Lol ook maar even folie aan de achterkant verwijderd. Nooit geweten dat dat folie was als ik hier niet meegelezen had. Aan de voorkant had de bezorger het al verwijderd toen. Nog ergens verborgen folie waar ik op moet letten toevallig?
Laatst kreeg ik het spontaan toen mijn versterker uit stond, tv wel aan. Toen ik mijn versterker aanzette krijg ik precies tegelijk de sneeuw op mijn tv. Mogelijk dat het samenhangt met het gebruik van een versterker? Geen idee hoe...NickySantoro schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:36:
[...]
Ik heb hier ook last van met mijn LG55C7 incl Denon versterker. Ik heb al verschillende HDMI kabels (goedkope en dure) geprobeerd, maar af en toe krijg ik het nog steeds. Ik krijg het ook soms met mijn PS4 en zag dit topic voorbij komen waar ze het ook over de hdmi kabels hebben, maar ik ben bang dat het met de TV te maken heeft:
https://www.avforums.com/...signal-loss-drop.2167051/
Maar hoe heb je hem bij foka voor 1999 gekregen dan met bezorgen en aansluiten en beugel want de c8 kost al 2500 op de website...baasandre schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:23:
[...]
Er is geen beste tv, de beste tv is die tv die bij jouw voorkeur/ smaak etc valt...
Imo beste advies is, ga naar een winkel toe en ga kijken, desnoods neem eigen content mee..usb..harddrive
Ik ben 2 weken geleden naar Smits Arhnem geweest. Ik twijfelde tussen een Panasonic of de c8 ( inderdaad ook b7/c7/c8). Kijken op YouTube naar vergelijkingen...op den duur dacht ik oke...maar wat weet ik nu...nog steeds niks eigenlijk..er zijn verschillen maar merk ik dat ? Zie ik dat ?
Dus op naar een winkel en kijken, verteld YouTube...tweakers forum etc... begon te kijken op de c8 ( heb nu een plasma van pana) en dacht meteen wow..wat een geluid ( heb thuis een home cinemaset dus geluid hetzelfde...maar toch...wow), daarna de Panasonic..geluid kon niet aan ( door bepaalde opstelling).
Perfecte service van Smits, de lg c8 opgepakt en vlakbij de pana neergezet, netflix aan, en vanaf hetzelfde punt laten lopen..
Raad eens...………………..ik zag geen verschil...tuurlijk kan je het dan hebben over de lampen in de winkel...
Tja de prijsverschil tussen de modellen: zie gewoon prijs topic
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
De c8 is nu rond de 2000 maar met cashback 1700
de c7 rond de 1400
de b7 rond de 1100 geloof ik
Verschil is zeg maar 600 euro...tv koop ik voor pak hem beet 5 jaar +/-, heb ik het over 10 euro pm
beste advies ga naar een winkel waar service hoog staat ( neem eigen content mee ( desnoods bijvb een playstation en ga vergelijken). Ik ben naar Smits geweest, 45 minuten rijden ipv de mediamarkt op 15 min afstand. Ging liever daarheen dan een expert mediamarkt of whatever...vanwege winkelwaardering hier op tweakers..reden makkelijker om eigen content te laten plaatsen ( nadeel tja stukje rijden...)
Als je dan weet welk model, check het prijzentopic en benader de winkels
Zo heb ik foka gemaild voor:
lg 55 c8
Vogels mount 3245
brengen en installate en ophangen
vogels kabelgoot ( 4 kabels)
Prijs 2299 - cashback = 1999... maar heb ik de lg 55c8 mooi aan de muur hangen, kabels weggewerkt
Tot deze keus gekomen door naar een winkel te gaan en vergeleken ( door de weeks...paar uur verlof opgenomen ..maar geen seconde spijt van gehad)
lol nu alleen nog wachten op de nieuwe meubels en mag de c8 + rest ook komen
lees dit topic maar:Silence schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 19:33:
[...]
Maar hoe heb je hem bij foka voor 1999 gekregen dan met bezorgen en aansluiten en beugel want de c8 kost al 2500 op de website...
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
gewoon verwijzen naar topic op tweakers
Halen jullie de tv helemaal van de stroom je op vakantie gaat? Zelf doe ik het altijd,alleen nu met Oled is het wel handig om te doen,of maakt het niet uit.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
De OLED tv's hebben een ingebouwde pixel refresh die om de zoveel tijd draait om de pixels gelijk te houden en te resetten en dat doet ie juist doet wanneer de tv standby staat. Het helemaal van de stroom afhalen kan dit proces beïnvloeden en dit wordt om die reden afgeraden.Amaze86 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:19:
Halen jullie de tv helemaal van de stroom je op vakantie gaat? Zelf doe ik het altijd,alleen nu met Oled is het wel handig om te doen,of maakt het niet uit.
Maar zelf twijfel ik ook nog, want hij gaat dan toch niet de hele vakantie lang lopen refreshen? Kan ie alsnog doen zodra je thuis komt, de stekker erin steekt en gaat maffen, toch?
Lekker die stekker eruit als je op vakantie gaat. Dat maakt echt geen drol uit. Wat wordt het volgende? Aan de buren vragen of ze naast voor de kat ook voor je OLED TV gaan zorgen tijdens de vakantie? Elke ochtend en avond een half uurtje content spelen zonder statische logo's en menu's.Smits360 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:37:
[...]
De OLED tv's hebben een ingebouwde pixel refresh die om de zoveel tijd draait om de pixels gelijk te houden en te resetten en dat doet ie juist doet wanneer de tv standby staat. Het helemaal van de stroom afhalen kan dit proces beïnvloeden en dit wordt om die reden afgeraden.
Maar zelf twijfel ik ook nog, want hij gaat dan toch niet de hele vakantie lang lopen refreshen? Kan ie alsnog doen zodra je thuis komt, de stekker erin steekt en gaat maffen, toch?
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Hoe moeilijk is het om even een handleiding te lezen? Daar staan typisch dit soort dingen in beschreven. Spoiler: nee, hij staat niet om de zoveel tijd in standby-stand te refreshen.Smits360 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:37:
De OLED tv's hebben een ingebouwde pixel refresh die om de zoveel tijd draait om de pixels gelijk te houden en te resetten en dat doet ie juist doet wanneer de tv standby staat.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
lol...misschien voor de zekerheid ook folie tegen het spaghettimonster...Major_ton schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:46:
[...]
Lekker die stekker eruit als je op vakantie gaat. Dat maakt echt geen drol uit. Wat wordt het volgende? Aan de buren vragen of ze naast voor de kat ook voor je OLED TV gaan zorgen tijdens de vakantie? Elke ochtend en avond een half uurtje content spelen zonder statische logo's en menu's.
https://www.kerkvanhetvliegendspaghettimonster.nl/... stel je voor dat draden spaghetti in je tv gaan zitten.....
gewoon je tv meenemen op vakantie lijkt mij de handigste optie.
Als ik met mijn neus op de TV zit lijkt er inderdaad een folie op mijn B6 te zitten. Eerder in deze thread staat echter dat je deze niet moet verwijderen. Sommigen hebben echt het scherm ermee verkloot.
Ik vind mijn beeld sowieso perfect, dus al zou het eraf kunnen, laat ik het lekker zitten.
Ik vind mijn beeld sowieso perfect, dus al zou het eraf kunnen, laat ik het lekker zitten.
Er zit folie aan de achterkant welke verwijderd moet worden (zie handleiding). Er zit een beschermlaag aan de voorkant welke niet verwijderd moet worden (dit staat natuurlijk niet in de handleidingRaziel schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 09:44:
Als ik met mijn neus op de TV zit lijkt er inderdaad een folie op mijn B6 te zitten. Eerder in deze thread staat echter dat je deze niet moet verwijderen. Sommigen hebben echt het scherm ermee verkloot.
Arrived anxious, left bored
Waarom quote je mij en niet degene die de vraag stelde? Ik lepelde alleen maar op wat me is bijgebleven van toen ik inderdaad de handleiding las toen ik hem net had en van wat in dit topic een aantal keren is gezegd. Bovendien vind ik het wel heel erg flauw om dit soort functionele vragen te beantwoorden met een antwoord als dat. Wat doe je op een forum als je zo reageert?Exirion schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:52:
[...]
Hoe moeilijk is het om even een handleiding te lezen? Daar staan typisch dit soort dingen in beschreven. Spoiler: nee, hij staat niet om de zoveel tijd in standby-stand te refreshen.
Een forum is geen vervanger van een handleiding. Zonder alle triviale dingen uit een handleiding is er al genoeg om te bespreken.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Maar dan zouden meer dan de helft van de vragen die hier (herhaaldelijk) gesteld worden niet moeten beantwoorden, maar dat doen we wel. En dat doen we omdat we mede-tweakers graag helpen, zonder steeds naar de handleiding te verwijzen - hoe terecht dat soms ook zou zijn.
Maar er staan zoveel dingen niet in de handleiding!Smits360 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:00:
Maar dan zouden meer dan de helft van de vragen die hier (herhaaldelijk) gesteld worden niet moeten beantwoorden, maar dat doen we wel. En dat doen we omdat we mede-tweakers graag helpen, zonder steeds naar de handleiding te verwijzen - hoe terecht dat soms ook zou zijn.
- Moet ik de beschermlaag verwijderen?
- Mag de TV uit als ik op vakantie ga?
- Waar koop ik de TV zo goedkoop mogelijk?
- Is LG beter dan Phillips?
- Mag ik de TV schoonmaken met zoutzuur?
Hahahaha +10Puck schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:03:
[...]
Maar er staan zoveel dingen niet in de handleiding!
Vergeet "hoeveel banding is normaal en zouden jullie hem hierom terugbrengen" ook niet
Ze moeten d e handleiding eerst beginnen met een OCD-test.Puck schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:03:
[...]
Maar er staan zoveel dingen niet in de handleiding!
Faal je die, dan moet je de tv terugbrengen
Volgens mij staat het er wel in! Pagina 5 van de NL handleiding :Puck schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:34:
[...]
Er zit folie aan de achterkant welke verwijderd moet worden (zie handleiding). Er zit een beschermlaag aan de voorkant welke niet verwijderd moet worden (dit staat natuurlijk niet in de handleiding).
"• Verwijder de thin film-laag niet van uw scherm, indien aanwezig op uw model."
Wat er overigens ook in staat, maar waarvan ik betwijfel of velen van ons zich daaraan houden, is het volgende:
"Volg de onderstaande installatie-instructies om te voorkomen dat het product oververhit raakt.
- De afstand tussen het product en de muur dient minstens 10 cm te bedragen."
Ik neem aan dat velen, net als ik, de tv juist zo strak tegen de muur als het maar kan hebben aanhangen. die 10 cm haal ik gelukkig bij lange na niet
En wat is juist niet kan vinden, is waar het velen over ging: het verwijderen van de beschermfolie, met name aan de achterkant. Ik heb het er ook nog op zitten en ben benieuwd wat ze er precies van zeggen.
Ik kan me herinneren dat dit ergens stond, maar wellicht was dat dan op een los papiertje die erbij zat. Is sowieso bedoeld om te verwijderen, geen idee of het kwaad kan als je dit laat zitten .Smits360 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:02:
[...]
Volgens mij staat het er wel in! Pagina 5 van de NL handleiding :
"• Verwijder de thin film-laag niet van uw scherm, indien aanwezig op uw model."
Wat er overigens ook in staat, maar waarvan ik betwijfel of velen van ons zich daaraan houden, is het volgende:
"Volg de onderstaande installatie-instructies om te voorkomen dat het product oververhit raakt.
Ik neem aan dat velen, net als ik, de tv juist zo strak tegen de muur als het maar kan hebben aanhangen. die 10 cm haal ik gelukkig bij lange na niet![]()
En wat is juist niet kan vinden, is waar het velen over ging: het verwijderen van de beschermfolie, met name aan de achterkant. Ik heb het er ook nog op zitten en ben benieuwd wat ze er precies van zeggen.
Verwijderd
We? Je bedoel je. Ik niet meer. Wordt een beetje moe van mensen die vertikken de zoekfunctie te gebruiken.Smits360 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:00:
Wat zijn de beste instellingen? Heb jullie ook zo'n last van inbranden? Hoe hang ik mijn tv op? Hoe sluit dit of dat aan? Waar kan ik hem het beste kopen? Waarom denk je dat dit topic zoveel pagina's heeft? Ik lees af en toe nog eens mee, maar lees zelden iets wat mijn interesse kan opwekken, toegevoegde waarde heeft of waar ik de behoefte nog voel te reageren. En Tweakers die niet eerst een handleiding raadplegen, horen hier gewoon niet thuis. Sorry. Mijn vrouw leest die ook niet, maar stelt hier ook geen vragen. Wel aan mij, dat dan weer wel.
Hmm vreemd, ik heb met beide meegemaakt. Ik had hiervoor een Pioneer versterker, omdat ik dacht dat het aan de versterker lag. Maar heb het ook met mijn Denon. Merk dat ik het vooral vaak heb als ik speel op de Playstation.jocd schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 19:23:
[...]
Laatst kreeg ik het spontaan toen mijn versterker uit stond, tv wel aan. Toen ik mijn versterker aanzette krijg ik precies tegelijk de sneeuw op mijn tv. Mogelijk dat het samenhangt met het gebruik van een versterker? Geen idee hoe...
motabeatz.com
Zojuist iets geks op mijn b6.
Net via netflix john wick gekeken en niets aan de hand...nu skiptrace aan het kijken en zijn de balken meer grijs dan zwart en als ik op pauze druk worden ze wel echt zwart.
Meer mensen die dit hebben?
Daarnaast laatste tijd bij tv uitzendingen vooral merk ik dat er een lijn om personen loopt waardoor het beetje lijkt alsof er een vergrootglas er omheen loopt
Net via netflix john wick gekeken en niets aan de hand...nu skiptrace aan het kijken en zijn de balken meer grijs dan zwart en als ik op pauze druk worden ze wel echt zwart.
Daarnaast laatste tijd bij tv uitzendingen vooral merk ik dat er een lijn om personen loopt waardoor het beetje lijkt alsof er een vergrootglas er omheen loopt
ja,en zowel als in de handleiding vd B6 en de C7 staat bij dat stuk vd 10 cm wandmontage,ipv een beugel op een een of andere manier 2 ooghaken en een stuk touw !Smits360 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:02:
[...]
Volgens mij staat het er wel in! Pagina 5 van de NL handleiding :
Ik neem aan dat velen, net als ik, de tv juist zo strak tegen de muur als het maar kan hebben aanhangen. die 10 cm haal ik gelukkig bij lange na niet![]()

lijn om de personen heen kan teveel contrast zijn,of eens proberen met trumotion uitdbz1985 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:08:
Zojuist iets geks op mijn b6.
Zo. Al heel veel gelezen in het topic, maar ben er nog niet helemaal uit. Ik neig enorm naar de C7 55inch. Als ik het zo lees is de C8 nou niet zo’n enorme verbetering dat dit het geld waard zou zijn.
Ik zit alleen heel erg met het inbranden verhaal in mijn hoofd. Ik zal de televisie vaak gebruiken (toch zeker wel 3 uur per dag zal hij gemiddeld aanstaan) en in de weekenden kan ik zomaar een hele middag bijvoorbeeld FOX Sports aan hebben staan. Hoe reëel is het gevaar inbranden dan daadwerkelijk?
Ik zit alleen heel erg met het inbranden verhaal in mijn hoofd. Ik zal de televisie vaak gebruiken (toch zeker wel 3 uur per dag zal hij gemiddeld aanstaan) en in de weekenden kan ik zomaar een hele middag bijvoorbeeld FOX Sports aan hebben staan. Hoe reëel is het gevaar inbranden dan daadwerkelijk?
Zijn er mensen hier die ook een lg c8 oled hebben? Welke settings bevelen je aan voor hdr 10 films? En games en gewoon tv kijken? Graag de voor jullie mooiste settings. Kan ik vergelijken wat het mooiste plaatje geeft;-)
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8/settingsdvgemerden80 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 01:42:
Zijn er mensen hier die ook een lg c8 oled hebben? Welke settings bevelen je aan voor hdr 10 films? En games en gewoon tv kijken? Graag de voor jullie mooiste settings. Kan ik vergelijken wat het mooiste plaatje geeft;-)
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Die vraag is héél vaak gesteld, door mijzelf incluis toen ik op het punt stond een C7 te kopendenthemen88 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:33:
Zo. Al heel veel gelezen in het topic, maar ben er nog niet helemaal uit. Ik neig enorm naar de C7 55inch. Als ik het zo lees is de C8 nou niet zo’n enorme verbetering dat dit het geld waard zou zijn.
