Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 22:05
ionn schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:56:
[...]

Het inbrandprobleem is toch iets complexer dan alleen de veroudering van de oledpixels. Kwaliteit van TFT substraat is ook een grote factor hierin.

Daarnaast is het te kort door de bocht om te zeggen 'meer licht is grotere kans op burnin' het heeft ook vooral met efficiëntie te maken van de OLEDpixels. Top emission oled zou 60% efficiënter kúnnen zijn. Dus kan dus 60% meer licht uitgooien en nog steeds dezelfde kans op burn in geven als bottom emission oled.
Ja, klopt dat de kwaliteit van het substraat helaas ook soms de inbrandgevoeligheid bepaald en ook wel verklaart dat sommige panelen sneller inbranden.

Ik blijf wel bij mijn uitspraak dat ze nog steeds een probleem hebben met lichtoutput. Het is overigens maar hoe je het bekijkt. Ze begrenzen nog steeds met ABL, wat bijvoorbeeld beperkend werkt op grote heldere kleurvlakken of gewoon puur wit.
Die top emission produktie is overigens nog niet heilig verklaard, ze hopen op 50-60% meer lichtoutput, maar het zou best wel eens bij 10% kunnen blijven steken.
LG wil heeeeel graag meer licht (niet alleen vanwege betere motion opties - maar vooral omdat de 8K schermen dubbel zoveel pixels bevatten dan een 4K scherm op dezelfde oppervlakte. Fysiek betekent dat de pixels weer kleiner worden en relatief weer harder moeten werken / weiniger licht output hebben dan grotere pixels. Het lijkt een beetje op het plasma-verhaal: die konden ook geen 4K schermen maken ( behalve 1 erg groot prototype) en zijn daar eigenlijk aan ten onder gegaan.

Er word al beweerd dat de LG nu snel met vernieuwingen moet komen omdat ze anders ingehaald gaan worden door micro-led tv's die wel een hogere lichtoutput hebben, oneindig contrast , goede kijkhoek en ongevoelig voor inbranden.

[ Voor 7% gewijzigd door Shocked op 01-06-2018 10:50 ]

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarKHunteR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 13:16
@dvgemerden80 Ik heb hem op standard of cinema staan en kijk zonder extern kastje of CI+ module, dus gewoon het ongecodeerde signaal van Ziggo. Maar kijk voornamelijk Netflix of Bluray.

Uiteindelijk bleek het toch de TruMotion setting te zijn. Ik dacht dat het overal uit stond maar blijkbaar stond het toch nog aan op sommige combinaties. Je moet het per input,mode,hdr combinatie apart uitzetten, dus heel vaak opnieuw. Maar ben er wel blij mee nu, beeld ziet er goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 23:28
Shocked schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:28:
[...]

Ja, klopt dat de kwaliteit van het substraat helaas ook soms de inbrandgevoeligheid bepaald en ook wel verklaart dat sommige panelen sneller inbranden.

Ik blijf wel bij mijn uitspraak dat ze nog steeds een probleem hebben met lichtoutput. Het is overigens maar hoe je het bekijkt. Ze begrenzen nog steeds met ABL, wat bijvoorbeeld beperkend werkt op grote heldere kleurvlakken of gewoon puur wit.
Die top emission produktie is overigens nog niet heilig verklaard, ze hopen op 50-60% meer lichtoutput, maar het zou best wel eens bij 10% kunnen blijven steken.
LG wil heeeeel graag meer licht (niet alleen vanwege betere motion opties - maar vooral omdat de 8K schermen dubbel zoveel pixels bevatten dan een 4K scherm op dezelfde oppervlakte. Fysiek betekent dat de pixels weer kleiner worden en relatief weer harder moeten werken / weiniger licht output hebben dan grotere pixels. Het lijkt een beetje op het plasma-verhaal: die konden ook geen 4K schermen maken ( behalve 1 erg groot prototype) en zijn daar eigenlijk aan ten onder gegaan.

Er word al beweerd dat de LG nu snel met vernieuwingen moet komen omdat ze anders ingehaald gaan worden door micro-led tv's die wel een hogere lichtoutput hebben, oneindig contrast , goede kijkhoek en ongevoelig voor inbranden.
Micro-led kan ook nog niet klein genoeg gemaakt worden voor 8k, zelfs 4k voor een huiskamerformaat tv gaat nog meerdere jaren duren. Weet je eigenlijk zeker dat microled ongevoelig is voor inbranden, want het lijkt mij technisch vrij lastig om leds te maken die niet degraderen door gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 17:49

Budha

Online ergo sum

[...]

Je loopt naar mijn idee wel erg op de zaken vooruit. Er is nu nog heel weinig 4K aanbod en het gaat waarschijnlijk nog jaren voordat 8K gemeengoed gaat zijn.

Microled is ook nog lang niet op het niveau om te kunnen concurreren met OLED. Laat staan dat ze betaalbaar zijn. Ook dat laat nog jaren op zich wachten.

In de tussentijd kan LG een heleboel OLED panels verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
harrybeuker schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:49:
[...]

voor de 65 inch versie niet toch? dat kan ik hier niet uit opmaken. De 55 inch versie kun je easy voor 1700 euro fixen (dat is dus met de kerstbek van 300)
Ik ben aan het zoeken naar de 55" C8, maar kan nergens een winkel vinden die meedoet aan de cashback die hem voor rond de € 2000,- verkoopt. Kun je eens een linkje geven, want voor € 1700,- is het wel een interessante tv.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:14

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@LuisjeNL ah, thanks dat topic kende ik niet, was via de pricewatch hier terecht gekomen :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 15:12

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik heb interesse in OLED55E8 maar heb nog een paar vragen:
  • Ik las ergens in een review "...you have to run all your source cabling into the TV. And all this cabling is visible through the TV’s glass ‘neck’." Ik kan echter nergens een foto vinden waarop te zien is in hoeverre je de kabels ziet. Iemand die hier wel een foto van heeft gevonden?
  • Ik twijfel nog over het wel/niet ophangen van de TV. Tijdens een verbouwing heb ik een sleuf laten maken in de muur, en hierin is een kabelgoot gemaakt. De sleuf en kabelgoot zijn vervolgens volledig weggewerkt door de stukadoor. Met een gatzaag kan ik de goot weer benaderen, mocht ik de TV willen ophangen. Als ik de TV ophang, zijn er dan nog dingen om rekening mee te houden? Ik meen gelezen te hebben dat je bij sommige modellen de stroomkabel niet los kunt maken, en het daardoor moeilijk kan zijn om de kabels door je kabelgoot te krijgen.
  • Hoe serieus moet ik de verhalen over zonlicht i.c.m. OLED schermen nemen? Zoals ik het begrijp is het vooral oppassen met direct zonlicht, en kun je dat het beste voorkomen. Maakt het hierbij uit of je het toestel aan of uit hebt staan?

[ Voor 11% gewijzigd door Ruud2001 op 01-06-2018 17:33 ]

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-05-2019
@Woy Directsale moet je het vragen. Heb zelf mijn lg c8 65 inch daar voor 2700 euro gekocht! En nog eens 500 euro cashback. Dus maar 2200 euro betaald voor een dikke tv! Ik zou dan als ik jou was ook voor de 65 inch gaan. Krijg je geen spijt van. Geloof me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie1977
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:50:
[...]

"Misschien" is dus exact waar het om gaat. Definiëer normaal gebruik. Dat is arbitraire en verschilt per persoon.

Heb het 2015 model , de 930V, van LG gehad. Ding had er 8000 uur op zitten. Inbranden? Nee. Retentie? ja
En dat allemaal bij 'normaal' gebruik...
Hoe dan ook, de definitie van normaal gebruik is bij lg "tv zonder statische beelden" anders brand het toestel in en zero garantie op dit gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

[...]

Volgens mij was de reden ook dat 8K er nog niet zo snel komt, omdat top-emission panelen er nog niet zijn. Ik hoop dat LGD het voorelkaar krijgt om die 60% efficiency te halen :9 1500 nits wuuwh op een oled, lijkt me toch wel geweldig.

Microled kan nog wel 4-5 jaar duren voordat het competitief is qua prijs. Daarnaast is het op kleinere schermen nog niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Laatst online: 18-07 11:49
Ruud2001 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:05:
Ik heb interesse in OLED55E8 maar heb nog een paar vragen:
  • Ik las ergens in een review "...you have to run all your source cabling into the TV. And all this cabling is visible through the TV’s glass ‘neck’." Ik kan echter nergens een foto vinden waarop te zien is in hoeverre je de kabels ziet. Iemand die hier wel een foto van heeft gevonden?
  • Ik twijfel nog over het wel/niet ophangen van de TV. Tijdens een verbouwing heb ik een sleuf laten maken in de muur, en hierin is een kabelgoot gemaakt. De sleuf en kabelgoot zijn vervolgens volledig weggewerkt door de stukadoor. Met een gatzaag kan ik de goot weer benaderen, mocht ik de TV willen ophangen. Als ik de TV ophang, zijn er dan nog dingen om rekening mee te houden? Ik meen gelezen te hebben dat je bij sommige modellen de stroomkabel niet los kunt maken, en het daardoor moeilijk kan zijn om de kabels door je kabelgoot te krijgen.
  • Hoe serieus moet ik de verhalen over zonlicht i.c.m. OLED schermen nemen? Zoals ik het begrijp is het vooral oppassen met direct zonlicht, en kun je dat het beste voorkomen. Maakt het hierbij uit of je het toestel aan of uit hebt staan?
als je zoekt op zonlicht in dit forum,zie je wel een foto,direct zonlicht zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Hmm...heb in dit topic gezocht op “zonlicht” en al die posts gelezen plus foto’s bekeken. Heb nu toch wel twijfels of m’n woonkamer wel geschikt is voor OLED. Heb kamerhoge ramen gericht op het westen, en de afstand van raam tot de plek waar de TV staat is ruim 4,5m. Ik ga niet de hele dag de gordijnen dicht houden, of de rolgordijnen naar beneden. Het zal dus best wel eens voorkomen dat de zon op het toestel schijnt, ik kan het iig niet uitsluiten.

Maakt het nog uit of het toestel aan of uit staat? Ik heb nu nog een plasma en als deze niet aan staat, heb ik ook de stekkerdoos uit. Was eigenlijk van plan op dezelfde manier om te gaan met de toekomstige TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie1977
Ruud2001 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:08:
Hmm...heb in dit topic gezocht op “zonlicht” en al die posts gelezen plus foto’s bekeken. Heb nu toch wel twijfels of m’n woonkamer wel geschikt is voor OLED. Heb kamerhoge ramen gericht op het westen, en de afstand van raam tot de plek waar de TV staat is ruim 4,5m. Ik ga niet de hele dag de gordijnen dicht houden, of de rolgordijnen naar beneden. Het zal dus best wel eens voorkomen dat de zon op het toestel schijnt, ik kan het iig niet uitsluiten.

Maakt het nog uit of het toestel aan of uit staat? Ik heb nu nog een plasma en als deze niet aan staat, heb ik ook de stekkerdoos uit. Was eigenlijk van plan op dezelfde manier om te gaan met de toekomstige TV
Dat laatste maakt wel degelijk uit. De stroom eraf maakt dat de oled zijn pixel refresh cyclus onregelmatig draait. Indien je ooit last krijgt van permanente image retention zal de fabrikant het toestel uitlezen en tot de conclusie komen dat er sprake is van onjuist/onregelmatig gebruik. Los van de ontbrekende garantie bij permanente image retention, kan je wellicht ook een andere vorm van coulance vergeten. Kortom, het stekkertje erin laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
Ruud2001 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:08:

die foto van de plek rechtsonder is geloof ik maar van een paar weken, enkele uren ochtendzon,ook al gelezen dat ze er een soort beschermhoes omheen doen.
zeg maar zoiets
https://www.banggood.com/...569.html?cur_warehouse=CN
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Weet iemand eigenlijk hoe ik de Youtube app van mijn 55C7 weer kan resetten zodat ik niet steeds dezelfde troep van mijn kinderen als "aanbevolen" voorgeschoteld krijg? Het is device specifiek, binnen mijn eigen netwerk houdt YT per apparaat bij wat er op gekeken wordt.

Ik gebruik geen inlog op mijn devices btw.

[ Voor 7% gewijzigd door the-body op 02-06-2018 09:39 ]

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

the-body schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:38:
Weet iemand eigenlijk hoe ik de Youtube app van mijn 55C7 weer kan resetten zodat ik niet steeds dezelfde
Lg-content/mijnapps/Youtube highlighten en op het prullenbak icoontje klikken met de remote.
De harde reset[ fabrieksinstellingen van de tv is ook een optie

Voor wissen geschiedenis. Opstarten Youtube en aan de linkerzijde naar 'instellingen' Daar vind je wat settings en de optie tot wissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:53:
Heb sinds vorige een LG lcd tv, prima apparaat. Nu vond ik de optie om via de LG remote de kabelontvanger (Humax 5200C) te bedienen. Echter krijg ik dit niet voor elkaar, bij input selecter kan je 12 afstandsbediening proberen. Echter werken geen van deze.
https://gtrusted.com/uploads/75980/large-75980-18.jpg

Iemand dit voor elkaar gekregen?
Mijn Harmony 655 werkt niet altijd lekker, soms springt hij op de verkeerde input, HDMI 1 of HDMI 3.

@Adlermann OS is hetzelfde WebOS 3.5.
Werkt bij mij gewoon. Als je hem wil instellen iig niet via receiver doen. Eerst instellen en later weer via receiver laten lopen. Volgens mij gebruik ik optie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdoR
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-03-2024
Kan iemand mij de werkelijke afmetingen aangeven van de LG oled55c8PLA. Mijn kast waar hij in zou moeten komen is 126cm breed. Als ik bij specs op de lg website kijk zie ik de volgende maten set zonder voet:1228 x 707 x 46.9 wat dus zou passen en met voet 1288 x 757 x 230 wat dus niet zou passen. Als ik in de handleiding kijk zie ik de maat van 1228 alleen staan ik snap ook niet waarom de voet de tv breder maakt want het lijkt er op dat de voet smaller is als de tv.. ik hoop dat iemand mij hier de doorslag kan geven of indien iemand de tv heeft dit op wil meten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@EdoR

Het is Breedte x Hoogte x Diepte :)

Ik was duidelijk niet scherp genoeg :+

[ Voor 34% gewijzigd door LuisjeNL op 03-06-2018 09:18 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 16:23
EdoR schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:49:
Kan iemand mij de werkelijke afmetingen aangeven van de LG oled55c8PLA. Mijn kast waar hij in zou moeten komen is 126cm breed. Als ik bij specs op de lg website kijk zie ik de volgende maten set zonder voet:1228 x 707 x 46.9 wat dus zou passen en met voet 1288 x 757 x 230 wat dus niet zou passen. Als ik in de handleiding kijk zie ik de maat van 1228 alleen staan ik snap ook niet waarom de voet de tv breder maakt want het lijkt er op dat de voet smaller is als de tv.. ik hoop dat iemand mij hier de doorslag kan geven of indien iemand de tv heeft dit op wil meten!
Ik kan het niet nameten, maar het lijkt me een tikfoutje op de Nederlandse site. Op de Duitse en de Franse website is hij namelijk in beide gevallen, met en zonder voet, 122,8 cm breed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
EdoR schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:49:
De echte breedte is 1228, de voet maakt hem inderdaad niet breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot gamen. De input lag is prima, evenals de refreshrate etc, maar mijn ervaring ten behoeve van gaming met oude crt schermen en plasma tv's is dat de motion resolutie erg belangrijk is. Dit houdt in dat als je draait het beeld scherp blijft. Zelfs op oudere type gaming lcd monitoren (1ms) vond ik dit zeer storend.

Hierdoor ben ik nooit overgestapt op een vrij goede lcd tv (hoezeer een Sony xe9005 ook een erg mooi plaatje weergeeft). En dus bij plasma gebleven. Elke techniek is niet perfect, ook plasma niet daarvan ben ik me goed bewust. Ik las dat de LG oleds maar 300 beeldlijnen native scherp hebben qua motion resolutie en rond de 600 met beeldverbeteraars. Maar deze moeten / staan natuurlijk uit in game modus, dan wel handmatige modus.

Bij de 8 serie heb je dan weer black frame insertion. Is dit alleen bedoeld voor filmmateriaal (en 24p) of ook op 60hz zonder extra (overduidelijke) input lag (boven de 35ms van alleen een scherm is not done voor mij) ? Dat die optie wat helderheid inneemt is logisch en geen probleem.

Als er niet gegamed werd, stond hier zonder twijfel een C7. Maar ik ben bang dat ik toch nog een 2e hands goed plasma scherm moet halen (pannie gt60 /kuro) om de tijd te rekken totdat oled volledig geschikt is voor mijn gaming wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als je zooooogevoelig bent dan kan niemand je goed adviseren, want de reviews en menig persoon kan prima gamen op de LG OLED's. Enige optie is om het in de winkel of bij iemand te ervaren.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Klopt het dat de pauze functie en eventueel opnemen, met externe harde schijf, niet meer op een LG 55 E8 PLA zit?
Ik zag een afbeelding van de remote controle van boven genoemde tv en daar zag ik geen pauze/afspelen knopjes meer.
Ik heb nu de e6 en die heeft de functie wel.
Alvast bedankt voor eventuele reactie.
vr.gr blessure

[ Voor 10% gewijzigd door blessure op 03-06-2018 21:04 . Reden: type nummer t ontbrak ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Fietsbel schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:03:
Als je zooooogevoelig bent dan kan niemand je goed adviseren, want de reviews en menig persoon kan prima gamen op de LG OLED's. Enige optie is om het in de winkel of bij iemand te ervaren.
Ik heb al mijn vragen toch zelf weten te beantwoorden, gewoon flink doorzoeken en video's bekijken.

Voor de 2017 modellen en eerder geldt inderdaad dat mijn vrees terrecht was betreffende motion resolutie / 'onscherpe zweem' met games. Niet iedereen zal hier last van hebben, net als andere minpunten van bepaalde tv-technieken (flickering plasma, count me in ;) ) Vanaf 5:05 goed te zien in onderstaande video:
YouTube: LG OLED C7 motion resolution vs plasma

Maar met de 8 serie hebben we Black frame insertion, óók in game modus! Evenals tone mapping in HDR gaming. Bovendien heeft dit geen tot nauwelijks invloed op de al prima input lag. Dus rond de 21ms in game modus met bfi aan :). Goed het beeld is iets minder fel en men kan last hebben van de flicker die bfi logischerwijs toevoegt, dat neem ik voor lief. Ik denk dat hier heel snel een oled uit de 8 serie staat.
Alles over bfi etc en gaming wordt hieronder uitgelegd:
YouTube: LG C8 2018 OLED TV Hands-On: Game Mode Input Lag; Anti-Burn-In

Dus ookal gebruikt de 8 serie hetzelfde paneel als de 2017 serie, software/firmware (en soc) maken de nieuwe serie een stuk geschikter voor de gamers onder ons. Waarschijnlijk heb ik het dan over de oude garde, die nog steeds 'gevoelig' zijn voor flicker (crt hz-freq, tl-balken), bewegingsonscherpte, input lag en dat soort zaken.

Eindelijk, LG OLED here we come.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronnie1977
De upscaling van de lg 7 series is niet al te best te noemen, zeker in vergelijking met Samsung en Sony. HD beelden zoals we die kennen van onze kabel tv, ziet er naar mijn mening soms niet uit. Met de C8 (A9) maakt lg een behoorlijke vertaalslag richting Sony....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 21:20
NickySantoro schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:09:
[...]

Hmm vreemd, ik heb met beide meegemaakt. Ik had hiervoor een Pioneer versterker, omdat ik dacht dat het aan de versterker lag. Maar heb het ook met mijn Denon. Merk dat ik het vooral vaak heb als ik speel op de Playstation.
Ik merk trouwens ook op dat de tv altijd een soort klikgeluid maakt als ik hem na de storing uitzet. Bij het opnieuw opstarten hoor je ook iets soortgelijks. Als je hem aan en uitzet zonder storing hoor ik dit nooit. Heb het idee dat het iets met de spanning of weerstand is. Ben benieuwd of het na vrijdag na mijn verhuizing nog steeds voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnie1977 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:25:
De upscaling van de lg 7 series is niet al te best te noemen, zeker in vergelijking met Samsung en Sony. HD beelden zoals we die kennen van onze kabel tv, ziet er naar mijn mening soms niet uit. Met de C8 (A9) maakt lg een behoorlijke vertaalslag richting Sony....
Ik weet niet wat jij doet maar bij mijn B6 heb ik totaal geen problemen met upscaling. Al moet ik zeggen dat het via mijn receiver (Marantz SR7009) nog een tikkeltje strakker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

jocd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:18:
[...]

Ik merk trouwens ook op dat de tv altijd een soort klikgeluid maakt als ik hem na de storing uitzet. Bij het opnieuw opstarten hoor je ook iets soortgelijks. Als je hem aan en uitzet zonder storing hoor ik dit nooit. Heb het idee dat het iets met de spanning of weerstand is. Ben benieuwd of het na vrijdag na mijn verhuizing nog steeds voorkomt.
Bij mij geeft de tv eigenlijk altijd een klikje van een relais als ik hem aan zet. Niet over de speakers trouwens.

Heeft een van jullie ook last van zachte stemmen? Ik heb de c7 aangesloten op mijn versterker via optische kabel en PCM. Vooral op Netflix klinken stemmen altijd veel minder zacht dan de effects waardoor ik continu met het volume bezig ben.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Klinkt een beetje alsof je een 5.1 output over slechts 2 speakers laat afspelen. Dan worden de stemmen volgens mij ook zachter omdat je de center mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spockz schreef op zondag 3 juni 2018 @ 15:11:
[...]

Bij mij geeft de tv eigenlijk altijd een klikje van een relais als ik hem aan zet. Niet over de speakers trouwens.

Heeft een van jullie ook last van zachte stemmen? Ik heb de c7 aangesloten op mijn versterker via optische kabel en PCM. Vooral op Netflix klinken stemmen altijd veel minder zacht dan de effects waardoor ik continu met het volume bezig ben.
Waarom PCM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Laatst online: 25-09 12:24
Hier nu ook een probleem met m’n scherm van de C6. Niet qua inbranden of anders. Maar een hele lieve dochter die besloot met dr potloden op het scherm te tekenen😭 en ieder ander kind had ik per direct verhuisd naar de kruipruimte. Maar ja..... blijf toch je eigen kind he.
Poetsen heeft helaas niet geholpen. Scherm is duidelijk gekrast (al moet je wel heel goed kijken)
Morgen maar eens bellen met de verzekering en kijken wat ze zeggen.
Mijn zondag is goed naar de klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-09 19:45
Ik heb een vraag mbt mijn 65C7V. Mij is tijdens gamen opgevallen dat bij donkere bewegende beelden ik verticale donkere strepen op de achtergrond zie. Ik ben een van de weinigen die het opvalt maar ik stoor mij eraan. Over dit "probleem" heb ik contact gehad met LG, daarbij moest ik hen foto en video sturen. Op foto's komt het niet over omdat je de strepen dan niet kan waarnemen. Nagenoeg enkel met bewegend beeld.

Dit is LG's reply;
"Onze technische dienst heeft de door u opgestuurde foto's en video bekeken. Ze zijn tot de conclusie gekomen dat wat u zag valt binnen de specificaties van het product, en dat het hier niet gaat om een defect. Gezien het product niet defect is, kan het ook niet gerepareerd worden."

Hierover LG gebeld en gevraagd wat deze strepen dan zijn en waarom dit binnen de specificaties valt. Ik werd daarbij door een chagrijnige medewerker afgepoeierd dat ik nog wel gebeld zal worden.
Het zal waarschijnlijk wel te maken hebben met de opbouw van het backpanel.

Voor een tv van bijna 4k in aanschafprijs mag ik toch wel wat beters verwachten?

Ook bij bepaalde scenes tijdens het Netflixen zie je bij bepaalde kleuren dat het wat 'flikkert' [geel/bruin/beige kleuren]. Dat het de kleuren niet kraakhelder weer kan geven lijkt het wel.

Iemand ervaringen met bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdoR
Ik zal LG eens mailen ik denk dat het ook een foutje is maar wil het heel graag zeker weten
Vistajevski schreef op zondag 3 juni 2018 @ 05:27:
[...]

Ik kan het niet nameten, maar het lijkt me een tikfoutje op de Nederlandse site. Op de Duitse en de Franse website is hij namelijk in beide gevallen, met en zonder voet, 122,8 cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdoR
Heb jij deze TV luisje zou je het kunnen nameten?
LuisjeNL schreef op zondag 3 juni 2018 @ 00:26:
@EdoR

Het is Breedte x Hoogte x Diepte :)

Ik was duidelijk niet scherp genoeg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
TomvdG schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:24:
Ik heb een vraag mbt mijn 65C7V. Mij is tijdens gamen opgevallen dat bij donkere bewegende beelden ik verticale donkere strepen op de achtergrond zie. Ik ben een van de weinigen die het opvalt maar ik stoor mij eraan. Over dit "probleem" heb ik contact gehad met LG, daarbij moest ik hen foto en video sturen. Op foto's komt het niet over omdat je de strepen dan niet kan waarnemen. Nagenoeg enkel met bewegend beeld.

Dit is LG's reply;
"Onze technische dienst heeft de door u opgestuurde foto's en video bekeken. Ze zijn tot de conclusie gekomen dat wat u zag valt binnen de specificaties van het product, en dat het hier niet gaat om een defect. Gezien het product niet defect is, kan het ook niet gerepareerd worden."

Hierover LG gebeld en gevraagd wat deze strepen dan zijn en waarom dit binnen de specificaties valt. Ik werd daarbij door een chagrijnige medewerker afgepoeierd dat ik nog wel gebeld zal worden.

Voor een tv van bijna 4k in aanschafprijs mag ik toch wel wat beters verwachten?

Ook bij bepaalde scenes tijdens het Netflixen zie je bij bepaalde kleuren dat het wat 'flikkert' [geel/bruin/beige kleuren]. Dat het de kleuren niet kraakhelder weer kan geven lijkt het wel.

Die strepen is het welbekende banding. Komt heel vaak voor bij Oled en tenzij het echt extreme vormen aanneemt, dus 10 cm of meer in breedte en daar dan een paar van, zal dit inderdaad binnen de marges vallen. Dat flikkeren komt me niet bekend voor. Soms krijg ik het idee dat wanneer mensen enkele duizenden euro's neerleggen voor een tv je dan maar mag eisen dat je een perfect scherm hebt gekocht. Zo werkt het helaas niet. Ik heb ook een balk van 3 cm en wat strepen op mijn C7 maar ik ga niet bellen want ik weet dat het binnen de marges valt en bovendien is het bij 95% van de content niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
Misschien ben ik dan een zeikerd of te perfectionistisch maar mij stoort het wel... Ik schat zo dat de strepen wel bijna / tot 10cm breed zijn en soms zie ik er wel 3 a 4 over het scherm verdeeld.

Al het op foto niet overkomt en video wel redelijk kan ik die lui van LG nooit overtuigen hoe het in real-life zichtbaar is vermoed ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Er is hier iemand op het forum, ik dacht @pwh53 die volgens mij een soortgelijk probleem had. Probeer hem eens te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:00
Goedenavond,

Ruim een jaar ben ik nu trotse bezitter van de LG OLED65B6V.
Zojuist met het bekijken van een film viel mij op dat ik allemaal dunne rode verticale streepjes in mijn beeld heb, voornamelijk bij donkere vlakken!

Ik dacht dat het aan de film zou liggen, of de bron maar helaas ook bij gewone tv kanalen en zelfs youtube doet het probleem zich voor.

Heeft iemand hier ervaring mee en of een idee dit op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FOwWvOaZ5yo3aIoXjWPeO9Gt/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/riwBFi4pA0dqa3BXCkMC65a1/thumb.jpg

Als het goed is heb ik hiervan een foto geplaatst!

Dank!

[ Voor 23% gewijzigd door BekSide op 03-06-2018 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
EdoR schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:29:
[...]
Nee ik heb hem niet, maar zoals iemand anders al aangaf is het gewoon een tikfout.

In de winkel waar je hem besteld kun je het altijd extra navragen.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:12
TomvdG schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:24:

Dit is LG's reply;

Dat flikkeren (pulseren) van het beeld in bepaalde, maar vooral donkere scènes komt hoogstwaarschijnlijk omdat de sharpness te hoog staat.

Als banding echt regelmatig opvalt zou ik niet contact met LG maar met je dealer opnemen. Waarschijnlijk kunnen zij wat meer gewicht in de strijd gooien als ze jou als tevreden klant willen houden.
BekSide schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:27:
Goedenavond,

Zojuist met het bekijken van een film viel mij op dat ik allemaal dunne rode verticale streepjes in mijn beeld heb, voornamelijk bij donkere vlakken!

Ik dacht dat het aan de film zou liggen, of de bron maar helaas ook bij gewone tv kanalen en zelfs youtube doet het probleem zich voor.

[afbeelding]
[afbeelding]

Dank!
Dit is inderdaad niet normaal. Zie je het ook in de eigen menu's en interface van de TV? Probeer je toestel eerst eens een harse reset te geven en als het probleem zich voor blijft doen, dan snel met je dealer contact opnemen! Succes.

[ Voor 22% gewijzigd door Major_ton op 03-06-2018 19:53 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
EdoR schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:29:
[...]
Ik heb het daadwerkelijk voor je nagemeten, ik heb hem zelf gisteren gehaald. Ik ben er tot nog toe erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
DutchOwnage schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:03:
Er is hier iemand op het forum, ik dacht @pwh53 die volgens mij een soortgelijk probleem had. Probeer hem eens te benaderen.
ik had 2 verticale banen van 12 en 18 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Extreem idd. Tevreden met je C7? Moet haast wel he :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
Goedenavond,

[afbeelding]
[afbeelding]

Dank
foto's hier naar toe sturen ging voor mij makkelijk en snel,niet gaan bellen,of via de verkoper, ruilen gaat toch via hun (zij krijgen een creditering van lg)
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/contact/chat-email/email

[ Voor 5% gewijzigd door pwh53 op 03-06-2018 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
DutchOwnage schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:22:
Extreem idd. Tevreden met je C7? Moet haast wel he :9
ja heel erg blij,c7 is toch net iets beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mack80 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 16:25:
Hier nu ook een probleem met m’n scherm van de C6. Niet qua inbranden of anders. Maar een hele lieve dochter die besloot met dr potloden op het scherm te tekenen😭 en ieder ander kind had ik per direct verhuisd naar de kruipruimte. Maar ja..... blijf toch je eigen kind he.
Poetsen heeft helaas niet geholpen. Scherm is duidelijk gekrast (al moet je wel heel goed kijken)
Morgen maar eens bellen met de verzekering en kijken wat ze zeggen.
Mijn zondag is goed naar de klote.
Ach joh, het is maar materiaal en je kind is onbetaalbaar en leert hier weer van. Als hier je dag al van naar de klote gaat, maak dan je borst maar nat als ze puber wordt. 8) Is gewoon gedekt onder je inboedelverzekering en wordt of gerepareerd of een nieuwe. En vergeet niet ..... een glimlach van je kind doet je beseffen dat je leeft. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Voor zover ik weet is dat de enige modus voor optisch uit naar een 2.0 stereo. Het gaat om een Cambridge CXA60 met B&W 684 speakers.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blessure
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-03 20:47
Spockz schreef op zondag 3 juni 2018 @ 15:11:
[...]

Klopt, je hoort een relais inkomen, alleen bij aanzetten.
Bij uitzetten niet, want dan blijft de spanning er tijdelijk op, om eventuele inbrand plekken, te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Goedenavond,

[afbeelding]
[afbeelding]

Dank!
Ben je al achter de oorzaak van je probleem? Vroeger heb ik dit probleem ook wel eens gehad bij een oude LCD. Bij mij lag het toen uiteindelijk aan de HDMI kabel. Dit was een kabel die ik ergens gratis bij had gekregen. Na het vervangen van de kabel waren de rode vlekken weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
blessure schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:14:
[...]

Klopt, je hoort een relais inkomen, alleen bij aanzetten.
Bij uitzetten niet, want dan blijft de spanning er tijdelijk op, om eventuele inbrand plekken, te herstellen.
Onkyo versterkers staan bekend om eenzelfde relais click geluid bij het wisselen van bron en ik vind het persoonlijk ook wel een mooi geluid, ook die van de tv. :D

Heeft men hier trouwens het stand-by lampje uit- of aanstaan? Ik heb het altijd uitstaan en ik vind het juist vet dat je soms, wanneer er dus echt donker beeld is, echt even niet weet of je tv nou per ongeluk uitstaat of niet, haha. Dan weet je in ieder geval dat je OLED hebt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
M'n soundbar staat er tegenwoordig voor dus zie het lampje überhaupt al niet meer. Daarom heb ik 'm in de settings maar definitief uitgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 18:17
DutchOwnage schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:39:
M'n soundbar staat er tegenwoordig voor dus zie het lampje überhaupt al niet meer. Daarom heb ik 'm in de settings maar definitief uitgezet :)
ik wil mijn centerspeaker er voor zetten. hoeveel cm heb ik daar voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
pennywise666 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:17:
[...]

Dat hangt ervan af of je hem op z'n voet hebt staan of hebt opgehangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
[quote]Smits360 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:28:
[...]

[/quop voet of er voor kan ook.
maar alleen als dat kan,daarom vraag ik het;)

[ Voor 16% gewijzigd door pennywise666 op 04-06-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
pennywise666 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:46:
[quote]Smits360 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:28:
[...]

[/quop voet of er voor kan ook.
maar alleen als dat kan,daarom vraag ik het;)
Is dat dan niet gewoon een kwestie van opmeten of proberen? Ik snap je vraag niet helemaal; waarom zou het niet kunnen? Omdat je tv meubel te klein is, of ben je bang dat het slecht voor de ontvangst van je afstandsbediening is? Of je speakerkabel lang genoeg is? Allemaal dingen die je gewoon zelf kunt proberen denk ik. Slecht voor je tv of speaker zal het niet zijn en eventuele magnetische verstoring (beetje vergezocht wellicht) kun je weer ongedaan maken door hem weer wat verder weg te zetten.

Qua geluid zou je inderdaad je center speaker zo dicht mogelijk bij de tv hebben staan, alsof de stemgeluiden echt uit de tv komen. Dus ik snap wel waarom je hem daar wilt hebben staan, maar niet wat de afweging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Smits360 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:39:
[...]

Is dat dan niet gewoon een kwestie van opmeten of proberen? Ik snap je vraag niet helemaal; waarom zou het niet kunnen? Omdat je tv meubel te klein is, of ben je bang dat het slecht voor de ontvangst van je afstandsbediening is? Of je speakerkabel lang genoeg is? Allemaal dingen die je gewoon zelf kunt proberen denk ik. Slecht voor je tv of speaker zal het niet zijn en eventuele magnetische verstoring (beetje vergezocht wellicht) kun je weer ongedaan maken door hem weer wat verder weg te zetten.

Qua geluid zou je inderdaad je center speaker zo dicht mogelijk bij de tv hebben staan, alsof de stemgeluiden echt uit de tv komen. Dus ik snap wel waarom je hem daar wilt hebben staan, maar niet wat de afweging is.
ik vroeg of het kon kwa afmeting vanaf voet naar begin beeldscherm! hoeveel cm daar tussen zit! dus dat de centerspeaker niet voor het beeld staat zodat ik bv de ondertiteling niet kan lezen! snappie?
ik wil namelijk die centerspeaker precies recht voor me en op oorhoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
pennywise666 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:17:
[...]

De voet is niet heel erg hoog, ik had een center speaker van ~10cm hoog ervoor staan, en die viel al gedeeltelijk voor het beeld. Ik heb hem onder andere daarom nu opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Woy schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:08:
[...]

De voet is niet heel erg hoog, ik had een center speaker van ~10cm hoog ervoor staan, en die viel al gedeeltelijk voor het beeld. Ik heb hem onder andere daarom nu opgehangen.
ja daar was ik al bang voor dat het niet ging lukken,maar dan verzin ik wel iets met 1 of andere constructie zodat het alsnog kan,want ophangen wil ik niet. Dan hangt ie te ver weg namelijk;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
pennywise666 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:05:
[...]

ik vroeg of het kon kwa afmeting vanaf voet naar begin beeldscherm! hoeveel cm daar tussen zit! dus dat de centerspeaker niet voor het beeld staat zodat ik bv de ondertiteling niet kan lezen! snappie?
Maar dan was het handig geweest om A) dat te vermelden en B) daarbij te vermelden hoe hoog jouw center speaker is. Maar idd: ophangen lijkt me hoe dan ook beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AyurVeda
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 22:01
pennywise666 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:05:
[...]

Klinkt erg oncomfortabel tv kijken als de tv daar dan nog boven of onder moet staan. Of zit je erg ver van je tv af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Smits360 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:04:
[...]

Maar dan was het handig geweest om A) dat te vermelden en B) daarbij te vermelden hoe hoog jouw center speaker is. Maar idd: ophangen lijkt me hoe dan ook beter!
A) nou dan lees je niet goed. B" waarom moet ik vermelden hoe hoog mijn centerspeaker is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
AyurVeda schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:24:
[...]

Klinkt erg oncomfortabel tv kijken als de tv daar dan nog boven of onder moet staan. Of zit je erg ver van je tv af?
hij is voor op mijn slaapkamer,dus dan lig ik vooral tv te kijken. Dat scheelt al en hij kan wel iets lager dan oorhoogte terwijl ik lig,dat maakt niet uit. Zoals ik het nu heb ook.
Ik ga dan een 65 inch kopen en dan op 2.5 meter afstand zetten ongeveer.

[ Voor 8% gewijzigd door pennywise666 op 05-06-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
pennywise666 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:42:
[...]

A) nou dan lees je niet goed. B" waarom moet ik vermelden hoe hoog mijn centerspeaker is???
Omdat je toch wilde weten of die niet voor het beeld kwam te staan (qua hoogte)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Smits360 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:21:
[...]

Omdat je toch wilde weten of die niet voor het beeld kwam te staan (qua hoogte)?
ja daarom vraag ik dus naar die afmetingen van die tv toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Het Dolby Vision via HDMI probleem (raised blacks bij sommige scenes) lijkt ineens verholpen bij mij!? (2016 Oled tv)

Snap niet hoe, want heb geen nieuwe firmware update gehad van LG.

Maar heb net enkele scenes afgespeeld op de Apple Tv, waar voorheen de zwarte balken grijs werden (openingsscene van Mindhunter-Netflix, donkere scenes van Bright-Netflix film, opening van Goodfellas - iTunes film) en deze speelden nu wel goed af, snap er niets van maar ben er erg blij mee!

Zelfs op DV bright stand blijft het gewoon zwart nu.

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
fonsmeister schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:55:
Het Dolby Vision via HDMI probleem (raised blacks bij sommige scenes) lijkt ineens verholpen bij mij!?

Snap niet hoe, want heb geen nieuwe firmware update gehad van LG.

Maar heb net enkele scenes afgespeeld op de Apple Tv, waar voorheen de zwarte balken grijs werden (openingsscene van Mindhunter-Netflix, donkere scenes van Bright-Netflix film, opening van Goodfellas - iTunes film) en deze speelden nu wel goed af, snap er niets van maar ben erg blij mee!

Zelfs op DV bright stand blijft het gewoon zwart nu.
door komt dan door de nieuwe apple tv update van laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

pennywise666 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:57:
[...]

door komt dan door de nieuwe apple tv update van laatst.
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar was in de veronderstelling dat LG ook aan hun kant een firmware update moest doorvoeren, vanwege dit artikel:

https://www.forbes.com/si...ance-issues/#3d655e203637

Edit: Het gaat om een 2016 Oled in mijn geval

[ Voor 4% gewijzigd door fonsmeister op 05-06-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
fonsmeister schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:03:
[...]

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar was in de veronderstelling dat LG ook aan hun kant een firmware update moest doorvoeren, vanwege dit artikel:

https://www.forbes.com/si...ance-issues/#3d655e203637

Edit: Het gaat om een 2016 Oled in mijn geval
link doet het niet.
maar anyhow, dan heeft lg misschien die updategegevens bij apple afgeleverd zodat zij ze in hun update konden verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
pennywise666 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:07:
[...]

link doet het niet.
maar anyhow, dan heeft lg misschien die updategegevens bij apple afgeleverd zodat zij ze in hun update konden verwerken.
https://www.forbes.com/si...ance-issues/#495317183637 zo wel :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Apart, op de laptop wel maar op de telefoon niet.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
-knip-

[ Voor 127% gewijzigd door 13art op 05-06-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
nee hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Bij jou dan misschien niet, maar hier wel.
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/6g6ilkf5j/IMG_20180605_124957.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
l3art schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:50:
[...]

Bij jou dan misschien niet, maar hier wel.
[afbeelding]
op mijn telefoon doet ie het wel, maar niet op mijn windows 10 pc op chrome, firefox etc.
hoe kan dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
pennywise666 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:56:
[...]

op mijn telefoon doet ie het wel, maar niet op mijn windows 10 pc op chrome, firefox etc.
hoe kan dit??
Haha precies andersom dus. Ik heb werkelijk geen idee. Maar goed dat is ook niet waar dit topic over gaat. Het artikel is te lezen, linksom of rechtsom dus denk dat het weer tijd is om ontopic te gaan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
DutchOwnage schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:54:
[...]

Die strepen is het welbekende banding. Komt heel vaak voor bij Oled en tenzij het echt extreme vormen aanneemt, dus 10 cm of meer in breedte en daar dan een paar van, zal dit inderdaad binnen de marges vallen. Dat flikkeren komt me niet bekend voor. Soms krijg ik het idee dat wanneer mensen enkele duizenden euro's neerleggen voor een tv je dan maar mag eisen dat je een perfect scherm hebt gekocht. Zo werkt het helaas niet. Ik heb ook een balk van 3 cm en wat strepen op mijn C7 maar ik ga niet bellen want ik weet dat het binnen de marges valt en bovendien is het bij 95% van de content niet zichtbaar.
Dit is de reply van LG;

Bedankt voor uw bericht.

We hebben uw vraag doorgezet naar de Technische Dienst en kwamen met de volgende terugkoppeling:
Vertical Banding is niet mogelijk op een OLED TV, omdat er geen LED balken aanwezig zijn maar individuele pixels. Tevens geven ze aan dat dit geen defect van uw TV is en dit binnen de specificaties valt. Vervanging van het scherm of een nieuwe TV van hetzelfde model zal dit ook hebben.

We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
^haha vertical banding is niet mogelijk op een Oled tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
Dit is wat ik doorkrijg van de “specialisten” van LG he...

Twee foto’s bijgevoegd.

Op de eerste foto zie je het al maar komt wat minder goed over. Tweede foto heb ik wat met de helderheid en contrast gespeeld waardoor je iig de vijf strepen duidelijker ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xpNaMXvfN1eQWElhKCwwfcRC/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H8i55bRgLmqQ0xmk2TjkxQJV/thumb.png

[ Voor 69% gewijzigd door TomvdG op 05-06-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
^ wat een huichelaars zeg..daar kunnen ze nooit mee weg komen met die leugen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomvdG
Check m’n foto’s 😬
Wat denk jij is dit nagenoeg altijd of zijn er ook versies waar het niet bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
TomvdG schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:10:
Check m’n foto’s 😬
Wat denk jij is dit nagenoeg altijd of zijn er ook versies waar het niet bij is.
in meer of mindere mate denk ik met iig de 7 serie van wat ik gehoord heb.
maar zie je ook banding terwijl je content afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
Ik heb de 65C7V.

Met gamen zie ik het maar ook tijdens Netflix tijdens bepaalde scenes / kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister

fonsmeister

The Fonz

pennywise666 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:07:
[...]

link doet het niet.
Zoiets ja, forbes heeft zojuist een update geplaatst, heeft iets met de fix voor een Sony Bluray speler te maken blijkbaar:

https://www.forbes.com/si...g-gets-fixed-by-sony/amp/

Denk inderdaad dat het door een update van de apple tv komt, hoewel dat volgens het artikel niet het geval is:

“The thing is, the first external device to receive a firmware update that let it deliver Dolby Vision to Sony TVs was the Apple TV 4K. Yet this update did not fix the raised black level issue with LG OLEDs.“

Anyhow, opgelost :)

[ Voor 27% gewijzigd door fonsmeister op 05-06-2018 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:33
pennywise666 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:06:
^ wat een huichelaars zeg..daar kunnen ze nooit mee weg komen met die leugen lijkt me.
Sorry hoor, dit is gewoon een bij effect van de techniek. Je kan voor dit relatief lage bedrag geen tv zonder kleine issues verwachten. Dat is gewoon een trade-off.

wil je een perfecte tv/monitor. dan moetj e een officiele studio monitor halen, en dan betaal je factor tien meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
Adlermann schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:58:
[...]

Sorry hoor, dit is gewoon een bij effect van de techniek. Je kan voor dit relatief lage bedrag geen tv zonder kleine issues verwachten. Dat is gewoon een trade-off.

wil je een perfecte tv/monitor. dan moetj e een officiele studio monitor halen, en dan betaal je factor tien meer.
iets wat het kijkplezier vergald noem ik geen kleine issue. Sporadisch banding ok,dat is acceptabel. Bovendien ontkent LG het ook nog eens dat banding bestaat in een Oledtv aan zijn email te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Nogmaals, op een 5 of 10% Grey slide zal iedere Oled banding laten zien. Het gaat er om in hoeverre je dit ook terugziet in "normale" content.Ik weet niet hoe anderen met een soortgelijk scherm dit hebben opgelost met LG, maar ze zullen altijd om foto's vragen waarop normale content te zien is en geen sliders in welke vorm dan ook. En dan is het in de meeste gevallen heel moeilijk aan te tonen, tenzij het in extreme mate aanwezig is. Ik heb een paar van die banden, maar in 98% van de content die ik bekijk is het gewoon niet te zien.

[ Voor 23% gewijzigd door DutchOwnage op 05-06-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
^ ja tuurlijk,het gaat ook natuurlijk of je het ziet bij content. Op slides zou het me geen bal kunnen schelen en zal dat ook niet gaan zitten testen wanneer ik een Oled heb,anders maak je jezelf gek.
dat klinkt prima 98%.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywise666 op 05-06-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ja echt waar ik heb het alleen gezien bij die beruchte Oled torture scènes zoals Marco Polo bijvoorbeeld. Ik zie het zelfs niet bij voetbal, en dat is ook altijd een hele goede en beruchte maatstaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
pennywise666 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:06:
[...]

iets wat het kijkplezier vergald noem ik geen kleine issue. Sporadisch banding ok,dat is acceptabel. Bovendien ontkent LG het ook nog eens dat banding bestaat in een Oledtv aan zijn email te lezen.
Voor 99%van de mensen is het een klein issue.

Ik ken ook genoeg mensen die die uniformitetisdingen niet eens zien, tewrijl ik als een havik erop let en het echt altijd zie. Maar ik stoor me er niet zo heel aan, want je krijgt gewoon voor dit geld niet alles perfect.

Als ze nameljik elke tv moeten afkeuren die dit heeft, dan gaat een TV namelijk gewoon 10k kosten ipv het bedrag wat je er nu voro betaalt. Want winst moet gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
Ik vraag me ook af dat stel je krijgt een andere tv of ze fixen je tv dmv andere onderdelen dit het probleem oplost. Ze zullen het omruilmodel hierop niet getest hebben waarschijnlijk. Ben benieuwd hoe dit met de 2018 modellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Adlermann schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:47:
Voor 99%van de mensen is het een klein issue.

Ik ken ook genoeg mensen die die uniformitetisdingen niet eens zien, tewrijl ik als een havik erop let en het echt altijd zie. Maar ik stoor me er niet zo heel aan, want je krijgt gewoon voor dit geld niet alles perfect.

Als ze nameljik elke tv moeten afkeuren die dit heeft, dan gaat een TV namelijk gewoon 10k kosten ipv het bedrag wat je er nu voro betaalt. Want winst moet gemaakt worden.
Zo heb ik ook geen tests gedaan met een egaal beeld of dergelijken. Want what has been seen.... :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
Het viel mij al eerder op maar met gamen (God of war) zag ik het beduidend vaak.
Dan ga ik mij er nog meer aan ergeren dan ik al deed...😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Gonadan schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:38:
[...]

Zo heb ik ook geen tests gedaan met een egaal beeld of dergelijken. Want what has been seen.... :P
Haha ja. En dan ga je er ook op letten. maar ik moet zeggen ik ben lang niet zo OCD meer erop als vroeger.

Maar de oude panasonics kregen vaak problemen die ze eerst niet hadden (de plasma's). Vooral met groene tingen dmv oververhitting op bepaalde plekken.

Die waren wel erg irritant.

maar een beetje banding, ach dat is nog steeds beter dan clouding bij leds. jek rijgt voor dit lage bedrag gewoon geen betere beeldkwaliteit. je kan wel 10x een scherm omruilen, maar dat geeft meer stress dan dat het wegneemt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Adlermann schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:43:
maar een beetje banding, ach dat is nog steeds beter dan clouding bij leds. jek rijgt voor dit lage bedrag gewoon geen betere beeldkwaliteit. je kan wel 10x een scherm omruilen, maar dat geeft meer stress dan dat het wegneemt :)
Nou ja, dat was een beetje mijn redenatie ook. Geen enkele techniek is perfect, maar OLED is de minst slechte. Ik wachtte al een jaar of tien tot er OLED-TV's zouden komen, met name vanwege het dynamisch bereik en de individuele pixels.

Nu dat er eindelijk is ga ik niet op zoek naar de imperfecties. Als ik nu met HDR films of series kijk dan is het beeld gewoon 100 keer mooier dan standaard blu-raytjes op m'n oude TV. Op zoek gaan naar de imperfecties zou gewoon een manier van zelfkastijding zijn.

Zouden tweakers dan toch ergens enigszins masochistisch zijn? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
Ik ben benieuwd of dit met de OLED65C8PLA grotendeels minder of verholpen is. Dan zou ik m’n C7 wel graag willen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 20:18
Wat ben ik toch blij dat ik al die problemen met mijn C7 niet heb. Ik vind nog steeds het beeld fenomenaal en het wordt alleen nog maar beter. Heb laatst een check gedaan op uniformiteit en deze is nog steeds top, ook geen last van image retention etc. Banding is er niet of nauwelijks. Heb de tv nu 15 maanden maar is verreweg nog steeds de beste aankoop ooit. Ik, de vrouw en de kids hebben er heel veel plezier aan.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
Probeer jij me nou jaloers te maken?😂😬😁
Pagina: 1 ... 108 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.