Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 13:11
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:51:
[...]

Dat vraag je op een LG topic? _O-
Juist in het LG topic, die heeft mijn voorkeur ook in eerste instantie
Noxa schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:53:
[...]

Heb je Hue (color) lampen in huis en houd je van fancy lichten dan zou ik voor de Philips unit gaan. Anders voor de LG.
alleen verlichting in huis is hue, maar niet de gekleurde. Fancy is een groot woord. Altijd ambilight gehad, dus weet niet of ik het ga missen.

WebOS lijkt me ook weer fijner werken dan Android tv. Ik ben toch om voor de LG :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

josstie85 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:06:
[...]

Juist in het LG topic, die heeft mijn voorkeur ook in eerste instantie

[...]

alleen verlichting in huis is hue, maar niet de gekleurde. Fancy is een groot woord. Altijd ambilight gehad, dus weet niet of ik het ga missen.

WebOS lijkt me ook weer fijner werken dan Android tv. Ik ben toch om voor de LG :*)
Kopen dan. Of denk je dat wij allemaal gaan roepen spijt te hebben geen Philips te hebben? 8)

Ambilight is de meest onzinnige uitvinding ooit. Ik heb juist een donkere wand achter mijn tv zodat de tv beelden nog mooier overkomen in de avond. Zal er zo'n disco omheen zetten. :N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:37
Nou Smits heeft vandaag contact met mij opegenomen, ik mocht mijn 65B6 komen omruilen met een 65C7, die gaat straks aan de muur 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Cardwizard schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:12:
Nou Smits heeft vandaag contact met mij opegenomen, ik mocht mijn 65B6 komen omruilen met een 65C7, die gaat straks aan de muur 😬
Prima deal ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:34
Daar gaat de droom van een W7!! Maar toch, de C7 is best wel een upgrade vanaf de B6. Als is het maar dat je nu TruMotion normaal kan gebruiken zonder stotteren en je hebt een stuk minder ruis in donkere scènes!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Major_ton schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:20:
[...]

Daar gaat de droom van een W7!! Maar toch, de C7 is best wel een upgrade vanaf de B6. Als is het maar dat je nu TruMotion normaal kan gebruiken zonder stotteren en je hebt een stuk minder ruis in donkere scènes!
Zag hem nog hangen daar, prachtig ding....

Ben best benieuwd of het beeld nog veel beter is van een C7 tov B6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:12
Cardwizard schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:25:
[...]

Ben best benieuwd of het beeld nog veel beter is van een C7 tov B6
Even beide beentjes op de vloer houden: Nog veel beter? Klein beetje beter... :)
Maar keurig opgelost! d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Vulcan750 op 22-03-2018 19:00 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2024

Tiesemans

what the Fok

Zijn de optimale ''calibratie" instellingen voor de B en C557V/C657V LG televisies hetzelfde als voor de E557V/E657V?
En waar vind ik deze hier op het forum?

Ties Thee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:04
Tiesemans schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:00:
Zijn de optimale ''calibratie" instellingen voor de B en C557V/C657V LG televisies hetzelfde als voor de E557V/E657V?
En waar vind ik deze hier op het forum?
Zoekfunctie gebruiken. Je kunt de instellingen die je zoekt ook gewoon googlen. De panelen zijn technisch gezien gelijk, maar kunnen onderling verschillen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans

Tiesemans

what the Fok

Nee.. jij "bedankt" voor het niet naleven van onze forum policy... toontjes mag je weglaten in dit topic.

[ Voor 91% gewijzigd door Michael Knight op 23-03-2018 00:00 ]

Ties Thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je moet er zelf mee gaan zeulen, dat wordt niet "on site" gedaan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 29-09 15:01

Convoy

g44p

Is het het nou zo moeiijk en teveel gevraagt om even goed te zoeken? :F

werkelijk nog gen 5min werk:

http://www.avsforum.com/f...alk-393.html#post55037420

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6-oled/settings

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/e7-oled/settings

Beetje eigen initiatief tonen wordt hier wel gewaardeerd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Michael Knight op 23-03-2018 08:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Niet reageren en ontopic blijven, dat scheelt pas!

[ Voor 92% gewijzigd door Michael Knight op 23-03-2018 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans

Tiesemans

what the Fok

Doe dan vooral je ding... draag bij..

[ Voor 73% gewijzigd door Michael Knight op 23-03-2018 00:03 ]

Ties Thee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
hardware-lover schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:25:
[...]

Je moet er zelf mee gaan zeulen, dat wordt niet "on site" gedaan?
Jawel dat was mogelijk ergens volgende week, dan moet ik werken en heb nu lang weekend en een buurman met een bus, dus hop er naar toe

ps mooie tv (niet veel anders dan de B6 uiteraard) maar zie wel behoorlijk wat verticale banding .... dat had mijn B6 helemaal niet -O-

Edit: net een schoonmaak cyclus laten draaien (pixel refresher) en het lijkt al stukken minder te zijn, kan dat zo zijn?

