DutchOwnage schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:43:
Wil deze week de knoop doorhakken of ik een C7 ga kopen. De verhalen over image retention en burn in geloof ik allemaal wel, bij verstandig normaal gebruik geen issue. Echter wat ik mezelf wél afvraag is het volgende: de tv gaat hier érg intensief gebruikt worden, 8 tot 10 uur per dag zal geen uitzondering zijn. Qua content is het echt van alles, gewone kabel tv tot Netflix HDR en zéker ook wel een uur of 3 per dag gamen(in HDR). Zéker in de HDR standen wordt er dus veel gevraagd van het scherm. Hoe zit het dus met de kwaliteit van het scherm op de lange termijn met intensief gebruik? Ga ik na bijv. een jaar al merken dat het allemaal wat minder wordt? Qua helderheid bijvoorbeeld.
Arrahant schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:50:
[...]
Als ik een gezin had gehad die buiten mijn aanwezigheid de tv gebruikt had ik denk ik geen oled gekocht. Er bestaat een risico, hoe groot dit risico is en waardoor deze wordt beinvloed is echter onbekend. Burn in valt niet binnen de garantie. Niemand kan je zorgen 100% wegnemen. Wellicht zijn er winkelketens die wel garantie afgeven op oled burn in voor een premium? Dat zou je ook kunnen proberen.
Er zijn ondertussen wel wat garantiegevallen in dit forum naar voren gekomen, waarbij burn-in als garantie werd aangemerkt. Geeft de burger moed!
Heb mijn C7 nu bijna een half jaar. Geen centje pijn nog. Doordeweeks staat de TV vaak wel 4uur per dag aan. Dat begint met het nieuws/RTL boulevard. Zowel op NOS als RTL 4 een walgelijk rood/oranje logo. Daarna veelal netflix afhankelijk van de dag. Hieronder een korte indruk van mijn kijkweek (iig genoeg heftige logo's in beeld):
- maandag: RTL 4/NOS nieuws/boulevard (zeker een uur). Beiden sporten, RTL 4 helemaal het einde (uur)
- dinsdag: RTL 4/NOS nieuws/boulevard (zeker een uur). Daarna veelal netflix of voetbal
- woensdag: RTL 4/NOS nieuws/boulevard (zeker een uur). Daarna beiden sporten en nog wat netflix.
- donderdag: RTL 4/NOS nieuws/boulevard (zeker een uur). Daarna netflix en RTL 5 (temptation Island/expedititie robinson whatever) (anderhalf uur ofzo)
- Vrijdag: eens in de twee weken ben ik vrij en game ik een uurtje of twee. Verder weinig tv, savonds ff nieuws etc maar daarna vaak weg
- weekend: veel gamen (3 uur per dag) rest van de dag netflix, voetbal, formule 1. Op zondag staat de tv soms wel 12 uur aan. Zaterdags overdag nagenoeg niet. Savonds vaak wel volle bak, maar dan voornamelijk films.
Mijn vriendin laat de tv rustig op statisch beeld staan. Ik zeg haar wel dat ze er rekening mee moet houden en dat gaat dan weer een dag goed, maar daarna sluipt het gedrag er weer in dat de tv ook gewoon aan moet staan zonder dat ie wat doet

Gisteren wouden we netflix kijken. Dus ik zei prima, maar moet nog ff wat doen. Ondertussen zag ik dat eerst 10 minuten het rode "la casa de papel" logo 10 minuten in beeld staat, daarna wat netflix screensavers (doen ook pijn aan je ogen) en daarna greep de shield pas in met een screensaver waar weinig licht vanaf komt. Ik zag het gebeuren en dacht prima. Dan vraag ik "moet de tv nog ff opwarmen ofzo?" "oh nee, maar ik had hem al aangezet voor als je klaar bent"
Ik probeer de TV nog wel iets te babysitten, door de tv gewoon uit te zetten als ik em niet gebruik, maar voor andere gebruikers is dat gewoon lastig. Veel mensen gebruiken een tv als soort lamp ofzo, dat ding moet aan.....
Het schijnt dat OLED's die veel oranje/geel/rood weergeven sneller slijten dan OLED's die dat minder weergeven. Het schijnt ook dat de ene TV er veel vatbaarder voor is dan de ander. Die van mij heeft nergens last van nog en dan heb je een idee bij mijn gebruik.
[
Voor 6% gewijzigd door
Hulleman op 09-04-2018 13:21
]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |