Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

giantgiantus schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:46:
Als je de tv neerzet begrijp ik dat volkomen. Maar heb het idee dat de helft van de mensen hem toch ook wel ophangen.

[knip]
Volgens mij heeft het overgrote deel zijn tv op zijn voet staan, dat is wat ik vooral zie. Waar komt die 50% vandaan, dikke duim?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:30
hardware-lover schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:47:
[...]

Volgens mij heeft het overgrote deel zijn tv op zijn voet staan, dat is wat ik vooral zie. Waar komt die 50% vandaan, dikke duim?
Ja 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:30
Vorkie schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:06:
[...]

Wii U, XBox, Versterker, Apple TV4k, dit resulteert in 1 HDMI kabel naar de TV....vanaf de versterker, dus wat is je punt?
Zoals ik al zei, ben overgestapt op Sonos omdat ik het beu was om elke keer ook receiver te moeten vervangen als er een nieuwe standaard komt (en het geluid na wat wennen best prima is). Reden waarom ik liever oled zou willen is omdat het beeld iets beter is in de avond.

Vraag me af waarom mensen zo heftig reageren trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giantgiantus schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:55:
[...]

Vraag me af waarom mensen zo heftig reageren trouwens.
Doe eens wat aan zelfreflectie ....het antwoord ligt op het puntje van me tong....maar is te bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bij de B en C serie snap ik volkomen dat er geen losse box is, maar bij de W (en ook E al kun je daar toch wel een receiver bij verwachten) vind ik het toch een ander verhaal. Alsof iemand die een TV van duizenden euro's haalt op een flut soundbar zit te wachten en heb je een losse versterker dan zit je met een gigantische soundbar die je moet weg moffelen. Ik zou het logischer vinden om de soundbar weg te laten zoals bij de flat OLED presentatie apparaten (losse box), of het in/output gedeelte modulair te maken zodat je het uit de soundbar kan klikken.

Over modulair gesproken, zou dat bij de B, C en E niet ook gewoon kunnen? VESA die je door het dikke gedeelte heen kan schroeven en een connector zoals bij de W waar het gedeelte met de aansluitingen rechtstreeks in gaat, flat kabel in de doos.

[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 20-05-2018 14:36 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19
Van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KkFmFEgZz4EbDrsmPDus38Ir/medium.jpg

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H9ZVgvbi2tb7ViO3y4JiibpP/medium.jpg

= happy! :D

Nu op jacht naar een mooie versterker en speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel " is dat nou? 55 toch of toch 65" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:11:
Hoeveel " is dat nou? 55 toch of toch 65" :P
Dit is 55", aan de verhouding tot de remote control te zien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dit is 55” inderdaad. Vorige tv was een whopping 32” :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
PdeBie schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:32:
Dit is 55” inderdaad. Vorige tv was een whopping 32” :+
En die mini SNES speelde je zo weinig mee, dat je die maar hebt opgeruimd?
Haha, ik zie het aan kronkeling in de kabels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
hosee schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:42:
Weet iemand of die speciale "geluid ombuig" voet bij de LG C8 eraf kan/mag bij ophangen?
Hoop van wel want anders is het echt geen porum.

Heb mij al gek gezocht op het net maar zonder resultaat. :|
Als je een unboxing video van de C8 bekijkt, dan zie je dat je de voet zelf moet monteren. Kan je dus gewoon weglaten bij ophangen ;)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Thx voor de info.

Wat ik al eerder opmerkte: Vraag mij wel af of het geluid dan nog acceptabel is omdat die voet het geluid ombuigt naar voren toe.

[ Voor 17% gewijzigd door hosee op 20-05-2018 19:59 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
Smits360 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:43:
[...]

En die mini SNES speelde je zo weinig mee, dat je die maar hebt opgeruimd?
Haha, ik zie het aan kronkeling in de kabels ;)
Haha ja. Die gaat Vraag en Aanbod op denk ik. Doe er veel te weinig mee (iets met pasgeborene van 5 weken in huis ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:17
hosee schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:16:
Thx voor de info.

Wat ik al eerder opmerkte: Vraag mij wel af of het geluid dan nog acceptabel is omdat die voet het geluid ombuigt naar voren toe.
geluid wat uit een tv komt is sowieso nooit acceptabel,daar ga je dus al.
sluit er gewoon een receivertje op aan man. heerlijk genieten gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door pennywise666 op 21-05-2018 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
PdeBie schreef op zondag 20 mei 2018 @ 20:31:
[...]
Haha ja. Die gaat Vraag en Aanbod op denk ik. Doe er veel te weinig mee (iets met pasgeborene van 5 weken in huis ;) )
Dude, gefeliciteerd!

ps: toch zou ik hem niet weg doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
PdeBie schreef op zondag 20 mei 2018 @ 14:24:
Van:
[afbeelding]

Naar:
[afbeelding]

= happy! :D

Nu op jacht naar een mooie versterker en speakers.
Nice! Waar heb je hem uiteindelijk gekocht? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@Smits360 dank je :)

@LuPo bij de lokale huis tuin keuken elektrowinkel. Is een elektroworld franchiser.

Niet het meest goedkope, maar mijn vaatwasser, wasmachine, droger en meer van dat spul komt allemaal daar vandaan en de service is daar gewoon top. Kom er graag, dus die gun ik mijn vakantiegeld dan eerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
giantgiantus schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:46:

Maargoed, elke tv heeft wel een aantal voor en nadelen. Afgelopen jaren was bij top tv’s eigenlijk alleen oled een goede keuze. Daar zijn nu toch weer een paar LCD tv’s bijgekomen. Als Samsung en Sony deze zo blijven ontwikkelen zie ik het op de middellange termijn somber in voor oled.
LED zal nooit OLED evenaren. Ook de nieuwste techniek, MicroLED, zal dit niet doen.

Is gewoon inherent aan hoe de techniek werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Sinds vorige week in bezit van de 55C7, bevalt super.
Beeldmodus nu op HDR modus (gemiddeld) gezet, vind ik zelf de mooiste weergave.
Had de settings van rtkings gebrobeerd, maar vind beeld daarmee niet mooi.