Edit 2: vrouw komt thuis: oh ik dacht dat je een nieuw model kreeg?..... ja dat is deze ook..... oh ziet er anders precies hetzelfde uit..... is toch anders schat..... en hier blijft het RTL4 logo niet meer in staan?...... uhh tja hoop het niet :X

[ Voor 48% gewijzigd door Cardwizard op 23-03-2018 01:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 13:12
Cardwizard schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:34:
[...]

Edit: net een schoonmaak cyclus laten draaien (pixel refresher) en het lijkt al stukken minder te zijn, kan dat zo zijn?
Banding zou ik me niet al te druk over maken.
Gewoon uren maken op de TV en dan lost het probleem vanzelf op.

Heb nu bijna 10 maanden een 55C7 hangen, waar in het begin met donkere scene's zeker banding te zien was. Stond op het punt om toen terug te gaan, maar heb doorgebeten.

Is nu een schitterend uniform scherm geworden en heb nergens meer last van.

Uren/kilometers maken is de beste remedie.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Malignant schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:56:
[...]

Banding zou ik me niet al te druk over maken.
Gewoon uren maken op de TV en dan lost het probleem vanzelf op.

Heb nu bijna 10 maanden een 55C7 hangen, waar in het begin met donkere scene's zeker banding te zien was. Stond op het punt om toen terug te gaan, maar heb doorgebeten.

Is nu een schitterend uniform scherm geworden en heb nergens meer last van.

Uren/kilometers maken is de beste remedie.
Top, zag gisteren al verbetering dus ik zie het wel positief in, valt mij nu ook op dat het scherm minder paars is (had ik nooit echt last van maar het is een behoorlijk verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Watson
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hallo allemaal.

Ik heb sinds paar maandjes een c7 hangen maar sinds kort is het me opgevallen dat er fijne horizontale strepen/lijntjes door het midden van het beeld lopen. Ik heb er een foto van gemaakt. Kan iemand mij vertellen wat dit is?

https://m.imgur.com/a/jMjft

Vriendelijke groet en dank alvast voor de reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@Vince Watson staat de tv uit hier? Zien er ook niet echt recht uit die strepen? Is het niet iets van een onjuiste schoonpoets actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Watson
  • Niet online
@cardwizzard de tv staat aan hier. De tv is enkel met lauw water en een mf doek schoon gemaakt en is streeploos schoon onder verscheidene hoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Vince Watson schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:17:
@cardwizzard de tv staat aan hier. De tv is enkel met lauw water en een mf doek schoon gemaakt en is streeploos schoon onder verscheidene hoeken.
Het zit ook niet in de afgespeelde film?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince Watson
  • Niet online
Nope, zowel met ps4 pro en ziggo decoder doet dit verschijnsel zich voor. Ik heb de pixel refresher aangezet, kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 09:29
Kun je die stroomkabel uit de oled tv ook loshalen? Hij zou bij mij door een klein gat in de muur heen moeten waar geen volledige stekker doorheen past neem ik aan.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
knny schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:48:
Kun je die stroomkabel uit de oled tv ook loshalen? Hij zou bij mij door een klein gat in de muur heen moeten waar geen volledige stekker doorheen past neem ik aan.
Nee kan niet, stekker afknippen en nieuwe monteren dan, viel me wel op dat de 2017 modellen een andere (kleinere) stekker hebben zonder aarde maar wel rond, daar kun je ook een stuk afhalen eventueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Watson
  • Niet online
Pixel refresh deed het. Had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22
knny schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:48:
Dit probleem had ik ook, je kunt de schroef uit het klepje draaien waar de kabel naar binnen gaat. Daar kun je eventueel de plug los klikken en uit de plug de kabel los klikken door de zilvere pinnetjes in te drukken met een kleine schroevendraaier. Maar de kabel blijft redelijk fors want er zit een soort van plug/bevestiging aan die de kabel vastzet aan de witte beugel die je los schroeft vanaf de TV.

Al bij al, ik zou hem los knippen (ergens aan het einde) en opnieuw aan elkaar maken met bijvoorbeeld een goed kroonsteentje en deze zelf even isoleren met tape. Ik moest namelijk ook door een gat van -+ 3/4 cm heen.

Gisteren mijn PS4 Pro aangesloten en eens Fifa 18 in HDR gespeeld. Wat een absurd mooi beeld op de C7! Ben er echt ontzettend blij mee! Ik was heel erg bang voor reflectie etc. maar ik vind het alles meevallen. Totaal geen last van!

[ Voor 3% gewijzigd door mvrooij op 23-03-2018 14:40 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-09 18:57
mvrooij schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:39:
[...]

Dit probleem had ik ook, je kunt de schroef uit het klepje draaien waar de kabel naar binnen gaat. Daar kun je eventueel de plug los klikken en uit de plug de kabel los klikken door de zilvere pinnetjes in te drukken met een kleine schroevendraaier. Maar de kabel blijft redelijk fors want er zit een soort van plug/bevestiging aan die de kabel vastzet aan de witte beugel die je los schroeft vanaf de TV.

Al bij al, ik zou hem los knippen (ergens aan het einde) en opnieuw aan elkaar maken met bijvoorbeeld een goed kroonsteentje en deze zelf even isoleren met tape. Ik moest namelijk ook door een gat van -+ 3/4 cm heen.

Gisteren mijn PS4 Pro aangesloten en eens Fifa 18 in HDR gespeeld. Wat een absurd mooi beeld op de C7! Ben er echt ontzettend blij mee! Ik was heel erg bang voor reflectie etc. maar ik vind het alles meevallen. Totaal geen last van!
Precies wat ik ook gedaan heb. Met zweet in mijn handen want je molt meteen een gloednieuwe tv. Maar ja, op een andere manier lukt het echt niet om de kabel door de kabelgoot te krijgen. En hoewel natuurlijk best eng voor een peperdure gloednieuwe TV stelt het technisch niet zo veel voor. Stroom blijft stroom, daar is weinig spannends aan. Wel goed de kabel weer isoleren natuurlijk en zorgen dat er geen kleine kinderen bij kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvB22
Cardwizard schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:00:
[...]

Nee kan niet, stekker afknippen en nieuwe monteren dan, viel me wel op dat de 2017 modellen een andere (kleinere) stekker hebben zonder aarde maar wel rond, daar kun je ook een stuk afhalen eventueel
Aan de achterkant van de TV kan de stroomkabel wel degelijk los gehaald worden. Er zit dan nog een soort van stekker achter een klepje. Die is platter dan de stekker voor de wandcontactdoos maar nog vrij fors. Knippen was de enige remedie bij mij. LG gaat waarschijnlijk wel moeilijk doen als ze de TV ooit zo aangeboden krijgen voor reparatie... Het is wel serieus super dom dat LG hier geen rekening mee houdt. Ik heb echt een forse kabelgoot maar daar kreeg ik 'm met geen mogelijkheid door.

[ Voor 9% gewijzigd door WvB22 op 23-03-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
i.p.v. een kroonsteentje is een andere stekker er op zetten de nettere/veiliger oplossing natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Cardwizard schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:32:
i.p.v. een kroonsteentje is een andere stekker er op zetten de nettere/veiliger oplossing natuurlijk
Zeker waar, alleen is de kabel van de LG C7 zeker niet de langste..

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
mvrooij schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:33:
[...]

Zeker waar, alleen is de kabel van de LG C7 zeker niet de langste..
Klopt maar het ging toch vooral om het doorvoeren door een goot oid? Verlengen zou ik doen met schoentjes en een krimpkous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Cardwizard schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:46:
[...]

Klopt maar het ging toch vooral om het doorvoeren door een goot oid? Verlengen zou ik doen met schoentjes en een krimpkous
Zeker waar, mij leek het kroonsteentje een makkelijkere oplossing voor mensen die niet zoveel ervaring met schoentjes en krimpkous hebben. Maar anders is het wel een nettere oplossing.

Ik denk dat het zo verder wel duidelijk is op wat voor manier dan ook hij het ook aan elkaar wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
mvrooij schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:57:
[...]

Ik denk dat het zo verder wel duidelijk is op wat voor manier dan ook hij het ook aan elkaar wil maken.
Lijkt mij ook ;) vraag me alleen wel af of ze flauw gaan doen met eventueel een garantie dingetje later, in dat opzicht is het verwijderen van het snoer in de tv wel beter

[ Voor 9% gewijzigd door Cardwizard op 23-03-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Cardwizard schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:06:
[...]

Lijkt mij ook ;) vraag me alleen wel af of ze flauw gaan doen met eventueel een garantie dingetje later
Tja lijkt mij sterk, het is alleen een stekker die eraf is. Misschien zijn de originele kabels zelfs wel online te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14

13art

Moderator Mobile
mvrooij schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:11:
[...]

Tja lijkt mij sterk, het is alleen een stekker die eraf is. Misschien zijn de originele kabels zelfs wel online te krijgen?
Ik heb vanmiddag LG een mail gestuurd of er langere kabels zijn. Meteen vermeld dat ik het een designfout vind dat ze zo'n kabel zo kort maken. Zeker gezien veel van dit soort tv's aan de muur worden gemonteerd waarbij geprobeerd wordt de kabels netjes weg te werken, maar wat met zo'n korte kabel lastig is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:54

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Edit: mosterd na de maaltijd... ik had de volgende posts moeten lezen :+

[ Voor 87% gewijzigd door Jorgen op 23-03-2018 21:07 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
l3art schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:49:
[...]

Ik heb vanmiddag LG een mail gestuurd of er langere kabels zijn. Meteen vermeld dat ik het een designfout vind dat ze zo'n kabel zo kort maken. Zeker gezien veel van dit soort tv's aan de muur worden gemonteerd waarbij geprobeerd wordt de kabels netjes weg te werken, maar wat met zo'n korte kabel lastig is.
Heb ik toen ook gedaan toen ik mijn C7 binnen kreeg. Nooit iets op gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
WvB22 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 00:24:
[...]

Heb ik toen ook gedaan toen ik mijn C7 binnen kreeg. Nooit iets op gehoord...
Wat gek. Een eerdere vraag die ik gesteld had een paar dagen terug had ik de volgende dag een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:26

charrel

Cortisol4life..

En toen stuurden ze een langere stekker? Ook een doorn in mijn oog met de B6, wat een prutsnoertje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
charrel schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:07:
En toen stuurden ze een langere stekker? Ook een doorn in mijn oog met de B6, wat een prutsnoertje.....
Nee dat was een vraag over iets anders. Over de kabel heb ik net gisteren gestuurd. Antwoord zal op zijn vroegst na het weekend zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:22
Krijg het niet voor elkaar om mijn scherm te casten naar de 55C7. Zal best iets simpels zijn waar ik overheen kijk, maar kan het niet vinden.

In de screen mirror imput staat "luistermode" op "aan". Echter, als ik Smart View op de S8 selecteer, dan komt de TV niet voor in de lijst beschikbare apparaten.
Smart View simplifies displaying your phone's screen on a TV. Connect to Samsung Smart TVs and Miracast devices (such as Chromecast or a Amazon Fire TV Stick), and you can wirelessly beam your photos, videos, presentations, and even your video games to your big screen.
Foto/filmrol delen en remote control werken wel, zowel vanuit de LG TV Plus app en het selecteren van mijn S8 als input op de TV.

Maar casten wil dus niet lukken. Uiteraard zitten TV en de S8 op hetzelfde netwerk.

Iemand enig idee?

P.s. inmiddels wel op Android 8.0 (oreo)

[ Voor 169% gewijzigd door Mirx_NL op 24-03-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
en hier blijft het RTL4 logo niet meer in staan?...... uhh tja hoop het niet :X
Vraagje, hoe erg is het tegenwoordig met het inbranden? Heb mijn oog ook op een C7 staan, maar de horror verhalen maken het er niet makkelijker op.

Bij ons staat de TV veel aan, regelmatig op de zelfde zender en veel op de xbox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
laue schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:00:
[...]

Vraagje, hoe erg is het tegenwoordig met het inbranden? Heb mijn oog ook op een C7 staan, maar de horror verhalen maken het er niet makkelijker op.

Bij ons staat de TV veel aan, regelmatig op de zelfde zender en veel op de xbox.
Lees het topic door zou ik zeggen. Zoekfunctie gebruiken en je bent er achter. Is genoeg over gezegd en gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Antwoord van LG betreffende de korte voedingskabel.
Geachte heer,

Dank voor uw bericht.

Het spijt ons maar het is niet mogelijk om de voedingskabel voor uw LG OLED55C7V te vervangen voor een langere. Wellicht zal dat wel mogelijk zijn bij onze volgende generaties van OLED televisies maar helaas nog niet bij de huidige OLED modellen. U kunt de voedingskabel inderdaad niet los maken en wij zullen de voedingskabel knippen ook niet adviseren omdat uw garantie zal daardoor komen te vervallen.

Met vriendelijke groet,

Michael Ryan
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
Kortom, deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortare
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 22:49
Is er eigenlijk al een concrete release datum voor de 8-series. Vind er niet echt iets van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
l3art schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:46:
Antwoord van LG betreffende de korte voedingskabel.

[...]

Kortom, deal with it.
Zeer slecht.

Plus als het daarop aan moet komen dat de garantie vervalt dan zou dat wel echt heel raar zijn.

Ik heb hem toch echt afgeknipt, ik had geen andere oplossing. Had niet zo zin om een gat van minimaal 6CM te boren in mijn muur..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grlk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:05
mvrooij schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:34:
[...]

Zeer slecht.

Plus als het daarop aan moet komen dat de garantie vervalt dan zou dat wel echt heel raar zijn.

Ik heb hem toch echt afgeknipt, ik had geen andere oplossing. Had niet zo zin om een gat van minimaal 6CM te boren in mijn muur..
Je kunt toch ook vanaf de andere kant een (platte) contrastekker aanbieden en achter de TV proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
mvrooij schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:34:
[...]

Zeer slecht.

Tuurlijk vervalt de garantie niet als je zelf op een nette manier de kabel verlengd, echter zal LG (of welke andere fabrikant dan ook) dit nooit op voorhand toegeven. Dit omdat er er minder nette mensen zijn en er met dit soort een dingen een zooitje van maken (kortsluiting creëren etc...) en het op zo'n moment duidelijk geen garantie betreft. Als LG op voorhand openlijk toegeeft dat het zelf verlengen van het netsnoer geen invloed heeft op de garantie, dan hebben de 'prutsers' gelijk een stok achter de deur. Ik kan de reactie van LG begrijpen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-09 07:28
vwb die voedingskabels doen ze het (o.a.) bij Samsung beter, daar zit een stekkertje achter het klepje. Kan je of het kleine stekkertje door een gaatje proppen, of je koop een langere kabel. Heb ik destijds wel gedaan voor de TV op de slaapkamer. Weet niet meer hoe ik het met mijn huidige Philips heb gedaan, volgens mij zat die al helemaal niet meer vast aan de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:59

hands on met vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik heb allemaal verschillende netwerk apparaten tussen mijn inputs staan, zoals een pc en Sonos bijvoorbeeld, enig idee of dat weg kan? Kan er niet echt wat over vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
[quote]grlk schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:38:
[...]

Je kunt toch ook vanaf de andere kant een (platte) contrastekker aanbieden en achter de TV proppen?

Heb ik ook gedaan, ligt nu gewoon achter de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:19

BCGraaf

BC

Zelf ook een C7 aan de muur. Heb het klepje achter op de tv los gehaald. stekker uit de tv, kabel los gemaakt van het klepje. De stekker van de tv door de goot in de muur en weer terug geplaatst. De stekker welke in de TV zit is een stuk kleiner als de stekker welke aan het snoer zit.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Trouwens een redelijk simpele oplossing bedacht om niet weer een RTL logo in te laten branden hier, de vrouw kijkt die bout series nu via NLziet..... dat is zonder logo 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:54

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

grlk schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:38:
[...]

Dat is natuurlijk een veel mooiere oplossing. Het oprollen/ophangen van de originele kabel achter de tv moet in elk geval wel mogelijk zijn en zo sloop je je eigen tv niet. ;) Goed idee, lijkt me. (y) (y)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 23:38
Hier wordt gesproken over de nieuwe Oleds, en een hulpmiddel tegen logo inbranding.
vanaf 10:23

[video]YouTube: LG C8 2018 OLED TV Hands-On: Game Mode Input Lag; Anti-Burn-In]

[edit] zat niet op te letten, niet gezien dat deze al gepost was 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door absrnd op 27-03-2018 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
absrnd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:21:
Hier wordt gesproken over de nieuwe Oleds, en een hulpmiddel tegen logo inbranding.
vanaf 10:23

[video]
Pssst, slechts zes berichten boven je ;)

ppeterr in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 27-03-2018 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Cardwizard schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:16:
Trouwens een redelijk simpele oplossing bedacht om niet weer een RTL logo in te laten branden hier, de vrouw kijkt die bout series nu via NLziet..... dat is zonder logo 😬
Is de app voor NLziet al beschikbaar dan? Ik heb hem namelijk nog niet kunnen vinden, en na contact met NLziet kreeg ik te horen dat ze er mee bezig zijn.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@reuzekind gebruik nu iPhone app -> AirPlay -> AppleTV

Een echte app op die Apple TV of de LG zelf is zeer welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kleine update over mijn inbrand ervaringen.

Vorig jaar de B6 gehad die na 6 maanden flink was ingebrand met het RTL4 logo, +/- 2 uur per dag RTL4 aan.

Die was onder garantie vervangen voor een C7, nu een kleine 5/6 maanden verder met het zelfde kijk gedrag en beeld instellingen nergens meer last van.

Enigste wat opvalt is dat er een donkere vlekjes rond logo's zit of dat door de C7 komt of een firmware update dat de B6 dat nu ook heeft weet ik niet.
conclusie slecht model B6 wat ik had, maandag ochtend model misschien geweest

[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 27-03-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Bij mij precies hetzelfde verhaal! Maar had jij de doos nog? Ik niet meer, zou dat een probleem zijn?

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@OnsDenis nou prima geregeld toch, volgens hun kwam het inbranden bijna niet voor, mede door dit topic en mijn eigen ervaring deel ik die mening niet maar goed.

De doos had ik nog wel, bewaar van alle apparaten de dozen zolang er garantie aanwezig is of ik het later misschien wil verkopen, maar denk niet dat het een probleem is

[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 27-03-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

reuzekind schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:00:
[...]
Is de app voor NLziet al beschikbaar dan? Ik heb hem namelijk nog niet kunnen vinden, en na contact met NLziet kreeg ik te horen dat ze er mee bezig zijn.
@reuzekind is die app er alleen voor oudere Oled modellen dan, aangezien deze onder mijn geïnstalleerde apps terug te vinden is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-09 20:39

Qon

Jorgen schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 00:03:
[...]

Dat is natuurlijk een veel mooiere oplossing. Het oprollen/ophangen van de originele kabel achter de tv moet in elk geval wel mogelijk zijn en zo sloop je je eigen tv niet. ;) Goed idee, lijkt me. (y) (y)
Precies dit, zo heb ik het ook gedaan. Heb je gewoon behoud van je kabel en dus ook je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@hardware-lover als ik me niet vergis hebben de oudere oled tv’s de beschikking over een oudere versie van de NLziet app, voor de modellen 2017/2018 moet de vernieuwde versie nog komen en is de oude niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Slux schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:18:
Kleine update over mijn inbrand ervaringen.

Vorig jaar de B6 gehad die na 6 maanden flink was ingebrand met het RTL4 logo, +/- 2 uur per dag RTL4 aan.

Die was onder garantie vervangen voor een C7, nu een kleine 5/6 maanden verder met het zelfde kijk gedrag en beeld instellingen nergens meer last van.

Enigste wat opvalt is dat er een donkere vlekjes rond logo's zit of dat door de C7 komt of een firmware update dat de B6 dat nu ook heeft weet ik niet.
conclusie slecht model B6 wat ik had, maandag ochtend model misschien geweest
volgens mij is dat een firmware update die de B6 ook heeft gehad. correct me i'm wrong. Ik heb laatste zelf met mn neus op het rtl 4 logo gezeten, maar ik zie helemaal geen donkere vlek rond logo's. Valt dit amper op of is het een beeldinstelling? Ik heb een C7.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hulleman schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:56:
[...]

volgens mij is dat een firmware update die de B6 ook heeft gehad. correct me i'm wrong. Ik heb laatste zelf met mn neus op het rtl 4 logo gezeten, maar ik zie helemaal geen donkere vlek rond logo's. Valt dit amper op of is het een beeldinstelling? Ik heb een C7.
Bij mij valt het wel op maar ik heb liever dat dan inbranden dus ik maak me er ook niet druk om, het viel mij alleen op toen in overstapte van de B6 naar de C7.

ik zal vanavond een foto maken het is met alle logo's met een kleurtje, maar het RTL4 logo valt het meeste op,
er zit een soort bruine/donkere vlek omheen.

Maar als het je niet opvalt lekker laten, je kan altijd wel iets vinden als je op dingen extra gaat letten, er is geen enkel scherm perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Op mijn e6 worden ook de logo's gedimd.
Als ik de volume regelaar in beeld krijg wanneer ik het geluid bedien, licht het logo weer eventjes op en dimt weer als de volume regelaar weer verdwijnt.
Best apart.

[ Voor 4% gewijzigd door invincible30 op 27-03-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:59
Nou grappig dat jullie het nu over die logo's hebben, ik zag namelijk
afelopen zondag. Rond het formule 1 logo (rechts) een soort "blur wolkje".
Dit terwijl het een wit/doorzichtig logo is :)

Maar goed het was nog vroeg, en verder op de race gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardwizard schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:34:
@OnsDenis nou prima geregeld toch, volgens hun kwam het inbranden bijna niet voor, mede door dit topic en mijn eigen ervaring deel ik die mening niet maar goed.

De doos had ik nog wel, bewaar van alle apparaten de dozen zolang er garantie aanwezig is of ik het later misschien wil verkopen, maar denk niet dat het een probleem is
Maar zij zetten toch tig modellen af en jij ziet hier een enkeling posten samen met je eigen ervaring over inbranden. Op de grote hoop zal het dus echt wel een minderheid zijn waar dit bij voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:15:
[...]

Maar zij zetten toch tig modellen af en jij ziet hier een enkeling posten samen met je eigen ervaring over inbranden. Op de grote hoop zal het dus echt wel een minderheid zijn waar dit bij voorkomt.
Zal een eindeloze discussie worden maar ik denk dat het net als bij plasma een nadeel van de techniek is en afhankelijk is van gebruik, en 90% van de gebruikers zal het niet opvallen (zeker aan het begin niet)

NLziet gaf trouwens aan druk te zijn met allerlei apps, nu KNIPPR gestopt is, is het voor hun veel interessanter geworden om daar goed mee bezig te zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Cardwizard op 27-03-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

hardware-lover schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:06:
[...]

@reuzekind is die app er alleen voor oudere Oled modellen dan, aangezien deze onder mijn geïnstalleerde apps terug te vinden is?
Ja, blijkbaar wel. Ik heb voordat ik mijn C7V ging kopen gecontroleerd welke apps er beschikbaar zijn. Op de site van NLziet stond vermeld dat alle LG televisies vanaf 2012 ondersteund worden. Echter, de app was niet vindbaar. Na contact met NLziet hebben ze me verteld dat voor de 2017 modellen nog geen app beschikbaar is, en ze hebben de tekst op de website aangepast naar "systemen vanaf 2012 tot en met 2016" :/

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Ik ben bang dat een 65 inch doos niet in mijn Astra hatchback past...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
knny schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:30:
Daar hoef je niet bang voor te zijn, dat past zeker niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Cardwizard schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:55:
[...]

Daar hoef je niet bang voor te zijn, dat past zeker niet
Misschien de tussenbanken dubbel dat het dan lukt. Ga ff meten morgen. Dan moet hij liggend vervoerd worden. Kan dat gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Misschien hier iemand die mij van advies kan voorzien ?

is mijn topic..aankoopadvies...kwaliteit voetbal kijken op een oled
( ik snap uiteraard dat kijkervaringen persoonlijk zijn :-) )

oled televisie ( kijk ervaring voetbal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:19

BCGraaf

BC

knny schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:30:
In mijn Seat Leon hatchback paste de 65 inch doos net niet. Maar een touwtje om de achterklep werkt ook goed. ;)

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:43

Puck

W32.Deadcode.A

Hulleman schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:56:
[...]

Is altijd al zo geweest, ook op de B6 vanaf het begin al. Hangt gewoon van veel variabelen af of dit echt opvalt of niet. Lagere OLED Light helpt sowieso.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 29-03-2018 09:36 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Puck schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:34:
[...]

Is altijd al zo geweest, ook op de B6 vanaf het begin al. Hangt gewoon van veel variabelen af of dit echt opvalt of niet. Lagere OLED Light helpt sowieso.
Ah k, thnx voor de info! Heb oled light op 35 staan (isf light), maar valt me niet op. Boeiend ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Zelf nu bij mijn LG 55EF950V ook last van inbranden, in dit geval het bekende RTL4 logo ondanks wij weinig RTL4 kijken :)

Ondertussen LG inschakelt en deze sturen asap een monteur langs. Zal mij benieuwen. Tot op heden een dikke plus hoe LG dit verder oppakt !

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Hier is dat ook prima opgelost maar blijf het vreemd vinden aangezien ze aangeven (en vermelden in de handleiding) dat dit “normaal” gedrag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tayfunc
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 17:29
Ik zit te twijfelen tussen de LG OLED65C7V en de Philips 65OLED873. Kan iemand mij vertellen welke van de twee beter is? Wat de OLED-technologie betreft, heb ik er vrij weinig ervaring mee en ben ik benieuwd naar jullie meningen omtrent de twee modellen.

Naast TV kijken, zal ik er overigens ook mee gamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tayfunc schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:21:
Ik zit te twijfelen tussen de LG OLED65C7V en de Philips 65OLED873. Kan iemand mij vertellen welke van de twee beter is? Wat de OLED-technologie betreft, heb ik er vrij weinig ervaring mee en ben ik benieuwd naar jullie meningen omtrent de twee modellen.

Naast TV kijken, zal ik er overigens ook mee gamen.
Die vraag is hier al eens gesteld. Wij zouden allemaal de Philips nemen. _O- 8)7
baasandre schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:19:
Misschien hier iemand die mij van advies kan voorzien ?

is mijn topic..aankoopadvies...kwaliteit voetbal kijken op een oled
( ik snap uiteraard dat kijkervaringen persoonlijk zijn :-) )

oled televisie ( kijk ervaring voetbal)
Nee, het Nederlands voetbal ziet er niet uit, buitenlandse competities en Nationale elftallen zijn top. Maar dat ligt niet aan het toestel. 8) Gewoon top vind ik het dus.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45

qless

...vraag maar...

Is er een instelling om van de standaard kabel / antenne opties af te komen? Als ik apps sluit komt ik weer op default scherm en krijg de vraag om de gaan scannen. Wij hebben geen kabel e.d. meer

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
qless schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:23:
Is er een instelling om van de standaard kabel / antenne opties af te komen? Als ik apps sluit komt ik weer op default scherm en krijg de vraag om de gaan scannen. Wij hebben geen kabel e.d. meer
Het signaal zetten op een HDMI ingang zetten die niet in gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben mensen hier de combi playbar en C7/B7? In een van de Tweakers reviews zie je de instellingen om dit prima werkend te krijgen, maar op Sonos fora zie je veel issues over delays. Ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:27:
Hebben mensen hier de combi playbar en C7/B7? In een van de Tweakers reviews zie je de instellingen om dit prima werkend te krijgen, maar op Sonos fora zie je veel issues over delays. Ervaringen mee?
Je kan in de Sonos software de delay voor de Playbar toch gewoon instellen? Delay zou via de optical out vanuit de TV sowieso een non-issue moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:09
Al wat mensen een c8 binnen of besteld? Zie al heel wat winkela met voorraad.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Renegade666 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:49:
Al wat mensen een c8 binnen of besteld? Zie al heel wat winkela met voorraad.
Wordt hier donderdag 12april geleverd en geïnstalleerd. Dus nog ff erop wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Laatst online: 20-09 15:38
Heeft iemand anders ook sinds vandaag een andere YouTube layout? Ik heb een E7 en bij staan de categorieën niet meer bovenaan, maar in een linkerbalk. Verder ogen de tegels iets groter. Is dit een update of heb ik per ongeluk zelf iets veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@Nostordici dat is een update geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Hoe bevalt je C7 in zijn algemeenheid tegenover de B6 die je had? Ik zit er erg over te twijfelen om op de valreep mijn B6 te verkopen en een C7 op de kop te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Major_ton schreef op zondag 1 april 2018 @ 00:00:
[...]

Hoe bevalt je C7 in zijn algemeenheid tegenover de B6 die je had? Ik zit er erg over te twijfelen om op de valreep mijn B6 te verkopen en een C7 op de kop te tikken.
De B6 was natuurlijk al erg goed en het enige wat mij echt opvalt als grote verbetering is dat donkere partijen zoals schaduw en dergelijke echt stukken beter zijn..... ben erg blij met de C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik snap werkelijk niks van het gedrag bij Dolby Vision content. We kijken nu een serie op Netflix die in Dolby Vision is, en daar was ik meteen al niet zo'n fan van toen ik de TV kocht. Helaas is het er met de laatste firmware versies niet beter op geworden.

Bij alle bronnen heb ik prima beeld met OLED Light op 70. Bij Dolby Vision lijkt die instelling een totaal andere functie te hebben, want wat je er ook instelt, alle user interface elementen en de ondertiteling branden het netvlies uit je ogen weg. Ze zien er gewoon uit als met OLED Light op 100, ook al zet je 'm op 0. Het enige dat verandert is de helderheid van de spelende content zelf.

Ik vind het werklijk niet om aan te zien, zeker niet als je met een beetje gedimd licht in de kamer zit te kijken. Als workaround gebruik ik de Chromecast nu dus maar om vanuit de iOS Netflix app de serie te laten spelen. Gelukkig prima beeld, maar het is toch treurig dat dit nodig is om goed en aangenaam beeld te krijgen. Ik heb m'n buik een beetje vol van die opgelegde fantastische features zoals HDR en Dolby Vision die gewoon niet lekker werken. Op de PS4 Pro heb ik HDR dus ook gewoon altijd uit staan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Exirion schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:31:
Ik snap werkelijk niks van het gedrag bij Dolby Vision content. We kijken nu een serie op Netflix die in Dolby Vision is, en daar was ik meteen al niet zo'n fan van toen ik de TV kocht. Helaas is het er met de laatste firmware versies niet beter op geworden.

