Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barboza243
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-03-2021
Puck schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:07:
[...]

Dynamic contrast uitzetten.
ik heb letterlijk alles wat uit kan uitstaan. ik had ook iets gelezen over ASBL uitschakelen in de service menu, maar ik ben bang om dat te doen omdat het de garantie van mijn TV ongeldig kan maken.

ik kan niet de enige zijn, ik bedoel zien jullie dat niet op eigen LG TV? ik heb 3 LG tv's SJ800V, SJ850V en de C7 en alle 3 drie hebben het zelfde probleem, het is heel irritant als je avond films kijkt en opeens in donkere scenes de helderheid omhoog schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

Puck

W32.Deadcode.A

Barboza243 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:19:
[...]

ik heb letterlijk alles wat uit kan uitstaan. ik had ook iets gelezen over ASBL uitschakelen in de service menu, maar ik ben bang om dat te doen omdat het de garantie van mijn TV ongeldig kan maken.

ik kan niet de enige zijn, ik bedoel zien jullie dat niet op eigen LG TV? ik heb 3 LG tv's SJ800V, SJ850V en de C7 en alle 3 drie hebben het zelfde probleem, het is heel irritant als je avond films kijkt en opeens in donkere scenes de helderheid omhoog schiet.
Geen last van (en ik kijk al dik 1,5 jaar van alles op mijn B6), daarom was mijn eerste reactie ook dat je dynamic contrast aan had staan. ASBL kickt pas na 30 seconden bijna stilstaand beeld in dus dat zal het ook niet zijn.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 17:48
Alle verschillen nog even op een rijtje. :)

YouTube: LG C8 (2018) vs 2017 OLED TV (B7/ C7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:00
Barboza243 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:19:
[...]
Geen last van op mijn C7.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
Dit kan interessant zijn voor mensen met een C7. Sommige toestellen hebben een verkeerde waarde in hun lookup table gekregen door een fout in het productie proces en hebben daardoor een soort soort kader in het beeld (uniformity issue).

Het is softwarematig door LG op te lossen, zie: YouTube: Factory Defect & Fix - OLED Burn in Test Update Week 10 - Rtings...

[ Voor 19% gewijzigd door spoor12b op 11-05-2018 22:01 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Barboza243 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:51:
Sorry als deze vraag hier eerder is gesteld, maar ik heb een probleem met mijn LG C7, mijn tv doet heel raar in donkere beelden, hij blijft de helderheid heen en weer schakelen, ik word er helemaal gek van, ik heb de eco settings en local dimming uitgeschakeld, maar dat werkt ook niet. op internet zie ik dat bij LG tv's deze problemen vaak overkomen en dat het gewoon normaal is bij LG tv's, maar ik wil dat niet geloven. heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Ik herken dit probleem totaal niet (65B6 eigenaar) en heb er ook nog nooit van gehoord bij LG in het algemeen. Het enige wat ik ken is dat het beeld kan gaan pulseren in donkere scènes wanneer de sharpness te hoog staat.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barboza243
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-03-2021
Major_ton schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:11:
[...]

Ik herken dit probleem totaal niet (65B6 eigenaar) en heb er ook nog nooit van gehoord bij LG in het algemeen. Het enige wat ik ken is dat het beeld kan gaan pulseren in donkere scènes wanneer de sharpness te hoog staat.
Veel mensen hebben er last van, als je op google opzoekt LG auto brightness of LG dimming issues, dan zie je hele lijst met klachten. ik vraag me af of samsung en sony ook zelfde problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Smits360 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:23:
[...]

Wat in bijna alle gevallen toch al uit hoort te staan, behalve bij HDR Gaming. Toch? :D
Voor de 7 serie wel ja. :D

8 serie helemaal uit in elke modus en dynamic tonemapping aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja het enige echte voordeel van de 8 tov de 7 is de dynamic tone mapping in HDR Game Mode. Hoewel ik een fervent gamer ben en het zeker een mooie feature is heb ik niet het idee dat ik nou een must have feature mis ofzo. Hoewel erg op de zaken vooruitlopend ben ik benieuwd wat LG voor 2019 in petto heeft. Zowiezo hdmi 2.1 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:30:
Tja het enige echte voordeel van de 8 tov de 7 is de dynamic tone mapping in HDR Game Mode. Hoewel ik een fervent gamer ben en het zeker een mooie feature is heb ik niet het idee dat ik nou een must have feature mis ofzo. Hoewel erg op de zaken vooruitlopend ben ik benieuwd wat LG voor 2019 in petto heeft. Zowiezo hdmi 2.1 natuurlijk.
En 10.000 nits peak brightness!! Zit je straks met een zonnebril ipv een 3Dbril TV te kijken.

Maar serieus, ik verwacht op zowel het OLED als het LCD front weinig drastische verbeteringen wat beeldkwaliteit betreft. Het is nu weer de beurt aan de features. Het zou wel heel mooi zijn als OLED TV's een slow response time modus krijgen om 24p motion meer smooth te laten lijken zoals op oudere LCD TV's. Dat werkt volgens mij beter dan die brakke BFI modus en gooit ook meteen de 'noodzaak' voor TruMotion overboord.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:30:
BFI niet vergeten he.

Het is jammer dat ze geen 120fps interpolation combineren met 120hz BFI. Dat zou blur persistance van gelijk aan 240hz paneel geven :D :o
Major_ton schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:39:
[...]

En 10.000 nits peak brightness!! Zit je straks met een zonnebril ipv een 3Dbril TV te kijken.

Maar serieus, ik verwacht op zowel het OLED als het LCD front weinig drastische verbeteringen wat beeldkwaliteit betreft. Het is nu weer de beurt aan de features. Het zou wel heel mooi zijn als OLED TV's een slow response time modus krijgen om 24p motion meer smooth te laten lijken zoals op oudere LCD TV's. Dat werkt volgens mij beter dan die brakke BFI modus en gooit ook meteen de 'noodzaak' voor TruMotion overboord.
OLED gaat grote stappen maken in nits, en kleurbereik, paneel levensduur, burn in taferelen. Daarnaast komen 8k panelen. En hoe meer nits hoe lager je de blur persistance kan krijgen om dat je frames korter kan laten weergeven op het scherm en toch nog een goede helderheid geven.

Hopelijk gaat LG ook meer tijd spenderen in verschillende rolling scan technieken om super lage blur persistance te krijgen.

En ik denk dat je high response times bedoelt, zodat je smearing krijgt?

[ Voor 47% gewijzigd door ion op 11-05-2018 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
10.000 nits peak level is een mooie waarde voor in huis, de zon doet buiten tussen de 30.000 en 100.000 ,

https://physics.stackexch...uch-lux-does-the-sun-emit

en dat hoeft nou ook weer niet anders moet ik nog zonnebrand gaan gebruiken ;)

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Binnenkort een oled hier.. de c8 of Panasonic ( knoop doorgehakt ga gewoon voor de c8, tenminste....)
Ik vraag me wel af waarom de lg zoveel verkocht wordt ?
Marketing ?
Kwaliteit en marketing ?
Bekendheid/ kwaliteit/ marketing ?
Voor de lg is genoeg te vinden zoals beste settings etc. Voor de pana en sony is dat minder... zie youtube

Van de week langs smits arnhem geweest
Rogue one ..netflix.. via wifi... eerste reactie wat een bagger, dat is echt niet mooi

tv verplaatst richting Panasonic en ook bekabeld aangesloten ( service van smits :-) )
de pana ezw 954 lg 55 c8 naast elkaar gezien ( zat meter diepte verschil in)
Netflix rogue one aan, en jawel...............geen verschil..............
Ene moment sprak de lg me aan, next de pana...

Dus...heeft de lg last van een slappe wifi..of lag het gewoon lokaal bij de winkel ?
Films/serie/ netflix kijk ik straks via de nvidia shield ( of tv ap)...daar de ap van ziggo gewoon ruk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:50
baasandre schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 23:12:
Binnenkort een oled hier.. de c8 of Panasonic ( knoop doorgehakt ga gewoon voor de c8, tenminste....)
Ik vraag me wel af waarom de lg zoveel verkocht wordt ?
Marketing ?
Kwaliteit en marketing ?
Bekendheid/ kwaliteit/ marketing ?
Voor de lg is genoeg te vinden zoals beste settings etc. Voor de pana en sony is dat minder... zie youtube

Van de week langs smits arnhem geweest
Rogue one ..netflix.. via wifi... eerste reactie wat een bagger, dat is echt niet mooi

tv verplaatst richting Panasonic en ook bekabeld aangesloten ( service van smits :-) )
de pana ezw 954 lg 55 c8 naast elkaar gezien ( zat meter diepte verschil in)
Netflix rogue one aan, en jawel...............geen verschil..............
Ene moment sprak de lg me aan, next de pana...

Dus...heeft de lg last van een slappe wifi..of lag het gewoon lokaal bij de winkel ?
Films/serie/ netflix kijk ik straks via de nvidia shield ( of tv ap)...daar de ap van ziggo gewoon ruk is
LG C7 heeft in ieder geval een WiFi bug, ik heb nu inmiddels 2 weken de LG 55C7 en iedere dag op Netflix slecht beeld, --> speedtest 1,98 Mbps (daarna test op Apple TV) bam gewoon 200 Mbps (max. lijn).
Na het resetten van de Wifi ook op de LG tv weer 200 Mbps.
Mogelijk heeft dus de C8 er ook nog steeds last van. Ik heb het nu tijdelijk kunnen oplossen door de Quickstart optie uit te schakelen. Nu 3 dagen verder geen issues meer met de WiFI verbinding. Hoop wel dat LG dit snel zal oplossen d.m.v. een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
Freestuff schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 23:50:
[...]
LG C7 heeft in ieder geval een WiFi bug, ik heb nu inmiddels 2 weken de LG 55C7 en iedere dag op Netflix slecht beeld, --> speedtest 1,98 Mbps (daarna test op Apple TV) bam gewoon 200 Mbps (max. lijn).
Na het resetten van de Wifi ook op de LG tv weer 200 Mbps.
Mogelijk heeft dus de C8 er ook nog steeds last van. Ik heb het nu tijdelijk kunnen oplossen door de Quickstart optie uit te schakelen. Nu 3 dagen verder geen issues meer met de WiFI verbinding. Hoop wel dat LG dit snel zal oplossen d.m.v. een firmware update.
Het is al (héél) vaak voorbij gekomen in dit forum en ik zou je willen aanraden om even binnen dit forum te zoeken op "wifi", "5ghz" en dat soort termen. Ja: de LG's lijken last te hebben van een bug waardoor ze niet onder alle omstandigheden lekker werken, maar er zijn een aantal optimale settings en kanalen (waaronder kanaal 36). Ik haal ruim 200mbit op een 200mbit abo, alleen heb ik Quickstart aanstaan, waardoor het wifi signaal pas na een paar minuten na het inschakelen van mijn tv optimaal is. Daarna kicked de 200 mbit verbinding steady in en dit blijft zo tot ik hem weer uitzet. Koffie halen voor ik ga Netflixen of nog heel even op Tweakers kijken en all engines are running :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
update ivm banding problemen bij mijn B6,als het goed is krijg ik volgende week een C7 (geruild door de winkel)

https://tweakers.net/ext/f/WDLBRyzanOhyWSmrcntLqdpq/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door pwh53 op 12-05-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dan mag je mijns inziens toch aardig van geluk spreken hoor, want zó vreselijk ziet het er niet uit. Ja je hebt 2 banden zichtbaar waar de meesten er 1 hebben? Ik in ieder geval wel. Hoeveel cm breed is die middelste? Is een beetje moeilijk in te schatten op een plaatje.

En bij wat voor normale content is het ook écht zichtbaar, behalve bij die slides? Want ja als ik een 5% gray opzet zie ik ook wel wat dingetjes her en der, maar bij normale content totaal niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
DutchOwnage schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:19:
Dan mag je mijns inziens toch aardig van geluk spreken hoor, want zó vreselijk ziet het er niet uit. Ja je hebt 2 banden zichtbaar waar de meesten er 1 hebben? Ik in ieder geval wel. Hoeveel cm breed is die middelste? Is een beetje moeilijk in te schatten op een plaatje.

En bij wat voor normale content is het ook écht zichtbaar, behalve bij die slides? Want ja als ik een 5% gray opzet zie ik ook wel wat dingetjes her en der, maar bij normale content totaal niet zichtbaar.
op de foto valt het misschien mee,maar middelste is 12 cm breed,rechts 18 cm,en ja is goed te zien vooral
in de avond,gisteren nog een paar afl. van planet earth gezien,valt heel erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:33
DutchOwnage schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:19:
Dan mag je mijns inziens toch aardig van geluk spreken hoor, want zó vreselijk ziet het er niet uit.
Holy Mozes als dit al geen major banding is weet ik het ook niet meer. Die middelste balk is immens.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Yes, dat zijn wel serieus brede balken idd. Ik dacht dat de foto misschien enigszins vertekende, want ik heb ook zo'n balk maar die is maar 1.5 a 2 cm breed. Op die foto leek het geen 12 cm, dus vandaar mijn opmerking.

Maar banding bij bepaalde achtergronden zal je altijd blijven houden, ook op een C7. De C8 schijnt iets meer uniform te zijn lees ik her en der.

[ Voor 41% gewijzigd door DutchOwnage op 12-05-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 21:43
bij de 8 serie is het banding probleem toch veel minder van wat ik gelezen had ergens dacht ik?iemand hier last van major banding met de 8 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:50
Smits360 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 08:58:
[...]

Het is al (héél) vaak voorbij gekomen in dit forum en ik zou je willen aanraden om even binnen dit forum te zoeken op "wifi", "5ghz" en dat soort termen. Ja: de LG's lijken last te hebben van een bug waardoor ze niet onder alle omstandigheden lekker werken, maar er zijn een aantal optimale settings en kanalen (waaronder kanaal 36). Ik haal ruim 200mbit op een 200mbit abo, alleen heb ik Quickstart aanstaan, waardoor het wifi signaal pas na een paar minuten na het inschakelen van mijn tv optimaal is. Daarna kicked de 200 mbit verbinding steady in en dit blijft zo tot ik hem weer uitzet. Koffie halen voor ik ga Netflixen of nog heel even op Tweakers kijken en all engines are running :)
Ik heb mijn 5Ghz ook op kanaal 36 staan, dat had ik al gelezen, of dit er echt mee te maken heeft betwijfel ik.
Ik zal wat jij beschrijft nog een testen, al moet ik zeggen dat ik niet echt een heel groot verschil merk of Quickstart uit of aan staat wat betreft het opstarten van de TV. Maar eigenlijk vindt ik dit toch slecht van LG, het probleem speelt al een geruime tijd (ook op niet OLED TV's) Ik heb ook op Youtube een bericht gelezen dat het bij iemand pas opgelost was na het wisselen van de WiFi module en mainboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 21:20
Hulleman schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:53:
Vandaag na een uurtje horizon zero dawn ineens zwart beeld en daarna “sneeuw”. En dan geen sneeuw van the frozen wilds :p tv uitgezet en daarna was het weg. Bijzonder....
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:06:
[...]

Ik heb die ellende dus nu al regelmatig. Ga maandag de winkelier bellen voor garantie verhaal.

@BoltYes Vind je dit echt mooi? Die zwarte strook over je muur en een tv die in mijn ogen te hoog hangt? Jouw feestje natuurlijk en het is goed dat smaken verschillen. 8)
Ik zit net even terug te zoeken in dit forum omdat ik hetzelfde probleem heb met mijn Lg55c7. Soms verdwijnt het beeld zie ik alleen maar sneeuw en storing en het is weer weg als de tv aan en uit zet. Hoe is dit destijds opgelost? Heb je een nieuwe tv gekregen?

[ Voor 26% gewijzigd door jocd op 12-05-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
En zo heeft mijn Harmony 555 weer een functie, werkte prima en geen probleem dat deze AB wat gedateerd is.

Helaas liet mijn PDP506XDE het afgelopen week na 13 jaar afweten en heb nu een 55C7v, eerst zelf het een en ander te weten komen om vervolgens binnenkort te laten kalibreren, goeie ervaring mee gehad ook op de Pioneer.

[ Voor 51% gewijzigd door chocka op 12-05-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
jocd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:42:
[...]

[...]

Ik zit net even terug te zoeken in dit forum omdat ik hetzelfde probleem heb met mijn Lg55c7. Soms verdwijnt het beeld zie ik alleen maar sneeuw en storing en het is weer weg als de tv aan en uit zet. Hoe is dit destijds opgelost? Heb je een nieuwe tv gekregen?
Ik heb het daarna nog 1x gehad en sindsdien nooit meer. Geen idee wat het kan zijn en waarom de tv dat doet. Omdat ik er heel sporadisch last van heb gehad heb ik me er verder niet in verdiept.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jocd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:42:
[...]

[...]

Ik heb destijds volgens mij de stroom er eens af gehaald. Daarna niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
Ik heb dit fenomeen af en toe ook maar ik heb dit alleen als ik TV kijk via de Horizonbox van Ziggo............bij het afspelen van films via de Nas of Oppo203 aangesloten om mijn Pioneer receiver heb ik het nog nooit gehad.............Horizon even uit en aanzetten en het is weer weg.........is ook niets van te zeggen om de hoeveel tijd dit voorkomt; is niet zo vaak maar inderdaad een vreemd verschijnsel :| :|
Hulleman schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:24:
[...]

Ik heb het daarna nog 1x gehad en sindsdien nooit meer. Geen idee wat het kan zijn en waarom de tv dat doet. Omdat ik er heel sporadisch last van heb gehad heb ik me er verder niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 21:20
boyhenkie schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:07:
Ik heb dit fenomeen af en toe ook maar ik heb dit alleen als ik TV kijk via de Horizonbox van Ziggo............bij het afspelen van films via de Nas of Oppo203 aangesloten om mijn Pioneer receiver heb ik het nog nooit gehad.............Horizon even uit en aanzetten en het is weer weg.........is ook niets van te zeggen om de hoeveel tijd dit voorkomt; is niet zo vaak maar inderdaad een vreemd verschijnsel :| :|

[...]
Ik had het altijd als ik TV keek met mijn Humax kastje, maar sinds kort ook op de PS4, dus vandaar dat ik nu wat achterdochtig wordt en wat research ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Komt wellicht door deep color optie aan op een HDMI poort met een apparaat die daar geen ondersteuning voor heeft? Just a hunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Puck schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:10:
Komt wellicht door deep color optie aan op een HDMI poort met een apparaat die daar geen ondersteuning voor heeft? Just a hunch.
Voor de ziggo apparatuur zou dat opgaan, maar ik heb het met de ps4pro gehad. Die heeft ondersteuning voor deep color. Vreemd dingetje, aangezien de C7 normaal gesproken naar de screensaver springt als ie geen videosignaal krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 11:48
Heb momenteel de 49ks7000. Prima tv, maar overweeg de tv te upgraden. Twijfel alleen erg over welke tv de opvolger gaat zijn: de LG oled C8 of de Samsung Q9FN.
Ik ben er van overtuigd dat de oled beter beeld geeft in donkere kamers. Ik kijk echter ook best veel sport overdag (formule 1, wielrennen ed) en ik vroeg me af hoe overdag kijken bij jullie bevalt. Zelf denk ik dat de Samsung beter presteert overdag. Daarnaast vind ik de connectbox van Samsung heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Nu online
giantgiantus schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:41:
Heb momenteel de 49ks7000. Prima tv, maar overweeg de tv te upgraden. Twijfel alleen erg over welke tv de opvolger gaat zijn: de LG oled C8 of de Samsung Q9FN.
Ik ben er van overtuigd dat de oled beter beeld geeft in donkere kamers. Ik kijk echter ook best veel sport overdag (formule 1, wielrennen ed) en ik vroeg me af hoe overdag kijken bij jullie bevalt. Zelf denk ik dat de Samsung beter presteert overdag. Daarnaast vind ik de connectbox van Samsung heel fijn.
De Samsung zal een hogere maximale helderheid hebben, maar de C8 kan meer dan helder genoeg om overdag TV te kijken. Ik kijk nu F1 op mijn B6 naast een 4,5 x 2,4 mtr raampartij. Dat gaat prima en mijn B6 staat niet op maximale helderheid en de C8 kan er nog een klap meer helderheid uitpersen.

Dat gezegd hebbende, beide TV's zijn érg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
Heerlijk, die Samsung reclame over een groot zwart vlak en dat dat zo vreselijk is. Ik geniet er elke keer weer van hoe zwart dat daadwerkelijk is. Ook het zwarte scherm de witte Samsung letters zien er elke keer heel mooi uit, haha.

Gebruiken jullie trouwens wel eens zo'n soort schilderij achtige modus ter decoratie, zoals in die Samsung reclame of zoals in die review van die HDTVtest, met die saai pratende Aziaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Smits360 op 13-05-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@giantgiantus Ik kom van een ks8000 en heb nu de C7 en ben erg blij dat ik het gedaan heb. Niet alleen omdat die upgraden me "maar" 700 euro gekost heeft maar zeker ook vanwege het fantastische plaatje van de C7. Helemaal met HDR content. Wat betreft de helderheid van het scherm: net ook F1 gekeken in een heldere kamer en mijn Oled lampje hoeft echt niet hoger dan 30. Kan je nagaan. De enige keer dat ik met de helderheid heb zitten stoeien is met gamen met name in HDR mode. Maar dat is alleen een kwestie van dynamisch contrast op laag of medium te zetten en ik zie qua helderheid geen verschil meer met de ks8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Smits360 Hoe krijg je die schilderij decoratie eigenlijk? Appje downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:26:
Haha, dat vroeg ik me ook af, daarom vroeg ik het aan jullie! Of ik het dan ook echt wil gaan gebruiken, kan k pas bepalen nadat ik het gezien heb. Dus ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Nu online
Smits360 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:07:
...

Gebruiken jullie trouwens wel eens zo'n soort schilderij achtige modus ter decoratie, zoals in die Samsung reclame of zoals in die review van die HDTVtest, met die saai pratende Aziaat?
Ik vind de humor van 'Vinny' eigenlijk wel geniaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook joh. Zo droog maar zooo geniaal _O- Je moet alleen wel goed opletten want het is vaak maar 1 zinnetje. Maar hij vertrekt ook echt geen ene spier he als ie er weer eens wat uitpoept.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2018 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Major_ton schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:54:
[...]
Ik vind de humor van 'Vinny' eigenlijk wel geniaal ;)
Ja, dat is het mooie: hij klinkt heel saai, maar de dingen die hij zegt zijn soms inderdaad heel grappig :D

Maar goed, hij heeft in zijn video dus van die roterende schilderijen die ik misschien wel eens wil proberen. Iemand enige idee?

Oh en v.w.b. helderheid: ik zat ook naast een muur met volle raampartij F1 te kijken. Heb dan toch 1 van de rolgordijnen dicht en de OLED lamp op 50 staan. Met gamen op 70-100, afhankelijk van het spel en tijdstip, maar daar mag het van mij over het algemeen allemaal wat helderder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:26:
Kijk maar even in Web-os onder Galerij, diverse art (in een lijstje of met gordijnen) met muziekje erbij.

[ Voor 6% gewijzigd door BenEco op 13-05-2018 18:19 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrek ik dacht het al!Alleen de interval tussen de schilderijen gaat hier een stuk sneller als bij Vincent van HDTV Test. Ff kijken of dat nog aan te passen is. Maar mooi man d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2018 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
BenEco schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:16:
[...]

Kijk maar even in Web-os onder Galerij, diverse art (in een lijstje of met gordijnen) met muziekje erbij.
Ah, ja inderdaad! De muziek kun je gelukkig ook uitzetten. Het wisselt alleen wel heel snel; zo'n 5 seconden per plaatje. Had liever een minuut of 10 oid gehad. Misschien tegen inbranden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:23:
@giantgiantus Ik kom van een ks8000 en heb nu de C7 en ben erg blij dat ik het gedaan heb. Niet alleen omdat die upgraden me "maar" 700 euro gekost heeft maar zeker ook vanwege het fantastische plaatje van de C7. Helemaal met HDR content. Wat betreft de helderheid van het scherm: net ook F1 gekeken in een heldere kamer en mijn Oled lampje hoeft echt niet hoger dan 30. Kan je nagaan. De enige keer dat ik met de helderheid heb zitten stoeien is met gamen met name in HDR mode. Maar dat is alleen een kwestie van dynamisch contrast op laag of medium te zetten en ik zie qua helderheid geen verschil meer met de ks8000.
Heb je de ks8000 tweedehands verkocht? Of inruil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e hands via Marktplaats. Normaal ben ik daar niet zo van maar dit ging erg smooth. Inruilen zou maar max 500 opgeleverd hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2018 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:27:
[...]

Nog steeds tevreden? Zelf aan het kijken naar OLED maar vind de 400 extra voor 4K/HDR de stap niet waard (nog los dat ik dan ook de receiver,chromecAst etc moet upgraden).

Is nu 990 bij megekko. Enige vreemde is “12 maanden garantie”. Maar dat staat bij al hun producten.
Zie nu pas je vraag. Maar om hier op te reageren; zeker! Ben erg blij met de TV (https://tweakers.net/pric...9a7v-zwart/specificaties/, doe met het smart gedeelte niks, heb ook geen kabel, gebruik alleen AppleTV om films (iTunes) of Netflix te kijken. Werkt super. Waarschijnlijk zul je een verschil zien als je een 4K TV ernaast zet. Maar die heb ik niet en zijn we dus superblij met het strakke, minimalistische ontwerp en de vrijwel perfecte zwartwaarden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2018 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrek
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02 12:06
Goedemorgen.
Ik heb een raar probleem waar ik niet uit kom.
Ik kom van een B6 55inch model af en daar werkte de ARC/HDMI Sec (inschakelen receiver en uitschakelen, volume regeling met de remote van de TV) perfect.
Echter heb ik nu een aantal weken een C7 staan en daar werkt na een aantal keer de TV uitzetten de ARC /HDMI Cec functie totaal niet. Ik kan alle instellingen proberen maar niks reageert. Het enige wat dit probleem verhelpt is om de stekkers van het stopcontact te halen, opnieuw instellen alles en dan werkt het weer voor een aantal keer. Lijkt op een handshake probleem zo nu en dan.