Door hier en op andere tech sites veel mee te lezen en vragen te stellen is het antwoord vrij simpel: Een Oled kan altijd inbranden, maar door je content af te wisselen (3 uur voetbal, 2.5 uur F1, 3 uur gamen ik noem maar wat) zal er niets aan de hand zijn. Je moet alleen niet 9 uur lang RTL4 of CNN of welke content dan ook met statische logo's aan 1 stuk aan hebben staan.
Waar ik zelf vooral benieuwd naar ben en waar ik nog nergens echt een goed antwoord op heb kunnen vinden is: wat is de degradatie van een Oled scherm. Is mijn C7 na 3 of 4 jaar nog dezelfde C7 als nu, na een dikke maand intensief gebruik. Qua helderheid bijvoorbeeld, in hoeverre en in welke mate neemt dat af na verloop van tijd.
[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 27-05-2018 10:06 ]
Verwijderd
En daar is de inbrand vraag voor de, ben de tel kwijt, keer.denthemen88 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:33:

Dat inbranden verhaal is volgens mij heel simpel:
- gebeurt het binnen 2 jaar -> garantie
- gebeurt het buiten 2 jaar -> dan nog steeds garantie, maar beetje bijbetalen.
Als je bang bent dat je de tv niet kan vervangen als dit gebeurt en je hebt geen garantie, dan moet je de tv niet kopen en is deze mogelijk boven je budget. Je koopt een tv, geen woning o.i.d.
Zelfde verhaal met Apple Watches en daar dan een "case" omdoen. Het is een horloge van € 400, geen Rolex (daar zie je het toch ook niet om?). Gebruik aanpassen om de zwakheden te pareren. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
- gebeurt het binnen 2 jaar -> garantie
- gebeurt het buiten 2 jaar -> dan nog steeds garantie, maar beetje bijbetalen.
Als je bang bent dat je de tv niet kan vervangen als dit gebeurt en je hebt geen garantie, dan moet je de tv niet kopen en is deze mogelijk boven je budget. Je koopt een tv, geen woning o.i.d.
Zelfde verhaal met Apple Watches en daar dan een "case" omdoen. Het is een horloge van € 400, geen Rolex (daar zie je het toch ook niet om?). Gebruik aanpassen om de zwakheden te pareren. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
[ Voor 7% gewijzigd door Lekkerbek312 op 27-05-2018 10:28 ]
Hoeveel jaar garantie je krijgt, is afhankelijk met wat je overeenkomt met de verkoper. Ik heb 5 jaar garantie bijvoorbeeld. En dan nog is het de vraag of inbranden eronder valt, of niet en hoe coulant de verkoper is.
@denthemen88 Ik heb maar 2799 euro betaald voor de lg c8 bij directsale. Daarbij krig ik ook nog 500 euro cashback terug. Dus heb ik maar 2200 euro betaald. De c8 is wel degelijk beter dan de c7. Veel betere processor. Via streaming kan hij ook 4k120hz aan. Wat eventueel ook nog wel belangrijk is als er en firmware update uitkomt dat hij de hdmi poorten ook nog wat kan updaten.Tv hier staat soms meer als 10 uur aan. Soms ook een dag niet. Kijk veel voetbal, ik game, films etc. Dat inbranden issue is zwaar opgeblazen. Je hebt er totaal geen last van. Als je tv meer dan 4 uur aan staat. En je zet hem daarna uit doet hij een onderhoud van 5 minuten om te refreshen.En je logo luminance zet ik op high. Dit om inbranding uit te sluiten van logo`s als rtl 4. Maar nogmaals dat komt misschien pas echt voor als hij 20 uur aan staat op een dezelfde scherm. Dit doet niemand in praktijk! Ik zeg koop de c8. Games op mijn ps4 pro blazen me weg, films zijn geweldig. En tv kijken ook top. Enige nadeel is dat de kabelmaatschappijen nog achterlopen aangezien de meeste uitzendingen gewoon 1080i zijn, en dus niet eens full hd! Maar zelfs dit ziet er al prachtig uit op de c8!
2299dvgemerden80 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:57:
@denthemen88 Ik heb maar 2799 euro betaald voor de lg c8 bij directsale. Daarbij krig ik ook nog 500 euro cashback terug. Dus heb ik maar 2200 euro betaald.
Dank voor de duidelijkheid wat betreft het inbranden! Nu nog twijfelen over C7 of C8 😉
Na wat rondneuzen voor een nieuwe 55 inch tv ben ik uitgekomen op 2 opties de LG OLED C7 en C8. Met een beetje navraag bij winkels voor een goede prijs heb ik toch de meerprijs betaald voor de nieuwe LG OLED C8 tegenover de goedkopere C7. Dit alleen omdat ik mijn eigen toch iets beter erbij voel met de nieuwere versie van de OLED tv's van LG. Nu nog wachten totdat hij bezorgd wordt op dinsdag
.
Verwijderd
De goedkoopste nemen. Verschil ga je niet zien/merken. Ik heb een B6 en zie het verschil niet eens met de nieuwere modellen (en ben toch echt wel een zeurkous). Kan je van de rest van het geld weer andere leuke dingen doen.denthemen88 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:44:
Dank voor de duidelijkheid wat betreft het inbranden! Nu nog twijfelen over C7 of C8 😉
Ik kocht in november met een goeie deal een C7 65" voor 2750 euro. Inmiddels koop je in combinatie met de cashback en een leuke deal een C8 voor 2200 euro. Hoewel de adviesprijs van de C8 hetzelfde is als die van de C7 toen die uitkwam (3999 euro), zijn de winkelprijzen heel erg gedaald.Shadow187 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:43:
Na wat rondneuzen voor een nieuwe 55 inch tv ben ik uitgekomen op 2 opties de LG OLED C7 en C8. Met een beetje navraag bij winkels voor een goede prijs heb ik toch de meerprijs betaald voor de nieuwe LG OLED C8 tegenover de goedkopere C7. Dit alleen omdat ik mijn eigen toch iets beter erbij voel met de nieuwere versie van de OLED tv's van LG. Nu nog wachten totdat hij bezorgd wordt op dinsdag.
Rationeel gezien is er niet zo veel spannends aan de C8 tov de C7, maar als het weinig scheelt ga je uiteraard voor het nieuwste model
Inderdaad, de cashback maakt het aantrekkelijker. Ik heb er uiteindelijk €1699,- voor de 55' versie betaald . Ik ben uiteindelijk gegaan voor de C8 vanwege de iets betere HDR met het spelen van games. Alhoewel er wordt verteld dat het verschil minimaal is met de C7.Exirion schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:52:
[...]
Ik kocht in november met een goeie deal een C7 65" voor 2750 euro. Inmiddels koop je in combinatie met de cashback en een leuke deal een C8 voor 2200 euro. Hoewel de adviesprijs van de C8 hetzelfde is als die van de C7 toen die uitkwam (3999 euro), zijn de winkelprijzen heel erg gedaald.
Rationeel gezien is er niet zo veel spannends aan de C8 tov de C7, maar als het weinig scheelt ga je uiteraard voor het nieuwste model
De C7 was in nov ‘17 ook al 2222 in Duitsland, in NL 2699 met telefoon en iets van 2450 zonder. Zo groot is het verschil dus ook weer niet.Exirion schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:52:
[...]
Ik kocht in november met een goeie deal een C7 65" voor 2750 euro. Inmiddels koop je in combinatie met de cashback en een leuke deal een C8 voor 2200 euro. Hoewel de adviesprijs van de C8 hetzelfde is als die van de C7 toen die uitkwam (3999 euro), zijn de winkelprijzen heel erg gedaald.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Je snapt mijn punt blijbaar niet. De C8 is pas 2 maanden op de markt en het is heel hard gegaan met de prijzen. Veel harder dan bij de C7 vorig jaar.|sWORDs| schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:54:
De C7 was in nov ‘17 ook al 2222 in Duitsland, in NL 2699 met telefoon en iets van 2450 zonder. Zo groot is het verschil dus ook weer niet.
