Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 18:03
Het klinkt wellicht gek maar ervaren jullie ook een mindere Motion Handling in donkere scenes??
Ik heb een OLED65EF950V, pracht tv echter lijkt het meer problemen te hebben met een donker scene of donker naar lichte scene wat motion betreft....

Graag jullie ervaring of idee hierachter...is het vanwege de technologie of is het wellicht een defect in mijn paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de technologie van een oud model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Blijkbaar een nieuwe fw uit? .85 . Staat niet veel info bij de fw update pagina.

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
@spietie Is al gemeld op 5 april...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij dolby vision content op Netflix moet het Oled light lampje op 50 toch en niet op 100?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
@Verwijderd
Zie hier een mooie post met alle settings in een tabel:
MazeWing in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw hartstikke bedankt man. Ben nu een goed uurtje zelf op weg aan het spelen met de instellingen ben aardig op weg maar dit helpt natuurlijk fantastisch. Dank je wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09 23:02
EnigmaNL schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:59:
[...]

Als je het nu niet ziet, zie je het later ook niet. Het is niet alsof die afwijkingen erger worden met de tijd.
Als je het plots ziet dan weet je het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
Ik twijfel nog over het wel of niet toevoegen van een beetje Sharpness. De 1 zegt geen, anderen 10-15 (H en V, of gewoon Sharpness). Ik twijfel nog, ook omdat ik het nauwelijks zie - maar dat zal ongetwijfeld juist de bedoeling zijn. Toch blijf ik deze settings (https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings) ook erg goed vinden en ik denk dat ik er even mee blijf kijken. Wel de Light Room variant, want die heeft bij mij absolute zwartwaarden, de Dark Room versie minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 19:19

13art

Moderator Mobile
Smits360 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:25:
Ik twijfel nog over het wel of niet toevoegen van een beetje Sharpness. De 1 zegt geen, anderen 10-15 (H en V, of gewoon Sharpness). Ik twijfel nog, ook omdat ik het nauwelijks zie - maar dat zal ongetwijfeld juist de bedoeling zijn. Toch blijf ik deze settings (https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings) ook erg goed vinden en ik denk dat ik er even mee blijf kijken. Wel de Light Room variant, want die heeft bij mij absolute zwartwaarden, de Dark Room versie minder.
Die settings gebruik ik ook, voldoen prima.
Overigens gebruik ik de lightroom settings icm met een hoger ingestelde oled light voor overdag en de darkroom voor einde van de dag en avond en dan met een lagere oled light.

Is makkelijker switchen dan elke keer handmatig de Oled lager te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 11-04-2018 19:29 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 23:34
Smits360 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:25:
Bij de LG OLED TV's is de native sharpness 10. Daaronder maak je het beeld onnodig soft en daarboven spreekt voor zich lijkt mij. Wanneer de sharpness te hoog gezet wordt zal je bij bepaalde donkere scènes extra ruis en beeld flickering zien.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Smits360 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:19:
[...]

Of jouw Marantz over HDMI ARC functionaliteit beschikt weet ik zo snel niet, maar mijn 4 jaar oude Onkyo heeft het wel en ik moet hem daarvoor op een bepaalde input zetten om het HDMI ARC geluid af te spelen. In mijn geval is dat "TV/CD", maar dat hoeft bij een Marantz niet hetzelfde te zijn. Ook kun je het beste CEC aanzetten op beide apparaten om ARC het beste te laten werken. Zie eerdere posts in dit topic hierover.

Wat ik in ieder geval wel weet, is dat HDMI ARC geen uncompressed audio kan doorpasen naar de versterker. Daarvoor heb je het nieuwe "eARC" nodig. Hoe komt het dan dat je tóch een Dolby Atmos signaal doorgestuurd krijgt over de normale ARC? Dat is omdat dat een soort compressed variant is die als DD+ gestuurd wordt. Dit kun je als het goed is ook zien op je versterker. Bij de mijne licht er dan een DD+ input lampje op, bijvoorbeeld.
Bedankt voor je reactie. Het ging mij echter niet over de vraag of mijn receiver ARC heeft. Dat heeft ie, en het werkt ook .Ik ben alleen benieuwd of het ook werkt met externe bronnen zoals de Shield en welke formaten hij dan doorgeeft.
Zoals ik het nu zie moet ik met mijn huidige non 4K receiver kiezen tussen een perfect beeld of perfect geluid. Met de Shield aan de receiver geknoopt gaat het geluid gewoon via passthrough, echter geeft mijn receiver geen 4K en HDR door. Als ik de Shield aan de TV koppel dan heb ik prima beeld echter gaat het geluid dus geconverteerd via ARC naar de reciever... Beetje balen, maar heb nu ff geen centen meer voor een 4K receiver. Als het moet kies ik wel voor een perfect beeld. Gisteren een stukje van een UHD Bluray rip gekeken (Jason Bourne) en zag er fantastisch uit. Draaide het zonder de Shield, de Synology Video Station streamde het direct naar de LG, mbv HDR. Ik neem aan via DLNA. Had ik niet verwacht!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 14:51
the-body schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:13:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het ging mij echter niet over de vraag of mijn receiver ARC heeft. Dat heeft ie, en het werkt ook .Ik ben alleen benieuwd of het ook werkt met externe bronnen zoals de Shield en welke formaten hij dan doorgeeft.
Zoals ik het nu zie moet ik met mijn huidige non 4K receiver kiezen tussen een perfect beeld of perfect geluid. Met de Shield aan de receiver geknoopt gaat het geluid gewoon via passthrough, echter geeft mijn receiver geen 4K en HDR door. Als ik de Shield aan de TV koppel dan heb ik prima beeld echter gaat het geluid dus geconverteerd via ARC naar de reciever... Beetje balen, maar heb nu ff geen centen meer voor een 4K receiver. Als het moet kies ik wel voor een perfect beeld. Gisteren een stukje van een UHD Bluray rip gekeken (Jason Bourne) en zag er fantastisch uit. Draaide het zonder de Shield, de Synology Video Station streamde het direct naar de LG, mbv HDR. Ik neem aan via DLNA. Had ik niet verwacht!
Misschien is een oplossing als deze wel binnen budget: https://www.hdfury.com/product/avr-key/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 15:12
Arnold schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:39:
[...]

Misschien is een oplossing als deze wel binnen budget: https://www.hdfury.com/product/avr-key/
Nog een andere tip: Ik heb gekozen voor een Marmitek Connect AE24 UDH 2.0. Die is wat goedkoper dan de HDFury. Uitgang van de Shield op de ingang van de Marmitek en de twee uitgangen op mijn receiver en mijn OLED. Ik kan nu alle HD audiosporen van mijn bron afspelen via mijn HDMI 1.4 receiver en van 4K in HDR genieten op mijn OLED. _/-\o_

https://www.bol.com/nl/p/...AsheEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

[ Voor 20% gewijzigd door Putifar op 11-04-2018 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Dat zijn inderdaad goeie tips! Ik zat er zelf ook mee met mijn versterker, die wel 4K en alle lossless audio formats ondersteunt, maar geen HDR.

Dat is dan ook het enige voordeel van deze "device-in-the-middle" opstelling is (ten opzichte van het direct in de TV pluggen van je Shield/PS4 Pro/etc en de audio via ARC naar de versterker sturen), dat je daarmee een oplossing biedt voor lossless audio, zoals Dolby TrueHD/Atmos & DTS-HD Master Audio/X. Beter gezegd vervang je de ARC door een apparaat die wel beide aankan. De vraag is of dit niet z'n eigen input lag met zich meebrengt? Wat voor mij uiteindelijk reden was om de PS4 Pro direct in de OLED te willen prikken. Los van het feit dat je nog een kastje met stroomtoevoer, kabels, lampjes, etc in je infrastructuur moet hangen.

De PS4 Pro biedt (nog) geen ondersteuning voor lossless audio, dus dat is mijn grootste gemis ook niet. Wat ik vooral jammer vind is dat de Netflix op de TV lossless audio heeft, maar dat moet compressen via de ARC. Kun je dat niet met een "gewone" HDMI verbinding van de TV naar de versterker sturen ipv zo'n apparaat ertussen? Want dat kost je alleen een HDMI kabel en een poort op je versterker en dan zijn we d'r ook :)

Edit: Kleine nuance ter volledigheid: de PS4 Pro biedt wel de mogelijkheid om Atmos af te spelen onder films via de mediaspeler, maar niet onder games.

Edit2: Volgens LG is Atmos op de OLED is überhaupt geen lossless Atmos! Daarmee is ARC voorlopig dus nog voldoende Netflix en de PS4 Pro :)
The 2017 LG OLED TV currently supports Dolby Atmos playback with the most content delivered via Dolby Digital Plus through internet streaming, cable/broadcast and side-load (USB).
Dolby Atmos playback delivered via Dolby TrueHD through Blu-ray is not currently supported. LG is working closely with Dolby to enable Dolby TrueHD support in LG OLED TVs.

[ Voor 20% gewijzigd door Smits360 op 11-04-2018 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het niet beter om ipv dat apparaatje van 100 euro een receiver met atmos en hdmi 2.0 te kopen voor 250 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:30:
is het niet beter om ipv dat apparaatje van 100 euro een receiver met atmos en hdmi 2.0 te kopen voor 250 euro?
Punt is alleen wel dat de versterker niet alleen 4k en lossless audio aan moet kunnen, maar daarnaast ook HDR en alle formaten die daarbij horen. Los van de vraag of je dat voor EUR 250,- lukt, gaf degene die met dit punt kwam aan dat er nu juist even geen budget voor een nieuwe versterker was.

Ik ben er inmiddels achter dat het sinds een update wél mogelijk zou moeten zijn om Dolby TrueHD/Atmos over de HDMI te knallen, aldus de release notes van LG. Ik vraag me dan alleen wel af of dit via ARC is, of via een andere HDMI constructie, want naar mijn weten kun je geen lossless door ARC heen krijgen en krijg ik dus ook DD+ doorgestuurd ipv lossless. Ook mooi, maar net niet de full deal. Snap het niet meer 8)7

[04.70.06]
For 2017 OLED TVs (W7, G7, E7, C7, B7)
1. Support TrueHD audio format through HDMI
2. Technicolor Expert mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smits360 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:36:
[...]

Punt is alleen wel dat de versterker niet alleen 4k en lossless audio aan moet kunnen, maar daarnaast ook HDR en alle formaten die daarbij horen. Los van de vraag of je dat voor EUR 250,- lukt, gaf degene die met dit punt kwam aan dat er nu juist even geen budget voor een nieuwe versterker was.
kan deze receiver dat? pricewatch: Sony STR-DH550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Ik zie het op de Sony website nergens staan en als ik erop Google icm "HDR" krijg ik ook niet echt directe hits. Volgens mij niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smits360 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:53:
[...]

Ik zie het op de Sony website nergens staan en als ik erop Google icm "HDR" krijg ik ook niet echt directe hits. Volgens mij niet dus.
ik heb ook even gegoogled en deze ondersteund wel HDR.
niet duur,270 euro.
en dan heb je dus 4x hdmi in ipv 1 op dat apparaatje.
pricewatch: Yamaha RX-V383 Zwart

Lekker handig TWEAKERS dat er NIET bij staat aangegeven dat hij HDR ondersteund!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2018 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Major_ton schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:38:
[...]

Bij de LG OLED TV's is de native sharpness 10. Daaronder maak je het beeld onnodig soft en daarboven spreekt voor zich lijkt mij. Wanneer de sharpness te hoog gezet wordt zal je bij bepaalde donkere scènes extra ruis en beeld flickering zien.
Ik heb de H/V Sharpness toch weer terug op 10 gezet en misschien vind ik het toch mooier. Maar dat kan ook psychologisch zijn, omdat je anders steeds denkt "Had dit nét iets scherper gekund?"
Hoe dan ook, bedankt voor je hulp en info :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Zo, na een avondje stoeien, of moet ik zeggen genieten, kan ik niets anders concluderen dan dat het een geweldige tv is. Heb de instellingen voor al mijn bronnen (thx @Scidd0w ) zo goed als staan nu, met een paar persoonlijke voorkeuren. Waar ik vooral blij mee ben en waar het mij voor een groot deel om te doen was, is dat ik die lelijke blooming kwijt ben, met name bij HDR content. Over HDR content gesproken, de tv excelleert daar wel in zeg, ziet er héél goed uit. Altered Carbon in Dolby Vision op Netflix is gruwelijk, dat zwart man.

Verder kan ik tot op heden geen uniformity issues ontdekken. Ik zie in ieder geval geen vertical banding bij het voetballen, ook belangrijk voor mij. De Motion handling valt mij erg mee, geen verschil met de KS8000.

Gamen is ook een feestje, al was het dat op de KS8000 ook wel hoor.

Nog een vraag: Active HDR, daar bestaat geen aan/uit setting voor toch? Moet je dynamic contrast op low zetten om het te activeren? Of zeg ik nu iets heel doms :9

Edit: ik zet de H/V Sharpness bij het meeste materiaal(met name gewone tv via Ziggo) toch op 15/20, maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 12-04-2018 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
DutchOwnage schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:42:
Zo, na een avondje stoeien, of moet ik zeggen genieten, kan ik niets anders concluderen dan dat het een geweldige tv is. Heb de instellingen voor al mijn bronnen (thx @Scidd0w ) zo goed als staan nu, met een paar persoonlijke voorkeuren. Waar ik vooral blij mee ben en waar het mij voor een groot deel om te doen was, is dat ik die lelijke blooming kwijt ben, met name bij HDR content. Over HDR content gesproken, de tv excelleert daar wel in zeg, ziet er héél goed uit. Altered Carbon in Dolby Vision op Netflix is gruwelijk, dat zwart man.

Verder kan ik tot op heden geen uniformity issues ontdekken. Ik zie in ieder geval geen vertical banding bij het voetballen, ook belangrijk voor mij. De Motion handling valt mij erg mee, geen verschil met de KS8000.

Nog een vraag: Active HDR, daar bestaat geen aan/uit setting voor toch? Moet je dynamic contrast op low zetten om het te activeren? Of zeg ik nu iets heel doms :9

Edit: ik zet de H/V Sharpness bij het meeste materiaal(met name gewone tv via Ziggo) toch op 15/20, maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk.
Gefeliciteerd met je aanschaf! En goed te lezen dat je blij bent, daar doe je het immers voor. Dynamic Contrast op Low schakelt inderdaad Active HDR in bij een HDR bron. De meningen over het resultaat zijn verdeeld, dus je zal zelf zelf moeten bepalen wat je ervan vindt. Het heeft trouwens alles zin bij HDR10 content, Dolby Vision is van zichzelf al dynamisch.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
En wederom bedankt voor het antwoorden :)

Aangezien ik mijn 5.1 setje gisteren nog even niet kon gebruiken (optisch kabeltje was te kort) was ik dus aangewezen op het geluid van de tv zelf. Haalt het natuurlijk niet bij de home cinema set, maar toch viel het mij reuze mee hoor. Niet verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Smits360 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:36:
[...]

Ik ben er inmiddels achter dat het sinds een update wél mogelijk zou moeten zijn om Dolby TrueHD/Atmos over de HDMI te knallen, aldus de release notes van LG. Ik vraag me dan alleen wel af of dit via ARC is, of via een andere HDMI constructie, want naar mijn weten kun je geen lossless door ARC heen krijgen en krijg ik dus ook DD+ doorgestuurd ipv lossless. Ook mooi, maar net niet de full deal. Snap het niet meer 8)7

[04.70.06]
For 2017 OLED TVs (W7, G7, E7, C7, B7)
1. Support TrueHD audio format through HDMI
2. Technicolor Expert mode
De TV ondersteund het decoderen van TrueHD (en Atmos) wanneer je een BluRay player direct op de TV aansluit. Dat is wat die update heeft gebracht. Voorheen ondersteunde hij alleen stereo PCM of de lossy Dolby Digital) Dit is bijvoorbeeld heel handig voor de mensen die de audio van de TV gebruiken (zoals bij de E-serie de soundbar). Die kunnen dan alsnog een soort van Atmos ervaring beleven.

Edit: Het gaat dus om de richting van bron naar de TV, niet van TV naar de receiver. ARC in de HDMI 2.0 standaard ondersteund idd maximaal DolbyDigital Plus, DD+ kan echter ook het Atmos signaal doorgeven maar dan in de lossy vorm.

[ Voor 7% gewijzigd door BarryS op 12-04-2018 10:30 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:42:

Mooi! En je hebt het over de 55C7 he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Weet iemand of er een SMB- of nog beter een NFS-client is voor WebOS? Ik wil eigenlijk gewoon via mijn TV door de bestanden op mijn NAS kunnen bladeren. Ook zie ik, heel dom, geen mediaplayer in de apps staan. Of is dat de Foto's en Video's app? Met die laatste kan ik echt niks, alleen lokale (op de TV opgeslagen) fotootjes bekijken. Ik ben geen grote fan van DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:53:
[...]

Mooi! En je hebt het over de 55C7 he?
Ja dat klopt :) :Y

Wat is trouwens verstandig? Zoals ik eerder vertelde, de tv gaat hier erg intensief gebruikt worden. Dagen dat ie 8 uur aanstaat zullen eerder regel dan uitzondering zijn. Weliswaar niet aan één stuk, maar toch.

Dat uurtje screen cleanen, ik ben van plan om dat eens per maand te laten draaien. Verstandig of too much?

[ Voor 46% gewijzigd door DutchOwnage op 12-04-2018 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 20:18
DutchOwnage schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:03:
[...]

Wat is trouwens verstandig? Zoals ik eerder vertelde, de tv gaat hier erg intensief gebruikt worden. Dagen dat ie 8 uur aanstaat zullen eerder regel dan uitzondering zijn. Weliswaar niet aan één stuk, maar toch.

Dat uurtje screen cleanen, ik ben van plan om dat eens per maand te laten draaien. Verstandig of too much?
Doet de tv automatisch na 4 uur gebruik.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

DutchOwnage schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:03:
[...]

To much. Pixel refresher moet je niet zomaar gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
BarryS schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:28:
[...]

De TV ondersteund het decoderen van TrueHD (en Atmos) wanneer je een BluRay player direct op de TV aansluit. Dat is wat die update heeft gebracht. Voorheen ondersteunde hij alleen stereo PCM of de lossy Dolby Digital) Dit is bijvoorbeeld heel handig voor de mensen die de audio van de TV gebruiken (zoals bij de E-serie de soundbar). Die kunnen dan alsnog een soort van Atmos ervaring beleven.

Edit: Het gaat dus om de richting van bron naar de TV, niet van TV naar de receiver. ARC in de HDMI 2.0 standaard ondersteund idd maximaal DolbyDigital Plus, DD+ kan echter ook het Atmos signaal doorgeven maar dan in de lossy vorm.
Ah, zo! Ik had de volledige forumgeschiedenis er al op nageslagen en er vanaf de aankondiging van de update al heel veel over gevonden, maar wat jij nu zegt had ik nog niet terug kunnen vinden. Thanks, dit is duidelijk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Btw de meesten gebruiken de Netflix app zelf op de OLED dus geen Atmos over ARC HDMI maar als je die app nu op de PS4 of XB1 runt, dan krijg je toch wel Atmos over HDMI naar je AVR toch?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een avr hebt die dat ondersteunt ,dan wel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AyurVeda
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 22:01
spietie schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:38:
Btw de meesten gebruiken de Netflix app zelf op de OLED dus geen Atmos over ARC HDMI maar als je die app nu op de PS4 of XB1 runt, dan krijg je toch wel Atmos over HDMI naar je AVR toch?
Je hebt toch gewoon Atmos over ARC HDMI, maar dan niet lossless (wat Netflix sowieso niet is lijkt me)? Ik moet mijn hoogtespeakers nog kopen, dus kan het niet zelf checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
spietie schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:38:
Ik gebruik de Netflix app op de OLED en heb wel degelijk Atmos over ARC HDMI naar mijn reveiver. Dolby Digital Plus audio codec ondersteund de dolby Atmos metadata. Dus je kan gewoon Netflix met Atmos kijken vanaf de app van de TV. (bij de 7 serie en hoger)

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:46:
[...]

To much. Pixel refresher moet je niet zomaar gaan gebruiken.
Ok. 2 keer per jaar ofzo of als ik onregelmatigheden tegen zou komen lijkt me dan beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:09:
[...]

Ok. 2 keer per jaar ofzo of als ik onregelmatigheden tegen zou komen lijkt me dan beter.
Of je laat de TV dit zelf regelen, gebeurd automatisch na 2000 branduren.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow is dat zo na 2000 uur? Thx leer elke dag weer bij dan lijkt me dat idd het beste d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:58
Als ik dit zo lees drijft me dat toch meer richting de AF8 als naar de C8. Motion lijkt nog altijd het zwakke punt van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Martijn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:53:
Als ik dit zo lees drijft me dat toch meer richting de AF8 als naar de C8. Motion lijkt nog altijd het zwakke punt van LG.
Hij spreekt over een “blu-ray rip”. Zal vast een download zijn waar de nodige compressie is op toegepast. En wie weet ook mee gerommeld is qua framerate.

Heb dit zelf ook een aantal keer meegemaakt.

Op een sony oled zal dit niet ineens soepel afgespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:46
Vraag aan de Vogels Thin 205/305/... gebruikers.

Einde deze maand ben ik van plan om mijn OLED65B7D op te hangen aan mijn huidige Thin 305 beugel. Echter heb ik hier een vraag over.

Volgens de Vogels handleiding moet de ophangrail die aan de muur bevestigd is op +- 50mm van de bovenzijde van de TV hangen, zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/n6w8ao.jpg

Maar dankzij het dunne beeldscherm over de bovenste helft van de TV lijkt dit mij geen goede positie (omdat hier geen stevigheid meer is). Ik zou deze veel lager hangen op of net boven de verdikking waar de elektronica in zit. Zo dus (De onderste rode balk, en beter gecentreerd natuurlijk ;) ):

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/34t8k5e.jpg

Wat denken jullie? Vogels volgen of op de eigen manier? Hier op het forum ben ik al een aantal foto's tegen gekomen van tweakers die het op de laatst genoemde manier hebben gedaan. Wat zijn de voor en nadelen om het zo te doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap werkelijk niet dat "gezeur"over motion. Ik heb echt goede ogen, ben een zeurkous eerste klas, kijk veel film en voetbal en echt nooit problemen met mijn B6. En Truemotion staat bij mij niet eens aan. 8)7
the-body schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:00:
Weet iemand of er een SMB- of nog beter een NFS-client is voor WebOS? Ik wil eigenlijk gewoon via mijn TV door de bestanden op mijn NAS kunnen bladeren. Ook zie ik, heel dom, geen mediaplayer in de apps staan. Of is dat de Foto's en Video's app? Met die laatste kan ik echt niks, alleen lokale (op de TV opgeslagen) fotootjes bekijken. Ik ben geen grote fan van DLNA.
Voor de foto's video app moet je wel lokaal een mediaserver hebben draaien op NAS of pc.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:59:
[...]

Ik snap werkelijk niet dat "gezeur"over motion. Ik heb echt goede ogen, ben een zeurkous eerste klas, kijk veel film en voetbal en echt nooit problemen met mijn B6. En Truemotion staat bij mij niet eens aan. 8)7

[...]

Voor de foto's video app moet je wel lokaal een mediaserver hebben draaien op NAS of pc.
Het gaat er voornamelijk om wat je gewend bent... Ik kom van een plasma, en dan is het allemaal wat lastiger wennen... Als je van een brakke LCD komt is het misschien een stuk makkelijker, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:04:
[...]

Het gaat er voornamelijk om wat je gewend bent... Ik kom van een plasma, en dan is het allemaal wat lastiger wennen... Als je van een brakke LCD komt is het misschien een stuk makkelijker, geen idee...
Eeeeeuh, ik heb 15 jaar plus Plasma gekeken. Led? Wil je dat vieze woord niet meer noemen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Vandaag is mijn LG 55C8 afgeleverd en geinstalleerd. En in 1 woord.. Fantastisch Wat een beeld. Ism entone iptv, iptv 4k box en chrome cast 4k werkt het tadeloos.
Geluid loopt via me sound bar lgsj9 is ook Prima. Kost wat maar dan heb je ook Wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Dit is een latere patch gefixt voor de B6. C7 heeft nooit die problemen gehad. Je kan niet simpelweg denken dat omdat product A van het merk een probleem heeft dat product B dat ook gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
ionn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:13:
[...]

Dit is een latere patch gefixt voor de B6. C7 heeft nooit die problemen gehad. Je kan niet simpelweg denken dat omdat product A van het merk een probleem heeft dat product B dat ook gelijk heeft.
De post waar ik naar refereer gaat over een C8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:17:
[...]

Er zijn nu 2 ervaringsdeskundige hier die geen problemen hebben. Wat wil je nu bewijzen? Dan koop je hem niet. Opgelost. ;) Sorry hoor, wordt soms een beetje moe van dit soort posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Witte_200 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:52:
Vraag aan de Vogels Thin 205/305/... gebruikers.

Einde deze maand ben ik van plan om mijn OLED65B7D op te hangen aan mijn huidige Thin 305 beugel. Echter heb ik hier een vraag over.

Volgens de Vogels handleiding moet de ophangrail die aan de muur bevestigd is op +- 50mm van de bovenzijde van de TV hangen, zo dus:

[afbeelding]

Maar dankzij het dunne beeldscherm over de bovenste helft van de TV lijkt dit mij geen goede positie (omdat hier geen stevigheid meer is). Ik zou deze veel lager hangen op of net boven de verdikking waar de elektronica in zit. Zo dus (De onderste rode balk, en beter gecentreerd natuurlijk ;) ):

[afbeelding]

Wat denken jullie? Vogels volgen of op de eigen manier? Hier op het forum ben ik al een aantal foto's tegen gekomen van tweakers die het op de laatst genoemde manier hebben gedaan. Wat zijn de voor en nadelen om het zo te doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
@Witte_200

Heb identiek dezelfste Vogels en ook 65B7D

Nu ik weet niet of je dit weet maar die 2 verticale ophangrails klikken infeite in de horizontale.

Dus zelfs al doe je de horizontale in het midden van de TV omdat je dan denkt kwa stevigheid, komen de vertikale er onderaan uit en dat is ook geen zicht toch? :D

Ik heb het zo gedaan dat de verticale rails zo laag mogelijk hangen maar niet uit de onderkant van de TV komen.

Kwa stevigheid moet je niet mee inzitten, hangt als een rock :)

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
[...]

[...]
Het spijt me om te moeten zeggen maar ik moet toch echt TrueMotion op vloeiend zetten bij een voetbalwedstrijd hoor. Maar goed, ik had Motion spul op de Samsung ook aan bij sportwedstrijden :) En ik ben dan weer totaal niet gevoelig voor Soap Opera.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 12-04-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik weet niet eens waar m'n TrueMotion op staat. Het is op die aanbevolen instellingen van rtings geloof ik. Welke instelling is dat? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:27:
[...]

Het spijt me om te moeten zeggen maar ik moet toch echt TrueMotion op vloeiend zetten bij een voetbalwedstrijd hoor. Maar goed, ik had Motion spul op de Samsung ook aan bij sportwedstrijden :) En ik ben dan weer totaal niet gevoelig voor Soap Opera.
Nee, jij bent gevoelig voor reeël beeld en daarom ben je niet gevoelig voor Soap Opera door gewenning aan Soap Opera. Zet hem eens 2 weken uit en daarna weer aan. Denk dat je het dan echt niet meer mooi vindt om naar te kijken. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik wil beeld en geluid zo puur mogelijk. Receiver staat hier ook altijd op Pure Direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik zal je advies eens ten harte nemen. Zal idd gewenning zijn geworden na al die jaren maar had het gisteren tijdens de Champions League even uit staan en dat viel niet mee haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchOwnage schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:36:
Ik zal je advies eens ten harte nemen. Zal idd gewenning zijn geworden na al die jaren maar had het gisteren tijdens de Champions League even uit staan en dat viel niet mee haha.
Was potverdorrie wel een mooie pot. Was NL voetbal maar weer eens van dat niveau. Terug naar de keeper, breed en weer terug enz enz. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Potverdomme nou. AS Roma-Barca was ook al zo lekker dinsdag _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 12-04-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Martijn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:17:
[...]

Wat is er zo interessant in die post. Ik lees alleen dat een of andere gast er geen bal van snapt hoe motion op oled werkt.
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:38:
[...]

Was potverdorrie wel een mooie pot. Was NL voetbal maar weer eens van dat niveau. Terug naar de keeper, breed en weer terug enz enz. :'(
Sport of 7 serie en lager is ook gewoon beroerd. Persistance is veel te hoog. En je zegt zelfs goede ogen te hebben... Als je een beetje goed kijkt, zie je zodra er bijvoorbeeld een hoge bal is moet voetbal dat de panningshot helemaal geblurd is

[ Voor 46% gewijzigd door ion op 12-04-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
ionn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:52:
[...]

Wat is er zo interessant in die post. Ik lees alleen dat een of andere gast er geen bal van snapt hoe motion op oled werkt.
Het ging me erom dat wanneer ie motion ondersteunende hulpmiddelen aanzette hij dus duidelijk artifacts kreeg. Iets wat met Sony minder obvious is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Martijn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:55:
[...]

Het ging me erom dat wanneer ie motion ondersteunende hulpmiddelen aanzette hij dus duidelijk artifacts kreeg. Iets wat met Sony minder obvious is...
Waarom haal je dan motion aan? Je hebt het dus duidelijk over motion interpolation wat dus totaal iets anders is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
ionn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:57:
[...]

Waarom haal je dan motion aan? Je hebt het dus duidelijk over motion interpolation wat dus totaal iets anders is...
Lijkt me nogal duidelijk he... Als je op beide apparaten NIKS aanzet is het resultaat ook hetzelfde. Het ging er juist om, dat wanneer je 'slechte' bronnen wil verbeteren je met de Sony in de vorige edities een veel beter resultaat kreeg als met de LG C6/7 series. Nu met C8 en zijn a9 processor had ik gehoopt dat dit op Sony levels zou zitten, wat dus niet zo lijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Martijn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:00:
[...]

Lijkt me nogal duidelijk he... Als je op beide apparaten NIKS aanzet is het resultaat ook hetzelfde. Het ging er juist om, dat wanneer je 'slechte' bronnen wil verbeteren je met de Sony in de vorige edities een veel beter resultaat kreeg als met de LG C6/7 series. Nu met C8 en zijn a9 processor had ik gehoopt dat dit op Sony levels zou zitten, wat dus niet zo lijkt te zijn...
Nee dat is niet echt duidelijk. Want bij televisies wordt er apart naar motion en apart naar motion interpolation gekeken. Maar goed ik heb de B6 gehad, nu de C7 en heb tot de dag van vandaag geen motion interpolation gebruikt, omdat het niet nodig is.

Het zal met niet verbazen als die persoon HDrips van stuttershit download. Als ie het namelijk op bluray niet ervaart, zal het wel aan hem liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:46
spietie schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:24:
[...]

@Witte_200

Heb identiek dezelfste Vogels en ook 65B7D

Nu ik weet niet of je dit weet maar die 2 verticale ophangrails klikken infeite in de horizontale.

Dus zelfs al doe je de horizontale in het midden van de TV omdat je dan denkt kwa stevigheid, komen de vertikale er onderaan uit en dat is ook geen zicht toch? :D

Ik heb het zo gedaan dat de verticale rails zo laag mogelijk hangen maar niet uit de onderkant van de TV komen.

Kwa stevigheid moet je niet mee inzitten, hangt als een rock :)
Bedankt voor de reactie.

Dus, als ik het goed begrijp heb jij de Horizontale ophangrail zo laag mogelijk gehangen, maar niet zo laag dat jou verticale ophangrails er niet onder uit komen.

Correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spietie
Witte_200 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:14:
[...]

Bedankt voor de reactie.

Dus, als ik het goed begrijp heb jij de Horizontale ophangrail zo laag mogelijk gehangen, maar niet zo laag dat jou verticale ophangrails er niet onder uit komen.

Correct?
Yep correct want die verticale hangen eigenlijk gewoon in de horizontale hé. Niet ingeklikt maar moet je schuins erin hangen.

De dikke kant van de TV waar je de verticale moet inschroeven is stevig hoor , no worries _/-\o_

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:52:
[...]

[...]

Sport of 7 serie en lager is ook gewoon beroerd. Persistance is veel te hoog. En je zegt zelfs goede ogen te hebben... Als je een beetje goed kijkt, zie je zodra er bijvoorbeeld een hoge bal is moet voetbal dat de panningshot helemaal geblurd is
We kijken hier met 4 man tv. Van pubers tot ikzelf/vrouw en hebben nog nooit iets vreemds gezien. Het spijt me. Als ik voetbal kijk, kijk ik naar het spel. Ik ga me niet focussen op alleen de bal zelf. Wellicht zal ik dan iets zien? Het zal. Ik heb al vaker gezegd, ik kijk tv, niet ik bestudeer tv. Als ik zo ga luisteren naar mijn speakers zal ik waarschijnlijk ook een setje van zo'n €10.000,- plus moeten kopen. Ik ben happy met mijn B&W's 600 serie. Mijn laptop kan ook sneller, mijn smartphone ook duurder met een beter scherm etc. En zo kan je bezig blijven. Zoals sommige hier kijken zou ik knettergek worden van mijn tv. Rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:43:
[...]

We kijken hier met 4 man tv. Van pubers tot ikzelf/vrouw en hebben nog nooit iets vreemds gezien. Het spijt me. Als ik voetbal kijk, kijk ik naar het spel. Ik ga me niet focussen op alleen de bal zelf. Wellicht zal ik dan iets zien? Het zal. Ik heb al vaker gezegd, ik kijk tv, niet ik bestudeer tv. Als ik zo ga luisteren naar mijn speakers zal ik waarschijnlijk ook een setje van zo'n €10.000,- plus moeten kopen. Ik ben happy met mijn B&W's 600 serie. Mijn laptop kan ook sneller, mijn smartphone ook duurder met een beter scherm etc. En zo kan je bezig blijven. Zoals sommige hier kijken zou ik knettergek worden van mijn tv. Rest my case.
Sorry maar je zegt net dat je goede ogen hebt :+ Het is namelijk niet zo ingewikkeld om te zien. Je ziet dat het scherm gewoon blurt bij panning shots. Je hoeft er geen moeite voor te doen om het te zien. Dat sommige mensen het niet zien, wil niet zeggen dat het er niet is. Waarschijnlijk zien veel mensen het niet, omdat ze niet weten hoe scherpe motion er wel uit hoort te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ionn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:13:
[...]

Nee dat is niet echt duidelijk. Want bij televisies wordt er apart naar motion en apart naar motion interpolation gekeken. Maar goed ik heb de B6 gehad, nu de C7 en heb tot de dag van vandaag geen motion interpolation gebruikt, omdat het niet nodig is.

Het zal met niet verbazen als die persoon HDrips van stuttershit download. Als ie het namelijk op bluray niet ervaart, zal het wel aan hem liggen.
Hoe heeft motion interpolation niet met motion te maken? Motion interpolation is één van de manieren om die persistence te doorbreken net als dat BFI dat is. De alloude motion resolution krijg je alleen omhoog dmv één van de twee of beide te gebruiken (of hogere framerate materiaal).
Hoe hoger de motion resolution hoe minder de blur ... en idd als je het nooit aan zet heb je altijd een motion resolution van rond de 300 lijnen op zowel een LCD als OLED (en ben je niet 'beter' gewend). 300 is dan ook maar weer een kunstmatig getal uit die bepaalde test die ook maar op een bepaalde snelheid door het beeld schuift, langzamer dan bijv. een panningshot bij voetbal of een service volgen bij volleybal dus eigenlijk is het nog lager.

Soap opera effect zie ik overigens vrijwel nooit met sport icm interpolatie (en bfi). Hoe hoger de (al dan niet kunstmatige) framerate hoe beter ...
Persoonlijk kan ik het ook wel kijken met alles uit maar ik zal nooit zeggen dat het beter is dan met die settings ingeschakeld (uitzondering misschien is schaatsen: bij die reclameborden in de bochten is echt drama voor zelfs minimale interpolatie)
Algemeen gesteld dan, niet specifiek voor LG oleds, en de settings nou ook weer niet op maxed out

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 12-04-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:05
Ik snap werkelijk niet dat "gezeur"over motion. Ik heb echt goede ogen, ben een zeurkous eerste klas, kijk veel film en voetbal en echt nooit problemen met mijn B6. En Truemotion staat bij mij niet eens aan.
Heb C7 en motion is gewoon ultieme poep :)
Hier mis ik echt nog wel mn Panasonic plasmas.
G10 en ST50 waren heerlijk om te gamen.
Wel andere issues natuurlijk, maar motion is echt niet te vergelijken.
C7 is wat dat betreft een dia-show :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
De complete line-up van LG voor 2018 is bekend;

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1523522612

Ik moet zeggen... Ik vind het design van de 2018 OLED TV's echt spuuglelijk. Past meer bij een Grundig of Vestel. Vooral het 'G' model is zum kotsen, maar die brede voet van de C8 vind ik ook niet echt stijlvol.

Heb ik nog meer te zeuren? Jazeker! LG komt eindelijk met FALD LCD TV's, maar niet groter dan 65". Dan zit je dus regelrecht in je eigen vaarwater met de OLED line-up. De edge-lit IPS modellen (die niemand wilt) komen wel tot 75". Ikke nie begraaip! 8)7
TeunVR schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:50:
[...]

Heb C7 en motion is gewoon ultieme poep :)
Hier mis ik echt nog wel mn Panasonic plasmas.
G10 en ST50 waren heerlijk om te gamen.
Wel andere issues natuurlijk, maar motion is echt niet te vergelijken.
C7 is wat dat betreft een dia-show :)
Lang leve 24p content op een paneel met instant response time!

[ Voor 26% gewijzigd door Major_ton op 12-04-2018 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

apis29 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:59:
[...]

Hoe heeft motion interpolation niet met motion te maken? Motion interpolation is één van de manieren om die persistence te doorbreken net als dat BFI dat is. De alloude motion resolution krijg je alleen omhoog dmv één van de twee of beide te gebruiken (of hogere framerate materiaal).
Hoe hoger de motion resolution hoe minder de blur ... en idd als je het nooit aan zet heb je altijd een motion resolution van rond de 300 lijnen op zowel een LCD als OLED (en ben je niet 'beter' gewend). 300 is dan ook maar weer een kunstmatig getal uit die bepaalde test die ook maar op een bepaalde snelheid door het beeld schuift, langzamer dan bijv. een panningshot bij voetbal of een service volgen bij volleybal dus eigenlijk is het nog lager.

Soap opera effect zie ik overigens vrijwel nooit met sport icm interpolatie (en bfi). Hoe hoger de (al dan niet kunstmatige) framerate hoe beter ...
Persoonlijk kan ik het ook wel kijken met alles uit maar ik zal nooit zeggen dat het beter is dan met die settings ingeschakeld (uitzondering misschien is schaatsen: bij die reclameborden in de bochten is echt drama voor zelfs minimale interpolatie)
Algemeen gesteld dan, niet specifiek voor LG oleds, en de settings nou ook weer niet op maxed out
apis29 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:59:
[...]

Omdat motion meerdere factoren heeft. En je niet kan baseren dat tv x betere motion heeft omdat hij goede motion interpolation heeft.

Ik zet zelf motion interpolation uit, omdat ik gewoon framedrops zie, wat ik persoonlijk nog storender vindt dan beetje motion blur.

Ik hoop dat de C8 binnekort een prijsverlaging krijgt 8) Ik heb al een koper voor mijn C7 hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Major_ton schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:52:
[...]
Ik moet zeggen... Ik vind het design van de 2018 OLED TV's echt spuuglelijk. Past meer bij een Grundig of Vestel. Vooral het 'G' model is zum kotsen, maar die brede voet van de C8 vind ik ook niet echt stijlvol.
[...]
Hahaha, ja, die C8 voet, hoe komen ze erop? En what's up met dat massive plexiglass apparaat aan de onderkant van die G en E series? Echt barfend idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:00:
[...]

[...]

Omdat motion meerdere factoren heeft. En je niet kan baseren dat tv x betere motion heeft omdat hij goede motion interpolation heeft.

Ik zet zelf motion interpolation uit, omdat ik gewoon framedrops zie, wat ik persoonlijk nog storender vindt dan beetje motion blur.

Ik hoop dat de C8 binnekort een prijsverlaging krijgt 8) Ik heb al een koper voor mijn C7 hehe
als ik ergens niet tegen kan is het wel framedrops idd.
waarom wil je de C7 omruilen voor de C8? zit daar zo'n groot verschil tussen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 20:09
[...]

[...]

Maar dan leg je weer Ca € 1.500 neer voor de C8, ervan uitgaande dat je € 800 ofzo voor je C7 gaat krijgen. Stel je krijgt er € 1.000 voor dan leg je nog dik bij voor de C8. Dat vind jij het waard om van een C7 naar een C8 te upgraden?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smits360 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:17:
[...]

Hahaha, ja, die C8 voet, hoe komen ze erop? En what's up met dat massive plexiglass apparaat aan de onderkant van die G en E series? Echt barfend idd!
ik vind de kleur vooral vreselijk. dat moet gewoon altijd zwart zijn vind ik. Die ga ik zwart verfen dus als ik de C8 heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:20:
[...]

ik vind de kleur vooral vreselijk. dat moet gewoon altijd zwart zijn vind ik. Die ga ik zwart verfen dus als ik de C8 heb.
Sorry dude, maar 800 bijbetalen en dan je TV ook nog zwart moeten verven? En dat alleen om die chip?
Denk je niet dat je 2 jaar later nog steeds een substantieel bedrag voor je C7 kunt krijgen en dan beter voor een C10 (of hoe die ook maar gaat heten) kunt gaan? Of maak je een geintje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

800 bijbetalen?dat was die andere dude,dude;)
en nee,ik weet dat het niet realistisch is om hem ook daadwerkelijk te gaan verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:34:
800 bijbetalen?dat was die andere dude,dude;)
en nee,ik weet dat het niet realistisch is om hem ook daadwerkelijk te gaan verven.
Ah, sorry, wrong dude! Haha O-)
Maar het blijft lollig als je (of iemand anders) hem daadwerkelijk in de verf zou zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
[...]

[...]

Wat bedoel jij dan met framedrops? Volgens mij gaat de C8 geen substantiële verbetering geven tov de C7. OLED panelen hebben nagenoeg geen blur wat resulteert in stutter bij 24p content. Juist een paneel met veel motion blur zoals bij de Sony 9405 en Z9D laten de motion veel vloeiender lijken. Wanneer je echter 60p content afspeelt zal een OLED paneel weer in het voordeel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Smits360 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:36:
[...]

Ah, sorry, wrong dude! Haha O-)
Maar het blijft lollig als je (of iemand anders) hem daadwerkelijk in de verf zou zetten :D
als ik het ga doen dan maak ik zeker een foto en plaats hem in een apart topic;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:18:
[...]

als ik ergens niet tegen kan is het wel framedrops idd.
waarom wil je de C7 omruilen voor de C8? zit daar zo'n groot verschil tussen dan?
Ik vind BFI, betere HDR, hogere nits en smooth gradation de 250,- wel waard.
Hulleman schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:18:
[...]

Maar dan leg je weer Ca € 1.500 neer voor de C8, ervan uitgaande dat je € 800 ofzo voor je C7 gaat krijgen. Stel je krijgt er € 1.000 voor dan leg je nog dik bij voor de C8. Dat vind jij het waard om van een C7 naar een C8 te upgraden?
Ik zou gek zijn als ik er maar 1000,- voor kreeg. Nee ik vraag er gewoon -20% van huidige nieuwprijs voor. ;)
Major_ton schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:37:
[...]

Wat bedoel jij dan met framedrops? Volgens mij gaat de C8 geen substantiële verbetering geven tov de C7. OLED panelen hebben nagenoeg geen blur wat resulteert in stutter bij 24p content. Juist een paneel met veel motion blur zoals bij de Sony 9405 en Z9D laten de motion veel vloeiender lijken. Wanneer je echter 60p content afspeelt zal een OLED paneel weer in het voordeel zijn.
Framedrops bij gebruik van motion interpolation. Maar ik gebruik geen motion interpolation.

[ Voor 26% gewijzigd door ion op 12-04-2018 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Smits360 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:31:
[...]

Sorry dude, maar 800 bijbetalen en dan je TV ook nog zwart moeten verven? En dat alleen om die chip?
Denk je niet dat je 2 jaar later nog steeds een substantieel bedrag voor je C7 kunt krijgen en dan beter voor een C10 (of hoe die ook maar gaat heten) kunt gaan? Of maak je een geintje? :)
Nee hoor ik ben heel serieus. Heb mijn B6 ook na 9 maanden verkocht. :9 Verklaar me voor gek, maar na 5 jaar ben ik evenveel kwijt dan ieder ander als die om de 5 jaar zou upgraden, terwijl ik ieder jaar het nieuwste heb.

[ Voor 13% gewijzigd door ion op 12-04-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou ze gewoon allemaal houden zodat je na 20 jaar overal waar je kijkt een tv hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
ionn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:58:
[...]

Nee hoor ik ben heel serieus. Heb mijn B6 ook na 9 maanden verkocht. :9 Verklaar me voor gek, maar na 5 jaar ben ik evenveel kwijt dan ieder ander als die om de 5 jaar zou upgraden, terwijl ik ieder jaar het nieuwste heb.
Ergens heb je ook wel een punt, als het je inderdaad ieder jaar weer lukt om tegen 20% meerprijs het nieuwste model te hebben. Maar ik vind het juist ook vet om na 5 jaar een grote sprong in techniek en experience te maken, ipv zo geleidelijk te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja precies en je raakt ook gehecht aan je tvtje, 1 jaar is te snel en dat gedoe met kopen en verkopen elk jaar.
na 5 jaar is max.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2018 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Smits360 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:10:
[...]

Ergens heb je ook wel een punt, als het je inderdaad ieder jaar weer lukt om tegen 20% meerprijs het nieuwste model te hebben. Maar ik vind het juist ook vet om na 5 jaar een grote sprong in techniek en experience te maken, ipv zo geleidelijk te upgraden.
Ik vind de kleine upgrades best wel fijn. Zo heeft de C7 wel een goede HDR game mode, Active HDR, geen 5% macro blocking, betere shadow detail. Hogere nits. Lagere input lag. Veeel betere ABL. Klinkt misschien allemaal niet zo bijzonder, maar ik merkte het in SDR beeld, gamen (incl hdr) en HDR films.

En ik had maar 200,- bijgelegd voor deze upgrade. :o

De C8 gaat mij straks BFI, Active HDR in game mode, smooth gradation (geen banding meer op SDR content :9 ) en weer hogere nits en hopelijk een nog meer verbeterde ABL. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door ion op 12-04-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in vergelijking met de C6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Major_ton schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:37:
[...]

Dit is dus precies mijn probleem, heb nu (al tien jaar) een Panasonic 50G10 plasma, en ben dus gewend aan motion blur... Logische stap na plasma is OLED ivm zwartwaardes etc, echter op het motion blur aspect weer niet echt. Is dit nu puur door de techniek, of is de Sony AF8/A1 net zo goed als de Z9D / 9x05? Heb nog in geen enkele winkel goed kunnen vergelijken omdat ze overal alleen maar die stomme demo;s hebben, gewone 1080i/720p digitale TV, ho maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan neem je toch een usbstick mee met je content er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ionn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:55:
[...]

Ik vind BFI, betere HDR, hogere nits en smooth gradation de 250,- wel waard.

[...]

Ik zou gek zijn als ik er maar 1000,- voor kreeg. Nee ik vraag er gewoon -20% van huidige nieuwprijs voor. ;)

[...]

Framedrops bij gebruik van motion interpolation. Maar ik gebruik geen motion interpolation.
Ik heb een half jaar terug € 1.500 betaald. No way dat iemand mij nog € 1.200 betaald voor een tweedehands C7 van een half jaar oud. Je pikt em nu nieuw op voor € 1.350?

Mooi als je voor € 250 bijleggen na verkoop van je C7 kunt upgraden naar een C8, maar volgens mij moet je minimaal € 750 - € 1.000 bijleggen. Tv’s verliezen nog sneller hun waarde dan auto’s.

Boeiend verder trouwens. Als jij dat wilt moet je t gewoon doen natuurlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 12-04-2018 22:43 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hulleman schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:42:
[...]

Ik heb een half jaar terug € 1.500 betaald. No way dat iemand mij nog € 1.200 betaald voor een tweedehands C7 van een half jaar oud. Je pikt em nu nieuw op voor € 1.350?