TV; C7 55inch, up to date
Receiver: Onkyo TX-NR646

Zou een andere HDMI kabel de oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 10:11
Sinds vorige week de C8 binnen.
Man wat is dat scherm dun zeg. Durfde het bijna niet aan te raken... Van de webshop moest ik hem testen zonder voet / muurbeugel om hem nog evt. terug te kunnen sturen, dus hij heeft eerst een tijdje op zijn rug gelegen met wat Youtube content.

Tips voor diegenen die hem gaan ophangen:
  • kijk waar het piepschuim tegen de rug van je tv zit, ter hoogte van de VESA gaten. Haal de tv eruit, breek deze delen weg en stofzuig de piepschuim bolletjes op.
  • nadat je de tv getest hebt (op zijn rug), zet hem rechtop terug in de doos, je kunt nu de beugel monteren zonder dat het scherm plat moet. Schroevendraaier steek je gewoon door het piepschuim.
  • bestel vast een langer aansluitsnoer, want de bijgeleverde haalt de vloer niet eens. (echt kansloos voor een tv met catalogusprijs 2700 euro...) |:(
  • bestel meteen een haakse netwerkkabel erbij.

[ Voor 5% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 14-05-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:22:
Sinds vorige week de C8 binnen.
Man wat is dat scherm dun zeg. Durfde het bijna niet aan te raken... Van de webshop moest ik hem testen zonder voet / muurbeugel om hem nog evt. terug te kunnen sturen, dus hij heeft eerst een tijdje op zijn rug gelegen met wat Youtube content.

Tips voor diegenen die hem gaan ophangen:
  • kijk waar het piepschuim tegen de rug van je tv zit, ter hoogte van de VESA gaten. Haal de tv eruit, breek deze delen weg en stofzuig de piepschuim bolletjes op.
  • nadat je de tv getest hebt (op zijn rug), zet hem rechtop terug in de doos, je kunt nu de beugel monteren zonder dat het scherm plat moet. Schroevendraaier steek je gewoon door het piepschuim.
  • bestel vast een langer aansluitsnoer, want de bijgeleverde haalt de vloer niet eens. (echt kansloos voor een tv met catalogusprijs 2700 euro...) |:(
  • bestel meteen een haakse netwerkkabel erbij.
verlengkabel bedoel je? want als je de huidige stroomsnoer uit de tv haalt (achter het klepje) dan vervalt de garantie dacht ik. Ik heb ook de C8. Bevalt mij super goed. heb qua settings nog niets aangepast eigenlijk. Moet mij daar nog in verdiepen

[ Voor 4% gewijzigd door harrybeuker op 14-05-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 10:11
harrybeuker schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:45:
[...]

verlengkabel bedoel je? want als je de huidige stroomsnoer uit de tv haalt (achter het klepje) dan vervalt de garantie dacht ik. Ik heb ook de C8. Bevalt mij super goed. heb qua settings nog niets aangepast eigenlijk. Moet mij daar nog in verdiepen
Moet eerlijk zeggen dat ik het klepje nog niet geopend heb. Zit daar niet gewoon een stekker achter dan?
Laat maar ik zie het al:
https://www.avforums.com/...r-lg-power-cable.2045939/

Waarom zo'n kort kabeltje erin maken, terwijl de tv gemaakt is om op te hangen. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 14-05-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
marrek schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:06:
Goedemorgen.
Ik heb een raar probleem waar ik niet uit kom.
Ik kom van een B6 55inch model af en daar werkte de ARC/HDMI Sec (inschakelen receiver en uitschakelen, volume regeling met de remote van de TV) perfect.
Echter heb ik nu een aantal weken een C7 staan en daar werkt na een aantal keer de TV uitzetten de ARC /HDMI Cec functie totaal niet. Ik kan alle instellingen proberen maar niks reageert. Het enige wat dit probleem verhelpt is om de stekkers van het stopcontact te halen, opnieuw instellen alles en dan werkt het weer voor een aantal keer. Lijkt op een handshake probleem zo nu en dan.

TV; C7 55inch, up to date
Receiver: Onkyo TX-NR646

Zou een andere HDMI kabel de oplossing zijn?
Ik heb de voorloper van jouw versterker (636) en dezelfde tv. Zolang ik de versterker op de "tv/cd" ingang heb staan, werkt het goed en ik heb nog geen last gehad van wegvallen oid. Een andere HDMI kabel kun je proberen, maar het lijkt me dat dit wel of niet werkt, en niet soms wel en soms niet. Heb je HDMI CEC aangezet op de LG? Dat moet wel, want anders werkt het immers uberhaupt niet. Vreemd en irritant probleem zeg!

Edit: het is al vaker gezegd, maar een alternatief voor HDMI ARC is een optisch kabeltje. In mijn optiek minder fraai dan ARC, maar dan ben je in ieder geval verlost van dit soort handshake ellende.

[ Voor 7% gewijzigd door Smits360 op 14-05-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Waah schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:27:
[...]

Nog steeds tevreden? Zelf aan het kijken naar OLED maar vind de 400 extra voor 4K/HDR de stap niet waard (nog los dat ik dan ook de receiver,chromecAst etc moet upgraden).

Is nu 990 bij megekko. Enige vreemde is “12 maanden garantie”. Maar dat staat bij al hun producten.
Ik was ook in de markt voor een HD OLED, was zelfs maar €777 bij een Saturn in Duitsland. Die niet kunnen scoren, dus uiteindelijk in de buurt een C7 opgehaald. Achteraf ben ik daar heel blij mee! 4K vs HD is niet zo'n groot verschil. Maar HDR is werkelijk dat wat van een film een meesterlijk plaatje maakt! Het verschil is echt heel groot, groter dan €400. Geloof me, eenmaal HDR gezien en je bent om.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Toch maar LG gebeld over de lichtere lijn aan de linkerkant van mijn scherm met sommige donkere beelden. Moest een aantal foto's opsturen van het probleem, dus gedaan. Nu willen ze dat ik ook een paar foto's stuur van een reguliere TV uitzending... Ik kijk echter nooit normale televisie en het probleem doet zich überhaupt eigenlijk alleen storend voor bij een paar series waar zwart meer donkergrijs is, zoals Requem en Westworld.

Dan maar binnenkort een uurtje zappen om te kijken of ik het probleem daar ook tegenkom... Je zou toch verwachten dat bijv. onderstaande foto duidelijk genoeg is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oM23Hcq8dcx5wI0Mqauqqc6b/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:41

13art

Moderator Mobile
Als ik het zo zie lijkt het rechts ook een heel klein beetje te zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
l3art schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:31:
Als ik het zo zie lijkt het rechts ook een heel klein beetje te zijn.
Dat rechts zie ik niet met het blote oog.

Zijn er hier meer mensen die Westworld kijken? Hoe ziet dat er bij jullie uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:41

13art

Moderator Mobile
Sj44k13 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:32:
[...]

Dat rechts zie ik niet met het blote oog.

Zijn er hier meer mensen die Westworld kijken? Hoe ziet dat er bij jullie uit?
Nee geen westworld hier.
Wel andere series waar het vaak donker is, maar daar is het me niet opgevallen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
l3art schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 06:44:
[...]

Nee geen westworld hier.
Wel andere series waar het vaak donker is, maar daar is het me niet opgevallen.
Bij de meeste series zie ik ook geen problemen. Daar zijn donkere scènes echt donker. Bij West World zijn de scènes soms donker grijs en dan ontstaat het probleem. Ik had het ook een beetje bij 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Nu online
Sj44k13 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 07:47:
[...]

Bij de meeste series zie ik ook geen problemen. Daar zijn donkere scènes echt donker. Bij West World zijn de scènes soms donker grijs en dan ontstaat het probleem. Ik had het ook een beetje bij 3%.
Kan je niet wat grijze jpeg's maken van 3840x2160 pixels in verschillende gradaties en daarmee testen? Deze kan je gewoon weergeven met de ingebouwde mediaspeler en laten perfect zien wat er eventueel mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Major_ton schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:00:
[...]

Kan je niet wat grijze jpeg's maken van 3840x2160 pixels in verschillende gradaties en daarmee testen? Deze kan je gewoon weergeven met de ingebouwde mediaspeler en laten perfect zien wat er eventueel mis is.
Dat kan maar het probleem is nu dus dat lg normale tv beelden wil zien waar het probleem hoogst waarschijnlijk niet voorkomt. Zie het al gebeuren dat ze dan gaan zeggen dat het dus niet erg is, omdat het bij normale tv zenders niet gebeurt.

Ik kijk alles overigens op gamma 2.2. Als ik Westworld op gamma bt1866 zet is het probleem bijna onzichtbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Cobiwan op 15-05-2018 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Nu online
Sj44k13 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:06:
[...]

Dat kan maar het probleem is nu dus dat lg normale tv beelden wil zien waar het probleem hoogst waarschijnlijk niet voorkomt. Zie het al gebeuren dat ze dan gaan zeggen dat het dus niet erg is, omdat het bij normale tv zenders niet gebeurt.

Ik kijk alles overigens op gamma 2.2. Als ik Westworld op gamma bt1866 zet is het probleem bijna onzichtbaar.
Normale TV is helemaal geen maatstaf om dit te testen. Probeer eerst die grijze slides nou maar, dan weet je zelf ook veel beter in welke maten het probleem zich laat zien. Je kan ook op YouTube naar grijze achtergronden zoeken voor een snelle test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

Dat is inderdaad vreemd van LG, die redenatie volg ik niet helemaal. Dus als het bij normale tv niet voorkomt, is het goed? Terwijl bij alle andere bronnen (vaak hogere kwaliteit ook nog) het wel voorkomt.. en je er dan last van hebt!

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-09 16:50
[...]

even een gedachtegang van mijn kant (geen ervaring met LG TV's) maar is gamma 2.2 niet juist het probleem dat je zwart grijs oogt? Voor betere zwart condities heb je toch gamma 2.4 (of zelfs 2.6 in de bios).

Of zeg ik nu iets heel doms? :X

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 11:57
Afgelopen weekend de LG C7 55" bekeken in het echt. Ziet er heel chique uit en zou wel eens de opvolger van mijn huidige Beovision 8 32" kunnen worden. Twijfel alleen nog een beetje tussen de C7 en de B7.

De C7 zit met zijn €1799 wel tegen de max aan van mijn gewenste bestedingsbedrag. Een 65" televisie had ik nog mooier gevonden, maar die zijn gelijk € 2300+ en dat vind ik teveel voor een tv (voor zoveel ik er gebruik van maak).

De enige echte pro's die ik voor de C7 nu kan bedenken zijn de zwarte bezel (schermrand) en de mooiere voet. Dus ik vraag mij af of ik niet gewoon gek ben en niet beter voor de B7 kan gaan.

Weten jullie misschien nog dingen waarvan jullie zeggen: dit is ook nog een echte pro ten opzichte van de B7?

Ik ga sowieso in de (nabije) toekomst kijken voor een extern geluidssysteem (receiver, speakers), want het geluid uit de LG is verre van goed als ik het vergelijk met mijn huidige B&O tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Major_ton schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:19:
[...]

Normale TV is helemaal geen maatstaf om dit te testen. Probeer eerst die grijze slides nou maar, dan weet je zelf ook veel beter in welke maten het probleem zich laat zien. Je kan ook op YouTube naar grijze achtergronden zoeken voor een snelle test.
De YouTube 5% grey heb ik al getest en aan Lg gestuurd. Daar zie je het ook wel op, maar volgens mij is het nog zichtbaarder als het net iets donkerder is. Het is bijvoorbeeld zichtbaarder op het donkergrijze menu van de Lg settings. Zal nog eens een paar jpgs maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
PdeBie schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:37:
Afgelopen weekend de LG C7 55" bekeken in het echt. Ziet er heel chique uit en zou wel eens de opvolger van mijn huidige Beovision 8 32" kunnen worden. Twijfel alleen nog een beetje tussen de C7 en de B7.

De C7 zit met zijn €1799 wel tegen de max aan van mijn gewenste bestedingsbedrag. Een 65" televisie had ik nog mooier gevonden, maar die zijn gelijk € 2300+ en dat vind ik teveel voor een tv (voor zoveel ik er gebruik van maak).

De enige echte pro's die ik voor de C7 nu kan bedenken zijn de zwarte bezel (schermrand) en de mooiere voet. Dus ik vraag mij af of ik niet gewoon gek ben en niet beter voor de B7 kan gaan.

Weten jullie misschien nog dingen waarvan jullie zeggen: dit is ook nog een echte pro ten opzichte van de B7?

Ik ga sowieso in de (nabije) toekomst kijken voor een extern geluidssysteem (receiver, speakers), want het geluid uit de LG is verre van goed als ik het vergelijk met mijn huidige B&O tv.
als je even zoekt kun je een c7 vinden voor 1400 incl. 5 jaar garantie,of een c8 na cashback 1700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Via de PW (pricewatch: LG OLED55C7V Zwart is de goedkoopste 1578 bij een webshop waar ik nog nooit van gehoord heb.

Koop hem persoonlijk ook liever bij de lokale elektronica zaak (goede ervaringen mee), maar daar is hij "gewoon" €1799.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-09 16:50
PdeBie schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:53:
Via de PW (pricewatch: LG OLED55C7V Zwart is de goedkoopste 1578 bij een webshop waar ik nog nooit van gehoord heb.

Koop hem persoonlijk ook liever bij de lokale elektronica zaak (goede ervaringen mee), maar daar is hij "gewoon" €1799.
Nogmaals, en kijk daarvoor even in het LG prijsdiscussie topic, er zijn zat winkels die de C7 voor 1400 euro aanbieden na een belletje en dat zijn gewoon winkels zoals apollo, smits ao en dergelijken. Ik zou in ieder geval die 400 euro in mijn zak houden ;)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 10:57

H-Cim in "[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Sj44k13 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:40:
[...]

De YouTube 5% grey heb ik al getest en aan Lg gestuurd. Daar zie je het ook wel op, maar volgens mij is het nog zichtbaarder als het net iets donkerder is. Het is bijvoorbeeld zichtbaarder op het donkergrijze menu van de Lg settings. Zal nog eens een paar jpgs maken.
Als de LG klantenservice net zo moeilijk doet als die van Samsung, heb ik er een hard hoofd in. Heb iets soortgelijks meegemaakt met een Samsung tv en, hoewel duidelijk zichtbaar bij bepaalde content, natuurlijk niet zichtbaar bij een normale tv uitzending en daar wilden ze natuurlijk ook plaatjes van. Kon fluiten naar een vervanging.

Overigens die lichte streep aan de zijkant bij jou heb ik nog niet eerder gezien bij een Oled? Lijkt mij échts iets van light bleed kenmerkend voor een lcd tv. Ik zat al naar een band te zoeken, dacht dat je dat bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Heeft iemand ook een linkje met calibratiesettings voor een 55C8 icm ps4pro? beetje zoals dit:
https://www.reddit.com/r/...brated_settings_for_xbox/

Ik merk dat bij god of war sommige delen van de game wel erg zwart en donker zijn. ik heb verder nog niets aangepast op de 55C8

[ Voor 25% gewijzigd door harrybeuker op 15-05-2018 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
DutchOwnage schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:50:
[...]

Als de LG klantenservice net zo moeilijk doet als die van Samsung, heb ik er een hard hoofd in. Heb iets soortgelijks meegemaakt met een Samsung tv en, hoewel duidelijk zichtbaar bij bepaalde content, natuurlijk niet zichtbaar bij een normale tv uitzending en daar wilden ze natuurlijk ook plaatjes van. Kon fluiten naar een vervanging.

Overigens die lichte streep aan de zijkant bij jou heb ik nog niet eerder gezien bij een Oled? Lijkt mij échts iets van light bleed kenmerkend voor een lcd tv. Ik zat al naar een band te zoeken, dacht dat je dat bedoelde.
Ik denk dat de klantenservice niet perse tv uitzendingen op de foto's wil zien maar normaal beeld als er normaal gebruik gemaakt wordt van de tv. En dus niet laboratorium testbeelden waarmee men elkaar helemaal gestoord maakt op fora.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Wren schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat de klantenservice niet perse tv uitzendingen op de foto's wil zien maar normaal beeld als er normaal gebruik gemaakt wordt van de tv. En dus niet laboratorium testbeelden waarmee men elkaar helemaal gestoord maakt op fora.
een foto van het begin vd ster-reclames (groot rood vlak) was bij mij genoeg voor lg

https://tweakers.net/ext/f/gyLO9pKshi3tYqPC3dkAqYLR/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/Eick946JV9hdYZD0dymP3fFL/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door pwh53 op 15-05-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
harrybeuker schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:02:
Heeft iemand ook een linkje met calibratiesettings voor een 55C8 icm ps4pro? beetje zoals dit:

Ik merk dat bij god of war sommige delen van de game wel erg zwart en donker zijn. ik heb verder nog niets aangepast op de 55C8
Dat verschilt toch heel erg per tv, locatie en persoon die er naar kijkt, dus je kan beter zelf even spelen met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
PdeBie schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:25:
[...]

Dat verschilt toch heel erg per tv, locatie en persoon die er naar kijkt, dus je kan beter zelf even spelen met de instellingen.
een basis zou fijn zijn. Dus tips welkom qua instellingen waar je mee kunt spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
ga gewoon alle instellingen af,hoe moeilijk kan dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Wren schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:38:
[...]

Dat snap ik ook wel, maar ik heb gewoon een paar foto's van Requiem en Westworld gestuurd. Lijkt mij redelijk normale content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 19:28

Budha

Online ergo sum

\[Prijs-discussie] OLED Televisies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

harrybeuker schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:03:
[...]

een basis zou fijn zijn. Dus tips welkom qua instellingen waar je mee kunt spelen
De basis komt al van de fabriek. Dus elke instelling van een Tweaker of wie dan ook is zinloos. Speel wat met de settings zoals ze standaard per input zijn en pas het aan aan wat jij mooi vind. Speel dan vooral met helderheid, oledlampje en contrast eventueel wat kleur erbij of er af [ik zou daar vanaf blijven].. zou aan de rest niet zoveel doen. Daar heb je echt professionele apparatuur voor nodig. Normaliter geldt ook, blijf zoveel mogelijk va de beeldverbeteraars af. Die deden/doen meer kwaad dan goed. Maar dat kan inmiddels veranderd zijn.

En uiteindelijk als je alles verprutst hebt kan je alles weer terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Wil je echt dat het technisch OK is en alles naar norm, bv Rec 2020 of 709 laat dan een professionele calibratie doen door gecertificeerde ISF calibrateur. Dan zit dat in ieder geval tussen je oren goed en komt het verder op je gezichtsvermogen aan.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb vandaag een nieuw scherm gekregen ivm inbranding, wel eentje met een zilver randje erom heen wat voorheen zwart was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misterbont schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:24:
Ik heb vandaag een nieuw scherm gekregen ivm inbranding, wel eentje met een zilver randje erom heen wat voorheen zwart was!
Moet dit niet in het topic zonneschermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Misterbont schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:24:
B6 paneel vervangen door een B7 paneel.
Dit had je mogen weigeren, dan kreeg je een creditering vanuit LG via de winkel en dan zou je hoogstwaarschijnlijk de C7 als vervanging hebben gekregen.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow187
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11-2022

Je kan mischien een volglijn volgen via de site van RTINGS https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8/settings. Is een algemene setting. Stuurt je mischien de goede kant op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Klinkt alsof je blacklevel niet goed staat, zou daar eens naar kijken.

Blacklevel van PS4 heb ik op ‘automatic’ staan en op de TV op ‘Low’ voor HDR content.

(Voor SDR content op ‘high’)

[ Voor 13% gewijzigd door fonsmeister op 16-05-2018 09:08 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Allen bedankt. Ga er vanavomd mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8/settings

Ik heb dezelfde guide maar dan voor de C7 gevolgd en het bevalt erg goed. Ze hebben een apart kopje Gaming en SDR/HDR Gaming, met aangepaste settings.

