag één willen kopen, maar had gedoe met mijn account en CC. Ik was positief doordat ik de hele dag die sleutelhanger en zo nog erbij zag staan, maar toen ik hem begin vd avond dan eindelijk kon bestellen.... was de promo op haha. Zul je altijd zien :)

Dan maar wachten en bij Otten speelgoed halen dacht, maar hmm... heb helemaal geen zin om zolang te wachten nu :P Misschien kijken of t nog loont om komende week naar Wijnegem te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
mschol schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 20:44:
vraagje: is er een mogelijkheid om per een aantal stukjes te zien welke sets deze hebben?

ik kan op bricklink wel per stukje kijken waar deze in voorkomt, maar gezien ik een aantal wat generiekere heb hoop ik met de combinatie misschien een betere shortlist te krijgen.. (3tal stukjes gevonden en geen idee bij welke set ze zouden moeten)

Bricklink laat wel per set het aantal zien, “x” in set “y”

https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=95188&in=S

Of bedoel je dat je daarbinnen wil filteren? Dat lukt helaas niet, maar buiten standaard plates e.d. zit er vast wel iets in wat minder vaak voorkomt en de lijst niet zo lang is?

Niet goed gelezen, je wil een multiselect van onderdelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Speedy op 03-03-2019 07:14 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29

Zou wel handig zijn als je je bak met ongesorteerde Lego aan t nakijken bent op zoek naar setjes, en de boekjes kwijt bent!

Ik volg mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
johnb52 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:12:
[...]

Zou wel handig zijn als je je bak met ongesorteerde Lego aan t nakijken bent op zoek naar setjes, en de boekjes kwijt bent!

Ik volg mee
ik heb de set inmiddels (iig met zeer grote waarschijnlijkheid) gevonden, maar daarin heb ik het geluk gehad dat het aantal sets nog beperkt bleef doordat ee een 11477 in light bluisch gray bij zat (en dat gegeven gecombineerd met wat er op die plek, of iig in de buurt, gestaan heeft) dus voor nu geluk, maar had ik dit random tegen gekomen had ik het waarschijnlijk niet zo snel kunnen vinden

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Ik zit erover te denken om mijn Area 51 set op Ideas te zetten. Om het wat meer play value te geven wil ik er een UFO pick up service truck bij maken. Ik heb al een aardig ontwerp liggen met een kraan, pressure cabin voor de alien en een houder voor de UFO. Maar ik mis nog wat details o.i.d., hebben jullie nog ideeën om de truck wat meer aan te kleden?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AJET7eu.jpg

De canopy van de UFO en de linker zijspiegel van de truck missen nog. Verder wil ik nog ergens een sticker met de tekst "UFO pick-up service" en "Call 0800-UFO" plaatsen maar daar heb ik nog niet echt ruimte voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:13
almightyarjen schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:44:
Ik zit erover te denken om mijn Area 51 set op Ideas te zetten. Om het wat meer play value te geven wil ik er een UFO pick up service truck bij maken. Ik heb al een aardig ontwerp liggen met een kraan, pressure cabin voor de alien en een houder voor de UFO. Maar ik mis nog wat details o.i.d., hebben jullie nog ideeën om de truck wat meer aan te kleden?

[Afbeelding]

De canopy van de UFO en de linker zijspiegel van de truck missen nog. Verder wil ik nog ergens een sticker met de tekst "UFO pick-up service" en "Call 0800-UFO" plaatsen maar daar heb ik nog niet echt ruimte voor :)
Op de kraanarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Da's wel een goeie ja! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Op Rebrickable kun je zoeken naar het onderdeel en dan vervolgens een lijst met sets waarin dat onderdeel voorkomt sorteren op het aantal keer dat dat onderdeel voorkomt. Je kunt daarbij een of meerdere themas aanvinken, dus als je aan de andere stukjes kunt zien dat het bv space is, kun je die aanvinken.
Maar dat kan dan maar met 1 onderdeel tegelijk, dus dat werkt alleen maar redelijk snel met speciale onderdelen.

Wat ook kan is alle losse onderdelen in een setlist zetten en daarna zoeken op sets die je met die lijst kunt bouwen. Dat kan ook weer per thema(s).
Dat is met alleen maar losse onderdelen wel een pokkewerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

[Afbeelding]

Een drukventiel (klein stuurje) aan de bovenkant van de drukcabine is misschien ook wel leuk.
Poppetjes:
* Mulder en Scully / Men in black of andere generieke fbi types
* HazMat guy maar dan in een andere kleur en met alien print aan de voorkant

Maar bovenal: topset!

[ Voor 11% gewijzigd door GeeBee op 03-03-2019 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 21:41

[Afbeelding]

Een Men in Black escorte? Kleine auto erachter of 2 motoren.
Bullbar aan de voorkant van de truck.
Nog een oranje zwaailicht aan de achterkant van de oplegger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Weet iemand waar ik custom stickers kan laten maken? Ik heb dit een keer geprobeerd bij dr. Sticker maar het formaat klopte voor geen meter...
GeeBee schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:56:
Een drukventiel (klein stuurje) aan de bovenkant van de drukcabine is misschien ook wel leuk.
Poppetjes:
* Mulder en Scully / Men in black of andere generieke fbi types
* HazMat guy maar dan in een andere kleur en met alien print aan de voorkant

Maar bovenal: topset!
Stuurtje zit erin. Mulder en Scully laat ik achterwege, aangezien ik er geen franchise thema van wil maken (ik ben wel groot fan van de X-files).
moer schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:50:
Een Men in Black escorte? Kleine auto erachter of 2 motoren.
Bullbar aan de voorkant van de truck.
Nog een oranje zwaailicht aan de achterkant van de oplegger
2 motoren komen er, bull bar zit erop en zwaailichten ook, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:31
Ik heb persoonlijk goede ervaring met de www.stickerkoning.nl
Ik weet alleen niet zeker of hij ook losse stickers levert per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
GeeBee schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:43:
[...]

Op Rebrickable kun je zoeken naar het onderdeel en dan vervolgens een lijst met sets waarin dat onderdeel voorkomt sorteren op het aantal keer dat dat onderdeel voorkomt. Je kunt daarbij een of meerdere themas aanvinken, dus als je aan de andere stukjes kunt zien dat het bv space is, kun je die aanvinken.
Maar dat kan dan maar met 1 onderdeel tegelijk, dus dat werkt alleen maar redelijk snel met speciale onderdelen.

Wat ook kan is alle losse onderdelen in een setlist zetten en daarna zoeken op sets die je met die lijst kunt bouwen. Dat kan ook weer per thema(s).
Dat is met alleen maar losse onderdelen wel een pokkewerk.
rebrickable ga ik ook nog wel eens testen, kijken hoe dat uitpakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Deze werd net door jayden smith gepost...ziet er wel aardig uit

https://mymodernmet.com/wind-turbine-lego-kit/

Maar is al wel van oktober 2018 dat model.

199 euro
YouTube: LEGO Vestas Wind Turbine Review! | 10268 Creator Expert 2018

[ Voor 46% gewijzigd door Wii4all op 04-03-2019 10:05 ]

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Een mogelijk aankomende promo volgens verschillende websites:
Afbeeldingslocatie: https://zusammengebaut.com/wp-content/uploads/2019/03/lego-chicken.png
Een kuiken op skates... met welke feestdag is dat verbonden? ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Haay
Voor de liefhebbers van de Creator Expert 1967 Ford Mustang hier de officiële Designer video:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]

Zou beginnen met een truck in jaren 50 stijl. Wil je het wel modern of futuristisch houden, pak dan de truck van The Higwayman oid als voorbeeld (cabine was een heli).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Zit net m'n portie wansmaak te kijken. Welke Tweaker is dit met z'n Lego verzameling? ;) https://www.sbs6.nl/progr...nk-visser-doet-uitspraak/

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ondanks dat ik niet zo van de Marvel sets ben... let op, Avengers: Endgame spoilers
spoiler:
https://www.bouwsteentjes...go-avengers-endgame-sets/
Ben ik toch wel heel geïnteresseerd in de Iron Man Hall of Armour.. groot fan van de Iron Man films.

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

Leuk bedacht :P

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb afgelopen weekend ook mijn ouderwetse LEGO virus terug van toen ik 6-16 was met de Saturn V raket!

Nu staat-ie er gewoon. Ik vroeg me af of er clubs of plekken zijn waar je met iemand (tijdelijk) je set kan ruilen, zodat je ook eens andere sets in elkaar kan zetten. Bestaat zoiets?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mifa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09-2024
JvS schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:36:
Ik heb afgelopen weekend ook mijn ouderwetse LEGO virus terug van toen ik 6-16 was met de Saturn V raket!

Nu staat-ie er gewoon. Ik vroeg me af of er clubs of plekken zijn waar je met iemand (tijdelijk) je set kan ruilen, zodat je ook eens andere sets in elkaar kan zetten. Bestaat zoiets?
Geen idee of er clubs zijn, maar dit vind ik dus een super goed idee! Ik ga binnenkort mijn 42082 ruilen met een BWE en later nog met iemand anders voor die Saturn V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:22
JvS schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:36:
Gewoon mensen binnen je familie/vrienden/werk kring ook met het LEGO virus aansteken. })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dit moment zijn jullie m'n beste vrienden met Lego, alleen wisten jullie dat nog niet :o. Dat zegt meer over mijn vriendenkring met Lego :).
mifa schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:14:
[...]

Geen idee of er clubs zijn, maar dit vind ik dus een super goed idee! Ik ga binnenkort mijn 42082 ruilen met een BWE en later nog met iemand anders voor die Saturn V.
Hoe ben je aan de ruilmogelijkheid gekomen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterTata
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-10-2021
JvS schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:00:
Op dit moment zijn jullie m'n beste vrienden met Lego, alleen wisten jullie dat nog niet :o. Dat zegt meer over mijn vriendenkring met Lego :).

[...]

Hoe ben je aan de ruilmogelijkheid gekomen?
Op Facebook groepen kan je ook sets te ruil aanbieden, is wel wat minder tijdelijk :)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Haay
Onze verjaardagswisseltrofee thuis. :) Vandaag met mijn nieuwe leeftijd erop. :+
Jarig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
Zijn er hier ook Tweakers die al eens naar Skaerbaek zijn geweest? Wij willen dit jaar gaan.
Iemand nog ervaringen/tips?

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ekitch schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:12:
Zijn er hier ook Tweakers die al eens naar Skaerbaek zijn geweest? Wij willen dit jaar gaan.
Iemand nog ervaringen/tips?
Ik was vorig jaar in Denemarken, echter niet in die plaats. Maar als je daar bent, dan is het Ribe VikingeCenter in Ribe (ten noorden van SkaerBaek) een aanrader als je houdt van een soort openlucht museum met acteurs die viking-leven uitbeelden. :)

En uiteraard LEGO House of the Brick in het centrum van Billund. Dat is een MUST voor elke Lego fan!
Pagina: 1 ... 102 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .