Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:06:
Zoals ik het bekijk zijn juist 80% van de recente games HDR enabled. Mijn enige recente non HDR game is Wolfenstein 2 en ik speel toch echt wel de meeste relevante games.
Je speelt om te beginnen duidelijk niks op de Switch ;)

Bovendien speel ik veel fighters, en zelfs FighterZ heeft geen HDR. Ik wil iets als dat niet buiten game mode spelen vanwege het effect op de input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus. Inderdaad geen Switch in huis en fighters speel ik al helemaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puck schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:42:
[...]

Je kunt prima een sucker voor bedraad zijn (snap ik ergens ook wel), maar je snijdt jezelf gewoon in de vingers door dit koppig te willen, want WiFi is (mits goed ingesteld en goede apparatuur) gewoon veel sneller dan 100mbit (en stabiel genoeg).
Ik heb hier nog geen problemen gehad bekabeld op de B6.

Iets anders....
Afstandsbediening loopt nu al 3 weken te blerren dat de batterij leeg is. Kan er gewoon nog alles mee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 23:34
Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:09:
[...]

Ik heb hier nog geen problemen gehad bekabeld op de B6.

Iets anders....
Afstandsbediening loopt nu al 3 weken te blerren dat de batterij leeg is. Kan er gewoon nog alles mee. 8)7
Dat is gewoon een failsafe en was bij mij niet anders. Even draaien aan de batterijen kan helpen voor een paar dagen/weken, maar ik zou er gewoon nieuwe batterijen in stoppen.

Bedraad netwerk werkt ook gewoon prima. Netflix 4K, Amazon Prime 4K, 45GB blu-ray rips, er is geen vuiltje aan de lucht. Zelfs de meeste full blown 4K HDR content speelt zonder te bufferen, maar voor de zekerheid zet ik die meestal op een HDD.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mghiraw
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 20:33
Hoi
Ik ben van plan om een Duitse LG w7v aan te schaffen bij de MediaMarkt. Zie de link hieronder. Het verschil in prijs is 2.000 euro top Nederland.
Weet iemand of dit tot problemen gaat leiden. Ziggo certificering etc.
Graag hoor ik van jullie.

https://www.mediamarkt.de...lg-oled65w7v-2236924.html

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 08-04-2018 21:48 . Reden: ClickID ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mghiraw schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:03:
Hoi
Ik ben van plan om een Duitse LG w7v aan te schaffen bij de MediaMarkt. Zie de link hieronder. Het verschil in prijs is 2.000 euro top Nederland.
Weet iemand of dit tot problemen gaat leiden. Ziggo certificering etc.
Graag hoor ik van jullie.

https://www.mediamarkt.de...lg-oled65w7v-2236924.html
Wat heb je gevonden toen je de zoekfunctie gebruikte?

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 08-04-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37
Major_ton schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:51:
[...]

Dat is gewoon een failsafe en was bij mij niet anders. Even draaien aan de batterijen kan helpen voor een paar dagen/weken, maar ik zou er gewoon nieuwe batterijen in stoppen.

Bedraad netwerk werkt ook gewoon prima. Netflix 4K, Amazon Prime 4K, 45GB blu-ray rips, er is geen vuiltje aan de lucht. Zelfs de meeste full blown 4K HDR content speelt zonder te bufferen, maar voor de zekerheid zet ik die meestal op een HDD.
Met xplay neem ik aan, geen native plex...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
wvkreg schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:43:
[...]

Met xplay neem ik aan, geen native plex...
Ik speel alles af met de ingebouwde mediaspeler. Werkt prima en zeer stabiel.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 16:41
Wat lees ik nu op avsforum??heeft iemand hier last van ook?

"I think the increased BFI flicker with 25/50 fps content is just a limitation of the 120 Hz panel. I'm not even sure how 25/50 fps content works on Oleds without producing some kind of major judder since 25/50 doesn't really fit into 120."

"Unless I'm seriously mistaken, I remember European models having a 100Hz mode to cater for 25/50 fps content.
They must have something... a soccer match, all horizontal pans, shot at 50i and displayed at 60/120Hz would be a judder fest."

"I don't think these panels can do 100Hz internally. I've noticed when watching 25/50 fps content sometimes I can see artifacts in the subtitles, even with truemotion turned off. So I suspect the TV does some kind of minor interpolation when in 50 Hz mode to display judder free what otherwise would not be possible with a native 120Hz panel."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 20:09
pennywise666 schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:24:
Wat lees ik nu op avsforum??heeft iemand hier last van ook?

"I think the increased BFI flicker with 25/50 fps content is just a limitation of the 120 Hz panel. I'm not even sure how 25/50 fps content works on Oleds without producing some kind of major judder since 25/50 doesn't really fit into 120."

"Unless I'm seriously mistaken, I remember European models having a 100Hz mode to cater for 25/50 fps content.
They must have something... a soccer match, all horizontal pans, shot at 50i and displayed at 60/120Hz would be a judder fest."

"I don't think these panels can do 100Hz internally. I've noticed when watching 25/50 fps content sometimes I can see artifacts in the subtitles, even with truemotion turned off. So I suspect the TV does some kind of minor interpolation when in 50 Hz mode to display judder free what otherwise would not be possible with a native 120Hz panel."
De aanleiding van dit antwoord was dat iemand last heeft van judder? Of juist van artefacts zonder dat truemotion aanstaat? Bij een 24fps signaal heb je ook last van judder, wat wordt gezien als een filmische ervaring (ik vind het heel erg storend). Waarschijnlijk heb je bij een 24fps signaal zonder truemotion geen last van artefacts, wat dan het verschil is met een 25/50fps signaal?

Ik ervaar geen hinderlijke judder/artefacts op een LG C7 Oled. Gebruik handmatige truemotion stand (deblur 10 - dejudder 4). Gisteren met formule 1 was dat weer prima hoor :Y)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:30
Cardwizard schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:47:
[...]

Nogal logisch dat je daar geen last van hebt! (Of in ieder geval niet kunt zien) je netvlies zal zo langzamerhand wel weggebrand zijn :7
Hahahaha nee man! oled 100 is gewoon te mooi haha!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:30
van het weekend Titan gekeken via Netflix op de B6, zag in donkere gedeelte ook vaak van die lelijke witte wolkjes... Toch jammer dit. Als ik tijd heb en weer bij me zusje ben ga ik hem ook even op haar Philips OLED bekijken..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:12
Wil deze week de knoop doorhakken of ik een C7 ga kopen. De verhalen over image retention en burn in geloof ik allemaal wel, bij verstandig normaal gebruik geen issue. Echter wat ik mezelf wél afvraag is het volgende: de tv gaat hier érg intensief gebruikt worden, 8 tot 10 uur per dag zal geen uitzondering zijn. Qua content is het echt van alles, gewone kabel tv tot Netflix HDR en zéker ook wel een uur of 3 per dag gamen(in HDR). Zéker in de HDR standen wordt er dus veel gevraagd van het scherm. Hoe zit het dus met de kwaliteit van het scherm op de lange termijn met intensief gebruik? Ga ik na bijv. een jaar al merken dat het allemaal wat minder wordt? Qua helderheid bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 09-04-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
DutchOwnage schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:43:
Wil deze week de knoop doorhakken of ik een C7 ga kopen. De verhalen over image retention en burn in geloof ik allemaal wel, bij verstandig normaal gebruik geen issue. Echter wat ik mezelf wél afvraag is het volgende: de tv gaat hier érg intensief gebruikt worden, 8 tot 10 uur per dag zal geen uitzondering zijn. Qua content is het echt van alles, gewone kabel tv tot Netflix HDR en zéker ook wel een uur of 3 per dag gamen(in HDR). Zéker in de HDR standen wordt er dus veel gevraagd van het scherm. Hoe zit het dus met de kwaliteit van het scherm op de lange termijn met intensief gebruik? Ga ik na bijv. een jaar al merken dat het allemaal wat minder wordt? Qua helderheid bijvoorbeeld.
Tja, wij hebben de C7 ook nog geen jaar staan. Ik heb hem sinds mei vorig jaar en het paneel oogt nog hetzelfde. Rtings is bezig met een test waarbij gedurende een jaar vijf jaar aan dezelfde content op 6 C& tv's wordt gesimuleerd. Ze kijken ook naar uniformiteit over tijd.
Zoals je ziet is het vooral de "200 nits CNN" tv die burn in issues heeft na 10 weken; niet de max oled light CNN. Er lijkt dus een zekere mate van randomness in het probleem te zitten, ongeacht content.

Dus ik zou heel wijselijk kunnen zeggen dat als je van plan bent veel content met witte, gele of oranje statische elementen langdurig te draaien je beter je oled light niet kunt maxen (bijv. CNN, Fifa en Overwatch), of beter tussendoor kunt schakelen tussen content, of de tv tussendoor uitzetten en/of gelijk even pixel refreshen, maar dit hoeft niet per se zo te zijn zoals uit de test blijkt. Natuurlijk is een test van 6 panelen niet representatief voor alle panelen, maar toch interessante info.

Ik gebruik mijn C7 ook intensief, zeker nu ik tussen projecten door even thuis zit. Ding staat heel de dag lang games, Netflix, Youtube, Windows desktop en browsen weer te geven. Ik kijk geen reguliere televisie en ik speel geen Fifa of Overwatch. Dus relatief weinig statische witte, gele of oranje elementen. Maar ik heb oled light wel voluit staan omdat de kleuren dan het meest van het scherm poppen.
Ik ben m'n oled dan ook wel wat aan het babysitten door hem tussendoor zo vaak mogelijk uit te zetten en oled light omlaag te schroeven als ik de hem langdurig als monitor gebruik en in MS Office of SPSS oid. bezig ben. Hopelijk is het genoeg.
Als ik een gezin had gehad die buiten mijn aanwezigheid de tv gebruikt had ik denk ik geen oled gekocht. Er bestaat een risico, hoe groot dit risico is en waardoor deze wordt beinvloed is echter onbekend. Burn in valt niet binnen de garantie. Niemand kan je zorgen 100% wegnemen. Wellicht zijn er winkelketens die wel garantie afgeven op oled burn in voor een premium? Dat zou je ook kunnen proberen.

Toch vind ik het beeld zo ongeëvenaard prettig en rustig om naar te kijken. Zo fijn dat zwarte balken bij films nu mooi uniform pikzwart zijn. Je wordt ook vrij allergisch voor backlight bleed en blooming rond highlights op lcd als je thuis een oled hebt en bij anderen film gaat kijken of gamen. Het oogt niet meer mooi en vooral onrustig. Ik weet niet hoe ik ga reageren als mijn oled burn in gaat vertonen. Het is lastig om je er zorgen om te maken als je er geen last van hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Arrahant op 09-04-2018 12:01 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37
Major_ton schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:54:
[...]

Ik speel alles af met de ingebouwde mediaspeler. Werkt prima en zeer stabiel.
Ok. Das ook mogelijk. Minder mooi maar werkt 4k UHD met DTS dan ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
DutchOwnage schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:43:
Arrahant schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:50:
[...]
Als ik een gezin had gehad die buiten mijn aanwezigheid de tv gebruikt had ik denk ik geen oled gekocht. Er bestaat een risico, hoe groot dit risico is en waardoor deze wordt beinvloed is echter onbekend. Burn in valt niet binnen de garantie. Niemand kan je zorgen 100% wegnemen. Wellicht zijn er winkelketens die wel garantie afgeven op oled burn in voor een premium? Dat zou je ook kunnen proberen.
Er zijn ondertussen wel wat garantiegevallen in dit forum naar voren gekomen, waarbij burn-in als garantie werd aangemerkt. Geeft de burger moed!

Heb mijn C7 nu bijna een half jaar. Geen centje pijn nog. Doordeweeks staat de TV vaak wel 4uur per dag aan. Dat begint met het nieuws/RTL boulevard. Zowel op NOS als RTL 4 een walgelijk rood/oranje logo. Daarna veelal netflix afhankelijk van de dag. Hieronder een korte indruk van mijn kijkweek (iig genoeg heftige logo's in beeld):
- maandag: RTL 4/NOS nieuws/boulevard (zeker een uur). Beiden sporten, RTL 4 helemaal het einde (uur)
- dinsdag: RTL 4/NOS nieuws/boulevard (zeker een uur). Daarna veelal netflix of voetbal
- woensdag: RTL 4/NOS nieuws/boulevard (zeker een uur). Daarna beiden sporten en nog wat netflix.
- donderdag: RTL 4/NOS nieuws/boulevard (zeker een uur). Daarna netflix en RTL 5 (temptation Island/expedititie robinson whatever) (anderhalf uur ofzo)
- Vrijdag: eens in de twee weken ben ik vrij en game ik een uurtje of twee. Verder weinig tv, savonds ff nieuws etc maar daarna vaak weg
- weekend: veel gamen (3 uur per dag) rest van de dag netflix, voetbal, formule 1. Op zondag staat de tv soms wel 12 uur aan. Zaterdags overdag nagenoeg niet. Savonds vaak wel volle bak, maar dan voornamelijk films.

Mijn vriendin laat de tv rustig op statisch beeld staan. Ik zeg haar wel dat ze er rekening mee moet houden en dat gaat dan weer een dag goed, maar daarna sluipt het gedrag er weer in dat de tv ook gewoon aan moet staan zonder dat ie wat doet 8)7 Gisteren wouden we netflix kijken. Dus ik zei prima, maar moet nog ff wat doen. Ondertussen zag ik dat eerst 10 minuten het rode "la casa de papel" logo 10 minuten in beeld staat, daarna wat netflix screensavers (doen ook pijn aan je ogen) en daarna greep de shield pas in met een screensaver waar weinig licht vanaf komt. Ik zag het gebeuren en dacht prima. Dan vraag ik "moet de tv nog ff opwarmen ofzo?" "oh nee, maar ik had hem al aangezet voor als je klaar bent"

Ik probeer de TV nog wel iets te babysitten, door de tv gewoon uit te zetten als ik em niet gebruik, maar voor andere gebruikers is dat gewoon lastig. Veel mensen gebruiken een tv als soort lamp ofzo, dat ding moet aan.....

Het schijnt dat OLED's die veel oranje/geel/rood weergeven sneller slijten dan OLED's die dat minder weergeven. Het schijnt ook dat de ene TV er veel vatbaarder voor is dan de ander. Die van mij heeft nergens last van nog en dan heb je een idee bij mijn gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 09-04-2018 13:21 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:45
Hulleman schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:17:
[...]

[...]

Veel mensen gebruiken een tv als soort lamp ofzo, dat ding moet aan.....
Mijn vrouw is ook een held in tv luisteren...... ding kan uren aan staan en ondertussen bv Candy Crush spelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Sinds twee weken heb ik de 55C7 staan maar ik wil hem ophangen en heb de Vogels Thin 205 besteld.

Ik wil de kabels in de muur gaan frezen maar twijfel even waar ik het gat hiervoor positioneer. Dit met name omdat de aansluitingen zo erg aan de zijkant zitten.

Normaal zou ik zeggen midden onder de beugel naar de beugel zit zo laag dat dit denk ik lastig wordt.

Wie heeft er tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 19:19

13art

Moderator Mobile
Toch gewoon het midden, de voedingskabel komt namelijk van rechts en de andere kabels van links.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Rohit schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:37:
van het weekend Titan gekeken via Netflix op de B6, zag in donkere gedeelte ook vaak van die lelijke witte wolkjes... Toch jammer dit. Als ik tijd heb en weer bij me zusje ben ga ik hem ook even op haar Philips OLED bekijken..
De Philips heeft hetzelfde paneel dus daar ga je geen verschil in zien, tenzij de instellingen compleet anders zijn. De reden van de witte wolkjes is niet de tv maar de bron natuurlijk, Oled is een prachtige techniek maar het kan natuurlijk niet toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Malt007 schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:36:
[...]

De Philips heeft hetzelfde paneel dus daar ga je geen verschil in zien, tenzij de instellingen compleet anders zijn. De reden van de witte wolkjes is niet de tv maar de bron natuurlijk, Oled is een prachtige techniek maar het kan natuurlijk niet toveren.
Dat kan zeer zeker wel, de beeldaansturing is compleet anders, tussen de B6 en de andere modellen uit de 6 serie zit al verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Cardwizard schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:40:
[...]

Dat kan zeer zeker wel, de beeldaansturing is compleet anders, tussen de B6 en de andere modellen uit de 6 serie zit al verschil
Dat zit hem voornamelijk in de motionopties, verder zijn de verschillen nihil, zeker binnen de 6-serie. Net of niet alle OLED perfects blacks kunnen weergeven, als er daar iets fout gaat zit het in de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 22:32

Nyana

Who?!

mrnn schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:22:
Sinds twee weken heb ik de 55C7 staan maar ik wil hem ophangen en heb de Vogels Thin 205 besteld..

..Wie heeft er tips?
Heb hetzelfde en heb het gat onderkant midden zitten. Gaat goed.

De 205 thin is wel zo “thin” dat je goede kabels moet hebben. Past maar net. Sommige kabels drukken bij mij al tegen de muur. Tv hangt wel waterpas verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
Dank voor je reactie!

Bedoel je vanwege de dikte van de kabels of juist de connectoren die te ver uitsteken naar achteren?

Ik zou het gat ook direct achter de aansluitingen kunnen doen en dan de voedingskabel verlengen om daar te komen. Ik werk hem toch helemaal weg in de muur dus dat hij uit het lood zit maakt niet uit. Maar over X jaar een andere TV is dan natuurlijk minder handig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
@Hulleman en @Arrahant : dank voor de uitgebreide antwoorden. Heb ook begrepen dat LG 100.000 branduren garandeert? Nou ja, nog even goed alle pro's en con's op een rijtje zetten en dan de knoop eindelijk eens doorhakken :)

Zat gisteren(eigenlijk tegen beter weten in) de eerste reviews van de C8 te bekijken, en die A(Alpha) 9 chip is toch ook wel erg lekker hoor. Vooral die black frame insertion is een hele mooie toevoeging. Maar ja, zo kan je blijven wachten en uitstellen. Ieder jaar is er toch wel weer iets nieuws...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Cardwizard schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:08:
[...]

Mijn vrouw is ook een held in tv luisteren...... ding kan uren aan staan en ondertussen bv Candy Crush spelen 8)7
Volgende keer dat ze vraagt of het niet een keertje tijd word om haar op een etentje te trakteren vertellen dat je al het geld in de volgende energierekening hebt moeten steken ;)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
DutchOwnage schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:32:
@Hulleman en @Arrahant : dank voor de uitgebreide antwoorden. Heb ook begrepen dat LG 100.000 branduren garandeert? Nou ja, nog even goed alle pro's en con's op een rijtje zetten en dan de knoop eindelijk eens doorhakken :)

Zat gisteren(eigenlijk tegen beter weten in) de eerste reviews van de C8 te bekijken, en die A(Alpha) 9 chip is toch ook wel erg lekker hoor. Vooral die black frame insertion is een hele mooie toevoeging. Maar ja, zo kan je blijven wachten en uitstellen. Ieder jaar is er toch wel weer iets nieuws...
Als je medio april/mei (?) circa 2200 euro kunt missen zou je idd net zo goed kunnen wachten op de nieuwe serie. Ongetwijfeld weer net iets beter. Dat duurt niet lang meer. Als budget wel een ding is heb je aan een 7-serie ook een prima oled die volgens mij niet veel achter ligt op de 8.
Als er in de 8 extra safeguards tegen burn in zitten zou ik zeker weten voor die gaan zodat je net wat minder zorgen hebt tijdens je instap (emotionele wezens). Het feit dat je in deze draad komt kletsen laat zien dat je het belangrijk vind.

[ Voor 45% gewijzigd door Arrahant op 09-04-2018 17:33 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman

Klopt, zo kun je blijven wachten, al schijnt die BFI wel interessant te zijn. Het is de vraag of je het de meerprijs waard is. Ik ben heel blij met mn C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dezelfde als DutchOwnage(ander account). In de 8 serie zit inderaad nog een extra burn in protectie. Komt er op neer dat de tv een statisch logo detecteert en je kan zelf dan instellen in wat voor mate je wilt dat de tv dat logo gaat dimmen. Heb contact gehad met een winkel zij kunnen de 55c8 aanbieden voor 2299 daar gaat dan 300 euro vanaf ivm de LG WK cashbackactie die over 2 weken van start gaate. Zit je dus op 1999. Komt bij dat ik nog een KS8000 uit 2016 heb staan die ik probeer te verkopen voor 6 aan 700 euro. Mocht dat lukken zit ik dus aan ongeveer de laagste prijs die nu voor een C7 gevraagd wordt. Ga er nog is even goed over nadenken allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henks1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 22:40
mrnn schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:22:
Sinds twee weken heb ik de 55C7 staan maar ik wil hem ophangen en heb de Vogels Thin 205 besteld.

Ik wil de kabels in de muur gaan frezen maar twijfel even waar ik het gat hiervoor positioneer. Dit met name omdat de aansluitingen zo erg aan de zijkant zitten.

Normaal zou ik zeggen midden onder de beugel naar de beugel zit zo laag dat dit denk ik lastig wordt.

Wie heeft er tips?
Hier dezelfde opstelling hangen, het gat achter de aansluitingen op de achterzijde van tv gemaakt Kunnen de stekkers recht achteruit en komen zeker dan niet tegen de muur. Had een dummy gemaakt vd tv op karton met de aansluitingen erop. Zo een idee hoe het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:17:
Ik ben dezelfde als DutchOwnage(ander account). In de 8 serie zit inderaad nog een extra burn in protectie. Komt er op neer dat de tv een statisch logo detecteert en je kan zelf dan instellen in wat voor mate je wilt dat de tv dat logo gaat dimmen. Heb contact gehad met een winkel zij kunnen de 55c8 aanbieden voor 2299 daar gaat dan 300 euro vanaf ivm de LG WK cashbackactie die over 2 weken van start gaate. Zit je dus op 1999. Komt bij dat ik nog een KS8000 uit 2016 heb staan die ik probeer te verkopen voor 6 aan 700 euro. Mocht dat lukken zit ik dus aan ongeveer de laagste prijs die nu voor een C7 gevraagd wordt. Ga er nog is even goed over nadenken allemaal :)
Dat maak je toch enkel jezelf wijs? Als je de oude tv voor die prijs verkoopt kost de C7 je dus nog maar 700 euro.....ik heb bewust nu de 7 serie gekocht. Veel goedkoper gaat het niet worden. Volgend jaar de 8 serie misschien, die zal het huidige prijspeil wellicht einde dit jaar halen. Maar dan blijf je wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. Te veel getalletjes is niet handig voor mij :+ Blijft de vraag dus of 700 euro extra voor de C8 het waard is. Ik heb mezelf tot ongeveer woensdag gegeven om tot een beslissing te komen. Ook afhankelijk van de biedingen op de KS8000 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 22:32

Nyana

Who?!

mrnn schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:17:
Dank voor je reactie!

Bedoel je vanwege de dikte van de kabels of juist de connectoren die te ver uitsteken naar achteren?

Ik zou het gat ook direct achter de aansluitingen kunnen doen en dan de voedingskabel verlengen om daar te komen. Ik werk hem toch helemaal weg in de muur dus dat hij uit het lood zit maakt niet uit. Maar over X jaar een andere TV is dan natuurlijk minder handig...
Sommige kabels/connectoren buigen niet zo makkelijk aan de kant van de connector. Ik heb sommige licht ingesneden zodat ze minder hard tegen de muur drukken.
Gaten direct achter de aansluitingen naar achter toe is wel het mooist dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666

kan je de links van de reviews geven? want ik vind er geen 1 op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even op YouTube LG C8 intypen. Als het goed is zie je dan ook een hands-on met de C8 van HDTV Test met die bekende Aziatische gast waarvan ik de naam ff kwijt ben. Hele informatieve video. Is trouwens niet een review hoor maar dus een hands-on. Review van hun zal niet al te lang meer duren vermoed ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
ok bedankt.
ja dat is die saaie vent inderdaad met dat filmpje,heb ik al gezien maar halverwege in slaap gevallen..
er staan inmiddels meer reviews van anderen zie ik nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
@Nyana @henks1 Bedankt voor jullie antwoorden! Dan ga ik voor een gat direct achter de aansluitingen en verleng ik de voedingskabel. Dat het gat dan zover uit het lood zit is wel een nadeel voor een toekomstige TV maar dat probleem lost mrnn van de toekomst maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:17:
Heb contact gehad met een winkel zij kunnen de 55c8 aanbieden voor 2299 daar gaat dan 300 euro vanaf ivm de LG WK cashbackactie die over 2 weken van start gaate. Zit je dus op 1999. Komt bij dat ik nog een KS8000 uit 2016 heb staan die ik probeer te verkopen voor 6 aan 700 euro. Mocht dat lukken zit ik dus aan ongeveer de laagste prijs die nu voor een C7 gevraagd wordt. Ga er nog is even goed over nadenken allemaal :)
Je moet natuurlijk wel het verlies op je KS8000 mee rekenen als je rekent dat de C8 je € 1.299/€ 1.399 gaat kosten na verkoop van je KS8000 ;). € 1.299/€ 1.399 bijleggen om van een KS8000 naar een C8 te gaan vind ik veel geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 10-04-2018 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik ben ook nog enorm aan het twijfelen :/ . Als ik eenmaal iets in me kop heb....Bovendien, ik had 2 potentiële kopers maar die laten niks meer van zich horen haha. Dus zoals het er nu voorstaat blijft de Samsung nog gewoon een tijdje staan. Het is natuurlijk niet zo dat dat een slechte tv is, in tegendeel :)

Ik heb ook besloten dat mócht er zich een goede bieder aandienen, het een C8 gaat worden. Ik vindt bij nader inzien de stap van een KS8000 naar een C7 toch te klein. Ook voor 700 euro...Dat krijg je als je alles even laat bezinken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
DutchOwnage schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:56:
Ik ben ook nog enorm aan het twijfelen :/ . Als ik eenmaal iets in me kop heb....Bovendien, ik had 2 potentiële kopers maar die laten niks meer van zich horen haha. Dus zoals het er nu voorstaat blijft de Samsung nog gewoon een tijdje staan. Het is natuurlijk niet zo dat dat een slechte tv is, in tegendeel :)

Ik heb ook besloten dat mócht er zich een goede bieder aandienen, het een C8 gaat worden. Ik vindt bij nader inzien de stap van een KS8000 naar een C7 toch te klein. Ook voor 700 euro...Dat krijg je als je alles even laat bezinken :)
De KS8000 is een mooi toestel waar je echt nog wel een jaartje naar kan kijken denk ik. Tegen die tijd koop je een C8 zonder inruil voor € 1399,- of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ja, dan staat er weer een interessante C9 te lonken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Major_ton schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:02:
[...]

De KS8000 is een mooi toestel waar je echt nog wel een jaartje naar kan kijken denk ik. Tegen die tijd koop je een C8 zonder inruil voor € 1399,- of minder.
Precies. De eerste overstap die ik na mijn C7 maak wordt naar een geheel nieuwe technologie. OLED (met 4K, HDR) was ook de reden dat ik overstapte van mijn LCD (samsung F6600) uit 2013. Als ik al een puike LCD met 4K en HDR had gehad dan zou ik alleen voor OLED niet overstappen. De eerst volgende technologische vooruitgang waarvoor ik de portemonnee wil trekken is micro led. Die combineert namelijk de voordelen van een high-end LCD tov een OLED en de voordelen van een OLED tov een High-end LCD.
Tegen die tijd is de piekhelderheid van de tv's vast gestegen naar de 5.000 nits 8), waardoor HDR nog vetter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:41
Ik ben ook enkele tv's aan het vergelijken en de beslissende factor lijkt hoofdzakelijk het geluid te zijn, shortlist:
- Sony A1/AF8), de AF8 is duurder, maar hij komt aan de muur. Dus tjah, welke kies je dan.
- LG E7, eigenlijk vind ik de 'bar' te groot.
- LG E8, de 'bar' lijkt dunner, maar blijft dat uitstekende stuk plexiglas aan de onderzijde ook zitten bij muurbevestiging? Zag een filmpje van een andere LG, waar dit wel het geval lijkt. Weten jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
G33st schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:37:
Ik ben ook enkele tv's aan het vergelijken en de beslissende factor lijkt hoofdzakelijk het geluid te zijn, shortlist:
- Sony A1/AF8), de AF8 is duurder, maar hij komt aan de muur. Dus tjah, welke kies je dan.
- LG E8, de 'bar' lijkt dunner, maar blijft dat uitstekende stuk plexiglas aan de onderzijde ook zitten bij muurbevestiging? Zag een filmpje van een andere LG, waar dit wel het geval lijkt. Weten jullie dit?
Mijn 2 centen: regel het geluid op een andere manier, klinkt vaak nog beter ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens even heel snel. Heb toch een concreet bod van 700 euro op de KS8000 gekregen. Betekend dat ik een C7 voor 750 euro inclusief bezorgen kan kopen. De koper neemt de kleine light bleed aan de onderkant van het scherm voor lief. Wie kan mij over de streep trekken het te gaan doen. Net zoals Hulleman ga ik hierna wachten op micro led dus wil zeker 4 jaar met de tv gaan doen. Hoe is de HDR game mode op de C7. Erg dim of valt het erg mee? Dat is eigenlijk mijn belangrijkste vraag.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
G33st schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:37:
Geluid ontstaat dmv lucht in beweging te brengen. Voor lagere frequenties moet er meer lucht verplaatst worden om hoorbaar te zijn. Hierdoor komt het dat de laagste frequenties op een hoorbaar niveau óók voelbaar zijn. Om veel lucht te verplaatsen zijn grote(re) luidsprekers en klankkasten nodig.

Met dit in het achterhoofd neem je jezelf in de maling als je een TV wilt met een kleine soundbar en verwacht een goed/vol geluid te krijgen. Ik zou kiezen voor een TV die er aan de muur zo minimaal mogelijk uitziet en het geluid op een andere manier regelen zoals @Cardwizard al aangaf. Dat, of je moet accepteren dat het geluid uit de TV (mogelijk met geïntergreerde soundbar) goed genoeg is.

Het geluid wat uit mijn 65B6 komt vind ik meer dan toereikend voor TV uitzending en de meeste series. Zelfs films met weinig actie kijk ik met alleen het TV geluid.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:05:
Jongens even heel snel. Heb toch een concreet bod van 700 euro op de KS8000 gekregen. Betekend dat ik een C7 voor 750 euro inclusief bezorgen kan kopen. De koper neemt de kleine light bleed aan de onderkant van het scherm voor lief. Wie kan mij over de streep trekken het te gaan doen. Net zoals Hulleman ga ik hierna wachten op micro led dus wil zeker 4 jaar met de tv gaan doen. Hoe is de HDR game mode op de C7. Erg dim of valt het erg mee? Dat is eigenlijk mijn belangrijkste vraag.
Vooral met HDR content ga je het verschil goed zien in het voordeel van de C7. Met gamen in het algemeen vind ik de B6 en C7 een veel meer overtuigend beeld geven dan de KS8000. Gek genoeg vind ik het verschil het kleinst met films en series, al is er uiteraard wel degelijk een verschil te zien, vooral in een donkere kamer. Ruimte scènes zijn echt waanzinnig op een OLED TV. Of het je € 750,- waard is, is aan jou.

[ Voor 26% gewijzigd door Major_ton op 10-04-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik denk dat het zeker waard is! Ik heb op alle tv’s vanalles aan te merken behalve op OLED’s .... beeld is gewoon geweldig..... dat zwart echt zwart is maakt zooooveeel verschil imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
Ach ik zou het gewoon doen man. Maar dan wel voor de C7 en dan even weer in rest mode totdat micro-led betaalbaar geworden is. Je praat erover alsof EUR 750,- (of eerder zelfs nog 1.400,-) voor jou niet het grootste probleem is, dus ik zou voor de upgrade gaan en ervan genieten. Awesome.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cardwizard schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:46:
[...]

Mijn 2 centen: regel het geluid op een andere manier, klinkt vaak nog beter ook
Correctie: klinkt altijd beter. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:05:
HDR game mode op C7 is vergelijkbaar met normale standard modus. Dus even fel. Alleen de 6 serie had een belabberde HDR game mode.

[ Voor 3% gewijzigd door ion op 10-04-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 17:36
Vandaag tijdens line up presentaties toevallig ook wat (oled) cijfers voorbij zien komen.

Bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/15ow2s6.jpg
Over de "65 markt niks voorbij zien komen

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2a3mgm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens hartelijk dank voor het meedenken! Besluit is genomen het gaat de 55c7 worden. Radio Von Burg te Rotterdam(waar ik ook mijn ks8000 vandaan had) kan de tv aaanbieden voor 1399. Dat was voor mij de uiteindelijke druppel kon ik niet weerstaan :) Morgen komt de koper voor de Samsung en daarna als een speer de C7 op gaan halen. Zal mijn bevindingen nog wel delen hier. Goed om te lezen dat de HDR game mode geen issue is op de C7 daar was ik een btje bang voor komende van een best felle ks8000 natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:14:
Jongens hartelijk dank voor het meedenken! Besluit is genomen het gaat de 55c7 worden. Radio Von Burg te Rotterdam(waar ik ook mijn ks8000 vandaan had) kan de tv aaanbieden voor 1399. Dat was voor mij de uiteindelijke druppel kon ik niet weerstaan :) Morgen komt de koper voor de Samsung en daarna als een speer de C7 op gaan halen. Zal mijn bevindingen nog wel delen hier. Goed om te lezen dat de HDR game mode geen issue is op de C7 daar was ik een btje bang voor komende van een best felle ks8000 natuurlijk.
HDR gaming op de C7 is echt een smak beter dan je gewend bent. De KS8000 vergroot het dynamisch bereik niet, maar verplaatst het alleen aangezien bij een hogere helderheid de zwartwaarde evenredig mee omhoog gaat. Na het meten is het contrast met HDR content zelfs iets lager dan met SDR content! Veel plezier in ieder geval van je C7! Leg nog een beetje bij en je hebt de 65" versie oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dank je wel :D Nee nee 55" voldoet prima hier en we willen van de zomer ook nog wel even op vakantie natuurlijk 8) . Ben zeer benieuwd morgen als ik voor het eerst Horizon Zero Dawn of Far Cry 5 opstart. Van de HDR prestaties in de overige preset standen was ik al overtuigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:14:
Mooie prijs zeg! Ik heb hem een paar weken geleden voor een paar tientjes meer bij de FOKA in Rotterdam gehaald, toen ze de B6 niet meer konden leveren en ik tegen kleine bijbetaling kon switchen naar de C7. Ben super blij met m'n aankoop en vooral het gamen (PS4 Pro) is echt supervet, vooral met HDR.

Have fun man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:25:
[...]

Correctie: klinkt altijd beter. 8)
Klopt, excuus :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Murc1elag0 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:59:
Vandaag tijdens line up presentaties toevallig ook wat (oled) cijfers voorbij zien komen.

Bij deze:

[afbeelding]
Over de "65 markt niks voorbij zien komen

[afbeelding]
Leuk, maar ze zouden nog meer kunnen verkopen als ze de ambilight implementatie op de OLED TV's fixen en weer naar achter richten, ipv naar boven en de zijkanten. Dan zou zo'n Philips instant weer op de to buy list staan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
ZIjn er trouwens mensen met ervaring met het aansluiten van een externe HDD om Live TV mee op te nemen? Ik kijk al via de ci+ module, maar neem nog op via de Ziggo Horizon box. Die wil ik eigenlijk alleen nog maar als modem/router laten werken en ook het opnemen via de TV doen. De guide is sneller en fijner, het zappen gaat een stuk beter en de algehele experience is gewoon vloeiender dan via de decoder.

Maar... als ik de HDD gebruik om mee op te nemen/pauzeren etc... Kan ik diezelfde HDD dan ook loskoppelen, films op zetten en hem weer aan de TV hangen om hem zo voor beide doeleinden (Edit: dus als mediaspeler & om mee op te nemen) te gebruiken? Ik ben van plan er een 2TB Seagate aan te hangen en zou het wel fijn vinden als dit zou kunnen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Smits360 op 10-04-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Heb ik mij een fijne 55C7 gekocht had ik er ff niet aan gedacht dat mijn Marantz SR7005 geen 4K doorgeeft... Nu vroeg ik mij af als ik mijn Nvidia Shield direct aan de C7 koppel, kan ik dan via de HDMI kabel van de TV naar de SR7005 via ARC gewoon alle geluidsformaten doorgeven? Ik kan dit niet vinden in de specs, m.n. welke geluidsformaten doorgegeven kunnen worden via ARC. Ook is mij niet duidelijk of het überhaupt wel kan. ARC werkt wel als ik de apps van de TV gebruik, maar ook als de bron de Shield is?

Ik kan het helaas niet makkelijk zelf uitproberen, moet ik ongeveer halve kasten uit elkaar halen...

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09 23:02
ionn schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:35:
[...]

HDR game mode op C7 is vergelijkbaar met normale standard modus. Dus even fel. Alleen de 6 serie had een belabberde HDR game mode.
Echt niet... even dim dankzij de update vanaf 03.60.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
the-body schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:27:
Heb ik mij een fijne 55C7 gekocht had ik er ff niet aan gedacht dat mijn Marantz SR7005 geen 4K doorgeeft... Nu vroeg ik mij af als ik mijn Nvidia Shield direct aan de C7 koppel, kan ik dan via de HDMI kabel van de TV naar de SR7005 via ARC gewoon alle geluidsformaten doorgeven? Ik kan dit niet vinden in de specs, m.n. welke geluidsformaten doorgegeven kunnen worden via ARC. Ook is mij niet duidelijk of het überhaupt wel kan. ARC werkt wel als ik de apps van de TV gebruik, maar ook als de bron de Shield is?

Ik kan het helaas niet makkelijk zelf uitproberen, moet ik ongeveer halve kasten uit elkaar halen...
Of jouw Marantz over HDMI ARC functionaliteit beschikt weet ik zo snel niet, maar mijn 4 jaar oude Onkyo heeft het wel en ik moet hem daarvoor op een bepaalde input zetten om het HDMI ARC geluid af te spelen. In mijn geval is dat "TV/CD", maar dat hoeft bij een Marantz niet hetzelfde te zijn. Ook kun je het beste CEC aanzetten op beide apparaten om ARC het beste te laten werken. Zie eerdere posts in dit topic hierover.

Wat ik in ieder geval wel weet, is dat HDMI ARC geen uncompressed audio kan doorpasen naar de versterker. Daarvoor heb je het nieuwe "eARC" nodig. Hoe komt het dan dat je tóch een Dolby Atmos signaal doorgestuurd krijgt over de normale ARC? Dat is omdat dat een soort compressed variant is die als DD+ gestuurd wordt. Dit kun je als het goed is ook zien op je versterker. Bij de mijne licht er dan een DD+ input lampje op, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Light21M schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:06:
[...]

Echt niet... even dim dankzij de update vanaf 03.60.09
Nee hoor. C7 heeft een betere HDR game mode. En ik kan het zeggen, omdat ik ook de B6 heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
ionn schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:21:
[...]

Nee hoor. C7 heeft een betere HDR game mode. En ik kan het zeggen, omdat ik ook de B6 heb gehad.
Ik heb de b6 ook gehad, zelfde probleem als met de 2016 series, they fucked it up

De hdr standard is echt wel helderder dan de game mode

[ Voor 8% gewijzigd door Light21M op 10-04-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Light21M schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:29:
[...]

Ik heb de b6 ook gehad, zelfde probleem als met de 2016 series, they fucked it up
Dan weet je dat de C7 met dynamic contrast op medium hetzelfde beeld geeft dan cinema mode. Terwijl bij de B6 de kleuren dan niet klopte en je kreeg clipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
ionn schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:30:
[...]

Dan weet je dat de C7 met dynamic contrast op medium hetzelfde beeld geeft dan cinema mode. Terwijl bij de B6 de kleuren dan niet klopte en je kreeg clipping.
Maar je gebruikt toch nooit dynamic contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Smits360 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:40:
[...]

Maar je gebruikt toch nooit dynamic contrast?
In HDR game mode wel. Dan kun je de tonemapping gelijk krijgen als cinema mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
ionn schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:42:
[...]

In HDR game mode wel. Dan kun je de tonemapping gelijk krijgen als cinema mode.
Maar de HDR Game mode is toch een soort artificial HDR mode, voor wanneer je spel (of console) het niet native ondersteunt? Ik speel Destiny 2 bijvoorbeeld op "Standaard" en laat de PS4 Pro de HDR regelen. Als er een spel met HDR ondersteuning is, zie je het beeld ook verspringen en komt er eventjes zo'n HDR icoon in beeld (van de TV). Als je dan HDR Game aan hebt staan en je spel gooit daar nog eens de "echte" HDR overheen, dan klopt er toch niks meer van qua beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier rustig mee mensen. Weer wat geleerd, dynamic contrast mag dus aan in HDR game mode. Gebruikte het op de ks8000 nooit,enkel bij SDR games. Zijn er een paar absoluut belangrijke basic tips die iedere first time oled gebruiker zou moeten weten verder? Ik kom niet verder dan eco setting uit en pixel shift aan en dat soort dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:54:
Ik lees hier rustig mee mensen. Weer wat geleerd, dynamic contrast mag dus aan in HDR game mode. Gebruikte het op de ks8000 nooit,enkel bij SDR games. Zijn er een paar absoluut belangrijke basic tips die iedere first time oled gebruiker zou moeten weten verder? Ik kom niet verder dan eco setting uit en pixel shift aan en dat soort dingen :P
Nou, ik volg deze settings dus zo nauwkeurig mogelijk en verbaas me over het gebruik van dynamic contrast, omdat dit een beeld enhancement ding is waarvan ik altijd dacht dat je die maar beter uit kon zetten. Wordt ook op de meeste fora geadviseerd, vandaar mijn verbazing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

Puck

W32.Deadcode.A

Smits360 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:53:
[...]

Maar de HDR Game mode is toch een soort artificial HDR mode, voor wanneer je spel (of console) het niet native ondersteunt? Ik speel Destiny 2 bijvoorbeeld op "Standaard" en laat de PS4 Pro de HDR regelen. Als er een spel met HDR ondersteuning is, zie je het beeld ook verspringen en komt er eventjes zo'n HDR icoon in beeld (van de TV). Als je dan HDR Game aan hebt staan en je spel gooit daar nog eens de "echte" HDR overheen, dan klopt er toch niks meer van qua beeld?
Eh... nee 8)7 HDR Game Mode is gewoon 1 van de beeldmodi die je kunt kiezen als de TV een HDR signaal ontvangt (er zijn nog 3 andere).

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Smits360 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:53:
[...]

Nee HDR game mode is geen artificial HDR. Je verwart de HDR effect mode. Dat is namelijk een modus die van SDR -> HDR content probeert te maken.

HDR game mode, is gewoon zoals de naam het zegt. Game mode voor HDR content. Dynamic contrast op medium in HDR game mode zorgt ervoor dat de tonemappig gelijk is aan HDR cinema mode.

In alle andere HDR modi kan je active HDR activeren door dynamic contrast op low te zetten. Blijkbaar is het niet zo makkelijk om snel een nieuwe knop toe te voegen in het menu.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:54:
Dynamic contrast doet waarschijnlijk iets anders bij Samsung. Bij de 7 serie kun je door Dynamic contrast op low te zetten active HDR activeren, behalve in HDR game mode.

PS
Dynamic contrast moet je ook altijd uitzetten behalve in HDR game mode en behalve als je active HDR wil gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door ion op 10-04-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Puck schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:07:
[...]

Eh... nee 8)7 HDR Game Mode is gewoon 1 van de beeldmodi die je kunt kiezen als de TV een HDR signaal ontvangt (er zijn nog 3 andere).
Ik was in de war met HDR-effect! :*) Zit op dit moment m'n tv te kalibreren en zie die optie steeds voorbij komen in het lijstje, vandaar waarschijnlijk.

Maar heb even vergeleken: Standaard instelling met standaard HDR geeft een veel sterker en m.i. mooier HDR effect dan de HDR Game mode, die is heel erg afgevlakt naar mijn idee. Waarschijnlijk om de input lag te verminderen, maar van het HDR-WOW-effect blijft dan wel veel minder over!

Er zijn trouwens in totaal geen 4, maar 6 HDR modi (op een 55C7 tenminste). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
ionn schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:07:
[...]

Nee HDR game mode is geen artificial HDR. Je verwart de HDR effect mode. Dat is namelijk een modus die van SDR -> HDR content probeert te maken.

HDR game mode, is gewoon zoals de naam het zegt. Game mode voor HDR content. Dynamic contrast op medium in HDR game mode zorgt ervoor dat de tonemappig gelijk is aan HDR cinema mode.

In alle andere HDR modi kan je active HDR activeren door dynamic contrast op low te zetten. Blijkbaar is het niet zo makkelijk om snel een nieuwe knop toe te voegen in het menu.

[...]

Dynamic contrast doet waarschijnlijk iets anders bij Samsung. Bij de 7 serie kun je door Dynamic contrast op low te zetten active HDR activeren, behalve in HDR game mode.

PS
Dynamic contrast moet je ook altijd uitzetten behalve in HDR game mode en behalve als je active HDR wil gebruiken.
Bedankt voor je uitleg. Ik was mijn verhaal aan het uitzoeken en typen terwijl je al gepost had, maar ik ben blij dat je tot dezelfde conclusie kwam m.b.t. m'n verwarring en dat je het even zo goed uit wilde leggen. Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Even wat anders... Ik heb hier toch wel hard om gelachen;

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1847295

"Nu ben ik als hobbyfotograaf wel een beetje getraind in het beoordelen van IQ, image quality."

Dat is zoiets als meedoen aan de paas-rally en dan claimen dat je wel verstand hebt van hoe je een onderstel af moet stellen. Ik snap dat je blij bent met je aankoop (en terecht in het geval van een 9305), maar dit slaat echt kant nog wal.

In z'n algemeenheid vind ik de strijders tegen OLED fascinerend om te volgen. Hun enige stok om mee te slaan is de kans op burn-in. (Plasma had daarbij nog het zogenaamde stroomverbruik tegen zich). Maar de echte nadelen van OLED panelen kennen ze niet. Zoals voor de meeste wel bekend heb ik zelf een OLED TV en ik ben er tevreden mee, maar dat betekent niet dat het allemaal hosanna is en hetzelfde geldt voor LCD TV's. Beide technieken zijn anders, geen van beide is persé beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Major_ton schreef op woensdag 11 april 2018 @ 00:26:
Even wat anders... Ik heb hier toch wel hard om gelachen;

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1847295

"Nu ben ik als hobbyfotograaf wel een beetje getraind in het beoordelen van IQ, image quality."

Dat is zoiets als meedoen aan de paas-rally en dan claimen dat je wel verstand hebt van hoe je een onderstel af moet stellen. Ik snap dat je blij bent met je aankoop (en terecht in het geval van een 9305), maar dit slaat echt kant nog wal.

In z'n algemeenheid vind ik de strijders tegen OLED fascinerend om te volgen. Hun enige stok om mee te slaan is de kans op burn-in. (Plasma had daarbij nog het zogenaamde stroomverbruik tegen zich). Maar de echte nadelen van OLED panelen kennen ze niet. Zoals voor de meeste wel bekend heb ik zelf een OLED TV en ik ben er tevreden mee, maar dat betekent niet dat het allemaal hosanna is en hetzelfde geldt voor LCD TV's. Beide technieken zijn anders, geen van beide is persé beter.
Die gast heeft waarschijnlijk de ballen verstand van de settings. :P Daarnaast is de titel ook wel lachwekkend. Want hij zegt LED tv's, maar LED is niet de techniek :+ Dus dat zegt al genoeg over zijn kennis van televisies.

Verder vind ik mensen die LCD de lucht in prezen wel grappig. Er zijn namelijk meer nadelen aan de LCD techniek dan OLED techniek. Er is geen beste, dus kies ik de minst slechte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
ionn schreef op woensdag 11 april 2018 @ 01:03:
[...]

Die gast heeft waarschijnlijk de ballen verstand van de settings. :P Daarnaast is de titel ook wel lachwekkend. Want hij zegt LED tv's, maar LED is niet de techniek :+ Dus dat zegt al genoeg over zijn kennis van televisies.

Verder vind ik mensen die LCD de lucht in prezen wel grappig. Er zijn namelijk meer nadelen aan de LCD techniek dan OLED techniek. Er is geen beste, dus kies ik de minst slechte :+
OLED is ook geen perfecte technology,

Tinting, vertical en horizontal banding, vignetting, kleuren uniformiteit issues bij 65 inch modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Light21M schreef op woensdag 11 april 2018 @ 02:28:
[...]

OLED is ook geen perfecte technology,

Tinting, vertical en horizontal banding, vignetting, kleuren uniformiteit issues bij 65 inch modellen...
Die issues komen niet vaak meer voor in 7 serie, zal me niet verbazen als het in 8 serie nog meer verbeterd is met het nieuwe paneel.

En ik zei ook, ik koop de minst 'slechte' technolgoie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
ionn schreef op woensdag 11 april 2018 @ 02:34:
[...]

Die issues komen niet vaak meer voor in 7 serie, zal me niet verbazen als het in 8 serie nog meer verbeterd is met het nieuwe paneel.

En ik zei ook, ik koop de minst 'slechte' technolgoie ;)
Ik heb de c7 en dit is hier toch een gekend probleem, c8 heeft dezelfde kinderziekten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Light21M schreef op woensdag 11 april 2018 @ 02:35:
[...]

Ik heb de c7 en dit is hier toch een gekend probleem, c8 heeft dezelfde kinderziekten
Dan heb ik toch twee keer geluk gehad :9 Met mijn C7 en B6. Grotendeels van die problemen liggen overigens ook aan tft paneel. We zien het bij de aankomende tests van Rtings wel hoe het zit.

[ Voor 19% gewijzigd door ion op 11-04-2018 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
ionn schreef op woensdag 11 april 2018 @ 02:40:
[...]

Dan heb ik toch twee keer geluk gehad :9 Met mijn C7 en B6. Grotendeels van die problemen liggen overigens ook aan tft paneel. We zien het bij de aankomende tests van Rtings wel hoe het zit.
65 of 55 inch?
Wit scherm volledig perfect wit?
Geel scherm volledig perfect geel?
Geen verticale of horizontale strepen bij marco polo of peppa pig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Light21M schreef op woensdag 11 april 2018 @ 02:45:
[...]

65 of 55 inch?
55 inch
Perfect wit
Perfect geel
0 banding
:9

Mijn B6 had overigens wel tinting, maar stoorde ik me niet zo veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
[...]

PS
Ik snap niet waarom iedereen op Active HDR loopt te hameren.
Uit die troep aub, is ZEER storend.

Probleem is dat de TV elke HDR scene gaat analyseren en daarop het beeld aan gaat passen.

Ik heb nu al bij diverse HDR10 films gezien dat mijn beeld "pulseerd" tijdens het kijken van een film.

Met name in de HDR10 versie van Valerian was dit zo extreem zichtbaar en storend.
Bij een scene binnen bijvoorbeeld leek het wel alsof continu de slider van OLED light aangepast werd.

Dynamic contrast af gezet en het probleem is weg.

Het idee is leuk, maar zoals met alles, als het niet bedoeld was zal de uitwerking niet optimaal zijn.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]
Oké, interessante info. En wat doet active HDR dan precies? Is dat HDR10+ en Dolby Vision?

Ik zat laatst op YouTube een 4K HDR 60fps filmpje te kijken van Far Cry 5 van Digital Foundry. Mijn C7 staat op de HDR standard setting met hier en daar een tweak (voornamelijk warmer beeld). Het viel mij op dat de HDR veel indrukwekkender was in het filmpje dan HDR in de daadwerkelijke game op mijn Ps4Pro. Zal wellicht wel slecht vergelijkbaar zijn, omdat digital foundry streamde vanaf een high-end pc, maar het verschil was echt heel erg groot. De zon effecten waren zoveel helderder en intenser.

In de game zelf heb ik de HDR home cinema stand aan, dat geeft een voor mij natuurlijke look en kleuren bij Far Cry 5. Als ik de Standard HDR setting gebruik dan verlies in heel veel detail in de wolken in het beginscherm. Wel bijzonder, aangezien de Standard HDR setting in het YouTube filmpje echt een vet plaatje neerzet en dat bij de Ps4Pro gewoon veel minder is.

[ Voor 26% gewijzigd door Hulleman op 11-04-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Light21M schreef op woensdag 11 april 2018 @ 02:45:
[...]

65 of 55 inch?
Heb je hier een speciale wit / geel test film of pagina voor? Ik zou dit ook willen checken, evenals zwart trouwens, maar weet niet zo goed hoe anders dan test video's YouTuben 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Smits360 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:26:
[...]

Heb je hier een speciale wit / geel test film of pagina voor? Ik zou dit ook willen checken, evenals zwart trouwens, maar weet niet zo goed hoe anders dan test video's YouTuben 8)
Als je nu niets opvalt zou ik het niet checken. Als je eenmaal imperfecties gezien hebt ga je je eraan ergeren. What has been seen can't be unseen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Even voor de duidelijkheid: ook zonder Active HDR geactiveerd (afgezien van de Game Mode) krijg je toch wel highlights te zien bij HDR content waar het zo bekend om staat? Ben van plan om niet met dynamic contrast te gaan lopen kloten, behalve in HDR Game Mode, maar ook daar zie ik op YouTube dat je dat toch beter uit kan laten.

Dat Active HDR verhaal doet me denken aan mijn oude vt50 plasma. Daar zag ik het beeld ook regelmatig pulseren bij een wisseling van een scene.

Voor de rest hoop ik 1 ding: dat ik géén verticale banding strepen ga zien bij snel bewegende camerashots bij voetbal, daar ben ik super allergisch voor. Ik probeer ook de afspraak te maken met de winkel dat als ik dát zien, ik hem omgeruild wil hebben :|

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 11-04-2018 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
DutchOwnage schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:34:
Even voor de duidelijkheid: ook zonder Active HDR geactiveerd (afgezien van de Game Mode) krijg je toch wel highlights te zien bij HDR content waar het zo bekend om staat? Ben van plan om niet met dynamic contrast te gaan lopen kloten, behalve in HDR Game Mode, maar ook daar zie ik op YouTube dat je dat toch beter uit kan laten.

Dat Active HDR verhaal doet me denken aan mijn oude vt50 plasma. Daar zag ik het beeld ook regelmatig pulseren bij een wisseling van een scene.

Voor de rest hoop ik 1 ding: dat ik géén verticale banding strepen ga zien bij snel bewegende camerashots bij voetbal, daar ben ik super allergisch voor. Ik probeer ook de afspraak te maken met de winkel dat als ik dát zien, ik hem omgeruild wil hebben :|
HDR werkt zonder 'active-HDR' gewoon zoals het hoort. Het kan zijn dat de APL (dus niet ABL) soms wat lager is door de manier waarop LG de tone mapping toepast. Belangrijk is dat je met HDR content de settings OLED Light en Contrast op 100 hebt staan voor de best mogelijke APL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Wederom bedankt :) Bij de Samsung moet je ook altijd Backlight (Oled Light) en Contrast op 100 zetten, dus dat is niet veranderd.

Nog een paar uurtjes tot de koper van de Samsung hier is. Vanavond lekker kloten om de (voor mij) ideale settings te vinden. Mezelf kennende ben ik daar zo weer een paar dagen mee zoet :+ Zal ook best nog wel met wat vraagjes komen hier de komende tijd.[/small]

Man man het is "maar" een tv, maar bij voor mij nieuwe tech gaat het toch altijd vreselijk kriebelen :9

[ Voor 24% gewijzigd door DutchOwnage op 11-04-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 20:18
Net de nieuwste update uitgevoerd, kreeg vanzelf de melding op de TV, Ik heb er uren over gedaan om deze te downloaden omdat mijn download snelheid weer is ruk is. Na een aantal maanden nauwelijks last te hebben gehad ervaar ik de laatste weken weer veel problemen door de lage snelheid.

