Zowel de officiële Plex app als Xplay hebben hun tekortkomingen, maar XPlay ondersteund veel meer formaten (eigenlijk alles wat ik al 2 jaar afspeel, waaronder 4k HDR zonder transcoding). Het is goedkoper en makkelijker te bedienen (want zelfde remote) dan een Kodi box (imho). Met een externe mediaplayer heb je natuurlijk veel meer mogelijkheden, maar ik mis eigenlijk niks.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:37:
[...]
Ik heb wat over Xplay gelezen op dit topic maar om eerlijk te zeggen weet ik het niet zo. Veel gedonderd met subs zo te horen en ook Xplay schijnt niet alle codecs bruikbaar te maken. Daarnaast begrijp ik die website niet zo goed, moet je roebels doneren om het überhaupt te kunnen proberen?
Misschien moet ik maar gewoon een kodi box oid aanschaffen.
LG heeft nooit de API documentatie uitgebracht waarmee de ingebakken ondertiteling in te stellen is, waardoor de maker van XPlay niks kan aanpassen aan hoe ingebakken ondertiteling er uit ziet. Ik gebruik zelf gewoon altijd externe subs (via Sub Zero), en dan heb je volledige controle en speelt alles af zonder transcoding. Plugin om te extracten bestaat vast, kan je in ieder geval wel via scripts zelf automatiseren.el-jorge schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:14:
[...]
Gister voor het eerst met xplay begonnen op de LG.
Het viel mij op dat als ik de subtitle instelling op klein zet, dat hij dit doet voor de subtitles waarvoor hij moet transcoden (de ingebakken dus), maar de subtitles die die kennelijk binnen haalt via opensubtitles.org niet doet, die zijn dus zeer groot en kan je dus kennelijk niet aanpassen?
Ik zal vanavond eens met de sub zero plugin gaan klooien, gebruikt deze wel de interne intstellingen?
Is er ook een plugin die de subtitles extract uit het mkv bestand?
Arrived anxious, left bored