Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1061627

heeft niemand hier last van VERTICAL BANDING?Ik lees hier namelijk veel over op AVSforum en daar maak ik me toch wel zorgen over. Ik wil namelijk over een paar maanden zelf ook een OLED kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Anoniem: 1061627 schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:39:
heeft niemand hier last van VERTICAL BANDING?Ik lees hier namelijk veel over op AVSforum en daar maak ik me toch wel zorgen over. Ik wil namelijk over een paar maanden zelf ook een OLED kopen.
Ik heb 1 lichtere streep aan de linkerkant die bij bepaalde content zichtbaar is als je erop let.verder had ik met een test een aantal strepen, maar die lijken al weg te zijn getrokken door gebruik.Heb de goede hoop dat dat ook met de andere streep gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:44
Het kan zichtbaar zijn, maar ook in dit topic is er (recent) nog genoeg over geschreven. Je moet je niet teveel zorgen maken en al helemaal niet maanden van te voren. Dat is slecht voor je hart. Als je een TV met problemen koopt, ruil je hem weer om.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hulleman schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:01:
Eens met hierboven. Als je een recente highend LCD hebt of een OLED zou ik niet zo snel weer wat nieuws kopen. Heb zelf een C7. De eerstvolgende upgrade wordt na een geheel nieuwe techniek die veel beter is. Wat dat is? Geen idee.
Ja, dit idd. Vond de upgrade van mijn 55 inch E6 naar 65 inch oled van Grundig meer de moeite waard omwille van het grotere formaat. Maar nu nog upgraden naar een C8? En zelfs een C9 als die dan wel HDMI 2.1, variabele refresh rate heeft.. top. Maar als een PS5 of XBOX 2 beide niet aan boord heeft sta je qua gaming op achterstand. Wél zolang de Xbox one en PS4 pro de kar blijven trekken. Dus dan is het technisch misschien mogelijk maar ontbreekt het aan content die er gebruik van kan maken.

Zo'n overstap maken heeft alleen nut als de contentindustrie de technologie weet te gaan toepassen en benutten. En zolang het Mediapark Hilversum en co nog doodleuk op 1080i blijft steken, Netflix en co nog de enige zijn die er wat mee kunnen doen duurt zo'n overstap nog wel even. Misschien dat ik bij de PS5 als die wel HDMI 2.1 en VRR kan ondersteunen een nieuwe o/microled haal. Denk 2020 op zijn vroegst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Major_ton schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:50:
[...]

Het kan zichtbaar zijn, maar ook in dit topic is er (recent) nog genoeg over geschreven. Je moet je niet teveel zorgen maken en al helemaal niet maanden van te voren. Dat is slecht voor je hart. Als je een TV met problemen koopt, ruil je hem weer om.
hihi,ja dankjewel,daar heb je helemaal gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 09:41
S0epkip schreef op zondag 22 april 2018 @ 10:06:
Mannen, jullie moeten me overtuigen.

... Bijvoorbeeld door het gemis van hdmi 2.1 en de bijbehorende 120hz doorgeef. Eigenlijk is dit natuurlijk iteratie drie van het 2016 paneel, maar evengoed wel een heel mooie tv!

Nu wil ik er wel een tijdje mee voort, dus ik twijfel of ik niet een jaartje of twee moet wachten tot HDMI 2 en HDR etc zijn uitgekristalliseerd...
Daar heb je wel een (voor mij) terecht punt.

Mijn huidige tv komt uit 2008. Ik hoop dat mijn volgende tv ook wel enige tijd mee kan.

Nu mag hdmi2.1 nog wel niet zo'n waarde hebben maar als we 5 jaar verder zijn kan ik er weleens vink van balen dat het er niet op zit.

Zat serieus aan de 55c8 te denken maar ben door jou punt toch wel weer aan het twijfelen. 3D en dat soort fratsen is voor mij wel wat anders dan het (nog net niet) ondersteunen van een aansluitings standaard als hdmi2.1 aangezien de tv een behoorlijk eind komt in het kunnen gebruiken van de mogelijkheden hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyyy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 11:36
Zeer weinig klachten gelezen over banding voor de 2018 OLEDs. Ook Youtube (DSE test) of 5% grijstest, laten niks zien op de 2018 OLEDs. Een zeer "schoon" scherm dus.
Beter kan je dus een 2018 OLED kopen. Vrijwel alles daaronder heeft banding. Maar lichte banding is niet zichtbaar in een verlichte woonkamer of met bepaalde OLED instellingen. Daarom dat niet iedereen het ziet, al zijn er ook in beperkte mate, banding vrije OLEDs van de vorige generaties.

Mijn 2017 OLED heeft zeer lichte banding (vrijwel niet zichtbaar) op bepaalde kleuren. Ik stoor mij er niet aan, en kijk altijd in een pitch black room. Zou ik een lampje aanzetten, is het niet zichtbaar meer.
Mijn € 2000+ kostende LCDs van verschillende merken, door de jaren heen, hadden allemaal in meer of mindere mate last van DSE en helderheidsverschillen.
Zelfs de nieuwe 2018 € 3500+ high end van Samsung Q9FN FALD backlight, hebben nog steeds last van DSE en helderheidsverschillen. YouTube: (Normal Version) 2018 LG C8 OLED vs. 2018 Samsung Q9FN -- 2,000 nits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 10:25
WhiteAss schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:33:
[...]

Daar heb je wel een (voor mij) terecht punt.

Mijn huidige tv komt uit 2008. Ik hoop dat mijn volgende tv ook wel enige tijd mee kan.

Nu mag hdmi2.1 nog wel niet zo'n waarde hebben maar als we 5 jaar verder zijn kan ik er weleens vink van balen dat het er niet op zit.

Zat serieus aan de 55c8 te denken maar ben door jou punt toch wel weer aan het twijfelen. 3D en dat soort fratsen is voor mij wel wat anders dan het (nog net niet) ondersteunen van een aansluitings standaard als hdmi2.1 aangezien de tv een behoorlijk eind komt in het kunnen gebruiken van de mogelijkheden hiervan.
Wat mij heeft geholpen om de C8 uit mn hoofd te zetten (denk ik O-) ) is alle minpunten van de rtings.com review te lezen. Ook kan een OLED veel minder fel (max) dan een lcd, dus heb je bij HDR en overdag in een lichte kamer wat minder aan.

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
S0epkip schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:10:
[...]

Wat mij heeft geholpen om de C8 uit mn hoofd te zetten (denk ik O-) ) is alle minpunten van de rtings.com review te lezen. Ook kan een OLED veel minder fel (max) dan een lcd, dus heb je bij HDR en overdag in een lichte kamer wat minder aan.
Het is maar net wat je jezelf wijs wilt maken...

LG C8:
SDR real scene brightness: 383 nits
HDR real scene brightness: 683 nits

Samsung 2017 Q9F:
SDR real scene brightness: 367 nits
HDR real scene brightness: 690 nits

Samsung 2017 Q7F:
SDR real scene brightness: 234 nits
HDR real scene brightness: 419 nits

Sony XE9005:
SDR real scene brightness: 481 nits
HDR real scene brightness: 546 nits

Sony XE9305: (lichtkanon)
SDR real scene brightness: 837 nits
HDR real scene brightness: 1442 nits

Alle cijfers zijn afkomstig van Rtings.com en als je op basis van hun minpunten een C8 laat liggen, dan heb je of de review niet helemaal begrepen, of je kan überhaupt geen nieuwe TV meer kopen. Er zijn maar weinig TV's zo goed beoordeeld als de C8.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de C8 de beste keus is voor iedereen, maar die club is naar mijn idee klein. Eigenlijk de enige reden om deze TV te laten staan is wanneer je hem ook in wilt zetten als computer monitor en urenlang statische beelden op hebt staan. Dan kunnen een risico op burn-in en ABL roet in het eten gooien. Van ABL heb ik op mijn B6 overigens nog nooit zichtbaar last gehad tijdens gamen, films, series en TV kijken en mij OLED light setting staat minimaal op 70. De C8 heeft een véél minder agressieve ABL en de constante full screen brightness is verdubbeld wat zoveel betekent dat de APL (ja met een P) nooit meer zal flucteren tenzij je geilt op 100% witte schermen die je boven de 200 nits wilt bekijken voor een lange tijd.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

S0epkip schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:10:
[...]

Lichte kamer? Ik heb echt een lichte kamer. Ik zit hier nu de bekerfinale te kijken in een kamer op zuid, met serre en zon erop. Geen centje pijn. En gewoon met het Oledlampje op 40. LCD is gewoon ruk op alle vlakken. Nooit kom zo'n ding in mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:16
445033 schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:55:
[...]

Lichte kamer? Ik heb echt een lichte kamer. Ik zit hier nu de bekerfinale te kijken in een kamer op zuid, met serre en zon erop. Geen centje pijn. En gewoon met het Oledlampje op 40. LCD is gewoon ruk op alle vlakken. Nooit kom zo'n ding in mijn huis.
Dan hebben jij en ik behoorlijk andere definities van kijkbaar onder licht :)

Zelfs met geen direct invallend licht ram ik het oled lampje naar bijna max.

In de avonduren (of als het eerder donker is) gaat hij terug naar 60 oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:55
[b]Joosie200 schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:51:
Misschien dat ik bij de PS5 als die wel HDMI 2.1 en VRR kan ondersteunen een nieuwe o/microled haal. Denk 2020 op zijn vroegst.
En dan moet ik mn receiver ook weer vervangen, omdat ie maar HDMI2.0a ondersteunt :p

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hulleman schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:43:
[...]

En dan moet ik mn receiver ook weer vervangen, omdat ie maar HDMI2.0a ondersteunt :p
En zo blijf je bezig :+ Is de normaalste zaak van de wereld bij pc's. Maar waar ik daar gewoon een set kan samenstellen en 4 jaar niks aan zal veranderen, ga ik dat ook maar eens doen met mijn tv. Want leuk 'omdat het kan!' maar anders blijf je aan het upgraden. Heb wel wat beters te doen: genieten van wat je wel hebt. Ipv blijven smachten en kwijlen over wat er verder richting de horizon te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Major_ton schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:21:
[...]

Het is maar net wat je jezelf wijs wilt maken...

LG C8:
SDR real scene brightness: 383 nits
HDR real scene brightness: 683 nits
En de Sony X900F

SDR Real Scene Peak Brightness : 630 cd/m2
Noticeable difference: 30 cd/m²
HDR Real Scene Peak Brightness : : 894 cd/m2
Noticeable difference: 80 cd/m²

Ik hoop trouwens dat de ABL in real life meevalt, want op mijn LCD tv heb ik automatisch backlight zo snel mogelijk uitgeschakelt.

Maar inderdaad, het is maar wat je jezelf wil wijsmaken, ik probeer mezelf op dit moment wijs te maken dat ik moet wachten :+

[ Voor 10% gewijzigd door S0epkip op 22-04-2018 21:07 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06

SkyStreaker

Move on up!

Wacht even.... Via DisplayPort 1.2 en een 2 HDMI 1.4 converter doet mijn PC wel 120hz@1080p op de OLED TV, dus hoe kan dat?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:32
Adlermann schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:05:
[...]

Dan hebben jij en ik behoorlijk andere definities van kijkbaar onder licht :)

Zelfs met geen direct invallend licht ram ik het oled lampje naar bijna max.

In de avonduren (of als het eerder donker is) gaat hij terug naar 60 oid.
Heb je 100 watt sfeerverlichting in je woonkamer ofzo? Zonder omgevingslicht in de avond is 60 echt heel hoog. Maar ik zit dan ook in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939809

Zit nu in een donkere kamer Altered Carbon in DV op Netflix te kijken. Zoals bekend staat het lichtje dan op 50. En damn dat is bright hoor serieus kan er echt maar 1 aflevering van kijken dan voel ik mijn ogen echt moe worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
SkyStreaker schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:09:
Wacht even.... Via DisplayPort 1.2 en een 2 HDMI 1.4 converter doet mijn PC wel 120hz@1080p op de OLED TV, dus hoe kan dat?
120hz@1080p zegt nog niet alles over het signaal. Welke chroma sampling wordt gebruikt? Volgens mij moet hdmi 1.4 prima in staat zijn om 120hz 1080p 420 weer te geven.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Janpietertje89 schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:58:
[...]

Heb je 100 watt sfeerverlichting in je woonkamer ofzo? Zonder omgevingslicht in de avond is 60 echt heel hoog. Maar ik zit dan ook in het donker.
Ik heb wel omgevingslicht aan. In het donker zou ik ook wel iets lager gaan nog.

Maar ik mik in het donker ook nog op 120 cd/m2 en dat is vrij fel in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-06 12:52

Thermometer

Whoop Whoop!

Hebben jullie ervaring met pauzeren/opnemen van TV content met een CI+ module? Ik heb de Ziggo Mediabox XL ingeruild voor een CI+ module en zag dat er opname/pauzeer opties op de TV zitten. Mijn LG C7 geeft dan aan dat er een harde schijf aan vast moet zitten die het als buffer kan gebruiken.

Werkt dit? En kan ik ook in plaats van de HDD een simpele USB 3 stick gebruiken? Ik kan er moeilijk wat over vinden.

Excuus, ik zie in dit topic een aantal reacties erover.

Weten jullie of het nu wel werkt met een C7 en een CI+ module (1.3 van Ziggo heb ik) om TV te pauzeren met een USB-stick (geen HDD)?

[ Voor 19% gewijzigd door Thermometer op 23-04-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-04 00:20
Even een update van mijn kant over m'n OLED55E7N. Zoals in een eerdere post aangegeven heb ik last van vertical banding. Zojuist is de monteur langs geweest en heeft het scherm bekeken. Hij heeft foto's gemaakt van een aantal testbeelden en ook foto's gemaakt van foto's die ik zelf al een keer had gemaakt.

