Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
pwh53 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:10:
[...]

alle verbeteraars uit zetten,staan standaard aan,die heb je bij uhd niet nodig
Het werkte tru motion op uit gezet en weg ghosting!

Wat zijn alle "verbeteraars"? alleen trumotion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 11:57
Zojuist te horen gekregen dat mijn LG C7 55 OLED binnen is bij de lokale winkel. Zaterdag ochtend wordt hij thuis bezorgd en geplaatst *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

Puck

W32.Deadcode.A

Reconhell schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:39:
[...]

Dynamic contrast, edge enhancer, super resolution... waarschijnlijk nog wel een paar :P

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19
[...]

Super resolution en dynamic contrast, ruisonderdrukking. Er zit een clubje van die instellingen onder volgens mij beeldinstellingen of anders geavanceerde bediening. Vooral trumotion kan het beels aardig verkloten als het niet goed staat ingesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 17-05-2018 11:09 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[...]

ik heb bij standaard
oogcomfortmodus uit
energiebesparing uit
oledpaneelinstellingen schermverplaatsing aan
geavanceerde besturing
dynamisch contrast,kleur en superresolutie uit
beeeldopties
ruisonderukking,mpegruisonderdrukking motion eye care en trumotion uit
en je voorbeeld was planet earth,oledlampje op 100,als het kan 101 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door pwh53 op 17-05-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
PdeBie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:41:
Zojuist te horen gekregen dat mijn LG C7 55 OLED binnen is bij de lokale winkel. Zaterdag ochtend wordt hij thuis bezorgd en geplaatst *O*
nav.je vorige post heb je dan ongeveer 400 euro teveel betaald. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
pwh53 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:11:
[...]

ik heb bij standaard
oogcomfortmodus uit
energiebesparing uit
oledpaneelinstellingen schermverplaatsing aan
geavanceerde besturing
dynamisch contrast,kleur en superresolutie uit
beeeldopties
ruisonderukking,mpegruisonderdrukking motion eye care en trumotion uit
en je voorbeeld was planet earth,oledlampje op 100,als het kan 101 ;)
Dynamisch contrast uit?
Ik las dat HDR een verband heeft met dynamisch contrast en dat active HDR aan zou staan bijv wanneer het op low staat.
Lijkt me dan niet handig om uit te laten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 11:57
pwh53 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:25:
[...]

nav.je vorige post heb je dan ongeveer 400 euro teveel betaald. |:(
Iets minder dan dat, maar ik hecht ook waarde aan de service van mijn lokale winkelier t.o.v. de grote bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Reconhell schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:30:
[...]

Dynamisch contrast uit?
Ik las dat HDR een verband heeft met dynamisch contrast en dat active HDR aan zou staan bijv wanneer het op low staat.
Lijkt me dan niet handig om uit te laten?
DC doet veel meer dan dat. De nadelen zijn wmb groter dan de voordelen.

Je krijgt gewoon geen goede gamma met dynamic contrast aan.

Tenminste niet op de modellen 6,7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:01
Over het stuk dynamic contract quote ik mijzelf even. Gezien jullie het er nu weer over hebben is het misschien wel interessant wat de functie DC doet :-)
LuisjeNL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:44:
Leuk stukje opgedoken vanuit lg, geldt voor de 2016 en 2017 modellen.

*LG’s ‘Active HDR’ function analyses content on a frame by frame basis in real time, to
determine metadata for the scene. This information is then used to adjust the HDR tone-curve
to match the content, on a frame by frame basis.
Control of the ‘Active HDR’ feature is found in the ‘Dynamic Contrast’ setting in the Expert
Picture Settings menu. In HDR mode, the Dynamic Contrast settings are defined as follows:
• Off - Active HDR Disabled / Contrast Enhancement Disabled
• Low - Active HDR Enabled / Contrast Enhancement Disabled
• Medium - Active HDR Enabled / Contrast Enhancement Low
• High - Active HDR Enabled / Contrast Enhancement High
The default setting of ‘Low’ is recommended for accurate content reproduction.

Link
http://www.lg.com/us/supp...017%20LG%20OLED%20TVs.pdf

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
LuisjeNL schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:58:
Over het stuk dynamic contract quote ik mijzelf even. Gezien jullie het er nu weer over hebben is het misschien wel interessant wat de functie DC doet :-)

[...]
Exact er staat dus dat low aanbevolen word voor accurate reproduction.
Maar sommige van jullie zeggen alles uit doen... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
laatste update mbt mijn banding problemen,morgen word mijn B6 geruild voor een C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Reconhell schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:14:
[...]

Exact er staat dus dat low aanbevolen word voor accurate reproduction.
Maar sommige van jullie zeggen alles uit doen... :/
als het bij mij aanstaat,zijn de kleuren niet goed,vooral rood en groen,misschien zijn ze wel goed ,maar ik vind het niet mooi.het blijft toch persoonlijk,instelling warm2 word ook vaak geadviseerd,vind ik ook te warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
pwh53 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:24:
[...]

als het bij mij aanstaat,zijn de kleuren niet goed,vooral rood en groen,misschien zijn ze wel goed ,maar ik vind het niet mooi.het blijft toch persoonlijk,instelling warm2 word ook vaak geadviseerd,vind ik ook te warm
Oke je dat kan natuurlijk, t is maar net wat je belangrijk vind.
Maar als ik dynamisch contrast echt helemaal uitzet mis je toch wel veel vind ik.
Ziet er een stuk doffer en saaier uit.
Op low lijkt het echt tot leven te komen alsof je real life animatie bekijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Reconhell schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:28:
[...]

Maar als ik dynamisch contrast echt helemaal uitzet mis je toch wel veel vind ik.
Maar wat wil je nu?
Mensen geven hier aan wat vaak als algemene settings gebruikt wordt (o.a. ratings adviseert dc uit te zetten), maar zelf vind je het wel prettig.
Lijkt me een simpele keus aangezien jij naar het beeld moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Reconhell schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:28:
[...]

zal het dit weekend eens proberen met mijn nieuwe C7,was eigenlijk van plan om alles uit te zetten,en er daarna van af te blijven,want ik heb nu een jaar de B6 en zit toch bijna elke dag wel met een of andere instelling te prutsen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
pwh53 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:42:
[...]

zal het dit weekend eens proberen met mijn nieuwe C7,was eigenlijk van plan om alles uit te zetten,en er daarna van af te blijven,want ik heb nu een jaar de B6 en zit toch bijna elke dag wel met een of andere instelling te prutsen 8)7
Met planet planet kun je het goed testen de snavels van de vogels hoe die eruit zien zonder dynamic contrast...
Ja de 1 vind het onrealistisch met dynamic contrast op low maar ik denk dat het juist realistisch is. (denk ik..)
Realistischer dan onze ogen misschien kunnen waarnemen normaal gesproken.

Ik heb alles op default waardes gelaten en niks aan gedaan. Maar misschien moet ik idd ff wat enhancers uitzetten behalve die dynamic contrast dan persoonlijk.
Lijkt dat je me dat dan moet doen voor alle modussen.. HDR, normaal en ook game mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reconhell schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:23:
[...]

Lijkt dat je me dat dan moet doen voor alle modussen.. HDR, normaal en ook game mode?
Uiteraard MOET je helemaal niets en zeker niet als anderen het zeggen.. 8) . Je gaat er gewoon wat mee spelen en zet dat aan waarvan jij vindt dat het mooi is en je zet dat uit waarvan je denkt: Heb ik hier wat aan.

Ik herhaal het nog één keer. Wil je de technisch correcte weergave hebben volgens allerlei normen laat dan een ISF calibratie doen door een professional. Dan weet je in ieder geval dat het technische gedeelte juist is ingesteld op jouw unieke situatie. Daarna zou je alleen nog wat kunnen spelen met wat gamma bij/af, en dat ook met contrast en helderheid.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2018 13:35 . Reden: tp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 13:19
pwh53 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:24:
[...]

Same here. Wellicht heb ik DC op low staan, maar warm 2 kan ik niet aan wennen. Technicolor setting heeft zelfs een warm 3.....dan ziet er alles eruit als een sinaasappel.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 17-05-2018 13:58 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 21:43
nou,volgens mij gaan de details in donkere scenes verloren met DYNAMIC CONTRAST aan,dus dat is echt een no go.
Hoe lang heb je precies zitten wennen?? minimaal 2 weken proberen te wennen.

[ Voor 26% gewijzigd door pennywise666 op 17-05-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
pennywise666 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:19:
nou,volgens mij gaan de details in donkere scenes verloren met DYNAMIC CONTRAST aan,dus dat is echt een no go.
Zal misschien zijn maar is dat bedoeld is de vraag, misschien is dat juist bedoeld zo in de scene dat je dat niet hoort te zien.
Tevens is het ook een trade off natuurlijk, persoonlijk heb ik liever een algeheel fijner beeld dan een paar lutteloze details die je geen eens hoort te zien.
Dynamic contrast maakt meer impact dan die details durf ik te stellen?
Just my thought process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
natuurlijk is het niet zo bedoeld en bovendien heb je meer diepte in het algehele beeld als de details zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
pennywise666 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:24:
natuurlijk is het niet zo bedoeld en bovendien heb je meer diepte in het algehele beeld als de details zichtbaar zijn.
Dat vraag ik me dus af als LG aanbeveeld dat dynamic op low de manier is om te gaan...
Maarja goed wat andere users al gezegt hebben hier idd, doen wat je zelf goed lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
ja natuurlijk raad LG het aan,anders hebben ze het er voor niks in gezet als niemand het gebruikt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Weet iemand of het mogelijk is de tv te gebruiken als ontvanger van de afstandsbediening van de versterker die via arc is verbonden. Wil de versterker namelijk verbergen in een kast en wil liever niet met zo'n infrarood oogje werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

Puck

W32.Deadcode.A

Malt007 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:40:
Weet iemand of het mogelijk is de tv te gebruiken als ontvanger van de afstandsbediening van de versterker die via arc is verbonden. Wil de versterker namelijk verbergen in een kast en wil liever niet met zo'n infrarood oogje werken.
Je kunt de afstandsbediening van de TV zelf gebruiken om ook externe apparaten te bedienen. Je kunt hiervoor opgeven welk merk en type apparaat het is en dan kun je uit een aantal presets kiezen om te checken welke werkt. Niet alle apparaten werken uiteraard, maar ik gebruik dit om mijn relatief oude Denon versterker te bedienen die in een kast staat. Je mist echter wel wat specifieke functies die wel.direct op de orginele afstandsbediening zitten, maar volume e.d. werkt gewoon.

Andere afstandsbediening dan die van de TV zelf gaat natuurlijk niet werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Puck op 17-05-2018 15:00 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Malt007 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:40:
Moet je even kijken of de receiver HDMI CEC ondersteund. Dat is om exact dit te doen.
Dan nog is het geen garantie dat het werkt. Na instellen altijd even opnieuw opstarten van TV en receiver.....

Het kan wat prutsen zijn, maar als het werkt is het ideaal.

heb zelf een Harmony Remote hiervoor, maar als mijn Entone tv-kastje het ook zou ondersteunen... had ik liever de tv-afstandsbediening gebruikt dan de harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
gebruikt iemand de C7 icm de SJ-9 soundbar,mijn vraag is, ik meen ergens te hebben gelezen dat met deze combinatie atmos over arc wel werkt,klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
@Waah @Puck Bedankt voor de reacties. Ik zal eens rommelen in de instellingen, ben alleen benieuwd hoe de tv moet weten dat ik niet het volume van de tv maar van de versterker wil veranderen. Harmony ligt te verstoffen in de kast, die kan helaas de functies van de magic remote niet overnemen en die zou ik ook niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:23
ik heb hetzelfde probleem (en heb ook het ster reclame beeld gebruikt) en binnenkort wordt het scherm vervangen. Is bij jou ook het scherm vervangen en heeft dit geholpen (lag het daar ook aan).

Laat maar..Ik zie al dat je een andere tv hebt gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door insanebum op 17-05-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Malt007 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:28:
@Waah @Puck Bedankt voor de reacties. Ik zal eens rommelen in de instellingen, ben alleen benieuwd hoe de tv moet weten dat ik niet het volume van de tv maar van de versterker wil veranderen. Harmony ligt te verstoffen in de kast, die kan helaas de functies van de magic remote niet overnemen en die zou ik ook niet willen missen.
In de TV kan je vaak instellen of je het geluid van de TV wil, of van een externe bron. Dus je kiest externe bron, en dan weet de TV dus dat die niet het volume van de TV moet verhogen maar (via HDMI CEC) van de receiver.

Als je niet kan kiezen voor de externe receiver (apparaat niet gevonden, of iets dergelijks) staat HDMI-ARC en HDMI-CEC niet goed O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-09 22:14
pwh53 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:22:
gebruikt iemand de C7 icm de SJ-9 soundbar,mijn vraag is, ik meen ergens te hebben gelezen dat met deze combinatie atmos over arc wel werkt,klopt dit ?
Heb ik en bij Netflix werkt het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Al die zogenaamde "instellingen zoals de maker het bedoeld heeft" zijn allemaal leuk en aardig hoor maar uiteindelijk bepaal jijzelf toch echt wat je het prettigst vindt kijken. Die instellingen dienen wat mij betreft als een goed uitgangspunt om vandaaruit zelf het beeld te tweaken naar jouw persoonlijke voorkeur.

Het wordt er tegenwoordig alleen niet echt makkelijker op met al die verschillende formats :9 . Zo ben ik vd week begonnen aan mijn eerste SDR game op de PS4 en ben nog steeds bezig om het goed te krijgen. HDR ben ik nu wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
richy t schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:30:
[...]

Heb ik en bij Netflix werkt het zeker.
mooi,bedankt dan ga ik ervan uit dat het bij xplay ook werkt
(er stond vd week even een demo model op marktplaats voor 375,twijfelde nog,maar nu niet meer)

[ Voor 7% gewijzigd door pwh53 op 17-05-2018 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
DutchOwnage schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:36:
Al die zogenaamde "instellingen zoals de maker het bedoeld heeft" zijn allemaal leuk en aardig hoor maar uiteindelijk bepaal jijzelf toch echt wat je het prettigst vindt kijken. Die instellingen dienen wat mij betreft als een goed uitgangspunt om vandaaruit zelf het beeld te tweaken naar jouw persoonlijke voorkeur.

Het wordt er tegenwoordig alleen niet echt makkelijker op met al die verschillende formats :9 . Zo ben ik vd week begonnen aan mijn eerste SDR game op de PS4 en ben nog steeds bezig om het goed te krijgen. HDR ben ik nu wel uit.
Het hele punt van referentie settings (gekalibreed, as intended...) is dat je dus niet meer hoeft te kloten met je settings zoals je nu doet en je gewoon kan accepteren hoe iets eruit ziet. Tuurlijk kan je altijd kiezen voor een wat persoonlijke touch met meer kleur of een wat heftiger contrast als je dat wilt, maar voor heel veel settings is er objectief bekeken maar één juiste stand. Ik heb op mijn TV de SDR en HDR settings aangepast naar de referentie standaard en nooit meer omgekeken. Wanneer content elevated blacks, veel ruis, compressie of wat dan ook laat zien, dan weet ik zeker dat het aan de content ligt en niet de TV. Geeft lekker veel rust!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Major_ton schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:59:
[...]

Wanneer content elevated blacks, veel ruis, compressie of wat dan ook laat zien, dan weet ik zeker dat het aan de content ligt en niet de TV. Geeft lekker veel rust!
Dit vindt ik wel een hele goeie idd. Op het moment dat ik ook maar iets van ruis denk te zien, hup de afstandsbediening en naar de settings want ik HAAT grain :9 . Maar het wordt helaas best veel gebruikt in de filmwereld en zal er mee moeten leven. Bovendien, als het er in de bron is dan kan je nog zoveel gaan kloten met je settings maar wegkrijgen doe je het er niet mee.

Ook ik hou persoonlijk zoveel mogelijk de referentiesettings aan hoor. Enige waar ik nog beetje mee speel is het Oled lampje af en toe. En voor de meeste, behalve DV, content toch naar Warm1 teruggegaan.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 17-05-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
pennywise666 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:32:
ja natuurlijk raad LG het aan,anders hebben ze het er voor niks in gezet als niemand het gebruikt;)
Wat skeptisch zijn we haha jemig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
Malt007 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:28:
Waah schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:36:
[...]

In de TV kan je vaak instellen of je het geluid van de TV wil, of van een externe bron. Dus je kiest externe bron, en dan weet de TV dus dat die niet het volume van de TV moet verhogen maar (via HDMI CEC) van de receiver.

Als je niet kan kiezen voor de externe receiver (apparaat niet gevonden, of iets dergelijks) staat HDMI-ARC en HDMI-CEC niet goed O-)
Ja, je moet HDMI CEC op zowel de TV als op de versterker instellen en aanzetten. Ook moet je de versterker op de juiste poort/bron zetten om te "luisteren" naar HDMI ARC. Bij mij werkt het super goed i.c.m. de C7 en een Onkyo 636. Bron op "CD/TV" en k doe helemaal niets meer met de Onkyo afstandsbediening.

Sterker nog: als alles uitstaat en ik doe de PS4 Pro aan via de PS controller, gaat de tv aan, gaat de TV naar het juiste kanaal, zet de TV de versterker aan en zet ie de versterker op de juiste HDMI ARC channel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vraag voor de e7 gebruikers. Ik heb nu een Sony Led van ongeveer 10 jaar oud. Met gewoon de tv speakers voor geluid.

Voor mijn nieuwe tv zou ik ook geen aparte geluid opstelling willen. Dus overweeg ik nu de e7 te kopen. In plaats van de c7. Is dat de moeite waard voor het geluid?

De meeste ervaringen die ik hier zie, lijken alsnog hun geluid aan te sluiten op een externe versterker. En dat wil/ga ik dus niet doen. Maar als het geluid niet zoveel beter is, dan neem ik de c7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor android is dit trouwens een prima app voor het bedienen van je tv. Dat als alternatief voor de remote

https://play.google.com/s...ails?id=com.tinac.remotec

Zijn er nog wel meer, maar deze bevalt mij erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Nu online
BlauweFles schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:56:
Vraag voor de e7 gebruikers. Ik heb nu een Sony Led van ongeveer 10 jaar oud. Met gewoon de tv speakers voor geluid.

Voor mijn nieuwe tv zou ik ook geen aparte geluid opstelling willen. Dus overweeg ik nu de e7 te kopen. In plaats van de c7. Is dat de moeite waard voor het geluid?

De meeste ervaringen die ik hier zie, lijken alsnog hun geluid aan te sluiten op een externe versterker. En dat wil/ga ik dus niet doen. Maar als het geluid niet zoveel beter is, dan neem ik de c7.
Het verschil in geluid is verwaarloosbaar. De E7 is directioneel en de B7 en C7 zijn meer omnidirectioneel vanwege de naar beneden gerichte luidsprekers. In beide gevallen is het geluid goed te noemen voor TV begrippen. Dat geldt zeker voor de 65" modellen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Laatst online: 22-09 17:47

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Sinds vandaag ook troste eigenaar van een C8 nadat onze B6 is ingeruild wegens garantie.

TV hangt inmiddels aan de muur en heeft een geweldig scherm, maar nu blijkt dat als we voetbal kijken de er een soort van lag inzit, lijkt wel op een soort van happering. het kijkt heel onprettig, dit is op verschillende beeld modusen, ik kan er helaas weinig over vinden. Iemand nog ideeën? hoe we dit eruit krijgen, of iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
ik neem aan dat je zelf eerst de instellingen bent nagelopen en getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

pennywise666 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:48:
ik neem aan dat je zelf eerst de instellingen bent nagelopen en getest?
Yes, ook andere modusen geprobeerd, geavanceerde instellingen veranderd. niks heeft effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
nou dat is ook vreemd.
ik weet niet hoe je de tvzenders kijkt.
via internet of kabel. probeer anders je router of decoder te restarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

pennywise666 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:53:
nou dat is ook vreemd.
ik weet niet hoe je de tvzenders kijkt.
via internet of kabel. probeer anders je router of decoder te restarten?
Wij hebben KPN de 4K box(ITV), verder zit er niks tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
of je 4kbox staat op 60hz ingesteld (ik weet niet eens of dat kan) of ik zou het hele zooitje even restarten. iets anders kan ik niet verzinnen vanaf hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

pennywise666 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:56:
of je 4kbox staat op 60hz ingesteld (ik weet niet eens of dat kan) of ik zou het hele zooitje even restarten. iets anders kan ik niet verzinnen vanaf hier.
Bingo, probleem gevonden, in de KPN box zelf stond de beeldschermresolutie op UHD@60Hz, als ik deze op 50Hz instel is het probleem opgelost en werkt alles vloeiend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
graag gedaan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Het is een 120Hz tv. Zou 60Hz dan juist niet moeten werken, ipv 50Hz?
Kennelijk niet, maar ik vraag me dan toch af waardoor je hier last van had, gewoon uit interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Nu online
Smits360 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:23:
Het is een 120Hz tv. Zou 60Hz dan juist niet moeten werken, ipv 50Hz?
Kennelijk niet, maar ik vraag me dan toch af waardoor je hier last van had, gewoon uit interesse.
Deze panelen kunnen switchen tussen 120Hz en 100Hz. Een 50Hz signaal krijg je met geen mogelijkheid vloeiend in een 60Hz cadance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Major_ton schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:07:
[...]
Deze panelen kunnen switchen tussen 120Hz en 100Hz. Een 50Hz signaal krijg je met geen mogelijkheid vloeiend in een 60Hz cadance.
Ah, thanks voor de uitleg! Maar dat verklaart nog niet waarom de box op 60Hz niet gewoon werkte op een 120Hz scherm. Tenzij de tv op dat moment naar 100Hz geswitched was, ipv op 120Hz. Kan dat? Dat zou wel verklaren waarom de box op 60Hz niet lekker liep, en wel toen deze op 50Hz stond.

In het verlengde hiervan: is er een manier om te zien of de tv in 100 of 120Hz draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Smits360 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:40:
[...]

Ah, thanks voor de uitleg! Maar dat verklaart nog niet waarom de box op 60Hz niet gewoon werkte op een 120Hz scherm. Tenzij de tv op dat moment naar 100Hz geswitched was, ipv op 120Hz. Kan dat? Dat zou wel verklaren waarom de box op 60Hz niet lekker liep, en wel toen deze op 50Hz stond.

In het verlengde hiervan: is er een manier om te zien of de tv in 100 of 120Hz draait?
Omdat het bronmateriaal 25fps is, dat schaalt slecht naar 30, en dan naar 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Adlermann schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:51:
[...]

Omdat het bronmateriaal 25fps is, dat schaalt slecht naar 30, en dan naar 60.
Ah ja, de fps van het bronmateriaal is tamelijk doorslaggevend idd. Maar dan is het wel te hopen dat de content niet steeds wisselt tussen 25 en 30 fps, anders moet je steeds togglen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 17:51
Heeft er iemand een foto van een LG E8 die aan de muur hangt? Het is me niet helemaal duidelijk hoe de onderkant eruitziet zonder de standaard. Ik zie alleen foto's in reviews waarbij deze op de steun staat. Op de LG website staat deze http://www.lg.com/us/imag...6_E8_A_Design_desktop.jpg maar dat lijkt eerder op een losse bar oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Smits360 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:54:
[...]

Ah ja, de fps van het bronmateriaal is tamelijk doorslaggevend idd. Maar dan is het wel te hopen dat de content niet steeds wisselt tussen 25 en 30 fps, anders moet je steeds togglen.
Kabel content in Europa is altijd 50fps. Waarom ze deze onnozele framerate nog gebruiken vraag ik me nog af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24
ZiSE schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:07:
Heeft er iemand een foto van een LG E8 die aan de muur hangt? Het is me niet helemaal duidelijk hoe de onderkant eruitziet zonder de standaard.
Ik heb de 55E6v, maar de E8 is vrijwel hetzelfde..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mn0l2R70rrjSp1FeLjMxwlDX/thumb.jpg

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
ionn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:18:
[...]
Kabel content in Europa is altijd 50fps. Waarom ze deze onnozele framerate nog gebruiken vraag ik me nog af.
Oh, ja da's waar! En dat is ook waarom we altijd 50Hz en later 100Hz beeldbuizen hadden, omdat deze compatible waren met het analoge PAL formaat. Dit vormt nog steeds de basis voor het aantal Hz waar kabel content vandaag de dag op uitgezonden wordt. En onze OLED schermen zijn compatible met beiden, omdat ze kunnen switchen tussen 100 & 120 Hz. Cool. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
ionn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:18:
[...]

25fps en 50 hz. Niet 50 fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Zijn de huidige HD uitzendingen van bv Ziggo ook nog steeds interlaced?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
the-body schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:43:
Sommige zijn 1080i sommig 720p ligt aan de zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
Ik heb een Sonos Playbar, volgens mij (correct me if I'm wrong) kan ik deze niet op een normale manier aansluiten op een 65C8?
Ik mis de Optical Out op de C8?

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
the-body schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:43:
Net even gekeken: ik krijg het signaal binnen op 1080p via de Ziggo Horizon box (mediabox). Denk dat het signaal via de CI+ module gelijk is, maar weet niet hoe ik dat op de tv zelf kan checken. De Horizon daarentegen, gaat via de versterker en daar kan ik het heel makkelijk checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Adlermann schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:36:
[...]

25fps en 50 hz. Niet 50 fps :)
Content is gewoon 25/50fps ;) De verversingsfrequentie van de tv is wel 25/50hz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
-Muncky- schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:59:
Ik heb een Sonos Playbar, volgens mij (correct me if I'm wrong) kan ik deze niet op een normale manier aansluiten op een 65C8?
Ik mis de Optical Out op de C8?

Iemand enig idee?
Op de C7 zit de Optical out aan de achterkant en volgens dit plaatje zit ie op de C8 op precies dezelfde plek. Lastig met ophangen op een ultradunne beugel, maar daarvoor kun je evt een haakse optische kabel aansluiten. Maar werkt HDMI ARC niet gewoon bij zo'n sound bar? Lijkt me relaxter.

Nog even over de Hz en fps:
Die 50Hz van PAL zijn een afgeleide van ons lichtnet; die is ook 50Hz. Dus daar zitten we voorlopig dus nog wel even aan vast. Verder geeft mijn versterker aan dat de input van de Horizon box "1920 x 1080p 50 Hz 24bit" is en zegt verder niets over het aantal fps. Die kan dus nog altijd zowel 25 als 50 zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Smits360 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:36:
[...]

Op de C7 zit de Optical out aan de achterkant en volgens dit plaatje zit ie op de C8 op precies dezelfde plek. Lastig met ophangen op een ultradunne beugel, maar daarvoor kun je evt een haakse optische kabel aansluiten. Maar werkt HDMI ARC niet gewoon bij zo'n sound bar? Lijkt me relaxter.

Nog even over de Hz en fps:
Die 50Hz van PAL zijn een afgeleide van ons lichtnet; die is ook 50Hz. Dus daar zitten we voorlopig dus nog wel even aan vast. Verder geeft mijn versterker aan dat de input van de Horizon box "1920 x 1080p 50 Hz 24bit" is en zegt verder niets over het aantal fps. Die kan dus nog altijd zowel 25 als 50 zijn, toch?
Klopt. Maar dat is al achterhaald, dat was destijds nodig voor beeldbuizen, daarbij matchte ze de verversingsfrequentie met frequentie van lichtnet. Dat is allang niet meer nodig, maar ze blijven graag 50hz gebruiken... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
ionn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:05:
[...]

Content is gewoon 25/50fps ;) De verversingsfrequentie van de tv is wel 25/50hz.
In europa wordt niets op 50fps uitgezonden hoor. Dat is nog 'future proof'.

Het is allemaal 25 fps in 50hz.
Wikipedia: List of broadcast video formats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Smits360 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:59:
[...]
Net even gekeken: ik krijg het signaal binnen op 1080p via de Ziggo Horizon box (mediabox). Denk dat het signaal via de CI+ module gelijk is, maar weet niet hoe ik dat op de tv zelf kan checken. De Horizon daarentegen, gaat via de versterker en daar kan ik het heel makkelijk checken.
Ik denk dat je bedoelt dat je Horizon staat ingesteld op 1080p als uitgangssignaal? Het inkomende Ziggo HD tv signaal is, zoals eerder gezegd, nog steeds 720p/1080i, je Horizon kan het echter omzetten naar een 1080p signaal. Er zijn meer Ziggo decoders die dat kunnen of zo kunnen worden ingesteld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
hardware-lover schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:57:
[...]

Ik denk dat je bedoelt dat je Horizon staat ingesteld op 1080p als uitgangssignaal? Het inkomende Ziggo HD tv signaal is, zoals eerder gezegd, nog steeds 720p/1080i, je Horizon kan het echter omzetten naar een 1080p signaal. Er zijn meer Ziggo decoders die dat kunnen of zo kunnen worden ingesteld.
Dat was niet zoals eerder gezegd, maar zoals eerder gevraagd en op die vraag probeerde ik antwoord te geven door te stellen dat het uitvoersignaal van mijn decoder 1080p is. Maar goed, je hebt wel gelijk dat het uitgangssignaal van mijn Horizon niets zegt over het daadwerkelijk inkomende signaal, dat dus kennelijk nog altijd 1080i is. Zou wel fijn zijn als ze dat ophogen naar 1080p en z.s.m. naar 4K. Ik las al wel dat ze er beperkte tests mee aan het doen waren, maar wel i.c.m. een nieuw type decoder. Wat uiteindelijk ook gewoon op de CI+ module moet werken, dat scheelt.

Edit: Haha, ik zie dat het antwoord inderdaad al gegeven was door @Adlermann, terwijl ik mijn bericht aan het typen was. Oftewel: daar kan grotendeels een streep door :)

[ Voor 8% gewijzigd door Smits360 op 18-05-2018 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Smits360 1080p vraagt zoveel meer aan bandbreedte, dat zie ik niet snel gebeuren. 4k zal, net zoals bij Netflix e.d., middels H.265 (HEVC) naar zijn klanten worden gebracht. De maximale bitrate en beeldkwaliteit zal daarbij (wat) omhoog gaan (Netflix zit nu ~ 16Mbit). Heel veel hoger zal deze niet gaan worden verwacht ik, maar mogelijk schat ik dat verkeerd in?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
Smits360 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:36:
[...]

Heb net even gezocht inderdaad naar een afbeelding van de achterkant van de C8, en inderdaad; er zit een Optical Out op. :*) Zal wel met een haakse aansluiting moeten gaan werken.
HDMI ARC gaat niet werken, er zit geen HDMI op de Sonos Playbar.

[ Voor 0% gewijzigd door -Muncky- op 18-05-2018 14:28 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe verwijder ik een geïnstalleerde app van mijn LG C7? Ik heb Spotify geïnstalleerd, maar wil er weer vanaf. Ik vind de WebOS app niks tov de app op andere apparaten en aangezien hij niet zoals de Android/browserversie videoclips kan spelen, voegt het dus niks toe. Het lukt me niet om hem te verwijderen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Jorgen schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:20:
Hoe verwijder ik een geïnstalleerde app van mijn LG C7? Ik heb Spotify geïnstalleerd, maar wil er weer vanaf. Ik vind de WebOS app niks tov de app op andere apparaten en aangezien hij niet zoals de Android/browserversie videoclips kan spelen, voegt het dus niks toe. Het lukt me niet om hem te verwijderen.
algemeen,terugzetten op begininstellingen ben je wel alles kwijt begin je helemaal opnieuw

[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 18-05-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

pwh53 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:34:
[...]

algemeen,terugzetten op begininstellingen
Lekker, dan ben ik de rest ook kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:33
Jorgen schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:20:
http://www.lg.com/uk/supp...ns/tv/webos-uninstall-app

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
* knip *

@pennywise666 Posts zoals deze voegen net zo min iets toe aan dit forum dus kunnen achterwege blijven. Als je iets op of aan te merken hebt, kun je een topic report indienen zoals ook over onzin posts zoals deze van jou gedaan zijn.

[ Voor 87% gewijzigd door S1NN3D op 18-05-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sorry, dat had ik moet zeggen; dat werkt niet. De app staat namelijk niet in die lijst, maar is alleen te benaderen via de content app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fictorie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52
Vulcan750 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:59:
[...]

Ik heb de 55E6v, maar de E8 is vrijwel hetzelfde..

[afbeelding]
Ik heb de E8 en die is zeker niet hetzelfde als de E6 of E7.
Aan de voorkant van de E8 zit een glasplaat, die steekt aan de onderkant een paar centimeter uit.
Als je hem, zoals ik, in een standaard hebt, dan schuif je die glasplaat daarin. Als je hem los aan de muur hangt dan heb je gewoon die glasplaat die er een paar centimeter onderuit steekt. Helaas geen foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Gisteren geprobeerd een aflevering van Westworld te kijken via kodi op de 55POS9002.

Een aflevering van ruim 20 GB, 2160P met TrueHD 7.1 Atmoz. Dat viel een beetje tegen, meerdere mensen die hiertegen aan lopen, om de 15-20 seconden een hapering kijkt niet echt lekker!

Aan de Portable SSD via USB aangesloten zal het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
BasvanS schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 18:49:
Gisteren geprobeerd een aflevering van Westworld te kijken via kodi op de 55POS9002.

Een aflevering van ruim 20 GB, 2160P met TrueHD 7.1 Atmoz. Dat viel een beetje tegen, meerdere mensen die hiertegen aan lopen, om de 15-20 seconden een hapering kijkt niet echt lekker!

Aan de Portable SSD via USB aangesloten zal het niet liggen.
Hey Bas, je zit in het LG topic joh :) Wellicht is er een algemeen OLED topic, of Phillips topic.

(maar toch een tip (vaak, en ook bij de LG, loopt iets niet lekker als er iets mis is met de ondertitels)
"wel gaaf trouwens dat blijkbaar zo een 9002 kodi kan draaien"

Succes in een ander topic!

[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 18-05-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 17:51
fictorie schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:54:
[...]

Aan de voorkant van de E8 zit een glasplaat, die steekt aan de onderkant een paar centimeter uit.
Als je hem, zoals ik, in een standaard hebt, dan schuif je die glasplaat daarin. Als je hem los aan de muur hangt dan heb je gewoon die glasplaat die er een paar centimeter onderuit steekt. Helaas geen foto.
Zit de speaker dan nog boven de glasplaat? Mocht je 'm hebben hangen dan ben ik zeker benieuwd naar een foto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ppeterr schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:54:
[...]

Hey Bas, je zit in het LG topic joh :) Wellicht is er een algemeen OLED topic, of Phillips topic.

(maar toch een tip (vaak, en ook bij de LG, loopt iets niet lekker als er iets mis is met de ondertitels)
"wel gaaf trouwens dat blijkbaar zo een 9002 kodi kan draaien"

Succes in een ander topic!
Oops, ik las alleen OLED :D En ik vind die mensen altijd zo achterlijk die in een verkeerd topic wat plaatse.. * gaat zich snel vertoppen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24
fictorie schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:54:
[...]

My bad, sorry! Ik had de E7 in gedachten, de E8 is inderdaad anders. 8)7

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fictorie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52
ZiSE schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:26:
[...]

Zit de speaker dan nog boven de glasplaat? Mocht je 'm hebben hangen dan ben ik zeker benieuwd naar een foto!
De speakers zitten aan de achterkant en zijn niet meer zichtbaar vanaf de kijkpositie.
Correctie, net onder het beeld zit een zwarte balk, hierin zitten de speakers verwerkt. In tegenstelling tot de E6/E7 zie je geen duidelijke soundbar meer. Het is (nogal) verstopt als een zwarte rand. Zie bijv.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.homecinemamagazine.nl/wp-content/uploads/2018/04/LG-OLED65E8-voet-770x450.jpg
Mijn TV hangt niet, maar staat gewoon.

[ Voor 31% gewijzigd door fictorie op 19-05-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Weet iemand of die speciale "geluid ombuig" voet bij de LG C8 eraf kan/mag bij ophangen?
Hoop van wel want anders is het echt geen porum.

Heb mij al gek gezocht op het net maar zonder resultaat. :|

[ Voor 14% gewijzigd door hosee op 19-05-2018 13:10 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
Gister de oled55B gekocht. Superbeeld natuurlijk

Heb alleen een issue met aansluiten
KPN decoder + chromecast + xbox + blueray zitten aangesloten op een yamaha AV receiver.
LG zit met arc aangesloten op de out vd yamaha

Alles in mijn harmony One gezet (krijg t niet voor elkaar met de magic remote van LG)
Als ik de boel nu aanzet, gaat yamaha mooi naar hdmi2 voor KPN decoder, maar daarna gaat de yamaha naar hdmi5 vd chromecast. Op de LG zie ik in t menu de chromecast terug, dus zal er wel via arc een signaal teruglopen naar de yamaha waarmee de yamaha op hdmi5 vd chromecast gezet wordt.

Hoe zorg ik ervoor dat de LG niet een andere input gaat kiezen op mijn yamaha AV receiver

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Krijgt je Chromecast z'n spanning van je receiver via USB of heb je hem aangesloten op netspanning? In het eerste geval kan het zomaar zijn dat je Chromecast spanningsloos gemaakt wordt als je je receiver uit of op standby zet, en dat hij iedere keer opstart als je je receiver aanzet en dat je receiver daardoor automatisch naar dat kanaal schakelt.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
hij krigjt de spanning vd usb poort vd KPN decoder, maar daar blijft prik op staan.
Met de oude tv deed ie dit niet, maar die was ook niet zo smart als de LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
hosee schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:42:
Weet iemand of die speciale "geluid ombuig" voet bij de LG C8 eraf kan/mag bij ophangen?
Hoop van wel want anders is het echt geen porum.