Zo werkt het natuurlijk niet, de marge (en van tijd tot tijd de productiekosten) slinkt continu, een nieuw model kan niet ineens dat volledig ongedaan maken.Exirion schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:04:
[...]
Je snapt mijn punt blijbaar niet. De C8 is pas 2 maanden op de markt en het is heel hard gegaan met de prijzen. Veel harder dan bij de C7 vorig jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 27-05-2018 17:23 ]
Je hoeft mij niet te vertellen hoe de markt werkt. Die volg ik al een jaar of 30. Nieuwe modellen, hoe minimaal verbeterd ook, worden altijd voor de volle mep verkocht en het duurt een tijd voordat de daling inzet. De C8 staat voor 4 mille in de lijsten en wordt na 2 maanden op de markt voor minder verkocht dan de C7 na beduidend meer tijd. Je kunt kletsen wat je wil, maar mijn punt dat de prijzen per saldo behoorlijk gedaald zijn blijft overeind.|sWORDs| schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:22:
Zo werkt het natuurlijk niet, de marge (en van tijd tot tijd de productiekosten) slinkt continu, een nieuw model kan niet ineens dat volledig ongedaan maken.
De C8 doet het niet echt anders van de C7 als de C7 van de B/C6. Dus ik snap niet wat je denkt gevonden te hebben?Exirion schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:30:
[...]
Je hoeft mij niet te vertellen hoe de markt werkt. Die volg ik al een jaar of 30. Nieuwe modellen, hoe minimaal verbeterd ook, worden altijd voor de volle mep verkocht en het duurt een tijd voordat de daling inzet. De C8 staat voor 4 mille in de lijsten en wordt na 2 maanden op de markt voor minder verkocht dan de C7 na beduidend meer tijd. Je kunt kletsen wat je wil, maar mijn punt dat de prijzen per saldo behoorlijk gedaald zijn blijft overeind.
Pffuu dat bufferen af en toe in plex/xplay blijft toch onverklaarbaar. Soms kijk ik uren naar UHD content zonder enige buffer, dan weer buffert hij randomly elke 15min ofzo. Weet zeker dat mijn wifi-verbinding snel genoeg is, speedtests telkens rond de 180mbit en er is geen film die boven de 180mbit gaat komen. Toch begint hij ineens te bufferen terwijl uitgaande ethernetverbinding via control panel niets boven de 70mbit laat zien. Zou bijna een c8 kopen voor de gbit poort
Stream je via interne netwerk? Want dan boeit die speedtest dus niet. Stream je via iets buiten je eigen netwerk? Dan kan het aan die bron liggen of aan jou kant.Janpietertje89 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:30:
Pffuu dat bufferen af en toe in plex/xplay blijft toch onverklaarbaar. Soms kijk ik uren naar UHD content zonder enige buffer, dan weer buffert hij randomly elke 15min ofzo. Weet zeker dat mijn wifi-verbinding snel genoeg is, speedtests telkens rond de 180mbit en er is geen film die boven de 180mbit gaat komen. Toch begint hij ineens te bufferen terwijl uitgaande ethernetverbinding via control panel niets boven de 70mbit laat zien. Zou bijna een c8 kopen voor de gbit poort
Natuurlijk boeit die speedtest ook als ik via mijn interne netwerk stream. De bitjes zullen toch echt van de ene locatie in mijn netwerk naar mijn tv moeten komen via die zelfde 180 mbit draadloze verbinding.Silence schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:33:
[...]
Stream je via interne netwerk? Want dan boeit die speedtest dus niet. Stream je via iets buiten je eigen netwerk? Dan kan het aan die bron liggen of aan jou kant.
[ Voor 20% gewijzigd door Janpietertje89 op 27-05-2018 21:42 ]
Janpietertje89 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:40:
[...]
Natuurlijk boeit die speedtest ook als ik via mijn interne netwerk stream. De bitjes zullen toch echt van de ene locatie in mijn netwerk naar mijn tv moeten komen via die zelfde 180 mbit draadloze verbinding.
ja,dat wilde ik ook graag weten,of mijn internet (abo)snelheid in verband staat met xplay (gebruik ik sinds kort met de B6 ging alles over hdmi) ik dacht van niet,thuisnetwerkSilence schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:33:
[...]
Stream je via interne netwerk? Want dan boeit die speedtest dus niet. Stream je via iets buiten je eigen netwerk? Dan kan het aan die bron liggen of aan jou kant.
en maakt xplay gebruik vd interne lg player,of is het een aparte player die ik mee installeer met de app,dezelfde vraag eigenlijk ook voor netflix,gebruikt die (ook) de lg player of een eigen player ?
ps.ook maar even de folie vd achterkant verwijderd (c7),absoluut niet gezien
Je internet snelheid is niet belangrijk voor xplay als je vanuit interne bron streamt, je netwerk (wifi of lan) snelheid is wel belangrijk. Voor Netflix (externe bron) is je internet snelheid wel belangrijk, gelukkig stelt Netflix geen hoge eisen aan je snelheid (rond de 20mbit maximaal geloof ik).pwh53 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:56:
[...]
[...]
ja,dat wilde ik ook graag weten,of mijn internet (abo)snelheid in verband staat met xplay (gebruik ik sinds kort met de B6 ging alles over hdmi) ik dacht van niet,thuisnetwerk
en maakt xplay gebruik vd interne lg player,of is het een aparte player die ik mee installeer met de app,dezelfde vraag eigenlijk ook voor netflix,gebruikt die (ook) de lg player of een eigen player ?
ps.ook maar even de folie vd achterkant verwijderd (c7),absoluut niet gezien
[ Voor 9% gewijzigd door Janpietertje89 op 27-05-2018 22:17 ]
ja,zoals ik dacht,internetsnelheid netflix wist ik,ging me meer om gebruik welke player er gebruikt wordt voor xplay en netflix of die gebruik maken van dezelfde player als ik iets afspeel via usb/hddJanpietertje89 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:15:
[...]
Je internet snelheid is niet belangrijk voor xplay als je vanuit interne bron streamt, je netwerk (wifi of lan) snelheid is wel belangrijk. Voor Netflix (externe bron) is je internet snelheid wel belangrijk, gelukkig stelt Netflix geen hoge eisen aan je snelheid (rond de 20mbit maximaal geloof ik).
Nee want die speedtest test alleen je internet snelheid. Intern heb je (als je het een beetje normaal ingeregeld hebt) gewoon een gigabit netwerk liggen. Wat meer dan genoeg voor alles moet zijn. Ik weet niet waar je vanaf streamt maar ik had eerst ook wel eens problemen met bepaalde films omdat die cpu van de bron het niet snel genoeg kon encoden.Janpietertje89 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:40:
[...]
Natuurlijk boeit die speedtest ook als ik via mijn interne netwerk stream. De bitjes zullen toch echt van de ene locatie in mijn netwerk naar mijn tv moeten komen via die zelfde 180 mbit draadloze verbinding.
@pwh53 Ja was iets te optimistisch. 2299 euro idd na cashback. Plus mijn eigen lguh850 verkocht voor 700 euro. Dus maar 1599 euro betaald voor een dikke lg c8. Nog geen moment spijt. Nooit meer een fucking backlight tv! En god of war wat blinkt hij erop uit. Oled zal echt nog lang aan de top blijven kwa beeld kwaliteit. Indrukwekkend is ook als je in een hele donkere ruimte loopt en je ziet ineens de verlichting aan. Zeer mooi. Iemand overigens nog aanbevolen andere settings voor films, games en tv kijken?
denk niet teveel aan settings,ten eerste ieder zijn eigen voorkeur,elk paneel is iets anders,elke huiskamer is anders,ik gebruik nu met mijn nieuwe c7 bijna overal de standaard settings,(met mijn vorige b6 veranderde ik dagelijks wel iets),vaak wordt warm2 aangeraden,vind ik helemaal niets,levendig en sportmodus gebruik ikook niet.gewoon iets aanpassen zoals jij het mooi vinddvgemerden80 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:38:
@pwh53 Ja was iets te optimistisch. 2299 euro idd na cashback. Plus mijn eigen lguh850 verkocht voor 700 euro. Dus maar 1599 euro betaald voor een dikke lg c8. Nog geen moment spijt. Nooit meer een fucking backlight tv! En god of war wat blinkt hij erop uit. Oled zal echt nog lang aan de top blijven kwa beeld kwaliteit. Indrukwekkend is ook als je in een hele donkere ruimte loopt en je ziet ineens de verlichting aan. Zeer mooi. Iemand overigens nog aanbevolen andere settings voor films, games en tv kijken?
