Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:57
Sinds gisteren op mijn C7 is netflix heel slecht beeld. (alle films en series) Maar dan ook alleen op mijn C7. Op de ps4 pro is het beeld wel weer goed. En op de slaapkamer staat een Philips 4k, daar is het beeld ook mooi. Ga ik weer naar Netflix op mijn C7 is het weer niet op aan te zien.!! Meer mensen die hier last van hebben??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

harley2009 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:24:
Sinds gisteren op mijn C7 is netflix heel slecht beeld. (alle films en series) Maar dan ook alleen op mijn C7. Op de ps4 pro is het beeld wel weer goed. En op de slaapkamer staat een Philips 4k, daar is het beeld ook mooi. Ga ik weer naar Netflix op mijn C7 is het weer niet op aan te zien.!! Meer mensen die hier last van hebben??
Check in Netflix even je netwerkverbinding. Waarschijnlijk als je op de 5GHz band zit is de snelheid volledig ingedukeld. Zet je modem dan op bv kanaal 36 van 5GHz, dan gaat het beter. Wifi van de C7 is niet goed helaas.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:13
Major_ton schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:14:
[...]

Heb je bij FC5 ingame HDR helderheid al aangepast om de de tone mapping te matchen met die van de TV? Zonder dat te doen zijn highlights inderdaad compleet blown out en is het bereik van 500 tot 1000 nits volledig wit.
Die had ik een paar stapjes om laag geschroefd ten opzichte van de default setting. Maar alsnog geen detail in het helderste wit met de HDR Standard setting. Die HDR setting was gewoon too much met FC5 denk ik, aangezien ik die setting bij Horizon Zero Dawn en AC: Origins wel mooi vind. Ook daar mis ik dan wat detail in het helderste wit, maar dat nam ik voor lief, omdat het wel een lekker plaatje gaf. Bij FC5 was het echt niet te doen, één grote witte waas. Met de HDR Home Cinema setting was het detail in het wit bij FC5 op een iets hogere dan default ingame helderheid mooi zichtbaar. Daarnaast waren de kleuren in FC5 met de HDR Standard setting oververzadigd. De bomen en het gras waren wel érg groen. Bij de HDR Home Cinema setting waren de kleuren ook veel natuurlijker, terwijl ik in beide settings color op 65 heb staan.
harley2009 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:24:
Kun je aangeven wat je bedoelt met "heel slecht beeld"? Is de resolutie slecht, of heb je artefacts in het beeld? Hoe is je C7 verbonden met internet? Als het via 5ghz wifi is, bestaat de kans dat je maar een 2/3mb/sec haalt. Dan kan ik me voorstellen dat het beeld slecht is. Verbind je C7 eens met 2,4ghz wifi en kijk of het beeld dan beter is.

edit, @the-body zegt hetzelfde zie ik.....

De bitrate van Netflix is niet zo heel hoog. Voor HD content is dat 8mb/sec ofzo en voor UHD 15mb/sec. Het is ook goed mogelijk dat je C7 die lage bitrate gewoon afstraft. Een OLED laat de nadelen van een slechte bron vaak pijnlijker zien dan een LCD tv. Al moet ik zeggen dat een UHD stream van Netflix er op mijn C7 best goed uit ziet. Zeker beter dan op mijn vorige midrange samsung LCD.

[ Voor 45% gewijzigd door Hulleman op 30-04-2018 14:15 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 11:28

el-jorge

turn around and feel the vibe

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2018 @ 23:41:
Kratje bier dat ie iedereen voor z'n kloten gaat rijden dit weekend. Go Max :)F *O*
Proost dan maar :w

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:12
Mijn 55C7V heeft last van 'white flashes' met sommige games in HDR, maar weet niet waar het aan ligt.

Toevalligerwijs heb ik alleen bij Ubisoft games (AC Origins en Far Cry 5) hier last van. Bij Origins alleen als ik vaar en de zon op een bepaalde manier door de zeilen schijnt. Bij Far Cry alleen onder een bepaalde hoek tov de zon als je rondloopt. Bij bewolkt weer geen problemen. Lijkt op een soort van white clipping. Ik kan het reproduceren.

Heb alle HDR standen geprobeerd (dynamic contrast op alle standen), alle overig relevante settings. Ook ingame settings gewisseld. Probleem blijft, behalve als ik HDR uitzet.

Bij films, tv en Netflix app geen problemen. Herkend iemand dit? Heb wel gelezen over flashing bij de 6 serie, maar niet bij de 7 serie volgens mij.

Gebruikte apparaten:
- Win 10pro HTPC met Nvidia 1080 kaart
- via hdmi naar Denon X4200 receiver (alleen passthrough, scaler uit)
- via HDMI naar 55C7V
- high speed HDMI bekabeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;( :F Tot dusver niet echt zijn seizoen. Laten we het daar maar op houden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
the-body schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:28:
[...]

Check in Netflix even je netwerkverbinding. Waarschijnlijk als je op de 5GHz band zit is de snelheid volledig ingedukeld. Zet je modem dan op bv kanaal 36 van 5GHz, dan gaat het beter. Wifi van de C7 is niet goed helaas.
stond op 5G. heb deze nu verzet naar 2.4, en nu is deze wel weer goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Major_ton schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:28:
[...]
Als je schaduwdetail mist kan het ook zijn dat je blacklevel en/of toonbereik niet goed staat. Dat is meestal wat er fout gaat.
Hoe zou dit moeten staan eigenlijk? Kleurbereik heb ik altijd op "breed" staan volgens mij. Dat vind ik het mooiste resultaat bij HDR materiaal geven. Blacklevel zit ik nooit aan, geen idee waar dat bij mij op staat. Volgens mij low.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
[...]

Kun je aangeven wat je bedoelt met "heel slecht beeld"? Is de resolutie slecht, of heb je artefacts in het beeld? Hoe is je C7 verbonden met internet? Als het via 5ghz wifi is, bestaat de kans dat je maar een 2/3mb/sec haalt. Dan kan ik me voorstellen dat het beeld slecht is. Verbind je C7 eens met 2,4ghz wifi en kijk of het beeld dan beter is.

edit, @the-body zegt hetzelfde zie ik.....

De bitrate van Netflix is niet zo heel hoog. Voor HD content is dat 8mb/sec ofzo en voor UHD 15mb/sec. Het is ook goed mogelijk dat je C7 die lage bitrate gewoon afstraft. Een OLED laat de nadelen van een slechte bron vaak pijnlijker zien dan een LCD tv. Al moet ik zeggen dat een UHD stream van Netflix er op mijn C7 best goed uit ziet. Zeker beter dan op mijn vorige midrange samsung LCD.
[/quote]

Het was net of ik analoge tv aan het kijken was.. Maar inmiddels opgelost om van 5G naar 2.4 te gaan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
En ja hoor het is weer inbrand feest op mijn 65C7, staat nu +/-5 maanden en zag gister bij de reclame van Mediamarkt gewoon weer RTL4 logo in beeld staan :(

Niet zo erg als de vorige 65B6 maar je ziet hem wel op een rode achtergrond, zal wel een kwestie van tijd zijn voordat ie net zo erg is als de B6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een emmer water er over heen gooien,dan zie je er niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:12
Slux schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:51:
En ja hoor het is weer inbrand feest op mijn 65C7, staat nu +/-5 maanden en zag gister bij de reclame van Mediamarkt gewoon weer RTL4 logo in beeld staan :(

Niet zo erg als de vorige 65B6 maar je ziet hem wel op een rode achtergrond, zal wel een kwestie van tijd zijn voordat ie net zo erg is als de B6.
Echt heel vervelend :-( . Maar puur uit belangstelling, hoe vaak en hoe lang achtereen heb je (jullie) RTL4 aanstaan?