Mooi als je voor € 250 bijleggen na verkoop van je C7 kunt upgraden naar een C8, maar volgens mij moet je minimaal € 750 - € 1.000 bijleggen. Tv’s verliezen nog sneller hun waarde dan auto’s.

Boeiend verder trouwens. Als jij dat wilt moet je t gewoon doen natuurlijk :)
Nee hoor tv's verliezen niet sneller waarde dan een auto. http://docdro.id/zuvrt9k En komt wel goed, ik hoef straks maar 250 bij te leggen :)

https://www.uneto-vni.nl/...r/gebruiksduurverwachting

[ Voor 9% gewijzigd door ion op 12-04-2018 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Die post had idd niks met het voetbal motion verhaal in de omringende posts te maken. En blijkbaar kan je dus beter een Sony, Philips of Panasonic halen voor goede interpolatie. Of idd (mogelijk) de 2018 alpha reeks ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:05
Hulleman schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:42:
[...]

Dit is well offtopic. Maar dat gaat je echt wel lukken. Niet op tweakers, maar marktplaats zeker. Kost wat tijd, maar echt wel. Ik heb mijn 4 jaar oude vt60 nog voor 1200 oid verkocht (nieuw 1600).

Je moet gewoon op de pluspunten focussen, goed aanprijzen, en geduld hebben. Wat de gek ervoor geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ionn schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:58:
[...]

Ik dan mijn E6 maar inderdaad, wanneer er een C8 65 inch voor een leuke prijs in huis kan staan dankzij de WK cashback doe ik mijn Grundig ook weer zo in de verkoop. De grootste drempel was eerder om een oled überhaupt te kopen qua bedrag. Zodra je over die drempel bent is een beetje bijbetalen jaarlijks beter te doen. Genoeg Tweakers die jaarlijks hun gpu upgraden voor het nieuwste model. Of hun telefoon. Daar kijkt niemand gek van op, maar aan een tv raak je gehecht? Mwah eerder aan het beeldpaneel met karakteristieken. En aan het formaat. Maar voor de rest zal het mij wat uitmaken en als het dan toch kan de nieuwste in huis hebben... Waarom ook niet?

Vraag me wel af op welke prijs menig verkoper de 65 inch C8 zal neerzetten. Ben namelijk bang dat de cashback toch een sigaar uit eigen doos zal zijn. Dat ze die €500 gewoon vanaf de adviesprijs halen en dat je dan op minimaal €2999 zit zeg maar. Voor dat geld scoor je een W7 dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Ik moest al héél goed nadenken of ik mijn ks8000 van 2 jaar oud wilde verkopen ja of nee. Het is dat die tv wat lichte bleeding en dse begon te vertonen, anders had ik er waarschijnlijk nog wel 2 jaar mee gedaan. En oké, ik begon mij wel heel érg te irriteren aan de blooming. Dus nee, ieder jaar een nieuwe tv gaat 'm hier niet worden, al begrijp ik de mensen die dat wél doen.

Dat gezegd hebbende, ik ben heel erg blij met mijn eerste Oled. Klein voorbeeldje: Netflix beginscherm, op de Oled zie je alleen het strakke rode Netflix logo en de rest puur zwart eromheen, terwijl er op de ks8000 een grote lichte waas om het logo heen hing wat de helft van het scherm verziekte. Ook de donkere scenes in Dolby Vision op Netflix zijn prachtig, zelfs met ondertiteling. Waar op de ks8000 wanneer de ondertiteling in beeld kwam je al het diepe zwart kwijt was, blijft nu zwart gewoon zwart. Wél moet ik nog eens even kijken op ik de ondertitels wat minder fel kan laten zijn. Hoewel het het beeld niet negatief bëinvloed, is dat wit wel erg fel.

Ook bijv. een nachtrace in Forza 7 met HDR ziet er echt beter uit. De verlichting van o.s de tribunes maar ook de koplampen tov de zwarte achtergrond komen een stuk beter beter naar voren.

Het klopt dus wat iemand zei, de bright objects poppen meer op de Oled, hoewel die iets lagere nits kan weergeven dan de Samsung.

Kortom, erg tevreden. Nu gewoon verstandig met de tv omgaan, beetje babysitten vind ik totaal niet erg. Dat deed ik zelfs met m'n Samsung al, hoewel die nagenoeg niet kunnen inbranden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:05
Major_ton schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:52:
Lang leve 24p content op een paneel met instant response time!
Heb je een 4K HDR scherm met perfecte kleuren en blacklevels en dan een framerate uit 1927 :)
https://www.redsharknews....he-gold-standard-for-film

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
DutchOwnage schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:00:

Wél moet ik nog eens even kijken op ik de ondertitels wat minder fel kan laten zijn. Hoewel het het beeld niet negatief bëinvloed, is dat wit wel erg fel.
Ondertiteling met HDR/DV content op Netflix doet op een C7 pijn aan je ogen inderdaad. Een oplossing hiervoor is de schaduw van de ondertitels wijzigen via je account op de netflix site. Ik gebruik lettertype "blokkeren", tekstgrootte normaal met een zwarte schaduw "verzonden". Dat kijkt voor mij al een stuk prettiger.

Gele ondertiteling is mogelijk ook nog een idee, maar op de één of ander manier vind ik dat gewoon niet kloppen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 13-04-2018 10:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

Puck

W32.Deadcode.A

Hulleman schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:56:
[...]

Ondertiteling met HDR/DV content op Netflix doet op een C7 pijn aan je ogen inderdaad. Een oplossing hiervoor is de schaduw van de ondertitels wijzigen via je account op de netflix site. Ik gebruik lettertype "blokkeren", tekstgrootte normaal met een zwarte schaduw "verzonden". Dat kijkt voor mij al een stuk prettiger.

Gele ondertiteling is mogelijk ook nog een idee, maar op de één of ander manier vind ik dat gewoon niet kloppen :+
Half transparant vind ik heel fijn ogen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torcane
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-05 10:30
Op de officiële site van LG staan al de nieuw OLED modellen maar enkel met retailers in België.
Ben benieuwd wat dit de aankomende weken met de prijs van OLED 7-serie gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Hulleman schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:56:
[...]

Op de apple tv 4k is de ondertiteling niet fel bij hdr en dolby vision.
Ligt dus echt aan de lg netflix app.

Ik stoorde mij hier ook enorm aan.
Hopelijk gaan ze hier iets aan doen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
invincible30 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:41:
[...]
Op de apple tv 4k is de ondertiteling niet fel bij hdr en dolby vision.
Ligt dus echt aan de lg netflix app.

Ik stoorde mij hier ook enorm aan.
Hopelijk gaan ze hier iets aan doen nog.
Ik speel Netflix vanaf een Nvidia Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx guys zal mijn ondertitel settings eens gaan wijzigen op de Netflix site. Had dat ook al eens gedaan voor de Samsung vanwege de enorme blooming maar dat hielp toen niet echt. Enige optie toen was om dan maar geheel geen ondertiteling te gebruiken :+ Gele ondertiteling is idd echt geen gezicht.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2018 14:51 ]

Pagina: 1 ... 95 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.