Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Niks van deze garantie dekt inbranden, behalve "genieten van je tv' begrijp ik er niets van. Heb je nu wel of geen inbrand garantie?dvgemerden80 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:59:
@Ronnie1977 Standaard 2 jaar garantie, en 3e jaar valt er ook wel wat regelen! Directsale heeft zeer goede contacten met lg, dus zit wel goed. Gewoon genieten van je tv joh, en je niet zo druk maken. Al die horrorverhalen moet je niet allemaal geloven! Op wat zet jij de gamma overigens? 1.9, 2.2, 2.4, of bt 1886 bij tv kijken? Wat wordt aanbevolen?
Elke dag ondertitels (die niet op transparant staan) gaat mogelijk ook al wel voor kleine problemenn zorgen hoor.dvgemerden80 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:44:
@Ronnie1977 Nogmaals voor de 3e keer. Lg geeft standaard 2 jaar garantie op inbranding. 3e jaar kunnen ze moeilijker doen, maar de directeur van de winkel zei ook al. Dan kunnen we wel wat regelen als het 3e jaar zou gebeuren, heeft goede contacten met Lg. Maak je niet zo druk! Wat ik al zeg, bij gewoon normaal gebruik niks aan de hand. Pas als je elke dag 20 uur lang cnn laat aan staan dan zou het risico groot zijn op inbranding;-)
Dat is op mijn b6 wel zo. Daar zie ik met regelmaat hardnekkige retentie, maar ja dan kijk ik 2 weken zonder ondertitels en voila het is weer ok.
Of een clear panel noise zo nu en dan doet ook wonderen.
Maar als LG er garantie op geeft;dan is het helemaal mooi
Wow, ik heb op mijn B6 nog nooit retentie gezien vanwege ondertitels, ook niet met Dolby Vision content.Adlermann schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:47:
[...]
Elke dag ondertitels (die niet op transparant staan) gaat mogelijk ook al wel voor kleine problemenn zorgen hoor.
Dat is op mijn b6 wel zo. Daar zie ik met regelmaat hardnekkige retentie, maar ja dan kijk ik 2 weken zonder ondertitels en voila het is weer ok.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Het is een behoorlijke factor minder dan mijn plasmas. Dus ik vindhet echt niet irritant of erg.Major_ton schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:51:
[...]
Wow, ik heb op mijn B6 nog nooit retentie gezien vanwege ondertitels, ook niet met Dolby Vision content.
Ik ook niet, en kijk zo'n beetje alles met engelse ondertiteling.Major_ton schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:51:
[...]
Wow, ik heb op mijn B6 nog nooit retentie gezien vanwege ondertitels, ook niet met Dolby Vision content.
Arrived anxious, left bored
Ik ben in ieder geval blij dat dit het enige forum ter wereld is die lg garantie op inbranden kan bieden..Adlermann schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:47:
[...]
Elke dag ondertitels (die niet op transparant staan) gaat mogelijk ook al wel voor kleine problemenn zorgen hoor.
Nou had ik hem gekocht via Bol.com, en deze staat WEL op de lijst met "officiële" dealers: https://promo.deskservices.nl/assets/files/422/4791.pdfHierbij stellen wij je op de hoogte van de voortgang van je deelname aan de LG TV OLED Promotie. Jouw registratienummer is <snip>. Wij hebben je deelname verwerkt en kunnen deze helaas niet honoreren omdat je niet voldoet aan de actievoorwaarden. De reden hiervoor is:
Het SerieNummer is niet afkomstig van een deelnemend actieproduct.
Het actieproduct is niet aangekocht in een deelnemende winkel.
Maar op Bol.com zelf werd hier niet mee "gepromoot", dus wellicht dat ze toch niet meededen.
Dat het serienummer niet correct is, komt mogelijk dan door bovenstaande.
Nee je mist niks. Echter is inbranden door lg gekwalificeerd als "geen normaal gebruik" en valt niet onder de garantie. Dit is wel zo'n beetje bekend nu. Was trouwens vroeger ook bij plasma tv's, garantie zeropennywise666 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:35:
ik vraag me eerder af waarom je GEEN garantie op inbranden zou krijgen? Het ding is toch gewoon defect dan?Mis ik iets??
Wat staat er op je factuur? Als bol.com zelf de verkoper is zou ik gaan klagen.VinnieM schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:39:
Iemand die een OLED55C8PLA heeft gekocht en ook problemen heeft met de "LG OLED TV Promotie"? Ik kreeg vandaag dit mailtje:
[...]
Nou had ik hem gekocht via Bol.com, en deze staat WEL op de lijst met "officiële" dealers: https://promo.deskservices.nl/assets/files/422/4791.pdf
Maar op Bol.com zelf werd hier niet mee "gepromoot", dus wellicht dat ze toch niet meededen.
