Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:37:
[...]

Ik heb wat over Xplay gelezen op dit topic maar om eerlijk te zeggen weet ik het niet zo. Veel gedonderd met subs zo te horen en ook Xplay schijnt niet alle codecs bruikbaar te maken. Daarnaast begrijp ik die website niet zo goed, moet je roebels doneren om het überhaupt te kunnen proberen?

Misschien moet ik maar gewoon een kodi box oid aanschaffen.
Zowel de officiële Plex app als Xplay hebben hun tekortkomingen, maar XPlay ondersteund veel meer formaten (eigenlijk alles wat ik al 2 jaar afspeel, waaronder 4k HDR zonder transcoding). Het is goedkoper en makkelijker te bedienen (want zelfde remote) dan een Kodi box (imho). Met een externe mediaplayer heb je natuurlijk veel meer mogelijkheden, maar ik mis eigenlijk niks.
el-jorge schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:14:
[...]

Gister voor het eerst met xplay begonnen op de LG.

Het viel mij op dat als ik de subtitle instelling op klein zet, dat hij dit doet voor de subtitles waarvoor hij moet transcoden (de ingebakken dus), maar de subtitles die die kennelijk binnen haalt via opensubtitles.org niet doet, die zijn dus zeer groot en kan je dus kennelijk niet aanpassen?

Ik zal vanavond eens met de sub zero plugin gaan klooien, gebruikt deze wel de interne intstellingen?

Is er ook een plugin die de subtitles extract uit het mkv bestand?
LG heeft nooit de API documentatie uitgebracht waarmee de ingebakken ondertiteling in te stellen is, waardoor de maker van XPlay niks kan aanpassen aan hoe ingebakken ondertiteling er uit ziet. Ik gebruik zelf gewoon altijd externe subs (via Sub Zero), en dan heb je volledige controle en speelt alles af zonder transcoding. Plugin om te extracten bestaat vast, kan je in ieder geval wel via scripts zelf automatiseren.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Puck schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:46:
[...]
Zowel de officiële Plex app als Xplay hebben hun tekortkomingen, maar XPlay ondersteund veel meer formaten (eigenlijk alles wat ik al 2 jaar afspeel, waaronder 4k HDR zonder transcoding). Het is goedkoper en makkelijker te bedienen (want zelfde remote) dan een Kodi box (imho). Met een externe mediaplayer heb je natuurlijk veel meer mogelijkheden, maar ik mis eigenlijk niks.
[...]
LG heeft nooit de API documentatie uitgebracht waarmee de ingebakken ondertiteling in te stellen is, waardoor de maker van XPlay niks kan aanpassen aan hoe ingebakken ondertiteling er uit ziet. Ik gebruik zelf gewoon altijd externe subs (via Sub Zero), en dan heb je volledige controle en speelt alles af zonder transcoding. Plugin om te extracten bestaat vast, kan je in ieder geval wel via scripts zelf automatiseren.
Dit dus! :*) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
DutchOwnage schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:08:
Bijna alweer een maandje verder en het lijkt wel of de tv beter en beter wordt. Op AVforums hebben ze het erover dat er een aantal momenten zijn (200 en 400 uur) waarbij de tv nét weer een tikkeltje beter wordt. Kan makkelijk het placebo effect zijn hoor, maar hier lijkt het te werken :9 :o . Schat dat ik er nu tegen 250 uur op heb. Iedere keer als ik 'm aanzet verbaas ik me weer, en dat is overdag. S'avonds is het natuurlijk helemaal feest.

Ik hoop oprecht dat het allemaal zo blijft de komende jaar of 3 en geen rare dingen ga meemaken zoals met de Samsung. Maak mij daar wel een klein beetje zorgen over hoor, met dat intensieve gebruik. Maar ja, dat zien we dan wel weer.
Ik had gisteravond weer echt zo'n besef-moment van "hoe awesome is deze tv". Zeker nadat ik en reclame zag waarbij ik zou zweren dat ik daarbij eerder redelijke banding had, maar nu niets zag. Ik ga het niet eens meer testen met speciale video's, want ik zit vol in geniet modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:07
Plugin om te extracten bestaat vast, kan je in ieder geval wel via scripts zelf automatiseren.
Yup, ik extract ook alles omdat ik de line-spacing etc. mooier vindt dan wanneer ze intern zijn.
Voor films in NZBGet, voor series in Sonarr (omdat ie dan ook torrents meepakt).

FFMPEG post processing duurt minuutje ofzo, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Mirx_NL schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Yup, ik extract ook alles omdat ik de line-spacing etc. mooier vindt dan wanneer ze intern zijn.
Voor films in NZBGet, voor series in Sonarr (omdat ie dan ook torrents meepakt).

FFMPEG post processing duurt minuutje ofzo, dus daar hoef je het niet voor te laten.
Wellicht leuk/handig om door jouw gebruikte script te delen (dan wel hier, of via DM aangezien het niet echt over OLED gaat)? Ben wel benieuwd, heb me er zelf nooit echt in verdiept.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 08-05-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
[...]

Ik wil het wel eens proberen, maar op hun website staat niks over download, installatie en instructies, of kijk ik gewoon niet goed?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smits360 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:21:
[...]

Ik had gisteravond weer echt zo'n besef-moment van "hoe awesome is deze tv". Zeker nadat ik en reclame zag waarbij ik zou zweren dat ik daarbij eerder redelijke banding had, maar nu niets zag. Ik ga het niet eens meer testen met speciale video's, want ik zit vol in geniet modus.
Inderdaad niet bewust op gaan letten en naar op zoek gaan. De enige keer dat ik dat bandje van ongeveer 1.5 cm waarneem is als ik in het settings menu op mijn Xbox zit. En daar zit ik nou niet bepaald uren naar te koekeloeren :+ Dus niet bij voetbalwedstrijden, overige sport en al helemaal niet bij films en series. Dikke prima dus d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:00
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:26:
[...]

Ik wil het wel eens proberen, maar op hun website staat niks over download, installatie en instructies, of kijk ik gewoon niet goed?
lg content store staan ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:26:
[...]

Staat gewoon in de LG Store. Demo kun je een aantal dagen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 11:28

el-jorge

turn around and feel the vibe

Maakt sub-zero zelf srt files aan?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

el-jorge schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:50:
[...]

Maakt sub-zero zelf srt files aan?
Ja dat is het hele doel, automatisch downloaden van ondertiteling. Je kunt in de settings instellen of deze in de Plex library of in de folder van video moet worden opgeslagen. Hij embed ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 11:28

el-jorge

turn around and feel the vibe

Puck schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:51:
[...]

Ja dat is het hele doel, automatisch downloaden van ondertiteling. Je kunt in de settings instellen of deze in de Plex library of in de folder van video moet worden opgeslagen. Hij embed ze niet.
Kwam er net achter, ik heb plex op een Synology staan. Ik zie de subs niet terug in de video folder, dus staan kennelijk ergens anders op de synology.

Spielerei...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Amazon prime video even uitgeprobeerd voor een maand. En ik moet zeggen, ik vind het nu al beter dan netflix.

1. Je kan de subtitles aanpassen tijdens een film/serie
2. Meer en betere content.
3. Kosten zijn lager dan netflix

Het is het 30 dagen uit proberen zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
ionn schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:04:
Amazon prime video even uitgeprobeerd voor een maand. En ik moet zeggen, ik vind het nu al beter dan netflix.

1. Je kan de subtitles aanpassen tijdens een film/serie
3. Kosten zijn lager dan netflix

Het is het 30 dagen uit proberen zeker waard!
Vet, dat ga ik dan zeker doen! Maar de bitrate is helaas wel gelijk aan die van Netflix, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:56

Rub3s

+3 , omdat het kan

ionn schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:04:
Huh? :+ Ik heb een heel andere ervaring moet ik zeggen. Over wat beter is kan je discussiëren, maar meer? Netflix heeft wel heel veel hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat nu wel erg ver off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Laatst online: 01-10 09:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

De 2018 versies krijgen Google Assistant..

https://www.engadget.com/...-on-lgs-2018-premium-tvs/

Heb ik ff pech.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.woering
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 10:42
Ik heb een tijd geleden hier geschreven over mijn 55C7V met color uniformity issues (een goed zichtbare horizontale blauwe balk op 4/5e van het scherm). Ik heb toen contact opgenomen met mijn verkoper (PlatteTV) en die hebben een monteur langsgestuurd namens LG die het probleem ging bekijken. Met het nieuwe paneel al uitgepakt kregen ze te horen dat ze hem niet mochten vervangen omdat dit bij de panelen zou horen, ookal was het bij mij wel goed zichtbaar. Na mailcontact en contact met een LG vertegenwoordiger vanuit hun gaat PlatteTV de tv nu volledig vervangen voor een nieuwe. Goede service van PlatteTV dus bij dit soort problemen!

[ Voor 4% gewijzigd door b.woering op 08-05-2018 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
Puck schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:47:
[...]

Wellicht leuk/handig om door jouw gebruikte script te delen (dan wel hier, of via DM aangezien het niet echt over OLED gaat)? Ben wel benieuwd, heb me er zelf nooit echt in verdiept.
Beide in python

Sonarr post-processing subtitle extraction
https://pastebin.com/FUUrcWf2

NZBGet post-processing subtitle extraction, minder "intelligent" maar doet het ook (moet nog keer ombouwen naar Sonarr flow, is op zich niet zo spannend)
https://pastebin.com/gKSrQa6h

[ Voor 6% gewijzigd door Mirx_NL op 08-05-2018 21:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Mensen, we zijn nu wel heel erg ver off-topic af aan het dwalen. Genoeg nu over nzb’s, scripts, etc. Het is handiger om dat gesprek elders te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
DutchOwnage schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:08:
Bijna alweer een maandje verder en het lijkt wel of de tv beter en beter wordt. Op AVforums hebben ze het erover dat er een aantal momenten zijn (200 en 400 uur) waarbij de tv nét weer een tikkeltje beter wordt. Kan makkelijk het placebo effect zijn hoor, maar hier lijkt het te werken :9 :o . Schat dat ik er nu tegen 250 uur op heb. Iedere keer als ik 'm aanzet verbaas ik me weer, en dat is overdag. S'avonds is het natuurlijk helemaal feest.
Ik heb de 55c7v en ben blij met de tv, maar overdrijf je niet een beetje? Of bedoel je 4k hdr specifiek materiaal?

Bij normaal tv gebruik is het beter dan ik had, maar nou niet zo’n verschil om met zulke superlatieven te komen. Misschien ben ik er wel te snel aan gewend geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:13
b.woering schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:45:
Na mailcontact en contact met een LG vertegenwoordiger vanuit hun gaat PlatteTV de tv nu volledig vervangen voor een nieuwe. Goede service van PlatteTV dus bij dit soort problemen!
Het ok voor toestelruil komt toch echt van LG, reken er maar niet op dat een winkel je een graties oled geeft omdat LG er niks aan doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.woering
Cardwizard schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:26:
[...]

Het ok voor toestelruil komt toch echt van LG, reken er maar niet op dat een winkel je een graties oled geeft omdat LG er niks aan doet
Ongeacht of het LG of PlatteTV is, is de service nog steeds goed vanuit PlatteTV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 21:43
b.woering schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:45:
Ik heb een tijd geleden hier geschreven over mijn 55C7V met color uniformity issues (een goed zichtbare horizontale blauwe balk op 4/5e van het scherm). Ik heb toen contact opgenomen met mijn verkoper (PlatteTV) en die hebben een monteur langsgestuurd namens LG die het probleem ging bekijken. Met het nieuwe paneel al uitgepakt kregen ze te horen dat ze hem niet mochten vervangen omdat dit bij de panelen zou horen, ookal was het bij mij wel goed zichtbaar. Na mailcontact en contact met een LG vertegenwoordiger vanuit hun gaat PlatteTV de tv nu volledig vervangen voor een nieuwe. Goede service van PlatteTV dus bij dit soort problemen!
je kon hem toch gewoon binnen 2 weken retourneren?dan zie ik het probleem niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smits360
Lekkerbek312 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:18:
[...]

Ik heb de 55c7v en ben blij met de tv, maar overdrijf je niet een beetje? Of bedoel je 4k hdr specifiek materiaal?

Bij normaal tv gebruik is het beter dan ik had, maar nou niet zo’n verschil om met zulke superlatieven te komen. Misschien ben ik er wel te snel aan gewend geraakt.
Ik snap hem wel hoor! Ik game er bijvoorbeeld op met een PS4 Pro en de verschillen, zeker wanneer HDR ondersteund wordt, zijn inmens. Ik blijf ook positief verbaasd over de absolute zwartwaarden tijdens cut-scenes, laadschermen en in-game graphics. Tijdens gewoon tv kijken vind ik het mooi, maar zit ik veel minder vol verbazing te kijken. Bij films en series er tussenin, maar dat komt omdat ik voornamelijk Netflix kijk dat 4K materiaal toont op een relatief lage bitrate en dan is het wel heel mooi, maar niet super-mega-awesome.

Los van dat alles: laat ons blij zijn! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.woering
pennywise666 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 01:38:
[...]

je kon hem toch gewoon binnen 2 weken retourneren?dan zie ik het probleem niet
Als het binnen de 2 weken termijn zou zijn dan had dit natuurlijk niet plaatsgevonden. Ik was in de maand dat ik hem kocht bijna alleen maar in het buitenland dus heb hem toen niet goed kunnen uitproberen. Later ging het pas opvallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
Puck schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:39:
[...]

Staat gewoon in de LG Store. Demo kun je een aantal dagen gebruiken.
Gevonden, maar het probleem ligt nu bij Plex, mijn Synology is een 413j en die wordt niet langer ondersteund door Plex :(

AppleTV3 geleend van mijn ouders in combinatie met Infuse lijkt de oplossing voorlopig.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Dr. Strangelove schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:30:
[...]

Gevonden, maar het probleem ligt nu bij Plex, mijn Synology is een 413j en die wordt niet langer ondersteund door Plex :(

AppleTV3 geleend van mijn ouders in combinatie met Infuse lijkt de oplossing voorlopig.
Je kunt nog kijken of EMBY wel beschikbaar is voor je Synology. Die heeft ook een LG APP en kan waarschijnlijk ook als DLNA server acteren voor de standaard mediaplayer app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

S1NN3D in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
Ik heb gisteravond BFI ingeschakeld op de C8 maar je kunt gelijk zien dat het beeld onrustiger wordt (in heldere vlakken). Ik moet zeggen dat het me wel tegen valt dat het zo goed te zien is en daarmee lijkt het me niet echt bruikbaar. Zijn er al meer mensen die dit geprobeert hebben?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:05
spoor12b schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:52:
Ik heb gisteravond BFI ingeschakeld op de C8 maar je kunt gelijk zien dat het beeld onrustiger wordt (in heldere vlakken). Ik moet zeggen dat het me wel tegen valt dat het zo goed te zien is en daarmee lijkt het me niet echt bruikbaar. Zijn er al meer mensen die dit geprobeert hebben?
Zo'n beetje in elke review wordt gemeld dat BFI op de C8 niet aan te raden is.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:33
Lekkerbek312 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 22:18:
[...]

Ik overdrijf niet hoor. Ik kom dus niet van een misselijke voorganger, een ks8000 uit 2016 welke zéér goed beoordeeld werd dat jaar en waar ik, zéker het eerste jaar ook absoluut tevreden mee was. Echter na verloop van tijd begon mij de beperkingen van een edge-lit lcd steeds meer tegen te staan. Met name de blooming in donkere (HDR) scenes ging mij steeds meer opvallen. En ik kreeg natuurlijk na anderhalf jaar kleine mankementjes aan het scherm wat ook niet meehielp.

Nu met de C7 geniet ik véél meer van met name inderdaad HDR content. Ik was in het begin ook wat sceptisch hoor want ja de C7 haalt de 1000 nits peak niet en de Oled oogde op het gezicht dimmer dan de ks8000. Echter wat ik geloof @Major_ton toen aangaf, door de infinite contrast en het diepe black, springen de highlights er véél meer uit op de C7. Goed zichtbaar in donkere HDR scenes.

En toen zat ik savond's naar gewone digi tv te kijken, gewoon RTL Late Night (i know ;) ) en ik was echt verbaasd over het plaatje. Leek soms wel 4K ipv 1080p. En dan het voetbal, zo fijn om dat banding vrij te kijken en zonder allemaal dse op het scherm waar de ks8000(helaas) toch last van had.

Dus ja, kan wel zeggen dat ik zéér tevreden ben. Het enige wat ik hoop is dat de tv op dit niveau blijft presteren de komende jaren. Maar wat jij zegt kan heel goed, gewenning slaat heel snel toe. Echter, je moet weten waar je vandaan komt om hetgeen wat je nu hebt te blijven waarderen :)

Als ik dan een klein puntje van kritiek mag aangeven: kan net zo goed aan Netflix of mijn instap Ziggo lijntje liggen (40mb) maar heb nu bij 2 verschillende DV series (Lost in Space en gisteren ook Stranger Things) dat uit het niets de bitrate inkakt. Moet dan vooruit en terugspoelen om het weer op niveau te krijgen. Ben er nog niet uit wat dit nou precies is.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchOwnage op 09-05-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Major_ton schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:12:
[...]
Op rtings.com kreeg het een 8 dus vandaar dat ik het toch eens geprobeert heb. Kennelijk hebben ze daar een leuke score gegeven voor het idee maar niet voor de praktijk...

BFI blijkt dus een behoorlijk overhypte feature te zijn... Jammer.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:44
DutchOwnage schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:13:
[...]

Ik overdrijf niet hoor. Ik kom dus niet van een misselijke voorganger, een ks8000 uit 2016 welke zéér goed beoordeeld werd dat jaar en waar ik, zéker het eerste jaar ook absoluut tevreden mee was. Echter na verloop van tijd begon mij de beperkingen van een edge-lit lcd steeds meer tegen te staan. Met name de blooming in donkere (HDR) scenes ging mij steeds meer opvallen. En ik kreeg natuurlijk na anderhalf jaar kleine mankementjes aan het scherm wat ook niet meehielp.

Nu met de C7 geniet ik véél meer van met name inderdaad HDR content. Ik was in het begin ook wat sceptisch hoor want ja de C7 haalt de 1000 nits peak niet en de Oled oogde op het gezicht dimmer dan de ks8000. Echter wat ik geloof @Major_ton toen aangaf, door de infinite contrast en het diepe black, springen de highlights er véél meer uit op de C7. Goed zichtbaar in donkere HDR scenes.

En toen zat ik savond's naar gewone digi tv te kijken, gewoon RTL Late Night (i know ;) ) en ik was echt verbaasd over het plaatje. Leek soms wel 4K ipv 1080p. En dan het voetbal, zo fijn om dat banding vrij te kijken en zonder allemaal dse op het scherm waar de ks8000(helaas) toch last van had.

Dus ja, kan wel zeggen dat ik zéér tevreden ben. Het enige wat ik hoop is dat de tv op dit niveau blijft presteren de komende jaren. Maar wat jij zegt kan heel goed, gewenning slaat heel snel toe. Echter, je moet weten waar je vandaan komt om hetgeen wat je nu hebt te blijven waarderen :)

Als ik dan een klein puntje van kritiek mag aangeven: kan net zo goed aan Netflix of mijn instap Ziggo lijntje liggen (40mb) maar heb nu bij 2 verschillende DV series (Lost in Space en gisteren ook Stranger Things) dat uit het niets de bitrate inkakt. Moet dan vooruit en terugspoelen om het weer op niveau te krijgen. Ben er nog niet uit wat dit nou precies is.
Dat is Netflix, ik heb het welleens en dan ligt het niet aan mijn ISP. Vermoed dat er op dat moment wat drukker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ok, had al zo'n vermoeden. Kan me echter niet herinneren dat ik dat op de Samsung ook had maar goed die deed geen DV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 10:00
DutchOwnage schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:13:
Kan ook aan de TV liggen. De C7 heeft best een brakke wifi, vooral over 5,0ghz. Ik weet dat er kanalen zijn op je router waarbij de C7 over 5,0ghz wel de volle bandbreedte kan benutten, maar dat schijnt weer negatief uit te kunnen pakken voor andere apparaten die via 5,0ghz zijn verbonden. Ik heb de C7 op 2,4ghz verbonden en daar haalt ie maar 50mb op mijn 200mb ziggo lijn. Overigens is dat wel steady en meer dan zat voor Netflix.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
spoor12b schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:52:
Major_ton schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:12:
[...]
Zat gister de review van de C8 op YouTube van Rtings te kijken. BFI werd daar idd ook afgeraden. Dat was voor @ionn nu juist de reden om van een C7 naar een C8 te upgraden :P Rtings zag verder ook weinig argumenten om een C7 voor een C8 te verruilen.

[ Voor 33% gewijzigd door Hulleman op 09-05-2018 10:59 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Hulleman schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Kan ook aan de TV liggen. De C7 heeft best een brakke wifi, vooral over 5,0ghz. Ik weet dat er kanalen zijn op je router waarbij de C7 over 5,0ghz wel de volle bandbreedte kan benutten, maar dat schijnt weer negatief uit te kunnen pakken voor andere apparaten die via 5,0ghz zijn verbonden. Ik heb de C7 op 2,4ghz verbonden en daar haalt ie maar 50mb op mijn 200mb ziggo lijn. Overigens is dat wel steady en meer dan zat voor Netflix.
Maar ik zit bedraad :) . Als ik het vaak ga meemaken zal ik hem eens op 2,4ghz verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
DutchOwnage schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:59:
[...]

Maar ik zit bedraad :) . Als ik het vaak ga meemaken zal ik hem eens op 2,4ghz verbinden.
Ik heb die van mij ook bedraad aan het netwerk hangen en er werkelijk nooit last van. Ik stream alles zonder zorgen, alleen 4K HDR rips van 40GB en groter zet ik meestal op een USB HDD.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
@Hulleman Prima dat ze BF afraden, waarom ze het daarna een 8 geven in het overzicht?

ou ja, maakt niet uit. Ben blij met de C8 en het is mijn eerste OLED. Upgraden van een C7 zou ik ook niet aanraden.

Het idee is om dat pas over zo'n vijf jaar te doen en hopelijk zijn de specs dan iets van 10.000 nits en >95% BT 2020 (zal wel niet maar wie weet).

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Major_ton schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:01:
[...]

Ik heb die van mij ook bedraad aan het netwerk hangen en er werkelijk nooit last van. Ik stream alles zonder zorgen, alleen 4K HDR rips van 40GB en groter zet ik meestal op een USB HDD.
Ik ga er eens naar kijken. In het uiterste geval een upgrade van snelheid laten uitvoeren, maar liever niet. Tot nu toe ook alleen meegemaakt bij DV materiaal, gewoon 4K en 1080p no problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
DutchOwnage schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:06:
[...]

Ik ga er eens naar kijken. In het uiterste geval een upgrade van snelheid laten uitvoeren, maar liever niet. Tot nu toe ook alleen meegemaakt bij DV materiaal, gewoon 4K en 1080p no problem.
Probeer eens een laptop aan die netwerkkabel te hangen als het zich weer voordoet en doe dan eens een speedcheck. Als die max speed laat zien, dan zal het aan de service liggen of de TV maakt er toch een potje van, maar dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen. Ik ben verder ook niet zo'n netwerk held, dus veel meer dan dit kan ik je niet helpen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Nee precies, ben er ook niet super in thuis maar bedankt voor de input in ieder geval. Ga eerst eens kijken wat het op 2,4ghz doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton

Check die 77 inch mofo jonguh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
"Maybe I need to screw harder" (2:43-2:45) :)

Blijkbaar was dat niet de enige dubbelzinnige quote. Kan me niet herinneren dat hij dat deed bij andere reviews.

[ Voor 20% gewijzigd door Malt007 op 09-05-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Malt007 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:31:
[...]

"Maybe I need to screw harder" (2:43-2:45) :)

Blijkbaar was dat niet de enige dubbelzinnige quote. Kan me niet herinneren dat hij dat deed bij andere reviews.
Haha nou ik zou nog maar eens wat content bekijken dan van onze komiek met bloempot kapsel _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Major_ton schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:56:
[...]

Haha nou ik zou nog maar eens wat content bekijken dan van onze komiek met bloempot kapsel _O-
Het zal wel komen omdat ik het totaal niet verwacht van deze intens saai pratende en uitziende gast. Voorheen alleen zijn reviews gelezen denk ik, of gewoonweg totaal niet goed opgelet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waarom schakel je niet gewoon Mediaserver (https://www.synology.com/..._DLNA_UPnP_compliant_DMAs ) in op je Nas en speel het hele handeltje af met de Video App van LG zelf? Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:10:
[...]

Waarom schakel je niet gewoon Mediaserver (https://www.synology.com/..._DLNA_UPnP_compliant_DMAs ) in op je Nas en speel het hele handeltje af met de Video App van LG zelf? Simpel.
Ik snap het ook niet waarom de ingebouwde mediaspeler zo vakkundig genegeerd wordt door velen. Daarmee speel je praktisch alles vlekkeloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:12:
[...]

Ik snap het ook niet waarom de ingebouwde mediaspeler zo vakkundig genegeerd wordt door velen. Daarmee speel je praktisch alles vlekkeloos af.
Omdat Plex leuke plaatjes geeft. Daar in tegen is zoeken een ramp in Xplay omdat je niet per map kan zoeken. Als je net als ik ongeveer 300 films hebt (schat ik) is dat vaak niet handig. Ik scroll soms door de lijst van films om een oja moment te hebben van die film heb ik lang niet gezien. Op dat moment pak ik gewoon de app van LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hulleman schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:57:
[...]

[...]

Zat gister de review van de C8 op YouTube van Rtings te kijken. BFI werd daar idd ook afgeraden. Dat was voor @ionn nu juist de reden om van een C7 naar een C8 te upgraden :P Rtings zag verder ook weinig argumenten om een C7 voor een C8 te verruilen.
Toch is BFI voor 60hz content zeer interessant. :) En dus de moeite waard voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
mijn B6 kan niet gerepareerd worden ivm vertical banding,(na contact met LG oled care en CE repair).
LG heeft een omruilingsverzoek naar de winkel gestuurd,dat gaat nu een beetje stroef.
nu krijg ik waarschijnlijk het aanbod om te ruilen voor een C7,nu is mijn vraag kan ik ook vragen om een creditering ?
of beginnen ze dan over restwaarde tv is 10 -11 maanden oud.
begrijp me niet verkeerd het is een goede ruil een C7 voor een B6,maar ben een beetje klaar met de winkel,ze klaagden al over de bezorgkosten voor hun om te ruilen (afstand 25km) terwijl er bij die winkel vorig jaar een lg oled,een miele wasmachine,droger en koelkast gekocht is + een koptelefoon en nog een thuis telefoon set

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:07
pwh53 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:32:
mijn B6 kan niet gerepareerd worden ivm vertical banding,(na contact met LG oled care en CE repair).
LG heeft een omruilingsverzoek naar de winkel gestuurd,dat gaat nu een beetje stroef.
nu krijg ik waarschijnlijk het aanbod om te ruilen voor een C7,nu is mijn vraag kan ik ook vragen om een creditering ?
of beginnen ze dan over restwaarde tv is 10 -11 maanden oud.
begrijp me niet verkeerd het is een goede ruil een C7 voor een B6,maar ben een beetje klaar met de winkel,ze klaagden al over de bezorgkosten voor hun om te ruilen (afstand 25km) terwijl er bij die winkel vorig jaar een lg oled,een miele wasmachine,droger en koelkast gekocht is + een koptelefoon en nog een thuis telefoon set
Het hangt ervan of LG de volledige aankoopwaarde crediteert of een gedeelte als de garantie verstreken is.
Gezien de leeftijd van je B6 zal dit 100% zijn. Het is helaas mogelijk dat de winkel een deel hiervan inhoudt of juist het gedeelte wat zij verdiend hebben met de verkoop niet of niet volledig uitkeren. In dat geval zou je de winkel hiervoor aansprakelijk kunnen stellen. De winkel mag in ieder geval bepalen of ze je een ander toestel aanbieden of het aankoopbedrag terug geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
spoor12b schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:02:
@Hulleman Prima dat ze BF afraden, waarom ze het daarna een 8 geven in het overzicht?

ou ja, maakt niet uit. Ben blij met de C8 en het is mijn eerste OLED. Upgraden van een C7 zou ik ook niet aanraden.

Het idee is om dat pas over zo'n vijf jaar te doen en hopelijk zijn de specs dan iets van 10.000 nits en >95% BT 2020 (zal wel niet maar wie weet).
Maakt ook allemaal niet zoveel uit. Hartstikke gave tv die C8. Als je nu je eerste OLED koopt is dat natuurlijk een goede koop, veel plezier er mee :)

Ik heb hetzelfde, pas bij de volgende echt nieuwe techniek die de moeite is ga ik upgraden. Wellicht MicroLED of de huidige LED/OLED techniek moet wel zoveel beter zijn over 5 jaar dat het de moeite is om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 17:48

pro_6or

amateur_60r

doublepost (sorry)

[ Voor 94% gewijzigd door pro_6or op 09-05-2018 14:06 . Reden: doublepost ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hulleman schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:24:
[...]

Maakt ook allemaal niet zoveel uit. Hartstikke gave tv die C8. Als je nu je eerste OLED koopt is dat natuurlijk een goede koop, veel plezier er mee :)

Ik heb hetzelfde, pas bij de volgende echt nieuwe techniek die de moeite is ga ik upgraden. Wellicht MicroLED of de huidige LED/OLED techniek moet wel zoveel beter zijn over 5 jaar dat het de moeite is om te upgraden.
Als LGD straks top-emission OLED panelen gaat maken, dan kunnen we misschien wel 1500 nits zien :) Top-emission zorgt ervoor dat de OLED 60% efficienter kan zijn. Dus of langere levensduur of meer nits :*)

Ik denk zelf dat OLED een betere toekomst heeft dan microled.

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 09-05-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
Waarmee maken jullie je oled schoon? Heb net een week de 55c8 en de kleine heeft er met zijn handjes opgezeten. Geeoon microfiber doekje kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
harrybeuker schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:49:
Waarmee maken jullie je oled schoon? Heb net een week de 55c8 en de kleine heeft er met zijn handjes opgezeten. Geeoon microfiber doekje kopen?
De coating is best heel degelijk en een hele zachte handdoek werkt prima samen met een beetje hete adem :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier na de winter, kaarsen, houtkachel en af en toe een peuk (ja weet het, ongezond) met een sopje met druppel dreft en goed uitgeknepen schone doek het scherm schoon gemaakt. Laten drogen op de lucht en streeploos gemaakt met een droge doek. Andere manieren werkte gewoonweg niet en ik heb dit zo al 2 keer gedaan. Geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:15:
[...]

Omdat Plex leuke plaatjes geeft. Daar in tegen is zoeken een ramp in Xplay omdat je niet per map kan zoeken. Als je net als ik ongeveer 300 films hebt (schat ik) is dat vaak niet handig. Ik scroll soms door de lijst van films om een oja moment te hebben van die film heb ik lang niet gezien. Op dat moment pak ik gewoon de app van LG.
Chromecastje Ultra eraan, hoppa, browsen in je hele collectie via de smartphone. Veel sneller en makkelijker.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik gebruik het doekje wat bij mn speakers zat. Soort brillendoekje is dat. Daar veeg ik vlekken mee weg. Gebruik geen water oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:41

13art

Moderator Mobile
Hulleman schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:20:
[...]

Ik gebruik het doekje wat bij mn speakers zat. Soort brillendoekje is dat. Daar veeg ik vlekken mee weg. Gebruik geen water oid.
Ik weet dat veel fotograven een zeem gebruiken om hun lenzen schoon te maken. Dat werkt met een scherm ook en ook veilig om te gebruiken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 17:19
Jeroenneman schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:48:
[...]

Chromecastje Ultra eraan, hoppa, browsen in je hele collectie via de smartphone. Veel sneller en makkelijker.
Ik zou werkelijk waar niet weten wat een chromecast toegevoegd boven plex met xplay. Zelfs met 300 films kun je in xplay gewoon per letter van het alfabet zoeken waardoor er hooguit een stuk of 20 films in beeld komen. De Magic remote werkt daarbij toch ook echt prima waarbij ik me echt afvraag wat je met een smartphone zou winnen. Die 0.5 seconde die het langer duurt om met de Magic remote iets aan te wijzen in plaats van op je smartphone te tikken op een film van een paar uur is toch echt niet relevant lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik maak mijn C7 schoon met HG Beeldschermreiniger en een microfiber doek. Werkt prima!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Laatst online: 27-09 14:31
Op deze vrije dag eindelijk tijd om de nieuwe c8 aan te sluiten. Waar ik nu al tegenaan loop is de Magic Remote. Ik maak gebruik van een cisco 8685DVB settopbox van Ziggo om TV te kijken. Voor het instellen van de remote ben ik alle remote's van Cisco langsgegaan maar welke kan ik nu het beste gebruiken? Heb de remote nu als 'pace' ingesteld, optie 22. Hiermee kan ik het numerieke gedeelte gebruiken en een uitzending pauzeren, maar weer niet verder afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bushwankaz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:30:
Op deze vrije dag eindelijk tijd om de nieuwe c8 aan te sluiten. Waar ik nu al tegenaan loop is de Magic Remote. Ik maak gebruik van een cisco 8685DVB settopbox van Ziggo om TV te kijken. Voor het instellen van de remote ben ik alle remote's van Cisco langsgegaan maar welke kan ik nu het beste gebruiken? Heb de remote nu als 'pace' ingesteld, optie 22. Hiermee kan ik het numerieke gedeelte gebruiken en een uitzending pauzeren, maar weer niet verder afspelen.
Voor het instellen van je remote op welke decoder dan ook zou ik je iig aanraden dat niet via de receiver te doen. Dat werkt gewoonweg niet. Dus eerst rechtstreeks aansluiten op je tv en zodra je de juiste code hebt gevonden de decoder via de receiver weer laten lopen. Weet natuurlijk niet of je een receiver hebt. Verder kan ik je niet helpen want ik heb nog een ouwe trouwe Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Laatst online: 27-09 14:31
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:35:
[...]

Weet natuurlijk niet of je een receiver hebt.
Nee, deze is rechtstreeks aangesloten op de TV en loopt nog niet via een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reuzekind schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:37:
[...]

Ik maak mijn C7 schoon met HG Beeldschermreiniger en een microfiber doek. Werkt prima!
En dan niet op het scherm sprayen maar op het doekje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
bushwankaz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:30:
Dan vrees ik dat het met die box net zo is als de Mediabox/Horizonbox (Samsung is daar de fabrikant van) dat deze om één of andere reden niet ondersteund wordt. Waarom dat zo'n probleem moet zijn geen idee, maar blijkbaar is het uitwisselen van codes tussen bepaalde bedrijven erg moeilijk.

Heb zelf een keer LG gemaild, maar dan krijg je een niets zeggend antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarom ook zo jammer dat Logitech geen flymouse ondersteuning heeft voor zijn Harmony's.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

l3art schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Dan vrees ik dat het met die box net zo is als de Mediabox/Horizonbox (Samsung is daar de fabrikant van) dat deze om één of andere reden niet ondersteund wordt. Waarom dat zo'n probleem moet zijn geen idee, maar blijkbaar is het uitwisselen van codes tussen bepaalde bedrijven erg moeilijk.

Heb zelf een keer LG gemaild, maar dan krijg je een niets zeggend antwoord.
Volgens mij werkt het alleen met de AD knop, je krijgt dan een pop up toetsenbord, welke zeer traag werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Niet echt een oplossing dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:13:
[...]
En dan niet op het scherm sprayen maar op het doekje toch?
Ik spray op het scherm. Is dat niet de bedoeling? :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pennywise666
nee je moet hem op de achterbank van je cabrio neerzetten en dan door de wasstraat ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb in het verleden wel eens wat schoonmaakfilmpjes op YouTube bekeken en nergens werd er op het scherm gespoten :+ . Staat er niet iets in de handleiding dat direct contact met vloeistof op het scherm vermeden moet worden? Eerlijk gezegd dacht ik altijd dat dat standaard procedure was hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Vraagje,

Gebruiken jullie PLEX icm de (55)65C7V en 4k?

Ik heb enkele zware 4k HDR films die ik stream vanuit mijn pc naar plex op de tv, maar ik heb constant last van buffering. Het ligt in elk geval niet aan mijn snelheid, want de standaard media speler van de tv speelt dezelfde films vloeiend af zonder enig probleem.

Hebben jullie enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Ferio schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:19:
Vraagje,

Ik heb enkele zware 4k HDR films die ik stream vanuit mijn pc naar plex op de tv, maar ik heb constant last van buffering. Het ligt in elk geval niet aan mijn snelheid, want de standaard media speler van de tv speelt dezelfde films vloeiend af zonder enig probleem.

Hebben jullie enig idee?
Waarschijnlijk trancode Plex de video's en kan je pc dit niet snel genoeg omzetten. Transcoden wil je vermijden, daarom gebruiken de meeste Plex gebruikers hier XPlay op de TV, een alternatieve player die veel meer formaten ondersteund dan de officiële Plex app. Even zoeken in dit topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Ferio schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:19:
Vraagje,

Hebben jullie enig idee?
externe srt.gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Puck schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:27:
[...]

Waarschijnlijk trancode Plex de video's en kan je pc dit niet snel genoeg omzetten. Transcoden wil je vermijden, daarom gebruiken de meeste Plex gebruikers hier XPlay op de TV, een alternatieve player die veel meer formaten ondersteund dan de officiële Plex app. Even zoeken in dit topic!
Thanks! Ik ga dit even proberen.
Gebruik ik altijd, denk zoals hierboven gezegd is , het probleem zit met transcoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:48:
Heb in het verleden wel eens wat schoonmaakfilmpjes op YouTube bekeken en nergens werd er op het scherm gespoten :+ . Staat er niet iets in de handleiding dat direct contact met vloeistof op het scherm vermeden moet worden? Eerlijk gezegd dacht ik altijd dat dat standaard procedure was hoor.
Dat zal ik eens nakijken als ik m'n scherm weer schoon moet maken. Ik heb er tot op heden in ieder geval geen nadeel van ondervonden door het wel rechtstreeks op het scherm te spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin377
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 10:24
Verwijderd schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:53:
Ik zit op dit moment heel erg te twijfelen tussen de 55c7v en philips 55pos9002. Zijn er naast ambilight en de lagere inputlag en dolby atmos van de c7v nog andere (grote) voor of nadelen?

Op internet kan je er veel over vinden, maar het blijft moeilijk om de knoop door te hakken. Misschien iemand met persoonlijke ervaring?
Ik heb zelf een C7, een vriend van me de Philips. Hij heeft na enkele weken al wat problemen met wegvallend geluid gehad. Een "power-cycle" verhielp dat maar fraai is het niet. Misschien fixen ze het in een firmware-update maar het is wel in lijn met klachten die je op internet vindt. Naast het uiterlijk was dat voor mij een reden om niet voor de Philips te gaan. En WebOS op de LG vind ik erg fijn in bediening en snelheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2exsegp.jpg

:)

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin377 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:19:
[...]

Ik heb zelf een C7, een vriend van me de Philips. Hij heeft na enkele weken al wat problemen met wegvallend geluid gehad. Een "power-cycle" verhielp dat maar fraai is het niet. Misschien fixen ze het in een firmware-update maar het is wel in lijn met klachten die je op internet vindt. Naast het uiterlijk was dat voor mij een reden om niet voor de Philips te gaan. En WebOS op de LG vind ik erg fijn in bediening en snelheid.
Ik heb inmiddels ook de c7 aangeschaft, vooral door de zekerheid in kwaliteit. Philips tv's schijnen vaker kapot te gaan, aldus een medewerker van foka/kamera-express. Ambilight had ik graag willen hebben, maar ik denk dat ik het uiteindelijk ook niet zo fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Jorgen schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:46:
Daarom ook zo jammer dat Logitech geen flymouse ondersteuning heeft voor zijn Harmony's.
Idd, dat mis ik nu met mn hub en companion. Die lg magic remote werkt echt heel goed namelijk. Ook jammer dat de remote van de shield geen flymouse is. Echt fijne apparaten zijn dat om je tv en apps mee te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
Puck schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:27:
[...]

Werkt perfect! Nogmaals bedankt! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:06:
[...]

Ik heb inmiddels ook de c7 aangeschaft, vooral door de zekerheid in kwaliteit. Philips tv's schijnen vaker kapot te gaan, aldus een medewerker van foka/kamera-express. Ambilight had ik graag willen hebben, maar ik denk dat ik het uiteindelijk ook niet zo fijn vind.
En als je Ambilight wilt hebben, kun je altijd naar een oplossing zoals Lightberry kijken ;)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
Hulleman schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Ik denk dat mijn E7 daar last van heeft. Het gebeurd te vaak dat Netflix naar 480 of lager gaat tijdens afspelen :'(. Denk je iets in 4K te kijken, is het alsnog slechter dan HD ready. :N
Ik heb een paar keer een speedtest gedaan op mijn TV, maar dat verschilt sterk. Ene keer haalt hij 18Mbps, andere keer maar 4Mbps, dan weer rond 8Mbps. Ter vergelijking; mijn tablet haalt 38Mbps, mijn telefoon 100+Mbps en mijn PC haalt bedraad 170Mbps. Aan de afstand en belemmeringen kan het ook niet liggen.
Misschien dat bedraad nog verbetering biedt. :/

[edit]
Wow. Even met de Smart Connect settings van mijn Wifi router zitten spelen. Nu gaat de TV naar een ander kanaal en haalt 90Mbps.

[ Voor 6% gewijzigd door SPee op 11-05-2018 16:14 ]

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Er is bij mij geen touw aan vast te knopen eigenlijk. De laatste 2 avonden zonder problemen kunnen Netflixen, waaronder ook weer een aantal DV series zoals Mindhunter...(blijft genieten trouwens die Dolby Vision content)

Ik hou het er maar op dat de keren dat de bitrate terugvalt toch te maken heeft met piekmomenten en aangezien ik geen snelle verbinding heb (40mb) dat er net wat te weinig speling is om de benodigde snelheid vast te kunnen houden.

Maak er verder geen probleem van enzie geen reden om mijn internet te gaan upgraden op dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 11-05-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Check! Volgende keer dus op het doekje sprayen. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij dat je het niet op het scherm moet spuiten. Als je even niet oplet loopt het vocht naar beneden en zou tussen de kieren in het panel kunnen lopen. Vocht kruipt waar het gaan kan. Vandaar een doekje neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Ik merk dat mijn C7 de eerste paar minuten steevast een hele lage internetsnelheid haalt, maar dat ie na een paar minuten strak de 200+ aantikt. Daarna blijft het ook gewoon goed, tot ik hem weer uitzet. Je zou denken dat zoiets vrij binair is, maar kennelijk niet! Router staat op 5ghz op kanaal 36. Als de tv 200 haalt, halen mijn andere apparaten dat gelukkig ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:04
Smits360 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:13:
Ik merk dat mijn C7 de eerste paar minuten steevast een hele lage internetsnelheid haalt, maar dat ie na een paar minuten strak de 200+ aantikt. Daarna blijft het ook gewoon goed, tot ik hem weer uitzet. Je zou denken dat zoiets vrij binair is, maar kennelijk niet! Router staat op 5ghz op kanaal 36. Als de tv 200 haalt, halen mijn andere apparaten dat gelukkig ook nog.
Wat bij mij heeft geholpen is quick start uit zetten. Het duurt iets langer voordat je tv start, maar altijd topverbinding nu. 😁. Tv doet geen wifi reset als tv op standby staat met quick start aan. Poort aanpassen wil ook nog weleens helpen.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
knny schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:16:
[...]

Wat bij mij heeft geholpen is quick start uit zetten. Het duurt iets langer voordat je tv start, maar altijd topverbinding nu. 😁. Tv doet geen wifi reset als tv op standby staat met quick start aan. Poort aanpassen wil ook nog weleens helpen.
Goeie tip! Heb em zelf oo 2,4ghz staan. Niet de snelste verbinding, maar wel altijd steady 50-60mb op mn 200mb lijn. Prima voor youtube/netflix streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier een hoop tips voorbijkomen. Erg handig mocht het hier toch weer eens voorkomen. Top d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barboza243
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-03-2021
Sorry als deze vraag hier eerder is gesteld, maar ik heb een probleem met mijn LG C7, mijn tv doet heel raar in donkere beelden, hij blijft de helderheid heen en weer schakelen, ik word er helemaal gek van, ik heb de eco settings en local dimming uitgeschakeld, maar dat werkt ook niet. op internet zie ik dat bij LG tv's deze problemen vaak overkomen en dat het gewoon normaal is bij LG tv's, maar ik wil dat niet geloven. heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
ABL uitschakelen in het service menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:42
knny schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:16:
[...]

Heeft het uitschakelen verder nog nadelen? Werkt de auto pixel refresher nog als je dit uit zet? Heb zelf geen problemen met de snelheid, maar wel dat het eens in de maand helemaal gedaan is met de wifi, een powercycle werkt dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Barboza243 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:51:
Sorry als deze vraag hier eerder is gesteld, maar ik heb een probleem met mijn LG C7, mijn tv doet heel raar in donkere beelden, hij blijft de helderheid heen en weer schakelen, ik word er helemaal gek van, ik heb de eco settings en local dimming uitgeschakeld, maar dat werkt ook niet. op internet zie ik dat bij LG tv's deze problemen vaak overkomen en dat het gewoon normaal is bij LG tv's, maar ik wil dat niet geloven. heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Dynamic contrast uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
Puck schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:07:
[...]

Dynamic contrast uitzetten.
Wat in bijna alle gevallen toch al uit hoort te staan, behalve bij HDR Gaming. Toch? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Na bijna 3 jaar LG 55EG910V Oled vandaag de vorige week bij Foka bestelde LG OLED65C8PLA ontvangen.
Wow, wat is Oled nog beter geworden de afgelopen jaren. In 1 woord, Fantastisch. _/-\o_
Eerst even schrikken na het verwijderen van de witte beschermhoes om de tv, stuk of 7 blaasjes op het scherm. Bleek bij dit toestel een beschermfolie over het scherm te zitten, bij de vorige niet en had hier even geen rekening mee gehouden. :o

[ Voor 39% gewijzigd door BenEco op 11-05-2018 21:22 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Pagina: 1 ... 102 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.