Helaas geluid van tv via optical gedaan, via ARC krijg ik het niet voor elkaar op mijn Pioneer VSX-832.
PS4 geluid gaat wel prima, via de versterker (HDMi) maar tv dus niet. Ook springt mijn versterker niet automatisch op de juiste bron, krijg dit niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 13:38
G.Scholtens schreef op maandag 21 mei 2018 @ 14:38:
Sinds vorige week in bezit van de 55C7, bevalt super.
Beeldmodus nu op HDR modus (gemiddeld) gezet, vind ik zelf de mooiste weergave.
Had de settings van rtkings gebrobeerd, maar vind beeld daarmee niet mooi.

Helaas geluid van tv via optical gedaan, via ARC krijg ik het niet voor elkaar op mijn Pioneer VSX-832.
PS4 geluid gaat wel prima, via de versterker (HDMi) maar tv dus niet. Ook springt mijn versterker niet automatisch op de juiste bron, krijg dit niet voor elkaar
Die van mij werkt wel goed met arc over hdmi2, netflix kijkn en de versterker (yamaha) springt netjes op het kanaal waar ik arc voor ingesteld heb.
Heb alleen dat als er een chromecast aan de versterker hangt, de versterker altijd naar die hdmi input springt als ik de tv aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 19:35
Ik zag een 2016 model in de aanbieding, loop je daar nog tegen issues aan kwa software etc ?

Nu gebruik ik hem alleen maar als "dumb" monitor en zal me het smart gedeelte een zorg zijn aangezien alles toch via de receiver gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 16:25
schemert schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:12:
[...]

Die van mij werkt wel goed met arc over hdmi2, netflix kijkn en de versterker (yamaha) springt netjes op het kanaal waar ik arc voor ingesteld heb.
Heb alleen dat als er een chromecast aan de versterker hangt, de versterker altijd naar die hdmi input springt als ik de tv aanzet.
Dat laatste wat je zegt gebeurde mij ook met een Denon x2400h versterker. Heel irritant en daarom heb ik arc weer uitgeschakeld en gebruik ik nu de optische uitgang van de tv voor de audio als ik Netflix o.i.d gebruik. Nu werkt het instellen van de juiste ingang altijd probleemloos en snapt de rest van de huishouding dit ook weer 😀

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 19:32
hosee schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:16:
Thx voor de info.

ik heb een c8 aan de muur met daaronder wel nog een tvmeubel. Het geluid vind ik dikke prima voor een tv. heb er wel een receiver en setje boxen bij staan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26
Thierr86 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 13:55:
[...]

LED zal nooit OLED evenaren. Ook de nieuwste techniek, MicroLED, zal dit niet doen.

Is gewoon inherent aan hoe de techniek werkt.
MicroLED betreft toch ook zelf oplichtende LED's, zoals bij OLED het geval is? In theorie heeft een MicroLED dus ook een oneindig contrast en niet de nadelen van de back/edge lit LED tv's. Vooral dat oneindige contrast maakt OLED zo gaaf.

Volgens mij is MicroLED alles wat OLED zo goed maakt, maar gaat nog verder. MicroLED kan een hogere helderheid aan en heeft (nagenoeg) geen risico mbt inbranden.

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 22-05-2018 12:29 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hulleman schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:18:
[...]

MicroLED betreft toch ook zelf oplichtende LED's, zoals bij OLED het geval is? In theorie heeft een MicroLED dus ook een oneindig contrast en niet de nadelen van de back/edge lit LED tv's. Vooral dat oneindige contrast maakt OLED zo gaaf.

Volgens mij is MicroLED alles wat OLED zo goed maakt, maar gaat nog verder. MicroLED kan een hogere helderheid aan en heeft (nagenoeg) geen risico mbt inbranden.
Mogelijk, maar we zullen eerst productie exemplaren moeten hebben om er iets over te kunnen zeggen. Toen OLED nog niet in productie was hoorde je ook niemand over inbranden, volgens mij werd het zelfs als voordeel ten opzichte van plasma gebruikt.
MicroLED is voorlopig alleen haalbaar bij 146" en groter voor 'normale' resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
descon schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:28:
Ik zag een 2016 model in de aanbieding, loop je daar nog tegen issues aan kwa software etc ?

Nu gebruik ik hem alleen maar als "dumb" monitor en zal me het smart gedeelte een zorg zijn aangezien alles toch via de receiver gaat lopen.
Misschien handig om het type ook aan te geven, gaat om een OLED55B6V :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

descon schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:00:
[...]

En wat voor receiver? Mogelijk beperkt die de minimale verschillen.

HLG is volgens mij zelfs in een firmware update naar de B6 gekomen.

Tenopzichte van de B/C7 eigenlijk alleen de coating, maar dat verschil zie je alleen side by side.
C8 heeft een verbeterde beeldprocessor en black frame insertion.

Nee als 'domme' TV maakt het heel weinig uit.

[ Voor 36% gewijzigd door |sWORDs| op 22-05-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
|sWORDs| schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:15:
[...]

En wat voor receiver? Mogelijk beperkt die de minimale verschillen.

HLG is volgens mij zelfs in een firmware update naar de B6 gekomen.
Receiver is de bottleneck, die heeft HDMI 1.4 geloof ik. (in ieder geval geen HDR ondersteuning).Alleen geen zin om mijn receiver te vervangen, dan ben ik weer 1500 eu verder als ik iets vergelijkbaars wil.

Maar de hoofdreden is dat ik me teveel begin te ergeren aan het blacklight bleeding op mijn huidige tv. (vermoed ouderdom aangezien ie 10 jaar oud is )

Lees net wel dat de 2017 modellen helderder zijn als de 2016 modellen. Vraag me alleen af of ik dit thuis ga merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
|sWORDs| schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Mogelijk, maar we zullen eerst productie exemplaren moeten hebben om er iets over te kunnen zeggen. Toen OLED nog niet in productie was hoorde je ook niemand over inbranden, volgens mij werd het zelfs als voordeel ten opzichte van plasma gebruikt.
MicroLED is voorlopig alleen haalbaar bij 146" en groter voor 'normale' resoluties.
Neemt niet weg dat MicroLED in theorie geen betere techniek is dan OLED. Daar ging mijn betoog voornamelijk over. De opmerking van @Thierr86, dat microled nooit oled kan evenaren omdat het inherent is aan de microled techniek is, klopt niet.

Men kan alles maken, ook wel processors op een 0,5nm procedé. Alleen de yields zullen zo ruk zijn dat die dingen € 1.000.000 per stuk kosten. Dat zie je nu ook bij MicroLED. Een 146 inch zal nu ook wel € 100K+ moeten kosten. Betekent niet dat de techniek inherent slechter is dan OLED.
descon schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:28:
[...]
Receiver is de bottleneck, die heeft HDMI 1.4 geloof ik. (in ieder geval geen HDR ondersteuning).Alleen geen zin om mijn receiver te vervangen, dan ben ik weer 1500 eu verder als ik iets vergelijkbaars wil.

Maar de hoofdreden is dat ik me teveel begin te ergeren aan het blacklight bleeding op mijn huidige tv. (vermoed ouderdom aangezien ie 10 jaar oud is )

Lees net wel dat de 2017 modellen helderder zijn als de 2016 modellen. Vraag me alleen af of ik dit thuis ga merken.
Apparatuur direct op je tv aansluiten en via ARC naar je receiver is een mogelijkheid. Omzeil je het HDMI 1.4 probleem. Help je wel het idee van een receiver om zeep (alles op één "hub" aansluiten), maar het is een work around.

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 22-05-2018 13:31 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

descon schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:28:
[...]

Qua receiver vervangen zou ik niets doen, HDMI 2.1 komt er ook aan, beter even wachten en dan gelijk beide doen? Dan zijn er wel echte verschillen.
Hulleman schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:28:
[...]

Neemt niet weg dat MicroLED in theorie geen betere techniek is dan OLED. Daar ging mijn betoog voornamelijk over. De opmerking van @Thierr86, dat microled nooit oled kan evenaren omdat het inherent is aan de microled techniek is, klopt niet.

Men kan alles maken, ook wel processors op een 0,5nm procedé. Alleen de yields zullen zo ruk zijn dat die dingen € 1.000.000 per stuk kosten. Dat zie je nu ook bij MicroLED. Een 146 inch zal nu ook wel € 100K+ moeten kosten. Betekent niet dat de techniek inherent slechter is dan OLED.
Dat weten we dus niet tot er echt iets normaals te koop is. Je kunt de kosten van 1 miljoen toch ook niet als voordeel rekenen? Of MicroLED overall beter is gaat de komende 5-10 jaar blijken.
Qua pure techniek zou het zo kunnen zijn, echter zijn de huidige demo's nog duidelijk minder dan OLED.

Dat was bij OLED trouwens ook zo, de eerste OLEDs waren minder zwart dan de toen leverbare plasmapanelen. Bij plasma was er trouwens hetzelfde nadeel als er nu mogelijk bij MicroLED is, verkleining was niet mogelijk omdat dan de lichtopbrengst niet voldoende was (42" 1080P = 86" 4K?).
Ik hoop dat ze de verwachtingen waarmaken en dat het levensvatbaar is (TV kunnen produceren met winst voor <3000 euro en <70").
In het ideale geval over een jaartje of 7 dan mag de C7 de deur uit. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door |sWORDs| op 22-05-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
|sWORDs| schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Qua receiver vervangen zou ik niets doen, HDMI 2.1 komt er ook aan, beter even wachten en dan gelijk beide doen? Dan zijn er wel echte verschillen.
Ik erger me dood aan mijn TV momenteel (zit op 32 inch te kijken) en die wordt aangevuld met een beamer. Alleen nu het langer licht is kan de beamer pas laat aan :o

Denk dat ik maar ga azen op een aanbieding van de 2017 reeks.Verschillen lijken minder input lag en hogere brightness te zijn voor de 2017 modellen. Tegen de tijd dat 2.1 algemeen geaccepteerd en betaalbaar is zijn we weer een poosje verder kwa tv's

Vind een LG OLED55B7 voor rond de 1500 acceptabel momenteel

[ Voor 12% gewijzigd door descon op 22-05-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

descon schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:46:
[...]
Alleen nu het langer licht is kan de beamer pas laat aan :o
[...]
Ik weet er alles van, history:
32" CRT
42" Plasma
DLP Beamer (en verduisteringsgordijnen)
50" Plasma
65" OLED

Beamer is ook niet perfect, mijn idee met de 65" OLED was om zo dicht mogelijk bij de grootte van de beamer te komen zonder de nadelen. Een 77" was nog beter geweest, maar zo'n bedrag leg ik de vrouw niet even uit, los van het feit dat ze 65" al niet een verfraaiing van de huiskamer vindt.
"Maar de randen zijn een stuk kleiner geworden, als ie uit staat is ie bijna even groot." :+

Ik denk dat je het verschil tussen een B6 en C7 in je woonkamer niet gaat zien. Ik had een B6 welke stuk ging en waar geen onderdelen meer voor waren, is vervangen door een C7. Verschil is echt nul komma noppes, had alleen het nadeel dat de kleuren van de C7 niet goed waren (exemplarisch?) en ik het zelf met kleurenfilters niet goed kreeg, heb 'm laten kalibreren. Met mijn 2014 versterker (Denon X7200-W met upgrade naar WA voor HDCP 2.2) kan ik gelukkig zowel HDR als Dolby Vision doen, maar natuurlijk straks geen HDMI2.1.

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 22-05-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
|sWORDs| schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:51:
[...]

Ik denk dat je het verschil tussen een B6 en C7 in je woonkamer niet gaat zien. Ik had een B6 welke stuk ging en waar geen onderdelen meer voor waren, is vervangen door een C7. Verschil is echt nul komma noppes, had alleen het nadeel dat de kleuren van de C7 niet goed waren (exemplarisch?) en ik het zelf met kleurenfilters niet goed kreeg, heb 'm laten kalibreren. Met mijn 2014 versterker (Denon X7200-W met upgrade naar X7200-WA) kan ik gelukkig zowel HDR als Dolby Vision doen, maar natuurlijk straks geen HDMI2.1.
En dan heb je 2.1..maar amper content :+

Maar eens rustig over nadenken, op die 250 eu verschil tussen de B6 & C7 komt het dan ook weer niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:23
Kan weg, klein inschattingsfoutje. :+ :z

[ Voor 106% gewijzigd door SmiGueL op 22-05-2018 14:18 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
Hulleman schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:28:
[...]

Ik dacht dat MicroLED theoretisch niet dezelfde pixel density zou kunnen bereiken? (dus bvb 4k op 65" is niet mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
schemert schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:12:
[...]

