Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Lijkt erop dat ABL uitgeschakeld kan worden in de C8? http://www.avsforum.com/f...talk-22.html#post56048236

Iemand anders geeft aan dat het misschien HDR brightness geforceerd wordt in SDR.

[ Voor 20% gewijzigd door ion op 17-04-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-06 09:55
ionn schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:58:
http://www.avsforum.com/f...talk-22.html#post56048236

Lijkt erop dat ABL uitgeschakeld kan worden in de C8? http://www.avsforum.com/f...talk-22.html#post56048236

Iemand anders geeft aan dat het misschien HDR brightness geforceerd wordt in SDR.
Is ABL geen soort van bescherming van de OLED schermen? Dat zonder ABL de OLEDs bij wijze van uit je scherm branden?

Ik lees dat die persoon op het avsforum een LG service remote heeft en dat je dergelijke opties niet zomaar via het reguliere menu kan benaderen. Lijkt me dan niet erg handig om te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 17-04-2018 10:33 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 12:03

Puck

W32.Deadcode.A

Hulleman schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:32:
[...]

Is ABL geen soort van bescherming van de OLED schermen? Dat zonder ABL de OLEDs bij wijze van uit je scherm branden?

Ik lees dat die persoon op het avsforum een LG service remote heeft en dat je dergelijke opties niet zomaar via het reguliere menu kan benaderen. Lijkt me dan niet erg handig om te doen.
Nee, het gaat om wetgeving dat een TV niet boven een bepaald energieverbruik mag komen, dus bij teveel licht wordt het scherm gedimd om zo te zorgen dat ze niet boven die wettelijke grens komen. Inbranden zal bijvoorbeeld bij een volledig wit scherm niet gebeuren (althans, het zal overall sneller 'slijten'), maar ABL wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 17-04-2018 10:44 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hulleman schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:32:
[...]

Als je een IR blaster op je telefoon hebt, kun je ook gemakkelijk in het service menu komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Hallo allemaal,

Er is al veel geschreven over het banding issue van de LG OLED's. Nu ben ik benieuwd naar jullie reacties en ervaringen. Enkele weken geleden heb ik een 55E7 gekocht. Ik was in eerste instantie helemaal in mijn nopjes met deze tv en heb toen besloten hem tevens te laten kalibreren. Ik wist eigenlijk niks van banding e.d. af, maar het viel me op dat ik in specifieke scenes van films, donkere/lichten balken door het beeld zag lopen.

Vervolgens ben ik me verder gaan verdiepen in banding en kwam ik erachter dat dit een hot topic is bij de LG OLED's. Ik zou graag van jullie willen weten wat de ervaringen zijn met banding. Soms lees je namelijk dat banding erger wordt en anderen zeggen dat banding afneemt op den duur.

Daarnaast ben ik benieuwd of er mensen zijn die hun televisie hebben omgeruild om deze reden. De periode van 2 weken (op zicht) is bij mij al verstreken, dus ik kan hem niet meer zomaar terugsturen naar de winkel. Op AVS Forum lees je dat dit heel gebruikelijk is en dat mensen soms wel 4 televisies terugsturen voor ze tevreden zijn met het model wat ze hebben. Hebben mensen hier daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939809

Ik heb er ook een ontdekt na heel goed kijken. Ongeveer 2 cm breed. Alleen zichtbaar bij een grijze achtergrond en (vooralsnog) niet zichtbaar bij gewoon gebruik. Als jij het duidelijk ziet bij gewoon tv kijken zou ik als ik jou was absoluut aan de bel trekken. Mijn geval valt zeker weten binnen de marges van wat gangbaar is bij een Oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suxx
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-05 00:11
Is het verstandig om een verzekering of een extra service pakket van 3 of 5 jaar te nemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

synorluna schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:16:
Hallo allemaal,

Er is al veel geschreven over het banding issue van de LG OLED's. Nu ben ik benieuwd naar jullie reacties en ervaringen. Enkele weken geleden heb ik een 55E7 gekocht. Ik was in eerste instantie helemaal in mijn nopjes met deze tv en heb toen besloten hem tevens te laten kalibreren. Ik wist eigenlijk niks van banding e.d. af, maar het viel me op dat ik in specifieke scenes van films, donkere/lichten balken door het beeld zag lopen.

Vervolgens ben ik me verder gaan verdiepen in banding en kwam ik erachter dat dit een hot topic is bij de LG OLED's. Ik zou graag van jullie willen weten wat de ervaringen zijn met banding. Soms lees je namelijk dat banding erger wordt en anderen zeggen dat banding afneemt op den duur.

Daarnaast ben ik benieuwd of er mensen zijn die hun televisie hebben omgeruild om deze reden. De periode van 2 weken (op zicht) is bij mij al verstreken, dus ik kan hem niet meer zomaar terugsturen naar de winkel. Op AVS Forum lees je dat dit heel gebruikelijk is en dat mensen soms wel 4 televisies terugsturen voor ze tevreden zijn met het model wat ze hebben. Hebben mensen daar hier ook ervaringen mee?
'Gebruikelijk' Je hebt het over fanaten, die denken dat ze het beste moeten hebben omdat ze een groot bedrag hebben neergelegd en misbruik maken van hun retourrecht. Maar dat is niet gebruikelijk voor de normale consument.

Banding heb je of je hebt het niet. Panel lottery noemen we dat. :*) Normal valt het minder op na X aantal uren, maar volledige verdwijnen zal het nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Cardwizard schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:38:
Lees net dat bij een bekende vlogger de LG wallpaper (W6/W7) van de muur is gevallen :X
Je bedoeld MKBHD? De grootste tech-reviewer op YouTube? (tevens winnaar van de Shorty Award 'Creator of the Decade'
"Een bekende vlogger" doet 'm niet echt eer aan.. hij vlogt niet eens. ;)

https://twitter.com/MKBHD/status/986017225072087040

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ih8iXgp.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YNwzABJ.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 17-04-2018 14:05 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 14:48
ionn schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:51:
[...]

'Gebruikelijk' Je hebt het over fanaten, die denken dat ze het beste moeten hebben omdat ze een groot bedrag hebben neergelegd en misbruik maken van hun retourrecht. Maar dat is niet gebruikelijk voor de normale consument.

Banding heb je of je hebt het niet. Panel lottery noemen we dat. :*) Normal valt het minder op na X aantal uren, maar volledige verdwijnen zal het nooit.
Retour ermee, banding word alleen maar erger in mijn ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
ionn schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:51:
[...]

Ik begrijp wat je zegt.

Toch kan ik me tot op zekere hoogte wel vinden in de mening van deze 'fanaten'. Banding is iets wat daadwerkelijk erg storend kan zijn, wanneer je een film kijkt of aan het gamen ben. In mijn geval had ik nog nooit van banding gehoord, tot ik er geconfronteerd mee werd tijdens het kijken van een film. Het viel me direct op en irriteerde me mateloos.

Het lijkt nu bijna alsof we banding maar gewoon moeten accepteren dat het bestaat. Terwijl er blijkbaar modellen op de markt worden gebracht, die er nauwelijks last van hebben. Het kan dus wel... Is het dan misbruik maken van je retourrecht of moet er een signaal naar LG afgegeven worden dat dit eigenlijk niet acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Light21M schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:05:
[...]

Retour ermee, banding word alleen maar erger in mijn ervaringen
Aangezien ik hem niet meer zomaar terug kan sturen, gaat er als het goed is een LG monteur langskomen om het scherm te bekijken. Na het lezen van wat ervaringen, verwacht ik dat hij zal gaan zeggen dat dit binnen de 'norm' valt. Benieuwd of deze norm ook ergens beschreven staat. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Panel lottery zoals werd gezegd is een welbekend fenomeen. Echter ik begrijp jou wel. Als ik zelf echt zichtbare banding bij normaal gebruik zou of zal gaan ervaren zou ik ik ook niet schromen om LG langs te laten komen. Ben er echt allergisch voor met name bij voetbalwedstrijden. Ik hoop dat het nooit zo ver hoeft te komen. Probleem is als je weet dat het er zit ga je er extra op letten. Ben er maar al te goed bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Anoniem: 939809 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:22:
Panel lottery zoals werd gezegd is een welbekend fenomeen. Echter ik begrijp jou wel. Als ik zelf echt zichtbare banding bij normaal gebruik zou of zal gaan ervaren zou ik ik ook niet schromen om LG langs te laten komen. Ben er echt allergisch voor met name bij voetbalwedstrijden. Ik hoop dat het nooit zo ver hoeft te komen. Probleem is als je weet dat het er zit ga je er extra op letten. Ben er maar al te goed bekend mee.
Bij normaal tv kijken valt het eigenlijk (nog) niet op. Bij mij zag ik het voor het eerst toen ik de UHD van Blade Runner 2049 aan het kijken was. Dit was een donkere scene aan het einde van de film. Later begon het me ook op te vallen bij andere films/series zoals Marco Polo. Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van anderen of banding daadwerkelijk erger wordt of juist niet.

Edit: ik weet precies waar mijn banding zit, dus tijdens het tv kijken zit ik nu continu te staren of ik het zie. Erg vermoeiend. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door synorluna op 17-04-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

synorluna schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:32:
[...]

Bij normaal tv kijken valt het eigenlijk (nog) niet op. Bij mij zag ik het voor het eerst toen ik de UHD van Blade Runner 2049 aan het kijken was. Dit was een donkere scene aan het einde van de film. Later begon het me ook op te vallen bij andere films/series zoals Marco Polo. Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van anderen of banding daadwerkelijk erger wordt of juist niet.

Edit: ik weet precies waar mijn banding zit, dus tijdens het tv kijken zit ik nu continu te staren of ik het zie. Erg vermoeiend. 8)7
Ga je vanzelf minder opletten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 14:48
synorluna schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:07:
[...]

Aangezien ik hem niet meer zomaar terug kan sturen, gaat er als het goed is een LG monteur langskomen om het scherm te bekijken. Na het lezen van wat ervaringen, verwacht ik dat hij zal gaan zeggen dat dit binnen de 'norm' valt. Benieuwd of deze norm ook ergens beschreven staat. :?
Lang genoeg bitchen over dit issue en dan geven ze toch toe

Maar elk oled paneel heeft banding dus als je geen zware banding of gele/paarse/blauwe tint hebt op wit/geel zou ik voorzichtig zijn met omruilen want het kan slechter uitvallen

[ Voor 16% gewijzigd door Light21M op 17-04-2018 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Light21M schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:07:
[...]

Lang genoeg bitchen over dit issue en dan geven ze toch toe

Maar elk oled paneel heeft banding dus als je geen zware banding of gele/paarse/blauwe tint hebt op wit/geel zou ik voorzichtig zijn met omruilen want het kan slechter uitvallen
Daarbij is deze ook al gekalibreerd |:( . Had ik eerder gehoord van deze loterij, dan had ik daar nog even mee gewacht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik zag het bij mijn C7 opeens tijdens een reclame met een wit-achtige achtergrond. Ik heb daarna een aantal YouTube test filmpjes bekeken, waar diezelfde banding van 1-2 centimeter soms wel, soms niet zichtbaar was. Niets zichtbaar bij de 5, 10% tot 50% greyscales, maar wel bij bepaalde kleuren, zoals geel. Daarbij lijkt er ook een streepje horizontale banding bij te zitten, maar daar lees ik zo weinig over dat ik me afvraag hoe dit zit. Het "issue", voor zover daar sprake van is, zit hem dan ook alleen in de verticale.

Hoe dan ook heb ik er tijdens Live TV, gamen, Netflix en in de menu's op dit moment totaal geen last van, met uitzondering van die ene reclame dus. Opvallend dat sommigen zeggen dat het erger zal gaan worden, anderen juist dat het minder wordt met de tijd. Gelukkig heb ik 5 jaar garantie gekregen, waar dit als het echt té erg wordt wel onder valt, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:58
https://tweakers.net/ext/f/WDLBRyzanOhyWSmrcntLqdpq/full.jpg

is dit banding ? balk in het midden en aan de rechterkant ongeveer 10 cm breed bij een helemaal grijs vlak valt het al minder op.
bij tv kijken of iets vd pc zie ik er niets van,zelf niet als ik er echt op let
ps. is een 55B6

[ Voor 106% gewijzigd door pwh53 op 17-04-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467596

Als ik banding op een aangekocht toestel zie gaat die onmiddellijk zonder twijfel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Anoniem: 467596 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:41:
Als ik banding op een aangekocht toestel zie gaat die onmiddellijk zonder twijfel terug.
binnen zicht termijn of binnen garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:31
pwh53 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:31:

is dit banding ? balk in het midden en aan de rechterkant ongeveer 10 cm breed bij een helemaal grijs vlak valt het al minder op.
Wow ja dat is 100% banding en niet normaal. Mijn paneel (65B6) is met dit soort vlakken compleet helemaal schoon. Maakt niet uit welke kleur ik opzet om te testen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Major_ton schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:46:
[...]

Wow ja dat is 100% banding en niet normaal. Mijn paneel (65B6) is met dit soort vlakken compleet helemaal schoon. Maakt niet uit welke kleur ik opzet om te testen.
ik heb hem nu 1 jaar, staat 10-12 uur per dag aan,bij normaal gebruik zie ik er niets van,valt dit onder garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pwh53 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:45:
[...]

binnen zicht termijn of binnen garantie ?
Heb men Sony tv en Hitachie projector indertijd dezelfde dag van aankoop terug gebracht...
Geen idee hoe dat eigenlijk zit in de garantie periode, goed dat je het aanhaalt want is toch iets waar ik zeker in de garantie periode wil gedekt voor zijn.

Ga dit jaar zelf een nieuwe tv kopen dus ga dit zeker aankaarten bij de winkel hoe dit zit.
Al is mijn ervaring dat je banding (horizontaal/verticaal) ofwel hebt van dag 1 ofwel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Major_ton schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:46:
[...]

Bij mij ook. Maar als je de kans hebt ga eens naar Marco Polo S1 ep2 vanaf ongeveer minuut 11 tot 15 en focus een beetje op de lucht. Ik zie daar lichte banding maar ook echt alleen daar. Ga er niet moeilijk over doen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pwh53 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:51:
[...]

ik heb hem nu 1 jaar, staat 10-12 uur per dag aan,bij normaal gebruik zie ik er niets van,valt dit onder garantie ?
Ik geef je erg weinig kans eeerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Anoniem: 939809 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:12:
[...]
Bij mij ook. Maar als je de kans hebt ga eens naar Marco Polo S1 ep2 vanaf ongeveer minuut 11 tot 15 en focus een beetje op de lucht. Ik zie daar lichte banding maar ook echt alleen daar. Ga er niet moeilijk over doen verder.
ja klopt bij marco polo zie ik het een klein beetje in de lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net met een winkel gesproken, Garantie zal ervan afhangen in welke mate de banding aanwezig is en in hoeverre dit valt onder het toelaatbare, Maw dus 95% kans dat je er geen garantie ophebt.

Maar normaal is dit al van in het begin aanwezig, ga dan ook als ik een nieuwe koop voor de extra regeling gaan dat je 4 weken retour recht hebt op je tv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

pwh53 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:19:
[...]

ja klopt bij marco polo zie ik het een klein beetje in de lucht
Dat is dan ook een erg beruchte Oled banding test scène :9 Maar zit nu lekker voetbal te kijken en net zitten gamen en gisteravond hele avond Dolby Vision content zitten kijken en geen grijntje pijn. Dat is wat telt voor mij ik ga nu ook niet meer overal lopen checken ik ga genieten van het prachtige scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1061627

pwh53 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:31:

ps. is een 55B6
nevermind

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1061627 op 17-04-2018 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
Hmm ja, daar in die 11e minuut van S1E2 zie ik de verticale streep lichtjes, afhankelijk van het shot. Ik denk niet dat ik hem had gezien als ik niet had geweten dat ie er zat, dus wat dat betreft ben ik nu ook tainted by the curse of the banding, haha. Ik denk dat ik er ongeveer net zoveel last van heb als dat sommigen hier melden en dat ik nu weer lekker ga genieten.

Heb trouwens m'n Horizon box op kanaal 36 ingesteld, op 80 Mhz. Netflix klokt hem nu op 204 Mbps, maar nu is het de Macbook die moeite heeft, terwijl die normaal gesproken juist altijd steady 200 Mbit haalt. Lijkt dus ook een kwestie van modem/router resetten tot alles goed werkt en er dan weer even niet meer aan zitten. De LG Internet Speed uit de LG app store werkt snel en makkelijk, maar is redelijk flaky; de resultaten wisselen daar steeds tussen de 120 en 180. Soms zelfs even een drop naar rond de 80. Hij meet ook zo snel/kort dat de Netflix test me betrouwbaarder lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

pwh53 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:51:
[...]

Als het onder normaal gebruik niet zichtbaar is, wat is dan het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 21:09

DoctorV64

Cosmopoliet

xoror schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:51:
Nee dit is sinds kort, ik denk sinds de laatste SW. Ik heb de .65 en .36 firmware al gedownload. Even kijken hoe ik het kan restoren. Netflix (en alle andere apps) werkt nu bijv niet meer als je niet agreed, voorheen werkte het wel.

[edit]
hmm er zit een beveiliging in dat je niet kan downgraden. iemand nog een idee? anders maandag even bellen met LG en klagen.
Ik lees even mee (ook ik heb de privacy voorwaarden (nog) niet geaccepteerd) en ben benieuwd of je al geklaagd hebt bij LG en of ze een reactie hebben gegeven.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

xoror schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:39:
Hebben jullie sinds de .85 firmware opeens dat je nu gegevens buiten EER moet agree'en? Verder kan je niet meer kijkgedrag uitvinken. maw, als je niet agreed dat hij je kijkgedrag etc verzameld, werken de lg apps niet meer. erg vervelend, Ik wil de oude firmware erop zetten. Als ik de .36 op de usb zet, wil hij deze niet gebruiken, waarschijnlijk te oud. Enig idee hoe je de oude firmware weer erop kan zetten? Ik haat data verzamelaars.
Je kunt enkel downgraden door de TV te 'foppen' en lokaal een soort updateserver te draaien met eerdere firmware versie. Zie bijvoorbeeld https://github.com/joey-astrologo/OLED55-65B6-Downgrade. Zoek ook even in dit topic, is meer over gesproken.

Daarnaast blokkeer ik zelf alle tracking van LG door middel van Pi-Hole DNS blocking (via een Raspberry Pi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1061627

Puck schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:05:
[...]

Je kunt enkel downgraden door de TV te 'foppen' en lokaal een soort updateserver te draaien met eerdere firmware versie. Zie bijvoorbeeld https://github.com/joey-astrologo/OLED55-65B6-Downgrade. Zoek ook even in dit topic, is meer over gesproken.

Daarnaast blokkeer ik zelf alle tracking van LG door middel van Pi-Hole DNS blocking (via een Raspberry Pi).
kan je dat ajb stap voor stap uitleggen hoe je dat doet met pi-hole?ik heb er niet echt verstand van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Anoniem: 1061627 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:24:
[...]

kan je dat ajb stap voor stap uitleggen hoe je dat doet met pi-hole?ik heb er niet echt verstand van.
Genoeg tutorials over te vinden. 1e hit op Google: https://computertotaal.nl...blocker-met-raspberry-pi/

Mijn blocklist is hier te vinden: Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:09
Rivanov schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:05:
[...]

Je bedoeld MKBHD? De grootste tech-reviewer op YouTube? (tevens winnaar van de Shorty Award 'Creator of the Decade'
"Een bekende vlogger" doet 'm niet echt eer aan.. hij vlogt niet eens. ;)

https://twitter.com/MKBHD/status/986017225072087040

[afbeelding]

[afbeelding]
Die ja.... ach YouTuber, vlogger het maakt allemaal filmpjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
DoctorV64 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:00:
[...]

Ik lees even mee (ook ik heb de privacy voorwaarden (nog) niet geaccepteerd) en ben benieuwd of je al geklaagd hebt bij LG en of ze een reactie hebben gegeven.
Nee ze geven niet thuis en verwijzen mij steeds naar het verkooppunt. Ik laat het er niet bij en kijk even naar de mogelijkheden. Als er echt geen oplossing mogelijk is dan ga ik kijken of ik de koop evt kan laten ontbinden.

Wat betreft downgraden (met de fop server), dit werkt niet op de 2017 (en ws 2018) modellen. Ik heb dit geprobeerd, maar hij ziet dat de firmware ouder is en breekt dan af.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

xoror schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:20:
[...]

Nee ze geven niet thuis en verwijzen mij steeds naar het verkooppunt. Ik laat het er niet bij en kijk even naar de mogelijkheden. Als er echt geen oplossing mogelijk is dan ga ik kijken of ik de koop evt kan laten ontbinden.

Wat betreft downgraden (met de fop server), dit werkt niet op de 2017 (en ws 2018) modellen. Ik heb dit geprobeerd, maar hij ziet dat de firmware ouder is en breekt dan af.
Kun je precies uitleggen wat het probleem is? Dat die data buiten de EER gaat zegt niks over wat ze er mee doen of hoe het beveiligd is. Daarnaast doet je tv het prima alleen kun je geen zaken gebruiken waarvoor data buiten de EER gaat. Nogal logisch, want jij wilt dat niet.
LG bepaalt niet waar (bijv) Netflix de data heenstuurt lijkt me? Waarom zou je dan een koop kunnen ontbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 21:09

DoctorV64

Cosmopoliet

Je TV krijgt een update waarbij voorheen je tv wel werkte met Netflix en na de update moet je eerst de nieuwe voorwaarden accepteren alvorens je Netflix (en andere apps denk ik) kan gebruiken. De nieuwe voorwaarden geven aan dat je data gedeeld wordt met met LG (buiten de EG/EER).
Dat Netflix zelf iets met data doet kan ik me voorstellen (bijhouden wat je kijkt en aanbevelingen), maar dat nu dus na het accepteren van de nieuwe voorwaarden bepaald wordt dat LG ook iets met deze data doet/kan doen (immers pas na accepteren doet Netflix het) bevreemdt mij.
Netflix staat toch los van LG, dat deze al geïnstalleerd staat op de TV wil toch niet zeggen dat LG iets met de Netflix data mag/kan doen?
Mijn 2 centen bijdrage in deze.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
DoctorV64 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:14:
Je TV krijgt een update waarbij voorheen je tv wel werkte met Netflix en na de update moet je eerst de nieuwe voorwaarden accepteren alvorens je Netflix (en andere apps denk ik) kan gebruiken. De nieuwe voorwaarden geven aan dat je data gedeeld wordt met met LG (buiten de EG/EER).
Dat Netflix zelf iets met data doet kan ik me voorstellen (bijhouden wat je kijkt en aanbevelingen), maar dat nu dus na het accepteren van de nieuwe voorwaarden bepaald wordt dat LG ook iets met deze data doet/kan doen (immers pas na accepteren doet Netflix het) bevreemdt mij.
Netflix staat toch los van LG, dat deze al geïnstalleerd staat op de TV wil toch niet zeggen dat LG iets met de Netflix data mag/kan doen?
Mijn 2 centen bijdrage in deze.
Is met youtube volgens mij hetzelfde. Ik vind het niet zo vreemd dat je dergelijke voorwaarden moet accepteren gezien de AVG. LG zal bij een netflix of youtube app nog wel invloed hebben, omdat die apps ook op hun software moeten draaien. Dat betekent mogelijk ook testen, waarbij men wellicht (persoons)gegevens nodig heeft. Daarnaast is de tv verbonden met het internet met vast een lijntje naar LG. Wie zegt jou (en kan LG dat ook niet borgen) dat alle data van andere apps dan niet bij LG terecht
Komen. Het is voor LG natuurlijk ook cover your ass, waardoor ze dit soort boorwaarden gaan bedenken.

Lekker boeiend allemaal. Je bent wel heel naief als je denkt dat jouw data de afgelopen 10 jaar niet overal heeft gelegen, omdat de wetgeving hierover te weinig heeft geregeld. Nu worden zaken geborgd en word je er bewust van gemaakt door het accepteren van bepaalde voorwaarden en is het ineens een probleem.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Hulleman schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:25:
[...]

Is met youtube volgens mij hetzelfde. Ik vind het niet zo vreemd dat je dergelijke voorwaarden moet accepteren gezien de AVG. LG zal bij een netflix of youtube app nog wel invloed hebben, omdat die apps ook op hun software moeten draaien. Dat betekent mogelijk ook testen, waarbij men wellicht (persoons)gegevens nodig heeft. Daarnaast is de tv verbonden met het internet met vast een lijntje naar LG. Wie zegt jou (en kan LG dat ook niet borgen) dat alle data van andere apps dan niet bij LG terecht
Komen. Het is voor LG natuurlijk ook cover your ass, waardoor ze dit soort boorwaarden gaan bedenken.

Lekker boeiend allemaal. Je bent wel heel naief als je denkt dat jouw data de afgelopen 10 jaar niet overal heeft gelegen, omdat de wetgeving hierover te weinig heeft geregeld. Nu worden zaken geborgd en word je er bewust van gemaakt door het accepteren van bepaalde voorwaarden en is het ineens een probleem.
Precies. Dit is gewoon toegevoegd om aan de AVG te voldoen. Betekend niet dat dit bij een eerdere firmware niet is gebeurd: nu moeten ze gewoon duidelijker aangeven met wie je data wordt gedeeld.

Je kunt er vanuit gaan dat dit de komende weken bij meer diensten zo zal zijn. Hou in ieder geval in je achterhoofd dat ze waarschijnlijk niet opeens je data meer delen, ze vertellen nu juist pas met wie ze dit (al jaren) doen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 18-04-2018 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Daarom vraag ik wat het probleem is. Als LG het niet doet zullen ze waarschijnlijk problemen krijgen met de AVG. En het is nu tenminste duidelijker wat er gebeurt. Plus ik zie geen reden om dit af te wijzen en dan wel te klagen over beperkingen. Tv kijken gaat nog prima en je kunt via andere aansluitingen alles nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het punt is dat je voorheen kijkgedrag, persoonlijke adds, voice verzamelen kon uitzetten. Je kan nu alleen nog voice verzameling weigeren. Dat EER gebeuren is het probleem niet, het ontbreken van de andere 2 wel.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Puck schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:05:
Houdt dit ook eventuele update-checks tegen of gaat dat via een ander domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Het Leoh-Paard schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:58:
[...]
Houdt dit ook eventuele update-checks tegen of gaat dat via een ander domein?
Dit houdt updates tegen, maar je kunt het zo nu en dan gemakkelijk uitschakelen om te updaten. Voordeel is dat je dan ook niet per ongeluk upgrade naar een firmware met eventuele bugs. Overigens heb ik gewoon hardnekkig alles van LG geblokt, waarschijnlijk kun je ook minder blokkeren zodat je wel gewoon updates krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:46
Puck schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:10:
[...]

Dit houdt updates tegen, maar je kunt het zo nu en dan gemakkelijk uitschakelen om te updaten. Voordeel is dat je dan ook niet per ongeluk upgrade naar een firmware met eventuele bugs. Overigens heb ik gewoon hardnekkig alles van LG geblokt, waarschijnlijk kun je ook minder blokkeren zodat je wel gewoon updates krijgt.
Welke domeinen heb je hiervoor toegevoegd aan je blacklist?

Excuus! Ik zag je lijstje hier over het hoofd: Puck in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 11% gewijzigd door HendrikN op 18-04-2018 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn 55c7v heeft aan de linkerkant een smalle strook die bij sommige donkere beelden iets minder donker wordt dan de rest van de tv. Ik denk dat het banding is. Kan een dergelijk iets voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees anders even een beetje terug. Ja dat is banding, en ja dat kan voorkomen. Sterker nog, Oled's staan daar bekend om. Klein advies: probeer het te negeren, niet op gaan focussen. Ik heb er ook een rechts van het midden en in 95% van de content wat ik bekijk is het niet te zien. Heb veel ergere banding meegemaakt op plasma's en lcd's tot het moment dat het niet meer te negeren was. Dan is het wel het moment om binnen de garantietermijn LG een belletje te geven ;) Het verbaasd mij overigens dat ik het niet zie bij voetbal met snelle camera pan shots(gelukkig).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 939809 op 18-04-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Sj44k13 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:58:
Mijn 55c7v heeft aan de linkerkant een smalle strook die bij sommige donkere beelden iets minder donker wordt dan de rest van de tv. Ik denk dat het banding is. Kan een dergelijk iets voorkomen?
mijn 55b6 ook ,een balk in het midden en 1 aan de rechterkant beide ongeveer 10 cm breed,ik zie het nu wel bij voetbal of bij sommige reclameblokken rode of oranje achtergrond,ik ga toch volgende week langs de winkel wat hun er van vinden.(had deze week magenta test achtergrond erop gedaan om te kijken of ik ingebrande logo's had na 1 jaar gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
pwh53 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:18:
[...]

mijn 55b6 ook ,een balk in het midden en 1 aan de rechterkant beide ongeveer 10 cm breed,ik zie het nu wel bij voetbal of bij sommige reclameblokken rode of oranje achtergrond,ik ga toch volgende week langs de winkel wat hun er van vinden.(had deze week magenta test achtergrond erop gedaan om te kijken of ik ingebrande logo's had na 1 jaar gebruik)
Wow dat is wel wat anders dan wat ik zie. Het betreft hier amper een cm breedte en is niet exact 1 rechte lijn. Het is ook een beetje het geval dat ik nu weet dat er iets zit en er constant naar kijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wat jij hebt heb ik ook. En ik denk meerderen met ons. Bij @pwh53 is het wel wat extremer inderdaad. Vooral de breedte.Maar laten we er voor waken dat dit niet het Banding Oled topic gaat worden :) Is zonde.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 939809 op 18-04-2018 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remonzx
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-02-2023
Ik heb precies het zelfde gehad met mijn 55b6v. Heb dit toen bij LG neer gelegd en hebben uiteindelijk een monteur langs gestuurd van ce-repair. Ce-reapair heeft toen beoordeeld dat het paneel niet meer is te maken en heeft LG de aankoop bedrag gecrediteerd. En heb nu de 55c7v hier staan zonder gebreken en tot nu toe erg blij met de upgrade:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik ga het niet eens bekijken, heb letterlijk bij geen enkel programma nog iets gezien en ik ben geen fan van testschermen kijken......nee ik ben enkel onder de indruk van het scherm. Zelfs Ziggo content ziet er meer dan prima uit. 65b7 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Remonzx schreef op donderdag 19 april 2018 @ 00:12:
Ik heb precies het zelfde gehad met mijn 55b6v. Heb dit toen bij LG neer gelegd en hebben uiteindelijk een monteur langs gestuurd van ce-repair. Ce-reapair heeft toen beoordeeld dat het paneel niet meer is te maken en heeft LG de aankoop bedrag gecrediteerd. En heb nu de 55c7v hier staan zonder gebreken en tot nu toe erg blij met de upgrade:)
vergelijkbaar, zoals ik het heb ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remonzx
Ja precies het zelfde, had ook een strook van ongeveer 10 cm breed verticaal over het scherm lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Anoniem: 939809 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:38:
Wat jij hebt heb ik ook. En ik denk meerderen met ons. Bij @pwh53 is het wel wat extremer inderdaad. Vooral de breedte.Maar laten we er voor waken dat dit niet het Banding Oled topic gaat worden :) Is zonde.
Het blijft gaan om " LG OLED ervaringen & discussie". Ik ben van mening dat als iemand banding ervaart met een LG OLED hier best over gediscussieerd kan worden. Laten we wel zijn, once seen can't be unseen, dus dan wil je met ervaringsdeskundigen discussiëren hoe dit probleem het beste is op te lossen. Ik vind dit echt wel een nuttige bijdrage aan het forum.

Ik snap je punt, maar ik vind dit een andere categorie dan "is de kans op banding of burn-in groot als ik de tv op die manier gebruik en daar neerzet?" Daar wordt je wel een beetje moe van. Als iemand daadwerkelijk deze problemen heeft, laten we er dan lekker op los discussiëren. Wellicht hebben anderen er dan ook wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:16
En dat is dus het verschil. Een of twee strookjes van rond of minder dan een centimeter breed schijnt héél vaak voor te komen en is bijna niet zichtbaar, of je moet héél goed kijken.Bij normale content zowiezo niet zichtbaar behalve bij hele specifieke scenes zoals die Marco Polo scene. Normaal test ik banding problemen altijd met voetbal en hoewel ik ook zo'n strookje heb zie ik het daar absoluut niet. Zo'n strook van 10 cm breed is dus denk ik niet normaal en daar zou ik wél voor bellen.

@Hulleman : Eens! :)

Edit: het enige waar ik wél benieuwd naar ben is hoe dat strookje zich ontwikkeld(of niet) na verloop van tijd. Blijft het zo, prima. Wordt het erger, niet zo prima :)

[ Voor 38% gewijzigd door DutchOwnage op 19-04-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
DutchOwnage schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:11:
En dat is dus het verschil. Een of twee strookjes van rond of minder dan een centimeter breed schijnt héél vaak voor te komen en is bijna niet zichtbaar, of je moet héél goed kijken.Bij normale content zowiezo niet zichtbaar behalve bij hele specifieke scenes zoals die Marco Polo scene. Normaal test ik banding problemen altijd met voetbal en hoewel ik ook zo'n strookje heb zie ik het daar absoluut niet. Zo'n strook van 10 cm breed is dus denk ik niet normaal en daar zou ik wél voor bellen.

@Hulleman : Eens! :)

Edit: het enige waar ik wél benieuwd naar ben is hoe dat strookje zich ontwikkeld(of niet) na verloop van tijd. Blijft het zo, prima. Wordt het erger, niet zo prima :)
ik lees hier ook dat ik het dan al vanaf het begin zou moeten hebben,maar volgens mij niet,dan was me dat eerder opgevallen bij het begin van de ster-reclames (groot rood vlak).het klopt wel nu ik weet waar het zit ik er automatisch meer op let.of het word nu een hele domper,of de hoofdprijs dat ik een c7 krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Remonzx schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:06:
Ja precies het zelfde, had ook een strook van ongeveer 10 cm breed verticaal over het scherm lopen.
ik heb er zelfs 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Heb je al een afspraak met ce repair? Ben erg benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, ook voor mezelf en anderen mocht de banding in de toekomst extremere vormen aan gaan nemen. Maar als ze bij @Remonzx de tv al hebben vervangen bij 1 zo'n brede band zou ik me niet zo veel zorgen maken als ik jou was.

Keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
DutchOwnage schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:37:
Heb je al een afspraak met ce repair? Ben erg benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, ook voor mezelf en anderen mocht de banding in de toekomst extremere vormen aan gaan nemen. Maar als ze bij @Remonzx de tv al hebben vervangen bij 1 zo'n brede band zou ik me niet zo veel zorgen maken als ik jou was.

Keep us posted!
ik ga ervan uit dat ik eerst langs de verkopende winkel moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
http://www.avsforum.com/f...nding-vignetting-140.html

Lezen op eigen risico. Als je al niet paranöide was, wordt je het vanzelf wel :9 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-06 10:26
DutchOwnage schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:56:

Lezen op eigen risico. Als je al niet paranöide was, wordt je het vanzelf wel :9 :+
Haha is al lang bekend, ik zoek er niet naar en heb eigenlijk nergens last van. Bijna elk scherm heeft wel iets dus je ontkomt er nauwelijks aan.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remonzx
Ik heb dit probleem direct bij LG neer gelegd. LG heeft een appart service dienst opgericht speciaal voor de OLED panelen volgens mij LG OLED care. Met hun heb ik toen alles afgehandeld. Maar je kan ook natuurlijk eerst de winkel inlichten waar je de tv hebt aangekocht;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Remonzx schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:17:
Ik heb dit probleem direct bij LG neer gelegd. LG heeft een appart service dienst opgericht speciaal voor de OLED panelen volgens mij LG OLED care. Met hun heb ik toen alles afgehandeld. Maar je kan ook natuurlijk eerst de winkel inlichten waar je de tv hebt aangekocht;)
ja ik zie het,LG oled care,zal een paar betere foto's maken en ze mailen,
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
DutchOwnage schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:56:

Ik heb dit soort grijze schermpjes ook wel eens bekeken op mn C7. Die vreemde non-uniformiteit zie ik dan echt niet. Gewoon mooi strak grijs schermpje. Volgens mij ligt het ook heel erg aan de camera waarmee je zulke plaatjes schiet.
pwh53 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:44:
[...]

ik ga ervan uit dat ik eerst langs de verkopende winkel moet gaan
Klopt, daar heb je de verkoopovereenkomst immers mee. Kan me trouwens voorstellen dat je direct met LG sneller zaken kan doen. Maar goed om inderdaad eerst met de verkopende partij contact op te nemen, wellicht kunnen zijn nog bemiddelen tussen jou en LG. Scheelt jou weer tijd.

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 19-04-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 957565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Thanks! Goed nieuws dus. Vooral dit stuk:
LG’s reply on this one is positive. First, it wants to remind 2016 OLED owners to set the Dynamic Contrast setting to High when using the HDR Game mode. LG also states, though, that “this is something we’re continuing to work on. So we are aware of the issue and committed to improving it.”

Het is in dit forum al vaker gezegd: dynamic contrast = OFF, behalve in de HDR Game mode. Ik heb hem met mijn C7 op Medium staan en het bevalt heel goed. Wel de voordelen van de game mode (low input lag, geen andere beeldverbeteringsshizzle, etc) maar niet te donker. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volkomen mee eens. Hier DC ook op Medium in HDR Game Mode. Popt genoeg van het scherm. Zit alleen nog een beetje te stoeien met de colour temp. Dan weer W35 dan weer W40. Verschilt een beetje per game. Over games gesproken: morgen God of War ben erg benieuwd op de Oled icm met PS4 Pro *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
Ik kan op mijn B6 als ik mijn input label wijzig naar PC dynamic contrast uberhaupt niet meer aanpassen,

PC input zou laagste lag hebben, maar zonder DC kan het soms flink donker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanheikoop
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-05-2020
* knip *
Niet op meerdere plekken dezelfde vraag gaan stellen. Verder in LG 55 inch C8 OLED kopen.

[ Voor 86% gewijzigd door S1NN3D op 20-04-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Merk dat ik vaker via mijn htpc HD materiaal prachtig vind uitzien met de waardes overgenomen van ratings en in dit topic. Alleen zijn sommige zwarte scènes dan zo donker dat je nog weinig details ziet. Enig idee hoe dit op te lossen valt zonder de rest van de scènes te verknallen (die zien er prachtig uit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Anoniem: 224360 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:39:
Merk dat ik vaker via mijn htpc HD materiaal prachtig vind uitzien met de waardes overgenomen van ratings en in dit topic. Alleen zijn sommige zwarte scènes dan zo donker dat je nog weinig details ziet. Enig idee hoe dit op te lossen valt zonder de rest van de scènes te verknallen (die zien er prachtig uit).
Je brightness en contrast handmatig (op het oog met calibratiebeelden zoals AVS HD 709) instellen en eventueel gamma op 2.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:36

Bever!

3

Anoniem: 224360 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:39:
HDMI range controleren of deze niet op full staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bever! schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:06:
[...]

HDMI range controleren of deze niet op full staat.
Bedoel je hiermee ultra hd deep colour uitzetten?

Edit: deze uitgezet en de donkere scènes zijn nu top. Via die htpc heb ik enkel 1080p materiaal en af en toe 720.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 224360 op 19-04-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:10:
[...]

Bedoel je hiermee ultra hd deep colour uitzetten?

Edit: deze uitgezet en de donkere scènes zijn nu top. Via die htpc heb ik enkel 1080p materiaal en af en toe 720.
Serieus? Deep colour uitzetten maakt het mooier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smits360 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:08:
[...]

Serieus? Deep colour uitzetten maakt het mooier?
De donkere scènes zijn nu zichtbaar en wel nog zwart. Zou de andere scènes eens moeten vergelijken.
Meeste gaat toch via Netflix en dan heb ik dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:31:
[...]

De donkere scènes zijn nu zichtbaar en wel nog zwart. Zou de andere scènes eens moeten vergelijken.
Meeste gaat toch via Netflix en dan heb ik dat probleem niet.
Heeft niks met Deep Colour te maken, maar met het blacklevel bereik dat dan niet goed staat wanneer Deep Colour geactiveerd is. Blacklevel aanpassen van low naar high zal wonderen doen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Major_ton schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:11:
[...]

Heeft niks met Deep Colour te maken, maar met het blacklevel bereik dat dan niet goed staat wanneer Deep Colour geactiveerd is. Blacklevel aanpassen van low naar high zal wonderen doen.
Dat klinkt inderdaad logischer. En klopt het dat deze normaal gesproken, zoals bij de PS4 Pro, wel het mooiste is op Low?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Smits360 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:13:
[...]

Dat klinkt inderdaad logischer. En klopt het dat deze normaal gesproken, zoals bij de PS4 Pro, wel het mooiste is op Low?
Dat hangt van je Full of Limited output setting op je PS4 af :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Major_ton schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:20:
[...]

Dat hangt van je Full of Limited output setting op je PS4 af :-)
Automatic, haha. En wat geeft ie op Auto by default?
Ik heb het vergeleken en als ik de black level op High zet, komt er een soort mist over het scherm. Echt niet mooi, Low wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Major_ton schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:11:
[...]

Als ik met deep colour aan black level op high zette werd alles weer eerder wat grijs dan zwart. Ga het maar eens goed vergelijken straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Output Full = Blacklevel Low (oftewel 0-255)
Output Limited = Blacklevel High (oftewel 16-235)

Wanneer de output op Limited staat en je blacklevel op Low, dan mis je schaduwdetail (alles tussen 0 en 16 is gewoon zwart).

Wanneer de output op Full staat en je blacklevel op High, dan is het beeld washed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Major_ton schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:31:
Output Full = Blacklevel Low (oftewel 0-255)
Output Limited = Blacklevel High (oftewel 16-235)

Wanneer de output op Limited staat en je blacklevel op Low, dan mis je schaduwdetail (alles tussen 0 en 16 is gewoon zwart).

