In ieder productie proces zitten er variabelen, dat daar een selectie op
plaats vind, waar dit product terecht komt in welke kwaliteit is "normaal".
plaats vind, waar dit product terecht komt in welke kwaliteit is "normaal".
Dus jij wilt als bedrijf bakken met geld uitgeven aan het vervangen van "defecte" B/C panelen? Om nog maar te zwijgen over het slechte imago (mond op mond reclame) wat je krijgt omdat er zoveel B/C panels verkocht worden.ppeterr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:34:
[...]
Ik kan er wel enigzins mee inkomen, stel...een fabricant verkoopt van de E serie
minder, deze is duurder. Dan zou ik er wel voor zorgen dat deze serie minder
uitval geeft en problemen dan de C serie waar een meervoud van wordt verkocht.
[ Voor 12% gewijzigd door DutchOwnage op 25-04-2018 10:53 ]
Ik denk dat het eerder een ingecalculeerd risico is, dat bij de panelen die in grote getalen verkocht wordenDutchOwnage schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:51:
[...]
Dus jij wilt als bedrijf bakken met geld uitgeven aan het vervangen van "defecte" B/C panelen? Om nog maar te zwijgen over het slechte imago (mond op mond reclame) wat je krijgt omdat er zoveel B/C panels verkocht worden.
Panel lottery heb je in alle series. Het hoort er alleen bij de C meer van, omdat er daar veel meer van verkocht zijn.
Anoniem: 224360
Als alle bedrijven zo 'handig' opereren ben ik bang dat op lange termijn enkel schandalen en faillissementen volgen.absrnd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:14:
[...]
Lijkt mij juist heel handig,
alle panelen worden gecontroleerd, de hele goede panelen gaan naar de E-serie, de rest naar de B/C serie.
Ik had vroeger een hele grote (voor die tijd) breedbeeld Pal Plus Philips TV, die ook in de hogere prijsklassen zat,
hiervan werd ook aangegeven dat deze meer aandacht krijgt in de fabriek, of alles goed werkt, en geen foutjes vertoond.
dus kan ik er wel inkomen dat een deel van de hogere prijs, voor het zelfde paneel, daar in zit.
de reactie suggereren dat ik bedoel dat afgekeurde panelen naar het goedkoper segment gaat, nee !Anoniem: 224360 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:15:
[...]
Als alle bedrijven zo 'handig' opereren ben ik bang dat op lange termijn enkel schandalen en faillissementen volgen.
Ieder bedrijf dat kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan zou beledigd zijn door je suggestie. Al zou het zomaar kunnen, ik ga er niet van uit.
Dat is trouwens wat anders dan kwaliteitscontrole bij de duurdere producten nog strenger maken, het verschil met jouw Philips tv is wel dat alle LG Oled 2017 panelen gelijk zijn, ongeacht model.
Maar ook in dat geval gaat een afgekeurde naar de keuringsafdeling van het goedkoper segment, en worden ze pas echt afgekeurd als ze daar ook niet aan de eisen voldoenabsrnd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:37:
[...]
de reactie suggereren dat ik bedoel dat afgekeurde panelen naar het goedkoper segment gaat, nee !
ik bedoel dat de eisen voor de duurdere versie hoger liggen dan voor de andere versies.
[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 25-04-2018 14:24 ]
Arrived anxious, left bored
Maak je gebruik van SIMPLINK in je tv?vandenhende schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:30:
[...]
Ik had, waarschijnlijk onterecht , het gedrag gerelateerd aan de laatste firmware upgrade van lg. Wat ik gisteren ook probeerde het lukte me gewoon niet om het zaakje werkend te krijgen. Vanochtend, bij het aanzetten werkt alles weer perfect. Ik hoop maar dat het bij een zeldzame ARC hickup als deze blijft. CI+ (en het bedieneningsgemak dat daarmee samenhangt ) was voor mij een belangrijk argument om voor deze setup te gaan (en om bij Ziggo te blijven![]()
Bedankt voor je hulp!
SIMPLINK is de naam van LG's implementatie van HDMI-CEC waar ARC weer onderdeel van is. Het feit dat elk merk hier weer zijn eigen naam voor heeft zegt al genoeg over hoe deze standaard wordt overgenomen. Zonder SIMPLINK aan werkt ARC volgens mij sowieso niet.synorluna schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:43:
[...]
Maak je gebruik van SIMPLINK in je tv?
Ook ik heb een LG OLED met CI+ module, gekoppeld via ARC aan mijn Marantz SR6007. Bij mij werkt het eigenlijk altijd. Ik had hiervoor nooit eerder gehoord over problemen met ARC.
Ben benieuwd of SIMPLINK daar nog iets in betekent.
Anoniem: 1061627
Dus die tv's met de ergste gevallen van banding worden dus gewoon niet afgekeurd en dan hopen ze er op dat de meeste mensen het niet zien zodat ze hem niet hoeven te vervangen?Puck schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:23:
[...]
Maar ook in dat geval gaat een afgekeurde naar de keuringsafdeling van het goedkoper segment, en worden ze pas echt afgekeurd als ze daar ook niet aan de eisen voldoenHet blijft toch allemaal giswerk hoe dit precies gedaan wordt...
Ik ga enkel mee in het giswerk en dat eerder giswerk ook niet per see logisch is. Hoe het daadwerkelijk werkt weet alleen LGAnoniem: 1061627 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:51:
[...]
Dus die tv's met die vreselijke banding worden dus gewoon niet afgekeurd en dan hopen ze er op dat de meeste mensen het niet zien zodat ze hem niet hoeven te vervangen?
[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 25-04-2018 18:53 ]
Iemand van Tweakers moet undercover gaan werken daar en dan hier terug rapporteren.Puck schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:52:
[...]
Ik ga enkel mee in het giswerk en dat eerder giswerk ook niet per see logisch is. Hoe het daadwerkelijk werkt weet alleen LGMisschien maar beter om hier gewoon niet over na te denken.
Oja, ik zie het nu. Dacht dat ARC en SIMPLINK los van elkaar konden bestaan. Blijkbaar nietPuck schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:51:
[...]
SIMPLINK is de naam van LG's implementatie van HDMI-CEC waar ARC weer onderdeel van is. Het feit dat elk merk hier weer zijn eigen naam voor heeft zegt al genoeg over hoe deze standaard wordt overgenomen. Zonder SIMPLINK aan werkt ARC volgens mij sowieso niet.
Soms wel, vaak niet. Ligt aan de implementatie.synorluna schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:13:
[...]
Oja, ik zie het nu. Dacht dat ARC en SIMPLINK los van elkaar konden bestaan. Blijkbaar niet
De standaard settings zijn om te huilen, daar zit een deel van het probleem. Verder kan het ook aan de content liggen en je OLED TV laat dat pijnlijk zien.timster82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:34:
Schiet me niet af voor deze vraagIk heb gezocht in dit topic, maar ik heb geen idee hoe het heet. Ik heb bij zwarte en witte scenes last van blokkerig beeld. Het lijkt een beetje op onderstaande foto. Als instellingen gebruik ik de standaard instelling uit de doos voor de LG65B7. Is er iets aan te doen of staan de instellingen misschien niet goed. Ik stoor me er best wel aan namelijk.
[afbeelding]free screen capture
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Als je op instellingen gezocht hebt dan heb je ook gevonden dat de standaard instellingen door iedereen afgeraden worden en dat er echt talloze posts over voorkeursinstellingen zijn?timster82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:34:
Schiet me niet af voor deze vraagIk heb gezocht in dit topic, maar ik heb geen idee hoe het heet. Ik heb bij zwarte en witte scenes last van blokkerig beeld. Het lijkt een beetje op onderstaande foto. Als instellingen gebruik ik de standaard instelling uit de doos voor de LG65B7. Is er iets aan te doen of staan de instellingen misschien niet goed. Ik stoor me er best wel aan namelijk.