Als basis settings zou je hier zeker mee uit de voeten kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
fonsmeister schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:05:
[...]

Klinkt alsof je blacklevel niet goed staat, zou daar eens naar kijken.

Blacklevel van PS4 heb ik op ‘automatic’ staan en op de TV op ‘Low’ voor HDR content.

(Voor SDR content op ‘high’)
Ik heb black level overal op low staan, zowel bij hdr als sdr content. Op high krijg ik altijd een washed out plaatje waar zwart gewoon grijs is (en niet eens heel donkergrijs).

Ik gebruik voor sdr de ratings isf light room settings met een kleine tweak van de witbalans en kleuren. HDR gebruik ik de home cinema stand vergelijkbaar met de isf light setting. Nog nooit last gehad van te donkere scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Op mijn TV, LG55C7 (inmiddels half jaartje oud)
Zie ik bij planet earth bijv(eerste x dat het mij opviel) Ghosting/ tear issues.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? De film word gerunt via USB HD.
En is verbonden via mijn Marantz 6011.
Op internet vond ik een stukje over trumotion checken of het uitstaat. Moet ik nog checken, maar lijkt me stug want ik gebruik gewoon default waardes van alles.

Betekend dit dat mijn tv verwisseld moet worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Reconhell op 16-05-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:31:
Zie ik bij planet earth bijv(eerste x dat het mij opviel) Ghosting/ tear issues.

Op internet vond ik een stukje over trumotion checken of het uitstaat. Moet ik nog checken, maar lijkt me stug want ik gebruik gewoon default waardes van alles.

Default waardes staat trumotion volgens mij gewoon aan, afhankelijk van welke modus je gebruikt. Zou het dus zeker eerst checken.

Daarnaast kan het zijn dat je receiver ook nog bepaalde 'beeldoptimialisatie' doet. Ook dit moet je wellicht allemaal uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ywa
  • Laatst online: 28-09 06:55

Ywa

Bij mijn LG OLED55C7V i.c.m. HDMI 2.0 kabel (NVidia videokaart in PC) is WQHD (1440p) 60 Hz geen optie. Alleen 30 Hz is beschikbaar. 4K werkt wel prima op 60 Hz. Ook de WQHD resolutie met 60 Hz forceren via NVidia Control Panel helpt helaas niet. Zijn er nog andere opties die ik kan proberen?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Reconhell schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:31:

alle verbeteraars uit zetten,staan standaard aan,die heb je bij uhd niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Ywa schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:54:
Bij mijn LG OLED55C7V i.c.m. HDMI 2.0 kabel (NVidia videokaart in PC) is WQHD (1440p) 60 Hz geen optie. Alleen 30 Hz is beschikbaar. 4K werkt wel prima op 60 Hz. Ook de WQHD resolutie met 60 Hz forceren via NVidia Control Panel helpt helaas niet. Zijn er nog andere opties die ik kan proberen?

Alvast bedankt. :)
oude nvdia driver proberen (378....),sorry is nvt. niet goed gelezen,dacht dat 4k @ 60hz niet werkte

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 16-05-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Hulleman schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:15:
[...]

Ik heb black level overal op low staan, zowel bij hdr als sdr content. Op high krijg ik altijd een washed out plaatje waar zwart gewoon grijs is (en niet eens heel donkergrijs).

Ik gebruik voor sdr de ratings isf light room settings met een kleine tweak van de witbalans en kleuren. HDR gebruik ik de home cinema stand vergelijkbaar met de isf light setting. Nog nooit last gehad van te donkere scenes.
SDR game content via de PS4 bedoel ik. Voor TV kijken etc. staat het bij mij idd ook op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
fonsmeister schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:03:
[...]

SDR game content via de PS4 bedoel ik. Voor TV kijken etc. staat het bij mij idd ook op low.
Oke, nog nooit gebruikt bij ps4 sdr content, want ik ervaar geen te donkere scenes. Black level high geeft bij mij echt een dramatisch slecht plaatje. Zal eens kijken hoe het er uit ziet bij sdr content op de ps4. Wellicht gaat er een wereld voor me open :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

Hulleman schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:06:
[...]

Oke, nog nooit gebruikt bij ps4 sdr content, want ik ervaar geen te donkere scenes. Black level high geeft bij mij echt een dramatisch slecht plaatje. Zal eens kijken hoe het er uit ziet bij sdr content op de ps4. Wellicht gaat er een wereld voor me open :p
Zou ook nog kunnen dat je de output op de ps4 anders hebt staan. Op ‘limited’ ipv ‘automatic’. Dan moet je inderdaad ‘low’ aanhouden op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
zo,kijk eens,een brightness level test:
YouTube: AVS HD 709 Brightness Calibration

[ Voor 10% gewijzigd door pennywise666 op 16-05-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
fonsmeister schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:49:
[...]

Zou ook nog kunnen dat je de output op de ps4 anders hebt staan. Op ‘limited’ ipv ‘automatic’. Dan moet je inderdaad ‘low’ aanhouden op de tv.
Volgens mij heb ik alles qua beeldinstellingen op de PS4 op automatisch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Deze klaagzang is hier off-topic. Je had al een meer passende weg gevonden via Ben er in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10". Reacties op je off-topic post zijn naar de prullenbak verhuisd.

[ Voor 84% gewijzigd door S1NN3D op 17-05-2018 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Hulleman schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:23:
[...]

Volgens mij heb ik alles qua beeldinstellingen op de PS4 op automatisch staan.
Ik heb het gisteravond nog even gechecked en ik had ook alles nog op "Automatisch" staan. Dat is ook niet zo gek, want er staat "Automatisch (Aanbevolen)"; dus het is de aanbevolen instelling. Na het veranderen van deze instelling naar "Volledig" veranderde er niets. Na het veranderen naar "Beperkt" werd het beeld even zwart en was daarna de nieuwe instelling van kracht. Oftewel: bij mij stond ie onder "Automatisch" eigenlijk al op "Volledig". Heb hem daar nu op laten staan, dus van "Automatisch" afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Je wilt de PS4 op automatic als je bij HDR je black level low wilt en bij SDR juist high (wat aanbevolen is). Het moet in ieder geval altijd matchen.

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 17-05-2018 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Puck schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:19:
Je wilt de PS4 op automatic als je bij HDR je black level low wilt en bij SDR juist high (wat aanbevolen is). Het moet in ieder geval altijd matchen.
Hmm oke, ik speel voornamelijk HDR games de laatste tijd. Ik wil beyond two souls en rayman legenda nog gaan spelen binnenkort. Zal eens kijken hoe het plaatje er dan uit ziet met black level op high en of dat er dan beter uit ziet.

Pagina: 1 ... 103 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.