@pwh53 Ben ik met je eens. Zet zelf hdr fims ook in standaard. voor dolby vision is de cinema hdr mode wel erg mooi. Vind zelf warm 2 wel mooi. Als het donkerder wordt in de huiskamer zet ik oled light bij tv kijken op 50 dit vind ik meer dan zat. kwa hdr gaat het automatisch al op 100, dit is ook wel nodig voor de hdr effecten optimaal te benutten op de oled tv. Maar kwa standaard mode, zet jij het dan op warm 1? ik heb zelf brightness en color op 50 gezet dit is wel beetje de geadviseerde setting kwa kalibraties ook.
zoek maar in dit forum mbt inbranden,is een paar keer voor gekomen ,maar is bij iedereen goed tot meer dan goed opgelost door lg/of verkoper,ook banding zoals ik zelf,paar foto's naar lg en ce-repair en b6 van mei 2017 is geruild voor een c7 van maart 2018,lg doet niet moelijk als je een probleem hebt,ook 2015 modellen buiten garantie zijn met coulance gerepareerddenthemen88 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:44:
ja warm 1 ,meeste hdr kijk ik nu in home-cinema mode,enigste wat ik nu nog verander is trumotion uit/aan,maar soms betrap ik mezelf erop dat ik geen tv kijk maar tv bestudeerdvgemerden80 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 00:33:
@pwh53 Ben ik met je eens. Zet zelf hdr fims ook in standaard. voor dolby vision is de cinema hdr mode wel erg mooi. Vind zelf warm 2 wel mooi. Als het donkerder wordt in de huiskamer zet ik oled light bij tv kijken op 50 dit vind ik meer dan zat. kwa hdr gaat het automatisch al op 100, dit is ook wel nodig voor de hdr effecten optimaal te benutten op de oled tv. Maar kwa standaard mode, zet jij het dan op warm 1? ik heb zelf brightness en color op 50 gezet dit is wel beetje de geadviseerde setting kwa kalibraties ook.

Wel een beetje opgeblazen allemaal. Je hebt € 2.300 betaald voor een tv die inderdaad een betere tv is dan de C7, maar dat is als ik op reviews af ga wel echt in de marge. Moet je voor jezelf nagaan of je dat € 1.000 meer waard is tov een C7 (met knap zoeken moet je die voor € 1.300 mogelijk kunnen krijgen). € 2.300 is wel echt de hoofdprijs voor een C8 trouwens, dat moet (veel) goedkoper kunnen.dvgemerden80 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:57:
@denthemen88 Ik heb maar 2799 euro betaald voor de lg c8 bij directsale. Daarbij krig ik ook nog 500 euro cashback terug. Dus heb ik maar 2200 euro betaald. De c8 is wel degelijk beter dan de c7. Veel betere processor. Via streaming kan hij ook 4k120hz aan. Wat eventueel ook nog wel belangrijk is als er en firmware update uitkomt dat hij de hdmi poorten ook nog wat kan updaten.Tv hier staat soms meer als 10 uur aan. Soms ook een dag niet. Kijk veel voetbal, ik game, films etc. Dat inbranden issue is zwaar opgeblazen. Je hebt er totaal geen last van. Als je tv meer dan 4 uur aan staat. En je zet hem daarna uit doet hij een onderhoud van 5 minuten om te refreshen.En je logo luminance zet ik op high. Dit om inbranding uit te sluiten van logo`s als rtl 4. Maar nogmaals dat komt misschien pas echt voor als hij 20 uur aan staat op een dezelfde scherm. Dit doet niemand in praktijk! Ik zeg koop de c8. Games op mijn ps4 pro blazen me weg, films zijn geweldig. En tv kijken ook top. Enige nadeel is dat de kabelmaatschappijen nog achterlopen aangezien de meeste uitzendingen gewoon 1080i zijn, en dus niet eens full hd! Maar zelfs dit ziet er al prachtig uit op de c8!
Daarnaast inbranden... tja... je C8 heeft waarschijnlijk gewoon nog geen genoeg branduren gemaakt om daar eventueel last van te kunnen hebben. En het is ook behoorlijk willekeurig als we de test van Rtings.com mogen geloven. De ene OLED is gevoeliger voor probleempjes dan de andere. Ik heb mijn C7 nu 7 maanden. Staat veel aan, best wel wat statisch materiaal met games en tv kijken. Scherm lijkt nog steeds perfect te zijn.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
voor de 65 inch versie niet toch? dat kan ik hier niet uit opmaken. De 55 inch versie kun je easy voor 1700 euro fixen (dat is dus met de kerstbek van 300)Hulleman schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:42:
[...]
Wel een beetje opgeblazen allemaal. Je hebt € 2.300 betaald voor een tv die inderdaad een betere tv is dan de C7, maar dat is als ik op reviews af ga wel echt in de marge. Moet je voor jezelf nagaan of je dat € 1.000 meer waard is tov een C7 (met knap zoeken moet je die voor € 1.300 mogelijk kunnen krijgen). € 2.300 is wel echt de hoofdprijs voor een C8 trouwens, dat moet (veel) goedkoper kunnen.
Daarnaast inbranden... tja... je C8 heeft waarschijnlijk gewoon nog geen genoeg branduren gemaakt om daar eventueel last van te kunnen hebben. En het is ook behoorlijk willekeurig als we de test van Rtings.com mogen geloven. De ene OLED is gevoeliger voor probleempjes dan de andere. Ik heb mijn C7 nu 7 maanden. Staat veel aan, best wel wat statisch materiaal met games en tv kijken. Scherm lijkt nog steeds perfect te zijn.
Dan heb je een punt, dat is een knappe prijs voor een 65". Maar volgens mij is de adviesprijs van de 55" versie € 2.799, zie Apollo: https://www.apollo.nl/nl/...affiliatenetwork=tweakers. Dus ging er ff van uit dat hij de 55" versie heeft gekocht voor € 2.300 na een cashback.harrybeuker schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:49:
[...]
voor de 65 inch versie niet toch? dat kan ik hier niet uit opmaken. De 55 inch versie kun je easy voor 1700 euro fixen (dat is dus met de kerstbek van 300)
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
mag ik niet hopen.700 euro door de neus geboord. Had je een leuke receiver van kunnen kopenHulleman schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:52:
[...]
Dan heb je een punt, dat is een knappe prijs voor een 65". Maar volgens mij is de adviesprijs van de 55" versie € 2.799, zie Apollo: https://www.apollo.nl/nl/...affiliatenetwork=tweakers. Dus ging er ff van uit dat hij de 55" versie heeft gekocht voor € 2.300 na een cashback.
Heeft iemand inmiddels zijn cashback al mogen ontvangen??
ff offtopic.... wtf... doen mensen een case om een smartwatch?Lekkerbek312 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:27:

@Hulleman jij vindt 2300 euro voor een c8 65 inch duur? Sorry hoor, dat is een koopje voor een van de beste tv's.
Ik was (onterecht) in de veronderstelling dat het om de 55" variant ging. Voor de 65" C8 is het inderdaad een hele mooie prijs!dvgemerden80 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:49:
@Hulleman jij vindt 2300 euro voor een c8 65 inch duur? Sorry hoor, dat is een koopje voor een van de beste tv's.
Mijn internet snelheid is 400mbit. Als ik vervolgens met een speedtest op mijn TV slechts 180mbit haal betekend dit één ding, mijn netwerksnelheid via WiFi is maar 180mbit. Dit geldt voor zowel mijn interne netwerk als mijn externe netwerksnelheid. De eerste persoon die er in slaagt een interne gbit verbinding te realiseren via de WiFi van zijn LG TV moet volgensmij ook nog echt geboren worden want dat kan de WiFi adapter van LG niet eens.Silence schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:57:
[...]