Zo maak ik mij een beetje zorgen over Ziggo Sport. Die staat hier vaak aan voor voetbal en F1, en die hebben ook zo'n leuk oranje Live logootje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
DutchOwnage schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:30:
[...]

Echt heel vervelend :-( . Maar puur uit belangstelling, hoe vaak en hoe lang achtereen heb je (jullie) RTL4 aanstaan?

Zo maak ik mij een beetje zorgen over Ziggo Sport. Die staat hier vaak aan voor voetbal en F1, en die hebben ook zo'n leuk oranje Live logootje...
en hoe hoog heeft u oledlampje staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Niet hoog bij SDR content zoals kabel tv. Maximaal 35 dus inderdaad dat zou wellicht kunnen schelen.

En zeg maar gewoon jij hoor. Heb net de 40 aangetikt, dus voel me af en toe al zo'n ouwe lul ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:10
De OLED light setting heeft geen bewezen invloed op burn-in, behalve dat het de kijker op een lagere setting minder snel opvalt.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
DutchOwnage schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:30:
[...]

Ongeveer 1 a 2 uur per dag, sinds het vorige scherm zijn we er ook extra op aan het letten.
Opnames kijken we (vriendin) daarom tegenwoordig via de tablet.

Meeste van de tijd staat Netflix en Emby aan, History channel, discovery channel.

Oled lampje staat op 40 met TV, andere bronnen staat ie tussen de 80 en 100

Die donkere plekken rond het logo maken dus ook niks uit :'(

Het is op het moment is het alleen zichtbaar met een rode achtegrond, nog niet storend met normaal kijk gedrag maar het zit er wel in na 5 maanden. Dit is ons 2de OLED scherm, op de vorige stond RTL4 gemiddeld +/- 4 uur per dag aan.

Dan komen er vast wel weer verhalen dat je geen RTL moet kijken enz enz, het is een TV hij is bedoeld om TV te kijken, ik ben niet van de YouTube generatie die helemaal geen TV meer kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
DutchOwnage schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:53:
Niet hoog bij SDR content zoals kabel tv. Maximaal 35 dus inderdaad dat zou wellicht kunnen schelen.

En zeg maar gewoon jij hoor. Heb net de 40 aangetikt, dus voel me af en toe al zo'n ouwe lul ;)
bij mij rond de 60 en als ik een geel/oranje logo zie zet ik hem lager naar 50.
Nu meen ik ook ergens gelezen te hebben,dat in een bepaalde periode er aan het eind van het productieproces is mis is gegaan (afkoelen van de glasplaten) en dat ongeveer 25% van die panelen er last van heeft B6 en C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Slux schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:19:
[...]

Ongeveer 1 a 2 uur per dag, sinds het vorige scherm zijn we er ook extra op aan het letten.
Opnames kijken we (vriendin) daarom tegenwoordig via de tablet.

Meeste van de tijd staat Netflix en Emby aan, History channel, discovery channel.

Oled lampje staat op 40 met TV, andere bronnen staat ie tussen de 80 en 100

Die donkere plekken rond het logo maken dus ook niks uit :'(

Het is op het moment is het alleen zichtbaar met een rode achtegrond, nog niet storend met normaal kijk gedrag maar het zit er wel in na 5 maanden. Dit is ons 2de OLED scherm, op de vorige stond RTL4 gemiddeld +/- 4 uur per dag aan.

Dan komen er vast wel weer verhalen dat je geen RTL moet kijken enz enz, het is een TV hij is bedoeld om TV te kijken, ik ben niet van de YouTube generatie die helemaal geen TV meer kijkt.
Volkomen normaal kijkgedrag, zo gebruik ik de tv ook. Helemaal met je eens overigens, ik kijk ook nog veel "gewone" tv hoor :) . Vindt het enigszins verontrustend dat met een Oled lampje op 40 en 2 uur per dag RTL4 ook al inbrandverschijnselen ondervindt :| Vooral heel naar, omdat jullie er al extra op aan het letten waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
pwh53 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:27:
[...]

bij mij rond de 60 en als ik een geel/oranje logo zie zet ik hem lager naar 50.
Nu meen ik ook ergens gelezen te hebben,dat in een bepaalde periode er aan het eind van het productieproces is mis is gegaan (afkoelen van de glasplaten) en dat ongeveer 25% van die panelen er last van heeft B6 en C7
Dat was iets anders. Geldt voor 55" Oled's geproduceerd in 2017 en is sindsdien aangepast door LG.

YouTube: Factory Defect & Fix - OLED Burn in Test Update Week 10 - Rtings...

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 01-05-2018 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
DutchOwnage schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:30:
[...]

Volkomen normaal kijkgedrag, zo gebruik ik de tv ook. Helemaal met je eens overigens, ik kijk ook nog veel "gewone" tv hoor :) . Vindt het enigszins verontrustend dat met een Oled lampje op 40 en 2 uur per dag RTL4 ook al inbrandverschijnselen ondervindt :| Vooral heel naar, omdat jullie er al extra op aan het letten waren...
Zoals @Major_ton al zei, Oled lampje heeft geen invloed op inbranden.

Overigens vind ik 4 uur per dag RTL4 best wel veel, niet dat het niet zou moeten kunnen maar het idee alleen al dat je daar 4 uur naar moet kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Malt007 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:35:
[...]

Zoals @Major_ton al zei, Oled lampje heeft geen invloed op inbranden.

Overigens vind ik 4 uur per dag RTL4 best wel veel, niet dat het niet zou moeten kunnen maar het idee alleen al dat je daar 4 uur naar moet kijken :P
Tja, vrouwen Editie NL, RTL Boulevard, Nieuws en GTST, zo zijn er soms nog programma's erna en soms RTL late night, gemiddeld kom je daar dan wel op uit.

Nu is het Editie NL, Nieuws en soms GTST de rest kijkt ze terug op de app of op RTL8 gemideld 2 uur.

TV gaat pas om 17:30 tot een uur of 12 aan en in het weekend staat alleen netflix aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03-2021
Heren en dames ,

Ik kan mijn LG 55SK8500 omruilen en met kleine bijbetaling de LG 55 C8 kopen .

Is dit een no brainer of moet ik dit niet doen ?

Ik ben bang voor inbrandingen .

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Scarface1984 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:48:
Heren en dames ,

Ik kan mijn LG 55SK8500 omruilen en met kleine bijbetaling de LG 55 C8 kopen .

Is dit een no brainer of moet ik dit niet doen ?

Ik ben bang voor inbrandingen .

