Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hebben jullie sinds de .85 firmware opeens dat je nu gegevens buiten EER moet agree'en? Verder kan je niet meer kijkgedrag uitvinken. maw, als je niet agreed dat hij je kijkgedrag etc verzameld, werken de lg apps niet meer. erg vervelend, Ik wil de oude firmware erop zetten. Als ik de .36 op de usb zet, wil hij deze niet gebruiken, waarschijnlijk te oud. Enig idee hoe je de oude firmware weer erop kan zetten? Ik haat data verzamelaars.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-08-2024
Ja, ik had hetzeflde, maar ik had het aanvaarden van die voorwaarden daarvoor ook al geweigerd, dus ik dacht dat het misschien normaal was na een FW update.

Iets heel anders: ik vind het volume van de HDMI ARC vrij hoog staan, bijna dubbel zo hoog als andere bronnen die ik op de versterker heb aangesloten. De volume opties zijn greyed out, dus het lijkt erop dat ik niets kan instellen. Jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nee dit is sinds kort, ik denk sinds de laatste SW. Ik heb de .65 en .36 firmware al gedownload. Even kijken hoe ik het kan restoren. Netflix (en alle andere apps) werkt nu bijv niet meer als je niet agreed, voorheen werkte het wel.

[edit]
hmm er zit een beveiliging in dat je niet kan downgraden. iemand nog een idee? anders maandag even bellen met LG en klagen.

[ Voor 22% gewijzigd door xoror op 13-04-2018 20:59 ]

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-06 18:31
*TRING TRING TRING*

De C8 is gestest door Rtings.com

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8

Veel plezier met lezen :*)

Edit:
Ik heb de review net gelezen en op een positieve manier ben ik niet verrast. De C8 is een erg sterke performer en is wederom een klap in het gezicht van high-end LCD TV's.

Eén van de belangrijkste aspecten schiet er positief uit en dat is de gemeten helderheid. Holy my shitznism, 944 Nits peak brightness in HDR mode is epic. Dat niet alleen, 100% SDR sustained brightness is gestegen van 135 naar 199 Nits en dat is significant!

Die lelijke voet blijft jammer, al is dat natuurlijk geheel subjectief en in vergelijking met de E modellen blijft de uitstulping voor de speakers, aansluitingen en voeding erg groot. Het prijs verschil moet echter toch op een manier verantwoord worden en aangezien de beeldkwaliteit hetzelfde is, viel dit te verwachten.

Edit 2:
Altijd leuk om een thumps-up van @Fietsbel te krijgen als je post met *tring tring tring* begint oOo _O-

[ Voor 79% gewijzigd door Major_ton op 13-04-2018 23:44 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Major_ton schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:16:
*TRING TRING TRING*

De C8 is gestest door Rtings.com

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8

Veel plezier met lezen :*)

Edit:
Ik heb de review net gelezen en op een positieve manier ben ik niet verrast. De C8 is een erg sterke performer en is wederom een klap in het gezicht van high-end LCD TV's.

Eén van de belangrijkste aspecten schiet er positief uit en dat is de gemeten helderheid. Holy my shitznism, 944 Nits peak brightness in HDR mode is epic. Dat niet alleen, 100% SDR sustained brightness is gestegen van 135 naar 199 Nits en dat is significant!

Die lelijke voet blijft jammer, al is dat natuurlijk geheel subjectief en in vergelijking met de E modellen blijft de uitstulping voor de speakers, aansluitingen en voeding erg groot. Het prijs verschil moet echter toch op een manier verantwoord worden en aangezien de beeldkwaliteit hetzelfde is, viel dit te verwachten.

Edit 2:
Altijd leuk om een thumps-up van @Fietsbel te krijgen als je post met *tring tring tring* begint oOo _O-
Nice ABL is dus weer verbeterd. Daarnaast ook de gradient!

Kan niet wachten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
"The brightness is probably matched, the tone mapping algorithm may have changed though. In addition, to get peak brightness with a c8, you have to be able to calibrate the internal lut"
http://www.avsforum.com/f...talk-17.html#post56030150

Dit is ook wel een 'aparte' verandering. Dus Bafleck's shirt's wrinkels creases ga je ook niet meer zien :P ;) (mits geen dynamische HDR modus)

Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/reviews/tv/lg/c8/c8-eotf-small.jpg

vs 2017

Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/reviews/tv/lg/e7p/e7p-eotf-small.jpg

edit: dat is dus 2018 in Technicolor vs 2017 in Cinema Home

[ Voor 40% gewijzigd door apis29 op 14-04-2018 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Hallo,

zit permanente burn in het garantie pakket van LG.
Enkele cycles doorlopen om het te laten verminderen zonder resultaat.
he gaat om een B6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Misterbont schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:28:
Hallo,

zit permanente burn in het garantie pakket van LG.
Enkele cycles doorlopen om het te laten verminderen zonder resultaat.
he gaat om een B6
Misschien kan je even een PB sturen naar @Cardwizard. Hij heeft er onlangs ook mee te maken gehad. Wat is er bij jou ingebrand?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Major_ton schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:35:
[...]