Nee want die speedtest test alleen je internet snelheid. Intern heb je (als je het een beetje normaal ingeregeld hebt) gewoon een gigabit netwerk liggen. Wat meer dan genoeg voor alles moet zijn. Ik weet niet waar je vanaf streamt maar ik had eerst ook wel eens problemen met bepaalde films omdat die cpu van de bron het niet snel genoeg kon encoden.
Ook hoeft je pc processor helemaal niets te encoden want het gaat hier om direct play via plex en xplay, dat doet je TV gewoon.
Interessante vraag wat de netwerkkaart aankan via de WiFi. Speedtest komt bij mij altijd zo rond de krap 300mbit uit (400mbit lijn Ziggo).Janpietertje89 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:41:
[...]
Mijn internet snelheid is 400mbit. Als ik vervolgens met een speedtest op mijn TV slechts 180mbit haal betekend dit één ding, mijn netwerksnelheid via WiFi is maar 180mbit. Dit geldt voor zowel mijn interne netwerk als mijn externe netwerksnelheid. De eerste persoon die er in slaagt een interne gbit verbinding te realiseren via de WiFi van zijn LG TV moet volgensmij ook nog echt geboren worden want dat kan de WiFi adapter van LG niet eens.
Ook hoeft je pc processor helemaal niets te encoden want het gaat hier om direct play via plex en xplay, dat doet je TV gewoon.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Zie dit bericht. De sigaar uit eigen doos cashback is 17 mei op mijn rekening gestort.
ratsja schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:21:
Heeft iemand inmiddels zijn cashback al mogen ontvangen??
Verwijderd
Mooi man, jij bent mijn ideaal proefkonijnPdeBie schreef op zondag 20 mei 2018 @ 14:24:
Van:
[afbeelding]
Naar:
[afbeelding]
= happy!
Nu op jacht naar een mooie versterker en speakers.
Ik ben deze OLED 55 inch al een hele tijd aan het volgen om de prijs nog wat te laten zakken.
Kopen doe ik nog voor het WK. Ik hoop vooral nog op een actie van één van de winkels in Belgie (ik hou vooral Coolblue in de gaten) in de komende twee weken voor het WK dus wacht nog heel even af.
Ik heb nu ook een LG 32 inch tv (al 10 jaar en altijd tevreden geweest).
Wat is nu jouw mening over de omschakeling van 32 naar 55 inch? Is het in het begin damn dit is een groot verschil en wordt je het nadien gewoon? Of blijft het damn groot?
Ik ben vooral bang dat het te groot gaat zijn.. Ik zit nu op +- 2.5meter van het scherm.. en als ik mijn tv kastje vergelijk met het jouwe, dan staat mijn 32 inch in het midden van de kast en heb ik langs beide zijden een 10-15 cm over.. ik verwacht dus dat een nieuw tv kastje ook snel aan de orde zal zijn..
Wat is de lengte van de voet? @Verwijderd Kom, Google is je beste vriend. Formaat van de voet kun je best zelf opzoeken of bij LG navragen. En qua schermformaat zijn ook al pagina's vol geschreven. Over het algemeen went groter erg snel en is het tendens zo groot nemen als je kwijt kunt.
Heb je ergens nog een tip waar ik best rekening mee hou? of moet ik niet twijfelen en deze beauty gewoon asap in huis halen?
[ Voor 8% gewijzigd door S1NN3D op 29-05-2018 07:27 ]
Ben ook van een ouwe Pana HD Ready 32" naar de 55" C7 gestapt. In het begin denk je wel even, zo da's groot! Maar dat went snel en nu denk ik alweer, ach, een 65" had toch ook wel gekund! Maar met 2,5 meter is 55" prima, maar ook echt niks te groot, geloof me!Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:23:
[...]
Mooi man, jij bent mijn ideaal proefkonijn![]()
Ik ben deze OLED 55 inch al een hele tijd aan het volgen om de prijs nog wat te laten zakken.
Kopen doe ik nog voor het WK. Ik hoop vooral nog op een actie van één van de winkels in Belgie (ik hou vooral Coolblue in de gaten) in de komende twee weken voor het WK dus wacht nog heel even af.
Wat is nu jouw mening over de omschakeling van 32 naar 55 inch? Is het in het begin damn dit is een groot verschil en wordt je het nadien gewoon? Of blijft het damn groot?
Ik ben vooral bang dat het te groot gaat zijn.. Ik zit nu op +- 2.5meter van het scherm.. en als ik mijn tv kastje vergelijk met het jouwe, dan staat mijn 32 inch in het midden van de kast en heb ik langs beide zijden een 10-15 cm over.. ik verwacht dus dat een nieuw tv kastje ook snel aan de orde zal zijn..
Wat is de lengte van de voet?
Heb je ergens nog een tip waar ik best rekening mee hou? of moet ik niet twijfelen en deze beauty gewoon asap in huis halen?
This title is for sale, please send me a PM
iemand hier wellicht die al van een premium plasma. In mijn geval een Kuro 600M isf de stap heeft gemaakt naar een 65C8 pla ?
op papier is er alleen maar winst. In de winkel lijkt het niet veel anders dan wat ik gewend ben maar dat is natuurlijk geen vergelijk. En die 5 inch extra is mooi maar moet niet de doorslag zijn
ga ik dat, vooral in een donkere kamer, echt terugzien ?
op papier is er alleen maar winst. In de winkel lijkt het niet veel anders dan wat ik gewend ben maar dat is natuurlijk geen vergelijk. En die 5 inch extra is mooi maar moet niet de doorslag zijn
Verwijderd
Thanks voor de feedback.. stelt me al wat gerustthe-body schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:29:
[...]
Ben ook van een ouwe Pana HD Ready 32" naar de 55" C7 gestapt. In het begin denk je wel even, zo da's groot! Maar dat went snel en nu denk ik alweer, ach, een 65" had toch ook wel gekund! Maar met 2,5 meter is 55" prima, maar ook echt niks te groot, geloof me!
Ik kom van een VT60 af en het verschil is dag en nacht in het donker. Maar het groostte verschil met de vt60 was toch dag-performance.Ray schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:31:
iemand hier wellicht die al van een premium plasma. In mijn geval een Kuro 600M isf de stap heeft gemaakt naar een 65C8 pla ?
Ik heb nog een b6 trouwens.
Ik zit op 4.5m afstand en de eerste week dacht ik inderdaad 'Wow dit is huge!'. En nu begint het eigenlijk al weer te wennen. Zou niet terug willen naar 32" in ieder geval.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:23:
[...]
Mooi man, jij bent mijn ideaal proefkonijn![]()
Wat is de lengte van de voet?
De lengte van de voet is 57.5cm.
Verder heb ik eigenlijk geen tips. Het scherm spiegelt wel wat, dus als je 's avonds film gaat kijken zou ik alle lampen achter jezelf uit zetten, zodat je die niet in het beeld ziet.
Verder zou ik kijken voor een fatsoenlijk speaker systeem voor erbij, want het geluid van de tv is redelijk, maar verre van meer dan dat.
Prachtig, zo'n oled scherm, er is in mijn optiek geen mooiere techniek. Stond zelf op het punt een c7 aan te schaffen, maar er zijn serieus problemen met inbranden en andere uniformiteit problemen. Een neef van mij heeft een ingebrand b6 scherm door het gamen. Een vriend van mij heeft een c7 (3 maanden oud) waarvan er duidelijk uniform verschil is omdat hij veel letterbox films keek, de zwarte balken lichten nu meer op dan het midden.
M'n pa kocht zeven maanden geleden een Sony a1 en heeft een ingebrand RTL 4 logo, naar zijn zeggen keek hij twee uurtjes rtl4 over de dag verdeeld en mixte nog eens 4 uur erbij met andere content. In het weekend keek hij enkel films en series.
Als ik internet doorspitten, lijkt er sinds de betaalbaarheid van oled, steeds meer mensen die zich melden met inbranden. Het resultaat is dat de fluwelen handschoenen uit de kast moeten en een stapel kijk regels geadviseerd worden om maar oled te kunnen kijken. Kom op zeg, het is een tv!
Het is echt een jammerlijk verhaal, maar neem het risico niet om zelf een oled tv aan te schaffen op dit moment en koop dan ook helemaal geen tv voor nu!
M'n pa kocht zeven maanden geleden een Sony a1 en heeft een ingebrand RTL 4 logo, naar zijn zeggen keek hij twee uurtjes rtl4 over de dag verdeeld en mixte nog eens 4 uur erbij met andere content. In het weekend keek hij enkel films en series.