Heb mij al gek gezocht op het net maar zonder resultaat. :|
Als ik de handleiding op lg.com zo bekijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ben net ff naar de winkel geweest en inderdaad, de voet is gewoon verwijderbaar...toch bedankt voor de info. ;)
Nu is alleen nog de vraag in hoeverre het geluid dan wordt beïnvloed.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Wat mij enorm tegenstaat bij de LG televisies is de aansluitmogelijkheden. Ik gebruik een Sonos Playbar dus alle HDMI kabels van de randapparatuur gaat naar de tv. Bij de LG is er geen connectbox zoals bij Samsung zodat er iets van 7 kabels naar de tv moeten. Dan hebben ze ook nog eens verzonnen dat een aantal aansluitingen naar achteren gericht zijn. Ook de tv interface werkt clunky vind ik. Jammer dat Samsung geen oled tv maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:41

13art

Moderator Mobile
Ik gok dat het aantal mensen dat echt zinvol gebruik maakt van een connect box omdat ze zoveel aansluitingen daadwerkelijk nodig hebben niet zo hoog ligt. Daarbij zijn er genoeg oplossingen waarbij aansluitingen die maar achteren gericht zijn geen probleem is (bijv hdmi kabels met een 90graden aansluiting). Op zich dus wel een logische keuze van LG als je het mij vraagt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Een logische keuze vind ik toch lastig te begrijpen. Al sluit je alleen lan, power en 1 HDMI kabel aan is zon box geweldig toch? Zeker als je de tv op gaat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
giantgiantus schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:32:
Een logische keuze vind ik toch lastig te begrijpen. Al sluit je alleen lan, power en 1 HDMI kabel aan is zon box geweldig toch? Zeker als je de tv op gaat hangen.
Het boeit de meeste mensen niet denk ik, ik hoor daar ook bij.
Zo'n box is wel weer een extra kastje ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Als je de tv neerzet begrijp ik dat volkomen. Maar heb het idee dat de helft van de mensen hem toch ook wel ophangen.

Maargoed, elke tv heeft wel een aantal voor en nadelen. Afgelopen jaren was bij top tv’s eigenlijk alleen oled een goede keuze. Daar zijn nu toch weer een paar LCD tv’s bijgekomen. Als Samsung en Sony deze zo blijven ontwikkelen zie ik het op de middellange termijn somber in voor oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:46:
Als je de tv neerzet begrijp ik dat volkomen. Maar heb het idee dat de helft van de mensen hem toch ook wel ophangen.

Maargoed, elke tv heeft wel een aantal voor en nadelen. Afgelopen jaren was bij top tv’s eigenlijk alleen oled een goede keuze. Daar zijn nu toch weer een paar LCD tv’s bijgekomen. Als Samsung en Sony deze zo blijven ontwikkelen zie ik het op de middellange termijn somber in voor oled.
Als je een TV echt goed zal ophangen, zal je ook de bekabeling in de muur verwerken of een beugel hebben waar je al draden in kan verwerken. Een TV van >1000 euro ga je geen beugel van 2tientjes voor kopen... daarbij, met zo'n leuk kastje bij je TV zie je straks met 2 kastjes voor TV te kijken, je mediabox en je TVbox, dan heb ik liever 1 box van de provider die direct op de TV / versterker zit.

Verder snap ik niet zo heel goed waarom je nu probeert de discussie te starten over LCD vs OLED in dit topic, beide een totaal andere techniek en gaat niet over de LG OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Die tv box is gewoon verplaatsing van aansluitingen naar een logischere plaats. Als het alleen een kabelbox was, was het nog wel te overzien. Echter, meeste mensen hebben ook wel een PlayStation of Apple tv etc. Dan beginnen het wel serieus veel kabels te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Nu online
@giantgiantus Als je bij een LG TV de aansluitingen niet goed geplaatst vindt, een One-Connect box mist, de interface clunky vindt (huh?) en denkt dat OLED het lastig zal krijgen tegen LCD (op basis van beeldkwaliteit?), wat wil je dan van ons in dit topic en waarom ga je niet gewoon voor een Samsung TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:02:
Die tv box is gewoon verplaatsing van aansluitingen naar een logischere plaats. Als het alleen een kabelbox was, was het nog wel te overzien. Echter, meeste mensen hebben ook wel een PlayStation of Apple tv etc. Dan beginnen het wel serieus veel kabels te zijn.
Wii U, XBox, Versterker, Apple TV4k, dit resulteert in 1 HDMI kabel naar de TV....vanaf de versterker, dus wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Vorkie schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:06:
[...]

Wii U, XBox, Versterker, Apple TV4k, dit resulteert in 1 HDMI kabel naar de tv....vanaf de versterker, dus wat is je punt?
Dat vind ik ook een terecht punt, maar als je een HDD aansluit en evt een optische kabel (als HDMI ARC niet werkt/bevalt) en een coax erin steekt, heb je toch al weer een paar kabels erin zitten. Plus dat in mijn geval mijn versterker wel 4K, maar geen HDR is, dus ik steek mijn PS4 Pro in de tv ipv in de versterker. Je zit dus al vrij snel op 3-4 kabels + stroomkabel.

Maar voor mij wegende nadelen van een extra kastje, vanwaar nog altijd minstens 1 kabel naar de tv gaat en je die ook weg moet werken, niet op tegen de relatief kleine moeite van het netjes wegwerken met een kabellijstje, via de beugel of via de muur. Wel vind ik het een vreemde keuze dat zoveel aansluitingen nog steeds aan de achterkant van de tv zitten en je in veel gevallen veroordeeld bent tot een kabel met een haakse aansluiting. Deze zijn over het algemeen duurder en je moet bestaande kabels vervangen, wat ergens ook een beetje zonde is. Als je die achterkant iets anders ontwerpt, kunnen er vast wel een paar extra ingangen naar de zijkant ipv aan de achterkant. De dikte van dat "blok" aan de achterkant heb je nu toch al, dus als die een paar centimeter langer wordt, maakt dat voor mij niet uit.

Edit: de inkeping aan de zijkant waar je de CI+ module + een paar kabels in kunt steken, neemt nu nog maar zo'n 2/3e van van de lengte van het "blok" in beslag. Als je dat iets anders ontwerpt, kunnen daar vast nog wel een paar ingangen bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Smits360 op 20-05-2018 10:49 ]

Pagina: 1 ... 104 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.