Alvast bedankt
Het zou voor mij een absolute no-brainer zijn. Liever een kans op inbranden dan continu naar vertical banding moeten kijken op een paneel met laag contrast. Geen TV is perfect, maar de C8 heeft sowieso al de betere papieren hier.
Slux schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:17:
[...]

Tja, vrouwen Editie NL, RTL Boulevard, Nieuws en GTST, zo zijn er soms nog programma's erna en soms RTL late night, gemiddeld kom je daar dan wel op uit.

Nu is het Editie NL, Nieuws en soms GTST de rest kijkt ze terug op de app of op RTL8 gemideld 2 uur.

TV gaat pas om 17:30 tot een uur of 12 aan en in het weekend staat alleen netflix aan.
Echt héél vervelend dat het RTL-4 logo weer ingebrand is. Ik denk wel dat het gewoon dikke pech is en ik zal proberen uit te leggen waarom. Thuis heb ik sinds december 2016 een 65B6 staan welke veel wordt gebruikt voor allerlei content waaronder gamen. Zo af en toe staat RTL-4 op, maar dit is sporadisch. Wel kijk ik trouw Formule 1 op Ziggo Sport met dat hinderlijke oranje Ziggo Live logo. Dat staat dan gerust een paar uur te tetteren in de rechter bovenhoek. In het geval dat er RTL-4 gekeken wordt nemen wij dit van tevoren op zodat we de reclames door kunnen spoelen. Zo kan je bij Miljoenenjacht al snel 40 minuten later beginnen met kijken en toch gelijktijdig met de 'live' uitzending eindigen. Hierdoor staat het RTL-4 logo continu in beeld zonder reclame onderbrekingen. Ik heb hierna (en ook na F1 wedstrijden) nu regelmatig een retentie check gedaan. Voordat er burn-in optreedt, zal er eerst retentie zichtbaar moeten zijn. Het geval is echter dat ik werkelijk geen retentie zie op welke mogelijke wijze dan ook. Na 18 maanden intensief gebruik is er dan ook geen spoortje burn-in te bekennen. In sommige gevallen zie ik wel retentie, als ik bijvoorbeeld voor een paar minuten een bepaald menu in beeld heb laten staan zoals het inlogscherm van de PS4. Ik heb een geel kuikentje als avatar en die is dan nog wel een paar tellen te zien op de blauwe achtergrond als ik niet meteen op X druk. Ook de vierkante vlakken die de content aangeven in de ingebouwde mediaspeler willen soms nog wel eens een paar tellen na-ijlen, maar lang duurt dat nooit en je moet er echt naar zoeken.

Er zijn, zoals aangegeven, een aantal slechte batches uit de fabriek gerold en misschien heb je nu twee keer aan het kortste eind getrokken? Ik heb tevens een sterk vermoeden dat de meeste 'schade' wordt aangericht binnen de eerste 5 minuten na het aanzetten van de TV als deze nog 'koud' is. De retentie is bij mij dan duidelijk heftiger dan wanneer de TV bijvoorbeeld al een uur heeft aangestaan. Met 100% zekerheid durf ik het niet te zeggen. Ik zal binnenkort eens een hele dag RTL-4 opzetten als ik toch boven zit te werken. Eens kijken wat er daarna zichtbaar is.

[ Voor 70% gewijzigd door Major_ton op 01-05-2018 14:10 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
DutchOwnage schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:30:
[...]

Daarom is dit denk ik ook de reden dat de monteur bij mijn tv de compensation cycle op 2 uur heeft gezet. Hij gaf toen al aan dat hij op die manier inbranden van logo's probeert te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
Bedankt voor je snelle reactie Ton ,
Heb je ook ervaring met de Oled C8 ?

En moet ik me druk maken over inbranding want dat lees ik wel veel hier , hebben ze er niks mee gedaan met de C8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Helaas werkt dit niet bij mijn C7, als ik vanuit het service/in-start menu op de settings knop druk kom ik bij de settings terecht, niet de hotel mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
@Royal
Ik ben nu niet thuis en kan het niet proberen voor je maar als je de Home button 5 seconden ingedrukt houd vanuit het service menu? Werkt het dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:24
Scarface1984 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:46:
En moet ik me druk maken over inbranding want dat lees ik wel veel hier , hebben ze er niks mee gedaan met de C8?
Er zit op de C8 een nieuwe optie die zou moeten helpen:

New for LG's 2018 TVs is an additional burn-in prevention feature called "Logo Luminance Adjustment." It's designed to automatically detect a static on-screen logo and, after two minutes, start decreasing its brightness over about a minute and a half, after which the logo should be 20 percent dimmer. CNET's initial tests of the feature found it does reduce logo brightness a bit, but we don't expect it to be a cure-all given the relatively mild percentage decrease.

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 09:30

Puck

W32.Deadcode.A

spoor12b schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:57:
[...]

Er zit op de C8 een nieuwe optie die zou moeten helpen:

New for LG's 2018 TVs is an additional burn-in prevention feature called "Logo Luminance Adjustment." It's designed to automatically detect a static on-screen logo and, after two minutes, start decreasing its brightness over about a minute and a half, after which the logo should be 20 percent dimmer. CNET's initial tests of the feature found it does reduce logo brightness a bit, but we don't expect it to be a cure-all given the relatively mild percentage decrease.
Dat werkt ook zo op de oudere modellen alleen hebben ze bij de 8 serie dit configureerbaar gemaakt. Bij oudere modellen staat dit standaard aan.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom maken ze het niet mogelijk om gewoon dat domme logo 80% te dimmen en te blurren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Puck schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:25:
[...]

Dat werkt ook zo op de oudere modellen alleen hebben ze bij de 8 serie dit configureerbaar gemaakt. Bij oudere modellen staat dit standaard aan.
Maar kennelijk zit het niet op de C7? Want hier is er nog een petitie gestart om dit beschikbaar te maken.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
spoor12b schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:13:
[...]

Maar kennelijk zit het niet op de C7? Want hier is er nog een petitie gestart om dit beschikbaar te maken.
En dat is toch apart, want op de E7 zit het wel....

Dus toch is de E7 toch niet onder de juiste noemer "C en E zijn zelfde panelen""
Waarom zou daar software technisch dan wel onderscheid gemaakt worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zodat ze hem duurder kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:24:
zodat ze hem duurder kunnen maken?
Nou volgens mij zit het er pas in de latere firmware's in, dus nee het is geen selling point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan krijgt die dus gewoon meer aandacht omdat het een higher end model is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

De feature dat je zelf de intensiteit e.d. kan bepalen is nieuw, maar ik weet 100% zeker dat mijn B6 iets soortgelijks doet. Wellicht is het flink verbeterd o.i.d. maar echt helemaal nieuw is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Puck schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:27:
De feature dat je zelf de intensiteit e.d. kan bepalen is nieuw, maar ik weet 100% zeker dat mijn B6 iets soortgelijks doet. Wellicht is het flink verbeterd o.i.d. maar echt helemaal nieuw is het niet.
Bij het "ziggo racing" logo, weet ik dat het 200% zeker dat het iets "te overdreven zichtbaar doet".

Ben er nog niet overuit of ik dit een oke manier vind :) want het stoort mij toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar hoezo stoort het jou dan? het is toch juist beter dat een lelijk logo gedimd word? of is dat gewoon storend omdat je de dimming niet gewend bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:31:
maar hoezo stoort het jou dan? het is toch juist beter dat een lelijk logo gedimd word? of is dat gewoon storend omdat je de dimming niet gewend bent?
Het stoort mij, omdat het mij opvalt....ik maak even een foto

edit - ow dit is wel even apart, in de opname's van mijn horizon box zit het niet,
ook wel logisch omdat het wellicht niet opgenomen wordt.
Maar de 55e detecteerd dus ook niet een logo om geblurred te worden bij de opname.

geen idee hoe dit nou zit

[ Voor 28% gewijzigd door ppeterr op 01-05-2018 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:31:
De lichtintensiteit in en rond het logo wordt een stuk minder en dat ziet er gewoon een beetje gek uit. Ik vind het niet heel erg want ik stoor me sowieso al aan logo's en kijk weinig tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Puck schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:36:
[...]

De lichtintensiteit in en rond het logo wordt een stuk minder en dat ziet er gewoon een beetje gek uit. Ik vind het niet heel erg want ik stoor me sowieso al aan logo's en kijk weinig tv.
Ik zie dus net dat de TV dus niet het logo blurred bij een opname waar het eerder wel was geblurred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:36:
[...]

oja ok,ja dan begrijp ik wel dat dat storend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
spoor12b schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:13:
[...]

Op mijn C7 zit het ook en is het duidelijk zichtbaar dat logo's dimmen.
Werkt in mijn geval alleen niet echt tegen inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Op een C7 hier met OLED light op 40 zie ik zelfs het logo dimming om het RTL4 logo.
Snap niet dat mensen dit niet kunnen zien

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Major_ton
Ik ben benieuwd hoe groot de kans van overleven is wat de OLED techniek betreft met al die angst voor burn-in. Ik lees nog regelmatig op verscheidene internationale fora en het is over hetzelfde angstige geneuzel. Zelfs in de plasma tijd was het niet zó erg. Wanneer hier op Tweakers een nieuwsartikel voorbij komt over wat voor TV dan ook, dan gaat het in de comments binnen no-time over OLED en burn-in. In dit topic gaat het hoofdzakelijk over burn-in, er is een specifiek OLED burn-in topic, in het algeme OLED TV topic gaat het over burn-in, in een groot aantal LCD TV topics gaat het over burn-in bij OLED TV's. Het begint echt lachwekkend te worden.

Nog lachenwekkender is het wanneer je in een gemiddeld LCD topic gaat lezen waar veel twijfelaars een LCD TV hebben gekocht wegens de kans op burn-in en nu posten over hun TV met DSE, banding en blooming issues, toestellen hebben omgeruild zonder succes en noem maar op... Maar een OLED TV kán inbranden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:35:
Ik ben benieuwd hoe groot de kans van overleven is wat de OLED techniek betreft met al die angst voor burn-in. Ik lees nog regelmatig op verscheidene internationale fora en het is over hetzelfde angstige geneuzel. Zelfs in de plasma tijd was het niet zó erg. Wanneer hier op Tweakers een nieuwsartikel voorbij komt over wat voor TV dan ook, dan gaat het in de comments binnen no-time over OLED en burn-in. In dit topic gaat het hoofdzakelijk over burn-in, er is een specifiek OLED burn-in topic, in het algeme OLED TV topic gaat het over burn-in, in een groot aantal LCD TV topics gaat het over burn-in bij OLED TV's. Het begint echt lachwekkend te worden.

Nog lachenwekkender is het wanneer je in een gemiddeld LCD topic gaat lezen waar veel twijfelaars een LCD TV hebben gekocht wegens de kans op burn-in en nu posten over hun TV met DSE, banding en blooming issues, toestellen hebben omgeruild zonder succes en noem maar op... Maar een OLED TV kán inbranden!
Ik geniet dag in dag uit van mijn 65B7 zonder ook maar een zorg over burn-in. Ook ga ik geen testschermen bekijken om te zien of mijn scherm wel of niet 100% perfect is.......dat zie je namelijk wel in normaal gebruik als het echt niet goed zit.
Denk dat de niet-tweaker en huis-tuin-en-keuken gebruiker simpelweg ook zo tv kijkt. En dan heb je gewoon het beste plaatje dat er momenteel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Malignant schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:22:
Op een C7 hier met OLED light op 40 zie ik zelfs het logo dimming om het RTL4 logo.
Snap niet dat mensen dit niet kunnen zien
Zie het ook op m'n C7 hoor. Maar het valt mij alleen een beetje op bij, nogmaals voetbal. En dan niet op RTL4 maar op Ziggo sport. Ik vond het al vreemd, dacht eerst dat het een soort dse was :+ . Gelukkig stoort het mij totaal niet, ben allang blij dat mijn tv banding vrij is.

Je hebt helemaal gelijk, het loopt inderdaad een beetje uit de hand. Maar het feit dat er zoveel mensen over schrijven en er mee geconfronteerd worden, ook in dit topic, geeft toch wel aan dat het een niet te onderkennen "probleem" is met OLED's.

Aan de andere kant. Ik ben altijd heel zuinig op mijn tv's, dus ook op mijn vorige ks8000 en hoe zuinig ik ook was en hoe verantwoordelijk ik er ook mee omging, daar moest na een jaar ook al het scherm worden vervangen en het tweede scherm begon na een jaar ook al weer kuurtjes te vertonen. Wil alleen maar zeggen dat de perfecte tv niet bestaat. Kijk eens in het Sony topic, mensen met een nieuwe 9305 ofzo met best wel erge dse ongein en dat soort dingen.

En inderdaad, Oled kán inbranden. Maar zolang dat nog niet aan de orde is, geniet ik met volle teugen van de C7. En mocht ie ooit onverhoopt iets krijgen, dan hoop ik maar dat dat binnen de garantietermijn valt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 11:27
Je kunt het ook zo bekijken: als ie stuk gaat heb je tenminste een goede reden om regelmatig weer eens wat nieuws kopen. Een kapotte tv werkt ook WAF-verhogend. Helaas weet onze 37 inch Panasonic uit 2010 nog van geen wijken; ik zou hem graag inruilen voor een 55 inch C8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon per ongeluk een baksteen door heen gooien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Scidd0w schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:53:
@Royal
Ik ben nu niet thuis en kan het niet proberen voor je maar als je de Home button 5 seconden ingedrukt houd vanuit het service menu? Werkt het dan?
Helaas, heb het geprobeerd met verschillende knoppen maar kom maar niet in het hotel menu. Heb jij zelf trouwens een B7 of een C7? Wellicht dat daar nog verschil in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-10 06:25
Vistajevski schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:46:
Je kunt het ook zo bekijken: als ie stuk gaat heb je tenminste een goede reden om regelmatig weer eens wat nieuws kopen. Een kapotte tv werkt ook WAF-verhogend. Helaas weet onze 37 inch Panasonic uit 2010 nog van geen wijken; ik zou hem graag inruilen voor een 55 inch C8.
Toestel is waarschijnlijk nog precies dik genoeg om een plantje op te zetten.

Plantje er op en zegen dat i een liter per dag nodig heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Zojuist is het paneel vervangen! Ik zal proberen komende dagen wat vergelijkingsmateriaal te uploaden tussen oud en nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synorluna schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:45:
Zojuist is het paneel vervangen! Ik zal proberen komende dagen wat vergelijkingsmateriaal te uploaden tussen oud en nieuw.
mooi! en is deze al beter dan de vorige??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Ik heb de gordijnen dicht gedaan en de bekende scene van Marco Polo gespeeld. Zag er in eerste instantie goed uit. Vanavond in het donker nog eens goed bekijken! De monteur zei ook: als deze ook niet goed is, gewoon weer contact met LG opnemen en laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou,mooi om te horen dat het allemaal soepel en goed verloopt met LG.
zo heb ik er ook weer meer vertrouwen in wanneer ik de oled zal kopen over een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02
synorluna schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:47:
Ik heb de gordijnen dicht gedaan en de bekende scene van Marco Polo gespeeld. Zag er in eerste instantie goed uit. Vanavond in het donker nog eens goed bekijken! De monteur zei ook: als deze ook niet goed is, gewoon weer contact met LG opnemen en laten vervangen.
Die befaamde scene van Marco Polo is vaak langsgekomen. Is het niet belangrijker om te testen of het scherm is met ander materiaal dan die ene specifieke scene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-02 16:52
Ik ben benieuwd wie er ervaring heeft met het professioneel laten kalibreren van zijn 7serie LG OLED tv door bijv. Dimitri, en hoe is dit bevallen en of is er uberhaupt een verschil te zien ( laat staan verbetering dat verschilt per smaak natuurlijk ) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25

13art

Moderator Mobile
Jkbc schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:18:
Ik ben benieuwd wie er ervaring heeft met het professioneel laten kalibreren van zijn 7serie LG OLED tv door bijv. Dimitri, en hoe is dit bevallen en of is er uberhaupt een verschil te zien ( laat staan verbetering dat verschilt per smaak natuurlijk ) .
synorluna in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Even de zoekfunctie gebruiken ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
Ik heb een 55c8 gekocht en wou graag de vogel thin 445 beugel erbij. Alleen ik heb een muur van gibo blokken zeg maar. Heeft iemand hier ervaring mee? ik zou er helemaal door heen kunnen boren om een plaat in de meterkast te maken maar dat is ook niet echt alles. Iemand ervaring met een 55 inch tv of groter aan een gibo blok / gasbetonnen wand monteren? De beugel die ik op het oog had is draaibaar en die geeft nog meer druk op de muur. Zou zonde zijn als dat mis gaat :( iemand ervaring of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

harrybeuker schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:43:
Ik heb een 55c8 gekocht en wou graag de vogel thin 445 beugel erbij. Alleen ik heb een muur van gibo blokken zeg maar. Heeft iemand hier ervaring mee? ik zou er helemaal door heen kunnen boren om een plaat in de meterkast te maken maar dat is ook niet echt alles. Iemand ervaring met een 55 inch tv of groter aan een gibo blok / gasbetonnen wand monteren? De beugel die ik op het oog had is draaibaar en die geeft nog meer druk op de muur. Zou zonde zijn als dat mis gaat :( iemand ervaring of tips?
Druk zou ik me geen zorgen over maken, Ik denk dat je trek bedoelt, zou geen draaibare beugel kopen, dan krijg je echt problemen. Zo dicht mogelijk tegen de muur. De bovenste 2 verbindingen worden op trek belast. Alle 4 verbindingen ook nog eens op afschuif. Handig is om te weten welke wand je exact hebt. Is het een scheidingswand of een dragende wand.

Extra info hieronder
https://www.toggler.nl/pl...-wanden/alligator-pluggen

YouTube: Flatscreen TV aan gasbeton met TOGGLER Pluggen & Ankers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hangt de 65b7 met de officiële lg wall mount aan een voorzetwand...... is gewoon MDF denk ik. De klusjesman heeft het in ieder geval muurvast gemonteerd. Die schroeven steken dus wel gewoon uit aan de binnenkant van die wand, maar hebben zich helemaal vastgezet.
Met goed materiaal kun je veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
ratsja schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:29:
[...]

Druk zou ik me geen zorgen over maken, Ik denk dat je trek bedoelt, zou geen draaibare beugel kopen, dan krijg je echt problemen. Zo dicht mogelijk tegen de muur. De bovenste 2 verbindingen worden op trek belast. Alle 4 verbindingen ook nog eens op afschuif. Handig is om te weten welke wand je exact hebt. Is het een scheidingswand of een dragende wand.

Extra info hieronder
https://www.toggler.nl/pl...-wanden/alligator-pluggen

YouTube: Flatscreen TV aan gasbeton met TOGGLER Pluggen & Ankers
het is een scheidingswand en geen dragende wand. dan maar afscheid nemen van een draaibare beugel. Een vaste muurbeugel zou wel kunnen denk je? Ik heb vogel ook even gemaild. kijken wat hun zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
Wren schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:03:
[...]

Die befaamde scene van Marco Polo is vaak langsgekomen. Is het niet belangrijker om te testen of het scherm is met ander materiaal dan die ene specifieke scene?
Gisteren niet aan toegekomen, maar ik wil zeker ook ander materiaal testen. In één van mijn vorige post kun je zien dat ik getest heb met Marco Polo en met Blade Runner 2049. Ik kende het fenomeen banding helemaal niet, totdat ik Blade Runner 2049 keek en me afvroeg wat die balken waren.

De reden dat ik met Marco Polo test, is omdat het daar wel heel duidelijk naar voren komt. Zoals je in m'n eerdere voorbeelden kunt zien was dat nauwelijks te doen en zie je dat dus ook in andere films. Er zijn op internet hele lijsten te vinden met films/scenes waarmee je goed kunt testen.

Ik wil een paar testjes uitvoeren met Marco Polo en Blade Runner 2049 en als ik het daar niet heel erg in zie, ben ik tevreden en ga ik gewoon genieten van het scherm. Misschien dat ik hem daarna ook wel weer ga laten kalibreren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Mocht je lekker willen gaan testen of je nieuwe Oled op de pijnbank willen leggen:

Marco Polo S1E3 14-16 minutes
Blade Runner 2049 - The whole movie
Arrival 4:00 18:48 26:40 1:45:25
The Martian 1:26
Prometheus 34:11
Passengers 41:35
Interstellar 1:48
Zero Dark Thirty 5 minute raid scene starting at 2:00:00
Star Trek Beyond 0:11:30 - 0:12:30
Oblivion 50:00
The OA S01E01 10:30
Mindhunters S01E08 47:15
Hold input button on remote, lines on the loading screen
Xbox Settings Menu
Amazon Loading screen

Ik zelf zou het niet doen maar goed. Zolang ik het in normale content niet zie vindt ik het allemaal prima. De bovenstaande voorbeelden representeren het ergste van het ergste qua banding wat je kunt tegenkomen en zijn niet representatief voor de algemene kwaliteit van je scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
Ja, waarom zou je specifiek op zoek gaan naar scenes waarbij bekend is dat deze niet helemaal goed overkomen? Het lijkt me niet dat men alleen maar naar deze scenes kijkt. Geniet gewoon van het mooie beeld dat er in 99.8% wel is met alle andere content, imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
synorluna schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:56:
[...]