Als ik internet doorspitten, lijkt er sinds de betaalbaarheid van oled, steeds meer mensen die zich melden met inbranden. Het resultaat is dat de fluwelen handschoenen uit de kast moeten en een stapel kijk regels geadviseerd worden om maar oled te kunnen kijken. Kom op zeg, het is een tv!
Het is echt een jammerlijk verhaal, maar neem het risico niet om zelf een oled tv aan te schaffen op dit moment en koop dan ook helemaal geen tv voor nu!
Mijn 65B6 zal wel een maandagmorgen exemplaar zijn dan. Die doet het na 1,5 jaar nog perfectRonnie1977 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:11:
Lang verhaal...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Bedoel je wat betreft dag-performance dat de C8 veel meer licht geeft? Ik zit zelf over een Philips OLED te twijfelen, 55 of 65 inch, en heb nu een Panasonic G10 plasma, bijna 10 jaar oud. Vooral overdag in donkere scenes die je helemaal niks, en met lichte scenes maar een beetje. Is dat een stuk beter met de huidige OLEDs?Adlermann schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:26:
[...]
Ik kom van een VT60 af en het verschil is dag en nacht in het donker. Maar het groostte verschil met de vt60 was toch dag-performance.
Ik heb nog een b6 trouwens.
Iedereen heeft het er altijd over dat OLED niks is voor een lichte kamer, en die heb ik zeker (pui op het zuiden), maar ik kom nu ook niet van een lichtbak af zeg maar met de plasma...
Oh ja, zeker. OLED gaat veel feller dan plasma.Martijn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:19:
[...]
Bedoel je wat betreft dag-performance dat de C8 veel meer licht geeft? Ik zit zelf over een Philips OLED te twijfelen, 55 of 65 inch, en heb nu een Panasonic G10 plasma, bijna 10 jaar oud. Vooral overdag in donkere scenes die je helemaal niks, en met lichte scenes maar een beetje. Is dat een stuk beter met de huidige OLEDs?
Iedereen heeft het er altijd over dat OLED niks is voor een lichte kamer, en die heb ik zeker (pui op het zuiden), maar ik kom nu ook niet van een lichtbak af zeg maar met de plasma...
Mijn vrouw en schoonmoeder klagen al bij oledlampje 28 over de felheid... Trouwens bij dolby vision netflix zijn de witte letters zo wit dat het pijn aan je ogen doet, is daar een setting voor zonder de overal lichtsterkte te wijzigen?Martijn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:19:
[...]
Bedoel je wat betreft dag-performance dat de C8 veel meer licht geeft? Ik zit zelf over een Philips OLED te twijfelen, 55 of 65 inch, en heb nu een Panasonic G10 plasma, bijna 10 jaar oud. Vooral overdag in donkere scenes die je helemaal niks, en met lichte scenes maar een beetje. Is dat een stuk beter met de huidige OLEDs?
ik neem aan dat zonder al te veel instelling verandering de helderheid gewoon aan te passen is trouwens ? Ik heb nu dag of nacht altijd de ISF nacht stand aan. Meer licht vind ik persoonlijk al storend. Dat is toch gewoon aan te passen zonder dat er contrast of andere zaken minder gaan worden op Oled ?
Kleur aanpassen in settings. Bij Netflix kan je het bv. half transparant zetten via de instellingen op de site (via browser dus, is gekoppeld aan je account).randomice schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:14:
[...]
Mijn vrouw en schoonmoeder klagen al bij oledlampje 28 over de felheid... Trouwens bij dolby vision netflix zijn de witte letters zo wit dat het pijn aan je ogen doet, is daar een setting voor zonder de overal lichtsterkte te wijzigen?
En daar heb je dus de ISF dark en light profielen voor. Gewoon beide hetzelfde behalve verschil in OLED light. Heeft geen invloed op andere settings, nee.Ray schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:17:
ik neem aan dat zonder al te veel instelling verandering de helderheid gewoon aan te passen is trouwens ? Ik heb nu dag of nacht altijd de ISF nacht stand aan. Meer licht vind ik persoonlijk al storend. Dat is toch gewoon aan te passen zonder dat er contrast of andere zaken minder gaan worden op Oled ?
Major_ton schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:14:
[...]
Mijn 65B6 zal wel een maandagmorgen exemplaar zijn dan. Die doet het na 1,5 jaar nog perfect
[ Voor 46% gewijzigd door Puck op 28-05-2018 23:27 ]
Is ook een LG issue. Als ik via Apple TV Netflix kijk in dolby vision heb ik geen felle ondertiteling.randomice schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:14:
[...]
Mijn vrouw en schoonmoeder klagen al bij oledlampje 28 over de felheid... Trouwens bij dolby vision netflix zijn de witte letters zo wit dat het pijn aan je ogen doet, is daar een setting voor zonder de overal lichtsterkte te wijzigen?
Ik heb ondertussen mijn Chromecast ook aangesloten op m'n Yamaha AV-receiver (HTR-4069/RX-V481), en ik heb hetzelfde probleem. Als ik mijn TV en receiver aanzet schakelt mijn receiver automatisch naar de HDMI poort waarop de Chromecast is aangesloten. Ik denk dat het te maken heeft met HDMI CEC, en dat de Chromecast een signaal uitstuurt waardoor de receiver van HDMI kanaal wisselt. Dit heeft bij mij in ieder geval niks met een instelling op m'n C7 te maken, en ik verwacht dat het bij jou ook aan je versterker ligt.schemert schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 11:11:
hij krigjt de spanning vd usb poort vd KPN decoder, maar daar blijft prik op staan.
Met de oude tv deed ie dit niet, maar die was ook niet zo smart als de LG
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
@Ronnie1977 Heb de tv 3 weken. Heb een c8. Totaal geen last van inbranding. Tv staat soms in het weekend gewoon meer als 12 uur aan.
Zelf heb ik de 55c7. Overdag is het beeld duidelijk zichtbaar, ook als je oled lampje niet op 100 hebt staan (helderheid) Enige minpunt is wel wat reflectie. Zelf vind ik hem vel genoeg. Ligt ook aan je content. Als je overdag dingen gaat kijken die in donkergrijs en zwart zijn kan dat natuurlijk effect hebben, net als op elke andere tv. Ik ben tot nu toe tevreden en geen last van de soms genoemde kwalen. Dikke prima dus!Martijn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:19:
[...]
Er is een simpele optie. In netflix kun je aangeven of je bijvoorbeeld half transparant geel wilt als ondertitel kleur. Dit wordt dan dus niet vel. Ik ergerde me ook aan de velle ondertiteling, dus nu opgelost.Nyana schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:49:
[...]
Is ook een LG issue. Als ik via Apple TV Netflix kijk in dolby vision heb ik geen felle ondertiteling.
Verwijderd
Goeie tip. Wist ik ook niet. Aangepast en vanavond eens kijken wat dat scheelt.destroyer6670 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:01:
[...]
Er is een simpele optie. In netflix kun je aangeven of je bijvoorbeeld half transparant geel wilt als ondertitel kleur. Dit wordt dan dus niet vel. Ik ergerde me ook aan de velle ondertiteling, dus nu opgelost.
Wat aanpassingen betreft heb ik mij beperkt tot het spelen met : Oledlampje, contrast, helderheid en gamma [BT1886 daar waar mogelijk] Te diep in de settings duiken maakt het alleen maar slechter. Moet je echt overlaten aan een ISF calibrateur.
Ik denk dat 3 weken gebruik niet representatief is. Wellicht na 3 maanden nog eens kijken. Uiteraard hangt het er vanaf welke content je kijkt. Met andere woorden, hoe jij je beperkt in wat je kijkt...dvgemerden80 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 08:58:
@Ronnie1977 Heb de tv 3 weken. Heb een c8. Totaal geen last van inbranding. Tv staat soms in het weekend gewoon meer als 12 uur aan.
Wat zijn jullie ervaringen met YouTube video's op de 55C7?
Ik heb een playlist met 225 nummers waarbij een aantal geen videoclip hebben, maar een geheel statisch beeld. Sommige van die nummers duren 8 minuten. Moet ik me daar zorgen om maken qua inbranden? Nu gaat hij immers niet vanzelf op de screensaver.
Ik heb een playlist met 225 nummers waarbij een aantal geen videoclip hebben, maar een geheel statisch beeld. Sommige van die nummers duren 8 minuten. Moet ik me daar zorgen om maken qua inbranden? Nu gaat hij immers niet vanzelf op de screensaver.
Your Friendly Neighborhood Moderator
8 minuten is niks. Gewoon lekker muziek draaien met dat ding!Jorgen schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:38:
Wat zijn jullie ervaringen met YouTube video's op de 55C7?
@Major_ton en als ik meerdere liedjes afspeel van bijv. "Soundeo"? Dan staat er elke keer op dezelfde plek linksonder het Soundeo-logo. Heb nu al zoveel mogelijk de songs afgewisseld op uitgever, maar als ik er weer een paar toevoeg, dan heb ik er zo weer 10 van Soundeo achter elkaar.
Tja, ik zou zeggen 'lekker belangrijk'. Je zal wat retentie krijgen, maar als jouw TV zich hetzelfde gedraagt als die van mij, dan is een uurtje statische content geen probleem.Jorgen schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:00:
@Major_ton en als ik meerdere liedjes afspeel van bijv. "Soundeo"? Dan staat er elke keer op dezelfde plek linksonder het Soundeo-logo. Heb nu al zoveel mogelijk de songs afgewisseld op uitgever, maar als ik er weer een paar toevoeg, dan heb ik er zo weer 10 van Soundeo achter elkaar.
@Jorgen Je kan ook het scherm uitschakelen wanneer je gewoon een playlist hebt. De muziek blijft gewoon door spelen terwijl het scherm uit staat.
Da's dan wel weer jammer van sommige videoclips, maar dat is goed om te weten! Thanks!Matthiasjuh schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:15:
@Jorgen Je kan ook het scherm uitschakelen wanneer je gewoon een playlist hebt. De muziek blijft gewoon door spelen terwijl het scherm uit staat.
Kan ik ook instellen in die app dat hij alle content gewoon speelt en niet vraagt om toestemming bij 18 plus? Sommige liedjes heb wat "geknuffel" in de videoclip (nope, geen seks), maar dan blijft ie dus hangen op de toestemming. Kan het in de player zelf in elk geval nergens vinden, of ik kijk niet goed.
Tip voor diegenen die ook een bijbehorende muurbeugel van LG erbij kopen, de OTW420B: gebruik NIET de meegeleverde pluggen en bouten. Ik heb er in een betonnen muur 2 bouten kapot gedraaid, omdat het gewoon veel kracht kost om een 8mm bout in beton te draaien. Dan zit je dus wel lekker met 2 gaten die niet meer te gebruiken zijn. Niet dat dat heel erg is, 2 schroeven is al genoeg om de tv te dragen, maar je hebt ook wel wat dynamische belasting als je hem regelmatig wat draait of uitklapt. En die beugel gaat niet soepel zachtjes uitgedrukt.
Oftewel, zoals eigenlijk altijd, gebruik goeie schroeven en pluggen van bv Fisher.
Oftewel, zoals eigenlijk altijd, gebruik goeie schroeven en pluggen van bv Fisher.
Heb je waarschijnlijk verkeerd gereedschap gebruikt, want hier ging het zonder problemen. Beugel opgehangen, zoals in handleiding beschreven, met de zes bijgeleverde bouten en pluggen aan een (gas)betonnen muur. Als je het voor elkaar hebt gekregen om de koppeb stuk te draaien heb je waarschijnlijk een verkeerd bitje/schroevendraaier gebruikt (Philips en Pozidrive lijken bijvoorbeeld er veel op elkaar.the-body schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:48:
Tip voor diegenen die ook een bijbehorende muurbeugel van LG erbij kopen, de OTW420B: gebruik NIET de meegeleverde pluggen en bouten. Ik heb er in een betonnen muur 2 bouten kapot gedraaid, omdat het gewoon veel kracht kost om een 8mm bout in beton te draaien. Dan zit je dus wel lekker met 2 gaten die niet meer te gebruiken zijn. Niet dat dat heel erg is, 2 schroeven is al genoeg om de tv te dragen, maar je hebt ook wel wat dynamische belasting als je hem regelmatig wat draait of uitklapt. En die beugel gaat niet soepel zachtjes uitgedrukt.
Trouwens herinner mij net dat het om gecombineerde boutkop met Philips ging volgens mij. Dus al zou je kruiskop helemaal kapot hebben gedraaid, kan je toch gewoon een dopsleutel er op zetten om em eruit te draaien?
[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 29-05-2018 15:22 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
@Ronnie1977 Ja,ik maak me niet druk heb garantie erop. En daarbij zou je pas echt problemen gaan krijgen als je elke dag meer als 15 uur cnn kijkt. Na 4 uur gamen, switch ik even 10 minuten naar tv. En als ik ga eten zet ik zelfs soms even de tv uit. Wat me gisteren wel opviel, was met roland garros op eurosport. Beetje motion issues met snelle beweging en soms stuttering bij snel camera werk. Camera staat ook ver weg op de verschillende courts! Op fox sports heb ik hier geen last van. Iemand hier ook ervaring mee op de lg c8? Hoe is dit te veranderen? Heb tru motion uit, want aan maakt het juist niet beter.
Nee, ik heb gewoon een ringsleutel gebruikt. Wat er is gebeurd is dat de hele kop van de bout los is gedraaid van de rest van de schroef. Dus nu zit er een stuk schroef in de muur en de kop in de prullenbak. Krijg je ook nooit meer uit de muur volgens mij....Yellowneck schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:09:
[...]
Heb je waarschijnlijk verkeerd gereedschap gebruikt, want hier ging het zonder problemen. Beugel opgehangen, zoals in handleiding beschreven, met de zes bijgeleverde bouten en pluggen aan een (gas)betonnen muur. Als je het voor elkaar hebt gekregen om de koppeb stuk te draaien heb je waarschijnlijk een verkeerd bitje/schroevendraaier gebruikt (Philips en Pozidrive lijken bijvoorbeeld er veel op elkaar.
Trouwens herinner mij net dat het om gecombineerde boutkop met Philips ging volgens mij. Dus al zou je kruiskop helemaal kapot hebben gedraaid, kan je toch gewoon een dopsleutel er op zetten om em eruit te draaien?
Gasbeton is wel een stuk lichter dan mijn muren. Ik heb echt wel een flinke boorhamer om daar doorheen te komen, normale goede klopboor redt het niet.
Mag ik vragen waar jij een inbrandgarantie vandaan hebt? Waar heb je deze afgesloten en voor welke periode? Hoe weet jij zeker dat je een garantie hebt die ook dekt bij een ingebrand scherm?dvgemerden80 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:29:
@Ronnie1977 Ja,ik maak me niet druk heb garantie erop. En daarbij zou je pas echt problemen gaan krijgen als je elke dag meer als 15 uur cnn kijkt. Na 4 uur gamen, switch ik even 10 minuten naar tv. En als ik ga eten zet ik zelfs soms even de tv uit. Wat me gisteren wel opviel, was met roland garros op eurosport. Beetje motion issues met snelle beweging en soms stuttering bij snel camera werk. Camera staat ook ver weg op de verschillende courts! Op fox sports heb ik hier geen last van. Iemand hier ook ervaring mee op de lg c8? Hoe is dit te veranderen? Heb tru motion uit, want aan maakt het juist niet beter.
Dit heb ik ook geprobeerd destijds. Helaas heb je op andere apparaten of non dolby vision content dan wel waardeloze subs.destroyer6670 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:01:
[...]
Er is een simpele optie. In netflix kun je aangeven of je bijvoorbeeld half transparant geel wilt als ondertitel kleur. Dit wordt dan dus niet vel. Ik ergerde me ook aan de velle ondertiteling, dus nu opgelost.
@Ronnie1977 Standaard 2 jaar garantie, en 3e jaar valt er ook wel wat regelen! Directsale heeft zeer goede contacten met lg, dus zit wel goed. Gewoon genieten van je tv joh, en je niet zo druk maken. Al die horrorverhalen moet je niet allemaal geloven! Op wat zet jij de gamma overigens? 1.9, 2.2, 2.4, of bt 1886 bij tv kijken? Wat wordt aanbevolen?
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.