Misschien kan je even een PB sturen naar @Cardwizard. Hij heeft er onlangs ook mee te maken gehad. Wat is er bij jou ingebrand?
Geen idee, zat voetbal te kijken en zag ineens een licht zwarte balk links in het midden van het scherm.
Dus met panning shots zie je het vrij goed,

Ik heb een game gespeeld met een bepaalde HUD denk ik, en deze te lang (2 uur) stil laten staan.
Mij lijkt dat het niet zo snel zou moeten kunnen gebeuren, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:44
Ik moet wél zeggen dat ik toch even een klein beetje moet wennen aan het scherm tov de ks8000. En dan bedoel ik de kleuren. Het algemene, hoe zal ik het zeggen, kleurenpallet(bereik?) oogt, voor mij in ieder geval, net wat minder poppend of kan beter zeggen iets gematigder dan op de Samsung. Ze springen er minder uit. Met name bij gewone kabel tv. 4k, HDR en bij met name gamen in HDR zie ik bijna geen verschil. En ja, ik heb de tv bij gewoon tv kijken héél conservatief ingesteld. Oled lampje meestal op 30 of overdag hooguit op 35 in ISF Dark Room :9

Ik weet zeker dat het een kwestie van wennen is na 2 jaar een LCD te hebben gehad en op de wat langere termijn dat ik het absoluut meer ga waarderen. Heb immers ook jaren een plasma gehad en die oogde ook veel gedimder dan een lcd toendertijd.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 14-04-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:41

13art

Moderator Mobile
Staat Samsung ook niet bekend om de hoge saturatie in de beeldschermen? Als je de LG netjes insteld heb je mooie natuurgetrouwe kleuren. Ik vind het beeld erg mooi en als ik dan bij iemand anders thuis kom is het altijd weer wennen als dat daar niet zo is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
DutchOwnage schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:04:
Ik moet wél zeggen dat ik toch even een klein beetje moet wennen aan het scherm tov de ks8000. En dan bedoel ik de kleuren. Het algemene, hoe zal ik het zeggen, kleurenpallet(bereik?) oogt, voor mij in ieder geval, net wat minder poppend of kan beter zeggen iets gematigder dan op de Samsung. Ze springen er minder uit. Met name bij gewone kabel tv. 4k, HDR en bij met name gamen in HDR zie ik bijna geen verschil. En ja, ik heb de tv bij gewoon tv kijken héél conservatief ingesteld. Oled lampje meestal op 30 of overdag hooguit op 35 in ISF Dark Room :9

Ik weet zeker dat het een kwestie van wennen is na 2 jaar een LCD te hebben gehad en op de wat langere termijn dat ik het absoluut meer ga waarderen. Heb immers ook jaren een plasma gehad en die oogde ook veel gedimder dan een lcd toendertijd.
Niet zo gek met OLED light op 30 of 35 dat je dit ondervindt. Heb je OLED light al eens op 100 gezet om te kijken wat je er dan van vindt? Met HDR content 'moet' OLED light sowieso op 100 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939809

Oled light heeft toch verder niets te maken met hoe je de kleuren ervaart? Maar het is absoluut niet slecht hoor, alleen even wennen.Vond de kleuren van de Samsung ook erg mooi(Quantum Dot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Anoniem: 939809 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:07:
Oled light heeft toch verder niets te maken met hoe je de kleuren ervaart? Maar het is absoluut niet slecht hoor, alleen even wennen.Vond de kleuren van de Samsung ook erg mooi(Quantum Dot)
De OLED light setting heeft geen invloed op de calibratie van de kleuren, maar zeer zeker wel op het effect hoe je de kleuren beleeft. Kleine moeite om het uit te proberen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Major_ton schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:40:
[...]

Niet zo gek met OLED light op 30 of 35 dat je dit ondervindt. Heb je OLED light al eens op 100 gezet om te kijken wat je er dan van vindt? Met HDR content 'moet' OLED light sowieso op 100 staan.
No way op 100. Dan branden de pupillen uit mijn ogen. Max 40. Fel zat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Major_ton schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:14:
[...]

De OLED light setting heeft geen invloed op de calibratie van de kleuren, maar zeer zeker wel op het effect hoe je de kleuren beleeft. Kleine moeite om het uit te proberen toch?
Oke absoluut ik ga er nog wel even mee aan de gang. Ben zowiezo nog wel even aan het finetunen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 21:08
Misschien een rare vraag, maar kan de B7 ook tv uitzendingen pauzeren?
En heeft iemand ervaring met het opnemen van tv programma's? Ik heb een wat oudere 64gb usb stick in de tv zitten, maar hij geeft aan niet geschikt te zijn. Kan ik gewoon een nieuwe 128gb stick kopen dat het dan werkt?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Waar ik niet helemaal uitkom. Ik heb alle instellingen nu wel rond voor tv, Netflix, htpc en PS4. Alleen als hij bij Netflix naar Dolby vision springt dan veranderen de instellingen uiteraard ook.
Wat zijn daar de algemene 'beste' instellingen voor? Gewoon laten wat de tv zelf maakt van Dolby vision of zijn er nog aan te raden tweaks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Voor Dolby Vision content ben ik verder niet aan de instellingen gekomen. Ziet er mind blowin uit dus zag er geen reden toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
445033 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:15:
[...]

No way op 100. Dan branden de pupillen uit mijn ogen. Max 40. Fel zat. 8)
Als de zon schijnt max 85, in de avonduurtjes ergens rond de 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-06 10:26
Scidd0w schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:57:
@RBN026
Onderstaande settings hebben mijn probleem met wifi op 5ghz opgelost.
Scidd0w in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Net ff in verdiept (zo moeilijk is het niet) en gelijk toegepast. Werkt nu perfect! _/-\o_

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
l3art schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:23:
[...]

Ik game er 's avonds meestal 60 mee, voor de rest staat ie overdag eigenlijk de hele tijd op 100. En als ik dan te lui ben om hem aan te passen, vind ik gamen op 100 zelfs ook nog wel prima. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb m nu bij een hele lichte kamer(zon schijnt hier volop) ook op 80 gezet. Kijkt een stuk prettiger. Wel icm met ISF Dark.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Smits360 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:43:
[...]

Ik game er 's avonds meestal 60 mee, voor de rest staat ie overdag eigenlijk de hele tijd op 100. En als ik dan te lui ben om hem aan te passen, vind ik gamen op 100 zelfs ook nog wel prima. Haha
Anoniem: 939809 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:03:
Heb m nu bij een hele lichte kamer(zon schijnt hier volop) ook op 80 gezet. Kijkt een stuk prettiger. Wel icm met ISF Dark.
ISF light room en dark room heb ik gelijk ingesteld op de Oled verlichting na, zo kan in via de snelle instellingen snel switchen tussen licht en donker zonder meteen het hele menu in te hoeven duiken.

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 14-04-2018 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Grappig dat zit ik nu ook zo'n beetje te doen inderdaad d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Anoniem: 939809 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:18:
Wat je nog kan doen voor ISF bright is de brightness setting 1 of 2 tikjes omhoog te doen tov ISF dark en de gamma op 2.4 te zetten ipv 2.2 om de kleuren en het contrast overdag iets meer punch te geven en toch het schaduwdetail te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gamma stond standaard op BT.1886. Lijkt heel erg op 2.4. Wat is daar het verschil tussen? Vind het nu erg mooi geworden niet gedacht dat het Oled lampje flink opschroeven toch zo'n verschil zou geven. De reden dat ik m zo laag had staan is dat ik erg voorzichtig met mijn scherm om wil gaan omdat ik s avonds bijna dagelijks wel aan het gamen ben met oled light op 100 want HDR voor een uur of 3 toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Valt dit eventueel onder burn in? @Major_ton

http://i213.photobucket.c...2833368815406940160_n.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Misterbont op 14-04-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 20:29
Ik probeer plex nu uit omdat ik geen comprimatie van mijn bestanden wil bij het streamen (geldt dit trouwens voor zowel beeld als geluid?). Echter de grote oranje letters van xplay blijven wel een minuut in mijn scherm zichtbaar door image retention. Ik denk dat ik het toch maar hou bij afspelen via mijn hdd of toch voor de shield ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Sorry, ik was je bericht vergeten te beantwoorden. Op het filmpje is het héél moeilijk te zien en je link naar de foto werkt helaas niet. Zoek even op YouTube naar 'Gray background' en 'Magenta background' en zet die op. Als je een camera hebt die je op je statief kan zetten en manueel de belichting mee in kan stellen, zet deze dan op de laagste ISO stand, zet het diafragma op f/5.6 (of daar in de buurt) en pas de sluitertijd aan op de helderheid van het beeld. Als je zo'n foto hier kan plaatsen, kan ik er meer over zeggen. Mocht je beschikken over Adobe Lightroom, dan kan je de foto's daarin importeren en de helderheid/clarity slider op 100 zetten. Dan wordt het héél snel duidelijk wat voor ellende er in je paneel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Major_ton schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:07:
[...]

Sorry, ik was je bericht vergeten te beantwoorden. Op het filmpje is het héél moeilijk te zien en je link naar de foto werkt helaas niet. Zoek even op YouTube naar 'Gray background' en 'Magenta background' en zet die op. Als je een camera hebt die je op je statief kan zetten en manueel de belichting mee in kan stellen, zet deze dan op de laagste ISO stand, zet het diafragma op f/5.6 (of daar in de buurt) en pas de sluitertijd aan op de helderheid van het beeld. Als je zo'n foto hier kan plaatsen, kan ik er meer over zeggen. Mocht je beschikken over Adobe Lightroom, dan kan je de foto's daarin importeren en de helderheid/clarity slider op 100 zetten. Dan wordt het héél snel duidelijk wat voor ellende er in je paneel zit.
Je hebt een PM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
l3art schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:23:
[...]

15??? Je hebt zeker geen spiegels thuis, bent allergisch voor zonlicht en knoflook en loopt met een grote boog om houten staken heen?

Alleen als ik ziek ben en 's nachts beneden op de bank zit zet ik hem zo laag (of lager), maar voor normaal gebruik is dat wel erg laag ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Raziel schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:51:
[...]

15??? Je hebt zeker geen spiegels thuis, bent allergisch voor zonlicht en knoflook en loopt met een grote boog om houten staken heen?

Alleen als ik ziek ben en 's nachts beneden op de bank zit zet ik hem zo laag (of lager), maar voor normaal gebruik is dat wel erg laag ...
Haha, nee hoor, geen enge ziektes of afwijkingen hier.
Waarom zo fel zetten? Nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
l3art schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:16:

[...]

ISF light room en dark room heb ik gelijk ingesteld op de Oled verlichting na, zo kan in via de snelle instellingen snel switchen tussen licht en donker zonder meteen het hele menu in te hoeven duiken.
Anoniem: 939809 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:18:
Major_ton schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:39:
[...]

Wat je nog kan doen voor ISF bright is de brightness setting 1 of 2 tikjes omhoog te doen tov ISF dark en de gamma op 2.4 te zetten ipv 2.2 om de kleuren en het contrast overdag iets meer punch te geven en toch het schaduwdetail te behouden.
Ja! Op het omhoog zetten van de brightness in ISF light na, is dat ook precies wat ik heb. Ik wissel ook steeds tussen ISF Dark en Light, met op Gamma respectievelijk 2.2 en 2.4 na gelijke settings, inclusief kleursettings, Sharpness etc. Ben er heel blij mee zo!

Hey en zetten jullie de Sharpness onder de game/HDR game modes op 0, of ook daar op 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Smits360 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:52:
[...]

[...]

[...]

Ja! Op het omhoog zetten van de brightness in ISF light na, is dat ook precies wat ik heb. Ik wissel ook steeds tussen ISF Dark en Light, met op Gamma respectievelijk 2.2 en 2.4 na gelijke settings, inclusief kleursettings, Sharpness etc. Ben er heel blij mee zo!

Hey en zetten jullie de Sharpness onder de game/HDR game modes op 0, of ook daar op 10?
Sharpness in game mode staat bij mij op 20 omdat ik dat op mijn kijkafstand er beter uit vind zien, vooral in menu's en met HUD's. Verder staat de sharpness bij overige 4K content altijd op 10. Voor 1080p materiaal gebruik ik ook nog wel eens een sharpness van 15 - 19 voor iets meer bite. 1080p op een 4K paneel is altijd nét iets softer dan 1080p op FHD paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een dag of 3 ben ik nu ook eindelijk zover dat ik kan zeggen dat ik uitermate content ben voor iedere situatie. Digitale tv licht en donker,Netflix SDR, 4K en Dolby Vision en gamen in HDR. Lol heb zelfs een aparte preset gemaakt voor sport :9 . Mede dankzij tips en suggestiesuggesties hier, waarvoor dank. Ik zie dat ik ongeveer dezelfde settings gebuik als @Major_ton , ook voor HDR gaming. Heb ik nog 1 vraag: kan ik ergens de bitrate checken als ik Netflix kijk? Vond dat altijd wel leuk om even te checken. En het mooie van alles is: nergens geen dse of blooming meer te bekennen, heerlijk!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 939809 op 14-04-2018 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Anoniem: 939809 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:02:
Na een dag of 3 ben ik nu ook eindelijk zover dat ik kan zeggen dat ik uitermate content ben voor iedere situatie. Digitale tv licht en donker,Netflix SDR, 4K en Dolby Vision en gamen in HDR. Lol heb zelfs een aparte preset gemaakt voor sport :9 . Mede dankzij tips en suggestiesuggesties hier, waarvoor dank. Ik zie dat ik ongeveer dezelfde settings gebuik als @Major_ton , ook voor HDR gaming. Heb ik nog 1 vraag: kan ik ergens de bitrate checken als ik Netflix kijk? Vond dat altijd wel leuk om even te checken. En het mooie van alles is: nergens geen dse of blooming meer te bekennen, heerlijk!
Dat kan. Moet je de info button klikken. Die ziet alleen niet op de LG remote. Dus even appje downloaden op je telefoon als je een IR blaster hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow ja en nu hopen dat dit scherm het een jaar of 3 a 4 volhoudt en zo blijft zoals ie nu is :o Want die ks8000 begon opeens ook enigzins rare kuurtjes te vertonen na 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Anoniem: 939809 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:02:
Volgens mij is die bij UHD zo'n 15 mbps, wat dus nog altijd niet zo veel is voor 4K materiaal en dat is helaas ook te zien. Ik hoop echt dat ze daar een keer wat aan gaan doen.

Dit is wel een leuk draadje om te lezen, waar ik een keer op uit kwam in mijn zoektocht naar mensen die ook zo'n hekel hebben aan de grain die in sommige Netflix content zit. Daar is in ons huidige topic ook best veel over gezegd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk ga ik eens lezen. Die afschuwelijke grain was de reden dat ik niks van Marvel keek op Netflix. Werd daar echt gek van. Klopt trouwens UHD content was 15,25 mbps om precies te zijn , op de Samsung iig. Dat zal nu niet anders zijn, helaas zou ik bijna zeggen.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 939809 op 14-04-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Met een 65B6 op het TV meubel die maar niet wilt inbranden (en dus niet wordt omgeruild naar een C7), heb ik besloten waar ik naartoe ga werken als de opvolger voor mijn B6. Na de zieke Euronics aanbieding van €2.999,- voor een 65W7 en de interessante upgrades die de 2018 generatie met zich meebrengt, hoop ik dat volgend jaar de 65W8 eenzelfde aanbieding gaat krijgen. Ik ben toch wel helemaal weg van het wallpaper concept en het past bij ons thuis perfect aan de muur. Tot die tijd is de B6 totaal geen schande om naar te kijken. Nu alleen nog even kijken wat ik in mijn werkruimte ga plaatsen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Major_ton schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 23:23:
Met een 65B6 op het TV meubel die maar niet wilt inbranden (en dus niet wordt omgeruild naar een C7), heb ik besloten waar ik naartoe ga werken als de opvolger voor mijn B6. Na de zieke Euronics aanbieding van €2.999,- voor een 65W7 en de interessante upgrades die de 2018 generatie met zich meebrengt, hoop ik dat volgend jaar de 65W8 eenzelfde aanbieding gaat krijgen. Ik ben toch wel helemaal weg van het wallpaper concept en het past bij ons thuis perfect aan de muur. Tot die tijd is de B6 totaal geen schande om naar te kijken. Nu alleen nog even kijken wat ik in mijn werkruimte ga plaatsen... :X
Aan welke muur past een wallpaper TV niet perfect dan? ;) Holy knetter trouwens - dat is zo'n beetje de helft van de prijs van wat ie toen normaal was?! Ik zou het fantastisch vinden zeg, maar vond het nu wel echt te duur om te doen, zelfs al had ik deze aanbieding gezien. Uiteindelijk zit je naar (de 65" versie van) hetzelfde paneel te kijken en gaat het alleen om die paar centimeter tussen de muur en de voorkant van het panel, wat in mijn geval 6 cm is. De hele soundbar die je erbij krijgt ben ik niet in geïnteresseerd, want ik gebruik een versterker. Maar wat een mooi ding zeg, damn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1061627

ik vind die 77 inch interessanter dan een wallpaper.
wat gaat die kosten?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1061627 op 15-04-2018 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Anoniem: 1061627 schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:01:
ik vind die 77 inch interessanter dan een wallpaper.
wat gaat die kosten?
De 77C8 krijgt een adviesprijs van € 9.999,- mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1061627

ok,dan wacht ik wel met een 77 inch tot dat ze even veel kosten als de 65 inch.
over een paar jaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pionier84
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-06 13:25
In de modellen 2018 zit in het menu een logo dimmer (bron HWI), dit mede voor de RTL4 kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 642498

Pionier84 schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:03:
In de modellen 2018 zit in het menu een logo dimmer (bron HWI), dit mede voor de RTL4 kijkers.
Dit is gewoon software matig toch neem ik aan?

Dat kunnen ze ook voor de c7 reeks maken ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan zomaar dat het een specifieke feature is van de nieuwe A9 chip. Ik zou er niet zomaar van uit gaan dat dat eventjes met een firmware geïmplementeerd kan gaan worden voor de 7 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pionier84
Anoniem: 642498 schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:44:
[...]

Ja, is in het menu in te stellen. LG geeft hier volgens mij toe dat burn-in mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
[...]

Lijkt me ook en ik hoop ook dat ze dat voor de C7 gaan doen. Vandaag weer een paar uur lang het oranje "LIVE" logo van Ziggo moeten trotseren tijdens F1. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 12:03

Puck

W32.Deadcode.A

[...]

In de 2016 serie worden logo's ook al gedimd. Weet niet of er nog weer een extra feature in de 2018 modellen bijkomt, maar klinkt als hetzelfde. Je kunt dit echter niet zelf instellen / uitzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 16-04-2018 18:36 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Puck schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:57:
[...]

In de 2016 serie worden logo's ook al gedimd. Weet niet of er nog weer een extra feature in de 2018 modellen bijkomt, maar klinkt als hetzelfde. Je kunt dit echt niet zelf instellen / uitzetten.
Precies. De 2016 en 2017 modellen hebben dit zonder dat je er iets aan kan doen. Vanaf de 2018 modellen kan je zelf de intensiteit van het dimmen bepalen. Jammer dat er nog geen soort van automask fucntie bestaat voor de pleuris logo's. Alsof ik er continu aan herinnerd moet worden welke zender ikzelf heb opgezet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smits360 schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:41:
[...]

Lijkt me ook en ik hoop ook dat ze dat voor de C7 gaan doen. Vandaag weer een paar uur lang het oranje "LIVE" logo van Ziggo moeten trotseren tijdens F1. :|
Haha idem hier. Gelijk na afloop zender wisselen en ff grijs en wit background gecheckt niks aan de hand gelukkig. Toch wel beetje apart dat je moet stressen om eeen of ander logootje maar ja dat weet je als je voor Oled gaat. Gelukkig weegt dat nadeel niet op tegen de voordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

445033

Anoniem: 939809 schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:19:
[...]
Haha idem hier. Gelijk na afloop zender wisselen en ff grijs en wit background gecheckt niks aan de hand gelukkig. Toch wel beetje apart dat je moet stressen om eeen of ander logootje maar ja dat weet je als je voor Oled gaat. Gelukkig weegt dat nadeel niet op tegen de voordelen.
Nee hoor, ik heb die stress nooit. Ik kijk gewoon en geniet. Oh help mijn vrouw kijkt nu RTL4 Boulevard... Ja en? Kijk maar lekker hoor schat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zal na verloop van tijd ook wel afzwakken hoor. Maar heb de tv pas 5 dagen dus ja btje stress in het begin mag best toch :') En toch zal ik RTL4 vermijden als het even kan. Keek er toch al niet zo vaak naar.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 939809 op 15-04-2018 19:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:07
Ik heb elke f1 race gezien en heb mijn oled nu 2 jaar. Niks aan de hand. Stop alsjeblieft met stressen jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou iemand misschien zijn beeldsettings voor 4K non HDR voor Netflix willen delen?Heb zo'n vermoeden dat het hier nog wel iets beter kan namelijk. Voor een donkere omgeving. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
Anoniem: 939809 schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:17:
Zou iemand misschien zijn beeldsettings voor 4K non HDR voor Netflix willen delen?Heb zo'n vermoeden dat het hier nog wel iets beter kan namelijk. Voor een donkere omgeving. Bij voorbaat dank.
ISF bright/dark
OLED light - kies iets wat je fijn vindt
Contrast - 85
Brightness - 50
H en V sharpness - 10
Color - 50
Colortemp - Warm2
Gamma - 2.2
Blacklevel - Low
Dynamic Contrast - Off
Edge Enhancer - Off
Noise reduction shizzle - Off
TruMotion - User - DeBlur 10/10 - DeJudder 2/10

Dat zijn denk ik wel zo'n beetje de belangrijkste dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
En welke kleurtemperatuur (W../K..) gebruik je tijdens het gamen? Ik had hem eerst wat ouder staan, K20, maar ben nu geswitched naar W20. Vind het toch mooier en lijkt tijdens HDR meer op de Cinema setting. Ben benieuwd, want het zijn toch persoonlijke voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit zelf op W40. Out of the box staat het op W50 maar dat vond ik net iets te warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:01
Smits360 schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:46:
En welke kleurtemperatuur (W../K..) gebruik je tijdens het gamen? Ik had hem eerst wat ouder staan, K20, maar ben nu geswitched naar W20. Vind het toch mooier en lijkt tijdens HDR meer op de Cinema setting. Ben benieuwd, want het zijn toch persoonlijke voorkeuren.
Ik gebruik voor SDR games ISF light warm 1. Voor HDR games gebruik ik sinds Far Cry 5 de Cinema Home setting met W30. Hiervoor gebruikte ik altijd de HDR standard setting met W30, maar daar verlies ik bij Far Cry 5 zoveel witdetail. De kleuren zijn ook nog eens natuurgetrouwer bij de HDR Cinema Home stand ivm de HDR Standard.

Bij Horizon en AC Origins vond ik de Standard setting juist het mooist. Binnenkort die maar weer eens opstarten om te kijken. HDR Game vind ik in geen enkele game tot nu toe te pruimen.
Anoniem: 939809 schreef op maandag 16 april 2018 @ 00:32:
Ik zit zelf op W40. Out of the box staat het op W50 maar dat vond ik net iets te warm.
W50 is vergelijkbaar met Warm2. Dat is mij ook too much. Volgens mij heeft de technicolor setting zelfs nog een warm 3.

Ik moest zelfs heel erg wennen aan warm 1/W30 tov mijn vorige TV, maar daar ben ik nu aan gewend. Als je dan bij vrienden een potje voetbal aan het kijken bent doet het echt pijn aan je ogen. Lelijk fletse kleuren, zwart is donker grijs en alles is veel te blauw :')

[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 16-04-2018 09:05 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Maar vind jij alles buiten Game Mode dan niet te veel inputlag opleveren? Ik had gisteren ook even HDR Cinema en HDR Standaard geprobeerd op de One X met Forza en Far Cry, maar ik kon het gelijk merken. Zéker bij Far Cry, snel het stikje heen en weer bewegen merkte ik echt vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:58
]nu 1 jaar een B6, en eens een magenta background op youtube bekeken of ik iets kan zien van een burn in.(bij tv-uitzendingen oled lampje rond de 60,alles wat vd pc komt oled lampje 90-100) geen enkel logo te zien,alleen in het midden en aan de rechterkant een verticale baan van ongeveer 10 cm breed ,die dan iets meer donker zijn.tijdens tv kijken of ander materiaal zie ik het niet.handmatig clear panelnoise heb ik nog nooit gedaan.
vraag/advies wel of geen clear panel noise handmatig doen
foto uploaden lukt op een of andere manier niet

[ Voor 33% gewijzigd door pwh53 op 16-04-2018 10:07 . Reden: foto plaatsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 939809 schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:17:
De instellingen van deze site: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings

Die gebruik bij eigenlijk alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Thx. Ik zat al goed in de buurt zie ik, echter gebruikte ik bijna altijd Gamma 2.4. Ik ga dat nu aanpassen naar 2.2, betekend ook dat ik andere settings lichtjes dien aan te gaan passen. Ach, we blijven Tweakers nietwaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:14
Super dat deze info gedeeld word. Kan ik deze settings ook gebruiken voor mijn LG OLED55E6V ?

Kan je een soort van profiel aanmaken alleen voor Netflix of lees ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
pwh53 schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:31:
nu 1 jaar een B6, en eens een magenta background op youtube bekeken of ik iets kan zien van een burn in.(bij tv-uitzendingen oled lampje rond de 60,alles wat vd pc komt oled lampje 90-100) geen enkel logo te zien,alleen in het midden en aan de rechterkant een verticale baan van ongeveer 10 cm breed ,die dan iets meer donker zijn.tijdens tv kijken of ander materiaal zie ik het niet.handmatig clear panelnoise heb ik nog nooit gedaan.
Ik had begrepen dat je een handmatige clear panelnoise niet zomaar moet gebruiken. In jouw geval, met niets raars te zien, zou ik het niet doen. Waarom zou je? Die verticale baantjes zijn vrij normaal bij een Oled, echter 10 cm is wel wat aan de brede kant. Als ik op mijn C7 héél goed kijk, zie ik er ook 1 of 2 maar die zijn nog geen centimeter breed. Valt ook totaal niet op, zelfs niet bij voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Vjenne-ICT schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:55:
Super dat deze info gedeeld word. Kan ik deze settings ook gebruiken voor mijn LG OLED55E6V ?

Kan je een soort van profiel aanmaken alleen voor Netflix of lees ik dat verkeerd?
Op mijn C7 onthoudt ie de settings per input. Zal bij jou ook zijn? Op het moment dat ik van digitale tv naar Netflix switch binnen dezelfde preset, laten we zeggen ISF Dark Room, zie ik dat ie de setttings heeft aangepast.

Het enige wat ik op dit moment nog handmatig moet doen is, binnen Netflix, een paar kleine dingetjes veranderen als ik switch van SDR naar 4K(non HDR) content, maar dat mag geen naam hebben en is puur persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Laatst online: 23:14
Bedankt voor de toelichting! ik zal er eens mee gaan stoeien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:58
DutchOwnage schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:56:
[...]

Ik had begrepen dat je een handmatige clear panelnoise niet zomaar moet gebruiken. In jouw geval, met niets raars te zien, zou ik het niet doen. Waarom zou je? Die verticale baantjes zijn vrij normaal bij een Oled, echter 10 cm is wel wat aan de brede kant. Als ik op mijn C7 héél goed kijk, zie ik er ook 1 of 2 maar die zijn nog geen centimeter breed. Valt ook totaal niet op, zelfs niet bij voetbal.
dacht ik zelf ook,bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
pwh53 schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:31:
]nu 1 jaar een B6, en eens een magenta background op youtube bekeken of ik iets kan zien van een burn in.(bij tv-uitzendingen oled lampje rond de 60,alles wat vd pc komt oled lampje 90-100) geen enkel logo te zien,alleen in het midden en aan de rechterkant een verticale baan van ongeveer 10 cm breed ,die dan iets meer donker zijn.tijdens tv kijken of ander materiaal zie ik het niet.handmatig clear panelnoise heb ik nog nooit gedaan.
foto uploaden lukt op een of andere manier niet
Clear panel noiseis een functie om o.a. hardnekkige retentie proberen weg te vegen. Het advies luidt om deze optie maximaal eens in de 4.000 uur te gebruiken. Als je de TV op standby laat staan, draait deze zelf een compensatie cyclus (niet zichtbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Major_ton schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:35:
[...]

Clear panel noiseis een functie om o.a. hardnekkige retentie proberen weg te vegen. Het advies luidt om deze optie maximaal eens in de 4.000 uur te gebruiken. Als je de TV op standby laat staan, draait deze zelf een compensatie cyclus (niet zichtbaar).
De TV draait die clear panel noise toch automatisch na een x-aantal branduren? En dan bedoel ik niet die compcycle die dagelijks wordt gedraaid.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:46
Hulleman schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:17:
[...]

De TV draait die clear panel noise toch automatisch na een x-aantal branduren? En dan bedoel ik niet die compcycle die dagelijks wordt gedraaid.
Ja, dacht na 2000 uur. Maar zover ik nu begrepen heb mag je best een keer extra clear panel noise handmatig aanzetten om wat te wissen ( of proberen te wissen).

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Shocked schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:37:
[...]

Ja, dacht na 2000 uur. Maar zover ik nu begrepen heb mag je best een keer extra clear panel noise handmatig aanzetten om wat te wissen ( of proberen te wissen).
Ja, ik hoor nu enerzijds dat je het niet zomaar mag aanzetten, maar op andere fora juist weer dat het nooit kwaad kan en je het dus gerust aan mag zetten. Vreemd dat de meningen hier zo over verschillen. Ik zou denken dat het geen kwaad kan, hooguit dat het extra stroom kost oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Smits360 schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:40:
[...]

Ja, ik hoor nu enerzijds dat je het niet zomaar mag aanzetten, maar op andere fora juist weer dat het nooit kwaad kan en je het dus gerust aan mag zetten. Vreemd dat de meningen hier zo over verschillen. Ik zou denken dat het geen kwaad kan, hooguit dat het extra stroom kost oid.
LG heeft een failsafe ingebouwd dat wanneer je de clear panel noise functie te vaak in een korte tijd gebruikt, de functie tijdelijk niet meer beschikbaar is in het menu. Clear panel noise is een zeer hardnekkige panel wash die bij teveel gebruik de uniformiteit van het paneel aan kan tasten en voor overmatige slijtage van je panel zorgt. Het beste is om (een beetje bedacht) met je OLED TV om te gaan (het is nou eenmaal geen computer monitor) en de TV zelf alles te laten regelen. Mocht je toch een keer een statisch beeld erg lang op hebben laten staan wat na een paar uur andere content afspelen nog steeds duidelijke retentie laat zien, dán kan je de Clear panel noise functie gebruiken. Het is echt voor hardnekkige retentie bedoeld, maar na een avondje gamen is deze functie echt niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Smits360 schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:40:
[...]

Ik voel een nieuwe Rtings.com test aankomen. Net zovaak de clear panel noise doen totdat je het scherm sloopt :) Kunnen ze daarover ook een uitspraak doen die onderbouwd is met evidence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06 22:39
Major_ton schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:47:
[...]

LG heeft een failsafe ingebouwd dat wanneer je de clear panel noise functie te vaak in een korte tijd gebruikt, de functie tijdelijk niet meer beschikbaar is in het menu. Clear panel noise is een zeer hardnekkige panel wash die bij teveel gebruik de uniformiteit van het paneel aan kan tasten en voor overmatige slijtage van je panel zorgt. Het beste is om (een beetje bedacht) met je OLED TV om te gaan (het is nou eenmaal geen computer monitor) en de TV zelf alles te laten regelen. Mocht je toch een keer een statisch beeld erg lang op hebben laten staan wat na een paar uur andere content afspelen nog steeds duidelijke retentie laat zien, dán kan je de Clear panel noise functie gebruiken. Het is echt voor hardnekkige retentie bedoeld, maar na een avondje gamen is deze functie echt niet nodig.
De handleiding zegt daar verder helemaal niets over (b6). Geeft ook geen tips van hoe vaak het mag. Ik gebruik het best vaak. Als hierdoor schade aan het toestel komt, dan verhaal ik dat gewoon op de verkoper.

Want, ik gebruik het zoals de fabrikant heeft voorgeschreven in de handleiding. Gaat hij daardoor stuk, dan is het gewoon non-conform. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 15:28
Migow schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:12:
Vandaag is mijn LG 55C8 afgeleverd en geinstalleerd. En in 1 woord.. Fantastisch Wat een beeld. Ism entone iptv, iptv 4k box en chrome cast 4k werkt het tadeloos.
Geluid loopt via me sound bar lgsj9 is ook Prima. Kost wat maar dan heb je ook Wat.
Wat heb je er voor betaald? Nog recht op de cashback van 300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
YouTube: (Game Mode HDR) 2018 LG C8 OLED vs. LG B7 OLED -- Dynamic Tone Mappi...

Leuke vergelijking tussen de B7 en C8 in HDR Game Mode waar de Dynamic Tone Mapping van de 8 serie wordt getoond en wat het doet. Mooie feature, dat zeker :)

Overigens vindt ik de HDR Game Mode op de C7 absoluut niet dim. Kan goed vergelijken want komt van een "felle" KS8000 en ik zie weinig tot geen verschil. Wél dynamisch contrast op Medium gezet.

[ Voor 25% gewijzigd door DutchOwnage op 16-04-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanheikoop
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-05-2020
Zou iemand de hdr game mode settings willen delen voor de C7?

En tevens voor gamen de standaard en cinema mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Johanheikoop schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:43:
Zou iemand de hdr game mode settings willen delen voor de C7?

En tevens voor gamen de standaard en cinema mode?
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings, scroll naar beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanheikoop
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-05-2020
Smits360 schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:44:
[...]

Ik bedoel meer de color setting dynamic contrast en kleur etc... van de verschillende standen...

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings, scroll naar beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Staat op diezelfde pagina beschreven. Volgens het artikel gelden de door hen beschreven generieke waarden, met wat tweaks voor HDR, HDR gamen, etc. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:46
DutchOwnage schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:43:
YouTube: (Game Mode HDR) 2018 LG C8 OLED vs. LG B7 OLED -- Dynamic Tone Mappi...

Leuke vergelijking tussen de B7 en C8 in HDR Game Mode waar de Dynamic Tone Mapping van de 8 serie wordt getoond en wat het doet. Mooie feature, dat zeker :)

Overigens vindt ik de HDR Game Mode op de C7 absoluut niet dim. Kan goed vergelijken want komt van een "felle" KS8000 en ik zie weinig tot geen verschil. Wél dynamisch contrast op Medium gezet.
Hoe heb je dynamisch contrast ingesteld? deze staat bij mij greyed out zodra ik input pc gebruik en op HDR game mode heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet zeggen dat ik mij niet kan herinneren dat ik zo lang bezig ben geweest om alles goed te krijgen :9 Niet gek ook natuurlijk. Licht en donker, gewone tv, Netflix SDR en HDR, 4K en 1080p, Dolby Vision en HDR10. En dan hebben we ook nog gamen in SDR en HDR. Ow en voor sport heb ik ook nog een aparte preset aangemaakt :o @Wingie ik gebuik geen pc input game op een Xbox en PS4.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 939809 op 16-04-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pionier84
Puck schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:57:
[...]

In de 2016 serie worden logo's ook al gedimd. Weet niet of er nog weer een extra feature in de 2018 modellen bijkomt, maar klinkt als hetzelfde. Je kunt dit echt niet zelf instellen / uitzetten.
Vanaf minuut 4

https://nl.hardware.info/...utm_campaign=hardwareinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 12:03

Puck

W32.Deadcode.A

Ah ja, het is nu dus in te stellen waarbij het bij de eerdere modellen standaard aanstaat op een voorgedefinieerde setting.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Maar dan nog is het wel iets wat ze softwarematig zouden kunnen brengen naar de oudere modellen. Ik denk alleen niet dat ze dat gaan doen, want dat kannibaliseert dan met deze "unieke feature" op hun 2018 modellen. Zelf zie ik niks gedimd worden op mijn C7 en als ik de optie had om het logo harder te dimmen, zou ik het toch doen. Misschien alleen al vanwege het psychologisch effect; het gevoel dat je je OLED goed aan het babysitten bent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:07
harrybeuker schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:56:
[...]

Wat heb je er voor betaald? Nog recht op de cashback van 300 euro?
niet via Winkel maar een goede bekende die LG ook mag verkopen. Incl. Gratis bezorgen en plaatsen, vakkundig calibreren en goede hdmi kabels en gezellige dag voor 2499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
toont de rtlxl app bij jullie ook zo weinig content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:28
De C7 ziet eruit als een mooie deal op dit moment. Ik lees even mee de komende tijd :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Laatst online: 08:13
walterwhite schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:21:
toont de rtlxl app bij jullie ook zo weinig content?
Net als de zender(s) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb met mijn nieuwe C7 ook last van een waardeloze wifi-ontvangst op de 5 GHz band. Hij doet het even goed (150Mbit/s) maar na een tijdje zakt het helemaal in naar 2Mbit/s. Lijkt een bekend probleem te zijn. Weet iemand of er een usb --> Gigabit netwerkadapter is die het doet op de C7? Lijkt me toch leuker dan de 100 Mbit poort op de C7 zelf.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
the-body schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:09:
Ik heb met mijn nieuwe C7 ook last van een waardeloze wifi-ontvangst op de 5 GHz band. Hij doet het even goed (150Mbit/s) maar na een tijdje zakt het helemaal in naar 2Mbit/s. Lijkt een bekend probleem te zijn. Weet iemand of er een usb --> Gigabit netwerkadapter is die het doet op de C7? Lijkt me toch leuker dan de 100 Mbit poort op de C7 zelf.
Hmmm waar zie je de huidige internetsnelheid op de C7 eigenlijk?
Ik dacht er tot eergisteren nooit last van te hadden, tot ik bij Lost in space de hele tijd dikke kwaliteits drops had. Dan weer haarscherp, dan weer barfend lelijk. Of zou het aan de serie liggen, want zo goed is ie nou ook weer niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Smits360 schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:24:
[...]

Hmmm waar zie je de huidige internetsnelheid op de C7 eigenlijk?
Ik dacht er tot eergisteren nooit last van te hadden, tot ik bij Lost in space de hele tijd dikke kwaliteits drops had. Dan weer haarscherp, dan weer barfend lelijk. Of zou het aan de serie liggen, want zo goed is ie nou ook weer niet >:)
Ik gebruik de netwerktest van de Netflix app. Maar je kunt ook de browser gebruiken en dan Ziggo speedtest of www.fast.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Laatst online: 08:13
Lees net dat bij een bekende vlogger de LG wallpaper (W6/W7) van de muur is gevallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ik heb deze usb3 > gigabit adapter maar besteld. Kost geen drol dus zal wel merken of het werkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ugreen.com.cn/images/201411/1415898140463038833.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

the-body schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:53:
Ik heb deze usb3 > gigabit adapter maar besteld. Kost geen drol dus zal wel merken of het werkt.

[afbeelding]
Gaat niet werken

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
the-body schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:09:
Het heeft te maken met het kanaal waar je router op ingesteld staat @5ghz. Op kanaal 35, 52, 149 schijnt het een stuk beter te zijn. Heb dat zelf nog niet geprobeerd, want ik gebruik de wifi van de tv maar beperkt.

Ergens in dit topic kun je er wel wat over vinden via de zoekfunctie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Cardwizard schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:38:
Lees net dat bij een bekende vlogger de LG wallpaper (W6/W7) van de muur is gevallen :X
Achja het was maar een vlogger.
Pagina: 1 ... 96 ... 563 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.