Beste Heer/Mevrouw,
Je deelname aan de LG OLED TV promotie is verwerkt. Jouw registratienummer is ......
Dit betekent dat je binnen enkele werkdagen de cashback op het door jou opgegeven IBAN rekeningnummer kunt verwachten.
Met vriendelijke groet,
LG Electronics
Wat een geweldig beeld heeft dit oled toestel. had hiervoor een Panasonic plasma en een LG oled 910 maar het is ze weer gelukt het beeld te verbeteren.
Edit: 30-05-2018 de 500 euro op rekening bijgeschreven.
[ Voor 23% gewijzigd door BenEco op 30-05-2018 19:14 ]
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Aanraders zijn denk ik o.a. op UHD: Deadpool, Pacific Rim, Horizon Deepwater, The Revenant, Baby Driver, Warcraft, en natuurlijk de BBC UHD`s Planeth Earth 2 en Bleu Planet 2. laatst genoemde heeft 3UHD discs.dvgemerden80 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:37:
@Major_ton Vriendelijk dank! Ik keek gisteren overigens lucy 4k op mijn lg c8 oled. Man o man, wat ziet die film er geweldig mooi uit. Alle oneffenheden in het gezicht van Scarlet zie je zo goed. Iemand nog meer aanraders kwa 4k hdr kwaliteit? Want helaas niet alle films zijn echt in 4k kwaliteit opgenomen.
Daar staat wel Bol.com, maar er staat ook dit zinnetje, en wellicht dat ze daarover vallen:JSTPS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:32:
[...]
Wat staat er op je factuur? Als bol.com zelf de verkoper is zou ik gaan klagen.
Maar dan nog, Bol.com staat op de lijst en alle promotiemodellen kun je daar alleen kopen via een externe verkoper, dacht ik.Dit document is een overzicht van uw aankoop bij een externe verkoper.

Bij vraag en antwoord op bol.com bij de lg oled staat dat de actie reeds verrekend is in de prijs.VinnieM schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:39:
Iemand die een OLED55C8PLA heeft gekocht en ook problemen heeft met de "LG OLED TV Promotie"? Ik kreeg vandaag dit mailtje:
[...]
Nou had ik hem gekocht via Bol.com, en deze staat WEL op de lijst met "officiële" dealers: https://promo.deskservices.nl/assets/files/422/4791.pdf
Dat zie ik niet terug in de antwoorden van bol.com. Wel dat het niet bij de prijs is ingerekend en dat de actie niet via bol.com loopt. Waar kan ik bovenstaande antwoord vinden?Palmarenko1 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:32:
[...]
Bij vraag en antwoord op bol.com bij de lg oled staat dat de actie reeds verrekend is in de prijs.
Staat er ook ergens tussen bij 1 van de 7 vragen. Het gaat om de uiteindelijke verkoper (dat kan bol.com zijn maar ook een van de tig andere partijen die via bol.com verkopen). Als de uiteindelijk verkopende partij niet op de LG lijst staan dan heb je geen recht op cashback.Wren schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:43:
[...]
Dat zie ik niet terug in de antwoorden van bol.com. Wel dat het niet bij de prijs is ingerekend en dat de actie niet via bol.com loopt. Waar kan ik bovenstaande antwoord vinden?
Dat klopt inderdaad, maar ik kon het antwoord: "Bij vraag en antwoord op bol.com bij de lg oled staat dat de actie reeds verrekend is in de prijs" niet terugvinden in V&AZiSE schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:45:
[...]
Staat er ook ergens tussen bij 1 van de 7 vragen. Het gaat om de uiteindelijke verkoper (dat kan bol.com zijn maar ook een van de tig andere partijen die via bol.com verkopen). Als de uiteindelijk verkopende partij niet op de LG lijst staan dan heb je geen recht op cashback.
Er staat ook in een reactie op een post van olaf1969Wren schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:46:
[...]
Dat klopt inderdaad, maar ik kon het antwoord: "Bij vraag en antwoord op bol.com bij de lg oled staat dat de actie reeds verrekend is in de prijs" niet terugvinden in V&A
"Beste Olaf, De cashback zit niet bij de prijs inbegrepen en dit is de enige echte editie, met de Alpha9 processor. Groet van bol.com"
De overige vragen mbt cashback worden niet beantwoord door de verkoper Zie de post van nelisniels:
"Maar jullie (Deli-lifestyle) komen niet voor op de lijst met officiële dealers van LG die deelnemen aan de €300 cashback. Bol.com wel, maar die is toch niet de verkoper?"
Tot zover bol.com
is je 30 dagen bedenktijd al voorbij ?VinnieM schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:39:
[...]
HG Beeldschermreiniger met een microfiber doek. Waarbij ik laatst in dit topic erop gewezen werd dat niet rechtstreeks op het scherm moet sprayen, maar de spray aan moet brengen op de doek en daarna het scherm moet reinigen. Dit deed ik eerst verkeerdMontaner schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:50:
Wat gebruiken jullie om het scherm schoon te maken? Gezien de kleine kinderen hier zit er soms een vet handje op. Microfiber doek met gedestilleerd water? Of nog een bepaald middeltje speciaal voor schermen?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Volgens HG deed je het goedreuzekind schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:56:
[...]
HG Beeldschermreiniger met een microfiber doek. Waarbij ik laatst in dit topic erop gewezen werd dat niet rechtstreeks op het scherm moet sprayen, maar de spray aan moet brengen op de doek en daarna het scherm moet reinigen. Dit deed ik eerst verkeerd
Spray HG beeldschermreiniger, afhankelijk van de grootte van het beeldscherm, één of meerdere malen op het scherm. Reinig en droog het beeldscherm vervolgens met een zachte niet pluizende doek, bijvoorbeeld een schone microvezel doek.
Hmm, dus toch
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
https://gtrusted.com/uploads/75980/large-75980-18.jpg
Iemand dit voor elkaar gekregen?
Mijn Harmony 655 werkt niet altijd lekker, soms springt hij op de verkeerde input, HDMI 1 of HDMI 3.
@Adlermann OS is hetzelfde WebOS 3.5.
[ Voor 17% gewijzigd door Harmen op 30-05-2018 14:09 ]
Whatever.
Verkeerde topic danHarmen schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:53:
Heb sinds vorige een LG lcd tv, prima apparaat. Nu vond ik de optie om via de LG remote de kabelontvanger (Humax 5200C) te bedienen. Echter krijg ik dit niet voor elkaar, bij input selecter kan je 12 afstandsbediening proberen. Echter werken geen van deze.
https://gtrusted.com/uploads/75980/large-75980-18.jpg
Iemand dit voor elkaar gekregen?
Mijn Harmony 655 werkt niet altijd lekker, soms springt hij op de verkeerde input, HDMI 1 of HDMI 3.
Banding in het zwart is helaas inherent de OLED techniek. Wel is het zo dat naar mate het paneel ouder wordt, dit nog iets verbetert. De Pixelrefrecher helpt overigens wel goed bij retentie van b.v. zenderlogo`s, zoals een berucht logo van RTL4...dvgemerden80 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:33:
@Shadow187 Voer anders even handmatig de grondige pixelrefresher uit, deze duurt een uur. En maakt heel je scherm weer schoon.
Dit lijkt mij, voor een optimale beeldkwaliteit, geen goed advies. E wordt dan ook andere statische content gedimd, iets dat je niet zou moeten willen.dvgemerden80 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:25:
Maar met de lg c8 heb je daar de logo luminance bescherming voor, wordt ook geadviseerd die op high te zetten.
Maar, ymmv uiteraard.
Nickname does not reflect reality
dvgemerden80 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:57:
@Brad Pitt Ik heb de c8 toch zelf! Het dimt enkel bij het logo wat, verder niks. Heb het ook uitgeprobeerd op low en high. Het verminderd de beeldkwaliteit niet.
Vanaf 14:28.
Soms laten ze het ook in de reclame blokken doorlopen - Nee geen gezicht, irritant.
Nou heb ik dus een E7 en kan ik het niet zelf regelen, maar bij een 8 zou ik het niet gebruiken
Ik zeg dus dat Ziggo het zelfde doet met het logo, en dus een blur wolk eromheen zet.dvgemerden80 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:43:
@ppeterr Nou heb er totaal geen last van. En ben echt wel kritisch als het om beeld gaat. Als het me scherm zou blurren had ik het al lang uitgezet. Pracht beeld gewoon ook al staat het op high! Maar jij hebt geen c8, dus oordeel dan ook niet!
Identiek aan de zoals de 8 serie het doet.
En dat is gewoon geen gezicht, je kan het ook op de video terug zien van een paar
post hierboven, geen gezicht,
Dus ja ik oordeel wel, als dat van jou mag dan natuurlijk
[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 30-05-2018 16:56 ]
Nee.dvgemerden80 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:46:
@Brad Pitt Ik hoef die vincent theo niet te zien. Nogmaals het beeld is net zo goed als dat ik hem op high luminance zet of low!
Maar mooi dat je geen verschil ziet! Next.
Gelukkig maar dat jij dat ook hebt, ik dacht even dat ik een speciale 7 serie hadDutchOwnage schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:56:
Ook op mijn C7 doet ie dat. Weet niet hoe dat op een 7 serie staat ingesteld (vermoed toch vrij agressief), maar het is wel vrij behoorlijk aanwezig, inderdaad bij Ziggo Sport. Een van de weinige minpuntjes.
ha, nee zonder gein - je LG doet dat niet bij de 7 serie geloof ik, maar ziggo zelf.
Let maar eens op als er reclame komt, dan blijft het soms staan.
Ow....ehh geen idee, zie je het ook bij RTL ? Uhm misschien vergis ik mij dan.DutchOwnage schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:00:
Ow serieus? Ik was echt in de veronderstelling dat het door de tv zelf kwam. Zal er eens op gaan letten bij reclames. Maar RTL doet dat dus ook zelf dan?
Ik kijk eigenlijk alleen ziggo sport, nickelodion, en filmpjes
[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 30-05-2018 17:02 ]
Geen interesse, kijk alleen naar goed afgestelde tv's.dvgemerden80 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:58:
@Brad Pitt Next idd. Je hebt zelf niet eens een lg c8 man. Kom bij me kijken zie je het zelf.
[ Voor 24% gewijzigd door DutchOwnage op 30-05-2018 17:05 ]
[ Voor 75% gewijzigd door FeaR op 31-05-2018 20:16 ]
Verwijderd
Zo te zien is de wederverkoper: Verkoop door Deli-lifestyle. Die zal wel niet bij LG op de lijst staanVinnieM schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:39:
[...]
De LG OLED 6 en 7 series hebben een niet te regelen automatische logo luminance regelaar. Het gebied rond een statisch deel in beeld, zoals een zenderlogo wordt gedimt, niet geblurred. Dit dimmen gebeurt na enige tijd zodat er niet bij het eerste de beste stilstaande deel in beeld er dimming wordt toegepast. In 99,9% van alle gevallen zal je hier bij content zonder logo's dus géén last van hebben. Het duurt tevens ook even voordat het dimmen weer terugschakelt naar normaal wanneer een logo, tijdens bijvoorbeeld een reclameblok, verdwijnt. Zenders dimmen zelf geen logo's. Bij de 8 serie is het dimmen van logo's zelf in gradaties in te stellen.
Verwijderd
Ga je nu hier ook al zieken? In het panasonic plasma topic was je de supertrollBrad Pitt schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:02:
[...]
Geen interesse, kijk alleen naar goed afgestelde tv's.
Come again? Zieken? Als er sprake is van zieken: TR indienen please en geen onzin uitkramen.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:41:
[...]
Ga je nu hier ook al zieken? In het panasonic plasma topic was je de supertroll
Verwijderd
Consider that done....Brad Pitt schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:46:
[...]
TR indienen please en geen onzin uitkramen.
Thanks voor de uitlegMajor_ton schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:40:
Voordat het weer uit de hand loopt...
De LG OLED 6 en 7 series hebben een niet te regelen automatische logo luminance regelaar. Het gebied rond een statisch deel in beeld, zoals een zenderlogo wordt gedimt, niet geblurred. Dit dimmen gebeurt na enige tijd zodat er niet bij het eerste de beste stilstaande deel in beeld er dimming wordt toegepast. In 99,9% van alle gevallen zal je hier bij content zonder logo's dus géén last van hebben. Het duurt tevens ook even voordat het dimmen weer terugschakelt naar normaal wanneer een logo, tijdens bijvoorbeeld een reclameblok, verdwijnt. Zenders dimmen zelf geen logo's. Bij de 8 serie is het dimmen van logo's zelf in gradaties in te stellen.
Nogmaals, een ieder zal dit op zijn eigen wijze aanschouwen. Wellicht dat ik het op de toekomstige c8 (al neig ik naar Sony, maar ja die prijzen...) ook wel aan zet (alhoewel inbranden these days niet echt meer een issue is dus waarom ook eigenlijk)
Excuus voor bovenstaande, blijkbaar als negatief overkomende, berichten. Ben gewoon een azijnp*sser die alles zo perfect mogelijk wil
Oh, inbranden is nog zeker een issue, groter dan ooit tevoren ...praat jezelf gerust iets anders aan, de feiten liegen er niet om...sinds de massaproductie is gestart en de consument massaal oled tv's afneemt, regent het inbrand klachten....op zich geen probleem zolang je in gedachten de tv afschrift na 1 of 2 jaar, kun je toch lekker genieten!Brad Pitt schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:53:
Ook reviews waarin Vincent niet voorkomt, zoals bijv. in deze (vanaf 19:34) beschrijft men het genoemde "euvel":
[video]
Nogmaals, een ieder zal dit op zijn eigen wijze aanschouwen. Wellicht dat ik het op de toekomstige c8 (al neig ik naar Sony, maar ja die prijzen...) ook wel aan zet (alhoewel inbranden these days niet echt meer een issue is dus waarom ook eigenlijk)
Excuus voor bovenstaande, blijkbaar als negatief overkomende, berichten. Ben gewoon een azijnp*sser die alles zo perfect mogelijk wil
39
+1Fietsbel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:56:
Inbranden is zeker nog iets wat bestaat, niemand zal dat ontkennen. Maar het is niet zo extreem dramatisch als de exemplarische voorbeelden. Nee, het is niet een issue "groter dan ooit tevoren" , dat je er meer van hoort komt mede door de toename van het aantal verkochte toestellen. Massaproductie is er al jaren lang, het zijn immers geen concept televisies. TV is ook niet afgeschreven na 1 of 2 jaar, ook dat is weer heerlijk overtrokken onzin. Misschien eens niet blijven hangen in je geschetste wereldbeeld? Maargoed "praat jezelf gerust iets anders aan" schrijf je zelf immers al, dus of men open staat voor uberhaupt een discussie en verandering van perspectief is misschien ijdele en vergeefse hoop.
Zonder meteen naar persoon te wijzen, oled heeft wel degelijk inbrand issues.Fietsbel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:56:
Inbranden is zeker nog iets wat bestaat, niemand zal dat ontkennen. Maar het is niet zo extreem dramatisch als de exemplarische voorbeelden.
De 2018-oleds hebben gelukkig een wat grotere rode subpixel gekregen die wat beter bestand is tegen veroudering doordat ie wat minder hard hoeft te branden tov de andere subpixels.
Verder lijkt het erop dat LG het beleid heeft aangepast van 'ontkennen' & redelijk moeilijk doen om een panel te vervangen naar 'laten we de boel snel sussen en meteen bij problemen vervangen' . Niet zozeer in Nederland was dat een probleem maar wel degelijk een groeiend probleem in bijv. de USA voor LG. De druk van sociale media werd daar te groot.
Elke self-emissive display (oled, plasma e.d) is natuurlijk gevoelig voor veroudering/inbranden. Waarbij nogmaals 'inbranden' geen goed woord is, want eigenlijk is het een plaatselijke veroudering waardoor er een soort schaduw ontstaat.
Uiteraard ziet LG dit zelf ook als nadeel en zijn er verdere maatregelen getroffen (grotere rodere subpixel, pixel-shift, logo dimming) en hopelijk stopt de groeiende groep 'klagers' die een ingebrand logo of ondertiteling hebben. Hopelijk komen ze volgend jaar met een nog robuurster ontwerp waardoor dit probleem compleet getackeled wordt.
Ze moeten eigenlijk wel, want de twee andere grote nadelen van oled zijn lumen output en beweging. Voor beiden is meer licht nodig. Ook bewegingscompensatie (BFI Black Frame Insertion) gaat ten koste van licht output. Maar meer licht betekent wel een hogere kans op inbranden van bijv. statische elementen. Zo zit LG oled eigenlijk wat klem en zullen ze toch als eerste echt iets moeten gaan verzinnen op het compleet elimineren van het inbrandgevaar,
Hier nog een linkje naar een recent "probleempje" met oled-schermen die wel heel naief op een vliegveld werden gehangen: https://www.zdnet.com/art...-to-lcd-amid-burn-in-row/
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Dit is wel een interessante, bij welke percentage zou "exemplarisch" van toepassing zijn?Fietsbel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:56:
Inbranden is zeker nog iets wat bestaat, niemand zal dat ontkennen. Maar het is niet zo extreem dramatisch als de exemplarische voorbeelden.[knip]
Testing, one, two ...
Bedankt, je bevestigd wat ik al zeiShocked schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:57:
[...]
Zonder meteen naar persoon te wijzen, oled heeft wel degelijk inbrand issues.
Is ook vreemd van LG om juist daar een OLED op te hangen, zeker gezien de hoeveelheid statische content.Hier nog een linkje naar een recent "probleempje" met oled-schermen die wel heel naief op een vliegveld werden gehangen: https://www.zdnet.com/art...-to-lcd-amid-burn-in-row/
In reviews zoals bij de C8 op Rtings.com geven ze daarom ook aan dat bij veel statische content een LCD vaak de betere keuze is.
Een perfecte TV bestaat nog niet. Een verhuisbedrijf heeft ook liever een vrachtauto ipv een Toyota Aygo. Zo is het met TV's ook, voor ieder wat wils.
Sorry, de van Dale geeft geen percentage bij de definitie. Wellicht dat je met hun in contact kan komen, dan horen we graag het antwoord van jehardware-lover schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:04:
[...]
Dit is wel een interessante, bij welke percentage zou "exemplarisch" van toepassing zijn?
39
* knip *
Op-de-man-posts zoals deze voegen niets toe. Dan kun je reageren beter achterwege laten.
[ Voor 95% gewijzigd door S1NN3D op 31-05-2018 07:58 ]
Ik kwam niet met "exemplarisch" op de proppen hè? Waarom moet ik het dan uitzoeken?Fietsbel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:18:
[...]
[knip]
Sorry, de van Dale geeft geen percentage bij de definitie. Wellicht dat je met hun in contact kan komen, dan horen we graag het antwoord van je
Testing, one, two ...
"Normaal gebruik" kan je bij oled misschien het best omschrijven als het enkel kijken van full screen films of series zonder statische elementen of ondertitels. En dit is wat mij weerhoud van de aanschaf van de perfecte oled beeldkwaliteit, althans voor nu...Puck schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:32:
Volgens mij hoeft niemand overtuigd te worden dat inbranden van OLED kan gebeuren, want dat is al meerdere malen bewezen. Waar het om gaat is of dit bij "normaal gebruik" ook snel/veel kan gebeuren, en dan kom je dus eerst weer uit op de vraag: wat is normaal gebruik? Daarnaast heeft Rtings al aangetoond dat de kans zelfs per paneel kan verschillen wat het nog lastiger maakt en het een heuze lotterij wordt. Wel fijn dat LG langzaam coulanter lijkt om te gaan met probleemgevallen .
Ik wil namelijk gewoon tv kijken. En als ik
daarbij 8 uur per dag rtl4 wil kijken, moet dat kunnen. Als ik enkel letterbox films wil kijken moet dat kunnen. Als ik 10 uur per dag wil gamen moet dat ook zorgeloos kunnen.
HET IS EEN TV!
Dat is precies wat ik bedoel met "de definitie van". Ik gebruik mijn TV al 1,5 jaar zoals ik wil (games, allerlei formaten content en bijna altijd ondertiteling) en ik heb nergens last van.Ronnie1977 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:44:
[...]
"Normaal gebruik" kan je bij oled misschien het best omschrijven als het enkel kijken van full screen films of series zonder statische elementen of ondertitels. En dit is wat mij weerhoud van de aanschaf van de perfecte oled beeldkwaliteit, althans voor nu...
daarbij 8 uur per dag rtl4 wil kijken, moet dat kunnen. Als ik enkel letterbox films wil kijken moet dat kunnen. Als ik 10 uur per dag wil gamen moet dat ook zorgeloos kunnen.
HET IS EEN TV!
Maar als je bang bent voor inbranden zou ik gewoon geen OLED kopen. Het verschilt dus ook nogal per persoon.
Natuurlijk vind ik wel dat LG hier opener en transparanter over moet zijn, maar dat heb ik al eens eerder gemeld hier. En als mijn TV inbrand ga ik ook niet blij zijn, maar het is gewoon bullshit om te zeggen dat je alleen onder speciale condities (zoals jij die schetst) content kunt kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 31-05-2018 08:54 ]
Ja, die is al voorbij.
Heb al wel een reactie terug van LG. Ze hebben het in onderzoek en verzochten mij de factuur van de externe partij op te sturen. Deze heb ik zojuist verstuurd.
Ik vrees dat ze dan komen dat deze externe partij niet op de lijst staat, dus dan houdt het wel zo'n beetje op. Het was het in ieder geval waard om te proberen
* knip *
Onzin posts zoals deze voegen totaal niets toe. Gezien de vele sturing die je reeds gehad hebt, zou je ondertussen toch wel beter moeten weten.
[ Voor 76% gewijzigd door S1NN3D op 31-05-2018 08:03 ]
Ik gebruik mijn C7 net zoals @Puck. Ik game rustig sessies van 3 a 4 uur met statische huds (al zit daar vaak wel dynamische content in). Ik kijk ook wel eens wat programma's op RTL4, RTL 5 en voetbal/F1. Iedereen hoor je over het RTL4 logo, maar dat RTL5 logo is wel 100x erger....... een grote rode vlekRonnie1977 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:44:
[...]
"Normaal gebruik" kan je bij oled misschien het best omschrijven als het enkel kijken van full screen films of series zonder statische elementen of ondertitels. En dit is wat mij weerhoud van de aanschaf van de perfecte oled beeldkwaliteit, althans voor nu...
HET IS EEN TV!

Over dat logo luminance. Ik heb daar nu een tijdje op zitten letten, maar ik zie echt niet dat mijn tv dat dimt. Is dat zo subtiel of ben ik gewoon blind? Heeft iemand toevallig een foto hiervan op een C7?
[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 31-05-2018 08:54 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Een CRT TV kon je ook niet 10 uur per dag op 1 kanaal houden, want die gingen ook inbranden. Zelfs de laatste modellen (het werd wel een heel stuk minder door de laag aluminium).Ronnie1977 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:44:
[...]
HET IS EEN TV!
De engie TV's die niet inbranden zijn LCD tv's (ze kunnen wel eenv ergelijkbaar effect weergeven).
Een TV zal per definitie altijd inbranden in de volgende omstandigheden:
Pixels die zelf licht geven
lichtopbrengst die door gebruik afneemt
Oneven belasten van de pixel.
Result: burn in (slijtage).
Bij Plasma en CRT kwamen er ook nog wel andere omstandigheden bij (zoals hitte). Bij CRT werd wel het 1 en ander gevonden.
Maar het is nooit weggewest.
Heeft iemand die voor mij?
Ik kan zelfs zonder de C8 te hebben al met vrij grote zekerheid zeggen dat een soundbar met een hoogte van 64cm voor het beeld zal staan.Scarface1984 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:55:
Kan iemand mij helpen ? Ik ben niet thuis maar er is hier een goede aanbieding voor Sony Z9F soundbar . Nu is deze 64 cm hoog en ik wil weten hoe hoog de LG 55 C8 op zijn voet staat ??? Staat deze onder of voor het beeld . Kan iemand het voor me meten . Alvast bedankt .
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Hij heeft geluk, kan naast het geluid horen ook het beeld bekijken"SmiGueL schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:49:
[...]
Ik kan zelfs zonder de C8 te hebben al met vrij grote zekerheid zeggen dat een soundbar met een hoogte van 64cm voor het beeld zal staan.
(W X H X D: 100 cm x 64 mm x 99 mm)
Haha je heb gelijk , 64 mm klein type foutje 😬SmiGueL schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:49:
[...]
Ik kan zelfs zonder de C8 te hebben al met vrij grote zekerheid zeggen dat een soundbar met een hoogte van 64cm voor het beeld zal staan.
Heb mijn ouders vroeger nooit gehoord over burn-in van hun CRT tv'tjesAdlermann schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:04:
[...]
Een CRT TV kon je ook niet 10 uur per dag op 1 kanaal houden, want die gingen ook inbranden. Zelfs de laatste modellen (het werd wel een heel stuk minder door de laag aluminium).
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat klopt, maar 99% van de mensen ziet de burn-in / oneven slijtage ook gewoon niet.Hulleman schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:07:
[...]
Heb mijn ouders vroeger nooit gehoord over burn-in van hun CRT tv'tjes
Vaak valt het ook niet eens op in de meeste content.
Mijn oma hd trouwens overal mooi RTL 4 in beeld staan (1999).
En dat was gewoon een philips matchline 100hz ding.
Verwijderd
"Misschien" is dus exact waar het om gaat. Definiëer normaal gebruik. Dat is arbitraire en verschilt per persoon.Ronnie1977 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:44:
[...]
"Normaal gebruik" kan je bij oled misschien het best omschrijven als ....
Heb het 2015 model , de 930V, van LG gehad. Ding had er 8000 uur op zitten. Inbranden? Nee. Retentie? ja
En dat allemaal bij 'normaal' gebruik...
Het inbrandprobleem is toch iets complexer dan alleen de veroudering van de oledpixels. Kwaliteit van TFT substraat is ook een grote factor hierin.Shocked schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:57:
[...]
Zonder meteen naar persoon te wijzen, oled heeft wel degelijk inbrand issues.
De 2018-oleds hebben gelukkig een wat grotere rode subpixel gekregen die wat beter bestand is tegen veroudering doordat ie wat minder hard hoeft te branden tov de andere subpixels.
Verder lijkt het erop dat LG het beleid heeft aangepast van 'ontkennen' & redelijk moeilijk doen om een panel te vervangen naar 'laten we de boel snel sussen en meteen bij problemen vervangen' . Niet zozeer in Nederland was dat een probleem maar wel degelijk een groeiend probleem in bijv. de USA voor LG. De druk van sociale media werd daar te groot.
Elke self-emissive display (oled, plasma e.d) is natuurlijk gevoelig voor veroudering/inbranden. Waarbij nogmaals 'inbranden' geen goed woord is, want eigenlijk is het een plaatselijke veroudering waardoor er een soort schaduw ontstaat.
Uiteraard ziet LG dit zelf ook als nadeel en zijn er verdere maatregelen getroffen (grotere rodere subpixel, pixel-shift, logo dimming) en hopelijk stopt de groeiende groep 'klagers' die een ingebrand logo of ondertiteling hebben. Hopelijk komen ze volgend jaar met een nog robuurster ontwerp waardoor dit probleem compleet getackeled wordt.
Ze moeten eigenlijk wel, want de twee andere grote nadelen van oled zijn lumen output en beweging. Voor beiden is meer licht nodig. Ook bewegingscompensatie (BFI Black Frame Insertion) gaat ten koste van licht output. Maar meer licht betekent wel een hogere kans op inbranden van bijv. statische elementen. Zo zit LG oled eigenlijk wat klem en zullen ze toch als eerste echt iets moeten gaan verzinnen op het compleet elimineren van het inbrandgevaar,
Hier nog een linkje naar een recent "probleempje" met oled-schermen die wel heel naief op een vliegveld werden gehangen: https://www.zdnet.com/art...-to-lcd-amid-burn-in-row/
Daarnaast is het te kort door de bocht om te zeggen 'meer licht is grotere kans op burnin' het heeft ook vooral met efficiëntie te maken van de OLEDpixels. Top emission oled zou 60% efficiënter kúnnen zijn. Dus kan dus 60% meer licht uitgooien en nog steeds dezelfde kans op burn in geven als bottom emission oled.
De LG is €1350 en de Philips €1100.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ja, de vraag waarom je reageert is nogal kort door de bocht door de steller en die blinkt niet uit in eigen moeite doen. Maar reacties zoals deze voegen net zo min iets toe aan het topic. Kun je beter niet posten.
[ Voor 96% gewijzigd door S1NN3D op 01-06-2018 14:15 ]
https://tweakers.net/pricewatch/compare/772707;699701/LuPo schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:24:
Iemand die het verschil kan aangeven tussen de 55C7 en de Philips 55POS9002
Ja, ik heb hier ook enorm last van met mijn 65C8. Ik heb hem nu een paar dagen en het lijkt de ene dag wel erger dan de andere. Bij snel bewegende objecten lijkt het beeld om het object heen helemaal te vervormen. Daarnaast lijkt het beeld ook te stotteren. Ik probeerde net Netflix Daredevil S01E01 de eerste 2 min, maar dat is niet om aan te zien. Ik heb getest met verschillende bronnen en ook via een externe speler en dit geeft allemaal hetzelfde effect.dvgemerden80 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:35:
Zjn er mensen die hier ook motionissues hebben op de lg c8 oled? Ik heb het regelmatig op eurosport met roland garros. het stuttert soms bij snelle beelden. En nu op veronica ook soms bij de voetbal van het nederlands elftal. Hebben andere mensen hier ook last van op de lg c8? Hoop dat lg hier een update voor uit brengt.
Ik ben er totaal niet blij mee en kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit zo hoort. Ik twijfel of ik hem terug moet sturen
Ik laat de 9002 links liggen omdat die android tv niet zo soepel schijnt te lopenLuPo schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:24:
Iemand die het verschil kan aangeven tussen de 55C7 en de Philips 55POS9002
Het kan ook nog gewoon aan het bronmateriaal liggen. Daar doet een snelle processor niets meedvgemerden80 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:51:
@DarKHunteR Films en verder alles loopt heerlijk, games. Ik heb het ook niet altijd hoor. Op fox sports weer niet. Maar voor zo`n dure tv met een zeer snelle processor verwacht je toch dat dit geen probleem mag zijn. Hopelijk komt lg snel met een firmware update hiervoor!
Of misschien een rare instelling in je decoder (als je die gebruikt)
[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 31-05-2018 21:56 ]
Nee het is ook bij Live TV. Ik heb het verder ook met verschillend bronmateriaal getest (Netflix, X264 of X265 bestand via Plex APP of HTPC).Adlermann schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:55:
[...]
Het kan ook nog gewoon aan het bronmateriaal liggen. Daar doet een snelle processor niets mee
Of misschien een rare instelling in je decoder (als je die gebruikt)
Hieronder een screenshot van met mijn mobiel genomen, Het lijkt wel alsof de witte lijnen hier te lang blijven hangen. Als ik de video zelf stil zet op dit punt is het beeld gewoon goed.

Als je het over die 'contouren' hebt in high-contrast scenes (ook met trumotion uit); die rond objecten zitten (dus bv naast een persoon).DarKHunteR schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:29:
[...]
Nee het is ook bij Live TV. Ik heb het verder ook met verschillend bronmateriaal getest (Netflix, X264 of X265 bestand via Plex APP of HTPC).
Hieronder een screenshot van met mijn mobiel genomen, Het lijkt wel alsof de witte lijnen hier te lang blijven hangen. Als ik de video zelf stil zet op dit punt is het beeld gewoon goed.
[afbeelding]
Dat is gewoon processing van de LG. Dat zie ik bij mezelf, en heb ik ook bij anderen gezien.
Dat gebeurt af en toe.
Dat is niet hetzelfde als de judder die hierboven werd beschrev en.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.