Ik heb de spanning er af gehad en gewacht, ik heb quicktv uit staan en opnieuw de verbinding ingesteld maar niets helpt.

Nu kwam ik dit tegen op het web en dat ga ik vanavond maar is proberen:

To better explain my issue, I have other devises connected to my home Wi-Fi in the same room as my TV at speeds of 90Mbps+ however my LG OLED TV was showing a speed on the Netflix speed test of only 9Mbps (Netflix/settings/get help/check your network).

I followed your advice and turned the TV off, waited a few minutes and turned it back on BUT I ALSO cleared and turned off the TV's advertising cookies (LGTV/settings/general/advertising cookies), I cleared the TV's web browser history (LGTV/web browser/menu/history) and the TV's web browser data (LGTV/web browser/menu/clear browser data).

I re-ran the Netflix speed test and it shows a speed of 96Mbp!

Ben erg benieuwd of dit wel wil werken.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Smits360 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:23:
Zijn er trouwens mensen met ervaring met het aansluiten van een externe HDD om Live TV mee op te nemen? Ik kijk al via de ci+ module, maar neem nog op via de Ziggo Horizon box. Die wil ik eigenlijk alleen nog maar als modem/router laten werken en ook het opnemen via de TV doen. De guide is sneller en fijner, het zappen gaat een stuk beter en de algehele experience is gewoon vloeiender dan via de decoder.

Maar... als ik de HDD gebruik om mee op te nemen/pauzeren etc... Kan ik diezelfde HDD dan ook loskoppelen, films op zetten en hem weer aan de TV hangen om hem zo voor beide doeleinden (Edit: dus als mediaspeler & om mee op te nemen) te gebruiken? Ik ben van plan er een 2TB Seagate aan te hangen en zou het wel fijn vinden als dit zou kunnen :)
Ja dit kan en doe ik regelmatig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

@RBN026 ik weet niet of je onderstaande oplossing ook al had gezien, maar dit heeft het Wifi probleem bij mij opgelost!
MazeWing schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:31:
Voor de mensen met waardeloze Wifi snelheid (5GHz);
Gebruik kanaal 36, 52 of 149
Bij een ander kanaal kakt de performance schijnbaar compleet in (lees: 2% van de bandbreedte). Ik heb geen idee waarom dit zo is en heb deze informatie van avsforum. Gisterenavond had ik zelf wifi problemen en besloot uiteindelijk maar voor 2.4 GHz te gaan. Heb 5GHz zojuist op kanaal 52 getest en haal weer een stuk hogere snelheid.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@RBN026
Onderstaande settings hebben mijn probleem met wifi op 5ghz opgelost.
Scidd0w in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 20:18
reuzekind schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:54:
@RBN026 ik weet niet of je onderstaande oplossing ook al had gezien, maar dit heeft het Wifi probleem bij mij opgelost!
[...]
Ja deze had ik al gelezen maar ik heb niets op 5Ghz staan. Ik heb daar nog niet zoveel ervaring mee, misschien tijd om mij daar is even in te verdiepen.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:55

FTL

Hoop dat het nog niet gepost was hier maar LG heeft gereageerd op de 25% Burn-In die enkele gebruikers melden en ook door rtings.com test was opgevallen:
https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test
We contacted LG regarding the strange results in week 4. LG engineers visited our lab a few days ago and were able to confirm the 25% window on the Live CNN and FIFA 18 TVs are a result of a factory issue (see our video here). OLED TVs are produced in a hot process, and after cooling a 25% window is shown on each panel. Some TVs which haven't cooled completely can produce invalid results for the lookup table used by the 'Pixel Refresh' function, causing this 25% window to become visible. Only some 55" OLED TVs were affected during part of 2017.
As this is not an issue with the panel itself, it is possible to apply a fix to the lookup table. LG will apply this fix to anyone who presents this issue to their support, for free, even after the warranty period has long expired. They have fixed our two affected TVs (see the uniformity photos below). Note that this doesn't fix other uniformity issues as the result of static content, only the 25% window caused by a factory defect. LG has also confirmed that there is variation between panels, which is why some OLED appear more prone to developing uniformity issues (as in the case with our Live CNN (200 nits) vs Live CNN (Max).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
EnigmaNL schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:27:
[...]

Als je nu niets opvalt zou ik het niet checken. Als je eenmaal imperfecties gezien hebt ga je je eraan ergeren. What has been seen can't be unseen.
Tot je het ziet in je content en je garantie is verlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
FTL schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:58:
Hoop dat het nog niet gepost was hier maar LG heeft gereageerd op de 25% Burn-In die enkele gebruikers melden en ook door rtings.com test was opgevallen:
https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test

[...]
Mooi dat gezegd wordt dat het gaat om "Only some 55" OLED TVs were affected during part of 2017", terwijl Rtings dus een paar van die gevallen in de test heeft zitten. Statistisch gezien kan het bijna niet om "only some" gaan. Goed om te lezen dat LG het onderkent als productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
YouTube: Factory Defect & Fix - OLED Burn in Test Update Week 10 - Rtings...

Explanation and fix for an LG factory defect causing a rectangular pattern to appear on our Real Life OLED Burn-in Test.
See the previous video for an explanation of the issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Light21M schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:43:
[...]

Tot je het ziet in je content en je garantie is verlopen
Als je het nu niet ziet, zie je het later ook niet. Het is niet alsof die afwijkingen erger worden met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Malignant schreef op woensdag 11 april 2018 @ 07:42:
[...]

Ik snap niet waarom iedereen op Active HDR loopt te hameren.
Uit die troep aub, is ZEER storend.

Probleem is dat de TV elke HDR scene gaat analyseren en daarop het beeld aan gaat passen.

Ik heb nu al bij diverse HDR10 films gezien dat mijn beeld "pulseerd" tijdens het kijken van een film.

Met name in de HDR10 versie van Valerian was dit zo extreem zichtbaar en storend.
Bij een scene binnen bijvoorbeeld leek het wel alsof continu de slider van OLED light aangepast werd.

Dynamic contrast af gezet en het probleem is weg.

Het idee is leuk, maar zoals met alles, als het niet bedoeld was zal de uitwerking niet optimaal zijn.
Active HDR werkt in de meeste gevallen heel goed voor mij en in de 8 serie hebben ze dit algoritme nog meer verbeterd.
Hulleman schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:33:
[...]

Oké, interessante info. En wat doet active HDR dan precies? Is dat HDR10+ en Dolby Vision?

Ik zat laatst op YouTube een 4K HDR 60fps filmpje te kijken van Far Cry 5 van Digital Foundry. Mijn C7 staat op de HDR standard setting met hier en daar een tweak (voornamelijk warmer beeld). Het viel mij op dat de HDR veel indrukwekkender was in het filmpje dan HDR in de daadwerkelijke game op mijn Ps4Pro. Zal wellicht wel slecht vergelijkbaar zijn, omdat digital foundry streamde vanaf een high-end pc, maar het verschil was echt heel erg groot. De zon effecten waren zoveel helderder en intenser.

In de game zelf heb ik de HDR home cinema stand aan, dat geeft een voor mij natuurlijke look en kleuren bij Far Cry 5. Als ik de Standard HDR setting gebruik dan verlies in heel veel detail in de wolken in het beginscherm. Wel bijzonder, aangezien de Standard HDR setting in het YouTube filmpje echt een vet plaatje neerzet en dat bij de Ps4Pro gewoon veel minder is.
Bij active hdr wordt er van statische metadata, dynamische metadata nagebootst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dus een beetje de HDR10+ variant maar dan zonder de + zeg maar :) . Ga de komende dagen gewoon lekker uitvinden wat er voor mij persoonlijk het fijnste uitziet en als dat dan niet volgens de "regeltjes" is so be it. Als Active HDR voor mij werkt zal ik het gewoon gebruiken. Idem voor dynamisch contrast in de HDR game mode.
Pagina: 1 ... 94 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.