Omdat het nu vrij licht in huis is, valt vertical banding wat minder op. Toch was het voor de monteur duidelijk genoeg -helemaal door de foto's die ik zelf had gemaakt in het donker- en heeft hij overlegd met zijn collega. De conclusie is dat het paneel onder garantie vervangen mag worden. Aangezien ik mijn televisie heb laten kalibreren, twijfel ik nog of ik dit wel of niet zal laten doen. Vertical banding zie je voornamelijk optreden in donkere scenes en in de afgelopen 6 weken is het me pas een aantal keer opgevallen. Een nieuwe kalibratie kost me zo weer 300 euro en dan zou ik dus 600 euro betaald hebben aan kalibraties.

Daarnaast heeft de monteur in de fabrieksinstellingen (ben even de officiële naam van het menu kwijt), gewijzigd dat de TV na 2 cycles het scherm refreshed in plaats van de gebruikelijke 4 cycles. Dit zou het inbranden van logo's wat meer moeten voorkomen.

Voor nu afgesproken dat ik het nog even aankijk. Mocht ik er op een later moment op terugkomen om het paneel toch te willen laten vervangen, dan kan dit. Dit moet dan uiteraard wel binnen de garantieperiode zijn. Er is een aantekening gemaakt dat ik hiervoor in aanmerking kom.

Ik ga eens nadenken wat ik wil gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:38

Isniedood

nee, echt niet!

synorluna schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:58:
Even een update van mijn kant over m'n OLED55E7N. Zoals in een eerdere post aangegeven heb ik last van vertical banding. Zojuist is de monteur langs geweest en heeft het scherm bekeken. Hij heeft foto's gemaakt van een aantal testbeelden en ook foto's gemaakt van foto's die ik zelf al een keer had gemaakt.

Omdat het nu vrij licht in huis is, valt vertical banding wat minder op. Toch was het voor de monteur duidelijk genoeg -helemaal door de foto's die ik zelf had gemaakt in het donker- en heeft hij overlegd met zijn collega. De conclusie is dat het paneel onder garantie vervangen mag worden. Aangezien ik mijn televisie heb laten kalibreren, twijfel ik nog of ik dit wel of niet zal laten doen. Vertical banding zie je voornamelijk optreden in donkere scenes en in de afgelopen 6 weken is het me pas een aantal keer opgevallen. Een nieuwe kalibratie kost me zo weer 300 euro en dan zou ik dus 600 euro betaald hebben aan kalibraties.

Daarnaast heeft de monteur in de fabrieksinstellingen (ben even de officiële naam van het menu kwijt), gewijzigd dat de TV na 2 cycles het scherm refreshed in plaats van de gebruikelijke 4 cycles. Dit zou het inbranden van logo's wat meer moeten voorkomen.

Voor nu afgesproken dat ik het nog even aankijk. Mocht ik er op een later moment op terugkomen om het paneel toch te willen laten vervangen, dan kan dit. Dit moet dan uiteraard wel binnen de garantieperiode zijn. Er is een aantekening gemaakt dat ik hiervoor in aanmerking kom.

Moet je calibreren sowieso niet iedere x maanden doen? Bij een monitor geldt dat wel in ieder geval.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Isniedood schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:26:
[...]

Moet je calibreren sowieso niet iedere x maanden doen? Bij een monitor geldt dat wel in ieder geval.
Ik weet niet hoe dat zit bij een monitor. In het geval van de televisie is het naar mijn weten iets wat je eenmalig doet. Aangezien een televisie vers uit de doos nog moet inspelen, is het dan ook aan te bevelen om de kalibratie na minimaal 100 uur kijken pas uit te voeren.

Voor mij is het de eerste keer dat ik mijn televisie heb laten kalibreren, dus ik ben er geen expert in. Enkel ervaringsdeskundige :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel fijn dat je nu een "zekerheidje" achter de hand hebt :) Ik zie soms ook banding bij bepaalde scènes maar het stoort mij niet. Heb erger meegemaakt en zolang ik de strepen niet zie bij een voetbalwedstrijd onderneem ik geen actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Anoniem: 939809 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:04:
Wel fijn dat je nu een "zekerheidje" achter de hand hebt :) Ik zie soms ook banding bij bepaalde scènes maar het stoort mij niet. Heb erger meegemaakt en zolang ik de strepen niet zie bij een voetbalwedstrijd onderneem ik geen actie.
Inderdaad fijn om dat zekerheidje te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Thermometer schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:00:
Hebben jullie ervaring met pauzeren/opnemen van TV content met een CI+ module? Ik heb de Ziggo Mediabox XL ingeruild voor een CI+ module en zag dat er opname/pauzeer opties op de TV zitten. Mijn LG C7 geeft dan aan dat er een harde schijf aan vast moet zitten die het als buffer kan gebruiken.

Werkt dit? En kan ik ook in plaats van de HDD een simpele USB 3 stick gebruiken? Ik kan er moeilijk wat over vinden.

Excuus, ik zie in dit topic een aantal reacties erover.

Weten jullie of het nu wel werkt met een C7 en een CI+ module (1.3 van Ziggo heb ik) om TV te pauzeren met een USB-stick (geen HDD)?
LG zelf raad het gebruik van USB sticks af. Over het algemeen ervaart men meer problemen in het gebruik van een stick dan met een HDD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
synorluna schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:50:
[...]

Ik weet niet hoe dat zit bij een monitor. In het geval van de televisie is het naar mijn weten iets wat je eenmalig doet. Aangezien een televisie vers uit de doos nog moet inspelen, is het dan ook aan te bevelen om de kalibratie na minimaal 100 uur kijken pas uit te voeren.

Voor mij is het de eerste keer dat ik mijn televisie heb laten kalibreren, dus ik ben er geen expert in. Enkel ervaringsdeskundige :) .
Nee dat moet veel vaker. Bij mijn plasma’s uiterlijk per 1500 uur.

Bij OLED weet ik het nog niet heel zeker per hoeveel uur. Maar dat is rond de 3000 dacht ik.

Ik heb hier in een jaar zichtbaar verloop gehad, witbalans is groener geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

dus je moet elk jaar 300 euro uitgeven voor kalibratie?nouja zeg,laat dan maar zitten.
gewoon kalibratiesettings van internet plukken,dat komt goed genoeg in de buurt van je eigen tv.
Sowieso oplichterij 300 euro voor een kalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:55

pro_6or

amateur_60r

445033 schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:55:
[...]

kamer op zuid? Rotterdam zuid? Feijenoord ;)

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 13:12
synorluna schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:50:
[...]

Om de zoveel uren is het wel weer aan te raden, maar dan is het verschil vaak een stuk kleiner dan de eerste keer.

Je kunt ook net zolang wachten, totdat ze geen 7-series meer op voorraad zullen hebben en dan het paneel omruilen voor een 8 of 9 serie }:O . Sssssstttttt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
StealthyPeanut schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:55:
[...]

Om de zoveel uren is het wel weer aan te raden, maar dan is het verschil vaak een stuk kleiner dan de eerste keer.

Je kunt ook net zolang wachten, totdat ze geen 7-series meer op voorraad zullen hebben en dan het paneel omruilen voor een 8 of 9 serie }:O . Sssssstttttt.
In een C8 zit toch gewoon een 2016 (6) paneel?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, alleen de chipset A9 is wel nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
S0epkip schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:59:
[...]

In een C8 zit toch gewoon een 2016 (6) paneel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nYFPeIPcwH3khnRiyUfYFG4p/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Uh wat?

LG TVs 2018 – Three things you need to know
1) Improvements have been made to OLED models’ picture processing this year. Essentially we’re dealing with the same panels with the same characteristics, but the new chipset is more capable of getting the most out of them.

Read more at http://www.trustedreviews...30469#e0KjcLfGV42PchcV.99

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
S0epkip schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:13:
[...]

Uh wat?

LG TVs 2018 – Three things you need to know
1) Improvements have been made to OLED models’ picture processing this year. Essentially we’re dealing with the same panels with the same characteristics, but the new chipset is more capable of getting the most out of them.

Read more at http://www.trustedreviews...30469#e0KjcLfGV42PchcV.99
:') Trusted reviews ... Met een beetje moeite kan je ook zelf de pixels inpsecteren en dan zie je gewoon met je eigen ogen dat de pixelstructuur weer iets veranderd is. Maar dat houdt dan ook weer niet per se in dat er fundamentele veranderingen zijn nee. Feit is wel dat het niet precies dezelfde panelen zijn ...
Of moest die (6) achter 2016 nog iets betekenen?

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 23-04-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:58
synorluna schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:58:

hoe erg was bij jouw de banding ? ce repair komt deze week bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kam je wat foto's van die banding hier uploaden?terwijl je content er op afspeelt

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 1061627 op 23-04-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Anoniem: 1061627 schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:07:
kam je wat foto's van die banding hier uploaden?terwijl je content er op afspeelt
Ik zal morgen wat foto’s uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
pwh53 schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:46:
[...]

hoe erg was bij jouw de banding ? ce repair komt deze week bij mij
Het is lastig uit te leggen hoe erg het is, aangezien dat vrij subjectief is. Bij 95% van de content zie je er niks van, maar als het bij bepaalde scenes wel optreed zie je het ook direct.

https://imgur.com/gallery/XNBqHZE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
StealthyPeanut schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:55:
[...]

Helaas vervangen ze alleen het paneel en krijg je niet een compleet nieuwe tv. Ik begrijp dat de panelen van de afgelopen paar jaar bijna identiek zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

synorluna schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 00:45:
[...]

Helaas vervangen ze alleen het paneel en krijg je niet een compleet nieuwe tv. Ik begrijp dat de panelen van de afgelopen paar jaar bijna identiek zijn.
Dat klopt, ze vervangen inderdaad alleen het paneel, maar je kan hier soms een bezwaar tegen maken.
Bij mij en diverse andere Tweakers werd bijvoorbeeld bij de reparatie van de B6, het paneel vervangen door een B7 paneel. Deze heeft een andere kleur (wit-zilver (B7), in plaats van donkerzilver (B6)) of kan beschadigd zijn (transportschade). Een bezwaar hier tegen heeft geleid tot een omruiling\creditering van het complete apparaat (dus de winkel komt dan met een alternatief: vergelijkbaar of duurder model). Zodoende hebben meerdere Tweakers een upgrade gehad van een B6 naar een C7.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Anoniem: 1061627 schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:14:
dus je moet elk jaar 300 euro uitgeven voor kalibratie?nouja zeg,laat dan maar zitten.
gewoon kalibratiesettings van internet plukken,dat komt goed genoeg in de buurt van je eigen tv.
Sowieso oplichterij 300 euro voor een kalibratie.
Niks moet natuurlijk. Aangezien het beeld op je scherm door de tijd heen langzaam aan veranderd is het de vraag hoe erg het je opvalt.

Zoals eerder gezegd was het voor mij de eerste keer dat ik mn tv liet kalibreren. Ik heb dit ook laten doen omdat ik de kleuren nooit echt helemaal goed vond en ik dus altijd met die instellingen aan de gang was. Na de kalibratie zag ik wel degelijk verschil en kon ik van de instellingen afblijven. Het gaf mij dus ook een stukje rust. Je krijgt btw ook een rapport met verschillende waardes vóór de kalibratie en na.

Ik heb dit exemplaar nu gekalibreerd en ben blij met het resultaat. Of ik hem over een jaar oid nog een keer zou laten kalibreren betwijfel ik.

De reden dat het nu ook nog zo duur is, is omdat het nog niet bijzonder veel gedaan wordt. Er gaan behoorlijke investeringen aan vooraf voor je als kalibrator aan de gang kunt.

Als ik dit model opnieuw zou kopen zou ik hem weer laten kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Yellowneck schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 00:58:
[...]

Dat klopt, ze vervangen inderdaad alleen het paneel, maar je kan hier soms een bezwaar tegen maken.
Bij mij en diverse andere Tweakers werd bijvoorbeeld bij de reparatie van de B6, het paneel vervangen door een B7 paneel. Deze heeft een andere kleur (wit-zilver (B7), in plaats van donkerzilver (B6)) of kan beschadigd zijn (transportschade). Een bezwaar hier tegen heeft geleid tot een omruiling\creditering van het complete apparaat (dus de winkel komt dan met een alternatief: vergelijkbaar of duurder model). Zodoende hebben meerdere Tweakers een upgrade gehad van een B6 naar een C7.
Goed te weten! Ben erg benieuwd hoe de uniformiteit van de C8 is. Als die echt een stuk beter is dan de C7/E7 (wat ik in een paar reviews gelezen heb, maar sterk mn twijfels over heb), zou ik dat nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

synorluna schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 01:01:
[...]

Goed te weten! Ben erg benieuwd hoe de uniformiteit van de C8 is. Als die echt een stuk beter is dan de C7/E7 (wat ik in een paar reviews gelezen heb, maar sterk mn twijfels over heb), zou ik dat nog kunnen proberen.
Zou kunnen, al gok ik dat ze op dit moment wellicht nog C7 panelen hebben liggen. Daarnaast is de C7 zelf ook nog volop leverbaar, dus dan zou je weer dezelfde televisie (maar dan nieuw) krijgen :+ .
Deze 'gratis upgrade' om het maar zo te noemen :o, werkt alleen als jouw model niet meer voorradig is en de onderdelen ook niet meer leverbaar zijn.

Overigens kan je meerdere quotes in één post combineren, in plaats van meerdere posts achter elkaar ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 24-04-2018 01:05 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
synorluna schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 00:39:
[...]

Het is lastig uit te leggen hoe erg het is, aangezien dat vrij subjectief is. Bij 95% van de content zie je er niks van, maar als het bij bepaalde scenes wel optreed zie je het ook direct.

https://imgur.com/gallery/XNBqHZE
zo heb ik het
https://tweakers.net/ext/f/WDLBRyzanOhyWSmrcntLqdpq/full.jpg
die middelste balk stoort,voetbal vooral

[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 24-04-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Yellowneck schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 01:03:
[...]

Overigens kan je meerdere quotes in één post combineren, in plaats van meerdere posts achter elkaar ;)
Bedankt voor de tip! Ik ben nog een beetje een n00b op dit gebied. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Heb je ook foto's van deze balk bij voetbal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:02
@pwh53

Zo'n balkje heb ik ook, maar wat meer naar rechts en een stuk minder breed(denk ik hoor, zo'n foto kan vertekenen) en ik merk het totaal niet bij voetbal. Bij 95% van de content merk ik niks.

Het scherm van @synorluna ziet er vele malen ernstiger uit en ik denk niet dat ik dat geaccepteerd had. Ik tel bij hem zowiezo een stuk of 6 balken, varierend in breedte. Lijkt me echt niet de bedoeling.

Edit: is er hier iemand die toevallig God of War speelt een C7? Op de een of andere manier ben ik niet super impressed van de graphics, terwijl het hele internet zowat klaarkomt op die game. Ook Oled bezitters. En zo ja, wat zijn jullie picture settings? Ik zelf heb al Dynamisch Contrast op max gezet om het maar wat meer te laten poppen. Andere games daarintegen zijn super imposant, zoals Far Cry 5 en Forza 7.

[ Voor 46% gewijzigd door DutchOwnage op 24-04-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Wren schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:36:
[...]

Heb je ook foto's van deze balk bij voetbal?
nee,ben niet zo een beste fotograaf,lukt alleen goed bij reclame's

[ Voor 7% gewijzigd door pwh53 op 24-04-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
ik krijg deze net binnen,
Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.

Op dit moment zijn wij in overleg met LG over een passende oplossing. Wij nemen in de regel binnen acht werkdagen na heden contact met u op om u nader te informeren over het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
pwh53 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:33:
ik krijg deze net binnen,
Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.

Op dit moment zijn wij in overleg met LG over een passende oplossing. Wij nemen in de regel binnen acht werkdagen na heden contact met u op om u nader te informeren over het vervolg.
dan krijg je dus een nieuwe, via de winkel of LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Mijn televisie (55c7v) heeft zoals eerder gezegd aan de linkerkant een iets lichtere "streep" die bij bepaalde content zichtbaar is. Op het 5% grey testscherm valt het niet direct op, maar in bepaalde content, zoals donkere scenes in Requiem of Westworld wel. Is dit iets dat nog kan wegtrekken? Komt dit vaker voor?

Het lijkt bijna op een soort backlight bleeding. Het scherm is verder echter perfect, dus ik wil me ook niet te snel allemaal gedoe op de hals halen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8IKkPP8ZUN8SYh8Fs4q2sv7Q/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/24B9GIBCTH4EhUMHfAhCSjSs/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 14:43
Afgelopen week heeft CE repair netjes het probleem verholpen ivm het inbranden van het RTL4 logo. Volgens de monteur werd er een nieuw onderdeel gebruikt ipv een refurbished onderdeel wat blijkbaar wel vaak bij andere merken voorkomt. Ook nog geinformeerd hoe het zit met de garantie (is normaal gesproken deze maand verlopen) en LG schijnt zeer coulant te zijn. Zelfs na 5 jaar zouden zij mij nog wel kunnen helpen, uiteraard wel tegen wat kosten na verwachting.

Al met al een zeer goede afhandeling van LG betreffende mijn ingebrande RTL4 logo :) Voorheen nooit zo'n LG fan geweest, maar mijn volgende wordt zeker weer een LG :)

[ Voor 6% gewijzigd door VTec op 24-04-2018 12:54 ]

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

VTec schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:53:
Afgelopen week heeft CE repair netjes het probleem verholpen ivm het inbranden van het RTL4 logo. Volgens de monteur werd er een nieuw onderdeel gebruikt ipv een refurbished onderdeel wat blijkbaar wel vaak bij andere merken voorkomt. Ook nog geinformeerd hoe het zit met de garantie (is normaal gesproken deze maand verlopen) en LG schijnt zeer coulant te zijn. Zelfs na 5 jaar zouden zij mij nog wel kunnen helpen, uiteraard wel tegen wat kosten na verwachting.

Al met al een zeer goede afhandeling van LG betreffende mijn ingebrande RTL4 logo :) Voorheen nooit zo'n LG fan geweest, maar mijn volgende wordt zeker weer een LG :)
@VTec je hebt een 950V? Wat is er nu precies gedaan dan? Je hebt nog steeds dezelfde TV maar het ingebrande logo is foetsie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 14:43
hardware-lover schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:13:
[...]

@VTec je hebt een 950V? Wat is er nu precies gedaan dan? Je hebt nog steeds dezelfde TV maar het ingebrande logo is foetsie?
Gaat inderdaad om de LG 55EF950V en zij hebben alleen het scherm vervangen (ter plekke) :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Sj44k13 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:45:
Mijn televisie (55c7v) heeft zoals eerder gezegd aan de linkerkant een iets lichtere "streep" die bij bepaalde content zichtbaar is. Op het 5% grey testscherm valt het niet direct op, maar in bepaalde content, zoals donkere scenes in Requiem of Westworld wel. Is dit iets dat nog kan wegtrekken? Komt dit vaker voor?

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is een voorbeeld van vertical banding en is vrij gebruikelijk bij OLED tv's. Het ene exemplaar heeft er meer last van dan het andere. Het is volledige willekeur en heeft niks met het model of prijs te maken. Wat mij betreft een van de grootste minpunten van OLED.

Nevermind: het gaat hier om de witte streep links bij de rand van het scherm. Dat is geen banding 8)7 .

[ Voor 6% gewijzigd door synorluna op 24-04-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman

Het lijkt bijna op een soort backlight bleeding. Het scherm is verder echter perfect, dus ik wil me ook niet te snel allemaal gedoe op de hals halen...
Is de foto ook overbelicht om het effect te versterken? Ik vind dat blacklight bleeding effect er echt heel extreem uit zien. Mijn C7 geeft bij een 5% grey testscherm een strak uniform grijs beeld. Lijkt ook wel alsof de linker 60% van het scherm veel lichter is dan de rechter kant.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 24-04-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:58:
[...]

Is de foto ook overbelicht om het effect te versterken? Ik vind dat blacklight bleeding effect er echt heel extreem uit zien. Mijn C7 geeft bij een 5% grey testscherm een strak uniform grijs beeld. Lijkt ook wel alsof de linker 60% van het scherm veel lichter is dan de rechter kant.
Ik denk dat dat van die 60% de camera is. De foto is wel een beetje overbelicht. Het gaat echt puur om het lijntje aan de linkerkant. Voor de rest ziet het er voor het oog egaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Sj44k13 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:14:
[...]

Ik denk dat dat van die 60% de camera is. De foto is wel een beetje overbelicht. Het gaat echt puur om het lijntje aan de linkerkant. Voor de rest ziet het er voor het oog egaal uit.
Ah k, dat valt dan weer meer gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Sj44k13 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:14:
[...]

Dit witte lijntje aan de linkerkant heb ik ook gehad met een b6. Bij donkere scènes was het inderdaad vrij duidelijk zichtbaar.
Het trok ook niet weg helaas.

Als het je stoort zou ik gewoon contact opnemen met lg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 00:40
Mijn televisie (55c7v) heeft zoals eerder gezegd aan de linkerkant een iets lichtere "streep" die bij bepaalde content zichtbaar is.
Voor de duidelijkheid, je hebt het hier over die lichtere streep net naast de rand van het scherm van pakweg 1-1.5cm breed, niet? En niet over banding?

Ik had het omgekeerde eigenlijk, donkerder aan de randen, maar de TV (is wel een al wat oudere E6) werd uniformer naarmate het meer gebruikt werd en is zelfs volledig weggegaan. Misschien dat er voor jou ook beterschap komt met meer speeluren en/of wat (automatische) compensatiecycli?

Edit: never mind, invincible30 was me net voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door TimoLimo op 24-04-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
invincible30 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:03:
[...]

Dit witte lijntje aan de linkerkant heb ik ook gehad met een b6. Bij donkere scènes was het inderdaad vrij duidelijk zichtbaar.
Het trok ook niet weg helaas.

Als het je stoort zou ik gewoon contact opnemen met lg.
Heb jij dat gedaan en een nieuwe tv ontvangen? Haalt LG je TV dan op en geeft LG je een nieuwe of moet je de TV zelf gaan verzenden?
TimoLimo schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:03:
[...]

Voor de duidelijkheid, je hebt het hier over die lichtere streep net naast de rand van het scherm van pakweg 1-1.5cm breed, niet? En niet over banding?

Ik had het omgekeerde eigenlijk, donkerder aan de randen, maar de TV (is wel een al wat oudere E6) werd uniformer naarmate het meer gebruikt werd en is zelfs volledig weggegaan. Misschien dat er voor jou ook beterschap komt met meer speeluren en/of wat (automatische) compensatiecycli?

Edit: never mind, invincible30 was me net voor :)
Klopt, het gaan om de lichtere streep. Ik heb 2 handmatige pixel refreshers gedaan, maar dat helpt niet. Ik denk dat ik het sowieso nog wel een maandje ga aankijken, je weet natuurlijk maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Sj44k13 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:50:
[...]

Heb jij dat gedaan en een nieuwe tv ontvangen? Haalt LG je TV dan op en geeft LG je een nieuwe of moet je de TV zelf gaan verzenden?
Ik heb mijn toestel toen omgeruild bij de winkel. Zat nog binnen de omruil termijn.
Bij mij hielp de handmatige pixel refresh ook niet.
Kon wel zien dat de licht aanwezige banding verdween en/of veranderde.
Maar de lichte lijn bleef helaas.

Ik heb helaas dus geen idee hoe lg hiermee om zal gaan.

Kan je niet meer bij de winkel terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
invincible30 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:10:
[...]

Ik heb mijn toestel toen omgeruild bij de winkel. Zat nog binnen de omruil termijn.
Bij mij hielp de handmatige pixel refresh ook niet.
Kon wel zien dat de licht aanwezige banding verdween en/of veranderde.
Maar de lichte lijn bleef helaas.

Ik heb helaas dus geen idee hoe lg hiermee om zal gaan.

Kan je niet meer bij de winkel terecht?
Jawel maar vroeg mij af hoe jouw ervaringen waren :). Ik heb zelf geen auto, dus zou bij eventueel ruilen niet even langs kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zou je gewoon zelf een verzendlabel kunnen aanmaken zodat bv. Fedex hem komt ophalen,wanneer LG dat niet voor jou regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Sj44k13 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:50:
[...]

Jawel maar vroeg mij af hoe jouw ervaringen waren :). Ik heb zelf geen auto, dus zou bij eventueel ruilen niet even langs kunnen rijden.
Je zou contact met LG op kunnen nemen. Monteurs kunnen een paneel ook bij jou thuis vervangen. Dan zou je niet naar de winkel hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Anoniem: 1061627 schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:07:
Foto’s zijn met m’n telefoon gemaakt. Geen top kwaliteit maar hopelijk komt het idee goed over.

https://imgur.com/gallery/YpHK6nK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

synorluna schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:57:
[...]

Foto’s zijn met m’n telefoon gemaakt. Geen top kwaliteit maar hopelijk komt het idee goed over.

https://imgur.com/gallery/YpHK6nK
poehhh dat ziet er wel erg dramatisch uit dit zeg.Er is gewoon niet naar te kijken op deze manier.
Heb je dit met alle content?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1061627 op 24-04-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Ik kijk nu Champions Leaugue en dan zie ik er niks van. Het is echt met donkere scenes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

synorluna schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:01:
Ik kijk nu Champions Leaugue en dan zie ik er niks van. Het is echt met donkere scenes...
ja,dus je hebt het met alle series en films waar donkere scenes in voorkomen.Niet te doen dit.
je ging hem terug sturen zei je he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Anoniem: 1061627 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:03:
[...]

ja,dus je hebt het met alle series en films waar donkere scenes in voorkomen.Niet te doen dit.
je ging hem terug sturen zei je he?
De monteur is geweest en heeft gezegd dat het paneel vervangen mag worden. Ik twijfelde eerst omdat dit paneel gekalibreerd is, maar uiteindelijk vandaag toch besloten dat ik dit niet acceptabel vind. Nu nog even een afspraak maken wanneer ze langs kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ja het is sneu dat je eerst 300 euro hebt uitgegeven ook nog,maar dit is echt onacceptabel inderdaad.
Ik ben benieuwd hoe je nieuwe paneel zal zijn,hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Anoniem: 1061627 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:23:
ja het is sneu dat je eerst 300 euro hebt uitgegeven ook nog,maar dit is echt onacceptabel inderdaad.
Ik ben benieuwd hoe je nieuwe paneel zal zijn,hou ons op de hoogte.
Doe ik! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:06
Ik vind het nogal wat, de problemen met de panelen die de laatste tijd hier
voorbij komen. Het lijkt wel meer te worden. Ik heb nog eens heel goed gekeken
naar mijn 55E7N hier, en heb absoluut niks kunnen ontdekken, tot in de lichtste grijs
tinten aan toe, totaal uniform. Misschien heb ik dan geluk.

Maar ik kan niet aan de gedachte ontkomen, dat het bepaalde productie periode's
zijn. Of zelfs batches die aan bepaalde winkels zijn geleverd.

Het is lastig dat goed te bedenken hoe dat nou in elkaar zou kunnen zitten,
maar degene met de problemen, waar kochten jullie de schermen, of welke periode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
ppeterr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:36:
naar mijn 55E7N hier, en heb absoluut niks kunnen ontdekken, tot in de lichtste grijs