Gisteren niet aan toegekomen, maar ik wil zeker ook ander materiaal testen. In één van mijn vorige post kun je zien dat ik getest heb met Marco Polo en met Blade Runner 2049. Ik kende het fenomeen banding helemaal niet, totdat ik Blade Runner 2049 keek en me afvroeg wat die balken waren.

De reden dat ik met Marco Polo test, is omdat het daar wel heel duidelijk naar voren komt. Zoals je in m'n eerdere voorbeelden kunt zien was dat nauwelijks te doen en zie je dat dus ook in andere films. Er zijn op internet hele lijsten te vinden met films/scenes waarmee je goed kunt testen.

Ik wil een paar testjes uitvoeren met Marco Polo en Blade Runner 2049 en als ik het daar niet heel erg in zie, ben ik tevreden en ga ik gewoon genieten van het scherm. Misschien dat ik hem daarna ook wel weer ga laten kalibreren. :)
ik kan het goed zien in de ster-reclames,bij voetbal was gisteravond ook duidelijk te zien.of als ik via het (paarse) menu naar een opname ga is het ook heel goed te zien.de klacht staat op afgehandeld en niet te repareren,wacht op een passende oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door pwh53 op 03-05-2018 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe groot de kans van overleven is wat de OLED techniek betreft met al die angst voor burn-in. Ik lees nog regelmatig op verscheidene internationale fora en het is over hetzelfde angstige geneuzel. ...

Maar een OLED TV kán inbranden!
Ik verbaas mij er ook over hoe dat zwaar overdreven wordt. Staat hier een LG 930v uit 2015. 8000 speeluren en er is geen burn-in te zien. Zelfs niet met de slides. Retentie ja, maar die verdwijnt. Nu is dat niet maatstafgevend, maar toch.

Uiteraard kan een Oled inbranden. Laat m 8000 op een statisch beeld staan en ik garandeer je dat jhj is ingebrand. Uiteraard gechargeerd. Maar gamers die uren bezig zijn die zouden een probleem kunnen krijgen met burn-ins
Jkbc schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:18:
In het plasma tijdperk en nu met mijn oled's laat ik Dimitri het scherm na zo'n 300 uur kalibreren. Mijn ervaringen met Dimitri zijn uitstekend [zuipt wel erg veel koffie] Kalibreren doet hij bij voorkeur 's avonds en is daar best enkele uren mee bezig. Ik ben buitengewoon te spreken over zijn werk, en je merkt wel degelijk het verschil.

Nu ga ik er vanuit dat de schermen voor ze de fabriek uitgaan een standaard kalibratie meekrijgen. Aangezien elke omgeving uniek is, zou ik sowieso geen settings van anderen overnemen.,

Zie je het? Ja kan ik be-amen. En mocht je het achteraf niet zien, dan weet je in ieder geval dat je tv zodanig gekalibreerd is dat de weergave voldoet aan de eisen volgens allerlei normen.

Verder denk ik, dat als je een hoop geld uitgeeft voor een tv de kalibratie er gewoon bij hoort.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2018 10:27 . Reden: samenvoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

samenvoeging

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2018 10:26 . Reden: samenvoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
zit er in de nieuwe c8 niets iets van een kalibratie tool ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
Er zit ondersteuning voor een automatische calibratie in de C8 maar je hebt daarvoor nog steeds meetapparatuur nodig en de juiste programmatuur. Het proces kan met de nieuwe TV's dan automatisch worden gedaan maar de aanschafkosten zijn voor eenmalig gebruik niet interessant.

Wellicht kan deze voorziening de prijs drukken als je het door een pro laat uitvoeren omdat het tijd bespaart (tegen een iets geringere kwaliteit).

Wil meer weten over autocal? Zie: https://calman.spectracal.com/lg-autocal.html voor een uitleg.

[ Voor 10% gewijzigd door spoor12b op 03-05-2018 10:49 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Tja ... men zit hier af te dingen tot op de laatste euro om toch maar een OLED tegen voordelige prijs te kopen. Ze krijgen dan de standaard waarborg van 2 jaar zonder pixelgarantie ... (en denken niet aan 5 jaar garantie MET pixelgarantie) ... en smijten er dan vrolijk €300 tegenaan voor een professionele calibratie die periodiek moet herhaald worden. Is het sop dan de kool waard vraag ik mij af: met voldoende geduld geraak je al een eind verder via de persoonlijke instellingen van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
Bedankt voor de reacties! Nu begrijp ik dat je er ook +- minimaal 100 speeluren op gedraaid moet hebben, is er een manier om te zien hoeveel uren je tv heeft gedraaid? Of is de 300 meer aan te raden ? Want ik kan niet echt inschatten op hoeveel uur ik zit aangezien het onregelmatig gebruik

[ Voor 26% gewijzigd door Jkbc op 03-05-2018 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

luctes schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:12:

. Is het sop dan de kool waard vraag ik mij af: met voldoende geduld geraak je al een eind verder via de persoonlijke instellingen van het toestel.
Tja, ook dat is waar je maar genoegen mee neemt. Voor de één dus wel en voor de ander niet. Soit.

Zelf wil ik graag dat mijn toestel zo dicht mogelijk bij de normen komt zoals vastgelegd b.v. in REC2020. Dus dat het technisch juist is. Mochten er dan afwijkingen zijn of het mocht mij niet bevallen, dan zijn er 3 knopjes waar je mee kan spelen, helderheid, contrast en oled sterkte. De rest moet je gewoon vanaf blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Jkbc schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:18:
Bedankt voor de reacties! Nu begrijp ik dat je er ook +- minimaal 100 speeluren op gedraaid moet hebben, is er een manier om te zien hoeveel uren je tv heeft gedraaid? Of is de 300 meer aan te raden ? Want ik kan niet echt inschatten op hoeveel uur ik zit aangezien het onregelmatig gebruik
Zie dit topic. Ja, via het servicemenu. Die kun je niet zomaar bereiken, maar met een aantal universele afstandsbedieningen (harmony) moet dat kunnen. Op google ook wel eea over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jkbc schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:18:
Het komt echt niet op een uurtje aan. Volgens mij kan je best wel inschatten hoeveel uren hij gedraaid heeft.
En ja, zoals hierboven ..de uren kan je vinden in het servicemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
Hulleman schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:20:
[...]

Zie dit topic. Ja, via het servicemenu. Die kun je niet zomaar bereiken, maar met een aantal universele afstandsbedieningen (harmony) moet dat kunnen. Op google ook wel eea over te vinden.
Bedankt, ik zal even kijken of ik wat kan vinden en of het me dan ook lukt. Ja ongeveer zal ik het wel een beetje kunnen inschatten, maar gelukkig komt het dus niet aan op die paar uren. Ik ben het met je eens, het verschilt ook per persoon, voor de een is het wat makkelijk om vrede te nemen met hoe t scherm is en voor d ander niet. Ik persoonlijk heb geen rust tot nu toe en blijf maar aan de instellingen zitten, zodra deze is gekalibreerd naar de juiste echte waardes, hoop ik dan ook meer rust te vinden en tevreden te zijn met het resultaat. Met het idee dat alle content getoond wordt zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Jkbc schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:26:
[...]
Ik persoonlijk heb geen rust tot nu toe en blijf maar aan de instellingen zitten, zodra deze is gekalibreerd naar de juiste echte waardes, hoop ik dan ook meer rust te vinden en tevreden te zijn met het resultaat. Met het idee dat alle content getoond wordt zoals het zou moeten.
Als je uitgaat van de ISF light/dark room voor SDR als basis? Genoeg SDR settings te vinden die een goed plaatje moeten weergeven. Voor HDR is dat veel lastiger. De Technicolor setting vind ik zelf niets en gebruik een getweakte HDR Home Cinema setting. Ziet er allemaal keurig uit hoor.

In het begin zat ik ook hele avonden in die settings. Hier een plusje, daar een minnetje etc. Op een gegeven moment gewoon de keuze maken. Dit is een mooie setting die jij mooi vindt. Voor HDR vond ik het voornamelijk van belang dat er een goede balans is tussen hoge piekhelderheid en details in het helderste wit en voor donker hetzelfde. Toen kwam ik voor mezelf uit bij de HDR Home Cinema stand. Geen idee of dat de beste setting is, maar ik vind em lekker! De ISF Light room vond ik meteen al een mooi plaatje geven. Ik heb de color verhoogd naar 65 en de winttint op warm 1 ipv warm 2 gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 03-05-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Jkbc schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:26:
[...]

Bedankt, ik zal even kijken of ik wat kan vinden en of het me dan ook lukt. Ja ongeveer zal ik het wel een beetje kunnen inschatten, maar gelukkig komt het dus niet aan op die paar uren. Ik ben het met je eens, het verschilt ook per persoon, voor de een is het wat makkelijk om vrede te nemen met hoe t scherm is en voor d ander niet. Ik persoonlijk heb geen rust tot nu toe en blijf maar aan de instellingen zitten, zodra deze is gekalibreerd naar de juiste echte waardes, hoop ik dan ook meer rust te vinden en tevreden te zijn met het resultaat. Met het idee dat alle content getoond wordt zoals het zou moeten.
Stel jezelf eens de vraag of je die rust pas kent omdat je de voor jou juiste instellingen hebt waardoor je het een mooi beeld vindt of omdat een professional met je instellingen bezig is geweest en jou zegt dat het nu goed is? Daar zit nogal een verschil in. Oftewel: vindt je het dan zelf het beste beeld of gaat het je meer om de mening van een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:19:
[...]

Tja, ook dat is waar je maar genoegen mee neemt. Voor de één dus wel en voor de ander niet. Soit.

Zelf wil ik graag dat mijn toestel zo dicht mogelijk bij de normen komt zoals vastgelegd b.v. in REC2020. Dus dat het technisch juist is. Mochten er dan afwijkingen zijn of het mocht mij niet bevallen, dan zijn er 3 knopjes waar je mee kan spelen, helderheid, contrast en oled sterkte. De rest moet je gewoon vanaf blijven.
Snap je helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkbc
Wren schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:54:
[...]

Stel jezelf eens de vraag of je die rust pas kent omdat je de voor jou juiste instellingen hebt waardoor je het een mooi beeld vindt of omdat een professional met je instellingen bezig is geweest en jou zegt dat het nu goed is? Daar zit nogal een verschil in. Oftewel: vindt je het dan zelf het beste beeld of gaat het je meer om de mening van een ander?
Ik begrijp wat je bedoeld, maar ik kijk er niet zo naar. Het is niet dat de mening van een ander het bepaald, het is meer dat de bepaalde waardes zijn zoals ze zouden moeten zijn, en vanuit daar zou je eventueel met contrast helderheid kunnen spelen om t naar je zin te maken, maar tot nu toe dingen geprobeerd en mn gevoel klopt niet, dus slechter kan t r bijna niet op worden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Jkbc schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:58:
[...]

Ik begrijp wat je bedoeld, maar ik kijk er niet zo naar. Het is niet dat de mening van een ander het bepaald, het is meer dat de bepaalde waardes zijn zoals ze zouden moeten zijn, en vanuit daar zou je eventueel met contrast helderheid kunnen spelen om t naar je zin te maken, maar tot nu toe dingen geprobeerd en mn gevoel klopt niet, dus slechter kan t r bijna niet op worden ^^
Als je het beeld nu niet goed vindt dan snap ik je helemaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin377
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 10:24
de C7 heeft een zwarte rand rond het scherm ipv een zilveren, de voet is een rechthoekige plaat ipv een curve. En hij heeft een Dolby Atmos decoder ingebouwd en iets andere speakers. Op koningsdag, of eigenlijk nacht, een C7 55" kunnen kopen bij Apollo voor €1375. Met de muurbeugel van LG hangt hij strak tegen de muur en met de zwarte rand is het niet meer dan een zwarte glazen rechthoek. Mooi minimalistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
Edwin377 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:39:
de C7 heeft een zwarte rand rond het scherm ipv een zilveren, de voet is een rechthoekige plaat ipv een curve. En hij heeft een Dolby Atmos decoder ingebouwd en iets andere speakers. Op koningsdag, of eigenlijk nacht, een C7 55" kunnen kopen bij Apollo voor €1375. Met de muurbeugel van LG hangt hij strak tegen de muur en met de zwarte rand is het niet meer dan een zwarte glazen rechthoek. Mooi minimalistisch
Mooie prijs, mooie aankoop! Enjoy 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,
ik heb een LG C7 icm Denon receiver alsook een Apple tv en een telenet tv box.
Ik had de telenet box en de ATV aan de receiver gekoppeld en zo naar de tv.
Als ik dan tv keek,en ik keek links bovenaan in beeld naar de info, dan zag je dat de resolutie 4k uhd was.
Nu heb ik de telenet tv box aangesloten op de hdmi 1 ingang van de tv zelf.
Als ik nu links bovenaan naar de info mbt de resolutie kijkdan staat er slechts 1080i.
Hoe komt dit?Upscaled de tv normaal gezien het ingangssignaal niet automatisch naar uhd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:18:
Hallo iedereen,
ik heb een LG C7 icm Denon receiver alsook een Apple tv en een telenet tv box.
Ik had de telenet box en de ATV aan de receiver gekoppeld en zo naar de tv.
Als ik dan tv keek,en ik keek links bovenaan in beeld naar de info, dan zag je dat de resolutie 4k uhd was.
Nu heb ik de telenet tv box aangesloten op de hdmi 1 ingang van de tv zelf.
Als ik nu links bovenaan naar de info mbt de resolutie kijkdan staat er slechts 1080i.
Hoe komt dit?Upscaled de tv normaal gezien het ingangssignaal niet automatisch naar uhd?
De TV box kan maximaal 1080i uitsturen en waarschijnlijk maakte je Denon receiver daar een 4K signaal van, zodoende dat de TV ook 4K aangaf binnen te krijgen als inkomend signaal. Nu je de TX box direct op de TV hebt aangesloten wordt het signaal niet bewerkt door een tussenkomend apparaat als de Denon receiver en staat er dus 1080i. De TV geeft alleen aan wat die binnenkrijgt, want uiteindelijk wordt alles omgezet naar de native resolutie van het paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat is waar wat je zegt, maar ik dacht dat de LG zo'n signaal ook upscaled,net zoals de Denon.Dat lees ik toch overal dat een UHD tv alle inkomende signalen upscaled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:33:
Ok dat is waar wat je zegt, maar ik dacht dat de LG zo'n signaal ook upscaled,net zoals de Denon.Dat lees ik toch overal dat een UHD tv alle inkomende signalen upscaled.
Dat upscalen gebeurt ook, maar de TV geeft het inkomende signaal weer in de info balk. Dit kan 1080i zijn zoals in jou geval, maar ook 720p, 1080p, 576i, 480p en noem maar op. Uiteindelijk wordt alles weergegeven in 2160p door de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand wellicht nog een leuke tip(of wellicht ervaring) voor een Soundbar voor onder de 200 euro? Liefst van LG aangezien ie uiteraard aan een C7 gekoppeld gaat worden. Mijn jaren oude 5.1 setje heeft de geest gegeven namelijk. Geluid is voor mij nooit echt een hele grote prioriteit geweest en voor een bedrag van rond de 200 verwacht ik ook niet al te veel maar wil toch iets meer punch dan wat de tv nu produceert. Al is dat zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:38:
[...]

