Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:45
@Major_ton hoe hoog heb jij eigenlijk de oled verlichting staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 23:34
Cardwizard schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:36:
@Major_ton hoe hoog heb jij eigenlijk de oled verlichting staan?
Schrik niet, mijn OLED light staat voor films op 100, TV kijken en YouTube op 70 en met games bijna altijd op 50. Contrast staat op 85 en brightness op 50 met een gamma van 2.4 of een brightness van 49 en een gamma van 2.2.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 20:09
Exirion schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:31:
Ik snap werkelijk niks van het gedrag bij Dolby Vision content. We kijken nu een serie op Netflix die in Dolby Vision is, en daar was ik meteen al niet zo'n fan van toen ik de TV kocht. Helaas is het er met de laatste firmware versies niet beter op geworden.

Bij alle bronnen heb ik prima beeld met OLED Light op 70. Bij Dolby Vision lijkt die instelling een totaal andere functie te hebben, want wat je er ook instelt, alle user interface elementen en de ondertiteling branden het netvlies uit je ogen weg. Ze zien er gewoon uit als met OLED Light op 100, ook al zet je 'm op 0. Het enige dat verandert is de helderheid van de spelende content zelf.

Ik vind het werklijk niet om aan te zien, zeker niet als je met een beetje gedimd licht in de kamer zit te kijken. Als workaround gebruik ik de Chromecast nu dus maar om vanuit de iOS Netflix app de serie te laten spelen. Gelukkig prima beeld, maar het is toch treurig dat dit nodig is om goed en aangenaam beeld te krijgen. Ik heb m'n buik een beetje vol van die opgelegde fantastische features zoals HDR en Dolby Vision die gewoon niet lekker werken. Op de PS4 Pro heb ik HDR dus ook gewoon altijd uit staan.
Ik werd ook knettergek van die felle ondertitels. Ik heb niet de ultieme oplossing, maar ik heb op de site van Netflix, in mijn account, de ondertiteling aangepast. Ik heb die semi transparant gemaakt en heb ook gekozen voor slagschaduw (soort van zwart randje om de ondertitels). Desnoods kun je ook nog de kleur van de ondertitels aanpassen. Geel is dan een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Major_ton schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:57:
[...]

Schrik niet, mijn OLED light staat voor films op 100, TV kijken en YouTube op 70 en met games bijna altijd op 50. Contrast staat op 85 en brightness op 50 met een gamma van 2.4 of een brightness van 49 en een gamma van 2.2.
Staat hier ook best hoog, bij mijn vernagelde B6 heb ik ook een tijd lang de verlichting bij tv kijken best hoog gehad, die staat nu een heel stuk lager dan voorheen, bij films, games etc staat het best hoog nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Exirion schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:31:
Ik snap werkelijk niks van het gedrag bij Dolby Vision content. We kijken nu een serie op Netflix die in Dolby Vision is, en daar was ik meteen al niet zo'n fan van toen ik de TV kocht. Helaas is het er met de laatste firmware versies niet beter op geworden.

Bij alle bronnen heb ik prima beeld met OLED Light op 70. Bij Dolby Vision lijkt die instelling een totaal andere functie te hebben, want wat je er ook instelt, alle user interface elementen en de ondertiteling branden het netvlies uit je ogen weg. Ze zien er gewoon uit als met OLED Light op 100, ook al zet je 'm op 0. Het enige dat verandert is de helderheid van de spelende content zelf.

Ik vind het werklijk niet om aan te zien, zeker niet als je met een beetje gedimd licht in de kamer zit te kijken. Als workaround gebruik ik de Chromecast nu dus maar om vanuit de iOS Netflix app de serie te laten spelen. Gelukkig prima beeld, maar het is toch treurig dat dit nodig is om goed en aangenaam beeld te krijgen. Ik heb m'n buik een beetje vol van die opgelegde fantastische features zoals HDR en Dolby Vision die gewoon niet lekker werken. Op de PS4 Pro heb ik HDR dus ook gewoon altijd uit staan.
Dat je Dolby Vision binnen Netflix niet fantastisch vindt kan ik begrijpen. De tonemapping klopt op de één of andere manier ook niet. Wat ik niet kan begrijpen is dat je HDR op de PS4 (Pro) uit hebt staan. Dit werkt gewoon perfect (mits goed ingesteld) en is een enorme meerwaarde op de presentie. De juiste instellingen zijn de sleutel tot succes.

HDR Game Mode
OLED light 100
Contrast tussen 85 en 100
Brightness 50
Color 50
Sharpness 10 (tot 20 naar eigen voorkeur)
Colortemp W30
Dynamic Contrast OFF
Super Resolution OFF
Gamma MEDIUM
Alle andere meuk op OFF.

Uiteraard moet je ook je HDMI input op Deep Color zetten om van HDR gebruik te kunnen maken.
Cardwizard schreef op zondag 1 april 2018 @ 23:01:
[...]

Staat hier ook best hoog, bij mijn vernagelde B6 heb ik ook een tijd lang de verlichting bij tv kijken best hoog gehad, die staat nu een heel stuk lager dan voorheen, bij films, games etc staat het best hoog nog steeds
De max brightness binnen SDR is op de OLED TV's niet heel spannend. Het is genoeg voor de meeste situaties, maar je zit idd al snel op OLED light 70 of hoger. Lager kan wel (dat went ook) maar je mist dan een hoop impact in het beeld.

Dit geldt echter wel voor de ISF bright/dark modes met Color Temp op Warm2 en Dynamic Contrast op OFF. Andere modi en een koelere color temp leveren een hogere brightness op en kunnen dus af met een lagere OLED light setting.

[ Voor 17% gewijzigd door Major_ton op 01-04-2018 23:21 ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Major_ton schreef op zondag 1 april 2018 @ 23:12:
[...]

Dat je Dolby Vision binnen Netflix niet fantastisch vindt kan ik begrijpen. De tonemapping klopt op de één of andere manier ook niet. Wat ik niet kan begrijpen is dat je HDR op de PS4 (Pro) uit hebt staan. Dit werkt gewoon perfect (mits goed ingesteld) en is een enorme meerwaarde op de presentie. De juiste instellingen zijn de sleutel tot succes.

HDR Game Mode
OLED light 100
Contrast tussen 85 en 100
Brightness 50
Color 50
Sharpness 10 (tot 20 naar eigen voorkeur)
Colortemp W30
Dynamic Contrast OFF
Super Resolution OFF
Gamma MEDIUM
Alle andere meuk op OFF.

Uiteraard moet je ook je HDMI input op Deep Color zetten om van HDR gebruik te kunnen maken.
Klopt... wil je feller beeld (want HDR game mode is ruk bij de ‘16/‘17) modellen, gebruik dan HDR standaard en verander je input naar PC, dan heb je wel de lage input lag, geen beeldverbeteraars en feller beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikelder
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-09 09:54
Iemand enig idee wat er in de laatste firmware update zat voor de LG 55E7N? Versie 04.70.85 is net geïnstalleerd bij mij maar kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09 23:02
Cardwizard schreef op zondag 1 april 2018 @ 23:17:
[...]

Klopt... wil je feller beeld (want HDR game mode is ruk bij de ‘16/‘17) modellen, gebruik dan HDR standaard en verander je input naar PC, dan heb je wel de lage input lag, geen beeldverbeteraars en feller beeld
Als ik dat doe heb je wazige kleuren omwille van 4:4:4 , zullen wellicht geen 4k beelden neem ik aan dat u dat lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Light21M schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:42:
[...]

Als ik dat doe heb je wazige kleuren omwille van 4:4:4 , zullen wellicht geen 4k beelden neem ik aan dat u dat lukt?
Snap die zin niet helemaal maar via de pc methode maken er heel veel gebruik van de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
Cardwizard schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:37:
[...]

Snap die zin niet helemaal maar via de pc methode maken er heel veel gebruik van de PS4
Ik heb een ps4 pro
4k hdr en pc mode geeft te weinig bandbreedte...

Hdmi 2.0b bazar!

https://www.reddit.com/r/...oma_subsampling_properly/

[ Voor 17% gewijzigd door Light21M op 02-04-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 13:48
Ziggo ci+ werkt direct met tv uit Duitsland?
En heeft de 65b7 een platte stekker aan uiteinde of een dikkere stekker?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 18:03
Beste users,

Ik heb een LG OLED 65EF950V (pricewatch: LG 65EF950V Zwart.
Mijn opstelling is als volgt;

Nvidia Shield -> Denon AVRX6400H -> TV. Ik gebruik ultra high speed belkin kabels (HDMI 2.0a) https://www.apple.com/nl/...hdmi-kabel-van-belkin-2-m

Ik speel mijn films/series (24Hz) af via Kodi of Plex op de Shield, echter ondervind ik een issue en wil ik dus weten of dit de TV is of dat wat anders het veroorzaakt.
Het is namelijk zo dat eens in de zoveel tijd (valt op bij het pannen van de camera) alsof er een frame geskipt wordt en het beeld een tik/hickup krijgt. Het is eens in de zoveel minuten en valt dus alleen op bij bewegend beeld maar op die punten is het juist irritant. Alle digitale enhancers staan uit op de tv, behalve Real Cinema welke voor vloeiend 24p/24Hz materiaal moet zorgen. Het geluid loopt wel gewoon goed en krijgt niet die skip/hickup.

Ervaren jullie LG OLED eigenaren hetzelfde probleem/fenomeen met films/series afspelen of is het iets in mijn setup wat dit veroorzaakt?

Bedankt voor de reacties alvast,
Mitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Mitch1987w schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:35:
Beste users,

Nvidia Shield -> Denon AVRX6400H -> TV. Ik gebruik ultra high speed belkin kabels (HDMI 2.0a) https://www.apple.com/nl/...hdmi-kabel-van-belkin-2-m

Ik speel mijn films/series (24Hz) af via Kodi of Plex op de Shield, echter ondervind ik een issue en wil ik dus weten of dit de TV is of dat wat anders het veroorzaakt.
Het is namelijk zo dat eens in de zoveel tijd (valt op bij het pannen van de camera) alsof er een frame geskipt wordt en het beeld een tik/hickup krijgt. Het is eens in de zoveel minuten en valt dus alleen op bij bewegend beeld maar op die punten is het juist irritant. Alle digitale enhancers staan uit op de tv, behalve Real Cinema welke voor vloeiend 24p/24Hz materiaal moet zorgen. Het geluid loopt wel gewoon goed en krijgt niet die skip/hickup.

Ervaren jullie LG OLED eigenaren hetzelfde probleem/fenomeen met films/series afspelen of is het iets in mijn setup wat dit veroorzaakt?

Bedankt voor de reacties alvast,
Mitch.
Kijk eens goed de settings van je nVidia Shield na. Die schakeld niet altijd vanzelf tussen 24hz en 60hz en het kan zijn dat je 24p content in een 60hz signaal wordt uitgestuurd.

Kijk ook eens hier:
https://forums.geforce.co...al-stuttering-/?offset=29

En hier:
https://www.avforums.com/...a-gaming-box-review.13310

Hopelijk heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knny schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:29:
Gebruik de zoekfunctie in dit topic en je vindt zeker 1 antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mitch1987w schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:35:

Ik zou denken van wel.

Er wordt hier een HTPC gebruikt voor films en series i.c.m. Kodi. Auto refreshrate switchen staat daarbij aan en daarmee wordt de 950V in de juiste verversingssnelheid gezet en zijn er ook geen hickups zicht- of hoorbaar, op geen enkel moment. Ik gebruik de Real Cinema mode niet, en verder staat al het andere aan verbeteraars ook uit.

HTPC is via Marantz NR1606 (passthrough) aan TV aangesloten. Deep color staat daarbij uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Even een vraag..

Zijn er meer mensen met een C7V of andere OLED, waarbij er bij een (zeer) donkere achtergrond je een soort waas/vlek heen en weer ziet gaan? Het is een bewegende blokkerige waas/vlek met grijs en zwart tinten. Voornamelijk aan de linker en rechter kant?

Ik zet net bijvoorbeeld de film The Titan aan (Netflix) en bij de donkere scene met de zee in de opening van de film heb ik dit verschijnsel.

Klinkt dit bekend? OLED kwaal of kwestie van garantie?

[ Voor 4% gewijzigd door Ferio op 02-04-2018 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Major_ton schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:09:
[...]

Kijk eens goed de settings van je nVidia Shield na. Die schakeld niet altijd vanzelf tussen 24hz en 60hz en het kan zijn dat je 24p content in een 60hz signaal wordt uitgestuurd.

Kijk ook eens hier:
https://forums.geforce.co...al-stuttering-/?offset=29

En hier:
https://www.avforums.com/...a-gaming-box-review.13310

Hopelijk heb je daar wat aan.
Bij het starten van een film/serie is er een korte pauze waarin de refresh rate aangepast wordt. Wanneer ik de info van de TV op vraag staat deze dan ook op 24Hz, dus dat lijkt goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
hardware-lover schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:35:
[...]

Ik zou denken van wel.

Er wordt hier een HTPC gebruikt voor films en series i.c.m. Kodi. Auto refreshrate switchen staat daarbij aan en daarmee wordt de 950V in de juiste verversingssnelheid gezet en zijn er ook geen hickups zicht- of hoorbaar, op geen enkel moment. Ik gebruik de Real Cinema mode niet, en verder staat al het andere aan verbeteraars ook uit.

HTPC is via Marantz NR1606 (passthrough) aan TV aangesloten. Deep color staat daarbij uit.
Bij mij staat Deep Colour aan ivm wat 4K materiaal, echter is zeker niet alles 4K materiaal en grotendeels 1080p...kan deze setting een probleem veroorzaken?

Mag ik vragen waarom je True Cinema uit hebt staan, is het beeld dan juist niet 'schokkerig'?

Dank je wel voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mitch1987w schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:57:
[...]
Bij mij staat Deep Colour aan ivm wat 4K materiaal, echter is zeker niet alles 4K materiaal en grotendeels 1080p...kan deze setting een probleem veroorzaken?

Mag ik vragen waarom je True Cinema uit hebt staan, is het beeld dan juist niet 'schokkerig'?
Kodi (17.x onder Windows), kan niet werkelijk iets met een 4K HDR beeld, de enige reden waarom Deep Color aan zou moeten staan, zonder HDR heeft de Deep Color instelling geen zin, dus daarom staat het uit. Persoonlijk heb ik (en mijn gezinsleden), geen enkel probleem met het soms schokkerig overkomend beeldmateriaal als dit een gevolg is van de originele refreshrate. Waarmee ik niet wil beweren dat het geen issue kan betekenen voor anderen. Sommigen zijn daar schijnbaar meer gevoelig voor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
True Cinema heeft alleen zin om de juiste cadance te pakken bij een 24p opname over een 60Hz signaal zoals bij Netflix etc... Een 3:2 pulldown wordt dan terug gezet naar een 5:5 cadance. Je kan de functie beter op 'ON' hebben staan aangezien het bij een native 24p signaal verder niks doet.

Via de onderstaande link vind je ook nog veel nuttige informatie over de nVidia Shield en frame skipping/stuttering bij 24p content.

https://forums.plex.tv/discussion/284434/24p-playback

[ Voor 26% gewijzigd door Major_ton op 02-04-2018 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
Is er iemand die weet hoe ik via HDMI arc geluid op mijn versterker krijg..

Ik zet in sound de juiste uitgang aan en als ik mijn versterker (onkyo NR-414) aanzet merkt de TV (55C7) dit en laat hij het geluid automatisch weg. Ik krijg echter geen geluid via mijn versterker...

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:25

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ferio schreef op maandag 2 april 2018 @ 22:35:
Even een vraag..

Zijn er meer mensen met een C7V of andere OLED, waarbij er bij een (zeer) donkere achtergrond je een soort waas/vlek heen en weer ziet gaan? Het is een bewegende blokkerige waas/vlek met grijs en zwart tinten. Voornamelijk aan de linker en rechter kant?

Ik zet net bijvoorbeeld de film The Titan aan (Netflix) en bij de donkere scene met de zee in de opening van de film heb ik dit verschijnsel.

Klinkt dit bekend? OLED kwaal of kwestie van garantie?
komt dit niet door Netflix?

ik meen dat Netflix bij drukte zelfs de bitrate verlaagt van zijn streams om iedereen te blijven voorzien van data omdat ze zo nu en dan de vraag niet 100% aan kunnen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 19:19

13art

Moderator Mobile
Gisteren hadden wij bij een film op Netflix dat het beeld erg korrelig was. Lijkt me ook een bitrate dingetje. Dus zou me niks verbazen als dat met donkere vlakken net zo is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
l3art schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:03:
Gisteren hadden wij bij een film op Netflix dat het beeld erg korrelig was. Lijkt me ook een bitrate dingetje. Dus zou me niks verbazen als dat met donkere vlakken net zo is.
Netflix kan soms genadeloos door mand vallen, al komen de zwakkere aspecten van de OLED techniek soms ook wel aan bod. OLED panelen laten meer ruis, kleurschakeringen en macro blocking zien in de donkere scenes, vooral bij een lagere bitrate. De 2017 modellen doen het al een stuk beter dan de 2016 modellen, maar het is zeker niet volledig weg. In veel gevallen staat de Brightness ook te hoog (ik bedoel niet OLED Light), wat het alleen maar nóg erger maakt. Ik heb hier al vaker voorbij zien komen dat mensen hun brightness op 52 of zelfs 53 hebben staan zonder de TV daadwerkelijk gekalibreerd te hebben. Zonder officiële kalibratie 'moet' de brightness op 50 blijven en kan je overdag een gamma van 2.2 hanteren en 's avonds zou ik voor gamma 2.4 kiezen. Veel content is gewoon niet gemasterd op de zwartweergave van een OLED TV, dus ik verlies liever iets aan schaduwdetail, dan dat ik naar al die andere horror zit te kijken die zichtbaar wordt met een te hoge brightness setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 20:09
Major_ton schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:22:
[...]

Netflix kan soms genadeloos door mand vallen, al komen de zwakkere aspecten van de OLED techniek soms ook wel aan bod. OLED panelen laten meer ruis, kleurschakeringen en macro blocking zien in de donkere scenes, vooral bij een lagere bitrate.
Vooral kleurschakeringen vallen me soms op.... Alsof je naar een oldskool 256 kleuren scherm zit te turen. Mijn vorige midrange Samsung LCD uit 2013 had dit niet.

De netflix ultra HD 4K films en series zien er eerder uit als een redelijke 1080p bron. Ik denk dat een Blu-Ray 1080p met een bitrate van 40-50mb/s er beter uitziet dan 4K netflix. De HD uitzendingen van Netflix zijn eerder 720p dan 1080p... jammer dat ze geen hogere bitrate bieden voor mensen met een snelle internetverbinding. De HDR uitzendingen zijn vaak heel erg korrelig.... Ik stoor me daar wel aan.

Is er toevallig ook een netflix achtige betaalservice waarbij de kwaliteit van het beeld veel beter is en de content ook goed is? De content van Netflix vind ik wel toegevoegde waarde hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 03-04-2018 09:33 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Hulleman schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:30:
[...]

Vooral kleurschakeringen vallen me soms op.... Alsof je naar een oldskool 256 kleuren scherm zit te turen. Mijn vorige midrange Samsung LCD uit 2013 had dit niet.

De netflix ultra HD 4K films en series zien er eerder uit als een redelijke 1080p bron. Ik denk dat een Blu-Ray 1080p met een bitrate van 40-50mb/s er beter uitziet dan 4K netflix. De HD uitzendingen van Netflix zijn eerder 720p dan 1080p... jammer dat ze geen hogere bitrate bieden voor mensen met een snelle internetverbinding. De HDR uitzendingen zijn vaak heel erg korrelig.... Ik stoor me daar wel aan.

Is er toevallig ook een netflix achtige betaalservice waarbij de kwaliteit van het beeld veel beter is en de content ook goed is? De content van Netflix vind ik wel toegevoegde waarde hebben.
Wen er maar aan, voorlopig zal het niet veranderen. Amazon Prime vind ik er met 4K HDR content wel beter uitzien, maar het aanbod is een aanfluiting. Ik vind het zelf nog wel meevallen hoe erg Netflix eruit ziet, de juiste settings maken echt een dag en nacht verschil. De Dolby Vision content ziet er op mijn LG 65B6 overigens niet uit, maar Dolby Vision in zijn algemeenheid kent nog veel problemen en onzekerheden. Netflix staat er verder om bekend dat ze hun eigen content van erg veel grain voorzien. Daar kan de TV verder niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Major_ton schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:39:
[...]

Wen er maar aan, voorlopig zal het niet veranderen. Amazon Prime vind ik er met 4K HDR content wel beter uitzien, maar het aanbod is een aanfluiting. Ik vind het zelf nog wel meevallen hoe erg Netflix eruit ziet, de juiste settings maken echt een dag en nacht verschil. De Dolby Vision content ziet er op mijn LG 65B6 overigens niet uit, maar Dolby Vision in zijn algemeenheid kent nog veel problemen en onzekerheden. Netflix staat er verder om bekend dat ze hun eigen content van erg veel grain voorzien. Daar kan de TV verder niks aan doen.
Klopt, omdat de film die we keken een hdr10 film was werd de lichtsterkte automatisch opgeschroefd. Dit wat terug gezet waarna de ruis een stuk minder zichtbaar was en het beeld tevens rustiger voor de ogen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:47
[...]

W Netflix staat er verder om bekend dat ze hun eigen content van erg veel grain voorzien. Daar kan de TV verder niks aan doen.
Dit is eigenlijk alleen zo bij de Marvel series. Om die reden kijk ik de Marvel series ook niet. Overige eigen content van Netflix ben geen absurd gebruik van grain tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DutchOwnage schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:12:
[...]

Dit is eigenlijk alleen zo bij de Marvel series. Om die reden kijk ik de Marvel series ook niet. Overige eigen content van Netflix ben geen absurd gebruik van grain tegengekomen.
Moet je voor de grap eens 'Game over man' kijken, een Netflix film, veel grain. Overigens een komedie met erg flauwe humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
DutchOwnage schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:12:
[...]

Vooral The Punisher (marvel serie) staat me bij als een grain feestje. Wel kijken, toffe serie!
[...]
Wen er maar aan, voorlopig zal het niet veranderen. Amazon Prime vind ik er met 4K HDR content wel beter uitzien, maar het aanbod is een aanfluiting. Ik vind het zelf nog wel meevallen hoe erg Netflix eruit ziet, de juiste settings maken echt een dag en nacht verschil. De Dolby Vision content ziet er op mijn LG 65B6 overigens niet uit, maar Dolby Vision in zijn algemeenheid kent nog veel problemen en onzekerheden.
Ik vond Meridian er trouwens wel gaaf uitzien met Dolby Vision. Qua inhoud echt prut, maar wel een leuke showcase voor Netflix.

[ Voor 40% gewijzigd door Hulleman op 03-04-2018 10:34 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:47
l3art schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:32:
[...]

Moet je voor de grap eens 'Game over man' kijken, een Netflix film, veel grain. Overigens een komedie met erg flauwe humor.
Ow jee die had ik vd week in mijn lijstje gezet. Kan weer verwijderd worden dus, ik kan die grain echt niet uitstaan en ik snap de toegevoegde waarde eerlijk gezegd ook niet heel erg.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 03-04-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Hulleman schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:33:
[...]

Vooral The Punisher (marvel serie) staat me bij als een grain feestje. Wel kijken, toffe serie!

[...]

Ik vond Meridian er trouwens wel gaaf uitzien met Dolby Vision. Qua inhoud echt prut, maar wel een leuke showcase voor Netflix.
Ik heb nu een aantal films op 4K BluRay met Dolby Vision (Spiderman Homecomming, Transformers 5 en Justice League). Ik moet zeggen, de Netflix kwaliteit van Dolby Vision komt niet in de buurt van de 4K BluRay Dolby Vision kwaliteit. De discs zijn zoveel mooier dan Netflix.

Sterker nog, ik vind de standaard HDR10 van Amazon Prime al veel mooier dan Netflix Dolby Vision. Netflix is wat HDR getreft redelijk lage kwaliteit, en daarnaast is bij sommige films (zoals Annihilation) de ToneMapping helemaal off the charts en ziet het er niet uit. De Marvel series zien er met Dolby Vision wel goed uit, genot om naar te kijken, maar haalt het niet bij Blu Ray 4K Dolby Vision discs.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zojammerhe
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
knny schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:29:
Min 65b6 uit duitsland werkt gewoon met de Ziggo CI+. module.
Ik dacht een platte stekker, weet het niet meer zeker, heb hem eraf geknipt.....om te verlengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
BarryS schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:56:
[...]

Ik heb nu een aantal films op 4K BluRay met Dolby Vision (Spiderman Homecomming, Transformers 5 en Justice League). Ik moet zeggen, de Netflix kwaliteit van Dolby Vision komt niet in de buurt van de 4K BluRay Dolby Vision kwaliteit. De discs zijn zoveel mooier dan Netflix.

Sterker nog, ik vind de standaard HDR10 van Amazon Prime al veel mooier dan Netflix Dolby Vision. Netflix is wat HDR getreft redelijk lage kwaliteit, en daarnaast is bij sommige films (zoals Annihilation) de ToneMapping helemaal off the charts en ziet het er niet uit. De Marvel series zien er met Dolby Vision wel goed uit, genot om naar te kijken, maar haalt het niet bij Blu Ray 4K Dolby Vision discs.
Een UHD Blu-Ray is de real deal uiteraard. Laatst Planet Earth II op 4K HDR gezien op mijn C7. Echt prachtig. Als je dan HDR content op Netflix bekijkt, valt het weer erg tegen. Ik vind HDR content op Netflix wel mooier dan het reguliere 4K materiaal. Bijv. Godless en Annihiliation vond ik met HDR er echt wel vet uit zien. Wat betreft tonemapping. Dat ligt eerder aan de regisseur/post processing dan aan Netflix neem ik aan. De regisseur wil een bepaalt plaatje neerzetten en als je dat niet aanstaat is dat jammer.

Of hebben HDR10/DV ook weer impact op de tonemapping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
BarryS schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:56:
[...]

Waarmee speel je ze af? Ik wacht nog op de dolby vision up ate van mijn Sony x700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:47
[/quote]Ik speel mijn films/series (24Hz) af via Kodi of Plex op de Shield, echter ondervind ik een issue en wil ik dus weten of dit de TV is of dat wat anders het veroorzaakt.
[quote]

Ik heb ook een TV Shield en mij is opgevallen dat de beeldfrequentie prima wordt aan gepast naar de tv door Kodi, behalve wanneer de Shield uit geweest is. Wanneer je dan weer een serie of film start staat de tv niet op 23,x frames/sec. Wanneer ik Kodi dan afsluit en opnieuw start wordt de tv wel weer omgeschakeld.
Ik hoop dat ze dit voor elkaar hebben bij een nieuwe versie.
Dit effect heb ik bij 2 verschillende tv's opgemerkt dus het ligt echt aan Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Sj44k13 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:52:
[...]

Waarmee speel je ze af? Ik wacht nog op de dolby vision up ate van mijn Sony x700.
Ik heb zelf de LG UP970 en ik moet zeggen deze speler heeft fantastische beeldkwaliteit. De Dolby Vision update is ook erg goed voor UHD Bly-Ray discs. Upscaling van 1080 BluRay is ook erg mooi.

Enige echte minpunt is dat de drive best veel herrie maakt wanneer de laser aan het begin of einde van een disk is. Lijkt te vibreren. Echter wanneer je deze speler koopt met een productie datum na december 2017 is dat probleem opgelost. Ook wordt het gratis door LG gerepareerd. Ik moet mijn speler nog opsturen om de drive te laten vervangen.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 06:10

SkyStreaker

Move on up!

Omdat ik al mijn geld heb uitgegeven aan de prachtige E7 :P heb ik op het moment niet het budget om een andere GPU (2e-hands ook niet eigenlijk) te kopen. Ik zit dus vast aan DP 1.2 en HDMI 1.4 op mijn Asus R9280X-DC2-3GD5. Nu is mijn vraag, omdat de source de PC is, hoef ik mij niet zorgen te maken om HDCP. Zou een DVI-D -> HDMI 2.0 baat hebben/lukken?
Eigenlijk wil ik gewoon 4K@60Hz@4:4:4/YCbCr@10/12bit kunnen weergeven. Die upgrade komt ooit wel, maar een tijdelijke oplossing zou cool zijn. Ik speel ook nog wat oude games, die lukken wel op 4K ^^.

Converters zat, maar geen high-speed op een normale HDMI-poort, DVI-I/D naar HDMI-mini is er wel, maar... dan moet ik weer ook een highspeed mini-HDMI -> HDMI converter kopen. Jammer! ;w

Overigens: https://www.monitortests....D-ATI-Pixel-Clock-Patcher
Met deze tool heb ik gezien dat ik de TV ook op Cinematic 4K kan zetten: 4096 ipv 3840. Kreeg het echter niet aan de gang.

[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 03-04-2018 18:01 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 20:23
Helaas ondervind ik uitdagingen met mijn LG OLED55E7N.. Het streamen van een vaste pc/synology naar de tv is echt hopeloos met sommige films(alles is netwerk bekabeld). Om de haverklap krijg je het laadbalkje van de tv te zien. Na onderzoek blijkt dat de onboard nic het niet aan kan (97 tot 98Mb per seconde). Contact opgenomen met LG en die geven aan zet hem maar op Wi-Fi 5(GHz)..... helaas gaat dat hem helemaal niet worden.. Nu in afwachting van LG van hoe en wat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

Puck

W32.Deadcode.A

Frankie20 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:47:
Helaas ondervind ik uitdagingen met mijn LG OLED55E7N.. Het streamen van een vaste pc/synology naar de tv is echt hopeloos met sommige films(alles is netwerk bekabeld). Om de haverklap krijg je het laadbalkje van de tv te zien. Na onderzoek blijkt dat de onboard nic het niet aan kan (97 tot 98Mb per seconde). Contact opgenomen met LG en die geven aan zet hem maar op Wi-Fi 5(GHz)..... helaas gaat dat hem helemaal niet worden.. Nu in afwachting van LG van hoe en wat.
Wat wil je dat LG doet dan? Er staat toch duidelijk in de specs dat er een 100mbit ehternet aansluiting op zit? Ik snap de keuze ook niet maar wist het van tevoren. Ik stream alles tot 4k HDR over 5ghz wifi en dat werkt in ieder geval naar behoren.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Frankie20 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:47:
Wat voor content speel jij af dat niet via lan lukt? Is mij nog niet overkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die dit makkelijk kan opmeten? Bij de 65c/b7, wat is de afstand van de onderste bevestigingsbouten (of openingen) tot aan de onderkant van de tv? Op de plaatjes schat ik zo'n 10 cm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 20:23
Sj44k13 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:35:
[...]

Wat voor content speel jij af dat niet via lan lukt? Is mij nog niet overkomen...
Bijvoorbeeld: Transformers 2160p HEVC DTS-HDMA TrueHD71 Atmos mkv van 87GB
Puck schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:09:
[...]

Wat wil je dat LG doet dan? Er staat toch duidelijk in de specs dat er een 100mbit ehternet aansluiting op zit? Ik snap de keuze ook niet maar wist het van tevoren. Ik stream alles tot 4k HDR over 5ghz wifi en dat werkt in ieder geval naar behoren.
In eerste instantie dag ik ook van dat moet voldoende zijn. Maar als ik zie wat er overheen gaat schrok ik daar wel van. Via Wi-Fi heb ik ook geprobeerd maar kreeg daar het zelfde resultaat. Daarom heb ik het liefst alles via LAN aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 14:51
Puck schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:09:
[...]

Bedankt voor deze info, waar ik helemaal nog niet naar gekeken had. De nieuwe 8 modellen lijken wel gbit ethernet te hebben. Dit is voor mij wel een reden even de aankoop uit te stellen tot die prijzen iets fatsoenlijker zijn geworden... nieuwprijs betalen vind ik zonde momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Frankie20 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 21:44:
[...]

Bijvoorbeeld: Transformers 2160p HEVC DTS-HDMA TrueHD71 Atmos mkv van 87GB

[...]

In eerste instantie dag ik ook van dat moet voldoende zijn. Maar als ik zie wat er overheen gaat schrok ik daar wel van. Via Wi-Fi heb ik ook geprobeerd maar kreeg daar het zelfde resultaat. Daarom heb ik het liefst alles via LAN aangesloten.
Ik heb gewoon een externe harde schijf aangesloten op de tv.
Tot nu toe speelt de interne media player alles netjes af.
Alleen subtitles moet je soms wat mee rommelen.

Heb ook infuse via de apple tv (middels LAN) en plex via de oled (middels wi-fi) geprobeerd.

Maar de beeldkwaliteit via de interne media player vind ik beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

invincible30 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:06:
[...]

Ik heb gewoon een externe harde schijf aangesloten op de tv.
Tot nu toe speelt de interne media player alles netjes af.
Alleen subtitles moet je soms wat mee rommelen.

Heb ook infuse via de apple tv (middels LAN) en plex via de oled (middels wi-fi) geprobeerd.

Maar de beeldkwaliteit via de interne media player vind ik beter.
xPlay gebruikt de interne mediplayer om je Plex content af te spelen. Wat mij betreft nog steeds de beste oplossing (behalve als je meer controle en functionaliteit wilt). Als je daarnaast gewoon je Wifi in orde hebt kun je gewoon alles afspelen zonder enige buffering.

Zelf in eigen ieder geval in 1,5 jaar nog nooit buffering meegemaakt op mijn B6 met een Apple Airport van een paar jaar oud die 5 meter verder in de meterkast staat (ook 4k HDR)

[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 03-04-2018 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Puck schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:10:
[...]

xPlay gebruikt de interne mediplayer om je Plex content af te spelen. Wat mij betreft nog steeds de beste oplossing (behalve als je meer controle en functionaliteit wilt). Als je daarnaast gewoon je Wifi in orde hebt kun je gewoon alles afspelen zonder enige buffering.

Zelf in eigen ieder geval in 1,5 jaar nog nooit buffering meegemaakt op mijn B6 met een Apple Airport van een paar jaar oud die 5 meter verder in de meterkast staat (ook 4k HDR)
Ah dat van xplay wist ik niet.
Infuse gebruikt wel zijn eigen media player.

Voorlopig houd ik het nog bij externe harde schijf via usb op tv.
Mijn pc maakt zoveel geluid, ook in idle :'(

Wellicht een keer een nas aanschaffen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-09 09:55
Ik had er eerst ook een kabel liggen en liep bij grote films wel eens tegen bufferen aan dus gewoon de kabel in een oude router met 5ghz geplugd, die achter de TV gehangen en nu alles via wifi met Xplay.

Nog nooit weer een buffering probleem gehad, zelfs niet met 120GB+ films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 12:35
SkyStreaker schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:53:
Omdat ik al mijn geld heb uitgegeven aan de prachtige E7 :P heb ik op het moment niet het budget om een andere GPU (2e-hands ook niet eigenlijk) te kopen. Ik zit dus vast aan DP 1.2 en HDMI 1.4 op mijn Asus R9280X-DC2-3GD5. Nu is mijn vraag, omdat de source de PC is, hoef ik mij niet zorgen te maken om HDCP. Zou een DVI-D -> HDMI 2.0 baat hebben/lukken?
Eigenlijk wil ik gewoon 4K@60Hz@4:4:4/YCbCr@10/12bit kunnen weergeven. Die upgrade komt ooit wel, maar een tijdelijke oplossing zou cool zijn. Ik speel ook nog wat oude games, die lukken wel op 4K ^^.

Converters zat, maar geen high-speed op een normale HDMI-poort, DVI-I/D naar HDMI-mini is er wel, maar... dan moet ik weer ook een highspeed mini-HDMI -> HDMI converter kopen. Jammer! ;w

Overigens: https://www.monitortests....D-ATI-Pixel-Clock-Patcher
Met deze tool heb ik gezien dat ik de TV ook op Cinematic 4K kan zetten: 4096 ipv 3840. Kreeg het echter niet aan de gang.
Displayport > HDMI 2.0 convertor geeft je 4K60. Je zit dan wel vast aan 8bit en HDR wordt niet ondersteund. HDR content kan je wel gewoon* afspelen via HDMI 1.4 op 4K30.

Club3d heeft een convertor die werkt.

* Alhoewel, met Windows is dat nogal een uitdaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Idanue schreef op woensdag 4 april 2018 @ 06:33:
[knip]

Nog nooit weer een buffering probleem gehad, zelfs niet met 120GB+ films.
Het gaat niet om de grootte van het medium, het probleem zit in de maximale bitrate, die is dan te hoog.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:33:
[...]

Het gaat niet om de grootte van het medium het probleem zit in de maximale bitrate, die is dan te hoog.
Nee, maar ik neem aan dat een film van 120GB+ die data in ongeveer 2 uur over de kabel wil sturen, met pieken en dalen uiteraard. De grootte van de film geeft dus wel degelijk een indruk van de benodigde bitrate: 120GB / 120 minuten = ~1GB/min = ~17.1MB/s en dat gaat niet over 100Mbit. Zelfs als de film 3 uur duurt (dus 682MB/min = ~11.4MB/s) is het maar de vraag of dat goed gaat, want die bitrate is verre van constant.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Wat heeft dit met LG OLED TV's te maken :?

[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 04-04-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:10
zerotol schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:45:
Is er iemand die weet hoe ik via HDMI arc geluid op mijn versterker krijg..

Ik zet in sound de juiste uitgang aan en als ik mijn versterker (onkyo NR-414) aanzet merkt de TV (55C7) dit en laat hij het geluid automatisch weg. Ik krijg echter geen geluid via mijn versterker...
Ik heb een Onkyo NR636 i.c.m. de 55C7, dus dat lijkt me vrij vergelijkbaar met jouw setup. Je moet de versterker op de juiste ingang/bron zetten, namelijk daar waar hij het HDMI ARC geluid op afspeelt. Bij mij is dat "TV/CD", die ik heb hernoemd naar "HDMI ARC", maar dat terzijde. Ook moet je de ARC instellen op de Onkyo. Bij mij doe ik dat door naar "Instellingen" -> 7. "Hardware Setup" -> " HDMI" -> "HDMI CEC (RIHD)" te navigeren en dit aan te zetten. Hier de beschrijving uit mijn handleiding. Op de LG moet je het ook aanzetten:
"Instellingen icoon" -> "Alle instellingen" -> "Algemeen" -> "SIMPLINK (HDMI CEC)".

Tot slot moet je een geschikte HDMI kabel gebruiken. Ik gebruik er 1 waar "HIGH SPEED ETHERNET" op staat. Ik weet niet precies welke HDMI standaard dat is, maar in ieder geval hoog genoeg voor ARC, waar je HDMI versie 1.4 voor nodig hebt. Bij mij werkt het nu zo dat de TV de versterker aan en uitzet en op de juiste ingang zet.

Ook heb ik de versterker als "Thuisbioscoop" apparaat ingesteld op de Magic Remote, waardoor ik het geluid ermee kan bedienen. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-09 09:55
Offtopic, niet op ingaan.

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 04-04-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grrrrrene schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:05:
[...]
Nee, maar ik neem aan dat een film van 120GB+ die data in ongeveer 2 uur over de kabel wil sturen, met pieken en dalen uiteraard. De grootte van de film geeft dus wel degelijk een indruk van de benodigde bitrate: 120GB / 120 minuten = ~1GB/min = ~17.1MB/s en dat gaat niet over 100Mbit. Zelfs als de film 3 uur duurt (dus 682MB/min = ~11.4MB/s) is het maar de vraag of dat goed gaat, want die bitrate is verre van constant.
Het was incomplete informatie, alleen de grootte van het medium vermelden bedoel ik dan, als je vervolgens geen vermelding maakt van de maximale bitrate van dat medium.

Ik heb test media wat totaal nog geen gigabyte groot is maar wel een bitrate heeft van 600. Ik heb ook media wat +150GB groot is maar wat een maximale bitrate heeft welke niet boven de 80 uitkomt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zoekt in het topic en op Google vindt je weinig over muurbeugels, weinig nuttigs althans. Omdat deze zo laag geplaatst wordt heb je al snel dat de onderkant gaat uitsteken? Toch maar de dure LG variant halen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:52
Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:30:
Als je zoekt in het topic en op Google vindt je weinig over muurbeugels, weinig nuttigs althans. Omdat deze zo laag geplaatst wordt heb je al snel dat de onderkant gaat uitsteken? Toch maar de dure LG variant halen dan?
Of je zaagt het uitstekende gedeelte er af met een ijzerzaag of flex.... 😎
Klusje van niks en je ziet er verder toch niets van... (dat was sowieso de bedoeling)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Smits360 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:26:
[...]

[...]

Tot slot moet je een geschikte HDMI kabel gebruiken. Ik gebruik er 1 waar "HIGH SPEED ETHERNET" op staat. Ik weet niet precies welke HDMI standaard dat is, maar in ieder geval hoog genoeg voor ARC, waar je HDMI versie 1.4 voor nodig hebt. Bij mij werkt het nu zo dat de TV de versterker aan en uitzet en op de juiste ingang zet.

[...]
Kabels hebben geen "HDMI-nummer", dus het klopt dat je niet weet welke standaard het is. ;)
Je hebt standaard hdmi-kabels en de nieuwere High Speed (met of zonder ethernet). Die laatste is voldoende voor alle UHD, HDR en HD-Audiosnufjes die er nu zijn. Er komen (of zijn?) nog nieuwere kabels, maar die heb je in principe nog nergens voor nodig.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Om dat even bij aan te sluiten:
HDMI 2.0 kabels
Heb ik dan ook speciale HDMI 2.0 kabels nodig? Of zijn er speciale HDMI kabels voor 4K?

De HDMI 2.0 standaard bevat een hoop nieuwe mogelijkheden en specificaties voor apparatuur. De gebruikte HDMI-connector en het aantal aders in de kabels is echter hetzelfde gebleven. Wel veranderd is dat de ondersteunde bandbreedte is opgeschroefd naar 18Gbps. Je HDMI kabels zullen dus ook deze verhoogde bandbreedte aan moeten kunnen.

HDMI kabel versies

Een echte HDMI 2.0 kabel bestaat echter niet. Deze typenummers zijn enkel gereserveerd aan apparatuur zoals UHD-televisies en home cinema sets. De aanduiding voor kabels loopt van standard speed HDMI kabels tot HDMI high speed, beide zijn met en zonder ethernet kanaal te krijgen. Lees hier meer over HDMI high speed en het ethernet kanaal.
Vanwege de hogere benodigde bandbreedte heb je voor de nieuwe functies een kabel van de high speed variant nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:40
Er is weer nwe firmware beschikbaar op de LG site 04.70.85

http://www.lg.com/nl/onde...ing-product/lg-OLED55E7N#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 13:47
Jorgen schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:00:
[...]

Kabels hebben geen "HDMI-nummer", dus het klopt dat je niet weet welke standaard het is. ;)
Je hebt standaard hdmi-kabels en de nieuwere High Speed (met of zonder ethernet). Die laatste is voldoende voor alle UHD, HDR en HD-Audiosnufjes die er nu zijn. Er komen (of zijn?) nog nieuwere kabels, maar die heb je in principe nog nergens voor nodig.
Er is er inderdaad al een van Belkin dacht ik. Ultra High Speed HDMI kabel. Ik dacht eerst dat dit weer zo'n marketing dingetje was, maar volgens mij is dit o.a. een up in bandbreedte van 18 Gbps naar 48 Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Jorgen schreef op woensdag 4 april 2018 @ 23:00:
[...]

Gek dat de apparaten met daarin de HDMI poorten wel een HDMI versie gebruiken, maar dat de kabels die daartussen hangen die nummering niet volgen. Dit artikel zegt ongeveer hetzelfde als jij, plus dat er nog iets meer dan de 2-3 soorten kabels die jij noemde zijn :)

Edit: los hiervan hoop ik dat Zerotol zijn HDMI ARC issue heeft kunnen oplossen. Ben benieuwd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Smits360 op 05-04-2018 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Vulcan750 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:37:
[...]

Of je zaagt het uitstekende gedeelte er af met een ijzerzaag of flex.... 😎
Klusje van niks en je ziet er verder toch niets van... (dat was sowieso de bedoeling)
Je hebt naast GoT toch ook gewoon GooGLE? Zo kwam ik op deze uit. Een mooie ultra thin ophanging voor nog geen 5 tientjes, waarbij je zelf de keuze hebt waar je de schroeven doorheen draait, zodat je hem hoog en laag kunt monteren.

Maar volgens mij hebben de meeste van dit soort systemen dat wel? DIe 4 VESA gaten zitten op veel modellen op andere plekken immers.

Wat trouwens wel super onhandig aan de 557CV is, is dat je de aansluitingen aan de achterkant moeilijk kunt gebruiken i.c.m. een ultrathin ophanging. Coax in een dunne L-hoek gaat nog net, maar optische kabel en de USB poorten zijn voor mij onbenaderbaar. Jammer, want ik heb eigenlijk een 2e USB nodig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Smits360 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:45:
[...]

Gek dat de apparaten met daarin de HDMI poorten wel een HDMI versie gebruiken, maar dat de kabels die daartussen hangen die nummering niet volgen. Dit artikel zegt ongeveer hetzelfde als jij, plus dat er nog iets meer dan de 2-3 soorten kabels die jij noemde zijn :)

Edit: los hiervan hoop ik dat Zerotol zijn HDMI ARC issue heeft kunnen oplossen. Ben benieuwd :)
Alleen dus kennelijk 1 extra type voor in de auto. Daar gebruikt dan weer niemand een 55C7. 😋 👍🏻

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smits360
Jorgen schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:00:
[...]

Alleen dus kennelijk 1 extra type voor in de auto. Daar gebruikt dan weer niemand een 55C7. 😋 👍🏻
Hahahaha, ja idd. Maar ze noemen daarnaast ook de standaard HDMI (dus geen high speed en daarmee geen 4K ondersteuning), maar wel mét Ethernet, en dat kan verwarrend zijn. Al lijkt me de kans klein dat we die tegen gaan komen, want de high speed ethernet kabels krijg je tegenwoordig zo'n beetje overal bij. Niet bij de 55C7, overigens. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 10:06
Ik had mijn high speed kabels bij de action gekocht. 4 euro voor een Philips High speed hdmi kabel van 1,5meter. Werken perfect :) Had bijna duurdere kabels gekocht, maar op aanraden van andere tweakers deze gekocht.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Hey, bedankt voor de tip! Want als je de URL aanpast naar het 55C7V model, zien we dat daar ook nieuwe FW voor is! http://www.lg.com/nl/onde...ning-product/lg-OLED55C7V

De TV zelf ziet hem echter nog niet; die stelt dat 04.70.65 de nieuwste is. Dan maar even met een USB drive klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Smits360 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:59:
[...]

Je hebt naast GoT toch ook gewoon GooGLE? Zo kwam ik op deze uit. Een mooie ultra thin ophanging voor nog geen 5 tientjes, waarbij je zelf de keuze hebt waar je de schroeven doorheen draait, zodat je hem hoog en laag kunt monteren.

Maar volgens mij hebben de meeste van dit soort systemen dat wel? DIe 4 VESA gaten zitten op veel modellen op andere plekken immers.

Wat trouwens wel super onhandig aan de 557CV is, is dat je de aansluitingen aan de achterkant moeilijk kunt gebruiken i.c.m. een ultrathin ophanging. Coax in een dunne L-hoek gaat nog net, maar optische kabel en de USB poorten zijn voor mij onbenaderbaar. Jammer, want ik heb eigenlijk een 2e USB nodig :(
Verlengkabel gebruiken en dan kun je makkelijk een USB apparaat aansluiten, er zijn ook diverse hoekstukken te koop voor oa optische aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
Smits360 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:17:
[...]

Hey, bedankt voor de tip! Want als je de URL aanpast naar het 55C7V model, zien we dat daar ook nieuwe FW voor is! http://www.lg.com/nl/onde...ning-product/lg-OLED55C7V

De TV zelf ziet hem echter nog niet; die stelt dat 04.70.65 de nieuwste is. Dan maar even met een USB drive klooien :)
Is geen bijzondere update hoor hij conformeert zich daarmee aan de privacy wetgeving. Voor mij niet de moeite van het geklooi waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smits360
Mayet193 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:25:
[...]

Is geen bijzondere update hoor hij conformeert zich daarmee aan de privacy wetgeving. Voor mij niet de moeite van het geklooi waard.
Heb hem er inmiddels al op staan, maar bedankt voor de waarschuwing. Maar kan nergens vinden wat er precies in zit; hoe kom je aan de informatie dat dit alleen een privacy wetgeving ding is? Ik hoopte eigenlijk op de motion verbetering :|

Edit: de release notes staan op diezeflde pagina, handig :). En inderdaad, daar staat dit in:

[04.70.85]
1. Apply the GDPR terms.

[ Voor 12% gewijzigd door Smits360 op 05-04-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
Smits360 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:26:
[...]

Ik heb een Onkyo NR636 i.c.m. de 55C7, dus dat lijkt me vrij vergelijkbaar met jouw setup. Je moet de versterker op de juiste ingang/bron zetten, namelijk daar waar hij het HDMI ARC geluid op afspeelt. Bij mij is dat "TV/CD", die ik heb hernoemd naar "HDMI ARC", maar dat terzijde. Ook moet je de ARC instellen op de Onkyo. Bij mij doe ik dat door naar "Instellingen" -> 7. "Hardware Setup" -> " HDMI" -> "HDMI CEC (RIHD)" te navigeren en dit aan te zetten. Hier de beschrijving uit mijn handleiding. Op de LG moet je het ook aanzetten:
"Instellingen icoon" -> "Alle instellingen" -> "Algemeen" -> "SIMPLINK (HDMI CEC)".

Ook heb ik de versterker als "Thuisbioscoop" apparaat ingesteld op de Magic Remote, waardoor ik het geluid ermee kan bedienen. Ideaal.
ja bedankt ik heb het opgelost.

Ik moest het op channel TV/CD zetten en nu doet hij het goed. :9

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
Mayet193 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:25:
[...]

Er zitten ook nog extra dolby vision profiel aanpassingen in zag ik ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smits360 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:59:
[...]

Je zult op mij willen reageren, ik stelde de vraag.
Google biedt weinig antwoorden specifiek voor de LG OLEDS. Ik was op zoek naar een 65" variant en die wat jij aangeeft lijkt me lastig te plaatsen onderop een tv, maar dat kan ook aan mijn ruimtelijk inzicht liggen.
Ik heb de officiële van LG besteld voor 80 euro, normaal zou ik wel een goedkopere in de range 20-50 euro uitzoeken, maar hier wil ik gewoon dat het werkt zonder omkijken. Ook omdat mijn achterwand al een gevalletje voorzetwand is en daar al specifieke pluggen voor gebruikt moeten worden om alles vast te krijgen. De klusjesman zorgt wel dat vast ook echt vast is gelukkig.

Aan de andere kant, als je er weinig over vindt zullen er niet extreem veel problemen zijn lijkt me zo. En zo'n plaatje wil je toch ophangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrebarre
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-04-2019
Die webradio app hè, is daar ook een versie van voor buiten LG webos? Ik heb niet precies dezelfde kanalen als nederland.fm Ik vind die van mijn TV leuker, die wil ik ook op mijn iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jerrebarre schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:52:
Die webradio app hè, is daar ook een versie van voor buiten LG webos? Ik heb niet precies dezelfde kanalen als nederland.fm Ik vind die van mijn TV leuker, die wil ik ook op mijn iphone.
Ik neem aan dat TuneIn de zenders die je zoekt wel heeft? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:32
Mirx_NL schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:17:
Krijg het niet voor elkaar om mijn scherm te casten naar de 55C7. Zal best iets simpels zijn waar ik overheen kijk, maar kan het niet vinden.

In de screen mirror imput staat "luistermode" op "aan". Echter, als ik Smart View op de S8 selecteer, dan komt de TV niet voor in de lijst beschikbare apparaten.
Gisteren uiteindelijk aan de praat gekregen door eerst een keer "wifi direct" te connecten. Daarna kon smartview de TV wel ineens vinden. Go figure, want de features kunnen niet tegelijk aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Dit hoort niet in[LG OLED] Ervaringen & Discussie

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 06-04-2018 15:41 ]

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Laatst online: 29-09 19:30
Major_ton schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:57:
[...]

ik heb alles op 100 en kijk soms ook uren naar RTL.. Nog nooit last gehad van burnin! Zou ook wel een omruiling naar nieuwer type willen haha! :P

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Rohit schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:29:
[...]

ik heb alles op 100 en kijk soms ook uren naar RTL.. Nog nooit last gehad van burnin! Zou ook wel een omruiling naar nieuwer type willen haha! :P
As maandag komen ze bij mij langs om te kijken wat er aan de hand is. Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Heb vandaag mijn LG oled 55c7v aangesloten op mijn pc. Is het normaal dat hij altijd op hdr modus staat, ook als er geen hdr woedt afgespeeld? het beeld is nu nogal donker op de desktop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardwizard
Rohit schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:29:
[...]

Nogal logisch dat je daar geen last van hebt! (Of in ieder geval niet kunt zien) je netvlies zal zo langzamerhand wel weggebrand zijn :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 16:41
Sj44k13 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:19:
Heb vandaag mijn LG oled 55c7v aangesloten op mijn pc. Is het normaal dat hij altijd op hdr modus staat, ook als er geen hdr woedt afgespeeld? het beeld is nu nogal donker op de desktop
ik las dit net op avsforum : "HDR in pc-mode (as in changing the hdmi input to pc) is broken on 2016 and also 2017 TVs I think and this has nothing to do with windows. It's the same when using a ps4 or some other device. It will make the picture look washed out and wrong as if it was using the wrong color gamut or something like that. The advantage of pc-mode would be low input lag with any of the picture presets but its useless since its broken."

[ Voor 36% gewijzigd door pennywise666 op 07-04-2018 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
pennywise666 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 03:57:
[...]

ik las dit net op avsforum : "HDR in pc-mode (as in changing the hdmi input to pc) is broken on 2016 and also 2017 TVs I think and this has nothing to do with windows. It's the same when using a ps4 or some other device. It will make the picture look washed out and wrong as if it was using the wrong color gamut or something like that. The advantage of pc-mode would be low input lag with any of the picture presets but its useless since its broken."
Hmm, is er dan een manier om terug te switchen naar sdr? De tv staat trouwens niet op pc mode, maar op game mode. Maar hij blijft in hdr, ook als ik een andere mode kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 06:10

SkyStreaker

Move on up!

Sj44k13 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:27:
[...]

Hmm, is er dan een manier om terug te switchen naar sdr? De tv staat trouwens niet op pc mode, maar op game mode. Maar hij blijft in hdr, ook als ik een andere mode kies.
Deep colour uitzetten op desbetreffend kanaal, vziw.

Je kan volgens mij ook proberen om de bit-diepte op 8-bit te zetten, maar ik heb geen manier van controleren of dat de oplossing is. Bit-diepte van de TV is max. 12.

[ Voor 19% gewijzigd door SkyStreaker op 07-04-2018 10:26 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Heeft iemand eigenlijk de HDMI netwerkfunctie op een LG OLED voor elkaar gekregen? Ik bedoel dus simpel gezegd internettoegang via de hdmi-kabel zonder een utp te gebruiken. Ik lees er niks over en ben benieuwd of het überhaupt werkt. Lukt het niet dan zal ik toch een switch met meer poorten moeten kopen..

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
the-body schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:35:
Heeft iemand eigenlijk de HDMI netwerkfunctie op een LG OLED voor elkaar gekregen? Ik bedoel dus simpel gezegd internettoegang via de hdmi-kabel zonder een utp te gebruiken. Ik lees er niks over en ben benieuwd of het überhaupt werkt. Lukt het niet dan zal ik toch een switch met meer poorten moeten kopen..
Of WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Nee, ben een sucker voor bedraad zeker als het gaat om video streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
the-body schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:35:
Nee, ook niet specifiek naar gekeken. Volgens mij kan je bij de netwerkinstellingen (C7) ook alleen maar iets doen met bedraad of draadloos. Andere instellingen zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:49
the-body schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:43:
[...]

Dat heeft met de LG tv weinig zin, aangezien die edraad maar 100mbit ondersteudn. Ik ben ook overgegaan naar wifi voor mijn LG tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Adlermann schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:56:
[...]

Dat heeft met de LG tv weinig zin, aangezien die edraad maar 100mbit ondersteudn. Ik ben ook overgegaan naar wifi voor mijn LG tv.
Voor het overgrote deel van de content is die 100mbit meer dan voldoende. Wanneer ik een 4K HDR film afspeel zet ik deze op een HDD. Er is niet echt een goede of foute manier. Bij mij is Wifi niet toereikend genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Major_ton schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:59:
[...]

Voor het overgrote deel van de content is die 100mbit meer dan voldoende. Wanneer ik een 4K HDR film afspeel zet ik deze op een HDD. Er is niet echt een goede of foute manier. Bij mij is Wifi niet toereikend genoeg.
Ik heb op wifi nog geen streaming problemen gehad met plex, dus het is wel idd een optie. Maar met 100mbit heb ik weleens een paar keer buffering gehad.

Maar ik ben nu eigenlij toch overgeschakeld naar compleet itunes 4k voor de films. Veel makeklijker, kwaliteit bijna even goed (iig goed genoeg). Prijs / kwaliteit beter dan uhd schijfjers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

the-body schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:43:
[...]

Je kunt prima een sucker voor bedraad zijn (snap ik ergens ook wel), maar je snijdt jezelf gewoon in de vingers door dit koppig te willen, want WiFi is (mits goed ingesteld en goede apparatuur) gewoon veel sneller dan 100mbit (en stabiel genoeg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Puck schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:42:
[...]

Je kunt prima een sucker voor bedraad zijn (snap ik ergens ook wel), maar je snijdt jezelf gewoon in de vingers door dit koppig te willen, want WiFi is (mits goed ingesteld en goede apparatuur) gewoon veel sneller dan 100mbit (en stabiel genoeg).
Okay, helder! Probeer ik eerst wifi. Ik neem aan dat 100Mbit op zich snel genoeg is voor 4K streaming van Netflix en bedraad is in mijn optiek gewoon stabieler. Maar als het werkt ben ik ook snel klaar. Try before you buy dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
the-body schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:02:
[...]

Okay, helder! Probeer ik eerst wifi. Ik neem aan dat 100Mbit op zich snel genoeg is voor 4K streaming van Netflix en bedraad is in mijn optiek gewoon stabieler. Maar als het werkt ben ik ook snel klaar. Try before you buy dus.
4K netflix heeft een bitrate van 15mb/s, dus daar heb je weinig spannends voor nodig. De kwaliteit daarvan is ook matig voor 4K begrippen. Echt knap 4K HDR materiaal (UHD bluray kwaliteit) kan met 100mbit tekort komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:44
Heeft de B6 nog steeds het probleem met de donkere HDR game mode? Ik twijfel tussen die en de Sony XE9305 en er gaat veel op gegamed worden.

B6 bezitters hier met advies? 1200 is de max qua budget en wachten op een pricedrop van de C8 kan helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
SkyStreaker schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:22:
[...]

Deep colour uitzetten op desbetreffend kanaal, vziw.

Je kan volgens mij ook proberen om de bit-diepte op 8-bit te zetten, maar ik heb geen manier van controleren of dat de oplossing is. Bit-diepte van de TV is max. 12.
Ik heb het al gevonden. Je kan bij beeldscherm instellingen hdr uitzetten. Dan gaat hdr netjes aan in een spel met hdr en daarna uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
JessicaVA schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:41:
Heeft de B6 nog steeds het probleem met de donkere HDR game mode? Ik twijfel tussen die en de Sony XE9305 en er gaat veel op gegamed worden.

B6 bezitters hier met advies? 1200 is de max qua budget en wachten op een pricedrop van de C8 kan helaas ook niet.
Ja dat heeft de b6 zeker, echter je kan met wat finetunen in het spel en of de instellingen best een goed beeld krijgen nog.

Laat ik het zo zeggen, ik zou niet voor de hdr game mode een upgrade doen naar de 7 serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
JessicaVA schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:41:

Ik game op de B6 in HDR met de Xbox One X en PS4 Pro en dat gaat perfect. Je kunt wat instellingen tweaken waardoor de helderheid iets omhoog gaat. Er is geen enkele reden om dit model niet te nemen omtrent de 'donkere HDR gamemode'

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KapteinJonz
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:44
Rivanov schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:26:
[...]

Ik game op de B6 in HDR met de Xbox One X en PS4 Pro en dat gaat perfect. Je kunt wat instellingen tweaken waardoor de helderheid iets omhoog gaat. Er is geen enkele reden om dit model niet te nemen omtrent de 'donkere HDR gamemode'
Ok, duidelijk. En is er een manier om te omzeilen dat SDR games gelockt worden in wide colour gamut? Aangezien 80% van games nog steeds uitkomt in sdr zit ik er niet zo op te wachten om daarbij oververzadigde en inaccurate kleuren te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik het bekijk zijn juist 80% van de recente games HDR enabled. Mijn enige recente non HDR game is Wolfenstein 2 en ik speel toch echt wel de meeste relevante games.
Pagina: 1 ... 93 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.