[afbeelding]free screen capture
Ik vond van alle aan te raden instellingen warm 2 ook iets te. Heb warm 1 gekozen en die past prima.timster82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:48:
Thanx voor de snelle reactie. Ik had idd eerst andere instellingen. Ik had gevonden dat de bioscoop instellingen met wat aanpassingen voor het beste beeld zorgen, maar ik vind warm2 een beetje een gele gloed over het beeld werpen wat ik minder mooi vond (ook kleuren beetje dof en ik hou wel van wat feller). Daarom weer terug gegaan naar standaard. Ik zal bovenstaande eens proberen dan.
\o/
Persoonlijk denk ik dat het meer zin heeft om een receiver uit te zoeken die het geluid, in combinatie met je boxen, weergeeft waar jij blij van wordt.harrybeuker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:52:
zijn er mensen met een LG 55C8 hier? Wat voor receiver hebben jullie hierbij? ik heb een 5.1 systeem thuis met kef speakers. Als ik een nieuwe tv ga halen dan voldoet mijn onkyo TX-NR616 niet meer. Hier wil ik dan graag ook een opvolger voor. Ik weet niet of dit het juiste topic hier voor is maar wel de grootste kans om met een LG C8 persoon in contact te komen
Als je de draad ff kwijt bent door al het geknutsel, kan je altijd nog terug naar de fabrieksinstellingen. Heb daar ook al een keer gebruik van moeten makentimster82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:25:
Heb je gelijk in. Ben altijd alleen bang dat ik teveel knutsel en het niet meer mooi voor elkaar krijg haha. Maar zal er eens mee gaan klooien vanmiddag!
Deze cycle draait wanneer je de televisie uitzet. Als ik me niet vergis gebeurt dit standaard na iedere 4 uur.Vistajevski schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:41:
Misschien een domme maar ook heel praktische vraag: de tv doet regelmatig een compensation cycle zodat pixels gelijkmatig slijten. Is die cycle zichtbaar, dwz licht het scherm dan op?
Nee, hier zie je niks van.Vistajevski schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:41:
Misschien een domme maar ook heel praktische vraag: de tv doet regelmatig een compensation cycle zodat pixels gelijkmatig slijten. Is die cycle zichtbaar, dwz licht het scherm dan op?
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
La casa del papel is op Netflix een HD stream. Dat is niet heel denderend. Al heb ik dat blokkerige beeld niet bij hele lichte/donkere scenes. Ik heb een C7 en gebruik ISF light settings van Rtings.com met een kleine tweak erin (warm 1 ipv warm 2 en gebruik de trumotion setting van major-ton.timster82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:37:
Klopt, maar ik heb het bij bijvoorbeeld netflix casa de pappel. En ook bij 4k HDR film Hacksaw Ridge.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Je zou hier eens kunnen kijkenjoey1990 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:50:
Ik ben van plan om de Lg OLED55E7N te kopen. Nu is mijn vraag zijn er ervaring met deze tv? Ook op gebied van gaming?
Dat blokkerige beeld komt gewoon omdat de bitrate te laag is,dan krijg je dat soort artifacts wat vooral zichtbaar is in donkere scenes.timster82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:37:
Klopt, maar ik heb het bij bijvoorbeeld netflix casa de pappel. En ook bij 4k HDR film Hacksaw Ridge.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 1061627 op 26-04-2018 13:33 ]
Volgende week woensdag komt de monteur langs om het paneel te vervangen. Benieuwd wat dit op gaat leveren...Anoniem: 1061627 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:23:
ja het is sneu dat je eerst 300 euro hebt uitgegeven ook nog,maar dit is echt onacceptabel inderdaad.
Ik ben benieuwd hoe je nieuwe paneel zal zijn,hou ons op de hoogte.
ok,dat word aftellen.spannend;)synorluna schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:10:
[...]
Volgende week woensdag komt de monteur langs om het paneel te vervangen. Benieuwd wat dit op gaat leveren...
Maar streaming of lokaal? Want wellicht is je internet gewoon braktimster82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:37:
timster82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:37:
Ik dacht precies hetzelfde. Check in de Netflix app onder Settings -> Get Help -> Check Network (oid) je internetverbinding eens, want als die crappy is maakt de content uiteindelijk niet uit, maar is je verbinding de bottleneck.Puck schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:43:
[...]
Maar streaming of lokaal? Want wellicht is je internet gewoon brak
This title is for sale, please send me a PM
Ik heb toevallig net exact dezelfde settings gebruikt. Net even getest bij planet of the apes en daar is het beeld pracht. Daarna even 4k HDR Hacksaw ridge en dan krijg ik de blokken zoals (hopelijk) te zien op de fotos. Heb ook even de internet verbinding getest bij Netflix en die komt uit op 225mb dus dat zit wel goed ;-)Hulleman schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:33:
[...]
La casa del papel is op Netflix een HD stream. Dat is niet heel denderend. Al heb ik dat blokkerige beeld niet bij hele lichte/donkere scenes. Ik heb een C7 en gebruik ISF light settings van Rtings.com met een kleine tweak erin (warm 1 ipv warm 2 en gebruik de trumotion setting van major-ton.
Wel vreemd dat je het ook ziet bij een 4K HDR film. Wat is de bitrate van die film? Ben benieuwd of je de problemen ook ervaart als je de settings getweaked hebt.
Hoe en waar zou ik dit aan kunnen passen?Anoniem: 1061627 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:27:
[...]
Dat blokkerige beeld komt gewoon omdat de bitrate te laag is,dan krijg je dat soort artifacts wat vooral zichtbaar is in donkere scenes.
Of is het posterization? https://www.google.com/se...Q_AUICigB&biw=980&bih=563
Of misschien verkeerde pixelformat instelling?
Normaal gesproken hoor je een geluid als je de TV op standby zet direct nadat rode standby lampje gaat branden. Als je de tv uitzet en niet direct nadat het rode lampje gaat branden het geluid hoort weet je dat de cycle gestart is. Na een minuut of 10 hoor je na afronden cycle het geluid alsnog. Daaruit kan je afleiden dat de cylce is afgerond.Vistajevski schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:41:
445033
Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn B6. Zette hem toen even op standje knetter Levendig en toen terug op ISF Dark en toen was het weg. Denk dat het iets met de processor is. Zou niet voor mogen komen maar ik heb het nooit meer terug gezien.timster82 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:30:
[...]
Hoe en waar zou ik dit aan kunnen passen?
Waarom voldoet je receiver niet meer?harrybeuker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:52:
zijn er mensen met een LG 55C8 hier? Wat voor receiver hebben jullie hierbij? ik heb een 5.1 systeem thuis met kef speakers. Als ik een nieuwe tv ga halen dan voldoet mijn onkyo TX-NR616 niet meer. Hier wil ik dan graag ook een opvolger voor. Ik weet niet of dit het juiste topic hier voor is maar wel de grootste kans om met een LG C8 persoon in contact te komen
[ Voor 38% gewijzigd door 445033 op 26-04-2018 19:36 ]
Correct, er zit een edge-case bug in de firmware waardoor er heel soms posterization ontstaat. Bij het wisselen van beeldmodus is het weer weg. Zelf 3x meegaat binnen 2 jaar.445033 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:34:
[...]
Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn B6. Zette hem toen even op standje knetter Levendig en toen terug op ISF Dark en toen was het weg. Denk dat het iets met de processor is. Zou niet voor mogen komen maar ik heb het nooit meer terug gezien.
ik zie net dat die wel 4k kan upscalen. hoogste hdmi versie is 1.4. Ik wil gewoon het beste uit mijn ps4 pro halen wanneer ik de 55c8 ga halen. Mijn receiver moet dus 4k en hdr aankunnen en doorgeven naar de tv. Als ik de ps4pro rechtstreeks op de tv aansluit dan heb ik weer geen dolby surround445033 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:34:
[...]
Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn B6. Zette hem toen even op standje knetter Levendig en toen terug op ISF Dark en toen was het weg. Denk dat het iets met de processor is. Zou niet voor mogen komen maar ik heb het nooit meer terug gezien.
[...]
Waarom voldoet je receiver niet meer?
Onzin, je hebt prima dolby surround. Alleen geen uncompressed HD audio wat volgens mij geen enkele game überhaupt heeft.harrybeuker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:53:
[...]
ik zie net dat die wel 4k kan upscalen. hoogste hdmi versie is 1.4. Ik wil gewoon het beste uit mijn ps4 pro halen wanneer ik de 55c8 ga halen. Mijn receiver moet dus 4k en hdr aankunnen en doorgeven naar de tv. Als ik de ps4pro rechtstreeks op de tv aansluit dan heb ik weer geen dolby surround
ok dus ik hoef mijn receiver niet te vervangen als ik het maximale uit mijn tv en ps4pro wil halen. Dat scheelt me alweer een honderd of 6Puck schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:57:
[...]
Onzin, je hebt prima dolby surround. Alleen geen uncompressed HD audio wat volgens mij geen enkele game überhaupt heeft.
445033
Als je de PS rechtstreeks aansluit op je tv en een optische kabel terug legt van de tv naar de receiver heb jij gewoon Dolby Surround. Atmos en dat soort hoogwaardige signalen gaat wel een probleem worden. En 4K upscalen eventueel doet je televisie wel. Geen probleem. Ik zou mijn centen in mijn zak houden.harrybeuker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:53:
[...]
ik zie net dat die wel 4k kan upscalen. hoogste hdmi versie is 1.4. Ik wil gewoon het beste uit mijn ps4 pro halen wanneer ik de 55c8 ga halen. Mijn receiver moet dus 4k en hdr aankunnen en doorgeven naar de tv. Als ik de ps4pro rechtstreeks op de tv aansluit dan heb ik weer geen dolby surround
445033
Je was me net voor snelle Willy.Puck schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:57:
[...]
Onzin, je hebt prima dolby surround. Alleen geen uncompressed HD audio wat volgens mij geen enkele game überhaupt heeft.
445033
En deze adviezen waren weer gratis. Tel uit je winst.harrybeuker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:58:
[...]
ok dus ik hoef mijn receiver niet te vervangen als ik het maximale uit mijn tv en ps4pro wil halen. Dat scheelt me alweer een honderd of 6. bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door 445033 op 26-04-2018 20:04 ]
atmos heb ik niet. Heb een 5.1 kef setje hier staan. Vind 5.1 prima. Dan ga ik wel een optische kabel van tv naar de receiver trekken idd. Bedankt voor de adviezen! super. Tv wel via ARC naar de receiver aansluiten en de ps4 pro dan op een ander hdmi poortje?445033 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:01:
[...]
Als je de PS rechtstreeks aansluit op je tv en een optische kabel terug legt van de tv naar de receiver heb jij gewoon Dolby Surround. Atmos en dat soort hoogwaardige signalen gaat wel een probleem worden. En 4K upscalen eventueel doet je televisie wel. Geen probleem. Ik zou mijn centen in mijn zak houden.
445033
Yep. Eurootje of 4 bij de Action. Misschien werkt het ook middels ARC. Dat weet ik dan weer niet. Proberen zeg ik.harrybeuker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:07:
[...]
atmos heb ik niet. Heb een 5.1 kef setje hier staan. Vind 5.1 prima. Dan ga ik wel een optische kabel van tv naar de receiver trekken idd. Bedankt voor de adviezen! super. Tv wel via ARC naar de receiver aansluiten en de ps4 pro dan op een ander hdmi poortje?
[ Voor 8% gewijzigd door 445033 op 26-04-2018 20:23 ]
Geluid kan zowel via optisch als ARC.harrybeuker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:07:
[...]
atmos heb ik niet. Heb een 5.1 kef setje hier staan. Vind 5.1 prima. Dan ga ik wel een optische kabel van tv naar de receiver trekken idd. Bedankt voor de adviezen! super. Tv wel via ARC naar de receiver aansluiten en de ps4 pro dan op een ander hdmi poortje?
Waarom vraag je dat in een OLED topic?Anoniem: 1061627 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:27:
Is mijn Tele2 internet extra van 100 Mb/s genoeg om 4K mee te streamen van sites als Netflix en Amazon?
Omdat ik een 4K OLED tv wil gaan kopen om de 4K streamende film op te bewonderen?Puck schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:28:
[...]
Waarom vraag je dat in een OLED topic?
Het antwoord is ja
445033
Maar kan geluid van een PS op een HDMI ingang van tv via de andere HDMI naar receiver? Denk het niet, want je schakelt dan de HDMI waar de PS aanhangt toch in? Heb er geen ervaring mee overigens, maar even nieuwsgierig.
Lees je eens in over ARC. Dit is precies waarom ARC bestaat en dat werkt ook met andere apparaten aangesloten op de TV, niet alleen TV en apps zelf.445033 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:35:
[...]
Maar kan geluid van een PS op een HDMI ingang van tv via de andere HDMI naar receiver? Denk het niet, want je schakelt dan de HDMI waar de PS aanhangt toch in? Heb er geen ervaring mee overigens, maar even nieuwsgierig.
Goede keuze! Alleen heb je dan niet per see een extern apparaat nodig voor Netflix en Amazon, de apps op de TV zelf werken prima en makkelijk met de magic remote (point en click).Anoniem: 1061627 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:31:
[...]
Omdat ik een 4K OLED tv wil gaan kopen om de 4K streamende film op te bewonderen?
[ Voor 28% gewijzigd door Puck op 26-04-2018 20:39 ]
445033
Ga ik niet doen want ik heb het probleem niet. Heb andere verslavingen dan gamen en die kosten me al tijd zat.Puck schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:37:
[...]
Lees je eens in over ARC. Dit is precies waarom ARC bestaat en dat werkt ook met andere apparaten aangesloten op de TV, niet alleen TV en apps zelf.
huh die reactie snap ik niet helemaal.Goede keuze! Alleen heb je dan niet per see een extern apparaat nodig voor Netflix en Amazon, de apps op de TV zelf werken prima en makkelijk met de magic remote (point en click).
Als je daadwerkelijk stabiel die 100 Mb/s haalt, dan is dat prima voldoende. En nu snel een OLED jetser halen en gaan genieten GVD.Anoniem: 1061627 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:27:
Is mijn Tele2 internet extra van 100 Mb/s genoeg om 4K mee te streamen van sites als Netflix en Amazon?
Dat kun je normaliter in de specificaties van de TV zelf vinden, vast op de LG pagina`s.the-body schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:15:
Weet iemand eigenlijk of de C7 intern een 4k tuner heeft? Zodat ik kabel en satellietkanalen met 4k kan ontvangen?
[ Voor 11% gewijzigd door dinandus op 26-04-2018 22:59 . Reden: aanvulling op tekst ]
Anoniem: 939809
Is dat dan via Canal Digital? Die hebben geen HD+ pakket.....dinandus schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:52:
[...]
Ikzelf ga van weekend genieten van de Formule 1 in UHD, en wel bij RTL UHD welke net in de startblokken staat, via het HD+ pakket.
This title is for sale, please send me a PM
Lekker Max zijn race weer zien verkl*ten in 4K, super vet!Anoniem: 939809 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 23:05:
Wordt tijd dat Ziggo eens opschiet met die 4K decoder. Zie F1 in 4k ook wel zitten. Geruchten gaan ergens dit najaar. Zal dus wel 2019 worden op zijn vroegst...
Een kratje Hertog Jan in 4K voor mij dan graag. Het liefst de HDR lente bok editie met 4:4:4 Chroma extract.Anoniem: 939809 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 23:41:
Kratje bier dat ie iedereen voor z'n kloten gaat rijden dit weekend. Go Max![]()
Hij is redelijk stabiel geloof ik. Zo niet,dan moet ik maar Ziggo nemen.Major_ton schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:24:
[...]
Als je daadwerkelijk stabiel die 100 Mb/s haalt, dan is dat prima voldoende. En nu snel een OLED jetser halen en gaan genieten GVD.
En dan moeten de programmas nog in 4K worden opgenomen. Ik wil graag een ziggo 4K box, maar ik vrees dat het voor 99% gewoon upscalen is wat dat ding gaat doen. Dus hetzelfde als de Horizon Box die mijn tv naar 4K upscaled.Anoniem: 939809 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 23:05:
Wordt tijd dat Ziggo eens opschiet met die 4K decoder. Zie F1 in 4k ook wel zitten. Geruchten gaan ergens dit najaar. Zal dus wel 2019 worden op zijn vroegst...