maar degene met de problemen, waar kochten jullie de schermen, of welke periode ?
Mijn 55E7N gekocht bij Televisiewinkel.nl. Productiedatum: Januari 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gelukkig ga ik over een paar maanden voor de C8. Die zullen er toch wel minder last van hebben neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow jee. Mijn C7 is ook van januari 2018. Ik ga geen winkelnaam noemen want ik heb geen problemen met mijn scherm. Dat we nu wat meer meldingen lezen komt a omdat we hier op een tech forum zitten en we wat kritischer zijn dan de doorsnee consument en b omdat ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat er de laatste maanden aardig wat LG 2017 Oled's aan de man zijn gebracht. Ja dan krijg je natuurlijk ook automatisch meer meldingen. Neemt niet weg dat ik het erg sneu vindt voor diegenen die het treft. Maar we hebben gewoon iig 2 jaar garantie en als ik zo lees doet LG niet al te moeilijk dus niet getreurd :) Ik zelf begin mijn scherm met de dag meer te waarderen, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Anoniem: 939809 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:56:
Ow jee. Mijn C7 is ook van januari 2018. Ik ga geen winkelnaam noemen want ik heb geen problemen met mijn scherm. Dat we nu wat meer meldingen lezen komt a omdat we hier op een tech forum zitten en we wat kritischer zijn dan de doorsnee consument en b omdat ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat er de laatste maanden aardig wat LG 2017 Oled's aan de man zijn gebracht. Ja dan krijg je natuurlijk ook automatisch meer meldingen. Neemt niet weg dat ik het erg sneu vindt voor diegenen die het treft. Maar we hebben gewoon iig 2 jaar garantie en als ik zo lees doet LG niet al te moeilijk dus niet getreurd :) Ik zelf begin mijn scherm met de dag meer te waarderen, maar dat terzijde.
Ik heb ook zeker niks tegen Televisiewinkel.nl, mijn vorige tv komt daar ook vandaan. De klantenservice heeft me ook keurig geholpen toen ik met deze klacht kwam. Wat mij betreft is het gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03

Puck

W32.Deadcode.A

Anoniem: 1061627 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:56:
gelukkig ga ik over een paar maanden voor de C8. Die zullen er toch wel minder last van hebben neem ik aan?
Dat weet niemand nog, maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat de 8 serie hier minder last van heeft. Ik heb op mijn bijna 2 jaar oude B6 (nog) nergens last van en nu zien we hier toch veel meldingen over de 7 serie. Het lijkt nogal random (en dat is het waarschijnlijk ook).

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 24-04-2018 22:09 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53

B6 mei 2017,dacht produktiedatum januari 2017,bij expert

[ Voor 0% gewijzigd door pwh53 op 25-04-2018 10:48 . Reden: datum aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Misschien is het ook een dwaling in mijn gedachte dan, ik zou bijvoorbeeld
niet snel zo een scherm kopen bij de media markt, of een andere grote prijs vechter.

Al is het alleen al het idee hoe de handeling van het product is bij dit soort winkels.
De opslag, het vervoer, en dat soort dingen. Het is tenslotte een kwetsbaar ding.

Ooit las ik eens dat er vaker grote partijen enkel voor de media markt geproduceerd
zijn, bepaald type nummer. Volgens mij was dat samsung. De stunt in de prijs, moet
dan ergens vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja dat zou best eens kunnen,de huichelaartjes.
Maarja,als het honderden euro's scheelt dan koop ik er wel eentje daar en dan laat ik dat defecte paneel wel gewoon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-08-2024
DutchOwnage schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:41:
@pwh53
...
Edit: is er hier iemand die toevallig God of War speelt een C7? Op de een of andere manier ben ik niet super impressed van de graphics, terwijl het hele internet zowat klaarkomt op die game. Ook Oled bezitters. En zo ja, wat zijn jullie picture settings? Ik zelf heb al Dynamisch Contrast op max gezet om het maar wat meer te laten poppen. Andere games daarintegen zijn super imposant, zoals Far Cry 5 en Forza 7.
Jammer dat niemand hier nog op gereageerd heeft, want hier ben ik heel benieuwd naar! Ben daarnaast ook wel benieuwd naar ervaringen van het spel zelf, buiten de gebaande review paden om 8)

Heb je trouwens al geprobeerd te switchen van de HDR Game mode naar de "standaard" HDR mode? En die dan wel even netjes afstellen natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:51
Sinds vanavond ondervind ik issues met het geluid op mijn c7v. De tv draait 04.70.85.

Sinds november heeft de tv netjes Dolby digital doorgegeven naar mijn maranz sr 7007. Sinds vanavond krijg ik (op verschillende zenders ) geen geluid meer uit mijn center speaker terwijl er geen settings gewijzigd zijn.

De audio setup in de tv is nog altijd "audio out optisch HDMI ARC).
Dtv audio instelling automatisch. Ook schakelen naar Dolby digital levert geen resultaat op.
Het signaal is afkomstig van mijn Ziggo ci+ module.
Ook via Netflix doet mijn center niets. (terwijl ook dat gewerkt heeft ).
Als ik een filmpje afspeel via de ingebouwde mediaspeler van de lg afkomstig van mijn nas dan speelt een track met dts wel via mijn center.

De Marantz herkent het inkomende geluid afkomstig van Netflix en tv dus niet als Dolby digital.

Iemand een suggestie wellicht? (Of vergelijkbare problemen?)

[ Voor 5% gewijzigd door vandenhende op 24-04-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
vandenhende schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 23:03:
Sinds vanavond ondervind ik issues met het geluid op mijn c7v. De tv draait 04.70.85.

Sinds november heeft de tv netjes Dolby digital doorgegeven naar mijn maranz sr 7007. Sinds vanavond krijg ik (op verschillende zenders ) geen geluid meer uit mijn center speaker terwijl er geen settings gewijzigd zijn.

Dtv audio instelling automatisch. Ook schakelen naar Dolby digital levert geen resultaat op.
Als ik een filmpje afspeel via de ingebouwde mediaspeler van de lg afkomstig van mijn nas dan speelt een track met dts wel via mijn center.

De Marantz herkent het inkomende geluid afkomstig van Netflix en tv dus niet als Dolby digital.

Welk audio signaal geeft je Marantz aan op het display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:32
Heb ook wel het idee dat er veel minder problemen zijn met de E serie. Lijkt er toch op dat enige mate van cherry picking plaatsvind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
synorluna schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 23:30:
[...]

Welk audio signaal geeft je Marantz aan op het display?
"Stereo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:29

Ik heb eveneens de E7 en heb niets dan lof voor deze TV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 07:13

Nyana

Who?!

...Iemand een suggestie wellicht? (Of vergelijkbare problemen?)
Heb dit ook af en toe. Bij mij verdwijnt het als ik de versterker een seconde of 20 van de spanning af haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman

Het probleem is waarschijnlijk gewoon ARC. ARC is geen uniforme wereldwijde standaard, waardoor fabrikanten hun eigen draai hier aan geven. Dit geeft dergelijke problemen. Bij mij werkt ARC (LG oled met Marantz 5010) vaak helemaal niet. Soms komt er geluid uit en 5 minuten later valt het gewoon weer helemaal weg. Wel vreemd dat het bij jou gewoon normaal gewerkt heeft en nu de center ineens niet meer, maar ik zou het probleem zoeken bij ARC. ARC lijkt wel een eigen leven te leiden en als ie er geen zin in heeft gewoon niet werkt. In de huidige vorm moet dit wel één van de slechtste technieken zijn die op het moment op de markt is.

Wat kun je er aan doen? Zoals hierboven wordt aangegeven. Stroom er af halen helpt vaak (tijdelijk). Een andere optie is geen gebruik meer maken van ARC, wat niet voor iedereen haalbaar is. Een horizonbox aanvragen ipv een CI+ module en bijvoorbeeld Netflix vanaf een extern apparaat (mediaspeler/console) afspelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 25-04-2018 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
ARC is compleet drama sinds dag 1 dat het bestaat. Ik heb lang in de high-end AV retail gewerkt en nooit ARC als verkoopargument gebruikt, want je weet dat ellende begint bij het aansluiten en blijft terugkomen totdat je het gewoon oplost met een optische kabel. Elke keer als ik ARC gerelateerde drama in dit (of elk ander) topic zie, krijg ik er nog jeuk van. Het probleem ligt meestal ook niet bij de TV en wat dat aangaat zou ik het niet eens zo'n slecht idee vinden om een dedicated ARC topic te maken.

En weet dat het bij sommige wel werkt, maar ik beproef mijn geluk liever met een staatslot :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Major_ton op 25-04-2018 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Janpietertje89 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 23:40:
Heb ook wel het idee dat er veel minder problemen zijn met de E serie. Lijkt er toch op dat enige mate van cherry picking plaatsvind.
Waar baseer je dat idee op? Logische redenatie is dat mensen veel eerder een B of C serie kopen, want die hebben hetzelfde paneel en zijn veel goedkoper.
Als panelen random issues hebben, dan heb je dus bij een grotere poule ook meer problemen.
Niks dan lof over de 65B7 hier, mijn film en serie-ervaring is echt enorm verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenhende
Ik had, waarschijnlijk onterecht , het gedrag gerelateerd aan de laatste firmware upgrade van lg. Wat ik gisteren ook probeerde het lukte me gewoon niet om het zaakje werkend te krijgen. Vanochtend, bij het aanzetten werkt alles weer perfect. Ik hoop maar dat het bij een zeldzame ARC hickup als deze blijft. CI+ (en het bedieneningsgemak dat daarmee samenhangt ) was voor mij een belangrijk argument om voor deze setup te gaan (en om bij Ziggo te blijven :)

Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:04:
[...]

Waar baseer je dat idee op? Logische redenatie is dat mensen veel eerder een B of C serie kopen, want die hebben hetzelfde paneel en zijn veel goedkoper.
Als panelen random issues hebben, dan heb je dus bij een grotere poule ook meer problemen.
Niks dan lof over de 65B7 hier, mijn film en serie-ervaring is echt enorm verbeterd.
Ik kan er wel enigzins mee inkomen, stel...een fabricant verkoopt van de E serie
minder, deze is duurder. Dan zou ik er wel voor zorgen dat deze serie minder
uitval geeft en problemen dan de C serie waar een meervoud van wordt verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:02
Smits360 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:39:
[...]

Jammer dat niemand hier nog op gereageerd heeft, want hier ben ik heel benieuwd naar! Ben daarnaast ook wel benieuwd naar ervaringen van het spel zelf, buiten de gebaande review paden om 8)

Heb je trouwens al geprobeerd te switchen van de HDR Game mode naar de "standaard" HDR mode? En die dan wel even netjes afstellen natuurlijk ;).
Yes heb ook al Standaard HDR Mode uitgeprobeerd, maar ik merk dan meteen de (veel) hogere inputlag. Kan daar echt niet aan wennen ben ik blijkbaar nogal gevoelig voor. Maar moet ook enigszins terugkomen op het graphics verhaal hoor. Je leest ook her en der wel mensen die de graphics het ene moment fenomenaal vinden, en in andere gebieden dan weer een beetje mwah. Ik vindt dat dus ook :) . Maar omdat iedereen in het begin zó lyrisch was en ik het soms wel mee vond vallen dacht ik dat ik misschien toch eens naar mijn settings moest kijken. Hoeft niet dus. Want wat ik zei ik vind persoonlijk Far Cry 5 en AC Origins de beter ogende games en die doen het op de C7 niet minder dan op de KS8000, qua image quality, en ook de demo van Detroit: Become Human ziet er héél strak uit.

Voor de rest, tja God of War. Waarschijnlijk is het niet helemaal my kind of game. Kan aan de setting liggen of het thema heb niet zo veel met de oude Griekse of Noorse mythologie. Het vechten is wél heel bruut _/-\o_

Of ik wordt er stiekem een beetje te oud voor, maar ja Kratos is ook een ouwe lul ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 25-04-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

ppeterr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:34:
[...]

Ik kan er wel enigzins mee inkomen, stel...een fabricant verkoopt van de E serie
minder, deze is duurder. Dan zou ik er wel voor zorgen dat deze serie minder
uitval geeft en problemen dan de C serie waar een meervoud van wordt verkocht.
Het lijkt mij vanuit productie onlogisch om een andere kwaliteitscontrole uit te voeren op de E-serie als op de B/C serie als deze dezelfde panelen gebruiken.
Waren het andere panelen dan zou ik het eerder aannemelijk vinden.
Los dat je van kwaliteitsoogpunt voor al je producten dezelfde norm wilt hanteren, maar dat zal in de praktijk zeker gefaseerd zijn.
En vergeet niet dat de doelgroep die hier 'problemen' ziet beperkt is, heel technisch ernaar kijkt (dus niet in normaal gebruik) en doorgaans prijsbewust is en dus eerder een C of B serie gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Maar goed, aan het einde van de streep ontzetten balen voor de mensen
met dit soort problemen. Neemt toch een boel lol weg die je zou kunnen
verwachten bij een aanschaf van dit caliber. Hoe goed LG hier ook mee om lijkt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06 17:08

Kan je de instelling naar DTS omzetten? Had van de week ineens dat mijn Marantz geen bitstream Dolby Digital van mijn Playstation kon verwerken, toen omgezet naar DTS en alles werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:07
Anoniem: 224360 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:51:
[...]

Het lijkt mij vanuit productie onlogisch om een andere kwaliteitscontrole uit te voeren op de E-serie als op de B/C serie als deze dezelfde panelen gebruiken.
Lijkt mij juist heel handig,
alle panelen worden gecontroleerd, de hele goede panelen gaan naar de E-serie, de rest naar de B/C serie.

Ik had vroeger een hele grote (voor die tijd) breedbeeld Pal Plus Philips TV, die ook in de hogere prijsklassen zat,
hiervan werd ook aangegeven dat deze meer aandacht krijgt in de fabriek, of alles goed werkt, en geen foutjes vertoond.
dus kan ik er wel inkomen dat een deel van de hogere prijs, voor het zelfde paneel, daar in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
absrnd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:14:
[...]

Lijkt mij juist heel handig,
alle panelen worden gecontroleerd, de hele goede panelen gaan naar de E-serie, de rest naar de B/C serie.

Ik had vroeger een hele grote (voor die tijd) breedbeeld Pal Plus Philips TV, die ook in de hogere prijsklassen zat,
hiervan werd ook aangegeven dat deze meer aandacht krijgt in de fabriek, of alles goed werkt, en geen foutjes vertoond.
dus kan ik er wel inkomen dat een deel van de hogere prijs, voor het zelfde paneel, daar in zit.
LG heeft gemeld dat alle panelen voor in ieder geval de 2017 lijn hetzelfde zijn.
Zou lekker zijn dat de afdankertjes naar de de B/C serie gaan.
Pagina: 1 ... 98 ... 563 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.