Bij alle bronnen heb ik prima beeld met OLED Light op 70. Bij Dolby Vision lijkt die instelling een totaal andere functie te hebben, want wat je er ook instelt, alle user interface elementen en de ondertiteling branden het netvlies uit je ogen weg. Ze zien er gewoon uit als met OLED Light op 100, ook al zet je 'm op 0. Het enige dat verandert is de helderheid van de spelende content zelf.

Ik vind het werklijk niet om aan te zien, zeker niet als je met een beetje gedimd licht in de kamer zit te kijken. Als workaround gebruik ik de Chromecast nu dus maar om vanuit de iOS Netflix app de serie te laten spelen. Gelukkig prima beeld, maar het is toch treurig dat dit nodig is om goed en aangenaam beeld te krijgen. Ik heb m'n buik een beetje vol van die opgelegde fantastische features zoals HDR en Dolby Vision die gewoon niet lekker werken. Op de PS4 Pro heb ik HDR dus ook gewoon altijd uit staan.
Kan je hier iets mee?
DOLBY VISION
When the TV detects Dolby Vision HDR content, it will also give you 5 'HDR Picture Mode' options. For movies, the 'Cinema Home' picture mode is the best option available since it will give you more control of the settings, again similar to what you have access with 'IFS Expert (Dark Room)' with SDR content and similarly to the HDR10 setting, here the 'Cinema home' is also brighter than the other mode. When in Dolby Vision HDR, the recommended 'OLED LIGHTS' setting is 50. Raising 'OLED LIGHTS' setting higher than 50 will raise the 'Gamma', so this can help if you notice black crush (loss of detail in the black regions of the screen).

When in Dolby Vision HDR, since Dolby Vision HDR already incorporate a dynamic metadata, there is no need for an 'Active HDR feature, and thus the 'Dynamic Contrast' behave the same way it does in SDR.
Bron: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c7-oled/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik was even vergeten dat je die Expert modes hebt. Die gebruikte ik aanvankelijk, tot ik merkte dat ik met het Standard profiel genoeg kon instellen om tot hetzelfde resultaat te komen. Ik ga er opnieuw naar kijken voor dit probleem. Thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:36
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:27:
Ik heb de 65C7 icm met een sonos playbar. En dat werkt prima!

Het enige wat ik als hinderlijk ervaar, is dat de volume omhoog en omlaag toetsen van wel werken, maar erg langzaam..

Dus zet je drukt je een ongeluk om het volume flink omhoog te schroeven bijvoorbeeld.

Maar verder geen last van delay ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
duc848 schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:32:
[...]

Ik heb de 65C7 icm met een sonos playbar. En dat werkt prima!

Het enige wat ik als hinderlijk ervaar, is dat de volume omhoog en omlaag toetsen van wel werken, maar erg langzaam..

Dus zet je drukt je een ongeluk om het volume flink omhoog te schroeven bijvoorbeeld.

Maar verder geen last van delay ofzo!
Zelfde ervaring hier i.c.m. de Yamaha ysp-2700 soundbar. Ten minste, met de afstandsbediening van de bar zelf en van de tv gaat het vlot, maar met de afstandsbediening van de Horizon box gaat het dan weer traag.

Verder overigens dik tevreden over deze combinatie.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 01-04-2018 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
Even een update wat betreft burn-in op OLED TV's. Zojuist hebben mijn vriendin en ik Miljoenenjacht op RTL-4 gekeken (sad but true...). Wij nemen 'live' TV altijd op zodat we de reclames door kunnen spoelen. Voor een zekere anderhalf uur of langer heeft het RTL-4 logo non-stop staan stralen in de linker bovenhoek waarna ik direct een grijs en magenta vlak heb weergeven op mij LG 65B6. Met alle burn-in verhalen van het RTL-4 logo had ik op zijn minst de nodige retentie verwacht, maar er is dus helemaal niks te zien, niks!!

Hiermee wil ik uiteraard niet zeggen dat burn-in een non issue is (het tegendeel is immers bewezen door o.a. @Cardwizard), maar het vermoeden dat burn-in exemplarisch is, of de mate ervan verschilt, wordt wel gesterkt.

Jammer, ik had mijn B6 graag om laten ruilen voor een C7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-09 06:58

Trackerfire

BTC HODLER

l3art schreef op zondag 1 april 2018 @ 16:21:
[...]

Zelfde ervaring hier i.c.m. de Yamaha ysp-2700 soundbar. Ten minste, met de afstandsbediening van de bar zelf en van de tv gaat het vlot, maar met de afstandsbediening van de Horizon box gaat het dan weer traag.

Verder overigens dik tevreden over deze combinatie.
Hier ook met de Bose Soundtouch 300. Lijkt dus een LG issue (of gewoon trage feature).

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Pagina: 1 ... 92 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.