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
[ Voor 51% gewijzigd door DutchOwnage op 27-04-2018 09:48 ]
[ Voor 4% gewijzigd door dinandus op 27-04-2018 09:57 . Reden: aanvulling tekst ]
Ik ook niet, ik had serieus je vraag totaal verkeerd begrepen en dacht dat het om een of ander Tele2 extern apparaat ging. Mijn excuses!Anoniem: 1061627 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:42:
[...]
huh die reactie snap ik niet helemaal.
Ik vroeg alleen maar of mijn internet verbinding voldoende was voor het streamen van 4K. Intern of extern dat komt op hetzelfde neer.
445033
Met het voetbal liepen we ook voorop. Je kan beter hopen dat NL ooit weer eens meedoet. Zelfs in SD.dinandus schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:50:
Ik blijf stiekem hopen op een dealtje van KPN net zoals eerder met de Belgische collega's dat ze het WK nog op hun (demo) 4K kanaal gaan bieden? In ons omringende landen is het WK gewoon wel in 4K te volgen.
En dat terwijl wij vroeger in Nl met deze technieken voorop liepen.....
445033
Opstarten in de browser van laptop en met screen share casten naar je LG al geprobeerd?microcuts schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:00:
Hoe krijg ik live NPO in de best mogelijke kwaliteit op mijn 55C7 zonder een tv abonnement af te sluiten? Andere zenders ben ik niet in geïnteresseerd dus een tv abonnement vind ik het geld niet waard.
De LG app doet alleen uitzending gemist lijkt het. Kijken via de browser werkt maar ziet er uit als 240p. Zijn er media apparaten waar ik dit wel in goede kwaliteit kan streamen met een app, bijvoorbeeld met een Apple tv? Of anders streamen vanaf telefoon/tablet/laptop?
Iemand met ervaringen?
[ Voor 39% gewijzigd door wally21 op 28-04-2018 21:22 ]
Nog steeds tevreden? Zelf aan het kijken naar OLED maar vind de 400 extra voor 4K/HDR de stap niet waard (nog los dat ik dan ook de receiver,chromecAst etc moet upgraden).Anoniem: 345323 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:40:
Ik hoor bijna niemand over de 55EG9A7V (full HD), wilde dan maar even mijn ervaring delen.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
ik gebruik een 32 gb op een b6,uurtje opnemen is ongeveer 2-3 gbknny schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:37:
Kun je met een snelle 64/128gb usb stick ook pauzeren en opnemen? De handleiding spreekt hier niet over namelijk. Ik wil liever geen externe schijf aan mijn tv hangen. Iemand die dit kan testen? Ik heb een 65B7
[ Voor 4% gewijzigd door pwh53 op 29-04-2018 13:06 ]
Lukt pauzeren van tv ook daarmee?pwh53 schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:05:
[...]
ik gebruik een 32 gb op een b6,uurtje opnemen is ongeveer 2-3 gb
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
nee,krijg de melding dat live playback niet werkt,(probeerde de F1 te pauzeren) en selecteer andere opslag,misschien niet groot genoeg(stick is leeg),ik weet het niet.opnemen is geen probleem
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Waarom geen schijf?knny schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:37:
Ik wil liever geen externe schijf aan mijn tv hangen. Iemand die dit kan testen? Ik heb een 65B7
Welke firmware heb jij dan want bij mij crasht de pauze functie telkens. Opnemen is ok, ook al kan dat stukken beter...Idanue schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:40:
[...]
Waarom geen schijf?
Voor een 4 tientjes heb je een USB powered 2.5 inch schijf van 500GB en met een beetje dubbelzijdig tape er aan hang je hem aan de achterkant van de tv en je hoeft er nooit weer naar om te kijken.
Werkt hier perfect met opnemen en pauzeren.
Ik heb zelf nog een B6 met USB HDD en mijn ouders hebben de 7 serie met USB HDD maar geen idee welke firmware.Phusebox schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:10:
[...]
Welke firmware heb jij dan want bij mij crasht de pauze functie telkens. Opnemen is ok, ook al kan dat stukken beter...
[ Voor 52% gewijzigd door Idanue op 29-04-2018 16:16 ]
Dat laatste zou ik ook denken maar opnames lukken altijd. Die zijn ook nooit corrupt. Is een USB 3.0 schijf dus aan de snelheid kan het ook niet aan liggen (zit ook op de juiste poort uiteraard).Idanue schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:21:
Vanuit het niets naar live tv is idd wel bijzonder.
Ik neem aan dat je de gebruikelijke dingen al geprobeerd heb zoals: CI er uit en kaart er even in en uit, andere opslag (HDD/USB) testen om te kijken of het daar niet aan ligt?
Als hij zomaar stopt met recorden zou ik in de eerste instantie denken aan een niet helemaal lekkere HDD/USB stick.
De meeste hebben dynamic contrast aan om feller beeld te krijgen.1337aldi schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:50:
Zijn hier ooit al eens goede PS4 Pro HDR instellingen gepost, ik heb er nogal moeite mee om het goed te kijgen? De HDR game mode is nogal dim, waardoor ik veel details mis in het beeld (god of war). De standaard modus is het ook niet helemaal, al weer ik nog niet wat me nou precies stoort.
Als je schaduwdetail mist kan het ook zijn dat je blacklevel en/of toonbereik niet goed staat. Dat is meestal wat er fout gaat. Een ander punt is de tonemapping. LG hanteert eigenlijk een hele fijne tonemapping in de HDR game mode waar alle details in de hooglichten aanwezig blijven. Je zal ingame de brightness wat omhoog moeten zetten om de APL iets op te schroeven en dan heb je een meer dan prima beeld. God of War moet ik nog testen, maar ik heb die game nog niet aangeschaft wrgens tijdgebrek. Horizon Zero Dawn, Uncharted, Far Cry 5, AC Origins etc zien er allemaal top uit op mijn B6.1337aldi schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:50:
Zijn hier ooit al eens goede PS4 Pro HDR instellingen gepost, ik heb er nogal moeite mee om het goed te kijgen? De HDR game mode is nogal dim, waardoor ik veel details mis in het beeld (god of war). De standaard modus is het ook niet helemaal, al weer ik nog niet wat me nou precies stoort.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 939809 op 29-04-2018 18:55 ]
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Sinds FC5 gebruik ik de HDR Home Cinema setting. De HDR game mode heeft mij op de C7 nooit kunnen bekoren. Die gaf bij Horizon Zero Dawn en Shadow of Mordor een lelijk plaatje en sindsdien nooit meer gebruikt. Vanaf dat moment gebruikte ik een getweakte HDR standard mode (voornamelijk kleurtemperatuur een stuk warmer (W30 ipv K30 ofzo). Die gaf lekker veel punch en vond ik mooi. Totdat ik FC5 ging spelen. De ingame zon is erg helder, zodat de wolken ook een witte waas werden. De HDR Home Cinema stand gaf in FC5 een natuurlijke kleur en het detail terug in het heldere wit. Bij GoW bevalt me die setting ook prima!1337aldi schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:50:
Heb je bij FC5 ingame HDR helderheid al aangepast om de de tone mapping te matchen met die van de TV? Zonder dat te doen zijn highlights inderdaad compleet blown out en is het bereik van 500 tot 1000 nits volledig wit.Hulleman schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:07:
[...]
Sinds FC5 gebruik ik de HDR Home Cinema setting. De HDR game mode heeft mij op de C7 nooit kunnen bekoren. Die gaf bij Horizon Zero Dawn en Shadow of Mordor een lelijk plaatje en sindsdien nooit meer gebruikt. Vanaf dat moment gebruikte ik een getweakte HDR standard mode (voornamelijk kleurtemperatuur een stuk warmer (W30 ipv K30 ofzo). Die gaf lekker veel punch en vond ik mooi. Totdat ik FC5 ging spelen. De ingame zon is erg helder, zodat de wolken ook een witte waas werden. De HDR Home Cinema stand gaf in FC5 een natuurlijke kleur en het detail terug in het heldere wit. Bij GoW bevalt me die setting ook prima!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq