Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Verwijderd schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:53:
Ik zit op dit moment heel erg te twijfelen tussen de 55c7v en philips 55pos9002. Zijn er naast ambilight en de lagere inputlag en dolby atmos van de c7v nog andere (grote) voor of nadelen?

Op internet kan je er veel over vinden, maar het blijft moeilijk om de knoop door te hakken. Misschien iemand met persoonlijke ervaring?
De LG C7 heeft support voor Dolby Atmos op onder andere Netflix en dergelijke. Zeker wanneer je thuis een Dolby Atmos capable receiver en speaker opstelling hebt (7.1, 5.1.2, 5.1.4, etc) dan zou ik voor de LG gaan. Tevens heeft de LG ondersteuning voor Dolby Vision. Ik weet niet zeker of de Philips dat ook heeft.
Dat waren voor mij iig de redenen dat ik voor de LG ben gegaan.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Scarface1984 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:37:
Net de LG 55 C8 opgehaald wat een beeld zeg pff en toch een verschil met de LG SK85 geen seconde spijt . Bedankt voor jullie hulp en meningen 👍
Inderdaad even schrikken als je van een 2015 model afkomt de 930V. Die was in mijn optiek al prima en had/heeft een prachtig beeld. Maar deze C8 dat spat er nog harder af dan ik had verwacht.

Ga m straks zeker weer laten calibreren. Vond namelijk wel dat bij diverse presets de oled wel erg hoog stond. Namelijk op 100. Contrast etc ook vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucei
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-05-2024
Hoe zou dan de overstap van een 2016 naar een 2018 oled kunnen beschreven worden?

Heb een B6 en nu deze nog flink wat oplevert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
BarryS schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:03:
[...]

De LG C7 heeft support voor Dolby Atmos op onder andere Netflix en dergelijke. Zeker wanneer je thuis een Dolby Atmos capable receiver en speaker opstelling hebt (7.1, 5.1.2, 5.1.4, etc) dan zou ik voor de LG gaan. Tevens heeft de LG ondersteuning voor Dolby Vision. Ik weet niet zeker of de Philips dat ook heeft.
Klopt, alleen krijg je het Dolby Atmos geluid van de interne Netflix app niet zomaar naar een Atmos capable receiver gestuurd, omdat zowel HDMI ARC als optisch geen uncompressed audio ondersteunen. Via HDMI ARC wordt het Atmos geluid omgezet naar een DD+ signaal, waardoor de versterker het op één of andere manier alsnog als Atmos herkent (bij mijn Onkyo tenminste) en er nog wat van weet te maken. Hoe dit via optisch gaat weet ik niet zeker. Maar het aanbod van Atmos ondersteunende content op Netflix is op dit moment erg beperkt, dus ik maak me er niet heel druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Ik zit op dit moment heel erg te twijfelen tussen de 55c7v en philips 55pos9002. Zijn er naast ambilight en de lagere inputlag en dolby atmos van de c7v nog andere (grote) voor of nadelen?

Op internet kan je er veel over vinden, maar het blijft moeilijk om de knoop door te hakken. Misschien iemand met persoonlijke ervaring?
Android TV OS i.c.m. Philips is dramatisch. Langzaam, wordt slecht geüpdatet en voor zover ik me kan herinneren is de interne mediaspeler altijd vrij slecht. Dat zou voor mij persoonlijk de voordelen van Ambilight volledig tenietdoen. Zelf ben ik geen fan meer van Philips sinds dit verkocht is aan het Chinese TPV en dit naar mijn mening de algemene kwaliteit niet ten goede is gekomen, maar dat kan voor de OLED lijn volledig anders zijn.

LG met zijn webOS i.c.m. de wii-mote achtige Magic Remote daarentegen, is echt een winnaar. Persoonlijk vind ik het heel mooi en fijn werken. Zelfs de Guide van de kabel tv is relatief snel en werkt goed. Wisselen tussen beeld- en geluidsinstellingen gaat eenvoudig, evenals het wisselen tussen bronnen. Het opnemen met een aangesloten ext. HDD werkt super (soepeler dan via mijn Horizon Box).

Excuses voor de double-post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwintb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-08 17:25

Ik zit in hetzelfde schuitje. Aangezien de Philips via ING rentepunten (incl. cashback actie) aardig aantrekkelijk is qua prijs. Tussen de Philips en de LG zit er dan €400,- verschil. Persoonlijk neig ik naar de LG, maar dat is meer op gevoel. Ambilight schijnt niet fantastisch te zijn en heeft voor mij geen sterke meerwaarde, maar door de andere punten die je beschrijft heeft LG een streepje voor.
BarryS schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:03:
[...]

Met het prijsverschil vraag ik mij af of Dobly Atmos en Vision de meerwaarde heeft.. Daar ben ik zelf niet zo in thuis.. Is dat de moeite waard?
Smits360 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:19:
[...]

Android TV OS i.c.m. Philips is dramatisch. Langzaam, wordt slecht geüpdatet en voor zover ik me kan herinneren is de interne mediaspeler altijd vrij slecht. Dat zou voor mij persoonlijk de voordelen van Ambilight volledig tenietdoen. Zelf ben ik geen fan meer van Philips sinds dit verkocht is aan het Chinese TPV en dit naar mijn mening de algemene kwaliteit niet ten goede is gekomen, maar dat kan voor de OLED lijn volledig anders zijn.
Heb je zelf ervaren dat de Philips zo slecht presteert met de laatste updates? Of ervaring met een ouder model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
gerwintb schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Aangezien de Philips via ING rentepunten (incl. cashback actie) aardig aantrekkelijk is qua prijs. Tussen de Philips en de LG zit er dan €400,- verschil. Persoonlijk neig ik naar de LG, maar dat is meer op gevoel. Ambilight schijnt niet fantastisch te zijn en heeft voor mij geen sterke meerwaarde, maar door de andere punten die je beschrijft heeft LG een streepje voor.

[...]

Met het prijsverschil vraag ik mij af of Dobly Atmos en Vision de meerwaarde heeft.. Daar ben ik zelf niet zo in thuis.. Is dat de moeite waard?

[...]

Heb je zelf ervaren dat de Philips zo slecht presteert met de laatste updates? Of ervaring met een ouder model?
Ik vind Dolby Atmos zeker meerwaarde. Heb dan ook in een goede Denon receiver en speakers geïnvesteerd. Ook zeker Dolby Vision is meerwaarde. Er komen ook steeds meer Dolby Vision 4K BluRays uit en in samenwerking met de LG UP970 BluRay speler geeft dit echt een ongeëvenaard mooi beeld. Al de recente HDR content op Netflix is ook gecodeerd in Dolby Vision. Dolby Vision is de beste HDR standaard momenteel op de markt.

edit: spelfoutjes

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Verwijderd schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:22:
[...]

Inderdaad even schrikken als je van een 2015 model afkomt de 930V. Die was in mijn optiek al prima en had/heeft een prachtig beeld. Maar deze C8 dat spat er nog harder af dan ik had verwacht.