Opeens werkt alles spontaan 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
descon schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:00:
[...]

ik heb ongeveer 11 maanden een B6 gehad,nu sinds enkele dagen vervangen voor een C7 (garantie)
webos 3.5 is iets sneller dan 3.0
ik vind het beeld toch iets verfijnder (kan ook zijn omdat ik minder met de instellingen heb zitten prutsen),helderheid is beter,technicolor-modus heeft de B6 niet,netflix knop op de AB,dolby atmos
de B6 heeft een andere processor,krijgt/kreeg ook altijd een aparte update.
ik zou voor een B/C7 gaan
in het oled prijzen topic staat een B7 voor 1299 en een C7 voor 1315.
ps.ben erg blij met mijn C7,met dank aan dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie1977
  • Laatst online: 10-03-2021
En toch blijft het inbrand verhaal achter. Sinds de betaalbaarheid en massaproductie, regent het inbrand ervaringen. Ook hebben twee vrienden van mij last van burnin (65b6 en 55c7) contact opgenomen met een aantal leveranciers die pixelgarantie bieden, maar bij doorvragen geen die ook een eventueel ingebrand scherm onder garantie ziet.

Desondanks is oled genieten geblazen. Ik koop er geen tot ik zeker weet ergens een burnin garantie te vinden.

Iemand ervaring met extra garantie of andere voorwaarden bij aanschaf van een oled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik denk dat niemand je garantie tegen inbranden gaat geven. Je hebt het zelf voor een groot deel onder controle. Met zo’n garantie zet je gewoon vlak voor de garantie afloopt een screenshot van een zender aan, LEDs op 100% voor twee dagen en hop een nieuwe TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

|sWORDs| schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:15:
Ik denk dat niemand je garantie tegen inbranden gaat geven. Je hebt het zelf voor een groot deel onder controle. Met zo’n garantie zet je gewoon vlak voor de garantie afloopt een screenshot van een zender aan, LEDs op 100% voor twee dagen en hop een nieuwe TV.
Zo snel brand OLED niet in :+ en zo simpel ligt het ook niet. Elk paneel reageert anders namelijk. Dus zelfs met normaal kijkgedrag kan inbranden voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mensen die Netflix Dolby Vision content bekijken, wat is jullie voorkeurs preset? Heb het al die tijd op DV Cinema Home staan maar lees her en der dat DV Cinema (Bioscoop dus, geen Home) aangeraden wordt. Heb die laatste net bekeken, en is wat donkerder terwijl Cinema Home toch nét iets te licht lijkt. Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar Dolby Vision Bioscoop.

Ben ik even benieuwd naar :)

[ Voor 25% gewijzigd door DutchOwnage op 23-05-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Laatst online: 20-09 16:14
Thierr86 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:03:
[...]

Ik dacht dat MicroLED theoretisch niet dezelfde pixel density zou kunnen bereiken? (dus bvb 4k op 65" is niet mogelijk)
Met de huidige techniek is dat lastig, men verwacht over 3a 4 jaar wel een procede te hebben dat dat mogelijk moet zijn

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 19:02
Ik heb een paar maand een 55C7. Mega blij mee. Het perfecte zwart verbaast steeds weer. Maar juist het andere eind zorgt voor irritatie: Weergave van wit.

Zodra je een (vrijwel) volledig wit scherm scherm ziet, wordt het beeld heel iets gedimd en lijkt het grijzig. Wanneer er dan meer donkere voorwerpen in beeld komen, ligt het wit steeds verder op. Dit is vooral zichtbaar bij reclames, waar zulke shots vaak voorkomen.

Ik heb alle energiebesparingen uitstaan. Beeldmodus staat op Standaard. Helderheid staat op 100. Ik vermoed dat dit het is. Maar als het paneel 100 niet aankan op een volledig wit scherm, wat heeft het dan voor zin om deze optie dusdanig te tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
ABL uitzetten in het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:47
pennywise666 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:17:
Maar dan is het wit in feite altijd het 'grijs' waar hij naar refereert toch? Lijkt me ook niet echt een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:41
pennywise666 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:17:
Dat helpt volgens mij geen zak. Dat is alleen de optie voor het dimmen na 60s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

Puck

W32.Deadcode.A

t14wo schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:57:
Ik heb een paar maand een 55C7. Mega blij mee. Het perfecte zwart verbaast steeds weer. Maar juist het andere eind zorgt voor irritatie: Weergave van wit.

Zodra je een (vrijwel) volledig wit scherm scherm ziet, wordt het beeld heel iets gedimd en lijkt het grijzig. Wanneer er dan meer donkere voorwerpen in beeld komen, ligt het wit steeds verder op. Dit is vooral zichtbaar bij reclames, waar zulke shots vaak voorkomen.

Ik heb alle energiebesparingen uitstaan. Beeldmodus staat op Standaard. Helderheid staat op 100. Ik vermoed dat dit het is. Maar als het paneel 100 niet aankan op een volledig wit scherm, wat heeft het dan voor zin om deze optie dusdanig te tonen?
De TV kan het prima aan maar dan komt deze niet door de keuring omdat het de wettelijke energieverbruik-grens overschrijdt. Kost simpelweg teveel stroom om zoveel licht in 1x te tonen en dat mag niet volgens de wet. Dus wordt het bij x procent wit en helderheid softwarematig teruggedraaid. That's all. Sowieso is helderheid 100 voor SDR nogal overdreven, maar weet niet in wat voor omgevingslicht jij kijkt.

Mijne staat op 40 tot 60 (voor SDR) en zie het nooit.

En ABL uitzetten in servicemenu kan niet, enkel ABSL wat zorgt voor diming bij stilstaand beeld na een x tal seconden.

Dat de helderheid überhaupt zo hoog kan is met name voor HDR content bedoeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 23-05-2018 23:44 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
jocd schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:42:
[...]

[...]

Ik zit net even terug te zoeken in dit forum omdat ik hetzelfde probleem heb met mijn Lg55c7. Soms verdwijnt het beeld zie ik alleen maar sneeuw en storing en het is weer weg als de tv aan en uit zet. Hoe is dit destijds opgelost? Heb je een nieuwe tv gekregen?
Ik heb hier ook last van met mijn LG55C7 incl Denon versterker. Ik heb al verschillende HDMI kabels (goedkope en dure) geprobeerd, maar af en toe krijg ik het nog steeds. Ik krijg het ook soms met mijn PS4 en zag dit topic voorbij komen waar ze het ook over de hdmi kabels hebben, maar ik ben bang dat het met de TV te maken heeft:

https://www.avforums.com/...signal-loss-drop.2167051/

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Zijn er hier mensen die 4K Blurays in Dolby Vision hebben?