Dat upscalen gebeurt ook, maar de TV geeft het inkomende signaal weer in de info balk. Dit kan 1080i zijn zoals in jou geval, maar ook 720p, 1080p, 576i, 480p en noem maar op. Uiteindelijk wordt alles weergegeven in 2160p door de TV.
dan is er toch een verschil in kwaliteit.
Als ik de tvbox via de receiver zet ipv rechtstreeks op de tv, dan is het beeld veel minder scherp en veel meer motionproblemen.Het valt echt op, het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Wren schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:07:
Ja, waarom zou je specifiek op zoek gaan naar scenes waarbij bekend is dat deze niet helemaal goed overkomen? Het lijkt me niet dat men alleen maar naar deze scenes kijkt. Geniet gewoon van het mooie beeld dat er in 99.8% wel is met alle andere content, imho
Daar heb je zeker een punt! Bij mij was de banding best wel erg en naar mijn idee bovengemiddeld (op basis van de voorbeelden van anderen). Als ik een beetje banding heb vind ik het niet zo erg. Ik kwam er na 6 weken pas achter en toen had ik al 300 euro aan de kalibratie uitgegeven. Die fout maak ik niet nog een keer.

Als de banding voor mij acceptabel is dan overweeg ik om wederom te laten kalibreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:51:
[...]

dan is er toch een verschil in kwaliteit.
Als ik de tvbox via de receiver zet ipv rechtstreeks op de tv, dan is het beeld veel minder scherp en veel meer motionproblemen.Het valt echt op, het verschil.
De manier van upscalen en deïnterlacen verschilt per apparaat en/of settings van dat specifieke apparaat, dus dat je een verschil ziet kan heel goed kloppen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:45:
Iemand wellicht nog een leuke tip(of wellicht ervaring) voor een Soundbar voor onder de 200 euro? Liefst van LG aangezien ie uiteraard aan een C7 gekoppeld gaat worden. Mijn jaren oude 5.1 setje heeft de geest gegeven namelijk. Geluid is voor mij nooit echt een hele grote prioriteit geweest en voor een bedrag van rond de 200 verwacht ik ook niet al te veel maar wil toch iets meer punch dan wat de tv nu produceert. Al is dat zo slecht nog niet.
Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor kijker je bent (regulier tv of voornamelijk films/series), maar voor mij is geluid misschien nog wel belangrijker voor de beleving dan het beeld.

Mijn gevoel zegt mij dat je die € 200 dan beter helemaal in je zak kan houden, als het je echt niet interesseert. Je zal er dan niet veel op vooruit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie. De reden dat ik niet zo gek veel om audio geef is omdat ik slechthorend ben aan mijn linkerkant. Dus ik kan nooit voor de volle 100% genieten van geluid. Echter ik had dus wel een 5.1 setje. Nothing fancy ofzo maar voor mij voldoende en hoewel de tv speakers best goed zijn blijft het toch een beetje blikkerig geluid met name de bas mis ik wel. Heb dus een LG SJ5 soundbar besteld welke morgen geleverd wordt. Voor 175 euro niks speciaals verder maar wel beter dan de tv speakers. Mag ik hopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
Verwijderd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:34:
Dank voor je reactie. De reden dat ik niet zo gek veel om audio geef is omdat ik slechthorend ben aan mijn linkerkant. Dus ik kan nooit voor de volle 100% genieten van geluid. Echter ik had dus wel een 5.1 setje. Nothing fancy ofzo maar voor mij voldoende en hoewel de tv speakers best goed zijn blijft het toch een beetje blikkerig geluid met name de bas mis ik wel. Heb dus een LG SJ5 soundbar besteld welke morgen geleverd wordt. Voor 175 euro niks speciaals verder maar wel beter dan de tv speakers. Mag ik hopen :+
Ik wilde zeggen: koop dan een subwoofer ipv (alleen) een soundbar, maar ik zie nu dat ie daar bij in zit! En draadloos ook nog eens. Maar krijg je dan geen last van audio lag? Aan de andere kant mag je daar voor die prijs dan ook weer niet wakker van liggen en het zal met bass ook wel meevalen. Ben sowieso wel benieuwd naar je ervaringen met je aankoop, please share!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.woering
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 10:42
Verwijderd schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:34:
Als de SJ5 nou niet bevalt en je hebt toch iets meer om uit te geven kan ik de SJ8 aanraden, samen met de T8 bracket wordt hij één met de TV en het geluid is meer dan redelijk voor die prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die aparte subwoofer was wel belangrijk idd want ik mis voornamelijk de zwaardere tonen met de tv speakers. Was ook speciaal op zoek naar een LG Soundbar ivm de C7 en om natuurlijk zo min mogelijk connectieprobleempjes te krijgen. Is goed ik laat morgen van me horen (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scarface1984
Net de LG 55 C8 opgehaald wat een beeld zeg pff en toch een verschil met de LG SK85 geen seconde spijt . Bedankt voor jullie hulp en meningen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Scarface1984 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:37:
Net de LG 55 C8 opgehaald wat een beeld zeg pff en toch een verschil met de LG SK85 geen seconde spijt . Bedankt voor jullie hulp en meningen 👍
Gefeliciteerd!! En nu lekker gaan genieten hè? Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op dit moment heel erg te twijfelen tussen de 55c7v en philips 55pos9002. Zijn er naast ambilight en de lagere inputlag en dolby atmos van de c7v nog andere (grote) voor of nadelen?

Op internet kan je er veel over vinden, maar het blijft moeilijk om de knoop door te hakken. Misschien iemand met persoonlijke ervaring?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2018 10:58 ]

Pagina: 1 ... 100 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.