Wanneer de output op Full staat en je blacklevel op High, dan is het beeld washed out.
Waar kun je die output zien? Heb even gekeken, maar black level is gewoon nog steeds low na het uitzetten van deep colour. Toch een flink verschil in beeld en ik zie andere settings niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Die kun je instellen onder setting - video output op je PS4.
Deep colour moet aanstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah maar ik heb het over mijn htpc met lokale content via HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:39
Smits360 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:02:
Die kun je instellen onder setting - video output op je PS4.
Deep colour moet aanstaan!
Deep colour hoeft alleen aan voor rec2020 content. Voor 1080p rec 709 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Adlermann schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:53:
[...]

Deep colour hoeft alleen aan voor rec2020 content. Voor 1080p rec 709 niet.
Ah, goed om te weten. Maar heeft het een negatief effect als je het wel aan hebt staan met 1080p/rec709 content? Oftewel: kun je deep colour niet net zo goed altijd aan hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Smits360 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:16:
[...]

Ah, goed om te weten. Maar heeft het een negatief effect als je het wel aan hebt staan met 1080p/rec709 content? Oftewel: kun je deep colour niet zo zo goed altijd aan hebben staan?
Volgens mij heeft het geen negatief effect verder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door P.A.T.R.I.C.K op 21-04-2018 02:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Adlermann schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:20:
[...]

Volgens mij heeft het geen negatief effect verder hoor.
Het kan problemen geven bij (met name oudere) HDMI apparatuur, daarom kun je het instellen. Als je geen problemen ondervindt kun je het gewoon aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 10:25
Mannen, jullie moeten me overtuigen.

Nu met die cashback actie lijkt een 65C8 relatief betaalbaar te worden, maar ik heb er toch een beetje een nét niet gevoel bij. Bijvoorbeeld door het gemis van hdmi 2.1 en de bijbehorende 120hz doorgeef. Eigenlijk is dit natuurlijk iteratie drie van het 2016 paneel, maar evengoed wel een heel mooie tv!

Nu wil ik er wel een tijdje mee voort, dus ik twijfel of ik niet een jaartje of twee moet wachten tot HDMI 2 en HDR etc zijn uitgekristalliseerd. Uiteraard weet ik dat er tegen die tijd weer nieuwe innovaties zijn, maar als dat nou gewoon iets ala 3D of Curved is, dan hoef ik daar niet rouwig om te zijn :+

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Eerlijk gezegd zou ik nu voor dik 2000 euro geen 2018 model tv kopen van wat voor merk dan ook. Volgend jaar zullen de verschillen aanzienlijker zijn (idd HDMI 2.1) tov van voorgaande jaren. Ligt er ook een beetje aan wat je nu hebt staan, dat zie ik niet in je post.

Ik heb dan weliswaar recent een C7 gekocht, maar die kostte me "maar" 700 euro na verkoop van mijn vorige en ook alleen maar omdat ik mij begon te ergeren aan de tekortkomingen van de edge- lit lcd techniek en wat andere kleine mankementjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-06 10:26
Tja die keuzes blijven altijd lastig want de techniek gaat zo snel. Wie weet wat er over 2 jaar gebeurd. Zo kun je altijd wel uitstellen natuurlijk,

Ligt er ook aan welke tv je nu hebt hangen en wat je er maximaal voor wil uitgeven. Het duurt bijna een jaar voordat prijzen flink gedaald zijn dus dan moet je misschien nog wel 2 jaar wachten.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
Eens met hierboven. Als je een recente highend LCD hebt of een OLED zou ik niet zo snel weer wat nieuws kopen. Heb zelf een C7. De eerstvolgende upgrade wordt na een geheel nieuwe techniek die veel beter is. Wat dat is? Geen idee. Wellicht Micro LED. Het is mij het geld niet waard om van een C7 naar een C8 te upgraden. Een C9 verwacht ik ook nog niet upgradewaardig. HDMI 2.1 klinkt leuk, maar daar heb ik toch niets aan. Ik game op een console en kijk fims/series. De meeste films/series zijn 24fps en consolegames zijn vaker niet dan wel 60fps. 120hz 4K 4:4:4 HDR kan me dan ook gestolen worden. De content hobbelt gewoon 10 jaar achter zo’n HDMI standaard aan. Laten tv producenten eerst maar eens investeren in fatsoenlijke 4K uitzendingen.

Mss zie ik wel heel veel musthaves van HDMI 2.1 over het hoofd die je gewoon nu moet hebben, maar ik vraag het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Hulleman schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:01:
Eens met hierboven. Als je een recente highend LCD hebt of een OLED zou ik niet zo snel weer wat nieuws kopen. Heb zelf een C7. De eerstvolgende upgrade wordt na een geheel nieuwe techniek die veel beter is. Wat dat is? Geen idee. Wellicht Micro LED. Het is mij het geld niet waard om van een C7 naar een C8 te upgraden. Een C9 verwacht ik ook nog niet upgradewaardig. HDMI 2.1 klinkt leuk, maar daar heb ik toch niets aan. Ik game op een console en kijk fims/series. De meeste films/series zijn 24fps en consolegames zijn vaker niet dan wel 60fps. 120hz 4K 4:4:4 HDR kan me dan ook gestolen worden. De content hobbelt gewoon 10 jaar achter zo’n HDMI standaard aan. Laten tv producenten eerst maar eens investeren in fatsoenlijke 4K uitzendingen.

Mss zie ik wel heel veel musthaves van HDMI 2.1 over het hoofd die je gewoon nu moet hebben, maar ik vraag het me af.
Ja ik zou ook niet zo snel upgraden, ik heb nu en b6. Maar die voldoet echt heel erg prima nog. Ik zou eerder upgraden naar een 65"b6 (voor 1999) dan vooreen 55" c7. voor 1500.

Qua beeldkwaliteit ontloopt het elkaar niet veel. En de B6 kan je ook nog prima tunen in hdr game mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe je het aantal uren dat een 55c7v heeft aangestaan kunt checken? De website van LG zegt onder klantenservice maar dat laat bij mij niets zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Sj44k13 schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:37:
Weet iemand toevallig hoe je het aantal uren dat een 55c7v heeft aangestaan kunt checken? De website van LG zegt onder klantenservice maar dat laat bij mij niets zien.
Enkel via service menu.

Pagina: 1 ... 97 ... 563 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.