Ik heb net een stuk van The Matrix gekeken op mijn Cambridge CXUHD, de nieuwe 4K Bluray met DV dus, en op de een of andere manier ziet het er niet uit. Het meest opvallende is dat de zwarte balken boven en onder oplichten, alsof je naar een oude LCD kijkt. In het menu van de blurayspeler is zwart echt zwart, maar zo gauw ik de film start, worden de zwarte balken grijs. Heel raar.

Voor zover ik kan inschatten heb ik alle settings goed staan. De OLED backlight staat op 50. In de speler staat alles op Auto. 4K Blurays met HDR10 spelen ook gewoon prachtig.

Maar nu kwam ik dit topic tegen:
http://www.avsforum.com/f...lacks-issue-oleds-18.html

Herkennen jullie dit? Beetje wazig of dit nu hetzelfde probleem is.
Is er een workaround? :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Het Leoh-Paard schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:59:
Zijn er hier mensen die 4K Blurays in Dolby Vision hebben?

Ik heb net een stuk van The Matrix gekeken op mijn Cambridge CXUHD, de nieuwe 4K Bluray met DV dus, en op de een of andere manier ziet het er niet uit. Het meest opvallende is dat de zwarte balken boven en onder oplichten, alsof je naar een oude LCD kijkt. In het menu van de blurayspeler is zwart echt zwart, maar zo gauw ik de film start, worden de zwarte balken grijs. Heel raar.

Voor zover ik kan inschatten heb ik alle settings goed staan. De OLED backlight staat op 50. In de speler staat alles op Auto. 4K Blurays met HDR10 spelen ook gewoon prachtig.

Maar nu kwam ik dit topic tegen:
http://www.avsforum.com/f...lacks-issue-oleds-18.html

Herkennen jullie dit? Beetje wazig of dit nu hetzelfde probleem is.
Is er een workaround? :\
Bekend issue. Lg heeft dit probleem nog steeds niet opgelost.
Het is afwachten of dit ooit gaat gebeuren.

Dus er is geen oplossing op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
goeie reden dan dus om een 2018 model te kopen.

edit: oops,niet dus. nou lekker dan zeg!

https://www.flatpanelshd....=showfull&id=1525423234#5

""We had expected the bug to be fixed in the 2018 LG OLED line-up but unfortunately that is not the case. We continue to observe issues with raised blacks in the black bars in movies like Netflix’s Bright. And to be clear; the issue appears to affect HDMI sources only (we used the Apple TV 4K). Playing the same content via the built-in Netflix app on LG’s TV does not replicate the issue. This is obviously disappointing."

[ Voor 89% gewijzigd door pennywise666 op 24-05-2018 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hpm
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-09 19:30

Hpm

Yes!! Ook hier gelukkig met de LG55C8.
Gisteren geleverd via Smits.

Vanavond nog wat instelling uitzoeken:
Oa Magic remote afstandsbediening ivm horizon box.
En wellicht wat beeldinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Laatst online: 20-09 16:14
Hpm schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:45:
Yes!! Ook hier gelukkig met de LG55C8.
Gisteren geleverd via Smits.

Vanavond nog wat instelling uitzoeken:
Oa Magic remote afstandsbediening ivm horizon box.
En wellicht wat beeldinstelling.
Ik heb een nieuwe 65w7 en ik krijg de magic remote niet goed gekoppeld. Bij profiel 14 can samsung werkt de remote half en dat is het beste wat ik kan krijgen...

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:57

13art

Moderator Mobile
randomice schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:58:
[...]

Ik heb een nieuwe 65w7 en ik krijg de magic remote niet goed gekoppeld. Bij profiel 14 can samsung werkt de remote half en dat is het beste wat ik kan krijgen...
Gaat ook niet goed werken. Internet staat er vol mee. Heb ook al gemaild met LG maar dan krijg je een vaag niets zeggend antwoord dat de horizon box van Samsung is en dat ze geen goede samenwerking met de magic remote kunnen garanderen. Ik had toen geen zin om weer terug te mailen dat dat geen antwoord op mij vraag was.

Ik snap niet dat dit soort dingen zo moeilijk moeten zijn. Laat bedrijven lekker samenwerken op dit vlak ipv de consument de dupe te laten zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hpm
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-09 19:30

Hpm

Idd ook al over gelezen dat het geen goede combinatie is.
Dan wellicht overschakelen naar de CI+ module van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:09

Halfkakkende

Vandring

Ik vind het ook heel storend dat dit soort basic zaken niet gewoon werken (OLED55c7v). Evenals bijvoorbeeld HDMI ARC met mijn Philips Fidelio soundbar, dit werkt alleen via de optische kabel waardoor je geen volume kunt aanpassen via óf de magic remote, óf de ziggo remote en dat deze niet automatisch aanspringt wanneer de TV aan gaat. Ik zit nu noodgedwongen met 3 afstandsbedieningen:
  • Magic Remote (goed die is niet continue nodig)
  • Ziggo remote voor kanalen wisselen (deze staat bij mij in een dichte kast). Deze is overigens enkel te koppelen aan de TV en niet aan de soundbar.
  • Philips remote voor het aanzetten van de soundbar en het regelen van volume...En dat laatste is vrij vaak nodig met die reclames op standje 100 wat betreft volume.
Zit nu te overwegen een Harmony aan te schaffen, maar lees her en der dat dit ook niet zomaar met al mijn apparaten werkt.
Hpm schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:52:
Idd ook al over gelezen dat het geen goede combinatie is.
Dan wellicht overschakelen naar de CI+ module van Ziggo.
_/-\o_ Briljant idee. Gelijk even geprobeerd met de CI+ van een andere tv, maar helaas "zender is gecodeerd"-melding. Kruip ik maar even in de telefoon met Ziggo, want op de andere tv werkt het perfect.

[ Voor 20% gewijzigd door Halfkakkende op 24-05-2018 09:42 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 06:45

Silence

Godlike

Ik ben opzoek naar een LG OLED tv.
Nu twijfel ik tussen de volgende 3 modellen:

LG OLED55B7V
LG OLED55C7V
LG OLED55C8PLA

Nu lees ik overal dat in elke tv eigenlijk gewoon het zelfde paneel en chips zitten, waarom zit er dan toch zo'n prijs verschil tussen deze schermen?

Ik snap dat de C8 van 2018 is en vast hier en daar wat verbeterd is maar zou je dat echt merken?
Geluid zal allemaal over Sonos gaan dus daar geef ik niet veel om. De voet gaat er ook niet op omdat hij aan de muur komt te hangen.

Maar verder kan ik niet veel verschillen vinden. Kan iemand mij hier wat wijzer in maken?

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:55
Silence schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:46:

LG OLED55B7V
LG OLED55C7V
LG OLED55C8PLA

Nu lees ik overal dat in elke tv eigenlijk gewoon het zelfde paneel en chips zitten, waarom zit er dan toch zo'n prijs verschil tussen deze schermen?

Ik snap dat de C8 van 2018 is en vast hier en daar wat verbeterd is maar zou je dat echt merken?
Geluid zal allemaal over Sonos gaan dus daar geef ik niet veel om. De voet gaat er ook niet op omdat hij aan de muur komt te hangen.

Maar verder kan ik niet veel verschillen vinden. Kan iemand mij hier wat wijzer in maken?
Goed dat je het vraagt.

Er zit weinig verschil tussen de C7 en B7 anders dan het uiterlijk en de voet.

De C8 is inderdaad het 2018 model en heeft de alpha 9 chip die sneller zou moeten zijn waardoor ook de beeldverwerking beter zou moeten worden (een ietwat zwak puntje van eerdere oled's volgens sommigen). Daarnaast zijn er HDR opties toegevoegd, heeft het HFR etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
NickySantoro schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:36:
[...]

Ik heb hier ook last van met mijn LG55C7 incl Denon versterker. Ik heb al verschillende HDMI kabels (goedkope en dure) geprobeerd, maar af en toe krijg ik het nog steeds. Ik krijg het ook soms met mijn PS4 en zag dit topic voorbij komen waar ze het ook over de hdmi kabels hebben, maar ik ben bang dat het met de TV te maken heeft:

https://www.avforums.com/...signal-loss-drop.2167051/
Komt dit alleen voor als de tv al een tijd aanstaat?

Ik heb namelijk last van het feit dat de TV soms, als ie uit standby komt een knetterend geluid maakt over het scherm. Dit lost zich op door hem uit en aan te zetten, ik vraag me af of dat hetzelfde is?

Aangezien het random voorkomt, wacht ik op mijn kans om hier eens een filmpje van te schieten, tot op heden nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman

LG OLED55B7V
LG OLED55C7V
LG OLED55C8PLA

Op reviewsites wordt ook het advies gegeven dat als je de C/B7 (zelfde tv, andere voet) voor een knappe prijs kan krijgen, de meerprijs van een C8 het niet waard is. De C7/B7 moet je wel voor € 1.300 kunnen krijgen. De C8 kost je wel € 2K denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 15:56
Bij een aankoop als deze (ruim) boven de 1000 euro zou ik gewoon in een winkel kijken. Dan weet je of je verschil ziet.

Beeldkwaliteit blijft een mening. De C8 zou beter moeten zijn. Maar als je alle beeldverbeteringen uit zet heeft die nieuwe chip weinig nut verwacht ik.

Ga kijken, dan zie je of het verschil duidelijk is. Ik had eerst niks met HDR, aangezien ik 4K ook vooral marketing vond tenzij je een 75" tv gaat ophangen in een gemiddelde woonkamer. Maar na de Full hd non HDR Oled naast de 4k HDR had zien staan vond ik het de extra euro's toch echt wel waard. De 4K niet, maar hdr absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
^ de C8 heeft toch betere bescherming tegen inbranding en tevens betere motion handling en upscaled toch beter?

[ Voor 11% gewijzigd door pennywise666 op 24-05-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
pennywise666 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:28:
^ de C8 heeft toch betere bescherming tegen inbranding en tevens betere motion handling en upscaled toch beter?
De C8 heeft in ieder geval een optie om de helderheid van het zenderlogo in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
^ en ook hogere helderheid van het paneel.
Ik vind dat het extra geld echt wel waard al die dingen in vergelijking met de C7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Wie heeft het al voor elkaar om ThinQ goed werkend te krijgen? De Nederlandse taal wordt niet ondersteund, als ik overschakel op Engels is het ook behelpen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Hulleman schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:12:
[...]

Op reviewsites wordt ook het advies gegeven dat als je de C/B7 (zelfde tv, andere voet) voor een knappe prijs kan krijgen, de meerprijs van een C8 het niet waard is. De C7/B7 moet je wel voor € 1.300 kunnen krijgen. De C8 kost je wel € 2K denk ik.
De C8 is 1700 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
^ En prijsverschil met 65 inch C7 en C8 is nog minder geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Alleen is de 65C8 zeer slecht leverbaar :-(
Ik wacht er al bijna 3 weken op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 12:24
Riesjard schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:50:
Alleen is de 65C8 zeer slecht leverbaar :-(
Ik wacht er al bijna 3 weken op
Waar heb je hem besteld dan?
Het lijkt erop dat meerdere winkels wekelijkse leveringen binnenkrijgen namelijk. Foka krijgt er zaterdag 20 binnen bijvoorbeeld. En Directsale krijgt er schijnbaar 3-5 per week.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
@Jeru Directsale op 7 mei
Liep laatste een Expert binnen en daar werd bevestigd dat levering erg moeizaam is.
Al die retailers hebben dezelfde leveranciers zoals Amacom en EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Hoe komt het eigenlijk dat die tv's slecht leverbaar zijn? Waarom kiezen ze daar voor? Ze willen graag dat we voor een concurerend merk kiezen? Of mis ik iets? Hoogst irritant lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
pennywise666 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:29:
Hoe komt het eigenlijk dat die tv's slecht leverbaar zijn? Waarom kiezen ze daar voor? Ze willen graag dat we voor een concurerend merk kiezen? Of mis ik iets? Hoogst irritant lijkt mij.
Populair model en je kan er maar x in zoveel tijd produceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
^ Er gewoon voor zorgen dat je er meer kan produceren dmv grotere fabrieken,meer werknemers etc. zodat de klant ze binnen 24 uur na bestelling binnen heeft. Klant is koning ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baasandre
  • Laatst online: 24-08 22:14

LG OLED55B7V
LG OLED55C7V
LG OLED55C8PLA
Er is geen beste tv :), de beste tv is die tv die bij jouw voorkeur/ smaak etc valt...

Imo beste advies is, ga naar een winkel toe en ga kijken, desnoods neem eigen content mee..usb..harddrive

Ik ben 2 weken geleden naar Smits Arhnem geweest. Ik twijfelde tussen een Panasonic of de c8 ( inderdaad ook b7/c7/c8). Kijken op YouTube naar vergelijkingen...op den duur dacht ik oke...maar wat weet ik nu...nog steeds niks eigenlijk..er zijn verschillen maar merk ik dat ? Zie ik dat ?

Dus op naar een winkel en kijken, verteld YouTube...tweakers forum etc... begon te kijken op de c8 ( heb nu een plasma van pana) en dacht meteen wow..wat een geluid ( heb thuis een home cinemaset dus geluid hetzelfde...maar toch...wow), daarna de Panasonic..geluid kon niet aan ( door bepaalde opstelling).

Perfecte service van Smits, de lg c8 opgepakt en vlakbij de pana neergezet, netflix aan, en vanaf hetzelfde punt laten lopen..

Raad eens...………………..ik zag geen verschil...tuurlijk kan je het dan hebben over de lampen in de winkel...

Tja de prijsverschil tussen de modellen: zie gewoon prijs topic
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
De c8 is nu rond de 2000 maar met cashback 1700
de c7 rond de 1400
de b7 rond de 1100 geloof ik
Verschil is zeg maar 600 euro...tv koop ik voor pak hem beet 5 jaar +/-, heb ik het over 10 euro pm

beste advies ga naar een winkel waar service hoog staat ( neem eigen content mee ( desnoods bijvb een playstation en ga vergelijken). Ik ben naar Smits geweest, 45 minuten rijden ipv de mediamarkt op 15 min afstand. Ging liever daarheen dan een expert mediamarkt of whatever...vanwege winkelwaardering hier op tweakers..reden makkelijker om eigen content te laten plaatsen ( nadeel tja stukje rijden...)

Als je dan weet welk model, check het prijzentopic en benader de winkels
Zo heb ik foka gemaild voor:
lg 55 c8
Vogels mount 3245
brengen en installate en ophangen
vogels kabelgoot ( 4 kabels)

Prijs 2299 - cashback = 1999... maar heb ik de lg 55c8 mooi aan de muur hangen, kabels weggewerkt
Tot deze keus gekomen door naar een winkel te gaan en vergeleken ( door de weeks...paar uur verlof opgenomen ..maar geen seconde spijt van gehad)
lol nu alleen nog wachten op de nieuwe meubels en mag de c8 + rest ook komen _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door baasandre op 24-05-2018 23:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:47
baasandre schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:23:
[...]

Perfecte service van Smits, de lg c8 opgepakt en vlakbij de pana neergezet, netflix aan, en vanaf hetzelfde punt laten lopen..

[...]

Als je dan weet welk model, check het prijzentopic en benader de winkels
Zo heb ik foka gemaild voor:
lg 55 c8
Vogels mount 3245
brengen en installate en ophangen
vogels kabelgoot ( 4 kabels)
Dus je hebt fantastische service gehad van Smits en vervolgens bij Foka gekocht? Terwijl Smits ook prima prijzen hanteert... Vind ik zelf niet netjes om eerlijk te zijn... Ik weet dat het vaak zo gaat, maargoed, ieder zijn ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Laatst online: 24-08 22:14
Martijn schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 00:09:
[...]

Dus je hebt fantastische service gehad van Smits en vervolgens bij Foka gekocht? Terwijl Smits ook prima prijzen hanteert... Vind ik zelf niet netjes om eerlijk te zijn... Ik weet dat het vaak zo gaat, maargoed, ieder zijn ding...
Ja service van smits...iets gekocht...nee nog niet..alleen prijs opgevraagd, echter bij smits langs geweest

ik wacht nog op nieuwe meubels, dus nieuwe oled is on hold ( afstemming etc), ivm ophangen

En nee...ik weet de prijs van smits tov foka
Smits rekent installatie/ ophanging per tijdsdeel ( bijvn 30 min..is … ---90 min is …)
Oftwel, ik weet welke tv ik wil, de c8......maar wie krijgt mijn geld...
Interesseert me niet., zelfde als een auto kopen, de beste met randvoorwaarden wint

(1) als je het erg voor smits vind: check...laat ze de garantie periode maar verhogen ( zoiets heet...…. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerpsv
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-09 12:28
Morgen ga ik mijn LG 55C8 ophalen bij Smits. Nu heb ik een vraag over de CI + module (heb geen mediabox van Ziggo).

Momenteel heb ik versie 1.2 van Neotion. Is het noodzakelijk om 1.3 aan te schaffen? Zo ja, welk merk past het beste bij de LG? Of maakt dat tegenwoordig niet meer uit?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
bakkerpsv schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:57:
Morgen ga ik mijn LG 55C8 ophalen bij Smits. Nu heb ik een vraag over de CI + module (heb geen mediabox van Ziggo).

Momenteel heb ik versie 1.2 van Neotion. Is het noodzakelijk om 1.3 aan te schaffen? Zo ja, welk merk past het beste bij de LG? Of maakt dat tegenwoordig niet meer uit?

Om goed te functioneren heb je versie 1.3 nodig. Een 1.2 versie is echter te updaten naar 1.3. Ik zou even in de handleiding van de Neotion zoeken hoe je dat precies doet maar in tv's zit doorgaans een CI module menu waar je kan zoeken naar updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
bakkerpsv schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:57:

ik heb mijn ziggo abonement met 1 jaar verlengd en kreeg de ci-module erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insanebum
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:23
Scherm is in 30 min. vervangen. Ben weer zo blij als een kind.

Monteur gaf nog wel aan dat de folie aan de achterkant nog op de tv zat en dat dit ook voor problemen kan zorgen vanwege hitte. Ik durf te wedden dat bij een groot deel van jullie het er ook nog op zit.
insanebum schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:29:
ik heb hetzelfde probleem (en heb ook het ster reclame beeld gebruikt) en binnenkort wordt het scherm vervangen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pennywise666 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:35:
^ Er gewoon voor zorgen dat je er meer kan produceren dmv grotere fabrieken,meer werknemers etc. zodat de klant ze binnen 24 uur na bestelling binnen heeft. Klant is koning ja.
En de producent is keizer. Daar ben je namelijk van afhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
insanebum schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:44:
Scherm is in 30 min. vervangen. Ben weer zo blij als een kind.

Monteur gaf nog wel aan dat de folie aan de achterkant nog op de tv zat en dat dit ook voor problemen kan zorgen vanwege hitte. Ik durf te wedden dat bij een groot deel van jullie het er ook nog op zit.

[...]
Verrek, inderdaad op het bovenste gedeelte zat nog folie. Maar wordt het scherm dusdanig warm dat het problemen oplevert als het folie er nog op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:53:
[...]

En de producent is keizer. Daar ben je namelijk van afhankelijk
zonder klant is er geen producent,dus ze mogen ons op onze blote knieen danken dat wij al die dure spullen van ze kopen ondanks de vele gebreken aan het produkt. Dus het minste wat ze kunnen doen is snel leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

l3art schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:13:
[...]
Verrek, inderdaad op het bovenste gedeelte zat nog folie. Maar wordt het scherm dusdanig warm dat het problemen oplevert als het folie er nog op zit?
Hier in ieder geval niet, te warm bedoel ik. Scherm is aan voor- en achterzijde zelfs eigenlijk nog niet eens lauw. Ik heb de folie bewust laten zitten omdat er ledstrips tegen het scherm zijn geplaatst, zo kan ik ze weer netjes verwijderen mocht dit nodig zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
^dat is wel slim ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

l3art schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:13:
[...]

Verrek hier ook. Aan de voorzijde lijkt het ook bijna alsof er nog een folie zit met afgeronde hoeken, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
|sWORDs| schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:38:
[...]

Verrek hier ook. Aan de voorzijde lijkt het ook bijna alsof er nog een folie zit met afgeronde hoeken, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.
Ik meen me te herinneren dat ik, toen ik de tv net binnen had ook een folie van de voorkant heb gehaald. Opzich logisch. Kan je hem installeren en daarna pas het folie er af. Zit je niet meteen met vingerafdrukken op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

l3art schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:45:
[...]

Ik meen me te herinneren dat ik, toen ik de tv net binnen had ook een folie van de voorkant heb gehaald. Opzich logisch. Kan je hem installeren en daarna pas het folie er af. Zit je niet meteen met vingerafdrukken op het scherm.
Ik twijfel, bij mijn B6 heb ik alles er zeker afgehaald, maar ik zie nu bij de C7 een rare ronde hoek in de puntjes, zou dat nou een laag van het paneel of toch beschermfolie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
|sWORDs| schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:17:
[...]

Ik twijfel, bij mijn B6 heb ik alles er zeker afgehaald, maar ik zie nu bij de C7 een rare ronde hoek in de puntjes, zou dat nou een laag van het paneel of toch beschermfolie zijn?
Ik kijk even voor je hoe dat bij die van mij is.
Als ik zo bij die van mij kijk kan het inderdaad lijken alsof er nog een plastic laag op zit, maar volgens mij hoort die daar inderdaad. Als je langs de rand naar benenden gaat zie je onder dat plastig ook om de zoveel centimeter een puntje van het een of ander (dacht eerst heel even dat het stof was). Ik zou in ieder geval niet proberen het er af te halen.

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 25-05-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
foto er van naar LG sturen en vragen,dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

|sWORDs| schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:17:
[...]

https://www.reddit.com/r/...7_protective_screen_film/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

l3art schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:17:
[...]

Ik kijk even voor je hoe dat bij die van mij is.
Als ik zo bij die van mij kijk kan het inderdaad lijken alsof er nog een plastic laag op zit, maar volgens mij hoort die daar inderdaad. Als je langs de rand naar benenden gaat zie je onder dat plastig ook om de zoveel centimeter een puntje van het een of ander (dacht eerst heel even dat het stof was). Ik zou in ieder geval niet proberen het er af te halen.
Op een foto lijkt het nog meer op beschermfolie:
Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.cc/gx36763bf/IMG_1326.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
|sWORDs| schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:26:
[...]

Op een foto lijkt het nog meer op beschermfolie:
[afbeelding]
Ziet er hier hetzelfde uit.
Afbeeldingslocatie: https://s7.postimg.cc/xm4m32zwn/IMG_20180525_142708.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
"I got it new, I believe it is to reduce glare"

"I have a feeling its supposed to be there, if i look reel close at mine i can see something that might be 'peelable' but belongs on the screen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 17:51
Zo duidelijk dat er toch zichtbaar een sticker met tekst op de folie staat die je moet verwijderen. Met pijltjes en streepje zoals op de LG site staat.

[ Voor 5% gewijzigd door ZiSE op 25-05-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Aangezien ik vrij zeker weet dat ik al een folie van de voorkant afgehaald heb ga ik wat nu mogelijk een folie zou zijn er niet afhalen. Ik denk dat het er hoort. d:)b
ZiSE schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:33:
[...]

Zo duidelijk dat er toch zichtbaar een sticker met tekst op de folie staat die je moet verwijderen.
Alleen zat die sticker er bijvoorbeel aan de achterkant helemaal niet op. Toch zat daar duidelijk nog beschermfolie.

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 25-05-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
^dat is ook wat ie zegt op avs,dat dat hoort.
misschien is die sticker er af gevallen tijdens uitpakken.

[ Voor 40% gewijzigd door pennywise666 op 25-05-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ZiSE schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:33:
[...]

Zo duidelijk dat er toch zichtbaar een sticker met tekst op de folie staat die je moet verwijderen. Met pijltjes en streepje zoals op de LG site staat.
Die sticker met tekst heeft er bij mij op de voor en achterkant niet opgezeten. Maar waarom ik twijfel is dat ik me niet kan voorstellen dat ik al maanden door een sticker heenkijk en dat niet zou merken terwijl de C7 een B6 vervangt.

Edit: case bij LG aangemaakt, foto gaat naar TD.

[ Voor 4% gewijzigd door |sWORDs| op 25-05-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 17:51
|sWORDs| schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:42:
[...]

Die sticker met tekst heeft er bij mij op de voor en achterkant niet opgezeten. Maar waarom ik twijfel is dat ik me niet kan voorstellen dat ik al maanden door een sticker heenkijk en dat niet zou merken terwijl de C7 een B6 vervangt.

Edit: case bij LG aangemaakt, foto gaat naar TD.
Het lijkt me ook dat je dat wel zou opvallen maar vreemd dat het lijkt (in ieder geval op de foto's) dat er nog een folie zit - en of die er dan op hoort of niet. Ik ben benieuwd wat LG TD gaat zeggen.
Pagina: 1 ... 105 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.