Ga m straks zeker weer laten calibreren. Vond namelijk wel dat bij diverse presets de oled wel erg hoog stond. Namelijk op 100. Contrast etc ook vrij hoog.
Ben van samsung tv maand geleden overgestapt naar 55C8 en het is elke dag nog een vette smile hier. Waanzinnig beeld (gecalibreerd) en wat werkt die ab geweldig. Nog geen seconde spijt gehad en ja wellicht is deze nu al goedkoper. .maar ik heb al maand genoten van het geweldige beeld _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

Zelfs de Guide van de kabel tv is relatief snel en werkt goed. Wisselen tussen beeld- en geluidsinstellingen gaat eenvoudig, evenals het wisselen tussen bronnen. Het opnemen met een aangesloten ext. HDD werkt super (soepeler dan via mijn Horizon Box).
Heb je zowel een Horizon box en coax op je tv aangesloten daarvoor? Ik heb nog een oude UPC mediabox, maar heb dus niks aan het standaard tv kijken op de LG. Tenzij ik iets simpels over het hoofd zie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
mrwolf schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:35:
[...]

Heb je zowel een Horizon box en coax op je tv aangesloten daarvoor? Ik heb nog een oude UPC mediabox, maar heb dus niks aan het standaard tv kijken op de LG. Tenzij ik iets simpels over het hoofd zie...
Je kan met een CI+ module je kaart van Ziggo in de TV doen en de interne decoder/tuner gebruiken. Dat doe ik zelf ook. Je kan ook opnemen wanneer je een HD aansluit op een van de USB poorten. Heb deze met dubbelzijdige tape achter op de TV geplakt. Zappen gaar goed snel, de programma gids is redelijk snel. Je kan ook live TV pauzeren e.d. Wat je niet kan is programma's terugkijken of vanaf het begin kijken zoals je met de Horizon media box kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Android TV OS i.c.m. Philips is dramatisch. Langzaam, wordt slecht geüpdatet en voor zover ik me kan herinneren is de interne mediaspeler altijd vrij slecht.
Voor het update beleid ben ik ook een beetje bang tov lg. En ik wist niet dat android tv zo slecht werktte.

Heb nog wat filmpjes van de pos9002 bekeken. Ik denk dat ik ambilight nogal afleidend vind werken. Een grote lichtshow kan bij sommige materialen leuk zijn. Maar wat je ook ziet is dat soms kleine details enorm worden uitvergroot. En bij iedere andere scene een hele andere kleur kamer.

Op zich is de c8 ook interessant, maar de verschillen zijn als het goed is minimaal. Voornamelijk de beeldverwerking is verbeterd, maar was al vrij goed. Weet niet of ik dat 300 euro waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BarryS schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:38:
[...]
Je kan met een CI+ module je kaart van Ziggo in de TV doen en de interne decoder/tuner gebruiken. Dat doe ik zelf ook. Je kan ook opnemen wanneer je een HD aansluit op een van de USB poorten. Heb deze met dubbelzijdige tape achter op de TV geplakt. Zappen gaar goed snel, de programma gids is redelijk snel. Je kan ook live TV pauzeren e.d. Wat je niet kan is programma's terugkijken of vanaf het begin kijken zoals je met de Horizon media box kan.
..en je kan niet het ene programma bekijken en tegelijk een ander opnemen (zolang je geen dubbele DVB-C tuner in je TV hebt), correct?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
gerwintb schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:30:
[...]
Ik baseer het op een vorig model (zonder Ambilight) van mezelf, ervaring van vrienden en het lezen van heel veel reviews op Tweakers, Coolblue, BCC, Mediamarkt, etc. Heb zelf een aantal keer op het punt gestaan een Philips met ambilight te kopen en dit weerhield me er telkens van. Ben, zoals je kunt merken, achteraf blij dat ik voor een LG gegaan ben.
mrwolf schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:35:
[...]

Ik heb de coax kabel die vanaf de kameraansluiting eerder direct in de Horizon box ging, nu achter de Horizon box gesplit met een actieve splitter. Vanaf daar gaan er 2 korte coax kabels naar de Horizon box en naar de TV. De Horizon box heeft 6(!!) tuners, mijn C7 maar 1. Dus als ik meerdere dingen wil kijken en/of opnemen tegelijk, dan heb ik daar de Horizon box nog voor. Plus dat die tevens als modem/router dient en ik dat niet wil vervangen door eigen apparatuur, want ik haal er steady draadloos 200 mbit mee en het werkt gewoon goed.

Edit: en ja, daar heb je dan nog wel een CI+ module voor, in mij geval van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
hardware-lover schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 14:14:
[...]

..en je kan niet het ene programma bekijken en tegelijk een ander opnemen (zolang je geen dubbele DVB-C tuner in je TV hebt), correct?
Met de C7 kan dat niet, want die heeft maar 1 tuner. Opnemen kost 1 tuner, kijken (op een andere zender) ook 1. Vertraagd kijken van dezelfde zender maar 1, want je kijkt naar wat je opneemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:12
Zou nog even terugkomen op de LG SJ5 Soundbar. Kan er kort over zijn, ben er zéér tevreden over :) . De groetjes.

Nee zonder gekheid, kom van een antiek 5.1 setje en ik hoor met deze soundbar méér detail dan met die home cinema, en dat met een half doof linker oor ;) . Installatie een eitje, even alles naar smaak instellen en gaan met de banaan. Kers op de taart is dat ie erg mooi staat voor de C7. Goeie diepe bass ook weer, dat is wat ik erg mistte.

De ware audiofiel zal misschien zijn neus ophalen voor deze instap Soundbar (tenminste, denk dat dit een instapper is als ik prijzen zie van high-end modellen), maar voor mijn behoeften voldoet deze méér dan prima d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Wat ik begreep is de Ambilight van de nieuwste Flipsen niet zo lekker. Ze hebben de leds verkeerd gemonteerd zodat je TV vooral op je plafond en de naaste muren schijnt. Qua beeldkwaliteit zal er niet heel veel verschil zijn denk ik, allebei magistraal. Dus dan gaat het om de gebruiksvriendelijkheid en dan wint LG met een dikke voorsprong.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 17:44
Zit hier te twijfelen of ik voor de 65c8 ga. Heb altijd een samsung gehad, en wil nu ik een nieuw huis heb toch wel die wauw tv. Heb nu een 55hu7500. Is er toevallig al iemand met deze tv hier? En zoja is het een grote stap van waar ik nu vanaf kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de philips inmiddels aan de kant geschoven. Maar vraag me nu af of 300 euro verschil tussen de c7 en c8 het waard is. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface1984
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:22:
[...]

Wat bedoel je precies de oled erg hoog staat ?
De contrast snap ik maar oled hoog die zie ik er niet tussen staan. Maar ik vind idd de standaard instelling al verbluffend ten opzichten van led .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:43
ik denk dat ie de lichtsterkte van het paneel zelf bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03 17:01
Ik hoor van al mijn vrienden dat ze de lichtsterkte van de C7 en C8 nooit op 100% hebben staan. Vraag me dan ook af wat de meerwaarde hiervan is in normale LED panelen. Of is dit alleen relevant bij HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
als de zon in je woonkamer schijnt dan zet je hem op 100 bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25

13art

Moderator Mobile
jpstaman schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 17:53:
Ik hoor van al mijn vrienden dat ze de lichtsterkte van de C7 en C8 nooit op 100% hebben staan. Vraag me dan ook af wat de meerwaarde hiervan is in normale LED panelen. Of is dit alleen relevant bij HDR?
Wat bedoel je met 'wat de meerwaarde is in normale led panelen'?
Hier staat het paneel ook zelden op 100 tenzij er sprake is van hdr content. In de avond staat hij ergens rond de 15 en overdag op iets van 80 (Dark room en Light room).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpstaman schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 17:53:
Bij led panelen heb je ook nog te maken met de afhankelijkheid van local dimming(als dat al wordt toegepast). Heb op diverse sites gelezen dat een led niet zo inthens is als een oled, omdat het dus moeilijk is om pixels onafhankelijk te verlichten. Tenzij je naar een samsuns q9 kijkt, maar die heeft ook flink wat lighting zones. Dat merk je ook aan de prijs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Migow schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:35:
[...]

Ben van samsung tv maand geleden overgestapt naar 55C8 en het is elke dag nog een vette smile hier. Waanzinnig beeld (gecalibreerd) en wat werkt die ab geweldig. Nog geen seconde spijt gehad en ja wellicht is deze nu al goedkoper. .maar ik heb al maand genoten van het geweldige beeld _/-\o_ _/-\o_
Heb je echt niets te klagen? Echt niet? Weet je het zeker? Echt zeker? Dan ben je samen met mij de enige hier op het topic. :+

Philips bouwt helemaal geen tv's meer: nieuws: TP Vision mag tot en met 2020 de Philips-merknaam voor tv's blijven g...

En wat moet je met die discolampen achter je tv? >:)

En wij hier zeggen natuurlijk allemaal dat je voor de Philips moet gaan. O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2018 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:34:
[...]

Dat argument heb ik al vaker gehoord :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
ik heb altijd gewoon 1 meter ledstrip op de achterkant van mijn tv. simpel zat.

En wij hier zeggen natuurlijk allemaal dat je voor de Philips moet gaan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pennywise666 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 20:50:
ik heb altijd gewoon 1 meter ledstrip op de achterkant van mijn tv. simpel zat.

[...]
YouTube: Noodweer - In de disco (Countdown 1983) Kon het niet laten ...... sorry. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
nou, ik heb hem gewoon op 1 vaste kleur staan. dat is toch juist goed achtergrondverlichting? en het geeft sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Heb je echt niets te klagen? Echt niet? Weet je het zeker? Echt zeker? Dan ben je samen met mij de enige hier op het topic. :+

[...]
Hé, vergeet mij niet! 😉😋

Alhoewel er zijn wel heel veel instellingen... :+

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaitSolaire
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 23:00
Probleem: HDR video via PC afspelen (Ryzen 5 2400g + Win 10 pro 1803 + MPC-BE + madvr) is te donker op LG Oled55c7v.

Sinds een paar dagen een LG Oled55c7v. Ik probeer daar via een Ryzen 5 2400g via hdmi 1.4 output hdr beeld richting de LG Oled55c7v te sturen. Dat lukt. Ik heb MPC-BE + madvr geconfigureerd. Als ik een 4k HDR video afspeel, dan lukt dat. Het beeld is echter te donker.

Als ik Madvr instel een HDR video te laten afspelen als SDR, is het wel licht genoeg, maar dat is niet wat ik wil. Als ik dezelfde video via de interne speler van de tv afspeel, is het werkelijk prachtig.

Ik weet niet waar de fout zit. Op internet zie ik weinig mensen met hetzelfde probleem, dus ik zal ergens iets fout doen, maar op dit moment heb ik alleen maar geleerd dat het allemaal minder vanzelfsprekend is als ik van tevoren gedacht had.

Edit: Ik heb meerdere instellingen geprobeerd. Brightness verhogen heeft absoluut geen esthetische zin. Dynamic contrast, al de settings zorgen niet voor een beter beeld. AMD settings staan op 12bpc / YCbCr 4:2:0 HDMI Link assurance on (Radeon Settings Version 2018.0303.2240.40774).

[ Voor 14% gewijzigd door LaitSolaire op 06-05-2018 02:09 . Reden: Extra informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je een high speed hdmi kabel ertussen?
Ondersteunt hdmi 1.4 überhaupt 4k?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
[...]

Dan geven we elkaar een hand en zijn wij en Jorgen blij ;) ;)
Nu 1maand + 1dag nog steeds blij met de aanschaf haha.
Wie volgt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Migow op 06-05-2018 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Jorgen schreef op zondag 6 mei 2018 @ 02:20:
Heb je een high speed hdmi kabel ertussen?
Ondersteunt hdmi 1.4 überhaupt 4k?
HDMI 1.4 introduced the kind of bandwidth required to deliver 4K video, but HDMI 2.0 can dole out 4K video without compromise, at 50 and 60 frames per second. In HDMI 1.4, the rate of 4K was limited to 24 frames per second.

Voor HDR is er met versie 1.4 niet genoeg bandbreedte, daar heb je 2.0 voor nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 06-05-2018 07:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 17:08:
Ik heb de philips inmiddels aan de kant geschoven. Maar vraag me nu af of 300 euro verschil tussen de c7 en c8 het waard is. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik wacht op de nieuwe philips 55OLED803: ABL dik in orde en Android Nougat vlot en zonder bugs.
En toevallig is de Philips in motion handing net iets beter dan de LG, dus als je naar het WK voetbal wil kijken zonder judder, ga dan voor de POS9002 :9

[ Voor 17% gewijzigd door luctes op 06-05-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diviuss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04-2022
Gisteren Saving Private Ryan binnen gekregen in UHD.
Gelijk afgespeeld op mijn 55c7v, nu valt het beeld een beetje tegen.
Kan iemand mij vertellen dat het normaal is dat het beeld er " grainy" uitziet. Of is dit te verhelpen dmv bepaalde settings?
Volgens http://realorfake4k.com/my-product/saving-private-ryan/ zou het "real 4k" moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pennywise666 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 22:19:
[...]

nou, ik heb hem gewoon op 1 vaste kleur staan. dat is toch juist goed achtergrondverlichting? en het geeft sfeer.
Was bedoeld voor dat Ambilight verhaal. Ik zou echt gek worden van zo'n disco achter mijn tv. Als ik film ga kijken of Netflix, zet ik juist bijna alle verlichting uit. Heb ook een behoorlijk donkere wand achter de tv. Bewust gedaan. Normaal gesproken, bij reguliere tv brandt er bij mij vanuit de onderkant achter de tv langs ook een ledstripje. Of het goed is? Moet ieder voor zich weten. De bios is ook donker toch?
Diviuss schreef op zondag 6 mei 2018 @ 09:32:
Kan iemand mij vertellen dat het normaal is dat het beeld er " grainy" uitziet. Of is dit te verhelpen dmv bepaalde settings?
Volgens http://realorfake4k.com/my-product/saving-private-ryan/ zou het "real 4k" moeten zijn.
Zit in de film. Hoort zo. Zo heeft de maker het bedoeld. Lekker laten zo.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2018 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Laatst online: 19-06 23:33
Diviuss schreef op zondag 6 mei 2018 @ 09:32:
Yep, is de bedoeling. Lees de review op BluRay.com:
http://www.blu-ray.com/mo...4K-Blu-ray/200172/#Review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:46
Wat betreft de werking van de Ambilight op de Philips OLED tv's: met de nieuwere series zijn de ledjes wat anders c.q. geplaatst, afgesteld ten opzichte van het 9002 model. Bij mijn 873 werkt het prima, lichteffecten worden goed verspreid en weergegeven. Je kunt het ook zelf inzake effecten en lichtsterkte verder naar eigen wens inrichten, weergeven.
Jammer dat sommige zo negatief over deze nieuwe tv lijn onder de naam Philips zijn. Ook software matig zijn er veel verbeteringen en regelmatig updates.

Wat betreft filmgrain en effecten: zie je bij veel films en series terugkomen, keuze van de producenten en regisseurs, jammer genoeg ook vaak bij Marvel producties, en niet alleen op BUS maar ook bij de huidige streaming aanbieders waaronder Netflix, Amazon Prime.

[ Voor 20% gewijzigd door dinandus op 06-05-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pennywise666 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 17:51:
ik denk dat ie de lichtsterkte van het paneel zelf bedoeld
Inderdaad, dat bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dinandus Wat verwacht je nu? Dat we op LG Oled topic gaan discussiëren over Philips? Als jij er blij mee bent goed toch? Open anders een topic LG versus Philips. Lijkt me handiger, als het nog niet is.

En nu naar buiten en genieten van het weer. Tv kijken kunnen we weer als het plenst. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
luctes schreef op zondag 6 mei 2018 @ 08:56:
[...]

Ik wacht op de nieuwe philips 55OLED803: ABL dik in orde en Android Nougat vlot en zonder bugs.
En toevallig is de Philips in motion handing net iets beter dan de LG, dus als je naar het WK voetbal wil kijken zonder judder, ga dan voor de POS9002 :9
jij geeft een antwoord op een vraag die hij niet stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 09:40:
[...]

Was bedoeld voor dat Ambilight verhaal. Ik zou echt gek worden van zo'n disco achter mijn tv. Als ik film ga kijken of Netflix, zet ik juist bijna alle verlichting uit. Heb ook een behoorlijk donkere wand achter de tv. Bewust gedaan. Normaal gesproken, bij reguliere tv brandt er bij mij vanuit de onderkant achter de tv langs ook een ledstripje. Of het goed is? Moet ieder voor zich weten. De bios is ook donker toch?
Nee word ik ook niet goed van dan nerveuze kleuren veranderen de hele tijd.
Ja ik hetzelfde: met film het licht op laagste stand of uit. En bij reguliere tv wat meer.
Ik ben jaren niet naar de bios geweest,maar brand er daar niet zo'n lampje in de hoek ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:10
Gisteren hebben mijn vriendin en ik sinds tijden weer eens een film gekeken (meestal kijken we series de laaste tijd). We begonnen toen het nog redelijk licht was buiten en dus stonden de lampen uit. Halverwege was het ondertussen donker buiten en dus keken we ook in het donker de film verder. Dat blijft toch eigenlijk wel de leukste kijkervaring en zeker met een OLED TV is het echt iets bijzonders.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Wat dat betreft wel minder dat we nu de periode ingaan met de langste dagen en de meeste zonuren :) . Nee, geef mij maar oktober-maart als het in december lekker al om 16.00 uur donker is als het meezit. Dat zijn de betere omstandigheden voor m'n hobby :o

Kom zowat ook niet meer aan gamen toe overdag met die pokkezon 8). Niet dat het niet te doen is, maar het haalt nogal de immersie weg vindt ik. Heeft overigens niks met Oled te maken verder, want dat deed ik met m'n lichtbak ks8000 ook al.

[ Voor 21% gewijzigd door DutchOwnage op 06-05-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:13
DutchOwnage schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:33:
Wat dat betreft wel minder dat we nu de periode ingaan met de langste dagen en de meeste zonuren :) . Nee, geef mij maar oktober-maart als het in december lekker al om 16.00 uur donker is als het meezit. Dat zijn de betere omstandigheden voor m'n hobby :o

Kom zowat ook niet meer aan gamen toe overdag met die pokkezon 8)
Voor gamen, films en series kijken wel. Maar nog beter is buiten op mn loungesetje lekker in de zon chillen. Pilsje erbij, bbq zo aan. Oktober tm maart vind ik echt een verschrikking. Gister op bevrijdingsfestival ook, lekker weer, iedereen buiten. Das toch beter dan die ellende van de herfst en de winter.

Vandaag ook nog gewoon gegamed hoor. Gordijntjes dan wel ff dicht 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 06-05-2018 16:39 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Hulleman op 06-05-2018 16:38 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Hulleman schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:37:
[...]

Voor gamen, films en series kijken wel.
Laten dat nu juist mijn grootste hobby's zijn :9

God of War speel ik nu echt niet overdag, vindt ik een beetje zonde om maar een voorbeeld te noemen. Maar idd, straks gaat de bbq wel ff aan en vanaf een uur of 8 mag de tv weer aan. Mooi op tijd voor El Classico (Barca-Real) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:22:
Gisteren hebben mijn vriendin en ik sinds tijden weer eens een film gekeken (meestal kijken we series de laaste tijd). We begonnen toen het nog redelijk licht was buiten en dus stonden de lampen uit. Halverwege was het ondertussen donker buiten en dus keken we ook in het donker de film verder. Dat blijft toch eigenlijk wel de leukste kijkervaring en zeker met een OLED TV is het echt iets bijzonders.
Ik pak mijn smartphone, Domoticz, groep film kijken en met 1 druk op de knop staat de verlichting in de film kijk stand. Gemak dient de mens. Ideetje? Volgende verslaving, Domotica. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:50
Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 18:36:
[...]

Ik pak mijn smartphone, Domoticz, groep film kijken en met 1 druk op de knop staat de verlichting in de film kijk stand. Gemak dient de mens. Ideetje? Volgende verslaving, Domotica. 8)
Ik doe het nog iets anders, ik roep naar mijn virtuele vriendin "movie time", en de hele
shit gaat in werking, en 10 seconden later staat kodi op mijn schermpje te pruttelen.

Dat terwijl ik zelf een pilsje haal, ja dat is dan wat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppeterr schreef op zondag 6 mei 2018 @ 18:43:
[...]

Ik doe het nog iets anders, ik roep naar mijn virtuele vriendin "movie time", en de hele
shit gaat in werking, en 10 seconden later staat kodi op mijn schermpje te pruttelen.

Dat terwijl ik zelf een pilsje haal, ja dat is dan wat jammer.
Top!. Robots voor het bier halen zijn in ontwikkeling. Of je roept je echte vriendin. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:50
Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 18:44:
[...]

Top!. Robots voor het bier halen zijn in ontwikkeling. Of je roept je echte vriendin. >:)
Je hebt mijn aandacht :) Bierhaal robot's - als het van LG is komt het vast goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
hdmi deep color werkt niet meer na de laatste windows 10 update (30 hz werkt wel),,nu heb ik dit eerder gehad met de nieuwere nvdia drivers, en kon ik terug naar oude versie 378.92 en werkte het weer,helaas nu niet meer.iemand een tip of verwijzing naar ander topic ?
edit.windows 10 terug gezet naar vorige versie,het werkt weer,weet alleen voor hoe lang die spring update zal toch een keer komen.
edit 2 werkt niet meer 2 uur later stond de windows update er weer op,2x ddu driver gedaan en oude driver 378.. geinstalleerd ,60hz werkt gewoon niet ,30 hz wel,snap het niet

[ Voor 37% gewijzigd door pwh53 op 07-05-2018 11:11 . Reden: werkt weer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
pennywise666 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 13:01:
[...]

jij geeft een antwoord op een vraag die hij niet stelt.
Antwoord op de vraag: nee, geen € 300 waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
LaitSolaire schreef op zondag 6 mei 2018 @ 01:46:
Probleem: HDR video via PC afspelen (Ryzen 5 2400g + Win 10 pro 1803 + MPC-BE + madvr) is te donker op LG Oled55c7v.

Sinds een paar dagen een LG Oled55c7v. Ik probeer daar via een Ryzen 5 2400g via hdmi 1.4 output hdr beeld richting de LG Oled55c7v te sturen. Dat lukt. Ik heb MPC-BE + madvr geconfigureerd. Als ik een 4k HDR video afspeel, dan lukt dat. Het beeld is echter te donker.

Als ik Madvr instel een HDR video te laten afspelen als SDR, is het wel licht genoeg, maar dat is niet wat ik wil. Als ik dezelfde video via de interne speler van de tv afspeel, is het werkelijk prachtig.

Ik weet niet waar de fout zit. Op internet zie ik weinig mensen met hetzelfde probleem, dus ik zal ergens iets fout doen, maar op dit moment heb ik alleen maar geleerd dat het allemaal minder vanzelfsprekend is als ik van tevoren gedacht had.

Edit: Ik heb meerdere instellingen geprobeerd. Brightness verhogen heeft absoluut geen esthetische zin. Dynamic contrast, al de settings zorgen niet voor een beter beeld. AMD settings staan op 12bpc / YCbCr 4:2:0 HDMI Link assurance on (Radeon Settings Version 2018.0303.2240.40774).
misschien heb je hier iets aan,60hz werkt bij mijniet meer na laatste windows update,30hz wel.
https://www.monitortests....om-Resolution-Utility-CRU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
via deze link
https://social.technet.mi...rum=WindowsInsiderPreview

heb ik deze ontdekt maar ik snap het niet ,
https://www.monitortests....om-Resolution-Utility-CRU
resolutie staat er wel tussen
https://tweakers.net/ext/f/Hx8EyTsKvgFy7acxsurPfkgf/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door pwh53 op 07-05-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Vrijdag de LG 55c8 opgehaald. Man wat is hij impressive.. Nooit eerder een luxe tv gehad, maar wat een wereld van verschil. Helaas heb ik enkel nog 4k HDR content van Netflix. Daar zit aardig wat ruis op. Al is dat soms ook kunstmatig toegevoegd van wat ik hier zo lees.

Hoe spelen jullie het meeste 4k HDR content af? Allemaal Blu Ray spelers?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
downloaden op torrentsites en dan afspelen via appletv of pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:57

Convoy

g44p

Isniedood schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:15:

Hoe spelen jullie het meeste 4k HDR content af? Allemaal Blu Ray spelers?
NVIDIA Shield TV 2017 FTW :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Convoy op 07-05-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09 23:02
Convoy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:03:
[...]

NVIDIA Shield TV 2017 FTW :*)
Ik heb dit ook thuis staan, maar moog je mij is uitleggen wat de shield meer kan dan de tv zelf.
Als het neerkomt op afspelen van content van HDR? Torrents zijn toch vrij beperkt in goede kwaliteit en legaal?... en gezien het gebrek aan legale kanalen met zuivere kwaliteit films is men verplicht blurays te kopen lijkt mij.

[ Voor 24% gewijzigd door Light21M op 07-05-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-08 13:05
Misschien een domme vraag maar ik heb niet heel veel verstand van tv’s.
Maar wat is het grote verschil van de LG OLED55E7N en de Samsung QLED QE55Q7FAMLXXN de LG is bijna 1000€ duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Light21M schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:07:
[...]

Ik heb dit ook thuis staan, maar moog je mij is uitleggen wat de shield meer kan dan de tv zelf.
Als het neerkomt op afspelen van content van HDR? Torrents zijn toch vrij beperkt in goede kwaliteit en legaal?... en gezien het gebrek aan legale kanalen met zuivere kwaliteit films is men verplicht blurays te kopen lijkt mij.
O.a. Kodi waarmee ik UHD HDR content stream vanaf m'n 21TB FS :9

verplicht blurays te kopen?? Kom op zeg, laat me niet lachen..... :+ :9 Nog nooit gedaan >:)

Nu jij weer smarty pants }:O :+

[ Voor 11% gewijzigd door Convoy op 07-05-2018 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

joey1990 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:12:
Misschien een domme vraag maar ik heb niet heel veel verstand van tv’s.
Maar wat is het grote verschil van de LG OLED55E7N en de Samsung QLED QE55Q7FAMLXXN de LG is bijna 1000€ duurder
https://tweakers.net/pricewatch/compare/701391;749451/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:24
Heb nu zelf de C8 en ben ook op zoek naar Dolby Vision demo materiaal. Er bestaat een app genaamd Dolby Access maar kennelijk is dit nog steeds niet te installeren op je tv (vorig jaar ook gemeld in deze thread)?

Zou een leuke feature moeten zijn:

YouTube: [LG WebOS App] Dolby Access for 2017/2018 LG 4K OLED TVs | stunning ...

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
plex maar geinstalleerd hdr werkt weer,zit nu in 5 dagen proef,hier na 8 euro eenmalig betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09 23:02
Convoy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:21:
[...]

verplicht blurays te kopen?? Kom op zeg, laat me niet lachen..... :+ :9 Nog nooit gedaan >:)

laat me de vraag opnieuw stellen.

Wat kan jij meer met de shield dan met uw tv omtrent het afspelen van de UHD 4K rips?
mijn 65c7 speelt native vanaf mijn NAS ook HDR UHD af.

Trouwens, die UHD beelden heb je legaal bemachtigd?

[ Voor 10% gewijzigd door Light21M op 07-05-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Light21M schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:00:
[...]

laat me de vraag opnieuw stellen.

Wat kan jij meer met de shield dan met uw tv omtrent het afspelen van de UHD 4K rips?
mijn 65c7 speelt native vanaf mijn NAS ook HDR UHD af.

Trouwens, die UHD beelden heb je legaal bemachtigd?
Gelukkig ben ik geen verantwoording verschuldigd jegens u. ;) Voor de rest gebruik ik de tv functionaliteiten nooit omdat ik daarvoor de NVIDIA Shield TV 2017 juist heb; Amen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
Dankje, dan een andere vraag omdat cijfertjes en omschrijvingen mij niet veel zeggen. Wat zouden jullie aanschaffen kijkende naar de prijzen en de specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
joey1990 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:13:
[...]

Dankje, dan een andere vraag omdat cijfertjes en omschrijvingen mij niet veel zeggen. Wat zouden jullie aanschaffen kijkende naar de prijzen en de specs
met dat budget zou ik een LG OLED55C7 scoren, die zijn nu te koop rond de 1375... Oled vind ik mooier dan LCD....

lees de draad voordat je blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
Theelepel88 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:15:
[...]

met dat budget zou ik een LG OLED55C7 scoren, die zijn nu te koop rond de 1375... Oled vind ik mooier dan LCD....
Oke dankje! Maar die samsung is een Qled is dat dan niet beter dan een OLed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02
joey1990 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:42:
[...]

Kan je ons uitleggen waarom je denkt dat een Qled beter is dan een Oled? Waar baseer je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

[...]

QLED is een marketing term om je op het verkeerde been te zetten. Neemt niet weg dat het mooie TV's zijn. Maar doe eens zelf een snelle google op OLED vs QLED en je vindt antwoorden zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
Isniedood schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:43:
[...]

QLED is een marketing term om je op het verkeerde been te zetten. Neemt niet weg dat het mooie TV's zijn. Maar doe eens zelf een snelle google op OLED vs QLED en je vindt antwoorden zat.
Oke ga ik doen! Bedankt voor je snelle reactie, dan ga ik is nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07
[...]

Het is niet dat de een beter is dan de ander. Ze zijn verschillend en hebben beide hun voor en nadelen die voor ieder weer anders zijn.

Zoals al is gezegd is qled gewoon een term om mensen te laten denken dat ze een nieuwe techniek kopen. De techniek is gewoon een quantum dot die wat is doorontwikkeld.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Convoy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:21:
[...]

@Light21M doelt op de legale manier. Het kopen van UHD Blu-Rays met HDR is de enige legale manier om op max kwaliteit UHD HDR materiaal te bekijken. De andere manier is de illegale manier, namelijk downloaden via usenet en dan via een NAS/mediaspeler of whatever de content via Kodi, plex etc af te spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 07-05-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Hulleman schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:48:
[...]

@Light21M doelt op de legale manier. Het kopen van UHD Blu-Rays met HDR is de enige legale manier om op max kwaliteit UHD HDR materiaal te bekijken. De andere manier is de illegale manier, namelijk downloaden via usenet en dan via een NAS/mediaspeler of whatever de content via Kodi, plex etc af te spelen.
Het nadeel van downloaden is dat de kwaliteit vaak toch wat minder is.
Wanneer je een films op schijf hebt dan weet je zeker dat je de hoogste bitrates hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Marcievg schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:00:
[...]

Het nadeel van downloaden is dat de kwaliteit vaak toch wat minder is.
Wanneer je een films op schijf hebt dan weet je zeker dat je de hoogste bitrates hebt.
Knappe jongen als je het verschil ziet tussen een UHD Blu-Ray en een 60gb remux met een bitrate van zeg 70mb/s.

Wat mij vooral stoort is dat je naast UHD blu-rays geen andere legale mogelijkheid hebt om ook maar in de buurt van die kwaliteit te komen. Ik vind € 20-€30 veel te duur voor een film. Netflix is leuk, maar de kwaliteit van 4K komt eerder in de buurt van een goede 1080P blu-ray.

Mensen die thuis films/series thuis 4K HDR digitaal bekijken met een dikke bitrate trekken dat in 99% van de gevallen via usenet binnen. Ik ben echt geen moraalridder, maar usenet is dan gewoon de best next thing en dat is natuurlijk wel vreemd. Ik wil best een paar tientjes per maand aftikken voor een streamingsdienst die mij 4K HDR materiaal van 60gb per film aanbiedt. Mijn internetverbinding trekt dat wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 07-05-2018 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Hulleman schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:05:
[...]

Wat mij vooral stoort is dat je naast UHD blu-rays geen andere legale mogelijkheid hebt om ook maar in de buurt van die kwaliteit te komen. Ik vind € 20-€30 veel te duur voor een film. Netflix is leuk, maar de kwaliteit van 4K komt eerder in de buurt van een goede 1080P blu-ray.

Mensen die thuis films/series thuis 4K HDR digitaal bekijken met een dikke bitrate trekken dat in 99% van de gevallen via usenet binnen. Ik ben echt geen moraalridder, maar usenet is dan gewoon de best next thing en dat is natuurlijk wel vreemd. Ik wil best een paar tientjes per maand aftikken voor een streamingsdienst die mij 4K HDR materiaal van 60gb per film aanbiedt. Mijn internetverbinding trekt dat wel.
Ik ben het helemaal met je eens dat de blu-rays echt te duur zijn. Ik heb voor mezelf gesteld dat ik al zo veel uitgeef aan beeld en geluid dan wil ik dat ook echt optimaal benutten.
Ik download zelf ook weleens maar een film op schijf blijft toch het mooist.

Als ik het me goed herinner dan zit de bitrate van 4k Netflix op de helft van een 1080p blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaitSolaire
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 23:00
Dank voor je reactie pwh53. Via een lagere resolutie afspelen, zou inderdaad het 1.4 bandwidth probleem moeten oplossen. Ik heb ervoor gekozen op dit moment UHD content via de interne speler van de televisie af te spelen. Ik ben gewoon te simplistisch geweest en dacht dat ik middels de 2400g een leuke htcp/simpele game computer zou hebben. Op mini-itx formaat zijn er echter geen AM4 mobo's met hdmi2.0b uitgaan. Ja, sinds een 470x kaart van 200 euro... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
Marcievg schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:12:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens dat de blu-rays echt te duur zijn. Ik heb voor mezelf gesteld dat ik al zo veel uitgeef aan beeld en geluid dan wil ik dat ook echt optimaal benutten.
Ik download zelf ook weleens maar een film op schijf blijft toch het mooist.

Als ik het me goed herinner dan zit de bitrate van 4k Netflix op de helft van een 1080p blu-ray.
Wat ik lees gebruikt Netflix voor 4K streams zo'n 15mbit maar dan wel in HEVC. Dit komt aardig in de buurt van 35mbit 1080p / H264 Blu ray maar is flink lager dan UHD disks. Deze zullen denk ik ergens rond de 50mbit doen met een piek van 100mbit (HEVC).

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
LaitSolaire schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:15:
[...]

Dank voor je reactie pwh53. Via een lagere resolutie afspelen, zou inderdaad het 1.4 bandwidth probleem moeten oplossen. Ik heb ervoor gekozen op dit moment UHD content via de interne speler van de televisie af te spelen. Ik ben gewoon te simplistisch geweest en dacht dat ik middels de 2400g een leuke htcp/simpele game computer zou hebben. Op mini-itx formaat zijn er echter geen AM4 mobo's met hdmi2.0b uitgaan. Ja, sinds een 470x kaart van 200 euro... :)
ik heb een 1050 ti ,60hz werkt niet meer na windows update,heeft 1 jaar gewerkt met de oude driver,ben de hele dag al bezig geen zin meer in,uhd gaat nu via plex, werkt nu,dus laat het maar voor nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

spoor12b schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:47:
Heb nu zelf de C8 en ben ook op zoek naar Dolby Vision demo materiaal. Er bestaat een app genaamd Dolby Access maar kennelijk is dit nog steeds niet te installeren op je tv (vorig jaar ook gemeld in deze thread)?

Zou een leuke feature moeten zijn:

YouTube: [LG WebOS App] Dolby Access for 2017/2018 LG 4K OLED TVs | stunning ...
Je land op UK zetten in de settings. Heb het net even gedaan. Oude nl apps kun je blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Bedankt, ik ga het vanavond gelijk even proberen.

spoor12b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
Voor de liefhebbers die graag 4K inclusief Dolby Vision kijken is, zeker als je niet voor een UHD disc en of speler gaat, de Apple 4K TV denk ik een goed alternatief. Dolby Atmos ondersteuning zit er aan te komen. En de films zijn via I-Tunes met acties (zeer) voordelig te verkrijgen. Maar dat is dacht ik alom bekend, zeker binnen de Tweakers Unity.

Kunnen we mischien voor 4K content niet ergens op forum een eigen topic aanmaken?
We dwalen (te) vaak van de beoogde onderwerpen af, eigenlijk gaat het hier over Oled TV.

Tja, zelf gebruik ik de UB900 sinds deze in Nl uitkwam, en twijfel nog over een Apple Tv 4K.
Bestel normaliter mn UBD's meestal via Amazon, pas nog 3 voor prijs van 2, en nu actie 2 voor € 35,-
Enkele keer een 3disc combi: UBD, BD en een 3D in een box,

[ Voor 38% gewijzigd door dinandus op 07-05-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

dinandus schreef op maandag 7 mei 2018 @ 17:51:
Voor de liefhebbers die graag 4K inclusief Dolby Vision kijken is, zeker als je niet voor een UHD disc en of speler gaat, de Apple 4K TV denk ik een goed alternatief. Dolby Atmos ondersteuning zit er aan te komen. En de films zijn via I-Tunes met acties (zeer) voordelig te verkrijgen. Maar dat is dacht ik alom bekend, zeker binnen de Tweakers Unity.
Helaas een android gebruiker hier. Wat is de definitie van zeer voordelig overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Voordelig varieert van 3,95 tot 5,95 a 7,95 voor een 4K film bij actie prijzen voor de huur.
Mits ondersteunt heb je het wel over een in Dolby Vision ondersteunde film, of HDR 10 als de tv geen DV pakt. En straks na de uitrol ook de Dolby Atmos sound.
Alles hierover vindt je hier in het Apple TV 4K treat elders hier op dit forum.

[ Voor 13% gewijzigd door dinandus op 07-05-2018 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-09 17:44
Stond net op het punt de 65c8 te bestellen bij Apollo, toen ik ineens zat te twijfelen over de afstand naar de tv. Dit is bij mij zeker 5m, iemand tips voor wel/niet? En kom aub niet met ga dichter zitten 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywise666
gebruik een verrekijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
robino007 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:55:
Stond net op het punt de 65c8 te bestellen bij Apollo, toen ik ineens zat te twijfelen over de afstand naar de tv. Dit is bij mij zeker 5m, iemand tips voor wel/niet? En kom aub niet met ga dichter zitten 8)7
Volgens deze website zit je met 5m op de ideale afstand voor full HD beeld bij een 65" TV. Voor ultra HD zou je dichterbij moeten zitten. Maar ja op 5m afstand moet je daarvoor een gigantisch grote tv hebben en dat is onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Als ik deze website mag geloven, moet je op 5 meter zo'n beetje een 150 inch scherm hebben voor de optimale kijkafstand. Lijkt mij wat overdreven.

Zelf heb ik naast mijn 55C7 ook een beamer die tot 102 inch komt, waarvan ik het doek net voor de tv kan trekken. Vanaf de bank is de kijkafstand dan zo'n 4 meter en ik kan op zich beamen (haha) dat het niet onplezierig kijkt 8). Hoewel je er volgens diezelfde site dan weer veel te dicht op zit, omdat het een FHD is en geen 4K. Ik heb daar totaal geen last van, maar misschien geldt voor een beamer wat anders dan voor een tv.

Edit: Als twee personen nagenoeg tegelijk dezelfde link sturen, dan zal het wel waar zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Smits360 op 07-05-2018 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
ik kijk op 135 inch beamerscherm met 4,5 meter afstand. perfect.
en ja,voor beamers zijn de berekeningen anders.
een tip voor die gozer: koop dus een 4K beamer, want een 65 inch tv is zonde van je geld met zo'n verre afstand. Of koop gewoon een oude HD plasma tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
pennywise666 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:17:
ik kijk op 135 inch beamerscherm met 4,5 meter afstand. perfect.
en ja,voor beamers zijn de berekeningen anders.
een tip voor die gozer: koop dus een 4K beamer, want een 65 inch tv is zonde van je geld met zo'n verre afstand. Of koop gewoon een oude HD plasma tv.
135, haha, vet! _/-\o_
Maar ik denk ook dat 65 inch net te klein is en gezien de prijzen voor een 77 inch OLED, zou ik op zo'n afstand ook voor een mooie beamer gaan. Dan haal je geen OLED in huis, maar heb je wel een massive 4K beamer voor veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:10
Onze woonkamer is 5,20 mtr breed en de oog naar paneel afstand is dan zo'n 4,60 mtr. Dat kijkt prima met een 65" TV, maar het geeft uiteraard geen IMAX gevoel.

De TV staat op een Spectral Brick 2001 meubel, dus niet zo hoog en soms ga ik 's avonds voor de TV op de grond zitten/liggen met een paar kussens in mijn rug en nek. De oog naar paneel afstand is dan nog maar 2,20 mtr en omdat ik dan wat omhoog kijk lijkt de TV nog groter. Dat is altijd wel een gave beleving met 4K materiaal, zeker in het donker met alle lampen uit. Je wordt dan helemaal in de film of game gezogen.

Een beamer is gaaf, maar alleen als je de kamer 100% kan verduisteren en strooilicht kan minimaliseren. Witten wanden en een wit plafond zijn killing voor de beleving. Een goede vriend van mij heeft een goede beamer met een scherm van 2 mtr breed. Die impact is gaaf op 3 mtr afstand, maar de weerkaatsing van het geprojecteerde licht op de witte muren en plafond verlagen het contrast enorm en halen mij uit de beleving.

Als je voor groot wilt gaan en je kan en wilt het kwijt, kan je ook eens naar de Samsung 82MU7000 kijken. Dat is heel veel oppervlak voor een acceptabele prijs. Het beeld is niet zo fraai als van de LG 65C8, maar wel 1000 keer beter dan een beamer in een lichte kamer en je kan er overdag ook gewoon gebruik van maken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Bijna alweer een maandje verder en het lijkt wel of de tv beter en beter wordt. Op AVforums hebben ze het erover dat er een aantal momenten zijn (200 en 400 uur) waarbij de tv nét weer een tikkeltje beter wordt. Kan makkelijk het placebo effect zijn hoor, maar hier lijkt het te werken :9 :o . Schat dat ik er nu tegen 250 uur op heb. Iedere keer als ik 'm aanzet verbaas ik me weer, en dat is overdag. S'avonds is het natuurlijk helemaal feest.

Ik hoop oprecht dat het allemaal zo blijft de komende jaar of 3 en geen rare dingen ga meemaken zoals met de Samsung. Maak mij daar wel een klein beetje zorgen over hoor, met dat intensieve gebruik. Maar ja, dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57
Ik heb sinds februari een 55C7 en ik ben erg blij met het beeld van het ding. Echt fantastisch.

Ik heb echter ook twee kleine kinderen dus het was pas gisteren dat ik een beetje met de features van het ding aan de slag kon gaan. Ik gebruik nu een AppleTV2 met een oude versie van kodi erop om te streamen vanaf mijn NAS maar mijn AppleTV doet een beetje moeilijk en ik wil hem vervangen. Ik had gehoopt dat de DLNA functionaliteit van de LG hem overbodig zou maken en het werkt prima voor sommige files, maar een groot aantal files die ik heb worden niet ondersteund. Is er een manier om additionele codec support toe te voegen aan de TV?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:27:
Ik heb sinds februari een 55C7 en ik ben erg blij met het beeld van het ding. Echt fantastisch.

Ik heb echter ook twee kleine kinderen dus het was pas gisteren dat ik een beetje met de features van het ding aan de slag kon gaan. Ik gebruik nu een AppleTV2 met een oude versie van kodi erop om te streamen vanaf mijn NAS maar mijn AppleTV doet een beetje moeilijk en ik wil hem vervangen. Ik had gehoopt dat de DLNA functionaliteit van de LG hem overbodig zou maken en het werkt prima voor sommige files, maar een groot aantal files die ik heb worden niet ondersteund. Is er een manier om additionele codec support toe te voegen aan de TV?
Heb zelf nog geen problemen gehad met codec die de tv niet ondersteunt. Gisteren wel Plex op mijn Synology en leg gezet en dat werkt prima. Moest alleen even de rechten van Plex server in Synology aanpassen.

Wat mij vies tegenvalt is BFI. Zoveel flickering ook met pc gaming. Achteraf had ik wellicht net zo goed voor de c7 kunnen gaan aangezien BFI mij de belangrijkste feature leek. Anyway, wat een geweldige tv verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
@Dr. Strangelove
Xplay app al geprobeerd in combi met Plex server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:48

pro_6or

amateur_60r

DutchOwnage schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:08:
Bijna alweer een maandje verder en het lijkt wel of de tv beter en beter wordt. Op AVforums hebben ze het erover dat er een aantal momenten zijn (200 en 400 uur) waarbij de tv nét weer een tikkeltje beter wordt. Kan makkelijk het placebo effect zijn hoor, maar hier lijkt het te werken :9 :o . Schat dat ik er nu tegen 250 uur op heb. Iedere keer als ik 'm aanzet verbaas ik me weer, en dat is overdag. S'avonds is het natuurlijk helemaal feest.

Ik hoop oprecht dat het allemaal zo blijft de komende jaar of 3 en geen rare dingen ga meemaken zoals met de Samsung. Maak mij daar wel een klein beetje zorgen over hoor, met dat intensieve gebruik. Maar ja, dat zien we dan wel weer.
Die ervaring had ik ook met mijn (nog steeds huidige ) Pioneer 5080XA Plasma, of het ook waar is is een tweede :) . Ik had zelfds die indruk bij de Panasonic VT60 van mijn ouders (maar daar duurde het heel lang voor het beeld wat beter werd van kleur, maar daar kijk ik natuurlijk ook maar weinig, alleen als ik op bezoek ben). Wel raar dit effect idd maar ik lijk het ook te herkennen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 11:28

el-jorge

turn around and feel the vibe

Puck schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:23:
[...]

De instellingen van ondertiteling in XPlay hebben alleen effect op externe ondertitels (SRT). De LG WebOS player die XPlay gebruikt heeft helaas geen API om de ingebakken ondertiteling aan te passen. Als je dus zorgt dat je (ook) externe SRT ondertiteling hebt en deze selecteert, dan kun je deze wel kleiner maken.
Gister voor het eerst met xplay begonnen op de LG.

Het viel mij op dat als ik de subtitle instelling op klein zet, dat hij dit doet voor de subtitles waarvoor hij moet transcoden (de ingebakken dus), maar de subtitles die die kennelijk binnen haalt via opensubtitles.org niet doet, die zijn dus zeer groot en kan je dus kennelijk niet aanpassen?

Ik zal vanavond eens met de sub zero plugin gaan klooien, gebruikt deze wel de interne intstellingen?

Is er ook een plugin die de subtitles extract uit het mkv bestand?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57
Scidd0w schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:41:
@Dr. Strangelove
Xplay app al geprobeerd in combi met Plex server?
Ik heb wat over Xplay gelezen op dit topic maar om eerlijk te zeggen weet ik het niet zo. Veel gedonderd met subs zo te horen en ook Xplay schijnt niet alle codecs bruikbaar te maken. Daarnaast begrijp ik die website niet zo goed, moet je roebels doneren om het überhaupt te kunnen proberen?

Misschien moet ik maar gewoon een kodi box oid aanschaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-05-2018 11:37 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1 ... 101 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.